Kapcsolódó könyvek
Miriam Fields-Babineau - A kutyakiképzés alapjai
Társalogjon sikeresen a kutyájával, és meglátja, hamarosan azt fogja tenni, amit kér. Akár szobatisztaságra, követésre, ülésre megtanítja, akár azt szeretné, hogy odajöjjön, játsszon vagy trükköket mutasson be, ebben a könyvben megtalálja majd a megfelelő kiképzési módszereket. A gyors és hosszan tartó eredményesség kulcsa a dicséret, nem pedig a kutya játékokkal vagy jutalom falatkákkal történő elkényeztetése. Tanulja meg hatékonyan alkalmazni beszédét és testbeszédét, és sajátítsa el a kutya testbeszédét is. Lelje örömét abban, hogy feltárja kedvence különleges személyiségét, érvelőkészségét és humorérzékét. Ez a színes útmutató mindemellett számos egyéb tudnivalót tartogat a kutya- és kölyökgondozástól, a ketreces kiképzéstől és ápolástól a testmozgáson át egészen a kutya társas fejlődéséig. Különleges meglepetésként táblázataink segítségével 75 kutyafajta eltérő ápolási és mozgásigényét tárjuk fel önöknek.
Próbálja ki ön is ezt a könnyen használható és teljességre törekvő útmutatót. Kezdje az újszülött kutyusok gondozásáról szóló ötletek olvasásával, majd térjen át a mintegy nyolchetes szabályozott kiképzési programra, ami előkészíti kutyáját az egész életen át tartó tanulásra. S ami a legnagyszerűbb, hogy kutyájának kiképzését gyakorlatilag bármely életkorban elkezdheti, mert - félretéve a régi mondást - nem igaz az, hogy "öreg kutyának nem lehet új trükköt tanítani".
Miriam Fields-Babineau állatkiképző szakember, valamint a Training Unlimited nevű cég tulajdonosa, amely bemutatókra képezi ki az állatokat, tulajdonosaikat pedig arra tanítja, miként kell kedvenceiket megmutatni másoknak. Az írónő számos televíziós és rádiós műsor meghívott vendégeként ismert, írásai pedig országszerte újságok és képes folyóiratok oldalain jelentek meg. Miriam családjával, két kutyájával, két macskájával és lovával Virginiában él.
Schmidt Sándor - Drágakövek I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kőszeghy Elemér - Magyarországi ötvösjegyek a középkortól 1867-ig
Az 1936-ban kétnyelvű - magyar és német - kiadásban napvilágot látott mű a történelmi Magyarországhoz tartozó városok szerinti csoportosításban tartalmazza a műkincsek ötvösjegyeit, mestereit, tulajdonosait és egyéb adatait.
Magyarország különböző részein már a XIV. századbó megtaláljuk egymástól eltérő bélyegzések nyomait korabeli ötvösműveken. A XVI. századtól kezdve az ötvöstárgyak bélyegzése általánossá vált a céhekben, ha a bélyegzés módja nem is vált egységessé. 1867-től a fémfinomság vizsgálata állami hivatalok hatáskörébe került, s e téren az osztrákokhoz hasonló fémjelzési rendszer lépett életbe. ez az oka annak, hogy a Magyarországi ötvösjegyek..... c. munka csak eddig az időpontig ismerteti a jeleket, hiszen azon túl már alig érdekli a művészettörténeti kutatást az ötvöstárgyak származása.
A mű napjainkra olyan könyvritkasággá vált, hogy antikváriumban, aukciókon is nagy szerencsével lehetett csak hozzájutni az eredeti kiadás példányaihoz.
Marshall B. Rosenberg - A szavak ablakok vagy falak
Dr. Marshall B. Rosenberg, aki végzettsége szerint klinikai pszichológus, nemzetközileg elismert békeközvetítő és az erőszakmentes kommunikációs világszervezet alapítója. Dr. Rosenberg hosszú évek óta azt tanítja, hogy ha megtanulunk igazán tisztán és hatékonyan kommunikálni, tehát valóban szót érteni egymással, képessé válunk arra, hogy elejét vegyük a véres harcokhoz, háborúkhoz vezető konfliktusoknak.
Könyvében így ír felismeréséről: "Miközben együttérzésünk fenntartásának tényezőit vizsgáltam, meglepett, hogy mekkora szerepe van a nyelvezetnek és a szóhasználatnak. Kidolgoztam a kommunikációnak - a beszédnek és a figyelésnek - egy olyan módját, amely lehetővé teszi, hogy valódi kapcsolatba kerüljünk önmagunkkal és másokkal, és természetes együttérzésünk tág teret kapjon. A kapcsolatteremtésnek ezt a modelljét erőszakmentes kommunikációnak neveztem el. Az erőszakmentes szót Gandhi értelmezésében használom, tehát a természetes együttérzésünk kifejezésére - arra az állapotra, amikor az erőszak elhagyja a szívet. Ha nem is tartjuk beszédmódunkat "erőszakosnak", szavaink akkor is gyakran fájdalmat és bánatot okoznak saját magunknak vagy másoknak. Az általam javasolt folyamatot együttérző kommunikációnak is nevezhetjük."
Mit tanulhatunk meg a könyvből?
- A lehetséges konfliktushelyzetek békés párbeszéddé alakítását.
- A dühbe és depresszióba torkolló gondolkodásmódunkkal való szakítást.
- Olyan kifejezésmódot, amely segít elkerülni az ellenségeskedést.
- Együttérzéssel kommunikálni, felhasználva az empátia gyógyító erejét.
- Minden megnyilvánulásban meghallani a "köszönöm" és a "kérem" szavakat.
- Teljesebbé tenni az életet magunk és mások számára.
Kiknek ajánlható a könyv?
Azoknak, akiknek a munkájához szorosan hozzátartozik a kommunikáció: pl. szülőknek, tanároknak, jogászoknak, pszichológusoknak, üzletembereknek és politikusoknak. Valójában minden beszélni tudó embernek.
Charlotte Fiell - Peter Fiell - Design a 21. században
Ez a könyv az első kiemelkedő jelentőségű írás a design jövőjéről. Azokra a személyiségekre összpontosít, akik a legtöbbet adtak hozzá az új termékek kigondolásához és tervezéséhez - tehát magukra a designerekre helyezi a hangsúlyt. Ők azok a kreatív gondolkodók, akik képesek meghatározni a társadalom valós szükségleteit és problémáit, és válaszolnak is azokra. Ugyanakkor döntéseik alapvető hatással vannak az új termékek jellegére és sikerére, az előállítási stratégiákra és a piaci trendekre. Amit ők a jövőről gondolnak, az valóban komoly jelentőséggel bír - így a Design a 21. században c. könyv bemutatja a holnapról alkotott elképzeléseiket, 45 kortárs formatervező és formatervező csoport legutóbbi, legprogresszívebb munkáin keresztül.
László Gyula - A honfoglaló magyar nép élete
_A honfoglaló magyar nép élete_ 1944-ben jelent meg először, és mert az akkori újabb kiadást több nem követte, mára antikváriumok és aukciók alig elérhető könyvritkaságává vált.
Sikerének titka a tudományos munkák esetében oly ritka, egyszerre élvezetes és pontos nyelvezet, lenyűgöző tárgyismeret mellett az az új módszer, a leírásra-megőrzésre szorítkozó hagyományos régészi szemlélettel szemben kialakított életszerűség, amelyik nem éri be a tárgyak rendszerezésével, hanem az azokban megőrzött szellemiség feltárására, rekonstrukciójára törekszik. Ehhez persze nem elegendő _csak_ régésznek lenni - a tudományok sokaságának segítségül hívása nélkül ez a vállalkozás nem lehet sikeres. A László Gyula-féle régészet ilyen értelemben szintetikus tudomány, az egyik első példa a jóval később interdiszciplinárisnak nevezett kutatásokra. Ő maga, mivel a legtöbbet a néprajzból meríthetett, "régészeti néprajz"-nak nevezi módszerét, s tartalmáról ezt írja: "a népvándorlás és a magyar honfoglalás korának leleteiből igyekszik az egykori életet a lehetőségekhez képest újjáalkotni és beleágyazni a kor művelődésének képébe".
Ez a törekvés - amely László Gyula egész munkásságát áthatja - _A honfoglaló magyar nép életé_ben bontakozik ki először teljes gazdagságában. Kis túlzással élve, ha nem tudnánk, hogy a szerző egy évezreddel korábbi világról tudósít, akár azt is hihetnénk, hogy csupán egy távoli vidéken élő népcsoport körében tett utazásáról számol be. És ez az élményszerű és élményt adó közvetlenség az, ami miatt nem csak a szakemberek nélkülözhetetlen alapkönyve, hanem az érdeklődők legszélesebb köre számára is izgalmas olvasmány.
Vattai Erzsébet - Ötvösműhely - Ötvösmunka
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Csomor Lajos - Őfelsége, a Magyar Szent Korona
Az Úr kegyelméből egy új évezred küszöbén vagy egy elmúlt évezred végén van szerencsénk élni és elolvasni egy olyan dolgozatot, egy kutatás eredményét, amely tényeket és téziseket tár fel a felfedezés erejével, amelyek egy évezreddel ezelőtt még ismertek voltak, tisztelet övezte őket és a következő évezredre mutattak.
Szinte az Úr akaratából talán, de csaknem feledésbe merítette az idő és az emberi gyarlóság az igazságot. Nekünk, akiknek megadatott a jelen idő fordulóján munkálkodunk, kötelességünk, hogy keressük és ne "útálljuk" az Igazságot. Az Igazság szó magában foglalja azt a fogalmat, amelyről ez a könyv szól Önökhöz.
A Magyar Szent Korona a legtökéletesebb összefoglalója az Úr örökérvényű igazságának.
1987-ben Passauban a Gizella-konferencián előadásomban felhívtam a figyelmét a jelenlévő szakértőknek egy vizsgálat szükségességére. Nevezetesen, hogy mikrófelvételekkel kellene megvizsgálni az európai kincstárakban lévő híres ötvöstárgyak gyöngydrótjait. A vizsgálat kidertíthetné, hogy az említett tárgyak között milyen műhelykapcsolat van. Például a Gizella-kincs kontra a Szent Korona, a Salzburgi csókkereszt stb., mivel nagyon nagy a valószínűsége, hogy egy nagy ékszercsalád tagjairól van szó. Elnéző és mosolygó moraj futott végig a jelenlevők között, ezt követően beszédében a Regensburgi Egyetem professzora kedves mesének titulálta fejtegetésemet a szembetűnő rokonságról, nem tartván időszerűnek a vizsgálatot.
A sors és Csomor Lajos munkája időszerűvé tette ezt a kérdést. Művében nem kevesebbet állít (és helyesen), hogy az európai középkori szakrális ötvösművészetekről szóló fejezetet át kell írni, amiből egyébként történelmi konzekvenciák is levonhatók. Például a magyarok nem fosztogattak Nyugaton, hanem jogos örökségük (a Szent Korona és a hozzá tartozó kiegészítő tárgyak) keresésére indultak, minduntalan célirányos "kalandozáskor". Nehéz lenne ezeket az utakat rablóhadjáratnak minősíteni, hiszen a "kalandozó" magyarok összehasonlíthatatlanul gazdagabbak voltak a célba vett területeknél.
A művészettörténészek és szaktudósok, akik tudásuk birtokában a hitelesség igényét támasztják önmagukkal szemben, nem kerülhetik meg többé ezt a kérdést: honnan származik az Európa ötvösművészetét, uralkodói történelmét gyökeresen befolyásoló kincsanyag.
A XX. század végén ez morális kötelessége a tudományos világnak. Maradjunk néhány szó erejéig a tudományos világnál. Ismeretes, hogy 1978-ban hazahozták a Szent Koronát. A Szent korona aktivizálódik. Egy kis statisztikát készítettem, állítottam össze arról, hogy az elmúlt 70 évben hány forrásmunka született. Csomor Lajos melyeket használja érvei alátámasztására. Szembetűnő, hogy ezek 90%-a 1970-től látott napvilágot, tehát a tudományos igényt is gerjeszti a Szent Korona titka. Még szemetűnőbb azonban az, hogy ennek a 90%-nak sak 2-3+-a tartozik a nemzetkozi akadémikus állásponthoz. Hogy mi inspirálja Csomor Lajost és kollégáit, hogy a történelmi hézagosság és a magyar nemzet múltját feledtetni szándékozó erők labirintusába bemerészkedjen és ezer év porát, mocskát letakarítva egy jövőt sugárzó művel kerüljön ki abból, erre számára csak egy a magyarázat: ugyanaz a szent buzgalom vezette az ötvös kollegát ebben a labirintusban, ami annak idején meg-szállta a Szent Korona készítőit. Egy, a teológiának, a képzőművészet-nek és a természet-tudománynak csodálatos szintézise előtt állunk, amelyhez fogható tárgy nincs a Földön, amelynek elkészítése a Szentlélek segítő ereje nélkül ember számára aligha lett volna lehetséges. A Szent Koronának aurája, mágikus ereje van, amely önállóan is képes, ha az idő eljött, megnyilatkozni.
Pataky Dénes - A magyar rézmetszés története
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Tóth Endre - Szelényi Károly - A magyar koronázási jelvények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Simonyi Károly - A fizika kultúrtörténete
A több kiadást megért, nagy sikerű könyv a fizikai fogalmak, kísérletek és elméletek eszmetörténetét ismerteti. Bemutatja a fizika fejlődését a kezdetektől napjainkig, a fejlődés szempontjából fontos új fogalmakra, kísérletekre és érvelésekre helyezve a fõ hangsúlyt. Mindenütt felhívja a figyelmet a tudományos kutatás hátterében élő filozófiai és szakmai gondolkodás fejlődésére, vagy éppen arra utal, hogy hogyan kellett a tudósoknak megvívniuk harcukat a konzervatív gondolkodással. Simonyi Károly ebben a kiadásban az utóbbi évtizedek legújabb tudományos eredményeit is feldolgozza. A fizika fejlődésének történetét, az egyes nagy jelentőségű felfedezéseket és a művelődéstörténeti "hátteret" számos érdekes ábra illusztrálja.
László Gyula - Rásonyi László - A "kettős honfoglalás" - Hidak a Dunán
"Voltaképpen ennek a könyvnek alapmagatartását Pais Dezső egy mondatával jellemezhetjük, mert egy-egy feltevésének kifejtése után gyakran odatette a végére, hogy "más megoldás is elképzelhető". Nos, itt az eddig elfogadott honfoglaláskép melletti "más megoldás lehetőségéről" lesz szó." (László Gyula). "A Hidak a Dunán azokat a török népeket szimbolizálják, amelyek a VI.-tól a XIV. századig a bolgár, a magyar és a román történelemben sorsformáló szerepet játszottak, beolvadásukkal e három nép államalkotó képességét, katonai erényeit gyarapították, és így a rájuk való emlékezés mintegy közösségi tudatot fejleszthet, érzelmi hidat verhet a három nép között." (Rásonyi László)
A két szerzőnek, a régész László Gyulának és a turkológus-nyelvész Rásonyi Lászlónak a magyarság eredetével kapcsolatos tanulmányai meglehetősen vitatott megközelítésűek voltak a nyolcvanas évek elején. Az, hogy a Helikon Kiadó most egy kötetben jelenteti meg őket, azt a szándékot tükrözi, hogy ezek az egymást segítő elméletek ne hiányozzanak e tudományágak mai palettájáról.
Verő József - Káldor Mihály - Fémtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
A. Sz. Fedorov - Miért rozsdásodnak a fémek?
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Suzanne West - Stílusgyakorlatok
Suzanne West elsõ – Virágvölgyi Péter tolmácsolásában – megjelent szakkönyve, a grafikusok, reklámgrafikusok, tiporgáfusok, grafikai stúdiók és könyvkiadók nélkülözhetetlen alapműve, amely mind a professzionális tervezők, mind a laikusok számára – közérthetően, de a téma egészét teljes mélységében átölelően – áttekintést nyújt az oldaltervezés, a layout-design két eltérő módjáról.
Könyve bemutatja a hagyományos stílust, amely a renaissance klasszikus esztétikájának visszatükröződése, és a modern stílust, amely a német–svájci design filozófia lenyomata.
Mario Ronchetti - Alejandro Montiel - Vatikáni múzeumok
A gazdagon illusztrált könyv sétára hívja a műértő avagy csak gyönyörködni akaró Olvasókat a Vatikán híres múzeumaiba, melynek során megtekinthetik az ott őrzött remekműveket az óegyiptomi szarkofágoktól kezdve a kortárs festészet legkiválóbb darabjaiig. Részletes leírást olvashatunk a Vatikán híres épületeiről, a múzeumok építésének történetéről, s arról, hogyan kerültek az egyes szobrok, festmények, műtárgyak a Vatikán tulajdonába. Alejandro Montiel művészettörténész mindenki számára érthető nyelven kalauzolja végig a látogatókat a különböző korok és stílusirányzatok között. A séta végén talán ahhoz is kedvet kap az Olvasó, hogy útnak induljon, és személyesen is megtekintse a Vatikán híres műkincseit.
Theophilus Presbyter - A különféle művességekről
A középkori technikai irodalom legjelentősebb alkotása az a gyűjtemény, amely Theophilus Presbyter neve alatt maradt ránk. "A különféle művességekről" a középkor technikai irodalmának legteljesebb gyűjteménye, de nem az egyetlen ilyen jellegű alkotás. A receptek különböző forrásokból származnak, az egész mű kompilatív jellegű. Egy szerkesztőre utal azonban a szigorúan didaktikus elrendezés, és egy személy írta a három könyv bevezetőit is; ezek voltaképpen a művészi tevékenység és a művészet céljáról szóló egyetlen traktátust alkotnak. Nagyon valószínű, hogy a szerkesztő nem is művész volt, hanem a teológiában igen jártas szerzetes. A mű három fő részre oszlik, az első könyv a festészet, a második az üvegművesség, a harmadik az ötvösség technikájába vezeti be az olvasót.
Oberfrank Ferenc - Az aranyművesség története
Az aranyművesség történetének első kiadása 1986-ban jelent meg, és régés-régen elfogyott. Talán említeni sem kell, hogy azóta mennyi változás történt a világon, különösen Európának abban a régiójában, ahol hazánk is elhelyezkedik.A magyar ötvösség helyzete hűen tükrözi a múlt és korunk politikai és gazdasági változásait: sok öröm és még több csalódás adatott és adatik művelőinek. A nemesfémiparban és -kereskedelemben világszerte alapvető átrendeződések zajlanak: szinte átrajzolódik a térkép, alig ismerjük ki magunkat rajta. A magyar ötvösség fönnmaradásának csak akkor van esélye, ha fölkészültebb, rugalmasabb, mint versenytársai. Az aranyművesség története c. mű olyan szakmai tanfolyamok oktatási anyagává vált, amelyeken az elmúlt esztendőkben több mint ezer hallgató vett részt. Úgy gondoltuk, hogy legalább a mi szakmánkban fogadjuk meg Széchenyi István, intelmét, amely szerint a haza fölvirágoztatásának útja három lépcsőfokon át vezet: a kulturális fölemelkedés (és ezen ő nem csupán a humán, hanem a szakmai kultúrát is értette - erről tanúskodik egész életműve), a gazdasági megerősödés és a politikai szabadság (nála a sorrend sem közömbös!). Az átdolgozás és a bővítés révén áttekinthetőbb szerkezetűvé vált a könyv, információi korszerűbbek és bőségesebbek.
Ismeretlen szerző - Hellas ékszerei
Az ékszer lehet esztétikailag vonzó tárgy, jelképezheti viselőjének társadalmi rangját vagy hatalmát, kifejezheti tulajdonosának hiúságát, érzelmeit, valamely csoporthoz való tartozását vagy jelezheti hivatását, de minden esetben különös varázzsal bír. A görög történelem során az ékszerek szorosan összefüggtek a társadalmi élettel és a vallási hiedelmekkel, a halottat kedvenc darabjai sírmellékletként gyakran elkísérték utolsó útjára. Az ékszerművesség a tanúja a görög művészi alkotás leleményességének, eredetiségének és ügyességének a minósi Krétától az "aranyló kincsű" Mykénéig, a klasszikus ókortól Bizáncig és a legújabb időkig. Ezek az ékszerek egyúttal értékes ismereteket is nyújtanak arról a társadalomról és korról, amelyben készültek. A mesterség fejlődését tanulmányozva elkülöníthetjük e csodálatos művészet irányzatait és technikáit, a történelmet egy sajátos, rendhagyó szemszögből szemlélhetjük, nyomon követhetjük a mindennapi élet és a társadalmi gondolkodás fejlődését.
Sandra Salamony - 1000 egyedi ékszer
A népszerű Scolar Design sorozat legújabb kötete, az 1000 egyedi ékszer kortárs alkotók ékszereinek egyedülálló gyűjteménye, mely a világ minden táján jóllakatja a kreativitásra éhes kézműveseket és ékszerészeket. Az elegánsan egyszerűtől a rafináltan szépig mindent átfogó több mint 1000 színes kép jól használható ihletforrásként saját alkotásokhoz. Az ékszerek alapanyaguk szerint vannak csoportosítva, így könnyen eligazodhatunk köztük. Imprint kiadás, angol nyelvű oldalakat is tartalmaz!