Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Csákány Antalné - Károlyházy Frigyes - Fizika ​6.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hajnal Imre - Matematika ​III.
Az ​átdolgozott tankönyvsorozatnak ebben a kötetében a kerettantervben megfogalmazott témakörök kerültek feldolgozásra a 11. évfolyam számára. A könyv a középszintű érettségire készülő gimnáziumi és szakközépiskolai tanulóknak íródott, a matematikából továbbtanulni szándékozók részére nem elegendő a tankönyv anyagának elsajátítása. Az apró betűvel szedett részek matematikatörténeti érdekességeket és kitekintéseket adnak, melyek mélyebb szakmai ismereteket igényelnek. Ezek részletes leírását, feldolgozását mellőztük, de a kérdésfeltevéseket fontosnak éreztük. A tananyag feldolgozási módja hasonló az előző két tankönyvben megszokotthoz. A kidolgozott példákkal az elsajátított ismeretek alkalmazási lehetőségeire szeretnénk rámutatni, továbbá mintát adni a feladatok megoldásának leírására. A kiemelések azokra a részekre kívánják felhívni a figyelmet, melyek fontos gondolatokat tartalmaznak. A fejezetek végén található gyakorlófeladatok változatosak, különböző nehézségűek, ezek segítik a könyv használóit a tananyag megértésében, elsajátításában. A kitűzött feladatok mellé továbbra is ajánljuk a _Matematika feladatgyűjtemény a középiskolák tanulói számára_ és a _Geometriai feladatok gyűjteménye_ című köteteket.

Liksay Mária - Auf ​der Suche nach Axel / Axelt keressük
Német ​nyelvkönyv szakosított tantervű általános iskola 6. osztálya számára.

Hársing László - Irányzatok ​az etika történetében
Ez ​az etikatörténeti szöveggyűjtemény azokat az irányzatokat mutatja be rövid szemelvényekben, amelyek a XX. század európai etikai gondolkodását meghatározták. Felvázolja azokat a társadalom- és eszmetörténeti tényezőket, amelyek az egyes irányzatok keletkezéséhez hozzájárultak és jelentősebb képviselőinek szellemi arcélét sajátszerűvé tették. Rövid értékelést nyújt az egyes irányzatokról, kiemelve hozzájárulásukat az etikai gondolkodás fejlődéséhez, és utal azokra a hiányosságokra és egyoldalú megközelítésekre, amelyek miatt bírálhatók. Munkám elsődlegesen az etikát oktatók és a felsőfokú oktatási intézmények hallgatóinak érdeklődésére számít.

Covers_65083
elérhető
0

Ozsváth Miklós - Internet
Érdekel ​az informatika? Szeretnéd használni a számítógépet? Interneteznél? Leveleznél barátaiddal, ismerőseiddel? Letöltenéd kedvenc zenéidet, képeidet? Szívesen intéznéd hétköznapi ügyeidet a világhálón keresztül? Örömmel segítünk! Ezt a könyvet azok számára ajánljuk, akik szeretnék megismerni és felhasználói szinten használni a számítógépet. A könnyed hangvételű, kezdők számára készült kiadvány egy több kötetből álló sorozat első része, mely jól használható és közérthető kalauz az iskolai keretek között és az egyénileg tanulók számára is. Ez a könyv bebizonyítja, hogy a tanulás élvezhető és az informatika is tanulható örömmel. Észre sem veszed, és mire végigolvasod a sorozatot, biztos kézzel nyúlsz majd a billentyűzethez, az egérhez, a monitorhoz, a digitális fényképezőgéphez, a videokamerához, és minden ezekhez hasonló "ördöngös" szerkezethez.

Dégen Csaba - Simon Péter - Elblinger Ferenc - Fizika ​11.
A ​tankönyv célja a fizika tantárgy érdekessé és érthetővé tétele, valamint a fizika és mindennapjaink kapcsolatának bemutatása. A könyv szép kivitelű, gazdagon illusztrált. Tudományos érdekességeket, naprakész információkat is tartalmaz. A Fizika 11. tankönyvben számos olyan tartalmi és formai újdonság van, ami (jelenleg) egyetlen más fizikakönyvben sem található meg. A fejezeteket oldalpár nyitja: baloldalon a fejezet egy kísérletének videó-képkockái láthatók, jobboldalon a fejezet témájának rövid ismertetése szerepel. Minden lecke új oldalon kezdődik két nyitóképpel és egy nyitó kérdéssel, valamint egy mindennapi jelenségről szóló rövid szöveggel és kérdéssel. A leckéket alcímek tagolják, segítve a tananyag követését, a szövegben való tájékozódást. A leckékben szereplő tartalmi elemek: kísérletek leírása tapasztalattal és következtetéssel, kidolgozott feladat(ok), olvasmány(ok), kérdések és feladatok. A fejezetek végén rajzos összefoglalás található. A könyv végén a feladatok végeredményeit közöljük. A könyvet tárgymutató zárja.

Gulyás János - Honyek Gyula - Markovits Tibor - Szalóki Dezső - Varga Antal - Fizika ​- Mechanika
Mai, ​gyorsan változó világunkban a természettudományos ismeretek bizonyos szinten az általános műveltség részévé váltak. Mindennapjaink elképzelhetetlenek már a gépek nélkül, sőt gyerekkortól kezdve játszunk velük, használjuk őket. Egyre több munkahelyen és a humán kutatásban is nélkülözhetetlenné váltak a számítógépek. A modern ember nyitott a világ és annak természeti érdekességei iránt. A tudósok kutatásai a mindennapi jelenségek megértésén túl egyaránt irányulnak a mikrovilág és az Univerzum, illetve az élet megismerése felé. Világunk és érdeklődésünk kitágult. A természeti környezet törvényeinek és gyakran csodálatra méltó jelenségeink felismeréséhez, megértéséhez azonban legtöbbször nem kellenek mély matematikai ismeretek. Miért csúszik meg az autó, hogyan könnyíthetjük meg fizikai munkánkat, milyen a zene fizikája, miért emeli le a háztetőt a szél, miért sokszínűek a növények és állatok, hogyan emelkedik fel a repülőgép, miért porlasztja el a legnagyobb követ is az időjárás, hogyan javítsuk meg a karácsonyfa égősorát, vagy miért rugalmas és miért kemény egy anyag - szinte nem lehet abbahagyni a kérdéseket! Mind-mind olyan probléma, amelyekkel nap mint nap találkozhatunk. Igazán illik tehát elismerni, legalább alapfokon, környezetünk és a természet meghatározó törvényeit. Több más tudományággal együtt a fizika is természeti környezetünk, és emellett, az ismeretek felhasználásának, alkalmazásának lehetőségeit kutatja. Ez a könyv igyekszik segítséget adni Neked a világ fizikai törvényeinek megismerését. Az ismeretek tárgyalása a kísérleti fizika szemszögéből történik. Központi helyet kapnak a jelenségek, megfigyelések, kísérletek, s csak ezeket követi a tartalmi magyarázat, a törvényszerűség. Az egyes témakörökkel kapcsolatban sok alkalmazás, hétköznapi jelenség és más érdekesség szerepel benne. Az írók törekedtek a kevés matematika, kevés absztrakció alkalmazására. A könyv igazodik a matematikai tantervekhez, igyekszik minél kevesebb matematikai eszközt használni, s csak fokozatosan veti be azokat. Célkitűzésünk elsősorban az volt, hogy a könyv a gimnáziumi fizikai ismereteket érdekesen, szemléletesen, a természetben rejlő szépségeket bemutatva, a tárgy iránt egyébként nem túlságosan érdeklődő diák számára is feldolgozhatóan tárgyalja. Ez a fizika tankönyv egy négy kötetes sorozat első tagja. A négy kötet feldolgozza a teljes gimnáziumi fizika tananyagot. A könyv szerkezete nem kötődik szorosan a tanítási órákhoz, de természetesen közvetít egyfajta logikai sorrendet, amely szükség esetén követhető. A tárgyalás egységes. Felépítése, szemlélete, az ismeretek szintje alkalmassá teszi a könyvet, mind a hat-, illetve nyolcosztályos gimnázium 13-17 éves korosztályában, mind a négyosztályos gimnázium 15-18 éves korosztályában a fizika tanulásának segítésére. Nem törekszik tehát a felsőfokú továbbtanulásra való előkészítésre, de elegendő az érettségire való felkészülésre. Az olvasás során találkozol megjegyzésekkel, kiegészítésekkel, olvasmányokkal. Ezek nem tartoznak a szorosan vett tananyaghoz, valóban megjegyzések, szakmai kiegészítések, esetleg kicsit magasabb szinten, illetve érdekességek. Ha van kedved, olvasd el őket! Minden nagyobb fejezet végén találsz összefoglalást, amely rendszerezi az ott tárgyalt megtanulandó fogalmakat, törvényeket.

Gulyás János - Honyek Gyula - Markovits Tibor - Szalóki Dezső - Tomcsányi Péter - Varga Antal - Fizika ​9.
Elsősorban ​a gimnáziumok igényei alapján készült, a kerettanterv szerinti felépítésű tankönyvcsalád. A középszintű érettségi eredményes letételéhez szükséges ismereteket tartalmazza, elsősorban a fizikából továbbtanulni nem szándékozó diákoknak ajánlható.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Mosoni Árpád - Környezetünk ​technikája 7-8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dégen Csaba - Elblinger Ferenc - Simon Péter - Fizika ​11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Katalin - Mándics Dezső - Biológia-egészségtan ​tankönyv 11.
"Az ​egészség nem egyetlen tett, hanem szokásaink összessége. Azzá válunk, amit rendszeresen teszünk." -állapította meg Arisztotelész bő két évezreddel ezelőtt. Arisztotelész a mai értelemben véve nem végzett tudományos kutatásokat a kijelentése alátámasztására. Ma gigantikus adatbázisok, évszázados statisztikák állnak rendelkezésünkre, és akár molekulák szintjén is vizsgálni lehet, helyesen vélekedett-e. A modern tudomány igazolja az ókori bölcs meglátását! Ez a könyv az ember egészségével kapcsolatban abban segít eligazodni, minek mi az oka, és mi a következménye. Akár ma is, néhány év múlva pedig biztosan alapvető döntéseket kell hoznod nemcsak a sajt, de a körülötted élő emberek életét érintő szokásokkal kapcsolatban is. Mi alapján fogsz dönteni?

Freisinger Edéné - Irodai ​ügyvitel
A ​tankönyv bemutatja a hatékony ügyintézés elősegítéséhez szükséges legfontosabb irodatechnikai eszközöket, megismertet az üzleti levelezés és az ügyiratkezelés tartalmi és formai szabályaival. Tartalmazza a kommunikációs helyzetekhez kapcsolódó illem-, etikett- és protokollszabályokat, felhívja a figyelmet a hivatali nyelv stílusának és a nyelvhelyességi szabályok betartásának fontosságára.

Kodály Zoltán - Ádám Jenő - Énekes ​könyv - Általános iskola, 8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

John Soars - Liz Soars - Headway ​Advanced - Workbook
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gyapay Gábor - Ritoók Zsigmond - Történelem ​a középiskola I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth Péter - Történelem ​5.
A ​történelem jelentős eseményeiről, nagy egyéniségeiről a gyerekek már hallottak, olvastak korábban is. Ez a könyv azonban módszeresen végigkíséri az emberiség fejlődését az évmilliókkal ezelőtti kezdetektől az ókori civilizációk megsemmisüléséig. Érinti valamennyi fontos kultúrát, s arra törekszik, hogy a leckéket olvasva a tizedik évüket elhagyó gyerekek "kerek" és életteli világokba pillanthassanak be, s értsék is, amit ott látnak. Egyszerűen ír a legösszetettebb problémákról, például társadalmak rétegződéséről, államok felépítéséről, vallásokról. Horváth Péter könyve olvasmányosan tanít okos kérdéseivel, feladataival, szemléletes dokumentumaival. Visszacsatolások, a korábbi leckék fölelevenítését megkívánó kérdések tartják frissen a tanulók tudását. A könyvben leírtak összhangban vannak a jelen történettudomány eredményeivel, vizsgáljuk bár az emberré válást, a rabszolgaságot, a különféle társadalmakon belüli feszültségeket, a nagy világvallásokat vagy népünk őstörténetét. A korábbiaknál több lecke foglalkozik az őskorral, az ókori Kelet népeivel és birodalmaival, a római császárkorral és a kereszténységgel. Mindenekelőtt érdekes ez a könyv. Megismertet például az írás történetével, Hammurapi és Mózes törvényeivel, a piramis építésével, elárulja, miért volt tilos állatokat ölni Indiában, hogyan veszekedtek az ölümposzi istenek, hogyan büntették a nőtlen férfiakat Spártában, milyen volt a spártaiak fekete levese, miért korbácsoltatta meg a tengert a perzsa nagykirály, hogyan vetették be háborúban a kígyókat, legyőzhetők voltak-e az ókor tankjai, a harci elefántok... Horváth Péter tankönyve a tanulók első történelemtankönyve. Méltó erre!

Koltay Tibor - Elektronikus ​levelezés és elektronikus vitafórumok könyvtárosoknak
A ​különféle számítógép-hálózatok legegyszerűbb, egyben leguniverzálisabb és legtöbbet használt szolgáltatása éppen az elektronikus levelezés, amely egyúttal a hálózatok legkevésbé változó szolgáltatása. A tankönyv foglalkozik az elektronikus levelezés fontosságával és tárgyalja a levelezés gyakorlati megvalósítását a különböző levelező rendszerekkel. Bemutatja az elektronikus levelezésre épülő vitafórumok működését, használatuk technikáját valamint a legfontosabb magyar és külföldi könyvtárosi vitafórumokat.

Kristóf Lajos - Kereskedelmi ​és vállalkozási ismeretek - Feladatgyűjtemény
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bakai László - Keller Ervin - Takács Ferenc - A ​járművezetői vizsga tankönyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Arday István - Rózsa Endre - Ütőné Visi Judit - Földrajz ​II. középiskolásoknak
A ​tartalomjegyzék tagolt és áttekinthető, az egyes témakörök részletesek. Esztétikus kiadvány, emeli értékét a sok színes kép és ábra, amelyek sokszor egy adott földrajzi fogalom könnyebb megértését is lehetővé teszik (pl természeti és földrajzi környezet). Ugyancsak pozitívum a számos bekeretezett és a tananyaghoz kapcsolódó  Jó, ha tudod!  kezdetű rész. Alkalmasak a törzsanyag kiegészítésére, a szaktanár beépítheti azokat az órai magyarázatokba A tanórai leckék végén lévő ismétlő kérdések, feladatok is hasznosak., amelyekkel a tanuló ellenőrizheti felkészültségét, tudását.  

Arany Tóth László - Várnagy István - Fizika ​I.
Az ​emberi értelem és képzelet képes átfogni a természet színpadának milliárd fényévekben mérhető távolságait. Ezen az óriás színpadon véget nem érő szakadatlan változások sorozataként észleljük a természet nagy színjátékait. Megfigyelőhelyünket, a Földet is szüntelenül alakítják a természet erői. A primitív ember rettegve tisztelte ezeket az erőket; a gondolkodó ember felfedezte, hogy a változásokat nem szeszélyes akarat, hanem megismerhető törvények szabályozzák. A természetkutatás céllá vált: feltárni a múltat, megérteni a jelent, megsejteni a jövőt a legsajátosabb emberi törekvések egyike lett. A természetkutatás eredményei biztosítják, hogy az ember saját szolgálatába állíthatja a természet erőit. A "megszelídített" elektromosság pl. - amelyet korábban csak tüzes villámok alakjában ismert és rettegett az ember - a XX. század alapjává vált.

Angster Erzsébet - Programozás ​Tankönyv II.
A ​könyv az első kötet egyenes folytatása. Bevezeti azolvasót az állománykezelés, a memóriakezelés és abonyolultabb adatszerkezetek világába. Programozásinyelve a Turbo Pascal. A programokat a Jackson-SZÁMALKstrukturált módszerrel tervezzük, és Turbo Pascalnyelven kódoljuk.A könyv fejezetei: 1. Rekord 2. Állományok 3. Típusos állomány 4. Állományok rendezése, összeválogatása 5. Karbantartás 6. Csoportváltás 7. Szöveges állományok 8. Memóriakezelés 9. Dinamikus lista 10. Programszegmentálás, kapcsolat az operációs rendszerrel 11. AdatszerkezetekSzükséges előképzettség:A könyv feltételezi az I. kötet ismeretét. Önállótanulásra alkalmas.

Dr. Gacsályi István - Dietmar Meyer - Misz József - Dr. Simonits Zsuzsanna - Közgazdaságtan ​II. Makroökonómia
Mikor ​az előző, középiskolai Makroökonómia című tankönyv írásához készülődtünk, felmerült bennünk a kérdés: mennyi legyen a tananyag és milyen szinten kell azt a szakirányú középiskolában oktatni? Tapasztalatainkat csak az egyetemi oktatásból meríthettük, s ezek azt mutatták, hogy a makroökonómia a közgazdaságtan nehéz tárgyai közé tartozik. Az új tankönyv elkészítését már sok visszajelzés segítette, amelyeket az elmúlt évek során tanároktól és diákoktól kaptunk. A régi kiadáshoz képest néhány változtatást hajtottunk végre. A legfontosabb közülük az, hogy könyvünket kibővítettük a nemzetközi gazdasági kérdéseket tárgyaló fejezettel, amellyel a tárgykör teljessé vált. Ezenkívül módosult - főleg didaktikai megfontolások alapján - a makroökonómiai alapismereteket bemutató fejezet, amelynek egyszerűbb tárgyalási módja inkább a lényegesebb összefüggésekre irányítja az olvasó figyelmét. Az egyik legnehezebb témának, a pénznek a bemutatását most nem egy önálló fejezet keretében oldottuk meg, hanem az egész könyv gondolatmenetének megfelelően a piaci kategóriákba beágyazva. Reméljük, hogy ezekkel a változtatásokkal sikerült az időigényes és fáradságot követelő tanulási folyamatot megkönnyítenünk. Vitás kérdésekről lévén szó, távol áll tőlünk a döntőbíró szerepének eljátszása. Tananyagunk írásakor az a szándék vezérelt bennünket, hogy az olvasót meglévő mikroökonómiai ismeretei alapján a makroökonómia terén is önálló gondolkodásra késztessük, s megkönnyítsük egyéni véleményének kialakítását, határozottabb állásfoglalásának megfogalmazását. A szerzők

Herman Anna - Villám ​kötelezők középiskolák 3. osztályosainak
Kötelező ​olvasmányok röviden középiskola 3. osztály részére: • Vörös és fekete • Goriot apó • A revizor • A köpönyeg • Anna Karenina • Iván Iljics halála • Bűn és bűnhődés • A 6-os számú kórterem • Sirály • Három nővér • Ványa bácsi • Nóra • Vadkacsa • Beszterce ostroma • Szent Péter esernyője • A Noszty fiú esete Tóth Marival • Rokonok • Úri muri • Az Isten háta mögött • Pacsirta • Édes Anna

Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező ​olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola harmadik osztálya számára
Puskin ​- Anyegin Katona József - Bánk bán Madách Imre - Az ember tragédiája Jókai Mór - Egy magyar nábob Stendhal - Vörös és fekete Dosztojevszkij - Bűn és bűnhődés Tolsztoj - Anna Karenina Gogol - A revizor Csehov - Három nővér Mikszáth Kálmán - Beszterce ostroma

Antalné Szabó Ágnes - Hogyan ​írjam?
Helyesírási ​kultúránk színvonala a műveltségünk egyik fokmérője, ezért készült ez a könyv elsősorban a középiskolás diákoknak, de hasznos lehet azoknak a felnőtteknek is, akik helyesírási ismereteiket szeretnék fölfrissíteni. A helyesírási gyakorlólapok három fontos célt szolgálnak: segítenek elsajátítani a legfontosabb helyesírási szabályokat, sok-sok feladatot kínálnak a szabályok alkalmazására, és fölkészítenek a helyesírási kézikönyvek használatára. A könyv anyaga egyaránt alkalmas az önképzésre, önálló tanulásra, vagy bármely tankönyv kiegészítőjeként iskolai feldolgozásra is felhasználható. Kulcs segíti a feladatok megoldásának az ellenőrzését, a gyakorlatszövegekben megjelölt szabálypontok pedig a helyesírási szabályzatban igazítanak el. A Gyakorlósorok című rész tollbamondásra szánt szósorokat tartalmaz. A Gyakorlószövegek című fejezetben nehéz helyesírási példákkal dúsított szövegek olvashatók, melyeket helyesírás-elemzésre és tollbamondásra használhatunk.

Király Katalin - Ének-zene ​9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Imrehné Sebestyén Margit - A ​képzelet világa I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Radóczné Bálint Ildikó - Virág Gyuláné - Irodalom ​5.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Raffay Katalin - Ötödik ​daloskönyvem
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hargitai Katalin - Játékvár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók