Irodalmi feladatgyűjteményünk négy kötete a középiskolai törzsanyag feldolgozására törekszik: a kezdetektől a XVIII. századig; a felvilágosodás és a romantika; a XIX. század magyar és világirodalma; a XX. század magyar és világirodalma. Kiváló segédeszköz minden középiskolás diák számára, de különösen hasznos az érettségire, felvételire készülőknek. Az anyagfeldolgozás alapja: jól megfogalmazott kérdésekre adott rövid, szakszerű válaszok, melyek – feltételezve egy lehetséges tanár-diák dialógust – az önálló, eredményes felkészülést segítik elő. Az elemzésre kiválasztott szépirodalmi művek vizsgálatakor elengedhetetlen a szöveggyűjtemény vagy a kötet használata, hiszen a feladatok ezekhez kapcsolódva irányítják a feldolgozást. Az irodalmi ismeretekhez történelmi és művészettörténeti tudnivalók is kapcsolódnak. Reméljük, igazi segítséget jelentenek a könyvek mindazoknak, akik alaposabban szeretnék megismerni az irodalmat.
Kapcsolódó könyvek
Czapári Endre - Gyapjas Ferenc - Matematika - A középiskolák 11-12. évfolyama számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bán Sándor - Biológia 10.
Kötetünk az Út a tudáshoz című természettudományos tankönyvcsalád első biológia-tankönyve. Hasonlóan a sorozat többi tagjához, a NAT szellemében, a kerettanterv és az érettségi követelményrendszer alapján, az érettségi vizsgák tapasztalatainak figyelembevételével készült. A kötet szakmailag igényes, de könnyed stílusú, tartalmában és formájában is színes. Minden lényeges tényanyagot tartalmaz, kreatív gondolkodásra, aktív tanulásra késztet. Segíti a projektalapú, modellalkotáson alapuló modern biológiaoktatást. Újszerűsége abban is megnyilvánul, hogy illeszkedik ugyan a forgalomban levő egyéb tankönyvek tematikájához, tiszteli és követi a hagyományos elveket, de a szokásosnál lényegesen több pedagógiai lehetőséget kínál a tanároknak. A mindennapi tapasztalatokra és a modern evolúciós elméletekre építve, a természettudományok iránt kevésbé érdeklődő fiatalokat is végigvezeti az élővilág fejlődésének útján. Fontos szerepet kap a természetvédelmi szemlélet a hazai védett fajok bemutatásával. A biológiát magasabb szinten tanulni szándékozó diákok is megkapnak e könyvben minden, a további fejlődésükhöz szükséges lehetőséget és inspirációt. A kötet gazdag, igényes képanyagával, rengeteg gyakorlati példájával, kísérletcentrikus felépítésével alkalmas arra, hogy széles körben alkalmazzák a biológia tanítására, tanulására a gimnáziumokban és a szakközépiskolákban egyaránt.
Simon Gyula - Számítástechnika 9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Schütz Antal - Katholikus hittan középfokú iskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Fazekas György - Biológiai feladatbank
A középiskolai biológia tananyagot teljes mértékben átfogó Biológiai feladatbank nélkülözhetetlen segítőtársa a rendszeres tanórákra, az érettségire, a felvételikre és a tanulmányi versenyekre való felkészülésnek. A 10000 feladat nagy segítség a pedagógusok számára is, hiszen az egyszerű gyakorló szinttől a versenyszintig bőségesen találnak az oktatáshoz jól felhasználható színes, érdekes példákat. A feladatgyűjtemény használatát jó tagoltsága, a szép és igényes rajzok, gondosan összeállított ellenőrző feladatsorok és megoldókulcs, a feladattípusok megoldási útmutatója és mintafeladatok segítik.
Ismeretlen szerző - Emelt szintű érettségi 2014 - Kidolgozott szóbeli tételek - Magyar nyelv és irodalom
Az érettségire való felkészülést segítő számos általános összefoglaló munkával szemben ez a könyv nem az eddig tanultak globális áttekintését kívánja nyújtani, hanem a Nemzeti Erőforrás Minisztérium által 2013 decemberében nyilvánosságra hozott 2014-es emelt szintű magyar nyelv és irodalom érettségi vizsga szóbeli tételeinek kidolgozását adja. A szerzők az ELTE Állam- és Jogtudományi Kara Felvételi Előkészítő Bizottságának tagjai.
Fazekas Ildikó - Elméleti gazdaságtan 11. osztály
Az elméleti gazdaságtan, közismertebb nevén közgazdaságtan a gazdasági szakközépiskolákban éven keresztül kötelező érettségi tárgyként szerepelt. A kétszintű érettségi bevezetése óta ötödik érettségi tárgyként továbbra is igen sokan választják a mikro- és makroökonómiai ismereteket, mivel a gazdasági egyetemek és főiskolák elfogadják felvételi tantárgyként.
A könyv felépítése és a témakörök kidolgozása a tantervi követelményeket követi, és a kétszintű érettségire készíti fel a diákokat. A tananyag elsajátításával a tanulók megismerik a piacgazdaság működését, a gazdaság szereplőit és a döntéseikben érvényesülő tényezőket.
Hack Frigyes - Kugler Sándorné - Tóth Géza - Négyjegyű függvénytáblázatok / Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Závodszky Géza - Történelem III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Z. Orbán Erzsébet - Wajand Judit - Általános kémia 9.
Minden változik! Az anyagból, annak részecskéiből új anyagok születnek, elenyésznek, majd ismét újjászületnek. Hányszor és ki tudja hányféle alakban "él" egy anyagi részecske: évmilliókig holt kőzetbe zárva, vagy néhány hónapig egy színpompás virágsziromban... Majd ismét vándorútra kel, újabb és újabb elemekben és a vegyületekben munkálkodó hatóerőkkel, nyomon követhetjük a közöttük végbemenő változásokat, ezek törvényszerűségeit, a külső beavatkozás lehetőségeit.
Napjainkban az emberiségnek több nyersanyagra van szüksége, mint amennyit a természet adni tud. A kémiai kutatások biztosítják a jövő számára az új nyersanyagokat, készítményeket. A vegyipar az általános kémia tudására épül, de az általános kémia területén járunk, akkor is, amikor bekapcsoljuk elemmel működő készülékeinket vagy védekezünk a korrózió ellen.
Ebben a könyvben rövid áttekintést adunk az anyagszerkezet és az általános kémia legfontosabb területeiről. Reméljük, hogy a „mindennapi” példák, kísérletek segítségével sikerül meggyőzően bemutatnunk a kémia hasznosságát, érdekességét és szépségét.
Simon Tamás - Természetföldrajz
A szerző e könyvét - a sikeres Csillagászathoz hasonlóan - az teszi különösen értékessé, hogy a legújabb tudományos eredményeket, a legfrissebb elméleteket azonnal beilleszti a tananyagba, másrészt ezeket olyan élvezetesen és izgalmasan tárgyalja, hogy a tanulót, illetve az olvasót a felfedezés örömével ajándékozza meg. Ilyenformán nemcsak a gimnazistáknak ajánljuk e könyvet, akiknek eredetileg íródott, hanem mindazoknak, akik jó ismeretterjesztő művet szeretnének olvasni bolygónk történetéről és működéséről.
Az első fejezet általános áttekintést nyújt a Földről, majd sorban bepillanthatunk az ásványtan, a kőzettan, az őslénytan és a geológia világába: szakmailag különösen ez utóbbi jelentős, a szerző a kőzetburok bemutatására fekteti a legnagyobb hangsúlyt. Az anyagot a Föld szféráinak részletes leírása zárja. A felszínalaktan önálló fejezetként nem jelenik meg, de az egész könyvön végigvonul, szervesen beépülve az egyes anyagrészekbe. Az anyag bősége lehetővé teszi az egyes témák önálló feldolgozását.
A könyv végén a leggyakoribb földrajzi számításokra találhatunk példákat, amelyekhez hasonlók sűrűn szerepelnek a felvételiken, majd egy önálló függelékben Magyarország leggyakoribb kőzeteivel ismerkedhetünk meg.
Ludányi Lajos - Tóth Zoltán - Kémia 9.
Az új szakközépiskolai alap kerettanterv alapján készült tankönyvünk a Mindennapok tudománya című sorozat kémia tankönyvcsaládjának nyitókötete. Merőben új szemléletű és tananyag-feldolgozású kiadványunkban azt szeretnénk megmutatni, hogy a természettudományok ezer szállal szövik át mindennapjainkat, meghatározzák életminőségünket; hatékonyabbá teszik munkánkat; kényelmünket, biztonságunkat és szórakozásunkat szolgálják. A természeti jelenségek és a hétköznapi eszközök úgy kerülnek középpontba, hogy a hozzájuk kapcsolható szakmai tartalom nem szigorú logikai rendben kifejtett tudományos magyarázatként, hanem gyakorlati alkalmazásokon keresztül mutatkozik meg. Ezáltal a természettudományok iránt nem elkötelezett tanulók számára is egyértelműen kiderül, hogy a tudomány vívmányai nélkül sokkal nehezebb lenne az élet. A tankönyvben rengeteg kérdés vetődik fel, melyek többségére választ is adunk, remélve, hogy a hiányzó válaszok keresése közben mindenki kedvet kap a megszerzett alapismeretek elmélyítéséhez.
Sándor Ildikó - Kötelező olvasmányok röviden 12. osztályosoknak - Világirodalom
A kötelező olvasmányok az irodalomtanulás egyik alapkövét jelentik. Ismeretük híján nem lehet teljes a tanuló felkészültsége és tudása. Jelen kiadványunk a 12. osztály világirodalmi kötelezőit dolgozza fel, segítséget nyújtva ezzel a diákoknak a kötelező irodalmak megismerésében. Minden fejezet elején a szerző életéről olvashatunk rövid, lényegretörő áttekintést, majd főbb műveinek gyűjteménye következik. Ezután segítünk elhelyezni az adott írást a művész pályáján. A cselekmény rövid vázával és a főbb szereplők jellemzésével folytatjuk a kötelező olvasmány feldolgozását, majd következnek a műelemzések és a műhöz kapcsolódó feladatok. A megváltozott érettségi rendszernek megfelelően alkalmazkodtunk az új elvárásokhoz, és szövegértési feladatot is kapcsoltunk az egyes regényekhez. Kiadványunkat nemcsak 12. évfolyamos diákoknak ajánljuk, hanem minden olyan tanulónak, aki nyitott a szépirodalmi olvasmányokra, és szeretne segítő irányvonalakat kapni a művek megértéséhez.
Halász Tibor - dr. Jurisits József - Szűcs József - Fizika 11-12 munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Albrecht Júlia - A kerámiaművesség története
E könyv a művészeti szakközépiskolák kerámia-szakosztályai számára szánt tankkönyv. Alapfokon vezeti be az olvasót a kerámiaművesség történetébe, szűkszavúan, lényegretörően. A szakmai és művészeti szempontból legszínvonalasabb, újat hozó korszakokkal, művekkel foglalkozik. Részletesen kitér a technikai megoldásokra, jellemző díszítőmotívumokra, mégis célszerű együtt forgatni a "Kerámiakészítés elmélete és technológiája" című könyvvel, melyben további leírások találhatók bizonyos kerámiakészítési módokról, speciális mázakról stb.
Berger Józsefné - Biológia 9-10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Berend Mihály - Szerényi Gábor - Biológia II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Pataki Pál - Francia nyelvkönyv IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ujvári Pál - Történelem a középiskolák III. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kelemen László - Szalay Imre - Kémia a gimnáziumok II. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.