Ajax-loader

Garamvölgyi Andi Bp.

Rate_positive 371 Rate_neutral 27 Rate_negative 0

3099 napja velünk van ma itt járt

Rukkaracsony_2015 Orgonaaga Roger Kinai_mesecske Badge-rukkaracsony2014-2 Badge-feltolto-1 Badge-stoppos-100 Badge-stoppos-10 Badge-stoppos-1 Plecsni300 Rukkaracsony_300 Badge-orjongo Badge-jobbmunkas Badge-jomunkas Badge-early_bird Badge-onkentes Badge-aktivista Badge-hardrukkcafe_100 Badge-hardrukkcafe_20

Kívánságlista és stoppolások

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.

összes (1043)

Anne Hart - Hercule ​Poirot titkos magánélete
"Ilyen ​lenne, ha élőben találkoznál vele." - The Independent. A szerző Poirot-hoz méltó precizitással tanulmányozta AGATHA CHRISTIE 33 regényét és 56 novelláját, amelyben a legendás nyomozó színre lép. Ínyenc ízlés? Szemérmes privát kapcsolatok? Rejtélyes, különc viselkedés? Ki volt valójában Hercule Poirot? "Olyan ember portréja, aki annyira izgalmas, mint az általa megoldott, agyafúrt gyilkosságok." DAILY MAIL

Emma Donoghue - Hívnak ​a csillagok
1918, ​Dublinban tombol a spanyolnátha, Írországot feldúlta a háború és a járvány. A kórház szülészetén Julia Power nővérnek nincs elég embere, miközben a várandós anyákat, akik elkapták a szörnyű vírust, közös karanténba zárják. A nővér körül felbukkan két kívülálló, dr. Kathleen Lynn, aki állítólag lázadó és keresi a rendőrség, és egy fiatal önkéntes segítő, Bridie Sweeney. A három nő három nap leforgása alatt megváltoztatja egymás életét. A szűkös, sötét szülészeti osztály lakóit a járvány megtizedeli, de a rettegéssel teli világban újszülötteknek adnak életet. Az anyák és a személyzet kifogyhatatlan gyengédséggel, emberségesen teszik a dolgukat, helyt állnak a lehetetlennel határos helyzetben. Mindig van remény, és nincs olyan szörnyűség, amiből ne lenne kiút – üzeni nyomban klasszikussá vált új regényével Emma Donoghue. „És még ezek után mondja valaki, hogy a történelem nem ismétli önmagát.” (New York Times) „Donoghue legjobb regénye A szoba óta.” (Kirkus) Emma Donoghue 1969-ben született Dublinban, kétszeres bevándorló: nyolc évig élt Cambridge-ben, ahol PhD-fokozatot szerzett a 18. századi irodalomból, majd a kanadai Londonba költözött, ott él francia élettársával és két gyermekükkel. Könyveket, színdarabokat és forgatókönyveket ír. A szoba című filmért Oscar- és Emmy-díjra is jelölték. Korábbi regénye a 21. Század Kiadónál: A rokon (2020). „Éppen idejében érkezett ez a ragyogó, letehetetlen emlékeztető arról, hogy még a legkisebb szobában is van hely a szeretetnek és az együttérzésnek... nők, akik szülnek, más nők, akik haldokolnak, és az egészet mégis áthatja a szeretet – bonyolult és örömteli módon.” - Rachel Joyce „Zsigeri, felzaklató, reveláció erejű látomás életről, halálról és szeretetről a pandémia idején. Lélegzetelállító regény.” - Emily St John Mandel „A járvány frontvonalában micsoda felfokozott érzelmi állapot kíséri az életet és a borzadályt – ez a rohanó tempójú regény briliáns módon ragadja meg e szélsőséges hangulatot. Ettől a prózától dübörög az olvasó szíve, és feláll a karján a szőr.” - Oprah Magazine „Kísértetiesen emlékeztet a jelenlegi globális krízisre. A Hívnak a csillagok intim közelségből mutatja be a világot, ahol az egészségügyi dolgozók mindent kockára tesznek, hogy a páciensek életben maradjanak.” - Time „Szívbe markoló portré a nők életéről... Donoghue ebből a nehéz anyagból formált heroikus történetet, amely izgalmasabb, mint egy thriller. Az akciójelenetek a székhez szögeznek, a cselekmény folyamatosan halálos fenyegetés árnyékában zajlik, és a diadalok annál felvillanyozóbbak, mert ritkák, és keservesen meg kell küzdeni értük. ...Donoghue könyve hisz az emberben, a szeretetben, az együttérzésben – nem vakon, de ragályosan.” - Washington Post

Légrádi Gergely - Nélkülem ​- Nélküled
Légrádi ​Gergely regénye korunk mókuskerék-generációjáról szóló, megrázó írás. Miklós teljesítménykényszer alatt éli mindennapjait. Identitását munkájában betöltött pozíciója határozza meg, amelynek egy hirtelen jött, súlyos betegség vet véget, egyszeriben rávilágítva kiüresedett, elfojtásokkal teli életére, amely alól a házassága sem kivétel. Eszter, Miklós felesége pedig kénytelen ráébredni, hogy mellőle is elszaladtak az évek. Az emlékek, a barátok. Ráadásul elkerülhetetlennek tűnik, hogy egyedül maradjon két gyermekükkel. Mindenki keres valamit. Valaki kapaszkodókat, a meg nem élt élet emlékeit. Más azt, hogy hol és mikor romlott el minden. Van, aki a múltban ragad. Megint más a feldolgozás, az újrakezdés lehetőségeit kutatja. Különös erejű "ikerkönyvet" tart kezében az olvasó. Főszereplője egy férfi és egy nő, egy házaspár. Ők ketten az élet szélsőségekkel teli zarándokútjait járják végig; az összeomlástól a talpra állásig, a halál elfogadásától az újrakezdésig. Emlékezetes és tanulságos regény.- Radnóti Zsuzsa Csak igazi író lát ilyen tisztán és belülről minket, nőket és férfiakat, mint Légrádi Gergely.- Mácsai Pál

Richard L. Brandt - Egyetlen ​kattintás
Vajon ​honnan jött az ötlet? Hogyan repítette Jeff Bezos, a cég alaptója és vezérigazgatója, az Amazont az online kereskedelem élére? Hogyan lett a számítógépes geekből az üzleti világot átformáló vállalkozó? Richard L. Brandt elismert újságíró több mint húsz éve publikál a Szilícium-völgy innovatív szerepéről. Ebben a könyvében Bezosszal, valamint versenytársaival és kollégáival készített interjúk alapján hitelesen tárja fel az Amazon sikerének titkát, és ábrázolja Bezos rendkívüli személyiségét és vezetői képességét.

