Ajax-loader

kollekció: Pedagógia

“Tévedni emberi dolog, de kínos.”
(Rejtő Jenő)


Németh László - Pedagógiai ​írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Magyar Imre - Az ​évszázad gyermeke
Az ​évszázad gyermeké-ben az író viszonylag rövid időszak, tizenegy év (1910-1921) történetének leírására vállalkozik, de meggyőzően képes érzékeltetni, hogy a személyiségfejlődés szempontjából döntő jelentőségű kisgyermek és kamaszkori élmények hogyan, miképpen befolyásolhatták, alakíthatták egyéniségét, életútját. E kétségtelenül lélektani indíttatású mű azonban sohasem merül bántó pszichologizálgatásokba. Ellenkezőleg: Magyar Imre a hangsúlyt a könyv igen gazdag arcképcsarnokának felrajzolására helyezi. Magyar Imre könyvének legfőbb írói erénye tehát a jellemábrázolás. Mindig találó jelzőivel, humoros-ironikus helyzetrajzaival az egész embert képes megjeleníteni, sőt ami még ennél is több: az ember légkörét. Megközelítése majd mindig kétirányú, de eredményében, a kész portréban, csodálatos harmóniában ötvöződik a gyermeki optika intuitív éleslátása és a pontos diagnózisra törekvő orvosprofesszor rendkívül gazdag emberismerete.

Halák László - Illemkocka
"Tételezzük ​fel, hogy az eddig megfogalmazott viselkedési elveink és szabályaink hozzásegítették a tizennyolcadik születésnapjához érkező fiatalt s viselkedési szabályok minimumának ismeretéhez, és ezzel ahhoz is, hogy a legkisebb hátránnyal lépjen ki az életbe." Ezzel a mondattal valahol könyvünk utolsó lapjainak egyikén találkozik majd a Kedves Olvasó, ha megtisztelő érdeklődéssel elovassa az "Illemkockát". Úgy gondoljuk, akkor már e mondat ellenére egyértelmű lesz, hogy könyvünk a felnőttek számára készült, bár a tizennyolc éven aluliak is olvashatják. Nem a felnőtteket akarjuk illendő viselkedésre tanítani, bár tudjuk, gyakran kerülünk olyan helyzetbe, amikor szükségünk lenne viselkedési tanácsokra. Mégis, a felnőtt emberek viselkedésében tükröződő illemszabályok sokasága visszatart attól, hogy megkíséreljük összefoglalásukat, vagy éppen azoknak a szabályoknak a megfogalmazását, amelyek esetleg hiányoznak viselkedésünkből. Ki tudná ugyanis megmondani, mit ismernek a felnőttek és mit nem a közösen elfogadott viselkedési szabályainkból? Senki sem adhatna erre pontos választ. Ajánlatot azonban tehetünk az ifjúság nevelőinek, megfogalmazhatjuk, melyek legyenek azok a legszükségesebb viselkedési szabályok, amelyeket leányainkkal, fiainkkal megszületésüktől nagykorúságukig meg kell ismertetnünk. Könyvünk ilyen ajánlásokat tartalmaz. Az ismertetést mégsem bízhatjuk a könyvre, hiszen a legjobb nevelő a látott, tapasztalt példa. Mielőtt tehát egy gyermek kezébe veszi ezt a könyvet, mindenképpen jó, ha a környezetében levő felnőtt már ismeri, és kialakította véleményét a könyvben ajánlott helyes, illő viselkedésről. Azért is ajánljuk elsősorban felnőtteknek a könyvünket, mert az illő viselkedésünk alapjául szolgáló erkölcsöt is a felnőttektől ismerik meg a fiatalok, tehát a felnőtti egyetértés nélkül nem sok haszna lenne az "illemkockának". A viselkedési szabályok sokasága miatt előfordulhat, hogy felnőtt olvasóink is találnak új vagy újszerűen megfogalmazott illemszabályt, tehát könyvünk azoknak a felnőtteknek is hasznos lehet, akik saját viselkedésükben akarják hasznosítani ajánlatainkat. Illő szerénységgel hívjuk fel tehát Kedves Olvasóink figyelmét arra, hogy nem törekedtünk teljességre, inkább bevallottan a szükséges legkevesebbet próbáltuk megfogalmazni. Sikerült-e ez a szándékunk? Erre csak akkor kaphatunk választ, ha az olvasó egyetértését és tetszését sikerült kivívnunk, mire eljut könyvünk utolsó mondatához, amely az illő viselkedés fontosságára ekképpen hívja fel a figyelmet: illendő viselkedéssel tehát nemcsak a pillanatokat tesszük kellemessé, hanem folyamatos illő viselkedésünk nélkül a szocializmus sem valósulhat meg társadalmunkban.

Zemlényi Zoltán - Törj ​át az üvegfalon!
Zemlényi ​Zoltán neve ma már nem cseng ismeretlenül. Irodalomkedvelők, tévénézők, újságolvasók, színházlátogatók, diákok és még sorolhatnám, ki mindenki tudja, tudhatja, ki ő. Tizenöt évesen - sikeres tinédzserként - ütötte el egy autó. Hosszú kóma, majd még hosszabb lábadozási folyamat következett ezután; mozgásképtelenné, némává vált, ugyanakkor szelleme ép maradt. Két, előzőleg már napvilágot látott könyve - Hoppárézimi, Kitiltottak - sajátos szóleleményein keresztül a társadalomba való visszailleszkedésről szól; különös, egyszerre nevettető és könnycsalogató mondataival. Élete új szakaszba lépett, s ezzel együtt megszületett harmadik könyve is, a Törj át az üvegfalon!, mely mintegy kiteljesedése az előző kettőnek. Elgondolkodtató életszilánkok rejtőznek sorai között, ugyanakkor könnyed, tőle megszokottan szellemes, pozitív szemléletmódjával láttatja rohanó világunkat.

Zemlényi Zoltán - Öbölkör
Az ​egykor volt ifjú, aki 15 évének vitalitásával átrohant a zebrán, maga mögött hagyva egy sikeresnek ígérkező jövőt, kis híján belehalt autóbaleset folytán szerzett agysérülésébe. Túlélte, de megnyomorodott. Emlékezett viszont az Újpesti Öbölre, ahol sportolóként megannyiszor tette meg a kétezer méteres távot, az úgynevezett "Öbölkört". A kenuedzések szintmérője volt ez, ahol teljes erőbedobással kellett evezni. Zemlényi Zoltán mindent vissza akart kapni az élettől, így sosem hagyta abba a hajtást. Éppen ezért lett ő egy nemzedék példaképe és éppen ezért sikerült neki minden. ... Kivéve, amikor mégsem... A szerző a nagy szavak árnyékából előbukkanva bő öniróniával fűszerezve humorizál az élet viselt dolgain. Három eddig megjelent könyve (Hoppárézimi!, Kitiltottak, térj át az üvegfalon!) méltó folytatása az Öbölkör, mely gazdag szójátékokban, nyelvi leleményekben és elgondolkodtató, életigenlő tanulságokban. A szerző előadói munkásságának kulisszatitkaiba is bepillantást nyerhetünk, ugyanis a ZZ TOUR továbbra is folytatódik.

Devecz Ferenc - Jónás Katalin - Juhász Tibor - Kévés Rita - Reményi Zoltán - Seigler Gábor - Takács Barnabás - Irány ​az ECDL! / a középszintű érettségi!
Az ​elmúlt fél évszázad során a számítógépek hatalmas monstrumokból emberközeli, akár a tenyerünkben elférő eszközzé váltak. Míg első példányainkat matematikusok és mérnökök programozták, a mai alkalmazások legtöbbjét laikusok is tudják kezelni. A mechanikus írógép szinte kihalt, a különböző adatok nyilvántartását általában elektronikusan végezzük, a zsebszámológépet szintén mikroprocesszor vezérli. Az interneten nemcsak információt keresünk, hanem csevegünk, zenét hallgatunk, filmet nézünk. Bárhová tekintünk, a számítógépek felhasználásának nyomait látjuk. Nem véletlen, hogy újabban informatikai műveltségről, informatikai írástudásról beszélünk. Ezt az alapműveltséget célozza meg az Európai Számítógép-használói Jogosítvány (ECDL) vizsgaanyaga és a középszintű informatikai érettségi. Könyvünk mindkét vizsgára való felkészüléshez segítséget nyújt. Az ECDL moduljainak megfelelően áttekinti az informatikai alapismereteket, kiegészítve az érettségi követelményeivel. Egy kötetben tartalmazza a Syllabus 4.0 és a középszintű érettségi anyagát. Különösen ajánljuk a középiskolai előkészítő évfolyamok számára. A megnövekedett óraszám lehetővé teszi, hogy akár egy tanév alatt megszerezzék a diákok az ECDL-bizonyítványt. Az ECDL-en túlmutató részek pedig a sikeres informatikai érettségit alapozzák meg.

Héjjas Endre - Váczy László - 100 ​játék az orosz nyelv oktatásához
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

H%c3%a1zirend
elérhető
197

Jodi Picoult - Házirend
Jacob ​Hunt nem átlagos tinédzser: Asperger-szindrómája van. Képtelen értelmezni a szociális jelzéseket, sehogy sem találja a helyét kortársai között, és még attól is retteg, ha egy másik ember szemébe kell néznie. A fiút semmi sem érdekli jobban, mint a bűntények felderítése. Mindent tud a helyszínelésről, és nemegyszer valódi bűntények helyszínén is feltűnik, frászt hozva ezzel a vermonti kisváros rendőreire. Amikor Jacob segítője, egy fiatal gyógypedagógus lány brutális gyilkosság áldozatává válik, fordul a kocka, és most a rendőrség jár Jacob nyomában. A fiú érzelemmentessége, üres tekintete és szokatlan reakciói pedig szinte felérnek egy beismerő vallomással... Hogyan küzd meg Jacob és családja a betegséget övező félreértésekkel és előítéletekkel? Hogyan tud segítő kezet nyújtani egy anya, aki maga sem találja az utat a fiához, és egy kamaszodó öcs, aki sohasem élhetett normális életet beteg testvére miatt? Jodi Picoult kíméletlenül őszinte regényéből megtudjuk, milyen nehézségekkel kell megküzdeniük azoknak a családoknak, akik autista gyermekeket nevelnek - és közben éles kritikát kapunk az amerikai igazságszolgáltatási rendszerről és a szenzációhajhász, megbélyegző kisvárosi társadalomról is. A Házirend azonban krimiként is megállja a helyét, hiszen az első oldaltól az utolsóig végig kísérti az olvasót a kérdés: bűnös-e Jacob Hunt?

Ismeretlen szerző - Felsőoktatási felvételi tájékoztató 2011 - szeptemberben induló képzések - érettségizetteknek
(1 db Jelentkezési lap melléklettel) - alapképzések - egységes, osztatlan képzések - felsőfokú szakképzések

Monspart Éva - Főzni ​jó!
Jó ​lenne, ha a gyerekek - és nemcsak a lányok! - mihamarabb megtanulnának főzni. S nem sanyarú szükségből, kelletlen végzett robotként, hanem olyan vidáman, a cselekvés örömét érezve, ahogy a könyv szerzője szeretné. Ehhez ébresztenek kedvet a hangulatos ételtörténeti bevezetők, a változatos ízeket szinte a szöveggel is érzékeltető leírások, a munkafolyamatokat részletező receptek. S aki a főzés hagyományos helyszínét, a konyhát szívesebben cseréli fel a természettel, az válogathat tábortűznél süthető, kirándulásra csomagolható ínyencségek közt. Egycsillagos ételeink elkészítéséhez bízvást foghat az is, aki először vesz fakanalat a kezébe, a háromcsillagos recepteket a tapasztaltabb ifjú szakácsoknak ajánljuk.

Dr. Genevieve Painter - Tanítsuk ​a kisbabát!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nyerges Ágnes - Mai ​fiatalok?
"Ami ​bennük végbemegy, heves vágyakozás, hogy kifejezzék magukat, megmutassák belső értékeiket. Ez párosul feltámadó testi vágyaikkal, a szerelmi örömök heves kívánásával. E téren nincs is önuralmuk. Egyébként is nagyon változékonyak, könnyen dühbe gurulnak, gyanakvóak, érzékenyek, ugyanakkor erőszakosak. Önérzetük nem bírja elviselni, hogy lekicsinylően bánjanak velük. becsvágyóak és kishitűek." Joggal hihetné az olvasó, hogy a fenti jellemzést napjainkban írta avatott pszichológus mai fiatalokról. Az idézet azonban több, mint kétezer éves, és Arisztotelésztől származik, ami rögtön érthetővé teszi, miért szerepel kérdőjel könyvünk címében. Nyerges Ágnes ugyanis azt dokumentálja sok-sok érdekes adalékkal, hogy az évezredek változásai közepette a fiatalok egy-egy adott kor felnőttjei szemében mindig "mai" fiatalok voltak, tehát nyughatatlanok, változékonyak, kirívóak, sokak szemében megbotránkoztatóak. De a legtöbb esetben cseppet sem rosszabbak a "régi" fiataloknál.

Bartók Béláné - Kisné Kertész Gabriella - Nagy Imréné - Ének-rajz-technika ​fogalomtár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kovács Géza - Tapétázás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zrinszky László - A ​felnőttképzés tudománya
A ​könyv "címzett" olvasóközönsége mindazokból áll, akik valamilyen módon részesei a felnőttek tudatos fejlesztésének, de különösképp azoknak szól, akik szervezett keretek között tanulmányozzák az andragógiát.

Terts István - A ​nyelvész szóra bírja a nyelvet
A ​tagolt beszéd legsajátabb emberi képességeink egyike. Ha a nyelvről beszélünk, mindig az emberről - önmagunkról - való tudásunkat is gyarapítjuk. "Minden élettevékenységünk szabályok alapján megy végbe, melyek időben és kultúránként változnak. A nyelvtudomány módszertana azért vihető át ezeknek a kulturális kódoknak a tanulmányozására, mert ezek is nyelvek: az ember környezetében levő, jelentéssel rendelkező fizikai és szellemi tárgyak szavai és az ezekkel végezhető műveletek grammatikája alkotja őket." Terts István tanulmánya a "nyelvtudományi forradalom", a modern nyelvészet problémáit, módszertanát és sajátos gondolkodásmódját mutatja be az olvasónak.A tagolt beszéd legsajátabb emberi képességeink egyike. Ha a nyelvről beszélünk, mindig az emberről - önmagunkról - való tudásunkat is gyarapítjuk. "Minden élettevékenységünk szabályok alapján megy végbe, melyek időben és kultúránként változnak. A nyelvtudomány módszertana azért vihető át ezeknek a kulturális kódoknak a tanulmányozására, mert ezek is nyelvek: az ember környezetében levő, jelentéssel rendelkező fizikai és szellemi tárgyak szavai és az ezekkel végezhető műveletek grammatikája alkotja őket." Terts István tanulmánya a "nyelvtudományi forradalom", a modern nyelvészet problémáit, módszertanát és sajátos gondolkodásmódját mutatja be az olvasónak.

Paul Innerhofer - Kis ​pszichológia szülőknek
Innerhofer ​hasznos, okos és közérthető pszichológiakönyvet írt a szülőknek. Megközelítése gyakorlati, hiszen a szerző a viselkedéslélektan hívének vallja magát. A mindennapi nevelési problémák, a sokszor csak későn észrevett zsákutcák kikerülése ad tanácsokat. Több tucatnyi példán illusztrálja a helytelen viselkedésláncok kialakulásának és leépítésének módjait. Szülő és gyermek, tanár és diák, kortárs-gyerekek és testvérek konfliktusait teszi nagyító alá. Részletesen elemzi a jutalmazás és büntetés helytelen, illetve helyes módjait. Pszichológus-tanácsadói tapasztalatait elsősorban az alkalmazkodási és teljesítményzavarok magyarázatában hasznosítja.

Zsomb%c3%a9kok
Zsombékok Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Zsombékok
A ​kötet címadó metaforája 1920-ból, Szekfű Gyula tollából ered: "...a heves nemzeti érzés volt jóformán az egyetlen kapocs, amely az életmód... külsődleges homogenitása mellett a középosztály különböző rétegeit összetartá. A liberális törvényhozás hiába mondta ki a szabad connubiumot és commerciumot, egy-egy vidéki társadalom nemesi, nyárspolgári, értelmiségi és zsidó rétegei mégis külön foltokban, egymástól elkülönzött zsombékokon ültek." A maga korában a kép nem fejezett ki mást, mint amit a középosztályi közvélemény erről a kérdésről széles körben gondolt: az integrált nagy magyar középosztály programja, amely a reformkor végétől kezdve oly sokszor napirendre került, nem valósult meg. Tanulmánykötetünk az iskoláztatás társadalomtörténetén keresztül közelíti meg a középosztály-képződés magyarországi sajátosságait a 19. század első feléből indítva egészen a második világháborúig. Az elmúlt évtizedben oly sok kutatási eredmény halmozódott fel a magyar társadalomtörténet-írás területén, hogy a legfontosabb kérdések szisztematikus számbavételének eljött az ideje. A kötet műfaji kínálata ennek megfelelően igen tágas: historiográfiai, fogalomtörténeti írásoktól konkrét esettanulmányokig húzódik.

Farkasinszky Teréz - Narkománia ​a gyermek- és fiatalkorban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Sylvia Schneider - Válaszok ​szülőknek
Amit ​a szülők a kamaszok lelkéről, testéről, emberi kapcsolatairól, szexualitásáról tudni szeretnének. Sylvia Scheider könyve nem akar tudálékosan tanítani. Bele-beleolvasva művébe egyszercsak úgy fogják érezni, hogy már nincsenek egyedül, hanem egy értelmes jóbaráttal beszélgetnek. Ez talán a legtöbb, amit egy pedagógiai-lélektani könyvtől kaphat az ember.

Andrew C. Rouse - Do ​it yourself!
A ​könyv először általánosságban mutatja be a drámai feladatok hasznát és használatát az angolórán. a második részben olyan irányított szituációkat találunk, melyekben a gyerekek még nem teljesen szabadon játszanak. Ezt követik a nyitott, szabad játékot engedő szituációk a harmadik részben és még néhány tudnivaló a dráma alkalmazásáról a negyedik részben.

Horváth Zsuzsanna - Felvégi Emese - Még ​mindig tudok olvasni!
Szövegértési ​segédkönyv diákoknak, pedagógusoknak, felnőtteknek A magyar nyelv és irodalom érettségi vizsgán önálló feladat a szövegértés, ennek ellenére a diákok jelentős része problémákkal küszködik ezen a téren. Pedig korunkban mind a szövegértés, mind a szövegek létrehozásának képessége az egyén és a társadalom életminőségét és perspektíváit befolyásoló tényező, a szövegek megértése olyan alapvető kulturális kompetencia, amely az önálló tájékozódás, a kritikus gondolkodás és bármely tanulás feltétele. Ez a segédkönyv az elméleti háttér rövid tisztázása után feladatsorokkal és megoldókulccsal, valamint szakirodalom-jegyzékkel segíti mind a diákok, mind a tanárok munkáját.

Anton Szemjonovics Makarenko - Igor ​és társai
A ​világhírű regényről maga a világhírű pedagógus és író mondja el a legtalálóbb ismertetést: “Az Új ember kovácsában az a kérdés foglalkoztatott, hogyan ábrázoljam az embert a közösségben, hogyan ábrázoljam az ember harcát önmagával, a közösség harcát önmaga értékéért, saját arculatáért, hogyan mutassam be ezt a többé-kevésbé megfeszített küzdelmet. Az Igor és társaiban egészen más célokat követtem. Azt a nagyszerű közösséget akartam leírni, annak a közösségnek akartam ábrázolni belső mozgalmait, sorsát és környezetét, amelyben magam is dolgoztam.” Örömmel nyújtjuk át az immár klasszikussá vált mű legújabb kiadását fiatalabb és idősebb olvasóközönségünknek.

Hegedüs Géza - Az ​olvasás gyönyörűsége
Ezeket ​a beszélgetéseket a rádió ihlette. A szerzőnek immár jó négy évtizede a rádió az egyik legfontosabb kifejezési formája. A rádióbeli dráma - a hangjáték - ugyanúgy saját műfajom, mint a csevegő hangú ismeretterjesztés, amelyet színész barátaim olvasnak fel, mikrofon előtt az érdeklődő hallgatóknak. Nos, évekkel ezelőtt Rádiónk szerkesztőségében feltették nekem a kérdést, hogy miképpen is képzelném el, ha a legszélesebb közönség számára az olvasás gyönyörűségéről kellene beszélnem. A kérdésre még csak gondolkodnom sem kellett: mintha magam is évek óta ezt terveztem volna. Hiszen ifjúkorom hajnali éveitől kezdve szenvedélyes olvasó vagyok; ugyanúgy nem tudom elképzelni napjaimat könyv nélkül, mint étel-ital nélkül.

Czeglédy István - Róka Sándor - Rozgonyi Tibor - Matematika
Tisztelt Olvasó! Az ART-EAST Kft. kiadásában megjelent az érettségire és egyetemi-főiskolai felvételire készülő diákok számára nélkülözhetetlen és a már több éve kedvelt tesztkönyvsorozat. Ezek a - főiskolai és egyetemi tanárok által írott - nélkülözhetetlen segédeszközök az ismeretszerzésben, a felfrissítésben és a tudásszint ellenőrzésében is nagy segítséget nyújtanak. A könyvek tartalma évről évre igazodik a tantervi és a felvételi követelményekhez, így már az 1993-ban érettségiző és felvételiző diákok is bizalommal forgathatják azokat. A sorozat kötetei a következők: Biológia érettségi és egyetemi-főiskolai felvételi előkészítő feladatok Fizika érettségi és egyetemi-főiskolai felvételi előkészítő feladatok Földrajz érettségi és egyetemi-főiskolai felvételi előkészítő feladatok Magyar érettségi és egyetemi-főiskolai felvételi előkészítő feladatok Matematika érettségi és egyetemi-főiskolai felvételi előkészítő feladatok Történelem érettségi és egyetemi-főiskolai felvételi előkészítő feladatok

Szilágyi Vilmos - Mélylélektan ​és nevelés
Tartalom Bevezetés A ​mélylélektan kialakulása és fejlődése (Pedagógiai szempontú történeti áttekintés) Társadalmi feltételek, tudományos előzmények Freud útja az idegenlélektantól a pszichoanalízisig A "pszichoanalitikus neveléstan" fejlődése A pszichoanalízis alkalmazása a nevelésben A gyermekanalízis Nevelési tanácsadás és gyermekvédelem A pszichoanalitikus nevelés önrevíziója A mai mélylélektani irányzatok és a pedagógia A Freud utáni freudizmus Az indiviudálpszichológia A "komplex-pszichológia" A neopszichoanalízis Sorsanalízis, létanalízis és egyéb irányzatok Mélylélektani személyiségfelfogások A személyiség struktúrája és dinamikája A gépi modell "Ösztöndinamika" és "libido-ökonómia" Veszélyelhárítás, feszültségcsökkentés, konfliktusfeldolgozás Az individuálpszichológia személyiségképe A komplex-pszichológia személyiségképe Újabb mélylélektani személyiségteóriák Karakterológia és tipológia Libidofejlődés és jellem A "karakteranalízis" (W. Reich) Individuálpszichológiai típustan (A. Adler) A komplex-pszichológia típustana (C. G. Jung) Neopszichoanalitikus karakterológiák és tipológiák A személyiségfejlődés mélylélektani elméletei A pszichoanalízis fejlődéspszichológiája Biológiai preformizmus és fáziselmélet Freudnál A "libidofejlődés" mint a személyiségfejlődés alapjai Az Ödipusz-konfliktus szerepe a személyiségfejlődésben A latencia periódustól a genitális fázisig A "realitásérzék" fejlődése Individuálpszichológia és személyiségfejlődés Pszichikus fejlődés és egyéniesülés (Individuáció) Neposzichoanalikus fejlődéselméletek Alapkonfliktus és önmegvalósítás Az énállapotok és éndinamizmusok fejlődése Az epigenetikus elv és a normatív válságok A szülő és a társak szerepe a gyermeki fejlődésben A "mélylélektanilag megalapozott nevelés" problémája Általános megjegyzések a mélylélektan pedagógiai alkalmazásáról Szempontok és módszerek a gyermek megismeréséhez Nevelhetőség, nevelési célok és feladatok A nevelés szubjektív tényező. Attitűdök és módszerek A tudattalan szerepe a nevelésben Megengedés és korlátozás. A tekintély problémája A nevelő mint magatartási modell A családi nevelés problémái és alternatívái Az intézményes nevelés - és a mélylélektan Az óvodai nevelés Az iskola pszichés klímája. Nevelés és mentálhigiénia Az indulatáttétel szerepe az iskolában A feszültséglevezetés és szublimálás elősegítése Közösségalakítás és csoportdinamika Tanítás és tanulási problémák Tanulás és motiváció A tanulási gátlások Gyermekotthoni nevelés A summerhilli kísérlet Tehetségesek és nehezen nevelhetők A nevelési tanácsadás Felnőttnevelés, felnőttoktatás Összefoglalás helyett Fontosabb mélylélektani szakkifejezések magyarázata Irodalomjegyzék

T%c3%b6rt%c3%a9nelem191490
Történelem ​IV. Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Történelem ​IV.
"Megértés, ​jó szándék, emberség minden nyelvi akadálytól független. Ez a legbiztosabb híd nemzet és nemzet, ember és ember között." Péchy Blanka

Ross Campbell - Életre ​szóló ajándék
A ​pszichiáter szerző, négy gyermek édesapja, könyvében rávilágít arra, hogy a gyermekünkkel való jó kapcsolat alapja a feltétel nélküli szeretet és elfogadás, ami elengedhetetlen az egészséges személyiségfejlődéshez. Gyakorlati tanácsaiból megtanulhatjuk, hogyan ajándékozhatjuk meg gyermekünket tartósan ezzel az érzéssel. "Ross Campbelltől megtanulhatjuk, hogyan lehet a gyermeket nemcsak szeretni, hanem jól szeretni, sőt szeretettel fegyelmezni." Dr. Pálhegyi Ferenc, pszichológus "Tanít minket, hogy sokszor elég egy szemvillanás, egy vállra tett kéz, egy kérdés, mindegy miről, mert te érdekelsz, fiam. Az a néhány egyszerűnek tűnő tanács, az a néhány szó csodát tehet..." Miklya Luzsányi Mónika, író, pedagógus, öt gyermek édesanyja "Mondhat-e még újat a szülőknek egy nevelési tanácsadó könyv? Varázslat kell ahhoz, hogy a hétköznapokban elfásult mamák és papák ugyanúgy szeressék kamasz kölyküket, mint egykor? Ha igen, akkor Dr. Campbell képes erre a varázslatra." A boldog család c. lap Dr. Campbell neveléssel foglalkozó könyvei több mint 150 ezer példányban jelentek meg magyarul.

Suzie Hayman - Együttélés ​egy tinédzserrel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nagy László - Az ​ismeretek alkalmazásának pszichológiai problémái
A ​szerző hazai viszonylatban úttörő jellegű vizsgálatokat végzett az ismeretek alkalmazása terén. Könyve a témában alapkönyv, s egyben hiányt pótol. Most azzal a szándékkal bocsátja közre vizsgálatait, hogy a felnövekvő nemzedékre ne csak az "eszesség" és az elméleti tudás, hanem a tanulás valódi hozama, az "igazi gyakorlati tudás" legyen a jellemző.

Horgas Béla - Levendel Júlia - Trencsényi László - A ​gyerekek másképpen olvasnak
Másképpen ​- de hogyan? „A bútorszállítók a munka végeztével még egyszer körülnéztek az üres lakásban. A szoba sarkában megpillantották az ottfelejtett szeneslapátot, másutt egy virágvázát és a konyhában Fricit: ott kuporgott az ablaknál, és olvasott. Felkapták és levitték a szállítókocsihoz a lapátot, majd a vázát, végül pedig a rendületlenül olvasó Fricit, és - végigrobogva a város utcáin - Müllerék új lakásához hajtottak. Müller Frici - tízéves iskolai tanuló - az úton is csak olvasott tovább. A szállítók felvitték az emeletre a szekrényeket, az ágyakat, az asztalokat, a székeket, a ládákat, a seprűket és a vödröket; végül pedig sor került a vázára, a szeneslapátra és Fricire is. aki azonban egy pillanatra sem tette le a könyvét... Észre sem vette az egész költözködést." A gyerekek a szívükkel olvasnak - írja Erich Kästner. egyik legkedvesebb írójuk, a fent idézett történet írója egyben. Hogyan is lehetne őket megzavarni, visszarángatni a való világba, amikor képzeletben egészen másutt járnak, hiszen ők másképpen olvasnak, mint a felnőttek. Hogy hogyan és mit - erről szól a könyv, bemutatva a gyerekirodalom minden műfaját, a gyerekek legkedvesebb könyveit.

Nagy Katalin - Igazságos, ​becsületes, bátor
Egy ​kandidátusi disszertáció keretei között megkíséreltem felmérni a nevelés eredményét a tanulók erkölcsi ítéletei vonatkozásában és összevetni a nevelés eredményét a tanulók erkölcsi ítéletei vonatkozásában és összevetni a nevelési célnak megfelelő, a reformdokumentumokban megfogalmazott nevelési követelményekkel. A kutatási téma megválasztását az objektív szükségleteken kívül egy szubjektív igény is befolyásolta: mint a nevelési tervet kidolgozó munkacsoport egy tagját engem is érdekelt, izgatott a "visszajelentés", mi a hatása, van-e eredménye a nevelés ezen újszerű dokumentuma felhasználásának? A nevelési követelmények, a "kell" oldalárál nézve: hogyan formálódott a gyerekek erkölcsi arculata? S a gyerekek erkölcsi arculatának ismeretében hogyan lehet megfogalmazni a következő követelményt. A kérdésekre vizsgálatok újabb kérdéseket adtak fel, adnak fel - gondolom - minden kutatónak. A disszertáció rövidített változatát azzal a céllal és reménnyel adom közre, hogy a vizsgálat adatai segítik majd az olvasót a tanulók megismerésében és jelenleginél jobb, differenciáltabb megítélésében.

Kollekciók