Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


12775-l-198
elérhető
4

Ismeretlen szerző - Középiskolai ​földrajzi atlasz
Arányosan ​megválasztott, a tantervi követelményekhez (kétszintű érettségihez) igazodó névanyag. A szomszédos országokról nagyobb méretarányú térképek. Több hazai, kontinens és Föld tematikus térkép (a domborzati térképek mellett természetföldrajzi, a politikai térképek mellett társadalomföldrajzi tematikus térképek kaptak helyet). Az atlasz közel harmada Magyarországot tárgyalja, korszerű, új tematikus térképekkel egészült ki. Több tematikus térkép az Európai Unióról. Külön térképeken az európai hegyvidékek (Alpok, Kárpátok). Új térképek a Távol-Kelet országaihoz (Kína, Japán). A tananyaghoz illeszkedő didaktikus melléktérképek. Környezet- és természetvédelmet tárgyaló térképek (Eurázsia, Föld). Névmutató segíti az atlasz használhatóságát. Érettségin használható tankönyv.

Freisinger Edéné - Levelezési ​ismeretek
„A ​szó elszáll, az írás megmarad" szállóige gyakorlati tapasztalaton alapuló tény, hiszen az írott szöveg értelme a maradandóság. A szóbeli közlés gondolataink közvetlen előadása, a levél a közvetett kapcsolatteremtés eszköze. A meggondolatlanul papírra vetett gondolat sokszor hátránnyal, esetleg jogi következményekkel járhat. Fogalmazzunk választékosan, objektív hangnemben, tömören, de közérthetően, udvariasan! Törekedjünk hibátlan helyesírásra, tiszta, hibamentes gépelésre, mondanivalónk esztétikus formába öntésére! Könyvünk ehhez kíván segítséget nyújtani, az egyszerű levelektől a gyakran használt ügyiratok bemutatásáig.

Csonka Margit - Let's ​Speak English IV. - Part Two
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Beke László - Műalkotások ​elemzése I.
Évfolyam: ​9. A tankönyvjegyzéken szerepel. Ez a tankönyv a korábbi Műalkotások elemzése átdolgozott, továbbfejlesztett változata. A gimnáziumi tananyagot két részre bontottuk: az első kötetben ismerkedünk meg a képzőművészeti alkotások sajátosságaival, míg a másodikban kerül sor az építészet és a tárgyi környezet problémáira. A módosításra azért volt szükség, mert korunk társadalma új kérdéseket állít a művészet számára, de változnak a műelemzés módszerei is. Az elemzett példákat történeti sorrendbe állítottuk, hogy ily módon is hangsúlyozzuk a művészettörténeti szemlélet fontosságát. A könyvet szakkifejezések kislexikona és tartalomjegyzék egészíti ki.

Pázmány Ágnes - Permay Éva - Látás ​és ábrázolás
Tankönyvünk ​megjelenése óta szívesen használt és kedvelt taneszköze a középiskolásoknak. Mind a folyamatos vizuális nevelésben alkalmazva, mind az érettségizőknek nélkülözhetetlen tudnivalókat tartalmaz jól rendszerezetten és szemléletes képanyaggal illusztrálva. A látás fiziológiájával indítva a látás nevelését, a fényről és a szemről, a színlátásról, a térbeli látásról, állandóságról és mozgásról, valamint az optikai csalódásokról is szól. Fontos fejezete a látás és gondolkodás, az ábrázolás és alkotás összefüggéseinek vizsgálata. Foglalkozik téri, formai, színbeli jelenségekkel és vizuális problémákkal, sorra veszi az elemi formákat, a kompozíciós problémákat, valamint az ábrázolási rendszereket. Szó esik nemcsak a síkábrázolásról, de a szobrászatról, az iparművészeti technikákról, az írásról mint vizuális jelről, a nyomtatásról, valamint korszerűen az új médiáról, mely jelen van a vizuális művészetekben is. Kislexikon zárja a tankönyvet. Különösen ajánlott a hagyományosan képző gimnáziumokban, de jól használható a hatosztályos gimnáziumokban is.

