Ajax-loader

'óvoda' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Vekerdy Tamás - Gyerekek, ​óvodák, iskolák
Mire ​van szüksége a gyerekemnek - hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki - ha tehetem? Miért? És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor "építem a jövőjét")? Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda, vagy az iskola követel tőle? Az ismert és kedvelt pszichológus a gyermeknevelésről, iskolaválasztásról ír a sorozat legújabb kötetében.

Janikovszky Éva - Már ​óvodás vagyok
"Amikor ​Dani először ment óvodába, nagyon örült annak, hogy már óvodába mehet, csak még annak nem tudott eléggé örülni, hogy ott is kell maradni." Mert így van ez, hogy az ember örül is meg nem is. Akkor is így van, ha az ember történetesen még kicsi. Hiszen nagyszerű dolog az - rang és tisztesség! -, hogy valaki már óvodás! Viszont mégiscsak: nincs ott Anyu, csak az óvó néni, idegen a hely, idegenek a gyerekek, és nem lehet hazaszaladni. Hát így kezdődik. De szerencsére felülkerekedik a kiscsoportosban is az "óvodásöntudat" - és ezzel elkezdődik az óvodai élet, a maga mindennapi kis történéseivel, örömeivel és szorongásaival. Janikovszky Éva vidám, okos, nagy gyermekismeretre valló könyvét - amely számos külföldi kiadást is megért - Réber László derűs, színes illusztrációi egészítik ki.

Jelinkó Orsolya - Ovis ​mesék
Az ​óvoda világa és maga az óvodáskor telis-tele van csodákkal. Szülőként sokszor megfeledkezünk arról, hogy a gyerekeknek sem könnyű az oviban megtalálni a helyüket, a barátokat, a rokon lelkeket, de legfőképp önmagukat. Jelinkó Orsolya Kedves történetei olykor meghatóak, máskor mosolyt fakasztanak. A mesekönyv a gyerekek szemén keresztül mutatja meg, hogyan élik meg ők a hétköznapokat vagy az olyan fontos eseményeket, mint amilyen a Télapó látogatása vagy egy tejfog kihullása. A mesék - melyeket Eszes Hajnal gyönyörű rajzai illusztrálnak - kérdéseket vetnek fel, ami beszélgetéseket indít el otthon, és segít megnyitni a kicsi gyerekek szívét.

Els%c5%91_mes%c3%a9sk%c3%b6nyvem
Első ​meséskönyvem Ismeretlen szerző
9

Ismeretlen szerző - Első ​meséskönyvem
Az ​első irodalmi élmény mindenkit végigkísér életén. A könyvszerkesztő olvasó felnőtt fejjel is szívesen emlékszik vissza azokra a mesékre, mondókákra, versekre, melyeket még nem olvasott, csak hallott a rácsos gyerekágyban vagy az óvodai játékasztalnál. Jelen gyűjtemény - mint címe is jelzi, ilyen szándékkal készült: a három-öt éves korosztály ebből a könyvből hallja meg először Petőfi és József Attila, Móricz Zsigmond és Móra Ferenc, Benedek Elek, Lev Tolsztoj, Gorkij, Illyés Gyula és Weöres Sándor nevét. A tréfás és tanulságos állatmesék, a gyerekek életével foglalkozó egyszerű kis történetek, az elsősorban ritmikájukkal ható versek nagy választéka gazdag meseélményt rejt magában ebben a nagy körültekintéssel összeállított gyűjteményben. A bőségesen elszórt illusztrációk és a nyolc színes melléklet hangulatkeltő erejével még jobban kiemeli e kkönyv jelentőségét - azt reméli a kiadó, hogy az Első meséskönyvem valóban emlékezetes olvasmányélménye lesz a legkisebbeknek.

Covers_80535
3

Ismeretlen szerző - Az ​óvodai nevelés programja
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Icinke-picinke_original_17563
Icinke-picinke Ismeretlen szerző
29

Ismeretlen szerző - Icinke-picinke
Köztudomású, ​milyen nagy szerepe van az óvodás korú gyerekek anyanyelvi nevelésében, szépérzékének fejlesztésében a versnek és a mesének. Kiadónk hosszú évek óta nevelés-lélektanilag átgondolt antológiákkal siet a szülők és az óvónők segítségére, hogy könnyen megtalálják azokat a verseket és mondókákat, amelyek a gyerekek fejlődéséhez szorosan hozzá tartoznak. Az Icinke-picinke óvodásoknak való magyar népmeséket tartalmaz. A gyerekek nagyon szeretik a hangutánzó szójátékokból, cselekményismétlődésekből álló, egyszerű, mondókaszerű meséket, a láncmeséket, csalimeséket. Kovács Ágnes néprajztudós állította össze a kötet anyagát, figyelembe véve az utóbbi száz év gyűjtéseit, feldolgozásait, a kisgyermekeknek szóló népmesekincset, melyet az óvodai korcsoportok igényeit figyelve rendszerezett. Reich Károly magas művészi színvonalú, gyermekien vidám illusztrációi könnyítik meg a mesék szemléltetését.

Vekerdy Tamás - Kisgyerekek ​- óvodások...
Az ​óvoda nem arra való, hogy felkészítse a gyereket az iskolára! a magyar gyerek soha nincs ott, ahol van az óvodában az iskolába készül, az alsó tagozaton a felsőre, a felsőn a középiskolára, a középiskolában az egyetemre. az óvoda arra való, hogy az óvodáskorú gyerek számára a legkedvezőbb környezetet megteremtse. A magyar óvodai alapprogram is leszögezi, hogy az óvodás gyerek legfejlesztőbb tevékenysége a játék, méghozzá nem a játékos tanulás vagy a fejlesztő játék, hanem a szabad játék. Majdnem ugyanilyen fontosságú a mindennapos mese. aki mindennap hall mesét, annak anyanyelvi fejlettsége az iskolába lépés idejére másfél évvel előzheti meg azt a gyerekét, aki nem, vagy csak rendszertelenül hall mesét. És az anyanyelvi fejlettség a biztos gondolkodás alapja. Fel akarod készíteni a gyerekedet az iskolára? Mesélj neki! Vekerdy Tamásnak a szülők kérdéseire adott válaszaiban szinte minden nevelési problémára talál megoldást az olvasó. A kisgyerekek evési, alvási szokásairól, az óvoda körüli gondokról és a családi kapcsolatok örömeiről és terheiről is olvashatunk a válogatásban.

Janikovszky Éva - Már ​iskolás vagyok
Micsoda ​boldogság és dicsőség az első iskolatáska! Dani is büszke örömmel indul iskolába, ahol a lelkesedése lohad ugyan, de érdeklődése nőttön-nő. A felnőttek kérdésére, hogy jó-e iskolába járni, Dani nem tud válaszolni. Van amikor jó, s van, amikor rossz. Janikovszky Éva játékosan megírt könyvét Réber László elragadó, színes illusztrációival kisiskolásoknak és szüleiknek ajánljuk.

Bächer Iván - Intőkönyv
"De ​azért meglepetések érték. Például, amikor először járult a dobogóra helyezett tanári asztalnál trónoló Nusi néni elé, aki egy hatalmas pofonnal engedte visszaútjára el. Vagy amikor először térdelt tíz percen át ugyanezen dobogó vasalt szegélyén. Nusi néni egyébként szerette a változatosságot, néha vonalzóval dolgozott, ilyenkor a kinyújtott és összeszorított ujjaknak kellett a körmöst viselnie... Altalánosságban előrebocsátható: több évtizedes iskolai pályafutása alatt Jenő közelről tanulmányozhatta, mint lesz a poroszos, tekintélyelvű, ám hatékony iskola szépen fokozatosan nyugati típusú, liberális és egyben hatástalan intézménnyé, amelyben elébb a nevelés tűnik el teljesen, majd megszűnik a tanítás is. Olyan iskolában kezdte, amelyben a tanár verte a gyereket, és olyanban végezte, amelyben a gyerek verte a tanárt." Így veszi kezdetét Gold Jenő szocializációja. Kilépése az otthon óvó melegéből a nagyvilágba. De körmös ide, körmös oda, az ifjú Gold mindenek dacára egy életre elkötelezett híve marad mindenféle gyermek- és tanintézménynek. Olyannyira, hogy még tanárnak is felcsap egy időre.

Vadadi Adrienn - Leszel ​a barátom?
Leszel ​a barátom? – kérdezi teljes természetességgel az óvodában egyik gyerek a másiktól. Leszek! – hangzik a vidám válasz, és már mennek is együtt a homokozóba, a mosdóba, a babaszobába. Vadadi Adrienn ovis meséi ezekről az apró élményekről, erről a nagyon fontos három-négy évről mesélnek. Az alvásról és nemalvásról, evésről és válogatásról, barátokról és magányról, babázásról és építésről, vicces óvó bácsiról és nagyívű szökési tervről, rosszalkodásról és megbocsátásról. Egyszerűen, kedvesen, humorral és megértéssel. Akár most megy oviba a gyerekünk, akár ott tölti már a mindennapjait, ez a könyv neki és róla szól, és minden percébe bele tudja élni magát!

Bartos Erika - Zsákbamacska
Bartos ​Erika pontosan tudja, mi érdekli az egészen piciket és az óvodásokat! Most - a sok mesekötet után - versbe foglalta mindazt, ami a számukra lényeges: a kukásautótól a szilvás gombócig, a betegségtől a hisztiig, mindent. A könnyen megjegyezhető és csengő-bongó versek a fantasztikusan kedves rajzok kíséretében azonban nemcsak a gyerekek, de a szülők kedvenceivé is válnak majd.

Szepes Mária - Pöttyös ​Panni az óvodában
Szepes ​Mária Pöttyös Pannija és pajtása, a komiszkodó Péterke, régi ismerősei a gyerekeknek, felnőtteknek. A fenti kötet- mely negyedik kiadásban jelenik meg - a két gyerek első óvodás élményeiről szól, egy kedves, vidám óvó néniről, egy állatkerti látogatásról, egy bizonyos Másholországról és még sok mindenről, ami minden óvodás gyerekkel megtörténthet. F. Győrffy Anna színes, meleg tónusú illusztrációi még közelebb hozzák ezt a derűs, gyerekeseményekben gazdag világát a kicsinyekhez.

Vadadi Adrienn - Ákos ​óvodába megy
Ákos ​nemrég kezdte az óvodát. De hiába aranyos az óvó néni, hiába hívják játszani a gyerekek, csak nem akar bemenni egyedül a csoportba. Amikor anyukája otthagyja, azért sem játszik senkivel! És persze az elalvás sem megy könnyen. De játékkal, kedvességgel minden nagy probléma megoldható, és végül Ákos örül, hogy ő is óvodás, és együtt lehet a többiekkel! Hiszen együtt játszani a legjobb. Vadadi Adrienn író és óvónő. Történetei a legkisebb óvodásoknak szólnak, és páratlan kedvességgel mesélnek a kicsik mindennapjairól. Igor Lazin mulatságos rajzain életre kel Ákos, Dani, Lea. Minden ovis polcán ott a helye!

Simonné Zachár Anna - Ovis ​leszek!?
Eljön ​az idő, amikor indulni kell. Munkába, óvodába, ki-ki a maga útjára. Akarjuk is, tartunk is tőle. Vége a babakornak, boldog pillanatok édes illata ma már emlék. Az életünk nagyot változik. Legyen az óvodáskor szép, új fejezet! Mi, szülők tehetjük érte a legtöbbet.

Karlócai Mariann - Komámasszony, ​hol az olló?
Gyermekjátékok ​óvodásoknak, iskolásoknak

Bartos Erika - Bogyó ​és Babóca az óvodában
Két ​újabb Bogyó és Babóca mese, ahol a történet az óvoda körül forog, valamint egy virágbogárka is elveszik. Kibékülnek-e a fiúk, a lányok, és mit akarhat a nagy, piros pók?

Roger Kurland - Játszótér
A ​Játszótér a huszonéves fiatalok életérzéséről, útkereséséről tudósít, bátran nemzetközinek mondható jelenségekre és problémákra világít rá. A történet főszereplője új barátnője ajánlására kezd el dolgozni egy óvodában. Több-kevesebb sikerrel igyekszik megtalálni a közös hangot a csöppségekkel, ám éppen emiatt egyre inkább szembekerül kollégáival, akik a gyermekeket munkájukkal szükségszerűen együttjáró tehernek, különféle "korszerű" pedagógiai módszerek kísérleti alanyainak tekintik. Nincs könnyebb dolga a szülőknek sem, akik jószerivel az óvodára hárítják át a gyermeknevelés minden terhét, s rendkívül ellenségesen reagálnak a szülői felelősségüket firtató felvetésekre. Fiatal barátunk életét kusza családi kapcsolatai, rendkívül laza, olykor az óvodásoknál is gyerekesebb baráti köre, összekuszálódó magánélete is nehezítik. Hősünk intrikák és taktikázások közepette, tragédiákkal és szerelmekkel szegélyezett úton jut el addig a pontig, hogy valóban felelősségteljes, érett felnőtt váljék belőle, akiből hamarosan talán igazi családapa válik majd... Roger Kurland regénye az utóbbi évek skandináv irodalmának egyik legsikeresebb darabja, melyből televíziós minisorozat is készült. Nyomasztó társadalomkritikája ellenére a Játszótér kiváló stílusérzékkel megírt, a szellemességet sem nélkülöző olvasmány, mely méltán számíthat a hazai könyvbarátok megtisztelő figyelmére is.

Tarbay Ede - A ​kisróka
Ugye ​jó, ha mindig van valaki, akivel meg tudjuk beszélni titkainkat, felfedezéseinket! _A kisróka_-történetek főszereplőjének, az óvodás Eszternek ilyen elmaradhatatlan társa egy kisróka, akit a kislány maga talált ki magának. Mint igazi jóbarát, olykor bele is szól Eszter dolgaiba. Közösek az élményeik, együtt töprengenek Eszter mindennapjainak apróbb-nagyobb eseményein. Otthon, az óvodában, nyaralóhelyen s a felnőttek életének, munkájának legfőbb színterein kalauzolja egymást Eszter és a kisróka. Tarbay Ede új könyvében finom, költői hangon szól a gyerekekhez. Ezt a líraiságot gazdagítják Stuiber Zsuzsa művészi rajzai.

Vadadi Adrienn - Örökké ​óvodás maradok!
Emlékeztek ​még Leára, Dorcira, Majára. És Petire, Zétényre, Ákosra? Itt vannak az újabb ovis történetek a nagycsoport mindennapjaiból! Peti barátot keres, a fiúk bosszantják a lányokat, a lányok szerelmesek, kisállatot akar a csoport, bodobácsokat gyűjtenek és indiánosdit játszanak, és az utolsó nap még benn is alszanak az oviban. A óvó néni pedig angyali türelemmel segít megoldani minden vitás kérdést és áll elő újabb és újabb ötletekkel.

Szepes Mária - Bolondos ​szerszámok
A ​bolondos szerszámok Panni kezében a polcokon békésen pihenő játékok ellen fordulnak. Mi lesz így a babákból, a játék állatokból és a zsinóron húzható telefonból? Míg Panni azon fáradozik, hogy a konok szerszámokat megzabolázza, egy hatalmas, loncsos szőrű kutya téved be a pöttyös óvodába, és felfalja a gyerekek ebédjét. Mégis mindenki megszereti ezt a falánk, örökké vidám komondort.

Varga Katalin - Kisbence
Kisbence ​éppen olyan kisfiú, mint te: kék szemű, szőke hajú, s az óvodában kiscsoportos… Varga Katalin népszerű gyerekkönyvének bevezető sorait még ma is sokan kívülről fújják. Mesehősének, Kisbencének története egykor nevetésre fakasztott gyereket és felnőttet egyaránt. A hajdani olvasó Kisbencével együtt tanulta meg, hogy miért nem lehet vendég a házigazda, mikor lesz az ember fóka, és hogy milyen a jó óvodás. A kötet most új illusztrációkkal, ám humorából, tanulságaiból mit sem veszítve, a nosztalgia jegyében lát ismét napvilágot.

Vadadi Adrienn - Dorci, ​a legkisebb óvodás
Dorci ​a legkisebb az óvodában. Mindenki szeret vele játszani, mert kedves és vidám, csak éppen azt nem szeretik, ha Dorci is szóhoz akar jutni! De őt sem kell félteni: bebizonyítja, hogy a legkisebbre is figyelni kell. ___Persze ha az ember ilyen kicsi, akkor más ügyes-bajos dolga is akad: például nem szívesen végzi a dolgát az óvodai vécébe, ahogy a nagyok. Máskor meg az anyukája hiányzik rettenetesen, hiába jár már jó ideje az óvodába. Ezeknek a problémáknak a megoldásában segít Vadadi Adrienn. Melegszívű mesekönyv az ovisok mindennapjairól Igor Lazin mulatságos rajzaival. Minden ovis polcán ott a helye!

Bartos Erika - Anna ​és Peti - Irány az óvoda!
Irigylem ​Annát és Petit, hiszen mindig ilyen könyvecskékből szerettem volna olvasni kisgyermekeimnek. Mert a nagy mesék korszakát - mondhatnám, egyéves kortól - az efféle meséknek kell megelőzniük. A kisgyerekek mindennapjairól kellene mesélnünk, igen, lehetőleg olyan kedvesen, ahogy Bartos Erika szívhez szóló - mert szívből fakadó - rajzai és szövegei. Dr. Vekerdy Tamás pszichológus

Barnáné Likovszky Márta - Mindig ​a gyerekkel van a baj?
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Színezd ​ki... és számolj te is
Ez ​a munkafüzet olyan készségek fejlesztését szolgálja, amelyek a matematika megtanulásához, a számolászavar (dyscalculia) megelőzéséhez szükségesek. Tematikus felépítése révén a gyermekek könnyen, lépésről lépésre szerezhetik meg a számoláshoz szükséges alapokat, ismerhetik meg a matematikai fogalmakat, szimbólumokat, így megelőzhetők azok a problémák, amelyek később, a tanulás folyamán jelentkeznének. A feladatok a korrekciós munka során eredményesen alkalmazhatók enyhe értelmi fogyatékos, ép értelmű, de súlyos beszédhibás gyermekeknél, valamint óvodai nagycsoportos, és általános iskolai első osztályos tanulóknál, akiknél számolási zavar lépett fel, illetve tanulási készségük nehezített, lassított. A kiadvány szerkezete lehetővé teszi az egyénre szabott, differenciált munkát, és a motiválás útján a személyiség fejlesztését.

Doris Ruppert - Barkácsolás ​régiből újat - óvodásoknak és kisiskolásoknak
Semmi ​sem felesleges! Mostantól fogva semmit nem dobunk ki! Ez a könyv ugyanis megmutatja, hogyan lehet elővarázsolni kidobásra szánt anyagokból a legaranyosabb mindenféléket: játékokat, ajándékokat, kabalákat. Rossz zokniból ujjbáb, csomagolópapírból déltengeri sziget készül. Kell hozzá: kartonpapír, konzervdoboz, papírtekercs, dugó, textil-, papír- és más anyagmaradékok...és így tovább. Eredmény: Több mint 60 fantáziadús alkotás, miközben megtanuljuk a környezetet is kímélni.

Szepes Mária - Eleven ​képeskönyv
Ki ​ne ismerné és szeretné a kis Pöttyös Pannit, a régi-régi Pöttyös Panni kislányát, az új lakótelepi Pöttyös óvoda huncut és melegszívű középső csoportosát? Most is az ő sorsát kísérhetjük figyelemmel, mint a Szia, világ és a Bolondos szerszámok című mesekönyvekben, és megtudhatjuk, hogyan épít Rónai bácsi, az ezermester házfelügyelő az óvodások bevonásával forgó és színes szökőkutat, hogyan játszanak a gyerekek a csodálatos famozdonnyal és még sok-sok érdekességet. Az óvodások vidám és tevékeny életéről szól a könyv, Szepes Mária, a népszerű írónő újabb kötete, melyet F. Győrffy Anna kitűnő rajzai illusztrálnak.

Ovi
elérhető
22

Finy Petra - Az ​ovi-ügy
Finy ​Petra - a testvérszületés után - most azt mutatja be frappánsan, viccesen és mély gyerekismerettel, hogy mi minden jó az oviban, mi okozhat problémát, és mi az, ami után majd bátran vágyakozhat a kistesó.

Győri Pál - Az ​óvodások biológiai fejlettsége és fizikai erőnléte
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pappné Gazdag Zsuzsanna - A ​babzsák
Gyakorlatgyűjtemény ​sorozatunk egy-egy tornaszerre összpontosítva gyűjti össze a gyakorlatokat. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez. A könyvben 421 gyakorlat leírása és rajzírása található, valamint 18 játék babzsák felhasználásával. A feladatok alkalmasak tartásjavításra, izomerősítésre és nyújtásra, valamint a mozgásügyesség fejlesztésére. A könnyebb áttekinthetőség érdekében a szerző a gyakorlatokat kiinduló helyzetük szerint csoportosította, és minden gyakorlatnál megjelölte, hogy az milyen fő célt szolgál. A könyv használatát megkönnyíti, hogy a végén megtalálhatjuk a gyakorlatok csoportosítását felhasználhatóságuk alapján.

%c3%93vodai_nevel%c3%a9s
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Óvodai ​nevelés játékkal, mesével - Nyár
Ez ​a könyv azoknak készült, akik a tiszta egyszerűségig kidolgozott nevelési eljárásokban bíznak, nem a mindenáron „új", hanem a jó megoldásokat keresik. Olyan óvodai nevelési modellt ajánl, amely a lélektani alapozású kisgyermeknevelés hazai irányzatához kíván illeszkedni. Tudatosan vállalja a magyar neveléstörténet nagyjainak és a gyermekvilág iránt érdeklődő íróknak, muzsikusoknak, néprajzkutatóknak a szemléletét: Gáspár János, Kiss Áron, Benedek Elek; Nagy László, Karácsony Sándor, Mérei Ferenc, Ádám Jenő, Hermann Alice, Burchardt Erzsébet és követőik szellemi örökségét. Ez a modell kitágítja és szélesen értelmezi a kisgyermekkori tanulás fogalmát. A racionalizmus korai, tárgyi és logikai erőltetésével szemben más nyelven akar közvetíteni a nevelő és a gyermek, valamint az utóbbi külső és belső világa között. A gyermekvilágban kiemelkedően fontos érzelmi és hangulati élményegyütteseket, a szó, a kép, a gesztus, a viselkedés utalásos jelrendszerét helyezi előtérbe. A vágy- és indulattelített gyermeki gondolkodás és képzelet táplálásához ad mintákat, anyagát egész évre szóló kerettervekbe foglalva bele. A négy kötetből álló szöveggyűjtemény a testi-lelki fejlesztés eszközéül használható mozgásos, vizuális és érdekes játékokat, verseket, dalokat, meséket tartalmaz a 3-7 éves korosztály szórakoztatására. A természetes élet- és beszédhelyzetek mellett a játék és mese nyelvét kínálja, amelyet az óvodáskorú gyermek valóban megért, mint a valóság és az illúzió között lebegtetett jelrendszert. Az elméleti és módszertani kötet főként az óvónőknek készült, de a négy évszak köré építkező szöveggyűjteményt a szülők, tanítók, gyógypedagógusok is haszonnal forgathatják

Pappné Gazdag Zsuzsanna - A ​labda
Tartásjavító, ​izomerősítő és nyújtó, valamint mozgásügyességet fejlesztő gyakorlatok óvodások és általános iskolások számára

Kollekciók