Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Fábián Pál - Graf Rezső - Szemere Gyula - Helyesírásunk
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

K%c3%b6z%c3%a9piskolai_irodalmi
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Középiskolai ​irodalmi lexikon
A ​középiskolai diákoknak, egyetemi felvételire készülőknek szóló kézikönyv-sorozat e tagja mindazokat az elméleti ismereteket tartalmazza, amelyek az irodalom értő befogadását elmélyíthetik. Szócikkeket közöl műfajokról, esztétikai, irodalomelméleti, verstani, és stilisztikai fogalmakról, továbbá korszakokról és irányzatokról. Arra is vállalkozik, hogy a középiskolai tananyagban szereplő írók és költők tevékenységét, művészetét egy-egy szócikkben értékelje, jelentőségüket méltassa. A legfontosabb mitológiai alakok is felbukkannak benne, sőt a magyar irodalomban jelentős szerepet játszó intézményeket és folyóiratokat is bemutatja. A szócikkekben a meghatározások után szükség szerint részletező leírás, példa, idézet és történeti áttekintés olvasható. A szerzők - valamennyien gyakorló középiskolai tanárok - e könyv összeállításával a fogalmak és életművek újragondolásához is szeretnének hozzájárulni, szerepet vállalva az ideológiai és politikai indíttatású szélsőségek eltüntetésében, a tárgyilagos tankönyvek és közhasznú kézikönyvek megteremtésében.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció Munkafüzet a 6. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Környeiné Gere Zsuzsa - Reegnné Kuntler Teréz - Tér-forma-szín
Nyitottá ​válni a művészet számára hosszú folyamat, melynek elengedhetetlen része a módszeres, folyamatos felkészülés, a képekkel való ismerkedés. Ehhez kíván segítséget nyújtani a több mint 20 kiadást megért, sikeres és kedvelt, már klasszikusnak számító _Tér-forma-szín_ tankönyvünk átdolgozott kiadása.

Seifert Tibor - Magyarország ​története 1938-1990
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Filoz
Bevezetés ​a filozófiába Ismeretlen szerző
elérhető
4

Ismeretlen szerző - Bevezetés ​a filozófiába
A ​hazugság, a diadalra jutott félműveltség légkörében kivált a filozófia oktatása vált lehetetlenné, nem utolsósorban az ezt megtestesítő tankönyvek miatt. Új és újszerű, a mai igényeket minden tekintetben kielégítő, középiskolások számára készült, a filozófiatörténet korszakait, a problémaköreit ismertető bevezetőkkel, remek portrékkal kísért szöveggyűjteményünk éppen ezt a hiányt hivatott pótolni. A kötet tizenhárom fejezete, mintegy hetven szöveget tartalmaz, s ez a hetven szöveg átfogja a gondolkodás egész történetét, az ókortól napjainkig. Az ókor és középkor filozófiáját bemutató részben szemelvényeket olvashatunk Platon, Arisztotelész, Epikurosz, Diogenész, Szent Ágoston, Aquinói Szent Tamás és más szerzők műveiből. A reneszánsz és felvilágosodás korát olyan személyiségek képviselik, mint Bacon, Descartes, Spinoza, Locke, Berkeley, Hume, Rousseau, stb.; a klasszikus német filozófia kialakulásától napjainkig terjedő időszak reprezentánsai pedig: Kant, Fichte, Schelling, Hegel, Kierkegaard, Marx, Nietzsche, Comte, Husserl, Jaspers, Rahner. Az idézett szövegek lehetőség szerint logikailag teljes, önmagukban értelmezhető gondolatmeneteket mutatnak be szükség esetén szerkesztői kommentárral kiegészítve. A kommentár visszahelyezi a részletet a teljes mű kontextusába, értelmezi, magyarázza az újonnan felmerült filozófiai fogalmakat. A kötet szerkezetét áttekinthetőség, tartalmát szakmai korrektség és ideológiai semlegesség jellemzi. Ilyen könyv Magyarországon még sosem készült.

