Ajax-loader

kollekció: Zene

“- De Tintoretto úr! – kiáltotta Würfli – a zenész éppolyan, mint a többi pályatársa, például a festők…
- Sőt a kőfaragók és a balett-táncosok is, maga szörnyeteg!”
(Rejtő Jenő)


Covers_79207
elérhető
1

Tito Gobbi - Életem
A ​zenei előadóművészet talán minden területén ismerünk olyan zseniális művészeket, akiknek működése szinte sorsforduló. Az ilyen művészek forradalmasítják az előadásmódot, új eszméket honosítanak meg - vagy esetleg nagyon is régieket elevenítenek fel -, de mindenképpen átalakítják nemcsak a művészek, de a közönség ízlését és szemléletét is. A modern operajátszás területén ilyen művész Tito Gobbi. Tulajdonképpen az ő nevéhez kapcsolhatjuk a mai "énekesszínész" fogalom megszületését, hiszen ő volt az első - vagy az elsők közt a legeredményesebb és leghíresebb -, aki nem elégedett meg az emberi énekhang szépségének csillogtatásával, a virtuóz technikával és az operaéneklés többi külsőséges eszközével, hanem azt vallotta, hogy az énekes minden rendelkezésére álló eszközt latba kell hogy vessen egyetlen cél: az ábrázolt figura minél sokoldalúbb megvilágítására. Így Gobbi és követői számára egyaránt fontos és lényeges az ének és a színjáték, a maszk és a jelmez. Az énekben magában pedig nincsen fontosabb feladat, mint a jellemzést szolgáló különböző hangi árnyalatok megvalósítása. Ezt nevezzük összefoglaló néven mai, modern operajátszásnak; s ennek az irányzatnak volt elindítója Tito Gobbi. A nagy művész egyben kitűnő humorú ember is. Emlékiratai számos humoros epizódot tartalmaznak. Színes, olvasmányos lektür ez az életrajz, azt az olvasót is jól elszórakoztatja, aki nem a szakma rejtélyeire kíváncsi. S felvonulnak a lapokon az elmúlt fél évszázad nagy operaénekesei is, élükön Maria Callasszal, korunk legnagyobb Scarpiájának állandó ToscájávaI. Döbbenetes hatású képanyag egészíti ki a szöveget. Ha volt könyv, amelyben az illusztrációs anyag egyenértékű a szöveggel, úgy ez az. Hiszen Gobbi szerepképei lenyűgözően bizonyítják a fentieket : minden szerepében más és más arc néz velünk szembe, más és más karakter tükröződik rajtuk.

Fenyves György - Csak ​fiataloknak II.
"Emlékeznek? ​ Storyville-ből indultunk el. Ott jártunk New Orleans szórakozónegyedében, sürögtünk-forogtunk a mindig tele utcákon, nézelődtünk és hallgatóztunk. Tanúi lehettünk a néger és kreol marching-bandek első fellépéseinek, s mint a New-Orleansi gyerekek, mi is nyomukba szegődtünk."

Barabás Tibor - Mozart ​párizsi utazása / Beethoven
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nora Maclaine - Michael ​Jackson
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zalatnay Sarolta - Nem ​vagyok én apáca
"Ez ​az írás egy tökéletesen egészséges lelkületű ember pszichológiai kórképe. Persze ha könyvnek tekintjük, akkor széteső, esetleges szerkesztésű, vagyis nagyszerű!... Mert halálba untam volna, ha bármennyire is szerkesztett lenne! .... Ebben a könyvben én is benne vagyok, de azért kár, hogy nem vagyok benne!...." Verebes István

Illésné Áncsán Aranka - Oláh ​Ibolya naplója Anyácskától
- ​Sokszor a sírás szorongatja a torkomat, amikor énekelsz, olyan mélyről tör fel belőled a szomorúság. Nem értettem, mitől izzik benned ez az ősfájdalom. Most már tudom. Az anyatejjel szívtad magadba ott, azon a fagyos napon, a jeges kövön, az édesanyád ölében fekve - vallja naplója lapjain a csecsemőkorától állami gondozásban nevelkedő Oláh Ibolyának a tiszadobi gyermekvárosban két évtizede élő és dolgozó Anyácska.

Tótfalusi István - Operamesék
Véget ​ér a nyitány, fellebben az Operaház nagy függönye, és a színen megjelenik a daliás Tamino, sarkában a félelmetes kígyó. Megszólalnak a varázsos énekhangok, és a néző egyre jobban fülel: miről is énekelnek? Az egyik énekes érthetően ejti ki a szöveget, a másik kevésbé, néha az egész előadás idegen nyelven hangzik el. Épp ezért, aki a halhatatlan operákat igazán élvezni akarja, annak jól kell ismernie történetüket. Ismerkedni az operákkal - ebben akar segíteni ez a könyv a kezdő operalátogatóknak, a zenével ismerkedő fiataloknak. Egy-egy kis történetben - ha úgy tetszik, mesében, ha úgy tetszik, elbeszélésben - idézi fel az operairodalom huszonkilenc legnépszerűbb remekét, ezek cselekményét. Aki a zeneszerzőről és zenéről is tudni szeretne valamit, azt a kötet végi jegyzetek igazítják el.

Lehotay-Horváth György - Rózsa ​Miklós életem történeteiből
43 ​esztendei távollét után, 1974-ben látogatott ismét szülőhazájába az 1907-ben Budapesten született, kivált filmzenéi által világszerte ismert zeneszerző, Rózsa Miklós. Hogy szellemi gyökerei emberöltőnyinél hosszabb távollét tán sem tépődtek ki talajukból, érzékelhette a rádióhallgató tiszta, élvezetes magyar beszédéből, hamiskássan fordulatos adomázásából, csúfondárosan pesties előadásmódjából, Kötetünk címe tudatosan játékos: nem élettörténetét meséli el Rózsa, hanem valóban élete történeteit, mindenekelőtt találkozásait a legkülönfélébb valódi és talmi hírességekkel - Mario Lanzádtól Toscaniniig, Judy Garlandtól Marilyn Monroe-ig -, valamint olyan, sokszor drámai sorsfordulókat, melyekbe a világtörténelem alaposan belejátszott. Az önmagukban is szórakoztató epizódok mégsem puszta "nagy emberek papucsban"-anekdoták. A zsugorított jellemrajzok, groteszk események mögött felsejlik Holywood, az "álomgyár" fénykora, a korabeli zenei élet és a filmszínészek világának megannyi fénye és árnya. Az írott szöveg igyekezett az élőszó varászát, egy vonzóan világos, derűs elme sziporkáit átmenteni, remélve, hogy sikerül fölidézni egy különleges életpálya légkörét, s egy részben letűnt, részben nagyon is élő művészvilágot.

Pribojszki Mátyás - Herfli ​suli
Kedves ​Herfli Suli olvasók! Mindenekelőtt engedjétek még, hogy bemutatkozzam. Pribojszki Mátyás vagyok idén már 29 éves, hivatalosan pedagógus végzettségű és mintegy másfél évtizede foglalkoztat ez a varázslatos, gyönyörűséges hangszer a szájharmonika vagy becenevén a „herfli". 1991-től játszom rendszeresen zenekarokban. 1994-ben alakítottam meg saját csapatomat Blues Fools néven, mellyel körbekoncerteztük szinte egész Európát, Jugoszláviától Írországig, a Benelux Államoktól Finnországig. Az aktív zenélés mellett mindig foglalkoztatott a harmonika tanítása is. Már a legelején rájöttem, hogy hagyományos didaktikai módszerekkel nem sokra jutunk a szájharmonika tanításban, így szükséges volt egy speciális, már nemzetközileg is ismert és elismert jelrendszerre, a klasszikus ötvonalas kottarendszer mellett. Nálam úgy a 80'-as évek vége felé kezdődött Akkoriban még nem tudtam mi lesz ebből az egészen különös hobbiból. Igen, abszolút különös, sőt talán inkább különleges hangszer a „miénk", hiszen annyira más, bensőséges, semmihez sem hasonlítható. Sokszor fogalmazok úgy, hogy a szájharmonika, vagy herfli a legintimebb hangszer az egész földkerekségen. Tenyerünkben tarjuk, ajkainkat ráhelyezve fújjuk, szívjuk sok esetben még nyelvünket is használjuk és arra vagyunk hagyatkozva amit hallunk, mert közben nem látjuk mit is csinálunk valójában A könyv ebben próbál segítséget adni és egy hiánypótló szerepet betölteni Magyarországon, magyar nyelven.

Şerban Foarţă - Eszteró István - Concertino
„Sok ​mindent nem tudtam, sok mindent nem tudok Şerban Foarţăról. Tudtam, hogy a jelenkori román irodalom egyik legismertebb költője, esszéírója, de nem, hogy a képzőművészetben, zenében is (be)járatos alkotóművész. (...) Már lefordítottam néhány versét, mikor azt hallottam, majd olvastam is, hogy versei lefordíthatatlanok. (...) ...remélni sem mertem volna, hogy közös fordításkötetünk legyen. Olyan, amelyben a kétnyelvű olvasó egyszerre élvezheti két költő verseit: románul, illetve magyarul, miközben a szerzők szerepet cserélve hol költőként, hol pedig fordítóként mutatkoznak be.”

Covers_165943
elérhető
2

Aczél Gergő - Megasztár
Most ​bemegyünk a színfalak mögé. Aczél Gergő vezet minket, így régi ismerősként vehetünk részt a baráti beszélgetésekben, eldiskurálunk a műsorvezetőkkel, a zsűrivel - és igen, máris itt vannak az új arcok! Elvegyülhetünk köztük még akkor is, amikor még ezren vannak, anikor még csak egymással ismerkednek. Ők megtudhatják Gergőtől, milyen a megasztárok élete, mi pedig azt, hogy kik ők valójában, amikor nem csak csillogásban látjuk őket.

Janicsák István - Z'ZI ​labor fehéren feketén
Vess ​bukfencet bohó zenész! Könyörgöm mutass valamit! Ne dohányozz, vagy akár kedvesen beszélgess kicsit ... bitang vagy, tudom. Szemedben ott a léhaság, azt hinnéd baj az? Hogy nekem legyél, az a fontos. Nevezz úgy, KÖZÖNSÉG. Na látod, ilyen értelemben légy közönséges! Legyen nálad mindig show és kenyér!

Mac Montandon - Tom ​Waits - Álmodban ártatlan
E ​kötet riportjainak, esszéinek java megpróbál egyfajta fejlődést felvázolni, mely a Closing Time édeskés balladáit zongorázó, gitározó trubadúrjától a Bone Machine vagy a Mule Variation című lemezek zörejzenéivel kísérletező, avantgárd művészéig ível, felismerhetjük Tom Waits valamennyi arcát. A nyers zörej-zenék mellett egész pályafutása alatt ott duruzsoltak a mélabús balladák, és még rengeteg más stílus is jelen van. Mert igazán attól zseniális, ahogy a legkülönbözőbb stílusokat keveri a leglazább természetességgel.

Herczeg Sára - Kirády Attila - Én, ​Torres!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gál György Sándor - Hazám, ​hazám, te mindenem
Gál ​György Sándor regénye Erkel Ferenc küzdelmes életét jeleníti meg. Erkel a magyar nemzeti muzsika egyik megteremtője, aki úgyszólván elődök nélkül hozta létre a magyar operát (Báthori Márai, Hunyadi László, Bánk bán, Névtelen hősök, Brankovics, Dózsa György stb.). E hatalmas alkotó munkája mellett megteremtője a magyar szimfonikus játéknak is, hiszen a százéves múltra visszatekintő filharmóniai zenekarunk első karmestere. S az ő nevéhez fűződik a Zeneművészeti Főiskola alapkőletétele is. Gál György Sándor regénye Erkel életművét a század világtörténelmébe ágyazza bele. Megelevenednek 1848-49 forradalmi küzdelmei, a magyar nép csodálatos önvédelmi harca, amellyel nyelvét, kultúráját, létét s forradalmának vívmányait védelmezte.

Kapuvári Gábor - Sebők János - Deep ​Purple
Minden ​idők legnagyobb hatású hard rock zenekaráról szól ez a könyv. Ritchie Blackmore, Ian Gillan, Roger Glover, Jon Lord és Ian Paice néhány tündökletes - és gyötrődésekkel teli - esztendő alatt átírta a rock történelemkönyvét. Ez a csapat újfajta zenével ajándékozta meg a világot. Zenei stílusuk iskolává lett, követők tucatjai eredtek a nyomukba. A hard rock zene előadói ma is ehhez a zenekarhoz mérik magukat. E csoport tagjai rosszul viselték a közös nehézségeket. Így hát - a dolgok örökös és szomorúan szigorú törvénye szerint - szét kellett válniuk. Öt dudás egy csárdában: sok. Új zenekarok születtek a Nagy Ötös tagjainak részvételével. Aztán azok is feloszlottak. a sors azonban (talán) szereti ezt a műfajt. Hosszú-hosszú szünet után ugyanis újra közös munkába fogtak... Itt tartunk ma. 1985-ben a Kerrang összeállította minden idők száz legjobb kemény rock szerzeményének listáját. És mi más adhatna méltóbb biztatást, mint hogy a száz címből tizenegynek köze van ahhoz a zenekarhoz, amelyet így hívnak: DEEP PURPLE.

Jackie Collins - A ​csúcson
A ​hanglemezipar New York-i és londoni műhelyeibe kalauzolja el a történet az olvasót. A szereplők - főként rock sztárok - élete és pályája összefonódik a mindenható és kíméletlen lemezmágnás, Marcus Citroen ambícióival és a mamutcége érdekeivel. De ezek a férfiak és nők egymás sorsát is lépten-nyomon keresztezik. A nagy és végső számvetésre a floridai tengerparton, egy hihetetlenül fényűző garden-partyn kerül sor, egy őrült, feszültséggel, erotikával, izgalommal és ritmussal teli éjszakán.

Jim Morrison - Amerikai ​ima
Jim, ​akkor még James, otthagyta családját, aztán otthagyta a Los Angeles-i Egyetem filmrendező szakát, aztán otthagyta a Doorsot, aztán a költészetet és Párizst egyszerre, otthagyott üres poharakat, csikkeket, nőket, a lelküket, a testüket, tetűket és tűket, és most is nyilván éppen iszkol valahonnan, amit elért és elunt. Ha valaki következetes, nem áll meg soha. Még a „halál" után sem. Él tovább, alászáll egy sorban, leszáll egy hangra, egy mellre, vagy egy rózsára, a saját sírjára. Ollé. Normális ember nem hagyja ott a Doorsot, bár normális ember nem is játszhat a Doorsban. De magából lehet elege. Otthagyja saját magát, azaz a Doorsot. Így már érdekesebb a kutakodás. Csak a „lelet" idegesítően furcsa és abszurd: mindez a költészet miatt történt? Hol vannak a versek? Csak írások maradtak, melyek talán versek, talán ötletek, talán vázlatok. Soha senki nem fog)a eldönteni, hacsak ő meg nem jelenik egyszer, hogy széttépje őket. Írt pár jó verset, pár rosszat. Nyilván röhög, hogy annyian járnak a sírjához. Ha meg ott van, biztos pipa, hogy nem hagyják aludni. És időnként kinyúl a sírból, belecsíp egy narkósba, aki először halálra rémül, majd másnap elkezd egy bluest énekelni. És nem akar költő lenni 1993-ban.

