Ajax-loader

'olvasástanítás' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Móra Ferenc - Zengő ​ABC
Móra ​Ferenc Zengő ábécéje a mai iskolások dédapáinak, ükanyáinak könnyítette meg a betűolvasás nehéz mesterségét. Az sem új gondolat, hogy egy-egy sorát továbbgondolva, boncolgatva akár egész könyvet lehet belőle növeszteni. A nagy mesemondó nevét őrző kiadónak egy ilyen kötete számos kiadásban közkézen forgott az utóbbi évtizedekben. De most zendül meg először a teljes ábécé. A dallam, a zene, az éneklés megkönnyíti a versek befogadását, átsegíti az akadozó olvasót a nyelvtörő szavak buktatóin. Így aztán még könnyebben teljesül Móra Ferenc eredeti szándéka, aki úgy akart segíteni a betűkkel, szavakkal birkózó emberpalántákon, hogy minél több örömük teljék ebben. Bölcsen tudta, hogy gyorsabb és eredményesebb is így a tanulás. Persze nem csupán a nyelv tornáját segítheti ez a könyv. A Zengő ábécé egy immár száz esztendős, a természethez közelebbi életformát őriz, és ennek szellemében terebélyesedtek most új versekké Móra sorai. Sok ismeretlen szóval és fogalommal is találkozhat itt az olvasó. Ezek megértését segítik a képek, amelyek élethűen adják vissza ennek a színpompás világnak a részletszépségeit. És ha olykor még a szülőnek is szótárt kell kézbe vennie, az sem baj. Nyelvünk, műveltségünk kincstáráról van szó. Jó, ha minél többet megőrzünk belőle - amíg lehet.

Paul R. Scheele - Villámolvasás ​teljes elmével
A ​szerző föltalálta a másodpercenkénti 1 oldalas (!) sebességű „olvasást”. (Valójában az információ elme általi „lefényképezése” és villámgyors feldolgozása történik.) Kincset érő tudás, ami elsősorban diákoknak és olyan felnőtteknek hasznos, akiknek nagyobb mennyiségű írott anyagban kell eligazodniuk vagy azt megtanulniuk.

Tolnai Gyuláné - Olvasókönyv ​4.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kovács Klára - Kirándulás ​az Ábécé-hegyre
A ​könyv egy olyan mesebeli utazásra hívja a betűkkel ismerkedő ifjú olvasókat, melyben a kis főszereplő, Tamás álmában megelevenednek játék állatai, és kezdetét veszi a nagy kaland... A sok tanulságot tartogató történet a hat, hét év körüli kisiskolások számára szeretetről, barátságról, önzetlenségről szól, miközben egyre magasabb fokon sajátíthatják el a betűk ismeretét, és az utazás végére az állatszereplőkkel együtt eljutnak az igazi magaslatokba, az Ábécé-hegy tetejére.

Diószeginé Nanszák Tímea - Szövegértés ​gyakorló munkafüzet - 3. osztály
Ez ​a munkafüzet abból a célból készült, hogy aki elsajátította az olvasás művészetét, az minél pontosabban tudja értelmezni az olvasottakat. Az ismeretterjesztő és szépirodalmi szövegek feladatai egyaránt az értő olvasás fejlesztését szolgálják. A szépirodalmi szövegek Benedek Elek meséi, mondái. A feladatok megoldása otthoni gyakorlásra vagy differenciált órai munkára ajánlott a gyorsabban haladó tanulók részére.

Alexandra Fischer-Hunold - Lánytörténetek
Csak ​egy lány? Panni mosolyog a fiúk megjegyzésén. Pisti és Matyi komoly tévedésben vannak. Nemsokára saját szemükkel győződhetnek meg arról, mire képes egy belevaló lány! Réka és Kata sem ijednek meg a saját árnyékuktól! Elrejtőznek az istállóban, hogy a titokzatos tolvaj nyomára bukkanjanak. A vakmerő lányokat semmi sem riasztja vissza! Hét izgalmas történet nem csak lányoknak!

Covers_46041
Olvasni ​jó! Ismeretlen szerző
4

Ismeretlen szerző - Olvasni ​jó!
Lencsevégre ​kaptam egy képet a budapesti Hősök terén: a Fesztiválzenekar ünnepi szabadtéri koncertje alatt egy lány a földön ülve elmélyülten olvasott egy könyvet. Nem amolyan karcsú, utazásra való kiadványt, hanem egy vaskos regényt... „Mégis van remény?” – firkantottam a fotóra, afféle röpke képaláírásként. Persze gyakrabban hangzik el, hogy a gyerek nem tud, nem akar olvasni, hogy baj van a szövegértéssel... A Fordulópont eddig megjelent negyvenöt számában vissza-visszatérően, más-más szemszögből közelítve próbáltuk keresni a választ az aggasztó kérdésre: Miért (nem) olvas a gyermek? És a folyóirat tematikus számaiban bő évtizede sorjáznak a kérdések: Válságban az olvasás? Az olvasni tudás: hatalom? Kié a könyvtár? Kinek a dolga? – mármint az olvasás megtanítása, a könyv megszerettetése. Hiszen nincs olyan szülő, aki nem adna kisgyereke kezébe egy lapozható képeskönyvet… De az iskolában a gyerek nehezen tanul meg olvasni. Újabb és újabb irányzatok szerint változnak az írás-olvasástanítás módszerei, figyelmen kívül hagyva, hogy a kisgyermek idegrendszere ugyanabban a tempóban fejlődik sok ezer éve... Tizenegy esztendő alatt felvetett gondolatokat, kérdéseket, válaszokat, felméréseket és megoldásjavaslatokat gyűjtöttünk össze ebbe a kötetbe, azzal a szándékkal, amely hajdan a folyóiratot is létrehozta: segíteni a gyereket, a szülőt, a gyerekekkel foglalkozó szakembereket. Az érvek és bizonyítások mellett (olvasni hasznos, fontos stb.) egy közérzet kiterjesztése volna a cél, amelyet természetes egyszerűséggel kellene megfogalmazni, (csak) ennyit mondva: olvasni jó! (Szávai Ilona)

Berg Judit - Tökmagok ​a piramisban
A ​Most én olvasok!-sorozat elindításával a Pagony régi vágya teljesült: egy szisztematikusan felépített, pedagógusi szakértelemmel megtámogatott kortárs, magyar „olvasni tanulok”-sorozat negyedik darabját tartja kézben az olvasó. A Pagony legkiválóbb szerzőit kéri fel a sorozatban való részvételre: minden szerző négy könyvet ír, négy különböző nehézségi szinten. A történetek lazán összefüggnek egymással, de természetesen önállóan is olvashatók. Berg Judit könyveiben (Tökmagok Afrikában, Tökmagok a tűzhányón, Tökmagok a korallzátonyon és Tökmagok a piramisban) négy tökmag, Benő, Minka, Rézi és Palkó kalandjait követhetjük nyomon – négy olvasási szinten keresztül. A legmagasabb szinten szinte egy regényt kapnak a kis olvasók – főhőseink ezúttal az ókori Egyiptomba utaznak. Jegyezzétek meg ti is a varázsigét: HÓRUSZ, BÁSZTET, ANUBISZ, THOT, ÍZISZ ÉS OZIRISZ! 4. szint ● oldalanként 15-20 mondat ● több szöveg és kevesebb rajz ● igény szerinti (akár többszörösen összetett) mondatok ● igény szerinti (akár idegen) szavak

Marliese Arold - Titkos ​történetek
Az ​olvasás és a szövegértés fejlesztése lépésről lépésre, 6-9 éves gyermekek számára. A kötetek felhasználhatók a tanórán vagy a tanórán kívüli foglalkozásokon, pedagógus által irányított csoport- vagy egyéni munkák során, illetve ajánlhatók a gyerekek szabadidős tevékenységéhez szórakoztató olvasmányként. Segítik a pedagógusok és a szülők munkáját a fejlesztési követelmények elérésében: -a megfelelő olvasási készség elsajátításában, -a szövegértés fejlesztésében, -a képzelet, az önkifejezés és az egyéni stílus bátorításában, -az ismeretfeldolgozási technikák tanításában, -a szituációs játékok eljátszásában, -a társadalmi ismeretek feldolgozásában, -a nyelvtani, helyesírási ismeretek fejlesztésében, -a felzárkózásban, -a differenciált oktatásban, -a szabadidős tevékenységek irányításában.

Berg Judit - Tökmagok ​Afrikában
A ​Most én olvasok!-sorozat elindításával a Pagony régi vágya teljesült: egy szisztematikusan felépített, pedagógusi szakértelemmel megtámogatott kortárs, magyar ,,olvasni tanulok"-sorozat első darabját tartja kézben az olvasó. A Pagony legkiválóbb szerzőit kéri fel a sorozatban való részvételre: minden szerző négy könyvet ír, négy különböző nehézségi szinten. A történetek lazán összefüggnek egymással, de természetesen önállóan is olvashatók. A sorozatot Berg Judit könyveivel indítjuk, ahol négy tökmag, Benő, Minka, Rézi és Palkó kalandjait követhetjük nyomon - négy olvasási szinten keresztül. Ebben a kötetben Afrikába utaznak. Nem is akárhogy: a kicsi Minka oroszlán képében...

dr. Dezső Zsigmondné - A ​gyorsolvasás programozott tankönyve
El ​akarja sajátítani az olvasmányok tartalmának optimális megközelítési módját, a hatékony olvasás módszerét, a korszerű olvasás mesterségét? Elhatározta már, hogy megtanul "gyorsolvasni"? Bizonyára azért, mert nem akar megrekedni a fejlődés már elért szintjén, hanem tovább akar haladni, többet látni, tanulni, több és jobb munkát végezni és ehhez keresi a megfelelő eszközöket, módszereket. Akkor ez a könyv Önnek készült. Vagy egyelőre még csak céltalanul lapozgat, ismerkedik a gyorsolvasásnak hazánkban viszonylag új fogalmával? Vagyis érdeklődő ember, akinek felkelti figyelmét az új, az ismeretlen? Akkor kérem lapozgasson még egy kicsit, ismerkedjék tovább a könyvvel és tárgyával, hátha kedvet kap a tanuláshoz. Higgye el, segítségére lehet abban, hogy sokirányú érdeklődését kielégítse, többet olvashasson és így jobban megismerje a világ fontos, hasznos és érdesek dolgait.

Berg Judit - Tökmagok ​a korallzátonyon
A ​Most én olvasok!-sorozat elindításával a Pagony régi vágya teljesült: egy szisztematikusan felépített, pedagógusi szakértelemmel megtámogatott kortárs, magyar „olvasni tanulok”-sorozat harmadik darabját tartja kézben az olvasó. A Pagony legkiválóbb szerzőit kéri fel a sorozatban való részvételre: minden szerző négy könyvet ír, négy külön­böző nehézségi szinten. A történetek lazán összefüggnek egymással, de természetesen önállóan is olvashatók. A sorozatot Berg Judit könyveivel indítjuk, ahol négy tökmag, Benő, Minka, Rézi és Palkó kalandjait követhetjük nyomon – négy olvasási szinten keresztül. Ebben a kötetben barátaink a tenger mélyén régészkednek, korallzátonyokat csodálnak, és mellesleg az is kiderül, hogy a sünök és a tengeri sünök rokonok-e! 3. szint ● oldalanként 10-15 mondat ● bővített és összetett mondatok is ● nehezebb, hosszabb szavak is ● bonyolultabb történetszövés

Berg Judit - Tökmagok ​a tűzhányón
A ​Most én olvasok!-sorozat elindításával a Pagony régi vágya teljesült: egy szisztematikusan felépített, pedagógusi szakértelemmel megtámogatott kortárs, magyar ,,olvasni tanulok"-sorozat első darabját tartja kézben az olvasó. A Pagony legkiválóbb szerzőit kéri fel a sorozatban való részvételre: minden szerző négy könyvet ír, négy különböző nehézségi szinten. A történetek lazán összefüggnek egymással, de természetesen önállóan is olvashatók. A sorozatot Berg Judit könyveivel indítjuk, ahol négy tökmag, Beno, Minka, Rézi és Palkó kalandjait követhetjük nyomon - négy olvasási szinten keresztül. Ebben a könyvben egy tűzhányóhoz jutnak el, és azt is megtanulják, mit jelent az, hogy VULKANOLÓGUS.

Mariann Máray - The ​ABC Zoo
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Berényi Nagy Péter - Bolondos ​ABC
Különös ​világba kalauzolom el könyvemben az olvasót. Firkaország nincs a térképen, bár gyermekkorunk óta tudjuk, hogy létezik.

Dr. Szabó Ferenc - Gyorsolvasás ​- Hatékony olvasás
A ​könyv témája mindennapjaink egyik legáltalánosabb problémája - feldolgozni az egyre nagyobb mennyiségben érkező információt, gyorsabban, hatékonyabban szerezni ismereteket. A szerző másfél évtizedes gyorsolvasás oktatói tapasztalatai alapján módosította az átvett amerikai módszereket. Dr. Szabó Ferenc tanfolyamának hallgatói átlagosan kétszeres olvasási sebességet és a korábbinál 10-15 százalékkal jobb felfogási eredményeket értek el.

Claude Clément - Micsoda ​esküvő!
Amikor ​anyu megkapta a meghívót unokahúga, Eszter esküvőjére, azt hittem, menten elájul. Sosem gondolta volna, hogy az, aki világéletében gyűlölte a fiúkat, férjhez megy valaha. És ami még talán ennél is hihetetlenebb: a vőlegénye nem más, mint undok, nagy labdaelkobzó szomszédunk unokaöccse. Ezek után nem csoda, ha nem lelkesedtünk, hogy ott kell lennünk az esküvőn. Szerencsére semmi sem úgy történt, mint képzeltük... Az ifjú olvasóközönségnek szánt sorozat minden kötete igaz történetet dolgoz fel, kedvesen, olvasmányosan.

Dezséry László - Olvasni ​jó
Az ​olvasás élvezetéről szól e kis füzet. Arról, hogy milyen gyönyörűséget nyújt az olvasás, hogyan lehet szórakozva s egyben tanulva olvasni, hogyan válogassa meg az ifjú olvasmányait, hogyan építse fel rendszeresen irodalmi ismereteit. Ezek a kérdések méltán érdekelhetik a művelődni vágyó ifjúságot. De művelődésre késztethetik az olyan fiút és leányt is, aki még nem szokta meg, hogy rendszeresen olvasson. Hogyan szokta volna még, ha nem tudja, mi abban a jó?

Boldizsár Ildikó - Haui József - Vízipók-Csodapók ​ABC könyvek
Vízipók-Csodapók ​ABC könyvek szövegét írta Boldizsár Ildikó, az illusztrációkat készítette Haui József. A Vízipók-Csodapók c. rajzfilm írója Dr. Kertész György, a figurák tervezője Szabó Szabolcs. A gyerekek a legkönnyebben játék közben tanulnak, és ki segíthetné őket jobban ebben, mint Vízipók és barátai? A Vízipók-csodapók ABC-sorozat könyvei elnyűhetetlenek, színpompásak, és nem csak az ábécé megismerésére és mesekönyvként használhatók. A betűk felismerésétől a helyesíráson át a szóalkotásig, ezek az ötletes kis könyvek bővítik a gyermekek szókincsét, segítik a szövegértési készségek kialakulását, információval szolgálnak a világról. Vízipók az ábécé minden egyes betűjéhez fűz egy történetet, emiatt a gyermekek biztosan szívesen választják majd a könyveket esti mesének is. • 30 db kis könyv • műanyag játszószőnyeg, amellyel bármely helyiség azonnal tanuló- és játszószobává varázsolható • két csomag színes kártya a formákkal és színekkel való ismerkedéshez • "Játsszunk együtt!"-hírlevelek, amelyekben tevékenységek, tanácsok, játékok kreatív, gyakorlatias módon segítik a gyermek írás-, illetve olvasási készségeinek fejlesztését. Vízipók-Csodapók ABC-könyvsorozatot kiadja a Rider Digest Kiadó Kft. Budapest, 2006.

Tolnai Gyuláné - Olvasókönyv ​1.
Az ​első osztályos Olvasókönyv az Ábécéskönyv közvetlen folytatása. A betűtanulás után az olvasás gyakorlása az olvasókönyvben változatos módszerekkel történik. A könyvben olvasnak betűzve, szótagolva, csak magánhangzók kiejtésével, szóképekben és folyékonyan. A mondatolvasás kezdeteinél a mondat végén az írásjelek nevét is mondják (beleszövik a hangos olvasásba). A szöveget újjal követik, mindig az éppen kiejtett betűnél, ezzel a pontos olvasásra akarja szoktatni a tanulókat.

Tolnai Gyuláné - Ábécéskönyv
Tantárgy:Anyanyelv ​és irodalom Évfolyam:1. A tankönyvjegyzéken szerepel. Az Ábécéskönyv a Tolnai Gyuláné által kifejlesztett heurisztikus programozású olvasás- és írástanítás módszeréhez ...

Romankovics András - Romankovicsné Tóth Júlia - Meixner Ildikó - Olvasni ​tanulok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Katja Reider - Uszodai ​történetek
Vigyázz, ​kész, rajt! Jonatán beveti magát a vízbe. Az uszoda visszhangzik a bíztatástól. Ha sikerül megelőznie ellenfelét, az osztálya megnyeri a versenyt. Jonatán mindent belead... Robi legszívesebben eltűnne a föld felszínéről. Az füllentette Tóninak, hogy simán leugrik az ugrótoronyból. Tóni pedig azonnal a szaván fogta. Most ott áll három méter magasan és remeg a lába a félelemtől. Hat tanulságos és szórakoztató történet az uszodából.

Julia Boehme - Állati ​történetek
7 ​éves kortól ajánlott. Az Olvasólétra 3. szintje. Láttál már orrszarvút léggömbön utazni? Verebet matek házi feladatot javítani? Vagy jegesmedvét, aki málnafagyit varázsol az Északi-sarkból? Esetleg egy sportos hangyát, aki hosszas felkészülés után megmássza az Eiffel-tornyot? És ez még mind semmi! Elkísérheted Karolát az első napján az iskolába. De ne egy hétköznapi sulit képzelj magad elé! Hanem egy igazi lovasiskolát! Ahol Karola azonnal barátságot köt Hannibállal, a pónival. Nyolc vidám történet állatbarátoknak!

Földvári Erika - Olvasókönyv ​2.
A ​tankönyvcsalád gerincét az olvasókönyv adja. Ez tartalmazza az olvasás, a rajz és a technika órák anyagát. Ehhez kapcsolódnak a munkatankönyvek: a környezetismeret és az ének-zene tanításához; valamint a munkafüzetek: az olvasás és az írás-helyesírás gyakorlásához. Az olvasókönyv célja a szöveghű olvasási készség fejlesztése, a sokoldalú, élményszerű ismeretszerzés, az összefüggések felismerése, a gondolkodás fejlesztése.

Claude Clément - Julcsi ​pénzt keres
Előbb-utóbb ​minden gyerek úgy érzi, hogy kevés a zsebpénze, sehogy sem tud kijönni belőle. Ez történik Julcsival is. Így hát szeretne gyorsan és egyszerűen egy kis pénzt keresni. Jó ötletnek tűnik, hogy amíg a barátnői nyaralnak, ő vigyázzon kedvenc állataikra. Csakhogy Petra halai sorra eltűnnek az akváriumból, Nóra hörcsögei viszont egyre csak szaporodnak, és ráadásul még Luca madárpókja is rettegést hoz a házba... Az ifjú olvasóközönségnek szánt sorozat minden kötete igaz történetet dolgoz fel, kedvesen, olvasmányosan.

Fülöp György - Mókás ​ABC nagyoknak és kicsiknek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Főfai Attiláné - Olvasni ​tanulok
Játékos ​feladatok elsősöknek. Puedlo Könyvkiadó

Szabó T. Anna - Tükörcicák
Püspökkenyér ​bácsi egy óriási edénytornyot egyensúlyoz a kezében. Cila és Laci, az ikercicák fogócskáznak a konyhában. Ráadásul a cukrászmester ikerlányainak szülinapja lesz, tortát kell sütni! A cicák betűket és számokat formálnak a tortára marcipánból, méghozzá úgy, hogy a most olvasni tanuló gyerekek is sikerrel elolvashassák a feliratokat. Szabó T. Anna finom humorú rímei és Maul Ági játékos kedvű illusztrációi garantálják a színvonalas szórakozást az olvasáshoz, felolvasáshoz.

Covers_22665
Kiből ​lesz az olvasó? Ismeretlen szerző
10

Ismeretlen szerző - Kiből ​lesz az olvasó?
Sokszor ​tapasztaljuk, hogy a könyvolvasás a felnövekvő nemzedékek életében egyre inkább háttérbe szorul. És sokszor gondoljuk, hogy jó lenne, ha a következő nemzedékek is szeretnének és tudnának örömmel és értő módon olvasni. Ám a legtöbben széttárják a kezüket: érzékelik a folyamatot, de nincsenek konkrét eszközeik, módszereik, technikáik; nincsenek példák előttük arra, mit tegyenek. A könyvünkben megszólaló tanárok, könyvtárosok, írók, költők, pszichológusok, irodalomkutatók sem gondolják, hogy kezükben a bölcsek köve; csupán leírják személyes élményeiket, tapasztalataikat, bevált módszereiket, gondolataikat. Teszik ezt azzal a közös hittel, hogy sok múlik rajtunk, felnőtteken, mert sok mindent tehetünk azért, hogy gyermekeink is átélhessék az olvasás gyönyörűségét.

Varga Katalin - Gőgös ​Gúnár Gedeon
A ​bravúros írói teljesítménnyel létrehozott Gőgös Gúnár Gedeon című kötetünket szülők és kisiskolások nemzedékei ismerték meg. A mesék, versek zöme szándékosan hiányos betűkészlettel íródott, azért, hogy már azok az első osztályosok is önállóan olvashassák, akik még nem ismerik az egész ábécét. A tartalomjegyzékben a mesék, versek címe mellett megjelöltük, melyik hangzó tanításában és gyakoroltatásában segít az adott szöveg. Ott, ahol külön hangzót nem tüntettünk fel, az eddig megismerteket kívánjuk ismételtetni. Reméljük, hogy a kis- és nagybetűket együttesen tanuló első osztályosok ugyanolyan örömmel forgatják majd a Gőgös Gúnár Gedeonnak ezt a változatát, mint a korábbi kiadások olvasói. A kötetet K. Lukáts Kató eredeti, színes rajzai díszítik.

Naomi R. Tickle - Olvass ​az arcból!
Az ​arc által közvetített információk felismerésével képessé válhatunk mások viselkedésének és rejtett motivációinak jobb megértése, ezáltal sorsunkat is kedvezően befolyásolhatjuk. Az arcelemzés módszereire támaszkodva jobban megérthetjük önmagunkat, tudatosabbak lehetünk a másokkal folytatott kommunikációban és interakcióban. Megtanulhatunk hallgatva odafigyelni ahelyett, hogy azonnal reagálnánk mások cselekedeteire, vagy elhamarkodottan ítélkeznénk az információk hiánya miatt. Naomi Tickle könyve ebben nyújt segítséget, az arc egyes jellegzetességeinek részletes elemzésével és a különféle személyiségjegyekre utaló vonások bemutatásával, melyeket számos szövegközi illusztráció tesz érthetővé.

Kollekciók