The 3rd edition of “Hitit Yabancýlar Için Türkçe” (Turkish for Foreigners), published by Tömer (2007), Ankara University Publications, Ankara, is rewritten to comply with the standardization of second language education across Europe.
The most noticable effect is to introduce material much more rapidly in Turkish and with less explination. This will not be a deficit to those recieving class instruction. In other respects the book is as before, full of pictures, illustrations, dialogue, and stories. I can’t clearly differeniate between the workbook and the studybook as both are similar in quality, format, and content.
Kapcsolódó könyvek
Emine Açıksöz - Emel Zeytin - Selen Doğan - HİTİT 3. - Yabancılar için Türkçe – Ders kitabı
The 3rd edition of „Hitit Yabancýlar Için Türkçe” (Turkish for Foreigners), published by Tömer (2007), Ankara University Publications, Ankara, is rewritten to comply with the standardization of second language education across Europe.
The most noticable effect is to introduce material much more rapidly in Turkish and with less explination. This will not be a deficit to those recieving class instruction. In other respects the book is as before, full of pictures, illustrations, dialogue, and stories. I can't clearly differeniate between the workbook and the studybook as both are similar in quality, format, and content.
Emine Açıksöz - Emel Zeytin - Selen Doğan - HİTİT 1. - Çalışma kitabı
The 3rd edition of "Hitit Yabancýlar Için Türkçe" (Turkish for Foreigners), published by Tömer (2007), Ankara University Publications, Ankara, is rewritten to comply with the standardization of second language education across Europe.
The most noticable effect is to introduce material much more rapidly in Turkish and with less explination. This will not be a deficit to those recieving class instruction. In other respects the book is as before, full of pictures, illustrations, dialogue, and stories. I can't clearly differeniate between the workbook and the studybook as both are similar in quality, format, and content.
Emine Açıksöz - Emel Zeytin - Selen Doğan - HİTİT 3. – Çalışma kitabı
The 3rd edition of „Hitit Yabancýlar Için Türkçe” (Turkish for Foreigners), published by Tömer (2007), Ankara University Publications, Ankara, is rewritten to comply with the standardization of second language education across Europe.
The most noticable effect is to introduce material much more rapidly in Turkish and with less explination. This will not be a deficit to those recieving class instruction. In other respects the book is as before, full of pictures, illustrations, dialogue, and stories. I can't clearly differeniate between the workbook and the studybook as both are similar in quality, format, and content.
Emine Açıksöz - Emel Zeytin - Selen Doğan - HİTİT 2. - Çalışma kitabı
The 3rd edition of "Hitit Yabancýlar Için Türkçe" (Turkish for Foreigners), published by Tömer (2007), Ankara University Publications, Ankara, is rewritten to comply with the standardization of second language education across Europe.
The most noticable effect is to introduce material much more rapidly in Turkish and with less explination. This will not be a deficit to those recieving class instruction. In other respects the book is as before, full of pictures, illustrations, dialogue, and stories. I can't clearly differeniate between the workbook and the studybook as both are similar in quality, format, and content.
Benderli Gün - Gülen Yilmaz - Kakuk Zsuzsa - Tasnádi Edit - Magyar-török szótár
A szótár mintegy 35 000 címszót és 25 000 szókapcsolatot tartalmaz. A szóanyag a közszavakon kívül tartalmazza az egyes tudományágaknak, művészeteknek és foglalkozásoknak a közéletben is használt szakszavait, továbbá az irodalmi nyelvre jellemző fordulatokat és az ismertebb nyelvjárási szavakat.
Dávid Géza - Magyar-török, török-magyar útiszótár
(1987; 1991)
A Magyar-török, török-magyar útiszótár az utazás során előforduló élethelyzetek minél teljesebb felölelését tűzi ki célul, a célország jellegzetességeit szem előtt tartva. Így a szótár magába foglalja a mindennapi élet legfontosabb általános, illetve az utazás és a turistaforgalom speciális szókincsét, olyan feldolgozásban hogy egyszerű mondatok is könnyen összeállíthatók legyenek. A mintegy 10 000 szócikkes anyag, illetve a példamondatok a lehetőségekhez képest egyesítik az általános és a szakszótárak, valamint az idegen nyelvű társalgási könyvek előnyeit. A szótár alkotói főként a következő területek szókincseire fordítottak különös gondot: szálláskeresés, étkezés, vásárlás, jegyváltás, városnézés, hivatalos szervekkel való érintkezés, kulturális rendezvények, sportesemények, baleset, betegség, és egyéb váratlan helyzetek.
Ferenczi Attila - Monostori Martina - Latin nyelvkönyv
A nyelvkönyv a középiskolás és felnőtt olvasók számára készült. Szószedettel, nyelvtani magyarázatokkal és gyakorlatokkal kiegészülő leckéi a latin nyelvi alapismeretektől a nyelvvizsga követelmények szintjéig juttatja el a tanulót.
Özgür Kahraman - İlköğretim resimli ingilizce-türkçe, türkçe-ingilizce sözlük
- İlköğretim düzeyinde
- Sözcüklerin okunuşları
- 2600 sözcük
- 2300 örnek cümle
- 1200 renkli resim
Doris Werner-Ulrich - Marcus Stein - Török kapd elő
Eredeti, könnyen használható, kényelmes nyelvkönyv utazásaihoz. Az ASSIMIL zsebkönyvvel biztonságban érezheti magát, hiszen mindig kéznél vannak a
-legfontosabb szavak
-hétköznapi társalgás kifejezései
-helyi szokások-szólások.
A köznyelv egyedülállóan gazdag szókincsével mind a nehéz, mind pedig a várva várt pillanatokban sem jöhet zavarba. Már az első oldalakon élvezetes beavatás a nyelvi szerkezetek rejtelmeibe! Az utazáson kívül itthon is kitűnő segítség az eltévedt turisták felkarolásához. Sőt, a nyelvvel való behatóbb ismerkedéshez is kedvet kaphat... NINCS REMÉNYTELEN ESET!
Csáki Éva - Török-magyar szótár
A szótár első változatát 1987-ben kezdtem el írni Ankarában, mert nem állt rendelkezésre török-magyar szótár az egyetemi oktatáshoz. Budapesten akkoriban kapható volt ugyan Dávid Géza idegenforgalmi török - magyar, magyar - török zsebszótára, de Törökországban még nem jelent meg ilyen munka. Az 1995-ben megjelent török-magyar szótár hiánypótló munka volt. Turkológusként több mint hat évig tanítottam az Ankarai Egyetem hungarológia szakán. Törökországi tartózkodásom során kezdtem cédulákon rendezni azt a szótárat, amely többszörös kontrollon esett át, számítógépre került, és Budapesten a Balassi Kiadó adta ki. Ez az első kiadás már elfogyott, de átdolgozott, javított, bővített kiadása most elkészült. A második kiadásban szereplő szókészlet jelentősen bővült. Az új témaköröket az élet diktálta, a világban zajló változásokat követi a terminológia. A fellendülő kétoldalú kapcsolatok már nemcsak az idegenforgalom és a diplomácia területére korlátozódnak, hanem a kultúra, a művészetek, a tudomány, a gazdaság és a sport területét is érintik. Követi a szótár azt a változást is, amelynek történelmi következményeképpen Törökország bekapcsolódott a közép-ázsiai török köztársaságok életének számos területén folyó átalakításokba, s amelyet a török nyelv korábban nem ismert szavakkal, kifejezésekkel ír le. Ehhez hasonlóan került be a második kiadás kéziratába a magyarországi gazdasági átalakulással együtt járó számos olyan szó is, amelyeket korábban nem használtunk. A szótár az alapszókészleten kívül a következőket tartalmazza: - az Ankarai Egyetem hungarológiai tanszékén hat év alatt három évfolyamon készített fordításaink szóanyagát a legkülönfélébb témakörökből (történelem, irodalom, nyelvészet, néprajz, természettudományok, politika, turizmus, sport) - a televízióban és a sajtóban ismertetett, 1987 és 1993 közötti történelmi, politikai események szókészletét (a bulgáriai törökök Törökországba telepítése, Öböl-háború, a Szovjetunió széthullása stb.) - Hasan Eren professzor úrnak a hetvenes években Budapesten tervbe vett, de el nem készült magyar - török szótárához készített A betűs cédulaanyagát, amelyet volt szíves a rendelkezésemre bocsátani - különböző konferenciákra készített (nyelvészeti, néprajzi) előadásaim szóanyagát - alkalmi tolmácsolásaim, fordításaim szókészletét (katonai, gazdasági, környezetvédelmi témakörből; népdalszövegek stb.) - a Világgazdasági Kutató Intézetnek készítettem egy tanulmányt a török világ gazdaságáról török gazdasági folyóiratokból - Magyarországon piacot kereső török gyárak üzleti tárgyalásai - bíróságon folyó perek, fogva tartott emberek ügyvédi védelme - szerződések, jegyzőkönyvek, cégalapító okiratok és előkészítésükkel kapcsolatos tárgyalások, működési szabályzatok, felügyelő bizottsági ülések - Magyarországon kórházba került, vagy elhalálozott törökök hazaszállításával kapcsolatos szókészlet - bankokkal folytatott tárgyalások a legkülönfélébb témákról (hitelekről, értéklevél-behajtási megbízásról, bankgaranciáról, számlanyitási lehetőségekről stb.) - a privatizációval kapcsolatban Magyarországon kürt tendereken szereplő török pályázatok - török-magyar kooprodukciós filmkészítésekről folyó üzleti tárgyalások - biztonsági, védelmi eszközök használata - számítógépes szövegszerkesztéssel kapcsolatos kifejezések - közlekedési, úthasználati, fuvarozási témakörök - saját kutatási témáim (jövevényszó-kutatás, népdalok prozódiája, népi iszlám) kapcsán felmerülő újabb szavak, kifejezések.
Csáki Éva - Magyar-török szótár
Magyar-török szótáram a 2004-ben kiadott Török-magyar szótár párja, szókészletük is többnyire azonos. E szótár elsődlegesen a törökül tanuló magyar anyanyelvű diákoknak készült, de haszonnal forgathatják utazók, kereskedők is. A török igék vonzatát a Török-magyar szótárban minden esetben megadom, itt csak azokat jelölöm, amelyek használata eltér a magyartól. A magyar igei vonzatokat dőlt betűvel, az ige után adom meg: sanyargat vkit. Többjelentésű magyar szavak esetében zárójelben adok támpontot a szó speciális jelentéséhez, használatához: gát (akadály), gólya (diák), sárkány (papírból) stb. Csak olyan esetekben jelöltem meg a magyar szó szófaját, ahol homonimákat szerepeltetek. Nem adom meg a szavak ragozott alakját sem, de a szócikkeken belül a szabálytalan alakokra példát hozok.
Michael McCarthy - Felicity O'Dell - English Vocabulary in Use - Elementary
An updated edition of the best-selling vocabulary practice book. Whether you're studying on your own or in class, English Vocabulary in Use Elementary covers all the words and phrases you need at this level to understand and be understood in English. This new edition is fully updated to make the book even more relevant and accessible. This 'with answers' edition of this best-selling vocabulary book is ideal for self-study. Also available with an interactive CD-ROM for extra practice of the vocabulary presented in the book.
Bánáti Nándorné - Bartha Éva - Fülei-Szántó Endre - Spanyol nyelvkönyv I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Asuman Celen Pollard - Teach yourself beginner's Turkish
- Are you new to language learning?
- Do you want lots of practice and examples?
- Do you want to improve your confidence to speak?
Beginner's Turkish is written for the complete beginner who wants to move at a steady pace and have lots of opportunity to practice. The grammar is explained clearly and does not assume that you have studied a language before. You will learn everything you need to get the most out of a vacation or to go on to further study.
Asuman Çelen Pollard taught Turkish at the univerity level of 12 years.
Forintos Kálmánné - Varga László - Horváth József - Angol 8.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Forintos Kálmánné - Varga László - Horváth József - Angol 8.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
R. Gairns - S. Redman - True to Life Intermediate
True to Life is a five-level course for adults. To ensure a high level of motivation, the course focuses on contemporary themes, language and learning styles that are relevant to adult learners. The Starter level provides between 40 and 60 hours of class work. The other levels provide between 72 and 96 hours of class work, depending on the various options used. The range of extra materials (photocopiable worksheets, tests and videos) create a comprehensive and flexible teaching package. The ready-made lessons can be used as they stand, saving teacher time, or adapted using the optional activities suggested in the Teacher's Book.
Celal Özcan - Rita Seuß - Türkçe Okuma Kitabı
Orda bir yol var uzakta
O yol bizim yolumuzdur
Dönmesek de varmasak da
o yol bizim yolumuzdur.
Maros Judit - Unterwegs Neu B - Német III. tankönyv
Az Unterwegs Neu B felnőtteknek és középiskolásoknak szánt középhaladó nyelvkönyv, amely az Unterwegs Neu A (Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003) folytatásaként jelent meg és a középfokú nyelvvizsgára, ill. a nyelvi érettségire készíti fel a nyelvtanulót. A B kötet felépítése követi az A kötetét: az egyes fejezetek több részre tagolódnak, lehetővé téve egy-egy téma több nézőpontból való megközelítését. A fejezetek gerincét egy-egy szöveg, ill. az ahhoz kapcsolódó, többnyire olvasásértési feladatok képezik. A fejezetek végén szórakoztatásra szánt szövegeket olvashatunk („Leseecke"). A fejezetzáró szólista („Unser Wortschatz") nem tér ki az illető fejezetben található összes ismeretlen szóra. Ennél teljesebb a könyv végén található összesített szólista. A könyv írásánál arra törekedtem, hogy a tanuló önállóságát fejlesszem (ezt célozzák például az internetes feladatok), ill. hogy elősegítsem kommunikatív kompetenciájának fejlődését. Ennek érdekében olyan - általam érdekesnek tartott - szövegeket kerestem, válogattam össze, amelyek valós kommunikatív helyzetet teremtenek és olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek megválaszolásában motiváltak a nyelvtanulók. A tankönyvhöz két kazetta, ill. egy munkafüzet is tartozik. Ez utóbbi szókincsfejlesztő, nyelvtani, szövegértési, írásfejlesztő (levelek, fogalmazások stb.), ill. beszédkészséget fejlesztő (szituációk) feladatokat tartalmaz. A kötet tematikájának, lexikájának, nyelvtani anyagának összeállításánál figyelembe vettem a 2005-ben bevezetésre kerülő új nyelvi érettségi követelményeit. Az érettségire való felkészülést segíti még az Unterwegs Plus A, ill. Unterwegs Plus B c. gyakorló feladatokat tartalmazó feladatgyűjtemények.
John Soars - Liz Soars - New Headway Intermediate - Student's Book
_New Headway English Course_ takes the successful _Headway_ series into an exciting new era. It introduces new features to challenge adult and young adoult intermediate students and ensure that learning English is interesting and motivating. The course combines th ebest of traditional methods with more recent approaches, to help students use English both accurately and fuently.
This new intermediate course provides approxoimately 120 hours of language learning. It fits neatly between _Headway Pre-Intermediate_ and _Headway Upper-Intermediate_, and together with _Headway Elementary_ and _Headway Advenced_ provides a comprehensive language teaching series for today’s classrooms.
Key features
- New, universal topics selected from varietly of sources.
- Detailed treatment of grammar Each unit starts with a quick _Test your grammar_ section and clear _Presentation_ textwith a varietly of controlled and freer practice exercises.
_Grammar questions_ encourage students to work things out for themselves and the _Language review_ provides a summary of the unit’s main grammar points.
- Thorough skills syllabus All four skills are developed systematically and activities are interwoven throughout the material in exiting new contexts.
- Well-defined vocabulary syllabus plus dictionary training and pronunciation practice, including the use of phonetics.
- Useful everyday English is practised int he new _Postscript_ section.
- Appendices Grammar reference section, Irregular verbs, Verb patterns, Index of the grammar structures, Phonetic symbols.
In addition to the Student’s Book, there is a Teacher’s Book with extra photociable activities, two Class Casettes, and a Workbook with an optional Student Casette. This level is supplemented by _Headway Intermediate Video_ and _Headway Intermediate Pronunciaton.
Liz and John Soars have many years of experiance as teachers and teacher trainers. Both have worked at international House, London, and Liz was one of the chief examiners of the Cambridge/RSA Dip. TEFL.