Christopher Andersen - Mick ​Jagger
Szeretők, ​szexfüggőség, kábítószerek, pénz, vad tivornyák. A New York Times bestsellerlistáit megjárt szerző szerint Jagger élete még sokkal vadabb és extrémebb, mint gondolnánk. Mick Jagger, a vitán felül állóan tehetséges zenész, korunk kultúrájának meghatározó alakja, évtizedeken át óvta élete meghökkentő titkait – egészen mostanáig. Miközben a Rolling Stones fennállásának 50. évfordulóját ünnepli, Christopher Andersen író és újságíró letépi a maszkot a rockzenetörténet egyik legtitokzatosabb ikonjának arcáról ebben a mindent kiteregető életrajzban, amely éppoly kihagyhatatlan, mint Jagger zenei életműve.

B. Molnár László - Zámbó ​testvérek
2001. ​január 2-án hajnalban meghalt Zámbó Jimmy, Magyarország legnépszerűbb popénekese. Milliók gyászolták. Sokan sokféleképpen emlékeztek már rá, csupán azok hallgattak eddig, akik a legrégebben és a legjobban ismerték:a testvérei és édesanyja, Anna néni. Most végre ők is megszólalnak, felidézik emlékeiket: György, aki rosszul lett öccse halálának pillanatában; Marietta, aki először vesztette el türelmét, és támadt a szenzációhajhász médiára; Tihamér, aki együtt dolgozott vele a bárban és Árpád, aki megszólalásig hasonlít Jimmyre. S végül Anna néni, aki a januári tragédia óta egyfolytában azt hangoztatja ismerőseinek, ő nem a Királyt, hanem a gyermekét vesztette el.

Janicsák István - Szerelem ​nagyon hijányzol
Ez ​nem zenész könyv. De a lehetetlennel játszik. Megpróbálja leírni a világ legcsodásabb élményét, a találkozást a zenével. Mint ilyen tehát, természetesen eleve kudarcra van ítélve. Sikere nem is ebben rejlik, hanem az elmondhatatlanság misztikus gyönyörében. Ebben hasonlít a szerelemre. De akkor ez mégiscsak zenész könyv. Janicsák István

William Wright - Pavarotti ​- A pék fia és kilenc magas cé
A ​világhírű olasz tenorista, Luciano Pavarotti művészete és személye körül példátlan kultusz, valóságos mánia bontakozott ki az elmúlt évek Amerikájában. pavarotti talán az első a huszadik századi operaénekesek között, akit a popcsillagok, sportbálványok és filszínészek hatalmas publicitásának, csillagászati összegekre rúgó bevételének ismeretében is sztárnak nevezhetünk - a szó teljes, igazi értelmében. E könyv, amelyet amerikai újságíró barátjával, William Wright-tal közösen írt-szerkesztett a művész, amolyan önéletrajzi antológia. A fejezetek jó részét maga Pavarotti vetette papírra, ám szót kapnak a tenorista pályatársai, munkatársai, barátai, családtagjai is. Egy világsztárként is egyszerű gondolkodású és közvetlen stílusú, ízig-vérig olasz egyéniség jellegzetesen amerikai karrierje tárul az olvasó elé - díszletként pedig a hatvanas-hetvenes esztendők operai élete: versenyek és fesztiválok, operaházak és koncertek, karmesterek és rendezők, vélemények és ellenvélemények. A nagyközönség alig titkolt, örök vágya, hogy valamilyen formában kapcsolatot teremthessen, megismerkedhessen azokkal, akik művészi élményekkel gazdagítják. Korunk egyik legünnepeltebb olasz tenoristáját, Luciano Pavarottit valóban emberközelbe hozzák e könyv lapjai.

