Ajax-loader

kollekció: Tankönyvek, segédkönyvek

“Egy igazság akkor is fontos, ha nincs semmi értelme.”
(Rejtő Jenő)


Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​12.
A ​szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül - a tanórai egységeknek is megfelelő részek után - az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva - az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.

Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező ​olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola negyedik osztálya számára
Móricz ​Zsigmond - Légy jó mindhalálig Kafka - Az átváltozás Bulgakov - Mester és Margarita Brecht - Kurázsi mama és gyermekei Márai Sándor - Egy polgár vallomásai Németh László - Iszony Orwell - Állatfarm Beckett - Godot-ra várva Márquez - Száz év magány Esterházy Péter - Függő

Ábrahám István - Bedő László - Czétényi Csaba - Frigyesi Miklós - Juhász Attila - Korányi Erzsébet - Matematika ​a felvételi vizsgára készülők részére
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zsigmond Ágnes - Mastlair Ágnes - Notheisz Ferenc - Szerves ​kémiai gyakorlatok
A ​szerves kémia egyik legfontosabb célkitűzése a szerves vegyületek előállítása. Egy adott vegyület előállítása céljából először meg kell találni, majd végre kell hajtani a célvegyület előállítására legalkalmasabb reakciósort. A reakciók eredményeként azonban legtöbbször többkomponensű anyag jön létre, amely a terméken kívül tartalmazhatja az elreagálatlan kiindulási anyagot, az oldószert, a katalizátort és a melléktermékeket is. Ezért a következő lépés általában a kívánt termék kinyerése (izolálása). Az izolálási lépésben kapott termék számos, a reakcióelegyből magával hozott szennyeződést tartalmazhat (nyerstermék), így további tisztításra szorul. A tisztítási eljárás végén pedig meg kell győződni arról, hogy a termék már nem tartalmaz szennyeződéseket. A fentieknek megfelelően a szerves laboratóriumi módszerek tárgyalását a szerves vegyületek elválasztására, tisztítására és a tisztaság ellenőrzésére szolgáló, általánosan alkalmazható eljárások ismertetésével célszerű kezdeni. Ezt követi a preparatív szerves kémia általános alapelveinek ismertetése, és az egyes reakciótípusok szintetikus szempontból történő bemutatása. Az általános elvek után következnek az adott csoportba tartozó reakciók leírásai. A leírások után részletesebb ismertetés található, amely elősegíti a gyakorlat jobb megértését, és ezen keresztül a szintetikus szerves kémia törvényszerűségeinek mélyebb megismerését.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​II.
Lénárd ​Gábor biológia-tankönyvsorozatának második kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az átdolgozott, új kiadású könyv tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek, de a tankönyv megőrizte az előző kiadások értékeit is.

Dr. Mohácsy Károly - Kiegészítő ​füzet az irodalom tankönyvhöz III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_174477
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​III.
Lénárd ​Gábor biológia-tankonysorozatának harmadik kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az új kiadás tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek.

Holczer József - Takács Attila - Farkas Csaba - Informatikai ​feladatgyűjtemény
Az ​Informatikai feladatgyűjtemény több mint 1700 feladatot tartalmaz. Összeállítása során a szerzők a hatályos iskolai és szakmai követelményekből indultak ki, így egyaránt ajánljuk azoknak, akik közép- vagy emelt szintű érettségi vizsgára készülnek, és azoknak is, akik ECDL vagy OKJ vizsgát kívánnak tenni. A feladatgyűjtemény szorosan kötődik a kiadó informatika tankönyveihez. Bőséges feladatállományt tartalmaz az elméleti ismeretek, az operációs rendszer, a szövegszerkesztés, a táblázatkezelés, a prezentáció és grafika, az adatbázis-kezelés, az internet használata, a webszerkesztés, az algoritmizálás, valamint a könyvtárismeretek elsajátításához

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció munkafüzet a 12. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Irodalom ​I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció munkafüzet a 9. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Olv
Ezer ​esztendő Ismeretlen szerző
elérhető
4

Ismeretlen szerző - Ezer ​esztendő
Ezeréves ​a keresztény magyar állam, és kétezer éves a kereszténység. Ezt az időszámítást a keresztény világ valamennyi népe, állama átvette. A honfoglalás idején, főként Géza fejedelem korában létezett már magyar állam. A keresztény Európának - tudatos elhatározással - ezer esztendővel ezelőtt váltunk részévé. Szent Istvánt 1000 vagy 1001 karácsonyán koronázták meg: Ő maga választotta az akkori millennium ünnepét. A latin betűs írással, az európai civilizáció értékeinek átvételével tudtunk megmaradni. A magyar az egyetlen távolról érkezett nép, mely máig fennmaradt. A többiek, akik a magukkal hozott szokásokhoz ragaszkodtak - például a hunok, a normannok, a besenyők - megsemmisültek. Nyelvük beolvadt. A magyar nyelv él. „Nekünk a nyelvünk nagyobb kincs, mint a földünk, mert régibb, s akkor is él, amikor a föld már nem a mienk. Nem nyelvünk olyan mint mi, hanem mi vagyunk olyanok, mint a nyelvünk.” (Ravasz László) Nyelvünk tehát a hazánk. Ezért állítottuk össze a millennium - az ezeréves ünnep - alkalmából a magyar nyelv mestereinek szavaiból, verseiből ezt az olvasókönyvet. A magyar ifjúságnak, az olvasás örömét kóstolgató gyerekeknek ajánljuk és ajándékozzuk ezt a könyvet. Szüleiknek, nagyszüleiknek és az egész magyar nemzetnek is ajánljuk. Nem szántuk tankönyvnek, hanem örömet adó időtöltésnek, eltűnődési alkalomnak, hogy örvendezhessünk: átéltük ezt az elmúlt ezer esztendőt dicsőségeivel, keserveivel, bánataival és örömeivel.

Devecz Ferenc - Jónás Katalin - Juhász Tibor - Kévés Rita - Reményi Zoltán - Seigler Gábor - Takács Barnabás - Irány ​az ECDL! / a középszintű érettségi!
Az ​elmúlt fél évszázad során a számítógépek hatalmas monstrumokból emberközeli, akár a tenyerünkben elférő eszközzé váltak. Míg első példányainkat matematikusok és mérnökök programozták, a mai alkalmazások legtöbbjét laikusok is tudják kezelni. A mechanikus írógép szinte kihalt, a különböző adatok nyilvántartását általában elektronikusan végezzük, a zsebszámológépet szintén mikroprocesszor vezérli. Az interneten nemcsak információt keresünk, hanem csevegünk, zenét hallgatunk, filmet nézünk. Bárhová tekintünk, a számítógépek felhasználásának nyomait látjuk. Nem véletlen, hogy újabban informatikai műveltségről, informatikai írástudásról beszélünk. Ezt az alapműveltséget célozza meg az Európai Számítógép-használói Jogosítvány (ECDL) vizsgaanyaga és a középszintű informatikai érettségi. Könyvünk mindkét vizsgára való felkészüléshez segítséget nyújt. Az ECDL moduljainak megfelelően áttekinti az informatikai alapismereteket, kiegészítve az érettségi követelményeivel. Egy kötetben tartalmazza a Syllabus 4.0 és a középszintű érettségi anyagát. Különösen ajánljuk a középiskolai előkészítő évfolyamok számára. A megnövekedett óraszám lehetővé teszi, hogy akár egy tanév alatt megszerezzék a diákok az ECDL-bizonyítványt. Az ECDL-en túlmutató részek pedig a sikeres informatikai érettségit alapozzák meg.

Irodalmi_fogalomt%c3%a1r
Irodalmi ​fogalomtár Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​fogalomtár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dörömbözi János - Erkölcsi ​alapismeretek
A ​kötet közérthető módon mutatja be az etika fogalmát, tárgyát, rövid történetét. Delphoi örök üzenete: "Ismerd meg önmagad!" és "Semmit se túlzottan!" a vezérfonala e műnek is. Megelevenedik e könyv lapjain az antik görög és római világ értékrendje: Szókratész, Platón, Arisztotelész és a hellénizmus eszményei, erkölcs és gazdaság, erkölcs és jog, erkölcs és politika kapcsolata, az ember "társas lény" mivoltának szépségei és nehézségei. A filozófiai megközelítésen (Kant, Kierkegaard, Nietzsche stb.) túl megismerkedhetünk az erkölcsi tartalom művészi megjelenítésének formáival: a képzőművészetek, a zene az irodalom, a film ember nemesítő törekvéseivel. A Laokoón-szoborcsoport, a Pieta különféle korok emberire egyaránt ható megrendítő élményére éppúgy utal, mint az antik dráma vagy a Dosztojevszkij által bemutatott "örök" erkölcsi értékekre. Betekintést nyerhetünk különböző vallási közösségek erkölcsi normarendszerébe, többek között az iszlám és a kereszténység erkölcsi alapelveibe. E mű tankönyv jellegén túlmutató sajátossága - a gazdag tény- és tárgyismeret szisztematikus feldolgozása - lehetővé teszi, hogy minden diák és minden pedagógus nélkülözhetetlen "vezetője" legyen, s "értékvesztett" világunkban hazánk valamennyi polgára számára útmutatást nyújtson.

Szőllősi Irén - Fizikai ​fogalomtár
Bizonyára ​azért vettél a kezedbe, mert érdeklődsz a fizika iránt. Vagy hiányos ismereteidet szeretnéd pótolni? Lapjaimon utánanézhetsz a legfontosabb fizikai fogalmaknak, definícióknak és törvényeknek. A jobb megértést ábrák is segítik. Ajánlom magamat minden általános és középiskoláknak, továbbá bárkinek, aki gyarapítani szeretné tudását.

Domonkos Péter - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Domonkos Péter - Irodalmi ​szöveggyűjtemény II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hartai László - Muhi Klára - Mozgókép és médiaismeret 2.
A tankönyv szervesen kiegészíti, ill. folytatása a KO 0223 jelű 8. évfolyamnak készült kötetünknek. A világot ma már jórészt a vászonról és a képernyőről ismerjük. A mozgókép és médiaismeret meglehetősen új tantárgy az iskolában: gyökerei ugyan az ősidőkbe vesznek, ami a ma világát, a jelent áramoltatják az osztálytermek levegőjébe. Minden bizonnyal izgalmas felfedezések várnak tanárra és tanulóra egyaránt.

Covers_103321
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Matematika ​feladatgyűjtemény II.
Ez ​a feladatgyűjtemény a gimnáziumok - alap, A-, illetve B-fakultatív - tantervének, valamint a szakközépiskolák tantervének matematika tananyagához illeszkedik. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi tananyag minden témájához - a geometria kivételével - megtalálhatók a gyűjteményben a megértést és gyakorlást szolgáló feladatok (ezek vannak túlsúlyban) és az ötletet igénylő, nehezebb feladatok. Ez utóbbiakat csillaggal jelöltük. A feladatok összeállításakor azt is célul tűztük ki, hogy e gyűjtemény ne csak a jelenlegi tananyaghoz kötődjék szorosan, hanem huzamosabb ideig jól használható segédeszköz legyen a középiskolás tanulók számára. Ezért néhány fejezetben olyan feladatok is találhatók, amelyek túlmutatnak a tananyagon.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​11. Tankönyv
A ​tárgyi tudás megszerzése mellett a képesség-, készség- és kompetenciafejlesztést tekinti elsőrangú feladatának. A tananyag-kiválasztás és elrendezés, az alkalmazott didaktikai és módszertani elvek a kétszintű érettségire készítik fel a tanulót.

Dr. Mohácsy Károly - Irodalom ​II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabóné Zavaczki Andrea - Zavaczki Gabriella - Matematikai ​képlet- és fogalomtár
A ​kötet összegyűjti mindazokat a matematikai képleteket és fogalmakat, melyeket az általános iskola nyolc osztályában tanítanak. Nem a tananyag, hanem a fogalmak és műveletek egymásra épülése, logikája szerint halad, mégis teljes áttekintést ad az általános iskolai matematikai tananyagról, követelményekről. A kötet első, számtani része a számhalmazok fogalmával, a római számokkal, az egész- és törtszámokkal és a velük való műveletekkel, hatványokkal foglalkozik, míg a második rész az általános iskolában szükséges geometriai ismereteket foglalja össze. Először mindig a matematikai szabály ismertetése áll, melyet példákon keresztül világítanak meg az összeállítók, végül felhívják a figyelmet azokra a dolgokra, melyeket feltétlenül meg kell jegyzeni.

Pleskó Ilona - Somi Éva - Irodalmi ​feladatgyűjtemény - A középiskolák III. osztálya számára
Irodalmi ​feladatgyűjteményünk négy kötete a középiskolai törzsanyag feldolgozására törekszik: a kezdetektől a XVIII. századig; a felvilágosodás és a romantika; a XIX. század magyar és világirodalma; a XX. század magyar és világirodalma. Kiváló segédeszköz minden középiskolás diák számára, de különösen hasznos az érettségire, felvételire készülőknek. Az anyagfeldolgozás alapja: jól megfogalmazott kérdésekre adott rövid, szakszerű válaszok, melyek – feltételezve egy lehetséges tanár-diák dialógust – az önálló, eredményes felkészülést segítik elő. Az elemzésre kiválasztott szépirodalmi művek vizsgálatakor elengedhetetlen a szöveggyűjtemény vagy a kötet használata, hiszen a feladatok ezekhez kapcsolódva irányítják a feldolgozást. Az irodalmi ismeretekhez történelmi és művészettörténeti tudnivalók is kapcsolódnak. Reméljük, igazi segítséget jelentenek a könyvek mindazoknak, akik alaposabban szeretnék megismerni az irodalmat.

D%c3%b6w_cs%c3%b3ti0125
Kötelezők ​röviden I. Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Kötelezők ​röviden I.
Gyakran ​előfordul, hogy már elolvasott, de időközben elfeledett művekre vagyunk kíváncsiak, egy-egy részletre már nem emlékszünk. Mi volt Kreón kegyetlen parancsa? Kinek udvarolt Romeo Capuleték bálja előtt? Mi okozza Lear tragédiáját? Időnként persze újra elővesszük a régről ismert műveket, de bizonyára hasznos segítség lesz az emlékezet felfrissítésére ez a gyűjtemény is. Kötetünkben a középiskolai törzsanyaghoz tartozó olvasmányok tartalmi kivonatait találhatja meg az olvasó. (Ebbe a kötetbe a középiskola I. osztályban tárgyalt művek kerültek.) Nem csupán a kötelező regények, hanem színdarabok, nagyobb terjedelmű novellák is helyet kaptak benne. A világ- és a magyar irodalom alapművei szerepelnek itt, dióhéjban. Kötetünk persze nem pótolja az eredeti műveket. Nem le-, hanem rászoktatni szeretnénk az olvasásra. A rövidítés többnyire csak a cselekményvázlatot mondhatja fel, törekedtünk azonban arra, hogy az epikus alkotások hangulata megmaradjon, csak kurtítottunk a szövegen. Reményeink szerint haszonnal forgathatja ezt a könyvet minden diák, öregdiák és talán még a tanárok is.

Imrehné Sebestyén Margit - A ​képzelet világa I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Környeiné Gere Zsuzsa - Reegnné Kuntler Teréz - Tér-forma-szín
Nyitottá ​válni a művészet számára hosszú folyamat, melynek elengedhetetlen része a módszeres, folyamatos felkészülés, a képekkel való ismerkedés. Ehhez kíván segítséget nyújtani a több mint 20 kiadást megért, sikeres és kedvelt, már klasszikusnak számító Tér-forma-szín tankönyvünk átdolgozott kiadása. Az átdolgozás során figyelembe vettük a kerettanterv követelményeit, s ezekhez igazodva alakítottuk ki a vizuális alapműveltséghez szorosan kapcsolódó témákat, amelyek a képző- és építőművészet, a népművészet és a tárgykultúra legfontosabb alkotásait érintik. Tankönyvünket elsősorban a rajz és vizuális kultúra órákhoz ajánljuk minden 10-14 éves diáknak, akik a könyv segítségével önállóan is megismerkedhetnek az egyes művészeti alkotásokkal, a látható világgal. Külön ajánljuk azoknak a pedagógusoknak, akik tantárgyukat magas színvonalon tanítják, és tanítási gyakorlatukban igazodni szeretnének a tantárgy legkorszerűbb követelményeihez.

Teleki József - Kötelező ​olvasmányok röviden 1-2. osztály
Írók, ​művek: Homérosz A trójai mondakör Iliász Odüsszeia Szophoklész A thébai mondakör Antigoné Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem Moliére: Tartuffe, A fösvény W. Shakespeare: Romeo és Júlia, Sok hűhó semmiért Daniel Defoe: Robinson Crusoe Jonathan Swift: Gulliver utazásai Voltaire: Candide avagy az optimizmus E.T.A. Hoffmann: Az arany virágcserép Katona József: Bánk bán Honoré de Balsac: Goriot apó Alekszandr Sz. Puskin: Anyegin Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde Nyikolaj V. Gogol: Az orr, A köpönyeg Arany János: Toldi, Toldi estéje

Covers_174480
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók