Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Kodály Zoltán - Ádám Jenő - Énekes ​könyv - Általános iskola, 8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

John Soars - Liz Soars - Headway ​Advanced - Workbook
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gyapay Gábor - Ritoók Zsigmond - Történelem ​a középiskola I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth Péter - Történelem ​5.
A ​történelem jelentős eseményeiről, nagy egyéniségeiről a gyerekek már hallottak, olvastak korábban is. Ez a könyv azonban módszeresen végigkíséri az emberiség fejlődését az évmilliókkal ezelőtti kezdetektől az ókori civilizációk megsemmisüléséig. Érinti valamennyi fontos kultúrát, s arra törekszik, hogy a leckéket olvasva a tizedik évüket elhagyó gyerekek "kerek" és életteli világokba pillanthassanak be, s értsék is, amit ott látnak. Egyszerűen ír a legösszetettebb problémákról, például társadalmak rétegződéséről, államok felépítéséről, vallásokról. Horváth Péter könyve olvasmányosan tanít okos kérdéseivel, feladataival, szemléletes dokumentumaival. Visszacsatolások, a korábbi leckék fölelevenítését megkívánó kérdések tartják frissen a tanulók tudását. A könyvben leírtak összhangban vannak a jelen történettudomány eredményeivel, vizsgáljuk bár az emberré válást, a rabszolgaságot, a különféle társadalmakon belüli feszültségeket, a nagy világvallásokat vagy népünk őstörténetét. A korábbiaknál több lecke foglalkozik az őskorral, az ókori Kelet népeivel és birodalmaival, a római császárkorral és a kereszténységgel. Mindenekelőtt érdekes ez a könyv. Megismertet például az írás történetével, Hammurapi és Mózes törvényeivel, a piramis építésével, elárulja, miért volt tilos állatokat ölni Indiában, hogyan veszekedtek az ölümposzi istenek, hogyan büntették a nőtlen férfiakat Spártában, milyen volt a spártaiak fekete levese, miért korbácsoltatta meg a tengert a perzsa nagykirály, hogyan vetették be háborúban a kígyókat, legyőzhetők voltak-e az ókor tankjai, a harci elefántok... Horváth Péter tankönyve a tanulók első történelemtankönyve. Méltó erre!

Koltay Tibor - Elektronikus ​levelezés és elektronikus vitafórumok könyvtárosoknak
A ​különféle számítógép-hálózatok legegyszerűbb, egyben leguniverzálisabb és legtöbbet használt szolgáltatása éppen az elektronikus levelezés, amely egyúttal a hálózatok legkevésbé változó szolgáltatása. A tankönyv foglalkozik az elektronikus levelezés fontosságával és tárgyalja a levelezés gyakorlati megvalósítását a különböző levelező rendszerekkel. Bemutatja az elektronikus levelezésre épülő vitafórumok működését, használatuk technikáját valamint a legfontosabb magyar és külföldi könyvtárosi vitafórumokat.

Kristóf Lajos - Kereskedelmi ​és vállalkozási ismeretek - Feladatgyűjtemény
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bárány Eleonóra - Történelmi ​fogalomtár
Ezt ​a FOGALOMTÁRAT a jelenleg forgalomban lévő történelemkönyvek alapján állítottam össze. Gyakorló tanárként sokszor tapasztaltam, hogy a leckék gyors megértésénél, a feleléseknél a történelmi szakkifejezések félreértése, pontatlan használata milyen sok gondot okozott. A FOGALOMTÁR tömör, rövid magyarázatai nemcsak a mindennapi tanulást segítik, hanem osztályonként lebontott kifejezésanyagának áttekinthetőségét is. A függelékben található táblázatok az ismétlést és a középiskolai felvételit is megkönnyítik.

Bakai László - Keller Ervin - Takács Ferenc - A ​járművezetői vizsga tankönyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Arday István - Rózsa Endre - Ütőné Visi Judit - Földrajz ​II. középiskolásoknak
A ​tartalomjegyzék tagolt és áttekinthető, az egyes témakörök részletesek. Esztétikus kiadvány, emeli értékét a sok színes kép és ábra, amelyek sokszor egy adott földrajzi fogalom könnyebb megértését is lehetővé teszik (pl természeti és földrajzi környezet). Ugyancsak pozitívum a számos bekeretezett és a tananyaghoz kapcsolódó  Jó, ha tudod!  kezdetű rész. Alkalmasak a törzsanyag kiegészítésére, a szaktanár beépítheti azokat az órai magyarázatokba A tanórai leckék végén lévő ismétlő kérdések, feladatok is hasznosak., amelyekkel a tanuló ellenőrizheti felkészültségét, tudását.  

Arany Tóth László - Várnagy István - Fizika ​I.
Az ​emberi értelem és képzelet képes átfogni a természet színpadának milliárd fényévekben mérhető távolságait. Ezen az óriás színpadon véget nem érő szakadatlan változások sorozataként észleljük a természet nagy színjátékait. Megfigyelőhelyünket, a Földet is szüntelenül alakítják a természet erői. A primitív ember rettegve tisztelte ezeket az erőket; a gondolkodó ember felfedezte, hogy a változásokat nem szeszélyes akarat, hanem megismerhető törvények szabályozzák. A természetkutatás céllá vált: feltárni a múltat, megérteni a jelent, megsejteni a jövőt a legsajátosabb emberi törekvések egyike lett. A természetkutatás eredményei biztosítják, hogy az ember saját szolgálatába állíthatja a természet erőit. A "megszelídített" elektromosság pl. - amelyet korábban csak tüzes villámok alakjában ismert és rettegett az ember - a XX. század alapjává vált.

Angster Erzsébet - Programozás ​Tankönyv II.
A ​könyv az első kötet egyenes folytatása. Bevezeti azolvasót az állománykezelés, a memóriakezelés és abonyolultabb adatszerkezetek világába. Programozásinyelve a Turbo Pascal. A programokat a Jackson-SZÁMALKstrukturált módszerrel tervezzük, és Turbo Pascalnyelven kódoljuk.A könyv fejezetei: 1. Rekord 2. Állományok 3. Típusos állomány 4. Állományok rendezése, összeválogatása 5. Karbantartás 6. Csoportváltás 7. Szöveges állományok 8. Memóriakezelés 9. Dinamikus lista 10. Programszegmentálás, kapcsolat az operációs rendszerrel 11. AdatszerkezetekSzükséges előképzettség:A könyv feltételezi az I. kötet ismeretét. Önállótanulásra alkalmas.

Dr. Gacsályi István - Dietmar Meyer - Misz József - Dr. Simonits Zsuzsanna - Közgazdaságtan ​II. Makroökonómia
Mikor ​az előző, középiskolai Makroökonómia című tankönyv írásához készülődtünk, felmerült bennünk a kérdés: mennyi legyen a tananyag és milyen szinten kell azt a szakirányú középiskolában oktatni? Tapasztalatainkat csak az egyetemi oktatásból meríthettük, s ezek azt mutatták, hogy a makroökonómia a közgazdaságtan nehéz tárgyai közé tartozik. Az új tankönyv elkészítését már sok visszajelzés segítette, amelyeket az elmúlt évek során tanároktól és diákoktól kaptunk. A régi kiadáshoz képest néhány változtatást hajtottunk végre. A legfontosabb közülük az, hogy könyvünket kibővítettük a nemzetközi gazdasági kérdéseket tárgyaló fejezettel, amellyel a tárgykör teljessé vált. Ezenkívül módosult - főleg didaktikai megfontolások alapján - a makroökonómiai alapismereteket bemutató fejezet, amelynek egyszerűbb tárgyalási módja inkább a lényegesebb összefüggésekre irányítja az olvasó figyelmét. Az egyik legnehezebb témának, a pénznek a bemutatását most nem egy önálló fejezet keretében oldottuk meg, hanem az egész könyv gondolatmenetének megfelelően a piaci kategóriákba beágyazva. Reméljük, hogy ezekkel a változtatásokkal sikerült az időigényes és fáradságot követelő tanulási folyamatot megkönnyítenünk. Vitás kérdésekről lévén szó, távol áll tőlünk a döntőbíró szerepének eljátszása. Tananyagunk írásakor az a szándék vezérelt bennünket, hogy az olvasót meglévő mikroökonómiai ismeretei alapján a makroökonómia terén is önálló gondolkodásra késztessük, s megkönnyítsük egyéni véleményének kialakítását, határozottabb állásfoglalásának megfogalmazását. A szerzők

Herman Anna - Villám ​kötelezők középiskolák 3. osztályosainak
Kötelező ​olvasmányok röviden középiskola 3. osztály részére: • Vörös és fekete • Goriot apó • A revizor • A köpönyeg • Anna Karenina • Iván Iljics halála • Bűn és bűnhődés • A 6-os számú kórterem • Sirály • Három nővér • Ványa bácsi • Nóra • Vadkacsa • Beszterce ostroma • Szent Péter esernyője • A Noszty fiú esete Tóth Marival • Rokonok • Úri muri • Az Isten háta mögött • Pacsirta • Édes Anna

Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező ​olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola első osztálya számára
Homérosz ​- Odösszeia Szophoklész - Antigóné Arisztophanész - Lüszisztraté Plautus - A hetvenkedő katona Dante - isteni színjáték Trubadúrok és minnesängerek - Walther von der Vogelweide Szent István király intelmei Imre herceghez Anonymus - Gesta Hungarorum Kézei Simon - Gesta Hungarorum

Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező ​olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola harmadik osztálya számára
Puskin ​- Anyegin Katona József - Bánk bán Madách Imre - Az ember tragédiája Jókai Mór - Egy magyar nábob Stendhal - Vörös és fekete Dosztojevszkij - Bűn és bűnhődés Tolsztoj - Anna Karenina Gogol - A revizor Csehov - Három nővér Mikszáth Kálmán - Beszterce ostroma

Antalné Szabó Ágnes - Hogyan ​írjam?
Helyesírási ​kultúránk színvonala a műveltségünk egyik fokmérője, ezért készült ez a könyv elsősorban a középiskolás diákoknak, de hasznos lehet azoknak a felnőtteknek is, akik helyesírási ismereteiket szeretnék fölfrissíteni. A helyesírási gyakorlólapok három fontos célt szolgálnak: segítenek elsajátítani a legfontosabb helyesírási szabályokat, sok-sok feladatot kínálnak a szabályok alkalmazására, és fölkészítenek a helyesírási kézikönyvek használatára. A könyv anyaga egyaránt alkalmas az önképzésre, önálló tanulásra, vagy bármely tankönyv kiegészítőjeként iskolai feldolgozásra is felhasználható. Kulcs segíti a feladatok megoldásának az ellenőrzését, a gyakorlatszövegekben megjelölt szabálypontok pedig a helyesírási szabályzatban igazítanak el. A Gyakorlósorok című rész tollbamondásra szánt szósorokat tartalmaz. A Gyakorlószövegek című fejezetben nehéz helyesírási példákkal dúsított szövegek olvashatók, melyeket helyesírás-elemzésre és tollbamondásra használhatunk.

Király Katalin - Ének-zene ​9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Teleki József - Kötelező ​olvasmányok röviden 3-4. osztály
Művek: Gustav ​Flaubert: Bovaryné Madách Imre: Az ember tragédiája Jókai Mór: Az aranyember Henrik Ibsen: A vadkacsa Lev Ny. Tolsztoj: Ivan Iljics halála George Bernard Shaw: Pygmalion Anton P. Csehov: Sirály Thomas Mann: Mario és a varázsló Móricz Zsigmond: Rokonok Franz Kafka: Az átváltozás Kosztolányi Dezső: Édes Anna Bertold Brecht: Kurázsi mama és gyermekei Németh László: Égető Eszter Samuel Beckett: Godot-ra várva Örkény István: Tóték

Imrehné Sebestyén Margit - A ​képzelet világa I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Radóczné Bálint Ildikó - Virág Gyuláné - Irodalom ​5.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Raffay Katalin - Ötödik ​daloskönyvem
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hargitai Katalin - Játékvár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jónás Ilona - Kovács Lászlóné - Vízvári Albertné - Földrajz ​9.
A ​kozmikus és természetföldrajzi környezetünk témakörét feldolgozó kilencedikes könyv legfőbb célja tudatosítani a tanulókban, hogy a Föld egységes rendszer, amelyben az ember természeti és társadalmi lényként él, s ennek következtében átalakítja környezetét. A könyv ezért az általános természetföldrajzi és a társadalmi-gazdasági folyamatok összefüggéseit, az időbeli és térbeli változások vizsgálatát helyezi a középpontba. A természetföldrajzi jelenségeket, folyamatokat, törvényszerűségeket nemcsak a szaktudomány nézőpontjából, hanem belső egymásra hatásukban vizsgálja és vizsgáltatja: ezzel elsajátíttatja a földrajzi-környezeti gondolkodás lényegét. A tizedikes könyv a 21. század elején jellemző gazdasági, társadalmi folyamatok és a Földet fenyegető globális problémák megismeréséhez és megértéséhez nyújt segítséget a tanulóknak. A könyv a gazdasági élet alapfogalmait bemutató fejezettel kezdődik, majd a régiók, országcsoportok és a környezeti problémák tárgyalása során is a társadalmi-gazdasági folyamatok összefüggéseit és azok következményeinek feltárását helyezi a középpontba. A sokszínű és változatos feladatanyag célja a tanulók gondolkodási képességeinek fejlesztése és a sokoldalú ismeretszerzés gyakorlattá emelése. A leckék elején fogalomtár segíti az ismeretek felelevenítését, rendszerezését. A rendkívül gazdag, színes ábra- és képanyag jól segítheti a jelenségek értelmezését, megértését.

12775-l-198
elérhető
4

Ismeretlen szerző - Középiskolai ​földrajzi atlasz
Arányosan ​megválasztott, a tantervi követelményekhez (kétszintű érettségihez) igazodó névanyag. A szomszédos országokról nagyobb méretarányú térképek. Több hazai, kontinens és Föld tematikus térkép (a domborzati térképek mellett természetföldrajzi, a politikai térképek mellett társadalomföldrajzi tematikus térképek kaptak helyet). Az atlasz közel harmada Magyarországot tárgyalja, korszerű, új tematikus térképekkel egészült ki. Több tematikus térkép az Európai Unióról. Külön térképeken az európai hegyvidékek (Alpok, Kárpátok). Új térképek a Távol-Kelet országaihoz (Kína, Japán). A tananyaghoz illeszkedő didaktikus melléktérképek. Környezet- és természetvédelmet tárgyaló térképek (Eurázsia, Föld). Névmutató segíti az atlasz használhatóságát. Érettségin használható tankönyv.

Horváth Katalin - Imrehné Sebestyén Margit - A ​képzelet világa 10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Matek__5
Matematika ​5. Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Matematika ​5.
Kedves ​Gyerekek! A matematikához nincs királyi út, mondta a legenda szerint egy görög matematikus uralkodójának, aki erőfeszítés nélkül akarta megtanulni a matematikát. Nincs királyi út, ám mégsem mindegy, hogy milyen úton próbálsz bejutni a matematika birodalmába. Vannak olyan utak, amelyek nagyon fáradságosak és mégis reménytelenek. Más utakon a munkádban örömet is találhatsz, és fáradságodat siker koronázhatja. Ezt a könyvet úgy szerkesztettük meg, hogy lépésről lépésre egyre nehezebb feladatokkal birkózol majd meg, miközben mindjobban megismered, és reméljük, meg is szereted a matematikát.

Csüri Lajos - Jöjjetek ​Jézushoz
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Romankovics András - Romankovicsné Tóth Katalin - Negyedikes ​olvasókönyv
Az ​Olvasókönyv tartalmából kiemeljük, hogy a görög regék között "Odüsszeusz bolyongásai" is szerepelnek, folytatjuk a bibliai történeteket, a bonyolultabb cselekményű népmeséket, a különböző írói megközelítéseket (Andersen, Rodari, Lázár Ervin) reprezentáló meséket, de lesznek benne "operamesék", megható állattörténetek, Mátyás utáni történelmünk érdekes alakjairól szóló szemelvények... A prózai anyag mellett az ún. "felnőtt lírikusok" (Ady, Babits, Kosztolányi, Tóth Árpád, Nagy László stb.) negyedikeseket megérintő versei is helyet kapnak..."

Herman Anna - Kötelező ​olvasmányok elemzése - gimnázium negyedik osztálya - a XX. század magyar irodalmából
A ​XX. század magyar irodalmából Tamási Áron Németh László Déry Tibor Ábel a rengetegben Ábel az országban Ábel Amerikában Gyász Iszony Niki

Czapáry Endre - Gyapjas Ferenc - Matematika ​12
Ez ​a tankönyv a jól bevált, évek óta használt Czapáry-féle középiskolai tankönyvsorozat negyedik kötetének átdolgozása. A tankönyv felépítése, koncepciója nem változott, tartalmazza a kerettanterves tananyag feldolgozásához szükséges feladatanyagot és azok végeredményét is. A tananyag feldolgozása során a szerzők nagy hangsúlyt fektettek a feladatmegoldásra.

Czapáry Endre - Czapáry Endréné - Csete Lajos - Hegyi Györgyné - Iványiné Harró Ágota - Morvai Éva - Reiman István - Matematika ​Gyakorló és érettségire felkészítő feladatgyűjtemény III.
Ez ​az új feladatgyűjtemény megőrizte a régi egyedülálló geometria feladatgyűjteményünk értékeit. A tananyag-feldolgozás módja egyszerre teszi lehetővé a középszintű és az emelt szintű érettségire való felkészülést. Példaanyaga: I. Síkgeometria, II. Térgeometria, III. Vektorok, IV. Trigonometria, V. Koordinátageometria. A feladatgyűjtemény CD-mellékletében található a feladatok megoldása.

Szántó Lajos - Jól ​felkészültem-e? Fizika 8.
A ​fizikáról - mint tantárgyról - a diákok, sőt a felnőttek körében is igen eltérőek a vélemények. Van, aki azt mondja, neki nem okozott különösebben sem gondot, sem örömet, mások így kiáltanak fel: ,Álmomban se jöjjön elő!", de szerencsére nem kevés azoknak a száma sem, akiknek sok öröme, sikere van e tantárggyal kapcsolatban. Ők azok, - akik megértik a fizikában az egymásraépülést, az összefüggéseket, - akik kísérletezés közben izgalommal kutatják a természeti jelenségek okait, törvényszerűségeit, - akiknek nem okoz nehézséget egy-egy meghatározás, összefüggés, törvény megtanulása, - akik nem riadnak vissza sem az egyszerűbb, sem az esetlegesen többszörösen összetett számításos feladatok megoldásától, - akik a siker nyújtotta öröm érzését élik át, ha ismereteiket egy-egy jelenség megértésében, logikai problémák megoldásában alkalmazni tudják. Elsősorban a fizika fontosságát, szépségeit felismerők azok, akik a természettudományok, műszaki tudományok alapján készült csodálatos emberi alkotásokat (rádió, televízió, távcső, autó, röntgenkészülék, számítógép, automata gépsorok stb.) nemcsak használni akarják, hanem kíváncsiak azok működésének fizikai alapjaira is. Ők tudják, hogy mindez lehetséges, de ehhez az kell, hogy a fizika tananyagot megértsék, megtanulják, begyakorolják, gyakorlati alkalmazását kipróbálják, tudásszintjüket - a tanári ellenőrzés előtt - felmérjék, a hiányokat pótolják. Mindehhez kíván segítséget nyújtani ez a kiadvány. E kérdés- és feladatgyűjteményben az általános iskola 8. osztályos fizika tananyagából találhatók kérdések, rajzkészítési és -kiegészítési felhívások, számításos feladatok, problémák, melyek az ismeretek gyakorlati alkalmazását igénylik. A kérdések a tananyag egészére kiterjedően segítik a felidézést, a fogalmak tartalmának megismerését, a lényegkiemelést, támogatva ezzel mind a megértést, mind a megtanulást, lehetőséget adva az önellenőrzéshez, a hiányosságok felméréséhez. A számításos feladatok között az egyszerűtől a többszörösen összetettig, sokféle változat előfordul (gyakran táblázatos, rajzos, szöveges változatban), s mind ezek, mind pedig egy-egy jelenség lejátszódásának, egy-egy eszköz működési elvének elemzésére adott lehetőség igen hatékonyan szolgálhatja a gondolkodás fejlődését. Összefoglalva: e kérdés- és feladatgyűjtemény a lényegkiemelő jellegével segíti a fizika 8. osztályos anyagának megértését, gyakorlását, s lehetőséget ad a tanulóknak az önellenőrzéshez, a hiányosságok feltáráshoz. A kérdések és feladatok többsége olyan, hogy a fizikaórán használt témazáró feladatlapokon is szerepelhetnek. így a témazáró feladatlapok megoldásához jó edzési lehetőséget biztosít ezek megoldása. Ehhez azonban az kell, hogy a megoldást mindenki önállóan végezze, s csak ezután hasonlítsa össze a saját megoldását a kiadvány második részében található válaszokkal. A * jellel jelölt feladatok megoldása meghaladja a NAT-ban előírtakat. A kiadvány eredményes hasznosításához kíván elmélyült munkát, türelmet, erős akaratot a SZERZŐ

Kollekciók