Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Hack Frigyes - Kugler Sándorné - Tóth Géza - Négyjegyű ​függvénytáblázatok / Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kiss János - Ércteleptan ​I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Száray Miklós - Történelem ​I.
A ​sorozat nem azért újdonság, mert a kötetek bőséggel tartalmaznak forrásokat, hanem azért, mert a tananyag mennyisége és a tankönyvek felépítése elegendő időt és megfelelő módszereket kínál a forráselemzésre. A kötetet kiegészítő szinkron időtábla gyors tájékozódást biztosít. Tankönyvsorozatunk ösztönzi és segíti az új vizsgakövetelményeknek megfelelő szaktanári gyakorlat kialakítását, alkalmazását, a tananyag komplexebb feldolgozását.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény ​az új történelem érettségihez - 12. évfolyam - Írásbeli
E ​kötet a 12. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 300 feladatot: tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanokat, amilyenek az érettségi vizsgán lesznek majd. A feladatgyűjtemény szerzői aktívan részt vettek az új történelem érettségi koncepciójának megtervezésében, a vizsgakövetelmények és a feladattípusok kidolgozásában, a próbaérettségik lebonyolításában és értékelésében. Mivel az új érettségin főnként a tudás alkalmazásáról, a történelmi látásmódról, az elemzőkészségről kell számot adni, kötetünk feladatai is ezek gyakorlására adnak módot, sok-sok forrással, ábrával, térképpel, képpel, grafikonnal, statisztikai táblázattal. Az Oktatási Minisztérium által jóváhagyott részletes érettségi vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten egyaránt vannak rövid választ igénylő tesztfeladatok és elemző, problémamegoldó esszéfeladatok.

Karácsonyi Rezső - Egy ​a valóság s ezer a ruhája I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_45272
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Ki ​kicsoda a világirodalomban?
A ​könyvben európai és amerikai írókról, költőkről lehet olvasni - igazodva a "műveltségeszményhez" és a középiskolás tananyaghoz -, és elenyésző számban találhatók adatok máshonnan származó szerzőkről. Európán belül is elsősorban nyugati és orosz alkotók kerültek be a könyvbe, legfőképpen nagy egyéniségek. Terjedelmi okokból szinte kizárólag szépírók szerepelnek.

Meyer Dietmar - Solt Katalin - Makroökonómia
Tankönyvünk ​tartalmazza mindazokat az alapfogalmakat, amelyeket a közgazdaságtudomány a makroökonómia területén használ. A fogalmakat azonban úgy mutatjuk be, hogy egyúttal igyekszünk bemutatni a tudományban meglévő sokféleséget is. A makromodellek ugyanis egymástól alapvetően eltérő kapcsolatokat és eredményeket mutatnak ki a nemzetgazdaság folyamataira vonatkozóan, attól függően, milyen feltevéseken alapulnak. A sokféle lehetőség közül könyvünkben két alapmodell bemutatására vállalkoztunk: a piacok tökéletességét hangsúlyozó neoklasszikus és az éppen ezt tagadó keynesiánus modellt. A két modell segítségével követjük végig az egyes részpiacok működését, a részpiacokat összekapcsoló aggregált piac törvényszerűségeit, majd ennek alapján tárjuk fel a nemzetgazdasági folyamatokba való kormányzati beavatkozás lehetőségeit és hatékonyságát. Az egyes fejezetek végén egyszerű feladatokat talál az olvasó, amelynek segítségével gyakorolhatja az elméleti modellek számszerű alkalmazását.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9.
A ​természetről tizenéveseknek tankönyvcsalád sikere jelentős részben a tananyag egységes koncepció alapján történő feldolgozásában és megjelenésében rejlik. A természettudományos tantárgyakat az általános iskola felső tagozatától egészen az érettségiig tárgyaló 35 kötetes tankönyvcsalád egyedülálló a magyar tankönyvpiacon. A sorozat elsődleges célja, hogy a természettudományok oktatása tartalmilag és módszertanilag is korszerű legyen, alkalmazkodjon a tanulók igényeihez és hatékonyan segítse a tanulás-tanítás folyamatát. A tananyag a természet megfigyelésére alapul, megtanítja a gyermekeknek felfedezni, megérteni a világukat és védeni a környezetet. A könyvek világos szerkezete, a jól szerkesztett illusztrációk, a gondosan válogatott fotók felkeltik a tanulók érdeklődését és segítik a megértést. Az anyagot a szövegértés fejlesztését is segítő olvasmányok teszik érdekesebbé.

