A tudatos és körültekintő szövegválogatásnak köszönhetően az ABC-ház tankönyvcsalád aktualizált tartalmú olvasmánygyűjteményei többet nyújtanak egy hagyományos olvasókönyvnél. A magyar és világirodalom kiemelkedő alkotásaiból választott versek, mesék, elbeszélések, valamint az ismeretterjesztő szövegek feldolgozása során szórakoztató, lebilincselő módon erősítik a kulcskompetenciákat. Hasznos és érdekes tudnivalókat közvetítenek a természetről, a tudomány világáról, az értékek tiszteletére és védelmére nevelnek. A történeti tárgyú olvasmányok erősítik az állampolgári kompetenciát, az ismeretnyújtáson túl a nemzethez való érzelmi kötődés erősödését is elősegítve. A népköltészet alkotásain, a klasszikus és kortárs szerzők művein keresztül a diákok betekintést nyerhetnek az irodalom világába. A dramatizált népi játékok teret engednek a kreativitásnak, a szólások és közmondások bővítik a szókincset, és színesítik a kifejezőkészséget, a találós kérdések önálló gondolkodásra késztetnek. A könyvet Deák Ferenc Munkácsy-díjas grafikusművész színes illusztrációi díszítik.
Kapcsolódó könyvek
Devecz Ferenc - Informatika 10.
Ez a tankönyv a középiskolák 10. osztályos közismereti informatika tantárgyához készült. Illeszkedik a jelenleg érvényes kerettantervhez, de figyelembe veszi a fokozatosan bevezetésre kerülő Nemzeti Alaptanterv előírásait. A gyakorlati témaköröket egy ingyenesen felhasználható és egy olyan alkalmazás segítségével is bemutatja, amely jogtisztán áll a középiskolák rendelkezésére. A kiválasztott ingyenes alkalmazásoknak mind windowsos, mind linuxos változata letölthető a fejlesztő cég webhelyéről.
Devecz János - Juhász Tibor - Makány György - Végh András - Informatika 10. munkafüzet középiskolások számára
Ez a munkafüzet az Informatika 10. osztályos közismereti informatika tantárgyához készült. A munkafüzet fejezetei: Információs társadalom, Táblázatkezelés, Adatbázis-kezelés, Algoritmusok és adatok, Könyvtárhasználat. A tantervben szereplő további témaköröket a 9. évfolyamos kötet ismerteti. A munkafüzet új pedagógiai módszereket alkalmaz. A képességfejlesztés és a digitális kultúra terjesztése, fejlesztése a könyvsorozat elemeivel nagyon jól megvalósítható.
Kovács István - Victor András - Biológia 8.
Korábban már ismert általános iskolai tankönyveinket megújítottuk. Az új tankönyvek és munkafüzetek a szép, színes Natúra sorozat keretében jelennek meg.
Új tankönyvünk – a Biológia 8. – Dr. Kovács István: Biológia 7. és Dr. Victor András: Biológia 8. című, sok kiadást megélt, sikeres tankönyveinek összevont, új feldolgozása az általános iskolák 8. évfolyama számára. A színes kiadás szép képanyaga mellett nem szükséges a korábban önálló könyvként megjelent Biológiai album használata. A könyv nemcsak külsőleg, hanem tartalmában is megújult, a kerettantervnek megfelelően. A tankönyvhöz munkafüzet is készült.
Heffner Anna - Az antik, a korai keresztény és a bizánci művészet - Művészettörténet III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar nyelv és kommunikáció leíró magyar nyelvtan feladatgyűjtemény
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Virginia Evans - Jenny Dooley - Enterprise 2 - Student's Book
_Enterprise 2 Elementary_ is the second of a four-level series of English coursebooks. It is specially designed to motivate and involve students in effective learning. The course provides systematic preparation for all the skills required for successful communication in both written and spoken form.
Virginia Evans - Jenny Dooley - Enterprise 3 - Student's Book
_Enterprise 3 Pre-intermediate_ consist of four modules and is the third of a four-level English course. It is specially designed to motivate and involve students in effective learning. The course provides systematic preparation for all the skills required for successful communication both in written and spoken form.
Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar nyelv és kommunikáció tankönyv az 5-6. évfolyam számára
A Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád tagjai – amelyek a 11–18 éves diákoknak készülnek – a korábbi anyanyelvi tankönyvek nemes hagyományait megőrző, a NAT elvárásaira épülő, korszerű szemléletű tankönyvek. A nyelvi ismeretanyag minden évfolyamon kommunikációs témakörökkel bővül. A gyakorlatokban érvényesül a nyelvhasználat-központúság és a szövegszemlélet. A tankönyvek részletes helyesírást és nyelvhelyességet tanítanak. Az elméleti leckék és a munkafüzeti gyakorlatok bevezetnek a különféle szövegtípusok megismerésébe és alkotásába. Az önálló tanulást összefoglalások, ellenőrző kérdéssorok és felelettervek segítik. A változatos forrású szemléltető szövegek, a színes rajzok, ábrák is azt a célt szolgálják, hogy a diákok minél hatékonyabban tanuljanak ezekből a tankönyvekből. A tankönyvcsomag két-két évfolyamonként tankönyvet, tanári kézikönyvet, tanári feladatgyűjteményt és évfolyamonként munkafüzeteket és feladatlapokat kínál.
Antalné dr. Szabó Ágnes és dr. Raátz Judit 2005-ben elnyerte a TANOSZ által adományozott Érdemes tankönyvíró címet.
Ismeretlen szerző - ABC olvasókönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bene Kálmán - Kalauz a versértelmezéshez
A kiadvány többségében általános iskolában is tanult versek más-más megközelítési módú és szempontú mintaelemzését tartalmazza. A könyv elsősorban a 12-16 éves, irodalmat szerető, a lírai művek elemzésében jártasságot szerezni kívánó diákokhoz szól, azonban szüksége lehet rá azoknak is, akiknek más az érdeklődési körük, de érettségizni szeretnének. A szerző célja egyfajta verselemzési képesség kialakítása elemzési minták és feladatok segítségével. Ismétlésre és gyakorlásra ad alkalmat a számos irodalomelméleti, verstani,esztétikai fogalom említése. A könyv kiváló kiindulópont lehet az önálló irodalomszemlélet és verselemzési készség kialakításához.
Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar nyelv és kommunikáció tanári kézikönyv az 5-6. évfolyam számára
A Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád tanári kézikönyve elméleti és gyakorlati útmutatót ad a magyar szakos kollégáknak pedagógiai munkájukhoz. Részletesen bemutatja a tankönyvcsalád tagjait és a magyar nyelvi tananyag felépítését az 1-12. évfolyamon. Megfogalmazza az egyes témakörökkel kapcsolatos tantárgy-pedagógiai célokat és követelményeket, valamint tanmenet javaslatokat kínál. A tanári kézikönyv ötlettárat, a fogalmazástanításhoz címeket és témákat, valamint tollbamondásra ajánlott szövegeket és mondatokat is tartalmaz. A munkafüzetek és a feladatlapok gyakorlatainak a megoldásához is részletes eligazítást ad. A könyvet a magyar nyelv tanításához javasolt kiegészítő könyvek jegyzéke zárja.
Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar nyelv és kommunikáció munkafüzet az 5. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Virginia Evans - Jenny Dooley - Enterprise 1 - Student's Book
_Enterprise 1 Beginner_ is the first in a four-level series of English coursebooks. It is specially designed to motivate and involve students in effective learning. The course provides systematic preparation for all the skills required for successful communication in both written and spoken form.
Ismeretlen szerző - Múltunk, jelenünk, jövőnk
A Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés 4. osztályos tankönyvcsaládjának tagja a Múltunk, jelenünk, jövőnk című olvasókönyv.
A tankönyv elsődlegesen a szövegértő olvasási képességet fejleszti a tanulókban, a szövegből tanulást készíti elő a későbbi évfolyamokon folyó képességfejlesztés alapozása érdekében. A szerzők célja nem politikai eseménytörténetet feldolgozó könyv készítése volt. A szemelvények válogatásakor az életmódtörténet, a tudomány- és technikatörténet, a művelődés- és művészettörténet, a hadtörténet legfontosabb, legérdekesebb eseményeit, történéseit kívánták bemutatni. Az olvasmányok felkeltik a tanulók érdeklődését a múlt, a jelen és a jövő embert alakító, embert próbáló kérdései iránt.
A tankönyv három nagy tartalmi egységét a cím is mutatja. A Múltunk részben az egyetemes és hazai történések legfontosabbnak vélt eseményeit villantják fel a szerzők a XVII. század közepétől a második világháború végéig.
A Jelenünk című fejezetben a ma élő emberek mindennapjait befolyásoló események, tudományos és technikai találmányok, az élet minden területén tapasztalható újítások és jelenségek sorakoznak fel.
A Jövőnk legizgalmasabb kérdéseit feszegeti, boncolgatja a tankönyv utolsó fejezete.
Varga Domokos - Csulák Mihály - Fábiánné dr. Kocsis Lenke - Fábián Zoltán - Olvasókönyv 2.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dörnyei László - Helyesírási gyakorlófüzet 7. osztály
A Helyesírási gyakorlófüzetek az alsó tagozatban megszokott alapos gyakorlás és elmélyítés folytatásaként egyedülálló taneszközt kínál az Apáczai Kiadó. A felső tagozatosok látványosan leromló írását és helyesírását segít javítani a Nyelvtan-helyesírás tankönyvek tananyagára támaszkodva. A mellékletként megjelenő Megoldások lehetővé teszik, hogy a tanulók önállóan gyakorolhassanak, hiszen saját maguk ellenőrizhetik a munkájukat.
Asztalos Gyuláné - Dr. Paál Tamásné - Biológia 7.
Korábban már ismert általános iskolai tankönyveinket megújítottuk. Az új tankönyvek és munkafüzetek a szép, színes Natúra sorozat keretében jelennek meg.
Új tankönyvünk - a Biológia 7. - Asztalos Gyuláné: Biológia 6. című, sok kiadást megélt, sikeres tankönyvéhez készült munkafüzet újabb feldolgozása az általános iskolák 7. évfolyama számára. A színes kiadás szép képanyaga mellett nem szükséges a korábban önálló könyvként megjelent Biológiai album használata. A könyv nemcsak külsőleg, hanem tartalmában is megújult, a kerettantervnek megfelelően. A tankönyvhöz munkafüzet is készült.
Báthori Anna Zsuzsanna - Hétszínvilág
Ikertestvére a 3. osztályos Hétszínvirág tankönyvnek. Mindent megtalálunk benne, amivel az előző évfolyamon már megismerkedtek a gyerekek, de bővebben, magasabb színvonalon, az életkori sajátosságoknak megfelelően. Továbbra is nagy hangsúlyt kap a történelem tanítását előkészítő társadalomismereti fejezet, melyben a Rákóczi szabadságharctól 1956. október 23-ig kalauzoljuk el a gyerekeket. A szemelvények feldolgozása nagy segítséget fog jelenteni a felsőtagozatba lépéskor az új tantárgy megismerésekor. A képzőművészeti illusztrációk lehetőséget nyújtanak a tantárgyi koncentrációra. A tankönyv sugározza a hazaszeretetre nevelés fontosságát, magyarságtudatunk kialakításának lehetőségét. A munkafüzet a nehezebb és könnyebb tananyagrészek didaktikus egymásra épülésével szolgálja az olvasóvá nevelést, az értő szöveg olvasás céljait, a fogalmazástanítás lehetőségeit.
AP 040112
Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar nyelv és kommunikáció tankönyv a 7-8. évfolyam számára
A _Magyar nyelv és kommunikáció_ című tankönyvcsalád tagjai - melyek a 11-18 éves diákoknak készülnek - a korábbi anyanyelvi tankönyvek nemes hagyományait megőrző, korszerű szemléletű, új tankönyvek. A nyelvi ismeretanyag minden évfolyamon kommunikációs témakörökkel bővül. A gyakorlatokban érvényesül a nyelvhasználat-központúság és a szövegszemlélet. A tankönyvek részletes helyesírási és nyelvhelyességi tudnivalókat tanítanak. Az elméleti leckék és a munkafüzeti gyakorlatok bevezetnek a különféle szövegtípusok megismerésébe és szerkesztésébe. Az önálló tanulást összefoglalások, ellenőrző kérdéssorok és felelettervek segítik. A változatos forrású szemléltető szövegek, a színes rajzok, ábrák is azt a célt szolgálják, hogy a diákok szívesen és minél hatékonyabban tanuljanak ezekből a tankönyvektől. A tankönyvcsomag 2-2 évfolyamonként _tankönyv_et, _tanári kézikönyv_et, _tanári feladatgyűjtemény_t és évfolyamonként _munkafüzet_et, _feladatlapok_at kínál.
Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar nyelv és kommunikáció feladatlap az 5. évfolyam számára
A Magyar nyelv és kommunikáció 11-12 éveseknek című tankönyvhöz és a 11 éveseknek szóló munkafüzethez kapcsolódó feladatlapok A és B változatot tartalmaznak az általános iskola 5., illetve a nyolcosztályos középiskola 1. osztálya számára. A NAT-hoz és a kiadó tantervéhez adaptálva készültek.