Ajax-loader

'zeneszerző' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Walter Kolneder - Bach-lexikon
GONDOLAT ​- BUDAPEST, 1988 Új típusú könyvet nyújt át az olvasónak a kiadó: benne ábécérendben, lexikoncikkekben kaphat felvilágosítást a Johann Sebastian Bach életével, munkásságával összefüggő számos kérdésről és személyiségről. A Bach zenéjével kapcsolatos zenei műszavak magyarázatát éppúgy megtalálja benne, mint a neves Bach-előadók és -életrajz- írók adatait. Hangverseny-látogatóknak, hanglemez- és rádióhallgatóknak, zenét tanulóknak éppoly hasznos, mint vetélkedőkre készülőknek, rejtvényfejtőknek. Szerzője, a karlsruhei egyetem nyugalmazott professzora nem ismeretlen a magyar olvasóközönségnek: Vivaldiról megjelent nagy sikerű monográfiája már két kiadásban jelent meg a Gondolat Kiadó gondozásában.

Láng György - A ​Tamás-templom karnagya
"Minden ​korok, minden földek legnagyobb muzsikusa", Johann Sebastian Bach életének, örömeinek, bánatainak, sorsának hallatlanul élvezetes, izgalmas regénye.

Balassa Imre - Gál György Sándor - Operák ​könyve
E ​könyv mióta első ízben megjelent, az operalátogatók és rádióhallgató közönség érdeklődésének középpontjában áll. A számos kiadásban, hatalmas példányszámban elfogyott munka a felszabadulás utáni magyar zenei könyvkiadás egyik legnagyobb sikere. Ez a siker jó részt zenei életünk örvendetes fejlődésében, az operalátogatók számának emelkedésében leli magyarázatát. Nem kis mértékben azonban a szerzők érdeme, akik a muzsika népszerűsítése terén gazdag tapasztalataik felhasználásával, egyszerű és mégis színes stílusban mutatják be a magyar dalszínházak műsorán leggyakrabban szereplő operákat. Az egyes szerzők életrajza, a történeti és művelődéstörténeti háttér, a művek keletkezésének megvilágítása, a színesen előadott tartalmi ismertetések teszik a könyvet színvonalas és hasznos olvasmánnyá.

Presser Gábor - Presser ​könyve
"Szeretek ​filmzenét, színházi kísérőzenét írni, de balettet is (...)de a dalírástól sehogy sem lehet engem eltéríteni, a végén mindig oda lyukadok ki." Ez az a Presser Gábor, akit jól ismerünk. Aki nekünk írja a dalt és nekünk énekel. De most itt ez a könyv, több száz oldalnyi sajátkezű Presser-szöveg: emlékek, jegyzetek, meglátások, tévedések, megtörtént - vagy a szerző szerint megtörtént - valós események, hallomások, látomások, dokumentumok és áldokumentumok, dalszövegek, filmnovellák, fotók, lábjegyzetek, netán még kották is. Presser Gábor elérkezettnek látta az időt, hogy elmondja, ő hogyan élte meg a "Presser-sztorit". Azt a történetet, aminek hosszabb vagy rövidebb fejezeteit oly sokan ismerik az Omegától (1967) az LGT-n át - leginkább a dalain keresztül. A személyes hangú életrajzi könyvből most új megvilágításba kerülnek egy legendás korszak ismert (és ismeretlen) történetei, beleshetünk a stúdiók, a Vígszínház kulisszái mögé, és olvashatunk a "barátok és ellenségek" közt, munkával eltöltött több, mint 50 évről. Presser megírta az év egyik legjobban várt könyvét, amit oly sokan szeretnének ajándékba kapni.

Covers_169152
elérhető
1

Fajth Tibor - Rossini
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_93063
elérhető
0

Szabolcsi Bence - Beethoven
"...Beethoven ​zenéje részt követel az életből, fellázít, megráz, megríkat és megkacagtat, magadba térít és harcba küld: állást foglal, cselekszik, harcol minden pillanatban. Ahogyan kiáll értünk, ahogyan felelősséget érez mindnyájunkért, ahogyan átvállalja életünk minden gondját, épp mert mindenről tud, mert minden örömünket és bánatunkat ismeri: az érzelmi élet olyan mélységeit és ellentéteit tárja fel, amilyenekről még senki sem álmodott. Olyan őszinte, olyan forró, olyan leplezetlen, amilyen zene még sohasem volt - nem elringat, hanem felébreszt, nem mákony és nem bűvészkedés, hanem a valóság roppant felmutatása, vallomás és himnusz, védő- és vádbeszéd, kiáltvány az emberiséghez..." - írja Szabolcsi Bence, Beethoven alakját, zenéjét, jelentőségét, korát a tudós kivételes koncepciójával bemutató és művészi módon megírt, gyönyörű monográfiájában, amely immár ötödik kiadásban jelenik meg.

Gál György Sándor - Liszt ​Ferenc életének regénye
... ​nemcsak Liszt Ferenc életregénye, hanem a mozgalmas, szenvedélyes, romantikus XIX. századé is: Beethoven gigászi alakjától Hugo és Balzac, Chopin és Musset, Paganini és Berlioz, Lamartine és Vörösmarty, Verdi és Erkel, Wagner és Glinka sorsán át Csajkovszkiig. Liszt kiemelkedő remekműveivel együtt megjelennek a regényben a romantikus század sorsdöntő forradalmai is: 1830... 1848...1870... Liszt a regény lapjain Faustként jelenik meg előttünk, aki az élet legmélyebb titkait kutatja: ugyanakkor hódító is, aki előtt nemcsak az asszonyszívek nyílnak meg, hanem a barátok, tanítványok, követők, hódolók szelleme is; a béke, a humánum, a népeket összekötő együttérzés hirdetője, s végül maga az ember, akit hív Párizs, Róma, Weimar sőt a tengerentúl, de ő végül is haza vágyik Magyarországra, ahol elmondhatja: itthon vagyok. A regény nem fejeződik be Liszt halálával. Látjuk még, ahogy magvetése kisarjad és bőséges termést hoz a XX. század új magyar zenekultúrájában, mely diadalmasan hirdeti Liszt igazát: csak az lehet igazán magyar, aki egyben mélységesen európai is.

Covers_149764
elérhető
0

Carlo Gatti - Verdi
Carlo ​Gatti könyve - a világ zenetörténészeinek egybehangzó véleménye alapján - Verdi életéről és műveiről írt eddig legterjedelmesebb mű. A szerző hosszú életének szinte mindennapos munkájával gyűjtötte össze és dolgozta fel a nagy Maestro levelezését, írásait, hiteles és csak anekdotikus értékű történeteket, szájhagyományokat és legendákat. Ebből a hatalmas anyagból született ez a könyv, amelynek műfaját nehéz lenne a csak zenetörténet és a csak életrajz cimkével meghatározni: a legteljesebb értelemben alapvető mű. Tudósi pontossággal követi azt a valóságos regényt, melynek címe: Verdi élete.

Barabás Tibor - Mozart ​párizsi utazása / Beethoven
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Barát Endre - Boszorkánytánc
Százharminchét ​éve halt meg Niccoló Paganini, minden idők legcsodálatosabb hegedűművésze. Kortársai "az ördög hegedűsének", a "genovai varázslónak" nevezték. Rajongás, csodálat, irígység, gyűlölet, elragadtatás és idegenkedés vette körül. Játékának hatása nem csupán nagyszerű technikájában rejlett, hanem abban a különös lelki izgalomban, amelyet az emberekben előidézett. Halálhírét a zenei világ mély megrendüléssel fogadta. A lapok hónapokon át írták megemlékezéseiket a nagyszerű újítóról, aki lenyűgöző technikájával, érzéseinek végtelen skálájával, szilaj lendületével, személyiségének szuggesztív erejével bámulatba ejtette Európa hangversenylátogató közönségét. Barát Endre drámai megjelenítéssel, átéléssel kelti életre Paganini alakját; küzdelmeit, sorsának meglepő fordulatait a történelem sodrásában mutatja be az olvasónak. A megtörtént események hű leírásán túl, regénye költői újjáteremtése annak, ami Paganini érzésvilágában lezajlott, s ami a valóságban megtörténhetett vele.

Gál György Sándor - Egy ​faun délutánja
Debussy ​regénye ez és egy örvénylő koré, mely életre hívta Claude Debussy zenéjét: a Pelléas szinte suttogva elmondott drámájának, A tenger gigászi természetképének, a Faun délutánja antikmodern álmának muzsikáját. Gál György Sándor új könyve zenetörténet és regény, történelem és jellemrajz: egy különös, bonyolult, ellentmondásos alkotószellem képe, egy léleké, mely szerelmből szerelembe, válságból válságba hányódik, ha valóban remekművet alkotott. Debussy keményen és szépítés nélkül kivésett arcéle mögött egy csodálatos kor rajzolódik ki: Monet és Baudelaire, Renoir és Mallarmé, Zola, France, Rolland, Clémenceau, Dreyfus, D'Annunzio, Jaurés évszázada és a vérözöné, melyet az első világháború zúdított az emberiségre. Gál György Sándor a muzsikus szekember biztonságával elemzi Debussy korszakos remekműveit, de rávilágít az alkotások emberi forrásaira is: szenvedélyre és csalódásra, szerelemre és haragos indulatra, elénk állítva a világpolgárt és a szenvedélyes franciát, aki a gall szellem tündérkertjét akarta újjáteremteni. A modern zene regénye ez és a modern művészé, aki az egyre hangosabb gépkorszak robaja közepette is arról énekel, amiről a klasszikusok: a bonyolult, kifürkészhetetlen csodáról: az emberről.

Sebastian Hensel - Honti Irma - A ​Mendelssohn család
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

George Sand - Rudolstadt ​grófné
Legnépszerűbb ​regénye, a Consuelo folytatásában George Sand a páratlan képességű velencei énekesnő mesés élettörténetét szövi tovább. A titkos házasság révén grófnévá lett Consuelo férje halála után Berlinbe költözik. Miközben továbbra is elkápráztatja a közönséget művészetével, a királyi udvarban fondorlatos összeesküvés szövődik körülötte, melynek akaratlan részeseként egyre inkább gyanúba keveredik. Végül kegyvesztett lesz: korábbi pártfogója, Nagy Frigyes rideg számítással börtönbe záratja. A meleg szívű lányról azonban igaz barátai nem feledkeznek meg. Mikor erényét a várbörtönben már komoly veszély fenyegeti, veszélyes kalandra vállalkozva megszökteti egy titokzatos idegen. Menekülés közben Consuelo szívében romantikus szerelem ébred az életét őérte kockára tevő Liverani lovag iránt. Kiszabadítója a lányt az üldözők elől egy távoli várkastélyban bújtatja el, mely titokban egy egész Európát behálózó titkos társaság vezetőinek székhelye. A társaság tagjait megismerve Consuelo megdöbbentő felfedezést tesz, és ennek fényében élete utóbbi néhány évének eseményei teljesen új értelmet nyernek. Az elképesztő fordulat ugyanakkor végre az oly régóta várt boldogságot is meghozza a lány életében. A zenei ihletésű regény megkapó szépségú, egyszersmind filozofikus mélységeket feltáró záró szakasza a forrongó szellemű XVIII. század elkötelezett erkölcsiséget tükröző áttekintését kínálja. A Rudolstadt grófné méltó kiegészítője és lezárása a francia romantika kiemelkedő alakjától ránk maradt legjelentősebb műnek.

G%c3%a1l_zsuzsa_-_az_%c3%a9n_zeneszerz%c5%91m_schubert_
elérhető
1

Gál Zsuzsa - Schubert
A ​bécsi klasszikus zene óriásainak árnyékában csendesen húzódik meg egy fiatalon elhunyt bécsi zeneszerző, Franz Schubert. Élete is csendesen telt el - egy segédtanítóval a múlt század eleji Bécsben ugyan mi történhetett? Zenéje is halk, finom, a mammut-zenekaroktól harsogó romantika kora alig hallotta meg dalait. Pedig e dalok tökéletes formája, hol kedvesen derűs, hol megrendítő mondandója bátran vetekszik a leghatalmasabb zenekari és énekkari művekével. Az ének és a zongora egyszerű eszközei az ő művészetében mindentudókká válnak: megidézik a mezei virág illatát, a rémséges éjszaka hangulatát, az élet ezernyi örömét és könyörtelen csapásait. Schubert a kis formák művésze. Szimfóniái, színpadi kísérletei nem versenyezhetnek dalaival, kamarazenéjével. Dallam- és harmóniavilága olyan gazdag, hogy a legnagyobb romantikus mesterek muzsikájának nyitott utat, s ugyanakkor olyan egyszerű, hogy nem egy dala valóságos népdallá vált. E szerény, halk szavú zseni életét és művészetét mutatja be szóban, képben, hanglemezen sorozatunknak ez a kötete.

Gál György Sándor - Somogyi Vilmos - Mesél ​a bécsi erdő
A ​világhódító tánc - a keringő - története elválaszthatatlanul összefügg a Strauss család történetével. A "március előtti" Bécs korszakától kezdve a huszadik század elejéig ennek a muzsikus dinasztiának tagjai fejlesztették naggyá a keringőt; az ő művészi munkálkodásuk révén vált a népi eredetű, kezdetben vaskos tánc - az idősebb Johann Strauss, majd zseniális fia, az ifjabb Johann és annak testvérei, Josef és Eduard működése révén - egy teljes évszázad uralkodó ritmusává, a könnyűzene halhatatlan műfajává. Lázas sietséggel rohanó történet ez s egyben a romlás csíráit már magában hordozó régi monarchia fénykorának tükörképe. Mert a Strauss-muzsika végigkísérte ezt a korszakot, s máig sem veszítette el varázsát. - Gál György Sándor és Somogyi Vilmos történelmi dokumentumok alapján, színes képzelettel ötvözte regénnyé a Strauss család és a XIX. századi Bécs történetét.

Székely Júlia - A ​halhatatlan kedves
Az ​élményszerű közvetlenséggel megírt regény alapkérdése: ki lehetett a címzettje annak a soha el nem küldött lángolóan szerelmes levélnek, melyet Beethoven halála után találtak meg iratai között. A regény kerete: egy fiatal muzsikus, közvetlenül Beethoven halála után, végiglátogatja azt a hat asszonyt, akiről feltételezhető, hogy a nagy zeneszerzőnek eszményi társai voltak. Bettina von Arnim, Amalie Sebald, Rachel Levin, Giulietta Guicciardi, Brunczvik Teréz és Jozefin - a hat asszony alakja gazdagon festett, eleven korrajz hátteréből bontakozik ki

Sheenan
elérhető
0

Vincent Sheean - Verdi
A ​világhírű zeneszerző életútját követhetjük végig a szegény falusi szülőháztól a világhírig.

Richard Petzoldt - Verdi ​élete képekben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nádor Tamás - Liszt ​Ferenc életének krónikája
Kevés ​olyan zeneszerzőt ismer a zene története, akinek életútja valóban annyira "napról-napra" dokumentálható lenne, mint Liszt Ferencé. Az ő életútjának krónikáját összeállítani: főleg válogatás dolga. Elválasztani a fontosat és jellemzőt a mindennapitól, a jelentéktelentől, de azért az utóbbiból is megemlíteni annyit, amennyi az ember portréjának felrajzolásához szükséges - ez a krónikás feladata. A kialakuló művészi és emberi portré bámulatosan sokszínű. Hiszen Liszt univerzális zseni és rendkívül érdekes ember volt. A romantika művészetének és magatartásának talán legpregnánsabb képviselője. Zongoraművészként a legmerészebb újító. Íróként lebilincselő stílusú, színes tollú egyéniség. Gondolkodóként a romantika századának szélsőségek közt vívódó elméje. Férfiként a nők bálványa, s ugyanakkor abbé. Emberként maga a jótékonyság, az emelkedettség, a segítőkészség, a humánum. Magyarnak vallotta magát mindig, de kultúrája francia és német. Otthon volt egész Európában, de tulajdonképpen hontalan.... A legizgalmasabb életutak egyike. Mindenek összefoglalását vállalta és oldotta meg Dr. Nádor Tamás, a Puccini- és Vivaldi-krónika sikeres szerzője.

Székely Júlia - Chopin ​Párizsban
Chopin ​regényt írni: nem könnyű feladat. A téma, a zeneszerző életútjára rakódott szentimentalizmus, a művek érzelgős tolmácsolása nem ritkán vitte a giccs közelébe a "zongora poétájáról" írt regényeket, filmeket. Székely Júlia, a zongoraművész-írónő ettől a ballaszttól akarja megszabadítani Chopin alakját. A szerző ennek érdekében alkalmazza a modern regény egyes szerkesztési fogásait, a tér- és időjátékot, a szinte zenei formát. Ezért szólaltatja meg Chopin kortársait - zenészeket és festőket, írókat és költőket -, történelmi és fiktív személyeket. "A zongora Rafaelje" - mondta Heine a nagy lengyel mesterről. Székely Júlia regényének célja is az, hogy Chopin alakja rafaeli tisztaságban, klasszikus egyszerűségben kerüljön az olvasó és a zenebarát elé.

Szegő Júlia - Bartók ​Béla élete
2000-ben ​lehet majd megírni a hiánytalan Bartók-életrajzot - mondta életművének egyik legkövetkezetesebb kutatója, a belga Dille. - Mert - úgymond - addig meghalnak barátok és ellenségek egyaránt - nem lesz senki, akinek érzékenysége gátolná a teljes igazság feltárását, addig előkerülnek a ma még lappangó levelek és adatok is. De a kortársak halálával megsemmisül sok benyomás és emlék, a Bartók-élet egy-egy mozzanatának visszfénye. Ebből a visszahozhatatlanból szerettem volna valamit menteni. Íme, ez késztetett a korántsem teljes életrajz megírására. A későbbi életrajzírónak erre a "veszendőre" is szüksége lehet!

Passuth László - A ​mantuai herceg muzsikusa
A ​szerző új regényét Tiziano halálával kezdi: Itáliában elhalványodik a képzőművészet sokszázados ragyogása s a múzsák az új művészet - a zene felé fordulnak. a cinqeucento utolsó évtizedeiben tűnik fel Claudio Monteverdi, Itália máig is legnagyobb komponistáinak egyike, az opera teremtő géniusza: fiatalon Mantuába kerül, ahol egy könnyűvérű, de elevenszellemű herceg (aki oly ismert szerepet kapott a Rigolettóban) ösztönzi arra,hogy kiemelkedjék a liturgikus zeneszerzők, madrigálisták szinte névtelen seregéből s kiformálja a "dramma per musica"-t - a mai operát. A kicsiny, de tündöklő mantuai udvarnak Tasso, Monteverdi és Rubens örök alakjai adnak mély történelmi értéket. Az Orfeo komponistája e könnyelmű, de művészetkedvelő udvar forgatagából súlyos egyéni tragédiák során át kerül Velencébe, hogy ott élete alkonyán megírhassa e város "örök farsangjában" utolsó monumentális főművét, az Incoronazione di Poppeá-t. E kevéssé ismert, késő-reneszánsz és korabarokk határvonalán álló kort teremtette újra e nagy komponista sorsának tükrében a szerző új, hatalmas történelmi regénye.

Balassa Imre - Mozart ​regénye
Az ​ismeretterjesztés talán legkedveltebb és legnépszerűbb műfaja az életrajzi regény, amikor írói eszközökkel, de mégis valóságos tényekhez ragaszkodva ismerteti meg az író hősének életét, alkotásainak, művészi fejlődésének rugóit. Balassa Imre Mozart regénye nem ismeretlen a magyar olvasóközönség előtt. Most az új, átdolgozott, bővített kiadás remélhetőleg ismét sok olvasó számára jelent majd kellemes, szórakoztató olvasmányt.

Zsigray Julianna - Tragikus ​keringő
Egy ​világhírű operettszerző életének regénye. A szerző nem mondja meg, hogy ki az, akinek édes-bús keringőire immár fél évszázad óta táncol a földkerekség minden népe. Mégis hiteles az írói képzelettel, gazdag színekben megfestett hős alakja, amint hiteles az a megragadó korrajz is, amelynek keretében a magyar hangvételű tragikus keringő – egy egész életmuzsikája – elhangzik.

Szántó György - Mozart ​kutyája
Bécsben, ​a Schwarzspanier utca 16-ban, Beethoven egykori lakhelyén pillantotta meg e könyv szerzője azt a régi metszetet, a Szegény ember temetését, melyre kézírással valaki (talán Beethoven) a "Mozart temetése" megjegyzést írta. A képen halottaskocsi látható, melyet csak egy kutya követ. Ez a kép indította arra az írót, hogy visszapergetve az eseményeket, megelevenítse Mozart életének utolsó hónapjait. A zseniális zeneszerző ebben az időszakban komponálta a humánum diadalát hirdető operáját, a Varázsfuvolát, s mintegy saját gyászzenéjeként, utolsó, befejezetlen nagy művét, a Requiemet. Így ír erről levélben librettistájának: "Folytatom is a munkát, mert az kevésbé fáraszt, mint a semmittevés. Mástól már nem kell félnem. Állapotom mutatja: az óra üt. Közeledni érzem a halált. A végét járom, mielőtt tehetségemnek örülhettem volna. És az élet mégis oly szép volt, pályám oly szerencsés körülmények között kezdődött. Hanem a kirótt sorson változtatni nem lehet." Az élet szépségébe vetett hittel dolgozott utolsó leheletéig. Anyagi gond, intrika, a főúri megrendelők sürgetése, közvetlen környezetének közönye árnyékolja be végső lobogását. A korfestő, gondolatgazdag regényt, amely ezúttal harmadik kiadásban jelenik meg, Mozart életéhez kapcsolódó képek egészítik ki.

Eduard Mörike - Mozart ​prágai utazása
1787 ​őszén Mozart feleségével együtt útnak indul Prágába, a Don Giovanni bemutatójára. A partitúra még nincs készen, a kocsiúton az utolsó percig formálódik a remekmű. Útközben meginvitálják őket egy kastélyba, ahol anekdotázással és zenélésel töltik az estét. Másnap a zeneszerző folytatja útját -- még nem sejti, a siker vagy az újabb, méltatlan bukás felé. Mörike 1856-ban, Mozart születésének 100. évfordulóján jelentette meg halhatatlan biedermeier idilljét, a gyönyörű, művészettel és életszeretettel teli történet azonban a mai olvasót is ellenállhatatlanul magával ragadja.

Covers_90425
elérhető
1

Barabás Tibor - Beethoven
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

2312394_5
elérhető
7

Stumpf András - Szörényi
Apámnak, ​a rádiónak és a véletlennek volt köszönhető az is, hogy először hallottam rock and rollt. A Fater kereste a hullámhosszt épp, amikor egyszer csak éktelen sikításra lettem figyelmes. „Állj, Fater, várj! Maradj csak ott!” Little Richard énekelte a Long Tall Sallyt. Ezt akkor még nem tudtam persze, fogalmam sem volt, kit és mit hallok, azt viszont éreztem, hogy ez valami elképesztő. Hogy hasít az erő, és szétvet az energia. Tíz-tizenegy éves voltam, de nyakon vágott az a dal, a rock and roll tenyérnyoma rajta is maradt a bőrömön, néha még ma is viszket. „Lehet, hogy a világlátásom sokaknak követhetetlen, de higgyék el, nagyon is érthető. Vagy ha eddig nem is volt, hát most majd azzá válik.” Ezt ígéri Szörényi Levente e kötet elején, és aki a könyv végére ér, nem is fog csalódni. A dalszerző-zeneszerző vallomása amellett, hogy szórakoztató történetekben, személyes vallomásokban is bővelkedő olvasmány, nem csupán tények rögzítése. Kiderül, hogy a látszólag nagy váltások logikus következményei egymásnak, és hogy szinte minden eldöntetett már a gyerekkorban – az ifjonti zenélés csakúgy, mint az időskori kutatás a pilisi Holdvilágárokban. Szörényi Levente e könyv lapjain kegyetlen őszinteséggel vall zenéről, nőkről és pályatársakról, nemcsak jól ismert sikereibe, de élete legmélyebb hullámvölgyeibe is betekintést engedve − ilyen teljességben most először. Szörényi Levente (1945, Gmunden) Kossuth-díjas és Erkel Ferenc-díjas zeneszerző, gitáros, énekes. A Mediterrán és a Balassa együttesben zenélt, majd 1965 januárjában tagja lett az Illésnek, amellyel megteremtették a Kárpát-medencei ihletésű, magyar nyelvű beatzenét. A hetvenes−nyolcvanas években a Fonográf zenekar vezetője és frontembere volt. Több tucat sikeralbum és színpadi darab, többek közt az 1983-as István, a király című rockopera szerzője. Stumpf András (1980, Budapest) Minőségi Újságírásért és Junior Prima díjas újságíró, publicista, a Mandiner.hu főmunkatársa. 2004-től több mint tíz éven keresztül a Heti Válasz-nál dolgozott, főleg címlapos interjúi és publicisztikái tették ismertté az olvasóközönség számára. Televíziós vitaműsorok gyakori szereplője, zenei érdeklődéséből fakadóan az MTV Dob+Basszus című műsorának is állandó szakértője volt.

Jarosław Iwaszkiewicz - Chopin
Ez ​a Chopinről szóló új könyvem - sorrendben már a harmadik - egyáltalán nem igényli, hogy tudományos jellegűnek tekintsék. Célja mindössze az, hogy irodalmi formában tovább adjam olvasóimnak, amit Chopinről tudok és amit róla sejtek. Még egyszer emlékezetébe akartam idézni a lengyel olvasónak a nagy művész rendkívüli jellemvonásait, hogy ugyanakkor magam is eltűnődjem életművének sorsa fölött. Bevallom, könyvem megírására igen erős kísértés volt az a vágy, hogy elmélyedjek Chopin világában, elbeszélgessek vele s feleljek a kérdéseire. Ily módon született e könyv, amely sem monográfia, sem a tudományos mű elnevezésre nem tart igényt. Nem más ez, mint a Chopin művészete és személyisége iránti szeretet szülötte, valamint az a vágy, hogy ezt a hatalmas érzést megosszam olvasóimmal.

Lehotay-Horváth György - Rózsa ​Miklós életem történeteiből
43 ​esztendei távollét után, 1974-ben látogatott ismét szülőhazájába az 1907-ben Budapesten született, kivált filmzenéi által világszerte ismert zeneszerző, Rózsa Miklós. Hogy szellemi gyökerei emberöltőnyinél hosszabb távollét tán sem tépődtek ki talajukból, érzékelhette a rádióhallgató tiszta, élvezetes magyar beszédéből, hamiskássan fordulatos adomázásából, csúfondárosan pesties előadásmódjából, Kötetünk címe tudatosan játékos: nem élettörténetét meséli el Rózsa, hanem valóban élete történeteit, mindenekelőtt találkozásait a legkülönfélébb valódi és talmi hírességekkel - Mario Lanzádtól Toscaniniig, Judy Garlandtól Marilyn Monroe-ig -, valamint olyan, sokszor drámai sorsfordulókat, melyekbe a világtörténelem alaposan belejátszott. Az önmagukban is szórakoztató epizódok mégsem puszta "nagy emberek papucsban"-anekdoták. A zsugorított jellemrajzok, groteszk események mögött felsejlik Holywood, az "álomgyár" fénykora, a korabeli zenei élet és a filmszínészek világának megannyi fénye és árnya. Az írott szöveg igyekezett az élőszó varászát, egy vonzóan világos, derűs elme sziporkáit átmenteni, remélve, hogy sikerül fölidézni egy különleges életpálya légkörét, s egy részben letűnt, részben nagyon is élő művészvilágot.

Matthew Boyden - Richard ​Strauss
Richard ​Strausst (1864-1949) óriási tehetséggel és hosszú élettel ajándékozta meg a sors, és alaposan ki is használta mind a kettőt: egyenletes életműve makulátlan remekművek hosszú sorát foglalja magában - elég, ha fiatalkori szimfonikus költeményeire gondolunk (Don Juan, Tyll Eulenspiegel, Imigyen szóla Zarathustra), vagy az operairodalom olyan csúcsaira, mint a Salome, A rózsalovag, az Ariadné Naxos szigetén, s talán legmegrázóbb alkotására, a megtört, megalázott és gyászoló öregember végleges búcsújára, a csodálatos Négy utolsó ének-re. Mindent a művészetnek rendelt alá, tehetségébe és elhivatottságába vetett hite soha egy percig sem rendült meg. A világ nagyon is érdekelte, de csak mint művészete érvényesülésének terepe. Önző volt, amellett vallástalan, német nacionalista. Elfogadta a nácizmust, nem emigrált, sőt szívesen vette a német kultúra világszerte prezentálható nagykövetének szerepét. Antiszemita volt, de tűzön-vízen át ragaszkodott, amíg tehette, zsidó librettistájához, Stefan Zweighoz. Ez az önző ember és művész egyetlen akaratnak rendelte magát alá: zsarnoki feleségének, a zenéjén kívül egyedül őt szerette. Nagy zeneszerző és már-már érthetetlen személyiség - aki remek monográfusára akadt Matthew Boydenben. Az angol muzikológus és zenei szakíró briliáns könyvet produkált. A szabályos életrajz, eseménytörténet egyben kultúr- és politikatörténet is, és jó ízléssel kordában tartott kutakodás egy páratlanul érdekes művész lelkének titkaiban, abban a rikító ellentmondásban, amely az óriási alkotóteljesítmény és az alkotó személye között feszül.

Covers_46210
elérhető
0

Barabás Tibor - Chopin
Barabás ​Tibor több kiadást megért, sikeres Beethoven- és Mozart-könyvei után most a nagy lengyel mesterről, Chopinről írt művészi portrét, amelyben nagy gonddal, igényes írói eszközökkel állítja elénk Chopin alakját és küzdelmes korát. Bemutatja a nagy művész gyermekkorát, családjának tagjait, akikhez Chopin élete végéig a legbensőségesebb érzésekkel ragaszkodott. Felejthetetlen marad az olvasó számára az emigrációban élő Chopin sorsa. Amilyen forró szeretettel csüggött a gyermekkor, az otthon emlékein, ugyanolyan olthatatlan vágy, hűség élt benne hazája, népe iránt. Minden idegszála, minden érzelme elszakíthatatlanul Lengyelországhoz kötötte. Megismerjük boldogtalan szerelmeit s azt a nagy, belső magányosságot, amelyet a forradalmi kor izgalmas eseményei, a zajos, színes társasági élet, a művészetek halhatatlanjainak barátsága sem tudott soha feloldani. A zongora nagy költőjének lelke csak műveiben szárnyalt, szíve csak a zenében nyílt meg. Barabás Tibor cselekményekben és eszmékben gazdag Chopin-portréja a zeneszerető ifjúság örömmel fogadott olvasmánya lesz.

Kollekciók