Ajax-loader

'fotográfia' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Richard Olsenius - National ​Geographic Fotóiskola - Digitális videó
Digitális ​videokalauz A digitális videó - vadonatúj tippek gyakorlati példák és alapvető, praktikus információk remek párosításával segít elsajátítani a filmes gondolkodást. Richard Olsenius a maga élvezetes stílusában lépésről lépésre végigvezeti az olvasót a videofilmkészítés izgalmas folyamatán, a kamerakezelés alapjaitól egészen a vágás megannyi apró, trükkös részletéig. Öt fontos tudnivaló a jó videofilm elkészítéséhez: * A videovágás alapjai és titkai * Videomegosztó weboldalak, profihoz méltó anyagok feltöltése * A két legnépszerűbb szoftver, a Windows Movie Maker és az Apple iMovie kezelése * A kamera és a számítógép közötti kapcsolat legfőbb ismérvei * Digitális kamerák kezelése - a legegyszerűbb videofelvevőtől az ínyenceknek való HD-kameráig

Hugo A. Bernatzik - Gari ​Gari
-Megadatott ​nekem, hogy tizenegy különféle törzset látogassak meg, 10 ezer méter filmet és 1400 fényképet készítve utamról. Köztük három olyan törzsrõl is, amelyeknek az életét még soha nem örökítették meg. Szokásaikról, kultúrájukról még senki sem hallott... Bernatzik expedíciója abban a történelmi pillanatban indult el a Nílus bölcsõje felé, amikor a fekete földrész utolsó érintetlen területeihez érkezett a civilizáció.

Szemerédy Zoltán - Negatívtechnika ​amatőröknek
A ​látott, átélt élmény vizuális közlésének vágya adja az emberek kezébe a fényképezőgépet. Az esetek túlnyomó többségében azonban a felvétel, a kész kép nem tolmáncsolja a témát élménykeltően. Elképzeléseink megvalósítását - technikai szempontból -csakis tudatosan összehangolt folyamat biztosíthatja. A fototechnika ismerete és helyes alkalmazása alapvető követelmény. A technika megismerhető, megtanulható, megfelelő alkalmazása elsajátítható.

John Hedgecoe - Fotókalauz ​nyaralóknak, utazóknak
John ​Hedgecoe, aki egy személyben a londoni Royal College of Art fotográfia professzora, elismert tanár és előadó, sikerkönyvek szerzője és maga is profi fotós, olyan művet ad az olvasó kezébe, melynek célja és fő érdeme is a használhatóság.

Bartis-attila-a-vege
elérhető
89

Bartis Attila - A ​vége
"...az ​egyetlen, ami kiűzheti belőlünk a magányt, az a másik szívverése a saját mellkasunkban" "Egy fotográfus története, aki... Nem: egy férfi története, aki... Nem: egy szerelem története, ami... Vagy több szerelem története, amik egymással... Vagy egy ország története, ami... Na hagyjuk. Ez a regény megad mindent, amit egy regény adhat: igazságot, őszinteséget, atmoszférát, mesét. Meg mindehhez még valamit, amit Bartis Attila rajongói már ismernek: az érzelmek olyan elképesztő erejű sodrását, ami magába ránt, és nem ereszt. Mindegy, hogy az olvasó mániákusnak tartja-e Szabad Andrást, vagy pedig halálosan beleszeret, mindenképpen azt érzi, csak úgy érdemes élni, ahogy ő: ezen a hőfokon. Az ilyen szereplőt nevezzük főhősnek. Vele kell menni." (Kemény István)

Hevesy Iván - Az ​új művészetért
Hevesy ​Ivánnak igen jelentős szerepe volt, a két világháború közötti időben a magyar kultúra szellemi útkeresésben. - Tevékenységének három nagy témaköre: a képzőművészet, a film és a fotó. Ami minden kérdésben, vitáiban, népszerűsítő írásaiban, kritikáiban izgatja: az új művészet értelmezésének és megvalósításának igénye. - Az új művészet Hevesy értelmezésében a társadalmi forradalomra alapuló, a szocialista jövőt szolgáló tömegművészet; idegen tőle minden ami elavult, minden, ami polgári és dekadens. - A kötetben Krén Katalin bevezető tanulmánya és jegyzetei segítik eligazodni az olvasót.

Morvay György - Szimán Oszkár - Foto ​zsebkönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Polster Alfréd - Polster Ákos - Fotólabor ​zsebkönyv
Könyvünk ​két főrészre osztható; egy rövidebb elméleti részre, amely az elméleti kémia alapjaiból kiindulva végigvezeti az olvasót a fotográfiai kidolgozások fázisain, felhasználva a legújabb elméleti megállapításokat; a második részben gazdag, átfogó képet adunk a hazai kereskedelemben kapható összes fotóanyagok kidolgozásáról ... 77 ábrával, 15 táblázattal illusztrálva.

Szemerédy Zoltán - Új ​fotóiskola
A ​fényképezés technikai eszközei, anyaga és sajátossága folytán alkalmas arra, hogy az élet jelenségei közül bármit, az élőt és élettelent, a nyugalomban levőt és a rendkívül nagy sebességgel mozgót, röviden a természet minden megnyilvánulását a valóságnak megfelelően, tökéletes módon rögzítse, és tetszés szerinti mennyiségben állítson elő arról másolatokat.

Szemerédy Zoltán - Fotóbarkács
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Mayer Dömötör - Szlanka Viktor - Fotósuli
A ​Fotósuli c. kiadványunkat figyelmébe ajánljuk haladó, illetve szárnypróbálgató fotósoknak egyaránt. A több mint 160 oldal terjedelmű kiadványunkban az olvasót megismertetjük olyan tartozékokkal szakmai fogásokkal melyekkel az ismereteit tovább bővítheti, hogy felvételei minél jobbak legyenek. A könyv számos példafotóval illusztrálva kalauzolja az olvasót a digitális képszerkesztés világába.

Kittenberger Kálmán - Mészáros Kálmán - Afrikai ​vadászemlékek
Kinek ​ne jutott volna már eszébe, hogy bár Afrikától igen távol lévő, kis ország vagyunk, néhány hazánkfia révén mégis hozzájárultunk Afrika megismeréséhez, fehér foltjainak eltüntetéséhez. Tulajdonképpen ide kell sorolnunk Afrika-vadászainkat is, akik ugyan nem fedeztek fel tájakat, vidékeket, de kivették részüket Afrika állatvilágának, sőt népeinek megismeréséből is. E kötet anyagát Afrika-vadászunk: Kittenberger Kálmán és dr. Mészáros Kálmán írásaiból válogattuk össze. Mindkét szerző Kelet- és Közép-, ill. Középkelet-Afrikában járt a tízes, húszas években, ill. Mészáros Kálmán a harmincas évek elején is. Feltűnő, hogy mennyire hasonló mindkét szerző stílusa, életfelfogása, Afrika vadjairól és korabeli embereiről alkotott véleménye, sok szakkérdésben - ítélete is. Nemcsak szenvedélyesen kutatják a vadászott vad életmódját, szokásait, hanem nagy gondossággal mutatják be olvasóiknak az emberek életét, elmaradottságát és az uralkodók meg a gyarmatosítók okozta nyomorát, megfélemlítését stb. Természetesen ebbe a kötetbe mindkét szerző legizgalmasabb kalandjainak, tanulságos meglátásainak leírásából válogattunk, amelyek olvasóink többsége számára teljesen ismeretlenek. Különösen érdekes a vadászok háborús, ill. hadifogságbeli élményei, valamint az Afrika szerencsevadászairól gyűjtött történetek, amelyek kifejezetten nem vadászélmények. A kötetet illusztráló fotók a szerzők eredeti felvételei.

Őrszigety Frigyes - Fototippek ​- jó tanácsok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_305456
Fotolexikon Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Fotolexikon
A ​régóta várt Fotolexikon részletesen ismerteti a fényképezés technikai kérdéseit, a különböző fényképezési eljárásokat, vegyszereket és nyersanyagokat, valamint az összes fontosabb fényképezőgép-típusokat. A mikrobák fényképezésétől a csillagfényképezésig beszámol a fotó alkalmazásának minden számottevő teületéről, beleértve az amatőr- és a tudományos filmezést. A szövegközti ábrák a fényképezőgépekről és a fototechnikai berendezésekről tájékoztatnak, a pompás képmellékletek a legnevesebb magyar és külfölfi fotósok felvételein mutatják be a fényképezés különböző művajait és eljárásait.

Roger Rössing - Fényképezzünk ​színesre
Évről ​évre többen készítik felvételeiket színes filmre. A korszerű színes nyersanyagok és fényképezőgépek, valamint a színes kidolgozás nagyüzemei lehetővé teszik, hogy az amatőr ugyanolyan könnyen és eredményesen készíthesse el színes képeit, mint a fekete-fehéreket. Roger Rössing, a közismert fotó szakíró e könyve tömör összefoglalást nyújt a színes fényképzés témakörének teljes területéről. Foglalkozik a színes felvételek technikájával jó és rossz időben, az évszakokat jellemző világítás- és színhatások szerint (pl. tavaszi zöld színek és téli havas képek), valamint műfényben készülő képek feltételeivel stb. A mű elsősorban gyakorlati szemléletű, de nemcsak a kezdő fotós számára hasznos, hanem a gyakorlott amatőr is talál benne új megoldásokat és figyelemre méltó szempontokat.

Bence Pál - Fényképezés ​27 DIN-es filmre
TARTALOM Előszó 7 Röviden ​a fényképezésről 9 A nagyérzékenységű negatívfilmek 10 A szín- és a fényérzékenység összefügg 12 A szemcsésség problémái 13 Fényképezés meglevő "adott" fényben, vagy vakuval-fotolámpával? 14 Milyen negatívméretet válasszunk? 21 A teleobjektívek és a nagylátószögűek a 27 DIN szemszögéből 24 A megvilágítás iránya és jellege 30 A megvilágításmérés 34 A megfelelő kidolgozás technikája 49 A negatív kidolgozása 49 Megszárad a negatív... 56 A nagyítás örömei 58 A"27 DIN-es" témák 66 Gondolatok a fotótémákhoz 66 Rossz időben, éjszaka 67 Az észrevétlen kamera 74 A gyerekfotó 76 Színházban, cirkuszban 79 A tájfényképezés 82 Képmellékletek 87 Hogyan készültek...? 87 Belső felvételek természetes fényben 89 Belső felvételek műfényben 99 Külső felvételek borús időben, alkonyatkor, éjjel 118 Külső felvételek napfényben 129

Berényi János - Fényképezés ​otthon
Nem ​valószínű, hogy valaha is összeállítottak statisztikát arról, hogy a fotóamatőrök felvételeinek hány százaléka készült négy fal között. Nincs ilyen felmérés, így csak becslésre szorítkozhatunk. Valószínű, hogy a felvételek 80...90%-a ma is a szabadban, lehetőleg tűző napon készül. Furcsa ellentmondás. Nagy fényérzékenységű filmanyagokat készít a fotóipar, az objektívok fényereje nőttön-nő, a villanókészülékek egyre kisebben és egyre nagyobb teljesítményűek lesznek. Nem túlzás azt állítani, hogy ma már gyertyafénynél is készíthető felvétel. És mégis mit látunk a képeken? Gyerekek hunyorognak az erős napsütésben, riadtan néznek az objektívba. Sorolhatnánk a példákat, de felesleges. Inkább arra érdemes figyelni, hogy miközben e legtágabb értelemben vett műkedvelő fényképezés megrekedt eg majd 30...40 év előtti szinten, életünk nagyot változott. Több időt töltünk otthon, és főként kényelmesebben. A családi élet fő színtere újra a lakás, pontosabban az otthon. Hogyan lehet, hogy az a helyszín, mert most nevezzük száraz tárgyilagossággal annak, ahol napi 12...16 órát töltünk, majdnem teljesen kimarad a fényképezés témájából. Hogyan lehetséges ez akkor, amikor az otthonokat saját erőnkből saját munkánkkal formáltuk a saját képünkre. Hogyan kerülheti el a fényképező fürkésző tekintetét az otthon, amely minden szegletében a benne lakó egyéniségét tárja elént, és amely mindennapi életünk, tevékenységünk legátfogóbb, legáltalánosabb színtere. A természetesség, az ember és a környezet összhangja, ami másutt csak nagy munkával teremthető meg, itt magától adott. Hogyan lehet egy ilyen fotótémát kihagyni? De nemcsak az elszalasztott témát kell sajnálnunk, hanem saját, fényképészeti szempontból kihasználatlanul hagyott időnket is. A szabadon való fényképezés - földrajzi adottságaink miatt - a tavaszi és a nyári hónapokra korlátozódik. Az év tizenkét hónapjából hat a fényképezés szempontjából holt szezon. Pedig mennyi fényképészeti élménnyel gazdagíthatna a négy fal közé zártság is! A falak legfeljebb fizikai mozgásunkban szabhatnak határt, kísérletező kedvünknek aligha. Sőt, az új eszközökkel, módszerekkel való megismerkedéshez - a zavaró tényezők kiiktatásával - még kedvezőbbek a lakás adta feltételek, mint a szabadban. Talán felesleges is az érvek további felsorakoztatása. Célunk az - s ehhez kívánunk ezzel a könyvvel segítséget adni -, hogy ráébresszük a fotóamatőrök sokezres táborát arra, hogy érdemes fényképezni otthonunkban, sőt otthonunkat is. És ezért a témáért még csak messzire sem kell menni... Berényi János

Barbara McMahon - A ​sivatag dala
Lisa ​egy régészcsapattal dolgozik a sivatagban. Egy nap kirándulásra indul, de homokviharba kerül, ráadásul a lábát is kificamítja. Karim al-Saldor talál rá, elviszi magához, és orvost hív hozzá. A jóképű sejk három éve veszítette el szeretett feleségét, azóta magányosan él. Az amerikai lány régen eltemetett érzéseket ébreszt fel benne, noha tudja, hogy világok választják el őket egymástól…

Sárközi Zoltán - Fotószámtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bence Pál - Téma ​és technika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szöllősy Kálmán - Csörgeő Tibor - Képmódosító ​eljárások
Szerte ​a világon ismerős és kedvelt módosított fényképfelvételek készítésének, titkainak részleteit ismerteti a könyv. A tónusjavító és szűkítő "Person-eljárás", a rétegvonalas "izohélia", a ostezdo-szolarizáció, a dombormű jellegű fényképek, a tejfehér "high-key" fényképek készítése - részletekkel, receptekkel - mind tárgya a könyvnek. Az eljárások technológiáját művészi félkész és kész képek, képsorozatok világítják meg.

Lévai Anikó - A ​konyhaablakból
Az ​őszinte hang és a természetes stílus önmagában is aranyat ér, s ha mindez ráadásul egy stílusosan megírt, gazdagon illusztrált könyvben jelenik meg - különleges ajándék az olvasónak. Ez a könyv ilyen. Olyan természetességgel szól életről, ételről, amilyen természetesnek Lévai Anikót már 18 éve ismerjük: nem hivalkodik ő sem, a szöveg sem. Ebben a könyvben is úgy lép elénk, ahogy eddig találkoztunk vele, teszi a dolgát, humorral, kedvesen, mosolyogva, megalkuvást nem ismerve. Csak mesél. Ott ülünk vele mi is a konyhában, jó szívvel fogadott vendégként, s miközben főz, hallgatjuk őt. És szavai lebontják a falat, kitágítják a világot. Őszinte és eredeti könyv ez: a konyhaablak mögött, a csodálatos fotókon ugyanis nem csak az ötgyermekes családanya tűzhelye jelenik meg a különféle gusztusos ételekkel, de felsejlik az étkezőasztalnál ülő család is, emlékek, arcképek, kalandos, megindító és szívszorító történetek - egy meghitt család életének pillanatai villannak föl és bomlanak ki ebben a meghatározhatatlan, besorolhatatlan, különleges műfajú írásban. "Lévai Anikó olyan emlékeket oszt meg velünk e könyvben, amelyekért késői korok történészei, politikusai, művelődéstörténészei és gasztronómusai igencsak hálásak lesznek" - vallja Szőcs Géza. "Mi most ne előlegezzük meg e hálát. Mondjunk csak egyszerű köszönetet nem a majdani, hanem a mai olvasó nevében a szerzőnek azért, hogy elkísérhettük szubjektív univerzuma ösvényein Szolnoktól Montreálig és Salgótarjántól Hongkongig, amely ösvények mentén a referencia-pontokat annyi érdekes ember, annyi ínycsiklandó (olykor hátborzongató) étel, annyi anekdotikus esemény jelenti." "Rólunk már szinte mindent és annak az ellenkezőjét is megírták, így ezzel a könyvvel jómagam szerettem volna ablakot, ha csak egy konyhaablakot is nyitni az életünkre, és bepillantást engedni mindazoknak, akik nem ismernek minket közelről: mi ilyenek vagyunk." - vallja a szerző.

Wimmer Imre - Fényképezés ​nem csak kezdőknek
Könyvünk ​hasznos olvasmány kezdő és haladó fotósok számára, valamint gyakorlati tanácsokkal segíti mindazokat, akik most terveztek fényképezőgépet vásárolni. A mikroelektronika és számítástechnika villámgyors fejlődésének eredményeit a fényképezőgép-gyártók folyamatosan beépítik legújabb termékeikbe. A gyors ütemű fejlesztések eredményeképp kezdő fotósok számára is elérhetővé váltak olyan amatőr kategóriába tartozó fényképezőgépek és vakuk, amelyek számos professzionális szolgáltatással rendelkeznek. Könyvünk segítséget nyújt abban, hogy ezeket a lehetőségeket az Olvasó minél jobban ki tudja használni.

Holló Dénes - Amatőrfilmes ​kellék ábécé
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Scott Kelby - Világítsd ​be! Fotózd le! Retusáld!
Amit ​még eddig soha senki nem mondott el neked ... a portréfotózás 'know how'-jának mindhárom szempontjáról, amiből megtanulhatsz lenyűgöző portrékat készíteni. (Megjegyzés: és itt egyáltalán nemcsak a világításról van szó.) Scott Kelby a világ egyik vezető fotóskéziköny-szerzője, főszerkesztője és kiadója a Photoshop User és kiadója az éppen nemrég megjelent Light It magazinnak, megújította a módszert, hogy hogyan kell olyan világítástechnikai könyvet írni, mely az egész folyamatot bemutatja, elejétől a végéig. Itt mindent megtalálsz a megvilágítás beállításától (az összes felszereléssel együtt) a felvétel készítésén át (beleértve a fényképezőgép beállítását és a kontakt másolatokat) minden olyan részletig, amelyet a legtöbb kiadvány nem mer megmutatni az utólagos feldolgozást és utómunkálatokat Photoshopban. A könyv új megvilágításban, nagyméretű fotók segítségével mutatja be a stúdiófotózás titkait. Itt nincsenek vázlatok és mindenféle háromdimenziós modellek, itt ténylegesen, teljes terjedelemben láthatod, hogy valójában mi is történik egy fotózás alkalmával, ki és mi hol áll és mit csinál (értem itt a modellt, a fotóst, a lámpákat, a hátteret és minden egyéb felszerelést). Bepillanthatsz a kulisszák mögé a különböző állásokból készült werkfotók segítségével, megmutatva hogy miként is dolgoznak a profik (ellesheted minden trükkjüket). Tanulj a profiktól stúdiótechnikát! Scott minden évben profi fotósok ezreinek tart előadást a Light It. Shoot It. Retouch It. Live! című előadássorozata keretében, ám most első alkalommal ezt a nagyon népszerű tanítási módszert könyvbe foglalta. Így már mindenkinek elérhető az a tudás, amely segítségével a manapság divatos trendeknek és az ügyfeleknek is meg tudsz majd felelni. A könyv segítségével megtanulhatod: lépésről lépésre a leginkább keresett és kért világítási beállításokat; hogyan hozhatsz ki minél többet egy olyan helyzetből, mikor csak egyetlen lámpa áll rendelkezésedre (amire nem is gondoltál volna); hogyan variálhatod és teheted ütősebbé a megvilágítást, anélkül, hogy bankot kéne rabolni hozzá; a kamera és az összes többi felszerelés beállítását a különböző felvételeknél; az utómunka technikáit, amelyeket a profik a napi munka során tényleg használnak, hogy minél szebb legyen felvételük tárgya; hogyan retusálj hajat, szemet, ajkat, bőrt, és még sok apró trükköt, amivel látványos eredményeket érhetsz el; hogyan készíts nagykontrasztú portréfotókat, anélkül, hogy drága plug-ineket kéne vásárolnod; a szakmai trükköket, billenytűkombinációkat, igen pipec különleges hatásokat, amelyekkel rengeteg előnyre tehetsz szert. Ráadásul Scott beillesztett egy különleges fejezetet is, amelyben bemutatja az összes addigi beállítást is újra, csak éppen rendszervakuk és a hozzájuk tartozó kiegészítők segítségével. Ez az, amit eddig egyetlen könyvben sem találhattál meg.

Járai Rudolf - Korszerű ​nagyítástechnika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

H. Lőke Ilona - Fotósok ​Kiskönyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Sárközi Zoltán - Fényképezőgépek ​kezdő amatőröknek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_167202
elérhető
0

Ismeretlen szerző - "Baráti ​emlékül - Jókai Mór"
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Holló Dénes - Amatőrfilmes ​kellék ABC
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Auer Kálmán - Fényképezőgép ​ma és holnap
Kerek ​százötven esztendő telt el azóta, hogy a francia Niepcenek sikerült tartóssá tenni a lyukkamera által rajzolt képet, és ezzel a fényképezés elindult a fejlődés útján. Napjainkban ez a folyamat szédületes méreteket öltött. Szinte nincs az életnek olyan területe, ahova ne vonult volna be a fényképezés, ahol ne alkalmazánk. Most elsősorban nem a turisták millióira gondolunk, akik néha több fényképezőgéppel a nyakukban járják az országokat, a városokat, maradandó képpé kattintava élményeiket, hogy később bármikor felidézhessék őket a vetítővásznon vagy az albumot lapozgatva. Valóban, szinte hihetetlen számok. A Föld lakói minden másodpercben több milliárdszor világítanak meg fényérzékeny anyagot, amely gyártására egyedül a Agfa-Gevaert gyár évente több mint 500 tonna ezüstöt használ fel. Az amatőrök naponta átlagosan 6 milliárd felvételt készítenek. A gyárak rengeteg gépet adnak el egyes típusaikból - 25 millió Kodak Instamatic gép van forgalomban, a japán Asahi cég 1960 óta 10 millió Pentaxot gyártott. A fotóamatőrök száma Magyarországon eléri a másfél milliót, évente körülbelül 150 000 gépet, 4, 5-5 millió tekercs filmet ad el az Ofotért.

Covers_196977
Fotótuning Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Fotótuning
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók