Ajax-loader

kollekció: Zene

“- De Tintoretto úr! – kiáltotta Würfli – a zenész éppolyan, mint a többi pályatársa, például a festők…
- Sőt a kőfaragók és a balett-táncosok is, maga szörnyeteg!”
(Rejtő Jenő)


George Bernard Shaw - A ​muzsikáról
"Vannak ​emberek, akik nem olvasnának másról, mint csakis és kizárólag a muzsikáról. Ezeket jobban érdeklik a szenteknél a halott primadonnák, és a hatalmas hódítóknál a hajdani nagy tenoristák. Feltehetőleg csakis az ilyen embereknek fog majd valaha is eszükbe jutni, hogy ezt a három kötetet elolvassák."

Tegzes György - Hétfokú ​olvasógyakorlatok I-II.
Kodály ​Zoltán zenepedagógiai munkássága - elsősorban az eléggé föl nem becsülhető _333 olvasógyakorlat_ - megadta a kulcsot a tanulóifjúság kezébe ahhoz, hogy hozzájuthasson a kottaismerethez, és ezen keresztül a zenei alapelemek elsajátításához. Ez a műve egész természetesen a magyar népzene nyelvi alapformájára, az ötfokúságra épít. Mivel azonban a zenei írás-olvasás tanítása nem állhat meg itt, égető hiánya volt eddig a következő fokozatnak: a teljes hétfokúságot megismertető módszeres dallamgyűjteménynek. Ezt a hiányt pótolja Tegzes György előttünk fekvő műve. Csupa élő dallam, gondos, metodikus elrendezésben. Kiválóan fogja szolgálni a célt: lépjünk egy lépéssel tovább! Bárdos Lajos

Juhász Előd - Bernstein ​Story
Tüneményes, ​tipikus amerikai karrier története a "Bernstein story". A New York-i Brooklyn-híd alatt kezdődik, ahol Leonard édesapja, az újdonsült bevándorló halat tisztított napi egy dollárért. Hihetetlenül meredek út innen a Carnegie Hallig, az ifjúsági koncertek sok tízezernyi, a tv sokmilliónyi nézőjéig-hallgatójáig, akik csillogó szemmel, kipirult arccal lesik el a muzsikáló--magyarázó Bernsteintől a zene örömét. A West Side Story mintegy jelképes összekötő: témája-színhelye a nyomorúságos kezdetet, világsikere a pálya csúcsát jelzi. "Leonard valóban leonardói reneszánsz jelenség: az általános művész, aki a zeneművészet minden ágát gyakorolja. Szimfonikus és opera dirigens, zongoraművész és jazz muzsikus, remek előadó, tanár és író, szimfonikus zeneszerző és a haladó amerikai musical stílusában Gershwin egyenes utóda. Nincsen olyan ága a zenének, amit ki ne próbált volna, és mindegyikben mester" - írta könyvünk hőséről Rózsa Miklós. Ezt a sokoldalú művészportrét mutatja be Juhász Előd könyve, amelyet műjegyzék és képe sora tesz teljessé.

Koltay Gábor - A ​koncert
- ​Tervei? - Talán összejöhetne a régi Illés-együttes, lehet, hogy egy koncerten ismét megjelenünk. (Interjú Bródy Jánossal, Hétfői Hírek, 1980. december 1.) ... a legendás Illés-zenekar ismét összeáll egy koncert erejéig, erről film és lemez is készül az utókornak, tanulságként... (Ifjúsági Magazin, 1981. január) ... ismét összeáll az Illés-együttes... A fellépés színhelye nem véletlenül a Sportcsarnok, hiszen itt rendezték az első magyar beatkoncertet. (Esti Hírlap, 1981. február 21.) Koltay Gábor, a "Szörényi–Bródy" című nagy sikerű könyv szerzője még mindig nem távolodott el a témától: filmet forgat az együttesről. Mint ismeretes: a koncertet Március 26-án, este 7 órai kezdettel rendezik a Sportcsarnokban. A MAFILM Budapest Stúdiójának felkérésére készül a rendező egész estés filmje: A koncert. (Esti Hírlap, 1981. március 2.)

Bartók Béláné - Kisné Kertész Gabriella - Nagy Imréné - Ének-rajz-technika ​fogalomtár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Antal - Rövid, ​népszerű zeneesztétika a nagyközönség számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Beniamino Gigli - Beniamino ​Gigli emlékiratai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Göbölyös N. László - Genesis
1968. ​február 22-én Angliában megjelent egy érdekes lírai hangvételű kislemez, amelynek címe "Silent-Sun" volt. Az akkori fantasztikus forgatagban nem keltett nagy feltűnést, nem került fel a slágerlistákra, a rádióállomások is csupán néhányszor játszották. 1986 nyarán megjelent az egész világon egy nagylemez, amely az INVISIBLE TOUCH címet viselte. Az album és a belőle kimásolt kislemezek hatalmas mennyiségben keltek el, a rádió, a tv és a szaksajtó lemezlistáin heteken át vezetett a lemez, a video-clip műsorok egy ideig naponta játszották az "Invisible Touch" című dalhoz készült felvételt. Mindkét lemez szerzője és előadója ugyanaz az angol együttes volt: a Genesis.

Szakács Gábor - Gary ​Moore
Gary ​Moore, az ír gitáros" - ezzel a címmel hangzott el egy kétrészes adás 1987-ben a Magyar Rádió "Rockpódium" sorozatában. Az anyagot akkor Schuster Lóránttal állítottam össze. Már bánom, hogy mindössze ennyi idő jutott arra a muzsikusra, aki nyugodtan tekinthető élő legendának. Ahogy visszagondolok a múltba, eszembe jutnak az emlékek: amikor még csak olvastam róla, de nem tudtam, hogy milyen zenét játszik, aztán az első fotók és végül amikor meghallottam felvételeit. Tulajdonképpen a Thin Lizzy "Black Rose" LP-je késztetett arra, hogy elkezdjem alaposabban megismerni azt a gitárost, akinek neve már 1979-ben fogalommá lett minden különösebb lemezsiker nélkül. Miben állhatott a titka? Ezt próbáltam megfejteni, amikor fellapoztam a régi - és persze az újabb - újságokat, megvettem lemezeit. Nem bántam meg, a kép kezdett összeállni. Egy bámulatosan sokoldalú zenészt ismertem meg, akinek számait egyre szívesebben játszottam volna magam is. (Énekesként alapító tagja voltam az egykori Gesarolnak, ami Lóri közreműködésével a P. Mobillá nőtte ki magát.) A sors azonban másképp rendelte és éppen ez idő tájt kellett felhagynom az aktív zenéléssel. Talán így a jó, mert ma már tudom, hogy Gary Moore-t csak maga Gary játszhatja jól. Ő feldolgozhatta mások sikereit, az övéire azonban nem akadt vállalkozó. Egyszerűen azért, mert őt csak hallgatni lehet. Utánozni nem.

Vicsek Ferenc - Vitézy László - Úgy ​érezte, szabadon él
A ​hasonló című filmet 1988 májusától vetítették a mozikban. A film kapcsán készült könyv tartalmazza azokat a megrázó vallomásokat és felelősségelhárító nyilatkozatokat is, amelyek a filmben elhangzanak, de a könyv valójában a 20 forgatási nap alatt elhangzott beszélgetések teljes szövegét adja. A könyvből kiderül, hogy a drogprobléma csak tünet, ugyanakkor rendkívül divatos magatartás. E tünet mögött egy magára hagyott, sokak által félrevezetett ifjúság áll, akik nem kapnak megfelelő választ kérdéseikre a felnőttektől, mivel maguk is bizonytalanok sok lényeges kérdésben.

Demis Roussos - Véronique Skawinska - "Súlyos" ​kérdések
Köszönöm, ​minden rendben: egészségem még soha nem volt ilyen virágzó, kedélyállapotom teljesen kiváló, szétrobbanok az energiától, egyetlen fogamat sem veszítettem el - hosszú idő óta hajszálaimat sem számolom már - és hangom messzebb száll, mint valaha. Mégis, több mint egyharmadát elveszítettem annak, ami voltam, és felénél is többet annak, mint amennyi vagyok. Eltűnt a hasam, eltűntek a bástyák, meghalt a király, éljen az ember! Azok után, hogy saját bőrömön éreztem, mennyire jóleső az egészséges táplálkozás és milyen nagy élvezetet nyújt a testi könnyedség, hajlottam arra, hogy tapasztalataimat közzétegyem. Veronique jó tanácsadónak bizonyult. Minden alkalommal, amikor a számhoz emeltem valamit, megmagyarázta annak a szervezetemre gyakorolt hasznos és káros hatását. Feltárta előttem az emésztés, az asszimiláció, az anyagcsere titkait, a főzelékek, a gyümölcsök és a gyógynövények mágikus képességeit, rávilágított a hús és a különböző élelmiszerek káros kémiai együtthatására. Veronique-kal elhatároztuk, hogy egyesítjük erőinket, és közzétesszük tapasztalatainkat. Ebben a könyvben összegeztük tudásunkat, hogy segítsünk a hozzám hasonlókon, hogy ők is megtalálják az erőt és az eszközt saját metamorfózisukhoz. Legyen példa az én életem, a nagy zabáló, ínyenc, diétákban visszaeső, és végül győztesen kikerülő ember története. Demis Roussos

Covers_117462
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Anekdoták ​a hőskortól napjainkig I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Várkonyi István - Sammy ​Davis, Jr.
Ifjabb ​Sammy Davis negyvenhét éves; a világ egyik legnépszerűbb előadóművésze, színész, kiváló énekes, táncos és zongorista: 44 éve dolgozik a pódiumon. Amerika és Európa nagy színpadain mutatta be műsorait; fellépett a legnagyobb szórakozóhelyeken; a Broadway ünnepelte; a legnagyobb sikerét a Mr. Wanderful című zenés darabban aratta; C. Oddets az Aranyifjú című drámájának musical változatában is kiemelkedőt nyújtott; televíziós társaságok versenyeznek érte, csillagászati összegeket keres, lemezei milliós példányszámban kelnek el, s néhány filmsikere is volt.

Covers_132504
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Vélemények, ​viták zenekultúránkról
Gyűjteményes ​jellegénél fogva ez a könyv nagyon sokféle, módszerében, stílusában, látásmódjában egymástól elütő írást, tanulmányt, vitacikket, beszélgetést, interjút tartalmaz. Első pillantásra meghökkentő módon kerülnek egymás mellé olyan területek, amelyeket nemhogy a közgondolkodás, de a zenei szakgondolkodás sem tekint összetartozóknak, olykor még összemérhetőknek sem. Tudatunkban élesen elválik egymástól a zenekultúra szocialista távlatainak elvi tisztázása és a közművelődés stratégiája vagy például a zenei nevelés.

Pest-buda
elérhető
3

Keszi Imre - Pest-Buda
Sorozatunk ​célja: Európa nagy zenei centrumainak bemutatása. Zenei "beadekert" adunk az olvasó kezébe, olyan könyvet, amely egyszerre városkalauz és város-történet. Szövegben és képben megismertet Nápoly, Lipcse, Velence, Bécs, Párizs, London, Pétervár, Prága és természetesen Pest-Buda muzsikáló múltjának - és jelenének - nagy alakjaival, a városok zenéjének jellemző vonásaival és az épületekkel, mindazoknak az eseményeknek színhelyeivel, amelyek jelentőssé teszik a várost a muzsika történetében. A sorozat kötetinek szerzői nemcsak a toll mesterei, de a muzsika értői és rajongói is. Ha egy-egy kötetet zenetörténész ír meg, számára is elsődleges szempont a színes irodalmi stílus, olyan színes, mint a "muzsikáló városok" zsibongó élete, ezerszínű zenei és történeti múltja.

Covers_122561
elérhető
1

Molnár Antal - Brahms
Míg ​a hasonló muzsikus-monográfiák általában az életrajz és a mű kronologikus egységének kényelmes szálára fűzik fel mondanivalójukat, ez a könyv sziporkázó esszék sorozata, melyek mindig új meg új aspektusból közelítik meg a mester életét, művészetfelfogását, alapvető művészi hozzáállását és alkotásainak egymással folytonosan összehasonlított, egész művészetét jellemző tükrében, műveit; s még azt is megengedi magának, hogy egy Brahms-műnek egy egyszerű, nem zeneértő hallgatóra tett hatását regényrészlet felidézésével érzékeltesse (Priestley: Angyalok utcája). ; A kötetnek szűkebb témáján túlmutató alapgondolata a romantikus művészetnek a klasszikussal való tüzetes szembeállítása, persze elsősorban a zene területén: annak kimutatása, hogy a szerves, apró részleteikben is megváltoztathatatlan nagy formák a romantikus művészet számára miért nem valósíthatók meg igazán. Plasztikus képet ad Brahms egyéniségéről, nem hallgatva el az ún. "forradalmi" romantika mesterei (Wagner, Liszt) iránti ellenszenvét; finoman jellemzi sajátos művészetét (melynek eredetét a dalszerűségben keresi); foglalkozik eredetiségével (illetve az általa feldolgozott hatásokkal), hangszerkezelésével és hangszerelésével, műfaji csoportonként méltatja fő műveit; elhelyezi őt kortársai közt, s kitér magyarországi kapcsolataira is. A kötetet rövid kronológia, műjegyzék és részletes mutató kerekíti ki - minden zeneszerető olvasónak ajánlható.

Rudolf Herfurtner - Hard ​rock
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Barabás Tibor - Örök ​dallamok
_Barabás ​Tibor_, több szépirodalmi, zenei könyv Kossuth-díjas szerzője, ezt a művét a zeneszerető ifjúságnak ajánlja. Az öt novella tömör foglalatát adja öt nagy zeneszerző életének és művészetének. E kis írásokból élethűen rajzolódik elénk Mozart, Beethoven, Schubert, Chopin és Liszt alakja. Megismerhetjük egyéniségüket, munkásságukat s ugyanakkor hű korképet kapunk a zene történetének nagy korszakáról, a 18. és 19. századról, mely egyben a polgári felvilágosodás, a nagy forradalmak kora is.

Barabás Tibor - Három ​portré
Barabás ​Tibor kötete a muzsika három titánjának rövid életregényét tartalmazza. A Mozart párizsi utazása a nagy muzsikus ragyogó pályafutásának egyik egyik fontos epizódjáról: világhírnevének megalapozásáról, életének első nagy szerelméről, és a főúri szolgálattal való szakításáról számol be. A több kiadást megért Beethoven regény a történelmi hűség és hitelesség jegyében tárja fel a nagy művész küzdelmekben, vívódásokban és alkotásokban páratlanul gazdag sorsának történetét. Chopin regényében bemutatja az író a nagy művész gyermekkorát, családjának tagjait, akikhez Chopin élete végéig a legbensőségesebb érzésekkel ragaszkodott. Felejthetetlen marad az olvasó számára az emigrációban élő Chopin sorsa. Amilyen forró szeretettel csüggött a gyermekkor, az otthon emlékein, ugyanolyan olthatatlan vágy, hűség élt benne hazája, népe iránt. A rendkívül népszerű három zenei portré nemcsak a zenebarátok, hanem a maradandó szépség iránt lelkesedni tudók számára is felejthetetlen olvasmány.

Balassa Imre - Mozart ​regénye
Az ​ismeretterjesztés talán legkedveltebb és legnépszerűbb műfaja az életrajzi regény, amikor írói eszközökkel, de mégis valóságos tényekhez ragaszkodva ismerteti meg az író hősének életét, alkotásainak, művészi fejlődésének rugóit. Balassa Imre Mozart regénye nem ismeretlen a magyar olvasóközönség előtt. Most az új, átdolgozott, bővített kiadás remélhetőleg ismét sok olvasó számára jelent majd kellemes, szórakoztató olvasmányt.

Szántó György - Mozart ​kutyája
Bécsben, ​a Schwarzspanier utca 16-ban, Beethoven egykori lakhelyén pillantotta meg e könyv szerzője azt a régi metszetet, a Szegény ember temetését, melyre kézírással valaki (talán Beethoven) a "Mozart temetése" megjegyzést írta. A képen halottaskocsi látható, melyet csak egy kutya követ. Ez a kép indította arra az írót, hogy visszapergetve az eseményeket, megelevenítse Mozart életének utolsó hónapjait. A zseniális zeneszerző ebben az időszakban komponálta a humánum diadalát hirdető operáját, a Varázsfuvolát, s mintegy saját gyászzenéjeként, utolsó, befejezetlen nagy művét, a Requiemet. Így ír erről levélben librettistájának: "Folytatom is a munkát, mert az kevésbé fáraszt, mint a semmittevés. Mástól már nem kell félnem. Állapotom mutatja: az óra üt. Közeledni érzem a halált. A végét járom, mielőtt tehetségemnek örülhettem volna. És az élet mégis oly szép volt, pályám oly szerencsés körülmények között kezdődött. Hanem a kirótt sorson változtatni nem lehet." Az élet szépségébe vetett hittel dolgozott utolsó leheletéig. Anyagi gond, intrika, a főúri megrendelők sürgetése, közvetlen környezetének közönye árnyékolja be végső lobogását. A korfestő, gondolatgazdag regényt, amely ezúttal harmadik kiadásban jelenik meg, Mozart életéhez kapcsolódó képek egészítik ki.

Székely Júlia - A ​halhatatlan kedves
Az ​élményszerű közvetlenséggel megírt regény alapkérdése: ki lehetett a címzettje annak a soha el nem küldött lángolóan szerelmes levélnek, melyet Beethoven halála után találtak meg iratai között. A regény kerete: egy fiatal muzsikus, közvetlenül Beethoven halála után, végiglátogatja azt a hat asszonyt, akiről feltételezhető, hogy a nagy zeneszerzőnek eszményi társai voltak. Bettina von Arnim, Amalie Sebald, Rachel Levin, Giulietta Guicciardi, Brunczvik Teréz és Jozefin - a hat asszony alakja gazdagon festett, eleven korrajz hátteréből bontakozik ki

Muszty Bea - Dobay András - Csalamádé ​1.
A ​Muszty-Dobay "Fekete" Csalamádé Daloskönyv 1.-ben kb. 183 dalt találhattok, kottával, akkordábrákkal, szokás szerint sok fotóval, kíséretmódokkal Gitárosoknak. Örökzöld slágerek, munkásmozgalmi klasszikusok, minden benne van, amit a gyerekednek-férjednek-feleségednek-barátodnak-barátnődnek elénekelhetsz.

Walter Isaacson - Steve ​Jobs életrajza
iPod. ​iPhone. iPad. iTunes. Mac. És egy név mindezek mögött: Steve Jobs. Az Apple-vezér és Pixar társalapító első hivatalos életrajza egy nem mindennapi ember életébe enged betekintést. A könyv írója az elmúlt két év során több, mint negyven alkalommal beszélgetett Steve Jobsszal. Ezek a beszélgetések szolgáltak a könyv gerincéül, amit tovább színesített vagy éppen árnyalt a több, mint 100 – családtagokkal, barátokkal, ellenségekkel, versenytársakkal és kollégákkal készített – interjú. Ezekből bontakozik ki Steve Jobs eseményekben gazdag élete. Egy olyan emberé, akinek páratlan kreativitása, tökéletesség iránti szenvedélye és fékezhetetlen lelkesedése 6 ágazatot forradalmasított: személyi számítógép, animációs film, zene, telefon, táblaszámítógép és a digitális könyvkiadás. Egy olyan világban, amelyben a társadalmak a digitális kor gazdaságát építik, Jobs a legnagyobb példakép. Felismerte, hogy a XXI. században az értékteremtés igazán hatékony módja a kreativitás és a technológia összekapcsolása, s ezért olyan vállalatot hozott létre, amelyben a határtalan képzelet egyedülálló mérnöki teljesítménnyel párosul. Jobs közreműködött a könyv készítésében, de teljesen szabad kezet adott az írónak, sőt arról a jogáról is lemondott, hogy a kéziratot nyomdába kerülés előtt átolvassa. Kifejezésre juttatta, hogy vele és az életével kapcsolatban nincs tabutéma, sőt ösztönözte az embereket, hogy őszintén nyilatkozzanak róla: „Sok dolgot követtem el, amire nem vagyok büszke. Mint például, hogy teherbe ejtettem a barátnőmet 23 évesen, és ezt nem is kezeltem a legszebben.” – mondta. „De nincs semmi olyan sötét titkom, ami ne kerülhetne felszínre.” Jobs nyíltan – sőt néha már brutális őszinteséggel – beszél munkatársairól és versenytársairól. A barátai, ellenségei és kollégái pedig kendőzetlenül nyilatkoznak szenvedélyeiről, félelmeiről, megalkuvást nem tűrő tökéletesség utáni vágyáról, gonoszságairól és a mindent ellenőrizni akaró megszállottságáról – azaz mindazokról a dolgokról, amiknek eredményeképpen a nevéhez fűződő korszakalkotó dolgok megszülethettek. Jobs a vele kapcsolatba kerülőket könnyen az őrületbe tudta kergetni. De személyisége annyira elválaszthatatlan a nevéhez fűződő újításoktól, ahogy az Apple számítógépe az operációs rendszerétől. Így Steve Jobs élettörténete egyszerre példaértékű és tanulságos, tele leckékkel innovációról, jellemről, vezetésről és értékekről. Walter Isaacson az Aspen Intézet vezérigazgatója, aki korábban a Time főszerkesztője és a CNN elnöke volt. Olyan sikerkönyvek írója, mint az Kissinger életrajz és az Einstein: egy zseni élete és világa.

Pándi Marianne - Hangversenykalauz ​I. - Zenekari művek
Pándi ​Marianne Hangversenykalauzának kötetei először több mint harminc éve jelentek meg. Azóta nagyot változott a világ - és igényesebb, gazdagabb lett a zenei élet is. Nőtt a zeneművek ismertetése iránti érdeklődés a hangversenyek közönsége éppúgy igényli a szakszerű eligazítást, mint a gépzene hallgatósága. Az eredeti köteteket Könyves Klaudia egészítette ki az időközben született új művekkel, illetve azokkal, melyek iránt korábban nem mutatkozott érdeklődés. A megújult Hangversenykalauz a kiadó szándéka és reménye szerint segítségére lesz mindazoknak, akik a koncert előtt, után - vagy éppen a zene hallgatása közben - olvassák el mindazt, amivel teljesebbé tehetik a muzsika által nyújtott élményt.

Csörsz István - Elhagyott ​a közérzetem
Riportok ​1982-1983 "Kevés nemzedékről írtak és vitatkoztak annyit, mint a hetvenes évek ifjúságáról. Talán nem jól vitatkoztunk. Aki ma kapcsolódik a folyamatba, szeretné megérteni, mi történt, netán tenni akar valamit, többszörösen elrontott helyzettel találja szemben magát. Kommunikációs zárlat van a nemzedék között. Hatalmas lakat lóg az ajtón, amelyen be szeretnénk menni, kulcs pedig elveszett. Két megoldás kínálkozik: vagy tolvajkulcsot keresünk, vagy leverjük a lakatot. Nekem egy harmadik megoldás lenne szimpatikus, nevezetesen az, hogy előbb kedvet csináljunk az ajtó túlsó oldalán lakóknak a látogatásunkhoz. Hogy ne erkölcsi adószedőket, hanem barátokat várjanak. A bezárt ajtó csak akkor fenyegető és megalázó, ha idegeneket választ el egymástól, a barátok nevetnek rajtuk. Ha nem tudunk beszélgetni, majd dadogunk. De ne menjünk oda senkinek a nevében. A magunk nevében menjünk azért, mert személy szerint mi szeretnénk tenni valamit a patthelyzet feloldásáért."

Ungvári Tamás - Rock... ​Rock... Rock...
A ​szerző ezt mondja új könyvéről:"Az itt közzétett írások első fogalmazásukkal a rádióban jelentkeztek, persze teljesebben, mint ahogy most a papír rögzítheti. Mert zenei melléklettel szólalt meg a szöveg, az illusztrációk rendkívüli bőségével, s ezt most mindössze jellemzéssel, szavakkal, leírásokkal pótolhatom. A könyv megírására, az eredeti szövegek csaknem teljes átformálására az a nagy érdeklődés bíztatott, ami a "Rock mesterei" című könyvemet és az azonos című rádiósorozatot fogadta. A könyvnek és a nyomában sorakozó rádióelőadásoknak csak tematikus közük volt egymáshoz. Nem szívesen határozom meg saját könyvemet - de a "Rock mesterei" már első belelapozásra is átfogó, elvi hátterét adja a rock-mozgalom történetének. A jelen feldolgozás előadók és együttesek sorát vonultatja fel. Az elvi-történeti háttér megőrzésével azt mutatja meg, milyen szerepet játszott a szórakoztató zene elmúlt húsz esztendejének történetében az egyéniségek és csoportosulások sora. Ami az első könyvből talán nem derül ki, az most az újabb beszámoló középponti témája: az előadóművész új szerepe a rockban."

Mario Del Monaco - Életem ​és sikereim
Mario ​Del Monaco közel négy évtizeden át énekelt a világ legjelentősebb operaszínpadain, Japántól Amerikáig, a Szovjetuniótól Buenos Airesig. Sikert sikerre halmozott, hírneve, sőt nimbusza csak a legnagyobbakéhoz hasonlítható. Tudatosan építette, formálta, csiszolta művészi egyéniségét, eklekticizmus helyett saját arculatot alakított ki magának. Kezdetben elsősorban olyan operák szerepeit énekelte, mint - többek között - a Bohémélet, Pillangókisasszony, Bajazzók, Tosca, Turandot, Álarcosbál, majd ezt a repertoárt fokozatosan egészítette ki drámaibb-hősibb szerepekkel, melyekben a legemlékezetesebb alakításait nyújtotta: Otelló, Norma, Trubadúr, Aida, Andrea Chénier, Lohengrin és A walkür. Mario Del Monaco Otellója legendás volt - ilyen elsöprő erővel, ilyen belső tűzzel senki más nem alakította ezt a figurát. 427 alkalommal énekelte (többek között Budapesten is) ezt a rendkívül igényes szerepet, ami mér önmagában is egyedülálló teljesítmény. A csodálatos életpálya történetét most első kézből olvashatják. Az önéletírásból rokonszenves, melegszívű, jó humorú egyéniség bontakozik ki előttünk. A pályakezdés immár mulatságosnak tűnő viszontagságai nem egy tanulsággal szolgálhatnak induló énekesek számára. A művész színesen eleveníti meg fergeteges sikerű fellépéseinek számtalan különböző színhelyét. Ragyogó pályájának egyik legintenzívebb korszaka a New York-i Metropolitanben eltöltött tíz esztendő. Érzékletes portrét fest pályatársakról is, például a két nagy vetélytársról, Maria Callasról és Renata Tebaldiról. Mario Del Monaco sokoldalúsága is tanulságos: szívesen és sikerrel filmezett, festményeiből számos kiállítást rendeztek. Művészi pályája töretlen ív, melynek lezárultával világhírtől övezve, elégedetten vonulhatott vissza. Mario Del Monaco hangfelvételeinek élményt adó kiegészítője a művész önéletrajza, melyhez a fordító érdekes magyar vonatkozású fejezetet fűzött.

Zenei
Zenei ​ki mit főz? Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Zenei ​ki mit főz?
Azt ​persze mindenki tudja, hogy a zene és a szakácsművészet összetartozik valamiképpen. Tafelmusikról, asztali zenéről mindenki hallott, s nem titok az sem, hogy Rossini: főzött. De az ismereteknek ezzel szinte vége is szakad, arról már nem esik szó, hogy föltehetőleg sokkal mélyebbnek kell emez összefüggésnek lennie. De hogy is van ez? - hiszen bizonyítéknak mégsem lehet elegendő az, hogy sok zenész maga is szakács, vagy éppen csak az, hogy szeret jól enni. Mert ha csak ennyi volna, aligha lenne értelme ennek a könyvnek. Tudományos alapossággal eredni e kapcsolatok nyomába vajmi kevés jogcíme van a muzikológiának. Mert míg a zenetudománynak a zenéhez való viszonya - ha mibenléte nem tisztázott is egészen - legalábbis adott, hagyományosan többé-kevésbé elfogadott, addig a gasztronómiához való kapcsolatai ködpárába vesznek. Hugo Riemann és az olasz konyha, Aszafjev és a zöldségfelfújt: csupa megválaszolhatatlan kérdés. Halvány reménysugár, hogy mégis létezett - igaz: egyetlenegyszer, igaz: csak rövid ideig - egy tudományos társaság, a múlt század utolsó harmadában, Franciaországban, amely a gasztronómiának és a zenetudománynak hódolt, rendszeres összejövetelek alkalmával, ahol is csak arra ügyeltek kínosan: nehogy tizenhárman üljenek egy asztalnál. E társaság neve: La Fourchette musicale; szerencsés véletlen, hogy mókásan szinte szószerinti, mégsem pontos, ámde felettébb találó fordításként, akár Hangvillának lenne magyarítható.

Emmi
elérhető
19

Méhes György - Emmi
Az ​egyedül élő öregasszonyról, Emmi néniről már senki sem tudja, hogy hajdanában álomélet várt rá. Szépsége mellett gyönyörű hanggal áldatott meg, Európa operaszínpadjai, délceg vőlegény, siker és boldogság ígérkezett, míg el nem jött a végzetes nap. A mindent elsöprő szerelem áldozatául esett Orsolya és a pénz ördögi világában fuldokló Gina után Emmi a harmadik erdélyi grácia, akinek története olyannyira fájdalmas, akár egy görög tragédia. Érzelmes, ugyanakkor kegyetlen ez a regény, ragyogó ötvözete lélekrajznak és kalandnak.

Leonard Bernstein - A ​muzsika öröme
A ​Televízió jóvoltából ma Leonard Bernstein (*1918) arca, zenemagyarázata éppolyan népszerű, mint a West Side Story dallamai – nálunk, Magyarországon is. Különös örömmel nyújtunk hát át most egy csokorra valót Bernstein tisztelőinek, írásaiból. Ezeket két könyvéből, „A muzsika öröme" és „A zene végtelen változatossága" című kötetéből válogattuk. Bernstein nemcsak a zenei, de minden fajta ismeretterjesztés utolérhetetlen mestere. írásainak varázsa éppúgy magával ragad, mint szavaié a képernyőről. A nagy amerikai karmester és zongoraművész, a világhírű zeneszerző egyedülálló módon ért hozzá, hogy kedvesen, szakmabeli és laikus számára egyaránt világosan, akár köznapi példákkal megvilágítva, de mégis mindig szakszerűen, a szokásos belemagyarázások nélkül beszéljen a zenéről. És nem csak beszél: hallani, hallgatni tanít, az élet egyik legszebb adományának élvezetére. Mert szavai nyomán „ragályossá" válik a zene – Bernsteinből kiapadhatatlanul sugárzó – szeretete. Így van ez akár Bachról vagy a dzsesszről, Beethovenről vagy a musicalről, a felhangokról, a ritmusról vagy a modern muzsikáról beszél, akár a vezénylésről vagy a zeneszerzői ihletről. A TV-ben bemutatott zenéket itt ábrák, kottapéldák helyettesítik. De aki nem tud kottát olvasni, az is megérti az összefüggéseket, magából a szövegből.

Major Mihály - Nyolc ​kan
Sokan ​nem hiszik el, de napjaink egyik legsikeresebb magyar könnyűzenei produkciója, az Irigy Hónaljmirigy néhány fiatal barátságából és egy máig is ismerete szilveszteri buliból származik. 1990 decembere, újkori történelmünk első szabad választása után néhány hónappal, néhány fiatal - haverjaik és a társaság szórakoztatására - különleges produkcióra készül. Akkor még ők sem sejtik, hogy egy rendkívüli sikertörténet, főszereplői lesznek. A könyv feldolgozza a zenekar történetének első lépéseit, a nagylemezek megszületését, életrajzi adatokkal és érdekességekkel színesítve.

Kollekciók