Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Arató László - Pála Károly - A ​szöveg vonzásában I.
Arató ​László és Pála Károly kitűnő könyvsorozatot indított meg. Egy olyan irodalomtudományi megalapozottságú olvasási stratégiát tanítanak meg, amely érdekes, modern, és bár a világ bármely fejlett irodalomtanítási rendszerében beválna, mégis lehetővé teszi a magyar irodalomtól elvárt nemzeti identitás új szemléletű, modern olvasói elsajátítását is. (Bókay Antal)

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció tankönyv az 5-6. évfolyam számára
A ​Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád tagjai – amelyek a 11–18 éves diákoknak készülnek – a korábbi anyanyelvi tankönyvek nemes hagyományait megőrző, a NAT elvárásaira épülő, korszerű szemléletű tankönyvek. A nyelvi ismeretanyag minden évfolyamon kommunikációs témakörökkel bővül. A gyakorlatokban érvényesül a nyelvhasználat-központúság és a szövegszemlélet. A tankönyvek részletes helyesírást és nyelvhelyességet tanítanak. Az elméleti leckék és a munkafüzeti gyakorlatok bevezetnek a különféle szövegtípusok megismerésébe és alkotásába. Az önálló tanulást összefoglalások, ellenőrző kérdéssorok és felelettervek segítik. A változatos forrású szemléltető szövegek, a színes rajzok, ábrák is azt a célt szolgálják, hogy a diákok minél hatékonyabban tanuljanak ezekből a tankönyvekből. A tankönyvcsomag két-két évfolyamonként tankönyvet, tanári kézikönyvet, tanári feladatgyűjteményt és évfolyamonként munkafüzeteket és feladatlapokat kínál. Antalné dr. Szabó Ágnes és dr. Raátz Judit 2005-ben elnyerte a TANOSZ által adományozott Érdemes tankönyvíró címet.

Lerchné Egri Zsuzsa - Nyelvtan, ​helyesírás, fogalmazás tankönyv 5. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​11. Tankönyv
A ​tárgyi tudás megszerzése mellett a képesség-, készség- és kompetenciafejlesztést tekinti elsőrangú feladatának. A tananyag-kiválasztás és elrendezés, az alkalmazott didaktikai és módszertani elvek a kétszintű érettségire készítik fel a tanulót.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​12. Szöveggyűjtemény
A ​Korona Kiadó új irodalomkönyv-sorozata korszerű, tanulható, sőt élvezhető ismeretanyagot nyújt, egyben hatékonyan készít fel az _új, készségeket és képességeket mérő érettségire_. A XX. század irodalmi kánonja - részben - kialakulatlan, így legjobb tudásunk és ízlésünk szerint válogattunk a műalkotások és életpályák közül. A tájékozódást megkönnyíti, hogy a közöl szövegek a tankönyv által megszabott rendben szerepelnek: korszakonkénti és műnemenkénti bontásban. A szövegek megértését jegyzetapparátus segíti: pl. most először szerepel magyartankönyvben a Radnóti _Első eclogá_ját bevezető Vergilius-idézet magyar fordítása. Az idegen tulajdonnevek kiejtése nem csupán a jegyzetek között, de a tankönyv végén található névmutatóban is szerepel. A tankönyv szerzője, Pethőné Nagy Csilla a Pécsi Tudományegyetem Babits Mihály Gyakorló Gimnáziumának vezető tanára. A 9. évfolyamosoknak szóló tankönyv és szöveggyűjtemény már kapható, 2003-ban megjelenik egy, a négy évfolyam szakmódszertanát magába foglaló _Tanári kézikönyv_.

Balázs Géza - Benkes Zsuzsa - Magyar ​nyelv a gimnáziumok és a szakközépiskolák 10. évfolyama számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Balázs Géza - Benkes Zsuzsa - Magyar ​nyelv a gimnáziumok és a szakközépiskolák 9. évfolyama számára
A ​Magyar nyelv a gimnáziumok és szakközépiskolák 9. évfolyama számára című tankönyv első kötete annak a tankönyvsorozatnak, amely igazodik a kerettantervben is rögzített tartalmakhoz, a továbbhaladás feltételeihez. A korszerű nyelvtudomány - a grammatika, a szövegtan, valamint a tömegkommunikációs kultúra - új eredményeit közvetíti az érintett korosztálynak. A nyelvi ismeretek és kommunikációs képesség megszerzésére érdekes, kreativitást igénylő feladatokkal ösztönöz. Megismerteti a tanulókkal a kulturált nyelvi magatartásnak, a kommunikációs helyzetnek megfelelő nyelvhasználatot, elősegíti olyan szövegszemlélet kialakítását, amely lehetővé teszi, hogy szóban és írásban egyaránt bonyolultabb - irodalmi és más - szövegek megértésére és alkotására legyenek képesek. A tankönyv tanítását Tanári útmutató, valamint a mindkét iskolatípus évi óraszámát figyelembe vevő tananyag-beosztási javaslat segíti.

Fenyős Zoltán - Számítástechnika ​III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gulyás János - Honyek Gyula - Markovits Tibor - Szalóki Dezső - Varga Antal - Fizika ​- Optika, hőtan
A ​tankönyvsorozat kötetei a fizika tudományának klasszikus felépítését követik. Az első kötet a mechanikai ismereteket foglalja össze, a másodikban részben a hőtani és fénytani jelenségek szerepelnek. A harmadik kötetben találhatjuk az elektromosság és mágnesség körébe eső ismereteket, míg a negyedik kötetet a modern fizikai eredmények leírásának szentelték a szerzők. Témakörök: geometriai optika; fizikai optika; hőmérséklet, hőtágulás, hőközlés; gáztörvények, halmazállapot-változások, kalorimetria; hőterjedés.

Kecskés Andrásné - Rozgonyi Jánosné - Kémia ​7.
Kémia ​tankönyv az általános iskolák 7. évfolyama számára

Jámbor Gyuláné - Vízvári Albertné - Természetismeret ​6. osztály
Természetismeret ​tankönyv színes illusztrációkkal az általános iskola hatodik osztálya számára.

Sós Katalin - Bonifert Domonkosné - Halász Tibor - dr. Kövesdi Katalin - Miskolczi Józsefné - Molnár Györgyné - Fizika ​7.
A ​hosszú éveken át méltán legnépszerűbb általános iskolai fizikakönyv a NAT2007 alapján készült, de a NAT20012-es tantervhez is használható. A tananyag feldolgozásmódjának külön értéke, hogy a természettudományos gondolkodást fejleszti, az ismeretek alkalmazásával pedig visszakapcsolódást biztosít a gyakorlati élethez. Ezek a szempontok különösen erős hangsúllyal jelennek meg a Keresd a megoldást! c. részekben. Ezek a tanulók életéből vett fizikai problémákat tűznek ki, amelyek megoldása korszerű megközelítést, kreativitást, ötleteket, nyitottságot igényel.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​10.
A ​szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül – a tanórai egységeknek is megfelelő részek után – az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva – az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.

Burján Ákos - dr. Szebellédi István - Dr. Sztanó Imréné - Tóth József - Adók ​és támogatások alapjai
Az ​olvasók a kiadványból megismerhetik - a jövedelemelosztás indokait, folyamatát, - az adópolitika jellemzőit, - az adóztatás alapelveit, - az adók legfontosabb jellemzőit, - az adórendszer változásait, - a hazai adórendszer legfontosabb jellemzőit, - a nemzetközi adózás alapjait. A könyv szerzői fókuszálnak a hazai adórendszert alkotó legfontosabb adónemek rövid, összefoglaló bemutatására, amelynek keretében az olvasók megismerhetik az adók indokoltságát és alapvető jellemzőit. A kötet elsősorban az üzleti alapképzés igényeit hivatott kielégíteni, de alapozó jellege miatt a különböző OKJ szerinti képzésekben - így például a mérlegképes könyvelő képzésben - résztvevők is jól hasznosíthatják.