Szabó Miklós - Bartók ​Béla kórusművei
A ​Győri leánykar vezetőjének, a Gyermek- és nőikarok leghitelesebb tolmácsolójának könyve fontos vezérvonal Bartók kórusművészetének megértéséhez és megszerettetéséhez. Bár valamennyi Bartók-kórusművel foglalkozik, részletesen csupán a Gyermek- és nőikarokat mutatja be, elemzi szövegi, zenei, formai szempontból. A művek forrásaitól, a népdalrészletektől kiindulva láthatjuk, hogyan forrott össze a zeneszerző saját zenei anyaga a népdalok szellemével. Felhasználja Szabó Miklós a szolmizációs módszert, Lendvai Ernő kutatásainak eredményeit. Elemzéseivel bizonyítja, hogy e kis remekművek Bartók legérettebb kompozíciói közé tartoznak, technikai nehézségeket kerülő faktúrájuk miatt a legszélesebb elterjedésre számíthatnak, bizonyos zenei szimbólumok és kifejező eszközök jelentése a szöveg révén szinte kézzel fogható lesz. Kóruskarnagyoknak, kórusvezetőknek, a Bartók zenéje iránt érdeklődőknek lehetőséget nyújt e művek betanításához, illetve betanulásához, Bartók művészetének még jobb megértéséhez és megszerettetéséhez.

Lakatos István - A ​kolozsvári magyar zenés színpad (1792 - 1973)
A ​kötet szerzője - az 1970-ben megjelent Zenetörténeti írások, az 1973-as Seprődi János-kötet, valamint több száz zenei tárgyú cikk, tanulmány és közlemény után - a romániai magyar zenei élet egyik számottevő fejezetének összefoglalására vállalkozik. A közel két évszázados kolozsvári színházban bemutatott és játszott zenés színpadi művek története ugyanis mind zenei, mind művelődéstörténeti szempontból igen jelentős hozzájárulás hazai magyar zenei életünk megismeréséhez. Lakatos István a legnehezebb munkát végezte el egy ilyen történeti áttekintéshez: az adatok összegyűjtését és közzétételét. A kolozsvári zenés színpadi alkotások, bemutatók ez alkalommal nem a prózai színház mellékterületeként jelennek meg. hanem önálló egészként, jelezve azt az utat, amelyet ezek a zenés műfajok (opera, operett, balett, népszínmű, zenés játék stb.) az állandó kolozsvári magyar színjátszás megindulásától, 1792-től kezdve az Állami Magyar Opera mint önálló romániai magyar zenei intézmény létrejöttéig, 1948-ig, majd egészen a színház fennállásának 180. évfordulójáig - amely egyben az új opera fennállásának negyedszázados évfordulója is volt - megtettek. A kötet adatai - a történeti áttekintés és a műsorrend - önmagukért beszélnek. Lakatos István azonban az áttekintés során az alkalmakat felhasználva jelzi a 180 éves fejlődés tendenciáit is, a művészi felfogásban, műsorpolitikában, a karmesterek, énekesek és rendezők munkájának gyakorlatában bekövetkezett változásokat, s ilyenformán számos olyan megállapítást tesz, amelyet - az adatokon túlmenően - az utána jövő zenetörténészek sem hagyhatnak majd figyelmen kívül.

Jertek_%c3%a9nekelj%c3%bcnk
Jertek, ​énekeljünk Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Jertek, ​énekeljünk
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dömötör Endre - Miklya Anna - Quimby
Egy ​nap Tibi és Livius kocsmázni indulnak, elköszönnek az ágy végén üldögélő, gitározó Fefétől, végigbulizzák az éjszakát, reggel hétre érnek vissza, vidámak, hangosak és bűzlenek a pálinkától. Fefét ugyanabban a pózban találják, ugyanazt a számot gyakorolja. ___ - Sziasztok, fiúk! - köszön rájuk. Feláll, nekitámasztja a gitárt a falnak, nyújtózkodik, készül az iskolába, ezek meg bezuhannak a megüresedett ágyba, leejtik a fejüket a párnára, és azonnal horkolni kezdenek. Fefe egy darabig bámulja a szétcsapott barátait, aztán betakarja őket egy kockás pléddel, és megy a dolgára. A Quimby egy dunaújvárosi iskolából indult el magabiztos, apró lépésekkel, hogy később, a népszerűség és siker kapujában, egy dramaturgiailag fontos ponton a szövegíró frontember annyira megzuhanjon, hogy mind a saját életét, mind a zenekar létét veszélybe sodorja. Ezután csodás felépülés és visszatérés következett, majd minden korábbinál nagyobb siker. Hogy hívták Tibi kedvenc kecskéjét és hogyan történt Szilárd beavatása? Miért rögzítette Livius befőttes gumival az állkapcsát és miért tömte ki Dódi a porcelánnadrágját papír zsebkendővel? Mit keresett Fefe hajnalonként a vécédeszkán? Hányszor lépte át Faszi a határt? - belső zenekartörténet, első kézből.

Vásáry Tamás - Üzenet ​I-II.
"Az ​egész életem oly módon alakult, mintha csak arra találták volna ki, hogy róla ez a könyv megszülessen. A könyv magva, legfőbb üzenete mindaz, ami a belsőnkben történik. Azt is mondhatnám, hogy ez a könyv egy pszichodráma. A lényegét néhány mondatban le lehet írni, de igazán átélni, min megy keresztül valaki, amíg valahonnan eljut valahová a belső felismerések útján, csak lépésről lépésre, hosszú távon, több száz oldalon át lehet, amire aligha akadna olvasó. Mégis, színes epizódokkal, történésekkel meg-megszakítva a különben megemészthetetlennek tűnő, hosszú szöveg változatos olvasmánnyá tehető. Ezért terelték hát sorsomat láthatatlan irányítóim, hogy ennek megfelelő, eseménydús életem legyen." A világhírű zongoraművész és karmester, Vásáry Tamás önéletrajzának első kötete a kezdetektől egészen a hatvanas évekig vezeti az olvasót. Feltárul benne a harmincas-negyvenes évek fordulójának debreceni gyermekkora, a zongorista csodagyerek első megmérettetései, majd a világháború és a város ostromának az időszaka, később pedig az ötvenes évek kavalkádszerű zenei világa. A kötet második fele pedig már az 1956-ot követő emigráció éveit, illetve Vásáry Tamás első házasságát és a mögötte meghúzódó családi drámát írja le. Ugyanakkor az emlékek és anekdoták hátterében lejátszódik az önismeret drámája is, egy érzékeny és kreatív művész útkeresésének és magára találásának a története. Vásáry Tamás önéletírása izgalmas és magával ragadó olvasmány, amely nem pusztán a zenebarátok figyelmére tart igényt. Vásáry Tamás 1933-ban született Debrecenben. Kossuth-díjas és Liszt Ferenc-díjas zongoraművész és karmester.

Leiner_laura_babel_0
elérhető
75

Leiner Laura - Bábel
Zsófi ​tizenhét éves és RHCP rajongói blogot ír, ezért nem is kérdés, hogy az idei Bábelfesztre egész hetes bérletet vesz, hiszen az utolsó nap sztárfellépője a Red Hot Chili Peppers. Zsófinak ez lesz élete első fesztiválja, amelyen barátaival, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával együtt vesznek részt. Ez pedig azt is jelenti, hogy többnapos, ismeretlen olaszok utáni hajtóvadászat, az orvosi sátorban töltött hosszú órák és a VIP-szekcióba való kétségbeesett bejutási kísérletek is várnak rájuk. A folyamatos bulizás, sátorozás, a koncertek és a legelképesztőbb közös élmények felejthetetlenné teszik ezt a hét napot, sőt, talán az egész nyarat. "Nagyon örülök, hogy Laurának sikerült megjeleníteni és tökéletesen visszaadni a fesztiválok hangulatát, és kifejezetten tetszik a humora. Gratulálok!" (Gerendai Károly, a Sziget Fesztivál alapítója)

Lehar
elérhető
0

Otto Schneidereit - Lehár
Operett ​az Operaházban! Kevés szerző dicsekedhet ilyen sikerrel. Lehár, a világhírű magyar zeneszerző megérte azt, hogy több művét, így a Giudittát, A víg özvegyet, A mosoly országát a világ több operaházában játszották. Kellett ehhez az egykori katonakarmester mindig újra és jobbra törekvése, fokozodó igényessége a zenekarokkal és énekesekkel szemben, kellet, hogy Alpár Gitta, Richard Tauber mutassa be rokonszenves alakjait. Muzsikájának varázsa feledtetni tudta szövegkönyveinek gyenge színvonalát. Kritikusai sokáig nem tudták hová tenni művészetét, mert beskatulyázhatatlan volt, közönsége vizsont mindig lelkesen fogadta a többek által már eltemetett operett új, kiváló mesterének darabjait. Otto Schenidereit Lehár életének bemutatásához bőven felhasználta a korabeli sajtóban megjelent írásokat, kritikákat, Lehár és mások emlékezéseit, ezzel is színesebbé téve az amúgy is regényes életrajzot, amelynek főbb állomásait számos kép illusztrálja. A kötet Meller V. Ágnes kedves, élvezetes magyar fordításában kerül a magyar olvasó kezébe, segít felidézni az operettrajongókban Lehár varázslatos melódiáit.

Alessandro Baricco - Novecento
A ​Virginian nevű gőzhajó a két világháború között járt Európa és Amerika között - fedélzetén milliomosokkal, emigránsokkal és egyszerű, hétköznapi emberekkel. A fennmaradt legenda szerint a hajón esténként egy különös tehetséggel, páratlan improvizációs képességgel megáldott zongorista szórakoztatta a közönséget. Semmihez sem fogható muzsikájával valósággal elbűvölte hallgatóságát. Azt is mondják, egész életét a hajón töltötte, ott született, és lábát soha nem tette szárazföldre. Hogy miért, senki sem tudja, életének talányos rejtélyét magával vitte - örökre.

Rátonyi Róbert - Operett ​I-II.
Tizennégy ​éves koromtól rendszeresen látogattam a főváros színházaiban színrekerülő operettprodukciókat, és az előadásokról saját szórakozásomra jegyzeteket készítettem. Ezek alapján készültek e könyv 1937 utáni operett-ismertetései, melyek a második kötetben egészen napjainkig kalauzolják el az olvasót, felhasználva hazai és külföldi kutatásaim forrásanyagát. 1942-től sorsom és jószerencsém úgy hozta, hogy hosszú időre eljegyeztem magam az operettel, és huszönöt évig tevékeny részese lehettem a magyar operett-színjátszásnak. Így elkerülhetetlenül magam is bekerültem a második kötet szereplői közé. Mindezek ellenére igyekeztem objektivitásomat megőrizni, noha ez nem könnyű! Sok mindenről szerettem volna ebben a két könyvben írni... de nem írhattam sok mindenről... mert sok mindenről írnom kellett. Művekről, szerzőkről, színészekről, rendezőkről, igazgatókról... a korról, amiben éltek, emberi és művészi problémáikról. Talán sikerül fellebbentenem a fátylat, mely ma már kissé túlzottan ráborult mindarra, amit úgy hívunk: Operett.

Cindy Jefferies - Én ​is híres leszek?!
Cloe ​minden vágya, hogy sztár legyen. Egyszerűen imád énekelni, és órákig gyakorolni hajkefe-mikrofonjával az elképzelt rajongók ezrei előtt. Ezért, amint lehetőséget kap, hogy felvételizzen a Rockley Parkba - a popsztárt faragó iskolába -, elhatározza, hogy átugorja ezt a lécet. De mindezek előtt meg kell győznie a szsüleit arról, hogy ez nem csak kislányos ábrándozás. Tudja, hogy nehéz munka vár rá - de hát a zenészek élete se fenékig tejfel! Vajon meg tudja valósítani Cloe az álmait?

Kollekciók