Ajax-loader

'írástechnika' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Révay Zoltán - Titkosírások
Már ​a legrégebbi korokban felmerült annak szükségessége, hogy a leírt gondolatot a be nem avatottak számára érthetetlen szöveg homályába rejtsék el. A titkosírás használatának a politikában, a diplomáciában és a katonai tevékenységben minden időben kiemelkedő fontossága volt. Az üzenet, a levél, a távirat szövegének elrejtésére számtalan mód és lehetőség van, de a szöveg a címzett számára csak akkor válik érthetővé, ha az üzenet küldője és az, akinek az üzenet szól, azonos módon felépített "kulcs" vagy "kódkönyv" birtokában írja, illetve olvassa az üzenetet. Ez a kriptográfia egyik alaptörvénye, ma is érvényben lévő gyakorlata.

Stephen Fry - The ​Ode Less Travelled
Stephen ​Fry believes that if you can speak and read English you can write poetry. But it is no fun if you don't know where to start or have been led to believe that Anything Goes. Stephen, who has long written poems, and indeed has written long poems, for his own private pleasure, invites you to discover the incomparable delights of metre, rhyme and verse forms. Whether you want to write a Petrarchan sonnet for your lover's birthday, an epithalamion for your sister's wedding or a villanelle excoriating the government's housing policy, The Ode Less Travelled will give you the tools and the confidence to do so. Brimful of enjoyable exercises, witty insights and simple step-by-step advice, The Ode Less Travelled guides the reader towards mastery and confidence in the Mother of the Arts.

Umberto Eco - Hogyan ​írjunk szakdolgozatot?
Katalóguscédulák, ​jegyzetek, bibliográfiák. Ezekről az embereknek általában könyvtárak ásító unalma és reményvesztetten átvirrasztott éjszakák jutnak eszébe. Umberto Eco, A rózsa neve megjelenése óta már nálunk is közismert író jelen könyvében arra tesz kísérletet, hogy bebizonyítsa, talán nincs is ennél izgalmasabb dolog a világon. Arra tanít meg, amire a legtöbb egyetem sajnos nem: hogyan kell tudományos kutatást folytatni (aminek eredménye éppenséggel szakdolgozat is lehet). Teszi ezt fergeteges humorral, egy tudománnyal eltöltött élet rengeteg tapasztalatával és a középkori kommentátorok rendszerességével. Minden megtudható a szóban forgó kérdésekről: a helyes témaválasztás, a bibliográfiák összeállítása, a cédulák típusai, stiláris fogások, sőt még gépelési szabályok is. Mindez remek stílusban előadva. Eco könyve pazar mű a maga sajátos műfajában: aki ettől sem kap kedvet a tudományhoz, magára vessen!

Edward de Bono - A ​kreatív elme
Képzeljük ​el, hogy valamit azonnal meg kell oldanunk, egy ragyogó ötletet vár tőlünk a főnök, de a világon semmi nem jut eszünkbe… Ilyenkor kellene valami, ami meggyújtja azt a bizonyos szikrát… De vajon hogyan késztethető működésre az "isteni szikra"? Lehet-e képezni magunkat az ötletességre? Korunkban, amely egyre több szellemi önállóságot követel a munkában és a mindennapi életben egyaránt, a kreativitás lett az egyik legfontosabb "munkaeszköz". A pszichológia és a pedagógia régi alapkérdése immár szinte mindenkit személyesen érintő dilemmává vált: vajon tanulható és fejleszthető-e a kreativitás? Edward de Bono válasza egyértelmű igen! A kreativitás tanulható, fejleszthető és alkalmazható képesség – vallja a kreatív gondolkodás guruja. Bárki bármely helyzetben képessé válhat a legjobb lehetőségek és megoldások megteremtésére – csak szorgalmasan és rendszeresen élezni kell kreatív elméjét. Ehhez ajánl könyvünk 62 szellemes gyakorlatot – vagy talán helyesebben: játékot –, amelyekkel, bízvást állíthatjuk, nemcsak tanulni, de szórakozni is fog, aki rászánja magát az elvégzésükre.

Umberto Eco - Hat ​séta a fikció erdejében
Hogyan ​legyünk jó olvasók, sőt mintaolvasók: ezt tanítja meg nekünk az 1932-ben született világhírű író, egyetemi professzor lebilincselő előadásaiban, útitársává fogadva minket a fikció erdejében tett kirándulásain. Az elbeszélő szöveg rejtett technikájának és alapvető mechanizmusainak feltárása során Eco megmutatja, milyen bonyolult és rejtélyes viszony alakul ki szerző és olvasó között. Elmagyarázza, hogyan jelzi a szöveg, milyen típusú mintaolvasót igényel, s mi hogyan felelhetünk meg kívánalmainak anélkül, hogy a művek boncolgatása közben elveszítenénk az olvasás izgalmát és gyönyörűségét. Mert a nagy mű, tanítja Eco, akkor is elvezet titokzatos mélységeibe, sőt akkor vezet csak el igazán, ha megértjük, milyen eszközökkel éri el az író a hatást. A fikció erdejében barangolva találkozhatunk a népmesék hőseivel éppúgy, mint olyan klasszikus művekkel, mint az Odüsszeia és az Isteni színjáték, vagy éppen d’Artagnant kísérhetjük el a tizenhetedik századi Párizs utcáin. S hogy a kirándulás még izgalmasabb legyen, Eco a kemény krimik és a pornográf művek világába is bekukkant. Látjuk, hogyan működnek a fikcióban a lassítás és a gyorsítás technikái, hogy milyen eszközökkel tudja a szerző misztikus ködbe borítani művét, elhomályosítva az olvasó időérzékét, s eltöprenghetünk azon, mekkora értelmezési szabadságot biztosít számunkra egy fikciós szöveg. Eco az utolsó két előadásban jut el ahhoz a kérdéshez, amely talán a legizgalmasabb; a fikció és a valóság bizonytalan határmezsgyéjét megvizsgálva azt is mutatja, milyen súlyos következményekkel járhat, ha a fikciót valóságnak tekintjük, s a valóságot fikciónak. Egyszóval annak, ha nem vagyunk jó olvasók.

Hevesi Sándor - A ​drámaírás iskolája
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

John Braine - Hogyan ​írjunk regényt
Az ​1922-ben született John Braine nem szorul bemutatásra Magyarországon, a Hely a tetőn című regénye éppoly nagy népszerűségre tett szert, mint a belőle készült emlékezetes film, Simone Signoret-val a női főszerepben. Az ötvenes évek "dühös" nemzedékéhez tartozó kiváló író azóta több regényt publikált, de nálunk eddig kevesen tudták, hogy írt egy roppant hasznos és érdekes regényírástani kézikönyvet is. Ezt tartja most kezében az olvasó: lépésről lépésre megtudhatja belőle, hogyan célszerű felépíteni "első regényét" - vagy legalábbis John Braine hogyan csinálta ezt olyan nagy sikerrel. Akinek tehetsége van hozzá, kétségkívül megtanulhat belőle regényt írni - de legfőképpen regényt olvasni, becsülni, szeretni. John Braine 1986-ban tragikus hirtelenséggel meghalt.

Gábor Emese - Rovásírás ​gyermekeknek
Hogyan ​adhatnánk át gyermekeinknek egy olyan értékes tudást, melyet mi sem kaptunk meg? A saját nyelvi jelrendszerünk megtanításával... Az oldalak sorrendjének megtartása megkönnyíti a tanulást, mert az egymás után következő szavakban bizonyos jelek ismétlődnek. A könyv végén található ABC-t csak akkor lapozza fel, ha végképp megakad a tanulásban

William Goldman - Mit ​is hazudtam?
Goldman ​a hollywoodi forgatókönyvírók doyenje: többek között két Oscar-díjjal (Butch Cassidy és a Sundance kölyök, Az elnök emberei), valamint két Életmű-díjjal rendelkezik. Emellett ismert regényíró, az ő műve például a Maraton életre-halálra című könyv. 1983-ban már írt egy azóta klasszikusnak számító hollywoodi kulisszatörténetet - öt évre indexre is tette a filmváros. Most ez az egészségesen cinikus szakember - egyben utolérhetetlen mesélő - elénk tárja mindazt, ami 1985 óta az amerikai filmszakmában történt. Az első rész hét legutóbbi filmjének forgatásába, háttértörténetébe vezeti be az olvasót, a második részben híres forgatókönyveket elemez, kimutatva erősségeiket, gyengéiket, hatásmechanizmusukat, azt, hogy mi működik és mi nem, s azt is, hogy miért. (Pl. Észak-északnyugat, A hetedik pecsét, A kínai negyed.) A harmadik rész példákat hoz arról, miből meríti a forgatókönyvíró az anyagát - újsághíreket, kihallgatott sztorikat ír le, azután bemutatja, hogyan látna neki a feldolgozásuknak, mik a buktatók, melyikből lehetne hatásos végtermék, melyikből nem. A negyedik rész pedig egy teljes forgatókönyv, melyet e könyv kedvéért írt Goldman, felkérve kollégáit, hogy szedjék ízekre, s véleményüket csorbítatlanul közli is. Letehetetlen, hasznos könyv. Lenyűgöző hatású benne a sok nagyszerű portré - például Clint Eastwoodé, Gene Hackmané vagy Michael Douglasé - és az egyes fejezetrészek között, illetve a fejezetek végén közölt, valamilyen tételt illusztráló hollywoodi sztori. A magyarázó lábjegyzeteket írta: Upor László.

Milan Kundera - A ​regény művészete
"A ​regény állandó, hűséges kísérője az embernek a modern idők kezdete óta. A "megismerés szenvedélye" (amit Husserl az európai szellem leglényegesebb vonásának tekint) ekkor uralkodott el rajta, hogy megvizsgálja az ember konkrét életét, és megóvja >>a lét feledésé<>életvilágra<, a regény regénye, amely sok-sok szellemi izgalmat, felfedezést, kalandot kínál az olvasónak.

Samu Ágnes - Kreatív ​írás
A ​kreatív írás gyakorlata ma még hiányzik a legtöbb iskola tantervéből. Ez a könyv szokatlan, izgalmas szellemi kalandra hívja az olvasót: élményszerűen, kreatív módon, a személyes hangú megszólalás lehetőségét biztosítva kínál olyan feladatokat, amelyek gazdagítják és tökéletesítik a tanulók anyanyelvi önkifejezését, stílusbeli jártasságát, valamint fejlesztik önbizalmukat és helyes önértékelésüket. A felfedezés és alkotás örömével, lépésről lépésre ismerteti meg őket olyan különféle írásbeli konvenciókkal és technikákkal, amelyek segítségével egy-egy műfaj keretein belül változatos témakörökben, egyéni hangon fejezhetik ki magukat. A kreatív írás gyakorlata olyan írj ismeretanyag birtokába juttathatja az olvasót, mely • egyszerre több tantárgy oktatásában is felhasználható: az irodalomban, idegen nyelvekben, drámában éppúgy, mint osztályfőnöki órákon vagy önismereti foglalkozásokon, • nemcsak ismereteket közöl, de gondolkodni is tanít, • megkönnyíti a tanulást, • aktivitásra serkent, • vonzóbbá teszi a diákok számára az írást, • örömet és változatosságot jelent mind a tanár, mind a tanulók számára, • jól működő kapcsolatot épít ki a tanár és diákjai között, • nemcsak intellektuális, de emocionális élményhez is juttatja a tanulókat.

Hernádi Sándor - Stílusiskola
Nem ​szeretném, ha könyvem olvasója többet vagy éppen mást keresne benne, mint valóságos tartalma. Ezért a szokatlan könyvcím, ezért az előbeszéd. Játékosan gyakorlati stilisztikát kínálok az érdeklődőknek; elsősorban az általános iskolásoknak, akik talán nem átallanak játszani sem anyanyelvükkel. Jórészt magam tervezte stílusjátékokat és -műveleteket mutatok be olvasóimnak azzal a kendőzetlen céllal, hogy minél többüket hasonlók vagy éppen különbek alkotására csábítsam, sőt ingereljem. Remélem, hogy a Stílusiskola kedvébresztő és ötletadó segédkönyve lesz az általános iskolai magyartanároknak. Talán már most is, de kivált a jövőben, mikor a szövegeket másképp is tanulmányozzák majd, mint eddig: hangot, formát próbálnak rájuk, s derűsen hasonlítgatják az eredetit a frissen mintázott változatokkal.

Fritz Gesing - Kreatív ​írás
A ​könyv azoknak a kezdőknek segít, akik szeretnék bedolgozni magukat az írás művészetébe, de számos értékes tanácsot és ösztönzést kínál tapasztaltaknak és „profiknak” is. Kreatív írás bevezet a regény- és történetírás technikáiba, alapszabályokat oszt meg az olvasóval, és beszédes példákkal támasztja alá ezeket a világirodalomból. Az írás kétségkívül mesterség és titok szimbiózisa... A titkok területén csak találgathatunk, a mesterség ezzel szemben tanulható..." Fritz Gesing klasszikussá vált alapműve, a Kreatív írás, bevezet a regény- és történetírás technikáiba, alapszabályokat oszt meg az olvasóval, és beszédes példákkal támasztja alá ezeket a világirodalomból. Emellett sok praktikus tanácsot, illetve ötletet ad az írási problémák megoldásához. Alkalmas lehet egyéni tanulmányokra, de írói kurzusok, tanfolyamok számára is tan- és munkakönyvként szolgálhat.

Krigler Gábor - (folyt. ​köv.)
A ​dráma- és komédiasorozatok a világ televíziózásában következetesen a legmagasabb nézettséget elérő műfajok. Hazánkban is milliók kísérik figyelemmel a különféle szappanoperákat, krimisorozatokat, kórházi szériákat, szituációs komédiákat. Ez a könyv átfogóan mutatja be a tévésorozatok születésének legfontosabb forrását: az írói, kreatív folyamatot. Közérthető, könnyed stílusának köszönhetően egyszerre forgathatják élvezettel és haszonnal mindazok, akik tévénézőként kíváncsiak kedvenc sorozataik trükkjeire, titkaira, hatásmechanizmusára, de azok a leendő, illetőleg jelenlegi filmes szakemberek is, akik a televíziós és nagyjátékfilmes forgatókönyvírás, dramaturgia szakmai háttere iránt érdeklődnek. A kötetben bemutatott és részletezett, megtanulható szakmai szabályok elsajátításával ugyanis bárki magas szintre fejlesztheti forgatókönyvírói képességeit. A könyv egyedülálló, gyakorlatias megközelítésben tárgyalja a professzionális forgatókönyvírás alapelveit, szakmai kellékeit, eszköztárát. A (folyt. köv.) az első magyar nyelvű kalauz a televíziós sorozatok és nagyjátékfilmek írásához, mely részletesen tárgyalja a külföldi és hazai szakmai viszonyokat, lehetőségeket, emellett lépésről lépésre megismertet egy forgatókönyv elkészítésének műhelytitkaival. Számos példán - így a jelenleg is futó, legnépszerűbb tévésorozatok elemzésén - keresztül mutatja be, mi láncolja nézők millióit a készülékek elé nap mint nap.

Bíró Yvette - Marie-Geneviéve Ripeau - Egy ​akt felöltöztetése
A ​könyv a világ különböző filmfőiskoláin folytatott műhelymunka tapasztalataira támaszkodva, segítséget nyújt a forgatókönyvírás tanításához. Módszere a klasszikus Sztanyiszlavszkij-féle improvizáció alkalmazásának tekinthető. Szem előtt tartja a vizuális filmgondolkodás alkotó lehetőségeit, kerül minden iskolás szabályrendszert, célja a képzelet felszabadítása. A kötet nemcsak leírást, hanem példákat is tartalmaz: kb. 50 kiválasztott filmsztorit és annak részletes - dramaturgiai, szerkezeti stb. - elemzését.

Gyurgyák János - Szerzők ​és szerkesztők kézikönyve
A _Szerzők ​és szerkesztők kézikönyvének_ első kiadása 1996-ban jelent meg, a második 2005-ben. Ez utóbbi kiadás óta immár 13 év telt el, s a kézikönyvek legalább egy évtizedenként jelentős átdolgozásra szorulnak. Különösen a digitális forradalom korában. Ez a folyamat ugyanis alaposan felforgatta a magyar könyvkiadás hagyományos világát is. Mindezen okok miatt több ponton újragondoltam és újrafogalmaztam a könyv téziseit és gyakorlati megoldásait. E könyv első kiadásának előszavában azt írtam, hogy egy jó kézikönyvnek csak a harmadik kiadása használható igazán. Ezek után félve bocsátom útjára ezt a munkát, tartva kissé attól, hogy nem tudok mindenben megfelelni ennek a magas elvárásnak. Végül pedig - ha nem is örök optimistaként - hiszek abban, hogy végső soron a racionálisan átgondolt szabálykövetés mindenki, tehát a kiadók, a szerzők és az olvasók számára is előnyös, hasznos és hosszú távon kifizetődő vállalkozás. _Gyurgyák János_

Moldova György - Akit ​a múzsa fenéken csókolt...
"A ​legfontosabb tapasztalatom, melyet szeretnék megosztani veled, a következő: az átlagosan tehetséges íróknál az eredmény általában azon múlik, hogy az illető mennyit hajlandó rágni a ceruzája végét, vagyis mennyi időt szán rá egy adott munkára. Terjengenek ugyan különféle legendák tehetségről meg ihletről, de ezeknek nem szabad bedőlni. Meg vagyok győződve, hogy egy novella vagy egy cikk, melyre nyolc óra tizenöt percet fordított valaki, okvetlenül jobb annál, mint amelyen ugyanaz a szerző csak nyolc órát szorgoskodott. A mennyiség itt is törvényszerűen átmegy minőségbe. Ellenpéldák ritkán találhatók, nagyon sokat kellene dolgoznunk valamin ahhoz, hogy végképp és helyrehozhatatlanul sikerüljön elrontanunk. Ez csak keveseknek és ritkán adatik meg. Következésképp az író legfontosabb testrésze nem a feje - legalább egy feje mindenkinek van és e tekintetben különben sem mérkőzhetünk a sárkányokkal. A kéz sem dönthet - melyikünk állná a versenyt egy sebésszel vagy egy zsebtolvajjal?! A legfontosabb testrészünk kétségkívül a fenekünk, melyre jó erősen ráülünk és addig nem emelkedünk fel róla, amíg ki nem tesszük a boldogító utolsó pontot. Ezért kérd a múzsádat, hogy ide irányítsa ihletadó csókját."

Horváth Viktor - A ​vers ellenforradalma
A ​rajztanárok rajzolni tanulnak, a hegedűművészek hegedülni, a színészhallgatók színészkednek, és ez így van rendjén. Az irodalom is művészet, azonban itt az intézmények elfelejtették az alkotva tanítást. Most újra fel kell fedeznünk, mert tanulni saját élményekkel lehet, mert tehetségre nem lehet kiképezni, de szakmára igen, mert a zseni szakismeret nélkül eszköztelen dilettáns, mert a rúdugróknak, konyhai mosogatóknak és atomfizikusoknak is éppúgy szebb az életük az írástól, ahogy a zenétől, tánctól is, és mert a közgazdászok, asztalosok és politikusok is jobb szakemberek lesznek, ha művészeteket tanultak. Vissza kell vennünk az iskolába az írásoktatást, különben lehúzhatjuk a rolót. És mert írni jó. De hogyan csináljuk? A magyartanárokat nem képezték ki írásra, írástanításra végképp nem, és az egész terület a szent megközelíthetetlenség ködébe rejti magát. Mer ilyesmibe belefogni normális ember? Illik ezt? A vers ellenforradalma verset írni tanít, és tanítani tanít. Egymásra épülő feladatokkal újítja fel a hagyományt, és javaslatot tesz egy élhető tantervre: az alkotáselvű irodalomoktatás programjának kidolgozására.

Megyesi Zoltán - Titkosírások
Az ​államigazgatásban, a diplomáciában, a hadászatban, a tudományos életben sokszor előfordult a történelem során, hogy az információkat titkosították, méghozzá úgy, hogy értelmüket, jelentésüket csak az fejthesse meg, akit illet. A titkos üzenetek továbbítására sokféle módszer volt használatban, ezek legérdekesebbje a titkosírás, amelynek lényege, hogy az információt kódolják. Vagyis az eredeti helyett egy olyan másik üzenetet küldenek, amelyből a megfelelő kód segítségével megfejthető a valódi értelme. A legrégebbi titkosírást, amelyről az utókornak tudomása van, a spártaiak szkütaléját már az i. e. 7. században használták. Sok egyéb közt ismert, hogy Gárdonyi is titkosírással írta naplóját, amelyet csak 1965-ben sikerült megfejteni. Megyesi Zoltán a legegyszerűbbtől a bonyolultabbak felé haladva ismerteti meg olvasóit a titkosírás különböző fajtáival, a betűkódossal, számkódossal, a jelekből építkezőkkel, bemutatva azokat a módszereket is, amelyekkel a biztonság növelhető, a kódok megfejtése nehezíthető. Bevezet a betűkeverés, a számrendszerek, a matematikai műveletek nyújtotta lehetőségekbe is. A különféle típusú titkosírások megértését és alkalmazását fejezetenként feladatok segítik. - A kötet főként a fiatalok, közülük is elsősorban a matematikai érdeklődésűek figyelmére érdemes.

E. M. Forster - A ​regény aspektusai
Edward ​Morgan Forster nevét egy több nemzedék számára feledhetetlen angol regény, az Út Indiába tette ismertté. Most legfontosabb elméleti munkáját tartja kezében az olvasó. Egy 1927 tavaszán elhangzott előadás-sorozat vagy inkább beszélgetésfolyam állt itt össze könyvvé. Hangja kellemesen oldott, könnyedén cseveg olyan komoly irodalomelméleti kérdésekről, mint alkotói folyamat, szerkezet, ritmus, képzelet, prófécia vagy: a modern regény jövője. Bár 1927 óta a regényelmélethez újabb és újabb adalékok járultak, Forster mondanivalója mit sem vesztett érvényéből, hiszen egy gyakorló regényíró tűnődik mindmáig érvényesen a regényírói mesterségről.

Stephen King - Az ​írásról
1999-ben ​bejárta a világsajtót a hír: Stephen Kinget elütötte egy kisteherautó, s a népszerű író súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett. Szerencsére - és az olvasók nagy örömére – King felépült. Lábadozása idején írta meg, pontosabban fejezte be az 1997-ben elkezdett, majd félretett művét, Az írásról-t. King ezúttal nem borzongatni akarja kedves és hűséges olvasóit, hanem elmeséli, hogyan vált íróvá, és bevezeti őket a szakma rejtelmeibe. A tőle megszokott lendületes stílusban, humorral átszőve beszél finoman szólva is hányatott gyerekkoráról – hogyan vándoroltak városról városra, menynyit küszködött az édesanyja, hogy fenntartsa a családot, gyerekkori csínyekről –, kezdeti nehézségeiről, amikor rendre visszautasították az írásait, alkoholproblémáiról, majd arról, hogy a Carrie jelentette az áttörést – 1974-ben. S innentől kezdve egyenesen ívelt felfelé a karrierje, mely mind a mai napig töretlen. Beavatja olvasóit műhelytitkaiba, és saját elbeszéléséből vett részleten szemlélteti, hogyan zajlik nála az alkotás folyamata - az első, nyers változattól a végső formába öntött műig. Mindeközben arra is szakít időt, hogy írásra buzdítsa arra hajlamos olvasóit, ellátva őket jó tanácsokkal. Stephen King rajongói - új oldaláról ismerve meg kedvenc írójukat – ezúttal bepillantást nyerhetnek abba, hogyan is készülnek az általuk olyannyira kedvelt, izgalmas, annyi kellemes-borzongató percet szerző művek.

Vidi Rita - Írni ​bárki tud
Közkeletű ​tévhit, hogy sikeres író csak abból lehet, akit kivételes tehetséggel áldott meg az ég, és ráadásként naponta legalább ezerszer homlokon csókolja a múzsa is. A közfelfogás szerint a tehetséges írók már zsenge ifjú korukban kitűnnek kortársaik közül, és az sem árt, ha életük során jó sokat szenvednek is, mert annál érettebbé és teltebbé válnak az írásaik. Vidi Rita, a jobb agyféltekés kreatív írás módszertan megalkotója ebben a könyvében nemcsak leszámol ezekkel a tévhitekkel, de nagyító alá vesz még sok, az írói létet érintő félresiklott információt, és közben rámutat arra, amit a nagy írók mindig is vallottak: az írás nem tehetség kérdése, sokkal inkább a szaktudásé. Írni bárki tud - aki megtanulja művelni ezt a mesterséget. Az út mindenki előtt nyitott, és mikor máskor lenne a legjobb alkalom írni kezdeni, mint most, amikor az Olvasóink alig egy kattintásnyira vannak tőlünk az Interneten. Írni bárki tud - Te is, és ezt ez a könyv és a jobb agyféltekés kreatív írás módszertana be is bizonyítja számodra.

Egri Lajos - A ​drámaírás művészete
AZ ​ÍRÓK BIBLIÁJA ELŐSZÖR MAGYARUL! A drámaírás művészete – mely eredetileg drámaírók, színházi emberek számára készült – a XX. század második felére a forgatókönyvírók Bibliája, féltve őrzött titka lett Hollywoodtól Berlinig. A magyar származású, de Amerikában tanító Egri Lajos ezzel a korszakos művével – Arisztotelész Poétikájára építve, és azzal több ponton vitába is szállva – kitörölhetetlen nyomot hagyott a nemzetközi filmírásban. A drámaírás művészete több mint hat évtizeddel első, New York-i kiadása (1942) után most jelenik meg először magyarul – azt is mondhatnánk, közkívánatra. Reményeink szerint a kiadó égető hiányt pótol az utóbbi időben új életre kapó magyar forgatókönyvírás területén, és egy nemzeti kultúrkincs is elnyerheti végre méltó helyét – szerzőjével együtt – a magyar irodalom pantheonjában. A közhely ez esetben hatványozottan igaz: Egri könyve egyetlen íróember polcáról sem hiányozhat, minden kommunikációval, szövegírással és természetesen filmezéssel foglalkozó szakember számára megkerülhetetlen alapmű. EGRI LAJOS (1888-1967) Egerben született. A harmincas években íróiskolát alapított New Yorkban. A tanítás mellett színdarabokat írt és állított színre szerte Európában és Amerikában. Élete utolsó éveit Los Angelesben töltötte a filmipar tanácsadójaként.

Ray Bradbury - Zen ​in the Art of Writing
"Every ​morning I jump out of bed and step on a land mine. The land mine is me. After the explosion, I spend the rest of the day putting the pieces back together. Now, it's your turn. Jump!" Zest. Gusto. Curiosity. These are the qualities every writer must have, as well as a spirit of adventure. In this exuberant book, the incomparable Ray Bradbury shares the wisdom, experience, and excitement of a lifetime of writing. Here are practical tips on the art of writing from a master of the craft-everything from finding original ideas to developing your own voice and style-as well as the inside story of Bradbury's own remarkable career as a prolific author of novels, stories, poems, films, and plays. _Zen In The Art Of Writing_ is more than just a how-to manual for the would-be writer: it is a celebration of the act of writing itself that will delight, impassion, and inspire the writer in you. In it, Bradbury encourages us to follow the unique path of our instincts and enthusiasms to the place where our inner genius dwells, and he shows that success as a writer depends on how well you know one subject: your own life.

Steele_-_kezdo_irok_kezikonyve
Kezdő ​írók kézikönyve Ismeretlen szerző
149

Ismeretlen szerző - Kezdő ​írók kézikönyve
E ​kézikönyv az írás mesterségének fogásait gyakorlatiasan, közérthetően és szórakoztató módon tanítja meg az olvasóknak, akik maguk is írók, vagy legalábbis azzá szeretnének válni. A _Kezdő írók kézikönyve_: – részletesen elmagyarázza a prózaírás mesterségének alapvető fogásait: többek között a szereplők, a cselekmény és a nézőpont kezelését; – nagyszerű művek segítségével világít rá a legfontosabb fogalmakra; – tartalmazza a kortárs próza egyik gyöngyszemét, Raymond Carver "Katedrális" című elbeszélését, amit az egyes fejezetek különböző szempontokból elemeznek; – feladatokat ad az olvasónak, aki rögtön kipróbálhatja a gyakorlatban is, amit elméletben elsajátított. Ha végigolvasta a könyvet – és megcsinálta a feladatokat –, sikerült elsajátítania a prózaírás szakmai fogásait, melyeknek segítségével ötleteiből hatásos novellák és regények születhetnek... A kötetet a híres New Yorki Gotham Irodalmi Műhely oktatói jegyzik, szerkesztője az iskola dékánja, Alexander Steele. A kézikönyv mindazon módszereket és feladatokat bemutatja, amelyek megalapozták e szeminárium nemzetközi hírnevét.

Richard Aczel - Hogyan ​írjunk esszét?
Egyetemistáknak ​és középiskolásoknak nyújt ez a könyv hasznos, praktikus tanácsokat az esszé írásához. Hét fejezetben tárgyalja a jó esszéíráshoz nélkülözhetetlen, alapvető technikákat: hogyan kell elemezni esszékérdéseket, hogyan kell megírni az esszé vázlatát, miként lehet felépíteni egy meggyőző érvelést, egy jól megszerkesztett bekezdést, bevezetést, illetve befejezést. Kimerítően szól továbbá az esszé stílusáról és a formai követelményekről. A könyvben részletesen tárgyalt irodalmi esszén kívül az utolsó fejezet az esszé más fajtáira is kitér.

Blaskó Ágnes - Hamp Gábor - Írás ​1.0
Amikor ​egyetemi kurzusokon szemináriumi dolgozatot, házi dolgozatot várnak el tőlünk, gyakran ezt olyan magától értetődően teszik, hogy lassanként már el is hisszük: eleve tudnunk kellene, hogyan is kell azt írni. Ez a könyv voltaképpen csak egy dologra akarja rávenni olvasóját: lássa be, hogy az írás esetében ez annyira mégsem magától értetődő, hogy ne lehetne/kellene megtanulni írni. Nem kreatív írást, szépirodalmi szöveget tanít, hanem azt, amit szakszövegnek hívunk. Amit a könyv kínál: az első lépések az ötlettől a strukturált szöveg felé. A könyv felépítése lehetővé teszi, hogy akár egy egyszemeszteres íráskurzus tankönyve legyen, akár önállóan dolgozza fel az olvasója. A feldolgozás eredménye: nem csak világossá válik, hogy a jó szöveg hogyan épül fel, hanem a sok részfeladat megoldásán keresztül gyakorlat szerezhető az összetett, jó szerkezetű szöveg kialakításában. Ez a könyv hasznos annak, aki most kezdi az egyetemet, hasznos annak, aki már ott van, és hasznos annak, aki még csak készül rá.

Gyula Tankó - Professional ​Writing
Professional ​Writing: The Academic Context is a textbook on writing skills development for university students who have to write course assignments and thesis papers in English. Because it does not assume specialist knowledge, the textbook is suitable for humanities undergraduate students, but it can also serve as a compact resource for graduate students and can be used as an introductory textbook to academic writing in a variety of disciplines. Combining theoretical and empirical research results from composition studies, argumentation theory, linguistics, and especially written discourse analysis, the textbook explores the stages of the writing process and equips students with indispensable knowledge for composing academic texts. The concepts discussed in the textbook along with the sample texts and the tasks included are informed by the academic writing skills courses and lectures taught by the author over the past thirteen years.

William S. Pfeiffer - Technical ​Writing
For ​undergraduate-level courses in Technical Writing, Technical Communication and Professional Communication. Technical Writing: A Practical Approach is a straight-forward textbook that emphasizes one simple principle: you learn to write best by doing as much writing as possible. The author's writing style is reader-friendly, and engages students by having them write early (Chapter 1). This text keeps students current on today's technical communication topics and research, which are integrated throughout the text.

Honffy Pál - Levelezési ​tanácsadó
A ​Levelezési tanácsadó jó segítségül szolgál mind magán-, mind hivatalos levelek megszerkesztéséhez és formába öntéséhez. A levelezés történetének rövid, de nem tanulság nélküli áttekintése után először a magánleveleket tárgyalja a szerző. Kitér a levelezés formai követelményeire, általános tanácsokat ad a levelek megszerkesztéséhez, majd egyenként sorra veszi a különböző alkalmakból írott (tudósító, meghívó, kérő, köszönő, köszöntő, részvétnyilvánító, tanácskérő, baráti stb.) levélfajták célszerű és hatásos fölépítését, mindegyik típushoz írásbeli fordulatokat javasol. A hivatalos levelezés iránt napjainkban megnőtt az érdeklődés. A vállalkozások szaporodtával egyre több magánembernek kell magánjogi ügyiratokat (pl. szerződést, meghatalmazást, kötelezvényt) komponálnia, írásban érintkeznie hivatalos szervekkel (beadvány, bejelentés, fellebbezés stb.). A hivatali élet sem olyan zárt többé, mint egy-két évtizede. Önkormányzati szervek, magántársaságok, helyi egyesületek egyaránt készíthetnek pl. jegyzőkönyvet, jelentést vagy munkaszerződést, adnak ki engedélyt vagy igazolást. Az ő munkájukat könnyíti meg, ha kész mintákat alkalmazhatnak az adott helyzetre. A kötet összefoglalja végül a) az egyes levélfajtákra ajánlott szerkezeteket; b) a hivatalos stílus nyelvhelyességi kérdéseit (táblázatokban is feltüntetve a hibás, a tűrhető, ill. a javasolt fordulatokat); c) legfontosabb levélkezdő, levélzáró formulákat; d) a magyar helyesírás legfontosabb szabályait.

Horváth Zsuzsanna - Felvégi Emese - Még ​mindig tudok olvasni!
Szövegértési ​segédkönyv diákoknak, pedagógusoknak, felnőtteknek A magyar nyelv és irodalom érettségi vizsgán önálló feladat a szövegértés, ennek ellenére a diákok jelentős része problémákkal küszködik ezen a téren. Pedig korunkban mind a szövegértés, mind a szövegek létrehozásának képessége az egyén és a társadalom életminőségét és perspektíváit befolyásoló tényező, a szövegek megértése olyan alapvető kulturális kompetencia, amely az önálló tájékozódás, a kritikus gondolkodás és bármely tanulás feltétele. Ez a segédkönyv az elméleti háttér rövid tisztázása után feladatsorokkal és megoldókulccsal, valamint szakirodalom-jegyzékkel segíti mind a diákok, mind a tanárok munkáját.

Gyenge István - Kreatív ​írás
Több ​évtizede már, hogy gyakorlom ezt a mesterséget, mármint a szépírást. Meglehetősen hosszú ideig ugyan csak az íróasztalom számára írogattam, mint azt sok társam teszi ma is, ahogy tapasztalom. Problémájuk kettős. Egyrészt meg szeretnének bizonyosodni arról, hogy amit írnak az vajon érték, vagy kezdő tollpróbálgatás csupán? Másrészt keresik a kitörést az íróasztal rabságából, azaz szeretnének megjelenni a nyilvánosság előtt, remélve, hogy ezzel választ kapnak az első kérdésre is. A mesterségbeli tudás megszerzéséhez szolgál segítségül ez a könyvecske.

Kollekciók