Ajax-loader

A ​megrendítő hirtelenséggel lezárt, de szigorú törvényszerűségek jegyében született Sarkadi-életmű egyik legizgalmasabb és legromlatlanabb részét azok a drámák alkotják, melyekben az író a modern élet erkölcsi kérdéseivel viaskodik, s a morális jóság utáni nosztalgia szívszorító hangjait megszólaltatva, kivételes művészi hitellel teremti meg figurái számára a “szörnyű, buta balgaság” tragikus vagy tragikomikus szituációit. A Ház a város mellett négy drámája mindenekelőtt arra a kérdésre ad választ, hogy boldogulhat-e és élhet-e az ember az önzés maga alkotta törvényei szerint, beteljesülhet-e szerelme, s megváltja-e vagy eltékozolja önmagát a morális területenkívüliségben. A válasz, természetesen, a hősök magukra maradásának, tragédiájának vagy szánalmas kudarcának drámai bemutatásában van, de az Elveszett paradicsom Sebők Zoltánja közvetlenül is összegezi az önpusztítóan felelőtlen önzés következményét: “Nem ismertem magam fölött mást, mint a saját magam törvényét. Erkölcs, társadalom törvényét magamra nézve kötelezőnek nem éreztem, evék a tiltott gyümölcsből, s ez gyümölcsből halált evék.” A kötet az Oszlopos Simeon és az Elveszett paradicsom mellett két eddig kiadatlan drámával lepi mag az olvasót: a prófétával és a címadó művel, mindkettő Sarkadi Imre kéziratos hagyatékából került elő.

Kapcsolódó könyvek

Értékelések

Rukkola értékelés
-/5

Statisztika

-
átlagos pontszám
0
aktív példány
0 példány értesítés alatt
0 prerukkolt példány
0 elérhető példány
0 eladó példány
0
stoppolás
0
kívánságlistán
0
folyamatban lévő rukk / happ
0
lezárult rukk / happ

Címkék

Kollekciók