Ajax-loader

kollekció: Művészet, építészet

“Csak egy asszony építheti fel újra, amit egy másik asszony romba döntött.”
(Rejtő Jenő)


Várkonyi István - Sammy ​Davis, Jr.
Ifjabb ​Sammy Davis negyvenhét éves; a világ egyik legnépszerűbb előadóművésze, színész, kiváló énekes, táncos és zongorista: 44 éve dolgozik a pódiumon. Amerika és Európa nagy színpadain mutatta be műsorait; fellépett a legnagyobb szórakozóhelyeken; a Broadway ünnepelte; a legnagyobb sikerét a Mr. Wanderful című zenés darabban aratta; C. Oddets az Aranyifjú című drámájának musical változatában is kiemelkedőt nyújtott; televíziós társaságok versenyeznek érte, csillagászati összegeket keres, lemezei milliós példányszámban kelnek el, s néhány filmsikere is volt.

Pest-buda
elérhető
3

Keszi Imre - Pest-Buda
Sorozatunk ​célja: Európa nagy zenei centrumainak bemutatása. Zenei "beadekert" adunk az olvasó kezébe, olyan könyvet, amely egyszerre városkalauz és város-történet. Szövegben és képben megismertet Nápoly, Lipcse, Velence, Bécs, Párizs, London, Pétervár, Prága és természetesen Pest-Buda muzsikáló múltjának - és jelenének - nagy alakjaival, a városok zenéjének jellemző vonásaival és az épületekkel, mindazoknak az eseményeknek színhelyeivel, amelyek jelentőssé teszik a várost a muzsika történetében. A sorozat kötetinek szerzői nemcsak a toll mesterei, de a muzsika értői és rajongói is. Ha egy-egy kötetet zenetörténész ír meg, számára is elsődleges szempont a színes irodalmi stílus, olyan színes, mint a "muzsikáló városok" zsibongó élete, ezerszínű zenei és történeti múltja.

Lázár Béla - Kis ​művészettörténet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Artner Tivadar - Évezredek ​művészete
A ​képzőművészetek fejlődésének a barlangfestészettel kezdődő csodálatos útján kalauzol végig minket Artner Tivadar könyve. Magyarázatot keres a nagy stíluskorszakok sajátos jellegzetességeire, a társadalmi fejlődéssel való összefüggéseire, kutatja a művészet belső törvényszerűségeit, a művészi látás- és kifejezésmód tökéletesedésének izgalmas folyamatát. Artner műve, noha rendszeres összefoglalását is kívánja adni az egyetemes és magyar művészettörténet legjelentősebb eredményeinek, mindenekelőtt az egyes műalkotások megértésére akar tanítani. Egyes festmények, szobrok művészi értékeinek, szépségének elemzésével szeretné eljuttatni olvasóit a tudatos műélvezet örömeihez, ahhoz, hogy egyre több gyönyörűséget találjanak az emberi megismerés művészi formákban feltárulkozó eredményeiben.

Covers_122561
elérhető
1

Molnár Antal - Brahms
Míg ​a hasonló muzsikus-monográfiák általában az életrajz és a mű kronologikus egységének kényelmes szálára fűzik fel mondanivalójukat, ez a könyv sziporkázó esszék sorozata, melyek mindig új meg új aspektusból közelítik meg a mester életét, művészetfelfogását, alapvető művészi hozzáállását és alkotásainak egymással folytonosan összehasonlított, egész művészetét jellemző tükrében, műveit; s még azt is megengedi magának, hogy egy Brahms-műnek egy egyszerű, nem zeneértő hallgatóra tett hatását regényrészlet felidézésével érzékeltesse (Priestley: Angyalok utcája). ; A kötetnek szűkebb témáján túlmutató alapgondolata a romantikus művészetnek a klasszikussal való tüzetes szembeállítása, persze elsősorban a zene területén: annak kimutatása, hogy a szerves, apró részleteikben is megváltoztathatatlan nagy formák a romantikus művészet számára miért nem valósíthatók meg igazán. Plasztikus képet ad Brahms egyéniségéről, nem hallgatva el az ún. "forradalmi" romantika mesterei (Wagner, Liszt) iránti ellenszenvét; finoman jellemzi sajátos művészetét (melynek eredetét a dalszerűségben keresi); foglalkozik eredetiségével (illetve az általa feldolgozott hatásokkal), hangszerkezelésével és hangszerelésével, műfaji csoportonként méltatja fő műveit; elhelyezi őt kortársai közt, s kitér magyarországi kapcsolataira is. A kötetet rövid kronológia, műjegyzék és részletes mutató kerekíti ki - minden zeneszerető olvasónak ajánlható.

Bolgár György - Vasárnap ​délután a Grande Jatte-szigeten
Georges ​Seurat francia festő Vasárnap délután a Grande Jatte-szigeten című képét 1886 májusában mutatták be Párizsban. A festmény azóta talán a legismertebb posztimpresszionista kép lett. Ki nem gondolkodott már el azon, hogy a festő által megmintázott figurák vajon kik lehettek, és milyen életet éltek? A Grande Jatte-szigeten sétáló párok esetleg éppen szakítanak, vagy egy rég nem látott ismerőst keresnek a tömegben. A kép-regény az egyszerre békés megelégedettséget és vészterhes várakozást sugárzó festményen látható alakok élettörténetét meséli el érzékenyen, beleérzéssel és nagy fantáziával. Minden egyes fejezet lezáratlan, és az olvasó alig várja azt a kimerevített pillanatot, amikor a szereplők végre elfoglalják helyüket a festményen. De ezzel még nincs vége, mert a szerző újra szétzilálja a megkomponált idillt, és megtudjuk, mi történt abban a pillanatban, amelyben a szereplők megmozdultak.

Hannig Miklós - Séta ​az Országházban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szántó György - A ​tibeti biblia
Elbeszélések ​a történelem és a művészet nagyjairól. A mindmáig rendkívül népszerű szerző egyik legérdekesebb, legváltozatosabb elbeszéléskötete. Nemcsak Petőfi Sándor, Munkácsy Mihály, Jászai Mari vagy Mányoky életének egy-egy válságos fordulatát, elbűvölő vagy megrendítő élményét tárja olvasója elé ez a gyűjtemény, hanem a történelem olyan korszakalkotó hőseivel is szívszorító ismeretségbe kerülünk, mint Huszt János, akit Konstanz városában nem vonta vissza tanításait, hanem vállalta vértanúhalálát a máglyán. Szántó György a történelem és művészet óriásait nagyszerű elbeszélő tehetséggel rajzolja meg életük apró dolgaiban is.

Andrew Skilton - A ​buddhizmus rövid története
A ​buddhizmus történetét átfogóan bemutató kötet két nagy fejezetre tagolódik: az első rész az egyik legfontosabb világvallás, a ma is az egész világon elevenen ható és széles körben terjedő buddhizmus indiai történetét taglalja. Andrew Skilton vallástörténész, az oxfordi Wolfson College tudományos kutatója részletesen ismerteti a korai India történelmét, az Indus-völgyi civilizáció létrejöttét, valamint az ún. védikus kultúra jellegzetességeit, majd a Buddha regényes-rejtélyes életútját vázolja. Megismerhetjük a Buddha legfontosabb tanításait a feltételekhez kötött világ jellegzetességeiről és a Nirvanáról. Ezután a szerző a Buddha tanítványaival foglalkozik: mint küldte szét őket a Buddha, hogy járják be a falvakat és városokat, és adják tovább tanításait. A tanítványok közösségén (Szanghán) belül hamarosan kialakult a gyülekezetek szabályos rendje: ezek a zsinatok képezik a további tárgyalás témáját, majd a Szangha fejlődését követhetjük nyomon az i. sz. I. századig. A következőkben a jelentősebb buddhista iskolákkal és a buddhista Kánon felépítésével ismertet meg bennünket a szerző, részletesen beavatva az olvasót a legfontosabb szent szövegek eredetébe, azok tanításaiba. A könyv második része a buddhizmus Indián kívüli történetét ismerteti. Az egyes területeken (Srí Lanka, Délkelet-Ázsia, Közép-Ázsia, Kína, Japán, Tibet, Mongólia, Nepál, Irán) a buddhizmus sajátos, önálló jegyeket hordozott. Pontosan értesülhetünk arról, miképp terjedtek el, milyen jellegzetességekkel bírtak az egyes vidékeken a buddhizmus legkülönfélébb válfajai, iskolái, s megismerkedhetünk azok legjelentősebb terjesztőivel, támogatóival. A kötetet záró bibliográfia olyan rendkívüli alapossággal foglalja össze a témában fellelhető könyveket, cikkeket, ami páratlannak nevezhető. Ezt a kötet magyar fordítója, Agócs Tamás a témában fellelhető magyar nyelvű publikációk jegyzékével egészítette ki.

Csibra István - Szerdahelyi István - Esztétikai ​alapfogalmak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Verebélyi Kincső - Célra ​tarts!
A ​szerző, Verebélyi Kincső - az ELTE folklór tanszékének munkatársa - a hazai művelődéstörténet szinte ismeretlen, pedig igen eleven és vonzó világába vezeti be az olvasót a "polgári lövészegyletek" tárgyi emlékeinek sokoldalú bemutatásával. Röviden áttekinti a magyar lövészegyletek külföldi párhuzamait, majd tömören összefoglalja lőtábláink általános művészettörténeti és művelődéstörténeti vonatkozásait, emellett rávilágít e sajátos, ám méltatlanul feledésbe merült, a naiv művészettel rokon műfaj társadalomtörténeti összefüggéseire is. Munkájának képanyagát a bajai, a pesti, a soproni és a tatai lövészegyletek lőtábláiból fennmaradt mintegy száz, rendkívül érdekes darabból válogatta össze. "A hivatásos művészet szegény rokoná"-nak tekinthető lőtáblafestészet életképei - miután a célkör általában valamilyen festői kompozíció része - riportszerűen tudósítanak a korabeli szokásokról, viseletekről, divatos épületekről és gesztusokról.

Wolfgang Hütt - Angyalok, ​szárnyak, rakéták
Az ​ember ősi vágya a repülés: egyidős a történelemmel. Ám sok-sok ezer éven át csak a fantázia, a művészi képzelet szárnyán sikerült a levegőbe emelkedni. A mítoszok is griffmadarakról, repülő paripákról, szárnyas istenekről mesélnek. Daidalosz és Ikarosz tragikus kalandjáról, Leonardo repülővázlatairól, szárnyas középkori szerzetesről és az újkori repülés fontos állomásairól tudósít a kötet 38 illusztrációja, festők, grafikusok, szobrászok alkotásai és a kísérő magyarázatok. A kiadó a magyar repülés néhány adatával egészítette ki a szöveget.

J. M. Lotman - Szöveg, ​modell, típus
Tartalom A ​művészi szöveg szerkezete Bevezető A művészet mint nyelv A szöveg fogalma A szöveg konstrukciós elvei A művészi szöveg paradigmatikájának szintjei és elemei A struktúra szintagmatikai tengelye A szöveg és a szövegen kívüli művészi struktúrák A szövegek strukturális leírásának nehézségei A művészet a modelláló rendszerek sorában A kultúra tipológiája Bevezetés Kultúra és információ Jel és jelrendszer, a XI-XIX. századi orosz kultúra tipológiája "A kultúra elsajátítása" mint tipológiai jellemző A kultúra orientációjának két típusa A "kezdet" és a "vég" fogalmának modelláló jelentősége a szépirodalmi szövegekben A kultúra tipológiai vizsgálata A földrajzi tér foglama az orosz középkori szövegekben Néhány következtetés Jegyzetek A szerző jegyzetei A szerző műveinek bibligoráfiája Szerkesztői utószó Bibliográfia az utószóhoz

F. G. Haghenbeck - Frida ​füveskönyve
Frida ​Kahlo, a később világszerte ismert és rajongásig kedvelt festő tizenhét éves korában tragikus balesetet szenved. Magyar származású édesapja, indián dajkája és a lánytestvérei bármit megadnának az életéért, és Frida is vissza akar térni a túlvilágról kamasz szerelméhez. Végül a lány egyezséget köt a Halállal, és ettől kezdve minden évben áldozatot kell bemutatnia. Az áldozati ételek receptjeit, ahogyan az élete legfőbb eseményeihez kötődő többi ízt is, Frida egy kis fekete füzetbe jegyzi le... Egy asszony féktelen élni akarása, lenyűgöző művészi kreativitása és szenvedélyekkel teli házassága a színpompás, ugyanakkor kegyetlen Mexikóban - Frida füveskönyve egy mágikus elemekkel tarkított, hiteles dokumentumokból építkező, magával ragadó regény a festő életéről és egy könyvről, amely elképesztő titkokat rejt. Francisco Haghenbeck mexikói író a legkülönbözőbb műfajokban alkotott a forgatókönyvektől kezdve a képregényeken keresztül a politikai beszédekig. Frida Khalóról szóló regényét számos nyelvre lefordították és 2009-ben elnyerte az egyik legrangosabb latin-amerikai irodalmi díjat.

Covers_21942
elérhető
0

Alfred Amenda - Eroica
1827. ​március 26-án halt meg Ludwig van Beethoven, a zenetörténet egyik legnagyobb alakja. Grillparzernek a temetésen elhangzott gyászbeszédéből idézünk: "Művész volt -, ki állhat meg mellette? Mint a behemót a tengereket, úgy száguldotta be művészetének határait. A galambbúgástól egészen a mennydörgésig, a mesterség agyafúrtan kifinomult műfogásaitól addig a félelmes határig, ahol a formába kötött szellemharcos természeti erők alaktalan önkényévé alakul, mindent felmért, mindent megragadott. Aki utána jön, nem folytathat, hanem elölről kell kezdenie mindent, mert elődje csak ott állott meg, ahol a művészet maga véget ér. - Az érzelem túlsága kitér az érzelem elől. Beethoven kerülte a világot, mert a maga szeretettel teli kedélyében nem talált rá fegyvert, hogy szembeszállhasson vele. Elvonult az emberek elől, miután mindenét nekik adta és semmit sem kapott érte. Magányos maradt, mert nem talált másik énjére. De sírjáig megőrizte emberséges szívét minden ember számára, atyai jóságát az övéinek, tehetségét az egész világ üdvére. Így élt, így halt meg s így fog élni minden időkben." Beethoven küzdelmekben és szenvedésekben gazdag életét, remekműveinek születését és fogadtatását, eseményekben gazdag korát tárja elénk Alfred Amenda regénye.

Szőnyi György Endre - Új ​föld, új ég
"Az ​egyes kultúrkorszakokat tárgyaló könyvek legtöbbször csak a kiváló alkotókat, legkiemelkedőbb személyeket tárgyalják, s ezek szellemi színvonalával azonosítják az egész kort. Ez azonban félrevezető módszer. Azt gondolhatnánk, hogy például a reneszánsz asztronómiára Kopernikusz nézetei a jellemzők, csak azért, mert Kopernikusz ebben az időben alkotta meg rendszerét" - fejtegeti a könyv előszavában a történész szerző, s az olvasó meggyőződhet arról, hogy ennek a forradalmian új történelmi korszaknak a komplex elemzése, áttekintése mennyire megingatja a bennünk kialakult, sémákra épülő, olykor iskolásan leegyszerűsített reneszánszképet, s a számos új összefüggés alapján hogyan gazdagodhat történelmi látásmódunk. Ebben segítenek a könyv érdekes illusztrációi is.

Bajomi Lázár Endre - A ​Montmartre
Léon-Paul ​Fargue, a modern festők barátja és Párizs legodaadóbb költő-szolgája tette fel egyszer ezt az ironikus kérdést:"Lakhat-e egy miniszter a Lepic utcában? Berendezkedhet-e egy konzulátus a Damrémont utcában? Nagyon is kétséges. A montmartre-i történelem és legendák hatása olyan erős, hogy ebben a kiváltságos negyedben még a kereskedők szavajárása és lelke is más, s még a tekintetük is gyönyörűségesen titokzatos és felsőbbrendű." És Fargue ehhez még hozzáteszi, amit egyik rajzoló barátja mondott:"A Montmartre virág Párizs gomblyukában." Ezt a virágot nyújtja át az olvasónak Bajomi Lázár Endre, aki csaknem két évtizedig élt Párizsban. A könyv eleven és igen színes anyagából kibontakozik a Montmartre története, majd a XIX. és XX. századi művészettörténet és irodalom egyik fontos és legendás szakasza, nem egy híres vagy hírhedt "izmus" születésének titka. Szórakoztató, érdekes olvasmány, amely egyúttal új ismeretekkel is gazdagítja az olvasót.

Covers_200673
elérhető
0

Ybl Ervin - Robbia
Kevés ​korszak művészete ragyog olyan sokféle színekben, kevés korszakban érvényesülnek a különböző tehetségek egyéniségük szerint olyan szabadon, mint Itáliában a XV. században, a quattrocentóban. A gótikának melodikus, de megunt vonalvezetésétől a legeltérőbb módon igyekeztek szabadulni, és a természet közvetlen szemlélete útján új stílust formálni. Volt olyan művész - hogy csak a szobrászokat tekintsük -, aki közvetlenül az antik emlékeket vette mintául, mint Nanni de Banco, vagy aki könyörtelen következetességgel kereste a valóság visszaadásában rejlő kifejezést, mint Donatello, és volt olyan, mint Ghiberti a természetet megfigyelve, elevenségét el nem rejtve, továbbra is a gótika formaeszményét hangsúlyozta. Ghiberti még legfejlettebb alkotásaiban sem feledkezik meg a körvonalak régi, lágy, szinte dallamos lejtéséről, Luca Della Robbia pedig a Ghiberti-stílusra támaszkodva igazi klasszikus stílust teremtett. Oly tisztán, egyszerűen, nagyvonalúan, a mellékesek elhagyásával formál mindent, hogy alkotásai klasszikusakká válnak szépségüknél, harmóniájuknál, lelki nemességüknél fogva. Kifejező anélkül, hogy művészete a csúnyát ismerné. Raffaello ösztönös zsenialitása jelenik meg benne a maga kiegyenlítettségében, szinte egy évszázaddal korábban.

Vámossy Ferenc - Korunk ​építészete
E ​könyvben korunk építészetének belső vonásait, történeti-gondolati fejlődésének ívét szeretném bemutatni. Azt a történelmi-társadalmi változásokból fakadó eseménysort, amely a századforduló éveitől kiindulva a hőskor, az építészeti avantgarde évtizedei után korunk kiteljesedő új építészetének gondolatait hordozza.

S. Nagy Katalin - Marc ​Chagall
Vannak ​olyan képek ,amelyeket úgy szemlélünk, hogy észre sem vesszük különös vonásaikat, előzménynélküliségüket, irracionális voltukat. Pedig éppen ebben rejlik a csoda, egyszóval a költészet... Ennél a festőnél a kompozíció pontossága a kompozíció szabadsága. Hajlandó volnék azt hinni, hogy nem is az foglalkoztatja, amit ábrázol, hanem az az öröm amellyel fest, az az öröm, amelyet a színek hegemóniája kelt benne... Most csak azt az új képét említem meg példaképpen, amelyiken egy mélykék éjszakában fekete a hold, a föld hátán pedig megint egy belorusz falu látható: mintha egy ülő alak köré szerveződne az ég tébolya valami becsapódó villámhoz hasonló jelenség formájában. Nézzék csak meg jól, és semmit sem fognak látni abból, amit itt most leírtam, de áldassék meg a tekintetük, és fejtse meg kedve szerint az éjszaka talányát.. Ne ébresszék fel a festőt! Álmodik, márpedig az álom szent dolog. Titokzatos dolog. Chagall álmodta a festészetét és az életét. A világ az ő éjszakája...

Louis Aragon - A ​kollázs
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bagyinszki Zoltán - Buzás Gergely - Magyarországi ​reneszánsz építőművészet
A ​könyv a magyar reneszánsz XV-XVII. századi Kárpát-medencei építészeti emlékeit mutatja be. Mátyás királytól az erdélyi fejedelmek koráig kalauzolja végig az Olvasót számtalan szemet gyönyörködtető illusztráció kíséretében.

Theun de Vries - Titkok ​birodalma
Melchior ​Hintham ugyanúgy nőtt fel, mint a többi brabanti fiú a XV. században: templomok és kápolnák harangjainak zúgáságban, körmenetek, védőszentek ünnepei és kivégzések közepette. Ő azonban különösen vonzódott a festőmesterséghez, s tehetségének köszönhetően csakhamar országának határain túl is ismert mester lett. Különös vízikókat látott: éjszaka repülő ördögöket, a lányok szoknyája alatt mozgolódó disznókat, lidérceket vagy épp a Szűzanyát halottsápadtan és hosszan lelógó hajfonatokkal, mint egy szegény parasztlányt. A démoni világ festőjének regényében nem nehéz felfedezni Hieronymus Bosch németalföldi mester fantasztikus világát, szülőföldje történelmének eseményeit. Boschról valójában alig tudunk valamit, képeit ma is oly kevéssé értjük, mint amilyen furcsának találták kortársai, mi is éppúgy eltűnődünk, honnan merítette a pokol kínjait félelmetesen érzékeletesen megjelenítő látomásait, a groteszk alakokat, hibrid lényeket. De a pokol kínjainak ábrázolásánál nem kevésbé titokzatosak az áttetsző gömbökben egymást átkaroló férfiak és nők, az egymásba fonódó, kagylókból, állatokat idéző formákból előbukkanó meztelen testek. Utóbbiak jelentését Vries azzal magyarázza, hogy Melchior Hinthamot, azaz Boscht megérintették az adamiták szektájának eszméi, hitük az anyaméh szentségében és abban, hogy az ősatya, Ádám által átélt paradicsomi állapotot az ölelkezéssel lehet felidézni. A holland Theun de Vries pontos történeti, kultúrtörténeti adatokra, filozóai ismeretkre támaszkodva írt a késő középkor világát élénken kirajzoló, egyszerre hiteles, a valósághoz hű, ugyanakkor izgalmas és elgondolkodtató életrajzi regényt Hieronymus Boschról.

Lyka Károly - Kacsóh Pongrác - A ​művészet könyve
A ​műveltség könyvtára A művészet könyve Lyka Károly: A képzőművészetek történeti és technikai fejlődése Kacsóh Pongrácz: A zene fejlődéstörténete

Kisstibi_650
elérhető
100

Kiss Tibor - Neonradír
Sokan ​tudják, kevesen ismerik: Kiss Tibi, a Quimby frontembere, költő és rockikon diplomás képzőművész. „Emlékszel, egyszer egy újságíró azt kérdezte tőled, hogy csinálod azt, hogy írsz, zenélsz és festesz is? Azt mondtad, amit élek, azt játszom, amit játszom, azt festem, amit festek, azt írom." A Neonradír új oldaláról mutatja be az énekes-gitáros-dalszövegírót – az évekig készülő album Kiss Tibi életének és gondolatainak képeskönyve: az egyetemista, szárnyait bontogató festő, a mámor démonaival megküzdő sztár és az újrakezdő művész alkotásainak gyűjteménye, amelynek minden oldala önálló műalkotás. Korai, érett munkáival indít a kötet: tanulmányrajzok, verseskötetekhez készített illusztrációk, bizarr figurákat felvonultató festmények. Ezeket követik a pokol bugyraiba alámerülő művész jártában-keltében fecnikre firkantott skiccei, „egy olyan korszak lenyomatai, amikor semmi sem működött". Majd kiszínesednek, élettel telnek meg a képek, a humoros, ironikus, kritikus, erotikus, játékos és kísérletező, motívum gazdag festmények, grafikák és vegyes technikájú kompozíciók. Az alkotásokat Kiss Tibi gondolattöredékei, színes történetei, és a zenésztárs, jó barát Livius párbeszédes jelenetei kísérik. „A rajz mindig jelen van az életemben, akkor is ha turnéra megyünk, lemezt készítünk vagy utazom: egy mappa, egy jegyzetfüzet, pár filctoll mindig van nálam, ha más nincs, akkor firkálok.”

Frank Arnau - Művészethamisítók, ​hamisítók művészete
A ​művészethamisítás műhelyébe, titkaiba, bonyodalmaiba, történelmébe és fejlődésébe enged bepillantást Frank Arnau műve. Három évezred hamisítványait és hamisítóit tárgyalja. A szerzők és műveik katalógusa rendkívül gazdag és színes. Mert a leleplezett hamis alkotások között nem egy akad, mely évezredeken át élvezte az elismerést és a csodálatot. A hamisítók között egyaránt találunk neves mesterekre és hitvány kontárokra, fejedelmekre és kufárokra, a szép önzetlen rajongóira, kudarcot vallott művészekre és szélhámosokra, nyerészkedőkre. Arnau nem csak időbelileg tekint át óriási távot, hanem anyagban is. Szobrokon, festményeken, rajzokon kívül foglalkozik porcelánokkal, bútorokkal, bélyeggel, érmével, könyvvel, sőt hegedűvel is. Könyve érdekes, színes, izgalmas és tanulságos. Kényes és bonyolult problémáját rengeteg konkrét példával sokrétűen világítja meg.

Halász Zoltán - A ​szenvedély arca
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Castiglione László - A ​római művészet világa
Régészek ​szorgos munkája tárta fel a kicsiny itáliai faluból kisarjadt hatalmas ország kultúráját. Mérnöki tervek szerint épült városok, hosszan elnyúló vízvezetékek, ma is használható közlekedési utak jelzik a rómaiak teremtőerejét. S a kutatások képzőművészetükre is fényt derítettek. Nagyszerű paloták, lenyűgöző méretű templomok, az ötvösökre emlékeztető aprólékossággal dolgozó szobrászok faragásai, színgazdag falfestmények s pazarul megmunkált iparművészeti remekek tanúskodnak művészetük fejlettségéről.

Nikolaus Pevsner - A ​modern formatervezés úttörői
Ma ​már természetesnek tartjuk, hogy a mérnöki munka művészi rangra emelkedett, hogy művészek tervezik nemcsak épületeinket, de az épületeken belül a tapétát, a világítótesteket, a bútorokat és az evőeszközöket is. A festmények és szobrok alkotói mellett nemcsak a környezetünket dekoráló kézi munkával létrehozott iparművészeti tárgyak mesterei, hanem a gyári eljárással előállított művészi színvonalú használati tárgyak tervezői is, a mindennapi élet mindennapi tárgyainak készítői is lehetnek művészek. Az új művészeti szellem elterjedésének, a modern formatervezés történetének izgalmas szakaszát - mely az angol William Morris munkásságával kezdődött, s felöleli a szecessziós törekvések nemzetközi diadalra jutását, egészen a bauhaus korszakos jelentőségű mozgalmáig - tárja elénk a neves művészettörténész kötete. Pevsner "Az európai építészet története" című magyar nyelven is megjelent kézikönyvével már eddig is népszerű olvasóink körében.

László Gyula - Medgyessy ​Ferenc
Medgyessy ​Ferenc szobraiban sajátos, kissé paraszti szépséggel gazdagodva éled újjá a művészet őskorának öröksége. Ezt becsülik művészetében mind idehaza, mind pedig külföldön, s ez igézte meg fiatal szobrásznemzedékünket is. A párizsi világkiállítás aranyérme, a Grand Prix, a legnagyobb francia szobrászoknak, Maillolnak és Despiaunka művészi rangjával mérte Medgyessy alkotásait. Idehaza elsők között kapott Kossuth-díjat, nemrégiben megkapta a "kiváló művész" címet, legutóbb, 75 éves születésnapján pedig a "Munka Vörös Zászló Érdemrendet". Népünk és a nagyvilág egyre jobban megismeri, szereti és becsüli Medgyessy Ferenc művészetét.

Herbert Read - A ​modern szobrászat
A ​könyv ezúttal harmadik kiadásban lát napvilágot magyar nyelven. Érdekességéből alig von le valamit, hogy az eredeti tanulmány tíz évvel ezelőtt íródott, ami a mai művészet alakulásának ütemét figyelembe véve, már tekintélyes időnek számít. Herbert Read elméleti és kritikai munkássága végigkísérte a XX. századi művészet fejlődését, ő volt az egyik első összefoglalója a jelenkor festészeti és szobrászati törekvéseinek. A modern szobrászat - A modern festészet társkötete - a múlt század végétől a legújabb időkig követi nyomon a szobrászat új útjait, és rendszert igyekszik teremteni a korszak gomba módra szaporodó stílusainak és műfajainak első pillantásra áttekinthetetlennek tűnő szövevényében. Elöljáróban ismerteti Rodin, Maillol és két festő: Degas és Matisse szobrászi munkásságát. Majd ismét festő kövekezik: Picasso, aki a szobrászatban is egy sor új törekvés elindítója volt. A könyv megvilágítja a kubizmus, a futurizmus, az expresszionizmus és a szürrealizmus hatását a szobrászat alakulására, és mélyrehatóan elemzi néhány eredeti, nagy egyéniség - Brancusi, Giacometti, Gabo, Moore és mások - munkásságát. Read mélységesen szerette a modern művészetet. Bensőséges barátság fűzte Henry Moore-hoz, Barbara Hepworthöz és több más szobrászművészethez. Talán ezzel is magyarázható, hogy míg a festészet történetét nagyobb tárgyilagossággal és átfogóbban vizsgálta, a mai plasztikáról és annak kialakulásáról írott könyve személyesebb hangot üt meg. Ez a könyv nem törekszik a XX. századi szobrászat átfogó történetének megalkotására, és nem is nyújtja a világ mai szobrászatának hézagtalan körképét (hiszen Kelet-Európa vagy a "harmadik világ" művészetéről alig esik szó). Read az általa legjellemzőbbnek és legújszerűbbnek ítélt nyugati stílusáramlatok és egyéni törekvések szerint tekinti át a modern szobrászat csaknem évszázadnyi történetét, így több ponton is kielégítetlenül hagyja vagy vitára készteti a mélyebb elemzést, teljesebb társadalmi-történeti háttér felderítését is igénylő olvasót. Az általa kiemelt irányzatok és életművek bő terméséből viszont szigorú kritikával, biztos ízléssel és egyedülálló tárgyismerettel válogatta össze a legkvalitásosabb műveket. Ezek alkotják a kötet gazdag illusztrációs anyagát: 48 színes és 291 egyszínű reprodukciót.

Ascher Oszkár - Minden ​versek titkai
Az ​önéletrajz-irodalom egyre szaporodó termésében Ascher Oszkár könyve azt a rokonszenves típust képviseli, melyben a maga életére visszatekintő író kísérletet tesz arra, hogy az önéletrajzi vonatkozások mellett valami más - nem elsősorban a saját személyére érvényes - ismeretanyaggal gazdagítsa olvasóit. Így szól ez a könyv a pódium művészetéről. És azok a fejezetek, melyekben az író a maga művészi tapasztalatairól adott számot, nem kevésbé érdekesek azoknál a részeknél, amelyekben nagy kortársairól, Babitsról, Karinthyről, Kosztolányiról rajzol írói erejű portrét. Ennek az önéletrajznak a kortársakról szóló legsikerültebb részei sok új ismerettel gazdagíthatják a könyv olvasóit. A kötet dokumentációs anyaga érdekes és helyenként megrendítő.

Kollekciók