Ajax-loader

'zenetörténet' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Covers_129226
Rock ​évkönyv 1981 Ismeretlen szerző
elérhető
4

Ismeretlen szerző - Rock ​évkönyv 1981
Hogyan ​lett az első magyar diszkózenekarból ezerszer kiátkozott punk-banda? Miért volt törvényszerű a Piramis tündöklése és bukása, Hogyan látja dr. Erdős Péter: született-e világsztárunk? Hogyan működik az Omega rock-vállalat? Miért írt dicsérőleg a New Musical Express az itthon primitívnek tartott új hullámos zenekarokról? Hová tart a limbo-hintó? Összeáll-e még valaha az Illés? Mit csinált Yoko Ono a Duna Intercontinentálban? Mi újság az angol és nyugatnémet pop-piacon? Hogyan zajlott le egy punk-koncert Debrecenben? Mi történt Radics Bélával, az egykori gitárkirállyal? Mi húzódik meg a nosztalgia-jelenség hátterében? Csak néhány kérdés, amely valószínűleg minden pop-rajongót - laikust és hozzáértőt - egyaránt érdekel, s amelyre a Rock évkönyv cikkei, interjúi megadják a választ. Fiatal kritikusok és újságírók vállalkoztak arra, hogy a pop-műfaj történetében először, egy összefoglaló igényű kiadványban mutassák be a magyar rock legjelesebb képviselőit, elemezzék legfontosabb jelenségeit. Az évkönyv írásai a sztártörténetek, a látványos sikerek és bukások, az egyes irányzatok részletes ismertetése mellett bepillantást engednek a műfaj hétköznapjaiba, kulisszatitkaiba is, nemegyszer meghökkentő és elgondolkoztató részleteket tárva fel. Külön érdekessége a könyvnek, hogy a személyes vallomásokon és véleményeken kívül az elmúlt év sajtójának, kritikáinak, üzleti és közönségsikereinek tükrében is bemutatja az 1981-es rock-évadot, gazdag képanyaggal illusztrálva.

Sans_titre_3
elérhető
3

Franz Werfel - Verdi
Az ​utóbbi évtizedek immár klasszikussá vált zenei tárgyú regényalkotása. Werfel egyedülálló írásművészettel örökített meg egy, az olasz opera legnagyobb mesterének életéből vett epizódot: az öreg Verdi velencei válogatását. Ebben az epizódban azonban benne tükröződik Verdi egész élete és munkássága. Fény derül továbbá az olasz mesternek a német zenedráma legnagyobb alakjával, Richard Wagnerrel való kapcsolatára is. Sokféle emberi sors és történés játszódik le az olvasó előtt e könyvben, s mindegyik csak egy részlete a mester gigantikus emberi és művészi arcképének.

Pécsi Géza - Kulcs ​a muzsikához
A ​zene évszázadok során kialakult és részben ma is formálódó szaknyelvvel - görög, latin, zömmel azonban olasz és német, magyarra le nem fordított kifejezések garmadájával - rendelkezik, ami első pillantásra akár riasztónak is tűnhet, mégis, ezek ismerete elengedhetetlen belső világának feltérképezéséhez. A Corvina Zenei lexikonja segíti a tájékozódást a zeneelmélet, a zenei formatan világában, és áttekintést ad a hangszerekről, a legfontosabb zenetörténeti korszakok jellemzőiről, valamint a műfajok történeti változásairól is. És természetesen a legkiemelkedőbb zeneszerző-egyéniségekkel is megismerteti az olvasót - a 13. századi kezdetektől a 21. században alkotó kortársainkig. A lexikon nemcsak a hagyományosan "komolyzeneinek" nevezett kultúra fogalomkörét öleli fel, hanem betekintést enged a rokon művészetek legfontosabbikába, a tánc- és balettművészetbe, foglalkozik a dzsesszel, és ha csak érintőlegesen is, de megmutatja, hogy az európai zene mellett ma is léteznek évezredek óta virágzó más kultúrák, amelyek a miénktől egészen eltérő zenei logika alapján szerveződnek. Nem szorul ki a kötetből az arab, a török, az indiai, a távol-keleti (Japán, Kína) vagy akár még a francia zenei impresszionizmust nagymértékben befolyásoló indonéziai-jávai gamelán kultúra sem. Az újabb, átdolgozott kiadás tekintettel van a legutóbb megjelent kötet óta eltelt 12 év változásaira: zeneszerzői életpályák zárultak le, olykor korszakalkotó műveket hagyva az utókorra, más életpályák pedig kiteljesedtek, ugyancsak fontos alkotásokkal gazdagítva a világ zene irodalmát, a kortárs zenét, amely már régen nem az "útkeresés" stádiumában van... A lexikon végén található fogalmi mutató a legfontosabb címszavakat fogalomkörök szerint rendezi, megkönnyítve ezzel a kötet sokoldalú használatát.

Bónis Ferenc - Tizenhárom ​találkozás Ferencsik Jánossal - Határ-idő-napló
Ferencsik ​János a XX. század magyar zenei előadóművészetének leggazdagabb mondanivalójú, de legkevésbé beszédes mesterei közül való. Olyasvalaki, aki fontos közlendőjét mindenkor a muzsikára, az általa megelevenített zeneművekre bízta. Művészpályájának egyik legnagyobb sikere után - ez Wagner utolsó remekművének, a Parsifalnak 1983-as budapesti felújítása volt - mégis vállalkozott rá, hogy elmondja életének főbb eseményeit Bónis Ferencnek, a régi és újabb magyar zene kutatójának. 1983 februárja és májusa között tizenhárom alkalommal találkoztak e célból: az ott és akkor elhangzottak öltöttek formát ebben a kötetben. Hét évtized eseményei tárulnak itt az olvasó elé: a gyermekkor, a tanulóévek emlékei, az operaházi inaskodás és segédkezés esztendei - melyeknek letöltése után szinte átmenet nélkül lép elénk a Mester, a magyar előadóművészet világszerte ismert egyénisége. Az előadóművész nem élhet "légüres", "rezonanciamentes" térben - a Ferencsik-formátumú karmester pedig különösen nem. Százakkal dolgozik együtt, ezrek és tízezrek figyelik minden gesztusát. Pályája alakulásában meghatározó szerepet játszik a történelem - mely milliók és tízmilliók sorsát irányítja. Nem meglepő tehát, hogy e könyv, bár főtémája Ferencsik János élete, nem csupán róla-magáról szól. Nagy példaképek elevenednek meg benne, művésztársak hosszú sora, intézmények tündöklő és hanyatló periódusa, nagy koncertutak képe, vélemények zenei és zenén kívüli dolgokról - mindez egy széles ecsetvonásokkal megfestett történelmi tabló körfüggönyháttere előtt. A könyv egy karmester pályájának leírását ígéri - ám ennél jóval többet ad: hiteles képek százait két emberöltő magyar zenetörténetéből.

LeRoi Jones - A ​blues népe
Az ​én hazám Texas, mit is keresek itt? Az én hazám Texas, mit is keresek itt? Bizony a whiskyér s a nőkér vagyok itt „A fehér bluesénekes gondolata még képtelenebb önellentmondásnak tűnik, mint a középosztálybeli bluesénekesé” – írja LeRoi Jones, a rabszolgák leszármazottainak zenéjét elemezve: XX. századi fekete bőrű amerikai íróként ő elsősorban a blues és a jazz „néger” gyökereit érzi és kutatja, s közben mindvégig érezni könyvében a népe sorsával való azonosulást és a főként zenében kifejeződő kultúrája fölött érzett büszkeséget. A blues népe 1963-as első megjelenése óta a téma klasszikusává vált – s azért válhatott klasszikussá, a modern zenetörténet megkerülhetetlen alapművévé, mert Jones mély társadalmi és lelki vonatkozásaival együtt meséli el a spirituálé, a blues, a jazz, a boogie-woogie, a ragtime, a dixieland, a soul, a swing, a bebop, a rhythm and blues és a rock and roll kialakulásának szövevényes történetét. Amely egyben annak története is, hogyan lettek az Afrikából behurcolt rabszolgák amerikaivá, hogyan próbáltak alkalmazkodni új környezetükhöz, majd az ő gyermekeik és unokáik miként fedezték fel saját kulturális örökségük eredeti – és a szerző szerint a fehér ember számára sohasem igazán átélhető vagy másolható – értékeit. Újraindított Modern Könyvtár sorozatunkban az új regények mellett felújítunk régi sikereket is: olyan könyveket, amelyek ma is frissnek és elevennek hatnak, sőt az idő egyre inkább kihozza pikáns ízeiket. LeRoi Jones könyve egyértelműen ezek sorába tartozik – csemege mindazok számára, akik nemcsak hallgatni (vagy épp játszani) szeretik a jazzt, illetve az afroamerikai gyökerekből táplálkozó mai könnyűzenét, hanem kultúrtörténetére is kíváncsiak. A versidézeteket fordította Dávidházi Péter.

Covers_48096
elérhető
1

Hamburger Klára - Liszt
Az ​első átfogó magyar Liszt monográfia 1966-ban jelent meg először, majd 1973-ban német nyelven is kiadták. Olvasmányos, szuggesztív előadásban, érzékletesen mutatja be Liszt Ferenc művészetét és eseményekben, sikerekben, viharokban, csalódásokban bővelkedő életét, színes egyéniségét, nem szépítve fogyatékosságait, rámutatva humanizmusára, önzetlen segítőkészségére is. Kötetünk a monográfia első kiadásához képest jelentősen változott; Hamburger Klára mások és saját kutatási eredményeit felhasználva fogalmazta újra könyvét, pontosan jelölve ki Liszt helyét a zenetörténetben. A kötetet válogatott műjegyzék egészíti ki; a könnyebb tájékozódást névmutató és Liszt műveinek mutatója segíti.

Balassa Imre - Gál György Sándor - Operák ​könyve
E ​könyv mióta első ízben megjelent, az operalátogatók és rádióhallgató közönség érdeklődésének középpontjában áll. A számos kiadásban, hatalmas példányszámban elfogyott munka a felszabadulás utáni magyar zenei könyvkiadás egyik legnagyobb sikere. Ez a siker jó részt zenei életünk örvendetes fejlődésében, az operalátogatók számának emelkedésében leli magyarázatát. Nem kis mértékben azonban a szerzők érdeme, akik a muzsika népszerűsítése terén gazdag tapasztalataik felhasználásával, egyszerű és mégis színes stílusban mutatják be a magyar dalszínházak műsorán leggyakrabban szereplő operákat. Az egyes szerzők életrajza, a történeti és művelődéstörténeti háttér, a művek keletkezésének megvilágítása, a színesen előadott tartalmi ismertetések teszik a könyvet színvonalas és hasznos olvasmánnyá.

Sheenan
elérhető
0

Vincent Sheean - Verdi
A ​világhírű zeneszerző életútját követhetjük végig a szegény falusi szülőháztól a világhírig.

Szabolcsi_bence_-_beethoven
elérhető
0

Szabolcsi Bence - Beethoven
"...Beethoven ​zenéje részt követel az életből, fellázít, megráz, megríkat és megkacagtat, magadba térít és harcba küld: állást foglal, cselekszik, harcol minden pillanatban. Ahogyan kiáll értünk, ahogyan felelősséget érez mindnyájunkért, ahogyan átvállalja életünk minden gondját, épp mert mindenről tud, mert minden örömünket és bánatunkat ismeri: az érzelmi élet olyan mélységeit és ellentéteit tárja fel, amilyenekről még senki sem álmodott. Olyan őszinte, olyan forró, olyan leplezetlen, amilyen zene még sohasem volt - nem elringat, hanem felébreszt, nem mákony és nem bűvészkedés, hanem a valóság roppant felmutatása, vallomás és himnusz, védő- és vádbeszéd, kiáltvány az emberiséghez..." - írja Szabolcsi Bence, Beethoven alakját, zenéjét, jelentőségét, korát a tudós kivételes koncepciójával bemutató és művészi módon megírt, gyönyörű monográfiájában, amely immár ötödik kiadásban jelenik meg.

Barabás Tibor - Mozart ​párizsi utazása / Beethoven
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pándi Marianne - Hangversenykalauz ​I. - Zenekari művek
Pándi ​Marianne Hangversenykalauzának kötetei először több mint harminc éve jelentek meg. Azóta nagyot változott a világ - és igényesebb, gazdagabb lett a zenei élet is. Nőtt a zeneművek ismertetése iránti érdeklődés a hangversenyek közönsége éppúgy igényli a szakszerű eligazítást, mint a gépzene hallgatósága. Az eredeti köteteket Könyves Klaudia egészítette ki az időközben született új művekkel, illetve azokkal, melyek iránt korábban nem mutatkozott érdeklődés. A megújult Hangversenykalauz a kiadó szándéka és reménye szerint segítségére lesz mindazoknak, akik a koncert előtt, után - vagy éppen a zene hallgatása közben - olvassák el mindazt, amivel teljesebbé tehetik a muzsika által nyújtott élményt.

Kovacsics András - Omega ​- Universal, zenekartól az együttesig
Zenész ​voltam 25 évig az 1962-1986 terjedő esztendőkben. Úgy gondoltam, hogy foglalkoznom ezzel a huszonöt esztendővel, – barátom Borsós Károly, Charlee unszolására érett meg bennem a könyvírás gondolata – mert mégiscsak, ez a negyed évszázad az életem meghatározó része volt. Teszem ezt egyrészt azért, mert az időközben elkészült honlapom megfelelő mennyiségű, és érdekes információt ad a könyv megírásához, másrészt az online könyvkiadásban megéreztem azt a határtalan lehetőséget, amit például a Facebook nyújt a kapcsolatteremtés területén a napjainkban. Kovacsics Öcsi

Ungvári Tamás - Beatles-biblia
Közel ​három évtizede jelent meg Ungvári Tamás hajdanán úttörő vállalkozásnak számító, s nagy vihart kavaró műve, a Beatles biblia. A könyv - elérhetetlensége révén - lassan legendává vált, mint hősei: a négy (s az elmaradt ötödik) gombafejű liverpooli fiú, George, Paul, John, Ringo és Stuart. A Beatles-fiúk a pop-kultúra, amelynek máig első számú sztárjai, továbbvivői, és ihletői, noha nem megteremtői voltak, akiknek alakját emberfelettivé növesztette egy minden addigit felülmúló tömegőrület. Mi ennek a példátlan népszerűségnek a titka, hogyan alakulhatott ki a zenekart és tagjait övező mítosz, kik és milyenek ezek az emberek, s hogyan viselik el azt a hatalmas nyomást, a Beatmániát, amelyben már nem lehetnek többé önmaguk, mert ők a Beatle-k? Kérdéseire az egyébként "faktoidoknak", áltényeknek tartott hétköznapi események krónikaszerű felsorolásával és a hozzájuk fűzött bőséges, ironikus hangvételű kommentárokban keresi a választ a szerző, aki művét a tudományos monográfiák paródiájának szánta ("mivel a Beatles élete a világhír paródiája"), s egyben egyfajta kísérletnek annak bizonyítására, "hogy a kortársi hétköznapok erőterében olvasni meg kell tanulnunk; hogy a szellemi és piaci tünet-csoportok elidegenedett tényhalmazát rendbe illik raknunk". A kötet, amely főszövegében változatlan, egy epilógussal (Apokrif) és részletes diszkográfiával egészült ki, amely 1981-ig dolgozza fel a Beatles tagjainak külön munkásságát is.

Jennifer Egan - Az ​elszúrt idő nyomában
Bennie ​sikeres producer, akinek számos zenekar köszönheti berobbanását a köztudatba, ám a 21. századi ipari popzene szintetikus világa új kihívások elé állítja. Egykori jobbkeze, Sasha terápiára jár, hogy legyőzze kleptomániáját, és mindent megtesz, hogy kicsapongó évei után beilleszkedjen a "normálisok" közé. Scotty, Bennie egykori garázszenekarának gitárosa öregkorára végre révbe ér: rajongók ezrei bálványozzák... A könyv legkülönbözőbb szereplői felbukkannak egymás életében, majd eltűnnek, hogy újra, akár évtizedek múltán, visszatérjenek. Mindannyian a nagy amerikai álmot kergetik, ám az idő múlásával elkerülhetetlenül felnőnek, s eközben csak egyetlen dolog örök és állandó: a zene iránti végtelen szenvedélyük. Sorsuk, vágyaik és döntéseik meghökkentően fonódnak össze a mesteri szöveglabirintussá szőtt elbeszélésekben, végigvezetve az olvasót a nyolcvanas évek amerikai punkbandáitól a kilencvenes évek zeneiparán át a nem is olyan távoli jövőig, ahol a rajongás a legnagyobb árucikk. "Szex, drogok és rock & roll - lepusztulás, legendává válás, újrakezdés. A teljes palettát látjuk a legelejétől a legvégéig és vissza. Mint egy felejthetetlen rockkoncert: életre szóló élmény. Hát, ilyen ez a regény." - Simon Márton

G%c3%a1l_zsuzsa_-_az_%c3%a9n_zeneszerz%c5%91m_schubert_
elérhető
1

Gál Zsuzsa - Schubert
A ​bécsi klasszikus zene óriásainak árnyékában csendesen húzódik meg egy fiatalon elhunyt bécsi zeneszerző, Franz Schubert. Élete is csendesen telt el - egy segédtanítóval a múlt század eleji Bécsben ugyan mi történhetett? Zenéje is halk, finom, a mammut-zenekaroktól harsogó romantika kora alig hallotta meg dalait. Pedig e dalok tökéletes formája, hol kedvesen derűs, hol megrendítő mondandója bátran vetekszik a leghatalmasabb zenekari és énekkari művekével. Az ének és a zongora egyszerű eszközei az ő művészetében mindentudókká válnak: megidézik a mezei virág illatát, a rémséges éjszaka hangulatát, az élet ezernyi örömét és könyörtelen csapásait. Schubert a kis formák művésze. Szimfóniái, színpadi kísérletei nem versenyezhetnek dalaival, kamarazenéjével. Dallam- és harmóniavilága olyan gazdag, hogy a legnagyobb romantikus mesterek muzsikájának nyitott utat, s ugyanakkor olyan egyszerű, hogy nem egy dala valóságos népdallá vált. E szerény, halk szavú zseni életét és művészetét mutatja be szóban, képben, hanglemezen sorozatunknak ez a kötete.

Csengey Dénes - "... ​és mi most itt vagyunk"
"Este ​még tüzijátékot is rendeznek a parlament előtt, ezt a televízió is közvetíti. Vizi és Ecsédi otthon nézik meg az adást, melynek befejezásekor Vizi kapcsolja ki a készüléket. A színes rakéták eltűnnek, a fiatalember szétnéz a szobában. Ugyanaz a kiábrándító helyzet, mint bármikor máskor, üres üvegek, teli hamutartók, s Ecsédi az asztalra dőlve részegen már alszik is megint. Vizi odamegy hozzá, belemarkol a hajába, felemeli a kókadt fejét, és iszonyatos indulattal üvölti, sziszegi barátja álmos arcába: 'Ha nekem még egyszer nők nevét mered kiáltozni, meg házszámokat... Ennek vége, érted?!!!' Majd hosszú, nagyon hosszú szünet után azt mondja Cseh Tamás, most már végképp kilépve nemcsak minden addigi szerepéből, de magából a játékból is, halkan, de tisztán és keményen artikulálva: 'Ennek vége, értitek?' "

Pop_zsebk%c3%b6nyv
Popzsebkönyv Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Popzsebkönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabolcsi Bence - Bevezetés ​a zenetörténetbe
Ennek ​a könyvnek - melynek jelen kiadása a szerző teljes irodalmi-tudományos munkásságát összefoglaló sorozat első köteteként lát napvilágot - különleges helye van Szabolcsi Bence életművében. Határköve e mű Szabolcsi két nagy alkotókorszakának. A harmincas évek közepéig munkásságának középpontjában azok a tanulmányai álltak, melyek utóbb, egységes ciklusként. A magyar zene évszázadai két kötetében láttak napvilágot. Az 1936-ban írt Bevezetés a zenetörténetbe azt az alkotóperiódust vezeti be, melyben Szabolcsit immár "a világ zenéjének évezredei" foglalkoztatták, s amelynek két összefoglaló remeke A zene története és A melódia története. A Bevezetés a zenetörténetbe e nagy művek "előhangja": a zenetörténet-írás története, módszereinek és rendszereinek bemutatása és gyakorlati alkalmazása. Magábanálló alkotása e kötet Szabolcsi életművének azért is, mert soha-sehol másutt nem szólt ily részletességgel tudományos műhelyének rendjéről: önnön belső világáról. Ars poetica ez a könyv: egy tudós művész életre szóló feladatvállalása.

Molnár Imre - Népszerűbb ​Jézus Krisztusnál?!
A ​zseniális gitáros-énekes, zeneszerző és szövegíró, a Beatles megalapítója, a tehetséges író és rajzoló, a világszerte ismert békeharcos fantasztikus életét és tragikus halálát mutatja be ez a regény, amely a XX. század egyik tipikus hősét állítja az olvasó elé. A kiváló tehetségű, de műveletlen, örökkön éhes szeretetvágyát agresszív pökhendiséggel leplező, egész életen át, minden szerelmében az elveszített anyai gyöngédséget kereső művész szándékai, szenvedései és kudarcai csakúgy megjelennek a kötet lapjain, mint a világhódító sikerek színe - és fonákja. Ez a negyven évet élt, szörnyűséges kábítószer- és alkoholkalandok mélyeit is megjáró, fékezhetetlenül szabados "vezér" - csodálatos zenei gazdagságú dalok tucatjait szülte világra, s hagyta örökbe utókorának. John Lennon olyan bálvánnyá vált az ifjúság, az apák nemzedékével mindig szembefordulni kész fiatalság szemében, aki még hosszú ideig megmozgatja majd a kamaszok és ifjú emberek képzeletvilágát. Róla szól ez a könyv, John Lennon-ról, aki 50 éve született, s akit 10 éve ölt meg egy őrült gyilkos merénylete. A kettős évforduló ad különös aktualitást a kötetnek, amelyet számos - ritkán látható - fénykép illusztrál.

Darvas Gábor - A ​totem-zenétől a hegedűversenyig
Darvas ​Gábor 1911-ben született a kelet-magyarországi Szatmárnémetiben. Családjával 1918-ban Budapestre költözött, ott végezte gimnáziumi és főiskolai tanulmányait. Kilencéves korától zongorázni tanult, 1926-tól 1932-ig a budapesti Zeneakadémia növendéke volt, előbb hangszeres majd zeneszerzői tanszakon (Kodály Zoltán tanítványaként). A harmincas években zenekari szerzeményeit hangversenyen és a Magyar Rádióban mutatták be. 1939-ben külföldre távozott; a második világháború idején Dél-Amerikában élt, egy ideig Erich Kleiber közvetlen munkatársa volt, később cikkeket írt zenei folyóiratok részére. 1948-ban tért vissza Magyarországra, ahol különböző kulturális intézményeknél működött zenei szakértőként, 1972-ig. Szerzői tevékenységét 1951-ben újította fel; a komponáláson kívül az európai múlt zenei értékeinek feltárásával és közreadásával, feldolgozásával és hangszerelésével valamint szakkönyvek írásával foglalkozott. 1985-ben halt meg Budapesten.

Covers_24940
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Ki ​kicsoda a külföldi rockzenében?
Több ​generáció nőtt már fel a rockzenén nálunk is. A negyven körüliek azért kedvelik, mert megszületése ifjúkorukkal esett egybe. Az ötvenes évek tizenévesei még első kézből kapták a hagyományos könnyűmuzsika helyébe lépett új irányzat első slágereit. A hatvanas években felnövők a rock and roll korszakot felváltó beat-zene rohamos térhódításának lehetett fül- és szemtanúi. A legutóbbi évtized ifjúsága pedig a rockzenei stílusok elkülönülését, kifinomodását figyelhette meg, s átélte a nagy őrségváltásokat. Előbb hard-rock, majd a diszkó-zene hódított világszerte. S már a hetvenes évtized végén megjelent az új hullámnak nevezett irányzat is, amelynek képviselőit és zenéjét a mai tinik vallják magukénak.

Covers_228139
elérhető
0

Földes Andor - Emlékeim
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_46210
elérhető
0

Barabás Tibor - Chopin
Barabás ​Tibor több kiadást megért, sikeres Beethoven- és Mozart-könyvei után most a nagy lengyel mesterről, Chopinről írt művészi portrét, amelyben nagy gonddal, igényes írói eszközökkel állítja elénk Chopin alakját és küzdelmes korát. Bemutatja a nagy művész gyermekkorát, családjának tagjait, akikhez Chopin élete végéig a legbensőségesebb érzésekkel ragaszkodott. Felejthetetlen marad az olvasó számára az emigrációban élő Chopin sorsa. Amilyen forró szeretettel csüggött a gyermekkor, az otthon emlékein, ugyanolyan olthatatlan vágy, hűség élt benne hazája, népe iránt. Minden idegszála, minden érzelme elszakíthatatlanul Lengyelországhoz kötötte. Megismerjük boldogtalan szerelmeit s azt a nagy, belső magányosságot, amelyet a forradalmi kor izgalmas eseményei, a zajos, színes társasági élet, a művészetek halhatatlanjainak barátsága sem tudott soha feloldani. A zongora nagy költőjének lelke csak műveiben szárnyalt, szíve csak a zenében nyílt meg. Barabás Tibor cselekményekben és eszmékben gazdag Chopin-portréja a zeneszerető ifjúság örömmel fogadott olvasmánya lesz.

Barabás Tibor - Három ​portré
Barabás ​Tibor kötete a muzsika három titánjának rövid életregényét tartalmazza. A Mozart párizsi utazása a nagy muzsikus ragyogó pályafutásának egyik egyik fontos epizódjáról: világhírnevének megalapozásáról, életének első nagy szerelméről, és a főúri szolgálattal való szakításáról számol be. A több kiadást megért Beethoven regény a történelmi hűség és hitelesség jegyében tárja fel a nagy művész küzdelmekben, vívódásokban és alkotásokban páratlanul gazdag sorsának történetét. Chopin regényében bemutatja az író a nagy művész gyermekkorát, családjának tagjait, akikhez Chopin élete végéig a legbensőségesebb érzésekkel ragaszkodott. Felejthetetlen marad az olvasó számára az emigrációban élő Chopin sorsa. Amilyen forró szeretettel csüggött a gyermekkor, az otthon emlékein, ugyanolyan olthatatlan vágy, hűség élt benne hazája, népe iránt. A rendkívül népszerű három zenei portré nemcsak a zenebarátok, hanem a maradandó szépség iránt lelkesedni tudók számára is felejthetetlen olvasmány.

Pierre-Jean Rémy - Maria ​Callas
Életrajz, ​művészi méltatás és írói hitvallás keveréke Pierre-Jean Rémy Callas-könyve. Vagy ha úgy tetszik: a prózában elmondott görög tragédia. Nem azért, mert főhősnője, Maria Kalogeropulosz görög származású. Hanem azért, mert Maria Callas élete és pályája valóban ógörög sorstragédia volt. Elkövette a tragikai vétségek sorát: korán vállalt olyan szerepeket, amelyek hangjának korai hanyatlását idézték elő; olyan környezetet vállalt magáénak és magára, amely csak rontott hírben akkor sem hittek indiszpozícióiban, amikor valóban beteg volt. És persze megvolt benne az az életszemlélet, amely magára nézve nem ismeri el a társadalom, a világrend törvényeit, tehát az a "hübrisz", ami végeredményben minden tragikus hős bukását okozza. Pierre-Jean Rémy nem muzsikus - író. De szakértő rajongója volt Callasnak, s így biztos kézzel festette meg a XX. század "primadonna assolutájának" portréját. Callast mindenki ismerte és ma is ismeri - a könyv bemutatásához ennyi elég. A többit mondja el az író és a sok szerepkép.

Juhász Előd - Bernstein ​Story
Tüneményes, ​tipikus amerikai karrier története a "Bernstein story". A New York-i Brooklyn-híd alatt kezdődik, ahol Leonard édesapja, az újdonsült bevándorló halat tisztított napi egy dollárért. Hihetetlenül meredek út innen a Carnegie Hallig, az ifjúsági koncertek sok tízezernyi, a tv sokmilliónyi nézőjéig-hallgatójáig, akik csillogó szemmel, kipirult arccal lesik el a muzsikáló--magyarázó Bernsteintől a zene örömét. A West Side Story mintegy jelképes összekötő: témája-színhelye a nyomorúságos kezdetet, világsikere a pálya csúcsát jelzi. "Leonard valóban leonardói reneszánsz jelenség: az általános művész, aki a zeneművészet minden ágát gyakorolja. Szimfonikus és opera dirigens, zongoraművész és jazz muzsikus, remek előadó, tanár és író, szimfonikus zeneszerző és a haladó amerikai musical stílusában Gershwin egyenes utóda. Nincsen olyan ága a zenének, amit ki ne próbált volna, és mindegyikben mester" - írta könyvünk hőséről Rózsa Miklós. Ezt a sokoldalú művészportrét mutatja be Juhász Előd könyve, amelyet műjegyzék és képe sora tesz teljessé.

Sebők János - Magya-rock ​1.
A ​maga nemében egyedülálló könyvet tart kezében az olvasó. Felmérések szerint ma már Magyarországon is több, mint 5 millió ember hallgatja rendszeresen a rockzenét, a megjelenő lemezek elérik a negyedmilliós példányszámot is, nyugodtan mondhatjuk tehát: az új zene hozzátartozik mindennapi életünkhöz. A modern kultúra e sajátos, ellentmondásos jelenségének átfogó bemutatására azonban eddig senki nem vállalkozott. Éppen ezért tarthat érdeklődésre számot Sebők János könyve, amely először kísérli meg, hogy a sztáréletrajzok, mítoszok, jelenségek és botrányok bonyolult szövevényében megpróbálja bemutatni a hazai rock történetét és eligazítást adjon a műfaj útvesztőibe. A könyv kalauz, emlék- és vitairat egyszerre, amely nemcsak a műfaj iránt érdeklődőknek, az egyes előadók rajongóinak is élvezetes olvasmány, hiszen az egyes korszakok, a kiemelkedő együttesek pályafutásának elemzésével, a jelenségek mögött meghúzódó \mélyrétegek\ feltárásával a magyar-rock sajátos \kelet-európai fejlődési útját\ is vázolja a szerző.

Nádor Tamás - Giacomo ​Puccini
Giacomo ​Puccini századunk legnagyobb operakomponistája. Nagy utat tett meg a luccai orgonista állásától a világhírig, sokat kellett harcolnia művészetének elismertetéséért. Operáinak bemutatói sorra botrányba fulladtak, a kritika nagyon sokáig lebecsülte műveit. A közönség azonban kezdettől lelkesedett Puccini operáiért, szívébe zárta a Manon Lescaut, bohémélet, Tosca, Pillangókisasszony mély érzelmeket kifejező dallamait. Enrico Caruso, Nelly Melba, Lotte Lehmann, Szamosi Elza páratlan művészete segítette diadalra Puccini műveit, példátlan népszerűségét nagy művészek alapozták meg. Puccini életútját, művészetének fejlődését, operabemutatóinak körülményeit, korát mutatja be e könyv korabeli feljegyzések, hiteles források alapján.

Tardos Péter - Rock ​lexikon
"Rendhagyó ​lexikon - mi más is szólhatnak egy rendhagyó műfajról? Ez a műfaj, borzas lázongásaival, a fiatalság tűzhányó energiájával, a tehetség és az új akarásának összefonódásával gyökerestől felforgatta a muzsika évszázados rendjét, elsőként adva önálló zenét a fiatalok kezébe. Milliókat mozgósít, blue jeans egyenruhában, azonos érdeklődési körrel, a zene azonos hangjaira mozogva. Alkotói világhírre tesznek szert, csak a legnagyobb hollywoodi filmszínészek és az emberiség politikai irányítói ismertebbek náluk. Kialakul a történelme, papírra vethetők az egyének, együttesek jelentős mindennapjai: megszületik a szaksajtó, könyvek és lexikonok foglalkoznak e témával - ezek számát gyarapítja e kötet." A könyv rövid idő alatt teljesen elfogyott - a második javított és bővített kiadás friss adatokat, s mindegy 70 címszóval többet tartalmaz - az Adam and the Ants-től a KFT-ig és a Visage-ig. A kötetet fényképek és Bodola György újabb karikatúrái gazdagítják.

Szántó Péter - LGT - És ​ilyen a Boksz?
Solti: ​- Somlóval ez alatt a gitárszóló alatt megittunk vagy két liter konyakot... Presser: - Hazajöttünk és egyszer csak behívott az ORI igazgatója hogy le kell tiltania bennünket.Karácsony: - Abszolút nem így képzeltem az életemet. Abszolút nem! Somló: - Hogy meddig lesz még LGT? Hát ha ez a könyv megjelenik, nem biztos hogy sokáig.

Keszi Imre - A ​végtelen dallam
"A ​nagy romantikus század zenéjének egyik kiemelkedő alkotója, Richard Wagner - démoni erejű komponista, sokféle ellentmondó emberi tulajdonságból szőtt sokszínű, gazdag egyéniség volt. Művészete, filozófiája, jelleme még ma is heves viták középpontjában áll. Vonzó és taszító, világokat építő és romboló egyéniség, akiről hívei és ellenségei egyaránt úgy vélekednek, hogy - nagy volt. A túlfeszített és túlhajtott egyéniségek korszakának ezt a hatalmas képviselőjét, egyéniségét, zenéjét, halhatatlan műveit jellemzi Keszi Imre regénye. Az író a zeneművészet mélységes értésével közelít témájához s eredeti módon, egy német muzsikus feljegyzéseinek és Wagnerrel folytatott beszélgetéseinek formájában, visszaemlékezésszerűen követi nyomon Wagner küzdelmekben, balsikerekben és dicsőségben oly gazdag életét. Egyben szinte kulcsot ad az olvasó kezébe a mester zenéjének, zenedrámai koncepcióinak megértéséhez."

Ambrózy Ágoston - Borostyán
A ​szerző Schubert lelkivilágának, emberi és művészi portréjának legjellemzőbb vonását, a magányosságot állította a regény középpontjába. A cselekmény kiinduló pontja az a magányos délután, amikor a zeneköltő agyában a h-moll szimfónia első vázlatai megfogannak. Innen tér vissza az író Schubert gyermekkorára, arra a sok méltatlanul elszenvedett bántalomra, a szigorú apától és a hűtlen szerelmestől rázúdúló csapásokra, amelyek Schubertet oly magányossá, az emberek közt idegenné tették. Majd a felnőtt kor, a baráti társaság, a Magyarországon eltöltött idő kerül sorra. Minden cselekménysor mögött ott él és lélegzik a múlt század eleji Bécs, a császárváros minden örömével és vigasságával, bánatával. A regény befejezéseként pedig a hű barát, Josef Spaun írja le levél formájában Schubert utolsó napjait. Ambrózy regénye nemcsak érdekességénél és olvasmányosságánál fogva értéke a zenei szépirodalomnak, hanem azért is, mert stílusában, mondatainak zengésében és képeinek finom pasztelszíneiben vissza tudta adni a schuberti muzsika hangulatát

Kollekciók