Ajax-loader

kollekció: Pedagógia

“Tévedni emberi dolog, de kínos.”
(Rejtő Jenő)


Gabnai Katalin - Drámajátékok
Hittétek ​volna, tanártársaim? Hittétek volna a hetvenes évek elején, mikor a Maros menti szúnyogok felhőit hessegettük a makói tanfolyam első tábortüzénél, vagy a szárnyas hangyák támadásait álltuk a mohácsi kollégium klórszagú vaságyain beszélgetve a magyar művészetpedagógia megújításáról, szóval hittétek volna, hogy egyszer drámatanári diplomát lehet majd szerezni magyar egyetemen? Mert most lehet. Már lehet. És még lehet. Rajtatok múlik, hogy a drámapedagógia, ez a bizonyítottan előre vivő módszer bekerül-e most már az általános nevelőképzésbe, ahol leginkább szükség volna rá, vagy értelmetlen adminisztráció áltevékenysége bénítja legjobbjainkat is, hosszú időre ellopva az erőt a legfontosabbtól, a ránk bízottakat megillető, inspiratív figyelemtől és a közösségteremtő, alkotó munkától. Ugye, az nem lehet?

Németh László - Pedagógiai ​írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Magyar Imre - Az ​évszázad gyermeke
Az ​évszázad gyermeké-ben az író viszonylag rövid időszak, tizenegy év (1910-1921) történetének leírására vállalkozik, de meggyőzően képes érzékeltetni, hogy a személyiségfejlődés szempontjából döntő jelentőségű kisgyermek és kamaszkori élmények hogyan, miképpen befolyásolhatták, alakíthatták egyéniségét, életútját. E kétségtelenül lélektani indíttatású mű azonban sohasem merül bántó pszichologizálgatásokba. Ellenkezőleg: Magyar Imre a hangsúlyt a könyv igen gazdag arcképcsarnokának felrajzolására helyezi. Magyar Imre könyvének legfőbb írói erénye tehát a jellemábrázolás. Mindig találó jelzőivel, humoros-ironikus helyzetrajzaival az egész embert képes megjeleníteni, sőt ami még ennél is több: az ember légkörét. Megközelítése majd mindig kétirányú, de eredményében, a kész portréban, csodálatos harmóniában ötvöződik a gyermeki optika intuitív éleslátása és a pontos diagnózisra törekvő orvosprofesszor rendkívül gazdag emberismerete.

Halák László - Illemkocka
"Tételezzük ​fel, hogy az eddig megfogalmazott viselkedési elveink és szabályaink hozzásegítették a tizennyolcadik születésnapjához érkező fiatalt s viselkedési szabályok minimumának ismeretéhez, és ezzel ahhoz is, hogy a legkisebb hátránnyal lépjen ki az életbe." Ezzel a mondattal valahol könyvünk utolsó lapjainak egyikén találkozik majd a Kedves Olvasó, ha megtisztelő érdeklődéssel elovassa az "Illemkockát". Úgy gondoljuk, akkor már e mondat ellenére egyértelmű lesz, hogy könyvünk a felnőttek számára készült, bár a tizennyolc éven aluliak is olvashatják. Nem a felnőtteket akarjuk illendő viselkedésre tanítani, bár tudjuk, gyakran kerülünk olyan helyzetbe, amikor szükségünk lenne viselkedési tanácsokra. Mégis, a felnőtt emberek viselkedésében tükröződő illemszabályok sokasága visszatart attól, hogy megkíséreljük összefoglalásukat, vagy éppen azoknak a szabályoknak a megfogalmazását, amelyek esetleg hiányoznak viselkedésünkből. Ki tudná ugyanis megmondani, mit ismernek a felnőttek és mit nem a közösen elfogadott viselkedési szabályainkból? Senki sem adhatna erre pontos választ. Ajánlatot azonban tehetünk az ifjúság nevelőinek, megfogalmazhatjuk, melyek legyenek azok a legszükségesebb viselkedési szabályok, amelyeket leányainkkal, fiainkkal megszületésüktől nagykorúságukig meg kell ismertetnünk. Könyvünk ilyen ajánlásokat tartalmaz. Az ismertetést mégsem bízhatjuk a könyvre, hiszen a legjobb nevelő a látott, tapasztalt példa. Mielőtt tehát egy gyermek kezébe veszi ezt a könyvet, mindenképpen jó, ha a környezetében levő felnőtt már ismeri, és kialakította véleményét a könyvben ajánlott helyes, illő viselkedésről. Azért is ajánljuk elsősorban felnőtteknek a könyvünket, mert az illő viselkedésünk alapjául szolgáló erkölcsöt is a felnőttektől ismerik meg a fiatalok, tehát a felnőtti egyetértés nélkül nem sok haszna lenne az "illemkockának". A viselkedési szabályok sokasága miatt előfordulhat, hogy felnőtt olvasóink is találnak új vagy újszerűen megfogalmazott illemszabályt, tehát könyvünk azoknak a felnőtteknek is hasznos lehet, akik saját viselkedésükben akarják hasznosítani ajánlatainkat. Illő szerénységgel hívjuk fel tehát Kedves Olvasóink figyelmét arra, hogy nem törekedtünk teljességre, inkább bevallottan a szükséges legkevesebbet próbáltuk megfogalmazni. Sikerült-e ez a szándékunk? Erre csak akkor kaphatunk választ, ha az olvasó egyetértését és tetszését sikerült kivívnunk, mire eljut könyvünk utolsó mondatához, amely az illő viselkedés fontosságára ekképpen hívja fel a figyelmet: illendő viselkedéssel tehát nemcsak a pillanatokat tesszük kellemessé, hanem folyamatos illő viselkedésünk nélkül a szocializmus sem valósulhat meg társadalmunkban.

Zemlényi Zoltán - Törj ​át az üvegfalon!
Zemlényi ​Zoltán neve ma már nem cseng ismeretlenül. Irodalomkedvelők, tévénézők, újságolvasók, színházlátogatók, diákok és még sorolhatnám, ki mindenki tudja, tudhatja, ki ő. Tizenöt évesen - sikeres tinédzserként - ütötte el egy autó. Hosszú kóma, majd még hosszabb lábadozási folyamat következett ezután; mozgásképtelenné, némává vált, ugyanakkor szelleme ép maradt. Két, előzőleg már napvilágot látott könyve - Hoppárézimi, Kitiltottak - sajátos szóleleményein keresztül a társadalomba való visszailleszkedésről szól; különös, egyszerre nevettető és könnycsalogató mondataival. Élete új szakaszba lépett, s ezzel együtt megszületett harmadik könyve is, a Törj át az üvegfalon!, mely mintegy kiteljesedése az előző kettőnek. Elgondolkodtató életszilánkok rejtőznek sorai között, ugyanakkor könnyed, tőle megszokottan szellemes, pozitív szemléletmódjával láttatja rohanó világunkat.

Zemlényi Zoltán - Öbölkör
Az ​egykor volt ifjú, aki 15 évének vitalitásával átrohant a zebrán, maga mögött hagyva egy sikeresnek ígérkező jövőt, kis híján belehalt autóbaleset folytán szerzett agysérülésébe. Túlélte, de megnyomorodott. Emlékezett viszont az Újpesti Öbölre, ahol sportolóként megannyiszor tette meg a kétezer méteres távot, az úgynevezett "Öbölkört". A kenuedzések szintmérője volt ez, ahol teljes erőbedobással kellett evezni. Zemlényi Zoltán mindent vissza akart kapni az élettől, így sosem hagyta abba a hajtást. Éppen ezért lett ő egy nemzedék példaképe és éppen ezért sikerült neki minden. ... Kivéve, amikor mégsem... A szerző a nagy szavak árnyékából előbukkanva bő öniróniával fűszerezve humorizál az élet viselt dolgain. Három eddig megjelent könyve (Hoppárézimi!, Kitiltottak, térj át az üvegfalon!) méltó folytatása az Öbölkör, mely gazdag szójátékokban, nyelvi leleményekben és elgondolkodtató, életigenlő tanulságokban. A szerző előadói munkásságának kulisszatitkaiba is bepillantást nyerhetünk, ugyanis a ZZ TOUR továbbra is folytatódik.

Devecz Ferenc - Jónás Katalin - Juhász Tibor - Kévés Rita - Reményi Zoltán - Seigler Gábor - Takács Barnabás - Irány ​az ECDL! / a középszintű érettségi!
Az ​elmúlt fél évszázad során a számítógépek hatalmas monstrumokból emberközeli, akár a tenyerünkben elférő eszközzé váltak. Míg első példányainkat matematikusok és mérnökök programozták, a mai alkalmazások legtöbbjét laikusok is tudják kezelni. A mechanikus írógép szinte kihalt, a különböző adatok nyilvántartását általában elektronikusan végezzük, a zsebszámológépet szintén mikroprocesszor vezérli. Az interneten nemcsak információt keresünk, hanem csevegünk, zenét hallgatunk, filmet nézünk. Bárhová tekintünk, a számítógépek felhasználásának nyomait látjuk. Nem véletlen, hogy újabban informatikai műveltségről, informatikai írástudásról beszélünk. Ezt az alapműveltséget célozza meg az Európai Számítógép-használói Jogosítvány (ECDL) vizsgaanyaga és a középszintű informatikai érettségi. Könyvünk mindkét vizsgára való felkészüléshez segítséget nyújt. Az ECDL moduljainak megfelelően áttekinti az informatikai alapismereteket, kiegészítve az érettségi követelményeivel. Egy kötetben tartalmazza a Syllabus 4.0 és a középszintű érettségi anyagát. Különösen ajánljuk a középiskolai előkészítő évfolyamok számára. A megnövekedett óraszám lehetővé teszi, hogy akár egy tanév alatt megszerezzék a diákok az ECDL-bizonyítványt. Az ECDL-en túlmutató részek pedig a sikeres informatikai érettségit alapozzák meg.

H%c3%a1zirend
elérhető
199

Jodi Picoult - Házirend
Jacob ​Hunt nem átlagos tinédzser: Asperger-szindrómája van. Képtelen értelmezni a szociális jelzéseket, sehogy sem találja a helyét kortársai között, és még attól is retteg, ha egy másik ember szemébe kell néznie. A fiút semmi sem érdekli jobban, mint a bűntények felderítése. Mindent tud a helyszínelésről, és nemegyszer valódi bűntények helyszínén is feltűnik, frászt hozva ezzel a vermonti kisváros rendőreire. Amikor Jacob segítője, egy fiatal gyógypedagógus lány brutális gyilkosság áldozatává válik, fordul a kocka, és most a rendőrség jár Jacob nyomában. A fiú érzelemmentessége, üres tekintete és szokatlan reakciói pedig szinte felérnek egy beismerő vallomással... Hogyan küzd meg Jacob és családja a betegséget övező félreértésekkel és előítéletekkel? Hogyan tud segítő kezet nyújtani egy anya, aki maga sem találja az utat a fiához, és egy kamaszodó öcs, aki sohasem élhetett normális életet beteg testvére miatt? Jodi Picoult kíméletlenül őszinte regényéből megtudjuk, milyen nehézségekkel kell megküzdeniük azoknak a családoknak, akik autista gyermekeket nevelnek - és közben éles kritikát kapunk az amerikai igazságszolgáltatási rendszerről és a szenzációhajhász, megbélyegző kisvárosi társadalomról is. A Házirend azonban krimiként is megállja a helyét, hiszen az első oldaltól az utolsóig végig kísérti az olvasót a kérdés: bűnös-e Jacob Hunt?

Ismeretlen szerző - Felsőoktatási felvételi tájékoztató 2011 - szeptemberben induló képzések - érettségizetteknek
(1 db Jelentkezési lap melléklettel) - alapképzések - egységes, osztatlan képzések - felsőfokú szakképzések

Péchy Blanka - Beszélni ​nehéz
Harminchat ​évvel ezelőtt, 1974-ben jelent meg e könyv első kiadásban, s azonnal nagy figyelmet keltett mind a nagyközönség, mind a szakemberek körében. Bárczi Géza, a 20. század egyik legjelentősebb hazai nyelvésze írta: Péchy Blanka könyve nem engedi a figyelmet ellankadni, és szinte észrevétlenül lopja bele az olvasó tudatába, hogy tárgya fontos, érdekes, érdemes vele foglalkozni, mert a művelt embernek legjellemzőbb vonásával, a beszédjével foglalkozik elmondja, saját maga hogyan ébredt rá a kérdés fontosságára rámutat a beszéd szépségéért folytatott küzdelem nehézségeire úgy ítéli, hogy érthető, ha a nyelvészek, nyelvművelők sokáig a nyelv anyagában, szerkezetében érvényesülő törvényszerűségek kutatásával foglalkoztak mennyivel inkább lép így előtérbe a beszéd ma, amikor a rádió meg a tévé által a közlések túlnyomó része élőszóban éri el a befogadót Péchy Blanka a helyes beszéd értelmi követelményeivel foglalkozik; annak a törvényeit, szabályait kereste évtizedeken át kívánatos, hogy könyve megérdemelt sikerrel találkozzék, és sokak lelkiismeretét fölébresztve hozzájáruljon a kulturált magyar beszéd igényeinek megnöveléséhez. A helyes magyar beszéd szenvedélyes harcosának, egy azóta is létező rádiósorozat megálmodójának és egykori munkatársának a könyve, amikor napvilágra került, nyelvészek egy egész csoportját is megnyilatkozásra késztette. Így a mostani kiadás e tanácskozás szövegét, továbbá egy Fónagy Ivánnal közösen készített és a hanglejtéssel foglalkozó tanulmányt is tartalmaz, emlékezések és egy értékelő tanulmány Elekfi László tollából zárja a kötetet. A Beszélni nehéz!-nek ezt az új kiadását azzal a figyelemfelhívó megjegyzéssel adjuk közre: Péchy Blanka könyvének az üzenete ma, a közbeszéd látványos romlása idején különösen időszerű!

Monspart Éva - Főzni ​jó!
Jó ​lenne, ha a gyerekek - és nemcsak a lányok! - mihamarabb megtanulnának főzni. S nem sanyarú szükségből, kelletlen végzett robotként, hanem olyan vidáman, a cselekvés örömét érezve, ahogy a könyv szerzője szeretné. Ehhez ébresztenek kedvet a hangulatos ételtörténeti bevezetők, a változatos ízeket szinte a szöveggel is érzékeltető leírások, a munkafolyamatokat részletező receptek. S aki a főzés hagyományos helyszínét, a konyhát szívesebben cseréli fel a természettel, az válogathat tábortűznél süthető, kirándulásra csomagolható ínyencségek közt. Egycsillagos ételeink elkészítéséhez bízvást foghat az is, aki először vesz fakanalat a kezébe, a háromcsillagos recepteket a tapasztaltabb ifjú szakácsoknak ajánljuk.

Dr. Genevieve Painter - Tanítsuk ​a kisbabát!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Richard C. Woolfson - Boldog ​baba
Hasznos ​kézikönyv szülők és gondozók számára, akik szeretnék helyesen ösztönözni a baba fejlődését élete első 15 hónapjában. Az elismert gyermekpszichológus tanácsai segítik az olvasót, hogy könnyebben felismerje és a fejlődésben helyesen ösztönözze gyermeke természetes képességeinek kibontakozását. A könyvben különálló fejezetek tárgyalják az egyes témákat: szem-kézkoordináció, nyelv, tanulás, mozgás, szociális és érzelmi fejlődés. Számos hasznos tanács és játék szolgál többek közt a járás és a beszéd elsajátításának elősegítésére is. Az egyes fejezetekben külön kiemelt praktikus tanácsok, gyakori kérdések és válaszok, valamint összefoglaló fejlődési táblázatok könnyítik meg az eligazodást.

Horváth Katalin - A ​képzelet világa 8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nyerges Ágnes - Mai ​fiatalok?
"Ami ​bennük végbemegy, heves vágyakozás, hogy kifejezzék magukat, megmutassák belső értékeiket. Ez párosul feltámadó testi vágyaikkal, a szerelmi örömök heves kívánásával. E téren nincs is önuralmuk. Egyébként is nagyon változékonyak, könnyen dühbe gurulnak, gyanakvóak, érzékenyek, ugyanakkor erőszakosak. Önérzetük nem bírja elviselni, hogy lekicsinylően bánjanak velük. becsvágyóak és kishitűek." Joggal hihetné az olvasó, hogy a fenti jellemzést napjainkban írta avatott pszichológus mai fiatalokról. Az idézet azonban több, mint kétezer éves, és Arisztotelésztől származik, ami rögtön érthetővé teszi, miért szerepel kérdőjel könyvünk címében. Nyerges Ágnes ugyanis azt dokumentálja sok-sok érdekes adalékkal, hogy az évezredek változásai közepette a fiatalok egy-egy adott kor felnőttjei szemében mindig "mai" fiatalok voltak, tehát nyughatatlanok, változékonyak, kirívóak, sokak szemében megbotránkoztatóak. De a legtöbb esetben cseppet sem rosszabbak a "régi" fiataloknál.

Bartók Béláné - Kisné Kertész Gabriella - Nagy Imréné - Ének-rajz-technika ​fogalomtár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_156747
Műelemzés ​- műértés Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Műelemzés ​- műértés
..Erre ​gondolva foglaltuk össze a legfontosabb, ma is érvényes és funkcionáló műelemzési eljárásokat, azok történetét, fogalomrendszerét. Berzsenyitől Bulgakovig válogatva a szerzők között, egy-egy konkrét művön, műnemenkénti tagolásban mutattuk be az adott iskola kínálta értelmezés lehetséges variációját. A gyűjteményt tudáspróba-sor zárja. Ezzel (és az 1989-ben magyar szakra jelentkezők számára készített egyetemi felvételi teszttel) lehetőséget kívánunk adni arra, hogy a maga örömére olvasó éppúgy próbára tehesse ismereteit, mint a reménybeli főiskolai vagy egyetemi hallgató. Sipos Lajos

Kovács Géza - Tapétázás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zrinszky László - A ​felnőttképzés tudománya
A ​könyv "címzett" olvasóközönsége mindazokból áll, akik valamilyen módon részesei a felnőttek tudatos fejlesztésének, de különösképp azoknak szól, akik szervezett keretek között tanulmányozzák az andragógiát.

Terts István - A ​nyelvész szóra bírja a nyelvet
A ​tagolt beszéd legsajátabb emberi képességeink egyike. Ha a nyelvről beszélünk, mindig az emberről - önmagunkról - való tudásunkat is gyarapítjuk. "Minden élettevékenységünk szabályok alapján megy végbe, melyek időben és kultúránként változnak. A nyelvtudomány módszertana azért vihető át ezeknek a kulturális kódoknak a tanulmányozására, mert ezek is nyelvek: az ember környezetében levő, jelentéssel rendelkező fizikai és szellemi tárgyak szavai és az ezekkel végezhető műveletek grammatikája alkotja őket." Terts István tanulmánya a "nyelvtudományi forradalom", a modern nyelvészet problémáit, módszertanát és sajátos gondolkodásmódját mutatja be az olvasónak.A tagolt beszéd legsajátabb emberi képességeink egyike. Ha a nyelvről beszélünk, mindig az emberről - önmagunkról - való tudásunkat is gyarapítjuk. "Minden élettevékenységünk szabályok alapján megy végbe, melyek időben és kultúránként változnak. A nyelvtudomány módszertana azért vihető át ezeknek a kulturális kódoknak a tanulmányozására, mert ezek is nyelvek: az ember környezetében levő, jelentéssel rendelkező fizikai és szellemi tárgyak szavai és az ezekkel végezhető műveletek grammatikája alkotja őket." Terts István tanulmánya a "nyelvtudományi forradalom", a modern nyelvészet problémáit, módszertanát és sajátos gondolkodásmódját mutatja be az olvasónak.

Paul Innerhofer - Kis ​pszichológia szülőknek
Innerhofer ​hasznos, okos és közérthető pszichológiakönyvet írt a szülőknek. Megközelítése gyakorlati, hiszen a szerző a viselkedéslélektan hívének vallja magát. A mindennapi nevelési problémák, a sokszor csak későn észrevett zsákutcák kikerülése ad tanácsokat. Több tucatnyi példán illusztrálja a helytelen viselkedésláncok kialakulásának és leépítésének módjait. Szülő és gyermek, tanár és diák, kortárs-gyerekek és testvérek konfliktusait teszi nagyító alá. Részletesen elemzi a jutalmazás és büntetés helytelen, illetve helyes módjait. Pszichológus-tanácsadói tapasztalatait elsősorban az alkalmazkodási és teljesítményzavarok magyarázatában hasznosítja.

Covers_162275
Zsombékok Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Zsombékok
A ​kötet címadó metaforája 1920-ból, Szekfű Gyula tollából ered: "...a heves nemzeti érzés volt jóformán az egyetlen kapocs, amely az életmód... külsődleges homogenitása mellett a középosztály különböző rétegeit összetartá. A liberális törvényhozás hiába mondta ki a szabad connubiumot és commerciumot, egy-egy vidéki társadalom nemesi, nyárspolgári, értelmiségi és zsidó rétegei mégis külön foltokban, egymástól elkülönzött zsombékokon ültek." A maga korában a kép nem fejezett ki mást, mint amit a középosztályi közvélemény erről a kérdésről széles körben gondolt: az integrált nagy magyar középosztály programja, amely a reformkor végétől kezdve oly sokszor napirendre került, nem valósult meg. Tanulmánykötetünk az iskoláztatás társadalomtörténetén keresztül közelíti meg a középosztály-képződés magyarországi sajátosságait a 19. század első feléből indítva egészen a második világháborúig. Az elmúlt évtizedben oly sok kutatási eredmény halmozódott fel a magyar társadalomtörténet-írás területén, hogy a legfontosabb kérdések szisztematikus számbavételének eljött az ideje. A kötet műfaji kínálata ennek megfelelően igen tágas: historiográfiai, fogalomtörténeti írásoktól konkrét esettanulmányokig húzódik.

Szilágyi Vilmos - Pszichoszexuális ​fejlődés - párválasztási szocializáció
A ​könyv olyan témával foglalkozik, amelyhez ma is rengeteg előítélet, félreértés kapcsolódik, így a felvilágosító munkának különös jelentősége van. Dr. Szilágyi Vilmos pszichológus nevét szexuálpszichológiai témájú cikkei, tanulmányai, dr. Buda Bélával együtt írt Párválasztás című könyve alapján ismerhette meg a pedagógiai-pszichológiai szakirodalom olvasóinak tábora. Ezúttal új, hazánkban jóformán előzmény nélküli felmérés alapján készült kötettel jelentkezik a szerző. A könyv átfogó képet ad a pszichoszexuális fejlődés szakaszairól, az egyes korszakok legfőbb pszichológiai, pedagógiai problémáiról. Érdekesen szól a párválasztási elvárásokról, attitűdökről, lehetőségekről, a nemi kapcsolatok kialakulásáról és formáiról, a konfliktusokról és frusztrációkról. Dr. Szilágyi Vilmos pontosan, megbízható szakirodalmi tájékozottsággal és kellő új felmérés birtokában informál a "kényes kérdésekben". A könyvben közölt mellékletek révén betekinthetünk szerzői "műhelytitkaiba". A könyvet elsősorban azoknak ajánljuk, akik a serdülő ifjúság nevelésével foglalkoznak pedagógusként, népművelőként - vagy akár mint szülők.

Csatár Katalin - Matematika ​tankönyv 7. osztály - I. kötet
Érdekes ​és szakmailag előremutató a függvények bemutatása az első kötetben. A valóságból választott különféle példákban ismertet meg a hozzárendelés fogalmával. A sokféle színes grafikon elemzése előkészíti a statisztikai alapismeretek tanítását is. A második kötet a számelméleti ismereteinket frissíti fel és egészíti ki újakkal. Legjelentősebb része a geometria tananyag, de betekintést nyújt az algebra világába is.

Covers_193182
Baj ​van a gyerekemmel Ismeretlen szerző
elérhető
6

Ismeretlen szerző - Baj ​van a gyerekemmel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Farkasinszky Teréz - Narkománia ​a gyermek- és fiatalkorban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Sylvia Schneider - Válaszok ​szülőknek
Amit ​a szülők a kamaszok lelkéről, testéről, emberi kapcsolatairól, szexualitásáról tudni szeretnének. Sylvia Scheider könyve nem akar tudálékosan tanítani. Bele-beleolvasva művébe egyszercsak úgy fogják érezni, hogy már nincsenek egyedül, hanem egy értelmes jóbaráttal beszélgetnek. Ez talán a legtöbb, amit egy pedagógiai-lélektani könyvtől kaphat az ember.

Willy Breinholst - Hahó, ​Anyu, hahó, Apu!
Életem ​első izgalmas éve, tulajdon előadásomban. A világom már több mint egymillió ember ismeri Willy Breinholst első könyvét, mely magyarul is megjelent, s a címe: Hahó, megérkeztem! A dán humorista legújabb munkájával is bebizonyítja, hogy Ádám és Éva óta a gyereknél nincs jobb ötlet a világon. Berinholst úr egyébként a Guiness-könyvben jegyzett példányszámrekord alapján a humor világbajnoka.

Andrew C. Rouse - Do ​it yourself!
A ​könyv először általánosságban mutatja be a drámai feladatok hasznát és használatát az angolórán. a második részben olyan irányított szituációkat találunk, melyekben a gyerekek még nem teljesen szabadon játszanak. Ezt követik a nyitott, szabad játékot engedő szituációk a harmadik részben és még néhány tudnivaló a dráma alkalmazásáról a negyedik részben.

Horváth Zsuzsanna - Felvégi Emese - Még ​mindig tudok olvasni!
Szövegértési ​segédkönyv diákoknak, pedagógusoknak, felnőtteknek A magyar nyelv és irodalom érettségi vizsgán önálló feladat a szövegértés, ennek ellenére a diákok jelentős része problémákkal küszködik ezen a téren. Pedig korunkban mind a szövegértés, mind a szövegek létrehozásának képessége az egyén és a társadalom életminőségét és perspektíváit befolyásoló tényező, a szövegek megértése olyan alapvető kulturális kompetencia, amely az önálló tájékozódás, a kritikus gondolkodás és bármely tanulás feltétele. Ez a segédkönyv az elméleti háttér rövid tisztázása után feladatsorokkal és megoldókulccsal, valamint szakirodalom-jegyzékkel segíti mind a diákok, mind a tanárok munkáját.

Madarász Tiborné - Pólos László - Ruzsa Imre - A ​logika elemei
A ​szerzők a tankönyv írásakor több évtizedes tudományos és oktatómunkájuk tapasztalatait használták fel. Ezt a rövid logikatankönyvet elsősorban egyetemi, főiskolai hallgatóknak és gyakorló pedagógusoknak ajánljuk, továbbá azoknak is, akiknek fontos a világos fogalmazás, a tiszta, áttekinthető érvelés, a következtetések logikus vagy nem logikus voltának felismerése. A tankönyv logikai eszközök elsajátítására és használatára tanít az oktatásban és a gyakorlati életben egyaránt.

Anton Szemjonovics Makarenko - Igor ​és társai
A ​világhírű regényről maga a világhírű pedagógus és író mondja el a legtalálóbb ismertetést: “Az Új ember kovácsában az a kérdés foglalkoztatott, hogyan ábrázoljam az embert a közösségben, hogyan ábrázoljam az ember harcát önmagával, a közösség harcát önmaga értékéért, saját arculatáért, hogyan mutassam be ezt a többé-kevésbé megfeszített küzdelmet. Az Igor és társaiban egészen más célokat követtem. Azt a nagyszerű közösséget akartam leírni, annak a közösségnek akartam ábrázolni belső mozgalmait, sorsát és környezetét, amelyben magam is dolgoztam.” Örömmel nyújtjuk át az immár klasszikussá vált mű legújabb kiadását fiatalabb és idősebb olvasóközönségünknek.

Kollekciók