A kétszintű érettségi bevezetése új irányt adott a középiskolák munkájának. A régi jelszó: “differenciálás” most megkerülhetetlen kényszerré vált, hiszen a diákok egy része középszintű, míg más csoportja emelt szintű képzést kell, hogy kapjon a jövőben. A tételes ismeretanyag mellett előtérbe kerültek a tevékenységek és kompetenciák, a vizsgák a tudásanyag mellett az ismeretek alkalmazását és használatát is mérik. Kiadványunk ebben az új típusú munkában kíván támogatást adni a vizsgára készülőknek. Feladatsorai érdemi segítséget nyújthatnak a diákoknak és a felkészítő tanároknak egyaránt. A különböző évfolyamok tanayagából semmi sem szorul háttérbe, s mindez a szerzők gördülékeny, szakszerű és mégis természetes stílusban tárják a felhasználók elé.
Kapcsolódó könyvek
Kropog Erzsébet - Mándics Dezső - Molnár Katalin - Biológia 7. munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Cser Andor - Pálfy Sándor - Matematika az általános iskola 5. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Lénárd Gábor - Biológia 12.
A szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül - a tanórai egységeknek is megfelelő részek után - az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva - az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.
Dr. Perendy Mária - Biológiai témavázlatok
Irány az egyetem! című könyvsorozatunk olyan segédanyagot kínál a biológiából érettségiző és felvételiző tanulóknak, amely a középiskolás biológia tankönyvek ismeretanyagát bővíti az érettségi és felvételi követelményeknek megfelelő részletekkel.
A sorozat tagja a Biológiai diáklexikon, a már jól ismert BDL, amelyben mintegy 1500 szócikk segít a biológiai fogalmak és folyamatok egzakt értelmezésében. Már elkészült és megjelent a sorozat új Biológiai feladatgyűjteménye középiskolásoknak, ez a BFK. A gyűjtemény 122 feladatsorban több, mint 2000 feladatot tartalmaz, így elegendő ismeretet kínál a biológiaoktatásban megszerzett ismeretek gyakorlásához és új szempontú átgondolásához. A könyv Megoldási útmutatója is komoly segítség a tanuláshoz.
Legújabb kiadványunk a Biológiai témavázlatok, a BTV. A biológia tantárgy valamennyi területére kidolgozott részletes és tömör megfogalmazású témavázlatok különösen azért szükségesek, mert a tankönyvek különböző részletességgel tárgyalják a tananyagot, a teljesség nem is lehet a feladatuk. A témavázlatokban viszont együtt található a tárgyakhoz tartozó fogalmak és folyamatok minden összefüggése. Szaktanárok számára is kiváló segédanyag a tantárgy kiváló pedagógusának, Dr. Perendy Máriának ez a legújabb könyve.
Berger Józsefné - Az ember
Társadalmunknak ép egészségű felnőttekre van szüksége. Az egészséges életmód és életvitel személyes igényként egy-egy emberben azonban csak akkor fogalmazódik meg, ha tudja, hogy mit kell ezért tennie, illetve mit nem szabad tennie. Könyvünk azért készült, hogy a középiskolai biológiatanítás keretében segítséget adjon a fiataloknak egészségük megőrzésére, a betegségek megelőzésére, az egészségre káros hatások és szenvedélyek elkerülésére. Ez a tankönyv bemutatja az emberi test felépítését és működését, valamint az egészségre ártalmas természeti és társadalmi hatásokat, helytelen szokásokat. Használatát valamennyi középiskola-típusban ajánljuk.
Róth József - Adorján Csaba - Lukács János - Veit József - Számviteli esettanulmányok 2008.
A _Számviteli esettanulmányok_ című kiadványt nem a teljesen kezdőknek, hanem a számvitelben bizonyos mértékben jártas haladóknak ajánljuk. Fő célunk az összefoglaló rendszerezés volt. Ezzel kívántuk megkönnyíteni a felsőfokú képzésben résztvevők vizsgákra való felkészülését. Az összefoglaló és rendszerező jelleg ugyanakkor azt is lehetővé teszi, hogy a már gyakorló számviteli szakemberek is hasznosan forgassák a könyvet.
Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola negyedik osztálya számára
Móricz Zsigmond - Légy jó mindhalálig
Kafka - Az átváltozás
Bulgakov - Mester és Margarita
Brecht - Kurázsi mama és gyermekei
Márai Sándor - Egy polgár vallomásai
Németh László - Iszony
Orwell - Állatfarm
Beckett - Godot-ra várva
Márquez - Száz év magány
Esterházy Péter - Függő
Graf Rezső - Szende Aladár - Magyar nyelv a szakközépiskola I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Lénárd Gábor - Biológiai album
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Lugossy Magda - Petneki Jenő - Ének-zene 6.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Albert Viktor - J. Balázs Katalin - Kémia munkafüzet II.
A Nemzeti Alaptanterv követelményei szerint készülő Calibra kémia-tankönyvcsalád Szerves kémia című kötetéhez készült munkafüzet a tankönyv fejezeteit követve ad alapos segítséget a tanuláshoz. Gyakorláshoz és számonkéréshez egyaránt felhasználható gondolkodtató kérdéseket, számítási feladatokat tartalmaz.
Szűcs Árpád - Általános kémia
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Zsigmond Ágnes - Mastlair Ágnes - Notheisz Ferenc - Szerves kémiai gyakorlatok
A szerves kémia egyik legfontosabb célkitűzése a szerves vegyületek előállítása. Egy adott vegyület előállítása céljából először meg kell találni, majd végre kell hajtani a célvegyület előállítására legalkalmasabb reakciósort.
A reakciók eredményeként azonban legtöbbször többkomponensű anyag jön létre, amely a terméken kívül tartalmazhatja az elreagálatlan kiindulási anyagot, az oldószert, a katalizátort és a melléktermékeket is. Ezért a következő lépés általában a kívánt termék kinyerése (izolálása). Az izolálási lépésben kapott termék számos, a reakcióelegyből magával hozott szennyeződést tartalmazhat (nyerstermék), így további tisztításra szorul. A tisztítási eljárás végén pedig meg kell győződni arról, hogy a termék már nem tartalmaz szennyeződéseket.
A fentieknek megfelelően a szerves laboratóriumi módszerek tárgyalását a szerves vegyületek elválasztására, tisztítására és a tisztaság ellenőrzésére szolgáló, általánosan alkalmazható eljárások ismertetésével célszerű kezdeni. Ezt követi a preparatív szerves kémia általános alapelveinek ismertetése, és az egyes reakciótípusok szintetikus szempontból történő bemutatása. Az általános elvek után következnek az adott csoportba tartozó reakciók leírásai. A leírások után részletesebb ismertetés található, amely elősegíti a gyakorlat jobb megértését, és ezen keresztül a szintetikus szerves kémia törvényszerűségeinek mélyebb megismerését.
Szabó Tamás - Kalkulus I. példatár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Büki András - Oláh Zsuzsa - Kémia 10. a középiskolák számára
Ez a tankönyv azoknak készült, akik ugyanezen szerzőpáros Kémia 9. című könyvét tanulták, és már szeretik a kémiát. Ők bizonyára tudják, hogy a kémia tudománya, a vegyipar és a gyógyszeripar termékei nélkül mennyivel szegényebb lenne életünk. Most azt is szeretnénk megmutatni, hogy a szerves kémia anyagai nélkül élőlények sem lennének. És leginkább azt szeretnénk, ha mindenki megtapasztalná, hogy önmagában, minden kifejezett haszon nélkül is öröm és szellemi kaland a világ megismerése.
Kovács Magda - Első lépés a mikroszámítógépek világába
Nyitott rendszerű képzés-Távoktatás-Oktatási segédlete
András László - Lutter Tibor - Róna Éva - Stephanides Károlyné - Angol nyelvtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Vigvári András - Bevezetés a pénzügyekbe
A tankönyv célja, hogy szakszerű bevezetést adjon a pénzügyek elméletébe és gyakorlatába. A közgazdasági felsőoktatás mellett számos más képzési területen – nem közgazdasági felsőoktatás, felsőfokú szakképzés több területe – is fontos szerep jut a pénzügyek oktatásának, de a pénzügyi alapismeretek az általános kultúra részét is képezik.
Az Olvasó a pénzügyekkel történő ismerkedésének megkönnyítésére először bemutatásra kerül a pénzügyi rendszer egésze, annak alkotóelemei, szerkezete és folyamatai. Ezután következnek azok a legfontosabb területek, amelyek megismerésére egy bevezető kurzusban szükség van. A fejezetek végén kulcsfogalmak és ellenőrző kérdések segítik az anyag elsajátítását.
Medgyes Sándorné - Fizika középiskola 10. évfolyam
Ez a könyv a fizika alapvető ismereteit foglalja össze azok számára, akik korábban alapfokon már tanultak fizikát. Ennek megfelelően felidézi, bővíti, megerősíti, és sok esetben új oldalról is bemutatja a fénytan, az elektromosság és a modern fizika alapozó jellegű ismereteit. Az előző, 9. osztályosoknak szóló kötetben a mechanika és a hőtan témaköreit dolgoztuk fel. Részletesebben tárgyaljuk azokat a témákat, amelyek nem szerepelnek az általános iskolai tananyagban. Ahol csak lehet, gyakorlati tapasztalatokhoz, technikai alkalmazásokhoz kapcsolva idézzük fel a tanultakat, segítve ezzel is a megértést, és ráirányítva a figyelmet arra, hogy a fizika jelenségei, törvényei mennyire átszövik környezetünket, életünket, mindennapi tevékenységünket. Mindezeket egységes szemléletmódban, az SI-mértékegységeket alkalmazva tárgyaljuk.
Turcsányi Márta - Irodalom 6.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.