Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Karl Erik Rosengren - Kommunikáció
Rosengren ​könyve világos és árnyalt bevezetést nyújt a kommunikáció egyre fontosabbá váló tudományába. Áttekinthető, jól kereshető szerkezetével és tiszta, világos szövegezésével méltán népszerű tankönyv az észak-európai főiskolák és egyetemek mellett immár a magyar felsőoktatásban is. A Társadalmi kommunikáció sorozat szerkesztői olyan könyveket kívánnak az olvasó kezébe adni, amelyek egyszerű stílusukkal, világos szerkezetükkel és gazdag tartalmukkal hasznosan forgathatók középiskolában és egyetemen egyaránt. Ugyanakkor haszonnal forgathatja mindenki – az iskolán kívül is –, akit érdekelnek az emberi és így szükségképpen a társadalmi kommunikáció kérdései.

Forrai Sándor - FORRAI SÁNDORNÉ - S. FORRAI REGE - Gépírás ​számítógépen I.
A ​tankönyv egyrészt a kerettantervi képzés gazdasági és szolgáltatási szakterület számára készült, az „Információkezelés” c. tantárgyhoz a 9–10. osztály számára, másrészt minden ügyviteli szakképzésben alkalmas a „Gépírás” tantárgy oktatásához. A tankönyv tartalmilag 3 részre bontható: először a gépírástanulás megkezdéséhez szükséges szövegszerkesztési alapismeretekkel foglalkozik, majd a tízujjas vakírás elsajátíttatása következik, részletes módszertani útmutatás segítségével, végül ügyvitel-technikai ismeretek következnek.

Forrai Sándor - FORRAI SÁNDORNÉ - S. FORRAI REGE - Irodai gépírás számítógépen II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jónás Ilona - Pál Viktor - Vízvári Albertné - Szöllősy László - Földrajz ​10
Az ​MS-2625U kiadói kódú kötetünk az MS-2625 Földrajz 10. tankönyv NAT 2012 szerint átdolgozott változata. A tartalom frissült, a világgazdasági folyamatok tárgyalásakor már a gazdasági válság értékelése és tapasztalatai is megjelennek. A kötet 32 oldallal bővült.

Jónás Ilona - Kovács Lászlóné - Vízvári Albertné - Földrajz ​9.
A ​kozmikus és természetföldrajzi környezetünk témakörét feldolgozó kilencedikes könyv legfőbb célja tudatosítani a tanulókban, hogy a Föld egységes rendszer, amelyben az ember természeti és társadalmi lényként él, s ennek következtében átalakítja környezetét. A könyv ezért az általános természetföldrajzi és a társadalmi-gazdasági folyamatok összefüggéseit, az időbeli és térbeli változások vizsgálatát helyezi a középpontba. A természetföldrajzi jelenségeket, folyamatokat, törvényszerűségeket nemcsak a szaktudomány nézőpontjából, hanem belső egymásra hatásukban vizsgálja és vizsgáltatja: ezzel elsajátíttatja a földrajzi-környezeti gondolkodás lényegét. A tizedikes könyv a 21. század elején jellemző gazdasági, társadalmi folyamatok és a Földet fenyegető globális problémák megismeréséhez és megértéséhez nyújt segítséget a tanulóknak. A könyv a gazdasági élet alapfogalmait bemutató fejezettel kezdődik, majd a régiók, országcsoportok és a környezeti problémák tárgyalása során is a társadalmi-gazdasági folyamatok összefüggéseit és azok következményeinek feltárását helyezi a középpontba. A sokszínű és változatos feladatanyag célja a tanulók gondolkodási képességeinek fejlesztése és a sokoldalú ismeretszerzés gyakorlattá emelése. A leckék elején fogalomtár segíti az ismeretek felelevenítését, rendszerezését. A rendkívül gazdag, színes ábra- és képanyag jól segítheti a jelenségek értelmezését, megértését.

Jónás Ilona - Kovács Lászlóné - Mészáros Rezsőné - Vízvári Albertné - Földrajz ​7. osztály
A ​kompetenciafejlesztő feladatokkal bővült tankönyvcsalád 7. osztályban a Kontinensek földrajza témakört dolgozza fel. Célja a tanulók földrajzi-környezeti gondolkodásának fejlesztése, a környezet és az emberiség kulturális örökségének védelmére nevelése. A tankönyvek az ismereteket részletezés helyett – megtartva életközeli és gyakorlatorientált voltukat – problémakörök, vezérfonalak köré rendezik. Az egyszerűsítések, általánosítások mellett ezért nagyobb szerepet kaptak a tipikus tájak, amelyek a modellekben való gondolkodás példáit kínálják.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció tankönyv a 11-12. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció tankönyv a 7-8. évfolyam számára
A _Magyar ​nyelv és kommunikáció_ című tankönyvcsalád tagjai - melyek a 11-18 éves diákoknak készülnek - a korábbi anyanyelvi tankönyvek nemes hagyományait megőrző, korszerű szemléletű, új tankönyvek. A nyelvi ismeretanyag minden évfolyamon kommunikációs témakörökkel bővül. A gyakorlatokban érvényesül a nyelvhasználat-központúság és a szövegszemlélet. A tankönyvek részletes helyesírási és nyelvhelyességi tudnivalókat tanítanak. Az elméleti leckék és a munkafüzeti gyakorlatok bevezetnek a különféle szövegtípusok megismerésébe és szerkesztésébe. Az önálló tanulást összefoglalások, ellenőrző kérdéssorok és felelettervek segítik. A változatos forrású szemléltető szövegek, a színes rajzok, ábrák is azt a célt szolgálják, hogy a diákok szívesen és minél hatékonyabban tanuljanak ezekből a tankönyvektől. A tankönyvcsomag 2-2 évfolyamonként _tankönyv_et, _tanári kézikönyv_et, _tanári feladatgyűjtemény_t és évfolyamonként _munkafüzet_et, _feladatlapok_at kínál.

Bora Gyula - Nemerkényi Antal - Magyarország ​földrajza a középiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bernek Ágnes - Nemerkényi Antal - Sárfalvi Béla - Bora Gyula - Társadalomföldrajz ​a szakközépiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 11
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Czapáry Endre - Gyapjas Ferenc - Matematika ​a középiskolák 11-12. évfolyama számára
Az ​emelt szintű érettségire készülők a tananyag egy részét a "normál" tankönyvben apró betűvel szedve, másik részét, ebben a kiegészítő tankönyvben találhatják meg. A tankönyv felépítése hasonló a "normál" tankönyv felépítéséhez. A kidolgozott, bevezető feladatokat a tananyag követi. A tankönyvhöz példatár is készült, raktári száma NT-14311/FGY/1. A tankönyv történeti érdekességeket és irodalomjegyzéket is tartalmaz.

Covers_194426
Themen ​1 Kursbuch Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Themen ​1 Kursbuch
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Filoz
Bevezetés ​a filozófiába Ismeretlen szerző
elérhető
4

Ismeretlen szerző - Bevezetés ​a filozófiába
A ​hazugság, a diadalra jutott félműveltség légkörében kivált a filozófia oktatása vált lehetetlenné, nem utolsósorban az ezt megtestesítő tankönyvek miatt. Új és újszerű, a mai igényeket minden tekintetben kielégítő, középiskolások számára készült, a filozófiatörténet korszakait, a problémaköreit ismertető bevezetőkkel, remek portrékkal kísért szöveggyűjteményünk éppen ezt a hiányt hivatott pótolni. A kötet tizenhárom fejezete, mintegy hetven szöveget tartalmaz, s ez a hetven szöveg átfogja a gondolkodás egész történetét, az ókortól napjainkig. Az ókor és középkor filozófiáját bemutató részben szemelvényeket olvashatunk Platon, Arisztotelész, Epikurosz, Diogenész, Szent Ágoston, Aquinói Szent Tamás és más szerzők műveiből. A reneszánsz és felvilágosodás korát olyan személyiségek képviselik, mint Bacon, Descartes, Spinoza, Locke, Berkeley, Hume, Rousseau, stb.; a klasszikus német filozófia kialakulásától napjainkig terjedő időszak reprezentánsai pedig: Kant, Fichte, Schelling, Hegel, Kierkegaard, Marx, Nietzsche, Comte, Husserl, Jaspers, Rahner. Az idézett szövegek lehetőség szerint logikailag teljes, önmagukban értelmezhető gondolatmeneteket mutatnak be szükség esetén szerkesztői kommentárral kiegészítve. A kommentár visszahelyezi a részletet a teljes mű kontextusába, értelmezi, magyarázza az újonnan felmerült filozófiai fogalmakat. A kötet szerkezetét áttekinthetőség, tartalmát szakmai korrektség és ideológiai semlegesség jellemzi. Ilyen könyv Magyarországon még sosem készült.

Hevesi György - Hodvogner László - Autóvillamosság
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Boksay Zoltán - Török Ferenc - Pintér Imréné - Balázs Lórántné - Kémia ​I. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Boksay Zoltán - Dr. Csákvári Béla - Kónya Józsefné - Kémia ​III. osztály
A ​rendszeres tanulás egyik fontos eszköze a tankönyv. A kémia tankönyv a többi társához hasonlóan tartalmazza azokat az ismereteket, amelyeket mindenkinek tudnia kell, ez a törzsanyag. A törzsanyagot normál betűmérettel nyomtatták és benne a különösen fontos fogalmakat vagy összefüggéseket dőlt, illetve vastag betűs szedés jelzi. Vannak a tankönyvben olyan részletek, amelyek az anyag megértésére vonatkozó mélyebb ismereteket tartalmazzák, vagy tudománytörténeti szempontból érdekesek. Ezek képezik a kiegészítő anyagot, amelyet megkülönböztetésül a törzsanyagtól, apró betűvel nyomtattak. Hasonló funkciót töltenek be azok a fejezetek is, amelyeket olvasmánynak szántunk. Minden tudományterületen, így a kémiában is, a rohamos fejlődés megnövelte az ismeretek körét. Természetesen nem férhet minden a törzsanyagba, ezért szükséges, hogy a tankönyv olvasmányokkal bővüljön. Mind a kiegészítő anyag, mind az olvasmány önszorgalomból való megismerését azért ajánljuk, mert fejlesztik a szemléletet és tágítják a látókört.

Turcsányi Márta - Irodalom ​5.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Alföldy Jenő - Irodalom ​8.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_255721
Irodalomtörténeti ​atlasz Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Irodalomtörténeti ​atlasz
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Széplaki György - Vilcsek Béla - Világjáró ​7.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Agg Géza - Műszaki ​alapismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Balásházy Mária - Jogi ​alaptan
Az ​emberi magatartásszabályok legtisztábbikába, a jogba vezet be a kötet. A jog lényegét tárgyalja először, azon belül többek között a jog általános fogalmát, a jog keletkezését, a jogforrás definícióját, a speciális jogforrásokat, valamint az állami irányítás egyéb jogi eszközeit. A jogi norma témaköre alkotja a következő fejezetet, amelyben a szerző definiálja a fogalmat, felépíti a norma szerkezetét, bemutatja a jogi normák megjelenését, tárgyalja érvényességüket és hatályosságukat. Jogtípus, jogrendszer, jogcsalád fogalma, majd a jogrendszer tagozódása alkotja a következő nagy egységet, bemutatva a jogrendszer 13 részét állam-, azaz alkotmányjogtól a büntető eljárási jogig. A jogviszony fogalmát, elemeit, alanyait, tárgyát, tartalmát, szerkezetét, valamint a jogviszonyt létrehozó jogi tényeket szintén összefoglalja a szerző, majd rátér a jogvesztés és az elévülés tárgyalására. A jogalkalmazás és a jogi felelősség alapismereteivel zárul az ideiglenes tansegédlet szerepét betöltő könyv.

Bencsik Péter - Horváth Levente Attila - Történelem ​8. - A huszadik század története
A ​huszadik század történetének feldolgozása, a világháborúk és békekötések megértése komoly odafigyelést igényel az olvasó részéről. A tankönyv készséges vezetője azoknak, akik érteni akarják a múlt század eseményeit.

Száray Miklós - Történelem ​IV.
A ​középkori Európa politikai, társadalmi és gazdasági viszonyainak kialakulását mutatja be az első nagy rész, a második az európai civilizáció megerősödését, valamint a rendiséggel és a városiasodással összefüggő változásokat. A befejező rész a XIV-XV. századi Európáról ad képet.

Szász Erzsébet - Történelem ​VI.
A ​sorozat újabb kötete a nagy földrajzi felfedezések korába kalauzolja el olvasóit. Megismertet az Európán kívüli civilizációk történetével és életmódjával, elemzi a felfedezések gazdaságra, társadalomra, kultúrára és az emberi gondolkodásra gyakorolt hatását. A reformáció megindulása és elterjedése átalakította Európát. A XVI-XVII. században kialakult az abszolutizmus, az uralkodók hivatalnokaik segítségével kormányoztak, hatalmuk egy kézben összpontosult. Ideológiai bázisul a katolikus és a protestáns egyházak tanításait is felhasználták. Ekkor jött létre a korszakot meghatározó stílus, a barokk, mely a kultúra minden területét áthatotta. A kötet ezeket a folyamatokat ábrázolja számos térkép, a rendszerezést szolgáló összefoglalók, kislexikon és országonkénti kronológia segítségével.

Vargha Magdolna - Fizika ​összefoglalás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Halász Tibor - Bonifert Domonkosné - dr. Kövesdi Katalin - Miskolczi Józsefné - Molnár György Sándorné - Sós Katalin - Fizika ​8. - Elektromosságtan - Fénytan
A ​hosszú éveken át méltán legnépszerűbb általános iskolai fizikakönyv a NAT2007 alapján készült, de a 2012-es NAT-hoz is használható. A tananyag feldolgozásmódjának külön értéke, hogy a természettudományos gondolkodást fejleszti, az ismeretek alkalmazásával pedig visszakapcsolódást biztosít a gyakorlati élethez. Ezek a szempontok különösen erős hangsúllyal jelennek meg a Keresd a megoldást! című részekben. Ezek a tanulók életéből vett fizikai problémákat tűznek ki, amelyek megoldása korszerű megközelítést, kreativitást, ötleteket, nyitottságot igényel.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció a nyelvi előkészítő évfolyam számára
Újszerű ​feladatok elé állítja a középiskolákat a „nulladik évfolyamos" csoportok és képzési módok megjelenése, elterjedése. A nyelvi előkészítő évfolyamokon fontos feladat hárul a magyartanárokra, hiszen nem csupán a szinten tartás, a készség- és képességfejlesztés a feladatuk, hanem olyan magyar nyelvi és kommunikációs képzést kell kínálniuk diákjaik számára, amely segíti az idegen nyelvek tanítását-tanulását is. E célok megvalósításához kíván segítséget nyújtani a Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád ismert szerzőinek új kötete. A tankönyvet visszafogott ismeretközlés és a fejlesztő gyakorlatok bősége jellemzi, nem hiányzik a taneszközből a könnyedség, a játékosság sem. Fejezetei jól segítik a korábban megszerzett tudás megőrzését és a későbbi évfolyamok elmélyült munkájának előkészítését.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9. - Munkafüzet
Az ​MS-2616U tankönyvhöz készült munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése.

Surányi Kálmánné - Könyvviteli ​alapismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Maros Judit - Unterwegs ​neu Német III. Munkafüzet
Az ​Unterwegs Neu B munkafüzet a tankönyvhöz készült - szókincsében, tematikájában azt követi - és elősegíti a tankönyv leckéinek feldolgozását. A tankönyv és a munkafüzet a B1 szintű nyelvtudással rendelkező tanulóknak készült és B2 szintre juttatja el őket. A középszintű érettségire is...

Kollekciók