Ajax-loader

'pedagógia' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Monika Nemetschek - Isten ​a gyermek életében
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Chikán Zoltánné - A ​gondolkodás fejlesztése az anyanyelvi nevelésben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Csertő Aranka - Ecsédi András - Nagy József - Puppi József - Iskolaelőkészítő ​kompenzálás
A ​pszichológiai kutatások egyre több tényt tártak fel, amely szerint a gyermekek fejlődési lehetőségei kevéssé vannak kihasználva. Az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a környezet retardáló hatása 6-8 éves korig jóvátehetetlen károkat okozhat. Érthető, hogy e felismerések tudatosulása után, a hatvanas években világszerte hatalmas mozgalmak bontakoztak ki és terjedtek el az iskolába lépő korosztályok egyenlőbb esélyű iskolakezdése érdekében. Ám a kudarcok megmutatták: a probléma sokkal komplexebb, súlyosabb és nehezebb, semhogy néhány eljárási móddal számottevő eredményt lehetne elérni. A tapasztalatok a hetvenes évek elején arra a meggyőződésre vezettek, hogy az óvoda utolsó és az iskola első évfolyamait egységként kezelve az egész beiskolázási rendszert felül kell vizsgálni. Ennek eredményei olvashatók az "Iskolaelőkészítés és beiskolázás", a "Kompenzáló beiskolázási modell", a "PREFER" vizsgálati rendszer és az "5-6 éves gyermekeink iskolakészültsége" című kiadványokban. Ez a mostani kötet a kutatások befejező darabja. Ebben már arról van szó, hogy mi a teendő a pedagógiai munka folyamatában annak érdekében, hogy mérséklődjenek a sorsdöntő különbségek az iskolába lépő korosztályokban. Természetesen csak a lehetőségek és korlátok körvonalainak a fölvázolására vállalkozhattak a szerzők. Meggyőződésük szerint az iskolába lépő korosztályok szélsőséges heterogenitását mérsékelő kompenzatív óvoda megszületése szükséges és lehetséges. A kötet részletesen ismerteti a kísérlet tartalmát és módszereit, de a széles körű elterjesztés a jövő feladata, sok ezer gyakorló pedagógus alkotó munkájának eredménye lehet csak.

Péchy Blanka - Beszélni ​nehéz
Harminchat ​évvel ezelőtt, 1974-ben jelent meg e könyv első kiadásban, s azonnal nagy figyelmet keltett mind a nagyközönség, mind a szakemberek körében. Bárczi Géza, a 20. század egyik legjelentősebb hazai nyelvésze írta: Péchy Blanka könyve nem engedi a figyelmet ellankadni, és szinte észrevétlenül lopja bele az olvasó tudatába, hogy tárgya fontos, érdekes, érdemes vele foglalkozni, mert a művelt embernek legjellemzőbb vonásával, a beszédjével foglalkozik elmondja, saját maga hogyan ébredt rá a kérdés fontosságára rámutat a beszéd szépségéért folytatott küzdelem nehézségeire úgy ítéli, hogy érthető, ha a nyelvészek, nyelvművelők sokáig a nyelv anyagában, szerkezetében érvényesülő törvényszerűségek kutatásával foglalkoztak mennyivel inkább lép így előtérbe a beszéd ma, amikor a rádió meg a tévé által a közlések túlnyomó része élőszóban éri el a befogadót Péchy Blanka a helyes beszéd értelmi követelményeivel foglalkozik; annak a törvényeit, szabályait kereste évtizedeken át kívánatos, hogy könyve megérdemelt sikerrel találkozzék, és sokak lelkiismeretét fölébresztve hozzájáruljon a kulturált magyar beszéd igényeinek megnöveléséhez. A helyes magyar beszéd szenvedélyes harcosának, egy azóta is létező rádiósorozat megálmodójának és egykori munkatársának a könyve, amikor napvilágra került, nyelvészek egy egész csoportját is megnyilatkozásra késztette. Így a mostani kiadás e tanácskozás szövegét, továbbá egy Fónagy Ivánnal közösen készített és a hanglejtéssel foglalkozó tanulmányt is tartalmaz, emlékezések és egy értékelő tanulmány Elekfi László tollából zárja a kötetet. A Beszélni nehéz!-nek ezt az új kiadását azzal a figyelemfelhívó megjegyzéssel adjuk közre: Péchy Blanka könyvének az üzenete ma, a közbeszéd látványos romlása idején különösen időszerű!

Farkasinszky Teréz - Narkománia ​a gyermek- és fiatalkorban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Genevieve Painter - Tanítsuk ​a kisbabát!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Madarász Tiborné - Pólos László - Ruzsa Imre - A ​logika elemei
A ​szerzők a tankönyv írásakor több évtizedes tudományos és oktatómunkájuk tapasztalatait használták fel. Ezt a rövid logikatankönyvet elsősorban egyetemi, főiskolai hallgatóknak és gyakorló pedagógusoknak ajánljuk, továbbá azoknak is, akiknek fontos a világos fogalmazás, a tiszta, áttekinthető érvelés, a következtetések logikus vagy nem logikus voltának felismerése. A tankönyv logikai eszközök elsajátítására és használatára tanít az oktatásban és a gyakorlati életben egyaránt.

Bágyoni Attila - Varjas Edit - Okos ​szóval, türelemmel
"Ismeri ​a gyermekét, Kedves Olvasó? Tudja-e - kit utánoz? - mi szeretne lenni? - örül-e a jó bizonyítványnak? - vannak-e sikerélményei? - elegendő jutalmat kap-e? - ki mondta el neki, hogyan születnek a gyerekek? - szabadnak érzi-e magát? - ö is úgy nevelné a gyermekét, ahogyan Olvasónk nevelte öt? Bizonyára szeretné, ha gyermeke egészséges, boldog és sikeres ember volna. Halgassa meg az orvos és a pszichológus tanácsait!"

Zsidi Zoltán - Hagyjuk ​sorsára?
Kedves ​Olvasó! Ha már kézbe vette könyvemet, kérem, olvasson bele! Egy kicsit mindnyájan, én is, Ön is bizonyára néha a megszokottól eltérően viselkedünk. De miért tanúsítanak zavart magatartást a fiatalok? Erre keresem a választ könyvemben, és még arra, hogyan segíthetnének nekik. Könyvemet elsősorban a fiataloknak ajánlom: fiatal felnőtteknek, gyermek- és ifjúságvédelmi szakembereknek, szülőknek, nevelőknek, nevelésszociológusoknak, szociális munkásoknak, a fiatalkorúak bíráinak, ügyészeinek, ügyvédjeinek,rendőrtiszteknek, tiszteseknek, honvédségi kiképző- és nevelőtiszteknek, fiatalokkal foglalkozó orvosoknak, nővéreknek, büntetés-végrehajtó intézetek felügyelőinek és mindazon segítőknek, akik azonosulni tudnak a magatartás-zavaros fiatalokkal, átérzik eltérő, zavart magatartásukból fakadó gondjaikat. A szerző

Nagy Katalin - Igazságos, ​becsületes, bátor
Egy ​kandidátusi disszertáció keretei között megkíséreltem felmérni a nevelés eredményét a tanulók erkölcsi ítéletei vonatkozásában és összevetni a nevelés eredményét a tanulók erkölcsi ítéletei vonatkozásában és összevetni a nevelési célnak megfelelő, a reformdokumentumokban megfogalmazott nevelési követelményekkel. A kutatási téma megválasztását az objektív szükségleteken kívül egy szubjektív igény is befolyásolta: mint a nevelési tervet kidolgozó munkacsoport egy tagját engem is érdekelt, izgatott a "visszajelentés", mi a hatása, van-e eredménye a nevelés ezen újszerű dokumentuma felhasználásának? A nevelési követelmények, a "kell" oldalárál nézve: hogyan formálódott a gyerekek erkölcsi arculata? S a gyerekek erkölcsi arculatának ismeretében hogyan lehet megfogalmazni a következő követelményt. A kérdésekre vizsgálatok újabb kérdéseket adtak fel, adnak fel - gondolom - minden kutatónak. A disszertáció rövidített változatát azzal a céllal és reménnyel adom közre, hogy a vizsgálat adatai segítik majd az olvasót a tanulók megismerésében és jelenleginél jobb, differenciáltabb megítélésében.

Paul Innerhofer - Kis ​pszichológia szülőknek
Innerhofer ​hasznos, okos és közérthető pszichológiakönyvet írt a szülőknek. Megközelítése gyakorlati, hiszen a szerző a viselkedéslélektan hívének vallja magát. A mindennapi nevelési problémák, a sokszor csak későn észrevett zsákutcák kikerülése ad tanácsokat. Több tucatnyi példán illusztrálja a helytelen viselkedésláncok kialakulásának és leépítésének módjait. Szülő és gyermek, tanár és diák, kortárs-gyerekek és testvérek konfliktusait teszi nagyító alá. Részletesen elemzi a jutalmazás és büntetés helytelen, illetve helyes módjait. Pszichológus-tanácsadói tapasztalatait elsősorban az alkalmazkodási és teljesítményzavarok magyarázatában hasznosítja.

Majorossy Judit - Együtt ​az első osztályba
Ez ​a könyv az iskolába való együtt indulást hivatott elősegíteni a jövendő első osztályosoknak. Segíteni kíván a szülőknek, hogyan és miként vegye az akadályokat a gyermekkel együtt. Tanácsokat ad az óvodából az iskolába történő átmenet nehézségeinek leküzdésére. Olvasás, írás, matematika ismert fogalmak nekünk felnőtteknek, de együtt újra megtanulni nem is olyan könnyű. Ezt a szülő-gyermek közös házifeladatot kívánja a könyv példákkal és ötletekkel megkönnyíteni. Ajánlatokat találhatnak a gyermek napirendjére vonatkozóan lefekvéstől a reggeli iskolába indulásig, az otthoni szabadidő eltöltésre, a játékokra. Olvashatnak a következetességről, az adott szó jelentőségéről, a felelősségről. Megtudhatják, hogy mit is jelent a gyermekkel tanulni, hogyan érhetjük el, hogy örömet jelentsen a tudás megszerzése. Hogyan neveljük elsős fiúnkat, lányunkat, hogy kitartó és szorgalmas legyen. Bár a könyvben leírt nevelési módszer egy a sok közül, de igyekszik legjobb szándékkal választ adni mindazokra a felmerülő problémákra, melyeket az iskolábajárás újdonsága okoz mind a szülőknek, mind a gyerekeknek.

Zrinszky László - Pedagógusszerepek ​és változásaik
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

R. D. Laing - Beszélgetések ​gyerekekkel
R. ​D. Lainget aligha kell bemutatnunk: ő a _Gubancok_ és a _Tényleg szeretsz...?_ című kötetek nálunk is közismert és közkedvelt szerzője. Új könyvéről, amelyben két gyermekének, Natasának és Ádámnak beszélgetései olvashatóak, a következőket írja: "Mindig is kedvemet leletem a párbeszédben, a replikázásban, általában mindenféle kapcsolatban és kölcsönhatásban, szavakkal vagy szavak nélkül. Mégis, élete jelentős részét a kommunikáció árnyoldalainak, a (többnyire családon belüli) kommunikációs zavaroknak és kudarcoknak tanulmányozásával töltöttem... A dolog másik oldalát azonban korántsem vizsgálták meg ennyire alaposan. Értelmes lények örömteli társalgásának a nyelve bámulatosan összetett és változatos formákat képes ölteni... Ezért aztán nagy örömömre szolgál, hogy közreadhatom ezeket a beszélgetéseket, amelyek oly sok felszabadult és mégis komoly életörömöt fejeznek ki. Nem mintha olykor nem lennének kegyetlenek és vadak, nem mintha az élet sötét oldala mindenestül hiányoznék belőlük; a gyűlölet, a bosszú, a féltékenység, a kicsinyesség, az irigység, a rosszakarat s az élet egyéb mételyei azonban - én legalábbis így látom - nem győztek még bennünk... Minthogy ez a könyv szinte teljesen a gyermekek hangján szólal meg, remélem, hogy legalább annyi gyermek olvasója lesz, mint felnőtt, és mivel nem igényel tudományos-szakmai ismereteket, remélem, hogy nemcsak a pszichológusokhoz és pedagógusokhoz talál könnyen utat, hanem bárkihez."

Németh László - Pedagógiai ​írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Anton Szemjonovics Makarenko - Igor ​és társai
A ​világhírű regényről maga a világhírű pedagógus és író mondja el a legtalálóbb ismertetést: “Az Új ember kovácsában az a kérdés foglalkoztatott, hogyan ábrázoljam az embert a közösségben, hogyan ábrázoljam az ember harcát önmagával, a közösség harcát önmaga értékéért, saját arculatáért, hogyan mutassam be ezt a többé-kevésbé megfeszített küzdelmet. Az Igor és társaiban egészen más célokat követtem. Azt a nagyszerű közösséget akartam leírni, annak a közösségnek akartam ábrázolni belső mozgalmait, sorsát és környezetét, amelyben magam is dolgoztam.” Örömmel nyújtjuk át az immár klasszikussá vált mű legújabb kiadását fiatalabb és idősebb olvasóközönségünknek.

Dogossy Katalin - Baj ​van a gyerekkel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Rainer Winkel - Pedagógiai ​pszichiátria
A ​fiatal, tehetséges szerző, aki az esseni (NSZK) egyetem magántanára, ebben a művében két olyan tudományterületet kapcsol össze, melyeknek az első pillantásra kevés közük van egymáshoz: a pedagógiát és a pszichiátriát. Interdiszciplináris (tudományközi) elemzésekkel kimutatja, hogy e két tudomány szorosan összefügg egymással, és hogy az iskola - képletes kifejezéssel élve - gyakran a pszichiátriai szakrendelő "várószobája". Könyve nagy segítséget nyújthat a pedagógusoknak, a szülőknek és mindazoknak, akik jobban meg akarják érteni a neurózisokat és pszichózisokat, ill. az ezektől szenvedő fiatalokat. A megértés pedig - mint tudjuk - a segítés alapja.

Apáczai Csere János - Magyar ​logikácska
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Patricia Mennen - Dagmar Geisler - Az ​első szerelem
Az ​első szerelem csodálatos......és rengeteg kérdést hoz magával: Milyen lehet a csók, mi a szerelmi előjáték (petting), mit jelent lefeküdni valakivel? Kötelező-e a fogamzásgátlás? Hogyan védekezzünk az AIDS ellen? Mit tegyünk, ha a szerelem erőszakba csap át? Mikor van itt az ideje az "első alkalomnak"? Terhes vagyok - mit tegyek? Szakítottunk - hogyan tovább? Ha mindent tudsz a szexualitásról és a fogamzásgátlásról, a fiúk és a lányok testi-lelki felépítéséről, ha tisztában vagy érzéseiddel, és felkészültél arra, mi mindent hozhat magával egy kapcsolat, akkor az első szerelem felejthetetlen, szép korszaka lesz az életednek. Könyvünk nemcsak hasznos ismeretekkel és tanácsokkal lát el, hanem mint egy megértő barát, végigkísér az első szerelem rögös, de gyönyörű útján.

Péter Rózsa - Játék ​a végtelennel
Péter ​Rózsa a 20. századi magyar matematika egyik nagy alakja, 2005-ben lesz 100. évfordulója. Azok közé a kivételes egyéniségek közé tartozott, akik egyformán kiemelkedőt alkottak kutatóként, pedagógusként, és könyvíróként. Játék a végtelennel című könyvét elsősorban nem- matematikus érdeklődésű intellektuális embereknek szánta, melynek alapja Benedek Marcellel folytatott levelezése volt. Ezért úgy kellett írnia szeretett tárgyáról, hogy a komolyabb előképzettséggel nem rendelkező olvasók is követni tudják, s kedvüket leljék benne. Hogy kísérlete mennyire sikeres volt, az bizonyítja, hogy a számtalan magyar kiadáson túl tizenkét idegen nyelvre is lefordították, s hazánkban generációkkal szerettette meg a matematikát a könyv.

Csáki Béla - Dr. Iványi Károly - Szalay Dezső - Szellemi ​foglalkozások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gabnai Katalin - Ünnepigéző
Régi ​és gyakran visszatérő igény az iskolás korú gyermekek és a pedagógusok számára készült ünnepi előadásokat tartalmazó gyűjtemény. Az Ünnepigéző című kötetben található összeállítások az évről évre rendszeresen visszatérő ünnepségekre készült műsorokon kívül (tanévnyitó ünnepségek, november 7-i, április 4-i műsorok, anyáknapi és gyermeknapi megemlékezések) a gyerekek fantáziavilágát fejlesztő helyzetgyakorlatokat, dramatizált játékokat, népmesei hagyományokat idéző és a tábori úttörőélet sokszor merev vonásait karikírozó játékokat egybegyűjti. A kötet újszerű, az eddigi hasonló jellegű kiadványokról eltérő szemléletét a szabadtéri irodalmi játékok, foglalkozástervek dramaturgiai vázlata is jelzi, mely ügyességi próbákkal, akadályversenyekkel tarkított vetélkedőre is lehetőséget nyújt.

Sulyok Katalin - Feleselő ​generációk
Ez ​a könyv egy lelkiismeretes, felelősségtudattól áthatott újságíró szívós munkájának eredménye. Sulyok Katalin 1979-ben gyanútlanul belevágott egy vitába a szülő-gyerek kapcsolatról (a gyerekek felnőttsége idején), s a több ezer levél, amely ennek kapcsán a Nők Lapja címére érkezett, elárulta, hogy az egész problémakör súlyosabb, mint ahogy azt előzetesen gondolni lehetett. A Feleselő generációk e levelek és levélrészletek válogatott, hatásosan csoportosított gyűjteménye, Sulyok Katalin megértésre törekvő, de mindig emberségesen bíráló kommentárjaival.

Halák László - Jóra ​nevellek! Jóra nevellek?
Könyvünkben ​nem rendkívüli nevelési helyzetekkel, nem a nehezen nevelhető, a testi vagy szellemi fejlődésben elmaradt gyerekek nevelési problémáival foglalkozunk. Alaphelyzetnek tekintjük egészében egészséges társadalmi környezetünket, és az olyan nevelési helyzetet, amilyenbe közülünk bármelyik család kerülhet. A szerző útjukra indítja a szereplőket, akik azután jellemük, helyzetük kényszerítő erejétől sarkallva időnként kilépnek a történet keretéből, hogy vitába szálljanak a szerzővel is. Ilyen egyszerű különben az élet is. Ha a kedves olvasó kezébe veszi ezt a könyvet, ugyanezt fogja tenni. Amíg leköti a történet, együtt él a szereplőkkel: amint jelleménél, helyzeténél fogva nem élhet együtt velük, kilép a történetből és vitázni kezd a szerzővel. Ezt a vitát kívánta a szerző elősegíteni azzal, hogy a történetet számozott címszavakra bontotta, amelyeknek jegyzéke a könyv végén megtalálható.

Covers_246634
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Tanulmányok ​a neveléstudomány köréből 1978
Míg ​a sorozat előző kötete a folyamatos oktatási-nevelési reform tantervelméleti kérdéseivel foglalkozott, ez a mostani többrétű, témái változatosak. Mihály Ottó, Szarka József neveléselméleti tanulmányai után Zrinszky László a pedagógiai szaknyelv, Széchy Éva és Szebenyi Péterné a személyiségfogalomnak a szocialista pedagógiában betöltött szerepét, illetve fejlesztésének kérdéseit tárgyalja. Petrikás Árpád ls Hunyadi Györgyné írásai a nevelőmunka fejlesztését, illetve a kollektivitás alakulásának problémáit fejtegetik. Bábosik István az erkölcsi nevelés néhány elméleti dilemmájáról, Bíró Katalin pedig egy gyakorlati kísérletről számol be. A Majzik Lászlóné-Molnár Péter szerzőpár dolgozata a fizikai dolgozók gyermekei továbbtanulását befolyásoló tényezőket vizsgálja. A kötet anyaga a pedagógia területének szinte minden ágát érinti, s így a szakemberek széles körének ajánlható.

Sylvia Schneider - Válaszok ​szülőknek
Amit ​a szülők a kamaszok lelkéről, testéről, emberi kapcsolatairól, szexualitásáról tudni szeretnének. Sylvia Scheider könyve nem akar tudálékosan tanítani. Bele-beleolvasva művébe egyszercsak úgy fogják érezni, hogy már nincsenek egyedül, hanem egy értelmes jóbaráttal beszélgetnek. Ez talán a legtöbb, amit egy pedagógiai-lélektani könyvtől kaphat az ember.

Mészáros István - Németh András - Pukánszky Béla - Bevezetés ​a pedagógia és az iskoláztatás történetébe
A ​főiskolai tankönyv tíz nagy kormetszetű részben tekinti át az egyetemes és a magyar pedagógia történetét az őskortól napjainkig, az 1993-as oktatási törvény elfogadásáig bezárólag. Elsőként az őskori nevelés jellemzőit, az intézményes nevelés kezdeteit, majd az ókori folyammenti kultúrák (Mezopotámia, Egyiptom, India, Kína) mellett az ókori Görögország és Róma nevelési törekvéseit, kiemelkedő gondolkodóinak (szofisták, Szókratész, Platón, Arisztotelész) pedagógiai elméleteit ismerhetjük meg. A középkori műveltséget, embereszményt s azok közvetítésére vállalkozó intézményeket bemutató harmadik fejezetben kerül sor a magyar intézményes nevelés kezdeteinek beható taglalására. A reneszánsz és humanizmus, a reformáció és ellenreformáció kulturális törekvései, pedagógiai jellemzői kapcsán Rotterdami Erasmus, Juan Luis Vivcs, Michel de Montaigne és Luther nevelésről vallott nézeteit, pedagógiai törekvéseit is tárgyalja a mű. Terjedelmes fejezet foglalkozik az újkorban bekövetkezett pedagógiai nézetek változásaival, a nagy gondolkodók, Apáczai Csere János, Johannes Amos Comenius, John Locke, Rousseau, Helvetius és Pestalozzi gyermekekről, nevelésről vallott nézeteivel. Részfejezetében a magyar neveléstörténet 1616-1806 közötti alakulását, köztük az I. és a II. Ratio Educationist és Tessedik Sámuel Szarvason alkalmazott reformjait vizsgálja. Gazdag ismeretanyagot közvetít a 19. századi iskoláztatást és pedagógiatörténetet bemutató fejezet, amely néhány európai ország (Anglia, Franciaország, Oroszország, német nyelvterület) iskolaügyének és jelentős filozófusainak pedagógiára gyakorolt hatása mellett elsősorban a magyar neveléstörténetnek a századfordulóig bekövetkező maradandó törekvéseit kíséri figyelemmel. A századforduló utáni pedagógiatörténet a reformpedagógia kialakulását, fejlődését, iskolamodelljének és képviselőinek, valamint az elméleti pedagógia főbb irányzatainak részletes áttekintésére törekszik. A kötet az 1849-1919 közötti magyar neveléstörténetet Lubrich Ágost, Kármán Mór, Fináczy Ernő, Weszely Ödön, Prohászka Lajos pedagógiájának tükrében tekinti át, majd az 1919-1945 közötti, illetve az 1945 utáni, "szocialista" iskoláztatás történetének vázlatos bemutatásával zárul. - A lábjegyzetekkel kiegészülő, szakmai alapossága mellett olvasmányos, jól követhető stílusban megalkotott kötet - tanárképző főiskolák, egyetemek mellett széles körben beszerezhető kézikönyv értékű monográfia.

Perjés István - Ollé János - Majorosi Anna - Tanárok ​iskolája
Ez ​a könyv azért született meg, mert hiszünk abban, hogy csak az a pedagógus keltheti fel és tarthatja életben tanítványaiban a tanulás örömét, aki maga is szeret tanulni. A tanulás tanítása és tanulása nem iskolai feladat, hanem egy életforma lehetősége. Az iskolai hétköznapok versenyfutásai az idővel azonban könnyen kimossák belőlünk ezt az örömöt, amit aztán alig győzünk visszaszerezni az újabb tanévekben és osztályokban. Munkánkkal ahhoz szeretnénk hozzájárulni, hogy a tanártovábbképzések is mind nagyobb örömforrásai legyenek szakmai életünknek. Ennek lehetőségeit próbáljuk meg elméletileg és egy általunk 1998-2000 között Fejér megyében lefolytatott továbbképzés-kutatás adataira támaszkodva körüljárni. Arra keresünk választ, hogy a továbbképzési piac szolgáltatói milyen igényfelmérő rendszer segítségével tudják leghatékonyabban kiszolgálni a keresleti oldalt: az iskolafenntartókat, az iskolákat és magukat a tanárokat.

Petrolay Margit - Gondolatok ​a gyermekirodalomról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Az ​egészség / Lélektan - nevelés / Sport és testkultúra
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Koncz János - Pedagógushivatás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók