Ajax-loader

kollekció: Szórakoztató irodalom

“Amikor Maud visszatért a szobába, egy úr lépett ki a szekrényből, pizsamában, fején egy ízléses zöld selyem lámpaernyővel, és barátságosan mosolygott.”
(Rejtő Jenő)


Covers_78
elérhető
101

Hugh Laurie - A ​balek
Hugh ​Laurie története könyvben olyan, mint Guy Richie filmjei, A Ravasz, az Agy…, vagy éppen a Blöff. Vérbeli angol humor, csibészes gonosztevők. Rejtő Jenő és P. G. Woodhouse legjobb napjait idéző karakterek, lendületes cselekmény. Nem túlzás azt állítani, hogy miközben azért mégiscsak egy feszültséggel teli, pergő, izgalmas krimit tart az olvasó a kezében, úgy érzi, a könyv mellé egy Monty Python előadásra is jegyet váltott. Mert szinte nincs olyan bekezdés, amin ne nyerítene önfeledten. Laurie szarkasztikusan ironikus humora zseniális - ezek után érthető, honnan is merítette magának Dr. House karakterének legfőbb jegyeit.

Covers_58660
elérhető
137

Dan Brown - A ​Da Vinci-kód
A ​tanulmányi úton Párizsban tartózkodó Robert Langdon szimbólumkutatót telefonon riasztják egy késő esti órán. A Louvre idős kurátorát meggyilkolták a múzeumban, és érthetetlen kódot találtak a holtteste mellett. Miközben Langdon és Sophie Neveu, a tehetséges francia titkosírás-szakértő a rejtvény megoldásán dolgozik, elképedten fedezik fel a rejtett utalások nyomát Leonardo da Vinci műveiben - noha ezeket az utalásokat mindenki láthatja, a festő zseniálisan álcázta őket. A hagyományos thrillerregények kliséiből A Da Vinci-kód egyszerre villámgyors, intelligens és többrétegű; részletek sokasága és alapos kutatások hitelesítik. Az első oldalaktól a váratlan és elképesztő végkifejletig Dan Brown bestsellerszerző már megint mesterien bonyolítja a történetet.

Covers_4511
elérhető
10

Samuel Beckett - Murphy
„A ​kontrolltábla másnap reggel jelezte Bomnak, miszerint a hipomániást 20 órától kezdve hajnali 4 óráig rendszeres, tízperces időközökben látogatták, utána vagy egy óra hosszat egyáltalán nem, majd egy percen belül hatszor, s aztán megint nem. A látogatásoknak ez az addig még sosem tapasztalt egymásutánisága olyan tartós hatást tett Bomra, mely halála napjáig nem szűnt meg többé elméjét homályosítani. Úgy értelmezte a dolgot, hogy Murphy megőrült, sőt egészen annak megállapításáig merészkedett el, miszerint ez őt nem is lepi meg különösképpen. Ezzel talán az volt a célja, hogy osztálya tekintélyét mentse valamiképpen; saját lelkét azonban egyáltalán nem tudta megnyugtatni. És a Malasztos Magdaléna Mélakórház még ma is részvét, gúny, megvetés és egy kicsinyke félelem vegyülékével emlékezik Murphyre, arra az ápolóra, aki duzzadó vitorlákkal hajózott ki a téboly vizeire. Ez nem vigasz a számára. Nincs is szüksége vigaszra. Mr. Endon természetesen visszatért cellájába. Mr. Endon számára semmit nem jelentett, ha kezét megakadályozták királya helyretételében vagy abban, hogy egy hipomániás cellájában újra meggyújtsa a villanyt. Mr. Endon boldogságának egy részét jelentette az, hogy nincs kiszolgáltatva kezeknek: sem másokénak, sem a magáénak. Murphy berakosgatta a bábukat a dobozba, lehúzta Mr. Endonról a háziköntöst, papucsot, és ágyba bugyolálta. Mr. Endon hanyatt dőlt, és szemét valami végtelen messzire szegezte, talán ama híres hangyára, mely egy légmentes világ egén látható. Murphy letérdelt az alacsony ágy mellé, két kezébe fogta Mr. Endon fejét, a szemeit arra kényszerítette, hogy az ő szemébe nézzenek, vagy helyesebben: saját szemeit kényszerítette, nézzenek Mr. Endonéba a levegő keskeny kis szakadékán, a tenyérnyi szélességű levegősávon keresztül. Murphy gyakran vizsgálgatta már Mr. Endon szemeit, de még soha nem ilyen közelről és ilyen hosszasan, mint most.”

Jorgosz Pszikhundakisz - A ​krétai futár
A ​helyszín egzotikus: Kréta, a magasba szökkenő szirtek, a "széllovagoknak" nevezett szegénylegények világa, ahol állandó a puskaropogás békeidőben-lakodalomban is. És érdekes, szeretnivaló egyéniség a szerző: Jorgosz a pásztorfiú. Ez a "sokat próbált férfi" zerge módjára szökellve hozta-vitte a híreket, a katonai parancsokat a krétai ellenállás és a brit szabotázsszervezet, a SOE tisztjei között. Mert az időpont is fontos: 1941-1945 között Krétát meghódították a németek, de leigázni nem tudták. Az idősebb andarteszek, népi harcosok, akik a század elején még otthon és Macedóniában forgatták fegyverüket, mintegy folytatták a szigetlakók örökös szabadságharcát. És ha nem reked a szárazföldön a híres krétai hadosztály az 1941. tavaszi náci orvtámadás idején, a szigethazát egy pillanatra sem igázzák le, mondogatják a mai napig a krétai öregek. Jorgosz Pszikhundakisz, az írástudó pásztorfiú emlékezései mintegy "alulnézetből" mutatják be az ellenállás hőstetteit a szaggatott partvonalú, hajó formájú földdarabon, amely Európa és Afrika között lebeg a borszínű tengeren.

Isaac Bashevis Singer - A ​lublini mágus
"Remekmű ​egy ember harcáról a gonosszal és az érzékiséggel" - írja a regényről egy kritikus. Valóban: ennek a műnek is alapja és magva ez az állandóan visszatérő Singer-téma. A színhely az író kedvenc színhelye: az 1800-as évek legvégének Lengyelországa. A főhős, Jasa Mazur - _A rabszolga_ Jákobjával ellentétben - minden idealizálástól mentes, gyarló, esendő ember, talán ezért is érezzük közelebb magunkhoz. A tehetséges mágust a nők viszik vesztébe: a hűséges feleség, a bigottan vallásos özvegy, a keresztény parasztlány, az előkelő polgárasszony, akik mind össze akarják kötni Jasával a sorsukat - az erőtlen, befolyásolható férfi nyugalmát, karrierjét s végül becsületét is feláldozva őrlődik megoldhatatlan problémái között. S amikor leginkább úgy tűnik, hogy nincs kiút a számára, akkor lesz elegendő ereje ahhoz, hogy szakítson addigi életével, hazatérjen szülővárosába, és ott - jellegzetes singeri katarzis - vállalja az önkéntes bűnhődést, a megtisztulást, majd végül a szent embert övező tiszteletet.

Theodor Fontane - Jenny ​Treibel / Stine
Kötetünk ​mindkét kisregényének középpontjában szerelmi bonyodalom áll. S mint a nagy német író műveiben oly sokszor, a szerelem kibontakozása most is társadalmi akadályokba ütközik. De A Jenny Treibel-ben ez az uralkodó motívum játékos, könnyed változatban jelenik meg; a szép és okos professzorlány, Corinna, nem éppen legjobb hajlamainak szavára hallgat, mikor a gazdag, ám jelentéktelen Treibel fiút választja jövendőbelijéül, faképnél hagyva érte derék, komoly vőlegényét. Csupa fölényes csipkelődés ez a regény, az író derűs iróniával kezeli hőseit, mulat rajtuk, miközben megítéli őket. A Stiné-t ugyanaz a tragikus alaphang hatja át, mely nagy regényeit, az Effi Briest-et és a Tévelygések - tévedések-et jellemzi. Stine és az ifjú Waldemar gróf mély és valódi érzelme nem törheti át a társadalmi konvenciók válaszfalát; rendkívül finoman, majdnem eszköztelenül megrajzolt találkozásuk, őszinte szerelmük vitathatatlan igazsága azonban túléli-túlragyogja egyszeri sorsuk tragédiáját.

Robert Louis Stevenson - A ​fekete nyíl
Anglia ​történelmének zűrzavaros időszakába, a "rózsák harca" néven ismert belháború kellős közepébe vezeti olvasóit Stevenson, A Kincses Sziget halhatatlan írója. Ifjú hősei, Dick és Joanna, a csaták és főúri torzsalkodások között hányódva, teméntelen viszontagságon átvergődve jutnak el a dicsőségig és a boldogságig. A fordulatos, mindvégig hallatlanul izgalmas regényben felfedezhetjük azokat a jeleneteket, amelyeket a híres mű televíziós feldolgozásából már jól ismerünk, egyúttal megismerhetjük azt a korszakot is, amelynek világát Shakespeare örökítette meg halhatatlan királydrámáiban.

Danielle Steel - Öt ​nap Párizsban
Peter ​Haskell a Wilson-Donovan Gyógyszergyár első embere. Életének két pillére a munka és a család. Olivia Thatcher minden erejével szenátor férje karrierjének építésén fáradozik. A két ember életútja Párizsban metszi egymást. A véletlen találkozás mámora, az öt együtt eltöltött nap gyorsan elszáll; mindketten visszatérnek az otthoni hétköznapok taposómalmába. Ám az öt csodálatos párizsi nap kitörölhetetlenül mély nyomot hagy lelkükben: szenvedélyes szerelmük olyan kihívás, amely életük menetében sorsdöntő fordulatot idéz elő. Engedelmeskedhetnek-e érzelmeik parancsának? Erre a kérdésre válaszol ez a szép és sodró történet.

Angela Carson - Isten ​hozott Thaiföldön!
A ​roppant őstudatos Judy egy indiai utazást követően teljesen kiábrándul a vőlegényéből. Nem tudja eldönteni, hogy ezek után is engedelmeskedjen-e a szüleinek és a két család tulajdonában levő áruházláncok egyesítését elősegítendő, hozzámenjen-e Roberthez. Legjobb barátnője tanácsát követve titokban elutazik Thaiföldre, Bangkokban a váratlan szerencse folytán érdemes munkát talál magának, és összeismerkedik Christopher Compton professzorral, a jeles idegenfogalmi szakíróval és Távol-Kelet szakértővel. Közös utazásuk során egyre szorosabb érzelmi szálakkal kötődnek egymáshoz...

Pap Balázs - Sikergyanú, ​realitás, (Kölcsey) Feri
Az ​élet egyszerű (rím)képlete: Kibírod-e végig nevetéssel? Kölcsey Ferenc egy este szörnyű álmot látott: Amerikában, a boldog újvilágban nem akadt szegénynek egyetlen olvasója sem. És ez így ment volna az idők végezetéig... De akkor, az új idők kezdetén megjelentek Pap Balázs regényének hősei, Bob és Alex. A két kalandor ifjú, miközben verstani szabályszerűségek mintájára szervezi (nemi) életét, előveszi - őt is. Ám a versformák, és a szaftosabb pozíciók rímeltetése nem mehet bonyodalommentesen, ha az egyik hősünk mindjárt kezdésnek "négyen van"; olykor Alex, némelykor Sikergyanú, de legtöbbször Realitás, főleg mikor [Kölcsey] Feri (becenevén balsors) "bekacsint". Amikor Alex leáll és másik három énje beindul, ott kő kövön nem marad. Drogháború és üldözések, nehéz fiúk és könnyű nőcskék, továbbá véres kannibál-kaland az Amazonas-menti dzsungelben... Az olvasónak nem is lehet másra gondja, csak hogy sodortassa magát a fergeteges cselekménnyel, és törölgesse a nevetéstől sűrűn potyogó könnyeit. Hamisítatlan Kölcsey-kalauz - stopposoknak.

Louis Bromfield - Keserű ​lótusz
Louis ​Bromfield az Árvíz Indiában című regényének három főszereplőjét emeli ki, őket helyezi egy új história kellős közepébe. Mi lesz velük, hogyan alakul a sorsuk a megváltozott körülmények között? Mit érezhet Tom Dantry, a mindenből kiábrándult, a nyugalmat és lelki békét kergető londoni férfi, amikor évek múltán szembetalálkozik élete egyetlen és legcsodálatosabb szerelmével? Alex a pénz és társadalmi rang reményében feleségül ment az idős Lord Grotonhoz. Kelet mesés gazdagsága valójában csak legenda, legalábbis Nivandrum, ahová Tom menekül, nem kecsegtet nagy távlatokkal. A kis sziget árnyas partja mégis meghozza Tomnak a hőn áhított lelki békét. Az egyszerű, őszinte szigetlakók bizalommal fordulnak az idegen felé, segítik új élete kialakításában, Mária, az alázatos bennszülött lány odaadó szerelme pedig feledteti keserű csalódását. Tom úgy érzi, megtalálta a dolgát az életben. Az óceáni kis falu lakóinak szükségük van rá. Az angliai kereskedők és bankárok keze azonban ide is elér. Lord Groton - busás üzleti haszon reményében - készül rátenni kezét a szigetre.

Louis Bromfield - Akinek ​minden sikerült
Tom ​Ashford ünnepelt New York-i drámaíró. Gazdag és sikeres, szép felesége, két jólnevelt fia van, és egy gyönyörű, izgalmas színésznő a szeretője. Megkapott az élettől mindent, amire valaha vágyott. És mégis... Egy estélyen felbukkan emlékeiből egy ódon, folyóparti ház zsindelyét vadszőlő futotta be, szürke s kopott, de nyugalmat és békét áraszt. A férfi hirtelen rádöbben arra, hogy míg a sikert hajszolta, valami fontosat elmulasztott. Hiába gazdag, élete mégis üres és sivár. Valamit tennie kell... Ekkor kerül útjába a háború alatti nagy szerelme, Éliane...

Lillian Hellman - Pentimento
"Mikor ​a vásznakon megöregszik a régi festék, gyakran áttetszővé válik. Ha ez bekövetkezik, némely képeken elővillannak az eredeti vonalak: egy női ruha mögül egy fa tűnik elő, egy gyerek helyébe egy kutya tolakszik, a hatalmas hajó immár nem a nyílt tengeren úszik. Ezt a művészettörténet pentimentó-nak hívja: azt jelenti, hogy a festő idkőközben "javított", meggondolta magát. Talán úgy is fogalmazhatnánk, hogy a régi elképzelés, amelynek helyébe később egy másik lépett, módot ad arra, hogy lássunk, majd újra lássunk. Ennyi a tervem a könyvemben szereplő emberekkel, mindössze ennyi. A festék már megöregedett, és én kíváncsi voltam, mit láttam hajdanán a vásznon, s mit látok ma" - írja könyvéről Lillian Hellman. Az 1984-ben elhunyt amerikai drámaírónő ma már klasszikusnak számít hazájában; elődje, ihletője és mestere is Tennessee Williamsnek és Arthur Millernek. Magyarul is napvilágot látott egyik kései darabja, a Régimódi játékok; nálunk is nagy sikerrel vetítették a Pentimento egyik fejezetéből, a Júliá-ból készült filmet, Vanessa Redgrave-val és Jane Fondával a két főszerepben, és jelen kötetének előfutára volt az ugyancsak a Femina sorozatban 1986-ban napvilágot látott önélerajzi mű, az Egy befejezetlen asszony. Lillian Hellman az amerikai Délen született, New Orleansben, német-zsidó apától és mélydéli anyától - s a gének a furcsa öröksége a szüntelen lázadás és szüntelen nosztalgia kettősségét alakította ki személyiségében. Emlékezéseinek első kötete politikai-közéleti fogantatású - a Pentimento szubjektívebb, érzelmesebb, személyesebb, a múltból felmerülő arcok mögötti sorsokat érzékelteti vérbeli regény- és drámaíró tollára méltó életteljességgel. A felejthetetlen portrék sorából is kiemelkedik a Julia - egy rendhagyó asszonyi élet szívfájdítóan tökéletes ábrázolása.

Kosáryné Réz Lola - Ulrik ​inas
Az ​ismét felfedezett írónő, Kosáryné Réz Lola - aki a két világháború között alkotta oly sikeres regényeit - talán legjobban megírt művét kapja kézhez ismét az olvasó. Az Ulrik inas igazi érzelmes regény, amely a XV.század első felébe vezeti az olvasót. A főhős Rábay András ötvösmester fűtőszolgája, Ulrik. Csendes magának való, sokat gondolkodó inas, más mint a többi. Ulrik azonban nagyratörő terveket sző jövőjéről szól: bíró szeretne lenni. Emellett reménytelenül szerelmes az eladósorba levő Ágneskába, mestere lányába. A történet tulajdonképpen Ulrik felemelkedésének krónikája: hogyan tanulja ki az építészet mesterségét, hogyan vesz részt Nándorfehérvár viadalában, végül is hogyan lesz bíróvá. Az izgalmas történet végigvezeti az olvasót a XV. század első felének konfliktusain, egyszerű, közérthető nyelven, ezért tízéves kortól nyolcvan éves korig bárkinek ajánlható.

Covers_37120
elérhető
2

John Knittel - El-Hakim
John ​Knittel az olvasót a század eleji Egyiptom egzotikus földjére vezeti el- Egyiptomba, ahol a tehetetlen kormányok alatt a nép nyomorban és szennyben, még ivóvízben is szűkölködve él, ahol járványok dúlnak, nőket rabolnak el, és beduinok készülnek vérbosszúra, ahol virágzik a korrupció, és ahol a végső szót mindenben az angol főkormányzó mondja ki. Ebben az országban szeretne segítő "hakim', vagyis orvos lenni a kis Ibráhim Gamal, régi, de szegény kopt kereskedőcsalád fia, aki a Nílus menti Aszjútból indul el, hogy mindeható tudást gyűjtsön a kairói egyetemen. Ám első betege, az az öregasszony, akit egy hályogkovács biztonságával operál meg a város felé tartó bárkán, különös jóslatot ad neki útravalóul: "...aranyláncot látok a nyakad körül. De a lánc egyik szeme sincs aranyból. Egy virág van beletűzve...elveszíted az aranyláncot. Kutatni fogsz utáni, de hasztalanul. Csak a virágot fogod megtalálni, és azt meg is őrzöd életed végéig. " - Ibráhim doktor megalázásokban és sikerekben gazdag, küzdelmes életét végigkíséri ez a jóslat, s egyre többet ért meg belőle, amint újra meg újra összehozza a sors Azízával, a gyönyörű fellah lánnyal, aki egykor megismertette vele a szerelmet, s aki maga is nehéz utat tesz meg addig, amíg az utolsó jövendölés is be nem teljesül...

J. Z. Elky - Murphy ​magyar törvényei
"Ha ​valami egyáltalán elromolhat, az el is romlik" - ezzel az alaptétellel hódította meg egycsapásra a magyar olvasókat néhány évvel ezelőtt Murphy. Furcsa és fonák világlátása - amely meghökkentően szellemes aforizmákban nyer kifejezést - azonban nemcsak rajongókra, de követőkre is talált e kis honban. Így született meg a "magyar Murphy", azoknak az - életünk szinte minden területére kiterjedő - törvényeknek a gyűjteménye, amelyek elsősorban Kelet-Közép-Európának ebben a szegletében igazak. S hogy az egész mégis nagyon ismerős? Hogy hasonlóság mutatkozik az itteni törvények s az eredeti Murphy-könyv között? (Amit még nyomatékosabbá tesznek az első kötetet is illusztráló Réber László rajzai.) Végül is ugyanabban a Murphy-törvényben szerepelünk mindannyian...

Gerald Durrell - Istenek ​kertje
Korfu ​szigete kimeríthetetlen tárháza Gerald Durrell élményeinek. A Családom és egyéb állatfajták, a Madarak, vadak, rokonok és A halak jelleme után is friss, eleven történeteket élvezhet az olvasó az Istenek kertjében, vagyis a korfui élményanyag újabb enciklopédiájában – temérdek emberi csudabogár és kedvesnél kedvesebb állat szíves segítségével. Mama és gyermekei a zsémbes Larry, a harcias Leslie, a szerelmetes Margo és nem utolsósorban minden ember és állat igaz jó barátja, Gerry – egyik bájos bonyodalomból a másikba eveznek a kék tengeren, botladoznak a dús flórájú-faunájú szigeten, a csillogó-villogó görög ég alatt. A kötetet ezúttal is a durrelli világ ihletett illusztrátorának, Réber Lászlónak rajzai díszítik.

Hans Fallada - Farkas ​a farkasok között
"Berlin, ​Gerogenkirchstrasse, III. udvar, negyedik lépcsőház, 1923. július, reggel 6 óra: a dollár állása jelenleg 414 000 márka..." Ezekkel a szavakkal kezdődik a regény. 1923. júliusa. Nem sokkal előbb Németország elvesztette a világ addigi legnagyobb háborúját, és cserébe megkapta a világ addigi legnagyobb inflációját. A reggel 6-kor még 414 000 márkát érő dollár árfolyama délre újabb ezrekkel emelkedik, majd tovább, addig amíg el nem éri a 420 milliárdot. E két csillagászati szám között játszódik le a történet Berlinben és egy földesúri birtokon, a lengyel határ közelében. Hőse Wolf Pagel, akinek nevéhez híven farkassá kell válnia a farkasok között, az infláció és spekuláció tébolyító szorításában. De Wolf Pagel szeretnivaló, ábrándos fiatalember, aki ehelyett Fortunát szeretné elcsábítani: titkos kártya és rulettklubbokban kergeti szerencséjét. Természetesen hiába. Hiszen valójában nem nagy játékos, nem is mer soha bátran játszani, mindig csak annyit szeretne nyerni, amennyi másnapra elég lenne neki magának és szerelmesének. Amikor mindenét elveszíti, szinte álomban fogadja el volt katonabajtársa ajánlatát, és másnap már annak a csőd szélén álló vidéki birtokán találja magát. Soha nem sejtett kalandok, bajok és tennivalók várnak rá, a tapasztalatlan, fellegekben járó ifjúra. Mire az infláció haláltánca véget ér, belőle ember lesz - de a körülötte élők élete összetörik, lelkileg és fizikailag betegen kerülnek ki az idő csapásai alól.

Erica Jong - Mentsd ​meg az életed
Isadora ​Wing már nem retteg a repüléstől. Isadora Wing végre meg akar tanulni repülni. Változtatni szeretne az életén, de nem tudja, hogyan. Házassága romokban hever; a hajszálrepedésekből tátongó szakadék alakult ki közte és férje között. Bár két szeretője között jól elvan, úgy érzi, ez már nem elég, és kipróbálja egy nő testi-lelki barátságát. Elindul a hírnév göröngyös útján, regényét megfilmesíteni készülnek Hollywoodban, mégsem talál kiutat élete zsákutcájából. A várva-várt változást egy jóval fiatalabb férfi szerelme hozza el az életébe. Isadora ráébred, hogy nincs értelme tovább sínylődnie egy boldogtalan házasságban, ideje megmentenie az életét.

Elisabeth Szél - Gyere ​meghalni Amszterdamba
A ​Spanyolországban élő, magyar származású írónő regénye a hatvanas években játszódik. A könyv lapjain végigkísérhetjük Joselito és társai pokoljárásának összes stációját a drogok hamis szabadságának és a homoszexualitás izgalmas kalandjának útján. Az édesanya, Pura de Torres hiába küzd a fiáért, az iraki központtal rendelkező kábítószercsempész maffia befolyása erősebb. A rendőrség is tehetetlenül áll szemben a tényekkel. A "l'amour bleu" kétes boldogsága végül is tragédiába torkollik... Mi a szerepe Gérard-nak, a nyomozónak a kétségbeesett anya mellett? Miért éppen a vétlen fiú az áldozat? Mindezt megtudhatjuk a madridi, párizsi, londoni és amszterdami helyszíneken játszódó regény lapjairól.

Truman Capote - Mozart ​és a kaméleonok
Az ​1970-es évek végén, majd' másfél évtizeddel a Hidegvérrel világsikere után a beteg, kábítószeres és alkoholista Capote írt még egy utolsó nagyszerű könyvet: egy dokumentarista elbeszélésekből és irodalmi riportokból komponált, helyenként megrendítően szép kötetet. S talán az ebben szereplő írások némelyikében jutott legközelebb eszményéhez: hogy olyan egyszerűen, tisztán írjon, "amilyen a hegyi patak". Régóta tudta, hogy különbség van nemcsak a rossz és a jó, hanem a nagyon jó írás és az igazi művészet között is, s "ez a különbség bonyolult, de kíméletlen". Istentől kapott korbácsnak nevezte ezt a tudást, amely gyakran megbénította - s mégis hálás volt érte s a remekművekért, melyeket e korbács alatt alkotott. Az életmű ilyen kiemelkedő darabjai közé tartozik a "Bűvölet", egy gyerekkori emlék fölidézése, amikor Truman a varázserejű Mrs. Fergusonnak mondta el legféltettebb titkát; vagy a "Gyönyörű gyermek", melyben az olvasó szinte együtt eteti a sirályokat Marilyn Monroe-val, aki "olyan, mint egy menekülő kolibri"; vagy a "Faragott koporsók", egy kisvárosi gyilkosságsorozat története; vagy a "Kedves idegen", melynek főhőse levelezni kezd egy soha nem látott tizenkét éves kislánnyal, s ez földúlja az életét... S még számtalan furcsa, felejthetetlen alakkal ismerkedhetünk meg: egy martinique-i idős arisztokrata hölggyel, akinek zongorajátékát kaméleonok hallgatják, Mrs. Kellyvel, aki a mélyhűtőjében tartja halott macskáit, mert képtelen örökre elveszíteni őket, egy gyilkossal, aki semmi rosszat nem lát abban, amit tett... s magával Truman Capote-val is, aki a kötet utolsó írásában önmagával készít interjút.

Elizabeth Chandler - Két ​világ határán
Egy ​év telt el Tristannak, Ivy szerelmének a halála óta. A barátok Cape Codon gyűlnek össze. Ivy már Willel jár, de még mindig képtelen elfelejteni Tristant. Ivy és Beth balesetet szenvednek. Ivy egy testelhagyásos élményt követően magához tér. Új barátjában, Guyban egyre inkább Tristan soron következő, ezúttal emberi megtestesülését véli felfedezni. De valóban így van-e?

Elizabeth Chandler - Angyalok ​és emberek
Ivy ​megpróbálkozik a lehetetlennel: megkísérli feldolgozni szerelmének, Tristannak a halálát. Vár azonban rá egy még ennél is nehezebb feladat: meg kell értenie, mi is történt igazából vele magával. Valóban öngyilkos akart lenni, vagy valaki szánt szándékkal lökte a vonat elé? Philip, a kisöccse folyton egy angyalt emleget, aki az utolsó pillanatban megmentette. A fantasztikusnak tűnő feltevés egyre valósabb tartalommal telítődik.

Falus György - József Gábor - A ​néma dosszié
Nyári ​csúcsforgalom az országúton. Egy kényelmes tempóban haladó gépkocsi a sok bravúrra szomjazó szabálytalankodó között. És a baj mégis megtörténik. Hatalmas csattanás, s a fegyelmezetten közlekedő kocsi vezetője véresen hanyatlik a volánra. Riadalom, URH-kocsi, mentők, és a sebesültet elszállítják. Egyenesen a börtönbe... Az összeroncsolódott gépkocsiajtó burkolatából kipotyogó fémkapszulák ugyanis kódolt kémjelentéseket tartalmaznak. És kezdődik a szabályos játék: bűnösök és bűnüldözők mérik össze erejüket az izgalmas fordulatokban gazdag történetben. Rózsa ezredes és fiatal munkatársa szinte a semmiből kell hogy felderítsék az igazságot: miért hallgat oly konokul a lebukott Kovács Pál, kik a bűntársai és miben sántikálnak? Falus György és Mészáros Gyula filmje ezt a történetet dolgozza föl, mégis, a regény tartogat olyan meglepetéseket a mozilátogatóknak is, amiket csak saját eszközeivel oldhat meg. De ezek felderítését már az olvasóra bízzuk.

John D. MacDonald - Bíbor ​szabadesés
KÓMÁBAN ​FEKVŐ LÁNY NAGY VAGYONT ÖRÖKÖLT - hirdették az újságok, amikor a halálos beteg milliomost, Ellis Esterlandet agyonverték egy floridai országúton, nem sokkal azelőtt, hogy a lánya is meghalt. Tőle a vagyon Esterland különváltan élő feleségére, Josie-ra szállt s vele együtt "szörnyű barátjára", Kesnerre, a filmrendezőre. Esterland fia, Ron, semmit sem kapott, ezért felajánlja az elvesztett és esetleg visszaszerezhető örökség felét Travis McGee-nek, ha McGee hajlandó utánajárni az azóta is megoldatlan gyilkosságnak. "Nem szabadnak örökölnie annak, aki megszervezi az örökhagyó halálát, még ha haldoklott is az illető" - véli Ron. McGee-t a nyomok a floridai alvilágba vezetik, ahol ő is örököl - egy fél motorszerelőműhelyt -, majd Kaliforniába, ahol egy híres színésznő segítségét kéri, s végül Iowába, ahol Josie és Kesner filmet forgat az örökölt pénzből - méghozzá katasztrófafilmet a hőlégballonokról. Itt azután robbannak az indulatok, szinte szó szerint elszabadul a pokol… De még mindig nincs vége. A hajdani gyilkos csak most kezd vadászni McGee barátaira és magára McGee-re is.

Hollós Korvin Lajos - Komédiások
Az ​olvasó e kisregény főalakjaiban bizonnyal felismerni véli egy közel másfél évtized előtti tragédia szereplőit. Ezért az író nyomatékosan előrebocsátja, 1. hogy a megtörtént tragédia csupán a lehetőséget, az atmoszférát, a keretet sugallta egy még ma sem megoldott társadalmi probléma - egy még ma is virulens, lappangva ható kórokozó - földerítésére, 2. ennélfogva a regénybeli történet csakis annyiban követi a valóságosat, amennyiben az író céljához szükséges - javarészt tehát a képzelet terméke - , amiként koholt a szereplők lélekrajza is, az első személyben író szereplő egészében, továbbá események, jellemek - az utóbbiak több jellemből kivont tipizált sűrítések - s ami legfontosabb: a regény mondanivalóját magában foglaló IV. fejezet: a terjedelmileg is döntő "Napló" teljes egészében írói koholmány; az ezt megelőző fejezetek, a valóságos históriából átvett mozzanatokkal együtt, csupán e fiktív "Napló" előkészítése, bevezetése, 3. a valóságos történetből vett modelljeit az író személyesen egyáltalán nem ismerte, a regénybeli szereplők a fölvetett - bár meg nem oldott - probléma jelképei csak, 4. mindezért azt az olvasót, ki kulcsregényt gyanítana e könyvben, az író arra kéri, ne méltassa munkáját elolvasásra.

Covers_25593
Góbéságok Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Góbéságok
Két ​koldust enged be házába a szentpáli asszony, s étellel is kínálja őket. Megkérdi: - Van itt egy tányér leves, melyikük kanalazná fel? Mire az első: - Hát én! - s már lapátolja is befelé. Mikor befejezi, azt mondja az asszony: - Van egy kis sültem is, melyikük vállaná? - Hát én! - mondja újra az első. Megkapja s befalja hamar. - Van egy kis málém is - mondja ekkor a vendéglátó asszony. - Melyikük enné meg? - Hát én! - szól ismét ugyanaz. Mikor befejezi, azt mondja az asszony: - Van itt néhány fatuskó, melyikük hasogatná fel? Mire az első a társának: - Szólj már egyszer te is valamit!

Dino Buzzati - Hajtóvadászat ​öregekre
Buzzati, ​akinek főműve, a Tatárpuszta, és második kitűnő regénye, az Egy szerelem története, komoly sikert aratott nálunk, novelláiban is rendkívül színes, izgalmas, szatirikus, forma- és ötletgazdag tehetségnek mutatkozik. Ezeket a hosszabb-rövidebb abszurd-groteszk remekléseket szerzőjük mindig mélységesen komoly, humanista mondanivalóval telíti. Játékos és eredeti ötletei sohasem öncélúak. A kötet címadó novellájában például félelmes erővel, lenyűgöző látomásként ábrázolja a fiatalok és öregek szembenállását, azt, ahogyan az öregeket üldöző, kíméletlen fiatalok végül maguk is öreggé, üldözötté és áldozattá válnak. De a többi novella is mind: szellemes, sziporkázó, könnyed eleganciával is új és új gondolatokat ébresztő írás, akár a nagyváros \"pokláról\", a gépkocsiőrületről, az elviselhetetlen magányról, a szerelem tragikus és komikus változatairól, akár korunk egyéb, megoldhatatlannak látszó problémáiról van szó - Buzzati minden sora csupa feszültség, humor, magával ragadó költőiség.

Covers_128745
Újabb ​888 humoros aforizma Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Újabb ​888 humoros aforizma
"Az ​emberevő cápa az egyik leghatásosabb környezetvédő!" "A bestseller az a könyv, amelyet azért vesznek meg sokan, mert már sokan megvették. "Többek között ezeket a gondolatokat, iróniával és humorral rendelkező emberek mondásait találjuk a könyvben. A világ- és a magyar irodalom jeles alkotóitól (Andersen, Balzac, Gorkij, Swift, Déry, Karinthy, Mikszáth, Móra stb.), ismert és kevésbé ismert íróktól, tudósoktól, közéleti személyiségektől, több esetben névtelenül maradt bölcselkedőktől származnak az aforizmák. A nagyobbrészt valóban humoros rövid mondások, meghatározások és maximák ábécérendbe szedett címszavak alatt olvashatók a kötetben, melyet névmutató egészít ki.

Fábián Nóra - Álmok ​Júdeában
Lírai ​elmélyülés és kifinomult lélektani érzék jellemzi a fiatal írónő novelláit. A kötet két rövid és egy hosszabb lélegzetvételű novellát tartalmaz. Ez utóbbi hátterét Heloisë és Abélard szerelmi tragédiája alkotja. A novellákban hangsúlyos szerepet kap a képzelet, az álomszerűség, a sóvárgás a tisztább és távolibb dolgok után. A testiség sejtelmes homályba burkolózik, a szavak a lélek rezdüléseit próbálják kifejezni. Az írónő művészete annak a Szent Ágostontól eredeztethető vallomásirodalomnak a posztmodern változata, melynek alaptörvénye: „ne kifelé indulj, hanem fordulj magadba, a belső emberben lakik az igazság.” „Elsősorban persze a kérdéseit fogalmazza meg: kivételes pontos-sággal, ökonómiával. A kérdéseit, amelyekre – főleg Istentől – nem vár választ, amelyekről tudja: nincs válasz rájuk. Kérdezni s jól kérdezni azonban egyet jelent az emberi lényeggel…” (Tóth László)

Lángh Júlia - Párizs ​fű alatt
Az ​Egy budai úrilány szerzőjének új könyve ,,Lehet, hogy ez is csak varázslat volt, egy a sok közül, hogy megbűvöljön, és tovább mélyítse azt a szerelemhez hasonlatos édes-fájó érzést, amitől mindig felnyögök: istenem, micsoda város. Nem tudom, hogy volt-e reménytelen szerelem az életemben, bár az is lehet, hogy tán mindegyik az volt; Párizs mindenesetre az. De kokettül csinálja. Néha még át is ölel kicsit, csak odaadni nem hajlandó magát. Nem is kell. Ilyennek szeretem." Lángh Júlia 1977-ben hagyta el Magyarországot, hogy gyerekeivel Párizsban töltsön egy évet. Az egy év meghosszabbodott, a hajdani ,,budai úrilány" világcsavargása közel húsz évig tartott. A Párizs fű alatt az első hét esztendő történetét meséli el, mely ugyan szűkösségben telt, ám mégis minden percét áthatotta a szabadság megélése. Kommuna, volt '68-asok, művészek, csavargók, szociális munkások, mindenféle rendű, rangú és bőrszínű emberek, jóga, vízizene, dobterápia, sztrájkok, tüntetések, munkanélküliség, feketemunka - minden, ami és aki egy nyitott társadalomban előfordul. A Párizs fű alatt a rácsodálkozás, az útkeresés könyve és szívvidító vallomás Párizsról.

Lee Child - Donna VanLiere - Mary Higgins Clark - C. J. Sansom - Elveszett ​holnap / A karácsony ígérete / Hol vagy? / Jelenések
Lee ​Child: Elveszett holnap Viszonylag könnyű felismerni az öngyilkos merénylőket, ha az ember tudja, milyen árulkodó jeleket keressen. Az egykori katonai rendőr, Jack Reacher is azok közé tartozik, akiknek ez nem okoz nehézséget, így amikor egyik éjszaka felszáll a New York-i metróra, rögtön felfigyel a kocsiban vele együtt utazó asszonyra. Tisztában van vele, hogy nincs sok választása: vagy közbelép, vagy tudomást sem vesz róla. Amikor aztán meghozza döntését, olyan események láncolatát indítja el, amelyek jóval túlmutatnak rajta. Donna VanLiere: A karácsony ígérete Gloria Bailey sokáig képtelen volt feldolgozni, hogy két héten belül elveszítette a férjét és legkisebb fiát, Matthew-t. Végül úgy döntött, hogy maga mögött hagyja a kínzó emlékeket, a kisvárost, és rászorulókat segítve új életet kezd. Amikor a sors szeszélye folytán meg kell osztania új otthonát a kiállhatatlan szomszédasszonnyal, a kényszerű együttlét próbára teszi a kitartását és az emberekbe vetett hitét. De közeleg a karácsony, és a szeretet ünnepe remek alkalom a megbocsátásra. Mary Higgins Clark: Hol vagy? Carolyn MacKenzie tizenhat éves volt, amikor bátyja, Mack kisétált bérelt lakásából, és nyomtalanul eltűnt. Az azóta eltelt tíz évben Mack minden anyák napján telefonál, hogy megnyugtassa a családját. Csakhogy minden hívás tovább növeli a bizonytalanságot, és kérdések sorát veti fel. Lehetséges, hogy Mack mégis bajban van? Elképzelhető, hogy borzalmas bűncselekmény szárad a lelkén? A már ügyvédként praktizáló Carolyn megfogadja, hogy addig nem nyugszik, amíg választ nem kap a kérdésekre. C. J. Sansom: Jelenések A XVI. századi Anglia, VIII. Henrik udvarának és London városának mindennapjai kelnek életre ebben a történelmi kalandregényben. Míg a király azzal van elfoglalva, hogy elhódítsa Catherine Parrt, Lord Latimer özvegyét, a katolikusok egyik csoportja azon mesterkedik, hogy megdöntse az uralkodó hatalmát. Egyre jobban kiéleződik a vallási konfliktus, amikor Matthew Shardlake ügyvéd egy sorozatgyilkos nyomába ered, aki bizarr módon a bibliai Jelenések könyvéből merít ihletet szörnyű bűncselekményeihez.