Bedő Éva - Zu ​Gast in den deutschsprachigen Landern
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szanyi Gyula - Német ​nyelvkönyv II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9.
A ​természetről tizenéveseknek tankönyvcsalád sikere jelentős részben a tananyag egységes koncepció alapján történő feldolgozásában és megjelenésében rejlik. A természettudományos tantárgyakat az általános iskola felső tagozatától egészen az érettségiig tárgyaló 35 kötetes tankönyvcsalád egyedülálló a magyar tankönyvpiacon. A sorozat elsődleges célja, hogy a természettudományok oktatása tartalmilag és módszertanilag is korszerű legyen, alkalmazkodjon a tanulók igényeihez és hatékonyan segítse a tanulás-tanítás folyamatát. A tananyag a természet megfigyelésére alapul, megtanítja a gyermekeknek felfedezni, megérteni a világukat és védeni a környezetet. A könyvek világos szerkezete, a jól szerkesztett illusztrációk, a gondosan válogatott fotók felkeltik a tanulók érdeklődését és segítik a megértést. Az anyagot a szövegértés fejlesztését is segítő olvasmányok teszik érdekesebbé.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​7
Kémia ​tankönyv az általános iskolák 7. osztálya számára.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​8.
A ​Nat 2007-es kerettantervnek megfelelő, a Nat 2012-es kerettantervnek is megfeleltethető, MS-2612 tankönyvhöz kapcsolódó munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése.

Gömöry András - Dr. Müller Erzsébet - Szerényi Gábor - Biológia ​III. A gimnáziumok 12. évfolyama számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Czapáry Endre - Czapáry Endréné - Csete Lajos - Hegyi Györgyné - Iványiné Harró Ágota - Morvai Éva - Reiman István - Matematika ​Gyakorló és érettségire felkészítő feladatgyűjtemény III.
Ez ​az új feladatgyűjtemény megőrizte a régi egyedülálló geometria feladatgyűjteményünk értékeit. A tananyag-feldolgozás módja egyszerre teszi lehetővé a középszintű és az emelt szintű érettségire való felkészülést. Példaanyaga: I. Síkgeometria, II. Térgeometria, III. Vektorok, IV. Trigonometria, V. Koordinátageometria. A feladatgyűjtemény CD-mellékletében található a feladatok megoldása.

Sztanó Imre - A ​számvitel alapjai
A ​kötet a Budapesti Gazdasági Főiskola alaptankönyv-sorozatának tagja, de egyben szakkönyv is, amelyet sikerrel használhatnak számviteli ismereteik megalapozásához az OKJ-s szakképzések megszerzéséhez előírt számvitelvizsgára, a mérlegképes könyvelői szakvizsgára készülők és mindazok, akik az üzleti életben kívánnak boldogulni. A könyv a számvitel alapfogalmainak tisztázása után megismertet a könyvvezetés, a számlasoros és az idősoros elszámolás gyakorlatával, valamint a számviteli beszámolók felépítésével, tételeik tartalmával. Betekintést nyújt a számvitel nemzetközi és hazai szabályozásába, valamint a könyvviteli szolgáltatás, a könyvvizsgálat folyamatába is. A tankönyv anyagát egy feladatgyűjtemény, valamint egy példatár teszi teljessé.

Czapári Endre - Gyapjas Ferenc - Matematika ​- A középiskolák 11-12. évfolyama számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hack Frigyes - Kugler Sándorné - Tóth Géza - Négyjegyű ​függvénytáblázatok / Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Czapáry Endre - Gyapjas Ferenc - Matematika ​12
Ez ​a tankönyv a jól bevált, évek óta használt Czapáry-féle középiskolai tankönyvsorozat negyedik kötetének átdolgozása. A tankönyv felépítése, koncepciója nem változott, tartalmazza a kerettanterves tananyag feldolgozásához szükséges feladatanyagot és azok végeredményét is. A tananyag feldolgozása során a szerzők nagy hangsúlyt fektettek a feladatmegoldásra.

Img_0001
elérhető
7

Ismeretlen szerző - Középiskolai ​történelmi atlasz
Az ​érettségin hivatalosan engedélyezett tankönyv. Középiskolák 9-12. évfolyama számára, érettségihez, felvételihez, egyetemi tanulmányokhoz is. Tankönyvfüggetlen. A művelődéstörténeti térképeket számos, információszerzésre alkalmas grafika egészíti ki. OM kerettanterv 28/2000 (IX. 21.) A középszintű érettségi vizsga teljes menetében használható, az emeltszintű érettségi vizsga írásbeli részének 70%-án, és a teljes szóbeli vizsgán használható Az atlasz nem csak a térképes feladatok megoldásában segít. Felépítés: Részletes, adatokban gazdag térképei átfogják a teljes magyar- és világtörténelmet az őskortól napjainkig. Jelenségeket, folyamatokat bemutató tematikus térképei könnyen érthetővé teszik a gazdaság-, a népesség-, a vallás-, a művelődés- és kultúrtörténet eseményeit. A kultúra, a tudomány és a művészetek fejlődését bemutató művelődéstörténeti térképek kiegészítő adatai és a hozzájuk tartozó grafikák százai a lexikális ismereteket erősítik. A több száz eseményt tartalmazó, a földrészek és Magyarország történéseit összehasonlító időrendi táblázat segít a tér- és időbeli összehasonlításokban. A több mint 10 000 földrajzi, történelmi és népnevet tartalmazó névmutató megkönnyíti a gyors tájékozódást az atlaszban. Utalórendszere eligazít a történelmi nevek tér- és időbeli kapcsolódásai között.  Az atlasz komplex módon nyújt segítséget mindenfajta feladat megoldásában.

Zombori Béla - Digitális ​elektronika
A ​Digitális elektronika c. tankönyv a Tankönyvmester Kiadó villamos ipari és rokon szakmák számára kifejlesztett új tankönyvcsaládjának tagja és az Elektronika c tankönyv szerves folytatása. A tankönyv a digitális technika alapjainak (kódolás, logikai algebra) áttekintése után ismerteti a TTL és CMOS áramkörcsaládok jellemzőit a kombinációs sorrendi hálózatok elemzési és tervezési módszereit, valamint a legfontosabb alapáramkörök működését és alkalmazási lehetőségeit.

Elektronika
elérhető
4

Zombori Béla - Elektronika
A ​kiadvány a villamos ipari és rokon szakmák számára készített tankönyvcsalád egyik tagja. A könyv a passzív és aktív hálózatok, valamint a diszkrét és integrált félvezető eszközök működésének és alapvető típusainak ismertetése után áttekinti az elektronikában leggyakoribb áramkörök felépítését, működését és egyszerű tervezési módszereit. A tankönyv előnye, hogy az egyes kapcsolásokat elsősorban az alkalmazás oldaláról tárgyalja, mellőzve a bonyolult matematikai levezetéseket.

Berend Mihály - Szerényi Gábor - Gömöry András - Biológia ​IV.
Az ​önfenntartás és az önszabályozás szervezetszintű tananyaga elsősorban az emberrel foglalkozik, de az állatvilággal kapcsolatos információkat is tartalmazza. Az etológia a magatartásgenetikával, a magatartás belső, endogén tényezőivel is foglalkozik.

Berend Mihály - Szerényi Gábor - Biológia ​II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Berend Mihály - Szerényi Gábor - Biológia ​I.
Ez ​a négykötetes tankönyvcsalád a biológiával komolyabban foglalkozóknak, érettségire, felvételire felkészülőknek készült, Bőséges ismeretanyaga és a kapcsolódó feladatgyűjtemény lehetővé teszi az eredményes felkészülést a tanulmányi versenyekre, érettségire, felvételire. Azokban az iskolákban, ahol a kerettantervi óraszámoknak megfelelően csak 3 évig tanulnak biológiát, az első és második kötet (természetesen megfelelően szelektált) anyagrészei együtt képezik a 10. évfolyam anyagát. A növénytani anyag egymás után következik, nem tagolódik szét, nem keveredik az állattani vagy embertani ismeretekkel. A növényszervezettan az evolúciós megjelenés sorrendjében, a rendszertani anyagban kapott helyet. A növényélettanban különleges hangsúlyt kaptak a csak növényekre jellemző életműködések.

Berend Mihály - Gömöry András - Kiss János - Müllner Erzsébet - Tóth Géza - Biológia ​III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók