Ajax-loader

Orsolya Tasi

Rate_positive 0 Rate_neutral 0 Rate_negative 0

2786 napja velünk van 2079 napja láttuk utoljára 2040 napja hibernálva van

Badge-rozsasandor Badge-orjongo Badge-jomunkas Badge-early_bird

Kívánságlista és stoppolások

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.

összes (23)

Bacsó Péter - A ​Tanú
"Nincs ​mit tenni - mondja Pelikán. - Kinyírjuk Dezsőt. - Gizi elbúsúl, könnycsepp jelenik meg a szeme sarkában: - Muszáj? - Pelikánnak megtódul a vére. Még ez a lány is az érzelmeset játssza? Odavágja elé az asztalra a húsjegyeekt. - Vagy panírozd be ezeket! - A konyhában ott a többi gyerek is. Az egyik felkapja szép, színes papírokat, és földobja a levegőbe. Nagy, színes papírpillangók röpködnek, lassan leereszkednek a földre, a kölykök nézik, nagyokat nevetnek. Pelikán szótlanul figyeli a gyerekeit, aztán leül. Vészjóslóan mered maga elé. - Nincs mit tenni. Kinyírjuk a Dezsőt. - Gizi szavát alig hallani: - Szegény Dezső. - Meg kell halni neki - mondja ki az ítéletet Pelikán. - Most? - Éjjel. Sokára jön meg az este. Pelikán üvegezett verandán ül, s várja, hogy gyűljön a sötét. A túlsú partról harangszót hoz a szél. Aztán csönd, és végre fekete éjszaka. Pelikán föláll, bemegy a konyhába, félretolja a kecskelábú asztalt. Felemeli az alatta levő csapóajtót, az asztalról fölmarkol egy villogó, kajla kést, és leereszkedik a pincébe. Gizi még utánaad egy nyugtalanul lobogó viharlámpát..."

Gyurgyák János - Szerzők ​és szerkesztők kézikönyve
A _Szerzők ​és szerkesztők kézikönyvének_ első kiadása 1996-ban jelent meg, a második 2005-ben. Ez utóbbi kiadás óta immár 13 év telt el, s a kézikönyvek legalább egy évtizedenként jelentős átdolgozásra szorulnak. Különösen a digitális forradalom korában. Ez a folyamat ugyanis alaposan felforgatta a magyar könyvkiadás hagyományos világát is. Mindezen okok miatt több ponton újragondoltam és újrafogalmaztam a könyv téziseit és gyakorlati megoldásait. E könyv első kiadásának előszavában azt írtam, hogy egy jó kézikönyvnek csak a harmadik kiadása használható igazán. Ezek után félve bocsátom útjára ezt a munkát, tartva kissé attól, hogy nem tudok mindenben megfelelni ennek a magas elvárásnak. Végül pedig - ha nem is örök optimistaként - hiszek abban, hogy végső soron a racionálisan átgondolt szabálykövetés mindenki, tehát a kiadók, a szerzők és az olvasók számára is előnyös, hasznos és hosszú távon kifizetődő vállalkozás. _Gyurgyák János_

John Steinbeck - Egerek ​és emberek / Lement a Hold / Szerelem csütörtök
John ​Steinbeck először 1937-ben, az Egerek és emberek című kisregényével hódította meg a közönséget. Kegyetlen, borzalmas, embertelen világról szól a mű, két mezőgazdasági vándormunkás George és Lennie világáról. Hétköznapi természetességgel élik tragikus életüket, az emberhez méltó élet csupán távoli, megvalósíthatatlan ábránd számukra - s mégis az egyetlen értelmes cél, még elérhetetlen voltában is. A Lement a hold 1942-ben jelent meg a világháború alatt, amikor az író haditudósítóként járta a frontokat. Szűkszavú fojtott szenvedélyű, az "európai új rend" gyűlöletétől izzó humanista remekmű a fasiszta megszállók ellen törhetetlen hittel, a maga erkölcsi fölényének és végső győzelmének biztos tudatában harcoló hatalmas lelkierejű kis népről. Az 1954-ben keletkezett Szerelem csütörtök bohókás mű, antihőseiben Steinbeck azoknak a hipsztereknek az ősképét rajzolja meg, akik majd a hatvanas években elárasztják Amerikát a New York-i Greenwich Village-től a San Franciscó-i Haight-Ashbuyrig. Ezek az antihősök dekadenciájuk ellenére is erősek: erejük abból táplálkozik, hogy az Egerek és emberek vándormunkásaival ellentétben nekik már sikerült kiszakadniuk az Amerikai Álom igézetéből.

