Ajax-loader

'amerikai' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Sue Monk Kidd - Szárnyak ​nélkül szabadon
Hetty ​rabszolga a kora 19. századi Charlestonban. A szenvedésen túli életről, szabadságról álmodik. Jómódú gazdáinak lánya, a csillapíthatatlan tudásszomj és lázadó eszmék által hajtott Sarah kislánykora óta keresi a hivatását a világban, de fogva tartják a nőkre kényszerített társadalmi kötelékek. A tízéves Hetty szobalányként a mindössze egy évvel idősebb Sarah tulajdonába kerül. A Szárnyak nélkül szabadon kettejük életútját követi végig: azt, hogy miként alakítják drámai módon egymás sorsát, és hogyan alakul ki a bűn, a dac, az elidegenedés és az ambivalens szeretet által meghatározott, összetett viszonyuk. Hetty megismeri a bánat és a gyász értelmét, s egyre inkább ráeszmél, ki is ő valójában. Sarah útját összetört remények, árulás, viszonzatlan szerelem és száműzetés szegélyezik. Vajon mit tartogat számukra a faji és társadalmi előítéletektől terhes 19. századi Délen az élet, vajon képesek lesznek-e szárnyak nélkül is szárnyalni? Sue Monk Kidd magával ragadó és megindító regénye a reményről, a bátorságról, a szabadság kereséséről szól. Remekmű, melyet világszerte több mint egymillió példányban adtak el, s több mint húsz nyelvre fordítottak le. "Lehetetlen úgy elolvasni ezt a könyvet, hogy utána ne gondolnánk másként saját női helyzetünkre, és azokra a kivételes nőkre, akik szerepet játszottak abban, hogy oda juthattunk, ahol most vagyunk. Elképesztő teljesítmény." (Oprah Winfrey)

John Sandford - Rossz ​vér
John ​Sandford regényei javarészt eddig is az Isten háta mögött játszódtak, Amerika végtelen hátsó udvarában, tébolyodottak, "ragyogó jellemű" kis senkik között. Ezúttal azonban nem csak földrajzi értelemben kerülünk az Isten háta mögé. Sandford új krimijének szörnyetegei egy szekta tagjai, akik - legalábbis ezt képzelik magukról - az Úr igéjét követve jutnak el a legförtelmesebb szex-bűntettekig és a belőlük fakadó gyilkosságokig. A lelkész fiából, a poszt-hippiből lett nyomozó, Virgil Flowers eszén azonban ők sem járhatnak túl. Hiába, ez senkinek nem sikerül, legfeljebb egy-egy nőnek olykor, pláne, ha kolléganő az illető nő, és a vonzerejét önmagán kívül a seriffcsillag és az ingerlően hullámzó csípőre illesztett soklövetű növeli.

Meg Rosoff - Majd ​újra lesz nyár...
"Elizabeth ​a nevem, de senki sem szólít így. Mikor megszülettem, és az apám rám nézett, biztos arra gondolt, hogy olyan méltóságteljes, szomorú képem van, mint egy középkori királynőnek vagy egy halottnak. Később kiderült, hogy átlagos vagyok, nincs bennem semmi különös. Még az életem is tök átlagos volt eddig. Ez egy Daisy élete, nem egy Elizabethé." "Azon a nyáron, amikor elmentem Angliába az unokatestvéreimhez, minden megváltozott. Valamennyire a háború miatt is, hisz az állítólag nagyon sok mindent felborított, de mivel nem sokra emlékszem a háború előtti életből, az nem is igazán fontos most ebben a könyvben." "Leginkább Edmond miatt változott meg minden körülöttem. Elmondom, mi történt. Itt és most - az én könyvemben." Daisyt, míg apja rémes, új felesége gyereket vár, lepasszolják nyaralni a vidéki rokonokhoz. Egyik ámulatból a másikba esik: sosem hitte volna, hogy vannak tizennégy éves srácok, akik cigiznek, autót vezetnek, és egyáltalán: olyan szabadok, mint bármelyik felnőtt. Daisyt elvarázsolja a szabad élet, na meg az unokatestvére, Edmond. Főleg az után, hogy felügyelet nélkül maradnak, mert kitört a háború. A háború, amelynek méreteit és súlyát képtelenek felfogni egészen addig, amíg be nem kopogtat hozzájuk egy rokonszenvesnek távolról sem nevezhető alak személyében...

Joyce Carol Oates - Bellefleur ​avagy a családi átok I-II.
Bellefleur: ​egy kastély, amely már kívülről szemlélve is meghökkentő, hiszen számtalan falával, tornyával, tornyocskájával és minaretjével úgy fest, "mintha lázálomban tervezték volna, amikor a képzelet túlszökken önmagán, és egyre lázasabb és mohóbb lesz..." Egy kastély, amelyben fennállásának 130 éve alatt egymást érik a furcsábbnál furcsább események. Valaki bezárkózik egy szobába, és nyomtalanul eltűnik; valaki lemegy a pincébe, és többé nem kerül elő, egy óra visszafelé jár; egy tükör néha nem egészen tükörképet mutat... de mindez nem is olyan meglepő, hiszen itt élők és holtak "élnek" egy fedél alatt. Bellefleur: egy család, az újvilágba áttelepült XVIII. századi francia arisztokrata, Jean-Pierre Bellefleur leszármazottai egy család, amelyben gyakoriak a végzetesen szerencsétlen frigyek, gyakoriak az "érdekes halálesetek", egy család, amelynek tagjai a pénz, a hatalom, a politikai karrier, a lovak, az autók, a kártya, az ital, a vadászat, a fogadások, a bosszú megszállottai. Van köztük gyilkos és költő, szent életű aszkéta és gyerek-zseni, mások és mégis hasonlók. Összeköti őket a Bellefleur-vér. A Bellefleur-bosszú, a Bellefleur-átok.

Larry McMurtry - Cadillac ​Jack
Cadillac ​Jack, aki foglalkozását tekintve mozgó régiségkereskedő (és hatalmas "klasszikus Cadillacjével cserkészi be az országot), afféle modern picaro: állandóan úton van, egyik városból a másikba sodródik, miközben régiségeket vásárol és ad el. Mindenki gyűjt valamit, és mindent gyűjtenek: így aztán nemcsak földrajzilag, hanem társadalmilag is jelentős távokat jár be nap mint nap: a bolhapiacok világából föl egészen a washingtoni előkelő politikai körökig. Cadillac Jack a szakma nagyja, képes nagy fogásokra, pontosan tudja, mennyit ér egy gépromboláskori rendőrrobot, Billy, a Kölyök csizmája, hogyan és kinél kell értékesíteni például a világ legnagyobb fészekgyűjteményét. Ismeri a gyűjtők lelkét, a gyűjtők és az aukciók kikiáltói meg őt ismerik. Mégis, harminchárom éves korában szakmai válságba jut: döbbenten veszi észre, hogy megváltozott a tárgyakhoz való viszonya. A tárgyak cseréje kezdi hidegen hagyni. Gyűjtő persze nem lesz, bár szerelmi magánéletében a változások párhuzamosak a szakmaival. Mint ahogy pikareszk hőshöz illik, úton-útfélen számos kalandja akad, útközben pedig két elvált feleségével beszélgethet autótelefonon. Most azonban két nő között ingadozik: a sikervágyó, "szociálalpinista" Cindy és az elvált., kétgyermekes Jean között. Cadillac Jack végül - a maga sajátos módján - megoldja életét, a mulatságos-izgalmas kalandsorozat ugyanis - egy bizonyos olvasatban - voltaképpen nem más, mint felnőtté válásának-érésének története.

Robert Cormier - Az ​első halál után
Az ​utóbbi évek egyik legizgalmasabb, sok vitát kiváltó történetét tartja kezében az olvasó. Szerzője, az egykori újságíró, Robert Cormier teljesítményét J. D. Salingeréhez és W. Goldingéhoz hasonlítja az angolszász kritika. A fordulatos regény a terrorizmus vállalásának és elutasításának drámája. A színhely egy álmos amerikai kisváros határában álló, elhagyatott völgyet átívelő híd s rajta a Busz. A járműben egy rakomány kisgyereket terroristák tartanak túszként, hogy követeléseiknek így adjanak nyomatékot. A szereplők közül felejthetetlen marad Miro, a 16 éves terrorista fiú, Artkin a kommandó mindenre elszánt parancsnoka, akit Miro istenként tisztel, s végül mégis a halálát hozza; Kate, a buszt vezető lány, aki az emberi helytállás szimbólumává magasodik. És Ben, a Tábornok mit sem sejtő, szerelmes kamasz fia, akinek sorsa azt példázza, hogy az első halál nem feltétlenül az utolsó. Vagy a Tábornok maga, a pszichológiai hadviselés gátlástalan professzora, aki kénytelen felfedezni, hogy éppen saját magát nem ismerte eléggé. A történet szereplői - felnőttek és gyerekek - ébren álmodják meg a túszdráma lázálmát. Bebizonyosodik, hogy ártatlanul is lehet valaki szörnyeteg, hogy a bátorság és hősiesség sokféle formában jelenhet meg, nem utolsósorban a szűkülő gyávaságéban; az önmagában helyeselhető, igaz, őszinte politikai meggyőződés sem lehet menlevél az embertelenségre.

Erich Fromm - A ​szeretet művészete
Művészet-e ​a szeretet, vagy kellemes érzés, amit megtapasztalni a vaksors műve, olyasmi, amibe az ember, ha szerencsés, "beleesik"? Ez a könyvecske - noha az emberek többsége manapság kétségkivül az utóbbi nézetet vallja - az előbbi feltevésen alapul: a szeretés művészet, melyet meg kell tanulnunk. Ez nem könnyű, de az egyedüli lehetőség arra, hogy ebben az egyre inkább elidegenedő világban az elkülönültséget, a magányt legyőzzük, leküzdjük.

Isaac Bashevis Singer - A ​sátán Gorajban
Aki ​olvasta Singer előzőleg megjelent regényét, A rabszolgá-t, az ismerős világgal találkozik. A színhely egy lengyelországi zsidó település a tizenhetedik században. De a történet főszereplője ezúttal nem egy ember, hanem egy egész közösség. A rítusok és babonák, hitek és hiedelmek homályában botorkáló, megnyomorított és megtizedelt goraji zsidók között egy eretnek szekta támad, amely azt hirdeti, hogy a Messiás még abban az évben, vagyis 1665-ben elröpíti őket az Ígéret Földjére. Goraj népe vándor kabbalisták és próféták játékszerévé válik, és amikor az ígért csoda elmarad, értelmét veszti minden kötöttség, minden erkölcs - Gorajban szodomai állapotok uralkodnak el. A szerző szikár, tényközlő modorban, etnográfiai pontossággal és lélektani, pszichopatológiai hitelességgel beszéli el az eseményeket - de a történet, éppen szűkszavúsága révén, messze túlnő önmagán: prózai költemény az esendő emberiség szomorú meghibbanásairól, az üdvözülés utáni vágy kanyargós útjairól.

Covers_37866
elérhető
32

Truman Capote - Hidegvérrel
1959. ​november 15-én a Kansas állambeli Holcomb városkában bestiális kegyetlenséggel meggyilkolták a közmegbecsülésnek örvendő, feddhetetlen hírű farmert, Herbert Cluttert, feleségét és két gyermekét: a ház különböző helyiségeiben egyenként megkötözték, majd közvetlen közelről puskával fejbe lőtték őket. A gyilkosság indítóoka ismeretlen volt, a tettesek után szinte semmi nyom nem maradt. Öt évvel, négy hónappal és huszonkilenc nappal később, 1965. április 14-én a két gyilkost, a harminchárom éves Richard Eugene Hickockot és a harminchat éves Perry Edward Smitht felakasztották a lansingi fegyházban. Ennek a hat embernek az életével és halálával foglalkozik a nálunk is jól ismert amerikai író, Truman Capote alkotása, melynek műfaját ő maga így határozta meg: tényregény. Ezzel azt akarja az olvasók tudomására hozni, hogy könyvében minden egyes mozzanatnak szigorú valóságalapja van: minden egyes esemény úgy történt, minden egyes szó úgy hangzott el, ahogy az anyagot elrendező, a művész-riporter szerepét betöltő író e lapokon elénk tárja.

Covers_40422
Gyilkos ​idő Ismeretlen szerző
elérhető
6

Ismeretlen szerző - Gyilkos ​idő
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ransom Riggs - Vándorsólyom ​kisasszony különleges gyermekei
"Fordulatos, ​megindító, sajátos hangulatú regény. Izgalmasan társítja a furcsa régi fényképeket a felejthetetlen történettel." John Green, a _New York Times_ újságírója, több sikerkönyv szerzője Egy rejtélyes sziget Egy elhagyott árvaház Egy különös fényképekből álló gyűjtemény Ez vár felfedezésre a _Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei_ című felejthetetlen regényben, amely a fantázia és a fotográfia elegyéből kever izgalmas olvasmányt. Történetünk kezdetén rettenetes családi tragédia indítja útnak a tizenhat esztendős Jacobot egy távoli, Wales partjai közelében lévő szigetre, ahol felfedezi Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekek számára alapított otthonának omladozó romjait. Ahogy Jacob végigjárja az elhagyott hálótermeket és folyosókat, rájön, hogy Vándorsólyom kisasszony gondozottjai nem csak különlegesek voltak, de talán veszélyesek is. Lehet, hogy nem véletlenül száműzték őket egy kietlen szigetre. És valamiképpen – lett légyen ez bármilyen valószínűtlen – talán még mindig élnek. Ez a nyugtalanító, réges-régi fényképekkel illusztrált regény élvezetes olvasmány felnőtteknek, tiniknek és bárkinek, aki élvezi a hátborzongató kalandokat.

Bernard Malamud - A ​beszélő ló
Malamud ​elbeszéléseinek alapélménye a nagyvárosi zsidóság furcsa, tragikomikus létezésmódja. E mostani kötetének novellái is kivétel nélkül ebben a miliőben játszódnak, a keret a mai Amerika valamelyik (többnyire meg nem nevezett) városa, a figurák értelmiségiek vagy hivatalnokok. Az elbeszélések többsége Malamud kedvelt mintáját variálja: két szélsőségesen ellentétes embertípus kényszerű egymásrautaltságának, egymás , mellett élésének, szeretet-gyűlöletének katarzisát, így kerül össze Az ezüst koronában egy felvilágosult biológiatanár egy misztikus (és alkalmasint szélhámos) rabbival; A Rembrandt-sapkában, a XX. század egyik legszebb művésznovellájában, egy absztrakt szobrász egy konzervatív művészettörténésszel; Az én gyilkos fiam-ban apa a fiával. Más novellák a korábbi Malamudot idézik vissza, Maupassant modern örökösét, száraz előadásmódjával, tragikomikus árnyalataival, tárgyilagos csattanóival. A címadó írásban a valóságutánzó elbeszélés ugyanolyan észrevétlenül emelkedik a parabola egyetemes világába, ahogy A mesterember-ben és A lakók utolsó fejezeteiben annak idején tapasztalhattuk.

Priscille Sibley - Csillagpor
Szerelemből ​tragédia. Tragédiából remény. Egy férfi és egy nő. Gyerekkoruk óta ismerik egymást. Matt kétéves, amikor először a karjában tartja az újszülött Elle-t, tizenhét, amikor csillaghullás idején először megcsókolja, és harminchárom, amikor feleségül veszi. Mindenük megvan, amire vágyhatnak. Csak egyetlen űr tátong az életükben, a közös gyerek hiánya. Ám egy ártatlan baleset mindent megváltoztat. Elle kómába esik, és a végakarata alapján nem szabad gépekkel életben tartani. Egy csoda mégis felülír mindent. Kiderül ugyanis, hogy gyermeket hord a szíve alatt. Vajon mi az erősebb? A jog, amelyre Matt anyja (aki egyben Elle keresztanyja is), Linney hivatkozik? Vagy az új élet reménye? Az érzések mellett a jogászok is egymásnak feszülnek. A tét: élet vagy halál. A történetnek különleges aktualitást ad, hogy 2013-ban Debrecenben egy hónapok óta kómában fekvő anya egészséges gyermeknek adott életet.

Danielle Steel - Égi ​küldemény
Danielle ​Steel regénye egy asszony és egy férfi különös,kései egymásra találásának története. Az ötvenkilenc éves Jack Watson Beverly Hills dúsgazdag áruház-tulajdonosa.Nála vásárolnak Hollywood sztárjai.Jack Watson élvezi is agglegény élete minden pillanatát. Amanda Robbins,egykori szépséges színésznő ki nem állhatja Jack Watsont,a javíthatatlan szoknyapecért.Amanda sem fiatal már,amikor hirtelen meghal a férje.A véletlen úgy hozza, hogy éppen Jack Watson segít Amandának a gyász nehéz időszakában. Egymásba szeretnek,boldogok,de viszonyuk váratlan fordulatot vesz: Amanda - orvosait is meglepve- gyermeket vár Jacktől. A férfi hallani sem akar a jövevényről, Amanda viszont "égi küldeményt" lát benne...

Danielle Steel - Vele ​vagy nélküle
Melanie ​Adams élete éppenséggel nem mentes a buktatóktól. Tizennyolc évesen kötött házasságot egy férfival, aki, mikor tudomást szerzett róla, hogy felesége állapotos, egyszerűen otthagyta. Az ikerpárnak életet adó asszony titkárnő lett egy tévétársaságnál. Egy sztrájk adta meg neki a lehetőséget, hogy belépjen álmai birodalmába: műsorvezető lett. Személyiségének varázsa jelentősen emelte a társaság adásainak nézettségi mutatóját. Melanie hírműsorokat vezet, de önálló riportfilmek készítésére is módja van. Így ismerkedik meg Peter Hallammal, a jó nevű specialistával, aki ingyen is hajlandó Melanie pártfogoltján az életmentő műtétet elvégezni. A műtét lehetőséget nyújt Melanie-nak, hogy portréfilmet készítsen Hallamról. A közös munkálkodás során szerelem szövődik kettejük között - melynek beteljesüléséhez számos akadályt le kell győzni: a New York és Los Angeles közti távolságot, Hallam előző feleségének változatlanul kísértő szellemét, egy hét számjegyű szerződés csábítását, szerelmes szüleikre féltékeny gyermekek hisztériáját... Végül Melanie határozott, de kockázatos lépésére van szükség, hogy a dolgok egyenesbe jöjjenek...

Danielle Steel - A ​gyűrű
A ​háború sújtotta Németországban Kassandra von Gotthard, a befolyásos bankár gyönyörű, fiatal felesége beleszeret a tehetséges és ünnepelt fiatal íróba. A férfi zsidó származása azonban mindkettőjük végzetét jelenti. Amikor SS-katonák a nő szeme láttára hurcolják el szerelmét, az asszony csak úgy menekülhet meg, hogy felfedi kilétét. Ám ezzel a tudattal nem képes tovább élni... A férj mindent elkövet, hogy az asszony halála után is egyben tartsa a családot. Gyerekeivel megpróbál elmenekülni a háború tépázta Németországból, de lányát, Arianát az utolsó pillanatban letartóztatják. A lányban csak az apjától kapott gyűrű, kettejük soha nem szűnő szeretetének jelképe tartja a lelket. Egy fiatal náci tiszt személyében azonban megmentője akad, és megcsillan a remény, hogy új életet kezdhet, ezúttal Amerikában...

Danielle Steel - Derült ​égből
Ebben ​a regényében Danielle Steel azt példázza, hogy az igaz érzelmek szálai képesek megmenteni-megtartani a valóban fontos értékeket - még a hirtelen ránk zúduló természeti csapások ellenében is. Alexandra Parker New York egyik legfelkapottabb ügyvédje. Méltán. Tehetséges, sikeres, népszerű, ráadásul szemrevaló is. Pályája töretlen ívű, anyagi helyzete kitűnő, családi élete felhőtlen. Derült égből villámcsapásként éri hát a rutin orvosi szűrővizsgálat eredménye. A lelet egy csapásra szétzúzza Alexandra életének megszokott kereteit. Családjához, hároméves gyermekéhez, férjéhez, cégéhez fűződő kapcsolatai új dimenziókba sodródnak. Megszokta, hogy maga irányítja az eseményeket, ám mostantól csupán kiszolgáltatott játékszere lehet sorsának, statisztaszerepet kaphat tulajdon drámájában. Alexandra azonban küzdelemre született. Vert helyzetben is megkísérli összeilleszteni élete tört cserepeit.

Danielle Steel - Hosszú ​az út hazáig
Danielle ​Steel a világ legolvasottabb írója. Méltán. Legújabb kötete - tematikájában is - meglepetést tartogat. Gabriella Harrison családja éli a manhattani gazdagok elegáns életét, de Gabriella gyermekkora: összefüggő lázálom. Szülei torzsalkodásának minden gyötrelmét ő szenvedi el. A szekrénybe menekülő, riadt kislány apácazárdába kerül, ahol az idő, a békés környezet, a nővérek jósága lassan begyógyítja a legsúlyosabb sebeket is. Joe Connors atya is tragikus események szenvedő alanya. Isten szolgálatának szenteli életét, míg meg nem hallja Gabriella gyónását... Joe-nak rövidesen választania kell a papi hivatás és Gabriella között. A két szereplő bátorsága és az élet nagy, szent kérdéseire adott válaszuk révén Danielle Steel ismét bizonyítja, hogy a legreménytelenebb helyzetekből is van kiút, ha erős a lélek, és nem fél szembenézni a múlt démonaival.

Lillian Hellman - Pentimento
"Mikor ​a vásznakon megöregszik a régi festék, gyakran áttetszővé válik. Ha ez bekövetkezik, némely képeken elővillannak az eredeti vonalak: egy női ruha mögül egy fa tűnik elő, egy gyerek helyébe egy kutya tolakszik, a hatalmas hajó immár nem a nyílt tengeren úszik. Ezt a művészettörténet pentimentó-nak hívja: azt jelenti, hogy a festő idkőközben "javított", meggondolta magát. Talán úgy is fogalmazhatnánk, hogy a régi elképzelés, amelynek helyébe később egy másik lépett, módot ad arra, hogy lássunk, majd újra lássunk. Ennyi a tervem a könyvemben szereplő emberekkel, mindössze ennyi. A festék már megöregedett, és én kíváncsi voltam, mit láttam hajdanán a vásznon, s mit látok ma" - írja könyvéről Lillian Hellman. Az 1984-ben elhunyt amerikai drámaírónő ma már klasszikusnak számít hazájában; elődje, ihletője és mestere is Tennessee Williamsnek és Arthur Millernek. Magyarul is napvilágot látott egyik kései darabja, a Régimódi játékok; nálunk is nagy sikerrel vetítették a Pentimento egyik fejezetéből, a Júliá-ból készült filmet, Vanessa Redgrave-val és Jane Fondával a két főszerepben, és jelen kötetének előfutára volt az ugyancsak a Femina sorozatban 1986-ban napvilágot látott önélerajzi mű, az Egy befejezetlen asszony. Lillian Hellman az amerikai Délen született, New Orleansben, német-zsidó apától és mélydéli anyától - s a gének a furcsa öröksége a szüntelen lázadás és szüntelen nosztalgia kettősségét alakította ki személyiségében. Emlékezéseinek első kötete politikai-közéleti fogantatású - a Pentimento szubjektívebb, érzelmesebb, személyesebb, a múltból felmerülő arcok mögötti sorsokat érzékelteti vérbeli regény- és drámaíró tollára méltó életteljességgel. A felejthetetlen portrék sorából is kiemelkedik a Julia - egy rendhagyó asszonyi élet szívfájdítóan tökéletes ábrázolása.

Frank G. Slaughter - A ​frontsebész
A ​második világháború első napjaiban egy légitámadás során irtózatos robaj hasítja ketté az éjszakát. Egy villát bombatalálat ért. A becsapódást követő baljós csendben, a ház belsejében, két emberi lény, egy férfi és egy fiatal lány egymásba kapaszkodva, rettegve várja a véget. Ilyen körülmények között találkozik Rick Winter százados, a cinikus, kiábrándult nőcsábász és katonaorvos azzal a lánnyal, aki felrázza érzelmi fásultságából, és örökre megváltoztatja életszemléletét. Rick képtelen elfeledni azt a különös, rettegéssel és gyönyörrel teli éjszakát, és felteszi magában, hogy megtalálja az elsötétítés lányát, ahogyan ő nevezi a titokzatos nőt, aki azonban minduntalan kisiklik a kezei közül, valahányszor úgy érzi, már-már sikerül rábukkannia. A kutatás azonban értelmet ad az életének, és Rick tudja, hogy sohasem fogja feladni, még ha az életével kell is fizetnie érte

Danielle Steel - Erőszakkal ​vádolva
Jessica ​és Ian Clarke éppen hetedik éve házasok, mégis úgy érzik, hogy szerelmük forró és töretlen: az együtt töltött idő inkább csak elmélyítette kapcsolatukat. Jessica virágzó ruhaüzletet vezet San Franciscóban. Remekül keres, így módjában áll támogatni írói ambíciókat tápláló férjét, aki fel is hagy a reklámszövegek gyártásával, hogy csak az irodalomnak éljen. De Ian egyre nehezeben viseli el, hogy Jessica pénzére szorul: a kényelmetlen helyzet fokozatosan aláássa a házasságukat. Mindörökre.

Danielle Steel - Ellenállhatatlan ​erők
Steve ​és Meredith látszólag tökéletes házasságban élnek, sikeres amerikaiak, afféle "korunk hősei". Steve kiváló orvos, bankár feleségére pedig szép karrier vár. Frigyük mégsem felhőtlen, mert Steve egyre türelmetlenebbül szeretne gyereket, ám asszonya számára első a munka. Meredith-t új munkaköre New Yorkból San Franciscóba szólítja, ahol főnöke, a vonzó Callan Dow egyre többször segít neki magánya elviselésében. Az apaságra vágyódó Steve viszont New Yorkban marad, ahol egy csinos kolléganő társaságában vigasztalódik, aki ráadásul apát szeretne találni végre gyermeklányának...

Danielle Steel - Emlékezés
Danielle ​Steel lebilincselő története a háború utáni Olaszországban játszódik. Az utolsó Di Tibaldo hercegnő, principessa Serena szegény árvalányként tér haza az amerikai zárdából a család római palotájába - amelybe egy amerikai őrnagyot szállásoltak el. A két fiatal természetesen egymásba szeret. Bár Danielle Steel ebben a regényében is a szerelmet teszi meg főszereplőnek, a romantikus történet hátterében kibontakozik előttünk a második világháborút épp csak átélt Olaszország, Franciaország képe, s színes freskót láthatunk a kor egyre gazdagabbá s magabiztosabbá váló Amerikájáról is.

Emily Arsenault - Az ​eltört teáspohár
A ​nagy múltra visszatekintő Samuelson Kiadóvállalat első emeleti termének végtelen fülkelabirintusában elmélyülten dolgoznak a szótárszerkesztők. Közéjük veszik föl friss diplomájával a filozofikus hajlamú, atlétatermetű Billy Webbet, és nagy örömére rögtön munkakapcsolatba kerül a csinos Mona Minot-val, akivel különös cédulákra bukkannak a katalógusban: a rajtuk szereplő idézetekben mintha a tulajdon munkahelyüket írná le egy őrültnek tűnő nő. Ez felkelti az érdeklődésüket, és némi utánajárással kiderítik, hogy sem a forrásként megjelölt könyv, sem a szerzője, sem a kiadója nem létezik, nem létezett sohasem. Most már céltudatosan kutatnak hasonló idézetek után a több milliónyi katalóguscédula között, nem is hiába. További furcsa cédulák kerülnek elő, amelyekből egyre bizarrabb történet kerekedik ki: az őrült nő (vagy nem is őrült?) egy titkolt szerelemi kapcsolatra célozgat és egy rejtélyes gyilkosságról beszél (vagy csak fantáziál?), amelyhez rajta kívül több férfinak is köze volt így vagy úgy. És Billy meg Mona mindinkább úgy gondolja, hogy némelyik férfi leírása ráillik egyik-másik munkatársukra…

Kati Marton - A ​nép ellenségei
"Talán ​jobb lenne, ha ezúttal egyedül jönne" -, mondta Dr Kutrucz Katalin, a budapesti Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárának főigazgató helyettese a telefonba. Legutóbbi látogatásomkor ugyanis egy barátomat is magammal vittem, aki jogász, és nálam jobban kiismeri magát a levéltárakban. Dr. Kutrucz akkor hűvös hivatalossággal viselkedett: kimért, személytelen és tárgyszerű volt. … Most azonban egészen más hangon beszélt - emberségesen és együtt érzőn. Ettől kissé ideges lettem. Nem sokkal korábban az egyik legkiválóbb magyar író is kikérte az édesapja aktáit - és az iratokból az a megdöbbentő tény derült ki, hogy az álnokság és a hitszegés a saját családját is megfertőzte. Az ÁVO… egyik legismertebb kutatója engem is figyelmeztetett, amikor a szüleim iratainak a megtekintését kérvényeztem, hogy "Pandora szelencéjét" akarom kinyitni. Én azonban ragaszkodtam hozzá, hogy megtudjam az igazságot a szüleimről, és arról, hogy mi is történt valójában Budapesten a hidegháború régmúlt napjaiban, amikor a nővérem és én még gyermekek voltunk. A szüleim sok mindent elhallgattak a családunk történetében - jóllehet édesapám nagyra becsült újságíró volt a maga idejében, aki az 1956-os magyar forradalomról írott tudósításaiért díjakat kapott, és általános elismerésben volt része. "Ti már amerikaiak vagytok - mondogatta a Papa -, meg sem értenétek, milyen volt az élet a fasiszták és a kommunisták alatt." Kati Marton szülei a legjelentősebb amerikai hírügynökségek - az UPI és az AP - budapesti tudósítói voltak a 40-es évek végétől - azokban a sötét években, amikor a leggátlástalanabbul dühöngött az ÁVO terrorja, amikor rajtuk kívül már nem volt külföldi tudósító a külvilágtól egyre hermetikusabban elzárt Magyarországon. Tudósítottak Rajk és Mindszenty peréről - és igyekeztek igazat írni, fittyet hányva a hatóságoknak. Úgy viselkedtek "mintha…" - mintha normális dolog lett volna magyar létükre amerikai újságírónak lenni az ötvenes évek Magyarországán. Helyzetük kényes volt, és mondhatni eleve gyanús mindenki szemében - a hidegháború általános kémhisztériája idején nemcsak a magyar hatóságok, de az amerikaiak is kémet sejtettek bennük. Az ÁVO minden lépésüket figyelte, és besúgókkal vette körül őket, mialatt a Marton házaspár szinte felszabadult könnyedséggel - valójában hihetetlen feszültségek közepette - élte a nyugati újságírók életét, ami a kor Magyarországán természetesen merő látszat lehetett csupán. A hatóságok lassan, de biztosan egyre szorosabbra húzták a hurkot körülöttük, de - ki tudja, miért? - egészen 1954-ig eltűrték a tevékenységüket. Akkor aztán letartóztatták előbb az apát, majd az édesanyát is - kislányaik pedig, a 9 éves Kati és három évvel idősebb nővére egyszerre kicsöppent az addigi védettségből, és egy ismeretlen családhoz került, mélységes szegénységbe. A család viszontagságos története az ÁVO börtönével, a szabadulással és az emigrációval azonban nem ér véget: a Marton család már évek óta Amerikában élt, hitük szerint teljes biztonságban, amikor ide is utánuk nyúlt a magyar titkosszolgálat keze…

Julie Orringer - Légzőgyakorlat ​fuldoklóknak
A ​kötet kamasz hősnői nincsenek könnyű helyzetben: alá kell merülniük a világ kezdete óta korosztályukat sújtó, megúszhatatlan problémák mélyére. Csak magukra hagyatkozhatnak. Vagy mert nincsenek szüleik, vagy mert súlyosan beteg az édesanyjuk, vagy mert az imádott-gyűlölt testvérük nehezíti az életüket. Esetleg az iskolai közösség veszedelmes viszonyai közt kell helytállniuk. Nem csoda, ha úgy érzik: fuldokolnak. Julie Orringer számos díjjal kitüntettet könyvének lebilincselő történetei kamasz tragédiákon és komédiákon, győzelmeken és megaláztatásokon vezetik keresztül olvasójukat. Julie Orringer 1973-ban született Miamiban. Magyar nagyszülei élményeit feldolgozó első regénye Láthatatlan híd címmel jelent meg a Libri Kiadónál. ,,Ma este életemben először megtapasztalom, amit a halaim egész életükben tudtak: hogyan kell lélegezni víz alatt."

Stephenie Meyer - Twilight ​- Alkonyat
Mersz ​szeretni? Az életed árán is? Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a „mindennapi” csetlések-botlások fenyegetik. Hanem Ő… Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik…

Theodore Dreiser - Carrie ​drágám
Ez ​a híres regény, amelyet kiadója 1900-ban nem merte forgalomba bocsátani állítólagos erkölcstelensége miatt, különös karriertörténet. Hősnője, Carrie Meeber a falusi élet sötétségéből, nyomorúságából emelkedik ki lassan, kitartóan, hogy a végén mint a zenés színpadok sztárja sikert, anyagi jólétet mondhasson magáénak, boldogságot, elégedettséget azonban nem, helyette csak üres lélektelen magányt. "Dreiser (1871-1945) a kitartott nő és barátai történetében a nemiségnek a szellemi ember életében betöltött szerepét vizsgálta, első ízben a modern angol nyelvű irodalomban. Anélkül tette ezt, hogy egyetlen erotikus jelenetet leírt volna, de anélkül is, hogy akár szavakban, akár az események irányításával a hagyományos polgári erkölcsi szabályok vagy a "költői igazságszolgáltatás" szellemében állást foglalt volna, vagyis "megbüntette" volna Carrie-t... Ezért kellett az angol-amerikai realista regény nagy határkövének, ennek a gyengéd szeretettel fogant, nagy költői erővel megírt, ma is eleven műalkotásoknak további tizenkét évig várnia amíg valóban az olvasók kezébe kerülhetett." (Országh László)

Arthur Herzog - Őrület ​- IQ 83
Amerikai ​vezető tudósok kormányprogram keretében génkísérleteket folytatnak. Az a céljuk, hogy a szellemileg visszamaradott gyermekeken segítsenek. De rejtélyes baleset történik. A kísérletek egyik vezéregyénisége különös vírusfertőzést kap. Intelligenciája elenyészik, iszonyú sebességű a folyamat, amelynek végén a zseniből mongol-idiótáknál szánalmasabb roncs válik. És a vírus terjed. Amerika lakossága megtébolyodik, tombol az erőszak, a rombolás, a szexuális anarchia. A Föld vezető nagyhatalmának intézményeit, a televíziót és a rádiót, de az ország fegyverzetét is bolondok veszik a kezükbe...

Covers_53649
elérhető
23

Alexandra Ripley - Scarlett
1991. ​szeptember 25-e nagy napja volt az amerikai könyvkiadásnak; végre napvilágot látott Margaret Mitchell immár klasszikussá lett amerikai nagyregényének, az Elfújta a szél-nek a folytatása, Alexandra Ripley tollából. Igen, a varázslatos szépségű és törhetetlen akaraterejű Scarlett O'Hara visszatért! Az Elfújta a szél végén váltunk el tőle, amint dacosan felszegte állát, és elhatározta, hogy visszahódítja a daliás, a gátlástalan, az ellenállhatatlan kalandort, Rhett Buttlert – akit elveszített, mert későn döbbent rá, hogy szereti. A Scarlett lapjain végigkövethetjük ennek a különleges asszonynak az útját, magányon, megvetettségen, társadalmi emelkedésen és buktatókon, Amerika és Európa kínálta kalandokon át a nagyvilági élet csúcsáig, az elveszített szerelemtől a megtalált boldogságig. Az amerikai kiadással egyidejűleg negyven nyelven megjelent regény máris óriási sikert aratott világszerte - a megjelenés utáni első hetekben már többet jövedelmezett, mint a nagy előd, az Elfújta a szél fél évszázad alatt -, a megfilmesítés jogát megvásárolta egy amerikai tévétársaság, és 1993-ra tervezi a sorozat bemutatását, a főszerepekben a hajdani nagy páros, Vivien Leigh és Clarke Gable méltó utódaival.

Nicola Yoon - Minden, ​minden
Nagyon ​ritka, de nagyon híres betegségben szenvedek. Gyakorlatilag az egész világra allergiás vagyok. Sosem lépek ki a házból. Már tizenhét éve. Csak anyu és az ápolónőm, Carla van itt velem. Aztán egy napon egy költöztető cég teherautója áll meg a szomszéd ház előtt. Kinézek az ablakomon, és akkor meglátom őt. Magas, vékony, és csak feketét visel - fekete a pólója, a nadrágja, az edzőcipője, sőt még a kötött sapkája is, ami alól egyáltalán nem lóg ki a haja. Észreveszi, hogy őt figyelem, és megakad rajtam a tekintete. Csak nézzük egymást. Olly a neve. Lehet, hogy nem lehet megjósolni a jövőt, de azért ezt-azt mégis meg lehet. Például nagyjából biztos vagyok benne, hogy bele fogok szeretni Ollyba. És szinte biztos, hogy annak katasztrófa lesz a vége. Nicola Yoon Jamaicán és Brooklynban, Long Islanden nőtt fel. Jelenleg Los Angelesben, Kaliforniában él a férjével, a kötet illusztrátorával, és a lányával, akiket őrülten szeret. A Minden, minden az első regénye. David Yoon író és designer. Feleségével, Nicola Yoonnal Los Angelesben, Kaliforniában él. Történetekről beszélgetnek, és felolvasnak hároméves lányuknak, Pennynek. David illusztrálta a Minden, mindent.

Claire Kenneth - Kék ​kanári
A ​Kék Kanári nem valamiféle trópusi madár, hanem egy olcsó bár a New York-i Greenwich Village-ben, ott szolgál fel a topless pincérnő, Flóra, aki mellett - mint legbensőbb barátai elismerően mondják - a milói Vénusz is elbújhat. De hát tizenöt év nagy idő - Flórából Florence lesz, elegáns, nagyvilági dáma, vakítóan fehér hamis fogakkal, ám valódi gyöngysorral. Férje a multimilliomos Maxwell társaságában érkezik vendégségbe, ahol a paprikás csirke mellett más meglepetés is vár rá. Ő sem marad adós... A címadó novella mellett a világhírű írónő tizenhat másik remeke olvasható e kötetben. Kaland, szerelem, romantika, feszültség - váratlan és különös fordulatok. A novellák színhelye Amerika, ám az utolsó, igaz történetek szálai immár a magyarországi emlékek világába vezetnek el. Claire Kenneth ezúttal is olyan lebilincselően izgalmas, érdekfeszítő könyvet ad hű olvasója kezébe, amit nem lehet letenni.

Kollekciók