Ajax-loader

kollekció: Tankönyvek, segédkönyvek

“Egy igazság akkor is fontos, ha nincs semmi értelme.”
(Rejtő Jenő)


Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​12.
A ​szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül - a tanórai egységeknek is megfelelő részek után - az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva - az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.

Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező ​olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola negyedik osztálya számára
Móricz ​Zsigmond - Légy jó mindhalálig Kafka - Az átváltozás Bulgakov - Mester és Margarita Brecht - Kurázsi mama és gyermekei Márai Sándor - Egy polgár vallomásai Németh László - Iszony Orwell - Állatfarm Beckett - Godot-ra várva Márquez - Száz év magány Esterházy Péter - Függő

Ábrahám István - Bedő László - Czétényi Csaba - Frigyesi Miklós - Juhász Attila - Korányi Erzsébet - Matematika ​a felvételi vizsgára készülők részére
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zsigmond Ágnes - Mastlair Ágnes - Notheisz Ferenc - Szerves ​kémiai gyakorlatok
A ​szerves kémia egyik legfontosabb célkitűzése a szerves vegyületek előállítása. Egy adott vegyület előállítása céljából először meg kell találni, majd végre kell hajtani a célvegyület előállítására legalkalmasabb reakciósort. A reakciók eredményeként azonban legtöbbször többkomponensű anyag jön létre, amely a terméken kívül tartalmazhatja az elreagálatlan kiindulási anyagot, az oldószert, a katalizátort és a melléktermékeket is. Ezért a következő lépés általában a kívánt termék kinyerése (izolálása). Az izolálási lépésben kapott termék számos, a reakcióelegyből magával hozott szennyeződést tartalmazhat (nyerstermék), így további tisztításra szorul. A tisztítási eljárás végén pedig meg kell győződni arról, hogy a termék már nem tartalmaz szennyeződéseket. A fentieknek megfelelően a szerves laboratóriumi módszerek tárgyalását a szerves vegyületek elválasztására, tisztítására és a tisztaság ellenőrzésére szolgáló, általánosan alkalmazható eljárások ismertetésével célszerű kezdeni. Ezt követi a preparatív szerves kémia általános alapelveinek ismertetése, és az egyes reakciótípusok szintetikus szempontból történő bemutatása. Az általános elvek után következnek az adott csoportba tartozó reakciók leírásai. A leírások után részletesebb ismertetés található, amely elősegíti a gyakorlat jobb megértését, és ezen keresztül a szintetikus szerves kémia törvényszerűségeinek mélyebb megismerését.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​II.
Lénárd ​Gábor biológia-tankönyvsorozatának második kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az átdolgozott, új kiadású könyv tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek, de a tankönyv megőrizte az előző kiadások értékeit is.

Dr. Mohácsy Károly - Kiegészítő ​füzet az irodalom tankönyvhöz III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_174477
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​III.
Lénárd ​Gábor biológia-tankonysorozatának harmadik kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az új kiadás tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek.

Holczer József - Takács Attila - Farkas Csaba - Informatikai ​feladatgyűjtemény
Az ​Informatikai feladatgyűjtemény több mint 1700 feladatot tartalmaz. Összeállítása során a szerzők a hatályos iskolai és szakmai követelményekből indultak ki, így egyaránt ajánljuk azoknak, akik közép- vagy emelt szintű érettségi vizsgára készülnek, és azoknak is, akik ECDL vagy OKJ vizsgát kívánnak tenni. A feladatgyűjtemény szorosan kötődik a kiadó informatika tankönyveihez. Bőséges feladatállományt tartalmaz az elméleti ismeretek, az operációs rendszer, a szövegszerkesztés, a táblázatkezelés, a prezentáció és grafika, az adatbázis-kezelés, az internet használata, a webszerkesztés, az algoritmizálás, valamint a könyvtárismeretek elsajátításához

