Ajax-loader

Tartalom

Bevezetés
A ​mélylélektan kialakulása és fejlődése (Pedagógiai szempontú történeti áttekintés)
Társadalmi feltételek, tudományos előzmények
Freud útja az idegenlélektantól a pszichoanalízisig
A “pszichoanalitikus neveléstan” fejlődése
A pszichoanalízis alkalmazása a nevelésben
A gyermekanalízis
Nevelési tanácsadás és gyermekvédelem
A pszichoanalitikus nevelés önrevíziója
A mai mélylélektani irányzatok és a pedagógia
A Freud utáni freudizmus
Az indiviudálpszichológia
A “komplex-pszichológia”
A neopszichoanalízis
Sorsanalízis, létanalízis és egyéb irányzatok
Mélylélektani személyiségfelfogások
A személyiség struktúrája és dinamikája
A gépi modell
“Ösztöndinamika” és “libido-ökonómia”
Veszélyelhárítás, feszültségcsökkentés, konfliktusfeldolgozás
Az individuálpszichológia személyiségképe
A komplex-pszichológia személyiségképe
Újabb mélylélektani személyiségteóriák
Karakterológia és tipológia
Libidofejlődés és jellem
A “karakteranalízis” (W. Reich)
Individuálpszichológiai típustan (A. Adler)
A komplex-pszichológia típustana (C. G. Jung)
Neopszichoanalitikus karakterológiák és tipológiák
A személyiségfejlődés mélylélektani elméletei
A pszichoanalízis fejlődéspszichológiája
Biológiai preformizmus és fáziselmélet Freudnál
A “libidofejlődés” mint a személyiségfejlődés alapjai
Az Ödipusz-konfliktus szerepe a személyiségfejlődésben
A latencia periódustól a genitális fázisig
A “realitásérzék” fejlődése
Individuálpszichológia és személyiségfejlődés
Pszichikus fejlődés és egyéniesülés (Individuáció)
Neposzichoanalikus fejlődéselméletek
Alapkonfliktus és önmegvalósítás
Az énállapotok és éndinamizmusok fejlődése
Az epigenetikus elv és a normatív válságok
A szülő és a társak szerepe a gyermeki fejlődésben
A “mélylélektanilag megalapozott nevelés” problémája
Általános megjegyzések a mélylélektan pedagógiai alkalmazásáról
Szempontok és módszerek a gyermek megismeréséhez
Nevelhetőség, nevelési célok és feladatok
A nevelés szubjektív tényező. Attitűdök és módszerek
A tudattalan szerepe a nevelésben
Megengedés és korlátozás. A tekintély problémája
A nevelő mint magatartási modell
A családi nevelés problémái és alternatívái
Az intézményes nevelés – és a mélylélektan
Az óvodai nevelés
Az iskola pszichés klímája. Nevelés és mentálhigiénia
Az indulatáttétel szerepe az iskolában
A feszültséglevezetés és szublimálás elősegítése
Közösségalakítás és csoportdinamika
Tanítás és tanulási problémák
Tanulás és motiváció
A tanulási gátlások
Gyermekotthoni nevelés
A summerhilli kísérlet
Tehetségesek és nehezen nevelhetők
A nevelési tanácsadás
Felnőttnevelés, felnőttoktatás
Összefoglalás helyett
Fontosabb mélylélektani szakkifejezések magyarázata
Irodalomjegyzék

Kapcsolódó könyvek

Értékelések

Rukkola értékelés
-/5

Statisztika

5.0
átlagos pontszám i
0 példány értesítés alatt
0 prerukkolt példány
0 eladó példány
0
stoppolás
0
folyamatban lévő rukk / happ

Címkék

Kollekciók