Ajax-loader

'zeneszerző' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Bókay János - Bohémek ​és pillangók
"Puccini ​a Pillangókisasszony bemutatójakor budapesten volt. Az Andrássy úton valami sétakocsizáskor megállította fogatát és egy leánykának, aki a Tosca zongorakivonatát vitte a hóna alatt, valami ilyenfélét írt a kottájába: "Emlékül Giacomo Puccinitől, a vándor komédiástól". A zeneszerző csapongó temperamentuma, keverve némi pózzal - ez van a kis esetben s az emléksorban. De egyúttal Puccininak, a kedélyembernek őszinte vallomása is. Máskor is mondta, amikor bosszantották, hogy nem igazi muzsikus - hiszen én nem is vagyok az, én színész vagyok, komédiás!... Mikor az Operában három év előtt a Pillangókisasszony premierjén az izgalomtól piros és tüzelő emberi arcokat és megzavarodott szemeket néztem és a tekintetek szemérmetes szégyenkezésében a megindultság titkolózását figyeltem, valóban be kellett látnom, hogy a függöny előtt hajlongó "komédiás" nagyszerű és ritka művész. Ma a legnagyobbak közül való - így írt a századforduló idejének egyik legnagyobb novellistája és zenekritikusa, s csak napjainkban újra felfedezett Csáth Géza Pucciniról, a kortárs szemével. És ennek a "komédiásnak", ennek a "nagyszerű és ritka művésznek" állít emléket regényében a Puccinit ugyancsak a kortárs szemével látó, a mester korát és művészetének népszerűsödését kortársként átélő Bókay János.

Alsvang_-_beethoven
elérhető
0

Alsvang - Beethoven
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

George Sand - Rudolstadt ​grófné
Legnépszerűbb ​regénye, a Consuelo folytatásában George Sand a páratlan képességű velencei énekesnő mesés élettörténetét szövi tovább. A titkos házasság révén grófnévá lett Consuelo férje halála után Berlinbe költözik. Miközben továbbra is elkápráztatja a közönséget művészetével, a királyi udvarban fondorlatos összeesküvés szövődik körülötte, melynek akaratlan részeseként egyre inkább gyanúba keveredik. Végül kegyvesztett lesz: korábbi pártfogója, Nagy Frigyes rideg számítással börtönbe záratja. A meleg szívű lányról azonban igaz barátai nem feledkeznek meg. Mikor erényét a várbörtönben már komoly veszély fenyegeti, veszélyes kalandra vállalkozva megszökteti egy titokzatos idegen. Menekülés közben Consuelo szívében romantikus szerelem ébred az életét őérte kockára tevő Liverani lovag iránt. Kiszabadítója a lányt az üldözők elől egy távoli várkastélyban bújtatja el, mely titokban egy egész Európát behálózó titkos társaság vezetőinek székhelye. A társaság tagjait megismerve Consuelo megdöbbentő felfedezést tesz, és ennek fényében élete utóbbi néhány évének eseményei teljesen új értelmet nyernek. Az elképesztő fordulat ugyanakkor végre az oly régóta várt boldogságot is meghozza a lány életében. A zenei ihletésű regény megkapó szépségú, egyszersmind filozofikus mélységeket feltáró záró szakasza a forrongó szellemű XVIII. század elkötelezett erkölcsiséget tükröző áttekintését kínálja. A Rudolstadt grófné méltó kiegészítője és lezárása a francia romantika kiemelkedő alakjától ránk maradt legjelentősebb műnek.

Marieluise von Ingenheim - Keringőkirályok
Az ​írónő a Strauss-család történetét dolgozza fel és egészen különös titkokat mesél a keringő legnagyobb mestereiről. A látványos sikerek mögött, melyek a tehetséges apa és legalább ugyanolyan tehetséges fiainak nevéhez fűződnek, megindító és riasztó szerelmi, családi drámák állnak. Vajon tudja- e az olvasó, hogy id. Johann Strauss, a keringő első királya szigorúan megtiltotta, hogy fiai zenével foglalkozzanak, hogy zseniális utódait kizárta örökösei sorából? S azt vajon sejti-e, hogy az ifjabb Johann, Bécs díszpolgára kénytelen volt lemondani osztrák állampolgárságáról, hogy élete alkonyán feleségül vehesse legnagyobb szerelmét? Hogy a Strauss fiúk semmire sem vitték volna, ha nem áll mögöttük a vasakaratú mama?

Presser Gábor - Presser ​könyve
"Szeretek ​filmzenét, színházi kísérőzenét írni, de balettet is (...)de a dalírástól sehogy sem lehet engem eltéríteni, a végén mindig oda lyukadok ki." Ez az a Presser Gábor, akit jól ismerünk. Aki nekünk írja a dalt és nekünk énekel. De most itt ez a könyv, több száz oldalnyi sajátkezű Presser-szöveg: emlékek, jegyzetek, meglátások, tévedések, megtörtént - vagy a szerző szerint megtörtént - valós események, hallomások, látomások, dokumentumok és áldokumentumok, dalszövegek, filmnovellák, fotók, lábjegyzetek, netán még kották is. Presser Gábor elérkezettnek látta az időt, hogy elmondja, ő hogyan élte meg a "Presser-sztorit". Azt a történetet, aminek hosszabb vagy rövidebb fejezeteit oly sokan ismerik az Omegától (1967) az LGT-n át - leginkább a dalain keresztül. A személyes hangú életrajzi könyvből most új megvilágításba kerülnek egy legendás korszak ismert (és ismeretlen) történetei, beleshetünk a stúdiók, a Vígszínház kulisszái mögé, és olvashatunk a "barátok és ellenségek" közt, munkával eltöltött több, mint 50 évről. Presser megírta az év egyik legjobban várt könyvét, amit oly sokan szeretnének ajándékba kapni.

Láng György - A ​Tamás-templom karnagya
"Minden ​korok, minden földek legnagyobb muzsikusa", Johann Sebastian Bach életének, örömeinek, bánatainak, sorsának hallatlanul élvezetes, izgalmas regénye.

Covers_48096
elérhető
1

Hamburger Klára - Liszt
Az ​első átfogó magyar Liszt monográfia 1966-ban jelent meg először, majd 1973-ban német nyelven is kiadták. Olvasmányos, szuggesztív előadásban, érzékletesen mutatja be Liszt Ferenc művészetét és eseményekben, sikerekben, viharokban, csalódásokban bővelkedő életét, színes egyéniségét, nem szépítve fogyatékosságait, rámutatva humanizmusára, önzetlen segítőkészségére is. Kötetünk a monográfia első kiadásához képest jelentősen változott; Hamburger Klára mások és saját kutatási eredményeit felhasználva fogalmazta újra könyvét, pontosan jelölve ki Liszt helyét a zenetörténetben. A kötetet válogatott műjegyzék egészíti ki; a könnyebb tájékozódást névmutató és Liszt műveinek mutatója segíti.

Balassa Imre - Gál György Sándor - Operák ​könyve
E ​könyv mióta első ízben megjelent, az operalátogatók és rádióhallgató közönség érdeklődésének középpontjában áll. A számos kiadásban, hatalmas példányszámban elfogyott munka a felszabadulás utáni magyar zenei könyvkiadás egyik legnagyobb sikere. Ez a siker jó részt zenei életünk örvendetes fejlődésében, az operalátogatók számának emelkedésében leli magyarázatát. Nem kis mértékben azonban a szerzők érdeme, akik a muzsika népszerűsítése terén gazdag tapasztalataik felhasználásával, egyszerű és mégis színes stílusban mutatják be a magyar dalszínházak műsorán leggyakrabban szereplő operákat. Az egyes szerzők életrajza, a történeti és művelődéstörténeti háttér, a művek keletkezésének megvilágítása, a színesen előadott tartalmi ismertetések teszik a könyvet színvonalas és hasznos olvasmánnyá.

Sheenan
elérhető
0

Vincent Sheean - Verdi
A ​világhírű zeneszerző életútját követhetjük végig a szegény falusi szülőháztól a világhírig.

Passuth László - A ​mantuai herceg muzsikusa
A ​szerző új regényét Tiziano halálával kezdi: Itáliában elhalványodik a képzőművészet sokszázados ragyogása s a múzsák az új művészet - a zene felé fordulnak. a cinqeucento utolsó évtizedeiben tűnik fel Claudio Monteverdi, Itália máig is legnagyobb komponistáinak egyike, az opera teremtő géniusza: fiatalon Mantuába kerül, ahol egy könnyűvérű, de elevenszellemű herceg (aki oly ismert szerepet kapott a Rigolettóban) ösztönzi arra,hogy kiemelkedjék a liturgikus zeneszerzők, madrigálisták szinte névtelen seregéből s kiformálja a "dramma per musica"-t - a mai operát. A kicsiny, de tündöklő mantuai udvarnak Tasso, Monteverdi és Rubens örök alakjai adnak mély történelmi értéket. Az Orfeo komponistája e könnyelmű, de művészetkedvelő udvar forgatagából súlyos egyéni tragédiák során át kerül Velencébe, hogy ott élete alkonyán megírhassa e város "örök farsangjában" utolsó monumentális főművét, az Incoronazione di Poppeá-t. E kevéssé ismert, késő-reneszánsz és korabarokk határvonalán álló kort teremtette újra e nagy komponista sorsának tükrében a szerző új, hatalmas történelmi regénye.

Walter Kolneder - Bach-lexikon
GONDOLAT ​- BUDAPEST, 1988 Új típusú könyvet nyújt át az olvasónak a kiadó: benne ábécérendben, lexikoncikkekben kaphat felvilágosítást a Johann Sebastian Bach életével, munkásságával összefüggő számos kérdésről és személyiségről. A Bach zenéjével kapcsolatos zenei műszavak magyarázatát éppúgy megtalálja benne, mint a neves Bach-előadók és -életrajz- írók adatait. Hangverseny-látogatóknak, hanglemez- és rádióhallgatóknak, zenét tanulóknak éppoly hasznos, mint vetélkedőkre készülőknek, rejtvényfejtőknek. Szerzője, a karlsruhei egyetem nyugalmazott professzora nem ismeretlen a magyar olvasóközönségnek: Vivaldiról megjelent nagy sikerű monográfiája már két kiadásban jelent meg a Gondolat Kiadó gondozásában.

Szabolcsi_bence_-_beethoven
elérhető
0

Szabolcsi Bence - Beethoven
"...Beethoven ​zenéje részt követel az életből, fellázít, megráz, megríkat és megkacagtat, magadba térít és harcba küld: állást foglal, cselekszik, harcol minden pillanatban. Ahogyan kiáll értünk, ahogyan felelősséget érez mindnyájunkért, ahogyan átvállalja életünk minden gondját, épp mert mindenről tud, mert minden örömünket és bánatunkat ismeri: az érzelmi élet olyan mélységeit és ellentéteit tárja fel, amilyenekről még senki sem álmodott. Olyan őszinte, olyan forró, olyan leplezetlen, amilyen zene még sohasem volt - nem elringat, hanem felébreszt, nem mákony és nem bűvészkedés, hanem a valóság roppant felmutatása, vallomás és himnusz, védő- és vádbeszéd, kiáltvány az emberiséghez..." - írja Szabolcsi Bence, Beethoven alakját, zenéjét, jelentőségét, korát a tudós kivételes koncepciójával bemutató és művészi módon megírt, gyönyörű monográfiájában, amely immár ötödik kiadásban jelenik meg.

Gál György Sándor - Liszt ​Ferenc életének regénye
...nemcsak ​Liszt Ferenc életregénye, hanem a mozgalmas, szenvedélyes, romantikus XIX. századé is: Beethoven gigászi alakjától Hugo és Balzac, Chopin és Musset, Paganini és Berlioz, Lamartine és Vörösmarty, Verdi és Erkel, Wagner és Glinka sorsán át Csajkovszkiig. Liszt kiemelkedő remekműveivel együtt megjelennek a regényben a romantikus század sorsdöntő forradalmai is: 1830... 1848...1870... Liszt a regény lapjain Faustként jelenik meg előttünk, aki az élet legmélyebb titkait kutatja: ugyanakkor hódító is, aki előtt nemcsak az asszonyszívek nyílnak meg, hanem a barátok, tanítványok, követők, hódolók szelleme is; a béke, a humánum, a népeket összekötő együttérzés hirdetője, s végül maga az ember, akit hív Párizs, Róma, Weimar sőt a tengerentúl, de ő végül is haza vágyik Magyarországra, ahol elmondhatja: itthon vagyok. A regény nem fejeződik be Liszt halálával. Látjuk még, ahogy magvetése kisarjad és bőséges termést hoz a XX. század új magyar zenekultúrájában, mely diadalmasan hirdeti Liszt igazát: csak az lehet igazán magyar, aki egyben mélységesen európai is.

Covers_149764
elérhető
0

Carlo Gatti - Verdi
Carlo ​Gatti könyve - a világ zenetörténészeinek egybehangzó véleménye alapján - Verdi életéről és műveiről írt eddig legterjedelmesebb mű. A szerző hosszú életének szinte mindennapos munkájával gyűjtötte össze és dolgozta fel a nagy Maestro levelezését, írásait, hiteles és csak anekdotikus értékű történeteket, szájhagyományokat és legendákat. Ebből a hatalmas anyagból született ez a könyv, amelynek műfaját nehéz lenne a csak zenetörténet és a csak életrajz cimkével meghatározni: a legteljesebb értelemben alapvető mű. Tudósi pontossággal követi azt a valóságos regényt, melynek címe: Verdi élete.

Barabás Tibor - Mozart ​párizsi utazása / Beethoven
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gál György Sándor - Egy ​faun délutánja
Debussy ​regénye ez és egy örvénylő koré, mely életre hívta Claude Debussy zenéjét: a _Pelléas_ szinte suttogva elmondott drámájának, _A tenger_ gigászi természetképének, a _Faun délutánja_ antikmodern álmának muzsikáját. Gál György Sándor új könyve zenetörténet és regény, történelem és jellemrajz: egy különös, bonyolult, ellentmondásos alkotószellem képe, egy léleké, mely szerelemből szerelembe, válságból válságba hányódik, ha valóban remekművet alkotott. Debussy keményen és szépítés nélkül kivésett arcéle mögött egy csodálatos kor rajzolódik ki: Monet és Baudelaire, Renoir és Mallarmé, Zola, France, Rolland, Clémenceau, Dreyfus, D'Annunzio, Jaurés évszázada és a vérözöné, melyet az első világháború zúdított az emberiségre. Gál György Sándor a muzsikus szakember biztonságával elemzi Debussy korszakos remekműveit, de rávilágít az alkotások emberi forrásaira is: szenvedélyre és csalódásra, szerelemre és haragos indulatra, elénk állítva a világpolgárt és a szenvedélyes franciát, aki a gall szellem tündérkertjét akarta újjáteremteni. A modern zene regénye ez és a modern művészé, aki az egyre hangosabb gépkorszak robaja közepette is arról énekel, amiről a klasszikusok: a bonyolult, kifürkészhetetlen csodáról: az emberről.

Gál György Sándor - Verdi ​életregénye
"Könyvünk ​Verdi életét mondja el. Regényes formában, tehát a párbeszédek, levelek, feljegyzések egy része az írói képzelet leleménye."

0399001878184p
elérhető
8

George Sand - Consuelo
Consuelo ​tüneményes tehetségű énekesnő, de életét és a velencei társaságba való befogadását több ellentmondás is nehezíti: spanyol, részben cigány származású, de a velencei stílus hibátlan értője, szerelemgyerek, csúnya leány, akit a tehetség és jóság mégis valósággal gyönyörűvé varázsol, az opera csillogó világa éppúgy vonzza, mint az érzéki szerelem, de fokról-fokra megcsömörlik mindkettőtől, egyre inkább lelki, megnemesült vonzalomra vágyik, s a tetszés és a siker közegéből a jószolgálat és a társadalom-jobbítás övezetébe lép át. Az önéletrajzi ihletésű regény eltávolítva egy történelmi időegység viszonylatába beleszőve a 18. század közepének története. A hősnő Velencéből Csehországba jut, majd Bécsbe, Poroszországba; feltárulnak előtte fejedelmi paloták, paplakok, összeesküvők földalatti rejtekhelyei. Értelme és jósága választatja vele Albert grófot, aki huszita. Férje halála után Rudolstadt grófné lesz, de ez már a könyv második kötetében (Rudolstadt grófné címmel) olvasható.

G%c3%a1l_zsuzsa_-_az_%c3%a9n_zeneszerz%c5%91m_schubert_
elérhető
1

Gál Zsuzsa - Schubert
A ​bécsi klasszikus zene óriásainak árnyékában csendesen húzódik meg egy fiatalon elhunyt bécsi zeneszerző, Franz Schubert. Élete is csendesen telt el - egy segédtanítóval a múlt század eleji Bécsben ugyan mi történhetett? Zenéje is halk, finom, a mammut-zenekaroktól harsogó romantika kora alig hallotta meg dalait. Pedig e dalok tökéletes formája, hol kedvesen derűs, hol megrendítő mondandója bátran vetekszik a leghatalmasabb zenekari és énekkari művekével. Az ének és a zongora egyszerű eszközei az ő művészetében mindentudókká válnak: megidézik a mezei virág illatát, a rémséges éjszaka hangulatát, az élet ezernyi örömét és könyörtelen csapásait. Schubert a kis formák művésze. Szimfóniái, színpadi kísérletei nem versenyezhetnek dalaival, kamarazenéjével. Dallam- és harmóniavilága olyan gazdag, hogy a legnagyobb romantikus mesterek muzsikájának nyitott utat, s ugyanakkor olyan egyszerű, hogy nem egy dala valóságos népdallá vált. E szerény, halk szavú zseni életét és művészetét mutatja be szóban, képben, hanglemezen sorozatunknak ez a kötete.

Temesi_ferenc_bartok
elérhető
14

Temesi Ferenc - Bartók
Temesi ​Ferenc negyven évvel ezelőtt határozta el, hogy megírja Bartók Béla, a világhírű magyar zeneszerző és zongoraművész regényét. Eltökélt kutatómunka, a tényekben és lelkekben való kitartó nyomozás után felkavaró, szenvedélyes életírás vagy inkább fiktív életfilm született, melyben egy huszadik századi utazót látunk, aki hol szapora, hol bizonytalan lépéseivel egyre közelebb kerül a világhoz és önmagához. Aztán világossá válik, hogy két utazóval van dolgunk. Hiszen a szerző, az Életrajzoló útját is végigkövethetjük Bartókhoz. És önmagához. Ennek a regényírói elgondolásnak köszönhető, hogy a mű mindvégig izgalmas módon kapcsolódik a jelenhez, a ma Magyarországához. És a 21. század egyik alapkérdéséhez: az identitáshoz, az identitáskereséshez. Hogy mit jelent bartóki módon magyarnak és művésznek lenni? Temesi Ferenc regénye nem csupán felveti, de az aranymetszés törvényeit betartva meg is válaszolja ezeket a kérdéseket. S a mindmáig ápolt elvont és már-már éterien tiszta Bartók-kép egyszerre megélhetővé, személyessé válik. Temesi Ferenc Bartókja a külső és belső utak szövevényes regénye. Jelentős irodalmi tett. „A zenéről beszélni olyan, mint az építészetet eltáncolni. De hát minden mű a lehetetlent kísérti meg, amely méltó erre a névre. Ha csak a töredékét fel tudjuk mutatni annak, amit Bartók zsebméretű, fekete füzetébe írt, már nem volt hiába a munka. Bartók egy antológia, amely a legrégebbitől a legújabbig mindent összefoglalt. Ezt megközelíteni is merészség.” (A szerző)

Gál György Sándor - Somogyi Vilmos - Mesél ​a bécsi erdő
A ​világhódító tánc - a keringő - története elválaszthatatlanul összefügg a Strauss család történetével. A "március előtti" Bécs korszakától kezdve a huszadik század elejéig ennek a muzsikus dinasztiának tagjai fejlesztették naggyá a keringőt; az ő művészi munkálkodásuk révén vált a népi eredetű, kezdetben vaskos tánc - az idősebb Johann Strauss, majd zseniális fia, az ifjabb Johann és annak testvérei, Josef és Eduard működése révén - egy teljes évszázad uralkodó ritmusává, a könnyűzene halhatatlan műfajává. Lázas sietséggel rohanó történet ez s egyben a romlás csíráit már magában hordozó régi monarchia fénykorának tükörképe. Mert a Strauss-muzsika végigkísérte ezt a korszakot, s máig sem veszítette el varázsát. - Gál György Sándor és Somogyi Vilmos történelmi dokumentumok alapján, színes képzelettel ötvözte regénnyé a Strauss család és a XIX. századi Bécs történetét.

Székely Júlia - A ​halhatatlan kedves
Az ​élményszerű közvetlenséggel megírt regény alapkérdése: ki lehetett a címzettje annak a soha el nem küldött lángolóan szerelmes levélnek, melyet Beethoven halála után találtak meg iratai között. A regény kerete: egy fiatal muzsikus, közvetlenül Beethoven halála után, végiglátogatja azt a hat asszonyt, akiről feltételezhető, hogy a nagy zeneszerzőnek eszményi társai voltak. Bettina von Arnim, Amalie Sebald, Rachel Levin, Giulietta Guicciardi, Brunczvik Teréz és Jozefin - a hat asszony alakja gazdagon festett, eleven korrajz hátteréből bontakozik ki

Richard Petzoldt - Verdi ​élete képekben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nádor Tamás - Liszt ​Ferenc életének krónikája
Kevés ​olyan zeneszerzőt ismer a zene története, akinek életútja valóban annyira "napról-napra" dokumentálható lenne, mint Liszt Ferencé. Az ő életútjának krónikáját összeállítani: főleg válogatás dolga. Elválasztani a fontosat és jellemzőt a mindennapitól, a jelentéktelentől, de azért az utóbbiból is megemlíteni annyit, amennyi az ember portréjának felrajzolásához szükséges - ez a krónikás feladata. A kialakuló művészi és emberi portré bámulatosan sokszínű. Hiszen Liszt univerzális zseni és rendkívül érdekes ember volt. A romantika művészetének és magatartásának talán legpregnánsabb képviselője. Zongoraművészként a legmerészebb újító. Íróként lebilincselő stílusú, színes tollú egyéniség. Gondolkodóként a romantika századának szélsőségek közt vívódó elméje. Férfiként a nők bálványa, s ugyanakkor abbé. Emberként maga a jótékonyság, az emelkedettség, a segítőkészség, a humánum. Magyarnak vallotta magát mindig, de kultúrája francia és német. Otthon volt egész Európában, de tulajdonképpen hontalan.... A legizgalmasabb életutak egyike. Mindenek összefoglalását vállalta és oldotta meg Dr. Nádor Tamás, a Puccini- és Vivaldi-krónika sikeres szerzője.

Székely Júlia - Chopin ​Párizsban
Chopin ​regényt írni: nem könnyű feladat. A téma, a zeneszerző életútjára rakódott szentimentalizmus, a művek érzelgős tolmácsolása nem ritkán vitte a giccs közelébe a "zongora poétájáról" írt regényeket, filmeket. Székely Júlia, a zongoraművész-írónő ettől a ballaszttól akarja megszabadítani Chopin alakját. A szerző ennek érdekében alkalmazza a modern regény egyes szerkesztési fogásait, a tér- és időjátékot, a szinte zenei formát. Ezért szólaltatja meg Chopin kortársait - zenészeket és festőket, írókat és költőket -, történelmi és fiktív személyeket. "A zongora Rafaelje" - mondta Heine a nagy lengyel mesterről. Székely Júlia regényének célja is az, hogy Chopin alakja rafaeli tisztaságban, klasszikus egyszerűségben kerüljön az olvasó és a zenebarát elé.

Szegő Júlia - Bartók ​Béla élete
2000-ben ​lehet majd megírni a hiánytalan Bartók-életrajzot - mondta életművének egyik legkövetkezetesebb kutatója, a belga Dille. - Mert - úgymond - addig meghalnak barátok és ellenségek egyaránt - nem lesz senki, akinek érzékenysége gátolná a teljes igazság feltárását, addig előkerülnek a ma még lappangó levelek és adatok is. De a kortársak halálával megsemmisül sok benyomás és emlék, a Bartók-élet egy-egy mozzanatának visszfénye. Ebből a visszahozhatatlanból szerettem volna valamit menteni. Íme, ez késztetett a korántsem teljes életrajz megírására. A későbbi életrajzírónak erre a "veszendőre" is szüksége lehet!

Valerian Tornius - Wolfgang ​Amadeus
A ​zenetörténet egyik legkimagaslóbb alakjának eleven hangú, megkapóan közvetlen stílusú életregénye Mozart sokszínű személyiségét, az embert állítja a középpontba - ezt a kirobbanó tettvággyal és szeretetéhséggel megáldott vagy megvert lángelméjű zeneköltőt, akinek lelkében a szüntelenül áradó melódiák hátterében ugyanúgy végletesen ellentétes vonások feszültek egymásnak, mint életében. Egyszerre volt odaadó és könyörtelen, emelkedett és frivol, szenvedélyes és megfontolt, éppúgy vágyott otthonra, biztonságra, mint az utazás, a kaland szabadságára, és mindeközben páratlanul gazdag zenei képzeletéhez szinte egész életében a pénzszűke társult. A regény szerzője korabeli dokumentumok és Mozart két mecénásának - részben képzelt - írásai alapján frissen és színesen írja le a csodagyerekként feltűnt, majd hamarosan már jelentős szimfonikus műveket alkotó, az opera műfaját pedig egyenesen megújító zeneszerző tragikusan rövid pályáját, melynek során királyok, hercegek, miniszterek, akadémikusok hódoltak a fiatal zeneszerző tehetsége előtt, mígnem a Requiem írása közben elérkezett a ma már legendásan titokzatos vég.

Szántó György - Mozart ​kutyája
Bécsben, ​a Schwarzspanier utca 16-ban, Beethoven egykori lakhelyén pillantotta meg e könyv szerzője azt a régi metszetet, a Szegény ember temetését, melyre kézírással valaki (talán Beethoven) a "Mozart temetése" megjegyzést írta. A képen halottaskocsi látható, melyet csak egy kutya követ. Ez a kép indította arra az írót, hogy visszapergetve az eseményeket, megelevenítse Mozart életének utolsó hónapjait. A zseniális zeneszerző ebben az időszakban komponálta a humánum diadalát hirdető operáját, a Varázsfuvolát, s mintegy saját gyászzenéjeként, utolsó, befejezetlen nagy művét, a Requiemet. Így ír erről levélben librettistájának: "Folytatom is a munkát, mert az kevésbé fáraszt, mint a semmittevés. Mástól már nem kell félnem. Állapotom mutatja: az óra üt. Közeledni érzem a halált. A végét járom, mielőtt tehetségemnek örülhettem volna. És az élet mégis oly szép volt, pályám oly szerencsés körülmények között kezdődött. Hanem a kirótt sorson változtatni nem lehet." Az élet szépségébe vetett hittel dolgozott utolsó leheletéig. Anyagi gond, intrika, a főúri megrendelők sürgetése, közvetlen környezetének közönye árnyékolja be végső lobogását. A korfestő, gondolatgazdag regényt, amely ezúttal harmadik kiadásban jelenik meg, Mozart életéhez kapcsolódó képek egészítik ki.

Eduard Mörike - Mozart ​prágai utazása
1787 ​őszén Mozart feleségével együtt útnak indul Prágába, a Don Giovanni bemutatójára. A partitúra még nincs készen, a kocsiúton az utolsó percig formálódik a remekmű. Útközben meginvitálják őket egy kastélyba, ahol anekdotázással és zenélésel töltik az estét. Másnap a zeneszerző folytatja útját -- még nem sejti, a siker vagy az újabb, méltatlan bukás felé. Mörike 1856-ban, Mozart születésének 100. évfordulóján jelentette meg halhatatlan biedermeier idilljét, a gyönyörű, művészettel és életszeretettel teli történet azonban a mai olvasót is ellenállhatatlanul magával ragadja.

Covers_90425
elérhető
1

Barabás Tibor - Beethoven
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

2312394_5
elérhető
7

Stumpf András - Szörényi
Apámnak, ​a rádiónak és a véletlennek volt köszönhető az is, hogy először hallottam rock and rollt. A Fater kereste a hullámhosszt épp, amikor egyszer csak éktelen sikításra lettem figyelmes. „Állj, Fater, várj! Maradj csak ott!” Little Richard énekelte a Long Tall Sallyt. Ezt akkor még nem tudtam persze, fogalmam sem volt, kit és mit hallok, azt viszont éreztem, hogy ez valami elképesztő. Hogy hasít az erő, és szétvet az energia. Tíz-tizenegy éves voltam, de nyakon vágott az a dal, a rock and roll tenyérnyoma rajta is maradt a bőrömön, néha még ma is viszket. „Lehet, hogy a világlátásom sokaknak követhetetlen, de higgyék el, nagyon is érthető. Vagy ha eddig nem is volt, hát most majd azzá válik.” Ezt ígéri Szörényi Levente e kötet elején, és aki a könyv végére ér, nem is fog csalódni. A dalszerző-zeneszerző vallomása amellett, hogy szórakoztató történetekben, személyes vallomásokban is bővelkedő olvasmány, nem csupán tények rögzítése. Kiderül, hogy a látszólag nagy váltások logikus következményei egymásnak, és hogy szinte minden eldöntetett már a gyerekkorban – az ifjonti zenélés csakúgy, mint az időskori kutatás a pilisi Holdvilágárokban. Szörényi Levente e könyv lapjain kegyetlen őszinteséggel vall zenéről, nőkről és pályatársakról, nemcsak jól ismert sikereibe, de élete legmélyebb hullámvölgyeibe is betekintést engedve − ilyen teljességben most először. Szörényi Levente (1945, Gmunden) Kossuth-díjas és Erkel Ferenc-díjas zeneszerző, gitáros, énekes. A Mediterrán és a Balassa együttesben zenélt, majd 1965 januárjában tagja lett az Illésnek, amellyel megteremtették a Kárpát-medencei ihletésű, magyar nyelvű beatzenét. A hetvenes−nyolcvanas években a Fonográf zenekar vezetője és frontembere volt. Több tucat sikeralbum és színpadi darab, többek közt az 1983-as István, a király című rockopera szerzője. Stumpf András (1980, Budapest) Minőségi Újságírásért és Junior Prima díjas újságíró, publicista, a Mandiner.hu főmunkatársa. 2004-től több mint tíz éven keresztül a Heti Válasz-nál dolgozott, főleg címlapos interjúi és publicisztikái tették ismertté az olvasóközönség számára. Televíziós vitaműsorok gyakori szereplője, zenei érdeklődéséből fakadóan az MTV Dob+Basszus című műsorának is állandó szakértője volt.

Jarosław Iwaszkiewicz - Chopin
Ez ​a Chopinről szóló új könyvem - sorrendben már a harmadik - egyáltalán nem igényli, hogy tudományos jellegűnek tekintsék. Célja mindössze az, hogy irodalmi formában tovább adjam olvasóimnak, amit Chopinről tudok és amit róla sejtek. Még egyszer emlékezetébe akartam idézni a lengyel olvasónak a nagy művész rendkívüli jellemvonásait, hogy ugyanakkor magam is eltűnődjem életművének sorsa fölött. Bevallom, könyvem megírására igen erős kísértés volt az a vágy, hogy elmélyedjek Chopin világában, elbeszélgessek vele s feleljek a kérdéseire. Ily módon született e könyv, amely sem monográfia, sem a tudományos mű elnevezésre nem tart igényt. Nem más ez, mint a Chopin művészete és személyisége iránti szeretet szülötte, valamint az a vágy, hogy ezt a hatalmas érzést megosszam olvasóimmal.

Kollekciók