Ezt a gyakorlókönyvet 1. osztály második félévében, ill. 2. osztályban szánjuk gyakorlásra, differenciálásra. 1. osztályban a jól haladó (már korán folyamatosan olvasni tudó), míg 2. osztályban valamennyi tanuló számára ajánljuk.A könyv első oldalain bevezető (szószerkezetek, mondatok, pár mondatos szövegek) feladatok találhatók. Kezdetben rövidebb, majd egyre hosszabbodó szövegekkel próbáltuk a fokozatosságot biztosítani. Az életkori sajátosságoknak megfelelően meséket, ismeretterjesztő szövegeket választottunk feldolgozásra. A mesék több fajtájával találkozhatnak a gyerekek (állat-, tündér-, tanmese). Valamennyi szöveg típusának felismerését a címek mellett kis jelekkel is szemléltetjük (Pl.: ismeretterjesztő szöveg = katicabogár, állatmese = nyuszi). A feladatok nehézségi fokát is színes jelmagyarázat segíti. A gyerekek a feladatmegoldások során beszédfejlesztő, tartalomra utaló ill. játékos, rejtvényes feladatokkal találkozhatnak.
Kapcsolódó könyvek
C. Neményi Eszter - Sz. Oravecz Márta - Matematika tankönyv - általános iskola 2. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
C. Neményi Eszter - Halmos Istvánné - Varga Tamás - Játsszunk matematikát!
Az első rész tartalma
Bevezetés gyerekeknek 5
Bevezetés felnőtteknek 7
Folyamatábrák 9
Sorrend megállapítása 9
Döntések 11
Hogyan keressem meg egy könyvben a 73. lapot? 12
73? Nagyobb? Kisebb? 15
Hol használják a folyamatábrákat? 16
Prímtényezőkre bontás 17
Keressük a prímszámokat! 20
Prímszámok keresése gazdaságosabb módszerekkel 24
Megoldások 27
A logikai lapok titkos nevei 31
Megoldások 33
Lyukkártyák, halmazok, kettes számrendszer 35
Lyukkártyák 35
Halmazok 40
Kettes számrendszer 49
Megoldások 55
Valószínűség 65
Számpörgettyű 65
Megoldások 68
Kísérletek tíz pénzdarabbal 69
Megoldások 76
Kísérletek tíz rajzszöggel 77
Megoldások 81
Hány marad a helyén? 83
Játék három koronggal 88
A második rész tartalma
Tér és sík
Mit építsünk Babylon építőből? 5
Megoldások a "Mit építsünk Babylon építőből" c. fejezethez 14
Kilenc szög geometriája 16
Megoldások a "Kilenc szög geometriája" c. fejezethez 35
Fák és utak
Fibonacci furcsa fája 43
Megoldások a "Fibonacci furcsa fája" c. fejezethez 47
Szerpentin- és meredek út 48
Megoldások "Szerpentin-és meredek út" c. fejezethez 51
Pontok és vonalak 54
Megoldások "Pontok és vonalak" c. fejezethez 60
Valószínűségek
Színes golyók 61
Megoldások "Színes golyók" c. fejezethez 47
Kísérletek 2, 3, 4 pénzdarabbal 66
Megoldások "Kísérletek 2, 3, 4 pénzdarabbal" c. fejezethez 76
Hat pénzdarab 81
Páros és páratlan, kicsi és nagy 84
Megoldások a "Páros és páratlan, kicsi és nagy" c. fejezethez 92
Fiús család, lányos család, vegyes család 97
Megoldások a "Fiús család, lányos család, vegyes család" c. fejezethez 99
Mi lesz a sorrend?
Ismerkedés a logikai lapokkal 101
Megoldások az "Ismerkedés a logikai lapokkal" c. fejezethez 106
Hány tulajdonságban különbözik? 110
Megoldások a "Hány tulajdonságban különbözik?" c. fejezethez 117
Előd Istvánné - Számoljunk együtt! - Segédkönyv a szülők számára 5-6. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Grätzer József - SICC
Mit csináljak? - kérdi a kisgyerek a mamájától, ha már unja a babáit, a főzőcskét vagy a hintalovat és a többi játékot.
Mit csináljak? - töpreng a beteg gyerek, ha éppen nincs látogatója.
Mit csináljunk? - hallható gyakran a sétatéren vagy vendégségben összekerült gyerekektől.
Mit csináljunk? - tanakodnak feladatuk végeztével, hosszú, esős vasárnapokon, uralmas téli estéken a testvérek, elemisták, gimnazisták, egyetemi hallgatók és néha a szülők is.
A sok "mit csináljak"-ra felel nektek a Sicc.
Ezeket csináljátok! Mert aki ezt a könyvet jól ismeri, mindíg tudni fogja, mivel töltse el érdekesen, mulatságosan, hasznosan szabad idejét akár egyedül, akár másokkal, anélkül hogy drága játékokra sok pénzt kiadna. A legtöbbször semmi segédeszköz nem kell, csak jókedv, leleményesség, idő, némelyikhez egy ceruza, papír, egy skatulya gyufa, egy pohár, egy bot, stb., tehát csupa olyan dolog, ami otthon megvan.
Kálmán Jenő - Sicc az iskolában
Hogyan lehet, hogy Sicc iskolájában minden állat megtanul olvasni? Róka Rudi rájön a turpisságra, ám sicc bosszút áll: a híres Szputnyikon a világűrbe repíti az oktondi rókát
Grätzer György - Elmesport egy esztendőre
Sokan reggeli tornával kezdik a napot. S ezt mindnyájan természetesnek vesszük, hisz kisgyermekkorunk óta állandóan beszélnek nekünk a rendszeres testedzés fontosságáról. Ugyanakkor nagyon kevesen törõdnek legemberibb szervüknek, az agyuknak fejlesztésével. S erre még sokszor büszkék is vagyunk… Rajta, agytornára, fel! Elmesport egy esztendõre. Minden hétre három észcsiszoló, az agyunkat megmozgató feladat. Ez a Grätzer-trilógia második kötete. Grätzer József, a rejtvénykirály híres SICC címû rejtvénykötete után, a fia, Grätzer György, Kanadában élõ matematikaprofesszor rejtvénykötetét forgathatjuk nagy élvezettel. Ajánljuk a könyvet mindenkinek, aki szeret érdekes, gondolkodtató feladatokat megoldani. Sok klasszikus rejtvényt tartalmaz a könyv, és köztük több olyant, amelynek a megoldása semmilyen tárgyi tudást nem igényel, csupán valamilyen szellemes ötletet. A matematika iránt érdeklõdõknek pedig különös csemegeként ajánljuk, nekik igazi ínyencséget nyújtunk át ezzel a könyvvel.
Kovács Klára - Ábécéország
"Az "Ábécéország" 6-7 éves gyermekek számára készült. Figyelembe veszi az első osztályosok életkori sajátosságait, a tantervben előírt anyagot, nevelési célkitűzéseit."
"A kötetben szerepel egy kisfiú a kutyájával, nem összefüggő eseménysorozatban: az egyes részek, versek, önmagukban is önálló egységet alkotnak. A történetek családközpontúak. Példázzák a család közös munkáját, közös szórakozását. Mindezek elősegítik a gyermek érzelmi kötődését a szülőkhöz, a nagyszülőkhöz. Éreztetik azokat a hatásokat, amelyek a hatévesek erkölcsi magatartását befolyásolják, érzelmi életét mélyítik. Ez a célja azoknak az olvasmányoknak is, amelyek a gyermek és a kutyája történeteiről szólnak, vagy a gyermekről meg a barátairól beszélnek."
Tóth Eszter Zsófia - Murai András - Szex és szocializmus
Délegyházi nudistastrand, NDK-s turistalányok a Balatonon, Postinor tabletta, botrányos szépségkirálynő-választás, prostitúció, nyitott házasság, szex a magyar filmekben, Veres doktor az Ifjúsági Magazinban – és mindezek hátterében a szocialista erkölcs. Egy mára már letűnt korszak, amelyben pornóújsághoz jutni csak csempészve lehetett. E témákról szól a kötet, sok fényképpel.
