Ajax-loader

kollekció: Zene

“- De Tintoretto úr! – kiáltotta Würfli – a zenész éppolyan, mint a többi pályatársa, például a festők…
- Sőt a kőfaragók és a balett-táncosok is, maga szörnyeteg!”
(Rejtő Jenő)


Cindy Jefferies - Én ​is híres leszek?!
Cloe ​minden vágya, hogy sztár legyen. Egyszerűen imád énekelni, és órákig gyakorolni hajkefe-mikrofonjával az elképzelt rajongók ezrei előtt. Ezért, amint lehetőséget kap, hogy felvételizzen a Rockley Parkba - a popsztárt faragó iskolába -, elhatározza, hogy átugorja ezt a lécet. De mindezek előtt meg kell győznie a szsüleit arról, hogy ez nem csak kislányos ábrándozás. Tudja, hogy nehéz munka vár rá - de hát a zenészek élete se fenékig tejfel! Vajon meg tudja valósítani Cloe az álmait?

Thomas Brezina - Őrület! ​Sztár lettem!
Őrület! ​Képzeld el, hogy... ...a barátnőd titokban benevez téged egy tévés kimittudra! ...éneklés közben elszakad a topod és kiesik a kezedből a mikrofon! ...az egész osztály látja ezt a tévében, és halálra röhögi magát! ...a fiú, akibe szerelmes vagy, a legnagyobb ellenségedet szereti! Elképzelted? Velem mindez megtörtént! És amikor legszívesebben kivándorolnék egy másik bolygóra... meghallom a rádióban a számomat. Őrület! Sztár lettem! Vagyis majdnem, hiszen az igazi kaland csak most kezdődik...

Kálmán Vera - Emlékszel ​még... - Kálmán Imre élete
Az ​operett-irodalom egyik legnagyobb mestere volt Kálmán Imre. Az egész világon éneklik-fütyülik a Csárdáskirálynő, a Tatárjárás, a Marica grófnő, a Montmartre-i ibolya, az Ördöglovas fülbemászó dallamait. Úgy tartják számon művészetét, mint a bécsi operett új életre keltését - méghozzá magyaros dallamokkal. A csárdás, a palotás meghódította a világot. Mégis, a Jaj cica..., a Ma Önről álmodtam megint..., a Szép város Kolozsvár..., a Jöjjön velem nagysád shimmyt járni... szerzőjéről keveset tudunk, magánéletéről pedig szinte semmit. Felesége, Vera asszony házasságuk történetének elbeszélésével ezt a hiányt pótolja. A 16 esztendős statisztalány s a 30 évvel idősebb, akkor már világhírű zeneszerző romantikus, időnkint viharos, buktatókkal is teljes szerelme élvezetes, izgalmas olvasmány minden zeneszerető, operettkedvelő olvasó számára.

Ligeti Nagy Tamás - Rapülési ​napló - Rapülők sztori
1993 ​egyik közömbös májusi napján éppen az emlékirataimat rendezgettem, amikor csöngött a telefon. Nem hiszitek el, ki volt a vonal másik végén: hát igen, maga Geszti Péter. Természetesen már az is elegendő lett volna a munka felfüggesztéséhez, hogyha néhány jól irányított kérdéssel az egészségi állapotom iránt érdeklődik, de mivel ezt az elmúlt tíz esztendőben egyszer sem tette meg - ezúttal sem kellett csalódnom. Ezzel szemben közölte: komoly mondandója van, aminek a tartalma nem telefontéma, annyit azonban elárult: mindenki, ő, a Rapülők, én - nem beszélve emberek tízezreiről - jól fog járni. Miközben bizinszszagot éreztem a levegőben, egyfelől - mint mindig - teljes támogatásomról biztosítottam, másfelől jókedvű lettem, mert éppen a napokban utasítottam vissza egy kiadói ajánlatot, amely a rendszerváltás kulcsfiguráinak nemi életével kapcsolatos mű megírására kapacitált, az a két-három újság pedig, aminek a készítésében közreműködtem, már amúgy is untatott. Geszti Péter ajánlata ennek a könyvnek a megírására szólt; az ajánlat szó immáron harmadszor szerepel két mondaton belül, de hát mit tegyek, ajánlatot tett és kész. Szép őrülten - ahogy vezetni szokott - elmentünk a kiadóba, ahol Geszti Péter, a kiadó részéről Majtényi Klára és én megállapodtunk abban, hogy személy szerint én létrehozok egy k** jó popkönyvet - így hangzott el: "k** jó popkönyv" - olyan k** jót, amilyent csak én tudok megírni, sőt olyan k** jót, amit csak ők tudnak kiadni. A kiadó képviselője még azt is mondta, hogy majd átfaxolja a szerződést, és tényleg átfaxolta! Kezdődjön meg a munka, az egész nyavalyás kéziratot június 15-ig adjam le, és akkor a mű majd megjelenik a Rapülők nyári turnéjára, mindenki örül, lekasználjuk a piacot, satöbbisatöbbisatöbbi. Miután - mint egy jó építési vállalkozó esküt tettem a határidő betartására - visszatértem otthonomba, és körülnéztem a polcon, ahol hemzsegnek a k** jó popkönyvek, magyarok és külföldiek vegyesen, és persze egyik sem olyan k** jó, hogy egy az egyben le lehessen koppintani.

Margriet de Moor - A ​virtuóz
A ​világhírű holland írónő egy XVIII. Századi, szenvedélyes nagy szerelem felidézője ebben a regényben. A hősnő, Carlotta grófnő érzelmeinek tárgya nem más, mint Gasparo Conti, a gyönyörű testű, Isten áldotta tehetségű, kasztrált szopránékes. Carlotta már kislány korában felfigyelt a templomukban éneklő, mennyei hangú kisfiúra, akit egy szép napon aztán - apja kártyaadóssága fejében - operálni vittek. A grófnő később - már mint nyiott házasságban élő asszony és családanya - újból találkozik Gasparóval a népolyi udvarnál, ahol a futó kalandok szabad és önfeledt kiélvezésével talán csak a zene, az operaelőadások szenvedélyes élvezete veszi fel a versenyt. Ekkor éli fénykorát a barokk opera, s conti, aki már sikerrel vendégszerepelt Händelnél Londonban, a nápolyi arisztokráciát is elbűvöli hangjával. A fiatal grófnő felkínálkozik neki és meghódítja. Ez a szerelem nemcsak az érzéki gyönyör forrása számára: egész valóját betölti, talán mert Carlotta homályosan érzi, hogy a kasztráltban magát az elmúlást szereti - hiszen egy korszak, egy életforma az, ami a végéhez közeledik -, maga a mulandóság ragadja meg ennek az előadásmódnak és zenei kultúrának a tovább már nem fokozható kifinomultságában.

Pierre-Jean Rémy - Maria ​Callas
Életrajz, ​művészi méltatás és írói hitvallás keveréke Perre-Jean Rémy Callas-könyve. Vagy ha úgy tetszik: a prózában elmondott görög tragédia. Nem azért, mert főhősnője, Maria Kalogeropulosz görög származású. Hanem azért, mert Maria Callas élete és pályája valóban ógörög sorstragédia volt. Elkövette a tragikai vétségek sorát: korán vállalt olyan szerepeket, amelyek hangjának korai hanyatlását idézték elő; olyan környezetet vállalt magáénak és magára, amely csak rontott hírben akkor sem hittek indiszpozícióiban, amikor valóban beteg volt. És persze megvolt benne az az életszemlélet, amely magára nézve nem ismeri el a társadalom, a világrend törvényeit, tehát az a "hübrisz", ami végeredményben minden tragikus hős bukását okozza. Pierre- Jean Rémy nem muzsikus - író. De szakértő rajongója volt Callasnak, s így biztos kézzel festette meg a XX. század "primadonna assolutájának" portréját. Callast mindenki ismerte és ma is ismeri - a könyv bemutatásához ennyi elég. A többit mondja el az író és a sok szerepkép.

Cindy Jefferies - Titkos ​tervek
Fények, ​kamera, felvétel! Tévések érkeznek a Rockley Park Iskolába, hogy a Lowther ikrekről forgassanak. A két őstehetség mindig mindent együtt csinált, és tökéletes párost alkottak. Ezért nem érti Pop, miért szomorú Lolly. Rájön-e Lolly titkaira, még mielőtt elrontja fényes pályafutásukat?

Ismeretlen szerző - Zeneművészeti ​kisszótár 1. - Huszonegy szócikk és egy ráadás
Nem ​lexikon, de igazában nem is szótár ez - nem arra való, hogy valaminek utánanézzünk, hanem arra, hogy olvassuk, élvezzük - és közben okosodjunk. Például a tekintetben, hogy mire való a zongorán a pedál, hány fajtája van, és hogyan kell élni vele. A tudást első kézből kapjuk: Alfred Brendeltől, korunk egyik vezető zongoraművészétől, aki mellesleg kitűnő író is. Sok ilyen ismerős dologgal találkozhatunk itt, zenerajongók, amelyekről talán még soha nem gondolkodtunk el alaposabban, pedig érdemes: például, hogy mióta éneklik ki a tenoristák a magas cét, és ez hogyan forradalmasította az egész operaműfajt; hogy mióta szokás tapssal megköszönni a zenei élményt, és hogyan változik a tetszésnyilvánítás módja; hogy mit jelentenek a rejtélyes KV, Hob, BWV vagy D betűk és a hozzájuk tartozó számok. Elmemozdító fejtegetést olvashatunk a pódiumon viselt frakkról és a zenekar ülésrendjéről, vagy beljebb hatolva magába a zenébe arról, hogy miért nyitott új fejezetet a zene történetében a híres "Trisztán-akkord"; hogyan fejeződik ki a zenében a sötétség; mit kell tudni a cadenzáról; mit jelent az, hogy "riff"; és egyáltalán, hogyan lehetne meghatározni azt, hogy mi a zene. A néhány oldalnyi szövegek tehát szabadon, a zene legtágabban értelmezett területéről vett témákat dolgoznak fel szórakoztatóan, a laikust és a zeneértőt egyaránt meglepve, olykor provokálva. A szellemes, könnyed, ugyanakkor valamennyi szerző esetében hatalmas háttértudást megmozgató írások eredetileg a Frankfurter Allgemeine Zeitung tárcarovatában jelentek meg, szerzőik neves publicisták, zenetudósok, zeneszerzők, előadóművészek, költők. A sorozat címe - Zeneművészeti kisszótár - eleve sugallta a kötetbe gyűjtést. Eddig két kötet jelent meg németül, és várható a harmadik is.

Koltay Gábor - Szörényi-Bródy
Szörényi ​Levente és Bródy János neve elválaszthatatlanul összefonódott az Illés, majd a Fonográf együttes munkásságával, sőt elsőszámú reprezentánsai a magyar popzenének is. Együttműködésük 15 éves születésnapja ilyen értelemben a magyar popmozgalom ünnepe is. Az őket ért dicsérő vagy bíráló szó, az őket körülvevő szeretet és gyűlölet személyükön keresztül mindig a mozgalomnak is szólt. Meggyőződésem, hogy a könyv ezért is mutat túl a szerzőpáros együttműködésének történetén, s jellemzi azt a társadalmi közeget, amelyben munkásságuk kibontakozott és kiteljesedett. A műfaji meghatározás kissé furcsa: dokumentumgyűjtemény. Gondolom, legalább ilyen furcsa, hogy alig van néhány olyan mondat ebben a könyvben, amelyet én írtam. Tehát még az is megkérdőjelezhető, vajon én vagyok-e a szerző. Én mindenesetre magaménak vallom. Budapest, 1980. szeptember Koltay Gábor

Erdődy János - Lammermoori ​Lucia szomorú és igaz története
A ​könyv címe talán meglepi az olvasót, aki Lammermoori Lucia történetét ismerheti Donizetti sokat játszott operájából, de a dalmű alapjául szolgáló Walter Scott regényből is. Most Erdődy János beszéli el ezt a régi históriát - de másképpen. Könyvünk szerzője nem változtatni, még kevésbé javítgatni akarja Scott kitűnő regényét, hanem a történetet másfél évszázaddal későbbi szemszögből nézve mondja el a másfél évszázaddal későbbi közönségnek. Szándékának segítésére tükröt állított a XVIII. század skót nagyurainak vad és vérgőzős világába: Zeno Barbaro, az olasz titkár személyét. Barbaro a Velencei Köztársaság szülötte, politikában és üzleti életben forgolódó, művelt polgár-nemzedékek józan életszemléletének örököse. E másfajta világ neveltje másként látja persze mindazt, amit a véres és szenvedélyes klán-környezetben élő skót urak észre sem vesznek. Könyvünk tehát Zeno Barbaro szemüvegén át, de a mi mai szemünkkel nézi a történetet. Walter Scott regényének egyik fontos, de alig észrevett mondata: "Edgar tizenkét hónapja utazott a kontinensre... úgy hírlett, még jó ideig távol marad, magánügyeit vagy ismeretlen küldetését intézendő". Nos ez a szűkszavú célzás aligha elégíti ki olvasóját. Nagyon fontos ok kell ahhoz, hogy ily sokáig távol marad hazájától és szerelmesétől. Bizonyára valami nagy ügyben jár csak az lehet az a bizonyos "küldetés". Ennek titkát nyomozzuk, Zeno Barbaróval együtt. Barbaro segítségével még felderítünk más, mélyebb titkokat is. Mert már Zeno Barbaro is látja, saját másfajta világának fölényével, "latin-világosságú" gondolkodásával és halvány iróniával szemlélődve, hogy az akkor Európától messze elmaradt Skócia szilaj hűbéreseinek handabandázása mögött valamiféle valóságos hajtóerők vannak: az európai hatalmak évtizedes birkózásában mutatkozó erők. És még valmai! Éppen a regény éveire esik a XVIII. század óriási pénzügyi botránya: John Law papírpénz-kibocsátása és részvénymanővere. Témánkhoz szorosan kapcsolódik a skót bankár személye, hiszen Law egyik bőkező pénzelője volt a Stuart-emigrációnak. Az ő ügyei is alaposan belejátszanak tehát kalandos történetünkbe. Erdődy János párhuzamos szerelmi és politikai történetet írt: Lucia és Edgar szerelmét szerzőnk összekapcsolja a jakobita restaurációs kísérletekkel és Skócia klánjainak az angol fönnhatóság és méginkább egymás ellen folytatott harcával. Könyve a tárgyilagos történelemszemlélet józanságával mutatja be a XVIII. század elejének feszült és bonyolult európai marakodásait, harcait és intrikáit, a pénzügyi és politikai erők tarkaságát, a szenvedélyeket és a higgadt cselszövéseket, a lovagi donkihóték és a számító üzletember-politikusok küzdelmeit...

Várnai Péter - Operalexikon
Ezzel ​a könyvvel az első magyar operalexikont veszi kézbe az olvasó. Tudjuk, hogy a komolyzene kedvelői körében az opera közel négyszáz éves műfaja a legnépszerűbb. És ez természetes is, hiszen az opera nemcsak a fülnek, hanem a szemnek is ad élményt, benne a zene, a színpad látványa, a jelmezek és a díszletek, a színészi játék és az énekesi bravúr, tehát egyetlen szóval: a zenedráma hat a közönségre. A kötet szerzőjét is a komplexitásnak ez az elve vezette. Nemcsak a művekről és az énekesektől szólnak a címszavak, helyet kaptak köztük a szövegírók, rendezők és tervezők is. Természetesen külön címszavak tájékoztatnak az operatörténet jelentős karmestereiről, valamint a leghíresebb operaházakról és fesztiválokról. Szerepelnek a fontos és népszerű áriák, kettősök és egyéb együttesek kezdő szövegsorai (eredeti nyelven és magyar fordításban), valamint a műfaj és az előadási gyakorlat szakkifejezései. A sokezer címszó ily módon, a zeneszerzők kivételével, az opera műfajáról minden tudnivalót tartalmaz.

Lukin László - Lukin Lászlóné - Ének-zene ​7
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jarosław Iwaszkiewicz - Chopin
Ez ​a Chopinről szóló új könyvem - sorrendben már a harmadik - egyáltalán nem igényli, hogy tudományos jellegűnek tekintsék. Célja mindössze az, hogy irodalmi formában tovább adjam olvasóimnak, amit Chopinről tudok és amit róla sejtek. Még egyszer emlékezetébe akartam idézni a lengyel olvasónak a nagy művész rendkívüli jellemvonásait, hogy ugyanakkor magam is eltűnődjem életművének sorsa fölött. Bevallom, könyvem megírására igen erős kísértés volt az a vágy, hogy elmélyedjek Chopin világában, elbeszélgessek vele s feleljek a kérdéseire. Ily módon született e könyv, amely sem monográfia, sem a tudományos mű elnevezésre nem tart igényt. Nem más ez, mint a Chopin művészete és személyisége iránti szeretet szülötte, valamint az a vágy, hogy ezt a hatalmas érzést megosszam olvasóimmal.

Werner Alajos - Négy ​Passió
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Csáth Géza - Zeneszerző ​portrék
Csáth ​Gézáról kevesen tudják, hogy szépírói tevékenysége mellett zenekritikusi munkássága is igen jelentős, korának egyik "nagy műveltségű, finom tollú" kritikusa volt (Éjszakai esztétizálás, 711092; Ismeretlen házban. 2. köt., 772643), de említést érdemel zeneszerzői tevékenysége is (pl. Hamvazószerda című drámájához komponált zenét). Csáth zeneszerető és zeneértő családban nőtt fel, ő maga is zenésznek készült és csak a sikertelen Zeneakadémiai felvételi után döntött az orvosi pálya mellett. A muzsikához ezer szállal kötődő író, már gimnazista korában zenekritikákat, zenei tárgyú kisesszéket írt a Bácskai Hírlap számára. Fővárosi medikusként, pedig a Budapesti Napló, a Nyugat, a Huszadik Század, a Népszava, A Polgár, a Vasárnapi Újság és a Világ című periodikumok közölték zeneszerzőkről szóló írásait, kritikáit. A most megjelent, nyolc zeneszerző portrét (Bach; Beethoven; Haydn; Schumann; Wagner; Chopin; Grieg; Erkel Ferenc) tartalmazó kötet, először 1911-ben jelent meg, majd 1971-ben az Éjszakai esztétizálás című kötet Függelékében. A széles olvasóréteghez szóló írások, igen árnyaltan, egy-egy zeneszerző stílusának lényegére mutatnak rá, de egyben jól tükrözik Csáth Géza zenei ízlését is. A rövidke esszékben az általa megfigyelt két zeneszerzőtípus ("abszolút zenész", "program-muzsikus") alkotói módszerét, valamint a zeneszerzés lélektani hátterét fejti ki. A kötet - nemcsak a zene iránt érdeklődő, hanem minden, Csáth Géza elbeszéléseit kedvelő olvasónak ajánlható.

J. Randy Taraborrelli - Madonna ​titkos története
Sokféleképpen ​jellemezték már. Mondták róla, hogy elragadó és felháborító. Komoly és önző. Pökhendi és vérlázító. Szemtelen és agresszív. Vonzó és provokatív. Abban azonban mindenki egyetért, hogy tehetséges, hogy figyelemre méltó, hogy megdolgozik a sikerért. De hiába áll már tizenöt éve az elragadtatott rajongók és az ellentábor figyelmének kereszttüzében. Madonna ma is csupa rejtély. Kötetünk szerzője arra vállalkozott, hogy fölfedje az énekesnő igazi arcát, hogy rátaláljon a popvilág egyik legismertebb, legünnepeltebb és legtöbbet vitatott női hírességének a népszerűség hókuszpókuszai mögé rejtőző valódi személyiségére. Tíz év eredménye ez a hiteles életrajz, amely nem korábban megjelent írásokból, kritikákból és riportokból állt össze, hanem a családtagokkal, barátokkal, munkatársakkal és magával a sztárral folytatott hosszú és alapos interjúkból. A legszemélyesebb élményektől áthatott beszélgetésekből született életrajz nem csupán a szenzációra éhes olvasók kíváncsiságát elégíti ki, hanem hétköznapian emberi valóságában, félelmeivel és gyengeségeivel együtt hitelesen, árnyaltan mutatja be a szórakoztató zene egyik legmeghatározóbb egyéniségét. A magánélet legérdekesebb mozzanataiban bővelkedő, fotókkal illusztrált, nem mindennapi karriertörténetben az olvasó egy egészen új Madonnát fedezhet fel.

Ismeretlen szerző - Flower ​and Butterfly (Virág és pillangó) / Echoes from the Magical Forest (Zengő csudaerdő)
A ​Virág és pillangó, valamint a Zengő csudaerdő kórusgyűjtemények angol nyelvű szöveg-fordításai

Szőllősy András - Honegger
Öt ​esztendő telt el Honegger halála óta. Öt esztendő nagy idő egy művész alkotásainak életében. Változik ez alatt az életforma, változik az ízlés, a közönség csak azt őrzi meg, ami felette áll divatok és ízlések múlásának. A teljes életmű megmaradása csak keveseknek adatott meg - s Honegger ezek közül való. Külföldön, s itthon is, csak most kezd teljes oeuvre-je igazán népszerűvé válni.

Breuer János - Kodály-kalauz
A ​Kodály- kalauz szándéka, hogy a zeneszerzőt állítsa a figyelem középpontjába, s az alkotói életmű múlhatatlan értékeire hívja fel a figyelmet. A gyakran hallható kompozíciók mellet ismerteti a közönség elé ritkábban kerülőket, a színpadra, hangversenyterembe szánt alkotások hatalmas vonulatát, végül, egy-egy összefoglaló-áttekintő fejezetben a kórusműveket, zongoradarabokat, dalokat.

Steven Isserlis - Miért ​csapott Beethoven a lecsóba?
Talán ​ismered azt az érzést, amikor van két barátod, akik nem ismerik a másikat, de biztos vagy benne, hogy jól kijönnének egymással, és minden vágyad, hogy végre összeismerkedjenek hogy aztán reményeid szerint első látásra megkedveljék egymást. Nos, ez volt az igazi oka annak, hogy megírtam ezt a könyvet. Én magam elég szerencsés voltam, hogy gyerekkoromban találkozhattam ezekkel a zeneszerzőkkel e zseniális, olykor hihetetlenül nehéz természetű, máskor nagyon szórakoztató, de mindig csodálatosan elevennek ható emberekkel. És azt akartam, hogy te is megismerd őket, és életre szóló barátságot köss velük. A könyvben megpróbáltam a lehető leghitelesebb lenni. Szerencsére semmi szükség nincs rá, hogy a zeneszerzőkkel kapcsolatban a fantáziámra hagyatkozzak ők maguk sokkal meglepőbb dolgokat produkáltak, mint bármi, amit ki tudnék találni. Nagyon örülök, hogy a könyvem magyarul is megjelenik. Magyarország simán pályázhatna manapság a világ legzeneibb országának címére és maradjon is ez így még jó sokáig! Boldog leszek, ha a könyv révén kicsit többen kezdenek érdeklődni ez iránt a hat nagy zeneszerző iránt, hiszen zsenialitással áldotta meg őket a sors, különleges életet éltek és elképesztő figurák voltak. Öröm volt megírni a könyvet remélem, olvasni is az lesz. Steven Isserlis

Covers_135542
Hakni Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Hakni
A ​hetvenes, nyolcvanas évekből megidézett haknivilágot többnyire lelkes művészek, hálás közönség, valamint kultúrosok és szerrvezőkalkották. Utóbbiak feladata volt a fellépők és a nézők hőn áhított találkozásainak létrehozása kisebb-nagyobb, közelebbi-távolabbi, de leginkább vidéken lévő kultúrházban. A kötetben élményeiket mesélik el többek között Szilágyi János, Lorán Lenke, Korda György, Szulák Andrea, Zalatnay Sarolta, Koltai Róbert, Delhusa Gjon, Ihos József, Sas József és még sokan mások....

Géczi László - A ​jövő gitáros istenei
A ​gitárosok istenítésének története 1965-ben kezdődött, amikor egy 20 éves fiatal angol gitáros olyan hatással volt a közönségre, hogy Londonban megjelentek a tűzfalakon és a metróban a Clapton is God (Clapton az isten) graffitik. A Lassúkezűnek is becézett gitáros abban az időben John Mayall Bluesbreakers-ében játszott. Eric Clapton rászolgált a rajongók istenítésére, odaadó szeretetére, hiszen pályafutása szinte töretlen azóta is a ma már 70 felé közelítő művésznek. Ebben a könyvben azonban nem róla, nem a múlt és a jelen szerencsére még élő gitáros istenségeiről (Jeff Beck, Jimmy Page, B.B. King, Buddy Guy, Leslie West, Walter Trout, Clem Clempson, Alvin Lee, Steve Hackett, Robin Trower, Joe Bonamassa…, de nem sorolom tovább őket) lesz szó hanem a legfiatalabb trónkövetelőkről. A könyvben szereplő 33 (a szám a krisztusi korra utal) ifjú gitáros többsége a 20-as, 30-as éveiben jár, mindössze néhányan vannak közülük, akik a 40-es középgenerációt képviselik. A blues, a blues-rock, de úgy általában a rockzene hagyományainak megfelelően a szólógitárosok többnyire fiúk, így lesz ez nálam is, de hét (!) férfiakat megszégyenítő tehetséggel megáldott hölgyet is bemutatok a könyvben (így ők lehetnek az istennőink)! Érdekes, hogy tulajdonképpen mindegy ezeknél a zseniális gitáros palántáknál, hogy a világ mely sarkában születtek, hogy brit, ír, kanadai, egyesült államokbeli, ausztrál, finn vagy dél-afrikai családban látták meg a napvilágot. A döntő az volt, hogy a szülői házban milyen zene vette körül őket, az apák és a mamák lemezgyűjteménye, zenei ízlése volt az a kályha ahonnan elindultak, már gyermekként a hat húr bűvkörébe kerültek, és rengeteg gyakorlással kibontakoztatták a tehetségüket. Van köztük olyan, akinek eddig mindössze egy-két lemeze jelent meg és már ezzel levette a szakmát és a közönséget a lábáról, de olyanok is vannak szép számmal, akik fiatal koruk ellenére már 10 körül járnak a lemeztermésben. Sajnos élőben a produkciójukat alig láthatjuk, hiszen hozzánk elvétve jutnak el ezek a bámulatos tehetségű gitárosok, „hála” koncertszervezőink bevállalós tevékenységének, a bemutatásra kerülő zenészek közül, eddig mindössze néhányan jártak Magyarországon! Abban bízom, hogy talán ez a kis könyv is segít abban, hogy változzon ez a méltatlan helyzet!

194771
elérhető
4

James M. Cain - Szerenád
John ​Howard Sharp operaénekes. Igaz, hogy elment a hangja, és a bárból is kidobták, ahol eddig dolgozott, de igazi operaénekes: Olaszországban tanult, a világ nagy operaszínpadain lépett föl. Most pedig egy ócska mexikói kávéházban ül, amikor belép egy gyönyörû indián lány. Az indián lányok ritkán szépek, de ez a lány tiszta azték és gyönyörû. Sharpnak amerikai voltán kívül semmije sincs, pénze egy fillér sem, de sikerül felhívnia magára Juana figyelmét. Ám amikor énekelni próbál neki, a lány kirúgja. Legközelebb akkor találkoznak, amikor Juana levélben keresi meg: nyitna egy bordélyt Acapulcóban, és könyvelõnek kellene a férfi. De az odaúton egy váratlan vihar elõl kénytelenek egy templomba menekülni. A vihar, a magaslati levegõ, a szerelem -- ki tudja, mitõl, Sharp hangja visszatér. Eleinte el sem akarja hinni, de aztán sietve Kaliforniába utaznak, és a férfiból néhány hónap leforgása alatt filmsztár lesz. Sajnos szerzõdés köti a filmvállalatához, így amikor meghívja a Metropolitan operaház New Yorkból, nem mehet el. Juana rábeszéli a szerzõdésszegésre. És innen indul útjára kettõjük végzete, ahogy azt egy Cain-mûben várni is lehet. Három leghíresebb könyve (A postás mindig kétszer csenget, Dupla vagy semmi, Mildred Pierce) után, 1956-ban ezt a regényt is megfilmesítették: Anthony Mann rendezte, Sharpot a híres film- és operasztár, Mario Lanza, Juanát pedig maga Joan Fontaine játszotta.

Cindy Jefferies - Vetélytársak
Sztárpalánták ​kíméletlen versenye! Danny igazi dobtehetség és már elég népszerű a sztárok között is a Rockley Park Iskolában. De Charlie, egyik dobos évfolyamtársa irigykedik Danny sikereire. Egyre nő a feszültség a két vetélytárs között, ezért amikor kiderül, hogy együtt kell játszaniuk a koncerten, csak úgy szikrázik körülöttük a levegő! Nagy a tét. Vajon ki tesz a győztes?

1157261_5
elérhető
44

Lévai Balázs - Lovasi
Lovasival ​2002-ben sodort minket össze az élet, azóta okoskodunk, koncertet rendezünk, disznót vágunk, pálinkázunk, csajokat és dalokat elemzünk. Vagy éppen könyvet írunk. Ez egy életrajzi könyv, egy rockzenész életrajza, a kulissza viszont egy teljes generációnak lehet ismerős: ragacsos savanyú cukor, bányásznap, vállalati beutaló, péntek esti KISZ-klub buli, Postinor és Garázs, őrség a laktanyában, Siótour diszkó. Az öröknek hitt rendszer finom, szinte megfoghatatlan áttűnése egy másikba. És persze a rockéletrajzoknál kötelező elemek sem hiányoznak: egy kis drog, egy kis szex, a rock n rollról nem is beszélve. Olyan, mint az ország, amiben élünk: magyar szex, magyar drugs, magyar rock n roll. Nehogy szájukra vegyenek a szomszédok. "Ha engem kérdeznek, biztos nem haverkodnék magammal, ezt szögezzük le elöljáróban. Sokszor idegesítő fasz vagyok. Az izgága, szemüveges csávó a szomszéd asztaltól, aki hangosan okoskodik, és mindenről van véleménye. Megvan? Ezt a megnyerő karakterrajzot azért skicceltem fel a legelején, mert ez az én sztorim, vállalom az összes hibájával, hülyeségével, torzulásával és korlátjával együtt. Lelkem rajta."

Mitch Winehouse - Amy ​a lányom
Amy ​apja és bizalmasa, Mitch Winehouse első ízben osztja meg lányáról szóló gondolatait a világgal: könyvéből megismerjük a babusgatott pici gyereket, a szupersztár előadóművészt, a szenvedő nőt. Személyes történetekkel, bizalmas emlékekkel festi meg Amy portréját, a szerető lányét, aki varázslatos hangot kapott az égiektől. A pajkos korai évektől a meghatározó zenei élményeken át a karrierről szóló álmokig és elképesztő sikerekig mindenről szó esik a könyvben, beleértve a legsötétebb napokat is és Amy baljós küzdelmét a káros szenvedélyekkel. A könyv őszinte, szenvedélyes és megindító portré nemzedéke talán legtehetségesebb énekesnőjéről, egyedülálló emlékirat attól az embertől, aki Amyt a legjobban ismerte.

G. Dénes György - Hajdu Júlia - Kálmán Imre - Lehár Ferenc - Majláth Júlia - Kedvenc ​dalaink szövegei
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Caruso
elérhető
0

Stanley Jackson - Caruso
Tartalomból: Enrico ​Caruso a század egyik legnagyobb énekese volt. Nemcsak hangfenomén, máig utolérhetetlen tenor, hanem az egyik legelső, modern értelemben vett precíz és lelkiismeretes vokális előadóművész. A magyar közönség most először olvashatja hiteles, dokumentumokon alupoló, mégis igen olvasmányosan, gördülékenyen megírt életrajzát, Stanley Jackson angol író munkáját. Köztudott, hogy ez a nagy művész annak idején Budapesten megbukott. Ezért a kötetet Caruso vendégszereplésének egykorú magyar sajtódokumentumaiból való összeállítással egészítettük ki.

Zalatnay Sarolta - Ezt ​sem a zárdában írtam
Köszönöm ​ezt a könyvet a férfiaknak, akik hagytak mesélni... Köszönöm a nőknek, Czinkóczi Zsuzsának, Dollynak, Galambos Erzsinek, Hernádi Juditnak, Kondor Katalinnak, Kovács Zsuzsának, Kudlik Júliának, Lakatos Gabriellának, Mészáros Mártának, Pataki Áginak, Pécsi Ildikónak, Psota Irénnek, Ruttkai Évának, Szekeres Robertának, Törőcsik Marinak és az Édesanyámnak, akik többet mondtak el, mint amit valaha reméltem!

Bolyki László - Kegyelem ​és kalmárszellem
„…amikor ​apaként elmegyek az óvodába, hogy elhozzam a kisfiamat, akkor milyen alapon választom ki, hogy kit viszek haza? Talán megkérdezem az óvónőtől, hogy melyik gyerek viselkedett a legjobban? Vagy körülnézek, hogy melyik kölyök a legszebb? És ha az óvónő azzal fogad, hogy az én gyerekem elpáholta öt csoporttársát, és egy pohár kefirt öntött a takarító néni fejére, akkor ott hagyom, és választok egy normális gyereket? Nem. Minden körülmények közt a sajátomat viszem haza. Azért, mert ő az enyém! Ez a vele való kapcsolatom alapja. És ha ez az alap megvan, hazaviszem őt, és otthon elbeszélgetek vele a pohár kefirről, az ovistársakról, a takarító néniről és a verekedésről. Milyen egyszerűnek és természetesnek tűnik mindez, ha a saját gyermekeinkről van szó, de ha Jézus mondja ugyanezt az Atyáról, akkor zavarba jövünk, mert a szégyen és a félelem által belénk vésődött kalmárszellem olyan mélyen járja át a lelkünket, hogy el sem tudjuk képzelni, hogy csak úgy, minden feltétel nélkül szeretni való emberek vagyunk…” BOLYKI LÁSZLÓ 1973-ban született Budapesten. Zenész (Bolyki Brothers, Budapesti Fesztiválzenekar, Erkel Ferenc Kamarazenekar), spirituális szemléletű lelkigondozó, párkapcsolati és önismereti témákra szakosodott tréner, a Milyen zenét szeret Isten? című kötet szerzője. „Bolyki László munkája azt tanítja nekünk, hogy a múlt ősi kultúrájának szimbolikus értékei a mai ember problémáiban is eleven lélektani, spirituális útmutatást tudnak nyújtani.” dr. SÜLE FERENC, a volt Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet Valláslélektani Osztályának főorvosa „A Kegyelem és kalmárszellem nem csak egy könyv a sok közül; fontos, hogy minél több olvasóhoz eljusson! Mindenkinek ajánlom szeretettel.” SZENCZY SÁNDOR a Baptista Szeretetszolgálat Alapítvány vezetője

Cindy Jefferies - A ​kölyöksztár
Cloe ​bekerül a tehetségfejlesztő iskolába, a Rockley Parkba. Ez volt az első lépcsőfok a popénekessé válás rögös útján. Elszánta magát, hogy csodálatosan szerepel majd a Jövő Sztárja koncerten - hallotta, hogy sok lemezkiadó cég tehetségkutatója felbukkan ezeken a koncerteken - de akadt egy kis probléma: elment a hangja! A barátai rengeteget segítenek, hogy Cloe újra nagy hangerővel tudjon énekelni, de fogy az idő. Lehet, hogy Cloe elszalasztja a Nagy Lehetőséget?

Romain Rolland - Jean-Christophe ​gyermekévei
Gyermekek, ​serdülő ifjak legkedvesebb könyvei közt igen sok van olyan, amelyet felnőtteknek szánt az író. Ezeket a könyveket érdekességük, tisztaságuk, meg a belőlük sugárzó emberséges gondolkozás méltóvá teszi arra, hogy a legkényesebb, a legtöbbet követelő olvasók: gyermekek, ifjak kezébe kerüljenek. Legföljebb kurtítani, simítani kell rajtuk. Ilyen könyv például, amelyet az egész világ ifjúsága ismer és szeret: Don Quijote, Robinson, Gulliver, Tamás bátya kunyhója és még sok más. Most ismét ilyen könyvvel gazdagodik a magyar fiatalok könyvtára. A Jean-Christophe olyan történetnek kezdetét mondja el, amelyet írója tíz kötetben tárt a felnőtt olvasók elé. Nagy lelki gyönyörűség és gazdagodás lesz ennyit megismerni ebből a történetből, addig is, amíg az egészet elolvashatjátok.

Kollekciók