Ajax-loader

Koletta Kisbalázs

Rate_positive 2 Rate_neutral 0 Rate_negative 0

2533 napja velünk van ma itt járt

Badge-jomunkas

Kívánságlista és stoppolások

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.

Csíkszentmihályi Mihály - Flow ​- Az áramlat
Flow ​- a szó angolul folyást, áramlást, lebegést jelentett egészen e könyv 1990-es megjelenéséig. Azóta már egy pszichológiai fogalmat jelölő tudományos kategória is, és egyben olyan szakkifejezés, amely egyre inkább a művelt köznyelv részévé válik. Nem csak az angolban: közel egytucatnyi nyelv szókészletét gyarapítja, a fordítási kísérletek ugyanis, bár voltak közöttük nagyon szellemesek, szinte egy nyelvben sem honosodtak meg. Flow - mondják németek és japánok, talán nem véletlenül, hiszen e könnyen kiejthető szó hangulatával is kifejezi azt a szellemi állapotot, amelyet jelöl. A boldogság keresése az ember alapvető törekvése, az ideális életről való elmélkedés egyidős a filozófiai gondolkodással. Mi is az, ami az embert boldoggá teheti? Csíkszentmihályi Mihály ezt az ősi problémát választotta kutatása tárgyául. A modern pszichológia vizsgálati eszközeinek széles skáláját felhasználva több mint két évtizeden keresztül gyűjtötte az adatokat elmélete kidolgozásához. E tudományos munka eredménye a tökéletes élmény elmélete, melyet e könyv most a szélesebb olvasóközönség számára is bemutat. Csíkszentmihályi professzor hosszú ideig a Chicagói Egyetem pszichológiai tanszékét vezette. A Flow-t megelőzően már több világsikert megért könyvet írt. Az életmű egyes darabjait összeköti az értelemmel megélt alkotó élet jellemzőinek kutatása.

Covers_45179
42

Ismeretlen szerző - Pszichológia ​pedagógusoknak
Tankönyvünk ​célja a pszichológia törzsanyagának összefoglalása, tanár-jelöltek és tanárok számára használható, a gyakorlattal szorosan össze-függő ismertek összegyűjtése. A szerzők szándéka szerint e tankönyvet haszonnal forgathatják az egyetemi és főiskolai tanárképzésben részt vevő hallgatók és a gyakorló tanárok egyaránt. A könyv fejezetei a pedagógus-képzés széles körben oktatott pszichológiai ismeretanyagát tárgyalják, a témakörök sorba rendezése azonban nem követi a tudományterület klasszikus felosztási rendjét, hanem a tanári képzés sajátos szükségleteiből indul ki. Az egyes fejezetek önállóan is értelmezhetők, felhasználhatók egy-egy konkrét gyakorlati probléma megoldásához, pszichológiai jelenségek hátterének, működésének jobb megértéséhez. A tárgyalt példák és esetek segíthetnek a tanároknak saját valós helyzeteik mélyebb megértésében, de nem szolgálnak konkrét javaslatokkal a tipikus helyzetek megoldására. Fontos azonban, hogy támpontokat kapjanak a helyzetek áttekintéséhez, a lényeges pszichológiai szempontok kiemeléséhez, és felismerjék a konkrét helyzetekben rejlő általános törvényszerűségeket.

Szabó T. Anna - Kerített ​tér
Kerített ​tér: ellentmondás. A teret felosztani lehet, de ténylegesen elkeríteni nem. Az ember tereket hasít magának, otthonokat és kerteket választ le a világnagy térből, de sosem zárhatja ki az életéből a fentet és a lentet, a kintet és a bentet, az égtájakat, a levegőt: a mindenséget. A szerző a zárt tér kettősségét, örömét és félelmét, a kint-bent összefüggését figyeli, kert-verseiben pedig a kis tér otthonosságának képtelenségét, a szerves és szervetlen lét megismerhetetlenségét, a fent és a lent bejárhatatlanságát mutatja meg. A kinti tér figyelmes tekintetet, a nagy lélegzetet megtartó gondolati váz viszont zárt szobát és csukott szemet követel - de az elme tükör-terében könnyen megkeveredik a kint meg a bent. Szabó T. Anna filmes kameramozgások és vágások módszerével, szinte forgatókönyvszerűen veszi számba életünk behatárolt, de korántsem korlátolt, lehetőségeikben inkább végtelen tereit.

Oroszlány Péter - Tanulásmódszertan
Franklin ​Benjámin szerint a zsenialitás 1% tehetségből és 99% szorgalomból jön létre. Valószínűleg van egy kis túlzás ebben az állításban, mégis jól kifejezi a szándék, az erőfeszítés és az akarat jelentőségét szellemi képességeink kibontakozásában. Ahogy haladsz előre a különböző iskolafokokon, egyre inkább érvényes ez a megállapítás, mert növekszik a tananyag, és egyre kevesebb a gyakorlásra szánt idő. A tanulásban szinte magadra maradsz, ezért nem közömbös, hogy milyen módszerrel tanulsz, és mennyi időt töltesz elmélyült tanulással. A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz az iskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni. Tanáraid is sokat segíthetnek, azonban mégis arra biztatunk, hogy magad láss hozzá a könyv feldolgozásához. A tanulásban ugyanis a legnagyobb jelentősége az aktivitásnak, a kedvvel végzett munkának van – ha a tanulás számodra kényszerrel, a helyzet passzív elszenvedésével jár, kevés maradandó tudásra számíthatsz. A tanulás nem öncél, és nem is az érvényesülésért vívott küzdelem eszköze, hanem lehetőség arra, hogy az emberlét teljességét megélhesd, és ezáltal emberségre, az idő haladásával pedig megtartó bölcsességre juss. Ebből a bölcsességből a memoriterek egy része is ízelítőt ad, más részük viszont szépségével gyönyörködtet, és érzelmekben gazdagít, ugyanakkor mindkettő próbára teszi akaratodat is. Értelem, érzelem és akarat, a három együtt adja lényed harmóniáját. Talán meglepő számodra, hogy egy tanulással foglalkozó könyv énekekkel kezdődik. Ha megtanulsz a hangokra, bármilyen hangra figyelni, nem lesz kérdés számodra, miért életreszóló ajándék minél több dal ismerete és a dalos kedv. Figyelem nélkül semmit nem tudhatsz meg a világról. Ezért találsz sok figyelmi gyakorlatot a könyvben – ha kitartóan végzed őket, az elmélyülés, a valamibe való belemerülés képességét erősíted magadban. A szép beszéd és a pontos fogalmazás lehetővé teszi, hogy másokkal kedvedre való kapcsolatokat építs ki. Gondolataidat szavakkal tudod a legárnyaltabban kifejezni, beszédedben nyilvánul meg legelevenebben, hogy ki vagy és mire törekszel. A beszédhez a szavakat olvasással gyűjtheted a legeredményesebben. Az élőbeszéd a hatalmas magyar szókészlethez képest kevés szót használ – ha csak erre hagyatkozol, nem leszel jó szövegértő. Pedig az írott szöveg hordozza legteljesebben az emberiség kultúráját, ezért ha nem válik kincseddé a könyv, nemcsak a tanulásban lesznek nehézségeid, hanem szellemi fejlődésed is belefullad a hétköznapiságba. Az emlékezet segít abban, hogy amit már tudsz, eszedbe is jusson. A bevésési és felidézési módszerek használata jelenti a legnagyobb segítséget a mindennapi iskolai munkában. Ha ezeket a módszereket jól begyakorolod és használatukat napi szokásoddá teszed, a számodra oly fontos sikerek sem maradnak el. Önmagadban csak akkor jutsz előbbre, ha időnként tükörbe nézel, hogy lásd magad. A tanulással kapcsolatos önismerethez segítenek hozzá az önvizsgálat kérdőívei. Tekintsd ezeket saját magad felfedezéséhez fontos eszközöknek.


Elérhető példányok

A felhasználónak nincsenek elérhető könyvei jelenleg.


Sikeres passzolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt rukkolásai, amelyek passzal végződtek.

Steiner Kristóf - Hajónaplók
Steiner ​Kristóf legújabb könyve amolyan földközi-tengeri „roadmovie”, melyben a hétköznapi kalandok mögött ott húzódik a végtelenített kis karkötő, a kabbala vékony, piros fonala. Ezek a feljegyzések az elmúlt öt év során születtek, hősei azok a lélektársak, akikkel az olvasók már sodródhattak 2009-ben Gumimatraccal a Gangeszen, tavaly pedig velük falatozhattak a szerző Lélekbonbonjaiból. A Hajónaplókat egy szürreális, ám nagyon is valós kaland köré építette: néhány évvel ezelőtt merészen válaszolt egy meglehetősen szokatlan apróhirdetésre, és hamarosan a nyílt tengeren találta magát egy vadidegennel, s – ahogy az lenni szokott – a nagyon is jól ismert démonaival. Miközben rejtélyes útitársával bejárja és végigkóstolgatja Dél-Európa tengerparti városait, hamar kiderül, hogy nem ő az egyetlen a hajókabinjukban, aki puzzle-ként próbálja összeilleszteni a szívét. Kristóf persze személyes hőseitől sem szakad el: a magyar pop kultúra kishercegét hol Hollywood aranykorába fújja el a szél, hol pedig a Velencei Filmfesztiválra evez, ahol nem csak Madonnával, de kallódó önmagával is találkozik végre. Bonne voyage! „A könyvek eleven lények, csak vannak felnőttek, akik ebben még nem hisznek. Steiner Kristóf Hajónaplók című kötete és Liz Gilbert Ízek, imák, szerelmek regénye egyszer összeakadt valami koktélpartin, e-mail címet cseréltek, és azóta rendszeresen leveleznek. Mindkettőnek megvolt már a maga élete, mikor a cyber-óceánon egymás mellé sodródott az az aranyos kis bárkájuk, és bizonyára csillogó szemmel állapították meg, hogy mindkettő csúcsra tör a nápolyi Da Michele-pizza leírásában, meg a váratlanul ajándékba kapott útitársakéban. Kristóf valószínűleg jócskán tartogat még mondanivalót valamelyik világjáró kabátkája zsebében. Eat Pray Gay” Esze Dóra

Csáth Géza - Az ​álmodás lélektana
Csáth ​Géza munkássága iránt az idő múlásával egyre nagyobb érdeklődés nyilvánul meg, méghozzá nemcsak szépirodalmi munkái, hanem tudományos dolgozatai iránt is. Igaz, az utóbbiakból jóval kevesebb jelent meg, mint az előbbiekből, holott hívei és a szakmabeliek körében köztudott, hogy Magyarországon az elsők között tette magáévá Freud elméletét, aminek nyomai novellisztikájában is fölfedezhetők. Ez a gyűjtemény javarészt ismeretlen, nyomtatásban először megjelenő elmeorvosi tanulmányokat tartalmaz, a freudi mélylélektan és álomértelmezés témaköréből, így a kötet mintegy kiegészítője a korábban megjelent Egy elmebeteg nő naplója című tanulmánygyűjteménynek.


Sikeres happolások

A felhasználónak még nincs egyetlen lezárult happolása sem.


Saját könyvtárban

Ez a kollekció nem tartalmaz egyetlen könyvet sem: Saját könyvtár


Olvasta

Ez a kollekció nem tartalmaz egyetlen könyvet sem: Olvasmányok

Kollekciók