Dr. Agg Géza - Műszaki ​alapismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Száray Miklós - Történelem ​IV.
A ​középkori Európa politikai, társadalmi és gazdasági viszonyainak kialakulását mutatja be az első nagy rész, a második az európai civilizáció megerősödését, valamint a rendiséggel és a városiasodással összefüggő változásokat. A befejező rész a XIV-XV. századi Európáról ad képet.

Szász Erzsébet - Történelem ​VI.
A ​sorozat újabb kötete a nagy földrajzi felfedezések korába kalauzolja el olvasóit. Megismertet az Európán kívüli civilizációk történetével és életmódjával, elemzi a felfedezések gazdaságra, társadalomra, kultúrára és az emberi gondolkodásra gyakorolt hatását. A reformáció megindulása és elterjedése átalakította Európát. A XVI-XVII. században kialakult az abszolutizmus, az uralkodók hivatalnokaik segítségével kormányoztak, hatalmuk egy kézben összpontosult. Ideológiai bázisul a katolikus és a protestáns egyházak tanításait is felhasználták. Ekkor jött létre a korszakot meghatározó stílus, a barokk, mely a kultúra minden területét áthatotta. A kötet ezeket a folyamatokat ábrázolja számos térkép, a rendszerezést szolgáló összefoglalók, kislexikon és országonkénti kronológia segítségével.

Vargha Magdolna - Fizika ​összefoglalás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jónás Ilona - Pál Viktor - Vízvári Albertné - Szöllősy László - Földrajz ​10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Király Katalin - Ének-zene ​10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Halász Tibor - Bonifert Domonkosné - dr. Kövesdi Katalin - Miskolczi Józsefné - Molnár György Sándorné - Sós Katalin - Fizika ​8. - Elektromosságtan - Fénytan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Filla István - Régen ​volt, hogy is volt
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Környeiné Gere Zsuzsa - Reegnné Kuntler Teréz - Tér-forma-szín
Nyitottá ​válni a művészet számára hosszú folyamat, melynek elengedhetetlen része a módszeres, folyamatos felkészülés, a képekkel való ismerkedés. Ehhez kíván segítséget nyújtani a több mint 20 kiadást megért, sikeres és kedvelt, már klasszikusnak számító _Tér-forma-szín_ tankönyvünk átdolgozott kiadása.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció a nyelvi előkészítő évfolyam számára
Újszerű ​feladatok elé állítja a középiskolákat a „nulladik évfolyamos" csoportok és képzési módok megjelenése, elterjedése. A nyelvi előkészítő évfolyamokon fontos feladat hárul a magyartanárokra, hiszen nem csupán a szinten tartás, a készség- és képességfejlesztés a feladatuk, hanem olyan magyar nyelvi és kommunikációs képzést kell kínálniuk diákjaik számára, amely segíti az idegen nyelvek tanítását-tanulását is. E célok megvalósításához kíván segítséget nyújtani a Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád ismert szerzőinek új kötete. A tankönyvet visszafogott ismeretközlés és a fejlesztő gyakorlatok bősége jellemzi, nem hiányzik a taneszközből a könnyedség, a játékosság sem. Fejezetei jól segítik a korábban megszerzett tudás megőrzését és a későbbi évfolyamok elmélyült munkájának előkészítését.

Andorka Rudolf - Bevezetés ​a szociológiába
A ​jelen tankönyv több mint húszéves oktatási tapasztalat terméke, a rendszerváltás után végzett legfontosabb szociológiai vizsgálatok eredményeivel. A szociológia tudományának alapkérdéseit, a szociológia történetét és módszertanát tárgyaló első három fejezet után tizenhat további fejezetben egy-egy társadalmi jelenséggel foglalkozik. Röviden bemutatja a jelenségre vonatkozó elméleteket, a vizsgálatra használt módszertant, más országokban megfigyelhető tendenciákat. Részletesen tárgyalja a magyarországi helyzetet, s végül utal a jelenség társadalompolitikai eszközökkel való alakításának lehetőségeire. A szerző a makroszociológiától halad a mikroszociológia felé: a társadalmi szerkezet és az egyenlőtlenségek tárgyalásából indul ki, és az emberi viselkedés és a kultúra jelenségeivel fejezi be a szociológiai jelenségek bemutatását.

Somló Katalin - Abitraining ​Mittelstufe
Milyen ​nyelvi szintnél használható az Abitraining Mittelstufe? - a középszintü érettségire készülőknek; - minden B1 szintű vizsgára készülőnek; - középhaladó nyelvtanulóknak. Mely tankönyvsorozatokhoz használható az Abitraining Mittelstufe? Start-Unterwegs sorozat Unterwegs Neu A része után, illetve azt kiegészitve, valamint bármilyen más sorozat B1 szintű részei mellett vagy utána. Milyen részekből áll az Abitraining Mittelstufe? - munkafüzet; - CD (tankönyvvel együtt kapható). A könyvről általában elmondható, hogy feladatai tipológiailag jól követik az érettségi vizsgaleírást - megjelenik minden olyan új feladattipus, ami az eddigi tanítási gyakorlatban ritkábban fordult elö - ugyanakkor változatosak és motiválók, nemcsak a célnyelvi problémamegoldást szolgálják, de a fiatalok érdeklödési körét is figyelembe veszik.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9. - Munkafüzet
Kémia ​munkafüzet, 9. osztályosok számára.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Barta Ágnes - Dr. Barta Erika - 12 ​próbaérettségi földrajzból - Középszint - írásbeli
Sorozatunk ​kötetei a kétszintű érettségire való felkészülésben nyújtanak segítséget - emelt és középszinten - nemcsak a leendő vizsgázóknak, hanem a pedagógusoknak is. A gyakorlósorokkal és tételsorokkal modellezni lehet az érettségi vizsgát, mivel azokban minden pontosan úgy szerepel, ahogyan az érettségi napján is fog. Gyakorló, az érettségi rendszerét és követelményeit pontosan ismerő középiskolai tanárok, multiplikátorok állították össze a kipróbált feladatlapokat és tételsorokat angol nyelvből, biológiából, fizikából, földrajzból, informatikából, kémiából, matematikából, magyar nyelv és irodalomból, német nyelvből és történelemből. A biológia, a fizika és a nyelvi érettségire felkészítő kötetek az írásbeli feladatsorok mellett szóbeli vizsgafeladatokat is tartalmaznak, a nyelvi feladatsorok hanganyaga pedig a CD-mellékleten található meg.

Bodnár István Olivér - Kiss Csaba - Számítástechnikai ​alapismeretek "A"
A ​kötet tartalmazza a következő tananyagokat: a számítógép felépítése, szoftver és hardver alapismeretek, adatok tárolása és kezelése, operációsrendszer-alapismeretek, rendszer közeli programok, hálózati alapismeretek, a programozás alapjai, a számítástechnika története röviden.

Surányi Kálmánné - Könyvviteli ​alapismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Maros Judit - Unterwegs ​neu Német III. Munkafüzet
Az ​Unterwegs Neu B munkafüzet a tankönyvhöz készült - szókincsében, tematikájában azt követi - és elősegíti a tankönyv leckéinek feldolgozását. A tankönyv és a munkafüzet a B1 szintű nyelvtudással rendelkező tanulóknak készült és B2 szintre juttatja el őket. A középszintű érettségire is...

Maros Judit - Unterwegs ​Neu B - Német III. tankönyv
Az ​Unterwegs Neu B felnőtteknek és középiskolásoknak szánt középhaladó nyelvkönyv, amely az Unterwegs Neu A (Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003) folytatásaként jelent meg és a középfokú nyelvvizsgára, ill. a nyelvi érettségire készíti fel a nyelvtanulót. A B kötet felépítése követi az A kötetét: az egyes fejezetek több részre tagolódnak, lehetővé téve egy-egy téma több nézőpontból való megközelítését. A fejezetek gerincét egy-egy szöveg, ill. az ahhoz kapcsolódó, többnyire olvasásértési feladatok képezik. A fejezetek végén szórakoztatásra szánt szövegeket olvashatunk („Leseecke"). A fejezetzáró szólista („Unser Wortschatz") nem tér ki az illető fejezetben található összes ismeretlen szóra. Ennél teljesebb a könyv végén található összesített szólista. A könyv írásánál arra törekedtem, hogy a tanuló önállóságát fejlesszem (ezt célozzák például az internetes feladatok), ill. hogy elősegítsem kommunikatív kompetenciájának fejlődését. Ennek érdekében olyan - általam érdekesnek tartott - szövegeket kerestem, válogattam össze, amelyek valós kommunikatív helyzetet teremtenek és olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek megválaszolásában motiváltak a nyelvtanulók. A tankönyvhöz két kazetta, ill. egy munkafüzet is tartozik. Ez utóbbi szókincsfejlesztő, nyelvtani, szövegértési, írásfejlesztő (levelek, fogalmazások stb.), ill. beszédkészséget fejlesztő (szituációk) feladatokat tartalmaz. A kötet tematikájának, lexikájának, nyelvtani anyagának összeállításánál figyelembe vettem a 2005-ben bevezetésre kerülő új nyelvi érettségi követelményeit. Az érettségire való felkészülést segíti még az Unterwegs Plus A, ill. Unterwegs Plus B c. gyakorló feladatokat tartalmazó feladatgyűjtemények.

Babári Ernő - Babári Ernőné - 1000 ​Fragen 1000 Antworten - felsőfok
Könyvünk ​megírásánál messzemenőkig figyelembe vettük a Magyarországon jelenleg akkreditált nyelvvizsgaközpontok felsőfokú nyelvvizsgára vonatkozó kívánalmait. Ugyanezen témakörök tartalmuknál és nyelvi szintjüknél fogva alkalmasak az emelt szintű érettségi vizsgára történő felkészülésre is. A nyelvvizsga leírásokban található témakörök mindegyikét megtalálja könyvünkben, az általunk feltett 1171 kérdésre adott válaszként. A kisebb egységek, témakörök után megtalálja azok szószedetét, ami szerintünk lényegesen megkönnyíti a kisebb egységek kezelését és a szövegfeldolgozást.

Okor
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Történelmi ​olvasókönyv - Ókor
A ​Nemzeti Tankönyvkiadó új, négykötetes Történelmi olvasókönyv-sorozata igazodik a történelemtanítás megváltozott céljaihoz, új hangsúlyaihoz. A kötetek szerzői kevésbé ismert, színesebb, és a bemutatni akart korszakot hívebben tükröző forrásokat válogattak. A politikai események, társadalmi ellentétek helyett többet olvashatunk a mindennapokról, életmódról, a történelemformáló egyéniségekről, jogfejlődésről, eszmékről és a kultúra sokszínű világáról. A források megértését az összeállító rövid magyarázatai segítik. A történelemtanár az általános iskolai és a középiskolai tanórákhoz egyaránt talál megfelelő forrásokat. Borhy László Ókor című kötetéből nemcsak az ókori Kelet isteni uralkodóinak hiúságáról és emberi gyöngéiről, hanem az egyiptomi gyermekek sorsáról, gyilkossági ügyekről, kölcsönügyletekről olvashatunk. Eldönthetjük, hogy jó volt-e élni a távolról csodált athéni demokráciában. A római diktátorok példáján keresztül megérthetjük, milyen apróságokon múlhat a dicsőség, a torz egyéniségű császárok sorsa pedig arra int, hogy nincs az a hatalom, amely bármit megtehetne, de sokszor túl sok embernek kell elpusztulnia, amíg ez kiderül. Megtudhatjuk, hogy már Róma utcáin is bírságolták a szabálysértőket, s mosolyoghatunk a fürdő zajától nyugodni nem tudó római polgár panaszain.

Szűcs Sándorné - Zólyominé Székely Gyöngyi - Kocsis Sándorné - Négyjegyű ​függvénytáblázat - Matematika, fizika, kémia, informatika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szende Aladár - A ​magyar nyelv tankönyve középiskolásoknak
A ​tankönyvjegyzéken szerepel. A magyar nyelv tudósa és a nyelvtantanítás doyenje olyan nyelvtankönyvet állított össze, amely egy kötetben tartalmazza a gimnáziumok és a szakközépiskolák négyévi tananyagát. E tankönyv és a hozzá tartozó kiegészítő tematikus füzetek, illetve a tudós szerző által készített, nívós gyakorlatokat tartalmazó tanulói segédlet annak az elgondolásnak az alapján születtek, hogy az alaptankönyv nem évfolyamokra bontottan, hanem tematikus elrendezésben, tömören összefoglalva, de magas szintű pedagógiai szervezettséggel és tudatos felépítéssel foglalja magában egyetlen kötetben az érettségire készülő diákok számára az alapismereteket. Az alaptankönyv a nyelvelmélet rövid áttekintését, a hangtan, a szótan, a mondattan, a szövegtan, a stilisztika, a retorika szükséges alapjait tárgyalja, s bepillantást enged nyelvünk életébe.

Kollekciók