Ajax-loader

'pedagógia' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Szalóky Béláné - Gondolatok ​a gyermekközpontú napközi otthonról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bagdy Emőke - Kövi Zsuzsanna - Mirnics Zsuzsanna - A ​tehetség kibontakozása
Egy ​könyv, amely a tehetség tiszteletében, megbecsülésében és szeretetében született. Másként közelit, mint a legtöbb, a tehetséges személyiséggel foglalkozó írás, mert egyrészt a jövő reménységeire, a fiatal tehetségekre koncentrál, másrészt szokatlan optikából: a fény és árnyék összetartozására, az eredetiség és a mögötte meghúzódó problémavilág sajátosságaira hívja fel a figyelmet. Amit feltár a tehetséges fiatalokra jellemző, közös vonásokból, azt az egyedi problémamintázatokkal, e páratlan belső világ egyedi jellemzőinek finom megmutatásával teszi teljesebbé. Miben más és új, miért fontos ez a könyv? Mert cselekvő módon, segítő gyakorlattal szolgálja a tehetség szabad kibontakozását. Nagykiterjedésű hazai kutatás nyomán a szerzők száz fiatal esetében igazolják a személyiség fejlődését elősegítő pszichológiai szolgálat eredményességét. Bizonyítékokon alapuló eredményeikből felragyog az az érték, hogy a tehetség abban is különleges, ahogyan csekély segítségre hatalmas pozitív változással válaszol. A könyv minden szülőt és a nevelő munkában részt vevő szakembert megszólít, gyakorlati ötleteket adva a tehetségfejlesztésben alkalmazható intervenciókkal, lehetőségekkel kapcsolatban.

Szilágyi Vilmos - Mélylélektan ​és nevelés
Tartalom Bevezetés A ​mélylélektan kialakulása és fejlődése (Pedagógiai szempontú történeti áttekintés) Társadalmi feltételek, tudományos előzmények Freud útja az idegenlélektantól a pszichoanalízisig A "pszichoanalitikus neveléstan" fejlődése A pszichoanalízis alkalmazása a nevelésben A gyermekanalízis Nevelési tanácsadás és gyermekvédelem A pszichoanalitikus nevelés önrevíziója A mai mélylélektani irányzatok és a pedagógia A Freud utáni freudizmus Az indiviudálpszichológia A "komplex-pszichológia" A neopszichoanalízis Sorsanalízis, létanalízis és egyéb irányzatok Mélylélektani személyiségfelfogások A személyiség struktúrája és dinamikája A gépi modell "Ösztöndinamika" és "libido-ökonómia" Veszélyelhárítás, feszültségcsökkentés, konfliktusfeldolgozás Az individuálpszichológia személyiségképe A komplex-pszichológia személyiségképe Újabb mélylélektani személyiségteóriák Karakterológia és tipológia Libidofejlődés és jellem A "karakteranalízis" (W. Reich) Individuálpszichológiai típustan (A. Adler) A komplex-pszichológia típustana (C. G. Jung) Neopszichoanalitikus karakterológiák és tipológiák A személyiségfejlődés mélylélektani elméletei A pszichoanalízis fejlődéspszichológiája Biológiai preformizmus és fáziselmélet Freudnál A "libidofejlődés" mint a személyiségfejlődés alapjai Az Ödipusz-konfliktus szerepe a személyiségfejlődésben A latencia periódustól a genitális fázisig A "realitásérzék" fejlődése Individuálpszichológia és személyiségfejlődés Pszichikus fejlődés és egyéniesülés (Individuáció) Neposzichoanalikus fejlődéselméletek Alapkonfliktus és önmegvalósítás Az énállapotok és éndinamizmusok fejlődése Az epigenetikus elv és a normatív válságok A szülő és a társak szerepe a gyermeki fejlődésben A "mélylélektanilag megalapozott nevelés" problémája Általános megjegyzések a mélylélektan pedagógiai alkalmazásáról Szempontok és módszerek a gyermek megismeréséhez Nevelhetőség, nevelési célok és feladatok A nevelés szubjektív tényező. Attitűdök és módszerek A tudattalan szerepe a nevelésben Megengedés és korlátozás. A tekintély problémája A nevelő mint magatartási modell A családi nevelés problémái és alternatívái Az intézményes nevelés - és a mélylélektan Az óvodai nevelés Az iskola pszichés klímája. Nevelés és mentálhigiénia Az indulatáttétel szerepe az iskolában A feszültséglevezetés és szublimálás elősegítése Közösségalakítás és csoportdinamika Tanítás és tanulási problémák Tanulás és motiváció A tanulási gátlások Gyermekotthoni nevelés A summerhilli kísérlet Tehetségesek és nehezen nevelhetők A nevelési tanácsadás Felnőttnevelés, felnőttoktatás Összefoglalás helyett Fontosabb mélylélektani szakkifejezések magyarázata Irodalomjegyzék

Péter Rózsa - Játék ​a végtelennel
Péter ​Rózsa a 20. századi magyar matematika egyik nagy alakja, 2005-ben lesz 100. évfordulója. Azok közé a kivételes egyéniségek közé tartozott, akik egyformán kiemelkedőt alkottak kutatóként, pedagógusként, és könyvíróként. Játék a végtelennel című könyvét elsősorban nem- matematikus érdeklődésű intellektuális embereknek szánta, melynek alapja Benedek Marcellel folytatott levelezése volt. Ezért úgy kellett írnia szeretett tárgyáról, hogy a komolyabb előképzettséggel nem rendelkező olvasók is követni tudják, s kedvüket leljék benne. Hogy kísérlete mennyire sikeres volt, az bizonyítja, hogy a számtalan magyar kiadáson túl tizenkét idegen nyelvre is lefordították, s hazánkban generációkkal szerettette meg a matematikát a könyv.

Veczkó József - Gyermekvédelem ​pszichológiai és pedagógiai nézőpontból
Veczkó ​József a gyermekvédelem gyakorlatában szerzett több évtizedes tapasztalatait és a szegedi tudományegyetem pszichológiai tanszékén kifejtett oktatói, elméleti munkásságának eredményeit összegzi ebben a szintetizáló műben.

Monika Nemetschek - Isten ​a gyermek életében
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Farkasinszky Teréz - Narkománia ​a gyermek- és fiatalkorban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Genevieve Painter - Tanítsuk ​a kisbabát!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bágyoni Attila - Varjas Edit - Okos ​szóval, türelemmel
"Ismeri ​a gyermekét, Kedves Olvasó? Tudja-e - kit utánoz? - mi szeretne lenni? - örül-e a jó bizonyítványnak? - vannak-e sikerélményei? - elegendő jutalmat kap-e? - ki mondta el neki, hogyan születnek a gyerekek? - szabadnak érzi-e magát? - ö is úgy nevelné a gyermekét, ahogyan Olvasónk nevelte öt? Bizonyára szeretné, ha gyermeke egészséges, boldog és sikeres ember volna. Halgassa meg az orvos és a pszichológus tanácsait!"

Zsidi Zoltán - Hagyjuk ​sorsára?
Kedves ​Olvasó! Ha már kézbe vette könyvemet, kérem, olvasson bele! Egy kicsit mindnyájan, én is, Ön is bizonyára néha a megszokottól eltérően viselkedünk. De miért tanúsítanak zavart magatartást a fiatalok? Erre keresem a választ könyvemben, és még arra, hogyan segíthetnének nekik. Könyvemet elsősorban a fiataloknak ajánlom: fiatal felnőtteknek, gyermek- és ifjúságvédelmi szakembereknek, szülőknek, nevelőknek, nevelésszociológusoknak, szociális munkásoknak, a fiatalkorúak bíráinak, ügyészeinek, ügyvédjeinek,rendőrtiszteknek, tiszteseknek, honvédségi kiképző- és nevelőtiszteknek, fiatalokkal foglalkozó orvosoknak, nővéreknek, büntetés-végrehajtó intézetek felügyelőinek és mindazon segítőknek, akik azonosulni tudnak a magatartás-zavaros fiatalokkal, átérzik eltérő, zavart magatartásukból fakadó gondjaikat. A szerző

Nagy Katalin - Igazságos, ​becsületes, bátor
Egy ​kandidátusi disszertáció keretei között megkíséreltem felmérni a nevelés eredményét a tanulók erkölcsi ítéletei vonatkozásában és összevetni a nevelés eredményét a tanulók erkölcsi ítéletei vonatkozásában és összevetni a nevelési célnak megfelelő, a reformdokumentumokban megfogalmazott nevelési követelményekkel. A kutatási téma megválasztását az objektív szükségleteken kívül egy szubjektív igény is befolyásolta: mint a nevelési tervet kidolgozó munkacsoport egy tagját engem is érdekelt, izgatott a "visszajelentés", mi a hatása, van-e eredménye a nevelés ezen újszerű dokumentuma felhasználásának? A nevelési követelmények, a "kell" oldalárál nézve: hogyan formálódott a gyerekek erkölcsi arculata? S a gyerekek erkölcsi arculatának ismeretében hogyan lehet megfogalmazni a következő követelményt. A kérdésekre vizsgálatok újabb kérdéseket adtak fel, adnak fel - gondolom - minden kutatónak. A disszertáció rövidített változatát azzal a céllal és reménnyel adom közre, hogy a vizsgálat adatai segítik majd az olvasót a tanulók megismerésében és jelenleginél jobb, differenciáltabb megítélésében.

Paul Innerhofer - Kis ​pszichológia szülőknek
Innerhofer ​hasznos, okos és közérthető pszichológiakönyvet írt a szülőknek. Megközelítése gyakorlati, hiszen a szerző a viselkedéslélektan hívének vallja magát. A mindennapi nevelési problémák, a sokszor csak későn észrevett zsákutcák kikerülése ad tanácsokat. Több tucatnyi példán illusztrálja a helytelen viselkedésláncok kialakulásának és leépítésének módjait. Szülő és gyermek, tanár és diák, kortárs-gyerekek és testvérek konfliktusait teszi nagyító alá. Részletesen elemzi a jutalmazás és büntetés helytelen, illetve helyes módjait. Pszichológus-tanácsadói tapasztalatait elsősorban az alkalmazkodási és teljesítményzavarok magyarázatában hasznosítja.

Ross Campbell - Életre ​szóló ajándék
A ​pszichiáter szerző, négy gyermek édesapja, könyvében rávilágít arra, hogy a gyermekünkkel való jó kapcsolat alapja a feltétel nélküli szeretet és elfogadás, ami elengedhetetlen az egészséges személyiségfejlődéshez. Gyakorlati tanácsaiból megtanulhatjuk, hogyan ajándékozhatjuk meg gyermekünket tartósan ezzel az érzéssel. "Ross Campbelltől megtanulhatjuk, hogyan lehet a gyermeket nemcsak szeretni, hanem jól szeretni, sőt szeretettel fegyelmezni." Dr. Pálhegyi Ferenc, pszichológus "Tanít minket, hogy sokszor elég egy szemvillanás, egy vállra tett kéz, egy kérdés, mindegy miről, mert te érdekelsz, fiam. Az a néhány egyszerűnek tűnő tanács, az a néhány szó csodát tehet..." Miklya Luzsányi Mónika, író, pedagógus, öt gyermek édesanyja "Mondhat-e még újat a szülőknek egy nevelési tanácsadó könyv? Varázslat kell ahhoz, hogy a hétköznapokban elfásult mamák és papák ugyanúgy szeressék kamasz kölyküket, mint egykor? Ha igen, akkor Dr. Campbell képes erre a varázslatra." A boldog család c. lap Dr. Campbell neveléssel foglalkozó könyvei több mint 150 ezer példányban jelentek meg magyarul.

Zrinszky László - Pedagógusszerepek ​és változásaik
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

György Júlia - Az ​antiszociális személyiség
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Németh László - Pedagógiai ​írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Anton Szemjonovics Makarenko - Igor ​és társai
A ​világhírű regényről maga a világhírű pedagógus és író mondja el a legtalálóbb ismertetést: “Az Új ember kovácsában az a kérdés foglalkoztatott, hogyan ábrázoljam az embert a közösségben, hogyan ábrázoljam az ember harcát önmagával, a közösség harcát önmaga értékéért, saját arculatáért, hogyan mutassam be ezt a többé-kevésbé megfeszített küzdelmet. Az Igor és társaiban egészen más célokat követtem. Azt a nagyszerű közösséget akartam leírni, annak a közösségnek akartam ábrázolni belső mozgalmait, sorsát és környezetét, amelyben magam is dolgoztam.” Örömmel nyújtjuk át az immár klasszikussá vált mű legújabb kiadását fiatalabb és idősebb olvasóközönségünknek.

Hevesi Mihály - A ​nyelvtanulás művészetéről
Kedvcsinálónak ​íródott e könyv mindazok számára, akik idegen nyelv tanulására vagy tanítására adják a fejüket. Hogyan lesz hatékony a nyelvtanulás és nyelvtanítás? Milyen nyelvtanulási módszerek léteznek? Miért művészet a nyelvtanulás? A könyvből ötleteket meríthetünk egyéni nyelvtanulási stílusunk felépítéséhez és a nyelvtanulási stratégiánkhoz.. A hatékony nyelvtanulás csodamódszere nem létezik. De igenis lehet öröm a nyelvtanulás. Ezekről a nyelvtanulási és nyelvtanítási módszerekről szól a könyv. Miért ne menne könnyebben a nyelvtanulás, ha teszem azt, kedvenc regényünket olvassuk, vagy kedvenc filmünket nézzük meg az idegen nyelven? Részletesen olvashatunk LOMB KATÓ nyelvtanulási módszeréről, aki 5 nyelven szinkrontolmács volt, és további 12 nyelvvel is kereste a kenyerét. Továbbá a nyelvtanulásban átélt kudarc- és sikerélményeiről mesél VEKERDY TAMÁS, VUJITY TVRTKO, HABSBURG GYÖRGY, és SAM BETTS. A második részben megismerkedhetünk a nyelvtanulás holisztikus vagy humanisztikus módszereivel, a játékos nyelvtanulással, nyelvi játékokkal és részletesebben a Waldorf-iskola nyelvtanítási módszerével.

Csáki Béla - Dr. Iványi Károly - Szalay Dezső - Szellemi ​foglalkozások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gabnai Katalin - Ünnepigéző
Régi ​és gyakran visszatérő igény az iskolás korú gyermekek és a pedagógusok számára készült ünnepi előadásokat tartalmazó gyűjtemény. Az Ünnepigéző című kötetben található összeállítások az évről évre rendszeresen visszatérő ünnepségekre készült műsorokon kívül (tanévnyitó ünnepségek, november 7-i, április 4-i műsorok, anyáknapi és gyermeknapi megemlékezések) a gyerekek fantáziavilágát fejlesztő helyzetgyakorlatokat, dramatizált játékokat, népmesei hagyományokat idéző és a tábori úttörőélet sokszor merev vonásait karikírozó játékokat egybegyűjti. A kötet újszerű, az eddigi hasonló jellegű kiadványokról eltérő szemléletét a szabadtéri irodalmi játékok, foglalkozástervek dramaturgiai vázlata is jelzi, mely ügyességi próbákkal, akadályversenyekkel tarkított vetélkedőre is lehetőséget nyújt.

Sulyok Katalin - Feleselő ​generációk
Ez ​a könyv egy lelkiismeretes, felelősségtudattól áthatott újságíró szívós munkájának eredménye. Sulyok Katalin 1979-ben gyanútlanul belevágott egy vitába a szülő-gyerek kapcsolatról (a gyerekek felnőttsége idején), s a több ezer levél, amely ennek kapcsán a Nők Lapja címére érkezett, elárulta, hogy az egész problémakör súlyosabb, mint ahogy azt előzetesen gondolni lehetett. A Feleselő generációk e levelek és levélrészletek válogatott, hatásosan csoportosított gyűjteménye, Sulyok Katalin megértésre törekvő, de mindig emberségesen bíráló kommentárjaival.

Halák László - Jóra ​nevellek! Jóra nevellek?
Könyvünkben ​nem rendkívüli nevelési helyzetekkel, nem a nehezen nevelhető, a testi vagy szellemi fejlődésben elmaradt gyerekek nevelési problémáival foglalkozunk. Alaphelyzetnek tekintjük egészében egészséges társadalmi környezetünket, és az olyan nevelési helyzetet, amilyenbe közülünk bármelyik család kerülhet. A szerző útjukra indítja a szereplőket, akik azután jellemük, helyzetük kényszerítő erejétől sarkallva időnként kilépnek a történet keretéből, hogy vitába szálljanak a szerzővel is. Ilyen egyszerű különben az élet is. Ha a kedves olvasó kezébe veszi ezt a könyvet, ugyanezt fogja tenni. Amíg leköti a történet, együtt él a szereplőkkel: amint jelleménél, helyzeténél fogva nem élhet együtt velük, kilép a történetből és vitázni kezd a szerzővel. Ezt a vitát kívánta a szerző elősegíteni azzal, hogy a történetet számozott címszavakra bontotta, amelyeknek jegyzéke a könyv végén megtalálható.

Covers_246634
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Tanulmányok ​a neveléstudomány köréből 1978
Míg ​a sorozat előző kötete a folyamatos oktatási-nevelési reform tantervelméleti kérdéseivel foglalkozott, ez a mostani többrétű, témái változatosak. Mihály Ottó, Szarka József neveléselméleti tanulmányai után Zrinszky László a pedagógiai szaknyelv, Széchy Éva és Szebenyi Péterné a személyiségfogalomnak a szocialista pedagógiában betöltött szerepét, illetve fejlesztésének kérdéseit tárgyalja. Petrikás Árpád ls Hunyadi Györgyné írásai a nevelőmunka fejlesztését, illetve a kollektivitás alakulásának problémáit fejtegetik. Bábosik István az erkölcsi nevelés néhány elméleti dilemmájáról, Bíró Katalin pedig egy gyakorlati kísérletről számol be. A Majzik Lászlóné-Molnár Péter szerzőpár dolgozata a fizikai dolgozók gyermekei továbbtanulását befolyásoló tényezőket vizsgálja. A kötet anyaga a pedagógia területének szinte minden ágát érinti, s így a szakemberek széles körének ajánlható.

Sylvia Schneider - Válaszok ​szülőknek
Amit ​a szülők a kamaszok lelkéről, testéről, emberi kapcsolatairól, szexualitásáról tudni szeretnének. Sylvia Scheider könyve nem akar tudálékosan tanítani. Bele-beleolvasva művébe egyszercsak úgy fogják érezni, hogy már nincsenek egyedül, hanem egy értelmes jóbaráttal beszélgetnek. Ez talán a legtöbb, amit egy pedagógiai-lélektani könyvtől kaphat az ember.

Perjés István - Ollé János - Majorosi Anna - Tanárok ​iskolája
Ez ​a könyv azért született meg, mert hiszünk abban, hogy csak az a pedagógus keltheti fel és tarthatja életben tanítványaiban a tanulás örömét, aki maga is szeret tanulni. A tanulás tanítása és tanulása nem iskolai feladat, hanem egy életforma lehetősége. Az iskolai hétköznapok versenyfutásai az idővel azonban könnyen kimossák belőlünk ezt az örömöt, amit aztán alig győzünk visszaszerezni az újabb tanévekben és osztályokban. Munkánkkal ahhoz szeretnénk hozzájárulni, hogy a tanártovábbképzések is mind nagyobb örömforrásai legyenek szakmai életünknek. Ennek lehetőségeit próbáljuk meg elméletileg és egy általunk 1998-2000 között Fejér megyében lefolytatott továbbképzés-kutatás adataira támaszkodva körüljárni. Arra keresünk választ, hogy a továbbképzési piac szolgáltatói milyen igényfelmérő rendszer segítségével tudják leghatékonyabban kiszolgálni a keresleti oldalt: az iskolafenntartókat, az iskolákat és magukat a tanárokat.

Petrolay Margit - Gondolatok ​a gyermekirodalomról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Az ​egészség / Lélektan - nevelés / Sport és testkultúra
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth Zsuzsanna - Felvégi Emese - Még ​mindig tudok olvasni!
Szövegértési ​segédkönyv diákoknak, pedagógusoknak, felnőtteknek A magyar nyelv és irodalom érettségi vizsgán önálló feladat a szövegértés, ennek ellenére a diákok jelentős része problémákkal küszködik ezen a téren. Pedig korunkban mind a szövegértés, mind a szövegek létrehozásának képessége az egyén és a társadalom életminőségét és perspektíváit befolyásoló tényező, a szövegek megértése olyan alapvető kulturális kompetencia, amely az önálló tájékozódás, a kritikus gondolkodás és bármely tanulás feltétele. Ez a segédkönyv az elméleti háttér rövid tisztázása után feladatsorokkal és megoldókulccsal, valamint szakirodalom-jegyzékkel segíti mind a diákok, mind a tanárok munkáját.

Kiss Árpád - Műveltség ​és iskola
A ​könyv abból indul ki, hogy az oktatás napjainkban egyre egyetemesebbé válik, az iskolától pedig egyre inkább megköveteljük, hogy vezesse el hallgatóját a képessége és teljesítménye megengedte határokig. Miután tisztázza az alapfogalmakat, meggyőzően bizonyítja az iskolai tanulmányok jellegének megváltoztatását, a szelektáló iskola helyett az orientáló iskola térfoglalását és a sokoldalú műveltség megalapozásának szükségességét. Teszi pedig mindezt a jövőre való tekintettel, szemben számolni kell a tudomány és a technika további rohamos fejlődésével, ezzel párhuzamosan pedig az igények és az életforma gyors átalakulásával. Hogy az új módszerekkel és eszközökkel dolgozó pedagógus minden tanítványánál elérje az egész életen át tartó tanulásra való készséget és beállítottságot, annak feltétele a maitól sokban eltérő pedagógiai szemlélet. A szerző egész életét a gyakorlati nevelés szolgálatában töltötte; mindvégig a társadalmi igények szempontjából foglalkozik a nevelést befolyásoló tényezőkkel, lényeges összefüggéseket tár fel és elvezeti az olvasót a pedagógus hivatásának és nagy felelősségének felismeréséhez.

T%c3%b6rt%c3%a9nelem191490
Történelem ​IV. Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Történelem ​IV.
"Megértés, ​jó szándék, emberség minden nyelvi akadálytól független. Ez a legbiztosabb híd nemzet és nemzet, ember és ember között." Péchy Blanka

Dogossy Katalin - Baj ​van a gyerekkel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Sárvári Gáborné - Egészségvédelem
Könyvünk ​azokat az alapvető egészségtani ismereteket foglalja össze, amelyeket a Természetismeret tantárgy keretében kell elsajátítani a 4-6. osztályos tanulóknak. A könyv jól használható Hartdégenné Rieder Éva Természetismeret tankönyveihez.

Kollekciók