Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Reiman István - Fejezetek ​az elemi geometriából
Speciális ​matematika-tankönyv középiskolásoknak, amely főiskolások számára is igen alkalmas a geometria témakör megtanulásához.

Czapáry Endre - Gyapjas Ferenc - Matematika ​a középiskolák 11-12. évfolyama számára
Az ​emelt szintű érettségire készülők a tananyag egy részét a "normál" tankönyvben apró betűvel szedve, másik részét, ebben a kiegészítő tankönyvben találhatják meg. A tankönyv felépítése hasonló a "normál" tankönyv felépítéséhez. A kidolgozott, bevezető feladatokat a tananyag követi. A tankönyvhöz példatár is készült, raktári száma NT-14311/FGY/1. A tankönyv történeti érdekességeket és irodalomjegyzéket is tartalmaz.

Covers_194426
Themen ​1 Kursbuch Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Themen ​1 Kursbuch
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Filoz
Bevezetés ​a filozófiába Ismeretlen szerző
elérhető
4

Ismeretlen szerző - Bevezetés ​a filozófiába
A ​hazugság, a diadalra jutott félműveltség légkörében kivált a filozófia oktatása vált lehetetlenné, nem utolsósorban az ezt megtestesítő tankönyvek miatt. Új és újszerű, a mai igényeket minden tekintetben kielégítő, középiskolások számára készült, a filozófiatörténet korszakait, a problémaköreit ismertető bevezetőkkel, remek portrékkal kísért szöveggyűjteményünk éppen ezt a hiányt hivatott pótolni. A kötet tizenhárom fejezete, mintegy hetven szöveget tartalmaz, s ez a hetven szöveg átfogja a gondolkodás egész történetét, az ókortól napjainkig. Az ókor és középkor filozófiáját bemutató részben szemelvényeket olvashatunk Platon, Arisztotelész, Epikurosz, Diogenész, Szent Ágoston, Aquinói Szent Tamás és más szerzők műveiből. A reneszánsz és felvilágosodás korát olyan személyiségek képviselik, mint Bacon, Descartes, Spinoza, Locke, Berkeley, Hume, Rousseau, stb.; a klasszikus német filozófia kialakulásától napjainkig terjedő időszak reprezentánsai pedig: Kant, Fichte, Schelling, Hegel, Kierkegaard, Marx, Nietzsche, Comte, Husserl, Jaspers, Rahner. Az idézett szövegek lehetőség szerint logikailag teljes, önmagukban értelmezhető gondolatmeneteket mutatnak be szükség esetén szerkesztői kommentárral kiegészítve. A kommentár visszahelyezi a részletet a teljes mű kontextusába, értelmezi, magyarázza az újonnan felmerült filozófiai fogalmakat. A kötet szerkezetét áttekinthetőség, tartalmát szakmai korrektség és ideológiai semlegesség jellemzi. Ilyen könyv Magyarországon még sosem készült.

Hevesi György - Hodvogner László - Autóvillamosság
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9.
A ​természetről tizenéveseknek tankönyvcsalád sikere jelentős részben a tananyag egységes koncepció alapján történő feldolgozásában és megjelenésében rejlik. A természettudományos tantárgyakat az általános iskola felső tagozatától egészen az érettségiig tárgyaló 35 kötetes tankönyvcsalád egyedülálló a magyar tankönyvpiacon. A sorozat elsődleges célja, hogy a természettudományok oktatása tartalmilag és módszertanilag is korszerű legyen, alkalmazkodjon a tanulók igényeihez és hatékonyan segítse a tanulás-tanítás folyamatát. A tananyag a természet megfigyelésére alapul, megtanítja a gyermekeknek felfedezni, megérteni a világukat és védeni a környezetet. A könyvek világos szerkezete, a jól szerkesztett illusztrációk, a gondosan válogatott fotók felkeltik a tanulók érdeklődését és segítik a megértést. Az anyagot a szövegértés fejlesztését is segítő olvasmányok teszik érdekesebbé.

