2008-as pénzügyi válság egyre negatívabb utóhatása, hogy egyes vállalatok, iparágak és piacok létezése csak hajszálon múlik, mások pedig már meg is szűntek. Pedig a turbulencia még nem ért véget!
Philip Kotler és John Caslione elismert üzleti stratégák. Kaotika című könyvükben azzal az elgondolkodtató, sőt felkavaró érvvel állnak elő, hogy a jelenlegi zűrzavaros idők nem tekinthetők rendellenesnek, csupán új típusú normalitásnak. A gazdasági hanyatlás valójában egy szüntelen kilengésekkel tarkított turbulens korszak velejárója, amelyben mind a kockázat, mind a lehetőség érzékelhető a globalizáció és a technológia immár könyörtelenül összefonódott világában. A kaotikus világ tönkreteszi a felkészületlen cégeket, de jutalmazza a felkészülteket, azokat a stabil vállalatokat, amelyek rendelkeznek a gyors mérlegelés és a potenciális fenyegetésre való hatékony reagálás képességével.
A Kaotika szerzői tanulságos példákkal illusztrálják, milyenek a turbulens viszonyok között sikeresen navigáló rugalmas cégek, és sok olyan vállalatról is írnak, amelyek csődbe mentek, vagy a csőd szélére jutottak, mert nem voltak az őket térdre kényszerítő válságra felkészülve. Nemcsak az aktuális gazdasági válság túléléséhez nyújtanak gyakorlati stratégiát, hanem a válságot követő, hullámzó prosperitás viszonyai közötti boldoguláshoz is.
Kapcsolódó könyvek
Vörös József - Termelés- és szolgáltatásmenedzsment
A termelési stratégia és az ellátási lánc napi működésének optimalizálása alapvetően befolyásolja a vállalat nyereségességét. Mindkettő olyan feladatot jelent, mely a régióban a legtöbb helyen gyerekcipőben jár. A könyv abban segíti a mai termelésirányításért felelős generációt, hogy versenyelőnnyel járó tudást szerezzen.
Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Egy termelő vagy szolgáltató rendszer sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a termék-előállítás és szolgáltatásnyújtás rendszerének ismerete. Olyan magyar nyelvű szakkönyv, amely átfogóan, a terület ismeretéhez nélkülözhetetlen kvantitatív alapokkal is tárgyalná a témakört, ez idáig nem állt az olvasók rendelkezésére. Vörös József könyve most e hiányt pótolja.
Dr. Koltai Tamás egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék
Diana Renner - Steven D'Souza - A nemtudás
Mit tegyünk, ha ráébredünk: elértünk a tudásunk határvidékére, és ami azon túl húzódik, az sötét, kusza és félelmetes? Hogyan maradhatunk határozott véleményvezérek, felelős vezetők, amikor ingoványos talajra tévedünk?
Akkor érezzük magunkat biztonságban, ha megalapozott ismeretekkel rendelkezünk mindenről, ami körülvesz minket. Ám az információ gyakorlatilag követhetetlen ütemben termelődik, megszokott világunk napról napra alakul valamiféle ma még ismeretlen és megfoghatatlan, új valósággá. Nem rendelkezhetünk naprakész tudással szinte egyetlen területen sem – jobban tesszük hát, ha kialakítjuk saját stratégiánkat, amellyel boldogulhatunk a nemtudás izgalmas korszakában. Kapaszkodhatunk továbbra is ismert adatokba, tényekbe és összefüggésekbe, de úgy is dönthetünk, hogy eddig megszerzett tudásunkat fenntartásokkal kezeljük, és kíváncsiságunk, kísérletezőkedvünk, valamint a szüntelen tanulás útján erénnyé és lehetőséggé kovácsoljuk a bizonytalanságot.
Steven D’ Souza, elismert szervezetfejlesztési és vezetéstudományi tanácsadóként jeleskedő coach, a Deeper Learning Ltd. igazgatója és Diana Renner, a bizonytalan és komplex közegben sikeresen manőverezni kívánó vállalatok körében népszerű tanácsadó szervezet, a Not Knowing Lab igazgatója kalauzolja az olvasót az új élethelyzetben rejlő buktatók és lehetőségek között. Könnyedén elsajátíthatjuk a szerzők által javasolt szemléletet, így hatékony problémamegoldók, magabiztos és felelősségteljes innovátorok és igazi nyertesek lehetünk az üzleti életben és minden más területen kialakuló új viszonyok között.
Robert Ashton - Vállalkozói sikerkalauz
Nem hagyja nyugodni egy nagyszerű ötlet, de fogalma sincs, hogy kezdjen hozzá a megvalósításához? A maga lábára szeretne állni, de nem tudja, mikor és hogyan érné meg? Induló vállalkozásban kíván partner lenni, de még nincs tapasztalata? Nem kell tanácsadókra költenie – elég, ha ezt a könyvet forgatja! A kötet segítséget nyújt az újdonsült vállalkozóknak, hasznos tanácsokkal szolgál mindazok számára, akik sikerre szeretnék vinni cégüket, a gyakorlati teendők összegyűjtésével támogatja a vállalkozások vezetőit és munkatársait. A bonyolult adózási ügyektől kezdve a napi adminisztrációs feladatokon át a hatékony marketingstratégia kialakításáig minden kérdésre választ talál. Így biztosan tudja majd kormányozni vállalkozását a cetlihalmok, az elintézendő ügyek és a jobbnál jobb ötletek útvesztőjében. Kötetünk hasznos és praktikus kézikönyv, nélkülözhetetlen útitárs 1000 megfontolandó tanáccsal és kipróbált tippel. Akadnak köztük kézenfekvő megoldások, és olyanok is, amelyek első pillantásra meglepőnek tűnnek. Vállalkozóként talán már találkozott közülük néhánnyal, de bizonyos, hogy előbb-utóbb valamennyire szüksége lesz.
Adrian Slywotzky - A profit művészete
Mi a közös egy Barbi babában, egy Nokia telefonban és egy American Express bankkártyában? Mindhárom egy sikeres profitmodell, a Piramis Profit egy-egy mintapéldája. És mi a köze egymáshoz az Intelnek, a Microsoftnak és Stephen Kingnek? Annyi, hogy mindegyik az Értéklánc-pozíció Profit modelljén alapszik.
A profit művészete azokat a láthatatlan, de létfontosságú vezérelveket rajzolja föl, amelyeket az üzleti siker és az üzleti bukás közötti különbséget jelenthetik. A szerző, a jó nevű üzleti tanácsadó szellemesen és izgalmasan meséli el a keleti bölcsességet a nyugati ravaszsággal egyesítő Zhao mester (stratégiai tanácsadó) és ifjú tanítványa, az igyekvő és tehetséges Steve történetét. A könyv huszonhárom fejezete egy-egy tanóra, s egyben egy-egy profitgenerálási modell is, amelyek mindegyikét számos konkrét példa és éppen egyszerűségében tanulságos levezetés világítja meg.
Az olvasó választhat: hagyja Steve-et egyedül megoldani a házi feladatokat, vagy fejezetről-fejezetre maga is próbál példákat találni az egyes modellekre. Közben elolvashatja a nagyszerű "kötelező olvasmányokat" is, amelyek segítségével a szerző leleményesen sokszorozza meg könyve tartalmát olyan izgalmasan eltérő és sokoldalúan szemléletalakító szerző műveivel, mint Peter Drucker, Ezra Pound, David Ogilvy, Isaac Asimov vagy a matematikus John Allen Paulos.
Slywotzky könyve akár üzleti elemzés kitűnő segédeszközeként, akár szórakoztató tankönyvként is felhasználható. Egy gazdag életpálya bölcsen egyszerű és mulatságosan gondolkodtató terméke.
Jerry Dimos - Steven W. Groves - Guy R. Powell - ROI a közösségi médiában
Hogyan lehet aktivizálni a közösségi média főszereplőit, a befolyásolókat, az egyéneket és a fogyasztókat, és milyen módszerekkel lehet mérni és növelni az ilyen irányú marketingbefektetések hatékonyságát? A könyvben bemutatott módszerek és eszközök a hagyományos és a közösségi marketing bármely kombinációjára alkalmazhatók. A szerzők ötlete egy új megközelítés: a médiabevonódási keretrendszer. Saját sikereikből kiindulva és számos esettanulmányra építve dolgozták ki ezt a rendkívül hasznos elemzési keretet. Ennek alapján bárki könnyen alkalmazhatjai azt a nyolc lépésből álló marketingfolyamatot, amellyel eredményes stratégiai és taktikai döntések hozhatók, és pontosabban meg lehet határozni mikor, mire, mennyit érdemes költeni. Használd okosan a közösségi médiát a márka erősítésére, az árbevétel, a nyereség és a piaci részesedés növelésére!
Carmine Gallo - Steve Jobs, az innováció mestere
Mit tudnánk elérni az üzleti életben megfelelő rálátással és inspirációval? Milyen magasságokba repülne a karrierünk, ha Steve Jobs segítené a döntéseinket? Mit tenne helyünkben Steve?
A szerző legújabb könyvében hiteles források alapján, rendkívül meggyőző erővel taglalja azt a hét irányelvet, amelyek Steve Jobsot egész életén át vezérelték és az innováció mesterévé tették: „Azt csináljuk, amit szeretünk!” „Hagyjunk nyomot a világegyetemben!”
Robert Heller - Menedzserek kézikönyve
A könyv átfogó ismereteket ad a kulcsfontosságú menedzseri képességek elsajátításához, az alapvető üzleti koncepciók megértéséhez és a sikeres karrier tervezéséhez. A Menedzserek kézikönyve mind a kezdő, mind pedig már a gyakorlott, de tudásukat frissíteni szándékozó menedzserek számára hasznos olvasmány, legyenek akár nagyvállalat igazgatóság tagjai, vagy éppen családi kisvállalkozás ügyvezetői. Az üzlet pénzügyi vonatkozásainak megértésétől, az új technológiák alkalmazásán keresztül a marketing, az értékesítés és a hatékony kommunikáció fontos szerepéig, valamint a nemzetközi üzletek szempontjából fontos kulturális különbségek ismeretéig minden egyes témakörben alapvető fontosságú dolgokat olvashatunk.
Takáts Péter - Menedzserkalauz
"Gyakorló vezetők és tanácsadók is egyetértenek abban, hogy a 21. században égető szükség van új vezetési módszerekre. A gazdasági élet résztvevői érzik, hogy elérkezett az idő, amikor a menedzsment területén is új gondolatoknak kell megjelenniük, mert Einstein örökérvényű gondolatainak megszületése óta tudják: "Egy problémát, amit egy adott gondolkodás létrehozott, nem lehet ugyanazzal a gondolkodással megoldani". Ugyanakkor a gyakorlatban mégis azt látjuk, hogy a vezetők és menedzserek tovább küzdenek a régi problémákkal és a racionális, bürokratikus illetve hierarchikus megközelítésre épülő vezetési elméletekkel. Ezért ebben a könyvben arra vállalkoztam, hogy megfogalmazzam azokat az új gondolatokat, melyek alkalmasak lehetnek a problémák megoldására, valamint egy új vezetési stílus és ebből fakadóan egy új vezetési kultúra meghonosítására. Az általam bemutatott organikus szemlélet a gazdasági vállalkozások világában még viszonylag fiatalnak számít, ennek ellenére igen gyorsan terjed és szinte napról napra nő azon vállalkozók és vállalkozások száma, akik ezen gondolatok alapján élnek és dolgoznak. Az organikus szemlélet és a régi vezetési stílus között erős feszültség van, de a gyakorlat azt mutatja, hogy aki képes az új szemléletet elsajátítani és gondolkodását a régi beidegződésektől megszabadítani, az vállalkozásában olyan - eddig rejtett - tartalékokat szabadít fel, melyek rövid időn belül a hatékonyság és az eredményesség jól mérhető számaiban mutatkoznak meg. Eközben a változások mintegy mellékhatásaként az ilyen vállalkozásokba visszatér az örömteli és értelmes munkavégzés régen elfeledett hangulata is." (a Szerző)
Glenn Parker - Robert Hoffman - A tökéletes megbeszélés
Minden szervezet életében az egyik legmeghatározóbb élmény a megbeszélés. Sok múlik az előkészítésen, a levezetésen, a lezáráson és az utókövetésen. De hogyan lehet mindezt jól csinálni? A szerzők többéves tapasztalataik alapján a legjobb módszereket gyűjtötték össze, hogy jól áttekinthető módon, problémaorientáltan, minél több praktikus tanáccsal, ötlettel és mintával szolgáljanak. A könyv különösen hasznos lehet:
Igazgatók és felső vezetők számára, akik az állami és a versenyszférában egyaránt, rendszeresen tartanak bizottsági üléseket, projektértékelő értekezleteket, részvényesi közgyűléseket, és számos egyéb megbeszélést, amelyek mind kulcsfontosságú szerepet játszanak a szervezet egészének sikeres működésében.
Középvezetők és projektvezetők számára, akik közül sokan, még ha megfeszülnek, se tudnak több feladatot belezsúfolni a munkaidejükbe, miközben egyáltalán nem kapnak segítséget.
Teamvezetők és csapatmoderátorok számára, akik a tűzvonalban állják a harcot a csapattagokkal szemben.
HR-es, szervezetfejlesztéssel és csapatépítéssel foglalkozó szakemberek számára, akik a vállalati felső és középvezetőknek szeretnék továbbadni a megbeszélések tervezéséhez, levezetéséhez és utókövetéséhez szükséges leghasznosabb módszereket és eszközöket.
John Kay - Oldalazás
Ha pontosan tudjuk, mit akarunk, ismerjük a körülményeket, elegendő információval rendelkezünk, és átlátjuk mások reakcióit, akkor egyszerűen, világos módszerek és modellek alapján, direkt módon meg tudjuk oldani problémáinkat. De ha - mint oly sokszor az életben - céljaink homályosak és összetettek, a környezet bizonytalan, információink hiányosak, az interakciók kiszámíthatatlanok, akkor minden a feje tetejére áll: direkt megoldásaink kudarcot vallanak, céljaink romba dőlnek, előbb utóbb hibáztatni kezdjük a körülményeket és msáokra hárítani a felelősséget. A kialakult helyzetet pedig - jobb híján - meglévő direkt módszereinkkel megpróbáljuk utólag megmagyarázni: ésszerűsítéssel helyettesíteni az ésszerűséget.
És itt kap szerepet az oldalazás.
A Financial Times elismert publicistája, több gazdasági témájú könyv szerzője, rendkívül meggyőzően mutatja be, milyen kevés esetben érdemes használnunk döntéseinknél a megszokott és beváltnak hitt direkt módszereinket. Mikor és miért kell sokkal inkább indirekt módon közelítenünk - ahogy ő nevezi - oldalaznunk? Miért célravezetőbb újra és újra próbálkoznunk, kísérleteznünk, alkalmazkodnunk és elismerni tévedéseinket?
A könyv azoknak szól, akik fogékonyak az alternatív gondolkodásra, akik céljai között szerepel, hogy boldogok és gazdagok legyenek, de hajlandók elfogadni, hogy bonyolult világunkban mindez ott van, ahol megtaláljuk, nem pedig ott, ahol keressük.
Louis Ferrante - Maffialeckék
A Maffialeckék megdöbbentő és sajátságos humorral átszőtt tanulságos történetei a maffiakatonákról, capókról és donokról – akár milyen hihetetlenül is hangzik – hasznos tanácsokkal szolgálnak beosztottaknak, középvezetőknek és felső vezetőknek egyaránt.
Louis Ferrante a hírhedt Gambino család egykori tagja nem a levegőbe beszél. Életfogytiglanra ítélték, de nyolc és fél év után szabadult. A börtönben olvasta el élete első könyvét, amelyet újabbak követtek. Ezek segítették, hogy fejében végre helyére rakja a világot, miközben saját szerepét egy percig sem vitatta.
Szabadulása után egyre tisztábban látta, mivel kell leszámolnia, mit érdemes az új életébe magával vinnie, és mi az, ami gengszteréletéből mások számára is tanulsággal szolgálhat. Ezért úgy döntött, könyvet ír tapasztalatairól, és első kézből foglalja össze mindazt, amit az üzleti élet szereplőinek érdemes megtanulniuk az egyik legrégebbi vállalattól, a maffiától.
Tonk Emil - Mesterfogások
Az üzleti környezet
Hogyan hatott a megváltozott környezet a vevőkre?
Hogyan erősítsd meg az üzleti partneredet a döntésben?
Hogyan támogasd a vevőt a vásárlási döntésében?
Bizalomépítésről / Körülményekről
Lojalitásról / Versenytársakról
Az üzleti kapcsolatok építése
Hogyan építs jó kapcsolatokat?
A jó hír értéke / Fantomlista
Hogyan legyél a legjobb alternatíva?
Névjegykártya
A telefonálásról
Árak
Az ár, a minőség és a hasznok
Olcsó-drága / Az engedményekről
Mit tegyél, ha alkura kényszerítenek?
Hogyan gondolkodj az árról?
Az árengedmények alapszabályai?
Az üzleti ellenvetések természete
Az ellenvetések kezelése és logikája
Miért hasznosak az ellenvetések?
Az elutasítás / A vevő körülményei
Kifogáskezelés
Indulatos ügyfelek
Kérdezéstechnika
Miben segítenek a jó kérdések?
Miként lehet nyitottá tenni a partnert?
Hogyan érhető el a vevő beleegyezése?
A zárkózott vevő / A kérdezés játékszabályai?
Kérdéstípusok
Tárgyalások lezárása
Hogyan zárj le egy tárgyalást profin?
Mit tegyél, ha a partner bizonytalan?
Hogyan tudod meggyorsítani a döntést?
Hogyan erősítsd meg a partnert a jó döntésben?
Miben segítenek az okos kérdések?
Hogyan legyél hiteles?
Hogyan lehet hitelesen tanácsot adni?
Az ajánlások technikája
Vevőtípusok
Kik a cég nagykövetei?
Hogyan tedd elégedetté az elégedetlen vevőt?
Referenciák
Mit nyújtanak számodra a referenciák?
Hogyan kell gyűjteni és rendszerezni a referenciákat?
A referencialista frissítése
Hogyan adj nyilvánosságot referenciáidnak?
Mit tegyél, ha nincs referenciád?
Judy Allen - A rendezvényszervezés nagykönyve
A rendezvényszervezésben nincsenek főpróbák. A kezdeti tervezéstől az operatív munkáig rendezvényünk minden egyes eleme cégünk arculatát tükrözi. Akár termékbemutatót, akár konferenciát, kongresszust, inszentív programot vagy jótékonysági gálát tartunk, mindig észben kell tartanunk, hogy a részletekben rejlik a rendezvényszervezés varázsa és veszélye is.
A rendezvényszervezés nagykönyve kezünkbe adja azokat az eszközöket, amikre szükség lehet egy rendezvény stílusos megvalósításához, valamint a meglepetések és váratlan kiadások elkerüléséhez. A gyakorlatban is hasznosítható mű egyaránt szól rendezvényszervezőknek, PR- és kommunikációs cégeknek és ügyfeleiknek, marketing és vállalati kommunikációs szakértőknek, jótékonysági és nonprofit szervezeteknek, vendéglátó- és szórakoztató ipari szakembereknek. A mű magyar adaptációjának létrehozásában Görög Ibolya működött közre szakértőként, s gondoskodott arról is, hogy három különböző hazai program megvalósítása is elérhető legyen a Függelékben.
Judy Allen a rendezvény- és életmódszervezés egyik legnevesebb szakértője a világon. Az egyedi események megszervezésében szerzett átfogó tapasztalatát és az összes érzékre ható elemeket felhasználó tervezési alapelveit felhasználva a világ minden táján dolgozott már vállalatvezetőkkel, elnökökkel, Oscar-díjasokkal.
Walter György - Vállalatfinanszírozás a gyakorlatban
A könyvből számos hasznos választ kaphat a kérdésére mindenki, aki az üzleti életben szembesült már azzal a problémával, hogy milyen módon, kitől, milyen eséllyel szerezhet ma vállalatának, vállalkozásának forrást Magyarországon.
Jó szívvel ajánlhatjuk azoknak is, akik egyszerűen csak érteni akarják, hogy hogyan működik, gondolkozik, dönt például egy kereskedelmi bank, egy faktorcég, vagy egy pénzügyi befektető. A könyvet a gyakorlatot jól ismerő szakemberek írták, közérthetően, nagyon sok élő, magyar példával illusztrálva.
Ismeretlen szerző - Stratégiai és üzleti tervezés
A könyv az egyetemi alapképzésben oktatásra kerülő Stratégiai és üzleti tervezés című tantárgy törzsanyát foglalja össze.
A fontosabb fogalmak definiálását (Bevezetés) követően a szerzők a 2. fejezetben áttekintést adnak a stratégiai gondolkodás történeti fejlődéséről, ahol az egyes fejlődési szakaszok jellemzőivel ismerkedhet meg az olvasó.
A stratégiai elemzéssel foglalkozó 3. fejezet bemutatja a külső környezet, a vállalati belső adottságok és képességek szerepét és elemzési módszereit, amelyek megalapozzák a stratégia kidolgozását.
A 4. fejezet a stratégia kialakításának különböző szintjeit és összetevőit tárgyalja: küldetés és jövőkép megfogalmazása, vállalati szintű stratégiák választéka, portfólió stratégiák, üzletági szintű versenystratégiák, stratégiai szövetségek és nemzetközi stratégiák.
A könyv 5. fejezete a stratégia megvalósításának előkészítésével, ezen belül is konkrétan a projektek tervezésével és vezetésével kapcsolatos ismereteket foglalja össze.
Az utolsó, 6. fejezet az üzleti tervezés szerepét, kidolgozásának folyamatát és a terv tartalmának fontosabb jellemzőit mutatja be.
Barakonyi Károly - Peter Lorange - Stratégiai management
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dobák Miklós - Szervezeti formák és vezetés
A vállalatok életében is nagy fordulatot jelentett a rendszerváltás időszaka, a '90-es évek, amikor módosultak a szervezeti-irányítási formák is. A szerző sorra veszi az új stratégiaalkotási és elemzési módszereket, a célszerű szervezeti forma megválasztásának szempontjait, az új szervezeti forma (pl. divízió) kapcsolódását a vállalati központhoz, a működést befolyásoló és értékelő mutatók, kritériumok rendszerét.
Håkan Håkansson - Határtalan hálózatok
A vállalat nem egy különálló sziget - állítja Hakan Hakansson, a Norwegian School of Management professzora. A szervezetközi marketinget és vállalatközi üzleti kapcsolatokat középpontba helyező IMP csoport kiemelkedő kutatójaként legfőbb vizsgálódási területe az üzleti szereplők közti kölcsönhatásokat leíró, napjainkban igen dinamikusan fejlődő hálózatelmélet. Ez arra a kérdéskörre összpontosít, hogy milyen hatásai lehetnek a vállalatok működésére az őket közvetlenül és közvetetten körülvevő szereplők közötti szövevényes kapcsolatrendszernek. Kötetünkben a hálózatelmélet különböző alkalmazási lehetőségeire hívjuk fel olvasóink figyelmét, melyet így a menedzsmentelméletekben elmélyülni kívánók és a gyakorlati hasznosítás iránt érdeklődők számára egyaránt ajánlunk.
A Rajk László Szakkollégium 2004 óta ítéli oda a Herbert Simon-díjat kutatók számára, akik amellett, hogy üzleti gondolkodóként elősegítették gyakorlati problémák megoldását, jelentős hatást gyakoroltak a kollégisták szakmai fejlődésére. A díjat 2010-ben Hakan Hakansson kapta. Korábbi díjazottjaink között tisztelhetjük James G. Marchot, a modern szervezetelmélet egyik szülőatyját, Henry Mintzberget, a stratégiai menedzsment guruját, Michael C. Jensent, a megbízóügynök elmélet klasszikusát, Robert M. Grantet, a tudás alapú vállalatelmélet megalkotóját és C. K. Prahaladot, az alapvető képesség elméletének kidolgozóját.
Tomas H. Davenport - Laurence Prusak - Az ötlettől a sikerig
Az üzleti teljesítményt növelni kívánó ötletek, menedzsmentgondolatok garmadájával találkozhat a magyar menedzser is a könyvesboltok polcait böngészve, gazdasági folyóiratokat olvasva vagy tanácsadók, szakértők előadásain. Tényleg annyit érnek ezek a mágikus üzleti elixírek, mint azt propagálóik ígérik? Ez a könyv egyedülálló vállalkozás az üzleti ötletek világában. Nem egy ötlet csodatevő képességeiről akarja meggyőzni az olvasót, hanem üzleti vállalkozások, állami és nonprofit szervezetek vezetőinek és munkatársainak ajánl megszívlelendő tanácsokat a szervezetük számára hasznos ötletek felkutatásához, testre szabásához és alkalmazásához.
"Az ötlettől a sikerig briliáns útmutató a legjobb üzleti ötletek megismeréséhez és hasznosításához. Davenport és Prusak alapvető igazságokat tár fel az üzleti tudásról. (...) Ha azt akarja, hogy vállalata teljesítménye napról napra javuljon, akkor ezt az olvasmányos könyvet vegye kézbe, tanulmányozza át, s beszélje meg munkatársaival."
Robert Sutton, a Stanford Egyetem professzora
Derek Rowntree - Menedzserek ellenőrző listakönyve
"Ha nem magam láttam és olvastam volna, akkor el sem hinném, hogy az a sok, szépen hangzó elmélet ilyen egyszerű és egyértelmű listákká redukálható. Zseni vagy, még akkor is, ha ezzel munkanélkülivé teszel."
Charles Handy
A menedzseri munka összetett, és szüntelen tanulással jár. Néha még cégünk működtetése is komoly kihívást jelent, a váratlan helyzetekről és projektekről nem is szólva. Ez a könyv nélkülözhetetlen útmutató a világ menedzserei számára. A sikeres menedzseri tevékenység minden egyes területét felölelő ellenőrző listák segítségével a vezetők világosan át tudják tekinteni az egyes helyzeteket, és megalapozott döntéseket hozhatnak.
Ez a klasszikus mű abban segít, hogy mindig a lehető legeredményesebben és leghatékonyabban végezzük menedzseri munkánkat.