Ajax-loader

skótkirálynő Bp

Rate_positive 5790 Rate_neutral 59 Rate_negative 10

2557 napja velünk van ma itt járt

Rukkaracsony_2015 Badge-stoppos-100 Badge-stoppos-10 Badge-stoppos-1 Bagoly Ugrifules_300 Plecsni300 Rukkaracsony_300 Badge-orjongo Badge-jobbmunkas Badge-jomunkas Badge-onkentes Badge-aktivista Badge-hardrukkcafe_100 Badge-hardrukkcafe_20

Kívánságlista

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.


Berecz János - Kádár ​élt... 4.
„Kádár ​János 1912. Május 26-án született. Az adatai alapján merészelek elmélkedni a könyvem elején, mivel száz év már nagy idő, még történelmi mércével is számon tarthatjuk. Különben is, a könyveim hatására ( Vállalom; Visszanézve; Az én rendszerváltásom; Kádár élt … 1. 2. 3. kötet) sok olvasótól kérdéseket kaptam, amelyekre illik válaszolni. A kérdéseket nem ismétlem, csak a válaszaimat foglalom összefüggően írásba a könyvben. Fontos és számomra élményt jelentett, hogy a történelem igencsak foglalkoztatja a magyar olvasót. Aki átélte a közelmúltat azért, hogy mit mond róla az egészet megélő szemtanú-történész, no meg az éppen regnáló politikai kurzus, és annak kiszolgáló kommandója. Az ifjak pedig kíváncsiak, hogyan éltek a szüleik, a nagyszüleik, akiket szeretnek, becsülnek, kölcsönösen. Mégis, mi a véleményük arról az időszakról, az átélt élményekről. Különben is egyre inkább nyakon öntik, ha akarja, ha nem, a Trianoni traumával, és a Kádár-rendszer átkozásával. Ami akkor is, és ma különösen zsákutca! Vagy valami tehetetlenséget próbál takargatni? Ezért akar mást is látni, olvasni. Megkísérlem kiszolgálni:”

Berecz János - Kádár ​élt... 2.
A ​könyv második kötete arról az időszakról szól, amikor a szerző már közvetlenül Kádár János mellett dolgozott. A kötet a 60-as évek újabb politikai próbatételeivel indul, és végigkíséri a változásokat a rendszerváltásig. Őszinte, hű és objektív megnyilvánulás arról, hogyan politizál Kádár az ilyen veszélyeket hordozó, bonyolult körülmények között. Végül összefoglalja Kádár végjátékban betöltött szerepét és búcsúbeszédének üzenetét. Nem kerüli meg ugyanakkor a ma divatos Kádár-ellenes megnyilatkozásokkal kapcsolatos, tényeken nyugvó véleménye kifejtését sem.

Berecz János - Kádár ​élt... 1.
Tévedni ​persze emberi, így történészi dolog is. Ebbe a hibába, csapdába én is jócskán beleestem munkásságom során. Minden esetben a személyes elfogultság volt a fő ok. Azokat akkor nem voltam képes elkerülni. Most, amikor még nagyobb a kísértés, minden erővel, tudatos figyelemmel igyekszem kikerülni a buktatókat, a csapdákat. Minden figyelmemmel arra törekszem, hogy sikerüljön. Erre a szemléletre oktatott a kiváló magyar történész, Kosáry Domokos: "Azzal is számolnunk kell, hogy Magyarország történetében különösen meghatározó volt a nemzetközi erőviszonyok játéka. Az egész 20. század története napnál világosabban tükrözi ezt, ellentétben olyan feltételezésekkel, amelyek kizárólag a belső társadalmi mozgásból magyarázták meg a nemzetközi helyzetet is, mint hogyha a farok csóválná a kutyát. Rendszerint inkább a kutya csóválja a farkát, ha jókedve van." Bölcs útmutatás!

Verrasztó Gábor - Goll ​Bea
Ismertem ​embert, aki szenvedélyesen szerelmes volt Goll Beába. Évtizedekig. Egy lexikonfénykép alapján. Kár, hogy korán meghalt, sóhajtotta néha. Él, mondtam. Ugyan, dehogy, legyintett. Meghalt, még 1950 körül, nyugaton. Vagy 1957-ben. Nem vitatkoztunk tovább. Meddig él egy gyerekszínész? Amíg gyerek. S egy gyerekszínész, akit mindenki gyönyörű felnőtt nőként kezel, tizenöt évesen már férjnél van, de a saját énjéhez nem vezet lelki ösvénye? E szabálytalan életrajz szerzője, Verrasztó Gábor nagyon messziről, évszázadok mélyéről kezdi, s a jelenben fejezi be. Mert az 1927. június 30-án született Goll Bea 2014. november 17-én, többé-kevésbé ereje teljében, nyolcvannyolcadik életévében még élt. Másnap reggel hunyt el. Az alapos adat-, ok- és sorsnyomozás dokumentumokkal, fényképekkel gazdagított regényes históriában oldódik fel. A mindössze három termékeny filmszínészi év, mely épp a második világháború idejére esett (1941-1944), elegendő mag ahhoz, hogy köréje a 21. századba átnyúló sajátos 20. századi nagytörténet kalandja és tanulsága sarjadjon. Egy lehetséges út, képlet a sok közül. Rengeteg színésszel - Ajtay, Bajor, Dayka, Greguss, Latabár, Somlay, Tőkés és mások -, számos fordulattal, vereséggel, újrakezdéssel, megbékéléssel, honnal és külhonnal. S a kérdéssel: vajon volt-e, lehetett-e a maga majdnem kilenc évtizedének főszereplője egy hajdani hírnév-villanáskor oly körülrajongott színésznő, Goll Bea? Tarján Tamás

Charles Martin - Hegyek ​között
Egy ​viharos éjszakán két idegen várakozik a Salt Lake City-i repülőtéren. Ashley Knox vonzó, sikeres újságíró, az általa olyannyira várt esküvőjére igyekszik. Dr. Ben Payne ortopédsebész és nem mellesleg tapasztalt hegymászó éppen egy orvosi konferenciáról tart hazafelé, hogy a másnapra előjegyzett műtétjét elvégezhesse. A közelgő hóvihar miatt azonban valamennyi járatot törölték. Az egyetlen kiutat egy idős ember, Grover charterjárata jelenti így keresztezi egymást a két fiatal sorsa. Ám olyasvalami történik, amire a legrosszabb rémálmukban sem gondoltak. Repülőjük lezuhan, és hamarosan szembe kell nézniük a kegyetlen valóssággal: a faggyal, az éhséggel, a szédítő magassággal, a reménytelenséggel, önmagukkal és egymással is. Egy szívszorító és minden erejüket felemésztő küzdelem kellős közepén találják magukat, amelyet a hegyekkel és saját érzelmeikkel vívnak.

Pulszky Terézia - Egy ​magyar hölgy emlékiratai
A ​könyv egy magyargyűlölő osztrák bankárcsalád kedvenc lányáról szól. "Walter Teréz először Liszt Ferencért rajongott, aztán a magyar férjéért, Pulszkyért, majd, amint ezt emlékiratai tanusítják, a magyar szabadságharc és a magyar nép szenvedélyes híve lett, olyannyira, hogy szakítva származása előítéleteivel, azonosult a magyarsággal. Hogy miért? Ezt írja meg ebben a könyvben. Munkájával, mely szerencsés ötvözete az önéletírásnak és történetírásnak, a magyar szabadságharc ügyét kívánta szolgálni. Könyvének korabeli fogadtatása igazolja, hogy mindezt sikerrel tette, s a magyar memoárirodalmat is remek olvasmánnyal gazdagította."

Françoise Giroud - Alma ​Mahler avagy a hódítás művészete
1964-ben, ​halála évében, egy magányos estén Alma Mahler azokon a férfiakon töpreng, akik a lábainál hevertek. Elsősorban a nagy négyesen: Gustav Mahleren, Walter Gropiuson és Franz Werfelen, a férjeken, és Oskar Kokoschkán, a nevezetes szeretőn. Erre a következtetésre jut: "Mahler zenéjét soha nem szerettem igazán; soha nem érdekelt az, amit Werfel írt - soha nem értette, amit Gropius csinált -, de Kokoschka, igen, Kokoschka mindig mélyen hatott rám." Alma Mahler hosszú életútját - nyolcvanöt évet élt - megannyi zsákmány: meghódított férfi trófeája szegélyezi. A XIX. század végi és a XX. század eleji Bécs a színtere a varázslatainak, boszorkányságának. "Kétségtelen, hogy az alkotókat nem nehezebb elcsábítani, mint a vízvezeték-szerelőket. Csak találkozni kell velük. És a körülmények úgy hozták, hogy Alma mindig is közöttük élt. De ha valakit elbűvölt, azt megtartotta magának. Ő az, aki csal, ő szakít, ő válik. Nem az a fajta nő, akitől nehéz megszabadulni, ha egyszer meghódították. Őt sohasem lehetett végleg meghódítani, ebben állt hatalma. Erejét megjelenéséből meríti, melyet önmagából alkotott meg: nemes lény, értéktárgy, ragyogó teremtmény. Tárgyilagos szemmel nézve: kivételes. Magnetikus személyiség, olyan fényt sugároz, hogy amikor felséges alakja felbukkan, a szoba gravitációs központja vele mozdul. Az ember elmerül élénk kék szemében." Francoise Giroud ennek az elbűvölő asszonynak, "kék szemű lidércnek", a "modern nő egyik prototípusának" a történetét írja meg, nagy együttérzéssel és egyben finom iróniával tekintve e káprázatos, szecessziósan erotikus és fülledt, elemi erejű és teátrálisan mesterkélt asszonyi világra. Ez a könyv személyes történet és kultúrhistória egyaránt. A neves francia írónő, kitűnő publicista - egy ízben miniszter is - Alma Mahlerben egyszerre lát kivételes képességű, páratlan egyéniséget, és olyasvalakit, akinek messze átlagon felüli, már-már olümposzi sorsa magában egyesíti mindazokat a mozzanatokat, amelyek a Modern Nő felszabadulásának, emancipációjának történetét jellemzik. Alma Mahler valóban a hódítás művésze volt: istennő, aki minden kedvesét istenné léptette elő.

Rudyard Kipling - Indiai ​történetek
Ebbe ​a kötetbe Kipling legjobb elbeszéléseiből válogatott a Kelet Kiadó. Romantikus és misztikus írásokat épp úgy olvashatunk itt, mint klasszikus, realista, vagy 20. századi modern szemlélettel és eszközökkel elbeszélt drámai történeteket. De feltűnnek a kiplingi csodás mesék is. Az egyikből például megismerhetjük A dzsungel könyve történetének folytatását. Vajon mi lett a felnőtt Maugli sorsa a brit birodalomban? Kipling emberként nem nyerhette el az utókor rokonszenvét. De íróként nagyon jó tudott lenni. Zavarba ejtően, kiemelkedően jó. Itt a bizonyság a kezünkben.

Kálmán Kata - A ​Csibe-ügy
Ritka ​kincs, egyfajta irodalmi kalandregény kerül a Petőfi Irodalmi Múzeum kézirattárából az olvasók elé: az 1930-as évek fölfedezettjének, a szociofotós Kálmán Katának a naplója. Kálmán Kata 1936 novemberében még mint lelkes olvasó, tisztelő kérte fel a Tiborc című fotóalbum előszavának megírására Móriczot Zsigmondot, ám ezzel hirtelen bele is sodródott az író éppen felbolydult életébe. A természetesen fényképekkel kísért napló nemcsak a krimiszerűen végigmesélt utolsó nagy szerelem, a Csibe-kapcsolat titkaiba vezet be, hanem a korszak kulturális közéletének számtalan érdekességével is megismertet - egy páratlan epizódjában Bartók Bélával a középpontban. A szöveget gondozó-szerkesztő Varga Katalin kísérőjegyzetei a korabeli események és szereplők gazdag világában kalauzolnak tovább.

Takács Tibor - A ​párttitkár halála
1956. ​december 10-én Gyónon meghalt a Dabasi járás funkcionáriusa, Biksza Miklós. Meglincselték? Agyonlőtték? Hibázott? Ártatlan volt? Egy biztos: a párttitkár halott. És akkor mi van? - vonhatná meg a vállát az egyszeri olvasó. Tényleg, és akkor mi van? - teszi fel a kérdést Takács Tibor történész is: mi van akkor, ha 1956-ban a forradalom áldozatául esik egy kommunista vezető? A párttitkár halála nem hagyományos oknyomozó vagy tényfeltáró munka: jóval többet kérdez, mint amennyit állít. S kérdései nem válaszokat, hanem egyre újabb - és egyre zavarbaejtőbb - kérdéseket szülnek. Ki a történet főhőse? Biksza Miklós, az áldozat? Vagy mindazok, akiket elítéltek élete kioltásáért? Az elítéltek családtagjai? Esetleg Gyón, a falu, amelynek hétköznapjait gyökeresen felforgatta a gyilkosság? Van értelme áldozatokról, tettesekről, fő- és mellékszereplőkről, végső soron: történetről beszélni? Kinek és minek hihetünk? A kihallgatásról kihallgatásra változó tanúvallomásoknak, a falubeliek közül kikerülő ügynökök jelentéseinek, a túlbuzgó, névtelen levélíróknak, a Biksza mártíromságát magasztaló életrajzoknak, a rendszerváltás után megszólaló gyóniaknak vagy épp magának a haragos Kádárnak? Takács az emberi emlékezet (és felejtés) termékeként mutatja be a történelmet, illetve annak alapegységét, az eseményt, korabeli dokumentumok tucatjaival világítva rá: nincs egyetlen végső igazság, nincs egyetlen megnyugtatóan hiteles elbeszélés. Mi menthető át a múltból? Milyen fogódzókat találhatunk az 1956-os forradalomról gondolkodva? Mi az, hogy "forradalom"? Egyáltalán: mi az, hogy "1956"? TAKÁCS TIBOR Nyíregyházán született 1974-ben. A Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán diplomázott 1997-ben. Ezt követően doktori ösztöndíjas volt, majd a nyíregyházi levéltárban dolgozott. 2002-től a Történeti Hivatal, illetve utódintézménye, az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára munkatársa. 2005-ben a Debreceni Egyetemen szerzett doktori címet. Fő kutatási területe az 1945 utáni magyar történelem, különös tekintettel a politikai rendőrség működésére.

Kathy Reichs - Szent ​csontok
Az ​egy hete oszladozó, macskáktól kikezdett tetem vizsgálata rutinmunkának ígérkezik Dr. Temperance Brennan számára. Az áldozat ezúttal egy ortodox zsidó vállalkozó, akit holtan találnak saját cége tároló helyiségében. Miután gondosan megvizsgálja a koponyát, hogy a lövedék röppályáját azonosítsa, hamar kiderül, nem öngyilkosságról van szó, sőt, inkább kivégzésről beszélhetünk. A boncolás előtt egy idegen váratlanul csontvázat ábrázoló fotót csúsztat Tempe kezébe, a bűntény magyarázataként. A rejtély azonban nemhogy megoldódna, hanem egyre tovább bonyolódik. Tempe hatalmas horderejű régészeti felfedezés nyomára bukkan, amelyet annak idején azért hallgathattak el kollégái, mert megkérdőjelezné kétezer év vallási dogmáit. Hamarosan rájön, a csontváz egy izraeli ásatásról származik. Engedve a kaland csábításának, a terepre utazik a sármos Ryan nyomozóval. Minden szál középpontjában a rejtélyes csontváz áll. Ki ő? Krisztus, aki mégsem halt meg a kereszten? Vagy egy kora keresztény hívő, aki nagyon nem illik Maszada egykori, hős védői közé? A válaszért Tempe szokása szerint még a föld mélyére is alászáll, ezúttal csetlő-botló, megszállott régészkollégája nyomán egy sírba, amely talán Jézus családi kriptája volt. Csakhogy sokaknak nem áll érdekében a gyilkos leleplezése, és az ősi, még az Újszövetség idejéből származó rejtély megfejtése. Legszívesebben visszatemetnék a leleteket a föld alá, az utánuk kutakodókkal együtt...

Kolozsi László - A ​bejrúti járat
Meddig ​mondhatjuk, hogy semmi közünk a merényletekhez, a terrortámadásokhoz, meddig mondhatjuk, hogy csak áldozatok vagyunk? Meddig vagyunk urai sorsunknak? A haldokló nagyapa egy orosz szót suttog, mintegy búcsúképpen, unokája fülébe. Az unokát, a sikeres budai ügyvédet, Kozma Pétert, nem hagyja nyugodni, mit akart mondani az öreg. Ahhoz, hogy közelebb kerüljön az igazsághoz, meg kell találnia a nagyapa Don-kanyarnál és a megszállt területeken vezetett naplóját. Ugyanakkor ezeket a háborús feljegyzéseket, a magyar hadsereg viselt dolgairól, nem csak ő akarja megszerezni, hanem mások is. És ezek a mások az ő életére törnek... Tipikusnak nem mondható, mégis hamisítatlan magyar családtörténet bontakozik ki a nyomozása során. A napló, az elhallgatott borzalmak, nemcsak az unoka, de a fiak sorsára is kihatott. Ennek (pontosabban az elfojtásnak és elhallgatásnak) a következménye, hogy a jeles biológus apa (a szegedi kutatóintézet egyik prominense) egykor felszállt 240-es, bejrúti járatára.

Aczél Endre - Acélsodrony ​- Az ötvenes évek II.
A ​negyvenes évek második felét, az ötvenes évek elejét nagy (vagy annak látszó) személyiségek és személytelen, nagy intézmények formálták. Pártfőtitkárok, kormányfők és tábornokok, államapparátusok, titkosszolgálatok, mérnök- és fejlesztőcsapatok. Valamennyien a tömegek megnyerésén, manipulálásán és – adott esetben – elpusztításán munkálkodtak. Aztán az évtized közepén a totalitárius diktatúrák, antikommunista hisztériák, atom- és hidrogénbombák világában egy nem várt új szereplő lépett színre: a tömeg maga. Nyugaton és Keleten, sőt az addig figyelemre sem méltatott Afrikában és Dél-Amerikában is emberek ezrei tódultak az utcára, hogy elsöpörjék az állami emberek jól szervezettnek hitt alakulatait. Több szabadságot, egy másfajta világot akartak. A kísérletek részleges eredménnyel jártak, vagy végül elbuktak, mint Magyarország 1956-os forradalma. Aczél Endre könyve erről szól. De – ahogy ezt a sorozat olvasói már megszokhatták – arról is, hogy a főszereplő, a 20. század közepének népe mit hallgatott, mit olvasott, mit nézett és kikért izgult. Rainer M. János „Délután 3-kor a pesti egyetemisták és akkorra már tömegnyi hozzájuk csatlakozó ember is a Petőfi-szobornál gyűlik össze. Sinkovits Imre elszavalja a Nemzeti dalt. Innen a lassan tengerré duzzadó emberár a Bajcsy-Zsilinszky úton, majd a Körúton a Margit híd felé veszi az útját, hogy a Bem-szobor elé vonuljon, találkozni a főként műegyetemi diáksággal. Csakhamar vagy 200 ezren vannak, a Frankel Leó utcán át haladnak a szobor felé – ebben az utcában laktunk akkor. Tizenkét éves vagyok, a zongoraóráról jövet ekkor hallok életemben először szovjetellenes jelszavakat, amelyeket a felbátorodott emberek skandálnak: »Ez az ország Magyarország, levetni a gimnasztyorkát!«, »Azt kérdezik Pesten-Budán, hová lett a magyar urán?« A Bem téren Bessenyei Ferenc szaval, más gyerekekkel együtt felmászom egy lámpavasra, és onnan nézem az eseményeket. Itt láttam először lyukas zászlót: eltűnt a népköztársaság címere, maradt a piros-fehér-zöld lobogó.”

Robert Galbraith - Halálos ​fehér
Egy ​zavart fiatalember, Billy felkeresi Cormoran Strike-ot, hogy a segítségét kérje egy bűnügy felderítésében, aminek azt hiszi, gyerekként tanúja volt. Strike-ot mélységesen felzaklatja a történet. Bár Billy nyilvánvalóan mentálisan beteg, és nem is emlékszik sok konkrét részletre, van benne és a történetében valami nagyon őszinte. Csakhogy mielőtt Strike alaposabban is kikérdezhetné, Billy rémülten elrohan. Strike és Robin Ellacott (aki eredetileg a titkárnője volt, mostanra pedig a társa a nyomozóiroda vezetésében) igyekeznek a történet végére járni: az ide-oda kanyargó nyomozás pedig elvezeti őket London kis sikátoraitól a Parlament titokzatos legbelső irodáin keresztül egy gyönyörű, de vészjósló vidéki kúriáig. Ráadásul a nyomozás labirintusában dolgozó Strike magánélete sem olyan egyszerű: újdonsült magánnyomozó-sztárként már nem tud olyan észrevétlenül dolgozni, mint valaha. Egykori titkárnőjével is bonyolultabb a viszonya, mint eddig bármikor. Robin már a nyomozóiroda pótolhatatlan dolgozójává nőtte ki magát, de személyes viszonyuk ennél sokkal összetettebb… Az eddigi legnagyobb léptékű Robert Galbraith-regény, a Halálos fehér egyszerre érdekes krimi és letehetetlen újabb fejezet Cormoran Strike és Robin Ellacott történetében.

Grigorij Szluzsitel - Egy ​moszkvai kandúr feljegyzései
A ​macskákat sok író örökítette már meg a szépirodalomban, na de ki hallott már arról, hogy egy macska örökítse meg az emberi sorsokat, miközben elmeséli a saját nem hétköznapi életét. A kötet főhőse Szavelij, nem akármilyen kandúr: emberként gondolkodik, filozofál és érez, miközben teljesen macskaként viselkedik. Egy kimustrált Zaporozsec hátsó ülésén látta meg a napvilágot. Élt lakásban, mint elkényeztetett szobacica, de megszökött, mert meg akarta ismerni a nagyvilágot. Élt egy másik lakásban, de onnan is megszökött, miután szétcincálta a magát operaénekesnek képzelő papagájt. Tagja volt egy patkányfogó brigádnak a Tretyjakov képtárban, majd miután egy eszement szadista öregember kishíján az életét vette, kirgiz vendégmunkás fiúk vidám csapatába került. Azonban onnan is mennie kellett. Rövid időt töltött egy kolostorban tanyázó macskakolóniában, de a szabadságot választotta. Ekkor találkozik az igaz szerelemmel. Emberi életek suhannak el kandúrunk mellett, megannyi történet, megannyi sors. Szerelmi csalódások, megkeseredett életek, szomorú sorsok és optimista, szabadságszerető macskák. Ott zakatol körülöttünk az épülő Moszkva, villamos csörömpöl, emberek sietnek, harangok szólnak az arany hagymakupolák alatt. A szereplők, akár emberek, akár macskák, ízig-vérig húsvér figurák saját megismételhetetlen, különleges sorssal. Mélységesen komoly és szép regény ez. Életről és halálról, örömről és bánatról. Macskákról és emberekről.

Donato Carrisi - Démoni ​suttogás
Öt ​eltűnt kislány... Öt kis gödör a tisztáson... Rettenetes bűnténysorozat sokkolja az országot. Egy embernek aligha nevezhető szörnyeteg kislányokat rabol el és csonkít meg. Goran Gavila kriminológusnak és az általa irányított különleges egység tagjainak olyan pokoli régiókba kell leereszkedniük a nyomozás során, ahonnan alig-alig van visszatérés. A tettes mindvégig ördögien megtervezett, lidérces játékot űz velük, minden egyes feltárt gonosztette valamilyen üzenet, amely arra kényszeríti a csapat tagjait, hogy nézzenek szembe azzal a sötétséggel, amelyet valamennyien magukban hordoznak. Versenyfutás az idővel és harc a mindannyiunk lelkében ott lakozó démonnal: ez az, ami letehetetlenné teszi Donato Carrisi igaz történet alapján írt első regényét. A felkavaró és végtelenül izgalmas thriller a jóság és a gonoszság között húzódó keskeny határmezsgyét vizsgálja, amíg fel nem fedi az utolsó, könyörtelen titkot. "Mire az olvasó rájön, hogy egy agyafúrt pszichopatával van dolga, aki legalább annyira kegyetlen, mint Hannibal Lecter, addigra már megjárta a poklok poklát. Carrisi hihetetlen feszültséget kelt - épp csak egy levegővételnyi időt hagy olvasójának, hogy azután egy még mélyebb szakadékba taszítsa." (La Repubblica) "Brilliáns és nagyon hátborzongató... remek könyv." (Ken Follett) Olvasson bele: Részlet a könyvből A Könyvjelző magazin 2013. áprilisi számában megjelent cikk: A szuggesztió erejéről A Könyvjelző magazin 2013. július-augusztusi számában megjelent cikk: "Aki kezébe veszi a regényemet, készüljön föl rá, hogy bepiszkolódhat"

Monica Porter - Halálos ​körhinta
A ​göllei iskolaigazgató leánya, miután 1936-ban Dohnányi Ernőtől átveszi énektanári diplomáját, a katedra helyett a Negresco kávéház pódiumát választja. Néhány év alatt a Vigadó téri üvegpalota, a Hangli kedvence lesz. Az országos népszerűséget azonban a rádió és a film hozza meg számára. Karrierje csúcsa a második világháború vészterhes időszakára esik. Bár az úri középosztály tagja, a Horthy-rendszer ünnepelt sztárja, önzetlenül segíti a vészkorszak üldözöttjeit. Villájában titkos búvóhelyet alakít ki, s ezzel magát is halálos veszedelembe sodorja... Az énekesnő leánya, a Londonban élő újságírónő Monica Porter, a történet szereplőinek beszámolói és édesanyja visszaemlékezései alapján izgalmas, fordulatokban bővelkedő, kitűnő kordokumentumot írt. A kötet Rácz Vali szakmai munkásságát is bemutatja. A művész színházi és filmszerepeit, a pályakép fontosabb eseményeit Péter Zsolt színháztörténész összegezte.

Kuncze Gábor - Várjuk ​ki a végét...
Kuncze ​közismert humorával elevenít fel számos történetet az elmúlt harminc évből, miközben kitér a jelen visszásságaira is, elemzi-értékeli pártja tevékenységét, sorsát, azoknak a miniszterelnököknek a munkáját és személyiségét, akikkel együtt dolgozott, illetve a rendszerváltás nagy- és kisszerűségét.

Herbert Breslin - Anne Midgette - Pavarotti ​meztelen
"Életem ​harminchat évét dolgoztam végig Luciano Pavarottival, a világ legnagyobb tenoristájával. Néha csodálatos ügyfél volt. Néha úgy viselkedett, mintha körülötte forogna a világ. Néha szívbéli, bőkezű barátnak éreztem. Néha szörnyű púpnak a hátamon. De mindent egybevetve: remek időket éltünk át együtt." Herbert Breslin impresszárió visszaemlékezése eleven, szellemes, húsba vágón őszinte és szentségtörő. Kiteregeti barátja és ügyfele féltve őrzött titkait: nőkről, karrierről, pénzről és arról, "hogy miképpen lett ebből a nagyon kellemes, egyszerű, szeretetre méltó fickóból mindenre elszánt, agresszív és tulajdonképpen boldogtalan szupersztár". A könyvben megszólalnak Luciano szappanopera-pályájának egyéb szereplői is, akik szintén nem tesznek lakatot a szájukra. Az utolsó szó jogán pedig nem más hallatja a hangját, mint maga "a tenor"!

Finy Petra - Marlenka
Marlenka ​imádja a nárciszt. Nem csak a virágot. Bár már három felnőtt gyereke van, vonzza magához a narcisztikus személyiségeket, és gyenge ahhoz, hogy ellenálljon nekik. De vajon miért viselkednek furcsán Marlenka felnőtt gyermekei? Miért tör az asszonyra rosszullét a Városmajor egyes pontjain? Az 1944 telén a városrészben történt tragikus események Marlenka családjának több nemzedékére kihatnak. A gyógyuláshoz pedig több nemzedéknyi idő szükséges. Finy Petra legújabb regénye identitástörténet: főhőseinek hosszú utat kell bejárniuk ahhoz, hogy rájöjjenek, kik is ők valójában. Marlenkának és gyermekeinek meg kell dolgozniuk a boldogságért és a szerelemért, ám a harmónia még így is törékeny marad.

Görgey Gábor - Volt ​egyszer egy Felvidék
E ​kötettel folytatódik Görgey Gábor életműsorozata. Az igazi mesélés, az érdekfeszítő történetbonyolítás élvezetes technikájával készült. Hősének sorsa a magyar történelem szubjektív nézőpontú eseményszálaival keveredik.

Ujhelyi István - Neki ​harangoztak
A ​kötet egyfajta történelmi látleletként mutatja meg: mi történt velünk az elmúlt években, miként sodródtunk az európai közösség perifériájára, milyen változásokon ment át a narancsos rezsim és miként épült le a Magyar Köztársaság. Ujhelyi István európai parlamenti képviselő (S&D-frakció) Orbán Viktor kormányfő vízválasztó tusványosi beszéde után - amelyben meghirdette az illiberális állam kiépítését - fogadta meg, hogy minden vasárnap egy-egy nyílt levélben mutat rá a rendszer bűneire, az európai értékek tudatos leépítésére. Ezt néhány kivétellel (nemzeti ünnep- vagy gyásznap) minden vasárnap meg is tette, kongatta és kongatja most is a harangokat. Az alábbi kötetben ezekből a vasárnapi nyílt levelekből találnak egy kivételes válogatást: a mai Magyarország egy sajátos nézőpontú lenyomatát.

Gink Károly - Turánszky Ilona - Azerbajdzsán
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Forrai György - Orvosszemmel ​a képtárakban
A ​betegségek egyidősek az emberiséggel. Nem csoda tehát, hogy az idők kezdetétől napjainkig készült különböző képzőművészeti alkotásokon - ha nem is ez volt megalkotásuk elsőrendű szempontja, vagy akár egyáltalán nem ez volt a kitűzött cél - számos betegség biztos jelei ismerhetők föl. Ilyenformán bizonyítható tény, hogy ezek a betegségek léteztek, még akkor is, ha egy-egy festmény vagy szobor, melynek címében a művész megnevezett mondjuk egy bibliai vagy mitológiai alakot, az alkotó képzeletének a terméke. Ezek az árulkodó jelek a műalkotáson egyértelműen fölfedik magukat. A szerző 20 fejezetben csoportosította a képzőművészeti alkotásokat a könnyebb érthetőség kedvéért.

Lois Duncan - Tudom, ​mit tettél tavaly nyáron
Baleset ​volt – ám örökre megváltoztatta az életüket. Tavaly nyáron négy halálra rémült barát kétségbeesett esküt tett, hogy eltemetik szörnyű titkukat. Vannak azonban titkok, amiket nem lehet eltemetni, és valaki megtudta, mi történt aznap. Valaki, aki bosszút akar. Idén nyáron eljön a rettegés ideje...

Jane Corry - A ​férjem felesége
Mi ​van, ha az egész életed hazugságra épült? Amikor Lily, a fiatal ügyvéd férjhez megy Edhez, elhatározza, hogy elölről kezd mindent, a múlt titkait pedig maga mögött hagyja. De amikor első ügyébe belekezd, valahogy furcsa vonzódást érez ügyfeléhez. A férfihoz, akit gyilkossággal vádolnak. A férfihoz, akiért hamarosan mindent kockára tesz majd… De valóban ártatlan? És ki ő, hogy megítélje? Jane Corry ismert angol újságíró, az Oxford University kreatív írás tanára. Bemutatkozó regényének megírásakor hosszú időt töltött egy nagy biztonságú fegyházban, hogy tanulmányozza a foglyok viselkedését. A férjem felesége fordulatos pszichológiai thriller, amely gyorsan nemzetközi bestseller lett.

Bud Spencer - Lorenzo de Luca - Eszem, ​tehát vagyok
Aki ​nem eszik, nem tud gondolkodni, következésképp létezni sem, ez biztos – legalábbis Bud Spencer szerint. Ebben a rendkívüli könyvben a híres filmsztár és sikerszerző humorral fűszerezve ötvözi a gondolkodás művészetét a főzés művészetével. Egyik legnagyobb szenvedélye, az evés, számára a létezés középpontja. Véleményét tizenkét tekintélyes gondolkodó előtt védi meg, akik álmában látogatják meg. Humorral és iróniával teli, káprázatos szellemi párbajt vív olyan neves filozófusokkal, mint Szókratész, Konfuciusz vagy Immanuel Kant. Ha pedig cserbenhagyják a szavak, akkor ínycsiklandó olasz ételkülönlegességeket készít vendégeinek, a tészta- és halételektől a jellegzetes nápolyi süteményekig, mire jóllakottan és elégedetten kiegyeznek. Bud Spencer különleges könyve arra ösztönöz, hogy együtt nevessünk és főzzünk vele, miközben egyre inkább elhiteti velünk, hogy teli hassal minden könnyebb.

Arnaldur Indriðason - Reykjavíki ​éjszakák
Erlendur ​nemrég lépett be a rendőrséghez, még nem nyomozó, egyszerű közlekedési rendőr. Éjszaka dolgozik, amikor Reykjavík is tele van autóbalesetekkel, rablásokkal, részegekkel és verekedőkkel, és néha előfordulnak megmagyarázhatatlan halálesetek. Egy nap vízbe fúlva találnak egy hajléktalant, akit Erlendur személyesen ismert, és egy fiatal nő is eltűnik, aki egy klubból tartott hazafelé. Mindkét ügyet hamar lezárják, de Erlendur ösztönei azt súgják, érdemes kutatni a két ember sorsa után. Nyomozásba kezd, s közben elkerülhetetlenül magába szippantja a város sötét oldala, ahol mindenki vagy bujkál, vagy menekül. „Indriðason pompás előzetest alkotott népszerű sorozatához, betekintést engedve abba, hogy miért ilyen borongós Erlendur, és hogy milyen volt, mielőtt teljesen beborult az ég.” Booklist

Jevgenyij Popov - Vodkára ​vodkát
"Vigyázat! ​Ha elkezdi, nem tudja abbahagyni! Ő az igazi unortodox! Naiv posztmodern, ez mintha fogalmi ellentmondás volna. Ez az ellentmondás Popov. Éles irónia és természetes mesélőkedv, ez az ellentmondás Popov. Könyveinek igazi főhőse a nyelv. Csoda-e, ha itt sertepertélek? Popov más. Nemcsak, mert Popov, hanem, mert orosz is. (Annál es jobb: szibériai.) Mindkettő önmagában is érdekes, a popovsága is, az oroszsága is. És a dolog természeténél fogva e kettő nem elválasztható egymástól. Változatok oroszra: Van valami mögötte, az írások mögött, egy nehéz dallam, talán a mindenható, örök államgépezet vagy egy nagy barna medve, valami, ami mindenre árnyékot vet, oly súlyosat, hogy igazán nem érteni, mért nem nyom agyon minket, mért élünk és beszélgetünk még, és mely mint a sors, megkérdőjelezhetetlen, kikerülhetetlen. Ezt így Közép-Európából nem ismerhetjük. De azért jobban értjük, mint, mondjuk, egy párizsi. - Így, ahogy Popov, csak az tud optimista lenni, aki mélyen ismeri a sötétet. - Itt tényleg minden nagyobb: a baj bajabb, a remény reményebb, a kurvák kurvábbak, a komcsik nagyon komcsik (és valahogy még mindig valóságosak), a vodka - hát az eleve nagy. - Igazi játékos kedély. De ha egy orosz játszik, ott fű nem terem (gyönyörűszép szívemen - hogy egy magyar is játsszék itt). Ha volna, nincs, hézag, hézagpótló volna e kötet. A legvidámabb anarchista, ezt mondják róla a legtöbbször. Mondjuk mi is. És mondjuk még azt: Jevgenyij Popovot öröm olvasni. De vigyázat. Ha elkezdi..." (Esterházy Péter)

Covers_
elérhető
14

C. L. Taylor - A ​baleset
Sue ​Jackson mindig úgy gondolta, hogy a családja már nem is lehetne tökéletesebb, egészen addig a lidérces napig, amikor tizenöt éves lánya kilépett egy busz elé. A balesetet követően Charlotte kómába esik, Sue-nak pedig szembesülnie kell a ténnyel, hogy szinte alig tud valamit a lányáról. Gyermeke naplóját olvasva fáradhatatlanul kutat a legapróbb nyom után, ami választ adhatna a kérdésre, hogy miért akarja egy szeretett és kiegyensúlyozott tinédzser eldobni magától az életet, és ahogyan lassanként helyükre kerülnek a kirakós darabkái, feltűnik egy alak az asszony múltjából, valaki, akit örökre el akart felejteni... A gyanakvás, az aggodalom és a bizonytalanság szinte az őrületbe kergetik Sue-t, és már saját férjében és ismerőseiben sem képes megbízni. Vajon jogosak a félelmei, és valóban veszélyben van mindaz, ami fontos a számára, vagy csak a képzelete űz gonosz tréfát vele? C. L. Taylor regénye okosan megírt, lebilincselő pszichothriller, amely az emberi lélek legsötétebb bugyraiba kalauzol minket. "Egy elsőkönyves szerző hátborzongatóan izgalmas debütálása." (Woman Magazine)

Jakob Arjouni - Chez ​Max - Vacsorázz Maxnál Párizsban!
2064-ben ​vagyunk. A világot kettéosztja egy Kerítés: emitt haladás és demokrácia, odaát visszamaradottság, diktatúrák, vallási fanatizmus. Persze a jólét birodalmát meg is kell védeni – Max Schwarzwaldnak és partnerének, Chen Wunak épp a megelőzés a feladata, bár viszonyuk korántsem baráti. Max társadalmilag hasznos és szakmailag elkötelezett élete kiegyensúlyozott, szinte már gömbölyű lenne, Chen azonban minden tabut felrúg, egyetlen emberi gyengeséget sem hagy szó nélkül – egészen addig, amíg egy napon meg nem botlik, és Max meg nem látja a lehetőséget, hogy egyszer és mindenkorra megszabaduljon partnerétől.

Jakob Arjouni - Lecke
A ​reichenheimi Schiller Gimnázium anyanyelvtanára, a látszólag feddhetetlen életű Joachim Linde tisztában van azzal, hogy magán- és családi ügyei süllyedőben vannak. Emellett szinte eltörpül az óráján legutóbb történt felháborító eset. Most "legkínosabb, legbensőbb ügyeit" kell kiteregetnie a kollégák előtt, hogy mentse magát. És Linde elhatározza, nem adja olcsón a bőrét. De nemcsak magánjellegű, hanem történelmi adósságokról is szó esik a regényben. A Lecke arról szól, miképpen fonódnak össze megszépített emlékeink és gondolataink a féligazságokkal, amikor megpróbálunk szembenézni önmagunkkal.

Alföldi Róbert - Csáki Judit - Magánügy
Alföldi ​Róbert a mai Magyarország égető társadalmi problémáit veszi szemügyre, olyan kérdéseket körüljárva, amelyek időről időre vaskos szalagcímekkel szerepelnek a médiában, olykor tüntetéseket, máskor törvényeket provokálnak. Beszélgetőtársai helyzetükkel példázzák az adott problémákat; olyan emberek ők, akikből sok van, akik személyükben, életútjukban, közegükben számos tipikus jegyét mutatják a mai Magyarországnak. Mégis olyanok, akik képesek voltak bebizonyítani, hogy másként is lehet, hogy hozhatnak az életüket átformáló döntéseket. Alföldi Róbert csupán annyit kért tőlük, hogy legyenek őszinték, beszéljenek nyíltan olyan kérdésekről is, melyek sokunkat foglalkoztatnak mégis gyakran szégyenkezünk miattuk. És ahogy elénk tárják magánügyeiket ezek a rendkívüli módon élő hétköznapi emberek rádöbbentik az olvasót, hogy az egyes ember éljen bárhol, foglalkozzon bármivel beleszólhat a saját életébe, képes irányítani a sorsát.

Patricia Cornwell - A ​halál oka: ismeretlen
Black ​Mountain álmos kisváros, ahol a rendőrségnek évente ha egy gyilkossági ügye akad, és ahol az embereknek nemigen jut eszébe éjszakánként kulcsra zárni az ajtót. Egy tizenegy éves kislány borzalmasan összekaszabolt és megcsonkított holttestének fölfedezése után azonban minden megváltozik. Dr. Kay Scarpetta igazságügyi orvos szakértő, aki néhány évvel korábban földerített egy hasonló gyilkosságot, abban a hitben érkezik a helyszínre, hogy ismeri az elkövető kilétét. Az ügy azonban jóval bonyolultabb, mint amilyennek tűnik, s hamarosan nyugtalanító események sora veszi kezdetét. Akadnak gyanúsítottak szép számmal, ám nincs válasz a nagy rejtélyre: mi okozta Emily halálát? S nem Scarpetta doktornő az egyetlen, aki megjárja a poklok poklát, mire fény derül a hátborzongató igazságra...

Patricia Cornwell - Darázsfészek
Kegyetlen ​sorozatgyilkos tartja rettegésben Charlotte városának lakosságát, és különösképpen az idelátogató jómódú üzletembereket, ugyanis eddig valamennyi áldozat közülük került ki. Az elkövetés módja már-már rituális gyilkosságra vall, amelybe nem kevés szexuális indíttatás is keveredik. Ennek a szörnyű bűntettnek ered nyomába a Charlotte Observer huszonkét éves bűnügyi tudósítója, Andy Brazil.

Patricia Cornwell - Végső ​mentsvár
Alig ​egy nappal azután, hogy a ritka genetikai rendellenességben szenvedő, Vérfarkas néven elhíresült sorozatgyilkos fondorlatosan bejutott Kay Scarpetta doktornőhöz, Virgina állam vezetői igazságügyi orvos szakértőjéhez, a házban ki-be járkálnak a különféle bűnüldöző szervek emberei. A doktornőnek egy hajszálon múlott az élete, és most begipszelt karral csomagol, mert átmenetileg - vagy talán örökre - el kell hagynia az otthonát. Pszichiáter barátnőjéhez költözik, aki nemcsak a támadás okozta óriási megrázkódtatáson segíti át, hanem elgondolkodtató adalékokkal is szolgál a már több mint egy éve halott FBI ügynök, Benton Wesley meggyilkolásának körülményeiről. Ahogy Scarpetta doktornő mind mélyebbre ás a múltban, egyre hajmeresztőbb felfedezésekkel szembesül - és mintha mindez nem volna elég, gyilkossággal és bizonyítékok hamisításával vádolják. Miután egy félelmetes hírű ügyész érkezik New Yorkból az ügyek kivizsgálására, újabb rejtélyes gyilkosságok történnek. A teljes összeomlás szélén álló Scarpettának szó szerint létérdeke, hogy maga derítse ki az igazságot, mert ebben a játszmában valaki nem az, akinek mondja magát.

Kollekciók