Ajax-loader

Joseph K.

Rate_positive 189 Rate_neutral 8 Rate_negative 0

3550 napja velünk van 7 napja láttuk utoljára

Rukkaracsony_2015 Badge-feltolto-50 Badge-feltolto-1 Badge-stoppos-100 Badge-stoppos-10 Badge-stoppos-1 Badge-superdad Nyuszi_300 Nonap1_300 10000fb_300 Skellington_300 Silly_walk_300 Poe_300 Badge-orjongo Badge-jobbmunkas Badge-jomunkas Badge-onkentes Badge-hardrukkcafe_100 Badge-hardrukkcafe_20

Kívánságlista és stoppolások

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.

összes (76)

Antal István - Regény
Kuvasz ​őrizte a halott nyúl álmát. A kuvasz aki a nyúl gyilkosa volt. Lefektette maga elé a halottat és szemlélte egész éjjel, mint kínai bölcsek a békát. Így fedezte fel őket reggel a keresztlányom és elkezdett sírni.

Szilágyi Éva - Világhír-világsiker ​- Korunk híres asszonyai
... ​Megismerkedhetnek olvasóink Európa, Ázsia, Afrika és Amerika neves asszonyainak tevékenységével, küzdelmeivel - kudarcaival és sikereivel. Kirajzolódik az, hogy milyen ára van a világhírnek, világsikernek. Nem mindannyian "pozitív hősök", gyengéil és hibáik is lehetnek - emberel. Nagy tiszteletnek örvendő asszonyokat és korán híressé lett fiatalokat egyaránt bemutatunk...

Bo Bergström - Bevezetés ​a vizuális kommunikációba
A ​Bevezetés a vizuális kommunikációba egyedülállóan szemléletes és közérthető útmutató a kommunikáció iránt érdeklődők számára. Bemutatja a médiához kapcsolódó legfontosabb vizuális szakterületeket, támpontokat ad az elmélet gyakorlatba való átültetéséhez, és elmagyarázza, miként építsük fel kommunikációnkat - a stratégiától és az üzenet megfogalmazásától a designig és a befolyásolás művészetéig - úgy, hogy az elérje a megfelelő célcsoportot és a kívánt hatást. A könyv nélkülözhetetlen összefoglaló mindazok számára, akik képi és szöveges üzenetek célba juttatásával foglalkoznak, és a kor igényeinek megfelelve saját szűkebb szakterületük ismeretén túl a vizuális kommunikáció tágabb összefüggéseit is meg szeretnék érteni. Haszonnal forgathatja bárki, aki a tervezőgrafika, a reklám, az újságírás, az új médiumok, az információtechnológia, a tömegkommunikáció, a fényképezés, a filmezés vagy a televíziózás területe iránt érdeklődik.

Christian Petzold - Barbara
Drehbuch ​zum Kinofilm BARBARA - Nominiert für den Deutschen Filmpreis 2012: Barbara hat einen Ausreiseantrag gestellt. Es ist Sommer 1978. Sie ist Ärztin und wird strafversetzt. Ein kleines Krankenhaus, weitab von allem, tief in der Provinz. Barbara lebt wie in einem Durchgangslager. Nichts hält sie mehr hier. Ihr Geliebter, ein Außenhandelsmitarbeiter von Mannesmann, den sie in einer Ostberliner Frühlingsnacht kennengelernt hat, arbeitet an ihrer Flucht. Barbara wartet. Alles um sie herum, die Patienten, die Kollegen, die Nachbarn, der Sommer und das Land, interessieren sie nicht. Barbara ist kalt, für sich. Sie lebt im Transit. Das Leben nurmehr ein Durchgangslager. In diesem Sommer wird ihre Transitexistenz irritiert. Sie lernt einen Arzt kennen, Andre, auch er strafversetzt. Andre verwirrt Barbara. Ist er auf sie angesetzt? Oder hat er sich in sie verliebt? Barbara verliert die Kontrolle. Über sich. Über die Liebe. Über ihr Leben.

Nemeskürty István - A film helye, szerepe és felhasználásának módja az általános iskolai nevelésben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Valkó Mihály - Munkafüzet a film formanyelvi elemeinek megismeréséhez a gimnázium 2. osztályában
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nagy Imre - Módszertani levél "A mozgókép és a filmalkotás" című tankönyvhöz kapcsolódó filmidézetek felhasználásáról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Temenuga Trifonova - European ​Film Theory
European ​Film Theory explores the ‘Europeanness’ of European film theory, its philosophical origins, the ‘culture wars’ between ‘Continental’ and ‘Analytical’ film theory and philosophy, the major discursive and epistemological shifts in the history of Continental film theory, the relationship between Continental philosophy of art and philosophy of history and European film theory. Writing from a range of disciplines and perspectives, the contributors to this new volume in the AFI FILM READERS series offer fresh interpretations of European film theorists and illuminate the political potential of European film theory.

Gaál Béla - Filmelmélet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bert Cardullo - Five ​French Filmmakers: Renoir, Bresson, Tati, Truffaut, Rohmer
Five ​French Filmmakers: Renoir, Bresson, Tati, Truffaut, Rohmer; Essays and Interviews is, as its title indicates, a collection of essays about, followed by interviews with, five of France's major movie directors from the silent period (the early part of Jean Renoir's career) through the New Wave and beyond (even to the present, in the films of Eric Rohmer). Most critics would agree that these five men are among the most important, if not the most important, in the history of French cinema-which means, of course, that they play a significant role in the history of world cinema as well. Moreover, there are echoes of Renoir's work in Francois Truffaut's, even as there are of Robert Bresson in Rohmer. The great Jacques Tati himself is evidence of Bresson's dictum that "the soundtrack invented silence," for he made all of his comedies-otherwise filled with silence-during the sound period. Five French Filmmakers, then, is the macrocosmic French cinema in microcosm. And all the more so because this book is introduced by the seminal French theorist and critic Andre Bazin (1918-1958), who in 1957 wrote an essay (translated here by me, for the very first time) titled "Fifteen Years of French Cinema," which serendipitously spans the period from Renoir's sound pictures all the way up to the start of the New Wave. Bazin naturally talks about all the important directors, in addition to Renoir, Bresson, Tati, Truffaut, and Rohmer, working or starting their careers from 1942 to 1957, which is precisely why I have included his piece in-indeed, placed it at the start of-Five French Filmmakers.

Missing--book
François Truffaut Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - François Truffaut
"A Filmmúzeum barátai"-sorozatból

Árva Attila - Komár Katalin - A filmkészítés iskolája
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.


Elérhető példányok

A felhasználónak nincsenek elérhető könyvei jelenleg.


Sikeres passzolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt rukkolásai, amelyek passzal végződtek.

összes (265)

Paul Schrader - A ​transzcendentális stílus a filmben
"A ​filmben a természetfeletti csupán a valóság sokkal pontosabb tolmácsolása, a valós dolgok mintegy bezáródnak." (Robert Bresson) A transzcendentális (latin) jelentése: természetfeletti, érzékekkel nem észlelhető. „A film számára a valóságon túli tapasztalatok közvetítése nehézséget jelent nem csupán a gyakran emlegetett képi reprodukció tökéletessége, hanem a fiImi elbeszélésmód értelmezésének realisztikus konvenciója miatt is” - fogalmazta meg 2001-ben Gelencsér Gábor "Láss Csodát! - Film és transzcendencia" című tanulmányában. E kötet - Paul Schreder tolmácsolásában - három filmrendező életművére építve mutatja be, hogyan lehet mégis megközelíteni a Megközelíthetetlent...

Paul Schrader - A ​transzcendentális stílus a filmben
"A ​filmben a természetfeletti csupán a valóság sokkal pontosabb tolmácsolása, a valós dolgok mintegy bezáródnak." (Robert Bresson) A transzcendentális (latin) jelentése: természetfeletti, érzékekkel nem észlelhető. „A film számára a valóságon túli tapasztalatok közvetítése nehézséget jelent nem csupán a gyakran emlegetett képi reprodukció tökéletessége, hanem a fiImi elbeszélésmód értelmezésének realisztikus konvenciója miatt is” - fogalmazta meg 2001-ben Gelencsér Gábor "Láss Csodát! - Film és transzcendencia" című tanulmányában. E kötet - Paul Schreder tolmácsolásában - három filmrendező életművére építve mutatja be, hogyan lehet mégis megközelíteni a Megközelíthetetlent...

Kovács Tivadar - Kovácsné Cohner Judit - Ozsváth Miklós - Adatkezelés ​az MS Access 7.0 alkalmazásával
Furcsa ​könyvet tart kezében az Olvasó. Furcsa, mert a szerzők sokra vállalkoztak: a MIcrosoft egyik legnagyobb terjedelmű, legátfogóbb szoftverjének, az MS Access-nek ismertetésére úgy, hogy könyvünk kézikönyv-funkción túl tankkönyv és esettanulmány is legyen, Így aztán helyet kapott a könyvben az Access elemeinek ismertetésén túl az elméleti alapokkal foglalkozó fejezet (az SQL és az adatbázis-tervezés alapjai), valamint egy kidolgozott példa is.

Bolberitz Pál - Bevezetés ​a logikába
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Walter Murch - Egyetlen ​szempillantás alatt
Szerzőifilmes ​Könyvtár 1. kötet Ez a kötet egy rendkívüli utazás a film vágásának roppant bonyolult, de annál izgalmasabb világába.

Jlg_bor%c3%adt%c3%b3
JLG ​/ JLG Ismeretlen szerző
14

Ismeretlen szerző - JLG ​/ JLG
„Azt ​hiszem, lehet logikát találni abban, amit eddig rendeztem.” – mondja Jean-Luc Godard. „Filmet csinálni, ez minden. Egyszerre élvezettel és komolyan kell őket csinálni. Ha komolyan csinálunk valamit, akkor láthatjuk, hogy nem lehet akárhogyan leforgatni, mert különben nem létezik. A film, ha lehet ezt mondani, valamiféle külső pszichoanalízis. Ha valaki sokat foglalkozik magával, attól beteg lesz, de azt is jelenti, hogy beszélgetni akar valakivel. Amikor valaki kétségbe van esve, nem mosdik. A mai filmek zöme nem mosdik már.”

Bódy Gábor - Egybegyűjtött ​filmművészeti írások 1.
Kevés ​olyan filmrendezőt ismer a filmtörténelem, akiben a mesterségbeli tudás - az anyag (a celluloid, a videoszalag), az eszközök (kamera- és optikafajták) alapos ismerete - és az elméleti felkészültség, s a képzelet ereje olyan egységben és egymást segítve létezett, mint Bódy Gábor alkotó személyiségében. Az 1970-es években, a magyar társadalom válságos esztendeiben, a hazai és külföldi új hullámok elernyedése után volt ereje újakra törni, a kísérletezés útjára lépni. Jelszavai: új érzékenység - új narrativitás. Jellemzően: a jelszavak álltak tőle a legmesszebb. A jó fogalmazás szépirodalmi kísérletei után fordult tudatosan a film, mindenekelőtt mint nyelvezet tanulmányozása felé, melynek eredményeképpen jól ismerte a legkorszerűbb filmelméleti munkákat, s jó néhány nemzetközi színvonalú írásával maga is hozzájárult annak magas kvalitású műveléséhez. Szerette és gyakran idézte Kölcsey Ferencet, aki szerint a nyelvnek legfőbb művelői: a filozófus és a poéta. Talán azért is, mert Bódy Gábor nemcsak a filmről való gondolkodás egyik legnagyobb alakja a modern filmben, hanem mert - idővel - egyre erősebben mutatkozott meg poétikai ereje is. Különös műve, a Filmiskola, bizonyára ezért tud felemelkedni az ismertterjesztés szintjéről, s lesz „belülről" megfogalmazott filmkészítési gyakorlat, amely nemcsak praktikus ismeretekkel szolgál, de „átörökíti" azokat kérdéseket, problémákat is, amelyekre adott egyéni válaszok nélkül nem létezik a filmről való alkotói gondolkodás. Poétikája természetesen játékfilmjeiben - a magyar filmművészeti maradandó értékeit jelentő - az Amerikai anzixban, a Nárcisz és Psychében, a Kutya éji dalában bontakozik ki legteljesebben, feledhetetlenül. Bódy Gábor filmművészeti írásai ennek a nyugtalan, újakra kész elhatározásoknak s belső forrongásokkal telített alkotói műhelynek elgondolkodatóan lelkesítő dokumentumai. A műfaji sokféleség - elméleti tanulmányok, tűpontos filmelemzések, filmötletek, szinopszisok, nyomtatásban először napvilágot látott forgatókönyvek, (Agitátorok, Amerikai anzix stb.) - színesíti az olvasó kalandját, amelynek során felismer(het)i az állandót is: a gondolkodásra, reflektálásra mindig kész szerzői karaktert. Ez a magyarázata annak, hogy Bódy Gábor filmművészeti írásai - a szó legnemesebb és legteljesebb értelmében - izgalmas olvasmányok. Kötetünk a Bódy Gábor Egybegyűjtött filmművészeti írások című sorozat első darabja.

Paul Schrader - A ​transzcendentális stílus a filmben
"A ​filmben a természetfeletti csupán a valóság sokkal pontosabb tolmácsolása, a valós dolgok mintegy bezáródnak." (Robert Bresson) A transzcendentális (latin) jelentése: természetfeletti, érzékekkel nem észlelhető. „A film számára a valóságon túli tapasztalatok közvetítése nehézséget jelent nem csupán a gyakran emlegetett képi reprodukció tökéletessége, hanem a fiImi elbeszélésmód értelmezésének realisztikus konvenciója miatt is” - fogalmazta meg 2001-ben Gelencsér Gábor "Láss Csodát! - Film és transzcendencia" című tanulmányában. E kötet - Paul Schreder tolmácsolásában - három filmrendező életművére építve mutatja be, hogyan lehet mégis megközelíteni a Megközelíthetetlent...


Sikeres happolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt happolásai, amelyeket átvett. Reméljük rerukkolja azokat, amiket elolvasott. :)

összes (220)

Zádor András - Karel ​Čapek
„Az ​a körülmény, hogy Zádor András személyesen ismerte Capeket, többször találkozott vele, segíti őt abban, hogy érzékeltesse az író egyéniségét, a tanú hitelességével számoljon be. Zádor András könyvét haszonnal forgathatja mindenki, aki érdeklődik századunk irodalma, Capek kivételes írói teljesítménye iránt”

Arno Schmidt - Tudósköztársaság
A ​hazai olvasók többségének aligha cseng ismerősen Arno Schmidt neve. A modern német irodalom e legkülönösebb, ha nem különc írójának műveiből egy-két ízelítőre futotta csak eddig magyarul. Pedig merészen innovatív hatása az író 1979-ben bekövetkezett halála után méginkább felerősödött. Hasonlíthatatlan óriás-művére - amely a Zuboly álma címet viseli -, mint a posztmodern egyik alapművére szokás hivatkozni. A Tudósköztársaság vérbeli Arno Schmidt regény. Kegyetlenül végletes vélemény egyénről, nyelvről, társadalomról, politikáról: negatív utópia. Schmidt excentrikus stílusa a regény meghökkentő áttételeiben, fordulataiban, fonetikai és grammatikai csavarásaiban is megmutatkozik, amelyet most Adamik Lajos remek fordításában követhet a modern irodalom exkluzivitásaira fogékony olvasó.

Colin Simpson - Colin Simpson - A ​Lusitania elsüllyesztése
1915. ​május 7-én az ír partok közelében egy német torpedó találata következtében 18 perc alatt elsüllyedt az akkori világ egyik legnagyobb utasszállító hajója, a Lusitania. A támadás következtében 1200 utas vesztette életét, az USA pedig hadba lépett az antant oldalán. A párját ritkító katasztrófáról azonban már akkor sok mindent rebesgettek! A körülmények gondos vizsgálata sok titkot felfedett, de a hivatalos iratok egy része mindmáig hozzáférhetetlen. Könyvében a szerző sorra veszi a száraz tényeket és dokumentumokat, szinte újra lepergetve a történteket. A hírhedt eset számos új vonása kerül felszínre, a szálak pedig igen messzire, három nagyhatalom kormányának tagjaihoz vezetnek...

André Devigny - A ​halálraítélt megszökött
Franciaország ​náci megszállása idejét idézi fel ez az izgalmas történelmi regény, amely ugyanakkor dokumentumregénynek is felfogható. Ugyanis a francia ellenállási mozgalom legendás hősének, Devigny főhadnagynak emlékiratáról van szó, arról, hogyan sikerült a hősnek a hírhedt Montluc-erődből - kalandos úton - megszöknie. Nem túlzás, ha a cselekményt Monte Cristo If várából történő legendás kiszabadulásához hasonlítjuk...

Szabó László - Bűnügyi ​múzeum
A ​bűnügyi irodalom kedvelői örömmel veszik kézbe Szabó László újabb kötetét, amelyben - ha lehet - még az előzőekben közölteknél is érdekesebb, izgalmasabb bűnesetekről kap színes beszámolót. A szerző hiteles dokumentumok felhasználásával vezeti végig az olvasót az első világháború előtti évek nagy szélhámosságaitól napjaink bűncselekményeiig. Szélhámosok, sikkasztók, rablók és gyilkosok az egyes történetek szereplői. A közölt történetek nem a fantázia szülöttei, hanem korunk valóságának tartozékai. Az ismert és népszerű újságíró nem egyszerűen "ismerteti" az eseményeket, hanem mindig megkeresi azt a fonalat, amelyen elindulva feltárja az esetet kiváltó okokat, s az olvasó levonhatja a megfelelő tanulságot.

Zsolt István - A ​pálya közepén
Örömmel ​jelenteti meg a Magvető Kiadó Zsolt Istvánnak, a kitűnő, világszerte ismert labdarúgó-játékvezetőnek irodalmi értékű emlékezéseit több évtizedes sportpályafutásáról, amelyről így vall könyvében: "Ha valaki annyira szereti a legnagyobb tömeget megmozgató sportot, mint én, és annyira szeret egyedül lenni, mint én, akkor csak ott találkozhatunk: a pálya közepén... Itt senkihez nem tartozni, itt mindenek fölé emelkedni, itt mindent és mindenkit kézben tartani, elérni egy vacak síppal a tökéletes magányt, ez volt az értelme az én kedves szenvedélyemnek, a játékvezetésnek." Tulajdonképpen mi is a szerepe a játékvezetőnek? Némi öngúnnyal válaszol a kérdésre A pálya tartozéka című fejezet: "Tartozék a vonalazás, a gyep meg a sarokzászló meg a kapufa. Meg a játékvezető." A könyv lapjain egymás után elevenednek meg a magyar labdarúgás felejthetetlen - néha kellemetlen - epizódjai: az 1954-es svájci világbajnokság, ahol szó esik a Sztárokról, "akik szerették a pénzt, de rajongtak a labdáért", no meg rólunk is, a Szurkolóról...; a Fapálcikás mozaikok című fejezetben az 1964-es tokiói olimpia: "...egy ország, több mint százmillió emberrel, ahol nincs egyetlen szék, ágy, kés, villa..." És a 6:3.

Glauziusz Tamás - Pajkos ​nő az árnyas utcán
E ​mű szereplői: Gertrudis, Bánk bán, Biberach, Melinda, Izidóra, Petur, Myska bán és a többi békétlen, főhőse pedig Ottó, "a gaz meráni". Igen, Katona József drámájának halhatatlan alakjai elevenednek meg sajátosan e könyv lapjain, de mielőtt a klasszikusokat esetleg kevésbé kedvelő olvasó visszatenné a polcra a kötetet, eláruljuk: nem a Bánk bánt tartalmazza, hanem Glauziusz Tamás "giccsregény"-ét, s az előbb felsorolt szereplők az 1980-as évek elején, Budapesten élnek, s egy filmstúdióban dolgoznak. Melindát pedig nem Ottó csábítja el, hanem fordítva: "a gaz meráni" kerül az álnok Melinda hálójába. E furcsa szerelem története ez a könyv. Ilyen kifordult világgal találkozhatunk a Pajkos nő az árnyas utcán című giccsregényben, mely a mai negyvenévesekről szól. Értelmiségi környezetben játszódik, értelmiségi életérzés fogalmazódik meg benne. A főhős egy magát dandynek elhitetni akaró, Woody Allen-es, csetlő-botló figura, akinek kisebbségi érzéseinél csak az önbizalma nagyobb, hogy hívek maradjunk a regény iróniájához. Nem igazán "nemzedéki" tehát ez a mű, nincs itt semmiféle nemzedék. Magányos szívek vannak, bús önsorsrontók. Magánügyek, igen, az embert éppen csak tönkretevő semmi kis szívügyek, s aki nem elég cinikus, még el is vérezhet rajtuk. Éppen erről a szivárványos semmiről szól Glauziusz Tamás regénye.

Bihari Mihály - Bíró Zoltán - Lengyel László - Király Zoltán - Kizárt ​a párt
Lengyel ​László: "Én örültem volna, ha a magyar gazdaság kijön a bajból, nem magamat akartam igazolni a csőddel. Minden fórumon el kell mondanunk, hogy ég a ház! Mert a Tűz van babámban Milos Forman olyan jól lefilmezte, hogy az nem megoldás, ha az öreg parasztot megfordítjuk, hogy ne lássa, ég a háza. Mert most ezt csináljuk. Hátat fordítunk és hátat fordíttatunk mindenkivel: Nem ég! De mi megmondtuk, hogy ég." Bihari Mihály: "Ezt a kizáró határozatot nem egyszerűen azért tartom károsnak és politikai hibának, mert személyemet érinti, hanem mert alkalmas arra, hogy a társadalom és a párttagság széles rétegeiben megrendítse a hitet és a bizalmat abban, hogy a párt jelenlegi vezetése, illetve a KEB tagjai valóban a demokratikus kibontakozásnak és a párt történelmi megújulásának a hívei." Bíró Zoltán: "A társadalom egésze, és ezen belül a párttagság is kezdett ingerültté válni attól, hogy a hatalomhoz való ragaszkodásnak ideges - olykor hisztérikus - változata alakult itt ki az elmúlt években. A párttagság kezdett elégedetlenné válni a saját vezérkarával." Király Zoltán: "Radikális személycserékre van szükség, mert egészen új gondolkodású emberek kellenek. Másfajta struktúrában gondolkodni, csak egészen másképpen gondolkodó emberek tudnak. Azok, akik ezt 40 éve csinálták, nem tudnak megváltozni."


Saját könyvtárban

Ezek a felhasználók jelezték, hogy megvan nekik a könyv.

összes (1571)

Missing--book
XIV. Magyar Játékfilmszemle Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - XIV. Magyar Játékfilmszemle
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zádor András - Karel ​Čapek
„Az ​a körülmény, hogy Zádor András személyesen ismerte Capeket, többször találkozott vele, segíti őt abban, hogy érzékeltesse az író egyéniségét, a tanú hitelességével számoljon be. Zádor András könyvét haszonnal forgathatja mindenki, aki érdeklődik századunk irodalma, Capek kivételes írói teljesítménye iránt”

Missing--book
XII. Magyar Játékfilmszemle Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - XII. Magyar Játékfilmszemle
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Missing--book
III. Magyar Játékfilmszemle Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - III. Magyar Játékfilmszemle
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Michel Foucault - Nyelv ​a végtelenhez
Michel ​Foucault munkássága kétségkívül a század legnagyobb hatást kiváltó szellemi teljesítményei közé tartozik. Az utóbbi években Magyarországon is jól láthatóan megélénkült a Foucault iránti érdeklődés; a mind nagyobb számban megjelenő fordítások és értelmezések egyértelműen jelzik, hogy a francia gondolkodó munkái témájává és ösztönzőjévé váltak a honi szellemtudománynak. A Nyelv a végtelenhez című válogatás átfogja Foucault harmincéves kutatói pályának az egészét, kezdve az 1954-es híres Binswanger-előszóval, egészen A szexualitás története 1984-ben megjelent második és harmadik kötetének programját meghatározó tanulmányokig.

Erwin Panofsky - A ​jelentés a vizuális művészetekben
Erwin ​Panofsky német művészettörténész a művészettörténet terminológiájának egyik megalkotója. Legnagyobb érdeme az ikonológiai módszer kidolgozása. Ezt taglalja a "A jelentés a vizuális művészetekben" című műve. Panofsky az ikonográfiai-ikonológiai értelmezést három szintre osztja: preikonografikus leírás, ikonográfiai elemzés, ikonológiai elemzés. Művében ezeket a lépcsőfokokat híres művészek alkotásainak elemzésével példázza alá és magyarázza meg. Panofsky kétség kívül a művészettörténeti elemzések egyik legfontosabb módszerét dolgozta ki, könyve pedig fontos szakirodalom ezen, az azóta már külön tudományággá emelkedett módszertan megértéséhez.

Ismeretlen szerző - MAFILM ​- Társulás Film- és Videó Stúdió 1981-85
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gilbert Adair - Álmodozók
Világszerte ​nagy sikert arató könyv, melyből Bernardo Bertolucci készített hasonló kritikai elismeréssel fogadott filmalkotást. Gilbert Adair regénye 1968 tavaszán játszódik, Párizsban. A város ébredezik téli álmából, s a levegőben ott a társadalmi és politikai megújulás titokzatos szelleme... Théo azonban ikertestvérével, Isabelle-lel és amerikai barátjukkal, Matthew-val együtt, csak egy másik fajta, függőséget okozó álomra tud gondolni: a Cinémathcque Française-be járnak filmet nézni. Mozimán társaikkal együtt estéről estére elfoglalják helyüket a legelső sorban, és telhetetlenül bámulják a hatalmas, fehér vásznon villódzó képeket. Amikor a francia kormány a Cinémathcque bezárásával megfosztja őket állandó programjuktól, Théo, Isabelle és Matthew lassanként tulajdon, hermetikusan zárt világába vonul vissza, a rögeszmés játszmák, megpróbáltatások, megalázások és szexuális játékok levegőtlen univerzumába, amelyben ugyanolyan nem-törődömséggel szabadulnak meg ruháiktól, mint gátlásaiktól. A szédítő szabadesésnek csak az vet véget, hogy a külvilág tragikus módon betör lefüggönyözött lakásukba, s az elmebajt még nagyobb tébollyal tetézi.


Olvasta

Ezek a felhasználók olvasták már a könyvet.

összes (183)

999645590a
elérhető
0

Dobai Péter - Lavina
A ​százados az osztályvezetőt nézi, kis szünet után megköszöni az anyagot: - Ha kérdeznem kell valamit, hívatni fogom az elvtársakat... - Solti magára marad az egész üzem személyi dokumentációjával, belelapoz, néhány lapot végigolvas, feláll az asztaltól, rágyújt, kinéz az ablakon, látja, hogy az üzem dolgozói a műhelyek és az adminisztrációs épület közötti betonozott térségen állnak, beszélgetnek, néznek az irodaépület felé. Egy rendőr lép be, jelenti a nyomszakértőt: - Százados elvtárs: sértett Szurdoki Miklós ujjlenyomatain kívül még a következő ujjlenyomatokat tudtuk azonosítani a pénztárszobában: Ferencné született Tolnai Jolán pénztárosnőét és Vajda Anna takarítónőét. - Értem... ezek mint tettesek nem jöhetnek számításba nyilván. - Nem. Ismét belép a rendőr, jelenti a zárszakértőt: -Százados elvtárs, egy fontos körülményre szeretném felhívni a figyelmét: megállapítottam, hogy a páncélszekrény zárrendszerét a zárhoz és az ilyen rendszerű, egyébként elavultnak számító lemezszekrényekhez egyáltalában nem értő, még a legelemibb ismeretekkel sem rendelkező tettes vagy tettesek kísérelték meg kinyitni... A durva, erőszakos behatolási mód abszolút kezdőre vall...

Jean-Luc Godard - Bevezetés ​egy (valódi) filmtörténetbe
„A ​film művészettörténete nemcsak stílusokat, műfajokat, iskolákat metsz keresztül, de magukat a filmeket is, hiszen egyetlen filmben több hagyomány is keresztezheti egymást. A »valódi filmtörténetet«, ahogy Godard nevezete, ezért nem dokumentumok, nyilatkozatok, gyártási statisztikák vagy szerzői életrajzok, hanem mélyreható formai elemzések alapján lehet csak megírni.” (Kovács András Bálint)

Bikácsy Gergely - Bolond ​Pierrot különös kalandja I.
„Bikácsy ​Gergely szereti a mozit, mindenekelőtt a francia filmet, azon belül is az új hullámot s elsősorban Godard-t. A szerzőnek ez a cseppet sem komolytalan jellemzése a kötet lényegére utal: szubjektív filmtörténetet olvasunk, egy mozibolond filmtörténetét.” (Gelencsér Gábor)

Bikácsy Gergely - Bolond ​Pierrot moziba megy
A ​matematika érettségi előestéjén remegő daccal a Dunába dobtam minden tankönyvemet. Sürgős dolgom volt, aznap mutatták be a Szerelmem Hiroshima című új, francia filmet. Az újságokban róla vitatkoztak igazi eszme kritikusok, akik némi büszkeséggel közölték, hogy még nem is látták. A matematikához sajnos nehézfejű voltam és a híres gimnáziumtól, ahová jártam, hideglelősen féltem. A mozik sötét nézőterére bújtam, hogy ne üldözzön Párizs? Akkortájt oda csak disszidálni lehetett, vagy még azt sem, az én Bakonyom a Filmmúzeum maradt. Pusztuljatok bilincses iskolák, kiáltottam volna szabadon, de gyáván tovább bifláztam. Aztán telt-múlt az idő és megnéztem a Bolond Pierrot-t is. Akkor kicsit bátrabb lettem. Bikácsy Gergely

Walter Murch - Egyetlen ​szempillantás alatt
Szerzőifilmes ​Könyvtár 1. kötet Ez a kötet egy rendkívüli utazás a film vágásának roppant bonyolult, de annál izgalmasabb világába.

Paul Schrader - A ​transzcendentális stílus a filmben
"A ​filmben a természetfeletti csupán a valóság sokkal pontosabb tolmácsolása, a valós dolgok mintegy bezáródnak." (Robert Bresson) A transzcendentális (latin) jelentése: természetfeletti, érzékekkel nem észlelhető. „A film számára a valóságon túli tapasztalatok közvetítése nehézséget jelent nem csupán a gyakran emlegetett képi reprodukció tökéletessége, hanem a fiImi elbeszélésmód értelmezésének realisztikus konvenciója miatt is” - fogalmazta meg 2001-ben Gelencsér Gábor "Láss Csodát! - Film és transzcendencia" című tanulmányában. E kötet - Paul Schreder tolmácsolásában - három filmrendező életművére építve mutatja be, hogyan lehet mégis megközelíteni a Megközelíthetetlent...

Jlg_bor%c3%adt%c3%b3
JLG ​/ JLG Ismeretlen szerző
14

Ismeretlen szerző - JLG ​/ JLG
„Azt ​hiszem, lehet logikát találni abban, amit eddig rendeztem.” – mondja Jean-Luc Godard. „Filmet csinálni, ez minden. Egyszerre élvezettel és komolyan kell őket csinálni. Ha komolyan csinálunk valamit, akkor láthatjuk, hogy nem lehet akárhogyan leforgatni, mert különben nem létezik. A film, ha lehet ezt mondani, valamiféle külső pszichoanalízis. Ha valaki sokat foglalkozik magával, attól beteg lesz, de azt is jelenti, hogy beszélgetni akar valakivel. Amikor valaki kétségbe van esve, nem mosdik. A mai filmek zöme nem mosdik már.”

Morsányi Bernadett - Egyedül ​szembejövet
Morsányi ​Bernadett Dobai-monográfiája nemcsak egy részben ismert, részben elfelejtett, részben félrevonult alkotó egészében izgalmas és felkavaró életművét rajzolja újra, hanem egy olyan szellemi perspektívát rekonstruál, amely átható fényt vet mintegy ötven év kormozgásaira, felragyogtatva annak egyes sűrűsödési és csúcspontjait is. A Dobai-életmű komplexitásával együtt egy lehetséges, de sok érdek által félretolt, alternatív irodalmi gyakorlatot mutat fel, amelyet a képi gondolkodás (film) és a nyelvi rendszerkutatás formaalkotó érvénnyel alakított. A világhírű Mephisto (Szabó István filmje) írója, a filmtörténeti jelentőségű Archaikus torzó alkotója, a Csontmolnárok (regény) és az Imago (elbeszélés) képalkotója, a Kilovaglás egy őszi erődből és az Egy arc módosulásai (verseskötetek) képinyelvi mesterpionírja egyenként és együtt utánozhatatlan modellt alkot, amelyben az esendő és heroikus élet merevül időtlen műalkotásba. Ez a könyv sokat tesz azért, hogy ismerjük Dobai Pétert, az emlékezetünk épségéhez nélkülözhetetlen alkotót. (Szkárosi Endre) MORSÁNYI BERNADETT 1981-ben született Budapesten, író, irodalomtörténész. Kötete: A Sehány éves kisfiú és más (unalmas) történetek (2015)

Kollekciók