„(Kányádival szólva) vannak helyek, amire szívesen gondol az ember, ahová szívesen viszi gyermekeit. De a családi kirándulást tönkretenné, ha valaki hosszú előadásokkal traktálná a körülötte lévőket. Erre való a könyvírás, hátha másban is fölébred a kíváncsiság. Szlovákia közelsége, a Felvidék szépsége, valamint az ott élő magyarokkal és szlovákokkal meglévő személyes viszony késztettek arra, hogy a két ország között fennálló kapcsolatokról dolgozatot készítsek. Arra kerestem választ, hogy a Kárpát-medencében együtt élő két nép között milyen tényezők gátolják a szoros regionális együttműködést. Kedves Olvasó! Legyünk reménységgel!”
(A szerző)
Az MTA RKK miskolci osztályán dolgozom. Néhány éve a magyar-szlovák határ menti kapcsolatokat vizsgálom. Kutatók, könyvtárosok, határőrök, polgármesterek, bolti eladók, kereskedők és barátok, valamint a könyv két lektora segítettek történeteikkel, anekdotáikkal, véleményükkel, észrevételeikkel a munka elkészítésében.
Kapcsolódó könyvek
Miriam Fields-Babineau - A kutyakiképzés alapjai
Társalogjon sikeresen a kutyájával, és meglátja, hamarosan azt fogja tenni, amit kér. Akár szobatisztaságra, követésre, ülésre megtanítja, akár azt szeretné, hogy odajöjjön, játsszon vagy trükköket mutasson be, ebben a könyvben megtalálja majd a megfelelő kiképzési módszereket. A gyors és hosszan tartó eredményesség kulcsa a dicséret, nem pedig a kutya játékokkal vagy jutalom falatkákkal történő elkényeztetése. Tanulja meg hatékonyan alkalmazni beszédét és testbeszédét, és sajátítsa el a kutya testbeszédét is. Lelje örömét abban, hogy feltárja kedvence különleges személyiségét, érvelőkészségét és humorérzékét. Ez a színes útmutató mindemellett számos egyéb tudnivalót tartogat a kutya- és kölyökgondozástól, a ketreces kiképzéstől és ápolástól a testmozgáson át egészen a kutya társas fejlődéséig. Különleges meglepetésként táblázataink segítségével 75 kutyafajta eltérő ápolási és mozgásigényét tárjuk fel önöknek.
Próbálja ki ön is ezt a könnyen használható és teljességre törekvő útmutatót. Kezdje az újszülött kutyusok gondozásáról szóló ötletek olvasásával, majd térjen át a mintegy nyolchetes szabályozott kiképzési programra, ami előkészíti kutyáját az egész életen át tartó tanulásra. S ami a legnagyszerűbb, hogy kutyájának kiképzését gyakorlatilag bármely életkorban elkezdheti, mert - félretéve a régi mondást - nem igaz az, hogy "öreg kutyának nem lehet új trükköt tanítani".
Miriam Fields-Babineau állatkiképző szakember, valamint a Training Unlimited nevű cég tulajdonosa, amely bemutatókra képezi ki az állatokat, tulajdonosaikat pedig arra tanítja, miként kell kedvenceiket megmutatni másoknak. Az írónő számos televíziós és rádiós műsor meghívott vendégeként ismert, írásai pedig országszerte újságok és képes folyóiratok oldalain jelentek meg. Miriam családjával, két kutyájával, két macskájával és lovával Virginiában él.
Julie C. Meloni - Tanuljuk meg a MySQL használatát 24 óra alatt
A rendkívül népszerű, könnyen kezelhető, nyílt forrású adatbázis-kezelő rendszer programozásának az alapjait sajátíthatjuk el a könyv segítségével. Megismerhetjük, hogyan - építhetünk be tranzakciókat adatbázisokra épülő alkalmazásokba - hozhatunk létre hatékony, rendezett MySQL adatbázisokat - alkalmazhatjuk a MySQL beépített függvényeit karakterláncok és számok kezelésére - végezhetünk összehasonlításokat és műveleteket számokkal és más adatokkal - intézhetjünk a MySQL rendszerek felügyeletét. Külön fejezetek foglalkoznak a PHP- MySQL és a Perl-MySQL együttes alkalmazásával.
Beluszky Pál - Győri Róbert - Magyar városhálózat a 20. század elején
A szerzők a századelőn már rendelkezésre álló statisztikai adatbázis felhasználásával rekonstruálták a korabeli országhatárok keretei között a 20. század eleji magyarországi városhálózat legjellemzőbb aspektusait: a városok hierarchiáját, a városoknak a "vidék" ellátásában játszott szerepét. Az egy évszázaddal korábbi állapotok elemzése rávilágított, hogy a mai településhálózati "problémák" legtöbbje már a századelőn felismerhető: pl. Budapest szerepkörének súlya, vagy a regionális központok a kor megítélése szerint sem igazi nagyvárosok.
Obádovics J. Gyula - Valószínűségszámítás és matematikai statisztika
Ez a könyv is, mint a többi Obádovics matematikakönyv, a sikerkönyvek közé tartozik, hiszen az olvasó már a negyedik, bővített kiadását láthatja. Az elméleti rész világos megfogalmazása és a megértést elmélyítő gazdag példaanyaga tette kedveltté, úgy az oktatók, mind a diákok körében.A szerző 1927-ben született Baján. Hobbija a kertészkedés, horgászás és az írás. Jelenleg Balatonszárszón él feleségével. Tizenegy unokája van, három lánya szintén matematikáva) foglalkozik. Természettudományi, műszaki doktor, a matematika tudományok kandidátusa. 12 könyv, 30 egyetemi jegyzet 52 tudományos publikáció szerzője. A magyar számítástechnika egyik megteremtője.
Obádovics J. Gyula - Differenciálszámítás és alkalmazása
A háromrészes Matematikai olvasókönyv köteteinek – Differenciálszámítás és alkalmazása, Integrálszámítás, Többváltozós függvények differenciál- és integrálszámítása – célja, hogy részletesen kidolgozott példákkal megkönnyítse a főiskolák, egyetemek matematika előadásain megismert anyagrészek elsajátítását. A témakörök definícióinak, tételeinek lényegét szemléltető számos példa e könyvekben olvasható először, s ezek átgondolása nagyban elősegítheti a zárthelyi, kollokviumi és szigorlati feladatok eredményes megoldását.
Brian Tracy - Az eladás pszichológiája
Bármi, ami az emberi elmében megfogan, bármi, amiben az ember hisz, az elérhető. -(Napoleon Hill)
Ez a könyv minden idők legnagyobb példányszámban eladott, nemzetközi sikert aratott értékesítési oktatóanyaga. Első megjelenése óta tizenhat nyelvre fordították le és huszonnégy országban használják. A szerző Amerika első számú motivációs trénere, aki több mint ötszázezer embert oktatott ezzel az anyaggal világszerte, több ezer vállalatnál, gyakorlatilag minden területen.
Olyan remek stratégiákat és technikákat mutat be, melyek révén rövid időn belül növelhető a forgalom, gyorsabbá és hatékonyabbá tehető az értékesítés. Esszenciájaként kézhez kapjuk az értékesítés tízparancsolatát, amely az élet bármely területén kitűnően alkalmazható.
Nekünk kell eldöntenünk, mit szeretnénk elérni, ragaszkodni a kitűzött célokhoz, folyamatosan tanulni, követni a példaképeket, megfogadni tanácsaikat, kialakítani saját egyéniségünket, kibontakoztatni kreativitásunkat.
Az ok-okozat törvénye kimondja, hogy minden hatásnak oka van, azaz minden okkal történik. A siker nem véletlen. De a bukás és a kudarc sem. A siker kulcsa: Ha azt teszik újra és újra, amit más sikeres emberek tesznek, a világon semmi sem állíthatja meg önöket abban, hogy elérjék ugyanazt, amit ők.
A könyvben szereplő kipróbált és bizonyított módszereket a legjobban fizetett értékesítők használják világszerte minden ágazatban.
Önök előtt is ott a lehetőség! Éljenek vele!
Fehér Márton - Gombos Zsolt - Google AdWords mesterfogások – Nyereséges hirdetések lépésről lépésre
Kinek való ez a tudásanyag?
Épp Neked ha:
* már használod az AdWords hirdetési rendszert, de nem vagy biztos benne, hogy mindent tökéletesen csinálsz;
* már kipróbáltad a Google AdWords-öt, de hosszú időre elment tőle a kedved a kezdeti nehézségek és a sikertelenség miatt;
* vagy ki szeretnéd próbálni ezt a sokak által dicsőített hirdetési lehetőséget,
Könnyen követhető képernyőfelvételekkel segítjük a hatékony alkalmazhatóságot, konkrét példák és esetek bemutatásával illusztráljuk az elméleti tudnivalók gyakorlati megvalósítási lehetőségeit. A Google AdWords hirdetések alapjaitól eljutunk egészen a mesterfogásokig, melyeket csak igazán kevesen alkalmaznak. Olyan kipróbált konkurenciagyilkos stratégiákat osztunk meg, amelyek meglehetősen nagy versennyel rendelkező területeken is már elsöprő sikert arattak.
Megosztjuk Veled féltve őrzött és hosszú idő óta csiszolt szemléletmódunkat is, amelyet ha elsajátítasz mindig meg fogja mutatni a helyes utat az AdWords hirdetéseid tervezésekor, beállításakor és optimalizálásakor és véletlenül sem fog engedni letérni a helyes útról.
Google Qualified IndividualA tudásanyagban foglaltak az elmúlt években nyert több 10 millió forintnyi AdWords hirdetési tapasztalataink eszenciáját tartalmazzák, valamint a háttérben ott van több ezer oldalnyi főleg angol nyelvű elolvasott szakirodalom, több száz blog és fórum követése a témában, számos tréning és a Google Advertising Professional vizsga is.
Clara Shih - A Facebook kora
Függetlenül attól, hogy üzleti vállalkozásunk vagy szervezetünk milyen célokat tűzött ki maga elé, ez a könyv segít, hogy a közösségi hálózatok kiaknázásával elérjük őket. A közösségi hálózatok elismert szakértője, Clara Shih, hatékony új ötleteket, bevált módszereket és könnyen hasznosítható teendőlistákat gyűjtött össze, telis-tele a való életben már bizonyított megoldásokkal.
Shih könyvét vállalkozók, marketingesek, illetve értékesítési, ügyfélszolgálati, termékfejlesztési vagy munkaerő-felvételi területen dolgozó szakemberek egyaránt haszonnal forgathatják: a szerző bemutatja, hogyan mozdulhatunk el a közösségi hálózatok taktikai, követő használata felől a stratégiai, irányító megközelítés felé, és hogyan mérhetjük pontosan a sikert.
A magyar változat a könyv jelentősen bővített második angol nyelvű kiadása nyomán készült, amely gyakorlati módszereket mutat be a hipercélzott hirdetésekre, a reménybeli vásárlók figyelmének felkeltésére a Twitter és a LinkedIn segítségével, a változó közösségi szabályok követésére, és így tovább. A kötetben ezen felül több mint három tucat világhírű szakértő működött közre vendégszerzőként; többek között Don Tapscott író, és a Harvard Business School professzora, Mikolaj Piskorski. Ebben a kiadásban vadonatúj fejezetek szólnak az ügyfélszolgálatról és az ügyféltámogatásról, amelyek ma a közösségi hálózatokra épülő üzlet leggyorsabban növekvő területei. Shih emellett külön tanácsokat ad a kisvállalkozásoknak, az egészségügyi és oktatási intézményeknek, a közhasznú szervezeteknek és a politikai kampánystáboknak is – így lesz ez a könyv az első számú, nélkülözhetetlen útmutató a közösségi hálózatok használatához minden szervezet számára.
Lynn Beighley - Michael Morrison - Agyhullám: PHP & MySQL
Készen állunk rá, hogy statikus, HTML alapú weboldalainkat magasabb szintre emeljük, és adatbázis-vezérelt webhelyeket építsünk a PHP és a MySQL segítségével? Ha igen, az Agyhullám: PHP & MySQL a legjobb útmutató a dinamikus webhelyek gyors felállításához. Ebben a kötetben valódi alkalmazásokat építünk, egy videójáték eredményjelző oldalától egy internetes társkereső webhelyig. Mire a könyv végére érünk, képesek leszünk űrlapok ellenőrzésére, munkamenet-azonosítók és sütik kezelésére, adatbázis-lekérdezések és tábla-összekapcsolások végrehajtására, fájlok be- és kimeneti műveleteinek kezelésére, és így tovább.
Miért néz ki ez a könyv másképp, mint a többi?
Úgy gondoljuk, hogy az Olvasó ideje túl drága ahhoz, hogy új fogalmak bemagolására pazarolja, ezért a kognitív tudományok és a tanuláselmélet legújabb kutatási eredményeinek felhasználásával egy minden érzékszervre ható anyagot állított össze a szerzőpáros. Az Agyhullám: PHP & MySQL képileg is izgalmas formátumát úgy tervezték meg, hogy az álmosító, szöveggel telezsúfolt könyvekkel szemben az agy működéséhez igazodjon.
Ralph E. Ehrenberg - Térképek könyve - A kartográfia képes története
Az emberiség már története kezdetei óta azon igyekszik, hogy megismerje és feltérképezze az őt körülvevő világot. Állhatatos törekvései nyomán nagyon sokféle alkatú és rendeltetésű térkép született a mindennapi célokat szolgáló útikalauzoktól és a vallás által ihletett műremekektől a legnagyobb pontosságra törekvő, tudományos igénnyel szerkesztett atlaszokig. A kötet a kartográfia lebilincselő történetét követi nyomon: négy és félezer esztendőt áttekintve, öt világrészt bejárva végigvezet a térképkészítés tudományának és művészetének múltján, jelenén és jövőjén, felrajzolja a számítógépes adatgyűjtés és térképkészítés, a virtuális valóság alkalmazásának új lehetőségeit és távlatait.
Ismeretlen szerző - Környezetgazdaságtan
A tankönyv a környezetgazdaságtan fogalomkörét tágan értelmezve a szennyezés gazdaságtanán, az externáliák kérdésein túl tárgyalja a természeti tőkével összefüggő kérdéseket, a környezetértékelés témakörét, a környezetstratégia, környezetpolitika, környezetszabályozás elméletét és gyakorlatát. Mindezt azonban a fenntartható fejlődés nézőpontjából teszi, és zárófejezetében a fenntarthatósági átmenet útjait és módjait, a jövő stratégiáit igyekszik felvázolni. Az elméleti kifejtés, gyakorlati ismertetés mellett számos módszertani elemzést találhat az olvasó.
Könyvünk az új felsőoktatási szerkezetben az egyetemi alapképzésben (BSc, BA) részt vevő hallgatók számára íródott. Egyaránt használhatják a Műegyetem mérnök-, közgazdász- és műszakimenedzser-hallgatói. A könyv szerzőgárdáját a BME Környezetgazdaságtan Tanszékének oktatói alkotják, akik egyrészt kutatói, szakértői az általuk írt fejezeteknek, fejezetrészeknek, másrészt tanítják azokat a tárgyakat, amelyeknek ezek a tananyagrészek megalapozásául szolgálnak.
Kenesei Zsófia - Kolos Krisztina - Szolgáltatásmarketing és -menedzsment
„Mint gyakorló vállalatvezető Kenesei Zsófia és Kolos Krisztina Szolgáltatásmarketing és -menedzsment könyvének előző kiadását a mindennapokban üzleti kézikönyvként használom, legyen szó akár a patikakártya megújításáról, akár egy kiegészítő szolgáltatás bevezetéséről vagy egy hűségprogram indításáról. Az elmúlt évtized gyakorlata számomra is bebizonyította, hogy pénzben megtérülő befektetés az ügyfeleknek nyújtott minőségi szolgáltatás. Ezért is örülök, hogy a szerzők újraírták a könyvet, kiegészítve az elmúlt évek új ismereteivel és az internet lehetőségeinek részletes bemutatásával. Meggyőződésem, hogy ez a könyv nem hiányozhat az üzleti könyvtárak polcairól.”
Dr. Lukács Marianna, Igazgató, Patikapénztár
„Kenesei Zsófia és Kolos Krisztina könyve nagyszerű összefoglalást ad a szolgáltatásmarketing és -menedzsment aktuális kérdéseiről, rendszerezi és összefoglalja az internet világában egyre bonyolultabbá váló ismereteket. Segítséget ad ahhoz, hogy azonnal reagálni tudjunk a szervezetünket ért külső hatásokra, és képesek legyünk vevőink magas színvonalú kiszolgálására. A könyv központi gondolata – a minőségi szolgáltatás kialakítása – lehetőséget teremt minden vállalat számára, hogy biztosítsa vevői elégedettségét és hosszú távon nyereségessé tegye vállalkozását. Ajánlom ezt a könyvet minden szolgáltató ágazatban dolgozó szakembernek, akár stratégiai, akár napi munkája során kíván hasznosítható ismeretekhez jutni.”
Kollin Gergely, Szállodaigazgató, Novotel Budapest Danube
Veres Zoltán - A szolgáltatásmarketing alapkönyve
Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.
Beluszky Pál - Magyarország településföldrajza
A kézikönyv az első földrajzi szintézise a magyarországi településhálózatról (tanya, falu, város) összegyűlt ismeretanyagnak. A szerző bemutatja, összegzi a magyar regionális és földrajztudomány, azok rokontudományai településtörténet, történeti földrajz, településnéprajz, szociológia stb. e tárgykörbe tartozó legfontosabb kutatási eredményeit. A társadalomföldrajz egyetemi oktatásában, a szakgeográfus-, a szociológus-, közgazdász-, etnográfus-, államigazgatási jogász, várostervezőmérnök-képzésben, valamint a már a fenti szakmákban tevékenykedő szakemberek, tanárok kézikönyveként is alapmunka. Beluszky Pál több évtizede a magyar településföldrajz meghatározó személyisége, akinek ezen életműöszszegzése a magyar településföldrajz Mendöl Tibor utáni csúcsteljesítményeként fogalmazható meg írja a könyv egyik lektora.
David A. Vise - Mark Malseed - A Google sztori
Két lelkes diák megváltoztatja a világot
1988-ban a moszkvai születésű Szergej Brin és az amerikai Larry Page nem kisebb tervvel hagyták maguk mögött a Stanford Egyetemet, mint hogy - az ő szavaikkal - egy kiterjedt keresőrendszer alkalmazásával megváltoztassák a világot. Az elképzelés: a világháló minden egyes információját rendszerbe foglalni és ingyenesen elérhetővé tenni.
E pergő beszámoló lelkiismeretes kutatásokra és a Google-lal való kivételes kapcsolatra támaszkodva bepillantást enged ennek az emberközeli cégnek az alapításába és terjeszkedésébe, melynek szokatlan módszerei lehetővé tették, hogy megtörje a Microsoft dominanciáját, felrázza a Wall Streetet és - lévén egy 130 billiós óriás - átírja a hirdetés szabályait.
A Google Story bemutatja a cég nagyratörő és sokat vitatott terveit - beleértve a titkos terveket is, melyek egy kutatható genetikai adatbázis létrehozására vonatkoznak - csakúgy, mint azokat a zavaros személyi kérdéseket, melyek az alapítók vezérelvét is tesztelhetnék: Ne légy gonosz!
"Magával ragadó…részletes…érdekfeszítő…. Még ha úgy is gondolod, hogy már semmi újat nem hallhatsz a Google-ról, akkor is biztos, hogy tud vadonatúj dolgokkal szolgálni erről a fontos cégről."
(Houston Chronicle)
"Érdekes olvasmány egy jelentős cégről… Ha még semmit sem olvastál napjaink egyik legbefolyásosabb cégéről, most meg kell tenned. Ha nem olvasod el a Google Storyt, ritka élvezettől fosztod meg magad."
(USA Today)
Neumann-Bódi Edit - Gyulavári Tamás - Mitev Ariel - Neulinger Ágnes - Simon Judit - Szűcs Krisztián - A marketingkutatás alapjai
A könyv lépésről lépésre mutatja be a kutatási terv készítésének elemeit, és nagy fontosságot tulajdonít az alapvető kutatási módszerek olyan részletes tárgyalásának, amely lehetővé teszi a módszerek elméletének és gyakorlatának megismerését.
A könyv lépésről lépésre mutatja be a kutatási terv készítésének elemeit, és nagy fontosságot tulajdonít az alapvető kutatási módszerek olyan részletes tárgyalásának, amely lehetővé teszi a módszerek elméletének és gyakorlatának megismerését. Az elméleti alapok bemutatásának szerkezetévei, fogalomhasználatával igazodik a nemzetközileg is széles körben használt, magyar nyelven is elérhető, mester szintű programokban használt szakkönyvek fogalomhasználatához. A módszertan egyes témaköreinek bemutatása után sor kerül néhány olyan fontos, funkcionális probléma bemutatására, ami a kutatási módszertan tipikus alkalmazási területe. A piacszegmentáció, a márkaérték mérése, a reklám- és médiakutatás, az árkutatás néhány olyan fontos terület, amelyre vonatkozóan mind a speciális módszertani lehetőségeket. mind a piackutató cégeknél használt, standard technikák alapelveit is bemutatjuk. A könyv utolsó fejezete azokat a változási tendenciákat és lehetőségeket érinti, amelyek a technika rendkívül gyors fejlődése révén a piackutatási adatgyűjtési módszerekre, a fogyasztótói nyerhető információk gyűjtésére és elemzésére nagyon erős hatással vannak.
A könyv olyan tan- és szakkönyv, amely a kutatási módszertan alapjait gyakorlatközpontúan mutatja be, ezért elsősorban az üzleti tudományok alapképzési szakjain, döntően a kereskedelem és marketing alapszakokon tanuló hallgatóknak ajánljuk, de hasznos lehet minden olyan vállalati szakembernek is, aki a marketingkutatás elméleti alapjait kívánja megismerni.
Larry Weber - Marketing a hálón - Vállalati és közösségi honlapok, blogok
A marketing jövője a kölcsönös párbeszédben rejlik. A kommunikációban jelentkező hatalmas zaj indokolttá teszi, hogy ne a vásárlókhoz beszéljünk, hanem a vásárlókkal. A YouTube, a MySpace, az iwiw - a közösségi portálok, valamint a blogok a legígéretesebb eszközök a fogyasztók eléréséhez. A Marketing a hálón megmutatja a marketingeseknek és cégüknek, hogyan alakíthatnak ki kötődést a vállalat iránt a vevők körében, miként építhetik fel a vevőközösségeket, illetve hogyan érhetnek el maximális nyereséget e korban, amelyben a bőség zavara uralkodik a marketing területén. Larry Weber író, a közösségi média elismert szaktekintélye új eszközöket és platformokat ismertet meg velünk, és megmutatja, hogy az azonnali eredmények és növekedés érdekében miként alkalmazhatjuk őket. A mai marketinges él a világháló adta lehetőségekkel. Csatlakozik a közösségi hálózatokhoz, illetve olyan hálózatokat szervez, amelyekhez az emberek szívesen tartoznak - így párbeszéd jön létre a marketing és a vevők között, valamint a vevők körében is. Az olyan hálózati oldalak, mint a MySpace, a Facebook, sőt még a Flickr is, tökéletes fórumot nyújtanak ehhez az újfajta párbeszédhez. A Marketing a hálón megmutatja, hogyan kapcsolódhat be ezekbe a virtuális szervezetekbe a marketinges gárda, és alkalmat nyújt arra, hogy az új eszközök és modellek alkalmazásával a marketing még korunk széttöredezett médiakörnyezetében is elérje az új piacokat.
Ismeretlen szerző - Kriminológia - szakkriminológia
Tankönyvünk alapvető célja a felsőoktatási hallgatók számára a kriminológia egésze, illetve egyes területei ismeretanyagának szakszerű, ugyanakkor közérthető és az olvasó számára is élvezetes bemutatása. Szerzőink az ismeretközlés és az ismeretek értelmezésének szándékával írták a kötet három nagy egységét és számtalan fejezetét. Ha az egyes témakörök ezt lehetővé teszik, akkor a szerzők - problémafelvetésként - egy-egy jogesettel vagy "hétköznapi történettel" vezetik be a tananyagrészt, és ezek után bontják ki az adott fejezetet. Amennyiben az egyes témakörök indokolják, az olvasó nemcsak utalást talál az adott tárgykör nemzetközi dokumentumaira [pl. ENSZ, Európa Tanács, Európai Unió, valamint más nemzetközi szervezetek (pl. OECD) egyezményei, ajánlásai, egyéb iránymutatásai], hanem azok kriminológiai szempontból lényeges tételeit a tankönyv minden része ismerteti is.
Molnár Ferenc Webkukkoló - Közösségi Marketing Stratégia Tervezés
Ez a könyv nem neked való, ha sikeres vagy a Facebook, Twitter, Iwiw, Youtube vagy bármely egyéb közösségi oldalon. Ez a termék nem neked való, ha azt várod tőle, hogy megtanít használni konkrét oldalakat!
Ha azonban szeretnél recepteket kapni ahhoz, hogy sikeres legyél bármely közösségi oldalon, ahol a célpiacod jelen van, akkor ez az a könyv, amit el kell olvasnod az induláshoz!
Ha már rájöttél, hogy a közösségi média tényleg az a terület, ahol mielőbb teret kell hódítanod, akkor EZ A TE SIKERED KULCSA!
Építsd fel te is a közösségedet, és válj véleményvezérré néhány fontos szabályt betartva egy működő és hatékony útvonalon!
Ferge Zsuzsa - Elszabaduló egyenlőtlenségek
Sokat töprengtem, hogy szabad-e ezt a kötetet kiadni? Van-e még érvényes mondanivalója az elmúlt több mint tíz év során készült szemelvényeknek? Valamennyire mentegetőznöm kell. Több témában fogtam neki nagyobb lélegzetű, könyvnyi munkának olyan kérdésekben, amelyek a rendszerváltással különös aktualitást kaptak. Az egyik az állam szerepváltozása, funkcióinak bővülése, szűkülése, a jóléti-civilizációs funkciókkal kapcsolatos közfelelősség történelmi alakulása. A másik a rendszerváltás hatása az egyes társadalmi csoportok előnyösebb vagy hátrányosabb helyzetváltozására, a szegényekre és a szegénységre, végső fokon a társadalmi struktúrára és a társadalom integráltságára. A harmadik téma a társadalmi értékekhez való társadalmilag differenciált viszony alakulása, mindenekelőtt a szabadság és a biztonság, a szabadság és az egyenlőség, a szabadság és a szolidaritás közötti összefüggések vizsgálata. A három témát egymással is összekapcsolja, hogy mindegyiket mélyen befolyásolták a globalizációs folyamatok, illetve az, hogy az utóbbi húsz évben a neoliberális filozófia és gazdaságpolitika meghatározó szerepet játszottak. Egyik témából sem készült könyv. Igaz, a rendszerváltás társadalmi hatásait felmérő, öt „átmenetországot” összehasonlító adatfelvételből egy kis kutatócsapat összeállította az angol nyelvű jelentést, de az csak kézirat formában hozzáférhető (Ferge és mások, 1995). Ebből a munkából csak kevés került be e válogatásba.
E kötet egésze végül is kettős célt igyekszik szolgálni. Az egyik az, hogy a szociálpolitika szakszerűbbé és humánusabbá váljon, a másik pedig, hogy minden politika – így a szociálpolitika is – elismerje és elfogadja a „választási demokrácián” túl a „részt vevő demokrácia” elveit és gyakorlatát is. Az érvek a körülményekkel változnak. A célok azonban folyamatosan érvényesek, és mind érvényesebbeknek tűnnek. Remélem, hogy a könyv mindezt segít igazolni.
Ferge Zsuzsa
Értékelések
Statisztika
Címkék
Kollekciók
- Nem szerepel egyetlen kollekcióban sem.