Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes - Gyermeklélektan
Ez ​a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélést jellemzi. (...) A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is. Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit.

Img_20150323_0005
Alkotmánytan Ismeretlen szerző
elérhető
3

Ismeretlen szerző - Alkotmánytan
Az ​Alkotmánytan című tankönyvnek eredetileg 1992-ben megjelent első kiadása közvetlenül az alkotányos rendszerváltozás után elsőként vállalkozott az alkotmányjog teljes és átfogó feldolgozására. A kötet tudatosan viselte és viseli az Alkotmánytan címet, mert nemcsak a hatalmi viszonyoknak intézményes keretet adó, egyre nagyobb jelentőségű és kiterjedtebb jogág normáit ismerteti, hanem tudományos nézeteket és alkotmányos értékeket is közvetít. A tankönyv az alkotmányos intézményeket történetiségükben és nemzetközi összehasonlításban dolgozza fel. Lelentős átdolgozása 2002-ben Alkotmánytan I. Alapfogalmak, alkotmányos intézmények címmel jelent meg, számos új fejezettel bővült (például az alkotmányos rendszerváltozás jellemzőiről, a magyar kormányzati rendszer történetéről, a második kamarákról, az államháztartásról), és részletesebben dolgozta fel az egyes alkotmányos intézményeket. A jelenlegi átdolgozás újdonsága, hogy értékeli az európai uniós csatlakozás hatását a magyar alkotmányos intézményrendszerre, követi a jogszabályok változásait, az Alkotmánybíróság legutóbbi határozatait, és egy nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló új fejezettel bővült.

Földvári József - Magyar ​büntetőjog – Általános rész
A ​tankönyv a büntetőjog általános részének szabályit mutatja be, tehát azokat az alapvető büntetőjogi rendelkezéseket, amelyek a bűncselekmények összességére vagy nagyobb csoportjaira érvényesek. Ennek során a büntetőjog tárgyáról, feladatairól, alapelveiről és történetéről szóló bevezetés után három részben tárgyalja a hatályos Büntető Törvénykönyv szabályait. A jogszabálytanról szóló rész a büntetőjog forrásait, a büntetőtörvény értelmezését, hatályát és szerkezetét elemzi. A bűncselekmény tanába a törvényi tényállás kérdései, valamint a bűncselekmény fogalma, tárgya, tárgyi és alanyi elemei, megvalósulási stádiumai, elkövetői alakzatai, a büntethetőség akadályai, valamint a bűncselekményegység és a halmazat problémái tartoznak. Végül a büntetés tana a szankciórendszer és a büntetéskiszabás kérdéseit elemzi. A kötet függeléke közli a hatályos Büntető Törvénykönyv általános részének szövegét.

Erdősy Emil - Földvári József - Tóth Mihály - Magyar ​büntetőjog - Különös rész
A ​pécsi egyetem jogászprofesszorai közismert és sok kiadást megért jegyzetük tankönyvváltozatában a tőlük megszokott magas színvonalon és világos, jól tanulhat stílusban elemzik a Btk. különös részének rendszerét, a fejezetek sajátosságait, az egyes bűncselekmények törvényi tényállási elemeit, egymáshoz való viszonyát. A könyv a különös részi tényállásokat a bűncselekmény tárgyának, tárgyi oldalának, alanyának és alanyi oldalának sorrendjében tárgyalja. Ezzel követi a büntetőjogban általánosan elfogadott rendszert, és illeszkedik a Földvári József Magyar büntetőjog. Általános rész című tankönyvéhez. A két kötet együtt lehetővé teszi, hogy a joghallgatók és a jogászok, de még az érdeklődők is átfogó képet kapjanak e fontos jogterületről.

ifj. Lator László - Történelem ​a középiskolák IV. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Franyó István - Biológiai ​album I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hajdu Sándor - Andrási Tiborné - Czeglédy István - Czeglédy Istvánné - Novák Lászlóné - Zankó Istvánné - Matematika ​6.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Beke László - Műalkotások ​elemzése
A ​szerzőnek - saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva - az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt "nem megtanítható". Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt - csupa olyasmi, "amit minden művelt emberneknek illik tudnia" -, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos "kimondhatatlanhoz", amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek. Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.

Buskó Tibor László - Településüzemeltetés
A ​˛˛közigazgatási urbanisztika" a településtudománynak egy speciális megközelítése és tantárgyi területe. Létét és önálló tantárgyként való oktatását a magyar önkormányzati rendszer sajátosságai teszik különösen indokolttá. Azzal ugyanis, hogy a rendszerváltás után az önkormányzati törvény a települési önkormányzatokat tette a helyi hatalomgyakorlás súlypontjaivá, szükségesnek tűnik, hogy a település fogalmát, illetve a település működését a település közigazgatásban betöltött szerepén keresztül tegyük még érthetőbbé. A közigazgatási urbanisztika két részre, ˛˛településtanra" és ˛˛településüzemeltetésre" osztható. Tankönyvünk a Közigazgatási Urbanisztika 1. (Településtan) tankönyv folytatásaként a településüzemeltetés fogalmát és tartalmát igyekszik megvilágítani. Maga a településüzemeltetés a települési ügyeken belül a helyi közszolgáltatások szervezésével, vagy másképpen: a települési infrastruktúra működtetésével azonosítható. Ennek megfelelően a szerző részletesen tárgyalja a helyi közszolgáltatások fogalmát, bemutatja a helyi közszolgáltatás-szervezés főbb problémáit, s kísérletet tesz az úgynevezett ˛˛települési infrastruktúra" meghatározására. A települési infrastruktúra egyes szektorait a települési önkormányzatok feladatain keresztül, egyfajta szervezéstani szempontból mutatja be. Ennek során egyaránt kitér az anyagi és a nem anyagi jellegű infrastruktúra szektoraira. Tankönyvünket az egyetemi hallgatókon kívül haszonnal forgathatják a települési önkormányzatok dolgozói, de felkeltheti minden olyan állampolgár érdeklődését is, aki mélyebben meg kívánja ismerni annak a településnek a működését, ahol él.

Magyar László - Játszva ​angolul
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező ​olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola első osztálya számára
Homérosz ​- Odösszeia Szophoklész - Antigóné Arisztophanész - Lüszisztraté Plautus - A hetvenkedő katona Dante - isteni színjáték Trubadúrok és minnesängerek - Walther von der Vogelweide Szent István király intelmei Imre herceghez Anonymus - Gesta Hungarorum Kézei Simon - Gesta Hungarorum

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​10.
A ​szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül – a tanórai egységeknek is megfelelő részek után – az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva – az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gulyás János - Honyek Gyula - Markovits Tibor - Szalóki Dezső - Tomcsányi Péter - Varga Antal - Fizika ​II. középiskolák számára
A ​természetet több tudományág kutatja. a biológus, a kémikus, a geológus és a fizikus ugyanazt a világot vizsgálja, csupán más-más szempontok alapján. Azonban annyi ismeretre tett szert az emberiség az évezredek óta tartó "kíváncsiskodása" során, hogy napjainkban a tudományterületeket nehéz élesen elhatárolni egymástól. Így arra a kérdésre sem könnyű válaszolni, hogy mi is az a fizika. Alapvetően azonban elmondható, hogy a fizika az élettelen természet olyan jelenségeit írja le, melyek során az anyag nem változik meg. A fizika tudományát sokan távolságtartással fogadják. Már az első találkozás előtt különösnek, érthetetlennek, idegennek érzik azt. Holott a fizika egy hétköznapi, kézzelfogható, ismerős világról szól: a mi világunkat magyarázza. A fizikai jelenségek körülvesznek bennünket, nélkülük nem is tudnánk elképzelni életünket. Közlekedünk, felkapcsoljuk a villanyt, gépeket használunk, családi költségvetést készítünk a fogyasztásról, igyekszünk megvédeni környezetünket: mindezekhez szükséges ismernünk a fizika alapjait.

Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 10
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Bajtai Zsigmond - Jézus, ​a mi életünk
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bajtai Zsigmond - Ilyeneké ​az Isten országa
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Karácsonyi Rezső - Egy ​a valóság s ezer a ruhája I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Siórétiné Gyepes Judit - Zoltán Erika - A ​Companion to Hungary
If ​you come to Hungary you should have a companion lke this. _- The list of words_ _- the short sentences_ _- the most frequent questions and answers_ _- the notices to be seen everywhere_ _- the useful addresess_ are all collected here _- to find your way_ _- to give you a helping hand_ _- to make your staying in Hungary easier._ We wish you a pleasant journey.

Hargitai Katalin - Játékvár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​12. Szöveggyűjtemény
A ​Korona Kiadó új irodalomkönyv-sorozata korszerű, tanulható, sőt élvezhető ismeretanyagot nyújt, egyben hatékonyan készít fel az _új, készségeket és képességeket mérő érettségire_. A XX. század irodalmi kánonja - részben - kialakulatlan, így legjobb tudásunk és ízlésünk szerint válogattunk a műalkotások és életpályák közül. A tájékozódást megkönnyíti, hogy a közöl szövegek a tankönyv által megszabott rendben szerepelnek: korszakonkénti és műnemenkénti bontásban. A szövegek megértését jegyzetapparátus segíti: pl. most először szerepel magyartankönyvben a Radnóti _Első eclogá_ját bevezető Vergilius-idézet magyar fordítása. Az idegen tulajdonnevek kiejtése nem csupán a jegyzetek között, de a tankönyv végén található névmutatóban is szerepel. A tankönyv szerzője, Pethőné Nagy Csilla a Pécsi Tudományegyetem Babits Mihály Gyakorló Gimnáziumának vezető tanára. A 9. évfolyamosoknak szóló tankönyv és szöveggyűjtemény már kapható, 2003-ban megjelenik egy, a négy évfolyam szakmódszertanát magába foglaló _Tanári kézikönyv_.

Domonkos Péter - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Devecseri Lászlóné - Major József - Történetek ​az újkorból
Történelmi ​olvasókönyv az általános iskola 7. osztálya számára

Hajós Ferenc - Eperjesi Zsuzsanna - Jogi ​és vállalkozási ismeretek
A ​tankönyv általános, alapvető ismereteket dolgoz fel. Így foglalkozik a magánjog, a közjog, a munkajog leggyakoribb kérdéseivel. A vállalkozói ismeretek c. fejezet összefoglalja a vállalkozással kapcsolatos legszükségesebb ismeretanyagot. Önálló fejezetben kaptak helyet az Európai Unióval kapcsolatos, alapvető jogi ismeretek.

Horváth Péter - Történelem ​az általános iskola 5. évfolyama számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pázmány Ágnes - Permay Éva - Látás ​és ábrázolás
Tankönyvünk ​megjelenése óta szívesen használt és kedvelt taneszköze a középiskolásoknak. Mind a folyamatos vizuális nevelésben alkalmazva, mind az érettségizőknek nélkülözhetetlen tudnivalókat tartalmaz jól rendszerezetten és szemléletes képanyaggal illusztrálva. A látás fiziológiájával indítva a látás nevelését, a fényről és a szemről, a színlátásról, a térbeli látásról, állandóságról és mozgásról, valamint az optikai csalódásokról is szól. Fontos fejezete a látás és gondolkodás, az ábrázolás és alkotás összefüggéseinek vizsgálata. Foglalkozik téri, formai, színbeli jelenségekkel és vizuális problémákkal, sorra veszi az elemi formákat, a kompozíciós problémákat, valamint az ábrázolási rendszereket. Szó esik nemcsak a síkábrázolásról, de a szobrászatról, az iparművészeti technikákról, az írásról mint vizuális jelről, a nyomtatásról, valamint korszerűen az új médiáról, mely jelen van a vizuális művészetekben is. Kislexikon zárja a tankönyvet. Különösen ajánlott a hagyományosan képző gimnáziumokban, de jól használható a hatosztályos gimnáziumokban is.

Krnács András - Kiss Csaba - Táblázatkezelési ​ismeretek "A"
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hortobágyi István - Egységes ​Érettségi Feladatgyűjtemény Matematika - Megoldások II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció tankönyv a 9-10. évfolyam számára
A ​Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád az 5. osztálytól a 12. évfolyamig szolgálja a gyerekek anyanyelvi nevelését. A teljes tankönyvcsomag két évfolyamra szóló tankönyveket és tanári kézikönyveket, évfolyamonként munkafüzeteket és feladatgyűjteményeket tartalmaz. A tankönyvcsalád a jövőben egy CD-ROM-mal, óravázlatokkal, írásvetítő-fóliákkal, és magyar nyelvi falitablókkal gazdagodik. A könyvek - az életkori sajátosságokat és az iskolánként eltérő heti óraszámokat is figyelembe véve - nemcsak a mindenki számára kötelező törzsanyagot tartalmazzák, hanem a kiegészítő ismereteket is. A tankönyvszerzők fontosnak találják a megújuló klasszikus grammatika alapjaira épülő szilárd nyelvtani ismereteket, de hangsúlyos szerepet tulajdonítanak a szóbeli és az írásbeli kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ezért a tankönyvek a nyelvi ismereteken kívül az érettségiig tanítanak helyesírást és fogalmazást. A tankönyveket használni lehet az általános iskolák megfelelő évfolyamain, illetve a nyolc-, a hat- és a négyosztályos középiskolákban egyaránt. A szerzők arra törekednek, hogy a tankönyvcsaládból ne csak hatékonyan, hanem örömmel is lehessen tanulni és tanítani.

Varga Domokos - Irodalmi ​olvasókönyv 5.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_174480
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Arató László - Pála Károly - A ​szöveg vonzásában I.
Arató ​László és Pála Károly kitűnő könyvsorozatot indított meg. Egy olyan irodalomtudományi megalapozottságú olvasási stratégiát tanítanak meg, amely érdekes, modern, és bár a világ bármely fejlett irodalomtanítási rendszerében beválna, mégis lehetővé teszi a magyar irodalomtól elvárt nemzeti identitás új szemléletű, modern olvasói elsajátítását is. (Bókay Antal)

Kollekciók