A könyv lépésről lépésre mutatja be a kutatási terv készítésének elemeit, és nagy fontosságot tulajdonít az alapvető kutatási módszerek olyan részletes tárgyalásának, amely lehetővé teszi a módszerek elméletének és gyakorlatának megismerését.
A könyv lépésről lépésre mutatja be a kutatási terv készítésének elemeit, és nagy fontosságot tulajdonít az alapvető kutatási módszerek olyan részletes tárgyalásának, amely lehetővé teszi a módszerek elméletének és gyakorlatának megismerését. Az elméleti alapok bemutatásának szerkezetévei, fogalomhasználatával igazodik a nemzetközileg is széles körben használt, magyar nyelven is elérhető, mester szintű programokban használt szakkönyvek fogalomhasználatához. A módszertan egyes témaköreinek bemutatása után sor kerül néhány olyan fontos, funkcionális probléma bemutatására, ami a kutatási módszertan tipikus alkalmazási területe. A piacszegmentáció, a márkaérték mérése, a reklám- és médiakutatás, az árkutatás néhány olyan fontos terület, amelyre vonatkozóan mind a speciális módszertani lehetőségeket. mind a piackutató cégeknél használt, standard technikák alapelveit is bemutatjuk. A könyv utolsó fejezete azokat a változási tendenciákat és lehetőségeket érinti, amelyek a technika rendkívül gyors fejlődése révén a piackutatási adatgyűjtési módszerekre, a fogyasztótói nyerhető információk gyűjtésére és elemzésére nagyon erős hatással vannak.
A könyv olyan tan- és szakkönyv, amely a kutatási módszertan alapjait gyakorlatközpontúan mutatja be, ezért elsősorban az üzleti tudományok alapképzési szakjain, döntően a kereskedelem és marketing alapszakokon tanuló hallgatóknak ajánljuk, de hasznos lehet minden olyan vállalati szakembernek is, aki a marketingkutatás elméleti alapjait kívánja megismerni.
Kapcsolódó könyvek
Veres Zoltán - A szolgáltatásmarketing alapkönyve
Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.
Sas István - Reklám és pszichológia a webkorszakban
Sas István a magyar reklámszakma kiemelkedően sokoldalú egyénisége, akinek munkáit mindig áthatja az ötletesség, az imponáló tapasztalat és a műfaj iránt érzett rajongás. Erre a könyvre mindez különösen igaz. Az igazi meglepetés azonban, hogy nincs benne múlt idő. Ez a könyv a reklám fénysebességgel változó jelenéről és izgalmas jövőjéről szól. Reklámszakembereknek "kötelező olvasmány". De mindenkinek ajánlott, aki értelmiséginek érezve magát, ezt a titkát is megismerve szeretne közelebb jutni a 21. század elejének megértéséhez.
Kenesei Zsófia - Kolos Krisztina - Szolgáltatásmarketing és -menedzsment
„Mint gyakorló vállalatvezető Kenesei Zsófia és Kolos Krisztina Szolgáltatásmarketing és -menedzsment könyvének előző kiadását a mindennapokban üzleti kézikönyvként használom, legyen szó akár a patikakártya megújításáról, akár egy kiegészítő szolgáltatás bevezetéséről vagy egy hűségprogram indításáról. Az elmúlt évtized gyakorlata számomra is bebizonyította, hogy pénzben megtérülő befektetés az ügyfeleknek nyújtott minőségi szolgáltatás. Ezért is örülök, hogy a szerzők újraírták a könyvet, kiegészítve az elmúlt évek új ismereteivel és az internet lehetőségeinek részletes bemutatásával. Meggyőződésem, hogy ez a könyv nem hiányozhat az üzleti könyvtárak polcairól.”
Dr. Lukács Marianna, Igazgató, Patikapénztár
„Kenesei Zsófia és Kolos Krisztina könyve nagyszerű összefoglalást ad a szolgáltatásmarketing és -menedzsment aktuális kérdéseiről, rendszerezi és összefoglalja az internet világában egyre bonyolultabbá váló ismereteket. Segítséget ad ahhoz, hogy azonnal reagálni tudjunk a szervezetünket ért külső hatásokra, és képesek legyünk vevőink magas színvonalú kiszolgálására. A könyv központi gondolata – a minőségi szolgáltatás kialakítása – lehetőséget teremt minden vállalat számára, hogy biztosítsa vevői elégedettségét és hosszú távon nyereségessé tegye vállalkozását. Ajánlom ezt a könyvet minden szolgáltató ágazatban dolgozó szakembernek, akár stratégiai, akár napi munkája során kíván hasznosítható ismeretekhez jutni.”
Kollin Gergely, Szállodaigazgató, Novotel Budapest Danube
Clara Shih - A Facebook kora
Függetlenül attól, hogy üzleti vállalkozásunk vagy szervezetünk milyen célokat tűzött ki maga elé, ez a könyv segít, hogy a közösségi hálózatok kiaknázásával elérjük őket. A közösségi hálózatok elismert szakértője, Clara Shih, hatékony új ötleteket, bevált módszereket és könnyen hasznosítható teendőlistákat gyűjtött össze, telis-tele a való életben már bizonyított megoldásokkal.
Shih könyvét vállalkozók, marketingesek, illetve értékesítési, ügyfélszolgálati, termékfejlesztési vagy munkaerő-felvételi területen dolgozó szakemberek egyaránt haszonnal forgathatják: a szerző bemutatja, hogyan mozdulhatunk el a közösségi hálózatok taktikai, követő használata felől a stratégiai, irányító megközelítés felé, és hogyan mérhetjük pontosan a sikert.
A magyar változat a könyv jelentősen bővített második angol nyelvű kiadása nyomán készült, amely gyakorlati módszereket mutat be a hipercélzott hirdetésekre, a reménybeli vásárlók figyelmének felkeltésére a Twitter és a LinkedIn segítségével, a változó közösségi szabályok követésére, és így tovább. A kötetben ezen felül több mint három tucat világhírű szakértő működött közre vendégszerzőként; többek között Don Tapscott író, és a Harvard Business School professzora, Mikolaj Piskorski. Ebben a kiadásban vadonatúj fejezetek szólnak az ügyfélszolgálatról és az ügyféltámogatásról, amelyek ma a közösségi hálózatokra épülő üzlet leggyorsabban növekvő területei. Shih emellett külön tanácsokat ad a kisvállalkozásoknak, az egészségügyi és oktatási intézményeknek, a közhasznú szervezeteknek és a politikai kampánystáboknak is – így lesz ez a könyv az első számú, nélkülözhetetlen útmutató a közösségi hálózatok használatához minden szervezet számára.
Józsa László - Marketing - reklám - piackutatás I-II.
Felhasználási szakterület: marketing- és reklámügyintéző, kereskedelmi technikus szakképesítések megszerzéséhez
William A. Cohen - Marketingtervezés
"A marketingterv kidolgozása nem elméleti feladat. Kemény munkát és képzelőerőt igényel, marketingismereteinket más területeken, így például a számvitel, a pénzügy és a menedzsment terén megszerzett tudással kell ötvöznünk. Megéri rászánni a szükséges időt és energiát. A marketingterv-készítés könyvemben tárgyalt módszert marketing szakos hallgatók és szakemberek ezrei próbálták már ki a tanteremben és a való világban egyaránt." (A szerző)
Dipak C. Jain - Philip Kotler - Suvit Maesincee - Marketinglépések
"Végeredményben elmondhatjuk, hogy a piacok gyorsabban változnak, mint a marketing. Ezért a klasszikus marketingmodell (...) módosításra szorul. A marketinget elemeire kell bontani, újra kell értelmezni és kiterjeszteni. Nem sok sikerre számíthat az, aki a marketinget a meglévő termékei forgalmának növelésére kívánja felhasználni. A vállalatoknak nagyobb figyelmet kell szentelniük arra, hogy milyen termékeket bocsássanak ki. A bölcs vállalatok elfogadják az igények felmérésére és kielégítésére összpontosító marketinget." (Kotler) A könyvből megtudhatjuk, hogy milyen újításokra lesz szükség a marketing, s vele együtt a vevő - és technológiaközpontú piacokon működő vállalkozások háza táján.
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 1.
A rendkívül népszerű marketing- és reklámügyintéző szakképesítés 0066-06-os A marketing- és reklámtevékenység szervezése moduljához íródott a kétkötetes tankönyv. Célja, hogy a tanulókat megismertesse a jövendő foglalkozásukhoz elengedhetetlenül szükséges elméleti és gyakorlati ismeretekkel. A tankönyvek megvalósítják a vonatkozó szakmai és vizsgakövetelményekben előírt kompetenciák, szakmai ismeretalkalmazások, szakmai készségek fejlesztését.
Az első kötet a modul 1 3. tananyagegységét tartalmazza. Témakörei sorra veszik a marketingkommunikáció alapelemeit, a marketingkörnyezet elemzését, a marketingkommunikáció gyakorlati alkalmazását, különös tekintettel a reklámtervezés folyamatára és a reklámok jogi szabályozására. Szintén ebben a kötetben kaptak helyet a hagyományos ATL kampányok tervezésének, lebonyolításának és értékelésének gyakorlati tudnivalói.