Dr. Boksay Zoltán - Török Ferenc - Pintér Imréné - Balázs Lórántné - Kémia ​I. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Boksay Zoltán - Dr. Csákvári Béla - Kónya Józsefné - Kémia ​III. osztály
A ​rendszeres tanulás egyik fontos eszköze a tankönyv. A kémia tankönyv a többi társához hasonlóan tartalmazza azokat az ismereteket, amelyeket mindenkinek tudnia kell, ez a törzsanyag. A törzsanyagot normál betűmérettel nyomtatták és benne a különösen fontos fogalmakat vagy összefüggéseket dőlt, illetve vastag betűs szedés jelzi. Vannak a tankönyvben olyan részletek, amelyek az anyag megértésére vonatkozó mélyebb ismereteket tartalmazzák, vagy tudománytörténeti szempontból érdekesek. Ezek képezik a kiegészítő anyagot, amelyet megkülönböztetésül a törzsanyagtól, apró betűvel nyomtattak. Hasonló funkciót töltenek be azok a fejezetek is, amelyeket olvasmánynak szántunk. Minden tudományterületen, így a kémiában is, a rohamos fejlődés megnövelte az ismeretek körét. Természetesen nem férhet minden a törzsanyagba, ezért szükséges, hogy a tankönyv olvasmányokkal bővüljön. Mind a kiegészítő anyag, mind az olvasmány önszorgalomból való megismerését azért ajánljuk, mert fejlesztik a szemléletet és tágítják a látókört.

Turcsányi Márta - Irodalom ​5.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Alföldy Jenő - Irodalom ​8.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_255721
Irodalomtörténeti ​atlasz Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Irodalomtörténeti ​atlasz
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Széplaki György - Vilcsek Béla - Világjáró ​7.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hack Frigyes - Kugler Sándorné - Tóth Géza - Négyjegyű ​függvénytáblázatok / Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ki_kicsoda_a_vil%c3%a1girodalomban
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Ki ​kicsoda a világirodalomban?
A ​könyvben európai és amerikai írókról, költőkről lehet olvasni - igazodva a "műveltségeszményhez" és a középiskolás tananyaghoz -, és elenyésző számban találhatók adatok máshonnan származó szerzőkről. Európán belül is elsősorban nyugati és orosz alkotók kerültek be a könyvbe, legfőképpen nagy egyéniségek. Terjedelmi okokból szinte kizárólag szépírók szerepelnek.

Dr. Agg Géza - Műszaki ​alapismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Balásházy Mária - Jogi ​alaptan
Az ​emberi magatartásszabályok legtisztábbikába, a jogba vezet be a kötet. A jog lényegét tárgyalja először, azon belül többek között a jog általános fogalmát, a jog keletkezését, a jogforrás definícióját, a speciális jogforrásokat, valamint az állami irányítás egyéb jogi eszközeit. A jogi norma témaköre alkotja a következő fejezetet, amelyben a szerző definiálja a fogalmat, felépíti a norma szerkezetét, bemutatja a jogi normák megjelenését, tárgyalja érvényességüket és hatályosságukat. Jogtípus, jogrendszer, jogcsalád fogalma, majd a jogrendszer tagozódása alkotja a következő nagy egységet, bemutatva a jogrendszer 13 részét állam-, azaz alkotmányjogtól a büntető eljárási jogig. A jogviszony fogalmát, elemeit, alanyait, tárgyát, tartalmát, szerkezetét, valamint a jogviszonyt létrehozó jogi tényeket szintén összefoglalja a szerző, majd rátér a jogvesztés és az elévülés tárgyalására. A jogalkalmazás és a jogi felelősség alapismereteivel zárul az ideiglenes tansegédlet szerepét betöltő könyv.

Bencsik Péter - Horváth Levente Attila - Történelem ​8. - A huszadik század története
A ​huszadik század történetének feldolgozása, a világháborúk és békekötések megértése komoly odafigyelést igényel az olvasó részéről. A tankönyv készséges vezetője azoknak, akik érteni akarják a múlt század eseményeit.

Száray Miklós - Történelem ​IV.
A ​középkori Európa politikai, társadalmi és gazdasági viszonyainak kialakulását mutatja be az első nagy rész, a második az európai civilizáció megerősödését, valamint a rendiséggel és a városiasodással összefüggő változásokat. A befejező rész a XIV-XV. századi Európáról ad képet.

Szász Erzsébet - Történelem ​VI.
A ​sorozat újabb kötete a nagy földrajzi felfedezések korába kalauzolja el olvasóit. Megismertet az Európán kívüli civilizációk történetével és életmódjával, elemzi a felfedezések gazdaságra, társadalomra, kultúrára és az emberi gondolkodásra gyakorolt hatását. A reformáció megindulása és elterjedése átalakította Európát. A XVI-XVII. században kialakult az abszolutizmus, az uralkodók hivatalnokaik segítségével kormányoztak, hatalmuk egy kézben összpontosult. Ideológiai bázisul a katolikus és a protestáns egyházak tanításait is felhasználták. Ekkor jött létre a korszakot meghatározó stílus, a barokk, mely a kultúra minden területét áthatotta. A kötet ezeket a folyamatokat ábrázolja számos térkép, a rendszerezést szolgáló összefoglalók, kislexikon és országonkénti kronológia segítségével.

Vargha Magdolna - Fizika ​összefoglalás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Halász Tibor - Bonifert Domonkosné - dr. Kövesdi Katalin - Miskolczi Józsefné - Molnár György Sándorné - Sós Katalin - Fizika ​8. - Elektromosságtan - Fénytan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Filla István - Régen ​volt, hogy is volt
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció a nyelvi előkészítő évfolyam számára
Újszerű ​feladatok elé állítja a középiskolákat a „nulladik évfolyamos" csoportok és képzési módok megjelenése, elterjedése. A nyelvi előkészítő évfolyamokon fontos feladat hárul a magyartanárokra, hiszen nem csupán a szinten tartás, a készség- és képességfejlesztés a feladatuk, hanem olyan magyar nyelvi és kommunikációs képzést kell kínálniuk diákjaik számára, amely segíti az idegen nyelvek tanítását-tanulását is. E célok megvalósításához kíván segítséget nyújtani a Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád ismert szerzőinek új kötete. A tankönyvet visszafogott ismeretközlés és a fejlesztő gyakorlatok bősége jellemzi, nem hiányzik a taneszközből a könnyedség, a játékosság sem. Fejezetei jól segítik a korábban megszerzett tudás megőrzését és a későbbi évfolyamok elmélyült munkájának előkészítését.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9. - Munkafüzet
Kémia ​munkafüzet, 9. osztályosok számára.

Surányi Kálmánné - Könyvviteli ​alapismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Maros Judit - Unterwegs ​neu Német III. Munkafüzet
Az ​Unterwegs Neu B munkafüzet a tankönyvhöz készült - szókincsében, tematikájában azt követi - és elősegíti a tankönyv leckéinek feldolgozását. A tankönyv és a munkafüzet a B1 szintű nyelvtudással rendelkező tanulóknak készült és B2 szintre juttatja el őket. A középszintű érettségire is...

Maros Judit - Unterwegs ​Neu B - Német III. tankönyv
Az ​Unterwegs Neu B felnőtteknek és középiskolásoknak szánt középhaladó nyelvkönyv, amely az Unterwegs Neu A (Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003) folytatásaként jelent meg és a középfokú nyelvvizsgára, ill. a nyelvi érettségire készíti fel a nyelvtanulót. A B kötet felépítése követi az A kötetét: az egyes fejezetek több részre tagolódnak, lehetővé téve egy-egy téma több nézőpontból való megközelítését. A fejezetek gerincét egy-egy szöveg, ill. az ahhoz kapcsolódó, többnyire olvasásértési feladatok képezik. A fejezetek végén szórakoztatásra szánt szövegeket olvashatunk („Leseecke"). A fejezetzáró szólista („Unser Wortschatz") nem tér ki az illető fejezetben található összes ismeretlen szóra. Ennél teljesebb a könyv végén található összesített szólista. A könyv írásánál arra törekedtem, hogy a tanuló önállóságát fejlesszem (ezt célozzák például az internetes feladatok), ill. hogy elősegítsem kommunikatív kompetenciájának fejlődését. Ennek érdekében olyan - általam érdekesnek tartott - szövegeket kerestem, válogattam össze, amelyek valós kommunikatív helyzetet teremtenek és olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek megválaszolásában motiváltak a nyelvtanulók. A tankönyvhöz két kazetta, ill. egy munkafüzet is tartozik. Ez utóbbi szókincsfejlesztő, nyelvtani, szövegértési, írásfejlesztő (levelek, fogalmazások stb.), ill. beszédkészséget fejlesztő (szituációk) feladatokat tartalmaz. A kötet tematikájának, lexikájának, nyelvtani anyagának összeállításánál figyelembe vettem a 2005-ben bevezetésre kerülő új nyelvi érettségi követelményeit. Az érettségire való felkészülést segíti még az Unterwegs Plus A, ill. Unterwegs Plus B c. gyakorló feladatokat tartalmazó feladatgyűjtemények.

Babári Ernő - Babári Ernőné - 1000 ​Fragen 1000 Antworten - felsőfok
Könyvünk ​megírásánál messzemenőkig figyelembe vettük a Magyarországon jelenleg akkreditált nyelvvizsgaközpontok felsőfokú nyelvvizsgára vonatkozó kívánalmait. Ugyanezen témakörök tartalmuknál és nyelvi szintjüknél fogva alkalmasak az emelt szintű érettségi vizsgára történő felkészülésre is. A nyelvvizsga leírásokban található témakörök mindegyikét megtalálja könyvünkben, az általunk feltett 1171 kérdésre adott válaszként. A kisebb egységek, témakörök után megtalálja azok szószedetét, ami szerintünk lényegesen megkönnyíti a kisebb egységek kezelését és a szövegfeldolgozást.

Szende Aladár - A ​magyar nyelv tankönyve középiskolásoknak
A ​tankönyvjegyzéken szerepel. A magyar nyelv tudósa és a nyelvtantanítás doyenje olyan nyelvtankönyvet állított össze, amely egy kötetben tartalmazza a gimnáziumok és a szakközépiskolák négyévi tananyagát. E tankönyv és a hozzá tartozó kiegészítő tematikus füzetek, illetve a tudós szerző által készített, nívós gyakorlatokat tartalmazó tanulói segédlet annak az elgondolásnak az alapján születtek, hogy az alaptankönyv nem évfolyamokra bontottan, hanem tematikus elrendezésben, tömören összefoglalva, de magas szintű pedagógiai szervezettséggel és tudatos felépítéssel foglalja magában egyetlen kötetben az érettségire készülő diákok számára az alapismereteket. Az alaptankönyv a nyelvelmélet rövid áttekintését, a hangtan, a szótan, a mondattan, a szövegtan, a stilisztika, a retorika szükséges alapjait tárgyalja, s bepillantást enged nyelvünk életébe.

Korányi Erzsébet - Matematika ​9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez 9-10. évfolyam (írásbeli)
A Nemzeti Tankönyvkiadó új történelem érettségi feladatgyűjtemény-sorozatával eredményesen felkészülhetünk a 2005-től bevezetendő történelem érettségi vizsgára. E kötet a 9. és a 10. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 300 feladatot: tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanokat, amilyenek az érettségi vizsgán lesznek majd. A feladatgyűjtemény szerzői aktívan részt vettek az új történelem érettségi koncepciójának megtervezésében, a vizsgakövetelmények és a feladattípusok kidolgozásában, a próbaérettségik lebonyolításában és értékelésében. Mivel az új érettségin főként a tudásalkalmazásáról, a történelmi látásmódról, az elemzőkészségről kell számot adni, kötetünk feladatai is ezek gyakorlására adnak módot sok-sok forrással, ábrával, térképpel, képpel, diagrammal.

Kollekciók