'pedagógia' címkével ellátott könyvek a rukkolán
Ligeti Róbert - Az írástanulás pszichológiája
Változik-e a kézírás jelentősége és jövője a tudományos-technikai forradalom információözönében?
Szükséges-e az írástanulás reformja?
Milyen írásminta felel meg legjobban az ember élettani felépítésének, az információ-átadás eszközeként használható, dinamikus kézírás kialakulásának?
Az olvasással párhuzamosan vagy késleltetve tanulják meg a gyermekek az írást?
Milyen körülmények okozhatnak írászavarokat, és hogyan kerülhető el kialakulásuk?
Dr. Ligeti Róbert pszichológus -- "A maci olvas" globális olvasástanulási kísérlet révén is ismertté vált módszertani szakember -- könyvében az írástanulás élettani és pszichológiai alapjait ismerteti. A fenti kérdésekre a nemzetközi és hazai kutatások alapján keresi a választ. Szándékáról ezt írja: " A kézírás tanulásásnak várható és sokáig el nem odázható reformja előkészítéseként szánjuk ezt a munkát, hogy a pedagógusok véleményüket minél több ismeret birtokában nyilváníthassák."
Ismeretlen szerző - Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe
Egy olyan kézikönyvet kap kézhez az Olvasó, amely felöleli a pedagógiai kutatás minden lényeges kérdését. A kézikönyv hasznos segítője a vizsgára készülő egyetemi és főiskolai hallgatóknak, a diákköri dolgozatot, diplomamunkát vagy éppen doktori disszertációt készítő pedagógusjelölteknek. Az Olvasó többek között megismerkedhet a tudományos kutatás tervezésének és publikálásának lényeges kérdéseivel; a pedagógiai kísérlet, a megfigyelés, a tesztkészítés, a tartalomelemzés, az interjúkészítés és a kérdőíves kikérdezés metodikájával; a leíró és a matematikai statisztika alapvető módszereivel. A könyvet a kutatásban és a pedagógusképzésben nagy tapasztalattal rendelkező egyetemi oktatók írták.
Anton Szemjonovics Makarenko - Pedagógiai hősköltemény
"... Az új ember kovácsa nagy művészi alkotás. Ez minden olvasó közvetlen véleménye... hatásában az eredeti és meggyőző élettartalom gazdagsága a közvetlen döntő mozzanat... felépítése olyan eseményekből áll, amelyek nem kapcsolódnak mesévé és mégis szerves egységet alkotnak. A mű minden részletet nagyszabású realizmussal ábrázol, lényegében azért mégis tipikus megtestesítője az >>eszmei<< irodalomnak\" - írja Lukács György Makarenko könyvéről szóló tanulmányában.
Péter Rózsa - Játék a végtelennel
Péter Rózsa a 20. századi magyar matematika egyik nagy alakja, 2005-ben lesz 100. évfordulója. Azok közé a kivételes egyéniségek közé tartozott, akik egyformán kiemelkedőt alkottak kutatóként, pedagógusként, és könyvíróként. Játék a végtelennel című könyvét elsősorban nem- matematikus érdeklődésű intellektuális embereknek szánta, melynek alapja Benedek Marcellel folytatott levelezése volt. Ezért úgy kellett írnia szeretett tárgyáról, hogy a komolyabb előképzettséggel nem rendelkező olvasók is követni tudják, s kedvüket leljék benne. Hogy kísérlete mennyire sikeres volt, az bizonyítja, hogy a számtalan magyar kiadáson túl tizenkét idegen nyelvre is lefordították, s hazánkban generációkkal szerettette meg a matematikát a könyv.
Kodály Zoltán - A zene mindenkié
"Mi a magunk lábán akarunk állni, és az egész világ kultúrájából azt akarjuk felszívni, ami nekünk használ, ami minket táplál, erősít. Amiből megtanuljuk a magunk lényegét minél teljesebben kifejezni."(Kodály Zoltán: A zene mindenkié Zeneműkiadó Bp. 1975. 31.p)
N. H. Kleinbaum - Holt Költők Társasága
A nagy sikerű film alapján készült regény hősei amerikai diákok, a patináns Welton Akadémia tanulói. Todd Anderson és barátai számára új világ kezdődik, amikor új angoltanáruk, John Keating biztatására kezükbe veszik sorsuk irányítását. Keating példája nyomán felélesztik a hajdani titkos diákklub, a Holt Költők Társaságának hagyományait, s az iskola merev szellemiségével, no meg a szülői terrorral szembeszegülve végre szabad folyást engedhetnek érzelmeiknek, kipróbálhatják önmagukat. Hamarosan kiderül azonban, hogy a tekintélyelvű világban a frissiben megízlelt szabadság tragikus következményekre vezet...
M. Nádasi Mária - Adaptivitás az oktatásban
Sem pedagógusnak, sem gyereknek nem könnyű az iskolában, ha a nálunk nagy hagyományokkal rendelkező egységes tanítás-tanulásszervezésben folyik az oktatás. Nem könnyű, mert az együtt tanított diákok a tanulásra való felkészültség, motiváltság szempontjából különböznek egymástól. Ha erre a pedagógus nem tud vagy nem akar tekintettel lenni, akkor a tanulók teljesítménye garantáltan széles körben fog szóródni a kitűnőtől akár a bukásig, az oktatás folyamatát pedig pedagógus-tanuló konfliktusok fogják végigkísérni. Ráadásul mind a pedagógusok, mind a tanulók belefáradnak a tanításba, tanulásba, kiábrándulnak az iskolából mint élettérből. Ez a könyv arra vállalkozik, hogy ennek a helyzetnek a meghaladásához adjon elméleti fogódzókat is, gyakorlati segítséget is. Ennek érdekében kísérletet tesz a kapcsolódó fogalomrendszeren belül az egységesség, a differenciálás, az adaptivitás értelmezésére a zárt és a nyílt oktatás körülményei között, majd részletesen foglalkozik az adaptivitás megvalósíthatóságával a napi gyakorlatban - kitérve mind a tanulók, mind a pedagógusok, mind a szülők szempontjaira.
Setényi János - A minőség kora
Kinek is szól könyvünk? Elsősorban azoknak az intézményvezetőknek, pedagógusoknak, helyi és országos oktatásirányítóknak és pedagógiai szakembereknek, akik úgy érzik, hogy a hagyományos iskolai működés nem ad választ számos szakmai kérdésükre. Azoknak, akik a 80-as és 90-es évek fontos változásain és divatos vitáin már keresztülküzdötték magukat, és most végre olyan dolgokkal akarnak foglalkozni, melyek az iskolafelhasználó diákok, szülők, fenntartók szolgálatáról szólnak.
E könyv olvasásakor azok a kutatók is megszólíttatnak, akik felismerték a minőségről való gondolkodás szükségszerűségét, és keresik azokat az érintkezési pontokat, melyek az új elgondolásokat összekapcsolhatják a hazai pedagógiai hagyományokkal.
Vekerdy Tamás - Kicsikről nagyoknak 1.
A neves pszichológus könyve a kezdetektől az iskoláskor küszöbéig kíséri el a gyereket – és vele együtt a szülőt – azon az érdekes, izgalmas, olykor fárasztó, mégis nagyon szép felfedezőúton, amelynek során a kicsiből nagy lesz. Segít felismerni a buktatókat, és megmutatja, hogyan tehetjük ezt az időszakot olyanná, hogy a gyermekünk érzelmileg és értelmileg minél kiegyensúlyozottabban fejlődhessen. Tanácsai hozzásegítenek ahhoz, hogy a kisgyerekkor ne csak a gyermeket, de a szülőt is életre szóló élményekkel gazdagítsa.
„Csak a sokat és jól játszó kisgyerek tud majd jól és elmélyülten gondolkozni.”
Bagdy Emőke - Kövi Zsuzsanna - Mirnics Zsuzsanna - A tehetség kibontakozása
Egy könyv, amely a tehetség tiszteletében, megbecsülésében és szeretetében született. Másként közelit, mint a legtöbb, a tehetséges személyiséggel foglalkozó írás, mert egyrészt a jövő reménységeire, a fiatal tehetségekre koncentrál, másrészt szokatlan optikából: a fény és árnyék összetartozására, az eredetiség és a mögötte meghúzódó problémavilág sajátosságaira hívja fel a figyelmet. Amit feltár a tehetséges fiatalokra jellemző, közös vonásokból, azt az egyedi problémamintázatokkal, e páratlan belső világ egyedi jellemzőinek finom megmutatásával teszi teljesebbé.
Miben más és új, miért fontos ez a könyv? Mert cselekvő módon, segítő gyakorlattal szolgálja a tehetség szabad kibontakozását. Nagykiterjedésű hazai kutatás nyomán a szerzők száz fiatal esetében igazolják a személyiség fejlődését elősegítő pszichológiai szolgálat eredményességét. Bizonyítékokon alapuló eredményeikből felragyog az az érték, hogy a tehetség abban is különleges, ahogyan csekély segítségre hatalmas pozitív változással válaszol.
A könyv minden szülőt és a nevelő munkában részt vevő szakembert megszólít, gyakorlati ötleteket adva a tehetségfejlesztésben alkalmazható intervenciókkal, lehetőségekkel kapcsolatban.
Szilágyi Vilmos - Mélylélektan és nevelés
Tartalom
Bevezetés
A mélylélektan kialakulása és fejlődése (Pedagógiai szempontú történeti áttekintés)
Társadalmi feltételek, tudományos előzmények
Freud útja az idegenlélektantól a pszichoanalízisig
A "pszichoanalitikus neveléstan" fejlődése
A pszichoanalízis alkalmazása a nevelésben
A gyermekanalízis
Nevelési tanácsadás és gyermekvédelem
A pszichoanalitikus nevelés önrevíziója
A mai mélylélektani irányzatok és a pedagógia
A Freud utáni freudizmus
Az indiviudálpszichológia
A "komplex-pszichológia"
A neopszichoanalízis
Sorsanalízis, létanalízis és egyéb irányzatok
Mélylélektani személyiségfelfogások
A személyiség struktúrája és dinamikája
A gépi modell
"Ösztöndinamika" és "libido-ökonómia"
Veszélyelhárítás, feszültségcsökkentés, konfliktusfeldolgozás
Az individuálpszichológia személyiségképe
A komplex-pszichológia személyiségképe
Újabb mélylélektani személyiségteóriák
Karakterológia és tipológia
Libidofejlődés és jellem
A "karakteranalízis" (W. Reich)
Individuálpszichológiai típustan (A. Adler)
A komplex-pszichológia típustana (C. G. Jung)
Neopszichoanalitikus karakterológiák és tipológiák
A személyiségfejlődés mélylélektani elméletei
A pszichoanalízis fejlődéspszichológiája
Biológiai preformizmus és fáziselmélet Freudnál
A "libidofejlődés" mint a személyiségfejlődés alapjai
Az Ödipusz-konfliktus szerepe a személyiségfejlődésben
A latencia periódustól a genitális fázisig
A "realitásérzék" fejlődése
Individuálpszichológia és személyiségfejlődés
Pszichikus fejlődés és egyéniesülés (Individuáció)
Neposzichoanalikus fejlődéselméletek
Alapkonfliktus és önmegvalósítás
Az énállapotok és éndinamizmusok fejlődése
Az epigenetikus elv és a normatív válságok
A szülő és a társak szerepe a gyermeki fejlődésben
A "mélylélektanilag megalapozott nevelés" problémája
Általános megjegyzések a mélylélektan pedagógiai alkalmazásáról
Szempontok és módszerek a gyermek megismeréséhez
Nevelhetőség, nevelési célok és feladatok
A nevelés szubjektív tényező. Attitűdök és módszerek
A tudattalan szerepe a nevelésben
Megengedés és korlátozás. A tekintély problémája
A nevelő mint magatartási modell
A családi nevelés problémái és alternatívái
Az intézményes nevelés - és a mélylélektan
Az óvodai nevelés
Az iskola pszichés klímája. Nevelés és mentálhigiénia
Az indulatáttétel szerepe az iskolában
A feszültséglevezetés és szublimálás elősegítése
Közösségalakítás és csoportdinamika
Tanítás és tanulási problémák
Tanulás és motiváció
A tanulási gátlások
Gyermekotthoni nevelés
A summerhilli kísérlet
Tehetségesek és nehezen nevelhetők
A nevelési tanácsadás
Felnőttnevelés, felnőttoktatás
Összefoglalás helyett
Fontosabb mélylélektani szakkifejezések magyarázata
Irodalomjegyzék
Vekerdy Tamás - Érzelmi biztonság
Vajon mire van szükség ahhoz, hogy gyerekeink érvényesüljenek, beváljanak az életben? Valóban annyi mindenre, és olyan eszeveszett tempóban, mint azt a világ ma sugallja?
Vekerdy Tamás szerint a válasz: nem. Nem az lesz sikeres felnőtt, aki kisgyerekkorában már felnőtt módon hajtott és teljesített, hanem az, aki teljes értékű kisgyerekéletet élhetett.
Szülőként az érzelmi biztonság megadása a legjobb lehetőségünk arra, hogy megvédjük gyerekeinket a normálisnál nagyobb mértékű szorongástól, a sodródástól, a személytelen, így személyiséget roncsoló kapcsolatoktól.
Aki érzelmi biztonságban, testi-lelki értelemben ölelő melegségben nő fel, az gyerekként és később felnőttként is jóval eredményesebben tudja megoldani és kiegyensúlyozottabban átvészelni az élet nehézségeit.
„Sokszor és sokfelé »tartottam előadást« a Nyitott Akadémia szervezésében. Azért tettem idézőjelbe a »tartottam előadást«, mert sokkal szívesebben mondanám így: beszélgettem. Ebbe a könyvbe tíz ilyen »előadás« – beszélgetés – szövege került bele, írott, szerkesztett formában.
Szerzőtársaim mindazok a szülők, nagyszülők és gyerekek, óvónő, tanító és tanár kollégák, akikkel a rendelés, az óvoda-iskola látogatás óráiban vagy az »előadásokon« találkoztam, beszélgettem. (És persze remek szerkesztőm, aki írássá simította az élőszót.)
Ha tehát találnak valami jót ebben a kötetben, azt maguknak köszönjék mindazok, akik az elmúlt években, évtizedekben szóba álltak velem, ha tévedésekre bukkannak, azt az én számlámra írják. Ott korlátolt maradtam. Nem tudtam a másik véleményt – a magamé mellé – el- és befogadni.”
Vekerdy Tamás
Zsidi Zoltán - Hagyjuk sorsára?
Kedves Olvasó!
Ha már kézbe vette könyvemet, kérem, olvasson bele!
Egy kicsit mindnyájan, én is, Ön is bizonyára néha a megszokottól eltérően viselkedünk. De miért tanúsítanak zavart magatartást a fiatalok? Erre keresem a választ könyvemben, és még arra, hogyan segíthetnének nekik.
Könyvemet elsősorban a fiataloknak ajánlom: fiatal felnőtteknek, gyermek- és ifjúságvédelmi szakembereknek, szülőknek, nevelőknek, nevelésszociológusoknak, szociális munkásoknak, a fiatalkorúak bíráinak, ügyészeinek, ügyvédjeinek,rendőrtiszteknek, tiszteseknek, honvédségi kiképző- és nevelőtiszteknek, fiatalokkal foglalkozó orvosoknak, nővéreknek, büntetés-végrehajtó intézetek felügyelőinek és mindazon segítőknek, akik azonosulni tudnak a magatartás-zavaros fiatalokkal, átérzik eltérő, zavart magatartásukból fakadó gondjaikat.
A szerző
J. S. Bruner - Új utak az oktatás elméletéhez
A korszerű oktatáselmélet kialakítását szorgalmazó kutatók munkái közül Bruner könyvét azért tartjuk időszerűnek és igen figyelemreméltónak, mert elsősorban neveléslélektani szempontokat érvényesít. Bruner pszichológus és gyakorló tanár –, a Harvard egyetem professzora. A nálunk most kibontakozó oktatási–pedagógiai reformtörekvések megértését, számos szempontját alátámasztják e kötet érvei, a szerző tapasztalatai. Felfogása igen konstruktív: az elgépiesedő, az adathalmazokat közvetítő oktatási formák helyett az oktatási anyag gondolkodásra és felfedezésekre serkentő struktúrájának felépítését szorgalmazza.
Nyolc esszében dolgozza fel ötéves kutató munkájának eredményeit, melyekben harcot indít a megszokott és kényelmes oktatási formák ellen. Alapvetően az értelmi fejlődés vizsgálatával foglalkozik. Így, ez a könyv érdekes összevetésre ad majd lehetőséget a nálunk is ismert szovjet tudósok (Rubinstein, Leontyev, Zankov stb.) és a mi Kelemen Lászlónk hasonló témájú koncepciójával, sőt a Piaget és Wallon Válogatott tanulmányai-ban található neveléslélektani elvekkel.
Zrinszky László - Pedagógusszerepek és változásaik
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Németh László - Pedagógiai írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Gabnai Katalin - Ünnepigéző
Régi és gyakran visszatérő igény az iskolás korú gyermekek és a pedagógusok számára készült ünnepi előadásokat tartalmazó gyűjtemény. Az Ünnepigéző című kötetben található összeállítások az évről évre rendszeresen visszatérő ünnepségekre készült műsorokon kívül (tanévnyitó ünnepségek, november 7-i, április 4-i műsorok, anyáknapi és gyermeknapi megemlékezések) a gyerekek fantáziavilágát fejlesztő helyzetgyakorlatokat, dramatizált játékokat, népmesei hagyományokat idéző és a tábori úttörőélet sokszor merev vonásait karikírozó játékokat egybegyűjti. A kötet újszerű, az eddigi hasonló jellegű kiadványokról eltérő szemléletét a szabadtéri irodalmi játékok, foglalkozástervek dramaturgiai vázlata is jelzi, mely ügyességi próbákkal, akadályversenyekkel tarkított vetélkedőre is lehetőséget nyújt.
Sulyok Katalin - Feleselő generációk
Ez a könyv egy lelkiismeretes, felelősségtudattól áthatott újságíró szívós munkájának eredménye. Sulyok Katalin 1979-ben gyanútlanul belevágott egy vitába a szülő-gyerek kapcsolatról (a gyerekek felnőttsége idején), s a több ezer levél, amely ennek kapcsán a Nők Lapja címére érkezett, elárulta, hogy az egész problémakör súlyosabb, mint ahogy azt előzetesen gondolni lehetett. A Feleselő generációk e levelek és levélrészletek válogatott, hatásosan csoportosított gyűjteménye, Sulyok Katalin megértésre törekvő, de mindig emberségesen bíráló kommentárjaival.
Perjés István - Ollé János - Majorosi Anna - Tanárok iskolája
Ez a könyv azért született meg, mert hiszünk abban, hogy csak az a pedagógus keltheti fel és tarthatja életben tanítványaiban a tanulás örömét, aki maga is szeret tanulni. A tanulás tanítása és tanulása nem iskolai feladat, hanem egy életforma lehetősége. Az iskolai hétköznapok versenyfutásai az idővel azonban könnyen kimossák belőlünk ezt az örömöt, amit aztán alig győzünk visszaszerezni az újabb tanévekben és osztályokban. Munkánkkal ahhoz szeretnénk hozzájárulni, hogy a tanártovábbképzések is mind nagyobb örömforrásai legyenek szakmai életünknek. Ennek lehetőségeit próbáljuk meg elméletileg és egy általunk 1998-2000 között Fejér megyében lefolytatott továbbképzés-kutatás adataira támaszkodva körüljárni. Arra keresünk választ, hogy a továbbképzési piac szolgáltatói milyen igényfelmérő rendszer segítségével tudják leghatékonyabban kiszolgálni a keresleti oldalt: az iskolafenntartókat, az iskolákat és magukat a tanárokat.
Ismeretlen szerző - Az egészség / Lélektan - nevelés / Sport és testkultúra
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Horváth Zsuzsanna - Felvégi Emese - Még mindig tudok olvasni!
Szövegértési segédkönyv diákoknak, pedagógusoknak, felnőtteknek A magyar nyelv és irodalom érettségi vizsgán önálló feladat a szövegértés, ennek ellenére a diákok jelentős része problémákkal küszködik ezen a téren. Pedig korunkban mind a szövegértés, mind a szövegek létrehozásának képessége az egyén és a társadalom életminőségét és perspektíváit befolyásoló tényező, a szövegek megértése olyan alapvető kulturális kompetencia, amely az önálló tájékozódás, a kritikus gondolkodás és bármely tanulás feltétele. Ez a segédkönyv az elméleti háttér rövid tisztázása után feladatsorokkal és megoldókulccsal, valamint szakirodalom-jegyzékkel segíti mind a diákok, mind a tanárok munkáját.
Deli Éva - Buda Mariann - Tanulástanítás?
Amióta iskola létezik, talán még soha nem volt a tanulásnak akkora súlya, jelentősége, mint manapság, hiszen a jövőnk alakulását erőteljesen befolyásolja, hogyan boldogulunk az iskolában. A tanulás egyre nagyobb teret követel magának. Sok időt töltünk az iskolapadban, s a tanulásnak a munkába állással egyáltalán nem szakad vége - sőt! De vajon tudunk-e tanulni?
Még soha nem voltak ilyen sokan azok, akiknek kisebb-nagyobb gondjaik vannak a tanulással, akik nehezen tudnak eleget tenni a követelményeknek, akik számára a tanulás nem öröm, hanem keserves munka. Lehet-e ezen változtatni?
Lehet-e a tanulás örömteli, élvezetes tevékenység is? Könyvünk ezt a célt szolgálja!
A szerzők, a kiscsoportos tanulási tréningek tapasztalatait összefoglalva, mindenki számára szolgálnak fontos és hasznos tanulságokkal. Könyvünket, mely módszerében, hangvételében és céljában oly nagyon különbözik a piacon található tanulásmódszertani és gondolkodásfejlesztési kiadványoktól, ajánljuk mindenkinek, akinek kapcsolata van a tanulással - akár diákként, akár tanárként, akár szülőként!
Kiss Árpád - Műveltség és iskola
A könyv abból indul ki, hogy az oktatás napjainkban egyre egyetemesebbé válik, az iskolától pedig egyre inkább megköveteljük, hogy vezesse el hallgatóját a képessége és teljesítménye megengedte határokig. Miután tisztázza az alapfogalmakat, meggyőzően bizonyítja az iskolai tanulmányok jellegének megváltoztatását, a szelektáló iskola helyett az orientáló iskola térfoglalását és a sokoldalú műveltség megalapozásának szükségességét. Teszi pedig mindezt a jövőre való tekintettel, szemben számolni kell a tudomány és a technika további rohamos fejlődésével, ezzel párhuzamosan pedig az igények és az életforma gyors átalakulásával.
Hogy az új módszerekkel és eszközökkel dolgozó pedagógus minden tanítványánál elérje az egész életen át tartó tanulásra való készséget és beállítottságot, annak feltétele a maitól sokban eltérő pedagógiai szemlélet.
A szerző egész életét a gyakorlati nevelés szolgálatában töltötte; mindvégig a társadalmi igények szempontjából foglalkozik a nevelést befolyásoló tényezőkkel, lényeges összefüggéseket tár fel és elvezeti az olvasót a pedagógus hivatásának és nagy felelősségének felismeréséhez.
Dogossy Katalin - Baj van a gyerekkel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Sárvári Gáborné - Egészségvédelem
Könyvünk azokat az alapvető egészségtani ismereteket foglalja össze, amelyeket a Természetismeret tantárgy keretében kell elsajátítani a 4-6. osztályos tanulóknak.
A könyv jól használható Hartdégenné Rieder Éva Természetismeret tankönyveihez.
Pappné Gazdag Zsuzsanna - Újabb Utánzó gyakorlatok
Gyakorlatgyűjtemény sorozatunk hetedik kötete a jellegüknél fogva hasonló, utánzáson alapuló gyakorlatokat gyűjti össze. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez.
Farkas Katalin - Dr. Lajkó Lajosné - Gyermeki jog a boldogsághoz
Ismerjük-e igazán a gyermekek jogait? - ötlik fel a kérdés abban, aki kézbeveszi ezt a tanulmányt, melyet a "Gyermeki jog a boldogsághoz" címmel összegzett dr. Farkas Katalin és dr. Lajkó Lajosné.
Igen aktuális a mindennapi élet adta téma, melynek a szerzők által választott kérdőíves feldolgozása igen hasznos lehet minden nevelő számára.
A gyermekek jogait nemzetközi szinten először az 1924-es Genfi Nyilatkozatban ismerték fel. A genfi deklaráció öt alapelve képezte az alapját az ENSZ-közgyűlés által 1959. november 20-án egyhangúlag elfogadott Gyermeki Jog Deklarációjának. A gyermekek jogai szerves részei az emberi jogoknak, alapelemeik az 1948-ban elfogadott Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatában is jelen vannak. Az ENSZ-közgyűlés 1979-ben felkérte az Emberi Jogok Bizottságának Genfben megalakult munkacsoportját, hogy a lengyel kormány által előterjesztett egyezménytervezetet vizsgálja meg, melynek bevezetését és 35 cikkelyét - mely a tanulmány mellékletében olvasható - 1987. márciusában fogadták el.
Kovács Sándor - Az iskolaműködés elemzése és fejlesztése
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Sákovicsné Dömölky Lídia - A gyermek harmóniája
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Peter Bednorz - Martin Schuster - Bevezetés a tanulás lélektanába
Könyvünk szemléletes áttekintést nyújt a tanulás pszichológiai elméleteiről. A szerzők különféle hagyományos és modern megközelítésmódokat tárgyalnak, empirikusan és kísérleti úton is igazolva őket. E bemutatás során a szomszédos tudományágakat, így a neuropszichológiát, az agykutatást, a kogniciós tudományokat, illetve a mesterséges intelligenciára irányuló kutatásokat sem hagyják figyelmen kívül. Megmutatják ezen felül, hogy az alapkutatás eredményei miképpen hasznosíthatók számos alkalmazási területen, ideértve az iskolát, a pszichiátriát, valamint a pszichoterápiát.
Peter Bednorz pszichológus a Kölni Egyetem Pszichológiai Intézetének tudományos munkatársa és megbízott oktatója. Martin Schuster professzor, pszichológus, a Kölni Egyetem Neveléstudományi Tanszékén oktat.
Ismeretlen szerző - Nevelj jedit!
Valóban olyan vonzó iskola a Roxfort, ahol mindennaposak a tanári zaklatások és ahol halálos csapdák leselkednek a diákokra? Milyenek is valójában a roxforti tanárok és mennyire is erkölcsösek Voldemort ellenfelei? Miben hasonlít és miben különbözik a Messzi-messzi Galaxis jedinevelése a Trónok harca westerosi mesterek rendjétől? Megfelel-e a tesztelmélet alapvetéseinek a Star Trek Kobayashi-Maru próbája? Ölve vagy ülve jó az éjfúria, s milyen tantárgyakat oktatna a Hibbant-szigeteki "új iskola"? Pennywise vagy a felsőbbéves zaklatók okoznak nagyobb lelki törést a diákokban? Milyen is lenne a Xavier professzor mutánsiskolájának pedagógiai programja? Milyen tudásokat preferál a Csillagközi invázió és a Végjáték képzési rendszere?
A sci-fi politológiája kapcsán felvetett gondolatkísérlet és a fantasztikus világok utazása tovább folytatódik. Tóth Csaba, A sci-fi politológiája és a Fantasztikus világok című könyvek szerzőjének ajánlásával ezúttal tíz, a nevelés-oktatás területének avatott kutatója mutatja be a sci-fi, a fantasy és a horror világának iskolai és iskolán túli tanulási sajátosságait. A Nagy Ádám szerkesztésében megjelenő antológia további szerzői Boráros-Bakucz András, Feleky Mirkó, Galuska László, Pál Horváth László, Karlowits-Juhász Orchidea, Körtvélyesi Franciska, Lőrincz Andrea, Melinda Mikusová és Svitek Szilárd.
Sr. Maria Terez Csepregi - Hogyan énekeljünk együtt hittanórán
Az alapvető muzikalitás minden ember veleszületett sajátja, ezért felelősek vagyunk ezen képességek kibontakoztatásáért, tovább fejlesztéséért, így szükséges tanulnunk és továbbadnunk a zenélés, éneklés örömét, mert a vidámságon és a tartalmas, színes közösségi tevékenységen túl az éneklés és az énekes játékok sokoldalúan fejlesztik a gyermeki személyiséget. Ahhoz, hogy ezt megadhassuk a gyerekeknek, szükséges az énekpedagógiai módszerek megismerése, elsajátítása. Mivel az ének-zene mind pszichológiai, mind élettani hatásokkal bír, ezért terápiás célú fejlesztésre is használható. Az ének-zene egészen páratlan személyiség-formáló hatását leginkább a zeneiskolák növendékei, illetve a sok éven át kórusban éneklők bizonyítják. Fontos tehát, hogy ezt a kincset rejtő lehetőséget amelyet az éneklés nyújt a hitrenevelés folyamatában is alapkőnek tekintsük, és használjuk is a katekézis minden területén.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 120731
- Egyéb idegennyelvű könyvek 13169
- Ezotéria 13585
- Fantasy 32722
- Felnőtt 18+ 12696
- Gyermek 23631
- Humor 13604
- Ifjúsági 37324
- Kortárs 47846
- Krimi 15842
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 16433
- Képregény 21619
- Novellák 13230
- Romantikus 50798
- Sci-fi 14761
- Szórakoztató irodalom 45450
- Tudomány és Természet 28710
- Történelem 16337
- Vallás, mitológia 19780
- Életrajzok, visszaemlékezések 16799