Ajax-loader

'szobrászat' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Giorgio Vasari - A ​legkiválóbb festők, szobrászok és építészek élete I-II.
"Kiváló ​és hőn szeretett művészeim! Miközben legjobb tudásom szerint munkálkodtam az ábrázolás nemes művészetének javán, a munkámmal járó haszon és megbecsülés mellett oly nagy gyönyörűségben volt részem, hogy nemcsak a művészet hírének terjesztésére, dicsőítésére és erőm szerinti felmagasztalására támadt heves vágyam, hanem igaz szeretet ébredt szívemben azok iránt, akik ugyancsak ismerik ezt a gyönyörűséget, s akik talán nálam nagyobb sikerrel gyakorolták e hivatásukat. Így hát szeretetem, de még inkább kiváló tehetségetek iránt érzett tiszteletem, nemkülönben természet adta hajlamom, amelyet a tudatos választás fölöttébb megerősített, mindig azt az érzést táplálta bennem, hogy köteles vagyok mindannyiótoknak támogatást és segítséget nyújtani, ha úgy ítélem, hogy valamilyen módon valamiben örömöt szerezhetek vagy hasznot hajthatok nektek. E cél érdekében adtam ki 1550-ben legjobb és legnevesebb művészeink életrajzát. Fogadjátok tehát jó szívvel fáradozásomat, bármily kevéssé sikerült is elérnem a szeretet sugallta célt: a művészet dicsőségének és a művészek megbecsülésének szolgálatát. Művemet tekintsétek lelkem tükrének, igaz zálogának..." (Giorgio Vasari)

Juan Gyenes - Barátom, ​Picasso
Juan ​Gyenes műveiből eddig 11 album került forgalomba - spanyol, francia és angol nyelveken. Fivérével közösen összeállított "Granadától Segoviáig" című könyve Magyarországon jelent meg, két kiadásban. Utoljára 1983 végén Barcelonában adták ki szenzációt keltett önéletrajzi kötetét "Egy fotográfus 40 éve Spanyolországban" címmel. Szenzációnak mondható ez a 12-ik könyve is, amely ezúttal szülőhazájában jelenik meg először. Különleges a címe is: "Barátom, Picasso". Mert hazánkfiai közül igencsak kevesen mondhatják el ezt magukról. Márpedig erre maga Picasso hatalmazta fel, amikor oly közel engedte magához a Madridból jött magyart. Juan Gyenes egyedülálló felvételeket készíthetett századunk iránymutató festőzsenijéről - és egyedülállóak a kettejük kapcsolatáról írt emlékezései is. A könyvben látható képek némelyike bejárta már a világsajtót, szerepeltek a fotoművész egyes kiállításain is. De így, együtt most kerülnek először a nagyközönség kezébe. Művészi értéküket növeli a modell - no és a vele együtt szereplő, ugyancsak világhírű barátok, ismerősök - személyiségének varázsa.

Covers_123507
elérhető
3

Lyka Károly - Michelangelo
Michelangelo ​alkotásaiban érlelte meg legszebb gyümölcseit a reneszánsz művészet. A zseniális szobrász, festő és építész életét és műveit Lyka Károlynak, a művészettörténetírás nesztorának szép tanulmánya ismerteti. 44 képtáblával, 8 szöveg közti képpel.

Harsányi Zoltán - Rodin
Ki ​ne ismerné a Gondolkodót, ki ne gyönyörködött volna a szerelem talán egyik legszebb szimbolikus szobrában a Csókban - ha csak reprodukció formájában is - ki ne hökkent volna meg az első merészen modern portrészobor, Balzac híre kámzsás alakja láttán? Hogyan készültek a szobrok, ki volt az az éles tekintetű, nagy szakállú, apró termetű művészóriás, akit Rodin néven ismer a világ? Feljegyzések, visszaemlékezések, saját megnyilatkozásai, kortársi kritikák tükrében, és sok-sok idézettel Harsányi Zoltán értő kalauzolásával fokról-fokra tárul fel az olvasó előtt az eseményekben bővelkedő művészpálya, amit gazdag képanyaggal is illusztráltunk.

Irving Stone - The ​Agony and the Ecstasy
Irving ​Stone's powerful and passionate biographical novel of Michelangelo. His time: the turbulent Renaissance, the years of poisoning princes, warring popes, the all-powerful Medici family, the fanatic monk Savonarola. His loves: the frail and lovely daughter of Lorenzo de Medici; the ardent mistress of Marco Aldovrandi; and his last love - his greatest love - the beautiful, unhappy Vittoria Colonna. His genius: a God-driven fury from which he wrested the greatest art the world has ever known. Michelangelo Buonarotti, creator of David, painter of the Sistine ceiling, architect of the dome of St Peter's, lives once more in the tempestuous, powerful pages of Irving Stone's marvellous book.

Gilles Néret - Auguste ​Rodin szobrai és rajzai
"Ha ​nincs igazság a világon, akkor a Balzac-szobromat darabokra törik az elkövetkező nemzedékek. Ha az igazság diadalmaskodik a földön, akkor az én szobromnak is lesz helye. Ebben biztos vagyok. Ezt a munkámat sok támadás érte, de elpusztítani nem tudták. E szobor életművem csúcspontja és esztétikám sarokköve. Azon a napon, amikor ráébredtem erre, új emberré lettem." /Auguste Rodin/

Rainer Maria Rilke - Auguste ​Rodin
A ​dolgozó test éppen úgy tárulkozott ki előtte, mint korábban a szerelmes test. Az élet új kinyilatkoztatása ez. Ám ez az alkotó annyira a maga dolgai közt él, annyira a saját művei mélységében, hogy kinyilatkoztatásokat nem is képes felfogni másként, mint saját művészete egyszerű eszközeivel. Új élet, ez az ő számára végső fokon: csak új felületek, új mozdulatok. Így vált egyszerűvé körülötte minden. Többé már nem tévedhet. Rodinnak ez a fejlődése útmutatás ebben a tanácstalan korban minden művészetnek. Egyszer majd felismerik, mi tette olyan naggyá ezt a nagy művészt: az, hogy munkás volt, s nem vágyott másra, csak arra, hogy minden erejével behatolhasson szerszáma közönséges és kemény munkájának titkaiba. Ebben volt némi lemondás is az életről, de éppen ezzel a türelemmel nyerte el az életet: mert vésőjéhez odasereglett a világ.

Szabó Katalin - Ferenczy ​Béni
Múlt ​és jelen kultúrájának értékei kevés magyar művész munkásságában forrottak össze olyan harmonikus egységgé, mint a közelmúltban elhunyt Ferenczy Béni alkotásaiban. Amikor a kötet munkáit elkezdtük, még ő maga támogatott bennünket. Ferenczy Béni művészete a hazai hagyományokon nőtt naggyá, magába olvasztotta a görög és a reneszánsz szobrászat tanulságait, sikerrel gyümölcsöztetve a modern irányzatok eredményeiből is mindazt, amit alkalmasnak tartott egyéni stílusának továbbfejlesztésére. Ferenczy Béni métán tartozott itthon is, határainkon túl is a legismertebb magyar művészek közé. A művészet kiskönyvtára sorozatban megjelenő kötet, Szabó Katalin művészettörténész tanulmányával és a művész alkotásainak reprodukcióival, most a szélesebb közönséggel kívánja megismertetni életútját és alkotásainak java részét.

Prohászka László - Budavári ​szoborkalauz
Budavári ​szobornéző sétára invitál ez a könyv. Bemutatja a Várnegyed területén felállított köztéri szobrokat, megismertet alkotóikkal, az egyes emlékművek témájával, az allegórikus ábrázolások és az idegen nyelvű feliratok segítségével bárki könnyen ráakadhat a keresett alkotásra, és akinek kedve támad rá, egy hangulatos séta keretében megismerkedhet valamennyi művel. ___ A közérthető ismertetők mindegyike mellett, a bemutatott szoborról készített, művészi színvonalú fénykép látható. A kötet felvételeit Barka Gábor készítette.

Szabó Attila - Művészettörténet ​vázlatokban
Szabó ​Attila könyvét mindazok örömmel fogják használni, akik a művészetek bármely ágával foglalkoznak, akár általános iskolai tanulók, középiskolások, felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók, vagy a művészetek történetét, történelmet, irodalmat, zenét tanító pedagógusok. A könyv elsősorban a műalkotások és történelmi, szellemi hátterük megértéséhez nyújt összefoglaló ismeretanyagot, de mindazok haszonnal forgathatják, akik szeretnék, ha nagyobb rálátásuk lenne egy-egy stílustörténeti korszakra, egy-egy nép mai kultúrájának gyökereire, művészetének eredetére és alapvető fejlődéstörténetére. Bemutatja a kezdetektől napjainkig született legfontosabb művészeti eredményeket, a különböző művészeti ágak adott korra jellemző stílusjegyeit, kiemeli és megmagyarázza azokat az építészeti, művészeti alapfogalmakat, amelyek ismerete egy-egy kor művészetének és műalkotásainak elemzéséhez nélkülözhetetlen. Irodalmat kínál a részletesebb művészeti tanulmányokhoz, és megemlít műalkotásokat, amelyek egy-egy korszak művészetében és az emberiség történetében kiemelkedő jelentőségűek, vagy legalább példaértékűek. (...)

Boros Géza - Szoborpark
"Behoz ​a tanító néni egy kitömött nyulat az osztályba. - Na, mi ez, gyerekek? - Néma csönd. - No de, gyerekek, hát erről beszéltem egész évben! - Móricka jelentkezik bátortalanul. - Csak nem maga Lenin elvtárs, tanító néni?" Ezzel a viccel kezdődik Szörényi László Leninkert című írása a Hitel független irodalmi lap 1989. július 5-i számában, amelyben az irodalomtörténész elsőként vetette föl a kommunista korszak köztéri szobraiból létrehozandó szoborpark gondolatát. Szörényi elképzelése szerint az ország összes Lenin-szobrát Csepelre gyűjtötték volna össze az 1995-re tervezett világkiállítás alkalmából. A rendszerváltás euforikus Forgatagában az ötlet sokak fantáziáját megmozgatta. A Recski Szövetség például országos felhívást tett közzé, amelyben kérte, hogy a települések bocsássák rendelkezésére a lebontásra ítélt politikai emlékműveket, amelyeket a szövetség Recsken szeretett volna újra Felállítani. A szobrok a kőbányában sorakoztak volna egy negyvenméteres sziklafal előtt. "A hely azért lenne ideális a szoborpark számára - indokolta a Magyar Nemzetnek a veteránszervezet elnöke -, mert ott pihenhetnének békés egymás mellett élésben a szobrok, ahol ihletőik eszméi gyakorlati megvalósulásának következményeként megsemmisítő tábor állt." A Képző- és Iparművészeti Lektorátus helyszíni szemlét is tartott a terepen, a volt rabok elképzelése azonban nem aratott osztatlan sikert. Az Expóból, a Lenin-skanzenből és a recski emlékmű-internáló táborból nem lett semmi, megvalósult viszont a Főváros területéről eltávolított politikai emlékművek szabadtéri múzeuma, a Szoborpark. A pártállam megszűntével kérdésessé vált, hogy mi legyen a bukott rendszer köztéri jelképeivel. A döntést siettették a különféle politikai szervezetek spontán akciói, az emlékműrongálások. A fővárosi közgyűlés kulturális bizottsága néhány hónappal az első szabad helyhatósági választás után, 1991 januárjában foglalkozott a Főváros közterületein álló, politikai tartalmú képzőművészeti alkotások sorsának rendezésével. A főváros a kerületi önkormányzatoktól kért javaslatot a területükön lévő szobrok további sorsát illetően. A közgyűlés a kerületi javaslatok alapján az 1991. december 5-i ülésén döntött a szobrok eltávolításáról, illetve némelyek megtartásáról. Úgy határoztak, hogy az elbontott művek számára a fővárosi önkormányzat szoborparkot létesít, ahol a dokumentumértékű alkotások megőrizhetők és bemutathatók. A Szoborpark kialakítására - több javasolt helyszín közül - a XXII. kerületi önkormányzat által a Tétényi-fennsíkon felajánlott területet választották. A közgyűlés a szobrok szakszerű lebontásával és áthelyezésével, a Szoborpark beruházási lebonyolításával a fővárosi emlékműveket felügyelő szakintézményt, a Budapest Galériát bízta meg. Az építészeti kialakításra a galéria 1992 elején pályázatot írt ki, amelyre Boross Zoltán, Jánossy György, ifj. Rajk László, Jeney Lajos, Tokár György és Vadász György építészeket hívták meg. Csak az utóbbi három meghívott adott be pályázatot, és közülük a Vadász és Társai Építőművész Stúdió tagjaként pályázó ifj. Eleőd Ákos terve nyert. Az építész 1994-ben a feladat kapcsán így fogalmazott: "Igyekeztem ezt a nagyon komoly témát méltó komolysággal végiggondolni. Hogy mi az Igazság, azt persze nem tudom. Töprengések vannak. IDŐ van. Rá kellett döbbennem, hogyha ezt a parkot direktebb, drasztikusabb, aktualizáltabb eszközökkel csinálom meg - mint ahogy ezt jó néhányan gondolták -, tehát ha ezekből a propagandisztikus szobrokból egy ellenpropagandisztikus parkot építek, akkor híven követem a diktatúra ránk öröklött receptjét, gondolkodásmódját. Ez a park a diktatúráról szól, s abban a pillanatban, amikor ez kimondható, leírható, megépíthető, abban a pillanatban ez a park a demokráciáról szól! Csak a demokrácia képes megadni a lehetőségét, hogy szabadon gondolkozhassunk a diktatúráról - vagy éppen a demokráciáról, vagy bármiről. Én úgy gondolom, hogy a parkon belül ezt a lehetőséget csak egy metaforikus struktúra képes lefedni, s hiszek benne, hogy az általam felépített szimbólumrendszer-a domináns kulisszafal-út-végfal alapképletével, mind azon belül - vállalni tudja ezt. Óhatatlanul más gondolatok ébrednek például egy amerikai turistában, akinek a diktatúra maximum olvasmányélmény, és másképp gondolkozik egy tragikus sorsú ember, aki itt élt, átélt, és ezen szobrok égisze alatt tönkretett életének drámáját hozza magával a parkba. De a csönd közös." Ifj. Eleőd Ákos nem csupán a park építészeti tervét készítette el, hanem kidolgozta annak koncepcióját is. Olyan építészeti keretet talált ki, amely az emlékműveket egyszerre kezeli kordokumentumként és műtárgyként (például tiszteletben tartotta a szobrok eredeti talapzatának méretarányait). "Ugyan idézőjelbe tette a szobrokat, de gondosan ügyelt arra, hogy tényleg ne vicces panoptikumként tálalja őket" - írta róla Szücs György művészet-történész. Műve nem díszpark és nem szégyenpark, nem egy korszak dicsőítése vagy kritikája. Politikai indíttatású, moralizáló emlékhely helyett egy korrekt építészeti térsort hozott létre, amely képes megidézni a történelmi közelmúltat. Ez a park egyszerre szól a diktatúráról és a demokráciáról, hiszen csak az utóbbi képes bátran és méltósággal szembenézni a múltjával. A Szoborpark ilyenformán a magyarországi rendszerváltás szimbóluma, egyedülálló épített emlék(műv)e. A Szoborpark 1993. június 27-én, a szovjet csapatok kivonulásának második évfordulóján, a Budapesti Búcsú keretében nyílt meg a nagyközönség előtt. A Bacsó Péter rendezte "korhű" ünnepi megnyitón maga Bástya elvtárs (a rendező legendás Tanú című filmjének egyik szereplője) vágta át az avatószalagot, köszöntötte a Szocialista Szobrok I. Országos Találkozójára összegyűlt "szoborelvtársakat" és a közönséget. Az ideiglenes megnyitást követően 1993 őszétől folyamatosan fogadják a látogatókat, noha a park még mindig nem készült el teljesen, a koncepció befejezése csak a 2001-ben elfogadott kiviteli tervek megvalósítása eredményeként várható. Az évi huszonöt-harmincezer vendég között igen sok a külföldi látogató, ami jelzi, hogy a Szoborpark bekerült Budapest nemzetközileg is jegyzett látnivalói sorába.

Prohászka László - Lovas ​szobrok
A ​lovas szobrok a köztéri emlékművek arisztokratái. Még a legnagyobb világvárosokban is csupán néhány van belőlük, hiszen nagyon sokba kerülnek. A hatalmas költségek miatt általában nem kísérletezget a megrendelő, hanem lehetőleg a kor legjobb művészeit bízza meg. Nem volt ez másként a magyar fővárosban sem, itt is kiváló szobrászok kaptak lehetőséget tehetségük bizonyítására. Nem túlzás leírni: kevés európai főváros büszkélkedhet annyi magas művészi színvonalú lovas szoborral, mint Budapest.

Buzási Enikő - Magyar ​Nemzeti Galéria - Későreneszánsz és korabarokk művészet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Soós Gyula - Fadrusz ​János
A ​szerző tanulságos áttekintést ad hazánk egyik legimponálóbb szobrásztehetségének működéséről. Megismerteti az olvasóval mesterünk élettörténetét, műveit, s még bizonyos vonatkozásokban a századforduló általánosabb kulturális viszonyait is. A szerző korrigálni igyekszik azokat a téves megállapításokat, indokolatlan hiedelmeket, melyek Fadruszról a szaktudomány és a népszerűsítő irodalom némely termékében napvilágot láttak. A kötet közli Fadrusz műveinek félszáz reprodukcióját és a művész néhány érdekes levelét.

Jan Białostocki - Bernini
"Talán ​nincs még egy része a világnak, amelyet a helyszínről, könyvek, folyóiratok illusztrációiról vagy akár csak képeslapokról annyi ember ismerne, mint a római Szent Péter-székesegyház és az előtte levő, oszlopsorokkal tagolt tér. Ez a pompás együttes végleges formáját Gianlorenzo Berninitől, a római barokk kiemelkedő mesterétől kapta. Gianlorenzo Bernini (1598-1680) az európai művészet történetének egyik legsokoldalúbb alkotója. Pályáját szobrászként kezdte ugyancsak szobrász apja műhelyében, s keze alól olyan remekművek kerültek ki, mint a "Dávid" vagy a "Szent Teréz eksztázisa". De már fiatalon kapott építészeti feladatokat, és tehetségét a festészetben is próbára tette. A pápák és gazdag római arisztokrata családok pártfogását élvező művész alkotásai - például a Triton-kút, a Négy Folyó Kútja a Piazza Navonán vagy a S. Andrea al Quirinale-templom - egy-egy jellegzetes elemmel gazdagították Róma arculatát. Jan Bialostocki, a világhírű lengyel művészettörténész nemcsak Bernini pályájának főbb szakaszaival ismerteti meg az olvasót, hanem a barokk témák és jelképek világába is bevezet."

Z. Gács György - Kocsis Imre - Vilt Tibor - Kákay Szabó György - Illés János - Gulyás Dénes - Barcsay Jenő - A ​képzőművészet iskolája 2.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Lyka Károly - Szobrászatunk ​a századfordulón - Magyar művészet 1896-1914
Lyka ​Károly művének első, 1954-es kiadása e tárgykör első átfogó feldolgozása. Lyka műfajok szerint csoportosítja és jellemzi plasztikánkat, miközben élénken rajzolódik ki előttünk a korszak jelentős szobrászegyéniségeinek életpályája: Stróbl Alajosé, Kisfaludi Stróblé, Fadrusz Jánosé, Róna Józsefé, Zala Györgyé, Telcs Edéé, Beck Ö. Fülöpé stb.Lyka Károly könnyed, csevegő, olvasmányos stílusban kalauzol bennünket a századforduló nemzeti szobrászatában: műveket elemez, beszámol a nagy szoborpályázatokról, kitér a kor nagy művészeti akadémiáira Bécsben, Párizsban, Münchenben, s azoknak a művészeknek a tanulságos életútjára is, akik az akadémiák árnyékában, iparosból lettek nagy szobrászok.

Dr. Alma H. Bond - Camille ​Claudel
"A ​felszabadulás hatvanadik évfordulójára Franciaországba hívtak, ahol kitüntetést vehettem át. Ekkor történt, hogy a Rodin Múzeumban sétálva egy, a többitől kissé távolabb álló fantasztikus és titokzatos szobrot vettem észre. Közelebb léptem hozzá, és elolvastam alkotója nevét: Camille Claudel. Különös érzés fogott el, mert eszembe jutott az elsárgult kézirat-halom, amit a gondjaimra bíztak sok-sok évvel ezelőtt, és én elfeledkeztem róla. Alig értem vissza amerikai otthonomba, már rohantam is a padlásra, ahol a háborús relikviák, egyenruhák mellett ez az írás is porosodott. Most a világ elé tárom e könyvet. Camille Claudel önéletrajzát, a páratlan szobrászét, Rodin múzsájáét, egy asszonyét, aki sikerekkel és dicsőséggel kikövezett életutat érdemelt volna. Egy, az övénél sokkal kegyesebb sorsot." (Részlet az Előszóból)

David Weiss - Meztelenül ​jöttem
Aki ​nyolc éves volt 1848-ban, és az első világháború idején halt meg, annak az élete akkor is regényes, ha történetesen nem korának legnagyobb szobrásza. Auguste Rodin nem volt simulékony ember, nyers modorával és szenvedélyes művészi megszállottságával nem tette könnyűvé az életét azoknak, akik kapcsolatban állottak vele. Alkotásai olyanok, mintha vihar korbácsolná őket, és ezt nem volt könnyű elfogadtatni sem az akadémikus, sem a polgári közízléssel. Nem adta be a derekát, győzött, de nagy árat fizetett érte: az életét is szakadatlan belső vihar dúlta. Mint szobrai, oly súlyosak életének az eseményei is: szerelmei, barátságai, egyre merészebb művészi vállalkozásai. Az olvasó egy nagy korszak súlyos egyéniségéről kap dokumentum értékű éles képet.

Lucinda Riley - A ​hét nővér
Maia ​és öt nővére a nevelőapjuk halála után összegyűlik a Genfi-tó partján álló gyermekkori otthonukban. Pa Salt, a különc milliárdos mindannyiukat kisgyermek korukban fogadta örökbe, így semmit sem tudnak a vér szerinti szüleikről. Az apjuk végrendelete azonban arra ösztönzi őket, hogy derítsék ki, honnan származnak. Egy-egy titokzatos tárgyat kapnak örökségül, és egy földgömböt, amelyről leolvashatják a születési helyük koordinátáit. Maia megkezdi a kutatást a családja után, és hamarosan a világ másik felén, egy omladozó brazil villában találja magát. Az épületben megsárgult levelekre bukkan, amelyekből egy nyolcvan évvel korábbi, tragikus szerelem története bontakozik ki. 1927, Rio de Janeiro. Amikor a kávékereskedelemből meggazdagodott Antonio Bonifacio szeretné beházasítani az egyetlen gyermekét a riói arisztokráciába, a szenvedélyes Izabela kikönyörgi, hogy az eljegyzés után, de még az esküvő előtt hadd utazzon el Párizsba az egyik barátnője családjával. A lányt hamar magával ragadja a Montparnasse művésznegyedének pezsgő forgataga, de arra ő sem számít, hogy egy szobrásszal való véletlen találkozás gyökeresen felforgatja majd az életét. Lucinda Riley A hét nővér-sorozat első kötetében mesterien szövi össze két fiatal nő történetének szálait, akik egy számukra idegen, mégis vonzó városban az őket foglalkoztató kérdésekre keresve a választ, gyógyírt találnak a lelki sebeikre, és felfedezik az élet szépségét.

Covers_188473
Az ​akt Ismeretlen szerző
5

Ismeretlen szerző - Az ​akt
A ​kötetek a legismertebb, leghíresebb festők képeinek bemutatásával adnak áttekintést a különböző stílusirányzatokból.

Irving Stone - Michelangelo
"Dávid ​csak egyedül állhat a talpazaton... Ha a véres fej nincs ott, Góliátnál nagyobb ellenségek legyőzésének diadalmas szimbóluma lehet... Az ő Dávidja nemcsak erős harcos, de az emberi szellem, a lélek és értelem gigásza is, nagyot mer az élet minden vonatkozásában..." "Megvan hozzá az esze, akarata, belső ereje, hogy egy új viágot teremtsen és betöltse azt az emberi szellem alkotásaival. Az ő Dávidja Apolló lesz, de több, mint az, Héraklész lesz és Ádám, de sokkal több azoknál - az ember legtökéletesebb megvalósulása lesz, aki egy értelemmel és emberséggel áthatott világban fejti ki a maga erőit..." - És megszületett az utolérhetetlen szépségű, erőt és értelmet sugárzó szobor, hogy Firenze és a reneszánsz szimbólumává válva, századokon át hirdesse egy izgalmas, véres küzdelmekben és hatalmas szellem: tettekben egyaránt bővelkedő kor eszményeinek s egy nagy alkotó teremtő erejének csodálatos találkozását. Stone hatalmas felkészültséggel, nagylélegzetű, sokrétű reneszánsz korképet festve kíséri végig Michelangelo eseményekben, szenvedésekben és sikerekben gazdag életútját. Szakemberek számára is sokat mondóan, rendkívüli gondossággal követi nyomon a nagy alkotások elkészülésének minden fontos állomását, kitérve a freskófestés, a márványfaragás és a márványbányászás megannyi izgalmas technikai kérdésére. - A legnagyszerűbb azonban Stone regényében az, ahogyan a nagy alkotások szellemi mondanivalójának megszületését, Michelangelónak a rendkívüli intellektuális feszültségű szoboróriások alkotójának, a gondolatok kifejezéséért és az azoknak legmegfelelőbb formai megoldásért vívott harcát eleveníti meg. - Elsősorban ezért lesz izgalmas olvasmány Stone könyve mindenkinek, aki szereti a művészetet és szeretné egyre értőbben csodálni a nagy alkotásokat.

Farkas Zoltán - Rodin
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

L. Kovásznai Viktória - Borsos ​Miklós
Élmény ​és képzelet - Borsos Miklós tanulmánykötetének összefoglalójában e két szóval jelöltet meg a művészi tevékenység alapvető elemeit. Alkotásai valóban élmények nyomán, a fantázia útján születnek, és ez a módszer a művész munkásságának lényeges meghatározója, sajátos tartalmi és formai jegyek kialakulásának forrása.

Artner Tivadar - Ló ​és lovas a művészetben
Artner ​Tivadar, az ismert művészettörténész könyve a világ művészetének legszebb ló- és lovasábrázolásait mutatja be. Eközben megismertet bennünket azzal is, milyen szerepet játszott a ló az emberi élet mindennapjaiban. A kötet az ősi barlangfestmények egy kivételesen szép darabjával indul, több antik remeket vonultat fel, majd az egyetemes művészet olyan kiemelkedő alakjainak művei következnek, mint Jan van Eyck, Piero della Francesca, Leonardo da Vinci, Albrecht Dürer, Tiziano, Rembrandt, Géricault, Toulouse-Lautrec, Picasso. A borítón Andrea del Verrocchio: Colleoni lovas szobra (1481-1488)

Szőnyi István - Molnár C. Pál - Szobotka Imre - Elekfi Jenő - Varga Nándor Lajos - Ferenczy Béni - A ​képzőművészet iskolája
A ​képzőművészet iskolája két kötetében a XX. századi magyar művészet jeles mesterei nyújtanak segítséget mindazoknak, akik meg akarnak ismerkedni a képzőművészet eszközeivel és eljárásaival. A könyv persze nem vállalkozhat arra, hogy olvasóiból művészt neveljen, de lehetőséget teremt az amatőrök számára az alapvető technikák elsajátítására, s talán a "profiknak" is szolgálhat egy-két tanáccsal. Az első kötetben a szerzők a hagyományos, az idők próbáját kiállt eljárásokat sorakoztatják az olvasó elé, a másodikban pedig a régiek mellett - a századunkban megjelent új anyagokat és módszereket ismertetik. A képzőművészet iskolája természetesen nemcsak technikai tudnivalókkal szolgál, hiszen az egyes írások - közvetve - szerzőik művészi hitvallását is tolmácsolják.

Erdélyi Gizella - A ​római kőfaragás és kőszobrászat Magyarországon
A ​szerző, Hekler Antal tanítványa, évtizedekig a pannoniai művészeti kutatás egyetlen képviselője volt. Korai halála megakadályozta abban, hogy kutatási eredményeit monografikus formában összegezze, de a fennmaradt kéziratok lehetőséget adtak arra, hogy a hiányolt összefoglalás kézhez vehesse az olvasó. A munka Pannonia kőemlékeit egyrészt fajtánként (sírkő, szarkofág, medalion stb.), másrészt tematikai (mitológiai és szimbolikus ábrázolások) szempontjából tárgyalja abban a művészeti felfogásban, mely minden művészeti alkotást összehasonlít a Róma-városi művészettel, és az egyes darabokat a hasonlóság vagy az eltérés fényében értékeli. A kötet használatát könnyíti, hogy a képmellékletben szinte valamennyi tárgyalt kőemlék fényképe megtalálható.

Supka Magdolna - Szabó ​Vladimir
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Flavio Conti - Dióhéjban ​a román kor művészetéről
Román ​kor - ez a művészettörténeti szakkifejezés a X - XI. században induló, a XII. században virágzó és a XIII. századba átnyúló stílust jelent. Oly sok mai fogalmunkhoz hasonlóan ez az elnevezés is a XIX. században született, s jelzi azt az igényt, hogy a stílust valami módon a román nyelvekkel, irodalmakkal, az antikvitással kapcsolják össze. A X-XI. századtól kezdve, a keresztény egyház térhódításával párhuzamosan egyre több templom, kolostor épült. A vándorló mesteremberek, a szerzetesrendek egész Európában egységes stílust terjesztettek el és honosítottak meg. A román építészet jellegzetes eleme a félkörív, az épületek hangsúlyos részeinek szobrokkal történő díszítése. A festészetben az alakok nagysága pontosan érzékelteti jelentőségüket. Ez a kis kötet nem aprólékos, részletekbe menő szakkönyv, hanem a tudományos munkákból leszűrt összefoglalás, a stílus általános jellemzőinek ismertetése, történeti magyarázata. Mindazok számára hasznos olvasmány, akik érdeklődnek a művészet iránt, de lehet, hogy sokakban épp ez a könyv veti el az érdeklődés magvát.

Kontha Sándor - Mészáros ​László
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_200673
elérhető
0

Ybl Ervin - Robbia
Kevés ​korszak művészete ragyog olyan sokféle színekben, kevés korszakban érvényesülnek a különböző tehetségek egyéniségük szerint olyan szabadon, mint Itáliában a XV. században, a quattrocentóban. A gótikának melodikus, de megunt vonalvezetésétől a legeltérőbb módon igyekeztek szabadulni, és a természet közvetlen szemlélete útján új stílust formálni. Volt olyan művész - hogy csak a szobrászokat tekintsük -, aki közvetlenül az antik emlékeket vette mintául, mint Nanni de Banco, vagy aki könyörtelen következetességgel kereste a valóság visszaadásában rejlő kifejezést, mint Donatello, és volt olyan, mint Ghiberti a természetet megfigyelve, elevenségét el nem rejtve, továbbra is a gótika formaeszményét hangsúlyozta. Ghiberti még legfejlettebb alkotásaiban sem feledkezik meg a körvonalak régi, lágy, szinte dallamos lejtéséről, Luca Della Robbia pedig a Ghiberti-stílusra támaszkodva igazi klasszikus stílust teremtett. Oly tisztán, egyszerűen, nagyvonalúan, a mellékesek elhagyásával formál mindent, hogy alkotásai klasszikusakká válnak szépségüknél, harmóniájuknál, lelki nemességüknél fogva. Kifejező anélkül, hogy művészete a csúnyát ismerné. Raffaello ösztönös zsenialitása jelenik meg benne a maga kiegyenlítettségében, szinte egy évszázaddal korábban.

M%c3%b6bion
elérhető
6

Horváth Viktor - Möbion
___Ezzel ​a könyvvel a Villa Negra Egyesület tizenötödik születésnapját ünnepeljük. Meg akartuk mutatni munkáinkat, de nem hagyományos módon: így született meg a Möbion - Szobor, kép és regény. Horváth Viktor meséje izgalmas viszonyban van a művekkel, az odaátról szól. Az eszenciát kutatja egy történeten keresztül, miként Dante és persze mi a művek alkotói. ___A Villa Negra egy létező művészeti jelenség, laza csoportosulás, amely független alkotókból áll. Nyaranta Zalaszentgróton tartanak szimpóziumokat és kiállításokat. Horváth Viktor író, költő, műfordító 1962-ben született Pécsen. 2012-ben elnyerte az Európai Unió Irodalmi Díját a Török tükör című regényéért.

Kollekciók