Ajax-loader

Paár Tamás

Rate_positive 144 Rate_neutral 4 Rate_negative 0

2439 napja velünk van 6 napja láttuk utoljára

Badge-scifihet-2014 Badge-feltolto-1 Badge-stoppos-100 Badge-stoppos-10 Badge-stoppos-1 Badge-superdad Herlocksholmes_300 Badge-jobbmunkas Badge-jomunkas Badge-onkentes Badge-hardrukkcafe_100 Badge-hardrukkcafe_20

Kívánságlista és stoppolások

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.

összes (1620)

Paul Ariés - A ​McDonald's gyermekei
A ​McDonald's tovább folytatja világhódító hadjáratát. A vállalat, mely 2000-re 20 000 étterem működtetését irányozta elő, többé nem tekinthető divatjelenségnek, vagy egy generáció hóbortjának. A McDonald's nem egyszerűen az étkezési kultúra egy változata, hanem a globalizáció korának táplálkozási laboratóriuma. Milyen táplálékot rotyogtat McDo kondérjaiban? És mihez fog hasonlítani a konyhai egyenletek millióiból megszülető ember? A McDonald's az emberiség történetében először egy kultúrák felett álló terméket hozott létre, lévén, hogy éppen a kultúra az, ami az embereket egymástól megkülönbözteti és visszafogja a fogyasztók homogenizálását. A változás lényegbevágó, mert olyan új étkezési normákat hoz létre, melyek alapjaiban ingatják meg a hagyományos konyhaművészeti kultúrákat. Félreértés ne essék: McDo sokkal távolabb áll nagyanyáink főztjétől, mint az elképzelhető legegzotikusabb étel, a globalizáció emberének azonban ez már fel sem tűnik. Ez az Übü-féle táplálkozási kommunizmus rendkívül aggasztó, hiszen semmit sem ehetünk meg "büntetlenül". A McDonaldizálódott ember fogja megfizetni e változás árát mind fiziológiai, pszichológiai, mind gazdasági és társadalmi tekintetben. E könyvnek az a célja, hogy megnyisson néhány, ha még oly bozótos ösvényt, mely alapján lehetőség nyílik egy első összegzésre a McDonald's-szal kapcsolatban. Talán még nem késő, hogy benyújtsuk a közös számlát McDónak. És talán még reménykedhetünk abban, hogy egyszer majd létrejön egy olyan táplálkozási forma, ami mind az ínyenc, mind a szülő, mind a polgár igényeinek megfelel.

Galaktika_21
Galaktika ​21. Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Galaktika ​21.
„A ​science fiction híveinek egyik kongresszusán, amelyen hat Nobel-díjas és ötven egyetemi tanár volt jelen, elhangzott az a kijelentés, hogy a tudományos-fantasztikus irodalom nagyobb erő, mint az atomenergia.” (Jacques Bergier) „A science fiction hibrid termék, amely gyakran se nem tudomány, se nem irodalom a szó igazi értelmében.” (Fred L. Polak) „Úgy látszik, a science fiction korunk mitológiájának megszokott formája: olyan forma, amely nemcsak arra képes, hogy egészen új témákat vessen fel, hanem arra is, hogy magába gyűjtse a régi irodalom témáinak összességét.” (Michel Butor) „A science fiction (művészi szempontból) nagyon különböző szférákban helyezkedik el, a jelentős alkotói fegyverténytől a tisztes átlagon keresztül, egészen a már olvasott motívumok reménytelen egymásbafűzéséig.” (Dr. Otakar Chaloupka) „A tudományos-fantasztikus irodalom valamennyi humán terület közül a legközelebb áll a tudományhoz; e tekintetben csak a filozófia versenyezhet vele. De – ismétlem – humán terület marad, és mentes a tudomány betű szerinti értelmezésétől.” (Julij Kagarlickij) „A science fiction sem a túlzó dicséretekre, sem a szertelen rágalmakra nem szolgált rá, megérdemli viszont, hogy tanulmányunk tárgya legyen.” (Jacques Bergier) Szocialista országok SF íróinak II. Konferenciája, Poznan, 1973. október: a Móra Könyvkiadó díjat kapott a GALAKTIKA kiadásáért. II. Európai Science Fiction Kongresszus, Grenoble, 1974. július: A GALAKTIKA „A legjobb európai science fiction magazin” díjat kapta.

Piros-fu_original_3350
elérhető
47

Boris Vian - Piros ​fű
"- ​Három hónapos korom óta szeretnék egy vapitit - mondta bizalmasan Dupont szenátor. (...) - Egy vapiti, az zöld, kerek, tüskéi vannak, és pluttyan, ha vízbe dobja az ember. Legalábbis nekem ilyen a vapiti. Wolf lebiggyesztette a száját, és abbahagyta a puzogánykaszabolást. - Na jó - mondta. - Lekantárazlak, és megyünk, keresünk egy vapitit. Meglátod, hogy változtat-e valamit, ha az ember megkapja, amire vágyik." Dupont szenátor, a fáradt, öreg kutya nemcsak emberül tud beszélni, hanem macskául is. De hát a páratlan fantáziájú Boris Vian (1920-1959), a Tajtékos napok, a Pekingi ősz meg a Venyigeszú és a plankton írójának világában ez igazán természetes, mint ahogy az is, hogy a vapiti olyan, amilyennek a szenátor elképzeli, s nem amilyennek a zoológia tudja (Észak-Amerikában honos nagy agancsú szarvas), hogy a tahópályán csücsörkés buzogányok virítanak, Eldoramiban szimmancs mond jövendőt, vagy hogy a városi rezesbanda úgy éri el a girigáré-hangzatot ("Dzuffa dzuffa girigáré dzuff dzuff csirigó"), hogy tagjai göböly formájúra kovácsolt érmeket csapkodnak egy csirigóhoz. Dupont szenátor megkapja, amire vágyik, és ettől boldog szenilitásba zuhan; a gazdája, Wolf viszont a maga feltalálta, szerkesztette gépen alámerül - vagy felrepül? - az emlékeibe, hogy szembenézzen velük, és elpusztítsa őket. A Piros fű, mint Vian egész élete, féktelen játék a nyelvvel, a szorongással, a halállal.

44
Galaktika ​44. Ismeretlen szerző
elérhető
3

Ismeretlen szerző - Galaktika ​44.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Paul Johnson - Értelmiségiek
Amióta ​- a felvilágosodás korában - a világi értelmiségiek átvették az egyháztól az erkölcsi és viselkedésbeli útmutató szerepét, fel-felmerült a kérdés: vajon jól sárfárkodtak-e ezzel a hatalommal, s vajon milyen mértékben feleltek meg e feladatnak? A különböző korszakok vezető entellektüeljei, akik az emberiségnek prédikáltak, sőt sok esetben a jövőjét is megszabták, mennyire tisztelték az igazságot? Hogyan viszonyultak a pénzhez? Hogyan bántak családtagjaikkal és barátaikkal, szeretőikkel és egymással? Magánéletük megüti-e azt a mércét, amit ők a világ elé állítottak? Paul Johnson, a neves konzervatív brit történész és újságíró ezekkel a kérdésekkel szembesíti kíméletlenül, de tárgyilagosan Rousseau-t, Marxot, Ibsent, Tolsztojt, Hemingwayt, Brechtet, Bertrand Russelt, Sartre-t, de Mailert, Fassbindert, Chomskyt és másokat is. S miközben szellemi értéküket csak hellyel-közzel, emberi-morális nagyságukat azonban annál inkább vitatja, elérkezik a szomorú, de tanulságos konklúzióhoz: "Jóllehet antiliberális vagy diktatórikus államhatalmak alkalmazták, [a mindenáron való társadalomátalakítás] egész rendszerét, összes tervét eltellektüelek munkálták ki... Az értelmiségiek távolról sem individualisták, távolról sem nonkonformisták, inkább bizonyos szabályszerű magatartási mintákat követnek... Ez az, ami tömegükben olyan veszedelmessé teszi őket, mert a szellemi rugalmatlanság olyan atmoszféráját teremtik meg, amely már önmagában is irracionális és destruktív cselekvésre ösztönöz. Mindenekfelett pedig szüntelenül emlékeznünk kell arra, amiről az értelmiségiek szeretnek megfeledkezni: hogy az emberek fontosabbak, mint a koncepciók, hogy övék az elsőbbség. Minden önkényuralom közül az eszmék szívtelen zsarnoksága a legrosszabb."

James Joyce - Finnegan ​ébredése
Joyce ​az Ulysses megjelenését követően 16 évig dolgozott utolsó művén a Finnegan ébredésén, amelybe már nem az ember mítoszát, hanem az egész emberiségét, az öröklétét sűrítette bele. Elbukás és fölemelkedés, halál és föltámadás végeérhetetlen folyamata tárul föl a szerkezetben is körkörös, töredékes regény lapjain. A váratlan fordulatokban bővelkedő cselekmény, a szereplők eltűnése, átlényegülése és visszatérése, a szójátékok és nyelvi furfangok újabb és újabb kalandot, szellemi csemegét nyújtanak a szövegben elmélyedő olvasónak. Ironikus világrajz, komikus, karneváli játék e mű az emberi létről, homályos, rejtélyes álompoéma sorsunkról, a világtörténelemről.

James Joyce - Kisebb ​művek
Maga ​mindig érdeklődött irántam, mielőtt elmentem és mialatt távol voltam. Aztán levélváltásaink a könyvemről. A könyv most megjelent. Én újra itt vagyok. Talán érzi, hogy valami új dolog érlelődik az agyamban. Talán úgy érzi, hogy ezt is ismernie kell. Ez az ok?

James Joyce - Finnegans ​Wake
'Finnegans ​Wake', wrote Anthony Burgess, 'is a puzzle, just as a dream is a puzzle, but the puzzle element is less important than the thrust of the narrative and the shadowy majesty of the characters.' Many people spend a great deal of time and ingenuity unravelling the puzzle. Many more enjoy the book for its humour, Rabalesian, outrageous, always unexpected; for its down-to-earth humanity and for its sublime conspectus of the whole universe; and finally for its optimistic belief in man. The text of this edition of Finnegans Wake, the first to have been fully emended in accordance with the manuscript corrections compiled by Joyce himself, is the most accurate ever published.

Jean Baudrillard - Simulacra ​and Simulation
The ​first full-length translation in English of an essential work of postmodernism. The publication of Simulacra et Simulation in 1981 marked Jean Baudrillard's first important step toward theorizing the postmodern. Moving away from the Marxist/Freudian approaches that had concerned him earlier, Baudrillard developed in this book a theory of contemporary culture that relies on displacing economic notions of cultural production with notions of cultural expenditure. Baudrillard uses the concepts of the simulacra—the copy without an original—and simulation. These terms are crucial to an understanding of the postmodern, to the extent that they address the concept of mass reproduction and reproduceability that characterizes our electronic media culture. Baudrillard's book represents a unique and original effort to rethink cultural theory from the perspective of a new concept of cultural materialism, one that radically redefines postmodern formulations of the body.

Jean Baudrillard - The ​Consumer Society
Now ​available in English for the first time, Jean Baudrillard's classic text was one of the first to focus on the process and meaning of consumption in contemporary culture. Originally published in 1970, the book still makes a vital contribution to current debates on consumption. Many of the themes which would make Baudrillard famous appear here for the first time. The book includes Baudrillard's most organized discussion of mass media culture, the meaning of leisure and anomie in affluent society. A chapter on the body demonstrates Baudrillard's extraordinary prescience for flagging vital subjects in contemporary culture long before others.

Kis János - Vannak-e ​emberi jogaink?
"Helsinki ​után a nemzetközi jog erős hivatkozási alappá vált Magyarországon. Az állam nem mondhatta többé, hogy az emberi jogok az imperialista fellazítás ideológiai eszköztárához tartoznak. Mindenféléket beszélhetett, de ezt nem mondhatta. Mi sem volt természetesebb, mint leszögezni, hogy vannak emberi jogaink. Én azonban, mielőtt a demokratikus ellenzék létrehozásában részt vállaltam volna, a filozófiát választottam hivatásul. Számomra az emberjogi mozgalom nemcsak gyakorlati feladat volt, hanem végiggondolandó világnézeti kérdés is." /Kis János: Vannak-e emberi jogaink? Előszó az első legális kiadáshoz /

Kis János - Mi ​a liberalizmus?
Kis ​János életműsorozatának 2. kötete a liberalizmusról szóló írásainak java részét tartalmazza.


Elérhető példányok

Ezek a felhasználó ebben a pillanatban is elérhető könyvei. Ha egy könyvből többet tett fel, akkor az többször szerepel a listában.

összes (25)

C. J. Cherryh - Mélyállomás
A ​Föld csillagbirodalma kimerülőben, gyarmatai lázonganak. Ebben a helyzetben kulcsfontosságú, hogy kié a Pell bolygó Mélyállomása, hiszen innen már maga a Föld is sebezhető. De a Mélyállomás révén megszilárdítható a Föld csillagközi birodalma is. A Pell azonban mindig semleges volt, és eltökélten ragaszkodik semlegességéhez. A híres-nevezetes regényben galaktikus léptékű ambíciók feszülnek egymásnak. És emberek, humanoidok, csodálatos intelligenciájú szerkezetek. Sorsuk a kozmikus küzdelem kimenetelétől, a Mélyállomás sorsától függ.

Moldova György - Negyven ​prédikátor
"Én ​Magyarországot előbb rabjává teszem, aztán koldussá, végre katolikussá" - mondotta volna, kortársak tanúságtétele szerint, Kolonich Lipót bíboros, esztergomi érsek, a bécsi kamara elnöke, államminiszter; és akár elhangzott a hírhedt mondat, akár nem, eszerint cselekedett. A kivérzett országot iszonyú adóterhekkel sújtotta, meghódított tartományként kezelte, és ádáz haraggal támadt terveinek egyik legfőbb akadályára, a protestáns egyházakra. (A XVII. század közepén Magyarország lakosságának túlnyomó többsége protestáns.) 1673-74-ben százszám citálta Pozsonyba, ítélőszéke elé az evangélikus és református prédikátorokat, tanítókat, s hazug vádak, hamis tanúvallomások alapján, törvényt és jogot szerezve, el is marasztalta mindnyájukat hűtlenség, vallásgyalázás, lázítás, felségárulás stb. bűnében, hogy meglebegtetve fejük felett a halálos ítéletet, hittagadásra kényszerítse őket. Voltak, nem is kevesen, akiket a halálfélelem s a kegyetlen bánásmód behódolásra késztetett; egyesek konvertáltak, mások lemondtak a papi hivatalukról, vagy önként száműzetésbe mentek. De voltak olyanok is, akiket sem a bitó, sem a gályapad el nem tántoríthatott. Az ő történetüket mondja el a Negyven prédikátor, a helytállókét, megingathatatlanokét, mert "hiába múlja felül az árulók száma a helytállókét, mégis a helytállást kell a prédikátorok természetes és rendes magatartásának tekintenünk". Egy régmúlt, nehéz kor lelkét idézi meg a regény, cáfolhatatlan hitellel, bámulatos tömörséggel: keservesen szép emberi sorsokat, arcokat, ingadozást nem ismerő és vívódó lelkeket, a helytállás diadalát és a csalódás mélységeit; régi krónikák veretes hangján, mégis könnyedén folyó szóval, szépen, igazul.

Img_0011
elérhető
2

John Knittel - El-Hakim
John ​Knittel az olvasót a század eleji Egyiptom egzotikus földjére vezeti el- Egyiptomba, ahol a tehetetlen kormányok alatt a nép nyomorban és szennyben, még ivóvízben is szűkölködve él, ahol járványok dúlnak, nőket rabolnak el, és beduinok készülnek vérbosszúra, ahol virágzik a korrupció, és ahol a végső szót mindenben az angol főkormányzó mondja ki. Ebben az országban szeretne segítő "hakim', vagyis orvos lenni a kis Ibráhim Gamal, régi, de szegény kopt kereskedőcsalád fia, aki a Nílus menti Aszjútból indul el, hogy mindeható tudást gyűjtsön a kairói egyetemen. Ám első betege, az az öregasszony, akit egy hályogkovács biztonságával operál meg a város felé tartó bárkán, különös jóslatot ad neki útravalóul: "...aranyláncot látok a nyakad körül. De a lánc egyik szeme sincs aranyból. Egy virág van beletűzve...elveszíted az aranyláncot. Kutatni fogsz utáni, de hasztalanul. Csak a virágot fogod megtalálni, és azt meg is őrzöd életed végéig. " - Ibráhim doktor megalázásokban és sikerekben gazdag, küzdelmes életét végigkíséri ez a jóslat, s egyre többet ért meg belőle, amint újra meg újra összehozza a sors Azízával, a gyönyörű fellah lánnyal, aki egykor megismertette vele a szerelmet, s aki maga is nehéz utat tesz meg addig, amíg az utolsó jövendölés is be nem teljesül...

Passuth László - A ​harmadik udvarmester
Diego ​Velázquez, a regény csendes hőse látszólag alig lép az események előterébe, ám négy évtizedet tölt a XVII. század első felének leghatalmasabb udvarában, a madridi Alcázarban. Itt félelmes megfigyelőképességével, művészetének géniuszával rögzíti le a spanyol világhatalom szétbomlásának oly válságos és változatos korszakát. A Spanyol Aranyszázad a rendkívüli szellemek különös ragyogásával árasztja el az alapjában szegény, kivérzett országot, mely fölött örök árnyékként húzódik meg az Inkvizíció. A feltartóztathatatlan katasztrófa súlyát a majdnem félszázadon át uralkodó IV. Fülöpnek kell viselnie, aki kóros tehetetlenségében, minden emberi értékei mellett, nem tud úrrá lenni az eseményeken. Diego Velázquez a ranglétra legalacsonyabb fokán áll, s mégis mint udvari fest minden történetírónál hívebben örökíti meg ennek a kis világnak egész belső életét. Királyportréi nyomon követik annak a Fülöpnek fokozatos hanyatlását, akinek birodalmában \"soha nem megy le a nap\". A korra rányomja bélyegét a mindenható miniszternek, Olivaresnak negyedszázada. A képek megőrzik nagyravágyását, gőgjét és lelki depresszióit is. Az infánsok s infánsnők egyhangú menetéből kiemelkedik a lázadó királyné, a francia Isabelle, s külön színt ad a \"felség gyönyörének\" galériájához a törpék s udvari bolondok félelmes realitású arcképsorozata. A mester kompozícióiban árulja el leginkább, hogy mily szoros kapcsolatot tart a mindennapi élettel. Kocsmaasztal, kovácsműhely, paraszti életkép után születik meg talán az első nagy munkáskép, a páratlan gazdaságú Szövőnők Négy évtized európai története a háttér, mely e talányos művész sorsát szegélyezi. Két itáliai utazása visszavetíti a kor szétdarabolt Olaszországának rajzát, a nagy nápolyi forradalom leírása - fénysugár a nagy spanyol hanyatlás életképében. A regény sok szereplője művész: Rubens, Ribera s Murillo - Bernini mellett, a költőket Lope de Vega, Calderon, Quevedo s Gongora képviseli. Egyetlen talányos figura él a regényben, az a Magdalena, akinek képét a Hölgy a legyezővel utolérhetetlen portréjában örökíti meg Velázquez.

Francoise Mallet-Joris - Allegra
A ​Svenson-Santoni családban ketten viselik az Allegra nevet: nagyanya és unokája, a villogóan fekete matriarcha és a szelíd szőke fiatalasszony, aki nyilvánvalóan az apjára ütött. A svéd Hjalmar Svenson és a korzikai származású Vanina Santoni Párizsban alapított családot, három lányuk háromféleképpen valósítja meg az örökül kapott családi eszményt. Három típus, három látszólag egyszerű képlet: Paule, a kozmetikaszalon-tulajdonosnő a lázadó, húga, Josée, a megkeseredett polgárasszony a konformista, Allegra, a "tulajdonságok nélküli" kishúg pedig a két irányzat között őrlődő mintagyerek, újdonsült feleség és dolgozó nő egy személyben. a fordulatos cselekmény alaposan megbolygatja ezt az osztályozást: a hidegfejű üzletasszony végül a szívére hallgat, és hajmeresztő cselekedetre vetemedik, az alapítványi hölgy perbe száll Istennel az anyai szeretet jogán, a mindenki kedvét kereső ártatlanság pedig legártatlanabb tettével kihívja maga ellen az engesztelhetetlenül törvénykező családot, amely őt vetik ki, nem két nővérét. Francoise Mallet-Joris Allegrát, az antihősnőt magasztalja fel tragikus hősként, rávilágít, milyen konvencionális lehet a "modern egyéniség" , milyen embertelen a "jó szándék", az ősi igazságnak szerez érvényt: önmagunk vállalása az igazi bátorság.

John Knittel - Út ​az éjszakában
...,,Mary ​csodálkozva és megzavarodva állt, mint akit fejbe vertek; még soha életében nem találkozott olyan nővel, aki nyíltan bevallotta, hogy számtalan férfinak odaadta magát, pusztán csak pénz miatt. Ennek ellenére a részvétnek egy szikráját érezte a szívében felcsillanni; egy angol, egy honfitársa rontotta el ennek a fiatal lánynak az életét. Lelke igazságért kiáltott, bár ugyanakkor heves fizikai utálatot és ellenszenvet is érzett..."

John Knittel - Utas ​az éjszakában
Knittel ​minden művéből mélyen erkölcsös, bölcs világszemlélet árad. Bölcsességének emelkedettségéből vizsgálja az emberi lélek vívódásait, elemzi az emberi élet válságait. Ám mindvégig kívülállás: megismerteti az olvasóval e válságoknak mélyengyökerező okait, rávilágít tévedéseinkre, de nem vonja le az olcsón kínálkozó tanulságot, nem "moralizál", nem "tanít". Morálja az igazság, tanítása a sors kérlelhetetlen következetességének leleplezése. Egy tisztalelkű, nagytehetségű jóratörekvő ifjú szembekerül családjával és a társadalommal. A társadalom megvetésével megküzdene, de a családi szeretet és önzés diktálta gátlástalan eszközökkel folytatott harcban elbukik. Dávid Bright életének története a szeretetből fakadó tévedések és bűnök végzetes voltát példázza s azt, hogy a rövidlátó szeretetnél a hűvös megértés többet segít az ifjúkor fájdalmas, lázas küzdelmein.

Szakál László - Disznótoros ​receptek
Könyvem ​célja, hogy megismertesse az olvasókkal azokat a műveleteket, amelyek a disznóölésre való előkészülettel, a higiénikus disznóöléssel, a húsféleségek házi feldolgozásával és tartósításával kapcsolatosak, de azoknak is tanácsokkal szolgál, akik nem tartanak sertést és disznóölési tapasztalatokkal sem rendelkeznek, viszont szeretnének hentesnél vett húsból kolbászt, hurkát készíteni. Bár a disznó feldolgozására családonként bevált receptek vannak, mégis úgy gondolom, sok házigazda, illetve háziasszony szívesen fogadja kipróbált, bevált receptjeimet és gyakorlati tanácsaimat. Úgy igyekeztem összeállítani a könyvet, hogy mindenki megtalálja a kedvére való receptet, ezért is írtam le egy-egy készítményt többféleképpen.

Barbara Parker - Nyomasztó ​múlt
Gail ​Connor kilépett a nagynevű miami ügyvédi irodából, hogy saját vállalkozásba kezdjen. Eljegyzi magát a sikeres védőügyvéddel, Anthony Quintanával, aki legalább annyira szenvedélyes és kiszámíthatatlan, mint amennyire csodálatos férfi. De az árnyékok folyamatosan üldözik Gail kubai születésű vőlegényét – a titkolózás és a bizalmatlanság árnyékai, melyek megrendítik a nőnek a szeretett férfiba vetett hitét, akiről eddig azt hitte, ismeri...

Makszim Gorkij - Gyermekkorom
Az ​életrajzi trilógia első része. "Okos szíve van magának!" - jegyezte meg Tolsztoj, amikor Gorkijjal először találkozott, és megismerkedtek egymással. E trilógia olvasása közben járja á igazán az embert Tolsztoj megjegyzésének igazsága, amikor a "keserű író (a Gorkij szónak ez a jelentése) végigvezet bennünket a proletárélet poklain, de tevékeny emberszeretetében, az emberi lélek iránti bizalmában egy pillanatra sem inog meg. De nemcsak okos ez a szív, hanem végtelenül nagy is, hiszen belefér a munkássá lett parasztok, volgai hajósok, kisinasok, utcakölykök, rakodómunkások, diákok, próféták, csavargó "mezítlábasok", a "fölösleges emberek" eddig még alig ismert, új életet sóvárgó egész mélyvilága. Az emlékiratok áradatában Gorkij életregénye az első személyes híradás volt a szegények világáról, a munkássors valódi mélységeiről...

Anton Pavlovics Csehov - Dráma ​a vadászaton
Csehov, ​írói pályája kezdetén, apró humoreszkekkel jelentkezik a korabeli orosz élclapok hasábjain. Ebből a korszakból származik Dráma a vadászaton című kisregénye is. Sajátos mű: a tulajdonképpeni történetet a főszereplő, Kamisev vizsgálóbíró mondja el, ill. írja meg, de többször közbeszól az író is: elmondja véleményét a féltékenységből elkövetett gyilkosságról, s megjegyzéseivel, logikus következtetéseivel fényt derít a gyilkos személyére... S miközben feszült érdeklődéssel követjük az izgalmas bűnügyi drámát, melyben a romantika minden kelléke - szerelem, féltékenység, bosszú, lelki vívódás - egyaránt fellelhető, lehetetlen észre nem vennünk, hogy ez paródia: az író a romantika túlburjánzó divatját gúnyolja ki, a sekélyes érzelmeket, a túlzott regényességgel bonyolódó cselekményt, egyszóval mindazt, ami elrejti a szem elől az élet valóságának fény- és árnyoldalait.

Passuth László - Lagúnák
Az ​Udvari asszony regényének nevezhetnénk ezt a művet, olyan értelemben, ahogyan Castiglione az Udvari Ember kifejezést használta. A XV-XVI. század fordulója már férfi-erényeket is követel a nőtől, az iménti értelemben vett Udvari Asszonytól: azt, hogy folyamatosan uralkodjék értelmével szenvedélyein, érzelmein és érzékein, azt, hogy legyen benne valami "démoni tárgyilagosság" önmagával és az udvarokkal szemben, azt, hogy a test és a lélek szépségei az értelem uralma alatt harmonizáljanak benne. Passuth László ilyenféle nőről írta regényét. Hősnője Cecilia, a ciprusi király törvénytelen lánya, aki Velencében a nagyvilági kurtizán életét éli, s közben - hol titkon, hol nyíltan - bonyolult diplomáciai feladatokat old meg a velencei Signoria megbízásából. Egy darabig úgy látszik: Cecilia értelme szigorú kordában tartja testét, lelkét, érzelmeit, de amikor egyik diplomáciai útján megismerkedik Giorgionéval, a századforduló nagy festőjével, az Udvari Ember erkölcsi és értelmi tartása egyszeriben értelmetlenné válik személyében, üresnek és öncélúnak kezd tetszeni neki az, ami életeleme volt, s megsejt egy új asszonyi eszményt, mely felé vágyódással tekint. A regény más alakokon keresztül vezet rá a mondanivaló lényegére: az az életforma, melyből Cecilia kitörni készül, már bomlóban, s föltartóztathatatlanul halad a pusztulás felé, jóllehet ez a dekadencia csak két évszázad múlva válik teljesen láthatóvá. Morosini figurája példázza ötletesen és szépen ezt a haldoklási folyamatot, éppen azokban a gesztusokban, melyek Ceciliával kapcsolatosak.


Sikeres passzolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt rukkolásai, amelyek passzal végződtek.

összes (81)

Sandra Brown - Lee Child - Jeanne Ray - C. J. Box - Irigység ​/ Késedelem nélkül / Szerelem első lépésre / Vadászidény
Sandra ​Brown: Irigység A világtól elvonultan élő szerző álnéven küldi el kéziratát az egyik tekintélyes manhattani kiadónak. A csinos és éles eszű könyvszerkesztőnek, Maris Matherly-Roednek mégis sikerül a férfi nyomára bukkannia egy kis szigeten, nem messze Georgia állam partjaitól, ám hamarosan kénytelen rádöbbenni, hogy a rejtélyes és érzéketlen író sokat ígérő története jóval többről szól, mint valaha gondolta. Lee Child: Késedelem nélkül Az Egyesült Államok nemrég megválasztott alelnöke névtelenül érkező életveszélyes fenyegetést kap, ezért a biztonsági szolgálatokat teljes készültségbe helyezik. Igyekeznek áttörhetetlenné tenni a védőfalat, egyúttal kideríteni, ki akarja holtan látni Brook Armstrongot, ezért a szívósságáról, becsületességéről és kötélidegeiről ismert szabadúszó nyomozóhoz, Jack Reacherhez fordulnak. Jeanne Ray: Szerelem első lépésre A negyvenkét éve boldog házasságban élő Caroline és Tom McSwain családjában egyszer csak minden a szerelem és a párkapcsolatok körül forog. Van, aki közelgő házasságát tervezi, ám akad olyan is, akit nemrég hagyott ott a társa. A Júlia és Rómeó virágai című regény szerzőjének keserédes története a szerelem gyakran mulattató és kiszámíthatatlan útjairól mesél. C. J. Box: Vadászidény Amikor a fiatal Joe Pickettet kinevezik vadőrnek Wyoming állam egyik megyéjében, többek között felesküszik rá, hogy mindenáron megvédi az állam veszélyeztetett állatvilágát. A munkaszerződésében azonban nem szerepel, hogy szükség esetén veszedelmes gyilkos kézre kerítésében is részt kell vennie. A Sziklás-hegységben játszódó krimi lebilincselően izgalmas olvasmányt ígér.

George Lucas - Csillagok ​háborúja
Réges ​régen, egy messzi-messzi galaxisban… Luke Skywalker a nagybátyja farmján dolgozik a félreeső Tatuin bolygón. A hétköznapi munka unalma helyett izgalmas csillagközi kalandokról ábrándozik. Kalandokról, melyek a legtávolabbi galaxisok idegen világaiba vezetnék. Luke álma hamarosan teljesül: titkos üzenet birtokába jut, miszerint a gyönyörű Leia hercegnőt Darth Vader, a hatalmas és gonosz sith nagyúr tartja fogva. Eddig soha nem hallott a nőről, de tudja, hogy meg kell mentenie, méghozzá késlekedés nélkül. Összetalálkozik a jedi Ben Kenobival, akinek az útmutatójával, a tőle kapott fénykarddal és bátorsággal felfegyverkezve Luke hirtelen a valaha volt legkegyetlenebb űrháború kellős közepén találja magát, és hamarosan egy elkeseredett összecsapásban vesz részt a Birodalom rettegett űrállomása, a Halálcsillag ellen… _A_ Csillagok háborúja _1976-ban indult útjára, és a későbbi mozifilmek a sci-fi legnépszerűbb és legnagyobb hatású alkotásává tették, sikere évtizedeken átívelve, mindmáig töretlen. Az olvasó az eredeti regény újra szerkesztett, napjaink nyelvezetéhez és az azóta hatalmas méretűre nőtt Star Wars univerzumhoz pontosabban illeszkedő kiadását tartja a kezében._

Czáka Sarolta - Valló László - A ​metszés ábécéje
A ​szerzőpáros átdolgozott, frissített könyvével kívánt segíteni azoknak,akik most kezdik tanulni a metszés alapjait, de a gyakorlott kertgondozók is találnak benne újdonságot. Választ adnak az örök kérdésre: mikor, mivel, hogyan metsszünk? Az alapismeretek, alapfogalmak elsajátíthatók az első fejezetből, majd megismerhetik a gyümölcsfák és -bokrok metszési lehetőségeit. A szőlő metszése, az ifjítás, a zöldmunkák, a művelésmódnak megfelelő tőkekialakítás is megtanulható a következő fejezetből.A díszkert fái, bokrai, sövényei is igénylik a metszést, de minden évben metszeni kell a rózsákat is, sőt a fenyők is rászorulhatnak a metszésre. A világos, lényegre törő stílus, a szemléletes rajzok, folyamatábrák mind azt szolgálják,hogy a metszés néha nem is olyan könnyű műveleteit minél jobban elsajátíthassák az olvasók.

Sidney Alexander - Michelangelo
Sidney ​Alexander a reneszánsz művészóriás, Michelangelo Buonarroti emberi és művészi alakját rajzolja meg regényében, beleágyazva a kor békésnek aligha nevezhető eseményeibe. Az 1505-től 1530-ig terjedő negyedszázad, melyet a mű felölel, Michelangelo életében a hatalmas tervek és hatalmas csalódások, a meg nem valósult álmok és a megvalósult csodás alkotások korszaka. Nyomon követhetjük emberfeletti küzdelmét a márvánnyal, amelynek elkötelezettje, s amelytől újra és újra meg kell válnia, hogy megrendelői kívánságának eleget téve a művészetek legkülönbözőbb ágaiban hozzon létre remekműveket. A pápai szeszély kiszolgáltatottjaként sohasem tudhatja, melyik pillanatban lesz kénytelen félbehagyni munkáját, hogy egy másikhoz fogjon, miközben megalázó anyagi gondjaival nyomorultul magára marad. Éveken át szervezi a carrarai bányákból a márványkitermelést és a szállítást, hogy Gyula pápa síremlékét megfaraghassa, amikor a pápai parancs a Sixtus-kápolna freskóinak megfestéséhez szólítja, majd a bronzöntés mesterségének elsajátítására kényszeríti. Küzdelmébe a történelem is beleszól, meg kell élnie verejtékes munkával megalkotott műveinek pusztulását is: Gyula pápa többszörös életnagyságú bronzszobra és a Dávid-szobor is a belviszályok áldozatául esik. A sokszálú, mozgalmas cselekményen keresztül a korabeli Itália sok más festője, építésze, szobrásza, költője és politikusa is megelevenedik, hogy Michelangelo alakja rajtuk keresztül váljék igazán plasztikussá.

François Villon - François ​Villon összes versei
A ​középkor legnagyobb költője, az első _modern_ francia lírikus, François Villon sohasem volt oly népszerű, mint századunkban. Kalandos élettörténetéről filmet készítettek, s modern regényeket és regényes versciklusokat is írtak. Megrendítő emberi sorsát azonban saját versei tárják fel legmélyebben, legigazibban. Verseiből ismerhetjük meg legjobban meghasonlásokkal és ellentmondásokkal teli életét. Megragadó közvetlensége, meleg őszintesége szívbe markol és ellenállhatatlan; ötszáz év távlatából felénk csengő szava ma is töretlenül eleven. Panasszal és iróniával átitatott versei kendőzetlenül festik a XV. század zűrzavaros életét, és mindennél erőteljesebben mutatják meg azt az elpusztíthatatlan életszeretetet, amely a legképtelenebb megpróbáltatások közt is betölti az emberi szívet. Villon, aki nemegyszer állt az akasztófa árnyékában is, az élet örömeinek dicsőítője. A felbomló középkor formáiban is, káromkodva és panaszkodva is, a jogaiért harcoló és mindig újjászülető ember törhetetlen erejéről tanúskodnak versei. Ezeket a verseket az tolmácsolja jól, aki a legteljesebb hűséggel adja vissza a költő eredeti szavait. A magyar műfordítás művészetének legjobbjai évtizedek óta fáradoznak azon, hogy megteremtsék az eredetihez hű s az eredetivel egyenértékű magyar Villont. Munkájuk eredményét találja ebben a kötetben az olvasó, Gyergyai Albert nemes veretű utószavával. Fordította: - Illyés Gyula - József Attila - Kálnoky László - Mészöly Dezső - Szabó Lőrinc - Weöres Sándor Az utószót Gyergyai Albert, a jegyzeteket Szegi Pál írta Bartha László rajzaival (Európa, 1979-es kiadás, Budapest)

Claire Kenneth - Szerelemről ​szó sem volt...
A ​Szerelemről szó sem volt című regény drámai, feszültségekben gazdag eseményeinek helyszíne egy erdei tó partján álló faház. A délután vidáman indul, a New York-i ügyvéd kacér felesége, Gyöngyi, akit „vízumszerelem” fűz férjéhez, kikezd a tizenkilenc éves Tomival. Perverz ötlet ez, hiszen a nőnek a fiú apjával, Tóváry Tamással van hónapok óta tartó viszonya. Gyöngyi azonban úgy gondolja, hogy ez a családban marad… A fiút könnyű elcsábítani, meztelenül ölelkeznek az elhagyott tóparton, ahol egy lélek sem jár ilyenkor. A fellángolás azonban soha sincs következmények nélkül…

Charlie Chaplin - Életem
Chaplin ​1889-ben Londonban született - sosem mondott le az angol állampolgárságáról – de az élete nagy részét Amerikában élte le, végül Svácjban halt meg 1977 karácsonyán. Minden idők legnagyobb komikusa volt, több mint nyolcvan filmet és a Csavargó figuráját hagyta az utókorra. Erről a hosszú és élménydús időszakról mesél Életem című önéletrajzi művében, amit a hatvanas években a Genfi-tó partján vetett papírra, és amit nálunk negyven éve után adtak ki újra. A bő ötszáz oldal laikusoknak és filmkedvelőknek egyaránt élvezetes olvasmány. Előbbieknek a pikáns részletek magánéletről, szerelmi viszonyairól, utolsó házasságáról egy nála harminchét évvel fiatalabb nővel. Utóbbiak Chaplin szemén keresztül követhetjük végig a film történetét gyakorlatilag a kezdetektől a némafilm haláláig. Emellett Chaplin szavakkal is majdnem olyan jól bánik mint celluloidszalaggal. Az Életem olyan mint a filmjei: egyszerre kell sírni is nevetni rajta.Nagy emberekről írt apróságokban, és kis emberek nagy hibáin keresztül írásban is meg tudja fogni azt ami általános és emberi. A lapokon olyan személyek elevenednek meg újra mint Douglas Fairbanks, Mack Sennett vagy Edna Purviance, akiknek a neve már csak a filmesztétáknak cseng otthonosan és talán csak Mándy Iván ismert mindenkit a könyv szereplői közül. A sok ismerős és anekdota között mégis előbújik maga Chaplin, a a filmről és ez életről vallott véleménye, amit maga egyszer így összegzett: Az élet ha közelről nézed tragikus, de távolabbról nézve komédia. Ezért vállahatta, hogy őszintén írjon a nehéz gyerekkoráról, édesanyja elmezavaráról vagy arról a magyányról és elveszettségtől is, ami újra és újra rátalált, akármilyen gazdag és sikeres volt is. Sajnálat helyett azonban olvassuk tovább a történeteket és szép csendesen a rengeteg anekdotától és intim részlettől az Életem egy színes, de töredezett kaleidoszkóppá válik. Végül az életrajzi adatok helyett csak benyomások maradnak meg: a Csavargó örök embersége és, hogy minden nevetés nélkül telt nap elvesztegetett nap.

Covers_179707
elérhető
200

Jack Kerouac - Úton
Jack ​Kerouac (1922–1969) az amerikai beatnemzedék egyik kiemelkedő alkotója és teoretikusa, a beatéletmód és a beatideológia modelljének megteremtője – egyben az 1950-es–60-as évek amerikai ifjúságának képviselője és prófétája, a tiltakozás, a menekülés hangjainak megszólaltatója. Lelkes követőket és ádáz ellenségeket szerzett, gondolatai a szexről, a kábítószerekről Európában tovább gyűrűztek akkor is, amikor hazájában már csillapodtak a beat körüli viharok. Könyvei lírai, vallomásos jellegűek, más-más néven majd’ mindegyiknek ő maga a hőse.Főműve, az Úton a nagy utazások, száguldások története. 1947 és 1950 között barátjával, Neal Cassadyvel beautózta az Egyesült Államok és Mexikó legkülönfélébb tájait, utána egy évig tervezte az erről szóló beszámoló formáját, szerkezetét, majd pedig befűzött az írógépbe egy negyvenméteres papírtekercset – és megszületett a "spontán próza" műfaja.Az eredmény: a 60-as évek "ellenkultúrájának" beharangozása és majdani Bibliája, általános kritikusi értetlenség, valamint hatalmas közönségsiker. Sal Paradise és Dean Moriarty (Kerouac és Cassady fiktív megfelelője) szédületes dzsesszfanfárral került be az amerikai és a világirodalom halhatatlanjai közé.


Sikeres happolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt happolásai, amelyeket átvett. Reméljük rerukkolja azokat, amiket elolvasott. :)

összes (85)

Turgonyi Zoltán - A ​filozófia alapjai
"E ​kötetet elsősorban középiskolai filozófiatankönyvnek szántam,de,úgy vélem,nemcsak a diákok forgathatják haszonnal,hanem mindazon "laikus "olvasók,akik érdeklődnek a bölcselet iránt.A filozófiai "tolvajnyelv" használatát a lehetséges mértékben elkerülve igyekeztem közérthetően fogalmazni,úgy azonban,hogy ezzel ne hamisítsam meg és ne egyszerűsítsem le a közölni kívánt gondolatokat." (a szerző)

D%c3%b6w_cs%c3%b3ti0087
elérhető
19

William Wharton - Madárka
Madárkát, ​a Philadelphia külvárosában élő kamasz fiút eleinte a galambok érdeklik, tőlük akarja ellesni a repülés tudományát. Amikor azonban barátjával, Allal fölmászik egy gáztartály tetejére, és onnan "lerepülve" kis híján halálra zúzza magát, apja elégeti a galambdúcot, és ezzel véget vet fia "galambkorszakának". Madárka ekkor a kanári életét kezdi tanulmányozni, s miközben Al érdeklődése a testedzés, a sport, a lányok felé fordul, ő kitart a madártenyésztés és nagy álma, a repülés mellett. Álma úgy lesz valósággá, hogy a valóság lesz álommá: Madárka oly bensőséges kapcsolatba került parányi védenceivel, hogy köztük találja meg a család védett melegét, sőt a szerelemnek, a beteljesülésnek, az utódok nemzésének és útra bocsátásának, a szabadságnak, a teljes életnek örömét, madárrá válik maga is. A valóság azonban nem kevésbé makacs,mint az álom. Madárka az emberi világban elmegyógyintézetbe kerül. Itt találkozik vele újra gyerekkori barátja, Al, a II. világháború európai hadszínteréről sebesülten hazatért "hős", aki harctéri élményeinek hatására újraértékeli magában az őrültség és az épelméjűség fogalmát, hogy a regény végén a madár-létét feladó s éppen ezzel megőrző Madárkával együtt repüljön ki a "kakukkfészekből".

Daniel F. Galouye - A ​szimulátor
Három ​kutatót különlegesen fontos és titkos feladattal bíznak meg. Az a dolguk, hogy olyan programot, modellt tervezzenek, amelynek alapján kiszámítható a társadalom minden reakciója. A három tudós, köztük a fiatal Douglas Hall, sikerrel jár: számítógépen szimulálni tudják az egész társadalmi környezetet, az emberek viselkedését. Arra azonban egyikük sem gondol, hogy a szimulátort politikai előrejelzésekre akarják használni. Amikor gyanakodni kezdenek, már majdnem késő. A kutatás vezetője rejtélyes körülmények között meghal, a másik nyom nélkül eltűnik, mintha nem is létezett volna. Douglas Hall egyedül marad a hatalomra vágyók elleni harcban, s egyedül kell megküzdenie a felismeréssel, hogy a szimulált valóság más szinteken is működni kezd.

Brian Sibley - Árnyékország
C. ​S. Lewis az angol irodalom professzora Oxfordban: gyermekmesék, fantasztikus regények és keresztény hitvédő művek világhírű szerzője. Barátjával J. R. R. Tolkiennel együtt századunk legismertebb angol írói közé tartozik. A megrögzött agglegény 58 éves korában - barátai legnagyobb megrökönyödésére - beleszeret egy elvált asszonyba. Joy zsidó származású amerikai nő, volt kommunista, aki részben Lewis könyveinek hatására tért keresztény hitre. Brian Sibley önéletrajzokra, levelezésekre és szemtanúkkal folytatott beszélgetésekre támaszkodva dokumentumszerű bőséggel beszéli el e két különös ember élettörténetét, találkozásukat, tragédiába torkolló szerelmüket. Nyomon követhetjük, hogyan küzd meg hitéért az ember, akinek a könyvei millióknak segítettek bizonyosságra jutni, de aki a gyász terhe alatt maga is úgy megingott, hogy kérdőre vonta mindazt, amit korábban papírra vetett.

44_h%c3%adres_eposz
44 ​híres eposz Ismeretlen szerző
6

Ismeretlen szerző - 44 ​híres eposz
A ​közkedvelt 111 híres külföldi, a 66 híres magyar regény, a 77 híres dráma, az 55 híres opera, a 88 híres világirodalmi, a 99 híres magyar vers, a 22 híres beszéd és a 33 híres bölcseleti mű után új kiadásban ismét itt a világirodalom 44 híres eposzának, verses regényének és elbeszélő költeményének bő kivonata és rövid méltatása, köztük olyanoké is, melyek magyarul hozzáférhetetlenek. A Gilgames-eposz, a Mahábhárta, a Rámájana, az Edda, a Nibelung-ének, a Roland-ének, az Ének Igor hadáról, a Cid-ének éppúgy szerepel benne, mint például Homérosz Iliásza és Odüsszeiája, Firdauszítól a Királyok Könyve, Dante Isteni Színjátéka, Tasso Megszabadított Jeruzsáleme, Heine Atta Trollja, Goethe Rókafija, Hermann és Dorotheája, Puskin Anyeginje, Wolfram von Eschenbach Parszifálja, Milton elveszett paradicsoma, Longfellow-tól a Hiawatha, stb.Olyan neves irodalmárok adták fallukat a kötet megírásához, mint Acél Zsuzsa, Bakcsi György, Balassa Anna, Berkes Erzsébet, Dani Tivadar, Dániel Anna, Dornbach Mária, Halász Előd, Hárs Ernő, Hurtony Zsuzsa, Kartal Zsuzsa, Kovács Miklós, N. Horváth Béla; Péter Ágnes, Simon Gyula, Stark Ferenc, Szathmáry Éva, Szentmihályi Szabó Péter, Szepessy Tibor, Tedeschi Mária, Tótfalusi István, Vasy Géza, Zoltai Dénes.

A_pokolba_tarto_vonat_v
A ​pokolba tartó vonat Ismeretlen szerző
8

Ismeretlen szerző - A ​pokolba tartó vonat
A ​válogatás zömmel a híres angol sci-fi sorozat, a Penguin 3 kötetéből készült. 14 tudományos-fantasztikus novellát tartalmaz. Témájuk ötletes, fordulatos, sokszor izgalmas és nemegyszer meghökkentő. Tartalmuk változatos. Szerepelnek benne a szokásos sci-fi témák, pl. robotok, idegen élőlények, számító és gondolkodó gépek, amelyek azonban maguk is sokszor csak kiindulópontul szolgálnak a cselekmény további részéhez. Emellett megtalálhatók a kötetben a biológiai, csillagászati és kategóriában nem is sorolható tárgyú novellák is. A cselekmények időpontjai is változatosak, az események a jelentől a távoli jövőig a legkülönbözőbb időpontokban játszódnak le. A novellák stílusa gördülékeny, mindenki számára érthető, a szerzők, akik közül néhányat már megismerhettek olvasóink, nem merülnek bele a tudományos leírások részletes magyarázatába. így a kötet élvezetes, kellemes és szórakoztató olvasmányt nyújt a sci-fi műfaj minden kedvelőjének.

James Gleick - Káosz
A ​káosz ott kezdődik, ahol a klasszikus tudomány véget ér. Amióta az ember a természet törvényeit vizsgálja, mindig különös tudatlanság lengte körül a légkörben, a viharos tengerben, az állati populációkban, a szív-és az agyműködés ingadozásaiban felbukkanó rendezetlenséget. A természet szabálytalan része rejtélyes, megmagyarázhatatlan, sőt ijesztő volt a tudósok számára. A hetvenes évek elején azonban néhányan kezdtek közelebb férkőzni a rendhagyó esetekhez. A kutatók, matematikusok, fizikusok, biológusok, vegyészek, mindannyian a szabálytalanság különböző fajtái között kerestek hasonlóságot, és közvetlen kapcsolatot tártak fel a felhők alakja, a villámlás nyomvonala, a vérerek mikroszkopikus összefonódása, a csillagok galaktikus tömörülése és a tőzsdei árfolyamingadozások között.

Gal_50
Galaktika ​50. Ismeretlen szerző
elérhető
3

Ismeretlen szerző - Galaktika ​50.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.


Saját könyvtárban

Ezek a felhasználók jelezték, hogy megvan nekik a könyv.

összes (18)

Covers_116403
4

Ismeretlen szerző - Reneszánsz ​etikai antológia
Földrészünk ​nagy gazdasági és szellemi átalakuláson ment át a reneszánsz idején. Mélyen megváltoztak az erkölcsnek az antikvitástól örökölt kategóriái is. Erről a folyamatról tudósít kötetünk, amelynek íve a kora reneszánsz itáliai bölcselőitől az érett, Erzsébet-kori Anglia reprezentatív gondolkodójáig terjed. Nem csupán "legfontosabb gondolatokat" ad ez a kötet, hanem ízelítőt kínál a szerzők stílusából, eszejárásából is. A legtöbb szemelvény első ízben jelenik meg nyelvünkön: Petrarca prózaíróként mutatkozik be, színes írásokat olvashatunk Alberti, Valla, Ficino és Pico della Mirandola tollából. Machiavelli Liviust kommentáló könyvének részletei után első ízben olvasható magyarul Erasmus Luther-ellenes vitairatának egy részlete, akárcsak Montaigne esszéinek néhány lebilincselő darabja, valamint Pierre Charron értekezése a bölcsességről. Bacon néhány remekmívű esszéje zárja a kötetet, mely Vajda Mihály válogatásában, Makkai László utószavával lát napvilágot.

Stanisław Lem - Álmatlanság
Mi ​történik a világgal, ha kitör a kemokrácia, ha az emberek tudatát és hangulatát vegyszerek alakítják? A szerző korábbi műveiből nálunk is népszerű Ijon Tichy hátborzongató, groteszk kalandok során kerül szembe ezzel a problémával. Milyen beláthatatlan lélektani és jogi bonyodalmakat vonnak maguk után a jövőben mindennapos szervátültetések? Mister Jonest, a híres autóversenyzőt, sorozatos balesetei után mindig összefoltozzák - fantasztikus eredménnyel. Megfertőzhetjük-e a gépet emberi rossz tulajdonságokkal? Pirx pilóta a Marson felderíti a szupermodern űrhajó katasztrófájának okait, s közben meglepő összefüggésekre derül fény. Megteremthető-e a tökéletes és abszolút boldogság? Trurl és Klapanciusz, a Kiberiádából ismert, két zseniális robotkonstruktőr újra meg újra megkísérlik a lehetetlent. A tudományos-fantasztikus irodalom világhírű szerzője, Lem, legújabb kötetében a tudomány és technika szédületes fejlődésében rejlő veszélyeket villantja fel. Kimeríthetetlen nyelvi fantáziával és filozófusi éleslátásával fejti ki gondolatait civilizációnk jövőjéről.

Turgonyi Zoltán - A ​filozófia alapjai
"E ​kötetet elsősorban középiskolai filozófiatankönyvnek szántam,de,úgy vélem,nemcsak a diákok forgathatják haszonnal,hanem mindazon "laikus "olvasók,akik érdeklődnek a bölcselet iránt.A filozófiai "tolvajnyelv" használatát a lehetséges mértékben elkerülve igyekeztem közérthetően fogalmazni,úgy azonban,hogy ezzel ne hamisítsam meg és ne egyszerűsítsem le a közölni kívánt gondolatokat." (a szerző)

Daniel F. Galouye - A ​szimulátor
Három ​kutatót különlegesen fontos és titkos feladattal bíznak meg. Az a dolguk, hogy olyan programot, modellt tervezzenek, amelynek alapján kiszámítható a társadalom minden reakciója. A három tudós, köztük a fiatal Douglas Hall, sikerrel jár: számítógépen szimulálni tudják az egész társadalmi környezetet, az emberek viselkedését. Arra azonban egyikük sem gondol, hogy a szimulátort politikai előrejelzésekre akarják használni. Amikor gyanakodni kezdenek, már majdnem késő. A kutatás vezetője rejtélyes körülmények között meghal, a másik nyom nélkül eltűnik, mintha nem is létezett volna. Douglas Hall egyedül marad a hatalomra vágyók elleni harcban, s egyedül kell megküzdenie a felismeréssel, hogy a szimulált valóság más szinteken is működni kezd.

A_pokolba_tarto_vonat_v
A ​pokolba tartó vonat Ismeretlen szerző
8

Ismeretlen szerző - A ​pokolba tartó vonat
A ​válogatás zömmel a híres angol sci-fi sorozat, a Penguin 3 kötetéből készült. 14 tudományos-fantasztikus novellát tartalmaz. Témájuk ötletes, fordulatos, sokszor izgalmas és nemegyszer meghökkentő. Tartalmuk változatos. Szerepelnek benne a szokásos sci-fi témák, pl. robotok, idegen élőlények, számító és gondolkodó gépek, amelyek azonban maguk is sokszor csak kiindulópontul szolgálnak a cselekmény további részéhez. Emellett megtalálhatók a kötetben a biológiai, csillagászati és kategóriában nem is sorolható tárgyú novellák is. A cselekmények időpontjai is változatosak, az események a jelentől a távoli jövőig a legkülönbözőbb időpontokban játszódnak le. A novellák stílusa gördülékeny, mindenki számára érthető, a szerzők, akik közül néhányat már megismerhettek olvasóink, nem merülnek bele a tudományos leírások részletes magyarázatába. így a kötet élvezetes, kellemes és szórakoztató olvasmányt nyújt a sci-fi műfaj minden kedvelőjének.

Arkagyij és Borisz Sztrugackij - Borisz Sztrugackij - Stalker
„A ​Látogatás ténye nemcsak az elmúlt tizenhárom esztendő, de az emberiség fennállása óta eltelt egész időszak legfontosabb felfedezése. Nem az a fontos, kik voltak a jövevények. Nem az fontos, honnan érkeztek, miért érkeztek, vagy hogy miért tartózkodtak itt ilyen rövid ideig, s hová tűntek innen. A fontos az, hogy az emberiség már biztosan tudja: nincs egyedül a Világmindenségben. Félek, hogy a Földön Kívüli Civilizációk Nemzetközi Kutatóintézetének soha többé nem lesz módja ennél alapvetőbb felfedezést tenni.” -Valentin Pilman, Nobel-díjas fizikus A Látogatás a Föld hat pontján, két napon át tartott. Azután az idegenek eltávoztak, anélkül, hogy bárkivel is kapcsolatba léptek volna. Csak a Zónákat hagyták hátra, több négyzetkilométernyi fekélyes sebhelyeket a bolygó felszínén, ahol még a fizika törvényei sem a megszokott módon működnek. A hatóságok lezárták, elkerítették és tiltott területté nyilvánították mindet, ám nem számoltak az emberi kíváncsisággal. Aki a rendelkezések ellenére bemerészkedett, legtöbbször nem tért vissza, de ha mégis, egészen elképesztő leleteket hozott magával. A fekélyes sebhelyekből egykettőre kimeríthetetlen kincsesbánya lett, és megszületett a stalkerek szakmája, a saját szakállukra dolgozó vagy felbérelhető kalandoroké, akik életük kockáztatásával térképezték fel a lezárt területeket, ki boldogulást, ki vagyont, ki izgalmakat keresve. Vagy az elérhetetlennek tartott, kívánságteljesítő aranygömböt… Redrick Schuchart fáradságos munkával a stalkerek legjobbjává képezte magát. Úgy gondolta, őt a Zónában már nem érhetik meglepetések. De persze tévedett. Ez az ő története. Az SF európai nagymestereinek legismertebb, számos nyelvre lefordított, filmeket és számítógépes játékokat is megihlető regénye most első ízben olvasható cenzúrázatlan, eredeti változatában magyarul. A kötetben szintén megtalálható a fivérek Andrej Tarkovszkij számára írt forgatókönyvvázlata, melyből látható, mennyire átalakította a történetet a rendező sajátos megközelítési módja.

Brian Sibley - Árnyékország
C. ​S. Lewis az angol irodalom professzora Oxfordban: gyermekmesék, fantasztikus regények és keresztény hitvédő művek világhírű szerzője. Barátjával J. R. R. Tolkiennel együtt századunk legismertebb angol írói közé tartozik. A megrögzött agglegény 58 éves korában - barátai legnagyobb megrökönyödésére - beleszeret egy elvált asszonyba. Joy zsidó származású amerikai nő, volt kommunista, aki részben Lewis könyveinek hatására tért keresztény hitre. Brian Sibley önéletrajzokra, levelezésekre és szemtanúkkal folytatott beszélgetésekre támaszkodva dokumentumszerű bőséggel beszéli el e két különös ember élettörténetét, találkozásukat, tragédiába torkolló szerelmüket. Nyomon követhetjük, hogyan küzd meg hitéért az ember, akinek a könyvei millióknak segítettek bizonyosságra jutni, de aki a gyász terhe alatt maga is úgy megingott, hogy kérdőre vonta mindazt, amit korábban papírra vetett.

Kempis Tamás - Krisztus ​követése
A ​mű egyike a keresztény lelki irodalom alapkönyveinek. Előszeretettel forgatják a kötetet azon hívők, kik a keresztény hitben szeretnének elmélyedni. A négy nagyobb egységre (könyvre) tagolódó kötet használatát betűrendes tárgymutató könnyíti meg.


Olvasta

Ez a kollekció nem tartalmaz egyetlen könyvet sem: Olvasmányok

Kollekciók