Kapcsolódó könyvek
Ismeretlen szerző - Magyar történeti bibliográfia I-IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - A magyar szociológiai irodalom bibliográfiája I-III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - A magyar filmszakirodalom bibliográfiája I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - A magyarországi holokauszt bibliográfiája
Talán a világtörténelem egyetlen eseményét sem dokumentálták annyira alaposan, mint az európai zsidóknak a náci korszak idején véghezvitt megsemmisítését. A könyvtárak polcait szinte zsúfolásig megtöltik a holokauszt különböző vonatkozásait vizsgáló könyvek és folyóiratok. Ennek a humán és a társadalomtudományok területén született irodalomtömegnek a jelentős százaléka arra a katasztrófára vonatkozik, amelynek szenvedő alanya a magyar zsidóság volt.
Jelen bibliográfiai munka célja az, hogy egyetlen kötetbe gyűjtse azoknak a könyveknek, tanulmányoknak és cikkeknek a referenciáit, amelyek a magyarországi holokauszt aspektusaival foglalkoznak.
Kötetünk összesen 5573 könyv, tanulmány és cikk bibliográfiai adatait tartalmazza, amelyek számtalan nyelven, a világ sok részén jelentek meg.
Rácz Ágnes - Bibliográfiai leírás, katalogizálás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Bibliográfiai lexikon
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Módos Gábor - Akt-album
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Nádor Éva - Az üzleti tanácsadás marketingje
Az üzleti tanácsadás egyre bővülő, izgalmas piacának vizsgálatával Nádor Éva eddig feltáratlan terepen alkotott, kutatott, rendszerezett, elemzett, s adott megoldásokat. A könyv logikus felépítése, az elmélet és a gyakorlat összekapcsolása, a bemutatott sok tanácsadási példa, gyakorlati eset garancia arra, hogy sikeres tankönyv legyen a felsőoktatásban és a menedzserképzésben. Biztos vagyok benne, hogy a tanácsadási szolgáltatások különböző típusaira megfogalmazott marketingstratégiák és taktikák, a kívánatos marketingeszköz-javaslatok különösen hasznosak a mindennapi gyakorlatban, tudatos alkalmazásuk jelentősen növelheti a tanácsadó cégek, vállalkozások üzleti sikereit. Mint aki az elmúlt években végigkövethette a mű születését, s mint olyan tanácsadó, aki eredményesen használta is annak tapasztalatait, meggyőződéssel ajánlom e könyvet minden marketingesnek, aki nem csupán érdekes, de hasznos szakmai információkra, módszerekre egyaránt nyitott.
Ismeretlen szerző - Totális Marketing avagy a marketing kiteljesedése
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Berkovits György - Világváros határában
"1940-ben születtem. Szakképzetségem szerint tanár, újságíró és szociológus vagyok. Négy hónapig gimnáziumban tanítottam Gyöngyösön, biológiát és földrajzot. Nyolc évig dolgoztam újságíróként Egerben és Pest megyében, s üzemi lapnál Budapesten, majd a Valóság munkatársaként. Írtam cikkeket, tárcákat, irodalom-, film-, képzőművészeti- és színházkritikát, szociológiai szakkönyvekről ismeretetést, tanulmányt; és riportokat és újra riportokat. Ennek a műfajnak a lehetőségei foglalkoztattak, sé vezettek el a szociográfiához, ezzel párhuzamosan a társadalomtudomáynok alaposabb ismeretének igényét is támasztva. A szociográfia elkötelezettje lettem: a műfaj kiaknázatlan és megteremthető lehetőségei állandó izgalomban tartanak. Nemkülönben az írói felelősség, amit mindenki érez, ha emberek, nagyon is kézzelfogható problémáinak hangyabolyába üti az orrát: remélhetőleg nem avatatlanul. Jelenleg a Mozgó Világ szociográfiai és közművelődési rovatát vezetem."
44 község tartozik a Budapest környéki agglomerációs övezetbe. Lakóik többsége az ország távolabbi vidékeiről költözött ide.
A túlnépesedő településgyűrű száz éve alakult ki: az elmúlt negyedszázad csak meggyorsította a folyamatot.
Budapest határában mintegy félmillió ember kettős életet él: nappal fővárosi munkás, este falusi lakos. A főváros csak munkaerőként fogadta be őket, lakóként nem. Amikor megérkeznek régi otthonukból Budapest környékére, kevés kivétellel szakképzetlenek: jövedelmük alacsonyabb az átlagosnál. Lakásuk nincs, hosszú évekre méregdrága albérletbe szorulnak. De a közvetlenül szorongató gondokat az évek lassan enyhítik: a legtöbb család telket vesz - közművesítetlen parcellát -, és házat épít, saját erejéből. Mert nem kerülhettek Budapestre, a főváros lakóinak jutó kommunális és kulturális előnyökből nem részesülnek. Hogy hátrányukat kiegyenlítsék félig önellátó életmódra kell berendezkedniók. Nem a paraszti mentalitás késztet hát a túlhaladott életforma őrzésére, hanem a hátrányos helyzet élteti a régi formákat, s termeli "ideológiáját", a gyűjtögető-kuporgató életmód eszményét. A progresszív gazdasági-társadalmi folyamat, az iparosítás, amelynek sodrában az itt lakók tömegei a főváros közelébe kerültek, csak fél eredményt hozott. Ingázók - nem kerülhetnek igazi kapcsolatba a munkahelyükkel, nem illeszkedhetnek be a munkások kollektívájába. Félig-meddig "önellátók" - életformájuk, érdekeik egyaránt elkülönítik őket a munkásosztálytól. Életük átalakulásával, sorsuk formálásában nem lettek szabadabbak: a paraszti kötöttségek rendszeréből kiszakadva újfajta kényszerűségek hálójába kerültek.
Berkovits György szociográfiai vizsgálódása az agglomerációs övezet minden lényeges problémájára kiterjed: a gazdaságra és a társadalomra, a munkára és a szabad időre, a nőkre, az öregekre, az iskolaügyre, a vallásra... Visszapillantásai az egyes települések múltjára szokatlanul elven képet adnak a magyar társadalomtörténet egyes, kevéssé ismert fejezeteiről és tanulságos epizódjairól. A közvetlenül tapasztalható helyzetképből eljut a szó legszélesebb értelmében vett helyzetképig: az okok és lehetőségek feltárásáig. Ennél többet szociográfus és író valószínűleg nem is tehet.
Hildebrand - Camera Obscura
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Duló Károly - Párhuzamok
Párhuzamok A filozófia, a tudomány- és kultúrtörténet, valamint a művészettörténet területein egyaránt otthonosan mozgó esszé szerzője azt a kérdést járja körül, hogy mennyiben segítenek az analógiák és párhuzamok a világ megismerésében. Érvelése szerint a legkülönbözőbb dolgok között felismert párhuzamok léte otthonosabbá teszi világunkat, s az analógiák mind a mindennapi életben, mind pedig a tudományban komoly segítséget jelentenek, de előfordulhat, hogy tévútra terelik a gondolkodást. Alapvető tehát az, hogy el tudjuk különíteni a lényegi azonosságokat a felszínes hasonlóságoktól. A kötetet filozófia, a tudomány- és kultúrtörténet iránt érdeklődők figyelmébe ajánljuk.
Duló Károly - Közelítő távolítás
A közkedvelt és szakmai körökben igen gyakran értékelt szerző a filmes látásmód eddig talán kevéssé vizsgált paradoxonára hívja fel a figyelmet: közelítés és távolítás egymást feltételező dinamikájára. A szerző által alkalmazott modell az ezeken alapuló mozzanatok egybefonódó egységeként fogja fel a világról szóló hiteles képek kimunkálásának folyamatát.
Duló Károly - A néző filmje
A film - dacára annak, hogy sok-sok fizikai és kémiai mechanizmust mozgósítva, vagyis természet adta, szükségszerű kölcsönhatásokra alapozva képezi le a világot - korántsem gépiesen pontos, lenyomatszerű másolatokat tár elénk, hiszen létrehozásának minden egyes mozzanata átalakítási lehetőségek sokaságát kínálja fel az alkotóknak, akiknek így minden egyes részlet megformálásánál döntéseket kell hozniuk. Amit tehát a moziban látunk, az telis-tele van elrajzolásokkal, s ezek a nyilvánvalókon messze túlmutató megfejtési mintákat mozgósítanak bennünk. Ráadásul az sem áll meg, hogy a nagyobb átalakítások inkább távolítanának a fotografikus hitelességtől, míg a kisebbek valósághűbb eredményre vezetnének, hiszen nem ritka eset az sem, hogy éppen a hiteles élmény megidézése érdekében kell jócskán eltávolodni az eszközök kínálta mechanikus rögzítésmódtól. A szemünk előtt pergő film egyáltalán nem befejezett késztermék, hanem voltaképpen csak egy sajátos törvényszerűségektől uralt közvetítő közeg - mint mondjuk egy levél -, melynek eszközrendszerét fölhasználva valakik megszólítanak bennünket. A moziban felkínált ingeregyüttes a palackposta, amely elhozza hozzánk az üzenetet, a filmnyelv pedig a kód, amelynek segítségével az értelmét ki tudjuk silabizálni. A könyv szokatlan szemszögből veszi sorra a filmnyelv eszköztárát: minden egyes összetevőjét abból a szempontból írja le, hogy mennyiben és miben épít a nézőre, milyen mozgásteret és miféle késztetést jelent számára. A felvillantott képsorok csak a szubjektumban létező élességének kérdésétől a befogadó erkölcsi felelősségének fölvetéséig ívelő gondolatmenet felértékeli a nézőt, épít és számít rá, miként így van ezzel a szerző is, aki filmalkotóként maga is szövetségest vár - és azt is lát - a közönségben.
Zalán Vince - Filmesztétikai ismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Zalán Vince - Film, információ, esztétika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Fejezetek a filmesztétikából
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Zalán Vince - Fejezetek a dokumentumfilm történetéből
Filmművészeti Könyvtár 70. kötet
Ismeretlen szerző - Szöveggyűjtemény a filmesztétika tanulmányozásához
Filmamatőrök Kiskönyvtára 11. kötet
Ismeretlen szerző - Az Ember-lépték
"Én nem hiszek azoknak, akik fognak egy felvevőgépet, egy magnót, pár ezer méter nyersanyagot, s elindulnak forgatni, hogy majd a valóság kinyílik előttük, s minél többet forgatnak, annál inkább kinyílik, s annál inkább valóság. Manapság nem oly kacér a lét, hogy csak úgy magától feltárulkozzék. S gyanítom, hogy soha nem is volt. Koncepció nélkül nem lehet filmet csinálni. Nem az a baj, hogy valakinek prekoncepciója van, hanem hogy milyen az a prekoncepció: múlt századi, század eleji, közepei, mai vagy a jövő századig érő. Merev, görcsös vagy elég rugalmas ahhoz, hogy a forgatáson bekövetkezett, az előre elképzelthez mért változásokat, másságokat be tudja építeni. De ha nincs meg előre az a valami, ha nem dolgozott ki többféle verziót, amihez képest a dolgok elmozdulnak, átalakulnak, visszájukra fordulnak, akkor csak a stagnálást észleljük, s elhisszük magunknak, hogy a világ áll, a Föld nem forog."