E. M. Forster - Szoba ​kilátással
A ​boldog békeidők. Lucy Honeychurch, az előkelő angol család sarja Firenze nevezetességeit látogatja sorra. Hogy az idegen környezetben nehogy csorba essék ártatlanságán, a lányt idősebb kuzinja, Charlotte néni kíséri. A Bertolini panzióban laknak, ám ablakukból nem tárul eléjük csodálatos kilátás, csak a belső udvar falait látják. A többi angol turistával elköltött közös vacsorán szóba kerül ez a kellemetlenség is, és Mr. Emerson, a segítőkész, ám különös úriember felajánlja, hogy cseréljenek szobát. A társaság vidéki kirándulásának alkalmával George-nak, Mr. Emerson heves természetű és romantikus lelkű fiának sikerül megcsókolnia Lucyt. Ám az éber Charlotte azonnal a tett színhelyén terem... s a románc, mielőtt valóban elkezdődhetett volna, már véget is ért. Odahaza Angliában Cecil, a mulya és sznob fiatalember eljegyzi Lucyt, s a jövendőbeli fiatalasszony kitartóan tűri vőlegényének szerencsétlenkedéseit. George-nek közben sikerül újra Lucy közelébe férkőznie, de a lány nem akarja elárulni valódi érzelmeit... Forster ebben az elbűvölő társadalmi vígjátékban oly finom eleganciával és eredetiséggel mutatja be a brit előkelőségek és kevésbé előkelőségek hétköznapjait, hogy az ember szinte rabja lesz ennek a nem mindennapi szerelmi történetnek. Lucy a még mindig élő viktoriánus társadalmi konvenciók és szexuális illemszabályok, valamint saját szívének sugallatai között őrlődik. Érzelmeinek változásait az író könnyedén felfűzött, finoman ábrázolt jelenetekben, kedves megértéssel tárja elénk. A nagyszerűen jellemzett szereplők pillanatok alatt rokonszenvesek lesznek, s a napsugaras élet természetessége hamar átragad az olvasóra is. S erre - mi tagadás - manapság is szükségünk van.

Jane Austen - A ​klastrom titka
A ​kislánynak csúnyácska Catherine idővel virágzó szépséggé érik, s amikor szomszédjuk Bath városába utazik fürdőkúrára, meginvitálja a kisasszonyt, hogy bevezesse a társasági életbe. Catherine körül nemsokára több udvarló is felbukkan: a hóbortos John Thorpe, a lány új barátnőjének bátyja, valamint a gáláns Mr. Tilney, miközben a kalandvágyó Catherine elindul, hogy felfedje a klastrom titkát… _Szövevényes szerelmi bonyodalmak, kíméletlen női intrika és hol vérfagyasztóan félelmetes, hol bájosan ártatlan vidéki kaland ez a regény, Jane Austen legtöbbet olvasott, világszerte népszerű műve._

Murakami Haruki - Norvég ​erdő
A ​Beatles Norvég erdő című legendás dala Toruban felidézi az első szerelem emlékét, azt az időszakot, amikor beleszeret elvesztett barátja szerelmébe, Naokóba. Egyszeriben visszacsöppen a húsz évvel korábbi Tokióban töltött diákéveibe, abba az életbe, amelyet viharos barátságok, szeszélyes fellángolások és szakítások, alkalmi szeretkezések, érzelmi zűrzavarok, veszteségek és beteljesületlen vágyakozások tettek emlékezetessé. Újraéli a találkozást a szókimondó, öntörvényű lánnyal, Midorival is, aki a felnőtté válás határán arra késztette, hogy válasszon múlt és jövő között. Könnyednek tűnő, rafinált történetében Murakami megidézi az 1960-as évek diáklázadásainak hangulatát, a szabad szerelem, a nagy ivászatok, az élvezetek kamaszos, provokatív hajszolásának popzenés világát. Ám a felszín alatt leheletfinom érzékenységgel ír életről, halálról, és a felnőtté válás mélypontjai és magaslatai közt hányódó fiatalság sebezhetőségéről.

Alan Moore - Watchmen ​- Az Őrzők
_1. ​kötet:_ A képregény műfajának legismertebb és legelismertebb alkotása. Az egyetlen képregény, amely szerepel a Time magazin _"A 100 legjobb angol nyelvű regény 1923-tól napjainkig"_ listáján, az utóbbi mintegy száz év legnagyobb angol és amerikai íróinak társaságában. A WATCHMEN az a fajta mű, melyet újra és újra elolvas az ember, és minden olvasáskor újabb részleteket fedez fel; egyedülállóan izgalmas, olvasmányos, és képregényhez illően szemet gyönyörködtető alkotás, mely megváltoztatja gondolkodásunkat a világról, történelemről, és olyan el nem múló, mély benyomást hagy maga után, ami csak a legnagyobb irodalmi művek sajátja. A WATCHMEN cselekménye a nyolcvanas években játszódik egy alternatív, a nukleáris háború szélére sodródott Amerikában, ahol néhány törvényen kívül helyezett, többnyire kiöregedett és cseppet sem hősies "szuperhős" azzal szembesül, hogy valaki rájuk vadászik. A képregény egyszerre sci-fi remekmű, politikai parabola, és a pszichológiai realizmus páratlan alkotása. A WATCHMEN nem csak lélegzetelállító olvasmány, nem csak a képregények képregénye, de a modernkori irodalom egyik meghatárocó alapműve is. Az eredetileg tizenkét részes képregényt három kötetre bontva nyújtjuk a magyar olvasónak; az első négy fejezetet tartalmazó első kötetet hamarosan követi a második és a harmadik kötet. ---------- _2. kötet:_ Alan Moore és Dave Gibbons méltán világhírű és korszakalkotó képregényének második magyar nyelvű kötete az eredetileg tizenkét részes mű középső négy fejezetét tartalmazza. A WATCHMEN egyszerre újította meg a műfajt, és állította új kihívások elé annak alkotóit, valamint rajongóinak sorába szólított jó néhány kétkedőt, akik e remekmű előtt nem voltak hajlandók elismerni, hogy a képregény is képviselhet irodalmi értéket. A WATCHMEN 1988-ban megkapta a _sci-fi_ és _fantasy_ műveknek kijáró _Hugo-díjat_ az egyéb kategóriában, s ez az egyetlen képregény, amely szerepel a Time magazin _"A 100 legjobb angol nyelvű regény 1923-tól napjainkig"_ listáján _("...szívdobogtató és szívszorító olvasmány, igazi vízválasztó egy fiatal médium fejlődéstörténetében")_, és idén az _Entertainment Weekly_ az előkelő 13. helyet szavazta meg neki az elmúlt negyedszázad legjobb olvasmányai között. A WATCHMEN cselekménye a nyolcvanas években játszódik egy alternatív, a nukleáris háború szélére sodródott Amerikában, ahol néhány törvényen kívül helyezett, többnyire kiöregedett és cseppet sem hősies "szuperhős" azzal szembesül, hogy valaki rájuk vadászik. A tizenkét részes képregényt három kötetre bontva nyújtjuk át a magyar olvasónak; az első két kötetet hamarosan követi a művet lezáró harmadik kötet. ---------- _Harmadik kötet:_ Alan Moore és Dave Gibbons mérföldkőnek számító képregényének harmadik, befejező kötete méltó lezárása e joggal nagyra tartott remekműnek. A WATCHMEN páratlan alkotás - jellemezte a képregényt számos méltatója. „Letehetetlen!” - áradoztak mások, és tény, hogy a mű olyan lehengerlő hatással van az olvasóra, ami alól csak kevesen tudják kivonni magukat. A WATCHMEN sikerének titkát már sokan próbálták megfejteni. Azon kívül, hogy a történet a felszínen is rettentően olvasmányos és magával ragadó, a mélyben olyan jelentésrétegek, ezerarcú szimbólumok húzódnak meg, melyek csak többszöri olvasás után ismerhetők fel. A WATCHMEN nem véletlenül nyert el számos díjat, és nem véletlenül vezeti világszerte a népszerűségi listákat immár több mint húsz éve. A befejező kötetben a lebilincselő történet egyre gyorsabban halad a meghökkentő végkifejlet felé, összeállnak az eddig elvarratlan szálak, és értelmet kap sok apró mozzanat, melyek jelentőségére csak most döbben rá az olvasó. Aki figyelemmel kísérte a tizenkét részes képregény eddig megjelent részeit, az garantáltan nem fog csalódni az utolsó négy fejezetben sem.

Neil Gaiman - Csillagpor
Neil ​Gaiman könyve is úgy kezdődik, ahogyan a legjobb történetek általában: egy fiúval, egy lánnyal meg egy beteljesületlen szerelemmel. De aztán egyáltalán nem úgy folytatódik, ahogyan a mesék folytatódni szoktak. Neil Gaiman ezzel a regényével is bebizonyítja, hogy nem véletlenül tartják őt a modern fantasy egyik legnagyobb alakjának. Falva falva egy aprócska település Angliában. Arról a falról kapta a nevét, amely a falu határában húzódik, és elválasztja az emberi világot a varázslatok birodalmától. Egy hűvös októberi estén a fiatal Tristran Thorn hullócsillagot lát a falon túl a földre zuhanni, és hogy elnyerje a gyönyörűséges Victoria kezét, megígéri a lánynak: elhozza neki a lehullott csillagot. Tristran elindul hát élete nagy kalandjára a falon túli varázslatos világba, amelyet a legfurcsább teremtmények és soha nem látott lények népesítenek be. Hűséges társak, halálos ellenségek várják, és ha Tristran elég kitartó, olyasmit találhat meg, amire egyáltalán nem számított.

Pixel
elérhető
125

Tóth Krisztina - Pixel
Egymással ​ütköző emberek és sorsok kavarognak térben és időben, véletlenszerűen találkoznak, ám mégis olyan érzésünk van, mintha egy közös testhez tartoztak volna egykor, csak ezt a testet szétszakította volna valami, ahogyan a könyvben fel-feltűnő párokat is. Fej, szív és kéz: minden testrészhez egy történet tartozik. Humor és keserűség regiszterei váltogatják egymást, hol a közelítés fájdalmas pontossága, hol a távolítás iróniája jellemzi az egymásra épülő történeteket. Tóth Krisztina új könyvében a fejezetek önálló pixelkockákként működnek: önmagukban is egyedi színűek és izgalmasak, de ha észrevesszük közöttük a kapcsolatok összetett rendszerét, vagyis, ha hátrább lépünk egy lépéssel, valami új és lenyűgöző, nagy történetté állnak össze. Állandó közelítés és távolítás, kicsinyítés és nagyítás váltakozása rajzolja meg szemünk előtt ezt a sajátos és időközben nagyon is élővé váló szövegtestet. "Este kiültek a kis ház tornácára, és a doktornő elégedetten nyugtázta, hogy a férfinak egész nap nem szólt a mobilja, mert kikapcsolta. Kortyolgatták a vörösbort, néztek bele az ereszkedő sötétbe. A férfi egyszer csak váratlanul a távolba meredt, és meglepődve mutatta, hogy jé, emelkedik a víz, hogy egyre szélesebb hullámok jönnek a tornác felé, és hogy nem érti. Mikor itt nincs is tó a közelben. A nő azt felelte, hogy tényleg, és milyen szép ez a nagy víz, ahogy tükröződik rajta a hold. A férfi jól látta, hogy a hömpölygő víztömegen semmiféle hold nem tükröződik, és túlságosan romantikusnak is találta volna ezt a képet, de nem akart vitatkozni. Egyrészt piszokul fájt a feje, nyilván a vezetéstől, másrészt érezte, hogy beleszeretett ebbe a kék szemű, ismeretlen doktornőbe."

Stefan Bollmann - Stefan Bollmann - Az ​olvasó nők veszélyesek
Az ​olvasó nők története a festészetben és a fotóművészetben is tükröződik, hiszen az olvasó nőalakok minden korszakban lenyűgözték a művészeket. Persze több évszázadnak kellett eltelnie, mire a nők végre valóban azt olvashatták, amihez kedvük támadt. Kezdetben csak hímezniük, imádkozniuk, gyerekekre vigyázniuk és főzniük volt szabad. Attól a perctől fogva azonban, amikor rájöttek, hogy az olvasás révén az otthon szűk világát a gondolatok, a fantázia, és nem utolsósorban a tudás határtalan világával cserélhetik fel, fenyegetést jelentettek a férfiak uralta társadalomra. A nők az olvasás által olyan tudásanyagot sajátíthattak el, melyet eredetileg nem nekik szántak. Stefan Bollmann az olvasó nők történetének ezt az izgalmas fejezetét beható részletességgel vizsgálja a középkortól a jelenig, a súlypontot a XIX. és XX századi alkotásokra helyezve. A kiválasztott festményeket, rajzokat és fényképeket rövid kísérőszöveggel mutatja be. Az olvasó nőket ábrázoló képek különleges szépséggel, bájjal és kifejezőkészséggel rendelkeznek. A rövid kísérőszövegek elmondják, hogy miért vagy mit olvasnak.

Will Self - Dorian
"A ​titkos fülkék falán vágott lepippantónyílás kinyiffantónyílássá változott." Londonban vagyunk, a szexuális forradalom utáni, de még az AIDS-járvány előtti lázas, féktelen világban, egy új homoszexuális szubkultúra születésének idején. Henry Wotton, a kábítószerfüggő arisztokrata és barátja, Baz Hallward konceptualista művész 1981-ben ismerkedik meg Dorian Grayjel, egy tökéletes testű, még romlatlan fiatalemberrel. És mindketten rögtön beleszeretnek. Baz videoinstallációban örökíti meg Dorian szépségét, s hogy mi történik aztán Doriannel és a videokazettákba zárt képmásával, azt könnyű kitalálni... A Dorian ugyanis pontosan követi Oscar Wilde klasszikus regényének cselekményét; ám miközben Will Self valósággal versenyre kel nagy elődjével, s az angol nyelv egyik mai nagymestereként létrehozza ezt a bravúros "szövegmást" vagy "imitációt", mégis mindegyre meghökkenti az olvasót: az ő Dorianjének története mocskos, kegyetlen, visszataszító, vértől és egyéb nedvektől lucskos, rothadó testektől bűzlő... és mégis lenyűgözően vonzó és művészi. Will Self Oscar Wilde-imitációja egyes kritikusok szerint blaszfémia, egy finom klasszikus regény meggyalázása, mások szerint az angol irodalom egyik legnagyobb mai zsenijének maradandó alkotása. Will Self 1961-ben született; újságíróként és stand-up komikusként kezdte pályáját; s 1991-es szépírói debütálása óta számos regényt és elbeszéléskötetet jelentetett meg. Jó ideig maga is drogozott, s így áradó nyelvi fantáziáról tanúskodó, bravúros, merész, meghökkentő és felkavaró írásainak gyakori témája a drogos szubkultúra, de írt már a messzi jövőben vagy épp a holtak világában játszódó regényt is...

Szabó Magda - Katalin ​utca
"A ​Katalin utca egyszerre valóság, egyszerre jelkép: emlékeinkben életünknek – helyszíneivel, rokonainkkal, barátainkkal együtt – rögzült szakasza, amelyet ha tehetnénk, ahogy a videofelvételen lehetséges, annyiszor játszanánk, élnénk meg újra, ahányszor csak menekülni szeretnénk a jelenbõl abba a boldogító irrealitásba, ami rég szétfoszlott már, csak éppen feledhetetlen. Mindenkinek megvan a maga Katalin utcája, olykor álmodik is vele, és ha felébred, csalódottan és nyugtalanul szomorú. Ebben a könyvben azt szerettem volna megírni, hogy csak az találhatja meg visszakívánt Katalin utcáját, aki nem vétett ellene. Az író most beavatja az olvasót titkába: õ milyennek képzeli el a halál utáni életet, a túlvilágot, az élõk és holtak érintkezését és folyton változó viszonylatait, s megpróbálja körbevilágítani az etikai több mint faux pas-t, amikor szándékosan, olykor szándéktalanul, de vétkezünk. Három családot költöztettem a Katalin utcába, egy fogorvost feleségével, lányával, egy pedagógust, Irén és Blanka nevû gyerekeivel és egy õrnagyot, akinek fia van, Bálint. A három ház szomszédos, talaj tekintetében azonos egység, s a lakók barátok. Az olvasó majd látni fogja, hogyan szövõdnek és kuszálódnak össze a szoros egymás mellett élés szálai a családok életében, ki hogy viselkeódik válságos pillanatokban, s miután a regény végére elkészül az egyenleg, el is falazza a visszatérés akár álombeli lehetõségét is attól, aki nem érdemli meg: azontúl soha nem mehetnek végig a régi kövezeten, annál kevésbé, hiszen az elsõ világháború utáni környezetváltozások magát a helyszínt is megváltoztatták. Az író szívbõl reméli, aki ezt a könyvet végigolvassa, megérti érvelését, bármilyen bizarr is, azt is, hogy az elvesztett háború után új Katalin utcák létesülnek mások számára, de ezek a mások voltaképpen azonosak azokkal, akik valaha gyermekként viháncoltak vagy könnyeiket törölgették a három kertben. Csak a személyek fordulnak meg tengelyük körül, ebben a regényben, ahol a holtak úgy járnak-kelnek, mint az élõk, az olvasónak meg kell éreznie, nincs valódi halál, csak visszatérés valamibe, ahonnan egy idõre kiszálltunk és hogy az apostolnak, aki olyan megindítóan prédikált a szeretetrõl, bizony, igaza van. Az író egyik legkedvesebb gyermekét teszi le az olvasó elé, mint az ókor római polgárai, ha felemelték a csecsemõt, magukénak ismerték el. Most elindulnak a rejtelmes utca lakói, s az író az olvasótól is azt kéri: hozza haza Blankát. Mindenkit, aki helyettünk lakol addig sosem ismert paraméterek közt azért, mert elkövette helyettünk mindazt, amit mi nem mertünk, mert ahhoz is gyávák voltunk, hogy vállaljuk önmagunk negatív állóképét."


