Ajax-loader

Lőrinczné Zita

Rate_positive 76 Rate_neutral 0 Rate_negative 0

2673 napja velünk van 87 napja láttuk utoljára

Badge-stoppos-100 Badge-stoppos-10 Badge-stoppos-1 Badge-jobbmunkas Badge-jomunkas

Kívánságlista és stoppolások

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.

összes (95)

Martin Csaba - 2B ​or not 2B
Ha ​érdekel az angol nyelv, ha szeretnéd tényleg jól beszélni és érteni - akár egy Eddie Murphy filmről legyen szó vagy egy dalról az MTV-n - akkor a túl formális és a nyevvizsgákon is erőltetettnek hangzó "would you be so kind as to open the door, please" típusú mondatok mellé, itt az ideje, hogy egy pár igazi, életszagú, brit és amerikai kifejezést is megtanulj. Előtte persze nem árt egy kis nyelvtani összefoglaló néhány jó kis példamondattal. Ezután rengeteg fontos, apróságot mutatok neked, beszélek a jó kiejtés titkairól, bevágatok veled néhány joker mondatot nyelvvizsgákra, használati utasítást kapsz az Internetes szlenghez, és ha nem vagy prűd, -és már elmúltál 9 éves- megbeszélhetjük a káromkodások pontos jelentését és helyes használatát is. Ebben a könyvben megpróbálok minden olyan kérdésedre válaszolni, ami az angol nyelv tanulása folyamán felmerült benned. Jó tanulást, és főleg jó szórakozást! A Szerző

Lucy Maud Montgomery - Anne ​of Green Gables (Oxford Bookworms)
Marilla ​Cuthbert and her brother Matthew want to adopt an orphan, to help on the farm at Green Gables. They ask for a boy, but they get Anne, who has red hair and will freckles, and who talks and talks and talks. They didn't want a girl, but how can they send a child back, like an unwanted parcel? So Anne stays, and begins a new life in the sleepy, quiet village of Avonlea in Canada. But it is not so quiet after Anne comes to live there...

Arany János - Toldi ​/ Toldi estéje / Buda halála
A ​Diáktéka Könyvkiadó 1999-ben újabb sorozatot indít útjára egy olyan válogatás létrehozásával, amely segítséget nyújthat tanárnak, diáknak és bármely olvasónak, aki szívesen forgatja az irodalom remekműveit.

Susan Stiffelman - Gyereknevelés ​hatalmi harcok nélkül
Folyamatosan ​áll a bál otthon? Gyermekünket reggelente képtelenség kiimádkozni az ágyból, majd időben útnak indítani az iskola felé? Este kizárólag hosszas fenyegetőzéssel és alkudozással vehető rá, hogy nekilásson a leckének, miközben szinte lehetetlen elvonszolni a számítógép elől? Ha valami nem úgy van, ahogy szeretné, rögtön dacolni kezd, nyafog, hisztizik, mire persze bennünk is felmegy a pumpa? Volt egyáltalán egy nyugodt napunk mostanában? Itt az ideje, hogy legyen! Susan Stiffelman, a neves pszichoterapeuta állítja: a kényszer csak ellenállást és konfliktusokat szül. A Gyereknevelés hatalmi harcok nélkül arra buzdít, hogy álljunk át gyermekünk oldalára. Hiszen végtére is egy csapat vagyunk! Legyünk higgadt, magabiztos hajóskapitányok közös életünk tengerén, szélcsendben és viharban egyaránt! Ha erős támaszként állunk csemeténk mellett a legválságosabb pillanatokban is, ha értékeljük egyedi tulajdonságait, ha képesek vagyunk a jelenben élni és örülni az együtt átélt pillanatoknak, hamarosan úgy fogjuk érezni: gyermekünket kicserélték. Csempésszük vissza a békét mindennapjainkba! SUSAN STIFFELMAN a kaliforniai Malibuban élő család-, házasság- és okleveles pszichoterapeuta, a The Huffington Post nagyra becsült szülői életvezetési tanácsadója. Útmutatásai a világ minden táján emberek életét változtatják meg.

John Escott - New ​York (Oxford Bookworms)
What ​can you do in New York? Everything! You can go to some of the world's most famous shops, watch a baseball game, go to the top of a skyscraper, see a concert in Central Park, eat a sandwich in a New York deli, see a show in a Broadway theatre. New York is big, noisy, and exciting, and it's waiting for you. Open the book and come with us to this wonderful city.

Linda Rodriguez MacRobbie - Botrányos ​hercegnők
Gyermekként ​számtalan mesét hallhattunk a szebbnél szebb hercegnőkről, királykisasszonyokról, amelyek szinte mind az ,,...és boldogan éltek, míg meg nem haltak..." fordulattal, a sírig tartó boldogság varázslatos ígéretével értek véget. A valóságban azonban, ahogy a legtöbbünk esetében, úgy a hercegnőknél sem magától értetődő a boldog és gondtalan élet lehetősége. Sokan közülük ugyan koruk elbűvölő, bájos és nagyra becsült személyiségei voltak, de legalább ennyien akadtak közöttük olyanok is, akik gátlástalanul visszaéltek hatalmukkal, becsapták környezetüket, vagy eltékozolták a családi vagyont. Stephanie von Hohenlohe hercegnő például náci kém volt. Sisi, a magyarok királynéja minden este nyers húsból készült arcpakolással tért nyugovóra. Clara Ward, az úgynevezett ,,dollárhercegnő" megszökött hercegétől egy cigányprímással, Rigó Jancsival. Ha más nem is, annyi bizonyos, hogy mindannyian igazi hercegnők és ízig-vérig nők voltak. Kíváncsi a különc hölgyek nem mindennapi életére? A Botrányos hercegnők az ő történetüket meséli el.

Márai Sándor - Füveskönyv
Olyasféle ez a könyv, mint a régi füves könyvek, amelyek egyszerű példákkal akartak felelni a kérdésekre, mit is kell tenni, ha valakinek a szíve fáj, vagy elhagyta az Isten. Nem eszmékről és hősökről beszél, hanem arról, aminek köze van az emberhez. Írója tanulva akarja tanítani embertársait, tanulva a régiektől, a könyvekből, azokon keresztül az emberi szívből, az égi jelekből. Elemi ismereteket kíván közvetíteni az emberi élet alapigazságait illetően. Márai Sándor 1943-ban írott művét Epiktétosznak, kedves Marcus Aureliusának, Montaigne-nak és valamennyi sztoikusnak ajánlja, akiktől a hatalomról, a jókedvről, a félelemmentes életről tanult.

Fiona Hayes - 51 ​játékos ötlet tojástartóból
Kreatívkodj ​51 módon! Készíts brekegő békákat, ugató kutyákat, bábfigurákat, vagy éppen ékszereket tojástartó dobozból! Könnyen követhető instrukciók segítenek megvalósítani a műveket. "Környezetbarát, kreatív, vicces. Pont, mint az összes Fiona Hayes könyv." bookdepository.com "8-11 éves gyerekeknek ajánlom. Szülők és tanárok is imádni fogják" dearcreatives.com "Ne dobd ki a dobozokat, készíts valami állatságot!" schoolessentials.com.au

Ismeretlen szerző - Érettségi ​témakörök, tételek - Történelem
Ezt ​a könyvet minden középiskolai tanulónak a figyelmébe ajánljuk - de nemcsak nekik szól. Szerzői valamennyien gyakorló középiskolai tanárok, akiknek mindennapi , személyes tapasztalatuk, hogy mekkora szükség van az érettségi (és felvételi!) anyagát témakörök szerint összefoglaló kiadványra. A kötet a szóbeli vizsgák követelményeihez igazodik: minden témakörben eszerint összegzi és rendezi az ismereteket. Könyvünket öt neves szaktanár írta, és a gimnáziumi történelemanyagot a készülő alaptanterv témakörei szerint dolgozza föl, átvállalva a diákoktól a "tételkészítés" izzadságos munkáját. Az egyetemes, illetve a magyar történelem korszakos kérdéseinek kifejtését tehát kész formában kapja meg az érettségire készülő diák, de a sok apró tétel, a tagolt idolgozás megkönnyíti a dolgát akkor is, ha a tanára átfogó jellegű tételt fogalmazott meg egy-egy témakörben Természetesen ez a könyv sem csodaszer. Az összefoglalókat azok forgathatják a legnagyobb haszonnal, akik az évek során tanultak felidézésére, az ismeretek vizsga előtti felfrissítésére kívánják használni ezt a könyvet.

Örkény István - Tóték
"A ​Tóték... a magam szándéka szerint a kiszolgáltatottak tragikomédiája. ...Kölcsönös függőségben élünk, egy személyben vagyunk zsarnokok és áldozatok. ...hitem szerint az Őrnagy és a Tűzoltóparancsnok valójában egy személy. Ahhoz persze, hogy ebből drámai mű lehessen, össze kellett szikráztatni a benne rejlő pólusokat... ...A mű azt kérdezi, hogy véges-e vagy végtelen az elnyomottak tűrőképessége, és azt válaszolja: van ennek is végpontja, amelyen túl béketűrésünk elfogy, és föllázadunk." Örkény István

Vekerdy Tamás - Jól ​szeretni
Megismerlek ​és elfogadlak. Olyannak, amilyen vagy. A te teljes világodat. Aki jól szeret, az megismer és elfogad saját világát kitágítja a másik felé. Befogadja őt. "Ha az embernek olyan szerencséje van, hogy valakit is érdekelni kezd, amit itt vagy ott mondott, leírt, és úgynevezett 'előadásokra' hívják, akkor azt kell átélnie, hogy ezeknek az együttléteknek, legalábbis az ő számára, a hasonlíthatatlanul jobb, felpezsdítőbb, szórakoztatóbb része az, amikor a megjelentek elmondják kérdéseiket, aggályaikat, ellenvetéseiket, egyszóval megnyilatkoznak. Nagyszerű érzés hallani, amikor a négy-ötszáz fős (esetleg nagyobb) hallgatóságból egy kedves nő vagy férfi feláll, és bevilágító erővel mondja el személyes tapasztalatait, személyes példáját, ami megeleveníti az egész együttlétet. Ebben a könyvben a találkozásoknak ezt a részét, illetve a kérdésekre adott válaszokat találja meg az Olvasó. Nem kérdés-felelet formájában, hanem a kérdéseket, az elmondott eseteket is beledolgozva az egyes témákról szóló részecskékbe. (Így hát szerzőtársak vagyunk – hat-nyolc év néhány száz megszólalójával.) Míg az előző kötetben, az Érzelmi biztonságban az előadások válogatása jelent meg, itt ezeké a közös beszélgetéseké. És, igen, ezek a beszélgetések mindig abba az irányba mutattak, hogy miképp is kellene, hogyan is lehetne ezt az együttélést – a gyerekkel és tágabban: egymással - jól csinálni, hogyan is lehetne jól szeretni. Akármerre ágaznak is el az egyes témák, a mélyükben mindig ez a kérdés lapul. Ott húzódik meg, és sokszor felfűti a beszélgetést. Kicsit szorongok. Vajon ebből a felfűtöttségből sikerül-e itt, a következő lapokon valamit is visszaadni?" Vekerdy Tamás

E. T. A. Hoffmann - Az ​arany virágcserép / A homokember / Scuderi kisasszony
A ​német romantika mindmáig nagy hatású elbeszélőjének varázslatosan szép fantasztikus kisregényében "Az arany virágcserépben" Anselmus, a félszeg diák a mindennapi életnél nemesebb és szebb közegben, a mesevilágban oldódik fel. Munkaadójának, Lindhorstnak és három lányának fantasztikus története a sejtelmes mesék forrásvidékén játszódik. Szalamandrák, kígyók vagy emberek ők? A káprázatos kolorittal égő világ a lényeges, amelyben izzó szirmú virágok, pazar tollú madarak, zenélő szökőkutak és egyéb földöntúli csodák alkotják a környezetet. Anselmus megérti a madarak beszédét, övé lesz az arany virágcserép és Serpentina is. Ez a felhőtlen öröm és boldogságérzet a mese végén nem más mint a kötészetben, általában véve a szép emberi tettekben, alkotásokban, rejlő boldogság. A Scuderi kisasszony története reális időben és környezetben a Napkirály uralkodása idején játszódik Párizsban, középpontjában egy nemes lelkű idős irónővel. Madeleine Scuderivel és egy borzongató bűnügyi történettel. Fordulatos meseszövés, lebilincselő olvasmányosság és hajlékony stílus jellemzi a kisregényt.


Elérhető példányok

A felhasználónak nincsenek elérhető könyvei jelenleg.


Sikeres passzolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt rukkolásai, amelyek passzal végződtek.

összes (25)

L.J.Smith - Vámpírnaplók-Stefan naplója
Miután New Orleansben elárulja az öccsét, Damont, Stefan Manhattanben kezd új életet. Megfogadja, hogy soha többé nem fog egyetlen halandónak sem ártani; az utcákat járja, próbál felszívódni a város forgatagában. És amikor már kezdi elhinni, hogy maga mögött hagyta a múltját, rá kell döbbennie, hogy a testvére elöl sosem menekülhet. Damonnak nagy tervei vannak a Salvatore-testvérekkel – akár tetszik ez Stefannak, akár nem! S ha a terv megvalósul, egész New York hever majd a lábaik előtt. Amikor tetteik az újságok címlapjára kerülnek, rájuk talál egy régi ellenség, akit csak a bosszúvágy éltet. E történet felfedi a népszerű televíziós sorozat titkát. Mi is történt valójában Stefan, Damon és Katherine között? Hogyan alakult ki a Vámpírnaplók hősei közti szerelmi háromszög? Tarts velük a sötétlő múltba!

Ruth Brocklehurst - Képes ​gyermekatlasz
Ez ​a gyönyörűen illusztrált képes atlasz izgalmas föld körüli utazásra csábítja a gyermekeket. A térképek nyüzsögnek a gyermekek fantáziáját megmozgató tudnivalóktól, melyek gondolkodásra és kérdések feltevésére ösztönzik őket.

Beck Andrea - A ​tündérek könyve
Titokmesék ​első kézből, egyenesen Tündérországból, a titoktündérek krónikáiból! Ez a könyv a nagy sikernek örvendő Titoktündér-sorozat negyedik kötete, mely az eddigiektől eltérően nem áll be az időrendi sorba, ugyanis az első rész olvasása után bárhová beilleszthető, óvodások és iskolások számára egyaránt érthető és élvezhető meséket tartalmaz. Kedvenc szereplőink eddig ismeretlen történetekben bukkannak fel, és új barátokkal, titkokkal, kalandokkal, és feledhetetlen szórakozással ajándékoznak meg bennünket.

Lauren Brooke - Hazatérés
A ​Heartland farmot lovak számára alakították ki Virginia állam lankáin – ám sokkal több egyszerű lovas farmnál. Nincs még egy hozzá fogható hely: a múlt sebei itt begyógyulnak, és a rémült, bántalmazott lovak megtanulják, hogyan bízzanak ismét az emberekben. Amióta csak az eszét tudja, Amynek Heartland volt az otthona. Itt figyelte, hogy az anyukája bizalommal és reménnyel tölti meg az egykor vad, rémült lovak szívét. És Amyben is megvan az anyukája képessége: a lovakra hangolódva megérti, mire van szükségük. Amikor egy tragikus baleset mindent megváltoztat, Amynek nem szabad szem elől veszítenie, amit az anyukája tanított neki – őszintén hinnie kell benne, hogy Heartland a csodák birodalma.

Marie-Claude Monchaux - A ​sehány éves kislány
Ez ​nem tündérmese, hanem igaz történet, de szebb minden tündérmesénél, mert egy igazi kislány igaz története. Marie-Claude Monchaux legkisebbeknek írt felvilágosító könyvén már nemzedékek ismerték meg születésük történetét.

Louis Sachar - Bradley, ​az osztály réme
Bradley ​Chalker a legidősebb az ötödik osztályban. És a legerősebb. Ez még nem lenne baj, de kötekedik, verekszik – a lányokat sem kíméli – s persze a tanulásban sem jeleskedik. Helye a leghátsó sorban olyan, mint egy sziget: előtte, mellette nem ül senki. Tanárai szerint „komoly viselkedési zavarokkal küzd”, s mi tagadás, ők sem rajonganak érte. Érkezik azonban egy nevelőtanár, aki megkedveli. Azt állítja, Bradleyről, hogy érzékeny, jószívű gyerek, aki meg tud változni, ha van elég mersze hozzá.

Alexandra Fischer-Hunold - Lánytörténetek
Csak ​egy lány? Panni mosolyog a fiúk megjegyzésén. Pisti és Matyi komoly tévedésben vannak. Nemsokára saját szemükkel győződhetnek meg arról, mire képes egy belevaló lány! Réka és Kata sem ijednek meg a saját árnyékuktól! Elrejtőznek az istállóban, hogy a titokzatos tolvaj nyomára bukkanjanak. A vakmerő lányokat semmi sem riasztja vissza! Hét izgalmas történet nem csak lányoknak!

Ulli Schubert - Kincskereső ​történetek
Tengerre ​fel! A kalózok titokzatos térképet rejtő palackpostát taláinak a tengerben. Álszakáll kapitány és a legénysége azonnal a kincs nyomába ered. Patrik papagája nem mindennapi papagáj. Az előző tulajdonosa egy rettegett kalóz volt és a madár egyfolytában valami kincsről karattyol. Ennek utána kell járni.... Hajós tanár úr különös kincskeresésre viszi az osztályát....


Sikeres happolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt happolásai, amelyeket átvett. Reméljük rerukkolja azokat, amiket elolvasott. :)

összes (58)

Zobolyákné Horváth Ida - Kötelező ​olvasmányok röviden 1.
Tartalom ​és elemzés egyben Iliász, Odüsszeia, Leláncolt Prométheusz, Antigoné, Oedipus király, Élektra, Hippolütosz, A madarak, Isteni színjáték, Canterbury mesék, Dekameron, Don Quijote, Hamlet, Szentivánéji álom, III. Richárd, Szigeti veszedelem, Phaedra, Tartuffe

Zobolyákné Horváth Ida - Kötelező ​olvasmányok röviden 3.
Tartalom ​és elemzés egyben. Vörös és fekete, Elveszett illúziók, Holt lelkek, Ivan Iljics halála, Cseresznyéskert, A csinovnyik halála, A 6-os számú kórterem, Nóra, A vadkacsa, Az ember tragédiája, A tanítónő, Különös házasság

Zobolyákné Horváth Ida - Kötelező ​olvasmányok röviden 4.
Tartalom ​és elemzés egyben. Úri muri, Sárarany, Édes Anna, Pacsirta, Capillária, Elveszett Paradicsom, Rezeda Kázmér szép élete, Kurázsi mama és gyermekei, Fáklyaláng, Tóték, Iszony, Tonio Kröger, A varázshegy, A kastély

Zobolyákné Horváth Ida - Kötelező ​olvasmányok röviden 2.
Tartalom ​és elemzés egyben. Robinson Crusoe, Guliiver utazásai, Candide, Fanni hagyományai, Bánk Bán, A párizsi Notre Dame, Stibor vajda, Csongor és Tünde, A helység kalapácsa, Az apostol, Az elveszett alkotmány, Buda halála, Szegény gazdagok, Az ifjú werther szenvedései

Vekerdy Tamás - Beszélgessünk ​iskolásokról
A ​Fiatal szülők könyvében kisgyerekekről beszélgettünk. Ebben a könyvecskében szülők és nagyszülők - a gyerek körül élő felnőttek - az iskolásgyerekről, az iskolába járó gyerekekről beszélnek és kérdeznek. A pszichológust kérdezik - de a választ sokszor ők maguk találják meg. Iskolába tíz-tizenkét évig járnak gyerekeink, hat-hét éves koruktól tizenhat-tizennyolc éves korukig - vagy még tovább, ha egyetemre, főiskolára mennek. Ennek a korosztálynak az életét, a gondjait most úgy próbáljuk szemügyre venni, ahogy azt a gyerekek élik át és a család - iskolában vagy iskolán kívül, az iskolától függően vagy attól függetlenül.

Vörösmarty Mihály - Csongor ​és Tünde
,,Csongor ​öt felvonáson át keresi, kutatja Tündét, a földre leszállt, majd Mirigy, a boszorkány miatt innen elmenekülni kényszerült tündérlányt, akibe szerelmes és aki – valamikor – az övé lett. A boldogság keresése, kutatása adja a darab alaptörténetét, de miközben Csongor – szinte metafizikai vágyaktól űzve bolyong a földi tereken, találkozik az emberiség jelképi nagy figuráival, a királlyal, kalmárral és a tudóssal is, akiknek sorsában az élet értelmét meghatározó erőkkel is szembesül. A mű egyik középponti motívuma az Éj hatalmas monológja, amely kozmikus távlatba helyezve értelmezi a földi, az emberi valóságot. A filozófiai tartalom azonban rafinált ügyességgel keveredik nagyon is durva, hétköznapi, szinte groteszk tényekkel, eseményekkel, figurákkal (Csongor és Tünde kísérői, Balga és Ilma, a három ördögfi, Dimitri a boltos rác, és a buja csábítás képviselője, Ledér, első helyen azonban az ősgonosz, Mirigy.) A színmű, amely a drámai műfaj minden szabályát félreteszi, végül is hatalmas, romantikus költői vízió, amely azonban minden inkább, csak nem éteri, elvont, testtelen műalkotás: teli színei, ragyogó részletei, zsúfolt eseménymenete, realista életképei, gazdag humora a leginkább komplex, összetett alkotások közé emeli. Vörösmartynak sikerült olyan művet alkotnia, amely egyszerre népmesei egyszerűségű és felépítésű, ugyanakkor az irodalmi alkotásokban még töredékesen is alig fennmaradt magyar reneszánsz ragyogását és eleganciáját is képviseli, de mindezt a romantika legkiérleltebb nyelvén, stílusában filozófiailag, gondolatilag is végtelenül elmélyítve, szimbolikus sugárzásúvá téve."

Móricz Zsigmond - Légy ​jó mindhalálig
Elkezdődik ​a kihallgatás. Az igazságtalan, sokszor nevetséges vádak zuhataga között Misi már-már összeomlik. De amikor apját, az ácsot is felemlegetik rossz példaként, és a debreceni kollégiumi hagyományokra hivatkozva gonosztevőnek nevezik, kitör és kijelenti, hogy ő nem akar debreceni diák lenni tovább. Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig Egy kiváló író kiváló regénye. Nem tesz jót neki, hogy háziolvasmány, pedig Nyilas Misi példája nem is olyan távoli, ma is belerendül a világ, ha egy tiszta és becsületes gyermeknek csalódást okoz a felnőttek világa. Ez a csalódás és megrendült bizalom azonban újjáépíti a gyermeki lelket, s még ha – a szövegből kiérezhetően – nem is oldódik föl soha igazán, mégis új távlatokat nyit épp elkezdődött életében: az emberiség tanítója, a jóság apostola szeretne lenni, az édesanyjától kapott tanítást akarja továbbadni. Nemes cél, mely legalábbis Móricz esetében megvalósult. Ugyanis kitűnő irodalomtörténészeink szerint a mű életrajzi ihletésű. A szerző a kommün összeomlásakor a nemzeti katasztrófák után érzett mély válságát fejezte ki; fájdalmában, csalódottságában menekülésképpen írta meg saját életérzését gyermeki szívbe ágyazva. A debreceni református kollégium akkoriban a nemzeti nevelés fellegvárának számított. Nagy, komor, négyszögletű épület, a szegény sorból származó Nyilas Misi fél tőle, de büszke is rá. A megrázó történet végén azonban dacos eltökéltséggel ismételgeti, hogy nem akar többé debreceni diák lenni. A szülői ház áldott emlékével, érzékeny lélekkel és határtalan bizalommal érkezik az alig tizenegy éves kisfiú a Református Kollégiumba. A fizikailag gyenge, ám önérzetében erős diák azokat a lépcsőket járja, melyeket korábban Csokonai, Kölcsey és Arany János, akikre rajongó csodálattal gondol. Szellemi képességei az osztály legjobbjai közé emelik, ám tapasztalnia kell, hogy a tanárokat a tanulók származása is befolyásolja az értékelésben. Jól ismert helyzet. Amikor szorosabb kapcsolatba kerül a debreceni felnőtt világgal, útravalója, a gyermeki hit, bizalom és az emberek iránt érzett tisztelet, fokozatosan szertefoszlik. Egy lutricédula ellopása mellett a felnőttek csalással, hazugsággal vádolják, jóllehet épp a felnőttek dúlják szét az ő bizalmát. Erkölcsi tartása szemünk előtt formálódik: jóhiszeműségéért keservesen megfizet. Érdemes-e ottmaradnia a patinás kollégiumban? Nyilas Misi fogalma mindannyiunk számára a lelki tisztaság, mely végső soron a pénzzel áll szemben. Nem csak az irodalomból ismerjük ezt az alapkonfliktust. A pénz ritkán kerül ki vesztesként, még ha a lélek tisztaságával is áll szemben, mely a regény címének bibliai idézetében (Jelenések könyve) összegződik.

Zrínyi Miklós - Szigeti ​veszedelem
Az ​Obsidio Szigetiana, amelynek magyar címét - Szigeti veszedelem - Kazinczy Ferenc adta az eposz Az olvasónak címzett előszava alapján, Zrínyi egyetlen, életében nyomtatásban megjelent kötetében látott napvilágot Bécsben 1651 szeptemberében a költő lírai verseinek társaságában. A kötet az Adriai tengernek Syrenaia címet viseli. Az Adria, amely Magyar- és Horvátországot Itáliával köti össze, Zrínyi európai magyarságának jelképe. Előképei, mintái között nemcsak az előszavában említett Homérosz és Vergilius, hanem a modern keresztény hősi eposz mintája és legmagasabb rendű alkotása, Torquato Tasso (1544-95) A megszabadított Jeruzsálem című hőskölteménye is szerepel, és hatottak rá az olasz barokk reprezentatív költőjének, Giovan Battista Marinónak (1569-1625) lírai és kisepikai művei is, számos egyéb kisebb szerzővel együtt, akiknek művét Zrínyi forrásként használta. Merített a magyar és külföldi történetírók műveiből, a törökellenes harcokat megéneklő délszláv hősi énekekből, a magyar históriás énekek hagyományából, Balassi Bálint és Rimay költészetéből, a reformáció gazdag bibliai és hitvitázó kultúrájából, Pázmány Péter nyelvi vívmányaiból. Vallási érzülete, amely határozottan elvetette, sőt kimondottan károsnak tartotta a vallási türelmetlenséget, mély istenhiten és bibliai kultúrán alapult; mindez egyéni és megrázó módon fonódott össze a költő és politikus hazája iránti elkötelezettségével, korára, „az magyar romlásnak seculumjára" vonatkozó és egyre mélyülő hősi pesszimizmusával, magas rendű erkölcsiségével és személyes végzettudatával. Jelmondata is erre utal: Sors bona, nihil aliud - Jó szerencse, semmi más. Az ember minden dolgán lehet úr: erény, okosság, vagyon, rang, vitézség, hírnév legalább részben tőle függ, de a sors kiszámíthatatlan, szeszélyes, katasztrófával fenyegeti a legkiválóbbakat is.


Saját könyvtárban

Ezek a felhasználók jelezték, hogy megvan nekik a könyv.

összes (51)

Zobolyákné Horváth Ida - Kötelező ​olvasmányok röviden 3.
Tartalom ​és elemzés egyben. Vörös és fekete, Elveszett illúziók, Holt lelkek, Ivan Iljics halála, Cseresznyéskert, A csinovnyik halála, A 6-os számú kórterem, Nóra, A vadkacsa, Az ember tragédiája, A tanítónő, Különös házasság

Zobolyákné Horváth Ida - Kötelező ​olvasmányok röviden 4.
Tartalom ​és elemzés egyben. Úri muri, Sárarany, Édes Anna, Pacsirta, Capillária, Elveszett Paradicsom, Rezeda Kázmér szép élete, Kurázsi mama és gyermekei, Fáklyaláng, Tóték, Iszony, Tonio Kröger, A varázshegy, A kastély

Zobolyákné Horváth Ida - Kötelező ​olvasmányok röviden 2.
Tartalom ​és elemzés egyben. Robinson Crusoe, Guliiver utazásai, Candide, Fanni hagyományai, Bánk Bán, A párizsi Notre Dame, Stibor vajda, Csongor és Tünde, A helység kalapácsa, Az apostol, Az elveszett alkotmány, Buda halála, Szegény gazdagok, Az ifjú werther szenvedései

Vekerdy Tamás - Beszélgessünk ​iskolásokról
A ​Fiatal szülők könyvében kisgyerekekről beszélgettünk. Ebben a könyvecskében szülők és nagyszülők - a gyerek körül élő felnőttek - az iskolásgyerekről, az iskolába járó gyerekekről beszélnek és kérdeznek. A pszichológust kérdezik - de a választ sokszor ők maguk találják meg. Iskolába tíz-tizenkét évig járnak gyerekeink, hat-hét éves koruktól tizenhat-tizennyolc éves korukig - vagy még tovább, ha egyetemre, főiskolára mennek. Ennek a korosztálynak az életét, a gondjait most úgy próbáljuk szemügyre venni, ahogy azt a gyerekek élik át és a család - iskolában vagy iskolán kívül, az iskolától függően vagy attól függetlenül.

Vörösmarty Mihály - Csongor ​és Tünde
,,Csongor ​öt felvonáson át keresi, kutatja Tündét, a földre leszállt, majd Mirigy, a boszorkány miatt innen elmenekülni kényszerült tündérlányt, akibe szerelmes és aki – valamikor – az övé lett. A boldogság keresése, kutatása adja a darab alaptörténetét, de miközben Csongor – szinte metafizikai vágyaktól űzve bolyong a földi tereken, találkozik az emberiség jelképi nagy figuráival, a királlyal, kalmárral és a tudóssal is, akiknek sorsában az élet értelmét meghatározó erőkkel is szembesül. A mű egyik középponti motívuma az Éj hatalmas monológja, amely kozmikus távlatba helyezve értelmezi a földi, az emberi valóságot. A filozófiai tartalom azonban rafinált ügyességgel keveredik nagyon is durva, hétköznapi, szinte groteszk tényekkel, eseményekkel, figurákkal (Csongor és Tünde kísérői, Balga és Ilma, a három ördögfi, Dimitri a boltos rác, és a buja csábítás képviselője, Ledér, első helyen azonban az ősgonosz, Mirigy.) A színmű, amely a drámai műfaj minden szabályát félreteszi, végül is hatalmas, romantikus költői vízió, amely azonban minden inkább, csak nem éteri, elvont, testtelen műalkotás: teli színei, ragyogó részletei, zsúfolt eseménymenete, realista életképei, gazdag humora a leginkább komplex, összetett alkotások közé emeli. Vörösmartynak sikerült olyan művet alkotnia, amely egyszerre népmesei egyszerűségű és felépítésű, ugyanakkor az irodalmi alkotásokban még töredékesen is alig fennmaradt magyar reneszánsz ragyogását és eleganciáját is képviseli, de mindezt a romantika legkiérleltebb nyelvén, stílusában filozófiailag, gondolatilag is végtelenül elmélyítve, szimbolikus sugárzásúvá téve."

Móricz Zsigmond - Légy ​jó mindhalálig
Elkezdődik ​a kihallgatás. Az igazságtalan, sokszor nevetséges vádak zuhataga között Misi már-már összeomlik. De amikor apját, az ácsot is felemlegetik rossz példaként, és a debreceni kollégiumi hagyományokra hivatkozva gonosztevőnek nevezik, kitör és kijelenti, hogy ő nem akar debreceni diák lenni tovább. Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig Egy kiváló író kiváló regénye. Nem tesz jót neki, hogy háziolvasmány, pedig Nyilas Misi példája nem is olyan távoli, ma is belerendül a világ, ha egy tiszta és becsületes gyermeknek csalódást okoz a felnőttek világa. Ez a csalódás és megrendült bizalom azonban újjáépíti a gyermeki lelket, s még ha – a szövegből kiérezhetően – nem is oldódik föl soha igazán, mégis új távlatokat nyit épp elkezdődött életében: az emberiség tanítója, a jóság apostola szeretne lenni, az édesanyjától kapott tanítást akarja továbbadni. Nemes cél, mely legalábbis Móricz esetében megvalósult. Ugyanis kitűnő irodalomtörténészeink szerint a mű életrajzi ihletésű. A szerző a kommün összeomlásakor a nemzeti katasztrófák után érzett mély válságát fejezte ki; fájdalmában, csalódottságában menekülésképpen írta meg saját életérzését gyermeki szívbe ágyazva. A debreceni református kollégium akkoriban a nemzeti nevelés fellegvárának számított. Nagy, komor, négyszögletű épület, a szegény sorból származó Nyilas Misi fél tőle, de büszke is rá. A megrázó történet végén azonban dacos eltökéltséggel ismételgeti, hogy nem akar többé debreceni diák lenni. A szülői ház áldott emlékével, érzékeny lélekkel és határtalan bizalommal érkezik az alig tizenegy éves kisfiú a Református Kollégiumba. A fizikailag gyenge, ám önérzetében erős diák azokat a lépcsőket járja, melyeket korábban Csokonai, Kölcsey és Arany János, akikre rajongó csodálattal gondol. Szellemi képességei az osztály legjobbjai közé emelik, ám tapasztalnia kell, hogy a tanárokat a tanulók származása is befolyásolja az értékelésben. Jól ismert helyzet. Amikor szorosabb kapcsolatba kerül a debreceni felnőtt világgal, útravalója, a gyermeki hit, bizalom és az emberek iránt érzett tisztelet, fokozatosan szertefoszlik. Egy lutricédula ellopása mellett a felnőttek csalással, hazugsággal vádolják, jóllehet épp a felnőttek dúlják szét az ő bizalmát. Erkölcsi tartása szemünk előtt formálódik: jóhiszeműségéért keservesen megfizet. Érdemes-e ottmaradnia a patinás kollégiumban? Nyilas Misi fogalma mindannyiunk számára a lelki tisztaság, mely végső soron a pénzzel áll szemben. Nem csak az irodalomból ismerjük ezt az alapkonfliktust. A pénz ritkán kerül ki vesztesként, még ha a lélek tisztaságával is áll szemben, mely a regény címének bibliai idézetében (Jelenések könyve) összegződik.

Bukta Katalin - Gróf Szilvia - Sulyok Andrea - 7 ​próbaérettségi angol nyelvből - középszint
Sorozatunk ​kötetei az új középszintű írásbeli érettségire való felkészülésben nyújtanak segítséget mind a pedagógusoknak, mind leendő vizsgázóknak. A gyakorlósorokkal modellezni lehet az érettségi vizsgát, mivel azokban minden pontosan úgy szerepel, ahogyan a "nagy napon" fog. A feladatlapokat nagy tanítási és vizsgáztatási gyakorlattal rendelkező közép iskolai tanárok állították össze angol nyelvből, magyar nyelv és irodalomból, valamint fizikából. Az angol nyelvi kötet szóbeli vizsgafeladatokat és CD-mellékletet is tartalmaz. A feladatokat ajánljuk gyakorláshoz és ellenőrzéshez egyaránt, iskolai vagy otthoni felkészüléshez. A kötetek végén minden feladat megoldása megtalálható.

Zrínyi Miklós - Szigeti ​veszedelem
Az ​Obsidio Szigetiana, amelynek magyar címét - Szigeti veszedelem - Kazinczy Ferenc adta az eposz Az olvasónak címzett előszava alapján, Zrínyi egyetlen, életében nyomtatásban megjelent kötetében látott napvilágot Bécsben 1651 szeptemberében a költő lírai verseinek társaságában. A kötet az Adriai tengernek Syrenaia címet viseli. Az Adria, amely Magyar- és Horvátországot Itáliával köti össze, Zrínyi európai magyarságának jelképe. Előképei, mintái között nemcsak az előszavában említett Homérosz és Vergilius, hanem a modern keresztény hősi eposz mintája és legmagasabb rendű alkotása, Torquato Tasso (1544-95) A megszabadított Jeruzsálem című hőskölteménye is szerepel, és hatottak rá az olasz barokk reprezentatív költőjének, Giovan Battista Marinónak (1569-1625) lírai és kisepikai művei is, számos egyéb kisebb szerzővel együtt, akiknek művét Zrínyi forrásként használta. Merített a magyar és külföldi történetírók műveiből, a törökellenes harcokat megéneklő délszláv hősi énekekből, a magyar históriás énekek hagyományából, Balassi Bálint és Rimay költészetéből, a reformáció gazdag bibliai és hitvitázó kultúrájából, Pázmány Péter nyelvi vívmányaiból. Vallási érzülete, amely határozottan elvetette, sőt kimondottan károsnak tartotta a vallási türelmetlenséget, mély istenhiten és bibliai kultúrán alapult; mindez egyéni és megrázó módon fonódott össze a költő és politikus hazája iránti elkötelezettségével, korára, „az magyar romlásnak seculumjára" vonatkozó és egyre mélyülő hősi pesszimizmusával, magas rendű erkölcsiségével és személyes végzettudatával. Jelmondata is erre utal: Sors bona, nihil aliud - Jó szerencse, semmi más. Az ember minden dolgán lehet úr: erény, okosság, vagyon, rang, vitézség, hírnév legalább részben tőle függ, de a sors kiszámíthatatlan, szeszélyes, katasztrófával fenyegeti a legkiválóbbakat is.


Olvasta

Ez a kollekció nem tartalmaz egyetlen könyvet sem: Olvasmányok

Kollekciók