Hessky Regina - Tálasi Istvánné - Német ​nyelvkönyv VI.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Budai László - Angol ​nyelvtani gyakorlatok
E ​nyelvtani feladatgyűjtemény a gimnáziumi angol nyelvi tankönyvekhez készült. A könyv elsősorban az alaptantervű osztályok nyelvtani törzsanyagát tartalmazza, de ugyanakkor a speciális osztályok számára is nyújt feladatokat. Az egyes gyakorlatok részben vagy egészben elvégezhetők egy-egy nyelvtani jelenséghez kapcsoltan és/vagy szintetizáló ismétlésként - a tanár legjobb belátása szerint.

Tolnai Gyuláné - Ábécéskönyv
Tantárgy:Anyanyelv ​és irodalom Évfolyam:1. A tankönyvjegyzéken szerepel. Az Ábécéskönyv a Tolnai Gyuláné által kifejlesztett heurisztikus programozású olvasás- és írástanítás módszeréhez ...

Laáb Ágnes - Számviteli ​ismeretek - érthetően, szórakoztatóan
E ​számviteli könyv azoknak szól, akik - a szerzővel együtt - hisznek abban, hogy egy jó tankönyv úgy lehet lényegre törő és szakszerű, hogy egyben érthető és szórakoztató is. Olyan, amelynek definíciói és okfejtései jól követhetők és első nekirugaszkodásra meg is jegyezhetők. A számvitel és kettős könyvelés tudománya nagyon régi és rendszere évszázadok óta változatlan. Talán éppen azért, mert minden szabályszerűsége valójában bámulatba ejtően magától értetődő, világos és egyszerű. Laáb Ágnes ismert mesehősök köré szövi történeteit. Ahol a könyvben feltűnik az Aiszóposz meséjéből ismert Tücsök vagy Hangya meghökkentő karikatúrája, ott - történeteiken keresztül - várhatóan a legnehezebbnek tűnő számviteli fogalmak, könyvelési szabályok is érthetővé és megjegyezhetővé válnak, Így válhat e könyv izgalmas kalandozássá és kalauzzá a számvitelben még járatlan érdeklődő számára a legalapvetőbb könyvelési bizonylatok, eszközök, eljárástechnikák között. Bemutatja a könyvelésmódszertan eredményeként létrejövő beszámoló részeit és sajátosságait, valamint azt, is, hogyan lehet mélyebb összefüggéseket feltárni a számviteli beszámolókból. Haszonnal forgathatják ezért a számviteli ismeretekben jártasságra vágyó diákok, oktatók, az üzleti világban forgolódó gazdasági és nem gazdasági vezetők, szakértők, vállalkozók, jogászok, egyszóval mindenki, aki jobban akarja érteni és beszélni az üzleti élet nemzetek feletti nyelvét, a számvitelt.

Fűzfa Balázs - Irodalom ​12
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Színes ​irodalom 11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bátkainé Bajor Erzsébet - Levelezzünk ​német nyelven!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció tankönyv a 9-10. évfolyam számára
A ​Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád az 5. osztálytól a 12. évfolyamig szolgálja a gyerekek anyanyelvi nevelését. A teljes tankönyvcsomag két évfolyamra szóló tankönyveket és tanári kézikönyveket, évfolyamonként munkafüzeteket és feladatgyűjteményeket tartalmaz. A tankönyvcsalád a jövőben egy CD-ROM-mal, óravázlatokkal, írásvetítő-fóliákkal, és magyar nyelvi falitablókkal gazdagodik. A könyvek - az életkori sajátosságokat és az iskolánként eltérő heti óraszámokat is figyelembe véve - nemcsak a mindenki számára kötelező törzsanyagot tartalmazzák, hanem a kiegészítő ismereteket is. A tankönyvszerzők fontosnak találják a megújuló klasszikus grammatika alapjaira épülő szilárd nyelvtani ismereteket, de hangsúlyos szerepet tulajdonítanak a szóbeli és az írásbeli kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ezért a tankönyvek a nyelvi ismereteken kívül az érettségiig tanítanak helyesírást és fogalmazást. A tankönyveket használni lehet az általános iskolák megfelelő évfolyamain, illetve a nyolc-, a hat- és a négyosztályos középiskolákban egyaránt. A szerzők arra törekednek, hogy a tankönyvcsaládból ne csak hatékonyan, hanem örömmel is lehessen tanulni és tanítani.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció munkafüzet a 9. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Irodalom ​I.
Külső ​formájában megváltozott s az újabb követelményekhez igazított tankönyvünk a középiskolák 9. évfolyama számára készült. Az irodalom elméletébe és történeti múltjába szeretnénk segítségével bevezetni az ifjú olvasóinkat.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény ​az új történelem érettségihez - 12. évfolyam - Írásbeli
E ​kötet a 12. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 300 feladatot: tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanokat, amilyenek az érettségi vizsgán lesznek majd. A feladatgyűjtemény szerzői aktívan részt vettek az új történelem érettségi koncepciójának megtervezésében, a vizsgakövetelmények és a feladattípusok kidolgozásában, a próbaérettségik lebonyolításában és értékelésében. Mivel az új érettségin főnként a tudás alkalmazásáról, a történelmi látásmódról, az elemzőkészségről kell számot adni, kötetünk feladatai is ezek gyakorlására adnak módot, sok-sok forrással, ábrával, térképpel, képpel, grafikonnal, statisztikai táblázattal. Az Oktatási Minisztérium által jóváhagyott részletes érettségi vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten egyaránt vannak rövid választ igénylő tesztfeladatok és elemző, problémamegoldó esszéfeladatok.