Elérhető példányok

A felhasználónak nincsenek elérhető könyvei jelenleg.


Sikeres passzolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt rukkolásai, amelyek passzal végződtek.

összes (9)

Lillian Hellman - Egy ​befejezetlen asszony
Szabályos ​visszaemlékezések, naplórészletek, novellaértékű portrék, minduntalan visszatérő vezérmotívumok - ilyen s más, néha össze nem illőnek tetsző elemek együtteséből áll össze a kötet. Egyik alappillére az a viharos és szenvedélyes kapcsolat, amely a zseniális detektívregényíróhoz, Dashiell Hammetthez, az amerikai baloldal regényes alakjához fűzte egy életen át. Híres nevek - Hemingway, Fitzgerald, Eizenstein stb. - és ismeretlen alakok sorjáznak e könyv lapjain - a legnagyobb élményt azonban Hellmann adja: e befejezetlenségében is befejezett, tétovaságában is határozott arcélű művész és asszony.

Julius Horwitz - A. ​N. naplója
Egy ​statisztikai adat 1972-ből: az Amerikai Egyesült Államokban 16 millióra emelkedett az állami eltartottak száma. 16 millió ember egy országban, aki képtelen rendszeres munkát találni - vagy vállalni - egészségi állapota vagy családi körülményei miatt. A roosevelti New Deal szociális újítása volt annak idején az állami segélyezés, azóta azonban a társadalom valóságos rákfenéjévé vált, mert ördögi körbe zárta a segélyezetteket, ahonnan szinte lehetetlenség kitörni: csak nagyon keveseknek sikerül, s azoknak is emberfölötti erőfeszítések árán. A tizenöt éves A. N., e fiktív napló szerzője, Harlemban lakik édesanyjával és három testvérével. Kéthetenként megérkezik a segély, ebből kifizetik a nyomorúságos szoba bérét, megvásárolják a legszükségesebb élelmet, néha egy-egy ruhát a bizományiból. Ugyanúgy, ahogy a ház többi lakója, a többi magányos, sokgyerekes anya vagy tehetetlen öreg vagy munka nélküli fiatal. Eleinte azt remélik, hogy csak átmeneti ez az állapot, majd keresnek egy jobb szobát egy tisztább házban, talán munkájuk is lesz. De be kell látniuk, hogy aki egyszer segélyre szorult, az olyan, mint a megbélyegzett. A. N. először foggal-körömmel küzd azért, hogy egész családját kimentse ebből a pokolból. De aztán rádöbben, hogy erejéből csak önmaga megmentésére futja, hogy így is minden kitartására szüksége van ahhoz, hogy ne jusson ő is a testvérei és barátnői sosára: a kábítószer rabságába, az erkölcsi züllésbe. Julius Horwitz a leghitelesebb krónikása ezeknek a sorsoknak. Évekig dolgozott a segélyezési szervezetben, és a kudracba fúlt életek százait ismerte meg. Ezt a könyvet döbbenete és felháborodása íratta meg vele - mások megdöbbentésére és felháborítására.

Baráth Katalin - Ida ​és az aranygyapjú
Utazz ​Idával a görög mitológiába! Egy meglepő találkozás során Hermész, az istenek hírnöke időutazásra hívja, és egy titokzatos feladattal bízza meg Idát, a cserfes és szókimondó tinédzsert. Ida vállalja a kihívást, és minden nehéz helyzetben megállja a helyét. Az izgalmas, sok próbatétellel teli kalandozás során megismerkedik számos istennel és hőssel, de közben ugyanaz a mai kamaszlány marad, aki a parkban mélázott, mikor egyszer csak melléült egy titokzatos idegen... "Kedves, üde, ugyanakkor szellemes, fordulatos, izgalmakban bővelkedő regény. Az ifjú olvasó észre sem veszi, annyira magával ragadja a történet, talán még csettint is: ezek a görög héroszok legalább olyan jófejek, mint a mai szupermenek!" "Örömmel ajánlom Baráth Katalin könyvét, amely méltán nyert a kiadó pályázatán! Áradó képzelettel és sok nyelvi leleménnyel visz el az ókorban, s mi vidáman követjük e kalandozásban. Nagy erénye az írónak, hogy egy mai tizenéves fejével, nyelvével és érzelmeivel ámuldozik, biztos kézzel idézi fel a régi kor hangulatát, és ütközteti modern korunk hangulatával és szavaival Vidám és tanulságos olvasmány."

Louis Sachar - Bradley, ​az osztály réme
Bradley ​Chalker a legidősebb az ötödik osztályban. És a legerősebb. Ez még nem lenne baj, de kötekedik, verekszik – a lányokat sem kíméli – s persze a tanulásban sem jeleskedik. Helye a leghátsó sorban olyan, mint egy sziget: előtte, mellette nem ül senki. Tanárai szerint „komoly viselkedési zavarokkal küzd”, s mi tagadás, ők sem rajonganak érte. Érkezik azonban egy nevelőtanár, aki megkedveli. Azt állítja, Bradleyről, hogy érzékeny, jószívű gyerek, aki meg tud változni, ha van elég mersze hozzá.

Jack London - A ​barna farkas
Ez ​a néhány történet Bartos Zoltán fordításában Jack London kedvenc helyszínén, Alaszkában játszódik. A történetekben mind szerepel kutya, farkas és az arany. Ám ezek mellékszereplők. A valódi szereplők az emberek, és viszonyuk az állatokhoz (legyenek azok kutyák vagy farkasok), a természethez és egymáshoz. És mindet átlengi a kegyetlen északi vadon brutalitása, és az emberi döntések azonnali és visszafordíthatatlan következménye.

Mary Higgins Clark - Dick Francis - Kitty Ray - Jeffery Deaver - Még ​találkozunk / Derült égből... / A szerelem kertje / A sátán könnycseppe
Mary ​Higgins Clark: Még találkozunk A bizonyítékok megdönthetetlennek tűntek. A gyönyörű Molly Lasch meggyilkolta férjét, dr. Gary Lascht. Bár Molly végig kitartott ártatlansága mellett, senki sem hitt neki. Miután majdnem hat évet töltött börtönben, és még kísértik a múlt homályos emlékei, az asszony visszatér a bűcselekmény helyszínére. Közben nem sejti, hogy az igazi gyilkos a közelében van. Fordulatos krimi a népszerű írónőtől. Dick Francis: Derült égből... Fergeteges izgalmak az utolérhetetlen Dick Francis tollából. Két kalandvágyó televíziós-meteorológusnak váratlanul az ölébe hullik a lehetőség, hogy átrepüljenek egy hurrikán középpontján. Habozás nélkül fejest ugranak a kalandba, hogy saját szemükkel lássák a természet csodáját. A két barátot azonban leginkább az a veszély fenyegeti, amely még a legkorszerűbb műszerekkel sem mérhető: az emberi gonoszság. Kitty Ray: A szerelem kertje Az egyedülálló Ellis Jones gyermeket vár, élete teljes mértékben kizökken a megszokott kerékvágásból. Úgy dönt, nem terheli fiatal kedvesét, Joe-t az apasággal járó kötöttségekkel, ezért elhagyja városi lakását, és Suffolkba, a nagyanyja testvérétől, Nelltől örökölt vidéki házba vonul vissza. Ott akad rá Nell naplójára, amelynek lapjai egy titkos szerelem történetét rejtik. Ezt olvasva Ellis megtalálja a kulcsot saját életéhez is. Jeffery Deaver: A sátán könnycseppe Az FBI egykori kézírásszakértője, Parker Kincaid egyetlen vágya, hogy két gyerekével teljes nyugalomban töltse a szilveszterestét. Ám a fővárosban ismeretlen orgyilkos garázdálkodik, és egy zsarolólevélen kívül az FBI-nak semmiféle nyom nem áll a rendelkezésére, hogy kézre kerítse a merénylőt. Egyetlen reményük, hogy Parker Kincaid segít megfékezni a gyilkost. A szakértő búcsút mondhat a nyugalmas szilveszternek.

Tom Clancy - Nicholas Sparks - James Vance Marshall - Elaine Kagan - Szivárvány ​kommandó / Karácsonyi angyal / Hóvakság / Kinek a gyermeke?
Tom ​Clancy: Szivárvány kommandó Az elvetemült terroristák kezdhetnek rettegni, mert az egykori tengerészgyalogos John Clark visszatér mint a kiválóan kiképzett Szivárvány kommandósok parancsnoka. Az egész világot fenyegető globális terrorizmus ellen hatékonyan küzd a Szivárvány kommandó. A fejlett technológiát a pusztítás szolgálatába állító elvakult tudós és emberei azonban még a kemény harcosoknak is tudnak meglepetést okozni ebben a rendkívül izgalmas regényben. Nicholas Sparks: Karácsonyi angyal Az ötvennyolc éves Landon Carter emlékeiben úgy él utolsó középiskolai éve 1958-ban, mintha ma lett volna. Tizenhét éves volt, és csak az érdekelte, hogy a barátaival szórakozzon - egészen addig, amíg meg nem ismerte közelebbről Jamie Sullivant, a lelkész lányát, akit korábban unalmas és mesterkélt alaknak tartott. Landon nagyon meglepődött, hogy a lány teljesen felforgatta az életét. A régi idők hangulatát felidéző történet egy első szerelem hiteles krónikája. James Vance Marshall: Hóvakság A brit James Lockwood hadnagy a II. világháború alatt egy titkos katonai küldetés egyetlen túlélőjeként tér vissza az Antarktiszról. Megérkezése után az admiralitás emberei faggatják, a hadnagy azonban azt állítja, semmire nem emlékszik a hó és jég fogságában töltött hosszú hónapokból, miközben megmentését várta. Mi történt valójában? Milyen szörnyű titka lehet Lockwoodnak? A hősiességről és kitartásról szóló regényből mindenki megtudhatja a választ. Elaine Kagan: Kinek a gyermeke? Claudiát gyermekkorától kezdve mindenféle kétségek gyötörték, és választ keresett kérdéseire. Hogyan dönthetett úgy anyja, hogy rögtön születése után nevelőszülőkre bízza? Vajon mi lehetett az oka, hogy lemondott lányáról? Miután már saját gyermeke született, Claudia megpróbálja kideríteni, kik voltak a vér szerinti szülei. Megtörténik a nagy találkozás, és fény derül egy örökké tartó szerelemre is.

Joyce Maynard - Baby ​Love
Joyce ​Maynard sajátos élethelyzetet ír le ebben a könyvben: azokét a kismamákét, akik még maguk is éppen csak kiléptek a gyerekkorból, de már gyerekük van vagy gyereket várnak - mégpedig egy olyan kisvárosi környezetben, ahol mindenki mindenkit ismer, az élettér szűk, a napi rutinból kitörni jóformán lehetetlen. A gyerek szoptatása, etetése, fürdetése, öltöztetése; a mosoda; a használtruha-bolt; a gyorsbüfé; az otthon: televízió, lemezek, no meg a szex - ezek egy átlagos nap eseményei és színterei. És minden nap átlagos. Mígnem Sandy, Tara, Wanda, Jill és a többiek életében érni kezd a fordulat - ha másfajta is, mint amilyet szeretnének. Mert az anyaszerepre vágyó Mrs. Ramsay, Wanda gyerekének nagymamája és az abortusz esküdt ellensége kidolgozza tervét, hogyan kaparinthatja meg magának a kicsit és akadályozhatja meg egy másik megölését - csakhogy ennek végül emberélet esik áldozatul. És mert a zavart elméjű Wayne, a szadista gyilkos, szintén kidolgoz egy tervet, amelynek első lépéseit: az újsághirdetést, majd az elmegyógyintézetből való szökést sikerrel végre is hajtja...


Sikeres happolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt happolásai, amelyeket átvett. Reméljük rerukkolja azokat, amiket elolvasott. :)

összes (9)

Ken Radford - Tales ​of Witches & Sorcery
A ​few hundred years ago belief in witches was almost universal and from the 14th to the 17th century more than half a million people were put to death for practising witchcraft. This fascinating collection of tales from around the world has been compiled from the records of state and county archives as well as the memories of those who recall characters and incidents related by their forebears. Some of the tales are based on well-recorded historical fact such as the witches of Salem, while others rely on oral tradition passed on from parent to child through the generations. In the main the stories reflect customs and a way of life long since gone but some relate to events as recent as the 20th century. The book is illustrated with over 50 woodcuts and drawings.

John Updike - Nyúlcipő
Nyúl ​– nemrég még egy kisváros középiskolájának kosarassztárja, ma, huszonévesen, az 1950-es évek vége felé áruházi ügynök – nemigen akar beleszokni a házaséletbe. A gépies-népies amerikai udvarlás után (légyottok kölcsönlakásban meg az autó hátsó ülésén) feleségül vett Janice hamar teherbe esett, és máris iszik: az asszony méla unatkozása mintegy eljövendő életük szürkeségét vetíti a körvonalazatlan, de igen intenzív ábrándokat kergető Nyúl elé. Azt a fajta szürkeséget, amely szülei megsavanyodott házasságában, apja robotéletében, apósa kisszerű ügyeskedésében, anyja és anyósa örök elégedetlenségében ölt testet előtte. Az első szökési kísérlet csupán egy eszeveszett autózás, a második azonban egy prostituált karjai közé vezet – Ruthban az igazi szerelem (talán csak félig csalóka) ígéretét látja hősünk. Ám Janice közben megszüli második gyereküket, s Nyulat visszarántja a kötelesség – testi-lelki terelgetői nemcsak a család, a mindkét ági szülők, a munkáját fáradt-lelkesen végző pap, hanem önnön, alakulófélben lévő felelősségérzete is.

Orlando
elérhető
74

Virginia Woolf - Orlando
Orlando, ​a költői hajlandóságú, gyönyörű nemesifjú az Erzsébet-kori Angliában látta meg a napvilágot. Életében szerepet kap Shakespeare, kalandjai során megismerkedik és kapcsolatba kerül egy szép, de csapodár orosz hercegnővel, magával a királynővel, a nagy Erzsébettel, a londoni alvilág számos tagjával, egy előkelő román hölggyel, a török szultánnal, egy csapat vándorcigánnyal. Törökországban nemet vált, majd Angliába hazatérve átcsöppen a XVIII. századba s a korabeli irodalmi szalonokba. A század nem nyeri el a tetszését, átvált a XIX.-be – mind közül a legálszentebbe, a dagályos építészet, a krinolinok és a jegygyűrűk világába. Férjhez megy, s végre kiadják több száz éven át készült remekművét, egy hosszú költeményt. Utoljára a XX. században látjuk, hever az ősi otthon tölgyfája alatt, próbál rendet tenni sokféle megtestesülése között, s várja haza férjét, a hajóskapitányt – akiről talán csak az utolsó pillanatban derül ki, hogy férfi-e valóban. Különös, szertelen, merész regény – tónusa néha elbűvölő, néha infantilis, aztán maróan szatirikus meg egészen személyes is, s mintha azt üzenné, mindnyájan androgünök vagyunk, s nem mindig tőlünk függ, hogy melyik „nemünk” dominál. Az első angol kiadást az írónő szerelme-barátnője, Vita Sackville-West férfiruhás fotói díszítették. Virginia Woolf (1882–1941) a modern angol próza, a lélektani regény, a tudatfolyam-technika egyik megteremtője és legnagyobb hatású művelője, a Bloomsbury-kör nevű irodalmi csoport alapítója, amelyben a XX. század első felének legjelesebb angol művészei és tudósai (T. S. Eliot, E. M. Forster, Lytton Strachey, J. M. Keynes) tevékenykedtek. Fontosabb regényei: Mrs. Dalloway (1925), A világítótorony (1927), Orlando (1928), Hullámok (1931), Felvonások között (1941). Forrás: http://www.europakiado.hu/index.php?l=h&s=3&n=519

David Nicholls - One ​Day
Former ​actor David Nicholls writes novels with at least one eye on the big screen. Having successfully translated his debut Starter For Ten into a film, his latest novel suggests more feelgood outings to the local picture house. One Day tells the story of potential love thwarted by the disappointments of post-university existence. It begins with a drunken tryst on the night of Emma and Dexter's graduation, and each subsequent chapter visits the pair on the same day of the year as they stumble through their adult lives. While the plot might sound like a movie pitch, Nicholls is a great comic writer, and One Day's characters are so luminously rendered that they quickly assume heart-thumping significance.

Mary Shelley - Bram Stoker - Robert Louis Stevenson - Három ​klasszikus rémtörténet
E ​kötet lapjain a tizenkilencedik századi angol irodalom három legsötétebb alkotásával találkozhatnak; sokan azt is mondhatnák, a teljes angol és amerikai irodalom három legsötétebb művével... és nem is lennének nagy tévedésben... E három lénynek, akit először mutatunk be együtt, sok közös vonása van azon képességén túlmenően is, hogy olvasók nemzedékeit rémisztgetik valószínűleg vég nélkül... E három nagy szörnyeteg csodálatot és rémületet vált ki az olvasók elméjében. A leggyakrabban arról feledkezünk meg, hogy mindhárom könyvnek sikerül átugrani a valóságon és belépni a teljes fantasztikum birodalmába... de ugrás közben mi sem maradunk hátra, hanem valamiképp, bűvös és csodás módon, életünk nagy kalandját is megtapasztalhatjuk. És ez legalábbis több mint "jó"! Ez nagy siker. (Stephen King)

Daniel Keyes - Virágot ​Algernonnak
Ennek ​a regénynek rendhagyó a története: először novella volt, szépirodalmi és tudományos-fantasztikus antológiáknak egyaránt kedvelt darabja, utána televízió-dráma lett belőle, s csak azután teljes jogú és méretű regény. Nem véletlen, hogy a tudományos-fantasztikus irodalom is magának követeli Keyes művét: a gyengeelméjű Charlie Gordon zsenivé operálása, majd eredeti állapotába való rohamos visszahanyatlása valóban hálás témája lehet a science fiction népszerű műfajának. De ez a regény több merőben fantasztikus témánál: mélységesen hiteles lélektani rajza egy rokonszenves személyiség fejlődésének, s a tragédiába torkolló befejezés mégsem elkeserítő, hanem felemelő: Charlie Gordon a mesébe illő pálya befutása és a végső zuhanás után is megőrzi emberi tartását, élni akarását, optimizmusát.

Őz Zsolt - Rakenroll
Irány ​a szabadság és a rock'n'roll! Rock, életforma, ilyesmi. A Rakenroll a szabadságról szól, és a szabadság hatalmas teher, ráadásul meglehetősen kárositja az egészséget, elszűrkiti a bőrt, és folyamatos kihivások elé állitja a májat ahogy azt már egyéb forrásokból is tudhatjuk. Őz Zsolt szerencsés, hogy nem kell magában tartania fene nagy szabadságát, hanem ránk zúdithatja azt. Megvan hozzá a képessége, talán evvel próbálta a természet kárpótolni a ronda orra miatt... - Para-Kovács Imre - Talán erre mondják, hogy a szerző kis idők nagy tanúja. Sajátos, magán rock-and-roll-boy. West-balkan mitológiát gyártott, ahol mindenki sokkal szebb, mint amilyen volt, kivéve az Őzt, aki azért nem annyira hernyó, amilyennek mutatja magát. Ja és Őz az egyetlen ismerősöm, akit még soha szomorúnak nem láttam, mikor részeg. Nem sirva vigad. - Lovasi András -

Mihail Bulgakov - A ​Mester és Margarita
"A ​kéziratok nem égnek el"-mondja Woland, Bulgakov regényének talányos Sátánja, s ez a szállóigévé vált mondat a szerző munkásságának, főművének, A Mester és Margaritá-nak akár a mottója is lehetne. A regény-Bulgakov számos hánytatott sorsú írásához hasonlóan- csak jóval az író halála után, 1966-ban jelenhetett meg, s azóta világszerte töretlen a népszerűsége. A Mester és Margarita a világirodalom egyik alapműve, amelyben Bulgakov a szatíra, a groteszk és a fantasztikum eszközeivel részint szuggesztív képet fest a húszas-harmincas évek Oroszországáról, részint minden korra érvényes módon mutatja be a történelmi és személyes kínok, kötöttségek közt vergődő, hívő és hitetlen, nagyot akaró és tétován botladozó ember örök dilemmáit. Felejthetetlenek a regény figurái: Woland, aki egyszerre Sátán és a felsőbb igazságszolgáltatás képviselője; a Mester, aki a hatalmi gépezettel szemben álló Művész örök jelképévé vált, s aki regényen belüli regényben sajátos módon meséli el Jézus történetét; maga Jézus (Jesua), aki Bulgakov értelmezésében úgy elevenedik meg előttünk, mint nagyon kevés Jézus-regényben: Isten fia ő, de egyúttal modern, töprengő értelmiségi; a szörnyű fejfájással küzdő Pilátus, aki hiába látja a valódi értékeket, nem tud túllépni gyávaságán; a gyönyörűséges Margarita, aki maga az örök nőiesség...


Saját könyvtárban

Ez a kollekció nem tartalmaz egyetlen könyvet sem: Saját könyvtár


Olvasta

Ez a kollekció nem tartalmaz egyetlen könyvet sem: Olvasmányok

Kollekciók