Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Covers_202964
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Múltunk, ​jelenünk, jövőnk
A ​Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés 4. osztályos tankönyvcsaládjának tagja a Múltunk, jelenünk, jövőnk című olvasókönyv. A tankönyv elsődlegesen a szövegértő olvasási képességet fejleszti a tanulókban, a szövegből tanulást készíti elő a későbbi évfolyamokon folyó képességfejlesztés alapozása érdekében. A szerzők célja nem politikai eseménytörténetet feldolgozó könyv készítése volt. A szemelvények válogatásakor az életmódtörténet, a tudomány- és technikatörténet, a művelődés- és művészettörténet, a hadtörténet legfontosabb, legérdekesebb eseményeit, történéseit kívánták bemutatni. Az olvasmányok felkeltik a tanulók érdeklődését a múlt, a jelen és a jövő embert alakító, embert próbáló kérdései iránt. A tankönyv három nagy tartalmi egységét a cím is mutatja. A Múltunk részben az egyetemes és hazai történések legfontosabbnak vélt eseményeit villantják fel a szerzők a XVII. század közepétől a második világháború végéig. A Jelenünk című fejezetben a ma élő emberek mindennapjait befolyásoló események, tudományos és technikai találmányok, az élet minden területén tapasztalható újítások és jelenségek sorakoznak fel. A Jövőnk legizgalmasabb kérdéseit feszegeti, boncolgatja a tankönyv utolsó fejezete.

Covers_146534
Bevezetés ​a pedagógiába Ismeretlen szerző
elérhető
5

Ismeretlen szerző - Bevezetés ​a pedagógiába
Ez ​a könyv nem csupán szöveggyűjtemény, hanem olyan tankönyvpóló kiadvány, amely a német Stam Kiadó Pedagógia c. könyvéből nyújt válogatást, magyar vonatkozású kiegészítő anyagokkal gazdagítva.

Fazakas Gergely - Kovács Nikolett - Képletgyűjtemény ​a tőkepiaci és vállalati pénzügyi ismeretekhez
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Óváriné Furján Rita - Képek ​könyve
Előszó Kedves ​kis Barátom! Tankönyvet tartasz a kezedben, melynek segítségével felfedezheted, játszva megismerheted, újrateremtheted a téged körülvevő színes világot. Ha nyitva tartod a szemedet, rájössz, hogy egy-két színes papír, anyag, festékek és a természetben fellelhető anyagok segítségével csodát művelhetsz, és egyre ritkábban teszed fel a kérdést: "Unatkozom! Mit csináljak?" Rajzórán, szakkörön hasznosítsd a megszerzett ismereteket, de otthon, önállóan is válogathatsz a feladatok közül.

Covers_259170
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Au ​Quartier Latin, comme si vous y étiez
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Cs. Nagy Lajos - Alapfokú ​helyesírási gyakorlókönyv - 3-8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_578527
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Gazdasági ​rendszerek, országok, intézmények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Reiman István - Fejezetek ​az elemi geometriából
Speciális ​matematika-tankönyv középiskolásoknak, amely főiskolások számára is igen alkalmas a geometria témakör megtanulásához.

Bárány Eleonóra - Történelmi ​fogalomtár
Ezt ​a FOGALOMTÁRAT a jelenleg forgalomban lévő történelemkönyvek alapján állítottam össze. Gyakorló tanárként sokszor tapasztaltam, hogy a leckék gyors megértésénél, a feleléseknél a történelmi szakkifejezések félreértése, pontatlan használata milyen sok gondot okozott. A FOGALOMTÁR tömör, rövid magyarázatai nemcsak a mindennapi tanulást segítik, hanem osztályonként lebontott kifejezésanyagának áttekinthetőségét is. A függelékben található táblázatok az ismétlést és a középiskolai felvételit is megkönnyítik.

Herman Anna - Kötelező ​olvasmányok elemzése - gimnázium első osztálya - Az ókor, a reneszánsz és a barokk irodalmából
Kiadónk ​egy nyolc kötetből álló sorozat megjelentetésére szánta el magát, mely a gimnáziumok irodalmi tananyagának elsajátításához nyújt segítséget oly módon, hogy tartalmazza a kötelező házi olvasmányok tartalmát, s rövid magyarázatot kínál külön-külön az érintett művekhez. Az első kötet, melyet ezében tart az Olvasó, az ókortó a barokk időszakáig tárgyalja azon irodalmi alkotásokat, melyek a gimnáziumok és középiskolák első osztályaiban kötelezőek. A kötet magában foglalja az Iliász, az Odüsszeia, az Antigoné, a Hamlet, a Rómeó és Júlia, valamint a Szigeti veszedelem rövid elemzését, illetőleg ezen művek kivonatos tartalmát. A kötet fiatal szerzője bőségesen merített a vonatkozó szakirodalomból, ezáltal mintegy összegzi és összefoglalja az egyes irodalmi alkotások értelmezéséhez szükséges tudnivalókat. A tanulók egyéni munkáját segítik a fejezetek végén álló kérdéscsoportok, de hasznos lehet a részletes bibliográfia is. Jelen kiadvány összeállítója bízik abban, hogy hathatós segítséggel szolgált a tanulóknak.

Maros Judit - Kon-Takt ​3 - Lehrbuch
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Maros Judit - Kon-Takt ​3 Arbeitsbuch
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Tímár Eszter - Angolul ​közép- és felsőfokon
Dr. ​Timár Eszter teszt-és feladatgyűjteménye a magyar közép- és felsőfokú, valamint a nemzetközi nyelvvizsgákra készülőknek nyújt segítséget. A hagyományos teszteken és feleletválasztós kérdéseken kívül sok olyan feladat szerepel a könyvben, ahol mondatátalakítással, hiányzó szavak pótlásával vagy szóképzéssel a tanulóknak maguknak kell a helyes formát megtalálni. A könyv második részében fordítási és szövegértési feladatok kaptak helyet. A vizsga szóbeli részéhez 40 színes fénykép és a hozzájuk kapcsolódó irányított kérdések jelenthetnek segítséget.

Hack Frigyes - Kugler Sándorné - Tóth Géza - Négyjegyű ​függvénytáblázatok / Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Imrehné Sebestyén Margit - A ​képzelet világa I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Simonovits Miklós - Számítástechnika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bedő Éva - Ute Lambrecht - Neu ​Stufengrammatik
Az ​általános iskola felső tagozatos tanulóinak, illetve a 14-15 éves, már több éve németül tanuló diákoknak szól, akik - nyelvtani ismereteiket akarják bővíteni, ellenőrizni, - gyakorolni akarják már megszerzett nyelvtani ismereteiket, - német nyelvből nyelvtani tudásfelmérésre (gimnáziumi felvételire, nyelvi versenyre) készülnek, - önmagukat mérni, illetve ellenőrizni akarják, hogy milyen mértékben sajátították már el a nyelvtani tudnivalókat, és hol van még tanulnivalójuk. A gyakorlatok három szinten használhatók: könnyebb, közepes és haladó fokon.

Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes - Gyermeklélektan
Ez ​a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélést jellemzi. (...) A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is. Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit.

Img_20150323_0005
Alkotmánytan Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Alkotmánytan
Az ​Alkotmánytan című tankönyvnek eredetileg 1992-ben megjelent első kiadása közvetlenül az alkotányos rendszerváltozás után elsőként vállalkozott az alkotmányjog teljes és átfogó feldolgozására. A kötet tudatosan viselte és viseli az Alkotmánytan címet, mert nemcsak a hatalmi viszonyoknak intézményes keretet adó, egyre nagyobb jelentőségű és kiterjedtebb jogág normáit ismerteti, hanem tudományos nézeteket és alkotmányos értékeket is közvetít. A tankönyv az alkotmányos intézményeket történetiségükben és nemzetközi összehasonlításban dolgozza fel. Lelentős átdolgozása 2002-ben Alkotmánytan I. Alapfogalmak, alkotmányos intézmények címmel jelent meg, számos új fejezettel bővült (például az alkotmányos rendszerváltozás jellemzőiről, a magyar kormányzati rendszer történetéről, a második kamarákról, az államháztartásról), és részletesebben dolgozta fel az egyes alkotmányos intézményeket. A jelenlegi átdolgozás újdonsága, hogy értékeli az európai uniós csatlakozás hatását a magyar alkotmányos intézményrendszerre, követi a jogszabályok változásait, az Alkotmánybíróság legutóbbi határozatait, és egy nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló új fejezettel bővült.

Földvári József - Magyar ​büntetőjog – Általános rész
A ​tankönyv a büntetőjog általános részének szabályit mutatja be, tehát azokat az alapvető büntetőjogi rendelkezéseket, amelyek a bűncselekmények összességére vagy nagyobb csoportjaira érvényesek. Ennek során a büntetőjog tárgyáról, feladatairól, alapelveiről és történetéről szóló bevezetés után három részben tárgyalja a hatályos Büntető Törvénykönyv szabályait. A jogszabálytanról szóló rész a büntetőjog forrásait, a büntetőtörvény értelmezését, hatályát és szerkezetét elemzi. A bűncselekmény tanába a törvényi tényállás kérdései, valamint a bűncselekmény fogalma, tárgya, tárgyi és alanyi elemei, megvalósulási stádiumai, elkövetői alakzatai, a büntethetőség akadályai, valamint a bűncselekményegység és a halmazat problémái tartoznak. Végül a büntetés tana a szankciórendszer és a büntetéskiszabás kérdéseit elemzi. A kötet függeléke közli a hatályos Büntető Törvénykönyv általános részének szövegét.

Erdősy Emil - Földvári József - Tóth Mihály - Magyar ​büntetőjog - Különös rész
A ​pécsi egyetem jogászprofesszorai közismert és sok kiadást megért jegyzetük tankönyvváltozatában a tőlük megszokott magas színvonalon és világos, jól tanulhat stílusban elemzik a Btk. különös részének rendszerét, a fejezetek sajátosságait, az egyes bűncselekmények törvényi tényállási elemeit, egymáshoz való viszonyát. A könyv a különös részi tényállásokat a bűncselekmény tárgyának, tárgyi oldalának, alanyának és alanyi oldalának sorrendjében tárgyalja. Ezzel követi a büntetőjogban általánosan elfogadott rendszert, és illeszkedik a Földvári József Magyar büntetőjog. Általános rész című tankönyvéhez. A két kötet együtt lehetővé teszi, hogy a joghallgatók és a jogászok, de még az érdeklődők is átfogó képet kapjanak e fontos jogterületről.

P. N. Cowen - F. G. Smiddy - Pathologiai ​kérdezz-felelek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Komáromy László - Az ​agyvelő boncolása
A ​könyv nélkülözhetetlen az orvostanhallgatók egyetemi tanulmányához. Gazdag ábraanyaga, amely szépen és gondosan kivitelezett, lehetővé teszi az agy térbeli felépítésének elképzelését és ezáltal az agy anatómiájának maradandó megtanulását. Épp ezért nagyon alkalmas az olyan orvosok, biológusok, érdeklődők számára is, akiknek nincs vagy kevesebb alkalmuk van boncolásra, és így az anatómia felidézésére, ténylegesen átélt megtanulására.

ifj. Lator László - Történelem ​a középiskolák IV. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Franyó István - Biológiai ​album I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hajdu Sándor - Andrási Tiborné - Czeglédy István - Czeglédy Istvánné - Novák Lászlóné - Zankó Istvánné - Matematika ​6.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Beke László - Műalkotások ​elemzése
A ​szerzőnek - saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva - az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt "nem megtanítható". Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt - csupa olyasmi, "amit minden művelt emberneknek illik tudnia" -, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos "kimondhatatlanhoz", amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek. Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.

Magyar László - Játszva ​angolul
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező ​olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola első osztálya számára
Homérosz ​- Odösszeia Szophoklész - Antigóné Arisztophanész - Lüszisztraté Plautus - A hetvenkedő katona Dante - isteni színjáték Trubadúrok és minnesängerek - Walther von der Vogelweide Szent István király intelmei Imre herceghez Anonymus - Gesta Hungarorum Kézei Simon - Gesta Hungarorum

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​10.
A ​szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül – a tanórai egységeknek is megfelelő részek után – az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva – az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gulyás János - Honyek Gyula - Markovits Tibor - Szalóki Dezső - Tomcsányi Péter - Varga Antal - Fizika ​II. középiskolák számára
A ​természetet több tudományág kutatja. a biológus, a kémikus, a geológus és a fizikus ugyanazt a világot vizsgálja, csupán más-más szempontok alapján. Azonban annyi ismeretre tett szert az emberiség az évezredek óta tartó "kíváncsiskodása" során, hogy napjainkban a tudományterületeket nehéz élesen elhatárolni egymástól. Így arra a kérdésre sem könnyű válaszolni, hogy mi is az a fizika. Alapvetően azonban elmondható, hogy a fizika az élettelen természet olyan jelenségeit írja le, melyek során az anyag nem változik meg. A fizika tudományát sokan távolságtartással fogadják. Már az első találkozás előtt különösnek, érthetetlennek, idegennek érzik azt. Holott a fizika egy hétköznapi, kézzelfogható, ismerős világról szól: a mi világunkat magyarázza. A fizikai jelenségek körülvesznek bennünket, nélkülük nem is tudnánk elképzelni életünket. Közlekedünk, felkapcsoljuk a villanyt, gépeket használunk, családi költségvetést készítünk a fogyasztásról, igyekszünk megvédeni környezetünket: mindezekhez szükséges ismernünk a fizika alapjait.

Kollekciók