Már nem pusztán álom, hogy egy jó ötlettel és egy laptoppal bárki elindíthatja világmegváltó cégét. Korszakalkotó változásoknak lehetünk tanúi. A legújabb termelési eszközök a digitális gyártástól az online gyári szolgáltatásokig mindenki számára hozzáférhetővé váltak. Nem kétséges, a nyílt forráskódú tervezésnek és a csináld magad gyártásnak köszönhetően néhány éven belül a globális gazdaság új szereplői, a kreátorok veszik át a bitek uralmát. Ahogy korábban a világháló a tömegmédia egyeduralmának vetett véget, most a kreátorok ítélik halálra a tömeggyártás monopóliumát.
Chris Anderson, a Hosszú farok és az Ingyen! bestsellerek szerzője, ezúttal is a tőle megszokott élvezetes stílusban, rendkívül sok példán keresztül mutatja be a nagy átalakulás lényegét, várható hatásait és következményeit. Üzenete egyértelmű, előttünk az új globális kihívás. Fedezzük fel a kreátorok világát és váljunk az új ipari forradalom mestereivé!
Kapcsolódó könyvek
Chris Anderson - Hosszú farok
"Az internetes hosszúfarok-jelenség a televízió 50 évvel ezelőtti elterjedése óta a legnagyobb változást hozza a média számára. Chris Anderson mesteri módon mutatja be a görbe csúcsán túl húzódó területet és jelentőségét. Mindenkinek ajánlom, akit érdekel a média - sőt akit érdekel a társadalmunk, és az, hogy merre tart."
Rob Glaser, a RealNetworks vezérígazgatója
"A technológia és az internet összezsugorítja a világot és összeköti egymással a részeit. A Hosszú farok az első olyan könyv, amely pontos magyarázattal szolgál arról, miért rejlik nagy üzleti lehetőség a piaci rések elérésében."
Terry Semef, a Yahoo! vezérigazgatója
"Anderson lenyűgözően térképezi fel a digitális technológiák hatására létrejött világ különleges és lényeges vonásait. Nem gazdaságról, hanem gazdaságokról van itt szó. Az ésszerű szabályalkotás és a sikeres üzlet kulcsa egyaránt ezen gazdaságok működésének megértésében rejlik. Az összes többi gazdasági könyvet elfelejthetjük: ez a kötet mindazt tartalmazza, amire szükségünk lehet."
Lawrence Lessig, jogászprofesszor, Stanford Jogi Egyetem
Chris Anderson - Ingyen!
Chris Anderson forradalmian új szemléletű könyvében, a Hosszú farokban megmutatta, hogy az on-line piacok hogyan hoznak létre piaci réseket, és hogyan változtatják meg a gazdasági viszonyokat.
Az Ingyen! az üzleti világ jövőjét vetíti elénk. A szerző elméleti igényességgel, meggyőző példákon keresztül mutatja be, hogy az ingyenesség, ami eddig inkább csak marketingfogás volt, a jövőben radikális, új üzleti stratégia lesz, amely nélkül a cégek hosszú távon nem tudnak talpon maradni.
A könyv rengeteg ötletet ad ahhoz, hogyan alakítsuk ki saját üzleti modellünket, amellyel kiszabadíthatjuk az ingyenesség profitot hozó szellemét a palackból.
* Hogyan lehet ingyenes a légi közlekedés? Hogyan lehet ingyenes a DVR?
* Hogy lehet drága egy zártkörű konferencia, ha on-line ingyenes?
* Hogyan lehetnek ingyenesek a zenei CD-k?
* Hogyan lehetnek ingyenesek a tankönyvek?
* Hogyan lehet ingyenes az egyetemi oktatás?
* Miért jól menő üzlet az ingyen kerékpár az egyik városban, de a másikban nem?
* Hogyan lehet ingyenes egy egészségügyi szoftver?
* Hogyan lehet ingyenes a részvénykereskedés?
Mikael Krogerus - Roman Tschappeler - 52 változásmodell
Hol a helyünk a világban? Miért nincs igazság? Kik nyernek a XXI. században? Miért lépünk félre? Ez a korokon átívelő vizuális útikönyv feltérképezi és modellezi a bennünk és a körülöttünk zajló legfontosabb változásokat. Elméleti megközelítések, merész gondolatkísérletek és ötletek praktikus gyűjteménye, valódi gondolatébresztő mindazoknak, akik szeretnék megérteni és megváltoztatni a világot.
Tomas Sedlacek - A jó és a rossz közgazdaságtana
Tomáš Sedláček gyökeresen új megközelítést alkalmaz, és számos területen megkérdőjelezi világlátásunkat. Napjaink mainstream közgazdaságtana magát értékmentes szaktudománynak, matematikai apparátusával a valóságot modellező kutatási területnek tartja. Sedláček számára azonban a közgazdaságtan kulturális jelenség, civilizációnk terméke. Hogy bemutassa a közgazdaságtan alapjául szolgáló hitet és hiedelmeket, túlmegy a szűken értelmezett szakterület határain, és felkutatja a gazdasági gondolatokat a mítoszokban, a vallásokban, a teológiában, a filozófiában, a pszichológiában, az irodalomban és a filmek világában. Áttörést jelentő munkájával nem kevesebbet ígér:
„Ezentúl másként gondolkodunk majd a közgazdaságtanról, gazdaságról, és értékekről.”
Provokatív könyve szülőhazájában igazi bestseller lett, hatására a közgazdaságtan soha nem tapasztalt, széles körű népszerűségre tett szert a Cseh Köztársaságban. Hogyan érte ezt el? Úgy, hogy átlépte a közgazdaságtan uralkodó felfogásának határait, és művét egy egyszerű, már-már eretnek kijelentésre alapozta:
„A közgazdaságtan nem hagyhat figyelmen kívül erkölcsi szempontokat.”
Mérő László - Az érzelmek logikája
Új könyvében a szerző az érzelmek világába kalauzolja az olvasót, aki sok érdekesség mellett azt is megtudhatja, hogy a szív és az agy indokait lehetetlen szétválasztani egymástól.
Malcolm Gladwell - Ösztönösen
Lehet-e "első blikkre" jól dönteni?
Miért hatnak ránk annyira a magas, barna, jóképű férfiak?
Hogyan olvassunk mások gondolataiban?
A világ és önmagunk megismerése során túlságosan nagy figyelmet fordítunk a hosszas tervezés és gondolkodás után meghozott racionális döntésekre. Pedig a gondolkodás nélküli gondolkodás, az "isteni szikra", az intuíció is sikerre vihet.
Malcolm Gladwell könyvei radikálisan megváltoztatták a világról és magunkról való gondolkodásmódunkat. Az Ösztönösen című könyvében számos példán keresztül magyarázza el, hogyan hozunk döntéseket, és a gyakorlati életben könnyen használható eszköztárat mutat be, amellyel rengeteg időt takaríthatunk meg.
Austin Kleon - Lopj úgy, mint egy művész!
Nem kell zseniknek lennünk, csak legyünk önmagunk! Ne féljünk beismerni, hogy szinte semmi sem eredeti a művészetekben, hagyjuk, hogy a minket érő hatások újabb ötleteket és képzettársításokat szüljenek! A kreativitás ott van mindenütt és mindenkiben.
Austin Kleon tíz inspiráló tanácsa előhozza művészi vénánkat, és egy sokkal kreatívabb élethez vezet. Foglalkozzunk azzal, ami igazán leköti bennünket, járjuk a saját utunkat, hogy mielőbb megtaláljuk szenvedélyünkben életünk értelmét!
Felejtsük el régi berögződéseinket, írjuk meg a könyvet, amelyet szívesen olvasnánk, vagy rendezzük meg a filmet, amelyet szívesen megnéznénk!
A Lopj úgy, mint egy művész! a digitális korszak kiáltványa.
Jordan Belfort - A Wall Street farkasa
1987-et írunk. A Wall Street a világtőzsde epicentruma, ahol a zabolátlan mohóság és az ócska csillogás közepette tucatjával bukkantak fel és tűntek el a milliomosok. Ebből a talmi yuppie közegből indult Jordán Belfort, aki a kilencvenes évek amerikai pénzügyi világának leghírhedtebb figurája lett. Belfort a válság hamvaiból építette fel saját brókercégét, amely egy atombomba hatékonyságával gyűrte maga alá egész Amerikát. A Stratton Oakmond maga volt a megtestesült hatalom, amelynek legtetején Jordán Belfort ült. Ő lett a Wall Street farkasa - annyi pénzt keresett és annyit költött luxusautókra, jachtokra, drogokra, nőkre, amennyit földi halandó elképzelni se tud. A fiatal tőzsdeügynökök istenítették, és vakon teljesítették utasításait. Jordán Belfort lentről indult - „lejjebb voltam a legalsó pocsolyaféregnél" -, és nagyon magasra jutott, ahonnan mélyre zuhant. Csalás és pénzmosás vádjával 20 hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélték.
Al Ries - Jack Trout - A marketing huszonkét vastörvénye
„A sikeres marketing első törvénye, hogy el kell olvasnunk és meg kell értenünk ezt a könyvet. Lenyűgözően egyszerű és lényegre törő. Marketing, a lényegre desztillálva... Tapasztalt és kezdő szakembereknek, érdeklődő diákoknak egyaránt »kötelező olvasmány«.”
Don Valentine a Southwest Airlines Co. marketing alelnöke
„A marketing huszonkét vastörvénye annyira kiemelkedő könyv, hogy csak egyben reménykedem: a versenytársaink nem fogják elolvasni.”
Burt Sugarman a Giant Group Ltd. vezérigazgatója
„Célratörő, óriási átütőerővel rendelkező marketingkoncepció, gyakorlati példák tömegébe ágyazva! A könyvben lefektetett elvek fokozottan érvényesek a mai versenyfeltételek között.”
Herman Cain a Godfather's Pizza elnök-vezérigazgatója
Murakami Haruki - Kafka a tengerparton
A Kafka a tengerparton hullámzó, nyugtalan textúrája két rendkívül színes és gubancos szálból szövődik össze. Az egyik páratlan vonulat (szó szerint értendő, mert a regény páratlan fejezetein húzódik végig) Tamura Kafka története, azé a tizenöt éves fiúé, aki az oidipuszi végzet elől megszökve anyja és nővére keresésére indul. A páros fejezetek hőse egy különös, félszeg, együgyű öregember. Nakata, aki sosem heverte ki második világháborús sérülését, és számára felfoghatatlanul sodródik a felnőtté válás magányával és bizonytalanságával küszködő Kafka felé. Ő a leghétköznapibb dolgok összefüggéseit sem érti, mégis sok olyan tulajdonsága van, amelyek rendkívülivé teszik. A két szál rafináltan és talányosan kapcsolja össze a tragédiában és komédiában, álmokban és csalóka tényekben, természetes és természetellenes szexben, fájdalomban és fergeteges humorban bővelkedő fejezeteket.
Kalandok és rejtélyek könyve ez, amelyben az olvasó kíváncsiságát ingerlően bonyolódnak egymásba a történet "férfi-női, férfi-férfi és női-férfi" alakjai, és nekünk magunknak kell felemelnünk róluk az író fantáziadús kitérőivel ékesített, pompás takarót.
Bret Easton Ellis - A vonzás szabályai
"Mert- elfogyott a sör" - ennyi kell ahhoz Ellis regényében, hogy egy lány a buliról elmenjen azzal a fiúval, aki különben nem is nagyon tetszik neki. Hogy mikor és hol, az talán nem is nagyon fontos, mindenesetre 1985-ben vagyunk, a camdeni egyetemen, ahol a diákok a legkevésbé tanulmányaikkal törődnek: Dögös-Dugós bulik, Kokszos Keddek és Szittyós Szerdák követik egymást örök alkoholos, narkós és másnapos kábulatban" Mindent csak az elsődleges testi igények kielégítésének szükséglete és a testi vonzás-vonzalom törvényei szabnak meg" és egy mélyre süllyedt, kimondatlan és már-már kimondhatatlan vágy, hogy mégiscsak megtalálják a romantikát, a szerelmet, az igazit" s talán életük valamiféle igazolását is.Ellis hagyja, hogy mindvégig hősei beszéljenek: Lauren, aki az éppen Európában utazgató Victorba szerelmes, a nyíltan biszexuális Paul és Sean, aki egy ideig az ő szeretője, majd Laurené, és miközben hármuk élete néhány hónapra összegabalyodik, ugyanazokat az eseményeket különböző nézőpontokból ismerhetjük meg. Ami az egyik szereplő szemében romantikus fellángolás, az talán unott beletörődés a másiknak: semmi sem az, ami, senki sem érti a másikat, mert itt már nincsenek az érzéseket pontosan leíró szavak, vagy ha igen, akkor azok is eltorzulnak, jelentésüket vesztik" mint ahogy a tanárok is elcsépelt, kiüresedett, idióta szavakkal igyekeznek jelentést adni a körülöttük kavargó új nemzedék kultúrájának.Mint minden Ellis-mű, ez az először 1987-ben megjelent regény is kegyetlen olvasmány, még ha csak csíráiban - egy megzavarodott erkölcsi tudatú és szexuális ösztönű új nemzedék fáradt kiúttalanságában - van is jelen mindaz a perverzitás és testi-lelki szadizmus, amely aztán az Amerikai Psycho és a Glamoráma letaglózó erejét adja.
Bret Easton Ellis - Nullánál is kevesebb
Az 1964-ben született Bret Easton Ellis első, 1985-ben megjelent regénye az akkori amerikai új nemzedék, az "X-generáció" kultikus könyve lett - maradandó érvénnyel ábrázolja a gazdag Amerika fiataljainak lelkét, pontosabban lelketlenségét, vagy még pontosabban - a kiüresedettség, a teljes érzelmi sivárság mögött megbújó vágyat egy értelmesebb életre. Egy ennyire fiatal írótól - Ellis húszéves volt, amikor a Nullánál is kevesebb-et írta - egészen rendkívüli az a szikár, póztalan, mesterkéletlen, tökéletesen kiérleltnek tetsző stílus, amellyel elmeséli a Los Angeles-i unatkozó fiatalok mindennapjait, az egymást érő bulikat, az érzelem nélküli szeretkezéseket, a szülőktől való teljes elidegenedést... Vagy azt, ahogy ezek a gyerekek a gazdag rendezők és producerek világát látják... Vagy egy homoszexuális prostituált történetét, aki hasztalan próbál menekülni a helyzetéből... Vagy az események mögött és közben - s persze legfőképpen a regény szereplőinek agyában - parázsló erőszakot, melynek minden borzalmát Ellis majd az Amerikai Psychó-ban ábrázolja. Részben a Nullánál is kevesebb példájára és ihletésére Amerikában és a világ más gazdag országaiban /nálunk is/ hasonló hangulatú regények százai születtek a nyolcvanas-kilencvenes évek gazdag, drogozó, céltalan fiatalságáról, de Ellis könyve volt az első, és művészi erejét tekintve máig is az egyik legnagyszerűbb közülük.
Jonas Jonasson - A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt
Egy svéd kisvárosban, az idősek otthonában születésnapi ünneplésre készülnek: az otthon lakóját, a százéves Allan Karlssont akarják felköszönteni - el tudnak képzelni ennél érdektelenebb kezdést? Pedig ez a ravasz Jonasson bizony így kezdi kalandregényét, hogy aztán átcsapjon egy teljesen kiszámíthatatlan és végtelenül vicces ámokfutásba, amelynek minden egyes fordulata elismerő csettintésre készteti az olvasót, és minden bekezdésben ott van legalább egy, de inkább több ütős poén. Nem hiába vásárolták meg a könyvet egy év alatt majd´ nyolcszázezren a kilencmilliós Svédországban, és jelenik meg harminc nyelven szerte a világon.
Harper Lee - Ne bántsátok a feketerigót!
A Ne bántsátok a feketerigót! írónőjét feltételezhetően nem kis mértékben ihlették személyes élményei regénye megírásakor. Ezt nemcsak abból a tényből következtethetjük, hogy a regény cselekménye Alabama államban játszódik le, ahol a szerző maga is született, hanem más életrajzi adatokból is. Mint az eseményeket elbeszélő regénybeli leánykának, az írónőnek is ügyvéd volt az édesapja. Harper Lee gyermek- és ifjúkorát szülőföldjén töltötte, ahol valóban realitás mindaz, amit regényében ábrázol, és ez a valóság vérlázító. A regénybeli alabamai kisvárosban ugyanis feltűnésszámba megy az olyan megnyilvánulás, amely a négerek legelemibb jogainak elismerését célozza, különcnek számít az olyan ember, aki síkra mer szállni a színesbőrűek érdekei mellett. A regény egyik legnagyobb érdeme éppen abban van, hogy sikerül erős érzelmi hozzáállást kiváltania az emberi egyenjogúság megvalósítását célző eszme mellett. Harper Lee a középiskola elvégzése után jogtudományt tanul. Egy évig Oxfordban diákoskodik ösztöndíjasként, aztán Alabamában folytatja tovább tanulmányait. Mint az egyetem folyóiratának szerkesztője, itt kerül először kapcsolatba az irodalommal. Tanulmányai befejezése után New Yorkba költözik, de nem folytat ügyvédi gyakorlatot, hanem különböző szerkesztőségekben dolgozik, sőt egy időben tisztviselői munkát vállal egy légiforgalmi társaságnál. A Ne bántsátok a feketerigót! 1960-ban jelent meg, a következő évben Pulitzer-díjjal tüntették ki. A regényt számos nyelvre lefordították, s talán nem érdektelen az sem, hogy a belőle készült film is hatalmas sikert aratott.
Malcolm Gladwell - Fordulópont
Fordulópont – ez az a különös pillanat, amikor egy ötlet, trend, vagy viselkedés hirtelen elszabadul, és járványszerűen, megállíthatatlanul terjedni kezd. Pontosan úgy, ahogy egy influenzás ember képes járványt kirobbantani, egy kicsiny, ám precízen kiszámított mozdulat is képes divatossá, népszerűvé tenni termékeket vagy tevékenységeket.
De vajon mitől van éppen ott egy-egy fordulópont, ahol van: mitől válik egy jelenség éppen az adott ponton tömegmozgalommá, miért éppen azon a ponton lesz egy viselkedésformából trend vagy egy viseletből mindenkire átragadó divatőrület? Hogyan vehetjük észre, hogy ilyen fordulat készül, vagy talán a még érdekesebb kérdés: hogyan lehet fordulópontot létrehozni?
John Gray - A férfiak a Marsról, a nők a Vénuszról jöttek
Az igazi párkapcsolat kézikönyve, hogyan éljünk boldogan társunkkal. A marslakók az erőt, a szakértelmet, a teljesítményt értékelik. Erőkifejtésüket erre, valamint erejük és képességük kiteljesítésére összpontosítják. Jelszavuk: siker, győzelem, önmegvalósítás. A vénuszlakó nőknek más az értékrendjük. Szerelem, folyamatos kommunikáció, mély kapcsolat kiépítése a fontos. Zászlójukon: Szeress, hogy szerethesselek, gondoskodhassak rólad! Önbecsülésüket kapcsolataik minősége határozza meg. A marsbéli és vénuszlakók szerelme varázslatosan indul. Idővel azonban az érzések megkopnak, az eddigi természetesnek vett különbözőségek már nem varázslatként hatnak, hanem mérgezik a kapcsolatot. A könyv ezt a kibékíthetetlennek tűnő ellentétet oldja fel tanácsaival: - segít, hogyan szeressük a másikat anélkül, hogy megfojtanánk egymást, - miként bocsássunk meg egymásnak úgy, hogy ne csorbuljon önbecsülésünk, hiszen valamikor úgy imádtuk egymást.
Allan Pease - Barbara Pease - Testbeszéd a munkahelyen
A céges buli átvészelésétől a főnöki iroda leghatékonyabb kialakításáig a szerzők mindenre megtanítanak, amit csak tudnunk kell a munkahelyi testbeszédről.
A sikeres állásinterjú * A tökéletes prezentáció * Kézfogás és kapcsolatépítés * A figyelem felkeltésének művészete * Mit viseljen (és mit ne) a nő/férfi, ha tárgyalni megy?
A Testbeszéd a munkahelyen segít felismerni testbeszédünk hibás elemeit, és megtanít arra, hogyan aknázzuk ki a gesztusainkban rejlő óriási lehetőségeket. Hiszen a sikeres karrier kulcsa a testbeszéd megfejtésének képessége!
Barabási Albert-László - Behálózva
Könyve, mint minden igazi tudomány, látszólag egyszerű kérdést kutat, egy detektív szívósságával: Hogyan kapcsolódik minden egymáshoz, és mit jelent ez a tudományban, az üzleti és a mindennapi életben? „A világunkban meglévő hálózatok valódi természetének megértésével olyan, az emberiséget foglalkoztató kérdésekben kerülhetünk közelebb a válaszhoz, mint a vírusok leküzdése, a gazdasági válságok kezelése, a terrorizmus visszaszorítása vagy akár az emberi társadalom gondjainak megoldása. A Behálózva című könyvet 13 nyelvre fordították le, és több országban felkerült a bestseller listára. Hazánkban 2003-ban jelent meg először, szintén Vicsek Mária fordításában. Az azóta eltelt időszakban a könyv megindult a világranglistán. Jelen kiadásunk alapja a Penguin Book kartonált változatú kiadványa.
Daniel Kahneman - Gyors és lassú gondolkodás
Vajon mi vezérel bennünket: a gyors (intuitív) vagy a lassú (racionális) gondolkodás?
Az elfogadott tudományos nézet szerint az ember természettől fogva racionálisan gondolkodik, érzelmei és intuíciói pedig csak megzavarják. Ez a mainstream közgazdaságtan alfája és ómegája, a racionális döntéshozatal és ítéletalkotás. Mindannyian igyekszünk ennek megfelelni, azt hisszük, többnyire logikusan gondolkodunk, és ha kudarcot vallunk, másokban vagy magunkban keressük a hibát.
Daniel Kahneman feje tetejére állította a racionalitásba vetett hitünket.
Néhai kollégájával és barátjával, Amos Tverskyvel három évtizeden keresztül folytatott pszichológiai kísérleteikből azt a következtetést vonták le, hogy elménk nem mindig olyan racionális, mint feltételezzük. Intuícióink, érzelmeink, benyomásaink – hibáival, torzításaival és zsenialitásával együtt – lényeges szerepet kapnak elemző logikánkban. Gyors és lassú gondolkodásunk kölcsönösen hat egymásra, és ha kitüntetett szerepet tulajdonítunk a racionalitásnak, önmagunkat csapjuk be. Ahogy Kahneman fogalmaz:
„Rendszerint túlbecsüljük a világ működésével kapcsolatos tudásunkat, és alábecsüljük a véletlen és a szerencse szerepét.”
Gondolatai nagy hatással voltak számos tudományterületre, beleértve a pszichológiát, a közgazdaságtant, az orvostudományt, a pénzügyi viselkedéstant és a politológiát, de csak most először adja közre összefoglalóan egész életművét.
Timur Vermes - Nézd, ki van itt
2011. nyara. Berlin közepén egy üres telken, katonai egyenruhában egy ötvenhat esztendős férfi ébredezik: Adolf Hitler. Amit talál: béke, demokrácia, rengeteg külföldi és egy női kancellár... Ebben az új világban a tőle elvárható fanatikus hittel új karrierbe kezd a televízióban.
Timur Vermes káprázatos szatírájának Hitlere nemcsak végtelenül komikus figura, de ijesztően valóságos is. Meghűl az ereinkben a vér, hogy milyen könnyen megtalálja a helyét egy cinikus, gátlástalan világban, ahol a demokrácia hosszú évtizedei után a demagógia, a nézettségi adatok és a like-gombok nyomogatása vezérli a közéleti cselekvést. A könyv a megjelenése óta töretlen sikert arat Németországban, olvasók százezreit bűvölte el, és a világon szinte mindenütt az idei év egyik legjobban várt megjelenéseként beszélnek róla.