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció munkafüzet a 12. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Irodalom ​I.
Külső ​formájában megváltozott s az újabb követelményekhez igazított tankönyvünk a középiskolák 9. évfolyama számára készült. Az irodalom elméletébe és történeti múltjába szeretnénk segítségével bevezetni az ifjú olvasóinkat.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény ​az új történelem érettségihez 11. évfolyam (írásbeli)
A ​2005-ben bevezetésre kerülő új érettségi vizsgán a tények, adatok ismerete továbbra is fontos szerepet kap, de a vizsgázónak elsősorban tudása alkalmazásáról, történelmi látásmódjáról, elemzőkészségéről kell írásban és szóban számot adnia. Képesnek kell lennie források értelmezésére, összevetésére, írásos és képi forrásokból, adatsorokból, diagramokból, térképekből történeti problémák meglátására, kifejtésére, elemzésére. Másképpen kell készülni az új érettségire, mint a régire, s különösen másként, mint a jelenlegi felvételi vizsgákra. A Nemzeti Tankönyvkiadó történelem érettségi feladatgyűjtemény-sorozatát használva megérthetjük az új, kompetenciaközpontú érettségi szellemiségét, és eredményesen felkészülhetünk a történelem érettségi vizsgára. Ez a kötet a 11. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 220 feladatot: ezek tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanok, amilyenekkel a tanuló az érettségi vizsgán találkozik majd. Az Oktatási Minisztérim által jóváhagyott konkrét vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten is található legalább öt rövid választ igénylő és két elemző, problémamegoldó feladat. Azért, hogy a képességfejlesztés tudatos szaktanári munka lehessen, piktorgrammokkal jeleztük, hogy a feladat elsősorban mely képességeket fejleszti. A feladatgyűjtemény megoldókulcsa külön kötetben jelent meg. A(z) Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez Írásbeli 11. évfolyam (Könyv) szerzője Száray Miklós, Kaposi József, Szabó Márta.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció munkafüzet a 9. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dalosk%c3%b6nyv
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Ezer ​esztendő - Millenniumi Daloskönyv
Ezeréves ​a keresztény magyar állam, és kétezer éves a kereszténység. Ezt az időszámítást a keresztény világ valamennyi népe, állama átvette. A honfoglalás idején, főként Géza fejedelem korában létezett már magyar állam. A keresztény Európának - tudatos elhatározással - ezer esztendővel ezelőtt váltunk részévé. Szent Istvánt 1000 vagy 1001 karácsonyán koronázták meg: Ő maga választotta az akkori millennium ünnepét. A latin betűs írással, az európai civilizáció értékeinek átvételével tudtunk megmaradni. A magyar az egyetlen távolról érkezett nép, mely máig fennmaradt. A többiek, akik a magukkal hozott szokásokhoz ragaszkodtak - például a hunok, a normannok, a besenyők - megsemmisültek. Nyelvük beolvadt. A magyar nyelv él. „Nekünk a nyelvünk nagyobb kincsünk, mint a földünk, mert régibb, s akkor is él, amikor a föld már nem a mienk. Nem nyelvünk olyan mint mi, hanem mi vagyunk olyanok, mint a nyelvünk.” Nyelvünk tehát a hazánk. Zenei anyanyelvünk ugyanolyan régi mint beszélt nyelvünk. Az évszázadok alatt változott ugyan, de szépségét ma is csodálva hallgatják szerte a világon. „A magyar zene… számottevő a nemzetközi életben, híd a …nemzetekhez, fegyver a létért való küzdelemben. Ideje, hogy a nemzet életében is számottevő legyen. Méltó, hogy a nemzet melléje álljon. Maga javára teszi.” (Kodály Zoltán) Ezért állítottuk össze a millennium - az ezeréves ünnep - alkalmából ezt az énekeskönyvet, melyben a magyar nép régebbi és újabb dalai találhatók. Örülnénk, ha a gyerekek szüleikkel együtt énekelnék az alkalomhoz kötött és az alkalomhoz nem kötött énekeket. Az lenne a legjobb, ha énekelnének akár örömük, akár bánatuk van.

Olv
Ezer ​esztendő Ismeretlen szerző
elérhető
4

Ismeretlen szerző - Ezer ​esztendő
Ezeréves ​a keresztény magyar állam, és kétezer éves a kereszténység. Ezt az időszámítást a keresztény világ valamennyi népe, állama átvette. A honfoglalás idején, főként Géza fejedelem korában létezett már magyar állam. A keresztény Európának - tudatos elhatározással - ezer esztendővel ezelőtt váltunk részévé. Szent Istvánt 1000 vagy 1001 karácsonyán koronázták meg: Ő maga választotta az akkori millennium ünnepét. A latin betűs írással, az európai civilizáció értékeinek átvételével tudtunk megmaradni. A magyar az egyetlen távolról érkezett nép, mely máig fennmaradt. A többiek, akik a magukkal hozott szokásokhoz ragaszkodtak - például a hunok, a normannok, a besenyők - megsemmisültek. Nyelvük beolvadt. A magyar nyelv él. „Nekünk a nyelvünk nagyobb kincs, mint a földünk, mert régibb, s akkor is él, amikor a föld már nem a mienk. Nem nyelvünk olyan mint mi, hanem mi vagyunk olyanok, mint a nyelvünk.” (Ravasz László) Nyelvünk tehát a hazánk. Ezért állítottuk össze a millennium - az ezeréves ünnep - alkalmából a magyar nyelv mestereinek szavaiból, verseiből ezt az olvasókönyvet. A magyar ifjúságnak, az olvasás örömét kóstolgató gyerekeknek ajánljuk és ajándékozzuk ezt a könyvet. Szüleiknek, nagyszüleiknek és az egész magyar nemzetnek is ajánljuk. Nem szántuk tankönyvnek, hanem örömet adó időtöltésnek, eltűnődési alkalomnak, hogy örvendezhessünk: átéltük ezt az elmúlt ezer esztendőt dicsőségeivel, keserveivel, bánataival és örömeivel.

Devecz Ferenc - Jónás Katalin - Juhász Tibor - Kévés Rita - Reményi Zoltán - Seigler Gábor - Takács Barnabás - Irány ​az ECDL! / a középszintű érettségi!
Az ​elmúlt fél évszázad során a számítógépek hatalmas monstrumokból emberközeli, akár a tenyerünkben elférő eszközzé váltak. Míg első példányainkat matematikusok és mérnökök programozták, a mai alkalmazások legtöbbjét laikusok is tudják kezelni. A mechanikus írógép szinte kihalt, a különböző adatok nyilvántartását általában elektronikusan végezzük, a zsebszámológépet szintén mikroprocesszor vezérli. Az interneten nemcsak információt keresünk, hanem csevegünk, zenét hallgatunk, filmet nézünk. Bárhová tekintünk, a számítógépek felhasználásának nyomait látjuk. Nem véletlen, hogy újabban informatikai műveltségről, informatikai írástudásról beszélünk. Ezt az alapműveltséget célozza meg az Európai Számítógép-használói Jogosítvány (ECDL) vizsgaanyaga és a középszintű informatikai érettségi. Könyvünk mindkét vizsgára való felkészüléshez segítséget nyújt. Az ECDL moduljainak megfelelően áttekinti az informatikai alapismereteket, kiegészítve az érettségi követelményeivel. Egy kötetben tartalmazza a Syllabus 4.0 és a középszintű érettségi anyagát. Különösen ajánljuk a középiskolai előkészítő évfolyamok számára. A megnövekedett óraszám lehetővé teszi, hogy akár egy tanév alatt megszerezzék a diákok az ECDL-bizonyítványt. Az ECDL-en túlmutató részek pedig a sikeres informatikai érettségit alapozzák meg.

Irodalmi_fogalomt%c3%a1r
Irodalmi ​fogalomtár Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​fogalomtár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Haavisto Kirsi - Bajnóczi Beatrix - Kérdések ​és válaszok angol nyelvből
Könyvünk ​segítséget nyújt az egynyelvű és kétnyelvű nyelvvizsgák szóbeli részére készülőknek, illetve az érettségizőknek. Haszonnal forgathatják a vizsgákra felkészítő tanárok és azok is, akik szeretnék felfrissíteni és bővíteni szókincsüket a kor igényeinek megfelelően. Az átdolgozás során igyekeztünk olyan felkészítő anyagot összeállítani, amely nemcsak hasznos, hanem élvezetes is. Összegyűjtöttük a nyelvvizsgákon és az érettségin előforduló húsz leggyakoribb témakört, az egészen általánostól a kicsit specifikusabbig, és kérdés-felelet formájában dolgoztuk fel őket. Minden fejezetet egy olyan betűrendes szószedet zár, mely az adott témával kapcsolatos alapvető, ugyanakkor legfrissebb és leggyakrabban használt szavakat tartalmazza, és azokat a kifejezéseket, melyek a válaszainkban is szerepelnek.

Dörömbözi János - Erkölcsi ​alapismeretek
A ​kötet közérthető módon mutatja be az etika fogalmát, tárgyát, rövid történetét. Delphoi örök üzenete: "Ismerd meg önmagad!" és "Semmit se túlzottan!" a vezérfonala e műnek is. Megelevenedik e könyv lapjain az antik görög és római világ értékrendje: Szókratész, Platón, Arisztotelész és a hellénizmus eszményei, erkölcs és gazdaság, erkölcs és jog, erkölcs és politika kapcsolata, az ember "társas lény" mivoltának szépségei és nehézségei. A filozófiai megközelítésen (Kant, Kierkegaard, Nietzsche stb.) túl megismerkedhetünk az erkölcsi tartalom művészi megjelenítésének formáival: a képzőművészetek, a zene az irodalom, a film ember nemesítő törekvéseivel. A Laokoón-szoborcsoport, a Pieta különféle korok emberire egyaránt ható megrendítő élményére éppúgy utal, mint az antik dráma vagy a Dosztojevszkij által bemutatott "örök" erkölcsi értékekre. Betekintést nyerhetünk különböző vallási közösségek erkölcsi normarendszerébe, többek között az iszlám és a kereszténység erkölcsi alapelveibe. E mű tankönyv jellegén túlmutató sajátossága - a gazdag tény- és tárgyismeret szisztematikus feldolgozása - lehetővé teszi, hogy minden diák és minden pedagógus nélkülözhetetlen "vezetője" legyen, s "értékvesztett" világunkban hazánk valamennyi polgára számára útmutatást nyújtson.

Szőllősi Irén - Fizikai ​fogalomtár
Bizonyára ​azért vettél a kezedbe, mert érdeklődsz a fizika iránt. Vagy hiányos ismereteidet szeretnéd pótolni? Lapjaimon utánanézhetsz a legfontosabb fizikai fogalmaknak, definícióknak és törvényeknek. A jobb megértést ábrák is segítik. Ajánlom magamat minden általános és középiskoláknak, továbbá bárkinek, aki gyarapítani szeretné tudását.

Domonkos Péter - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Domonkos Péter - Irodalmi ​szöveggyűjtemény II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hartai László - Muhi Klára - Mozgókép és médiaismeret 2.
A tankönyv szervesen kiegészíti, ill. folytatása a KO 0223 jelű 8. évfolyamnak készült kötetünknek. A világot ma már jórészt a vászonról és a képernyőről ismerjük. A mozgókép és médiaismeret meglehetősen új tantárgy az iskolában: gyökerei ugyan az ősidőkbe vesznek, ami a ma világát, a jelent áramoltatják az osztálytermek levegőjébe. Minden bizonnyal izgalmas felfedezések várnak tanárra és tanulóra egyaránt.

Covers_103321
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Matematika ​feladatgyűjtemény II.
Ez ​a feladatgyűjtemény a gimnáziumok - alap, A-, illetve B-fakultatív - tantervének, valamint a szakközépiskolák tantervének matematika tananyagához illeszkedik. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi tananyag minden témájához - a geometria kivételével - megtalálhatók a gyűjteményben a megértést és gyakorlást szolgáló feladatok (ezek vannak túlsúlyban) és az ötletet igénylő, nehezebb feladatok. Ez utóbbiakat csillaggal jelöltük. A feladatok összeállításakor azt is célul tűztük ki, hogy e gyűjtemény ne csak a jelenlegi tananyaghoz kötődjék szorosan, hanem huzamosabb ideig jól használható segédeszköz legyen a középiskolás tanulók számára. Ezért néhány fejezetben olyan feladatok is találhatók, amelyek túlmutatnak a tananyagon.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​11. Tankönyv
A ​tárgyi tudás megszerzése mellett a képesség-, készség- és kompetenciafejlesztést tekinti elsőrangú feladatának. A tananyag-kiválasztás és elrendezés, az alkalmazott didaktikai és módszertani elvek a kétszintű érettségire készítik fel a tanulót.

Dr. Mohácsy Károly - Irodalom ​II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabóné Zavaczki Andrea - Zavaczki Gabriella - Matematikai ​képlet- és fogalomtár
A ​kötet összegyűjti mindazokat a matematikai képleteket és fogalmakat, melyeket az általános iskola nyolc osztályában tanítanak. Nem a tananyag, hanem a fogalmak és műveletek egymásra épülése, logikája szerint halad, mégis teljes áttekintést ad az általános iskolai matematikai tananyagról, követelményekről. A kötet első, számtani része a számhalmazok fogalmával, a római számokkal, az egész- és törtszámokkal és a velük való műveletekkel, hatványokkal foglalkozik, míg a második rész az általános iskolában szükséges geometriai ismereteket foglalja össze. Először mindig a matematikai szabály ismertetése áll, melyet példákon keresztül világítanak meg az összeállítók, végül felhívják a figyelmet azokra a dolgokra, melyeket feltétlenül meg kell jegyzeni.

Pleskó Ilona - Somi Éva - Irodalmi ​feladatgyűjtemény - A középiskolák III. osztálya számára
Irodalmi ​feladatgyűjteményünk négy kötete a középiskolai törzsanyag feldolgozására törekszik: a kezdetektől a XVIII. századig; a felvilágosodás és a romantika; a XIX. század magyar és világirodalma; a XX. század magyar és világirodalma. Kiváló segédeszköz minden középiskolás diák számára, de különösen hasznos az érettségire, felvételire készülőknek. Az anyagfeldolgozás alapja: jól megfogalmazott kérdésekre adott rövid, szakszerű válaszok, melyek – feltételezve egy lehetséges tanár-diák dialógust – az önálló, eredményes felkészülést segítik elő. Az elemzésre kiválasztott szépirodalmi művek vizsgálatakor elengedhetetlen a szöveggyűjtemény vagy a kötet használata, hiszen a feladatok ezekhez kapcsolódva irányítják a feldolgozást. Az irodalmi ismeretekhez történelmi és művészettörténeti tudnivalók is kapcsolódnak. Reméljük, igazi segítséget jelentenek a könyvek mindazoknak, akik alaposabban szeretnék megismerni az irodalmat.

D%c3%b6w_cs%c3%b3ti0125
Kötelezők ​röviden I. Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Kötelezők ​röviden I.
Gyakran ​előfordul, hogy már elolvasott, de időközben elfeledett művekre vagyunk kíváncsiak, egy-egy részletre már nem emlékszünk. Mi volt Kreón kegyetlen parancsa? Kinek udvarolt Romeo Capuleték bálja előtt? Mi okozza Lear tragédiáját? Időnként persze újra elővesszük a régről ismert műveket, de bizonyára hasznos segítség lesz az emlékezet felfrissítésére ez a gyűjtemény is. Kötetünkben a középiskolai törzsanyaghoz tartozó olvasmányok tartalmi kivonatait találhatja meg az olvasó. (Ebbe a kötetbe a középiskola I. osztályban tárgyalt művek kerültek.) Nem csupán a kötelező regények, hanem színdarabok, nagyobb terjedelmű novellák is helyet kaptak benne. A világ- és a magyar irodalom alapművei szerepelnek itt, dióhéjban. Kötetünk persze nem pótolja az eredeti műveket. Nem le-, hanem rászoktatni szeretnénk az olvasásra. A rövidítés többnyire csak a cselekményvázlatot mondhatja fel, törekedtünk azonban arra, hogy az epikus alkotások hangulata megmaradjon, csak kurtítottunk a szövegen. Reményeink szerint haszonnal forgathatja ezt a könyvet minden diák, öregdiák és talán még a tanárok is.

Maros Judit - Unterwegs ​neu Német III. Munkafüzet
Az ​Unterwegs Neu B munkafüzet a tankönyvhöz készült - szókincsében, tematikájában azt követi - és elősegíti a tankönyv leckéinek feldolgozását. A tankönyv és a munkafüzet a B1 szintű nyelvtudással rendelkező tanulóknak készült és B2 szintre juttatja el őket. A középszintű érettségire is...

Kollekciók