F. Várkonyi Zsuzsa - Szendi Gábor - Bagdy Emőke - Popper Péter - Mindennapi ​játszmáink
Eric ​Berne, a világhírű pszichológus figyelt fel arra, hogy a legtöbb ember életében sorozatosan ismétlődnek bizonyos kudarcos események, amelyek olyan szabályszerűen zajlanak le, mintha csak egy sportág vagy társasjáték előírásait követnék. Ezért nevezte el ezeket játszmáknak. Hamarosan azt is észrevette, hogy a „szegény áldozat” érdekes módon maga is aktívan dolgozik a kudarcos folyamat továbbgörgetésén – egészen a zárójelenetig. Felfedezését, miszerint életünket gyakran egyáltalán nem a józan ész vezérli, hanem valami mögöttes program – ami többnyire csak fájdalmat, veszteséget és kudarcot gyűjt be számunkra –, nem könnyen fogadták el a tudományos körök, a pszichológiai játszma fogalma azonban bekerült a közgondolkodásba és a köznyelvbe is. A Mesterkurzus-sorozat legújabb kötetében négy neves hazai pszichológus igyekszik megfejteni, miért ragaszkodik belső rendezőnk egy-egy adott dramaturgiához, és milyen módszerek segítségével javíthatunk a számunkra fontos, ám rosszul működő emberi kapcsolatainkon.

Dr. Lukács Liza - Hogyan ​szeretsz?
Talán ​már többször feltettük magunknak a kérdést: mi lehet az oka annak, hogy életünk során újra meg újra visszaköszönnek ugyanazok a kapcsolati nehézségek? A válasz az, hogy a gyermekként kialakított kötődési mintáink alapvetően meghatározzák választásainkat és viselkedésünket. Hatással lesznek az összes fontos emberi kapcsolatunkra (a párkapcsolatainkra éppúgy, mint a szülőségünkre, a barátságainkra, az iskolai és munkakapcsolatainkra), és megalapozzák az önmagunkhoz való viszonyt is. Valójában olyan kapcsolatokat alakítunk ki, amelyekben hasonlóan érezhetjük magunkat, mint gyermekkorunkban. Ez még akkor is így van, ha nem őrzünk magunkban pozitív képet a gyermekéveinkről, sőt, akár kifejezetten fájdalmas élményeket hordozunk. Úgy fogunk szeretni, ahogy minket is szerettek. Úgy fogjuk becsülni önmagunkat, amennyire mások számára értékesek voltunk. Bármilyen tapasztalatot is szereztünk hajdan, az ahhoz hasonlóban fogjuk otthon érezni magunkat, tudatosan vagy tudattalanul olyanná formáljuk emberi kapcsolatainkat. Persze egy-egy csalódás után gyakran hisszük, hogy levontuk a megfelelő tanulságokat. Sorra vesszük, hogy mire kell figyelnünk legközelebb, és milyen típusú embert fogunk nagy ívben elkerülni. Talán még odáig is eljutunk, hogy megfogalmazzuk azokat az igényeinket, amelyekből ezután már nem engedünk. Aztán mégis kezdődik minden elölről... Az ismétlődést azért nem könnyű elkerülni, mert nagyon nehéz észrevenni a mélyebb, lényegi hasonlóságokat az eredeti kötődési mintáinkkal. Ezt sokszor érezhetjük tehernek. Azonban épp ezek az ismétlődések mutatják meg nekünk kötődésünk nehezen felismerhető, tudattalanul újrajátszott elemeit. Ha megtanulunk olvasni belőlük, akkor a legnagyobb segítségünkre lesznek abban, hogy kötődési mintáink - s velük együtt kapcsolataink - pozitív irányban változzanak. Egyéni kötődéstörténetünk megismeréséhez nyújt útmutatást ez a könyv, miközben új szempontok alapján vehetjük szemügyre múltbeli és jelenlegi kapcsolatainkat.

Viktor E. Frankl - Mégis ​mondj igent az életre! / Logoterápia dióhéjban
Világszerte ​olvasók egész generációi számára nyújtott megrázó élményt Viktor Frankl pszichiáter klasszikus memoárja, amelyben a náci haláltáborokban zajló mindennapi életről számol be. Frankl négy koncentrációs tábort járt meg 1942-45 között, ezek egyike Auschwitz volt. Meg kellett tapasztalnia szülei, fivére és várandós felesége halálát, és később ezekből a tragikus élményekből, saját és mások végletes gyötrődéséből kiindulva hozta létre terápiás módszerét. A szenvedést nem kerülhetjük el, állítja Frankl professzor, azt azonban eldönthetjük, hogy milyen módon viszonyulunk hozzá, és találunk-e benne értelmet. Értelmet találni az életben, bármilyen is az; kitűzni bizonyos célokat, és azok felé haladni - Frankl logoterápiájának ez a törekvés az alapköve. Sok tekintetben a pszichoanalízisre épít ez az elmélet, de annál általánosabb érvényű, és pozitív üzenete révén mindenkit szíven talál. Az ember egyedi, senki mással össze nem téveszthető lény, hangsúlyozza dr. Frankl, éppen ezért mindenkire rá van bízva, hogyan éli meg, hogyan értelmezi saját személyes tapasztalatait. Hozzuk ki a legtöbbet a lehetőségeinkből, forduljunk bizakodással a jövő felé, és legyünk elfogadóak - a logoterápia módszere ebben segít. Viktor E. Frankl 1997-ben, kilencvenkét évesen hunyt el. Könyvét azóta több mint harminc nyelvre fordították le, gondolatai olvasók tízmillióihoz jutottak el. Visszaemlékezését az amerikai kongresszusi könyvtár már évtizedekkel ezelőtt beválogatta a tíz legnagyobb hatású könyv közé.

Mustó Péter SJ - Remény ​és kétség között Bogotá utcáin
„Első ​dél-amerikai felfedezőutam után nem szerettem volna még egyszer csak turistaként visszatérni az úgynevezett harmadik világba. Kapcsolat csak akkor jön létre, ha nem csak nézelődök, fényképezek, információkat gyűjtök. Csak akkor teljesedik ki az életem, ha teljesen belemerülök az új környezet életébe. Akkor persze az élet határait, más oldalait, fonákságait is megismerem. ___1979-ben tehát visszatértem Dél-Amerikába, Kolumbia fővárosába, Bogotába, azzal a szándékkal, hogy ott hosszabb időt töltök. Először az utcagyerekek világával ismerkedtem. Valójában mindig a felszabadító istenkép élt bennem. ___A rossznak nemcsak a következményeit szerettem volna gyógyítgatni, hanem az igazságtalan, embertelen társadalmat is megváltoztatni, együtt küzdeni olyan közösségekkel, ahol minden emberben Isten képmását látják és tisztelik.” _Mustó Péter SJ_

Eckhart Tolle - Új ​Föld
Könyvével ​Eckhart Tolle a szenvedéstől való végleges megszabadulás kulcsát adja kezünkbe.

Margaret Paul - Erika J. Chopich - A ​gyógyító gyermeki én
Mi ​az, ami egyértelműen más és új e műben a többi "benső gyermek" könyvhöz képest? Ez az igen lényeges különbség a szerzőknek az a meggyőződése, hogy a psziché egészsége nem csak a benső gyermek vagy csak a benső felnőtt egészségén múlik, hanem e két fél harmonikus kapcsolatán. A szerzők nagy sikerű műve azt az öngyógyító folyamatot tárja elénk, melynek mindennapos, tudatos megélésével újjá teremthetjük a szerető felnőtt és a szeretett benső gyermek közti, gyógyító, benső energiákat felszabadító kapcsolatot.

Ljudmila Ulickaja - Vidám ​temetés
Alik, ​a New Yorkba emigrált, tehetséges orosz-zsidó festőművész haldoklik. Műterem-lakásában sorra felbukkannak megcsalt feleségei, szeretői és régi barátai, akiket nem köt össze más, mint az, hogy mindannyian elhagyták Oroszországot, s mindannyian szeretik Alikot. A festőművész különös és szenvedélyes személyiségének hatása alól nem tudja magát kivonni senki, halálos ágya mellett még szeretői is összebékülnek. Az orosz Booker-díjas Ulickaja a Vidám temetésben korábbi regényeiből (Médea és gyermekei, Kukockij esetei, Életművésznők) ismert pontos lélekábrázolással mutatja be ezt a "furcsa családot" összetartó és széthúzó erőket, finom humorral ábrázolja és teszi különlegessé főszereplője halálát.

Lesznai Anna - Kezdetben ​volt a kert
A ​szerző monumentális regénye, a Kezdetben volt a kert a magyar sors szempontjából döntő korszakot fog át: a múlt század hatvanas éveitől az első háborút követő szomorú és nyomasztó évekig. Magyar dzsentri és asszimilálódó zsidóság, magyar és nemzetiségi parasztság - az egyetemes magyar élet vonul fel a mély humánummal telített s az ember jövőjébe vetett hittel írott regényben.


Elérhető példányok

A felhasználónak nincsenek elérhető könyvei jelenleg.


Sikeres passzolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt rukkolásai, amelyek passzal végződtek.

összes (235)

Nadine Monfils - Nem ​szeretem a puszikat
Mit ​csináljon egy kislány, ha az anyukája csupa szeretetből megállás nélkül összevissza puszilgatja? Úgy tűnik, hiába próbálkozik mindenféle trükkel, hogy elkerülje Anya nyálas ostromait, de talán mégis létezik egy megoldás!

Homonnay Gergely - Puszi, ​Erzsi!
Erzsébet ​Fenevadova minden idők legnagyobb celebritása. Egy igazi bundás királynő, szőrös fülű, bajszos díva, szupermodell, politikai szakkommentátor asszony... Sokoldalúsága szinte felsorolhatatlan, bölcsessége káprázatos - többek között ezért is teljesen jogos várományosa az elnök asszonyi posztnak. Hívei tudják, hogy életük Erzsébet útmutatásai nélkül mit sem érne. Nagyságát gyakorta versben is megéneklik, az írástudatlanok pedig Erzsébet kifinomult ízlésének eleget téve tonhalban fejezik ki mélységes tiszteletüket. Erzsébet jelenleg Budán, a Hotel Wardrobe Wellness Superior***** Elnöki Lakosztályában él. Sajnos szingli. Pillanatnyilag csak egyetlen, hozzá méltatlan udvari szolgálója, Gergely, próbálja megteremteni a kivételes nagyságához illő körülményeket. _"A szépség nem az arcodon van, nem is a mosolyodban, de még csak nem is a szívedben. A szépség a bundádban van, a tappancsod párnácskáiban és a bajszod végében, ahogy pöndörödik, és ami csiklandozza a másikat - akár egy életen át._ _Erzsébet Fenevadova_

John Armstrong - Hogyan ​aggódjunk kevesebbet a pénz miatt?
Vajon ​a pénz boldoggá tesz? Ha pénzről van szó, rögtön komolyra fordítjuk a szót. Számolgatni kezdünk, hogyan szerezhetnénk belőle többet, vagy hogyan jöhetnénk ki kevesebből. John Armstrong azonban teljesen új szemszögből közelíti meg aggodalmaink forrását. Szerinte nem az a lényeg, mennyi van belőle, hanem az, milyen érzelmeket vált ki belőlünk: miért szeretjük, vagy éppen tartunk tőle. Nem a pénzünk mennyiségétől, hanem a pénzhez való viszonyunktól függ, mennyire vagyunk gazdagok vagy szegények. Ez az egyszerre meglepő és tanulságos könyv segít, hogy újragondoljuk a pénzhez fűződő érzéseinket, és mindazt, ami igazán fontos az életünkben.

Peter Stjernström - A ​világ legjobb könyve
Titus ​alkoholista. Mellesleg befutott író. Sikeres, de a siker nem izgatja, a díjak nem érdeklik, józanul még képes lenne jót írni, de ritkán józan. Unja az egészet. A jóképű és fiatal Eddie ellenben igazi irodalmi rocksztár. Szerelmes költeményeit zabálják a nők, már csak egy hajszál választja el attól, hogy ő legyen a messzi észak legkiemelkedőbb írója. Titus és Eddie jól berúgnak. És ha már berúgtak, fogadást kötnek; egyikük megírja a világ legjobb könyvét, azt a könyvet, amiben minden benne van. Ami az összes sikerlistán első tud lenni, legyen az thriller, szakácskönyv, népszerű pszichológia, romantikus regény, stb. Így a világon mindenki az ő könyvét olvashatná. Az izgalmas fogadás véresen komoly fordulatot vesz, ahogy a két író újabb és újabb trükköket vet be, hogy övé legyen a trófea. Ki ér célba előbb? Meg lehet írni a világ legjobb könyvét? És ha egyszer megírták, el lehet olvasni? A világ legjobb könyve szerethetően szemtelen humorral mesél emberi gyarlóságról, a múzsa csókjáról, vagy annak hiányáról, futószalagon gyártott sikerkönyvekről, eredendő bűnről, egy tökéletesnek hitt országról, kiszámítható médiáról és trendi gyógyszerfüggőségről. A svédek új fenegyereke jókora gyomrost ad íróknak, írójelölteknek, a könyvszakmának, és mindenkinek, aki olvas.

A_r%c3%b6p%c3%bcl%c5%91_falu
A ​röpülő falu Ismeretlen szerző
6

Ismeretlen szerző - A ​röpülő falu
''Nem ​mondtam ki azt a szót soha. És most már nem is tudom kimondani, csak ennyit: valami fáj, ami nincs. Valamikor hallani fogsz majd az életnek egy fájdalmas csodájáról - arról, hogy akinek levágták a kezét és a lábát, sokáig érzi sajogni az ujjakat, amik nincsenek. Ha ezt hallod majd: Kolozsvár, és ezt: Erdély, és ezt: Kárpátok - meg fogod tudni, mire gondoltam.'' A kötet szerzői többek között: Ady Endre, Babits Mihály, Hunyady Sándor, Kacsó Sándor, Karinthy Frigyes, Kós Károly, Kosztolányi Dezső, Krúdy Gyula, Laczkó Géza, Nyírő József, Tamási Áron, Zilahy Lajos.

Roman Tschappeler - Mikael Krogerus - The ​Decision Book
Most ​of us face the same questions every day: What do I want? And how can I get it? How can I live more happily and work more efficiently? A worldwide bestseller, The Decision Book distils into a single volume the fifty best decision-making models used on MBA courses and elsewhere that will help you tackle these important questions - from the well known (the Eisenhower matrix for time management) to the less familiar but equally useful (the Swiss Cheese model). It will even show you how to remember everything you will have learned by the end of it. Stylish and compact, this little black book is a powerful asset. Whether you need to plot a presentation, assess someone's business idea or get to know yourself better, this unique guide will help you simplify any problem and take steps towards the right decision.

Ócsag Imre - A ​kisbéri félvér
A ​szerző ismerteti a kisbéri félvér fajta kialakulásának előzményeit, dicsőséges és borús napjait, a tenyésztés és nemesítés buktatóit, bemutatja tájfajtáit, végül a törzsalapító mének származását.

Richard Rhodes - A ​halál mesterei
Kiemelkedő ​munka a holokauszt történetéről Az atombomba születése című Pulitzer-díjas könyv írójától Richard Rhodes A halál mestereiben elsőként tárja fel teljes mértékben azt, hogy milyen szerepet játszottak az Einsatzgruppék, a II. világháború elején Lengyelországban és a Szovjetunióban a Himmler SS-e által létrehozott hivatásos gyilkolóosztagok. A szerző bemutatja, hogyan használták fel ezeket, miközben a nácik két különböző tervet is készítettek arra, hogyan végezzenek a megsemmisítésre ítélt civil lakossággal. Az 1941 júliusában elindított első terv a kelet-európai zsidókat adta az Einsatzgruppék kezére, amelyek 1941 és 1943 között 1,5 millió férfit, nőt és gyermeket lőttek le és temettek el tömegsírokban, például Babi Jarnál – s ezeket a tömeggyilkosságokat mindeddig alábecsülték vagy figyelmen kívül hagyták a holokauszt történetének kutatói. Rhodes dokumentálja a program megszervezését és végrehajtását, és bemutatja azokat a szakembereket – közgazdászokat, építészeket, ügyvédeket –, akik a programot vezették és működtették, illetve a „közönséges végrehajtókat”, akik a tényleges gyilkolás nagy részét elvégezték.


Sikeres happolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt happolásai, amelyeket átvett. Reméljük rerukkolja azokat, amiket elolvasott. :)

összes (259)

Schäffer Erzsébet - Lábujjhegyen
"Meg ​kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk..." "A mondatot évekkel ezelőtt választottam, a Nők Lapjában megjelenő írásaim mottójául. S az olvasók rátaláltak az üzenetre. Ez a mostani kötet is ennek a gondolatnak a jegyében állt össze. Történetei megint útközben születtek, s megint úgy mesélnek, hogy remélem, az olvasónak vágya támad a Lábujjhegyen-t is fellapozni újra meg újra..." /Schäffer Erzsébet/

Poul Arnedal - Ulla Kayano Hoff - 100 ​kép a világból, melyekre érdemes emlékezni
100 ​lenyűgöző kép, 100 csodálatos helyszín Födünkön. Mind a klímaváltozás áldozata, már ma is, és a helyzet egyre csak romlik. A Nobel Békedíjas ENSZ-bizottság klímajelentésére alapozva választottuk ki a világ leginkább veszélyeztetett pontjai, melyek szépsége egyszerre megindító és meglepő. Minden egyes helynek megvan a maga története, melyeket a képek alatt olvashatunk.

Arundhati Roy - Az ​Apró Dolgok Istene
Arundhati ​Roy harminchat évesen maradandó regényt alkotott. A siker titka valószínűleg az az egyszerű tény, hogy a könyv remekmű; fülledt érzékiséggel telített, letehetetlen krimi, mely kíméletlen pontosságú képet fest India titokzatos világáról - a kasztrendszerről, az asszonyi sorsról, a kommunizmusról, a brit uralom örökségéről. A regény egy viszonylag előkelő, kéralai szír keresztény család összeomlását írja le - egy reménytelen szerelem történetét, amely elkerülhetetlen tragédiába torkollik, s mindent és mindenkit magával sodor a pusztulásba. A hősnő, a szépséges Ammu elhagyja részeges férjét, s hazaköltözik családjához, hogy otthon nevelje két gyermekét, a hétéves ikerpárt. Ammu csodálatos anya, akiért rajonganak a gyermekei. Ám vannak olyan pillanatok, amikor titkon fellázad sorsa, a magányra ítélt, önfeláldozó anyuka sorsa ellen, és megszegi a törvényeket, amelyek előírják, hogy kit kell szeretni. És hogyan. És mennyire. A cselekmény körbe-körbe forog a tragédia, a szerelem beteljesülése és az azt követő katasztrófa éjszakája körül: Ráhel és Eszta hol huszonöt év távlatából néznek vissza az eseményekre, hol tehetetlenül sodródnak velük az ismeretlen felé. A megrázó két hét története lassan, csapongva bontakozik ki és éri el a feszültség csúcspontját: a legfontosabb eseményeket az író a könyv utolsó oldalaira sűríti, s addig hagyja, hogy az olvasó izgatottan keringjen a különböző idő- és érzelmi síkok labirintusában.

Sue_klebold__napsugaram
elérhető
16

Sue Klebold - Napsugaram
"Nem ​múlik el nap úgy, hogy ne töltene el mérhetetlen bűntudat - számtalan dolog miatt, amit nem tettem meg Dylanért... Gyakran gondolok az én origamizó Napsugaramra... Szerettem egy csésze teával leülni mellé, és nézni, ahogy jár a keze, mint a motolla, és egy papírlapból békát, medvét, ollós rákot varázsol. Mindig ámultam, hogy pár hajtástól teljesen átváltozik a sima papír, és új jelentést kap. És csak csodáltam a kész művet, a bonyolult hajtások számomra megfejthetetlen, kiismerhetetlen rendszerét. Columbine után valami nagyon hasonlót éreztem. Ki-be fordítgattam, amit tudni véltem magamról, a fiamról, a családomról, és hol rémmé változott a fiú, hol a rém vissza fiúvá." Sue Klebold annak a középiskolás fiúnak az édesanyja, aki másodmagával gyilkolt 1999. április 20-án a Columbine Gimnáziumban. Ez volt az első iskolai mészárlás, mely megrendítette a világot. Előtte Sue "csak" egy átlagos kertvárosi anyuka volt, az elmúlt tizenöt évben viszont kizárólag azzal foglalkozott, hogy megértse, mi vezethetett a szörnyűséghez, választ keresett arra, hogy a családnak mekkora felelőssége volt abban, ami történt. Nem bénította meg a gyász és a bűntudat, sőt szenvedélyes és céltudatos aktivista lett. Ezzel a könyvvel sem az a célja, hogy mentséget találjon a saját felelősségére, hanem hogy segítsen nekünk, szülőknek abban, hogy ne követhessük el azokat a hibákat, amelyek az ő tragédiájukhoz vezettek. A könyvből származó szerzői jogdíjbevételek is jótékony célokat szolgálnak: kutatásra és mentális problémákkal foglalkozó szervezetek támogatására fordítják.

Bernard Deyries - Dennys Lemery - Michael Sadler - Rajzos ​zenetörténet az őskortól napjainkig
A ​tudás hatalom! Az idő pénz! A nevetés megfizethetetlen! Ez a könyv azért kincset érő, mert gyereknek-felnőttnek mindhármat együtt kínálja. Szövegéből tudást, rövidségével időt nyerünk, szövege-rajzai a nevetés kiapadhatatlan forrásai. És mindez mindarról, amit az ember valaha zenének tartott és tart, a kőkorszaktól máig, a csontfuvolától a szintetizátorig. Szereplői a zene mindenféle rendű-rangú művelői: az első énekes sztár, a véres kezű Néró császár, szerzetesek és kereszteslovagok, trubadúrok, és medvetáncoltatók, vadászó, táncoló, pletykáló, öldöklő udvari népek, vízen úszó és levegőben lebegő színpadi csodák, Vivaldi és árvaházi leánykáinak zenekara, Johann Sebastian Bach és megszámlálhatatlan gyermeke. Händel és marakodó operaprimadonnái, a csodagyermek Mozart, akit nincstelenek tömegsírjába temettek, Guiseppe Verdi, akinek neve forradalmi jelszó lett, Richard Wagner és mitológiai istenei, Johann Strauss és ötvenezer keringőtáncos, Giacomo Puccini és könnyfakasztó hősnői, az új és még újabb zene, iskolák, izmusok, és külön úton járók, Amerika és a jazz, a rock, beat, pop, diszkózene. Nagyon sok minden szól együtt, de a hangzavarban akárcsak ebben a könyvben, mindenki megtalálja amit kedvel. És a többiről is jó, ha tud. Több mint tíz nyelven megjelent világsiker!

Szentesi Éva - Pedig ​olyan szépen éltek
Nyilánszki ​Mari hétéves. Egy Tisza-menti kisvárosban él, fullasztó, szeretet nélküli közegben. Kopogós cipőről, Barbie babáról és arról álmodozik, hogy az anyukája, amikor nagy ritkán hozzá szól egyáltalán, ne úgy szólítsa, hogy "Mari, fiam". Nem csoda hát, hogy amint tud, elmenekül otthonról. Önmagát és a boldogságot keresi, de vajon képes-e a boldogságra az, akit olyan hosszú ideig csak boldogtalanság vett körül? Szentesi Éva író, rákellenes aktivista, a WMN.hu magazin főmunkatársa. Hamvaimból című könyvében őszintén és tabuk nélkül írt rákos megbetegedéséről. Első novelláskötete, a Kardos Margit disszidál 2017-ben jelent meg.

Popper Péter - Ranschburg Jenő - Vekerdy Tamás - Sorsdöntő ​találkozások
Mesterkurzus ​sorozat 8. kötete, Ranschburg Jenő, Vekerdy Tamás, Popper Péter előadása Ez a kötet - hozzáértő - mesterek segítségével - komoly kalandozás a gyermeki és a felnőtt világ találkozásának határmezsgyéjén. Ezért ajánljuk ezt a könyvünket is az olvasó figyelmébe.

Oravecz Lizanka - Orosz Ildikó - Lizanka
Igaz ​történet egy különleges és makacs fiatal nőről, aki sok év után talált választ arra, miért érezte magát egész életében kívülállónak. Lizanka 32 évesen kapott autizmus spektrum zavar diagnózist. Korábban súlyos pszichiátriai problémákkal kezelték, az egyik orvosa azt jósolta neki, hogy „a diliházban fog megrohadni”. Ám képességeinek és korlátainak feltérképezésével, kitartó önismereti munkával sikerült megtalálnia a helyét a világban. Megrendítő őszinteséggel beszél saját botlásairól, a magyar pszichiátriai ellátórendszerről és az autizmusról – ahogyan ő látja. E különleges belső narratíva kiegészül további szempontokkal: Lizanka gondolatainak lejegyzője, Orosz Ildikó újságíró két neves hazai autizmus-szakértővel készített interjút, és megszólaltatja Lizanka édesanyját is, hogy ő miként birkózott meg a lánya különcségével. Oravecz Lizanka informatikus, autizmussal élő aktivista, tapasztalati szakértő. Az Autista vagyok YouTube-videók egyik készítője, nyilvános beszélgetések, előadások, rádió- és televízió műsorok visszatérő vendége. Az Autisták Országos Szövetsége és az Autizmus Alapítvány önkéntese, a Megismerhető Autizmus Generáció (MAG) és a Lélekhely Egyesület társalapítója. www.autistavagyok.hu www.lizanka.hu Orosz Ildikó független újságíró, szerkesztő, fordító. Társszerzője Halász Judit Nem születtem varázslónak és Marton László Összpróba című önéletrajzi köteteinek. Rendszeresen ír autizmus témában, Temple Grandin Képekben gondolkodom ‒ Életem az autizmussal című könyvét fordította magyarra. Antistigma-díjas, Zsigmond Márta médiadíjas. http://oroszildiko.blogspot.hu/


Saját könyvtárban

Ezek a felhasználók jelezték, hogy megvan nekik a könyv.

összes (94)

Vámos Miklós - Anya ​csak egy van
Az ​"Anya csak egy van" Vámos Miklós nagyregényeinek egyike, 1992-94-ből. Tizenöt év alatt harmincnyolc kiadást ért meg. Ez a harminckilencedik - az első javított - kiadás. Különös, hogy noha csak tizennyolc év telt el, mennyire megváltozott a világ. A regény születésének (és cselekményének) idején például a mobiltelefon még újdonságnak számított, kistelefonnak, zsebtelefonnak, rádiótelefonnak hívták. Ezen a szerző nem változtatott. A mániás-depressziós - mindközönségesen: félbolond - anya viszont pontosan olyan, amilyen sok-sok sorstársa napjainkban. Elviselhetetlen és mulatságos. Szerencsétlen és mázlista. Félénk és bátor. Érzelemszegény és szerelmes. A könyv végére megértjük, mennyivel fajsúlyosabb ember ez az idős hölgy, mint hinnők. Míg az első fejezetekben sajnáljuk, az utolsókban már-már irigyeljük, bármilyen megrázó a sorsa. Meghat és megnevettet. Ha a regényt befejezve úgy érezzük, ideje fölhívnunk a saját anyánkat, jó nyomon járunk - a szerző írói nyílvesszeje célba talált. "Nem voltam képes abbahagyni a röhögést, bökdösött pedig a Zsuzsa, bámult rám a Sári, a Julcsi, meg az egész gyásznép, az a másfél tucatnyi ember, aki eljött anya temetésére Rávallott ez az utolsó tréfa, és persze rám, észrevehettem volna a halotti anyakönyvi kivonaton, hogy téves az évszám, anya fiatalítási célból a születési évét átjavította a személyijében, azt vették alapul, észrevehettem volna a sírkövesnél is, de én nem szoktam észrevenni azt, amit kéne, vagy csak későn, túl későn, így hát anya életéből végleg elveszett tíz év, s a veszteséget márványba vésték az örökkévalóságnak, pontosabban tíz évre, urnafülke esetén ennyi a porladási idő, jaj, nehogy elfelejtsem meghosszabbítani, ahogyan anya felejtette el apát, illetve ahogyan mindannyian elfelejtettük Kár, hogy csak MOST kezdek rájönni, hogy alapjában véve jópofa nő lehetett az anyám KÁR, hogy csak most kezdem IRIGYELNI, amiért annyira BÁTRAN élt, ahogyan én sose mertem DE JÓ VOLNA ÚJRAKEZDENI DE JÓ VOLNA, HA NEM EZ LENNE A VÉGE"

Paulo_coelho_a_k%c3%a9m
elérhető
43

Paulo Coelho - A ​kém
Egy ​megrontott kislányból lett nagyon kemény nő története A kém. Mata Hari képtelen volt elviselni a női rabság láncait, a rá kiosztott alárendelt társadalmi szerepet. Felismerte a kitörés lehetőségeit, kilépett a sorból, és azt mondta: Nem! Olyan életszabályokat alkotott önmaga számára, amelyek mindenkinél erősebbé és szabadabbá tették. Mata Hari illúziómentes világában a vonzalom: valuta, a szex: eszköz, a szerelem: tiltott dolog. Azt hitte, okosabb mindenkinél. És az is volt, amíg betartotta saját törvényeit. Azonban abban az első pillanatban, amikor engedett a mindent elsöprő szerelem csábításának – bukása elkerülhetetlenné vált. Paulo Coelho egyes szám első személyben építi fel Mata Hari történetét. A táncosnő az embertelen párizsi Saint-Lazare börtönből írt leveleket ügyvédjének, ahol az első világháborúban folytatott kémkedés vádjával tartották fogva. A leveleket testamentumnak szánta. Általuk üzent a lányának, akit nem láthatott felnőni; meg akarta értetni egyetlen örökösével, miért is választott ennyire kirívó, kalandokkal teli életet.

Schäffer Erzsébet - Lábujjhegyen
"Meg ​kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk..." "A mondatot évekkel ezelőtt választottam, a Nők Lapjában megjelenő írásaim mottójául. S az olvasók rátaláltak az üzenetre. Ez a mostani kötet is ennek a gondolatnak a jegyében állt össze. Történetei megint útközben születtek, s megint úgy mesélnek, hogy remélem, az olvasónak vágya támad a Lábujjhegyen-t is fellapozni újra meg újra..." /Schäffer Erzsébet/

Maureen Haley - Neveljünk ​boldog gyermeket
Minden ​szülő azt kívánja, hogy gyermeke boldog legyen, és kiegyensúlyozott, elégedett felnőtté váljon. A téma szakértője, Maureen Healy szerint mindennek titka abban rejlik, hogy kellő alapot kell teremtenünk gyermekeink belső önbizalmának. Healy húszéves tapasztalattal rendelkezik a spirituális nevelés-oktatás terén, emellett fejlődési tanácsadóként is dolgozik. Számtalan szülőnek és gyereknek segített abban, hogy felfedezzék magukban az önbizalom és a boldogság közös gyökerét. Jól tudja tehát, hogy a magabiztosságot soha nem a külvilágból merítjük. Foglalkoznunk, törődnünk kell vele, hogy saját bensőnkből a helyes irányba növekedjen. Buddhizmushoz fűződő ismereteit, gyermekpszichológiai képzettségét és a legmodernebb vizsgálatok eredményeit alapul véve Maureen Healy megosztja olvasóival mindazt a tudást, melyet megszerzett, miközben szó szerint bejárta a világot a válaszok után kutatva. Ezalatt rájött, hogyan nevelhetünk erős belső tartással rendelkező gyerekeket, mi az összefüggés a belülről fakadó önbizalom és a tartós boldogság között. Maureen Healy gyermekek fejlődéslélektanával és nevelésével foglalkozó szakember, húszéves gyakorlattal a háta mögött. Magánpraxisának ellátása mellett hazájában és nemzetközi porondon egyaránt a fiatalok egészséges fejlődésének szószólója. Kezdettől fogva részt vett a gyermekek érzelemvilágának és boldogságának kiteljesülését célzó programokban, több népszerű blogon, például a Psychology Today weboldalán jelennek meg publikációi. Gyakran tart előadásokat nevelésügyi konferenciákon és tanácsadási programokon, írásait közzétette a Parenting és a Health & Spirituality magazin, szerepelt az ABC, az NBC és a CW műsoraiban. Pszichológiai képzettsége és a buddhista tanokban szerzett jártassága lehetővé teszi, hogy a keleti és nyugati gondolkodásmód legjavát elegyítse, miközben irányt mutat a szülőknek. Segítséget nyújt nekik abban, hogy erősítsék gyermekeikben az optimizmust, a kötődést és a magabiztosságot. Maureen saját pszichológusi gyakorlatában is ezeket az eszközöket használja fel.

Arundhati Roy - Az ​Apró Dolgok Istene
Arundhati ​Roy harminchat évesen maradandó regényt alkotott. A siker titka valószínűleg az az egyszerű tény, hogy a könyv remekmű; fülledt érzékiséggel telített, letehetetlen krimi, mely kíméletlen pontosságú képet fest India titokzatos világáról - a kasztrendszerről, az asszonyi sorsról, a kommunizmusról, a brit uralom örökségéről. A regény egy viszonylag előkelő, kéralai szír keresztény család összeomlását írja le - egy reménytelen szerelem történetét, amely elkerülhetetlen tragédiába torkollik, s mindent és mindenkit magával sodor a pusztulásba. A hősnő, a szépséges Ammu elhagyja részeges férjét, s hazaköltözik családjához, hogy otthon nevelje két gyermekét, a hétéves ikerpárt. Ammu csodálatos anya, akiért rajonganak a gyermekei. Ám vannak olyan pillanatok, amikor titkon fellázad sorsa, a magányra ítélt, önfeláldozó anyuka sorsa ellen, és megszegi a törvényeket, amelyek előírják, hogy kit kell szeretni. És hogyan. És mennyire. A cselekmény körbe-körbe forog a tragédia, a szerelem beteljesülése és az azt követő katasztrófa éjszakája körül: Ráhel és Eszta hol huszonöt év távlatából néznek vissza az eseményekre, hol tehetetlenül sodródnak velük az ismeretlen felé. A megrázó két hét története lassan, csapongva bontakozik ki és éri el a feszültség csúcspontját: a legfontosabb eseményeket az író a könyv utolsó oldalaira sűríti, s addig hagyja, hogy az olvasó izgatottan keringjen a különböző idő- és érzelmi síkok labirintusában.

Réz András - Már ​egyáltalán nem szorongok, de teljesen be vagyok...
Kedves ​Réztudat os Olvasó! Idestova öt éve annak, hogy Réz András legutóbbi szorongásait kézbe vehettük. Azóta épült-szépült az ország, hetenként fesztiváloztunk, gasztroforradalmat éltünk, egyre több kütyüt nyomkodtunk, online pornó- és offshore nagyhatalom lettünk, pokémonoztunk, tisztítókúrán fogytunk, boltokat és határokat zártunk, és persze jócskán térköveztünk. És mint a régi (avagy retró) viccben, a Réznek mindenről az jut eszébe, pontosabban mindenről eszébe jut valami. Ezeket a valamiket; bosszankodásait és örömeit, like-jait és dislike-jait, boldogító vagy vitriolos ki- és beszólásait (vitriol, lásd Wikipédia) gyűjtötte egy fedél alá,hogy te is jól kiszoronghasd magad, drága olvasó, vagy ha éppen leszoktál róla, akkor legalább éld át az élményt újra. Réz András esztéta, kritikus, író és olvasó, urbánus mesemondó. A tizenhárom éve megjelent Válogatott szorongásaim, majd az azt követő Még mindig szorongok után, íme a Szorongás-trilógia (csak neked, csak most, kedves sorozatfüggő olvasó) befejező darabja. Kommentár aktuális és fontos, avagy nemzeti konzultációt igénylő, vagy éppen a sarki gasztrocsehóban megbeszélendő ügyeinkről.

Brené Brown - Bátraké ​az erő
„Az ​igazság az, hogy a bukás fájdalmas. Szembenézni vele bátorságot feltételez, és azt, hogy újra talpra állunk.” A sebezhetőség működése egyszerű: ha elég gyakran vagyunk bátrak, akkor a bukás elkerülhetetlen. A Bátraké az erő című kötet azt taglalja, hogy mennyi erőfeszítésbe kerül a kudarc után felállni, és azt, hogy ha elfogadjuk saját küzdelmeink történetét, elég erősek leszünk ahhoz, hogy a befejezés a bátorságról szóljon. A küzdelem a bátorság legnagyobb próbatétele, ám közben megerősödünk – és ez a legegyenesebb út a teljes élethez. A szerző vallja: a bátorság ragadós. A könyvben szereplő személyes történetekből az olvasó erőt és bátorságot meríthet saját talpra állásához. Dr. Brené Brown Houstoni Egyetem kutatóprofesszora. Az elmúlt tizenhárom évet a sebezhetőség, a bátorság, az erény és a szégyen tanulmányozásával töltötte. 2010-es houstoni TEDx előadása, A sebezhetőség hatalma a világ öt leggyakrabban nézett TED-előadása között van, eddig közel 20 millióan látták. A Bátraké boldogság után ez a Bookline Könyveknél megjelenő második kötete

Carrie Fisher - A ​hercegnő naplója
A ​hercegnő naplója szellemes, provokatív, őszinte, intelligens és szókimondó. Épp olyan, mint szerzője volt, a napló megszületésekor mindössze 19 éves Carrie Fisher. A színésznő régi újsághalmok között bukkant rá kézzel írott naplójára, és szembesült tinédzserkori önmagával, azzal, hogy milyen is volt megélnie a _Csillagok háborújá_nak forgatását vagy éppen „hosszúra nyúlt egyéjszakás kalandját” színésztársával, Harrison Forddal. _A hercegnő naplója_ ezekről az intimitásokról is beszámol, igazán egyedivé azonban az időutazás teszi: az idősebb Carrie Fisher találkozása a 19 évessel. A könyvben a hatvanéves színésznő emlékei a stábról, a forgatásról, a szerelemről, a sikerről vagy éppen a függőségekről izgalmasan keverednek, vetülnek a kézzel írott napló szövegeivel, amelyek egy sokkal naivabb, sebezhetőbb nő képét mutatják. Carrie Fisher utolsó kötete ékes bizonyíték rá, hogy nem csupán egy hollywoodi szupersztárt, generációk ikonját, de egy kiváló írót is elveszítettünk a személyében.


Olvasta

Ezek a felhasználók olvasták már a könyvet.

összes (71)

Nadine Monfils - Nem ​szeretem a puszikat
Mit ​csináljon egy kislány, ha az anyukája csupa szeretetből megállás nélkül összevissza puszilgatja? Úgy tűnik, hiába próbálkozik mindenféle trükkel, hogy elkerülje Anya nyálas ostromait, de talán mégis létezik egy megoldás!

Peter Stjernström - A ​világ legjobb könyve
Titus ​alkoholista. Mellesleg befutott író. Sikeres, de a siker nem izgatja, a díjak nem érdeklik, józanul még képes lenne jót írni, de ritkán józan. Unja az egészet. A jóképű és fiatal Eddie ellenben igazi irodalmi rocksztár. Szerelmes költeményeit zabálják a nők, már csak egy hajszál választja el attól, hogy ő legyen a messzi észak legkiemelkedőbb írója. Titus és Eddie jól berúgnak. És ha már berúgtak, fogadást kötnek; egyikük megírja a világ legjobb könyvét, azt a könyvet, amiben minden benne van. Ami az összes sikerlistán első tud lenni, legyen az thriller, szakácskönyv, népszerű pszichológia, romantikus regény, stb. Így a világon mindenki az ő könyvét olvashatná. Az izgalmas fogadás véresen komoly fordulatot vesz, ahogy a két író újabb és újabb trükköket vet be, hogy övé legyen a trófea. Ki ér célba előbb? Meg lehet írni a világ legjobb könyvét? És ha egyszer megírták, el lehet olvasni? A világ legjobb könyve szerethetően szemtelen humorral mesél emberi gyarlóságról, a múzsa csókjáról, vagy annak hiányáról, futószalagon gyártott sikerkönyvekről, eredendő bűnről, egy tökéletesnek hitt országról, kiszámítható médiáról és trendi gyógyszerfüggőségről. A svédek új fenegyereke jókora gyomrost ad íróknak, írójelölteknek, a könyvszakmának, és mindenkinek, aki olvas.

Lola Lafon - A ​kis kommunista, aki sosem mosolygott
Az ​1980-as években Ceausescu elszántan igyekezett meggyőzni a Nyugatot arról, hogy Románia nem a Szovjetunió csatlósa, hanem önálló, szabad akarattal rendelkező ország. Ehhez a politikai törekvéshez keresve sem találhatott volna ideálisabb szimbólumot, mint Nadia Comanecit, a „legfiatalabb kommunista hősnőt”, a sportikont, a gyereklány tornászt, a montreali olimpia bajnokát. Nadiát látva, a hidegháború óta először, a nyugati tinik arról ábrándoztak, hogy olyan sikeressé és tökéletessé válnak, mint kelet-európai kortársuk; a szülők imádták a fegyelmezett és céltudatos gyereklányt; a szakma és a média egy emberként ünnepelte a tehetséges sportolót. A sikernek azonban ára volt: Nadia egy őrült rendszer termékeként folyamatosan attól rettegett, hogy nővé érve elveszíti a rezsim támogatását és a Nyugat érdeklődését. Lola Lafon több elbeszélő nézőpontjából elmesélt álomszerű története jóval több életrajzi regénynél. Nadia karrierje és sorsa messze túlmutat önmagán: feltárja a sport, egy valamikori rezsim, a média és a Nyugat képmutató működését, ezáltal pedig megvilágítja, hogy a kis kommunistának nagyon is megvolt az oka rá, hogy sosem mosolygott.

Szentesi Éva - Pedig ​olyan szépen éltek
Nyilánszki ​Mari hétéves. Egy Tisza-menti kisvárosban él, fullasztó, szeretet nélküli közegben. Kopogós cipőről, Barbie babáról és arról álmodozik, hogy az anyukája, amikor nagy ritkán hozzá szól egyáltalán, ne úgy szólítsa, hogy "Mari, fiam". Nem csoda hát, hogy amint tud, elmenekül otthonról. Önmagát és a boldogságot keresi, de vajon képes-e a boldogságra az, akit olyan hosszú ideig csak boldogtalanság vett körül? Szentesi Éva író, rákellenes aktivista, a WMN.hu magazin főmunkatársa. Hamvaimból című könyvében őszintén és tabuk nélkül írt rákos megbetegedéséről. Első novelláskötete, a Kardos Margit disszidál 2017-ben jelent meg.

Maureen Johnson - Lauren Myracle - John Green - Hull ​a hó
_"Olyan ​mulattató komédia, hogy Shakespeare-hez is méltó lenne."_ - Washington Post Book World AKÁR EGY TÖKÉLETES KARÁCSONYI AJÁNDÉK... A karácsony varázsát az utóbbi idők három bestseller-szerzője - JOHN GREEN, MAUREEN JOHNSON és LAUREN MYRACLE - kelti életre egymáshoz kapcsolódó, kacagtató és elbűvölő történeteiben, amelyek úgy szólnak szerelemről, romantikáról és csókokról, hogy az olvasónak a lélegzete is eláll tőle.

Giorgia Cozza - Ingyenbaba
Az európai kultúrában ugyanis magától értetődő a babakocsik, pihenőszékek,cumik,cumisüvegek, bébiőrök, eldobható pelenkák (vajon hány olasz tudja, hogy egyetlenegy ilyen pelenka lebomlása kb. 500 évig tart?) használata. Csupa olyan tárgyé tehát, amelyek anya és gyermeke eltávolodására utalnak. Más kultúrákban viszont magától értetődően hordozókendőben hordják a babákat (melyet esetleg saját kezűleg készítenek, vagy családtagok és barátok adnak kölcsön egymásnak), nem használnak cumit, cumisüveget, együtt alszanak a gyerekekkel, akik ily módon éjjel-nappal részt vesznek a család mindennapi életében. Az élet egyszerűen megy tovább a gyerekekkel együtt, nem pedig a gyerekek jelenléte ellenére. Az Ingyenbaba arról szól, hogy mindazt, amiről feltételezzük, hogy okvetlenül meg kell vennünk a gyermek érkezésekor, egy közösségi, kulturális norma jegyében választjuk ki, nem pedig a gyermek valós érzelmi igényeinek megfelelően. Valójában minden újszülött bárhol is szülessen és növekedjen legfontosabb és azonnali szükséglete a testi kontaktus. Sokan tévesen úgy vélik, hogy ez az igény csak rossz szokás: amikor a babák mindig ölben, ringatva akarnak lenni, fel akarják hívni magukra a figyelmet, ravaszak és önzőek. Biztosak benne, hogy a gyermek igényei kielégítésének tárgyakon keresztül kell történnie, és ezek segíteni fogják a babát az önállóság elsajátításában és a felnőttektől való függetlenedésében. Igazából, mint ahogy ezt a legújabb tudományos kutatások is megerősítik, amire egy babának szüksége van, azt nem lehet az üzletekben megvenni: azt a családtagokon keresztül kell megtapasztalnia. Ez az immár második kiadásához (Olaszországban a szerk.) érkezett könyv egyszerre kínál gyakorlati ismereteket a gyermekgondozáshoz és kiindulópontokat, hogy eltöprengjenek a gyermekek érzelmi szükségletein és azon, hogy kulturális hovatartozástól és a szülők lakóhelyétől függetlenül mennyire fontos a testi kontaktuson alapuló nevelés. Nemzeti hovatartozástól független és előítéletektől mentes könyv ez, mely arról szól, mi az, ami gyermekeink egészséges pszichés és érzelmi fejlődéséhez valóban elengedhetetlen. Nem a bevásárlást segítő kalauzról van szó, és nem is csak arra szolgál, hogy takarékoskodni tudjanak. Annál sokkal többet nyújt: segít a szülőknek abban, hogy jobban higgyenek magukban, hogy bizalommal forduljanak gyermekeik igényei felé, és megtalálják magukban a szükséges erőforrásokat, hogy elegendő szeretettel és megbecsüléssel tudják felnevelni a gyerekeiket.

Jakupcsek Gabriella - Megúszhatatlan
Jakupcsek ​Gabriella a magyar televíziósás megkerülhetetlen alakja, számtalan nagysikerű televíziós műsor házigazdája, kampányok arca és nem utolsó sorban anya. Kislánya rengeteg telefonbeszélgetését végighallgatja különféle témákról és természetesen felteszi a maga kérdéseit, amik sokszor megdöbbenően elgondolkoztatóak. Egy ilyen alkalommal merült fel a könyv alapötlete: hogyan válaszoljuk meg a gyerekeink kérdéseit? Természetesen a kudarcokról, változásokról és igazságtalanságokról is beszélni kell, ilyenformán a könyv is érinteni fogja a televízióból való távozást. Jakupcsek olyan élethelyzetbe került, ami sajnos manapság bármelyikünket fenyegethet. De hogyan kommunikálhatjuk mindezt a gyermekünknek úgy, hogy megértse? A könyvben szó van mindenről, ami az ex-műsorvezető számára fontos, értékes, ami mellett érdemes kiállni, így a gyerekkori internethasználat és annak buktatói vagy például a magyar csapat részvétele az olimpián. Olvashatunk mindarról, ami vele, körülötte, és a nagyvilágban történik. Mindarról, amit anyaként, nőként, a hivatását alázattal és maximalizmussal végző emberként történik vele.

Covers_419787
Kimondhatatlanul Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Kimondhatatlanul
VÁGY. ​SZÉGYEN. FÉLÉNKSÉG. FÁJDALOM. SZERELEM. KÉTSÉGBEESÉS. FÉLELEM. ÖRÖM. BÁTORSÁG. BŰN. FÉLTÉKENYSÉG. GYŰLÖLET. Vannak érzelmek, melyekről tizenéves korunkban nem szívesen beszélünk. Ezért néha jó lenne, ha ezeket valaki kimondaná helyettünk. Vagy legalábbis segítene megfogalmazni, mi mindent gondolhatunk az adott érzelemről. Jó lenne, ha valaki megosztaná velünk a tapasztalatait azokról a helyzetekről, amikor találkozott ezekkel. Ha segítene abban, hogy ne féljünk szavakba önteni az érzelmeinket. Egy jó történet pedig – mint az már oly sokszor beigazolódott – az egyik legjobb segítség! 12 kortárs, nemzetközi szinten elismert olasz alkotó arra vállalkozott, hogy fiatal olvasóknak 12 érzelemről sztorizzon. Ám ezt úgy kellett megoldaniuk, hogy műveikben egyszer sem mondhatták ki az érzelmet jelentő kulcsszót, kizárólag a művek címében. Így született meg ez a 10 novellát és 2 képregényt tartalmazó antológia, amely 2015-ben rögtön megjelenése után bestsellerré vált Olaszországban. Egy ízig-vérig fiatalos, 21. századi olvasmány, melyet az emberi kapcsolatok, a korunkra jellemző élethelyzetek és az izgalmas történetek iránt érdeklődő tizenéveseknek ajánljuk!

Kollekciók