Andorka Rudolf - Bevezetés ​a szociológiába
A ​jelen tankönyv több mint húszéves oktatási tapasztalat terméke, a rendszerváltás után végzett legfontosabb szociológiai vizsgálatok eredményeivel. A szociológia tudományának alapkérdéseit, a szociológia történetét és módszertanát tárgyaló első három fejezet után tizenhat további fejezetben egy-egy társadalmi jelenséggel foglalkozik. Röviden bemutatja a jelenségre vonatkozó elméleteket, a vizsgálatra használt módszertant, más országokban megfigyelhető tendenciákat. Részletesen tárgyalja a magyarországi helyzetet, s végül utal a jelenség társadalompolitikai eszközökkel való alakításának lehetőségeire. A szerző a makroszociológiától halad a mikroszociológia felé: a társadalmi szerkezet és az egyenlőtlenségek tárgyalásából indul ki, és az emberi viselkedés és a kultúra jelenségeivel fejezi be a szociológiai jelenségek bemutatását.

Covers_289043
elérhető
0

Józsa László - Marketing
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kecskés Andrásné - Rozgonyi Jánosné - Kémia ​7. - Munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_430832
Orvosi ​biokémia Ismeretlen szerző
elérhető
24

Ismeretlen szerző - Orvosi ​biokémia
A ​tankönyv tartalmazza a legalapvetőbb biokémiai ismereteket, a szervezetet felépítő molekulák egyszerű leírásától a folyamatok szabályozásáig. A szerzők összefoglalták a gyakorlati orvostudományban is egyre nagyobb jelentőségű molekuláris biológiai ismereteket. Az orvostanhallgatókon kívül jó szívvel ajánljuk a könyvet azoknak az érdeklődő orvosoknak is, akik szakmájuk egy-egy problémájának megértéséhez szeretnék megismerni a molekuláris történéseket, vagy egyszerűen csak képet kívánnak kapni arról, hogy meddig jutott a biokémia az életfolyamatok megértésében azóta, hogy elhagyták az egyetemet.

Kollai Márk - Lénárd Zsuzsanna - Studinger Péter - Élettani ​gyakorlatok orvostanhallgatók számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Matheidesz Mária - Mosaic ​English
Angol ​nyelvi gyakorlatok haladóknak.

Covers_202964
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Múltunk, ​jelenünk, jövőnk
A ​Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés 4. osztályos tankönyvcsaládjának tagja a Múltunk, jelenünk, jövőnk című olvasókönyv. A tankönyv elsődlegesen a szövegértő olvasási képességet fejleszti a tanulókban, a szövegből tanulást készíti elő a későbbi évfolyamokon folyó képességfejlesztés alapozása érdekében. A szerzők célja nem politikai eseménytörténetet feldolgozó könyv készítése volt. A szemelvények válogatásakor az életmódtörténet, a tudomány- és technikatörténet, a művelődés- és művészettörténet, a hadtörténet legfontosabb, legérdekesebb eseményeit, történéseit kívánták bemutatni. Az olvasmányok felkeltik a tanulók érdeklődését a múlt, a jelen és a jövő embert alakító, embert próbáló kérdései iránt. A tankönyv három nagy tartalmi egységét a cím is mutatja. A Múltunk részben az egyetemes és hazai történések legfontosabbnak vélt eseményeit villantják fel a szerzők a XVII. század közepétől a második világháború végéig. A Jelenünk című fejezetben a ma élő emberek mindennapjait befolyásoló események, tudományos és technikai találmányok, az élet minden területén tapasztalható újítások és jelenségek sorakoznak fel. A Jövőnk legizgalmasabb kérdéseit feszegeti, boncolgatja a tankönyv utolsó fejezete.

Fazakas Gergely - Kovács Nikolett - Képletgyűjtemény ​a tőkepiaci és vállalati pénzügyi ismeretekhez
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Óváriné Furján Rita - Képek ​könyve
Előszó Kedves ​kis Barátom! Tankönyvet tartasz a kezedben, melynek segítségével felfedezheted, játszva megismerheted, újrateremtheted a téged körülvevő színes világot. Ha nyitva tartod a szemedet, rájössz, hogy egy-két színes papír, anyag, festékek és a természetben fellelhető anyagok segítségével csodát művelhetsz, és egyre ritkábban teszed fel a kérdést: "Unatkozom! Mit csináljak?" Rajzórán, szakkörön hasznosítsd a megszerzett ismereteket, de otthon, önállóan is válogathatsz a feladatok közül.

Covers_259170
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Au ​Quartier Latin, comme si vous y étiez
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_578527
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Gazdasági ​rendszerek, országok, intézmények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bárány Eleonóra - Történelmi ​fogalomtár
Ezt ​a FOGALOMTÁRAT a jelenleg forgalomban lévő történelemkönyvek alapján állítottam össze. Gyakorló tanárként sokszor tapasztaltam, hogy a leckék gyors megértésénél, a feleléseknél a történelmi szakkifejezések félreértése, pontatlan használata milyen sok gondot okozott. A FOGALOMTÁR tömör, rövid magyarázatai nemcsak a mindennapi tanulást segítik, hanem osztályonként lebontott kifejezésanyagának áttekinthetőségét is. A függelékben található táblázatok az ismétlést és a középiskolai felvételit is megkönnyítik.

Herman Anna - Kötelező ​olvasmányok elemzése - gimnázium első osztálya - Az ókor, a reneszánsz és a barokk irodalmából
Kiadónk ​egy nyolc kötetből álló sorozat megjelentetésére szánta el magát, mely a gimnáziumok irodalmi tananyagának elsajátításához nyújt segítséget oly módon, hogy tartalmazza a kötelező házi olvasmányok tartalmát, s rövid magyarázatot kínál külön-külön az érintett művekhez. Az első kötet, melyet ezében tart az Olvasó, az ókortó a barokk időszakáig tárgyalja azon irodalmi alkotásokat, melyek a gimnáziumok és középiskolák első osztályaiban kötelezőek. A kötet magában foglalja az Iliász, az Odüsszeia, az Antigoné, a Hamlet, a Rómeó és Júlia, valamint a Szigeti veszedelem rövid elemzését, illetőleg ezen művek kivonatos tartalmát. A kötet fiatal szerzője bőségesen merített a vonatkozó szakirodalomból, ezáltal mintegy összegzi és összefoglalja az egyes irodalmi alkotások értelmezéséhez szükséges tudnivalókat. A tanulók egyéni munkáját segítik a fejezetek végén álló kérdéscsoportok, de hasznos lehet a részletes bibliográfia is. Jelen kiadvány összeállítója bízik abban, hogy hathatós segítséggel szolgált a tanulóknak.

Maros Judit - Kon-Takt ​3 - Lehrbuch
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Maros Judit - Kon-Takt ​3 Arbeitsbuch
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hack Frigyes - Kugler Sándorné - Tóth Géza - Négyjegyű ​függvénytáblázatok / Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Imrehné Sebestyén Margit - A ​képzelet világa I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Simonovits Miklós - Számítástechnika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bedő Éva - Ute Lambrecht - Neu ​Stufengrammatik
Az ​általános iskola felső tagozatos tanulóinak, illetve a 14-15 éves, már több éve németül tanuló diákoknak szól, akik - nyelvtani ismereteiket akarják bővíteni, ellenőrizni, - gyakorolni akarják már megszerzett nyelvtani ismereteiket, - német nyelvből nyelvtani tudásfelmérésre (gimnáziumi felvételire, nyelvi versenyre) készülnek, - önmagukat mérni, illetve ellenőrizni akarják, hogy milyen mértékben sajátították már el a nyelvtani tudnivalókat, és hol van még tanulnivalójuk. A gyakorlatok három szinten használhatók: könnyebb, közepes és haladó fokon.

Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes - Gyermeklélektan
Ez ​a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélést jellemzi. (...) A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is. Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit.

Img_20150323_0005
Alkotmánytan Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Alkotmánytan
Az ​Alkotmánytan című tankönyvnek eredetileg 1992-ben megjelent első kiadása közvetlenül az alkotányos rendszerváltozás után elsőként vállalkozott az alkotmányjog teljes és átfogó feldolgozására. A kötet tudatosan viselte és viseli az Alkotmánytan címet, mert nemcsak a hatalmi viszonyoknak intézményes keretet adó, egyre nagyobb jelentőségű és kiterjedtebb jogág normáit ismerteti, hanem tudományos nézeteket és alkotmányos értékeket is közvetít. A tankönyv az alkotmányos intézményeket történetiségükben és nemzetközi összehasonlításban dolgozza fel. Lelentős átdolgozása 2002-ben Alkotmánytan I. Alapfogalmak, alkotmányos intézmények címmel jelent meg, számos új fejezettel bővült (például az alkotmányos rendszerváltozás jellemzőiről, a magyar kormányzati rendszer történetéről, a második kamarákról, az államháztartásról), és részletesebben dolgozta fel az egyes alkotmányos intézményeket. A jelenlegi átdolgozás újdonsága, hogy értékeli az európai uniós csatlakozás hatását a magyar alkotmányos intézményrendszerre, követi a jogszabályok változásait, az Alkotmánybíróság legutóbbi határozatait, és egy nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló új fejezettel bővült.

Földvári József - Magyar ​büntetőjog – Általános rész
A ​tankönyv a büntetőjog általános részének szabályit mutatja be, tehát azokat az alapvető büntetőjogi rendelkezéseket, amelyek a bűncselekmények összességére vagy nagyobb csoportjaira érvényesek. Ennek során a büntetőjog tárgyáról, feladatairól, alapelveiről és történetéről szóló bevezetés után három részben tárgyalja a hatályos Büntető Törvénykönyv szabályait. A jogszabálytanról szóló rész a büntetőjog forrásait, a büntetőtörvény értelmezését, hatályát és szerkezetét elemzi. A bűncselekmény tanába a törvényi tényállás kérdései, valamint a bűncselekmény fogalma, tárgya, tárgyi és alanyi elemei, megvalósulási stádiumai, elkövetői alakzatai, a büntethetőség akadályai, valamint a bűncselekményegység és a halmazat problémái tartoznak. Végül a büntetés tana a szankciórendszer és a büntetéskiszabás kérdéseit elemzi. A kötet függeléke közli a hatályos Büntető Törvénykönyv általános részének szövegét.

Erdősy Emil - Földvári József - Tóth Mihály - Magyar ​büntetőjog - Különös rész
A ​pécsi egyetem jogászprofesszorai közismert és sok kiadást megért jegyzetük tankönyvváltozatában a tőlük megszokott magas színvonalon és világos, jól tanulhat stílusban elemzik a Btk. különös részének rendszerét, a fejezetek sajátosságait, az egyes bűncselekmények törvényi tényállási elemeit, egymáshoz való viszonyát. A könyv a különös részi tényállásokat a bűncselekmény tárgyának, tárgyi oldalának, alanyának és alanyi oldalának sorrendjében tárgyalja. Ezzel követi a büntetőjogban általánosan elfogadott rendszert, és illeszkedik a Földvári József Magyar büntetőjog. Általános rész című tankönyvéhez. A két kötet együtt lehetővé teszi, hogy a joghallgatók és a jogászok, de még az érdeklődők is átfogó képet kapjanak e fontos jogterületről.

P. N. Cowen - F. G. Smiddy - Pathologiai ​kérdezz-felelek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Komáromy László - Az ​agyvelő boncolása
A ​könyv nélkülözhetetlen az orvostanhallgatók egyetemi tanulmányához. Gazdag ábraanyaga, amely szépen és gondosan kivitelezett, lehetővé teszi az agy térbeli felépítésének elképzelését és ezáltal az agy anatómiájának maradandó megtanulását. Épp ezért nagyon alkalmas az olyan orvosok, biológusok, érdeklődők számára is, akiknek nincs vagy kevesebb alkalmuk van boncolásra, és így az anatómia felidézésére, ténylegesen átélt megtanulására.

ifj. Lator László - Történelem ​a középiskolák IV. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók