Ajax-loader

'pedagógia' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Szél Éva - Az ​egészséges gyermek fejlődése, táplálása, gondozása
A ​gyermek biológiai fejlődése és a gondozás gyakorlati ismereteinek elsajátításához szükséges információk.

Setényi János - A ​minőség kora
Kinek ​is szól könyvünk? Elsősorban azoknak az intézményvezetőknek, pedagógusoknak, helyi és országos oktatásirányítóknak és pedagógiai szakembereknek, akik úgy érzik, hogy a hagyományos iskolai működés nem ad választ számos szakmai kérdésükre. Azoknak, akik a 80-as és 90-es évek fontos változásain és divatos vitáin már keresztülküzdötték magukat, és most végre olyan dolgokkal akarnak foglalkozni, melyek az iskolafelhasználó diákok, szülők, fenntartók szolgálatáról szólnak. E könyv olvasásakor azok a kutatók is megszólíttatnak, akik felismerték a minőségről való gondolkodás szükségszerűségét, és keresik azokat az érintkezési pontokat, melyek az új elgondolásokat összekapcsolhatják a hazai pedagógiai hagyományokkal.

Péter Rózsa - Játék ​a végtelennel
Péter ​Rózsa a 20. századi magyar matematika egyik nagy alakja, 2005-ben lesz 100. évfordulója. Azok közé a kivételes egyéniségek közé tartozott, akik egyformán kiemelkedőt alkottak kutatóként, pedagógusként, és könyvíróként. Játék a végtelennel című könyvét elsősorban nem- matematikus érdeklődésű intellektuális embereknek szánta, melynek alapja Benedek Marcellel folytatott levelezése volt. Ezért úgy kellett írnia szeretett tárgyáról, hogy a komolyabb előképzettséggel nem rendelkező olvasók is követni tudják, s kedvüket leljék benne. Hogy kísérlete mennyire sikeres volt, az bizonyítja, hogy a számtalan magyar kiadáson túl tizenkét idegen nyelvre is lefordították, s hazánkban generációkkal szerettette meg a matematikát a könyv.

Szalóky Béláné - Gondolatok ​a gyermekközpontú napközi otthonról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bagdy Emőke - Kövi Zsuzsanna - Mirnics Zsuzsanna - A ​tehetség kibontakozása
Egy ​könyv, amely a tehetség tiszteletében, megbecsülésében és szeretetében született. Másként közelit, mint a legtöbb, a tehetséges személyiséggel foglalkozó írás, mert egyrészt a jövő reménységeire, a fiatal tehetségekre koncentrál, másrészt szokatlan optikából: a fény és árnyék összetartozására, az eredetiség és a mögötte meghúzódó problémavilág sajátosságaira hívja fel a figyelmet. Amit feltár a tehetséges fiatalokra jellemző, közös vonásokból, azt az egyedi problémamintázatokkal, e páratlan belső világ egyedi jellemzőinek finom megmutatásával teszi teljesebbé. Miben más és új, miért fontos ez a könyv? Mert cselekvő módon, segítő gyakorlattal szolgálja a tehetség szabad kibontakozását. Nagykiterjedésű hazai kutatás nyomán a szerzők száz fiatal esetében igazolják a személyiség fejlődését elősegítő pszichológiai szolgálat eredményességét. Bizonyítékokon alapuló eredményeikből felragyog az az érték, hogy a tehetség abban is különleges, ahogyan csekély segítségre hatalmas pozitív változással válaszol. A könyv minden szülőt és a nevelő munkában részt vevő szakembert megszólít, gyakorlati ötleteket adva a tehetségfejlesztésben alkalmazható intervenciókkal, lehetőségekkel kapcsolatban.

Szilágyi Vilmos - Mélylélektan ​és nevelés
Tartalom Bevezetés A ​mélylélektan kialakulása és fejlődése (Pedagógiai szempontú történeti áttekintés) Társadalmi feltételek, tudományos előzmények Freud útja az idegenlélektantól a pszichoanalízisig A "pszichoanalitikus neveléstan" fejlődése A pszichoanalízis alkalmazása a nevelésben A gyermekanalízis Nevelési tanácsadás és gyermekvédelem A pszichoanalitikus nevelés önrevíziója A mai mélylélektani irányzatok és a pedagógia A Freud utáni freudizmus Az indiviudálpszichológia A "komplex-pszichológia" A neopszichoanalízis Sorsanalízis, létanalízis és egyéb irányzatok Mélylélektani személyiségfelfogások A személyiség struktúrája és dinamikája A gépi modell "Ösztöndinamika" és "libido-ökonómia" Veszélyelhárítás, feszültségcsökkentés, konfliktusfeldolgozás Az individuálpszichológia személyiségképe A komplex-pszichológia személyiségképe Újabb mélylélektani személyiségteóriák Karakterológia és tipológia Libidofejlődés és jellem A "karakteranalízis" (W. Reich) Individuálpszichológiai típustan (A. Adler) A komplex-pszichológia típustana (C. G. Jung) Neopszichoanalitikus karakterológiák és tipológiák A személyiségfejlődés mélylélektani elméletei A pszichoanalízis fejlődéspszichológiája Biológiai preformizmus és fáziselmélet Freudnál A "libidofejlődés" mint a személyiségfejlődés alapjai Az Ödipusz-konfliktus szerepe a személyiségfejlődésben A latencia periódustól a genitális fázisig A "realitásérzék" fejlődése Individuálpszichológia és személyiségfejlődés Pszichikus fejlődés és egyéniesülés (Individuáció) Neposzichoanalikus fejlődéselméletek Alapkonfliktus és önmegvalósítás Az énállapotok és éndinamizmusok fejlődése Az epigenetikus elv és a normatív válságok A szülő és a társak szerepe a gyermeki fejlődésben A "mélylélektanilag megalapozott nevelés" problémája Általános megjegyzések a mélylélektan pedagógiai alkalmazásáról Szempontok és módszerek a gyermek megismeréséhez Nevelhetőség, nevelési célok és feladatok A nevelés szubjektív tényező. Attitűdök és módszerek A tudattalan szerepe a nevelésben Megengedés és korlátozás. A tekintély problémája A nevelő mint magatartási modell A családi nevelés problémái és alternatívái Az intézményes nevelés - és a mélylélektan Az óvodai nevelés Az iskola pszichés klímája. Nevelés és mentálhigiénia Az indulatáttétel szerepe az iskolában A feszültséglevezetés és szublimálás elősegítése Közösségalakítás és csoportdinamika Tanítás és tanulási problémák Tanulás és motiváció A tanulási gátlások Gyermekotthoni nevelés A summerhilli kísérlet Tehetségesek és nehezen nevelhetők A nevelési tanácsadás Felnőttnevelés, felnőttoktatás Összefoglalás helyett Fontosabb mélylélektani szakkifejezések magyarázata Irodalomjegyzék

Vekerdy Tamás - Érzelmi ​biztonság
Vajon ​mire van szükség ahhoz, hogy gyerekeink érvényesüljenek, beváljanak az életben? Valóban annyi mindenre, és olyan eszeveszett tempóban, mint azt a világ ma sugallja? Vekerdy Tamás szerint a válasz: nem. Nem az lesz sike­res felnőtt, aki kisgyerekkorában már fel­nőtt módon hajtott és teljesített, hanem az, aki teljes értékű kisgyerekéletet élhetett. Szülőként az érzelmi biztonság megadása a legjobb lehetőségünk arra, hogy megvédjük gyerekeinket a normálisnál nagyobb mértékű szorongástól, a sodródástól, a személytelen, így személyiséget roncsoló kapcsolatoktól. Aki érzelmi biztonságban, testi-lelki értelemben ölelő melegségben nő fel, az gyerekként és később felnőttként is jóval eredményesebben tudja megoldani és kiegyensúlyozottabban átvészelni az élet nehézségeit.  „Sokszor és sokfelé »tartottam előadást« a Nyitott Akadémia szervezésében. Azért tettem idézőjelbe a »tartottam előadást«, mert sokkal szívesebben mondanám így: beszélgettem. Ebbe a könyvbe tíz ilyen »előadás« – beszélgetés – szövege került bele, írott, szerkesztett formában. Szerzőtársaim mindazok a szülők, nagyszülők és gyerekek, óvónő, tanító és tanár kollégák, akikkel a rendelés, az óvoda-iskola látogatás óráiban vagy az »előadásokon« találkoztam, beszélgettem. (És persze remek szerkesztőm, aki írássá simította az élőszót.) Ha tehát találnak valami jót ebben a kötetben, azt maguknak köszönjék mindazok, akik az elmúlt években, évtizedekben szóba álltak velem, ha tévedésekre bukkannak, azt az én számlámra írják. Ott korlátolt maradtam. Nem tudtam a másik véleményt – a magamé mellé – el- és befogadni.” Vekerdy Tamás

Monika Nemetschek - Isten ​a gyermek életében
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Farkasinszky Teréz - Narkománia ​a gyermek- és fiatalkorban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zsidi Zoltán - Hagyjuk ​sorsára?
Kedves ​Olvasó! Ha már kézbe vette könyvemet, kérem, olvasson bele! Egy kicsit mindnyájan, én is, Ön is bizonyára néha a megszokottól eltérően viselkedünk. De miért tanúsítanak zavart magatartást a fiatalok? Erre keresem a választ könyvemben, és még arra, hogyan segíthetnének nekik. Könyvemet elsősorban a fiataloknak ajánlom: fiatal felnőtteknek, gyermek- és ifjúságvédelmi szakembereknek, szülőknek, nevelőknek, nevelésszociológusoknak, szociális munkásoknak, a fiatalkorúak bíráinak, ügyészeinek, ügyvédjeinek,rendőrtiszteknek, tiszteseknek, honvédségi kiképző- és nevelőtiszteknek, fiatalokkal foglalkozó orvosoknak, nővéreknek, büntetés-végrehajtó intézetek felügyelőinek és mindazon segítőknek, akik azonosulni tudnak a magatartás-zavaros fiatalokkal, átérzik eltérő, zavart magatartásukból fakadó gondjaikat. A szerző

J. S. Bruner - Új ​utak az oktatás elméletéhez
A ​korszerű oktatáselmélet kialakítását szorgalmazó kutatók munkái közül Bruner könyvét azért tartjuk időszerűnek és igen figyelemreméltónak, mert elsősorban neveléslélektani szempontokat érvényesít. Bruner pszichológus és gyakorló tanár –, a Harvard egyetem professzora. A nálunk most kibontakozó oktatási–pedagógiai reformtörekvések megértését, számos szempontját alátámasztják e kötet érvei, a szerző tapasztalatai. Felfogása igen konstruktív: az elgépiesedő, az adathalmazokat közvetítő oktatási formák helyett az oktatási anyag gondolkodásra és felfedezésekre serkentő struktúrájának felépítését szorgalmazza. Nyolc esszében dolgozza fel ötéves kutató munkájának eredményeit, melyekben harcot indít a megszokott és kényelmes oktatási formák ellen. Alapvetően az értelmi fejlődés vizsgálatával foglalkozik. Így, ez a könyv érdekes összevetésre ad majd lehetőséget a nálunk is ismert szovjet tudósok (Rubinstein, Leontyev, Zankov stb.) és a mi Kelemen Lászlónk hasonló témájú koncepciójával, sőt a Piaget és Wallon Válogatott tanulmányai-ban található neveléslélektani elvekkel.

Zrinszky László - Pedagógusszerepek ​és változásaik
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Németh László - Pedagógiai ​írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Anton Szemjonovics Makarenko - Igor ​és társai
A ​világhírű regényről maga a világhírű pedagógus és író mondja el a legtalálóbb ismertetést: “Az Új ember kovácsában az a kérdés foglalkoztatott, hogyan ábrázoljam az embert a közösségben, hogyan ábrázoljam az ember harcát önmagával, a közösség harcát önmaga értékéért, saját arculatáért, hogyan mutassam be ezt a többé-kevésbé megfeszített küzdelmet. Az Igor és társaiban egészen más célokat követtem. Azt a nagyszerű közösséget akartam leírni, annak a közösségnek akartam ábrázolni belső mozgalmait, sorsát és környezetét, amelyben magam is dolgoztam.” Örömmel nyújtjuk át az immár klasszikussá vált mű legújabb kiadását fiatalabb és idősebb olvasóközönségünknek.

Hevesi Mihály - A ​nyelvtanulás művészetéről
Kedvcsinálónak ​íródott e könyv mindazok számára, akik idegen nyelv tanulására vagy tanítására adják a fejüket. Hogyan lesz hatékony a nyelvtanulás és nyelvtanítás? Milyen nyelvtanulási módszerek léteznek? Miért művészet a nyelvtanulás? A könyvből ötleteket meríthetünk egyéni nyelvtanulási stílusunk felépítéséhez és a nyelvtanulási stratégiánkhoz.. A hatékony nyelvtanulás csodamódszere nem létezik. De igenis lehet öröm a nyelvtanulás. Ezekről a nyelvtanulási és nyelvtanítási módszerekről szól a könyv. Miért ne menne könnyebben a nyelvtanulás, ha teszem azt, kedvenc regényünket olvassuk, vagy kedvenc filmünket nézzük meg az idegen nyelven? Részletesen olvashatunk LOMB KATÓ nyelvtanulási módszeréről, aki 5 nyelven szinkrontolmács volt, és további 12 nyelvvel is kereste a kenyerét. Továbbá a nyelvtanulásban átélt kudarc- és sikerélményeiről mesél VEKERDY TAMÁS, VUJITY TVRTKO, HABSBURG GYÖRGY, és SAM BETTS. A második részben megismerkedhetünk a nyelvtanulás holisztikus vagy humanisztikus módszereivel, a játékos nyelvtanulással, nyelvi játékokkal és részletesebben a Waldorf-iskola nyelvtanítási módszerével.

Csáki Béla - Dr. Iványi Károly - Szalay Dezső - Szellemi ​foglalkozások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gabnai Katalin - Ünnepigéző
Régi ​és gyakran visszatérő igény az iskolás korú gyermekek és a pedagógusok számára készült ünnepi előadásokat tartalmazó gyűjtemény. Az Ünnepigéző című kötetben található összeállítások az évről évre rendszeresen visszatérő ünnepségekre készült műsorokon kívül (tanévnyitó ünnepségek, november 7-i, április 4-i műsorok, anyáknapi és gyermeknapi megemlékezések) a gyerekek fantáziavilágát fejlesztő helyzetgyakorlatokat, dramatizált játékokat, népmesei hagyományokat idéző és a tábori úttörőélet sokszor merev vonásait karikírozó játékokat egybegyűjti. A kötet újszerű, az eddigi hasonló jellegű kiadványokról eltérő szemléletét a szabadtéri irodalmi játékok, foglalkozástervek dramaturgiai vázlata is jelzi, mely ügyességi próbákkal, akadályversenyekkel tarkított vetélkedőre is lehetőséget nyújt.

Sulyok Katalin - Feleselő ​generációk
Ez ​a könyv egy lelkiismeretes, felelősségtudattól áthatott újságíró szívós munkájának eredménye. Sulyok Katalin 1979-ben gyanútlanul belevágott egy vitába a szülő-gyerek kapcsolatról (a gyerekek felnőttsége idején), s a több ezer levél, amely ennek kapcsán a Nők Lapja címére érkezett, elárulta, hogy az egész problémakör súlyosabb, mint ahogy azt előzetesen gondolni lehetett. A Feleselő generációk e levelek és levélrészletek válogatott, hatásosan csoportosított gyűjteménye, Sulyok Katalin megértésre törekvő, de mindig emberségesen bíráló kommentárjaival.

Covers_246634
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Tanulmányok ​a neveléstudomány köréből 1978
Míg ​a sorozat előző kötete a folyamatos oktatási-nevelési reform tantervelméleti kérdéseivel foglalkozott, ez a mostani többrétű, témái változatosak. Mihály Ottó, Szarka József neveléselméleti tanulmányai után Zrinszky László a pedagógiai szaknyelv, Széchy Éva és Szebenyi Péterné a személyiségfogalomnak a szocialista pedagógiában betöltött szerepét, illetve fejlesztésének kérdéseit tárgyalja. Petrikás Árpád ls Hunyadi Györgyné írásai a nevelőmunka fejlesztését, illetve a kollektivitás alakulásának problémáit fejtegetik. Bábosik István az erkölcsi nevelés néhány elméleti dilemmájáról, Bíró Katalin pedig egy gyakorlati kísérletről számol be. A Majzik Lászlóné-Molnár Péter szerzőpár dolgozata a fizikai dolgozók gyermekei továbbtanulását befolyásoló tényezőket vizsgálja. A kötet anyaga a pedagógia területének szinte minden ágát érinti, s így a szakemberek széles körének ajánlható.

Sylvia Schneider - Válaszok ​szülőknek
Amit ​a szülők a kamaszok lelkéről, testéről, emberi kapcsolatairól, szexualitásáról tudni szeretnének. Sylvia Scheider könyve nem akar tudálékosan tanítani. Bele-beleolvasva művébe egyszercsak úgy fogják érezni, hogy már nincsenek egyedül, hanem egy értelmes jóbaráttal beszélgetnek. Ez talán a legtöbb, amit egy pedagógiai-lélektani könyvtől kaphat az ember.

Perjés István - Ollé János - Majorosi Anna - Tanárok ​iskolája
Ez ​a könyv azért született meg, mert hiszünk abban, hogy csak az a pedagógus keltheti fel és tarthatja életben tanítványaiban a tanulás örömét, aki maga is szeret tanulni. A tanulás tanítása és tanulása nem iskolai feladat, hanem egy életforma lehetősége. Az iskolai hétköznapok versenyfutásai az idővel azonban könnyen kimossák belőlünk ezt az örömöt, amit aztán alig győzünk visszaszerezni az újabb tanévekben és osztályokban. Munkánkkal ahhoz szeretnénk hozzájárulni, hogy a tanártovábbképzések is mind nagyobb örömforrásai legyenek szakmai életünknek. Ennek lehetőségeit próbáljuk meg elméletileg és egy általunk 1998-2000 között Fejér megyében lefolytatott továbbképzés-kutatás adataira támaszkodva körüljárni. Arra keresünk választ, hogy a továbbképzési piac szolgáltatói milyen igényfelmérő rendszer segítségével tudják leghatékonyabban kiszolgálni a keresleti oldalt: az iskolafenntartókat, az iskolákat és magukat a tanárokat.

Ismeretlen szerző - Az ​egészség / Lélektan - nevelés / Sport és testkultúra
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth Zsuzsanna - Felvégi Emese - Még ​mindig tudok olvasni!
Szövegértési ​segédkönyv diákoknak, pedagógusoknak, felnőtteknek A magyar nyelv és irodalom érettségi vizsgán önálló feladat a szövegértés, ennek ellenére a diákok jelentős része problémákkal küszködik ezen a téren. Pedig korunkban mind a szövegértés, mind a szövegek létrehozásának képessége az egyén és a társadalom életminőségét és perspektíváit befolyásoló tényező, a szövegek megértése olyan alapvető kulturális kompetencia, amely az önálló tájékozódás, a kritikus gondolkodás és bármely tanulás feltétele. Ez a segédkönyv az elméleti háttér rövid tisztázása után feladatsorokkal és megoldókulccsal, valamint szakirodalom-jegyzékkel segíti mind a diákok, mind a tanárok munkáját.

Deli Éva - Buda Mariann - Tanulástanítás?
Amióta ​iskola létezik, talán még soha nem volt a tanulásnak akkora súlya, jelentősége, mint manapság, hiszen a jövőnk alakulását erőteljesen befolyásolja, hogyan boldogulunk az iskolában. A tanulás egyre nagyobb teret követel magának. Sok időt töltünk az iskolapadban, s a tanulásnak a munkába állással egyáltalán nem szakad vége - sőt! De vajon tudunk-e tanulni? Még soha nem voltak ilyen sokan azok, akiknek kisebb-nagyobb gondjaik vannak a tanulással, akik nehezen tudnak eleget tenni a követelményeknek, akik számára a tanulás nem öröm, hanem keserves munka. Lehet-e ezen változtatni? Lehet-e a tanulás örömteli, élvezetes tevékenység is? Könyvünk ezt a célt szolgálja! A szerzők, a kiscsoportos tanulási tréningek tapasztalatait összefoglalva, mindenki számára szolgálnak fontos és hasznos tanulságokkal. Könyvünket, mely módszerében, hangvételében és céljában oly nagyon különbözik a piacon található tanulásmódszertani és gondolkodásfejlesztési kiadványoktól, ajánljuk mindenkinek, akinek kapcsolata van a tanulással - akár diákként, akár tanárként, akár szülőként!

Kiss Árpád - Műveltség ​és iskola
A ​könyv abból indul ki, hogy az oktatás napjainkban egyre egyetemesebbé válik, az iskolától pedig egyre inkább megköveteljük, hogy vezesse el hallgatóját a képessége és teljesítménye megengedte határokig. Miután tisztázza az alapfogalmakat, meggyőzően bizonyítja az iskolai tanulmányok jellegének megváltoztatását, a szelektáló iskola helyett az orientáló iskola térfoglalását és a sokoldalú műveltség megalapozásának szükségességét. Teszi pedig mindezt a jövőre való tekintettel, szemben számolni kell a tudomány és a technika további rohamos fejlődésével, ezzel párhuzamosan pedig az igények és az életforma gyors átalakulásával. Hogy az új módszerekkel és eszközökkel dolgozó pedagógus minden tanítványánál elérje az egész életen át tartó tanulásra való készséget és beállítottságot, annak feltétele a maitól sokban eltérő pedagógiai szemlélet. A szerző egész életét a gyakorlati nevelés szolgálatában töltötte; mindvégig a társadalmi igények szempontjából foglalkozik a nevelést befolyásoló tényezőkkel, lényeges összefüggéseket tár fel és elvezeti az olvasót a pedagógus hivatásának és nagy felelősségének felismeréséhez.

T%c3%b6rt%c3%a9nelem191490
Történelem ​IV. Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Történelem ​IV.
"Megértés, ​jó szándék, emberség minden nyelvi akadálytól független. Ez a legbiztosabb híd nemzet és nemzet, ember és ember között." Péchy Blanka

Dogossy Katalin - Baj ​van a gyerekkel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Sárvári Gáborné - Egészségvédelem
Könyvünk ​azokat az alapvető egészségtani ismereteket foglalja össze, amelyeket a Természetismeret tantárgy keretében kell elsajátítani a 4-6. osztályos tanulóknak. A könyv jól használható Hartdégenné Rieder Éva Természetismeret tankönyveihez.

Pappné Gazdag Zsuzsanna - Újabb ​Utánzó gyakorlatok
Gyakorlatgyűjtemény ​sorozatunk hetedik kötete a jellegüknél fogva hasonló, utánzáson alapuló gyakorlatokat gyűjti össze. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez.

Farkas Katalin - Dr. Lajkó Lajosné - Gyermeki ​jog a boldogsághoz
Ismerjük-e ​igazán a gyermekek jogait? - ötlik fel a kérdés abban, aki kézbeveszi ezt a tanulmányt, melyet a "Gyermeki jog a boldogsághoz" címmel összegzett dr. Farkas Katalin és dr. Lajkó Lajosné. Igen aktuális a mindennapi élet adta téma, melynek a szerzők által választott kérdőíves feldolgozása igen hasznos lehet minden nevelő számára. A gyermekek jogait nemzetközi szinten először az 1924-es Genfi Nyilatkozatban ismerték fel. A genfi deklaráció öt alapelve képezte az alapját az ENSZ-közgyűlés által 1959. november 20-án egyhangúlag elfogadott Gyermeki Jog Deklarációjának. A gyermekek jogai szerves részei az emberi jogoknak, alapelemeik az 1948-ban elfogadott Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatában is jelen vannak. Az ENSZ-közgyűlés 1979-ben felkérte az Emberi Jogok Bizottságának Genfben megalakult munkacsoportját, hogy a lengyel kormány által előterjesztett egyezménytervezetet vizsgálja meg, melynek bevezetését és 35 cikkelyét - mely a tanulmány mellékletében olvasható - 1987. márciusában fogadták el.

Sally Goddard Blythe - Reflexek, ​tanulás és viselkedés
Betekintés ​a gyermeki elmébe - a tanulási és magatartási problémák nem-invazív megoldása Több mint húsz éve már annak, hogy A.E. Tansley feltette a kérdést: Miért nem figyel a legtöbb pedagógus az iskolások pszichológiai és szociális problémái mellett arra is, vajon elég fejlett-e a gyermek idegrendszere az elvárásokhoz és a követelményekhez? Ez a kérdés irányította Peter Blythe figyelmét a Neurofiziológiai Pszichológiai Intézetben a tanulás és a viselkedés fizikai alapjainak tanulmányozására. Arra a következtetésre jutott, hogy a primitív (túlélő) és a testtartási reflexek felismerése és vizsgálata komoly segítséget jelenthet az orvosok, pszichológusok, pedagógusok és a szülők számára abban, hogy megértsék, miért marad le egy gyermek a korcsoportjától. Ez a könyv nemcsak arra tanítja meg a szülőket és szakembereket, hogy felismerjék a nehézségek és az elmaradás okát, hanem arra is, miként, milyen gyakorlatokkal segítsék, fejlesszék a gyermeket. Sally Goddard a Neurofiziológiai Pszichológiai Intézet igazgatónője iskolák százaiban vezette be módszerét, amelyet számos, az emberi idegrendszer fejleszthetőségét bizonyító kutatás is alátámaszt. Azóta, hogy az Intézet gondolkodásmódja közkinccsé vált, pedagógusok ezrei vették át az ún. Goddard-módszert és alkalmazzák gyümölcsözően Svédországban, Németországban, Ausztráliában és az Egyesült Államokban. A módszer azon a gondolaton alapul, hogy csak megfelelő idegrendszeri fejlettséggel rendelkező gyermekeknél alkalmazhatóak hatásosan a különböző oktatási módszerek. Az ilyen gyermek fejlődik, előrehalad, ellentétben azzal a gyermekkel, akinél olyan reflexek is érvényesülnek, amelyeket már régen "ki kellett volna nőnie". A Goddard-módszer alkalmazói megkeresik, hogy miért marad le egy gyermek a korosztályától, majd megfelelő gyakorlatokkal fejlesztik az idegrendszerét, és ezáltal felzárkóztatják, sikerélményekhez juttatják őt.

Kovács Sándor - Az ​iskolaműködés elemzése és fejlesztése
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók