kollekció: Tankönyvek, segédkönyvek
“Egy igazság akkor is fontos, ha nincs semmi értelme.”
(Rejtő Jenő)
Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola negyedik osztálya számára
Móricz Zsigmond - Légy jó mindhalálig
Kafka - Az átváltozás
Bulgakov - Mester és Margarita
Brecht - Kurázsi mama és gyermekei
Márai Sándor - Egy polgár vallomásai
Németh László - Iszony
Orwell - Állatfarm
Beckett - Godot-ra várva
Márquez - Száz év magány
Esterházy Péter - Függő
Ábrahám István - Bedő László - Czétényi Csaba - Frigyesi Miklós - Juhász Attila - Korányi Erzsébet - Matematika a felvételi vizsgára készülők részére
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Zsigmond Ágnes - Mastlair Ágnes - Notheisz Ferenc - Szerves kémiai gyakorlatok
A szerves kémia egyik legfontosabb célkitűzése a szerves vegyületek előállítása. Egy adott vegyület előállítása céljából először meg kell találni, majd végre kell hajtani a célvegyület előállítására legalkalmasabb reakciósort.
A reakciók eredményeként azonban legtöbbször többkomponensű anyag jön létre, amely a terméken kívül tartalmazhatja az elreagálatlan kiindulási anyagot, az oldószert, a katalizátort és a melléktermékeket is. Ezért a következő lépés általában a kívánt termék kinyerése (izolálása). Az izolálási lépésben kapott termék számos, a reakcióelegyből magával hozott szennyeződést tartalmazhat (nyerstermék), így további tisztításra szorul. A tisztítási eljárás végén pedig meg kell győződni arról, hogy a termék már nem tartalmaz szennyeződéseket.
A fentieknek megfelelően a szerves laboratóriumi módszerek tárgyalását a szerves vegyületek elválasztására, tisztítására és a tisztaság ellenőrzésére szolgáló, általánosan alkalmazható eljárások ismertetésével célszerű kezdeni. Ezt követi a preparatív szerves kémia általános alapelveinek ismertetése, és az egyes reakciótípusok szintetikus szempontból történő bemutatása. Az általános elvek után következnek az adott csoportba tartozó reakciók leírásai. A leírások után részletesebb ismertetés található, amely elősegíti a gyakorlat jobb megértését, és ezen keresztül a szintetikus szerves kémia törvényszerűségeinek mélyebb megismerését.
Dr. Lénárd Gábor - Biológia II.
Lénárd Gábor biológia-tankönyvsorozatának második kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az átdolgozott, új kiadású könyv tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek, de a tankönyv megőrizte az előző kiadások értékeit is.
Dr. Mohácsy Károly - Kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Lénárd Gábor - Biológia IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Lénárd Gábor - Biológia III.
Lénárd Gábor biológia-tankonysorozatának harmadik kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az új kiadás tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek.
Holczer József - Takács Attila - Farkas Csaba - Informatikai feladatgyűjtemény
Az Informatikai feladatgyűjtemény több mint 1700 feladatot tartalmaz. Összeállítása során a szerzők a hatályos iskolai és szakmai követelményekből indultak ki, így egyaránt ajánljuk azoknak, akik közép- vagy emelt szintű érettségi vizsgára készülnek, és azoknak is, akik ECDL vagy OKJ vizsgát kívánnak tenni.
A feladatgyűjtemény szorosan kötődik a kiadó informatika tankönyveihez. Bőséges feladatállományt tartalmaz az elméleti ismeretek, az operációs rendszer, a szövegszerkesztés, a táblázatkezelés, a prezentáció és grafika, az adatbázis-kezelés, az internet használata, a webszerkesztés, az algoritmizálás, valamint a könyvtárismeretek elsajátításához
Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar nyelv és kommunikáció munkafüzet a 12. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Bevezetés a filozófiába
A hazugság, a diadalra jutott félműveltség légkörében kivált a filozófia oktatása vált lehetetlenné, nem utolsósorban az ezt megtestesítő tankönyvek miatt. Új és újszerű, a mai igényeket minden tekintetben kielégítő, középiskolások számára készült, a filozófiatörténet korszakait, a problémaköreit ismertető bevezetőkkel, remek portrékkal kísért szöveggyűjteményünk éppen ezt a hiányt hivatott pótolni. A kötet tizenhárom fejezete, mintegy hetven szöveget tartalmaz, s ez a hetven szöveg átfogja a gondolkodás egész történetét, az ókortól napjainkig. Az ókor és középkor filozófiáját bemutató részben szemelvényeket olvashatunk Platon, Arisztotelész, Epikurosz, Diogenész, Szent Ágoston, Aquinói Szent Tamás és más szerzők műveiből. A reneszánsz és felvilágosodás korát olyan személyiségek képviselik, mint Bacon, Descartes, Spinoza, Locke, Berkeley, Hume, Rousseau, stb.; a klasszikus német filozófia kialakulásától napjainkig terjedő időszak reprezentánsai pedig: Kant, Fichte, Schelling, Hegel, Kierkegaard, Marx, Nietzsche, Comte, Husserl, Jaspers, Rahner.
Az idézett szövegek lehetőség szerint logikailag teljes, önmagukban értelmezhető gondolatmeneteket mutatnak be szükség esetén szerkesztői kommentárral kiegészítve. A kommentár visszahelyezi a részletet a teljes mű kontextusába, értelmezi, magyarázza az újonnan felmerült filozófiai fogalmakat. A kötet szerkezetét áttekinthetőség, tartalmát szakmai korrektség és ideológiai semlegesség jellemzi. Ilyen könyv Magyarországon még sosem készült.
Dr. Mohácsy Károly - Irodalom I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar nyelv és kommunikáció munkafüzet a 9. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Ezer esztendő - Millenniumi Olvasókönyv
Ezeréves a keresztény magyar állam, és kétezer éves a kereszténység. Ezt az időszámítást a keresztény világ valamennyi népe, állama átvette.
A honfoglalás idején, főként Géza fejedelem korában létezett már magyar állam. A keresztény Európának - tudatos elhatározással - ezer esztendővel ezelőtt váltunk részévé. Szent Istvánt 1000 vagy 1001 karácsonyán koronázták meg: Ő maga választotta az akkori millennium ünnepét. A latin betűs írással, az európai civilizáció értékeinek átvételével tudtunk megmaradni.
A magyar az egyetlen távolról érkezett nép, mely máig fennmaradt. A többiek, akik a magukkal hozott szokásokhoz ragaszkodtak - például a hunok, a normannok, a besenyők - megsemmisültek. Nyelvük beolvadt.
A magyar nyelv él.
„Nekünk a nyelvünk nagyobb kincs, mint a földünk, mert régibb, s akkor is él, amikor a föld már nem a mienk. Nem nyelvünk olyan mint mi, hanem mi vagyunk olyanok, mint a nyelvünk.” (Ravasz László)
Nyelvünk tehát a hazánk.
Ezért állítottuk össze a millennium - az ezeréves ünnep - alkalmából a magyar nyelv mestereinek szavaiból, verseiből ezt az olvasókönyvet.
A magyar ifjúságnak, az olvasás örömét kóstolgató gyerekeknek ajánljuk és ajándékozzuk ezt a könyvet. Szüleiknek, nagyszüleiknek és az egész magyar nemzetnek is ajánljuk. Nem szántuk tankönyvnek, hanem örömet adó időtöltésnek, eltűnődési alkalomnak, hogy örvendezhessünk: átéltük ezt az elmúlt ezer esztendőt dicsőségeivel, keserveivel, bánataival és örömeivel.
Devecz Ferenc - Jónás Katalin - Juhász Tibor - Kévés Rita - Reményi Zoltán - Seigler Gábor - Takács Barnabás - Irány az ECDL! / a középszintű érettségi!
Az elmúlt fél évszázad során a számítógépek hatalmas monstrumokból emberközeli, akár a tenyerünkben elférő eszközzé váltak. Míg első példányainkat matematikusok és mérnökök programozták, a mai alkalmazások legtöbbjét laikusok is tudják kezelni. A mechanikus írógép szinte kihalt, a különböző adatok nyilvántartását általában elektronikusan végezzük, a zsebszámológépet szintén mikroprocesszor vezérli. Az interneten nemcsak információt keresünk, hanem csevegünk, zenét hallgatunk, filmet nézünk. Bárhová tekintünk, a számítógépek felhasználásának nyomait látjuk. Nem véletlen, hogy újabban informatikai műveltségről, informatikai írástudásról beszélünk. Ezt az alapműveltséget célozza meg az Európai Számítógép-használói Jogosítvány (ECDL) vizsgaanyaga és a középszintű informatikai érettségi. Könyvünk mindkét vizsgára való felkészüléshez segítséget nyújt. Az ECDL moduljainak megfelelően áttekinti az informatikai alapismereteket, kiegészítve az érettségi követelményeivel. Egy kötetben tartalmazza a Syllabus 4.0 és a középszintű érettségi anyagát. Különösen ajánljuk a középiskolai előkészítő évfolyamok számára. A megnövekedett óraszám lehetővé teszi, hogy akár egy tanév alatt megszerezzék a diákok az ECDL-bizonyítványt. Az ECDL-en túlmutató részek pedig a sikeres informatikai érettségit alapozzák meg.
Ismeretlen szerző - Irodalmi fogalomtár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dörömbözi János - Erkölcsi alapismeretek
A kötet közérthető módon mutatja be az etika fogalmát, tárgyát, rövid történetét. Delphoi örök üzenete: "Ismerd meg önmagad!" és "Semmit se túlzottan!" a vezérfonala e műnek is. Megelevenedik e könyv lapjain az antik görög és római világ értékrendje: Szókratész, Platón, Arisztotelész és a hellénizmus eszményei, erkölcs és gazdaság, erkölcs és jog, erkölcs és politika kapcsolata, az ember "társas lény" mivoltának szépségei és nehézségei. A filozófiai megközelítésen (Kant, Kierkegaard, Nietzsche stb.) túl megismerkedhetünk az erkölcsi tartalom művészi megjelenítésének formáival: a képzőművészetek, a zene az irodalom, a film ember nemesítő törekvéseivel. A Laokoón-szoborcsoport, a Pieta különféle korok emberire egyaránt ható megrendítő élményére éppúgy utal, mint az antik dráma vagy a Dosztojevszkij által bemutatott "örök" erkölcsi értékekre. Betekintést nyerhetünk különböző vallási közösségek erkölcsi normarendszerébe, többek között az iszlám és a kereszténység erkölcsi alapelveibe.
E mű tankönyv jellegén túlmutató sajátossága - a gazdag tény- és tárgyismeret szisztematikus feldolgozása - lehetővé teszi, hogy minden diák és minden pedagógus nélkülözhetetlen "vezetője" legyen, s "értékvesztett" világunkban hazánk valamennyi polgára számára útmutatást nyújtson.
Szőllősi Irén - Fizikai fogalomtár
Bizonyára azért vettél a kezedbe, mert érdeklődsz a fizika iránt. Vagy hiányos ismereteidet szeretnéd pótolni? Lapjaimon utánanézhetsz a legfontosabb fizikai fogalmaknak, definícióknak és törvényeknek. A jobb megértést ábrák is segítik. Ajánlom magamat minden általános és középiskoláknak, továbbá bárkinek, aki gyarapítani szeretné tudását.
Domonkos Péter - Irodalmi szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Domonkos Péter - Irodalmi szöveggyűjtemény II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hartai László - Muhi Klára - Mozgókép és médiaismeret 2.
A tankönyv szervesen kiegészíti, ill. folytatása a KO 0223 jelű 8. évfolyamnak készült kötetünknek. A világot ma már jórészt a vászonról és a képernyőről ismerjük. A mozgókép és médiaismeret meglehetősen új tantárgy az iskolában: gyökerei ugyan az ősidőkbe vesznek, ami a ma világát, a jelent áramoltatják az osztálytermek levegőjébe. Minden bizonnyal izgalmas felfedezések várnak tanárra és tanulóra egyaránt.
Ismeretlen szerző - Matematika feladatgyűjtemény II.
Ez a feladatgyűjtemény a gimnáziumok - alap, A-, illetve B-fakultatív - tantervének, valamint a szakközépiskolák tantervének matematika tananyagához illeszkedik. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi tananyag minden témájához - a geometria kivételével - megtalálhatók a gyűjteményben a megértést és gyakorlást szolgáló feladatok (ezek vannak túlsúlyban) és az ötletet igénylő, nehezebb feladatok. Ez utóbbiakat csillaggal jelöltük. A feladatok összeállításakor azt is célul tűztük ki, hogy e gyűjtemény ne csak a jelenlegi tananyaghoz kötődjék szorosan, hanem huzamosabb ideig jól használható segédeszköz legyen a középiskolás tanulók számára. Ezért néhány fejezetben olyan feladatok is találhatók, amelyek túlmutatnak a tananyagon.
Pethőné Nagy Csilla - Irodalom 11. Tankönyv
A tárgyi tudás megszerzése mellett a képesség-, készség- és kompetenciafejlesztést tekinti elsőrangú feladatának. A tananyag-kiválasztás és elrendezés, az alkalmazott didaktikai és módszertani elvek a kétszintű érettségire készítik fel a tanulót.
Dr. Mohácsy Károly - Irodalom II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Pleskó Ilona - Somi Éva - Irodalmi feladatgyűjtemény - A középiskolák III. osztálya számára
Irodalmi feladatgyűjteményünk négy kötete a középiskolai törzsanyag feldolgozására törekszik: a kezdetektől a XVIII. századig; a felvilágosodás és a romantika; a XIX. század magyar és világirodalma; a XX. század magyar és világirodalma. Kiváló segédeszköz minden középiskolás diák számára, de különösen hasznos az érettségire, felvételire készülőknek. Az anyagfeldolgozás alapja: jól megfogalmazott kérdésekre adott rövid, szakszerű válaszok, melyek – feltételezve egy lehetséges tanár-diák dialógust – az önálló, eredményes felkészülést segítik elő. Az elemzésre kiválasztott szépirodalmi művek vizsgálatakor elengedhetetlen a szöveggyűjtemény vagy a kötet használata, hiszen a feladatok ezekhez kapcsolódva irányítják a feldolgozást. Az irodalmi ismeretekhez történelmi és művészettörténeti tudnivalók is kapcsolódnak. Reméljük, igazi segítséget jelentenek a könyvek mindazoknak, akik alaposabban szeretnék megismerni az irodalmat.
Ismeretlen szerző - Kötelezők röviden I.
Gyakran előfordul, hogy már elolvasott, de időközben elfeledett művekre vagyunk kíváncsiak, egy-egy részletre már nem emlékszünk. Mi volt Kreón kegyetlen parancsa? Kinek udvarolt Romeo Capuleték bálja előtt? Mi okozza Lear tragédiáját? Időnként persze újra elővesszük a régről ismert műveket, de bizonyára hasznos segítség lesz az emlékezet felfrissítésére ez a gyűjtemény is.
Kötetünkben a középiskolai törzsanyaghoz tartozó olvasmányok tartalmi kivonatait találhatja meg az olvasó. (Ebbe a kötetbe a középiskola I. osztályban tárgyalt művek kerültek.) Nem csupán a kötelező regények, hanem színdarabok, nagyobb terjedelmű novellák is helyet kaptak benne. A világ- és a magyar irodalom alapművei szerepelnek itt, dióhéjban.
Kötetünk persze nem pótolja az eredeti műveket. Nem le-, hanem rászoktatni szeretnénk az olvasásra. A rövidítés többnyire csak a cselekményvázlatot mondhatja fel, törekedtünk azonban arra, hogy az epikus alkotások hangulata megmaradjon, csak kurtítottunk a szövegen.
Reményeink szerint haszonnal forgathatja ezt a könyvet minden diák, öregdiák és talán még a tanárok is.
Imrehné Sebestyén Margit - A képzelet világa I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Környeiné Gere Zsuzsa - Reegnné Kuntler Teréz - Tér-forma-szín
Nyitottá válni a művészet számára hosszú folyamat, melynek elengedhetetlen része a módszeres, folyamatos felkészülés, a képekkel való ismerkedés. Ehhez kíván segítséget nyújtani a több mint 20 kiadást megért, sikeres és kedvelt, már klasszikusnak számító Tér-forma-szín tankönyvünk átdolgozott kiadása. Az átdolgozás során figyelembe vettük a kerettanterv követelményeit, s ezekhez igazodva alakítottuk ki a vizuális alapműveltséghez szorosan kapcsolódó témákat, amelyek a képző- és építőművészet, a népművészet és a tárgykultúra legfontosabb alkotásait érintik.
Tankönyvünket elsősorban a rajz és vizuális kultúra órákhoz ajánljuk minden 10-14 éves diáknak, akik a könyv segítségével önállóan is megismerkedhetnek az egyes művészeti alkotásokkal, a látható világgal. Külön ajánljuk azoknak a pedagógusoknak, akik tantárgyukat magas színvonalon tanítják, és tanítási gyakorlatukban igazodni szeretnének a tantárgy legkorszerűbb követelményeihez.
Teleki József - Kötelező olvasmányok röviden 1-2. osztály
Írók, művek:
Homérosz
A trójai mondakör
Iliász
Odüsszeia
Szophoklész
A thébai mondakör
Antigoné
Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem
Moliére: Tartuffe, A fösvény
W. Shakespeare: Romeo és Júlia, Sok hűhó semmiért
Daniel Defoe: Robinson Crusoe
Jonathan Swift: Gulliver utazásai
Voltaire: Candide avagy az optimizmus
E.T.A. Hoffmann: Az arany virágcserép
Katona József: Bánk bán
Honoré de Balsac: Goriot apó
Alekszandr Sz. Puskin: Anyegin
Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde
Nyikolaj V. Gogol: Az orr, A köpönyeg
Arany János: Toldi, Toldi estéje
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Jobbágyné András Katalin - Széplaki György - Törzsök Édua - Magyar nyelv - Feladatgyűjtemény a 12. évfolyam számára
A tankönyv fejezeteihez illeszkedő 68 feladat, 11 felkészítő feladat az érettségire, táblázatok, 20 különféle feladat.
Hajnal Imre - Számadó László - Békéssy Szilvia - Matematika 12. a gimnáziumok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 120700
- Egyéb idegennyelvű könyvek 13163
- Ezotéria 13446
- Fantasy 32565
- Felnőtt 18+ 12587
- Gyermek 23527
- Humor 13458
- Ifjúsági 37215
- Kortárs 47334
- Krimi 15736
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 16359
- Képregény 21587
- Novellák 13167
- Romantikus 50610
- Sci-fi 14712
- Szórakoztató irodalom 45119
- Tudomány és Természet 28383
- Történelem 16245
- Vallás, mitológia 19670
- Életrajzok, visszaemlékezések 16718