A tankönyv felépítésében az eredményes vizsgára és egyben a jövendő munkavégzésre való felkészülés játszik központi szerepet. Az egyes témakörök alfejezetei után kérdések és feladatok segítik a tanultak alkalmazását, a fejezetek után pedig változatos esettanulmány-gyűjtemény mutatja be az elméleti anyag gyakorlati megvalósulását. A kötet rendkívül gazdag képanyaga és humoros ábrái ösztönzik a tanulást, segítik a megjegyzést.
Barna Ildikó - Székelyi Mária - Túlélőkészlet az SPSS-hez
A könyv empirikus társadalomkutatók és szociológus hallgatók számára készült. Az SPSS programcsomag használatával párhuzamosan mutatja be, hogy milyen technikákkal lehet "rendet vágni" az adatok dzsungelében. Így ismerkedhet meg az olvasó a különböző adatredukciós módszerekkel: a főkomponens-, a faktor- és a klaszter-elemzéssel. A könyv rávilágít a magyarázó modellek felépítésének nehézségeire, az adatok természetéből adódó korlátokra. Részletesen tárgyalja az ANOVA, a lineáris regresszió, az útelemzés és a diszkriminancia-analízis segítségével megközelíthető probléma-típusokat. Minden SPSS-beli eljáráshoz hozzákapcsolja az alkalmazhatóság feltételeinek és az output-ok értelmezésének tárgyalását. A könyv a leendő és a már gyakorló alkalmazókat arra tanítja, hogy az SPSS programcsomag bármilyen szintaktikailag helyesen megadott utasítás végrehajtására képes, ezért az egyes eljárások kiválasztásánál, a modell megalkotásánál és annak interpretálásánál komoly hibalehetőségekkel és interpretációs korlátokkal kell számolni. Semmiféle bonyolult matematikai-statisztikai eljárás sem pótolhatja az operacionalizálás hiányosságait és az előzetes koncepció nélkül létrehozott adatbázisokat sem képes koherens egésszé rendezni. A bonyolult módszertani apparátus hatékonyan segítheti, de semmiképpen sem válthatja ki a logikus gondolkodást.
A könyv megértése nem kíván komoly matematikai előképzettséget, közérthető stílusban adja elő az előfeltevéseket, lépésről lépésre halad a bonyolultabb modellek felé, és találó példákon keresztül mutatja az egyes módszereket.
David Ford - Business marketing
A könyv hasznos olvasmány mindazok számára, akik szeretnék jobban megérteni, milyen folyamatok mennek végbe a piacon, és bővíteni akarják elemző és stratégiafejlesztő képességeiket. A könyv alapját az IMP (Industrial Marketing és Purchasing) Group fogalmai képezik. Az IMP olyan kutatók kötetlen hálózata, akik évek óta azon dolgoznak, hogy kiderítsék, mi is történik valójában az üzleti piacokon. Az elmúlt 25 évben a csoport számos tanulmányt készített a business marketing és beszerzés témakörében, mely kutatások évek óta több kurzus, menedzsment szeminárium és tanácsadói projekt alapjául szolgálnak. A szerzők szerint a vevőkapcsolatok kezelése a business marketingszakember kritikus feladata, és a könyv ezt a feladatot kívánja bemutatni. Leírja, mi történik a business marketing során, és segít az olvasónak megérteni, mennyiben tér el mindez attól, amit a marketingtanulmányaik során tanultak.
Rekettye Gábor - Kisvállalati marketing
A magyar gazdaság harmonikus növekedésének kulcskérdése a mikro-, kis- és közepes méretű vállalatok fejlődése. Ennek a fejlődésnek nélkülözhetetlen feltétele marketingtevékenységük korszerűsítése. Rekettye Gábor könyve hiánypótló mű a kisvállalatok tulajdonosai és menedzserei számára. A piacon kapható ilyen jellegű könyvek vagy külföldi - főleg amerikai - gyakorlatot mutatnak be, vagy pedig olyan mértékben elméletiek, amelyek a magyar kisvállalatok számára nem igazán hasznosíthatók. Rekettye Gábor könyve olyan nyelvezetben készült, olyan gyakorlati példákat mutat be, amelyek arra predesztinálják, hogy a szervezetünk által képviselt kisvállalati körben népszerűvé váljék. Ennek a műnek minden kisvállalati vezető könyvespolcán helye van.
Szűcs György
az Ipartestületek Országos Szövetségének elnöke
A mikro-, kis- és közepes méretű vállalkozások fejlődésének egyik alapvető feltétele az, hogy a napjainkban egyre fontosabbá váló marketing területén is megállják a helyüket a globális versenyben. Ehhez a tulajdonos-menedzsereknek korszerű, a gyakorlatban is használható marketingismeretekre van szükségük. Rekettye Gábor könyve e nélkülözhetetlen ismeretbővítéshez járul hozzá. A könyv a kisvállalatok számára szükséges marketingismereteket közérthetően, rendkívül sok gyakorlati példát bemutatva tárja elénk cáfolva azt a ma még közkeletű vélekedést, hogy a kisebb méretű cégek egyedüli hatékony marketingeszköze a szájreklám. Jó szívvel ajánlom ezt a könyvet nem csupán minden kisvállalati vezetőnek, tulajdonosnak, menedzsernek, hanem azoknak is, akik saját vállalkozás alapításán még csak gondolkodnak.
Szerb László
egyetemi docens, kisvállalati és vállalkozásszakértő
Ismeretlen szerző - Facebook műhelytitkok
A marketingnek eredményeket kell felmutatnia. De ez egyre nehezebb.
Az emberek több mint kétharmada átugorja a hirdetéseket. Ha online reklámozol, az átkattintási arány kevesebb mint egy százalék lesz. Az internetezők zöme figyelmen kívül hagyja a bannereket. A közvetlenül kiküldött levelek felét még csak meg sem nézik. Kitörlik anélkül, hogy egy pillantást is vetnének rá.
Ezek az adatok jól szemléltetik, hogy a marketing változóban van, és a hagyományos megközelítések egyre kevésbé hatékonyak. Át kell gondolni az online kommunikációt.
A versenytársad nem feltétlen az, akire elsőre gondolnál. Nem szükségszerűen az, aki ugyanazt a terméket vagy szolgáltatást kínálja.
A figyelmet ki kell érdemelni: tartalom és mondanivaló szükséges, ha sok embert szeretnél megszólítani. Ne csak direkt reklámokban és hirdetésekben gondolkozz, hanem interaktív kommunikációban, és közösségépítésben. Erre a Facebook, a közösségi hálózat a legalkalmasabb eszköz. De hogyan álljunk neki? Kik és hogyan tudnak sikereket felmutatni? Miként lehet eredményes a Facebook marketing?
A könyv, melyet a kezedben tartasz, e kérdések megválaszolásában segít. Megismertet napjaink legnépszerűbb közösségi oldalával és lépésről-lépésre végigvezet azon az úton, mely mérhető eredményekhez vezet.
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 2.
A második kötet a 0066-06-os modul 4 7. tananyagegységét tartalmazza. A BTL eszközök közül a tankönyv kiemelten foglalkozik a POS-eszközök, a promóció, a DM és nem utolsó sorban a kereskedői ösztönző programok tervezésével, szervezésével és értékelésével, valamint az egyes területek jogi szabályozásával.
A könyv tanulást segítő eszközei a táblázatok, foylamatábrák, gyakorlati életből vett példák, tréfás rajzok, képek-fényképek, fejezetvégi kérdések-feladatok, vitatémák, számítógépes feladatok, esettanulmányok, valamint az idegen szavak és az angol szavak szótára, amelyet a diákoknak önállóan kell kitölteniük a tanultak alapján.
Főfejezetek:
1. Eladáshelyi reklám, POS-eszközök
2. Értékesítésösztönzés, promóció
3. Kereskedők ösztönzése
4. Direkt marketing
Scott Belsky - A megvalósítás
Scott Belsky a kreatív szakma egyik jelentős platformjának, a Behance-nek az alapítója, éveken keresztül különböző módszerekkel azt vizsgálta, mi lehet a titka a produktívan kreatív egyéneknek és csapatoknak, hogyan tudják megvalósítani hihetetlen ötleteiket a leginnovatívabb vállalatok, mint az IBM, az Apple vagy a Disney. Bármilyen meglepő, a sikertörténetek egyértelműen azt igazolták, hogy csupán 1% az ötlet és 99% a megvalósítás. Vagyis legyen szó akár egy hétköznapi problémáról, vagy egy világraszóló merész ötletről, sokkal nagyobb hangsúlyt kell helyeznünk a megvalósításra. A szerző rendkívül sok konkrét gyakorlati példán keresztül, élvezetes stílusban összegzi, mit kell tennünk, hogy ötleteink valóra is váljanak, hogyan szervezzük ehhez a munkánkat, hogyan használjuk fel a közösségben rejlő erőt, és hogyan alakítsuk ki vezetői szokásainkat és magatartásunkat.
Malcolm Gladwell - Fordulópont
Fordulópont – ez az a különös pillanat, amikor egy ötlet, trend, vagy viselkedés hirtelen elszabadul, és járványszerűen, megállíthatatlanul terjedni kezd. Pontosan úgy, ahogy egy influenzás ember képes járványt kirobbantani, egy kicsiny, ám precízen kiszámított mozdulat is képes divatossá, népszerűvé tenni termékeket vagy tevékenységeket.
De vajon mitől van éppen ott egy-egy fordulópont, ahol van: mitől válik egy jelenség éppen az adott ponton tömegmozgalommá, miért éppen azon a ponton lesz egy viselkedésformából trend vagy egy viseletből mindenkire átragadó divatőrület? Hogyan vehetjük észre, hogy ilyen fordulat készül, vagy talán a még érdekesebb kérdés: hogyan lehet fordulópontot létrehozni?
Rekettye Gábor - Az ár a marketingben
A könyv az elméleti megalapozás mellett a gyakorlati szakemberek számára világos eligazítást ad az árak megállapítására és menedzselésére. A piaci ár meghatározása a fejlesztés kezdeti szakaszaiban, előrejelzése az életciklus egészére, az árrugalmasság vizsgálata - ezek mind olyan kérdések, amelyek a vállalkozások számára döntő jelentőségűek. Különös fontosságot ad a témának a küszöbön álló európai uniós csatlakozás. A könyv meghatározó alapmű, amelynek minden vállalati szakember - a vállalkozás méretétől függetlenül - könyvespolcán helye van.
Philip Kotler - Kevin Lane Keller - Marketingmenedzsment
E kötetben megtaláljuk a marketingmenedzsment elévülhetetlen diszciplínáit, a frissen felfedezett holisztikus marketingfelfogást, az elektronika, az Internet, a bolt nélküli kereskedelem legújabb hajtását az e-businesst, a dotkom sikereket és bukásokat, az értékteremtést, a kommunikációt, a márkaépítést, a fogyasztói és szervezeti piacok jellemzőit, a stratégiaalkotás és megvalósítás eljárásait, a rövid és hosszú távú piaci sikerek forrásait, a lokális és a globális piaci magatartások formáit és buktatóit, a marketinginformáció-rendszerek alkalmazásának előnyeit, vagyis mindazt, aminek átgondolt felhasználásával sikeresek lehetünk az egyre keményebb, hazai és nemzetközi versenyben.
Daniel L. Yadin - Hatékony marketingkommunikáció
A könyv gyakorlati tanácsokkal látja el azokat a szakembereket, akik a marketingkommunikáció eszközeinek tudatos felhasználását akarják elsajátítani.Mi mindenre legyen gondunk, ha újsághirdetés, rádió- vagy tévéreklám, szórólap, katalógus, sajtóanyag, reklámlevél (direct mail) megrendelése, elkészítése vagy elfogadása a feladatunk? Milyen kötelező elemei vannak egy sikeres reklám szövegének? Hogyan készíttessünk hatásos fotót vagy illusztrációt reklámunkhoz? Mit kell kérnünk más szakmák képviselőitől, ha azt akarjuk, hogy a tipográfia, a modern nyomdatechnika, a korszerű videofelvétel minket szolgáljon? A szerző gazdag tapasztalatain alapuló példákon mutatja be az eszköztár működtetését, a marketingkampányok kreatív tervezésétől a hatásos reklámlevél megírásán keresztül a pozicionálásig.
Hofmeister-Tóth Ágnes - Fogyasztói magatartás
"A könyv felsőfokú szinten tárgyalja a marketingtevékenység megalapozását szolgáló, több tudományterületet felhasználó, önálló alkalmazott tudománynak elfogadott interdiszciplináris módszertant. (...) az egyes tudományterületeket kellő mélységben és terjedelemben vonja be az önálló tudomány tárgyalásába. Mindvégig a legfontosabb megragadására törekszik, mértéktartó s ezért az egyes részterületek nem válnak szükségtelenül terjedelmessé.
A könyv külön említésre érdemes, dicséretes jellemzője a színes, változatos, a megértést és a gyakorlati alkalmazást segítő, elmélyítő esetek közlése. Ezek igazolják a szerző alapos tájékozottságát a tudományterület irodalmában és az évtizedes saját kutatások változatossága elkötelezettségét is illusztrálja." Dr. Hoffmann Istvánné
A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati
szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.