Ajax-loader

Péter Zoltán Molnár

Rate_positive 102 Rate_neutral 8 Rate_negative 1

3185 napja velünk van 1557 napja láttuk utoljára 1557 napja hibernálva van

Badge-stoppos-10 Badge-stoppos-1 Rukkola_plecsni_xmas_300x300 Rukkaracsony_300 Santa_300 Meetoff_300 Badge-orjongo Badge-jobbmunkas Badge-jomunkas Badge-onkentes Badge-aktivista Badge-hardrukkcafe_100 Badge-hardrukkcafe_20

Kívánságlista és stoppolások

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.

összes (491)

Dénes Gizella - Csodálatos ​fazekas
Az ​1850-es évek Fünfkirchenjében, amikor még német szóval tereferéltek a városka polgárai, valamely tekervényes utcában volt egy kis bolt. Oroszlay Miklós hangszer és nürnbergi áru kereskedése. Ebben az öreg, igénytelen boltban találkozunk először a regény szereplőivel, de ők már magyar emberek. A vén Oroszlay Miklós, boltos, azután két fia, a világot járt nyughatatlan Tamás és a művészetekről álmodozó, de szorgalmas, kitartó kereskedő, Vilmos. Utóbbi a regény hőse is, ő lesz az, aki hosszas készülődés után a mecsekalji városkájának halhatatlanságot ad, világra jön a híres pécsi majolika. A szereplők mögött láthatóvá válik egész Fünfkirchen, a biedermeier-hangulatok kényelmes álmaiból nehezen ébreszthető lakosság, akik a gyárkémények magasba szökő füstje mögött csak nehezen eszmélnek rá, hogy új korba értek.

Seth Godin - Minden ​marketinges sztorizik
Seth ​Godin három kérdése azokhoz, aki terméket vagy szolgáltatást árulnak: Mi a történeted? Hisznek-e benne az emberek? Igaz-e a történet? Minden marketinges mesemondó. Ha ügyes, a vásárlók elhiszik a történetét, azt, hogy a bor ízletesebb a méregdrága pohárból, hogy egy kétszer drágább Porsche nagyságrendekkel jobb, mint a Volkswagen. Elhisszük, hogy egy tízezrekbe kerülő sportcipő menőbb és tartósabb a filléres darabnál. Pedig ez csak attól válik igazzá, hogy hiszünk benne. Seth Godin legújabb botránykönyvében bebizonyítja, hogy a jó marketinges sosem a termék jellemzőire koncentrál, hanem elmond egy történetet, amiben az emberek hinni akarnak. A mai világban a választási lehetőségek száma korlátlan. Vállalkozások és emberek marketing nélkül már nem boldogulhatnak. A marketing nem más, mint történetmesélés, akár igaz a mese, akár nem. Gondoljunk az iPhone-ra vagy a Coca-Colára: a marketing akkor sikeres, ha a beleillik a világképünkbe, és a barátainknak is mesélünk a termékről. De vigyázat: a hazug marketing mindig elbukik. Ezt a leckét a telemarketingesek, dohánygyárak és demagóg politikusok már drága pénzen megtanulták. Merjünk történeteket mondani! Seth Godin szavaival: ”A történetek segítségével könnyebben megértjük a világot. Ha van egy jó ötletünk, nem tudjuk másként elterjeszteni, mint mese segítségével. A marketing nem feltalálta, csupán tökéletesítette az elbeszélést.”

Amin Maalouf - A ​keresztes háborúk arab szemmel
A ​libanoni származású francia író, Amin Maalouf, aki mellesleg keresztény, talán elsőként írta meg a keresztes háborúk történetét az arabok szemszögéből. Könyve, ami 1983-ban a "Les croisades vues par les arabes" címmel jelent meg Párizsban, a korabeli arab forrásokat felhasználva hitelesen tárja elénk azt a korszakot, amikor a keresztes lovagok Jeruzsálem felszabadítására a Szentföldre mentek. A pápaság szent háborúnak nevezte, mivel a legfontosabb keresztény kegyhely felmentését várta tőle. Szinte rákényszerítette az összes, magát kereszténynek tartó államfőt, vagyen részt rajta. Az igaz vallásosság eszményképévé emelte a szentföldi harcokat. Természetesen nem mindenki követett ilyen szép eszményeket, sokan elsősorban a kalandok és a pénzszerzés miatt indultak útnak. Az arabok számára ugyanakkor mindez egy óriási tragédiát jelentett, ami lényegében még a mai napig is meghatározza a nyugati emberről kialakított képüket. Nem véletlen, hogy minden nyugatról jött, illetve európai embert bizalmatlanul szemlélnek, és még manapság is frandzsnak neveznek, ami a franciák arab elnevezéséből származik. A kortárs arab írók sose említik a keresztes háborúk kifejezését, mindenhol frank megszállásról vagy frank háborúról beszélnek. Maalouf könyve nagyon értékes adalékokkal szolgál arról, hogy a mit sem sejtő arab világnak - a maga belső ellenségeskedéseivel és hatalmi harcaival - micsoda megrázkódtatást jelentettek a rájuk törő európai lovagok. Sokan valamiféle isteni igazságszolgáltatásnak tartották ezt az új ellenséget, és csak viszonylag későn jutottak el odáig, hogy megszervezzék az ellenállást, amit ők is szent háborúnak, vagyis dzsihádnak neveztek el. Nem véletlen, hogy a mai ember számára is közérthető ez a kifejezés, bár már viszonylag megváltozott tartalommal, hisz mostanság inkább az Izrael elleni harcot jelöli. Azonban ez korántsem az egyetlen hasonlóság a mai és a korabeli szent háború között. Mindenki arra gondolna, hogy a terrorizmus teremtette az ún. öngyilkos merénylőket, de ez egyáltalán nem helytálló. Számomra megdöbbentő volt olvasni, hogy már ekkor - majdnem egy évezreddel ezelőtt - megalakult egy fanatikus szekta, akik politikai gyilkosságokat hajtottak végre. Az emberek rettegtek tőlük, mert aki egyszer szembekerült velük, az biztosan tudhatta, hogy valamikor bosszút állnak rajta. Nem kegyelmeztek senkinek, és akit egyszer kiszemeltek maguknak, azt csak valami isteni csoda menthette meg. Itt most senki se gondoljon valami önmagukat felrobbantó emberekre, de miután gyilkosságaikat mindig nyilvános helyen hajották végre, ahonnan semmi esetre sem menekülhettek volnak el, ezért lényegében nem sok különbség volt köztük és mai társaik között. Olyan pontossággal, hidegvérrel és alaposan megtervezetten gyilkoltak, és oly hihetetlen közönyösséggel mentek ezután a halálba, hogy sokan úgy vélték hasis hatása alatt állnak, és "hasisíjun" vagy "hasasin" néven kezdték emlegetni őket. A szó később az "aszaszin" változatban lett közismert, sőt 'orgyilkos' értelemben néhány nyelvbe be is került. Természetesen a fentiek csak egy részét képezik a könyv alapos és szerteágazó leírásainak, ahol szinte hónapról hónapra követhetjük nyomon a történéseket. Maalouf bár történelmi tanulmányt írt, mégis olyan olvasmányos, sőt regényszerű a munkája, hogy bárki nyugalommal a kezébe veheti - szakemberek és a téma iránt érdeklődők egyaránt. Ajánlanám ezenkívül azoknak, akik a másik oldal szemszögéből is meg akarják ismerni a világtörtélemnek ezt a véres időszakát. Érdemes elolvasni, mert sok mindent máshogy értékelnénk az arabok viselkedésében, és jobban megértenénk a közelmúlt egyes eseményeinek mozgatórugóit is. Forrás: Amin Maalouf: A keresztes háborúk arab szemmel. Európa Kiadó. Budapest 2002

Sue Hadfield - Gill Hasson - Asszertivitás
Unod ​már az olyan önfejlesztő könyveket, amelyek tele vannak érthetetlen szakkifejezésekkel, és a gyakorlatban tulajdonképpen használhatatlanok? A Scolar Kiadó új könyvsorozatának első kötetében csak egyetlen idegen szót kell megismerned: Asszertivitás. Ez az érdekeid érvényesítését jelenti oly módon, hogy mások igényeit is figyelembe veszed. A több évtizedes szakmai tapasztalatokkal rendelkező szerzőpáros nagy sikerű könyvében közérthetően fejti ki a témát, és konkrét élethelyzeteket mutat be, melyek segítségével Te is megtanulhatsz asszertív lenni önmagad, valamint családod, barátaid, szűkebb és tágabb környezeted érdekében.

Dale Carnegie - Hogyan ​szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket
A ​KÖNYV HASZNA 12 PONTBAN Kizökkent a kitaposott szellemi kerékvágásból; új gondolatokat, új ötle-teket, új becsvágyat ébreszt. Könnyen és gyorsan szerzel barátokat. Nő a népszerűséged. Megnyered az emberek rokonszenvét. Nő a befolyásod, a tekin-télyed és a kezdeményező-képességed. Új ügyfeleket, új vevőket szerez. Emeli a jövedelmedet. Jobb kereskedővé és jobb irányítóvá tesz. Megérted a panaszkodó-kat, elkerülöd a vitát, kellemes és barátságos lesz a kapcsolatod ember-társaiddal. Jobb előadót, szórakoztatóbb társalgót farag belőled. Rájössz, hol kell ügyes pszichológiai fogást bevetned a mindennapi munkában. Magaddal tudod ragadni munkatársaidat. FONTOS ÜZENET AZ OLVASÓNAK! Még olyan műszaki pályán is, amilyen a mérnöké: az egyén anyagi eredményeinek körülbelül 15 százaléka írható a technikai tudás javára, és mintegy 85 százalék az emberi érintkezés technikájában mutatott ügyességnek köszönhető.

Paul A. Samuelson - William D. Nordhaus - Közgazdaságtan
Paul ​Samuelson Közgazdaságtana immár több mint hatvan éve alapmű a bevezető közgazdaságtan oktatásában szerte a világon. Első kiadása 1948-ban látott napvilágot, s azóta háromévente jelennek meg frissített és aktualizált újabb kiadásai az Amerikai Egyesült Államokban. A könyvet 17 nyelvre fordították le, így vált minden idők egyik legnagyobb példányszámú, népszerű tudományos munkájává. Samuelson professzor 1985-ben vonta be a munkába William Nordhaust szerzőtársként. Kötetünk a Közgazdaságtan tizenkilencedik kiadásának magyar fordítása. Samuelson professzor e könyv befejezése után 2009. december 13-án hunyt el. A szerzők a vegyes gazdaság előnyeit emelik ki művükben, mert középutas alapállásuk szerint ennek segítségével lehet elkerülni a szélsőséges libertarianizmus és a bürokratikus állami gazdálkodás túlzásait. A vegyes gazdaság ötvözi a piaci verseny ösztönző erejét az állami szabályozással és újraelosztással, s ezáltal a mikro- és makroszintű piaci kudarcokat hivatott korrigálni. Ebben a kiadásban is szerepelnek természetesen a közgazdaságtan időtálló elméleti megállapításai, de mégis itt végezték el a szerzők - saját megítélésük szerint - a legjelentősebb átdolgozást a mű eddigi története során. Erre leginkább a 2007-ben kezdődő pénzügyi válság inspirálta őket, mely utóbb általános gazdasági válsággá terebélyesedett. A korszerűség és az aktuális kérdések vizsgálata mellett a kötet megtartja Samuelson-Nordhaus Közgazdaságtanának immár hagyományossá vált erényeit. Ezek közé tartozik a közérthetőség, amely befogadhatóvá teszi a közgazdaságtan megállapításait a szakirányú tanulmányokat végzők és a szélesebb olvasóközönség számára is. Ki kell emelni továbbá a mű átfogó jellegét, mert ez teszi lehetővé, hogy szinte közgazdasági lexikonként használhassák az érdeklődők. Végül erényei közé sorolható az egyes kérdések lényegre törő és praktikus megközelítése, amely a gyakorlatban is hasznos olvasmánnyá teszi a Közgazdaságtant.

Edward de Bono - Simplicity ​- A zseniálisan egyszerű
Az ​élet manapság túl van bonyolítva. A szükségtelen rendszerek, folyamatok, törvények és bürokrácia útvesztőjében, az emberben nőttön-nő a bizonytalanság. E könyv szerzője a laterális gondolkodás szülőatyja megmutatja, hogyan hozható egy kis üdítő egyszerűség komplex életünkbe.

Ernesto Che Guevara - A ​gerillaharcos kézikönyve
Che ​Guevara klasszikus írása az 1960-as évekből a forradalomról Ez az évtizedeken át bestseller klasszikus Che Guevara mélyreható elemzése a kubai forradalomról – olyan szöveg, amelyet rajongói és ellenfelei egyaránt tanulmányoztak. Beszámoló arról, mi történt Kubában és miért, magyarázat arra, hogy az elhivatott harcosok kis csoportjának ereje hogyan növekedett meg a kubai nép támogatásával, hogy lépett túl önnön korlátjain, és győzte le a diktátor hadseregét. Ez az új kiadás nemcsak a javított fordítást tartalmazza, hanem Harry „Pombo” Villegas előszavát is, aki Che companerója volt Bolíviában és Afrikában, és egyike azon keveseknek, akik túlélték Che bolíviai hadjáratát. Ezt a kiadást a Che Guevara Kutatóközpont ellenőrizte és hagyta jóvá, és először szerepelnek benne Che javításai és ötletei a szöveg további korrigálására. „A gerilla hadviselés pozitívuma az, hogy minden egyes gerillaharcos nemcsak arra áll készen, hogy meghaljon egy eszméért, de arra is, hogy az eszmét valóra váltsa. Az a csoda, hogy egy kis sejtmag, az őt támogató nagy népi mozgalom fegyveres élgárdája képes eljutni odáig, hogy ezt az eszmét valóra váltsa, új társadalmat teremtsen, megtörje a múlt régi sémáit, végül pedig elérje azt a társadalmi igazságosságot, amelyért harcolt.” — Che Guevara

Al Ries - Jack Trout - A ​marketing huszonkét vastörvénye
„A ​sikeres marketing első törvénye, hogy el kell olvasnunk és meg kell értenünk ezt a könyvet. Lenyűgözően egyszerű és lényegre törő. Marketing, a lényegre desztillálva... Tapasztalt és kezdő szakembereknek, érdeklődő diákoknak egyaránt »kötelező olvasmány«.” Don Valentine a Southwest Airlines Co. marketing alelnöke „A marketing huszonkét vastörvénye annyira kiemelkedő könyv, hogy csak egyben reménykedem: a versenytársaink nem fogják elolvasni.” Burt Sugarman a Giant Group Ltd. vezérigazgatója „Célratörő, óriási átütőerővel rendelkező marketingkoncepció, gyakorlati példák tömegébe ágyazva! A könyvben lefektetett elvek fokozottan érvényesek a mai versenyfeltételek között.” Herman Cain a Godfather's Pizza elnök-vezérigazgatója

Soros György - A ​lehetetlen megkísértése
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Eric Schmidt - Jonathan Rosenberg - Alan Eagle - Google ​- Így vezetünk mi
Miért ​rosszak az üzleti tervek? Miképp lehet napjaink folyamatosan változó környezetében mindenki másnál jobb terméket előállítani? Hogyan lehet felismerni és elcsábítani a „kreatív zseniket”, akik képesek kitalálni a jövőt és megvalósítani a lehetetlent? Eric Schmidt és Jonathan Rosenberg már sokat tapasztalt és elismert vezetők voltak, amikor több mint egy évtizede a Google-hez kerültek. Hamar rájöttek azonban: ha ennél a cégnél sikereket szeretnének elérni, mindent újra kell tanulniuk az üzleti menedzsmentről. A Google – Így vezetünk mi azokról a vállalatvezetési elvekről szól, amelyeket Eric és Jonathan a cég felépítésében - kultúra, toborzás, kommunikáció, stratégia, innováció - végzett munkájuk során tanultak. A cég ikonná vált két vezetője színes anekdotákon és most először nyilvánosságra hozott sztorikon keresztül, élvezetes stílusban foglalja össze a Google egyedülálló szemléletét és módszereit.

Robert Martichenko - Elemi ​lean
Minden ​gyakorló lean szakemberben időről-időre felmerül a gondolat, hogy milyen jó lenne egy könnyen olvasható, rövid, összefoglaló anyag a lean szemlélet alapjairól, amelyet oda lehet adni ismerőseinknek, munkatársainknak és családtagjainknak – akár még a gyerekeinknek is. Amennyiben a lean szemlélet gyakran együtt jár azzal, hogy leszokunk rossz szokásaink tömkelegéről, nem lenne jobb, ha már a kezdetektől egyből jobb szemléletet – és szokásokat – tanulnánk? Az Elemi lean - Mindent, amit a leanről tudok, az első osztályban tanultam pontosan ilyen könyv. Visszaviszi a leant az egyszerű gyökereihez azáltal, hogy megmutatja, miként van jelen a lean egy első osztályos tanteremben. A könyv összekapcsolja az általánosan használt lean eszközöket a hosszabb távú lean utazással, azaz nemcsak a veszteségek azonosításának és megszüntetésének módjait mutatja meg, hanem az olvasó megismerheti a lean igazi valóját is: a tanuló és problémamegoldó kultúrához vezető utat. Készült minden érdeklődő számára, a lean szemlélet alapjainak elsajátításához. Tökéletes forrás a munkatársak lean iránti elkötelezettségének növeléséhez a szervezet minden szintjén.


Elérhető példányok

A felhasználónak nincsenek elérhető könyvei jelenleg.


Sikeres passzolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt rukkolásai, amelyek passzal végződtek.

összes (120)

Callan Pinckney - Callanetics
Siker, ​elképesztően rövid idő alatt - ezt biztosítja a callanetics, amely nem más mit a szép, feszes test felépítését elősegítő edzésmódszer. A callanetics alkalmazásával egy óra alatt ugyanolyan eredményt érhet el, mint az erőfejlesztő készülékekkel hét óra alatt, vagy az aerobic-kal húsz óra alatt. A callanetics forradalmasítja a testedzést speciális gyakorlataival, és amit ígér, azt be is tartja: valóban néhány óra alatt ér el meglepő, szemmel látható eredményeket, mindezt úgy, hogy nem terheli meg az ízületeket, és semmiféle segédeszközt nem igényel. A könyvben 200 fénykép mutatja be, hogyan csináljuk a gyakorlatokat, amelyek az igényeknek megfelelően formálják a csípőt, erősítik a kart és a lábat, feszesség teszik a fenekét és a hasát. "A hagyományos edzésmódszerek rengeteg időt és fáradtságot kívánnak, én pedig elvesztettem a türelmemet: ez késztetett arra, hogy megírjam ezt a könyvet. Az élet túl rövid ahhoz, hogy edzőtermekben töltsük el" - mondja világsikerű könyvéről Callan Pinckney.

Kacsukné dr. Bruckner Lívia - Kiss Tamás - Bevezetés ​az üzleti informatikába
Milyen ​informatikai ismeretekre van egy gazdasági vezetőnek szüksége? Egyrészt minimális szinten ismernie kell a korszerű információs technológiát, azt a hardver, szoftver és telekommunikációs eszköztárat, amelyet az informatikai piac üzleti megoldásai kínálnak. Másrészt, ami a legfontosabb, értenie kell, hogy üzleti tevékenysége mit jelent az információval való gazdálkodás szempontjából, és hogyan tudja üzleti céljaihoz megtalálni a megfelelő informatikai eszközöket. Ez utóbbi terület az, amelyre ez a könyv koncentrál, és megkísérli átadni azokat a legfontosabb ismereteket, amire ma egy menedzsernek szüksége van. Középpontjában az információs rendszerek és az üzlet viszonya áll, amelynek megértéséhez az általános rendszerelmélet ad keretet. Nagy hangsúllyal szerepel benne a rendszerfejlesztési folyamat és az alapvető rendszerelemzési technikák bemutatása is, ami az üzletembereknek az informatikai szakemberekkel való kommunikációhoz nyújt segítséget. Az alapelvek tisztázása mellett a mű fő célja a gyakorlati alkalmazhatóság, ezért akár tanácsadó kézikönyvként is használható.

Thuróczy János - A ​magyarok krónikája
E ​kötet magyar fordításban pontosan azt a szöveget közli, amely latinul 1488-ban gyors egymásutánban két nyomtatott kiadásban, Brünnben és Augsburgban is napvilágot látott: Thuróczy János krónikáját a magyarok történetéről a kezdetektől Mátyás királyig, valamint Rogerius gesztáját a tatárjárásról. Thuróczy János, az első világi történetíró Mátyás udvarában szolgált, előbb a kúria jegyzőjeként, majd élete végén a királyi személyes jelenlét bíróságán ítélőmesterként. Művének első részét (Károly Róbert uralkodásáig) a középkori krónikás hagyomány alapján készítette el, Nagy Lajos koráról saját művébe másolta Küküllei János egy évszázaddal korábbi krónikáját (mely csakis ennek köszönheti fennmaradását), a Nagy Lajostól Mátyásig terjedő korszak pedig Thuróczy eredeti alkotása. A magyarok krónikája középkori krónikairodalmunk összegző, legteljesebb lezárása. Rogerius mester itáliai származású pap, aki a pápai legátus kíséretének tagjaként került Magyarországra, s itt élte át a tatárjárás (1241-1242) véres időszakát. Siralmas ének a tatárok magyarországi pusztításáról című művét közvetlenül az események után írta, saját élményei alapján. A mű azonban távolról sem csupán élménybeszámoló, hanem objektív elemzéseket tartalmazó, oknyomozó történeti munka, középkori irodalmunk kiemelkedő alkotása. Fennmaradását szintén csak annak köszönhetjük, hogy elkészülte után közel negyed évezreddel Thuróczy János függelékként krónikájához csatolta és kinyomatta, hiszen nemhogy kézirata nem maradt fenn, de még csak egy utalás sem arról, hogy Thuróczy előtt bárki ismerte volna. A két mű együtt pedig olyan kötetet alkot, melyet fél évezrede Mátyás király is kezében tartott...

Ivo Andrić - Híd ​a Drinán
A ​Nobel-díjas író világhírű regénye négy évszázad életét pergeti le előttünk, mialatt izgalmas, megrendítő, csodálatos események követik egymást. A regény Bosznia egyik festői kisvárosában, a Drina partján, az égbe szökő hegyek tövében épült Visegrádban játszódik, középpontjában azzal a mestermívű híddal, amely a Drina két partját összeköti. A híd keletkezésének és életének mozzanatai fogják keretbe az eseményeket, a történelem helyi színjátékait, emberi sorsok tragikus és derűs alakulását. A 16. század elejétől, a híd építésétől kezdve 1914-ig a híd felrobbantásáig ismerjük meg Szerbia és Bosznia népeinek, az ott élő családoknak, embereknek az életét. A négy évszázad folyamán nemzedékek váltják egymást, melyek új gondolatok, érzelmek, eszmények, törekvések hordozói. Minden változik, csak a híd örök, és az alatta zúgó, sebes folyó. Népek tarka kavargása ez: szerbek, törökök, osztrákok, magyarok, zsidók sorsa kapcsolódik egybe itt, a Drina mentén, a híd mellett kisvárosban, a hídon, s az író ennek a sokszínű emberi közösségnek életét ábrázolja páratlanul sokoldalú, művészi átéléssel, megértő emberséggel, bölcs filozófiával.

Rhonda Byrne - The ​Secret - A Titok
Nemzedékről ​nemzedékre örökítették, mohón sóvárogtak utána, elvesztették, ellopták, hihetetlen pénzekért adták-vették. Az évezredes Titok tudói olyan történelmi nagyságok voltak, mint Platón, Galilei, Beethoven, Edison, Carnegie, Einstein és még sok más feltaláló, teológus, tudós és elismert gondolkodó. De most végre fellibben róla a fátyol. ""Ha megismered a Titkot, megtudod, hogyan érhetsz el és tehetsz magadévá bármit, amit csak szeretnél. Igaz valód tárul fel előtted. Rájössz, hogy micsoda nagyszerű dolgok várnak rád az életben." - a Bevezetésből _A Titok_ filmes változatáról a www.thesecret.tv internetes honlapon olvashatsz angol nyelven.

Ben H. Bagdikian - Az ​új médiamonopólium
A ​médiakritika egyik alapművének tartott _The Media Monopoly_ ezen átdolgozott, bővített kiadása 2004-ben jelent meg az Amerikai Egyesült Államokban, _The New Media Monopoly_ címen. Az azóta eltelt majdnem egy évtized alatt számos jelentős változás következett be úgy a nemzetközi médiapiacon, mint az amerikai médiatulajdonlásban, azonban _Az új médiamonopólium_ sok tekintetben mégsem veszített aktualitásából. Noha a könyv az újságíróképzések és a média szakos egyetemi hallgatók kötelező olvasmánya szerte a világon, szerzőjének célja egyáltalán nem a szakma, a teoretikusok, a szabályozó hatóságok vagy a piaci szereplők megszólítása volt, hanem az, hogy lerántsa a leplet a közvélemény előtt az amerikai médiamonopóliumok praktikáiról és taktikáiról. Lépten-nyomon hallhatunk és olvashatunk arról, hogy a kereskedelmi média milyen pozitív vagy negatív hatást gyakorol a médiafogyasztókra, arról azonban kevesebb szó esik, hogy a kereskedelmi médiát milyen hatások érik: milyen célok, érdekek és egyéb tényezők határozzák meg a működését és azt, hogy mi kerül be egy híradásba vagy műsorba. A médiatulajdonlásért folyó harc, a gazdasági, politikai és médiaszereplők közötti (össz)játék legnagyobb vesztese nemcsak az Amerikai Egyesült Államokban, hanem minden demokráciában a társadalom: az információk, eltérő vélemények közlésének csatornáit birtoklók olyan hatalomra tehetnek szert és olyan gyakorlatot alakíthatnak ki, amellyel korlátozhatják a szabadságjogokat.

Steve McDermott - A ​profi lúzer
Hogyan ​lehetsz tuti vesztes? Az író az élet szinte minden területéről tud példát adni ehhez a törekvéshez: olyan emberek példáját, akik teljesítménye alaposan elmarad az átlagtól. Könyvünk arra a megdöbbentő következtetésre jut, hogy ezek a nagyon különböző emberek ugyanazt a stratégiát alkalmazzák. Ők – a profi lúzerek – oly könnyeden és vidáman buknak el bármit, hogy nem is nagyon figyelnek rá, szinte nincsenek is tudatában annak, ami történik velük. A könyv szemléletesen bemutatja, mi az, amit a kiemelkedő sikertelenek következetesen gondolnak, mondanak és tesznek, illtetve többnyire mit nem tesznek, hogy elrontsák a siker esélyét – tehát e könyven egybegyűjtve találhatjuk meg mindazokat a stratégiákat, amelyeket semmiképp ne kövessünk, ha nem akarunk veszíteni. Figyelmeztetés: Ne próbáld ki a könyvben tárgyalt technikákat! Amennyiben megfogadod e tanácsot, a kiadót semmilyen felelősség nem terheli, ha a könyv elolvasása után váratlan sikereket érsz el karrieredben vagy magánéletedben!

Mark Stevenson - Mit ​hoz a jövő?
„Az ​utolsó dolog, amire a világnak szüksége van, az az elvakult optimizmus. De mi a helyzet a gondos érveléssel alátámasztott optimizmussal? Amikor valaki a dolgok mélyére ásva, megvalósítható ötletek és irányvonalak után kutatva végül egészen ígéretes dolgokat talál? Nos, itt éppen ez utóbbiról van szó. Stevenson nem vakon tapogatózik. Eszközei a kíváncsiság, a nyitottság, az érthetőség és a józan ész. Ez teszi az utazását igazán izgalmassá… és rendkívül lelkesítővé.” Chris Anderson, a TED Konferenciák kurátora Mark Stevenson pár évvel mindannyiunkat megelőzve ellátogat a jövőbe - és amit ott talál, az nem semmi. Felfedező útja során találkozik Oxfordban a transzhumanistákkal (akik örökké akarnak élni), Bostonban egy hangulatváltozásoktól szenvedő robottal, Ausztráliában pedig vitába keveredik az ország legokosabb farmerével. Űrrepülőgépek között mászkál a Mojave sivatagban, beleássa magát a nanotechnológiába, kielemezteti a genomját, és bepillantást nyer az emberi evolúció következő állomásába. A könyv egy rendkívül kíváncsi és optimista utazó élményeiről szól, aki arra keresi a választ, vajon mit hoz a jövő.


Sikeres happolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt happolásai, amelyeket átvett. Reméljük rerukkolja azokat, amiket elolvasott. :)

összes (131)

Al Ries - Jack Trout - Marketingháború
A ​Marketingháború arról szól, hogyan alkalmazhatók a hadviselésben ismert taktikák és stratégiák a piaci versenyben. Amint a valóságos háborúkban, a marketing-hadviselésnek is több módja van. A szerzők négyet emelnek ki. Egy vállalat vezetésének az elsõ és legfontosabb döntése, hogy a négy hadviselési stratégia közül melyiket választja. * A védekező háború a piacvezetők esetében ajánlott. * A támadó háború az erős másodiknak és harmadiknak való. * Az oldaltámadást a "futottak még" cégeknek kell alkalmazniuk. * A gerillaháború a kis cégek számára előnyös. A Marketingháború iskolát teremtő könyv. Tanácsai egyaránt szólnak marketing szakemberekhez, vállalkozókhoz, politikusokhoz és mindazokhoz, akik versenyhelyzetekben nyerni akarnak.

Jim Rogers - Kalandvágyó ​befektető
A ​sztárbefektető visszatért a felülmúlhatatlan világ körüli útról: hároméves túrájával megdöntötte a leghosszabb megszakítás nélküli autós utazás Guinness-rekordját. Sárga, egyedi építésű Mercedese volánja mögött Rogers és menyasszonya (később már felesége) 152 000 mérföldet tettek meg, és 116 országba látogattak el. Olyan elszigetelt, nem sok turista látta helyekre is eljutottak, mint Szaúd-Arábia, Mianmar, Angola, Szudán, Kongó, Kolumbia vagy Kelet-Timor. Útjuk háborús övezeteken, sivatagokon, dzsungeleken, járványokon és hóviharokon vezetett keresztül, és nemegyszer forgott kockán az életük - de a csodálatos panorámákból, illetve a felemelő, pillanatokból is bőven kijutott nekik. Utazásuk során minden lehetőséget megragadtak, hogy testközelből ismerkedjenek meg a különböző országok politikai, társadalmi és gazdasági viszonyaival. Útinaplójából kiderül, hogyan gondolkodik Rogers, milyen információk, tényezők és körülmények figyelembevételével hozza meg befektetési döntéseit, és mit gondol az egyes országok, népek, gazdaságok jelenéről és jövőjéről - beleértve saját hazáját. A könyv közvetlen hangvételének köszönhetően úgy érezhetjük, hogy a szerző közeli barátunk, aki egy meghitt vacsora mellett osztja meg velünk úti élményeit - és annál sokkal többet: érzelmeit és véleményét a világról, őszintén. Így a kötet nemcsak a befektetések iránt érdeklődők és a pénzügyi szakemberek számára kínál rengeteg érdekességet, hanem azoknak is, akik imádnak utazni, szeretnék jobban megismerni a bennünket körülvevő világot. Mindazoknak, akik arról álmodnak, hogy egyszer ők is felkerekednek a maguk világ körüli útjára - olyan szabadon, nyitottan, kíváncsian és kalandvágyón, ahogy Rogers tette.

Paul Milgrom - John Roberts - Közgazdaságtan, ​szervezetelmélet és vállalatirányítás
„Privatizáció, ​ellenséges felvásárlások, tőkeáttétel, fúziók és leválasztott tevékenységek, vezetői díjazás, teljesítménybér, belső vállalatátszervezések, stratégiai szövetségek, alkalmazotti tulajdonlás, takarékszövetkezeti válság” – az újságok nap mint nap foglalkoznak ezekkel a kérdésekkel. E téma fontossága és értéke tagadhatatlan akkor, amikor a rendszerváltó országokban új intézmények jönnek létre, amikor a világ számos országában privatizálják a korábban állami tulajdonban lévő vállalatokat, amikor még mindig hatalmas változások zajlanak a vállalatok tulajdonosi szerkezetében és irányításában, és amikor a nyugati országokban új hangsúlyt fektetnek az üzleti szövetségekre. Az utóbbi évtizedben a szerződések és az üzleti szervezetek tanulmányozása a mikroökonómiai kutatások egyik legaktívabb és leggyümölcsözőbb területévé vált. A sikeres üzleti szervezetek azonban egymást kölcsönösen megerősítő részekből álló, bonyolult rendszerek. A Stanford Egyetem közgazdaságtan tanszékén oktató szerzőpáros könyvében nagy hangsúlyt helyez arra, hogy megmutassa, egy hatékony szervezet részei miként alkotnak koherens egészet. Szemléletük következetesen közgazdasági, amely szerint az emberek önérdekkövető döntéseket hoznak, és csak akkor kötnek megállapodásokat, ha azoktól kölcsönös előnyöket várnak. E tankönyv igen gazdag az elmélet valós vállalatokra és eseményekre vonatkozó alkalmazásaiban. A szerzők több mint 100 példát szőttek a szövegbe, szemléltetve, hogy a közgazdasági elvek miként segíthetnek az üzleti intézmények és eljárások megértésében. Noha a könyv elsősorban egyetemi hallgatók és MBA-kurzusok számára készült, több terület PhD-diákjai is hasznosnak fogják találni a benne leírt új kutatási eredményeket. Gyakorlati szakemberek és menedzserek saját tapasztalataik és meglátásaik rendszerezésekor szintén haszonnal forgathatják a könyvet.

Körmendi Lajos - Tóth Antal - A ​controlling alapjai
A ​stratégiai-, operatív-, HR-, logisztikai, marketing, pénzügyi, öko-, minőség- és projektcontrolling minden területét felölelő gyakorlatorientált tankönyv közérthető megfogalmazásokkal, sok példával. A XXI. századunk társadalmi, gazdasági és kulturális környezetének állandóan változó és felgyorsuló igényeit, a szervezetek stratégiai menedzsmentje ma már csak mintegy naprakész odafigyeléssel, valamint ezen kihívásokra történő gyors és rugalmas reagálással képes érdemben kezelni. Ezzel magyarázható, hogy a vezetési, irányítási munkákon belül a döntés előkészítésben és a működés szabályozásban alapvető szerepet játszó controllingrendszernél - az operatív controlling alrendszer mellett - mindinkább meghatározó tényezővé válik a stratégiai controlling alrendszer is. A stratégiai controlling alrendszerrel szinte azonos időben, a szervezeti controllingrendszerek integráns elemeiként, kifejlődtek a szervezetek részfolyamatait támogató, speciális controlling részrendszerek, így; a minőségcontrolling, a humáncontrolling, az ökocontrolling, a pénzügyi controlling stb. A kötet szerzői tudományos igényű controlling módszertant kívánnak biztosítani a szervezetek stratégiai és operatív irányítási munkájához, segítve ezzel a vállalkozások versenyképességét és az intézmények eredményesebb működését. A könyv tananyagként szolgál a Budapesti Gazdasági Főiskola és más felsőoktatási intézmények, a vezetőképző stúdiumok, valamint a középfokú és felsőfokú controlling szakmai képesítést adó tanfolyamok hallgatói számára.

Dan S. Kennedy - Időgazdálkodás ​vállalkozóknak - mellébeszélés nélkül
_Anyámasszony ​katonái, vigyázat!_ Ez a könyv nem a gyengéknek, áludvarias, vagy rettentően-akarom-hogy-szeressenek embereknek készült. Ez a könyv azoknak íródott, akik egyszerre _több lovat_ akarnak _megülni_; akiknek sokkal több ötlete van, mint ideje és lehetősége, hogy megvalósítsa ezeket az ötleteket; és végül azoknak, akiknek az élete csupa _rohanás_ (és nem sétálgatás). Az idő a _vállalkozó_ legértékesebb kincse. Idő felfedezni, alkotni, gondolkodni és tervezni. Idő arra, hogy összegyűjtsük, és rendszerezzük az információkat. _Idő az üzletre_, idő a munkatársakra, idő a hálózat fejlesztésére. Valószínűleg mindennap előfordul, hogy félretolsz valamit, felsóhajtasz, és azt mondod: Ha csak egy órám lenne még, hogy ezen dolgozzam, hatalmas különbséget jelentene az üzletnek. Nos, én megadom neked ezt a _plusz órát_! Dan S. Kennedy

Ismeretlen szerző - E. ​Q. - Érzelmi intelligenciateszt
Az ​érzelmi intelligenciahányados (E. Q.) elsősorban emocionális képességünk mérőeszköze! A tesztek megpróbálják mérhetővé tenni az önismeretünket, az empatikus képességünket és a szociális érzékenységünket. Könyvünkben nyolc érzelmi intelligenciatesztet talál a kedves olvasó, melyek egyenként negyven megoldandó feladatot tartalmaznak. A különböző megoldások pontszámait mindig az aktuális feladatok után tüntettük fel. Az elért pontszámok egy táblázat segítségével könnyedén átszámíthatóak a megfelelő 1 . Q. értékre. A kérdések segítségével így könnyen és pontosan lemérhetjük milyen magas az érzelmi intelligencia szintünk, vagyis mennyire vagyunk érzelmileg gazdagok!

Erdős Renée - Lavinia ​Tarsin házassága
Erdős ​Renée Santerra bírboros című nagy sikert aratott regénye ebben a kötetben folytatódik tovább. Lavinia Tarsin az egykori Santerra-villában él, s már hét éve készíti az elhunyt bíboros monumentális emlékművét. A hosszú évek magányát és zárkózottságát vártalanul töri szét egy idegen férfi szenvedélyes szerelme. A német költő kitartása látszólag sikert arat: Laviniával kötött házasságát azonban hamarosan árnyak lengik körül, a múlt baljós árnyai és tragédiái. Ugyanakkor a jövő is súlyos megpróbáltatásokat tartogat számukra. Legyőzheti-e Friedrich és Lavinia vonzalma a közéjük emelkedő akadályokat? Mi adhat tartalmat két ember kapcsolatának a házasság korábban elképzelt boldogsága helyett? Lavinia Tarsin megadja a fenti kérdésekre a választ.

Kardos Barbara - Miklósyné Ács Klára - Némethné Gergics Márta - Sisa Krisztina - Zelenka Józsefné - Számvitel ​alapjai példatár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.


Saját könyvtárban

Ezek a felhasználók jelezték, hogy megvan nekik a könyv.

Daniel H. Pink - Eladni ​emberi dolog
Daniel ​H. Pink legújabb könyvében meglepő kijelentést tesz. Mind értékesítők vagyunk. Ez az elsőre sokkoló felismerés akkor érte, miután kétheti tevékenységét, emailjeit, sms-eit, tárgyalásait elemezte. Rájött, hogy ideje túlnyomó részét, mint az értékesítők, mások meggyőzésével tölti, és egyre több energiája megy el arra, hogy rávegye valamire kollégáit, üzleti partnereit vagy a családját. Rádöbbent, valahol mind értékesítők vagyunk. És ha már így van, miért ne csinálhatnánk jobban? Az Eladni emberi dolog új szemszögből mutatja be az értékesítés művészetét és tudományát. Számos izgalmas kísérlettel, tudományos kutatással támasztja alá az eddigi ismereteinknek látszólag ellentmondó felfedezéseket. Kifejti, miért nem az extrovertáltak a legjobb értékesítők, és bebizonyítja, manapság a problémák megoldása helyett sokkal fontosabb a problémák feltárása. Ha az összegyűjtött ötleteket és módszereket magunk is bevetjük, érezni fogjuk, hogy eladni emberi dolog, amiből mindannyian profitálhatunk.

Kepes_kronika
Képes ​krónika Ismeretlen szerző
10

Ismeretlen szerző - Képes ​krónika
I. ​(Nagy) Lajos király udvarában 1358 májusában kezdte írni ismeretlen szerzője a magyarok történetének legteljesebb, leggazdagabb középkori összefoglalását. A szerzőt sokáig Kálti Márk székesfehérvári őrkanonokkal azonosították, ez azonban legfeljebb csak valószínű. A Képes Krónika szezője - bárki volt is - a királyi udvarban akkor még meglévő, azóta már nagyrészt elveszett korábbi magyar krónikákra támaszkodott, s így nagy szolgálatot tett a tudománynak is, hiszen ily módon másutt föl nem lelhető epizódok, adatok, mondák egész sorát mentette meg az utókor számára. A mű 12 fejezetben meséli el a magyarok históriáját a hunok történetétől I. (Anjou) Károly havasalföldi hadjáratáig, s az 1330. évi események elmondásánál mondat közben maradt félbe a munka. A művet a szerző halála után, az 1370-es évek közepén I. Lajos díszes kódexként lemásoltatta, gyönyörű iniciálékkal, képekkel díszítette, erről kapta a Képes Krónika nevet.


Olvasta

Ezek a felhasználók olvasták már a könyvet.

Daniel H. Pink - Eladni ​emberi dolog
Daniel ​H. Pink legújabb könyvében meglepő kijelentést tesz. Mind értékesítők vagyunk. Ez az elsőre sokkoló felismerés akkor érte, miután kétheti tevékenységét, emailjeit, sms-eit, tárgyalásait elemezte. Rájött, hogy ideje túlnyomó részét, mint az értékesítők, mások meggyőzésével tölti, és egyre több energiája megy el arra, hogy rávegye valamire kollégáit, üzleti partnereit vagy a családját. Rádöbbent, valahol mind értékesítők vagyunk. És ha már így van, miért ne csinálhatnánk jobban? Az Eladni emberi dolog új szemszögből mutatja be az értékesítés művészetét és tudományát. Számos izgalmas kísérlettel, tudományos kutatással támasztja alá az eddigi ismereteinknek látszólag ellentmondó felfedezéseket. Kifejti, miért nem az extrovertáltak a legjobb értékesítők, és bebizonyítja, manapság a problémák megoldása helyett sokkal fontosabb a problémák feltárása. Ha az összegyűjtött ötleteket és módszereket magunk is bevetjük, érezni fogjuk, hogy eladni emberi dolog, amiből mindannyian profitálhatunk.

Kollekciók