Torkos Kornél - Az ​általános kémia alapjai
Ez ​a könyv bevezetés, vagyis tankönyv, tehát nem kézikönyv. Néhány lényeges elméleti probléma felvillantása mellett áttekintő képet nyújt a GIS legfontosabb területeiről, megvilágítva a geoinformatika alapfogalmait, célkitűzéseit, módszereit, lehetőségeit. A geoinformatikát az informatika egy sajátos ágaként ábrázolja, amely ugyanazokat a megfontolásokat kívánja meg művelőitől, mint bármely más informatikai szakterület, azzal a különbséggel, hogy egy speciális adatféleség, a digitális térkép köré szerveződik.A könyv második része a geoinformatika gyakorlati alkalmazásainak egy lehetséges keresztmetszetét adja. A szerző megkereste az egyes szakterületeket magas színvonalon művelő cégek vezetőit, hogy ismertessék nevezetesebb projektjeiket, fontos rendszereiket. Bár a felsorolás nem lehet teljes, az áttekintett projektek így is jól érzékeltetik a geoinformatika szerteágazó alkalmazási lehetőségeit.

Baktay Ervin - A ​csillagfejtés könyve
A ​csillagfejtés könyve olyan karriert futott be, amiről alighanem Baktay Ervin sem álmodott. Mivel ezt követően majd ötven évig nem jelent meg hasonló mű Magyarországon, több asztrológus generáció is ezen a könyvön nőtt fel, és tankönyv lett belőle. A könyvből megismerhetjük az asztrológiát, mint az egyik legősibb világnézetet. Baktay bemutatja a világkorszakokat is, mely napjainkban a New Age, a Vízöntő kor kezdetén megkülönböztetett figyelmet váltott ki az érdeklődő emberekből. Kellemes és igényes, de közérthető stílusa A csillagfejtés könyvét is olvasmányossá tette. Bár az 1989. évi reprint kiadás óta számos asztrológiai mű jelent meg a magyar könyvpiacon, Baktay Ervin műve ma is "kötelező" olvasmány minden asztrológia iránt érdeklődő számára.

Czapáry Endre - Czapáry Endréné - Csete Lajos - Hegyi Györgyné - Iványiné Harró Ágota - Morvai Éva - Reiman István - Matematika ​Gyakorló és érettségire felkészítő feladatgyűjtemény III.
Ez ​az új feladatgyűjtemény megőrizte a régi egyedülálló geometria feladatgyűjteményünk értékeit. A tananyag-feldolgozás módja egyszerre teszi lehetővé a középszintű és az emelt szintű érettségire való felkészülést. Példaanyaga: I. Síkgeometria, II. Térgeometria, III. Vektorok, IV. Trigonometria, V. Koordinátageometria. A feladatgyűjtemény CD-mellékletében található a feladatok megoldása.

Img_0007
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Érettségi ​tételek - Magyar történelem
Félsz ​az érettségitől? Rettegsz a felvételitől? Még messze vannak a vizsgák, de tanulmányaid során hasznodra lenne egy-egy téma áttekinthető összefoglalója? Vagy egyszerűen csak már rég ült az iskolapadban és szívesen olvasna egy jól használható összeállítást a magyar történelem legfontosabb korszakairól? Akkor ez a kiadvány Önnek, Neked szól! A kiadó eredeti szándéka szerint a felvételizők, érettségizők helyzetét szeretné a nagy megmérettetések előtt megkönnyíteni. Az érettségi, felvételi anyaga a magyar történelem tárgyköréből a szóbeli vizsgakövetelményeknek megfelelően foglalja össze és rendszerezi a tudnivalókat. Minden témakör után található kronológiai összefoglaló, név- és fogalomtár, mely megkönnyíti az egyénre szabott tétel készítését, és az írásbeli felvételikre is jól használható. Egy-egy téma után aki még bővíteni szeretné ismereteit, az ajánlott irodalomban szereplő művek közül választhat. Természetesen a sikeres felvételi és érettségi elsődleges záloga a rendszeres tanulás, amit ez a könyv nem helyettesíthet, de hasznos lehet az összefoglalásra, rendszerezésre. Sok sikert és kitartást kíván a kiadó, és a kiadvány összeállítója, remélve, hogy a diákok a felkészülést segítő és hasznos könyvhöz jutnak.

Bárczy Barnabás - Integrálszámítás
A ​kiadvány középiskolai tanulóknak, főiskolai és egyetemi hallgatóknak nyújt kiváló lehetőséget a matematika talán legtöbb gondot okozó fejezetének elsajátításához. A bőséges példaanyag és a kidolgozott feladatok segítségével a határozott és határozatlan integrálokkal, az integrálási módszerekkel és gyakorlati alkalmazásukkal ismerkedhetnek meg az érdeklődők.

Fodor György - Jelek ​és rendszerek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kovács Tivadar - Kovácsné Cohner Judit - Ozsváth Miklós - Adatkezelés ​az MS Access 7.0 alkalmazásával
Furcsa ​könyvet tart kezében az Olvasó. Furcsa, mert a szerzők sokra vállalkoztak: a MIcrosoft egyik legnagyobb terjedelmű, legátfogóbb szoftverjének, az MS Access-nek ismertetésére úgy, hogy könyvünk kézikönyv-funkción túl tankkönyv és esettanulmány is legyen, Így aztán helyet kapott a könyvben az Access elemeinek ismertetésén túl az elméleti alapokkal foglalkozó fejezet (az SQL és az adatbázis-tervezés alapjai), valamint egy kidolgozott példa is.

Szerényi Gábor - Nagy ​biológia feladatgyűjtemény
A ​2005-ben életbe lépett új, kétszintű érettségi vizsgarendszer tartalmi és szerkezeti változásainak figyelembevételével született ez a feladatgyűjtemény, mely a teljes középiskolai tananyagot felöleli. A feladatok négy követelményszinthez készültek: alapszinthez, ill. a középszintű érettségihez, emelt szinthez, tanulmányi versenyekhez és azokhoz a kiegészítő ismeretekhez, amelyek a speciális tanterven szerepelnek.

Németh Endre - Biológiai ​kézikönyv
A ​szerző több évtizedes tanári gyakorlatát, a biológia oktatását és tanítását segítő, országosan használt (a MOZAIK Oktatási Stúdió által kiadott) korábbi segédkönyveinek tapasztalatait ötvözte ebben a kézikönyvben. Korrekt szakmai ismereteket közöl tömör fogalmazásban, áttekinthető és didaktikai tagolódást jól követő szövegtükörrel. A választékos ábraanyaggal együtt nemcsak a megértést és a rögzítést, de a lényegkiemelést, a vizuális gondolkodást és szemléletet is fejleszti. Az egyes fejezetekben említett egészségügyi, kórélettani információk egyaránt segítik az egészséges életmódra és a családi életre nevelést. A kiadvány tartalmilag átfedi a jelenleg középfokú iskolákban tanítandó biológiai ismeretanyagot, s ebből következik a megcélzott könyvhasználók széles rétege is. Használhatják a biológia tanuláshoz, felvételi vizsgákra készüléshez diákok, tanórai felkészüléshez pedig a tanárjelöltek és gyakorló tanárok. A természet iránt érdeklődők, az általános biológiai műveltséget megszerezni vágyók részére, valamint ismereteiket felfrissíteni szándékozó olvasók számára is hasznos kézikönyv lehet.

Hortobágyi István - Egységes ​Érettségi Feladatgyűjtemény Matematika - Megoldások II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Egységes ​érettségi feladatgyűjtemény - Matematika - Megoldások I.
Az ​új, kétszintű érettségi vizsga előkészítése keretében, a középszintű matematikavizsgára való felkészülést szolgáló feladatgyűjtemény megoldáskötete. A megoldások leírásai változatos formában jelennek meg a kötetben. Az újszerű feladatoknál az alkotók igyekeztek a felhasznált ismerteket bővebben közölni. Ahogy a feladatok között számottevően több szöveges, életközeli példát találhatunk, úgy a megoldások is gyakorlatiasabbak, több magyarázó szöveget tartalmaznak. A szerzők igyekeztek a helyes egyensúlyt megtalálni az egzakt, formájában is precíz megoldásleírás, és a feladat tartalmából következő, a feltett kérdésre életszerűségében kielégítő választ adó megfogalmazás között.

Hortobágyi István - Marosvári Péter - Pálmay Lóránt - Pósfai Péter - Siposs András - Vancsó Ödön - Egységes ​Érettségi Feladatgyűjtemény - Matematika I.
2005-ben ​új, kétszintű érettségivizsga-rendszer lép életbe, amely először a 2001-ben középiskolai tanulmányokat kezdett tanulókat érinti. Kétkötetes feladatgyűjteményünk a középszintű matematika érettségi vizsgára való felkészülés-felkészítés segítése céljából született. Összeállításakor a szerzők figyelembe vették a Nemzeti alaptanterv és az erre épülő Kerettanterv, valamint a Részletes érettségi vizsgakövetelmények előírásait. A korábbi feladatgyűjteményekhez képest sok újdonságot tartalmaz a két kiadvány. Megjelenik a statisztika és a valószínűségszámítás fejezete, nagyobb arányban szerepelnek alkalmazásorientált szemléletű feladatok, számos, a gyakorlati életből és a különböző tudományterületekről származó szöveges feladat is megtalálható a kötetekben. Mindezek jelzik, hogy a gyűjtemény alapvetően új feladatokból áll, de vannak benne a matematikai problémákat tisztán, elvontan megfogalmazó, hagyományos feladatok is. A feladatgyűjteményekhez tartozó megoldáskötetek egyaránt segítik tanárok és diákok munkáját.

Oláh Zsuzsa - Biológia ​10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Modern ​magyar irodalom kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz
A ​középiskolai irodalomoktatás legfontosabb feladatai közé tartozik annak az ízléskultúrának a kialakítása, amely alapját képezheti a jövő olvasónemzedékek befogadói szemléletének. Ma arra törekszünk, hogy ez a szemlélet, mint befogadói készség minél nyitottabb legyen, minél fogékonyabban reagáljon az irodalmi folyamatok szüntelen változásaira és minél szélesebb körben legyen képes megítélni azt, amit új. E cél érdekében szükség van arra, hogy az oktatás a történeti időben a lehető legközelebb kerüljön a mához, a jelen irodalmához, a mai gondolkodás, a mai szemléletformák és megközelítésmódok kérdéseihez. Ugyan régen elmúlt már az az idő, amikor az irodalomtanítás megállt egy klasszikusnak nevezett régmúlt időpontnál s ami utána következett azt kirekesztette a tantárgy köréből. A forgalomban lévő tankönyvek mégis nehezen birkóznak meg avval a feladattal, hogy a kor irodalmi tudata által nagyrabecsült műtípusok, irodalmi irányok, alkotói pályák jelenig tartó ívét is minél többrétűen mutassák be. Ennek az igénynek tesz eleget - vagy tesz az érdekében az eddigieknél legalábbis többet - ez a kiegészítő füzet. A portréfejezeteket elismert irodalomtörténész szakemberek, nagy oktatói gyakorlattal rendelkező tanárok készítették, akik nemcsak azt tudják felmérni, mit kell egy-egy fejezetnek tartalmaznia, hanem azt is, hogy hogyan. Az írók születési rendjében egymás után következő fejezetek világosak, könnyen érhetőek s képesek ara, hogy az érettségi zsúfolt és tanításlélektanilag oly feszült évében is felkeltsék a tanulók érdeklődését.

Bock Gyula - Czagány László - Nagy Rózsa - Makroökonómia ​feladatok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók