Ajax-loader

'repülés' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Wolfgang Schreyer - Figyelő ​szemek az égbolton
Több ​évi adatgyűjtés és kutatómunka eredménye ez a riportkönyv - a légi felderítés és a légi kémkedés történetéről. A Német Demokratikus Köztársaságban már több kiadást megért. A szerző érdekfeszítően ismerteti azt az utat, amely az 1794-ben felbocsátott kémléggömbtől elvezetett a modern foto-műholdakig. Képet kapunk arról, amit hosszú ideig elrejtettek a világ szeme elől: sportrepülők, kalandorok és Göring-pilóták illegális útjairól, a La-Manche csatorna mentén vívott radarháborúról, a peenemündei v-fegyver központ brit felderítéséről, az ötvenes évek szovjetellenes kémakcióiról, valamint a jelen kémvállalkozásairól, beleértve a Vietnami Demokratikus Köztársaságban bevetett robotkémeket. Az olvasó titkos vezérkari megbeszélések részesévé lesz a Tirpitz-parton, a Themse mellet és a Potomac-folyónál; bírósági tárgyalások elevenednek meg szeme előtt. Szó esik arról is, hogy miképp folyik a kémrepülők kiképzése. A könyv részletesen tárgyalja a magassági repülés, a légi fényképezés, a radar, az infravörös, a műhold-felderítés technikáját. Szakértői véleményekre támaszkodva oly szemléletesen világít meg minden részletet, hogy az olvasó szaktudás híján is megérti a bonyolult haditechnikai kérdéseket. Ez a könyv korunk történetének, a szembenálló politikai és katonai erők küzdelmének egy felettébb izgalmas részlete.

Antoine de Saint-Exupéry - A ​kis herceg
A ​varázslatos szépségű meseregény a minden emberben élő gyermekhez szól, szeretetről, összetartozásról, életről, halálról, humanizmusról. A második világháborúban életét vesztett, ma már klasszikusnak számító francia író remekműve 1946-ban jelent meg és indult világhódító útjára. Azóta több tucat nyelvre lefordították, számos magyar kiadást is megért, készült belőle opera, táncjáték, színházi és filmfeldolgozás. Sikerének titka talán az, hogy a távoli bolygóról érkezett kis herceg alakjában egy olyan tiszta, emberséges világ tündököl, amely után mindannyian vágyódunk.

Paul Brickhill - A ​gátrobbantók
1943 ​májusában az angol Királyi Légierő bombázói lerombolták a náci Németország nagy víztározóit a Möhne és az Eder folyón. Ez volt a második világháború legmerészebb bevetése és leglátványosabb sikere. E könyv életre kelti ezt a hajmeresztő vállalkozást és a többi izgalmas bevetést, amelynek során a vakmerő és ördögien ügyes pilóták és személyzetük újfajta, fantasztikus \\földrengető\\ bombákkal végül is megtörték Hitler hadigépezetét. Elpusztítottak gátakat, hadiüzemeket, viaduktokat, alagutakat, tengeralattjáró-dokkokat - s nem utolsósorban megsemmisítették a félelmetes, hirhedt Tirpitz csatahajót.

L%c3%a9gszomj
elérhető
2

Szilvási Lajos - Légszomj
Simon ​Sándort, a szuperszonikus vadászrepülőt az olvasó már ismeri a szerző „Albérlet a Síp utcában”, „Ködlámpa” és „Születésnap júniusban” c. regényeiből. Két évtizedes repülő pályafutás, kemény önfegyelemmel kidolgozott számtalan siker után kell Simon őrnagynak rádöbbennie, hogy tüdejét tbc támadta meg. A gyógyítás egyetlen lehetséges módja a műtét, ami azonban egyszersmind azt is jelenti, hogy soha többé nem repülhet, pedig neki a repülés nem egyszerűen mestersége, nem is csak hivatást jelentett, hanem életformája, szenvedélye, önmaga kifejezésének formája volt. A rendkívüli szituáció, mint minden emberben, Simon őrnagyban is feltámasztja a számvetés igényét. Megelevenítve repülőélményeinek legszebb pillanatait, válságos helyzetbe jut, szinte újraéli egész életét, s egyre reménytelenebbnek, kilátástalanabbnak látja jövőjét. Életének ebben a legnehezebb periódusában azonban nem marad magára. Barátainak cselekvő szeretete, leleménye, évtizedek alatt kialakult közösségük szolidaritása s nem utolsósorban egy váratlanul, szinte ajándékba kapott szerelem segíti át ezen a katasztrófán.

M. Szabó Miklós - A ​Magyar Királyi Honvéd Légierő a második világháborúban
A ​nagy forrásbázisra – levéltári kutatásokra, magyar és idegen nyelvű kiadványokra, magánkézen levő eredeti hadműveleti naplókra – épülő monográfia a magyar hadtörténeti irodalomban elsőként vállalkozik arra, hogy képet alkosson a volt magyar légierő második világháborút megelőző és a háború alatti technikai, szervezeti s alkalmazási kérdéseiről. A szerző a bevezetőben bemutatja a Trianont követően kialakult helyzetet, széles tömegekre is ható soviniszta propagandát, amely a valós sérelmeket felnagyítva – ezzel a feszítő politikai és társadalmi kérdéseket elfedve – eredményesen buzdított az elszakított területek visszaszerzéséért folytatott harcra. Ez természetesen hatott a légierő szellemének alakulására is. Ezt követően kronologikus sorrendben ismerkedünk meg a magyar légierő történetének eseményeivel. A nagyobb súly itt is természetesen az 1938–1945 közötti időszakra esik, a szerző azonban bemutatja azt az erőfeszítést is, mellyel a hadseregvezetés már a húszas évek végétől igyekezett lerakni egy majdani ütőképes légierő alapjait. A könyv jól szemlélteti a légierő fejlesztésével kapcsolatos elgondolásokat, azok folyamatos módosulását, és azt, hogy a tervek az anyagi, technikai és személyi feltételek hiányában nem valósulhattak meg. A megfelelő színvonalú ipari háttér, valamint a szakemberek hiánya lehetetlenné tette a revansista törekvésektől fűtött, eltúlzott tervek végrehajtását. A vágyálmok eredményezte kaotikus állapotok uralkodtak a magyar légierőnél is, amikor sor került a délvidéki bevonulásra, majd a Szovjetunió elleni háborúra. A szerző objektíven elemzi a magyar repülők légi harcait. Jó érzékkel nyúl az olyan, a közérdeklődés előterében álló eseményekhez, mint a bácskai ejtőernyős bevetés, a kassai bombázás, a kormányzóhelyettes repülőbalesete. Óvakodik attól, hogy túlzottan belebonyolódjék ezek tárgyalásába, ugyanakkor meggyőzően, a történelmi tényekhez ragaszkodva, a mendemondákkal és hamis mítoszokkal leszámolva mutatja be az eseményeket. A szerző részletesen kitér a Magyarország ellen 1944 nyarán-őszén végrehajtott, a lakosság körében is nagy áldozatokkal járó amerikai-angol légitámadásokra, s az ellenük folyó magyar légvédelmi tevékenységre. Rámutat azokra a tényezőkre, amelyek a harcban részt vevő magyar vadászrepülők tetteit motiválták. A könyvet fényképek, vázlatok és táblázatok szemléltetik.

Covers_57817
elérhető
0

Mike Dunn - Ütőerő
A ​kábítószerháború immár komoly formákat öltött. Angel Gallegos, kokainbáró már azt is megengedheti magának, hogy modern gépekből álló támadó légiflottát tartson fenn a kábítószer szállítmányok védelmére. Az amerikai haditengerészet légierejének F-16-os gépei alkotják azt a kis elitcsapatot, melynek Kalifornia égboltján kell megvívnia a borzalmas légicsatát a mexikói \"Languszták\" csapatával. A parancs szerint azonban nem lőhetnek elsőként. Csak azután mutathatják meg \"ütőerejüket\", miután az ellenség útjára bocsátotta első lövedékét. De akkor aztán... Olyan erőpróba lesz ez, melyben Amerika nem engedheti meg magának a vereséget.

Földi Pál - A ​Luftwaffe
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kurt Rieder - A ​legyőzhetetlen Messerschmitt
A ​Wilhelm Emil Messerschmitt által tervezett Messerschmitt Bf 109 vadászgép a 20. század legjelentősebb harci repülőgépe. A második világháború éveiben ez a típus jelképezte a Luftwaffe haderejét, valamennyi szövetséges katona ismerte és félte a híres vadászgépet. A Messerschmitt Bf 109 különböző variánsait repülő pilóták eredményei magasan felülmúlták az egyéb hadban álló országok által rendszeresített gépeken harcoló pilóták eredményeit, a háború legnagyobb ászai ezt a konstrukciót repülték. A Luftwaffe pilótái közül 5000-nél is többen értek el 5 vagy több légi győzelmet, amely a szövetségesek értékelési rendszerében magával vonta az ász minősítést. Egyes kivételes tehetségű német pilóták egymagukban is döbbenetes veszteségeket okoztak az ellenfelek számára: Erich Hartmann 352, Gerhard Barkhorn 301, Günther Rali 275, Ottó Kittel 267, Walter Nowotny 258, Wilhelm Batz pedig 237 légi győzelmet ért el katonai pályafutása alatt. Ez a felsorolás korántsem teljes: összesen 23 német pilóta aratott diadalt a légi harcok során 200-nál több alkalommal, és további 82 pilóta ért el 100-nal több légigyőzelmet. A legnagyobb ászok egyesített győzelmei még ennél is beszédesebb eredményeket mutatnak: a második világháború 35 legeredményesebb német pilótája - többségük a Me 109 különböző variánsaival repült - összesen 6800-nál is több szövetséges repülőgépet lőtt le.

Antoine de Saint-Exupéry - Éjszakai ​repülés
1900-ban ​született Lyonban, arisztokrata családban. 1944-ben tűnt el Korzika fölött, később derült ki, hogy felderítőgépét lelőtték a németek. Élete is, halála is legenda lett. Nem csoda. Hiszen a polgári repülés egyik úttörője volt, a szaharai és atlanti-óceáni postarepülő-vonalak felderítője és megszervezője, így élete bővelkedett regényes-romantikus fordulatokban. Kétszer le is zuhant, de túlélte, bár haláláig sejtjeiben hordta „a gyáva test emlékező iszonyatát". Balesetei, kényszerleszállásai mesebeli tájakra sodorták, megjárta a Kordillerák fagyos kőrengetegét és átvergődött a Szahara izzó holdbéli tartományain. Ám a legizgalmasabb és legfontosabb a szellem kalandja volt számára, a falusi éjszaka magányában, a majdnem üres szobában, az íróasztal mögött megélhető nagy kaland, az írás kalandja.Íróvá a mestersége, pontosabban hivatása avatta: repülésről, repülőkről szól négy regénye, meg arról, ami a XX. század „metró és mozi közé szorult" embernyája fölé szálló, csillagok között bolyongó, tágabb, nem e világi horizontokhoz szokott ember szeme előtt feltárul. Az ég vándora odaföntről új módon veszi birtokba a földet, a felhők magasából már csak a tiszta lényeget, az igazi értékeket látja: az emberi méltóságot, nemességet, az önfeláldozást, hősiességet.Az 1929-ben, a Szaharában írt Déli futárgép-ben, az atlanti-óceáni postarepülő-vonalak felderítésének idején, 1931-ben született Éjszakai repülés-ben és Az ember földjé-ben, amely 1939-ből való, Saint-Exupéry ezeket a már-már lomtálba került értékeket fényesíti ki és mutatja fel, de sallangok, pátosz és illúzió nélkül. A hadirepülő-t már századosként az 1940-es francia összeomláskor írta, a hirtelen elharapódzott kishitűség és fogódzó-nélkül-maradás napjaiban. Az ernyesztő kétségbeesésnek ellenszegülő, kemény, tiszta hangú mű végén Hitvallásba foglalta megtisztult és megújult hitét, azt, hogy milyennek akarja látni az embert. Érvényes erkölcsöt próbált adni az érvénytelen régi helyett, a tettet magasztalva.Egy kiábrándult, ernyedt kor modern lovagja, egy emberszabású heroizmus apostola ő, művei pedig a helytállás, a halállal való szembenézés párjukat ritkító írói dokumentumai.

Cserhalmi Imre - Ki ​fog repülni?
Négy ​éven belül már a harmadik könyvével jelentkezik Cserhalmi Imre, akinek a legutóbbi, a kamionosokról szóló Ha nincs fék, gáz van című művét a kritika és az olvasóközönség egyaránt nagyra értékelte. Művészeti díjat is kapott érte. Ezúttal is közérdeklődésre számot tartó témát választott: a magyar polgári repülést. Színes, érdekes, vonzó de kemény világ ez, amelyet a szerző a rá jellemző kritikai érzékkel, kényes kérdéseket nem ismerő nyíltsággal, a szélesebb és mélyebb összefüggések feltárásának igényével, a dolgozó ember, illetve az úgynevezett hétköznapi hősiesség iránti tisztelettel és szeretettel mutat be. Kamionos könyvéhez hasonlóan a Ki fog repülni?-t is nehéz műfajilag pontosan meghatározni. Sajátos Cserhalmi-írás ez, lendületes és fordulatos stílusban, sok humorral, számtalan - szerelmekről, katasztrófákról, munkahelyi és politikai eseményekről szóló - érdekfeszítően elmesélt történettel, korábban nyilvánosságra nem került információkkal, a világról való felelős gondolkodás szenvedélyével és elemző igényével. Ezért, miközben megismertet a repülés fejlődésével, pilótákkal, stewardessekkel, vállalati vezetőkkel, a légi közlekedés létesítményeivel, gazdasági és szervezeti problémáival, bevonja olvasóit a repülés bűvkörébe, egy kicsit közelebb hoz bennünket önmagunkhoz is, köznapjainkhoz és ünnepeinkhez, erőfeszítéseinkhez és vágyainkhoz.

Tadeusz H. Rolski - Fehér ​sas kék mezőben
A ​hősök persze félnek. És Rolski ezredes mindjárt be is vallja: nem elegendő légi harc közben a gyors reflex, a hidegvér. A túléléshez szerencse is kell. Százával áldozták életüket a lengyel hősök hazájuk védelmében, az összeomlás után pedig Franciaország, a La Manche és Anglia fölött, viaskodva a túlerővel. Tadeusz Rolski memoárja minden mozzanatában érdekes. A bátor pilóta a háború első napjától fogva harcolt a fekete keresztes bombázókkal és vadászokkal, egészen addig a pillanatig, amikor egy angol repülőtéren be nem jelentette egy férfihang a bűvös négy szót: The war is over - A háborúnak vége. A légi harcok feszülten izgalmas leírása mellett szakértő szavakat olvasunk a brit légierő és légvédelem háborús működéséről, emellett politikai jellemzést is a lengyel emigráció katonai vezetéséről. S a könyv voltaképp útirajz is: megismerünk franciákat, arabokat, angolokat. És megismerünk egy talpig bátor férfit, akinek vadászgépe, a lengyel sas szimbólumaként, mindenütt ott repült a kék égen, ahol a Luftwaffe gyilkosaival kellett harcolnia.

J. D. Gilman - John Clive - KG ​200 - Hitler fantom légiereje
Egy ​amerikai B-17-es bombázó bravúros kényszerleszállást hajt végre a brit partoknál, egyenruhás pilótája azonban egyetlen túlélő társát a sikeres földetérés után tarkón lövi... A KG 200, Hitler Fantom-légiereje nyomába ered két vadászrepülő - egy angol és egy amerikai -, s az utolsó pillanatban leleplezik az Ulysses tervet, amely a nácik javára fordíthatta volna a világháború menetét.

Kurt Rieder - A ​II. világháború legyőzhetetlen katonái
A ​Kongresszusi Érdemrend a legmagasabb kitüntetés, amit az Amerikai Egyesült Államok hadseregében szolgáló katona kaphat; neve onnan ered, hogy a kitüntetést az elnök adományozza a kongresszus nevében. A Kongresszusi Érdemrendet 1861-ben alapították; az adományozás jogát eleinte a haditengerészet katonáira korlátozták, majd később kiterjesztették a fegyveres erők valamennyi tagjára. A Parti őrség katonái éppúgy kiérdemelhették a Kongresz-szusi Érdemrendet, mint a tengerészgyalogosok, vagy a légierő pilótái; a tisztek és a sorállomány tagjai egyaránt felterjeszthe-tők voltak a magas elismerésre. A Kongresszusi Érdemrendet csakis azok a katonák kaphatták meg, akik a legbátrabbak közül is kiemelkedtek. Az adományozás nem függött rendfokozattól vagy beosztástól, egyetlen szempont számított csupán: a szolgálati esküben foglalt kötelességeket messze meghaladó hősiesség. Olyan katonákat terjesztettek fel a kitüntetésre, akik saját testi épségükkel mit sem törődve, megsemmisítő ellenséges tűzben törtek előre; akik gyilkos párbajokat vívtak a levegőben, és ellenséges pilóták sokasága felett diadalmaskodtak; akik kiemelkedő eredményekkel harcoltak a japán hadiflotta ellenében; akik ezer meg egy veszéllyel dacolva, bevehetetlennek tartott bunkereket és állásokat számoltak fel. A Kongresszusi Érdemrend megszerzéséhez nem kevesebbet, mint a lehetetlent kellett megcselekedni, ezért viselése minden másnál nagyobb dicsőségnek számított: azok, akik feltűzhették a kitüntetést, bármerre jártak is életük során, a háborús hősöknek kijáró fogadtatásban részesültek. A második világháború éveiben összesen 440 Kongresszusi Érdemrendet adtak át-250 esetben posztumusz adományozás történt.

Atengely
elérhető
0

Clive Irving - A ​tengely
Egy ​régi és elegáns angliai kastélyban, a buckinghamshire-i Clivedenben előkelő társaságba csöppen Edward Seton: ez a látszatra szürke, középkorú köztisztviselő, az első világháború pilótahőse. Lady Nancy Astor vendége többek között Charles Lindbergh ezredes, Sir Alexander Cadogan külügyminiszter-helyettes és Neville Chamberlain pénzügyminiszter. 1936-ban vagyunk. Különös párbeszédeket hallhat itt Seton: Lindbergh a náci Németország légierejének legyőzhetetlenségéről papol s arról, hogy Angliának sosem szabad konfliktusba kerülnie Hitlerrel. Mások Gőringert magasztalják. Az angol felső tízezer eme csoportjának meggyőződése nem változott 1940-ig, sokaké még azután sem. S ahogy a hitleri agresszió egyre fenyegetőbb méreteket öltött, a brit közvélemény (és a kémelhárítás) fokozatosan ráébredt, hogy ezekben az emberekben az "ötödik hadoszlopot" kell látnia - a nemzet és az emberiség árulóit. Történelmi regényt írt Clive Irving, némiképp a Walter Scott-i szabályok szerint: a háttérben valóságos történelmi figurák mozognak - a trónjáról lemondó, náciszimpatizáns VIII. Edward, Churchill, Hitler, Camaris stb. -, a főszereplők azonban kitalált alakok. Edward Seton és egy fiatal amerikai lány, Ruth Dexter az igazi hősei a könyvnek. A brit és az amerikai népet szimbolizálják, amelyek vonakodva, megkésve, a sokfelé húzó politikai érdekek zűrzavarában tévelyegve végül is belátják: a hitleri Németország ellen fegyvert fogni nemcsak honvédelmi, hanem erkölcsi parancs is. Mivel pedig történelmi kémregényt tart kezében az olvasó, nemcsak információkban, hanem izgalmakban, kalandokban is bőségesen részesülni fog.

Huszka Levente - Klónok ​az égen
Könyvünkben ​fényt derítünk a szovjet titkosszolgálat, a KGB szerepére a Tu-144-es elkészültében. Hasonlóan kémfilmekbe illő az izraeli deltaszárnyú vadászgép, a Kfit története, amelynek elkészítéséhez segítség gyanánt a Moszad szerezte meg Svájcból az alaptípus Mirage III-as teljes tervdokumentációját. Kiadványunkban szó esik még az amerikai Sidewinder légiharc-rakéta szovjet lemásolásáról, a szintén amerikai B-29-es szuperbombázó orosz "testvéréről", amelynél még a kihúzható hamutartót is lemásolták a precíz mérnökök. És nem maradhatnak ki azok a fejlesztések sem, amelyek a Harmadik Birodalom technológiáin alapulnak, a robotrepülőtől a Me-262-es sugárhajtású bombázón át a nyilazott- és deltaszárnyú vadászgépekig.

Angyal László - Megváltó ​felszáll
A ​regény írója mindenekelőtt pilótának, aviatornak vallja magát. Tagja volt a magyar műrepülő válogatott keretnek, repülő-fotográfusi munkáit világszerte ismerik. Évekig az Israel Air Force Magazine munkatársaként tevékenykedett, majd a magyar nyelvű Aviator International repülési magazint jelentette meg kiadó-főszerkesztőként. A Megváltó felszáll című politikai, repülési thrillerjében hihetetlen fantáziával ötvözi napjaink politikai történéseit, kihívásait saját maga és elsősorban pilóta barátainak életének izgalmas pillanataival. A történetre ráillik a szellemdús jelző, a narratív elemek iróniával vannak átitatva, ugyanakkor hőseinek visszaemlékezései szürreális jelenetekben bővelkednek. Először találkozunk egy regényben a repülés extrém helyzeteinek irodalmi és egyidejűleg szakmai interpretálásával.

Kurt Rieder - A ​Luftwaffe szupertitkos fejlesztései
Háborús ​időkben rohamosan felgyorsul a technológiai fejlesztések tempója: a hadban álló országok szakemberei tudásuk és képzelőerejük legjavát nyújtva törekszenek arra, hogy a korábbiaknál erősebb, hatékonyabb és megbízhatóbb harci eszközöket alkossanak. A Harmadik Birodalom mérnökei soha nem látott repüléstechnikai forradalmat indítottak el: Ernst Heinkel, Alexander Lippsich, Anton Flettner, Werner von Braun és a hozzájuk hasonló férfiak nem pusztán lankadatlan munkakedvvel felvértezett tervezők voltak, hanem tőrőlmetszett géniuszok, akik képzelőerő és bátorság dolgában sem szorultak mások segítségére. Mindössze tíz évre volt szükségük, és a légcsavart rakéta- és sugárhajtóművek, a vásznazott felületeket ellenálló alumínium lemezek, a nyitott kabint nagy magasságokban történő bevetésekre tervezett, túlnyomásos pilótafülke, a csekély rombolóerővel bíró géppuskákat pedig pusztító gépágyúk és modern légiharc rakéták váltották fel. Ők voltak azok, akik mindenki mást megelőzve kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal bíró csupaszárny repülőgépeket alkottak, és működőképes sugárhajtóműveket konstruáltak, megbízható helikoptereket terveztek, és lefektették a modern rakétatechnológia alapjait, behatoltak a sztratoszférába, és feltalálták a katapultülést, és még megannyi leleménnyel járultak hozzá a repüléstechnika fejlődéséhez. Természetes, hogy áldozatos munkájuk során nem pusztán figyelemreméltó sikereket arattak, de esetenként fatális hibákat is vétettek; ám az is megesett, hogy a zseniális kudarcokból levonható tanulságok nagyobbat lendítettek a technikai fejlődés menetén, mint akár a szerényebb diadalok.

Helena Dawson - Szerelem ​a fellegekben
Romana ​524. Romantika a felhők fölött? Nem, ennél mi sem áll távolabb Kate-től, aki szinte betegesen fél a repüléstől. Legalábbis addig, amíg nem találkozik a jóképű, fiatal szállodatulajdonossal, Alex Dimitrakosszal, aki véletlenül pont mellette ül a gépen. Egyetlen pillantás a férfi igéző zöld szemébe elég ahhoz, hogy a lányt kigyógyítsa a fóbiájából. Ám ő mégis küzd az érzései ellen, mert nem szeretne újra csalódni. Ráadásul abban sem lehet biztos, hogy nincs-e valahol riválisa…

Nguyễn Đình Thi - Csatatér ​a felhők között
Ez ​a rendkívül olvasmányos regény jelenkori történelmünk egyik legizgalmasabb színterére viszi az olvasót. A vietnami légvédelem pilótáinak életét mutatja be, eleven közelségbe hozva a legforróbb pillanatokat: hogyan állnak helyt ezek a frissen kiképzett rajok sugárhajtású gépeiken az amerikai Phantomok tapasztalt légikalózaival szemben, a hihetetlen akaraterő, a koncentrált figyelem, az egymás iránti szolidaritás milyen összefonódásával győzik le a legszorongatóbb helyzeteket is. S a regény hősei mégsem holmi emberfeletti lények. Kedves, egyszerű fiatal fiúk, vágynak a családjuk után, áhítoznak a szerelemre, ragaszkodnak barátaikhoz, hősiességük éppen abban hasonlíthatatlan szerénységben van, amellyel minden egyéni vágyukat alárendelik hazájuk érdekeinek, észrevétlenül, látványos gesztusoktól, a lemondás fájdalmától mentesen.

Wolfgang Hütt - Angyalok, ​szárnyak, rakéták
Az ​ember ősi vágya a repülés: egyidős a történelemmel. Ám sok-sok ezer éven át csak a fantázia, a művészi képzelet szárnyán sikerült a levegőbe emelkedni. A mítoszok is griffmadarakról, repülő paripákról, szárnyas istenekről mesélnek. Daidalosz és Ikarosz tragikus kalandjáról, Leonardo repülővázlatairól, szárnyas középkori szerzetesről és az újkori repülés fontos állomásairól tudósít a kötet 38 illusztrációja, festők, grafikusok, szobrászok alkotásai és a kísérő magyarázatok. A kiadó a magyar repülés néhány adatával egészítette ki a szöveget.

Antoine de Saint-Exupéry - Der ​Kleine Prinz
"Als ​ich sechs Jahre alt war, sah ich einmal in einem Buch über den Urwald, das ťErlebte GeschichtenŤ hieß, ein prächtiges Bild. Es stellte eine Riesenschlange dar, wie sie ein Wildtier verschlang. Hier ist eine Kopie der Zeichnung. In dem Buch hieß es: ťDie Boas verschlingen ihre Beute als Ganzes, ohne sie zu zerbeißen. Daraufhin können sie sich nicht mehr rühren und schlafen sechs Monate, um zu verdauen."

Dr. Ordódy Márton - Sárkányrepülés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Frantisek Fajtl - Oroszlán ​az égen
A ​második világháborús csehszlovák vadászrepülőgépek két szárnyán és vezérsíkján nem az ezüstszínű cseh oroszlán villant meg vörös mezőben, hanem az ötágú vörös csillag, az Angliából a Kárpátok fölé érkezett csehszlovák pilóták mégis oroszlánkén küzdöttek a fekete keresztes légi kalózokkal szülőföldjük feszabadításáért. Fajtl százados könyvének eredeti címe: "Elsőként otthon" - és valóban, a szlovák hegyek közé elsőként a híres "Lovacskák" ügettek be, vagyis a ma már oly törékenynek tetsző Lavocskinok, a La-5-ösök. A magyar olvasó meglepően keveset tud arról, ami a szomszédos testvérnép földjén történt 1944 nyarán és őszén, még kevesebbet egy maroknyi bátor ember önfeláldozó küzdelméről, akik határainkon túl - talán öt perc repülőútra - oroszlánként küzdöttek hegyes-völgyes, fenyvesekkel borított hazájuk szabadságáért.

Antoine de Saint-Exupéry - Egyedül ​a felhők felett
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Walter G. Scott - Forradalmi ​konstrukciók
A ​sugárhajtású gépek korszaka a II. világháború folyamán köszöntött be, az újfajta repülőgépek és harceljárások világosan jelezték a háborút követő időszakban várható változások irányát. A háborús szükséglet a forradalmi konstrukciók tömegét hívta életre: a sugárhajtóműtől az elektronikus vezérlőrendszerekig és a számítógépig, a radartól az atombombáig. A III. Birodalom romjai igen értékes titkokat rejtettek, ezért már 1945 tavaszától, amikor a világégés után kezdett kialakulni a bizonytalan béke, amerikai, szovjet, brit és francia műszaki csapatok kutatták át és fosztották ki a német kísérleti telepeket. A romok alól kibányászott dokumentumok és tervrajzok alapján a szövetségesek először pillanthattak csodálkozva a katonai repülés jövőjébe. A Birodalom bukása után összeszedett hadizsákmány, a német mérnökök és tudósok által kifejlesztett, vagy még csak rajzasztalon létező forradalmi konstrukciók tisztán mutatták az elkövetkezendő időszak légi hadviselésének minden elemét. Támadó feladatokra már elkészült a gyors, nagy hatótávolságú bombázó repülőgép, a Horten Ho-XVIII tervei, amely nagyméretű bombát, így akár atombombát is szállíthatott volna. Feltűntek a horizonton a pilóta nélküli robotrepülőgépek, mint a V-1-es, illetve a nagy hatótávolságú ballisztikus rakéták (V-2), amelyekkel az egyik hadviselő fél közvetlenül lőheti a másik területét. A légvédelemben nyilvánvalóan vegyesen használták volna a földi telepítésű SAM-rakétákat és a nagy sebességű elfogó vadászgépeket (Me-262, Me-163, stb.) a bombázók lelövésére, illetve ugyanerre a feladatra helyből felszálló gépeket is bevethettek volna, mint a Bachem Ba-349 Natter (Vipera). A légi fölény kivívására a vadászgépek, géppuskák és gépágyúk helyett inkább irányított rakétákat használtak volna. A szövetségesek semmi hasonlóval nem rendelkeztek a háború végén.

Brian Lecomber - Az ​egyetlen esély
Egy ​ragyogó januári napon Ann Moore és udvarlója, Roy Bazzard egy kis sportrepülőgépen vikendezni indul a fiú szüleihez. Ámde alighogy felszállnak Newcastieból, a hétvégi pihenésnek és a kilátásban levő pásztorórának egyszeriben befellegzett: Roy, a pilóta eszméletlenül a kormányra roskad - és nem is fog magához térni egyhamar... Amikor nyolcvan kilométerrel odébb egy repülőoktató meghallja Ann rémült sikoltozását, tisztában van vele, hogy a lánynak - akinek halvány fogalma sincs a repülőgép-vezetésről - egyetlen esélye maradt: egy tapasztal pilótának "le kell imádkoznia" az égből, magyarán a teendőket rádión diktálva meg kell kísérelnie leszállítani a földre, mégpedig úgy, hogy eközben ott repül közvetlenül mellette, és árgus szemmel figyeli, hogyan követi a lány az utasításait. Persze - amit azt minden légjáró tudja - a leimádkozás, próbálkozzék vele akár a legjobb repülőoktató a világon, mindig halálos kockázat...

Alekszandr Beljajev - A ​repülő ember
Ariel, ​így hívják könyvünk fiatal hősét. Nem szárnyakkal, nem is géppel repül. Egyszerűen elhatározza, hogy a levegőbe emelkedik., s lám máris ott lebeg a fák koronája fölött, hogy aztán a szó szoros értelmében az egyik kalandból a másikba repüljön. Mindez Indiában játszódik (jó pár évvel ezelőtt, amikor India még Anglia gyarmata volt) olyan országokban, ahol a jógik, fakírok, mágusok tevékenykednek, vallási szekták toborozzák fanatikus híveiket. Ariel azonban nem "isteni csoda". Nagyon is emberi érdekekből tették őt képessé a repülésre egy tudományos kísérlet eredményeképpen. Sandra mesterei azonban nem sok hasznát látják: Ariel szabadságra vágyik, egyszerűen megszökik - kirepül az ablakon, s elkezdi fantasztikus kalandjait, amelyek során eldől majd: jó vagy gonosz célok érdekében használják-e fel különös képességét.

Arthur Hailey - John Castle - Rémület ​a levegőben
"- ​Miss Benson, tudja, mint jelent az, amit a lősportban _hosszú odds_-nak hívnak? Janet megpróbálta összeszedni a gondolatait. - Nem, nemigen. - Megmondom magának. - mondta Baird. - A következőt jelenti. Túlélésünk attól függ, hogy a gép fedélzetén tartózkodó ötvenöt személy közt akad-e valaki, aki nemcsak hogy halat nem vacsorázott ma este, de ahhoz is ért, hogy földre szállítsa a gépet." ...Akad valaki: egy civil, kereskedelmi utazó, aki a háború óta nem vezetett ugyan repülőgépet, akkor is csak könnyű vadászgépeken repült, de most kénytelen megkísérelni a lehetetlent: a földi irányítóközpont segítségével leszállítani a négymotoros, nagy utasszállító gépet, amelynek fedélzetén az ételmérgezésben szenvedő utasok mellett eszméletlenül fekszik a két pilóta is.

Bárczy János - Zuhanóugrás
Akkor ​kellett volna csak igazán látni, merni, amikor a kokárdás, vitézkötéses frázisssziporkák elvakítottak, amikor a hamis és hazug tájékoztatások ködfejlesztői a leghangosabban sisteregtek, amikor az Árpád-sávosok által fellobantott máglyák füstje fojtogató felhőben gomolygott. Most látom mindezt tisztán, világosan. Most, amikor vak vagyok.

Szentiványi Jenő - Tizenkét ​halálos perc
A ​kőbaltás ember méltán népszerű írója ezúttal is hitet tesz régi meggyőződése mellett: lélegzetelállítóan izgalmas, sodró lendületű mesét szó olyan probléma köré, amelyről azt hinnénk, csak tudósokat érdekelhet. Hogyan keletkezik a tájfun, mi van a félelmetes légtölcséren belül, mekkorák a tenger hullámai a vihar magjában? - minden kriminél izgalmasabb kérdések ezek! Miért? Mert a választ néhány bátor ember az élete kockáztatásával keresi! Egy kimustrált repülőgépen tizenkét perc alatt átrepülik a tájfun magját! De nemcsak az ő életük forog kockán, a véletlen úgy hozza, hogy ugyanannak a családnak minden tagját próbára teszi a vihar: kit a szárazföldön, kit a tengeren, kit a levegőben.

Moldova György - Égi ​szekér
Navigare ​necesse est - tartja az ókori mondás, de nemcsak hajózni szükséges, repülni is. Legalábbis ezt vallják azok, akik nap mint nap madártávlatból tekintenek a szántóföldek négyszögére, a smaragdszínben játszó szőlőtáblákra. Mezőgazdasági repülők. Nincs jól szabott egyenruhájuk, nem járják a világot, nem felelnek száz meg száz utas életéért, legfeljebb a magukéért meg a munkaeszközként hozzájuk nőtt gépmadárért. Nem veszélytelen a munkájuk, vannak, akik nem térnek vissza közülük, de a bajtársak újra meg újra felszállnak, mert a vérükben van a magasság, a levegő semmihez sem hasonlítható érzése-élménye; mert repülni kell. S ezzel egyetértett a "repülő-riporter" Moldova György is, aki ebben a kötetében arra vállalkozott, hogy a levegőből tudósítson. Hónapokon keresztül ismerkedett e különös világgal, kísérte el a repülőgépes növényvédő szolgálat pilótáit, hogy munkájuk gondjait és szépségeit feltárja. Egy eddig felfedezetlen területről hoz hírt, a tőle megszokott lebilincselő mesélőkedvvel osztva meg velünk új élményeit, tisztelegve egyúttal e nehéz hivatás neves és névtelen munkásai előtt is.

Háy György - A ​repülés megszállottai
A ​repülés fejlődéséhez mind a mai napig százezrek, sőt milliók adják tehetségüket és munkájukat, de nem teljesen egyforma eredménnyel. Sokan repülőgépgyárakban, repülőtereken vagy kutatóintézetekben dolgozzák végig életüket, esetleg repülőgépek pilótafülkéjében szántják az eget kilométerek tízmillióit hagyva maguk mögött. A történelem azonban csak néhány tucatnyi zseni nevét őrzi meg a (nem túl) hálás utókor számára. Azokét, akik kiemelkedő tehetséggel és elszántsággal megáldva éppen jókor voltak jó helyen ahhoz, hogy látványosan nagyot lendíthessenek e csodálatos tudomány fejlődésén. Könyvünkben néhány ilyen zsenivel próbálunk megismerkedni.

Kollekciók