Egy könyv a marketingről, amely segít megérteni, hogy minden vállalati működés alapja a vevői igények megértése és kielégítése. Bemutatja, hogy mi a marketing szerepe a gazdaságban és a társadalomban, úgy, hogy megalapozott elméleti hátteret nyújt, miközben élő, mindennapjainkban szereplő példákat használ.
A bolognai folyamathoz igazodó könyv letisztult formában adja közre a marketing alaptételeit, miközben segít eligazodni a legmodernebb alkalmazásokban. Az általános üzleti, piaci környezetből és a központi szerepet játszó vevőkből kiindulva bemutatja a különféle marketingeszközöket, majd azok működési sajátosságait. A könyv tartalmi filozófiája egyszerű: a legjobb forrásokat felhasználva közérthetően mutatja be a kulcsfogalmakat, minden esetben példák alkalmazásával.
A szerzők kiemelt fontosságot tulajdonítanak a minden fejezet végén megtalálható feladatoknak, eseteknek, az Internetes kapcsolódások felsorolásának és a könyv végén szereplő glosszáriumnak.
Kapcsolódó könyvek
Kenesei Zsófia - Kolos Krisztina - Szolgáltatásmarketing és -menedzsment
„Mint gyakorló vállalatvezető Kenesei Zsófia és Kolos Krisztina Szolgáltatásmarketing és -menedzsment könyvének előző kiadását a mindennapokban üzleti kézikönyvként használom, legyen szó akár a patikakártya megújításáról, akár egy kiegészítő szolgáltatás bevezetéséről vagy egy hűségprogram indításáról. Az elmúlt évtized gyakorlata számomra is bebizonyította, hogy pénzben megtérülő befektetés az ügyfeleknek nyújtott minőségi szolgáltatás. Ezért is örülök, hogy a szerzők újraírták a könyvet, kiegészítve az elmúlt évek új ismereteivel és az internet lehetőségeinek részletes bemutatásával. Meggyőződésem, hogy ez a könyv nem hiányozhat az üzleti könyvtárak polcairól.”
Dr. Lukács Marianna, Igazgató, Patikapénztár
„Kenesei Zsófia és Kolos Krisztina könyve nagyszerű összefoglalást ad a szolgáltatásmarketing és -menedzsment aktuális kérdéseiről, rendszerezi és összefoglalja az internet világában egyre bonyolultabbá váló ismereteket. Segítséget ad ahhoz, hogy azonnal reagálni tudjunk a szervezetünket ért külső hatásokra, és képesek legyünk vevőink magas színvonalú kiszolgálására. A könyv központi gondolata – a minőségi szolgáltatás kialakítása – lehetőséget teremt minden vállalat számára, hogy biztosítsa vevői elégedettségét és hosszú távon nyereségessé tegye vállalkozását. Ajánlom ezt a könyvet minden szolgáltató ágazatban dolgozó szakembernek, akár stratégiai, akár napi munkája során kíván hasznosítható ismeretekhez jutni.”
Kollin Gergely, Szállodaigazgató, Novotel Budapest Danube
Czimmer Julianna - Sipos Éva - Marketing és PR-ismeretek ügyintézőknek
Czimmer Julianna és Sipos Éva munkáltató tankönyve a 0062-06 Marketing- és PR-alapismeretek modulhoz előírt szakmai és vizsgakövetelmények, valamint a központi program ajánlásai alapján készült.
A könyv a modult alkotó tananyagelemeknek megfelelő szerkezetben tárgyalja az ismeretanyagot.
Minden tananyagelem könnyen tanulható-tanítható, jól áttekinthető, rövid elméleti anyaggal indul, amit a tételhez kapcsolódó feladatok, esettanulmányok, vitaanyagok, újságcikk-részletek, statisztikai szemléltető eszközök, kérdések, feladatok követnek. Mindez az elméleti anyag gyakorlati alkalmazását, a tanulók feladatmegoldó, módszerbeli és személyes kompetenciáinak a fejlesztését szolgálja.
A könyv további előnyei:
követelmény- és vizsgacentrikus tárgyalásmód,
közérthető, a tanulók életkorának megfelelő nyelvezet, gazdag színes szemléltető eszköztár,
a lehető legkorszerűbb ismeretanyag,
munkáltató jellegének megfelelően tanár és diák aktív tanórai részvételére épít, önálló gondolkodásra és véleményalkotásra ösztönöz,
nagy szabadságot hagy a tanároknak a tananyag különböző mértékű és mélységű kiegészítésére,
ötleteket ad és segít a vizsgatételek mellékleteinek összeállításában,
iskolarendszerű és tanfolyami képzésben egyaránt használható.
Az alábbi szakképesítések megszerzéséhez ajánljuk:
kereskedelmi ügyintéző,
marketing- és reklámügyintéző,
logisztikai ügyintéző,
külkereskedelmi üzletkötő.
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 2.
A második kötet a 0066-06-os modul 4 7. tananyagegységét tartalmazza. A BTL eszközök közül a tankönyv kiemelten foglalkozik a POS-eszközök, a promóció, a DM és nem utolsó sorban a kereskedői ösztönző programok tervezésével, szervezésével és értékelésével, valamint az egyes területek jogi szabályozásával.
A könyv tanulást segítő eszközei a táblázatok, foylamatábrák, gyakorlati életből vett példák, tréfás rajzok, képek-fényképek, fejezetvégi kérdések-feladatok, vitatémák, számítógépes feladatok, esettanulmányok, valamint az idegen szavak és az angol szavak szótára, amelyet a diákoknak önállóan kell kitölteniük a tanultak alapján.
Főfejezetek:
1. Eladáshelyi reklám, POS-eszközök
2. Értékesítésösztönzés, promóció
3. Kereskedők ösztönzése
4. Direkt marketing
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 1.
A rendkívül népszerű marketing- és reklámügyintéző szakképesítés 0066-06-os A marketing- és reklámtevékenység szervezése moduljához íródott a kétkötetes tankönyv. Célja, hogy a tanulókat megismertesse a jövendő foglalkozásukhoz elengedhetetlenül szükséges elméleti és gyakorlati ismeretekkel. A tankönyvek megvalósítják a vonatkozó szakmai és vizsgakövetelményekben előírt kompetenciák, szakmai ismeretalkalmazások, szakmai készségek fejlesztését.
Az első kötet a modul 1 3. tananyagegységét tartalmazza. Témakörei sorra veszik a marketingkommunikáció alapelemeit, a marketingkörnyezet elemzését, a marketingkommunikáció gyakorlati alkalmazását, különös tekintettel a reklámtervezés folyamatára és a reklámok jogi szabályozására. Szintén ebben a kötetben kaptak helyet a hagyományos ATL kampányok tervezésének, lebonyolításának és értékelésének gyakorlati tudnivalói.
A tankönyv felépítésében az eredményes vizsgára és egyben a jövendő munkavégzésre való felkészülés játszik központi szerepet. Az egyes témakörök alfejezetei után kérdések és feladatok segítik a tanultak alkalmazását, a fejezetek után pedig változatos esettanulmány-gyűjtemény mutatja be az elméleti anyag gyakorlati megvalósulását. A kötet rendkívül gazdag képanyaga és humoros ábrái ösztönzik a tanulást, segítik a megjegyzést.
Veres Zoltán - A szolgáltatásmarketing alapkönyve
Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.
Hetesi Erzsébet - Veres Zoltán - Nonbusiness marketing
A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez. A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.
A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek. - José Luis Vázquez Burguete a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke.
William A. Cohen - Marketingtervezés
"A marketingterv kidolgozása nem elméleti feladat. Kemény munkát és képzelőerőt igényel, marketingismereteinket más területeken, így például a számvitel, a pénzügy és a menedzsment terén megszerzett tudással kell ötvöznünk. Megéri rászánni a szükséges időt és energiát. A marketingterv-készítés könyvemben tárgyalt módszert marketing szakos hallgatók és szakemberek ezrei próbálták már ki a tanteremben és a való világban egyaránt." (A szerző)
Józsa László - Marketing - reklám - piackutatás I-II.
Felhasználási szakterület: marketing- és reklámügyintéző, kereskedelmi technikus szakképesítések megszerzéséhez
Bálint Györgyi - A kiállítás gyakorlata
E könyvet haszonnal vehetik kézbe mindazok, akik megalapozni vagy fejleszteni kívánják kiállítás-marketing ismereteiket: kiállítók, kiállítás-szervezők, menedzserek, a kreatív ipar szereplői és a nonprofit szféra képviselői. Az olvasók megismerhetik azokat az elveket, módszereket, gondolkodásmódot, amelyek alkalmazásával szakszerűen tudják megtervezni és lebonyolítani a kiállítási, vásári munka minden fázisát. A szerző elvont szakszövegek helyett az életből merített konkrét példákat mutat be.
Bauer András - Berács József - Marketing
Marketing - egyszerre izgalmas és unalomig emlegetett terület; csodafegyver és az egyik legnyilvánvalóbb tevékenység; tudományág és napi gyakorlat. Mindenki mást és mást lát a marketingben, egy dologban azonban egyet kell érteni: komoly elméleti alapok nélkül nem képzelhető el sikeres marketing munka. A szerzők új könyve minden szakember számára nélkülözhetetlen alapmű. - Mezriczky László
Piskóti István - Rekettye Gábor - Lehota József - Berács József - Marketing Theory and Practice
This volume of the series was compiled by the heads of the marketing departments of Hungarian universities leading in the field of marketing education and research. The authors of the studies and essays that make up this 6th volume of the „Transition Competitiveness and Economic Growth" series dedicate the book to Professor Pál Tomcsányi, a member of the Hungarian Academy of Sciences on the occasion of his 80th birthday.
Professor Tomcsányi's name in Hungary is the hallmark of the creation of scientific based marketing. For Hungarian Pál Tomcsányi is what Philip Kotler is for the Americans, Heribert Meffert for the Germans, Peter Doyle for the British, and Matthew Meulenberg for the Dutch.
This volume contains thematically grouped essays from the most outstanding Hungarian representatives of marketing science. Part one deals with questions of marketing theory such as change of paradigm in the concept of marketing and the appearance of synergy and value in marketing relationships. Part two deals with regional marketing from the point of view of strategic marketing. A special emphasis is placed on small enterprises, food trade and the costs of advertising. The third part focuses on consumer behaviour with a special emphasis on wine consumption in addition to such topics as price awareness and a change of generations. Consumer satisfaction and the methods of critical cases are discussed in part four which deals with the marketing methods applied in the service sector.
The final, fifth part - agricultural marketing - is analyzed from a macro- and microeconomic point of view with an emphasis on quality assurance in the food industry, the agricultural marketing of the Hungarian community and the vertical coordination of producers' co-operatives.
Michalkó Gábor - A városi turizmus elmélete és gyakorlata
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Puczkó László - Rátz Tamara - A turizmus hatásai
A turizmus gazdasági jelentőségével valamilyen szinten ugyan sokan tisztában vannak (hiszen Magyarországon is a gazdaság egyik legfontosabb szektora), az érvényesülő hatások azonban jóval szélesebb körűek, mint azt legtöbben gondolnánk. Elemzésünkben ezért megkíséreljük a turizmus gazdasági hatásainak átfogó bemutatását, a legfontosabb területekre (fizetési mérleg, pénzfolyamatok, gazdasági teljesítmény, foglalkoztatottság) részletesen is kitérve. A turizmus társadalmi-kulturális hatásainak értékelése eddig viszonylag kevés visszhangot kapott Magyarországon, annak ellenére, hogy a kultúra az egyik legfontosabb turisztikai vonzerő, a helyi lakosságnak a turizmussal szemben tanúsított attitűdjei pedig meghatározó szerepet játszanak a turisták élményében. Az erről a témakörről szóló fejezetben ezért először bemutatjuk a társadalmi-kulturális hatások fogalmát, valamint azokat a főbb tényezőket, amelyek befolyásolhatják a turizmus következtében létrejövő társadalmi és kulturális változásokat. Ezt követően részletesen is tárgyaljuk a bekövetkező hatások típusait és tulajdonságait.
Simon Sweeney - Test Your Professional English Marketing
This practical series includes a number of specialist titles which help students communicate more effectively. Each book contains over 60 tests and over 500 key words and expressions. They are ideal for class use or self-study.
Ismeretlen szerző - Oroszország két világ között
A kötetben közölt tanulmányok bemutatják a Szovjetunió szétesése nyomán létrejött új orosz állam első húsz évének sikereit és kudarcait, demográfiai viszonyait, iparának, mezőgazdaságának és tudományos fejlődésének fontosabb tényezőit. Hangsúlyosan foglalkoznak a változások társadalmi, politikai és gazdasági hátterével, kedvező és kedvezőtlen következményeivel, Oroszország világgazdasági és világpiaci reintegrálódásával, formálódó globális szerepével a multipolárissá váló hatalmi rendszerben. Az Orosz Föderáció és a jelentősebb partnerek érdekviszonyai alapján is elemzik a kapcsolatok alakulását a világ főbb államaival, az Egyesült Államokkal, az Európai Unióval, Kínával és más ázsiai országokkal. Részletesen vizsgálják a nemzetközi társaságok befektetéseinek alakulását Oroszországban és az orosz vállalatok külföldi expanzióját. Kiemelt hangsúlyt kap a kötetben két további téma: Oroszország szerepe a globális energiagazdaságban, valamint az Orosz Föderáció és Magyarország nemzetközi gazdasági és politikai kapcsolatait formáló tényezők áttekintése a kezdetektől napjainkig.
Piskóti István - Régió- és településmarketing
A településmarketing hatékony megszervezéséhez nyújt segítséget ez a könyv, amely gyakorlati megközelítésével könnyen alkalmazható ismereteket tartalmaz. Különös érdeme, hogy a marketing alapjait a szakterületre adaptálva mutatja be, ezért megértéséhez nincs szükség előzetes marketingismeretekre. Mind a gyakorlati szakemberek, mind a marketingképzésekben részt vevő hallgatók számára jól hasznosítható, szakmailag kiforrott, igényes és érdekes szakkönyvet tart a kezében az olvasó.
Dr. Kandikó József, főiskolai tanár
a Magyar Marketing Szövetség alapító elnöke
Beruházásfejlesztési tanácsadóként is értékes, érdekes műnek tartom ezt a könyvet, melyben a marketing gyakorlatát a települések, régiók céljainak aspektusából vizsgálja a szerző. A régió- és településmarketing (RTM) sajátos működési mechanizmusait tekintve igen komplex ága a marketingnek, valahol a közigazgatás, az üzlet és a civil szféra találkozásánál. A sokszínű, hazai és külföldi példákkal gazdagított anyag arra sarkallja az olvasót, hogy újragondolja saját, nem egyszer rutinokra épülő tevékenységét, a gondolatébresztő ötletek pedig segítik abban, hogy meg is tudja újítani azt. Képessé tenni valakit a fejlődésre - ez az igazi hozzáadott érték!
Essősy Zsombor vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Michalkó Gábor - Turizmológia
A mű összefoglalja, rendszerezi, válogatja és alkotó módon megújítja azt az alapvető ismeretanyagot, amely a turizmusra vonatkozóan felhalmozódott a legutóbbi évtizedekben. E sokrétűen összetett jelenséget a szerző szilárd elméleti alapokon mutatja be, az érintett tudományterületek fogalmainak és összefüggéseinek hozzáértő alkalmazásával. A könyv újszerűen ható címe ugyancsak a tudományos igényesség messzemenő érvényesülésére utal. Ennek köszönhetően az érdeklődő olvasó magabiztosabban eligazodhat a turizmus rendszerében, elkerülheti a témakör kapcsán gyakran előforduló értelmezési csapdákat. A szövegben felsorolt példák, illetve az egyes fejezetekhez kapcsolódó esettanulmányok a gyakorlati hasznosítás terén is megbízható támpontokként szolgálnak. - (Dr. Jancsik András, dékán - Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar). A könyv a turizmus elméleti kérdéseinek tudományos és mégis gyakorlatias, ugyanakkor korszerű megfogalmazása. A keresleti és kínálati tényezők, a vonzerők, az infrastruktúra, a turizmus rendszerének, tervezésének, irányításának összefoglalása a helyi és országos szintű döntéshozáshoz komoly alapokat ad. Támogatja a turizmus továbbfejlesztését és egyben átfogó képet nyújt a turizmus felsőfokú oktatásához. - (Dr. Niklai Ákos, Professor Honoris Causaa Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke).
Borgula Ilona - Horváth István - Krajcsóné Kraszkó Ilona - Gazdasági alapismeretek
Kiadványunk megkönnyíti az első találkozást a gazdaság alapfogalmaival.
Olyan, a mindennapi élethez is szükséges témákat tartalmaz, mint a naturálgazdaság, árugazdaság, a pénz. Részletesen foglalkozik a gazdasági szereplők kapcsolataival, a háztartások, a vállalkozások, az állam és a külgazdasági kapcsolatok szerepével, valamint a pénzintézetek szerepével. A tananyagban található logikus, összefoglaló táblázatok a megértést segítik, a fejezetek végén pedig feladatok segítségével lehet gyakoroltatni a tanultakat.
Kiss Mariann - Marketing
Számos komoly és komolytalan könyv jelenik meg a magyarul még mindig 'idegenül' hangzó marketingről. Pedig mindenki 'marketingel', a sarki fűszerestől a Boeing-kereskedőkig. A komoly könyvek közül alig van olyan, amelyet egyetemistától a multinacionális cégnél dolgozó kereskedőn át a kis rőfösig mindenki megért. Ez a könyv éppen ilyen: érthetően, élvezetesen és szemléletesen tanítja a szatócsot, kezdő sales-est és marketingest, és ötleteket ad a már gyakorlott szakembernek is. Kiss műve áttekintést ad a piac, a kereskedő és vevő magatartásától a termék-, ár- és eladási politikán át a reklámig. Bemutatja, hogyan változott a kereskedelmi magatartás az elmúlt évtizedekben, miben rejlik a modern szemlélet lényege. Ábrákkal, diagramokkal mutatja be a folyamatokat, továbbá azt, hogyan lehet eladási tevékenységünk sikeres. A marketing és eladás folyamatait, lehetőségeit, előtervezését is ki lehet fejezni logikai, matematikai képletekkel. A kötet által felhozott képletek megmozgatják a kereskedő fantáziáját; van, amelyik például megmutatja, mennyit lehet nyerni azzal, ha a vevők sokasága nem áll sorba időtlen időkig 10 dkg parizerért (hiszen annak egyéb forintban kifejezhető konzekvenciái is vannak), milyen marketing fogások hasznosak, és melyek az eleve veszteségesek. KISS Mariann a Budapesti Műszaki Főiskola Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karán oktat. Eddig több hasznos műve jelent meg a marketing és sales különböző ágazatairól.
Blumné Bán Erika - Kresalek Péter - Merétey-Vida Zsolt - Takácsné Lengyel Andrea - Példatár és feladatgyűjtemény az elemzés és az ellenőrzés módszertanához
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.