Célunk, hogy az olvasó megismerje, mit és hogyan lehetett a szexualitásról beszélni, milyen volt a szexuális felvilágosítás. Reméljük, aki átélte a kort, saját kellemes emlékeit is újraélheti az olvasás során, aki meg nem, az bepillantást nyerhet egy olyan világba, ahol a fiataloknak az ismerkedés is komoly gondot jelentett néha, olyannyira, hogy az Ifjúsági Magazin társkereső rovatot is működtetett e célból.
Kuhn Gabriella - Dr. Gyarmathy Éva - A beszédészlelés fejlesztése óvodásoknál és kisiskolásoknál / Játékkatalógus
Kuhn Gabriella: A beszédészlelés fejlesztése óvodásoknál és kisiskolásoknál
Jelen munkámban a beszédpercepció, vagy másképpen a beszédészlelés fejlesztését tűztem ki célomul. Mint gyakorló logopédus és pszichológus, naponta találkozom olyan gyermekekkel, akik az óvodában szegényes szókinccsel, gyengébb beszédmotoros teljesítménnyel rendelkeznek, az anyanyelvi fejlettség alacsony szintjén mozognak, és iskolába kerülve olvasási nehézségekkel küzdenek. A terápiás munkába azonban csak a beszédhibás gyerekek vonódnak be. Ám ennél jóval magasabb azoknak a száma, akik, bár nem beszédhibások, de fejletlen a fonematikus hallásuk, rossz a beszéd motorikájuk (hosszabb szavakat nehezen vagy rosszul utánoznak), gyenge a szövegemlékezetük, így bizonyos „alapozást” igényelnek, melyre az írás, olvasás épülhet. Mivel a logopédia a sérült funkciók korrigálását végzi, értékes gyakorlatsorokkal rendelkezik. Ezek közül azokat fűztem egybe, melyek alkalmasak arra, hogy csoportos keretben végezzék őket. Játékos gyakorlásukkal azok a beszédpercepciós képességek fejleszthetők, melyek érettsége nélkülözhetetlen az olvasás elsajátításához. Ezek a feladatok óvodában végezve prevenciós célt szolgálnak, míg az iskoláskor kezdetén haszonnal forgathatók kiegészítő anyagként a korrekciós órákon, azoknál a gyerekeknél, akiknél nehezen indul meg az olvasástanulás.
Gyarmathy Éva: Játékkatalógus
Az elmúlt két évtized szakirodalmában, főként a pszichometriai mérésekre alapozottan jó néhány elméleti megközelítés született, ezek közül még a legátfogóbbak is egy-egy területet tesznek felelőssé a funkcionális és organizációs-integrációs zavarokért. A játékkatalógus a mozgás és észlelés teljes körű fejlesztéséhez, a prevenciós és korrekciós munkához kínál játékötleteket. A játékgyűjtemény segíthet abban is, hogy élesebb szemmel és korábban megtaláljuk a kisiskolások között bizonytalanul mozgó, ingerekre rosszul reagáló gyerekeket, mielőtt sündisznóállásba menekülnének, vagy valamilyen sajátos kompenzáló stratégiát alakítanának ki saját maguk védelmében, amelyet már csak a tünetekből, vagy elszigeteltségükből vehetnénk észre.
Illés Györgyi - Beszéd utca 3.
„Egy sosem volt műfaj egészen különleges darabja a Beszéd utca 3., melyet talán a leginkább így jellemezhetnénk: beszédfejlesztő mesekönyv. A szerző, Illés Györgyi a Színház-és Filmművészeti Egyetem beszédtanára kiváló pszichológiai érzékkel és meseírói fantáziával megáldott fejlesztő pedagógus, aki nem csak azzal van tisztában, hogy a gyerekeket monoton házifeladatok helyett változatos, kreatív játékokkal és mesékkel lehet a leginkább motiválni, de még azt is tudja, hogyan.
A Beszéd utca 3. egy társasház, ahol olyan furcsa és szeretetre méltó emberek laknak, mint például Cirkuszszájú Dániel, vagy Csupa Fülöp, hang-és emlékgyűjtő kisiparos, vagy Misi, a szétguruló bohóc. Ahogy sorra bekopogtatunk az ajtókon, újabb és újabb mesék fogadnak bennünket, amelyek távolról sem a feladatoknak alárendelt segédszövegek, hanem olyan önmagukban is megálló történetek, melyeknek egyedi, néha groteszkbe hajló világa a magyar meseírói hagyomány legnemesebb vonulatába illeszkedik.
Először olvassuk a könyvet mesekönyvként, nézegessük a gyerekekkel együtt Nagy Áron vicces, kedves illusztrációit és ha a gyerekek már jól ismerik és megszerették a szereplőket és a történeteket, akkor térjünk át a fejezetekhez tartozó játékos feladatokra. Ne erőltessük a dolgot, várjuk meg, amíg a gyerek kedvet kap a játékhoz" - így jellemzi új kötetét az igazán színvonalas, művészi értékekkel bíró gyermekkönyvek gazdája, a Naphegy Kiadó.
Szőke Andrea - Viczena Andrea - 1000 Questions 1000 Answers - Gastronomy / Tourism
Társalgási könyvünk elsősorban a Budapesti Gazdasági Főiskola és a KITEX középfokú idegenforgalmi szakmai angol nyelvvizsgákra készülő tanulóknak kíván segítséget nyújtani. A kötet 18 témát dolgoz fel. Minden téma kérdésekkel kezdődik, melyekre modellválaszok és társalgási vázlatok adnak magyarázatot. A szószedetben található idegenforgalmi szakszavak és kifejezések nem csak a nyelvvizsgára készülők, hanem a turizmus és vendéglátás területén dolgozók számára is rendkívül hasznosak. A 18 témán kívül szituációkkal kívántuk a nyelvvizsgára való felkészülést még hatékonyabbá tenni. Szituációs anyagunk példákat tartalmaz a Budapesti Gazdasági Főiskola szóbeli középfokú idegenforgalmi szakmai nyelvvizsga feladataira. A szituációk valamilyen probléma megoldására sarkallják a tanulókat, melyekre monológ formájában modellválaszokkal próbáltunk ötleteket adni számukra. Könyvünk az idegenforgalmi középfokú angol szakmai nyelvvizsga megszerzéséhez, társalgási tanfolyamokhoz, valamint szállodákon vagy szállodaláncokon belüli kommunikáció elsajátításához nyújt segítséget.
Rebecca Shaw - Az új lelkész
Turnham Malpas újdonsült lelkésze fiatal, energikus és roppant jóképű. A neve Peter Harris.
A helyi gyülekezet tagjait megismerve Peter ráébred, hogy a faluban sokkal mozgalmasabb az élet, mint amire számított. A lakóknak éppen a csökönyös Sharon okoz fejfájást, de gyógyítóan hat rájuk a Charter-Plackett család, akik csinos kis delikát üzletet rendeztek be a régi, szakadt kisbolt helyén. Feltűnik még a tragikus sorsú Suzy Meadows is, aki három gyereket nevel férje öngyilkossága után. Gyászában Suzy Petertől kér támogatást, az új lelkész pedig komoly dilemmába kerül.
Mindeközben a falut megrázza egy ijesztő végkifejlettel záruló zaklatássorozat és egy rejtélyes gyilkosság.
Peter lelkészi szerepe válságosabb helyzetbe jut, mint valaha, de ennek ellenére legyőzi démonait - az események viszont még így is romba dönthetik az életét. Rebecca Shaw nagysikerű sorozata Turnham Malpas nevű angliai falvacskáról és lakosairól szól. A magával ragadó történetek hihetetlen izgalmakkal teli olvasási élményt ígérnek.
Ha tetszettek Agatha Raisin és Hamish Macbeth történetei, ne hagyd ki ezt a sorozatot sem!
Fehérné Kovács Zsuzsa - Sósné Pintye Mária - Játsszunk beszédet!
Ebben a könyvben a szülőnek azt szeretnénk bemutatni, hogyan segíthetik játékos formában óvodás és kisiskolás gyermeküket a tiszta beszéd, a helyes ejtés kialakításában, fejlesztésében. Mivel az óvodáskorú beszédhibás gyermekek közel háromnegyede küzd kiejtési hibákkal fontos, hogy mi, szülők, tudatosabban figyeljünk gyermekünk beszédkészségének, nyelvhasználatának kialakulására, fejlődésére. A könyvünkben található sokfajta játéklehetőség, mókás mozgás ezt a folyamatot kívánja elősegíteni. Mindemellett az együttes kipróbálás örömtelivé és hasznossá teheti a közösen eltöltött időt.
Virginia Woolf - Orlando
Orlando, a költői hajlandóságú, gyönyörű nemesifjú az Erzsébet-kori Angliában látta meg a napvilágot. Életében szerepet kap Shakespeare, kalandjai során megismerkedik és kapcsolatba kerül egy szép, de csapodár orosz hercegnővel, magával a királynővel, a nagy Erzsébettel, a londoni alvilág számos tagjával, egy előkelő román hölggyel, a török szultánnal, egy csapat vándorcigánnyal. Törökországban nemet vált, majd Angliába hazatérve átcsöppen a XVIII. századba s a korabeli irodalmi szalonokba. A század nem nyeri el a tetszését, átvált a XIX.-be – mind közül a legálszentebbe, a dagályos építészet, a krinolinok és a jegygyűrűk világába. Férjhez megy, s végre kiadják több száz éven át készült remekművét, egy hosszú költeményt. Utoljára a XX. században látjuk, hever az ősi otthon tölgyfája alatt, próbál rendet tenni sokféle megtestesülése között, s várja haza férjét, a hajóskapitányt – akiről talán csak az utolsó pillanatban derül ki, hogy férfi-e valóban.
Különös, szertelen, merész regény – tónusa néha elbűvölő, néha infantilis, aztán maróan szatirikus meg egészen személyes is, s mintha azt üzenné, mindnyájan androgünök vagyunk, s nem mindig tőlünk függ, hogy melyik „nemünk” dominál. Az első angol kiadást az írónő szerelme-barátnője, Vita Sackville-West férfiruhás fotói díszítették.
Virginia Woolf (1882–1941) a modern angol próza, a lélektani regény, a tudatfolyam-technika egyik megteremtője és legnagyobb hatású művelője, a Bloomsbury-kör nevű irodalmi csoport alapítója, amelyben a XX. század első felének legjelesebb angol művészei és tudósai (T. S. Eliot, E. M. Forster, Lytton Strachey, J. M. Keynes) tevékenykedtek. Fontosabb regényei: Mrs. Dalloway (1925), A világítótorony (1927), Orlando (1928), Hullámok (1931), Felvonások között (1941).
Forrás: http://www.europakiado.hu/index.php?l=h&s=3&n=519
Agatha Christie - 4.50 from Paddington
A friend of Miss Marple claims to have seen a murder committed on a passing train, but the police dismiss it, as no body has been found in the train or surrounding area, so the two women begin an investigation of their own.
Gósy Mária - Imre Angéla - Beszédpercepciós fejlesztő modulok
A beszéd fejlesztése olyan tevékenység, amelyet akkor is folytatunk, amikor nem is tudunk róla, legalábbis nem szándékosan tesszük. A mindennapi életben a szülők, a nagyszülők, az idősebb testvérek is a családon belül akarva-akaratlan fejlesztik a kisebb gyermekek nyelvhasználatát. Kétféleképpen. Egyfelől azzal, ahogyan ők beszélnek, azzal, amit mondanak, ahogyan azt mondják. Mintát adnak, példát mutatnak. Másfelől pedig azzal, hogy a kisgyermekhez szólnak, vele beszélgetnek, párbeszédet folytatnak, magyaráznak neki; vagyis az élet különféle helyzeteit verbálisan, azaz szavak, mondatok kiejtésévei kísérik.
Napjainkban az ösztönös fejlesztés nagyon sok gyermek esetében már nem elegendő. Ez azt jelenti, hogy célzottan, meghatározott terv és jól összeállított nyelvi anyag alapján kell foglalkoznunk a gyermekkel. Azokkal, akiknél tudjuk, hogy probléma van az anyanyelv-elsajátításukkal – például későn kezdtek beszélni vagy erősen beszédhibások – és azokkal, akiknél csak a vizsgálat, a diagnosztika mutatta ki a zavart.
Ez a fejlesztő könyv nem gyógyszer, ezért bárkinek ajánlható; nem árt akkor sem, ha nincs elmaradás vagy zavar a beszédészlelésben és a beszédmegértésben. Ha viszont szükséges, akkor nagyon jó hatású. Szívből ajánljuk az itt következő modulokat mint fejlesztő egységeket mindenkinek, aki gyermekkel foglalkozik, a szülőknek és a nagyszülőknek éppúgy, mint az óvónőknek, a logopédusoknak, a gyógypedagógusoknak, a tanítóknak, a fejlesztő pedagógusoknak, a tanároknak (és még folytathatnánk a felsorolást). Noha a modulok egyfajta játékként is felfoghatók, azért sose felejtsük, hogy a gyermekeknek némelyik feladat nehéz lehet, nagy energiát igényel tőlük az, hogy közreműködjenek. Legyünk tehát türelmesek, fokozatosan fejlesszünk, és sokat dicsérjünk. Megéri.
Agatha Christie - Five Little Pigs
Amyas Crale's passion for painting and women made him famous. His murder made him infamous. Sixteen years earlier his jealous wife was tried, convicted and sentenced to life for a notorious slaying. Now their daughter Carla, a young woman convinced her mother is innocent, has presented Hercule Poirot with a brilliant challenge: to clear her mother's name by returning to the scene of the murder and finding the fatal flaw in the perfect crime.
Balázs Ágnes - Rakoncátlan Rozi Ramazuriországban
Rakoncátlan Rozi reggeltől estig csak rosszalkodik. Lecsúzlizza a madarakat, konzervdobozt köt a macska farkára, és nem tud úgy megenni egy tányér főzeléket, hogy szét ne köpködje. A kócos, maszatos kislány egy nap Ramazuriországba csöppen, ahol éppen ő lesz a csínytevések céltáblája. Szerencsére talál egy barátot, Gézengúzt, aki kimenti őt a szurtos képű gyerekcsapat karmaiból. Vajon együtt elbírnak a szökőkutat őrző óriással is?
Agatha Christie - The ABC Murders
There’s a serial killer on the loose, murdering his victims in alphabetical order. As a macabre calling card he leaves beside each victim’s corpse the ABC Railway Guide open at the name of the town where the murder has taken place.
With the whole country in a state of panic, and growing more confident with each successful execution – Mrs Ascher in Andover, Betty Barnard in Bexhill, Carmichael Larke in Churston – the murderer’s trail of deliberate clues taunts the proud Poirot. Which might just be his first mistake…
‘A masterwork of carefully concealed artifice… most stunningly original.’ Julian Symons
Anna Starmer - Színek könyve
Ha változtatni akarunk valamelyik szobánkon, a leghatásosabb eszköz a helyiség színeinek megváltoztatása. De hogyan tehetjük ezt úgy, hogy a meglévő és új színek ne üssék egymást? Honnan tudhatjuk, hogy mely színek illeszkednek egymáshoz szelíd harmóniában, és melyek eredményeznek együtt egy jóval markánsabb, energikusabb hatást? A színek harmóniáját ismertető kézikönyv 150 különféle színösszeállítást tartalmaz a hivatásos belsőépítészek és az otthonukat építő-szépítő laikusok számára. Megtudhatjuk, hogyan teremthetünk kellemes hangulatot, és hogyan keltik a színek a tágasság, a mélység, a melegség vagy éppen a világosság illúzióját! A főbb színcsoportokon belül számtalan árnyalatot találunk, a legerőteljesebbektől a leghalványabb pasztellekig. Megismerhetjük a különféle színkombinációkat, felidézhetjük segítségükkel a természetet vagy egy távoli országot. Megláthatjuk, hogy a különféle textúrájú anyagok milyen színárnyalatokba öltöztetve teremthetnek valódi harmóniát.