Ajax-loader

'tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Ismeretlen szerző - Klinikai ​alapismeretek fogorvos- és gyógyszerészhallgatóknak
A ​tankönyv első kiadása 2001-ben jelent meg. Az eltelt időszakban számos új gyógyszer, klinikai eredmény vált ismertté. Hasonlóan az első kiadáshoz, itt is arra törekedtek a szerzők, hogy a hat klinikai diszciplínát kiemelve (belgyógyászat, gyermekgyógyászat, neurológia, infektológia, pszichiátria, sebészet) a legszükségesebb ismereteket biztosítsák a hallgatók számára.

Beke László - Műalkotások ​elemzése
A ​szerzőnek - saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva - az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt "nem megtanítható". Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt - csupa olyasmi, "amit minden művelt emberneknek illik tudnia" -, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos "kimondhatatlanhoz", amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek. Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.

Domonkos Péter - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Devecseri Lászlóné - Major József - Történetek ​az újkorból
Történelmi ​olvasókönyv az általános iskola 7. osztálya számára

Dr. Mohácsy Károly - Irodalom ​ráadás 10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Karácsony Lajos - Tálasi Istvánné - Német ​nyelvtan a középiskolák számára
Ez ​a nyelvtankönyv tartalmazza a német leíró nyelvtan anyagát. Magyar nyelven, a kezdők számára is érthetően és világosan magyarázza el a nyelvtani szabályokat. Használatát ezért a kezdőtől a felsőfokon németül tanulókig ajánljuk. A szabályokat példamondatokkal illusztrálják a szerzők, melyeknek a magyar fordítását is megadják. Nagy erénye a nyelvtankönyvnek az áttekinthető szerkezet, a margón feltüntetett utalásos rendszer, a kontrasztív - a két nyelv közötti eltéréseket kiemelő - szemlélet, továbbá a középiskolai szókincs használata.

Hajós Ferenc - Eperjesi Zsuzsanna - Jogi ​és vállalkozási ismeretek
A ​tankönyv általános, alapvető ismereteket dolgoz fel. Így foglalkozik a magánjog, a közjog, a munkajog leggyakoribb kérdéseivel. A vállalkozói ismeretek c. fejezet összefoglalja a vállalkozással kapcsolatos legszükségesebb ismeretanyagot. Önálló fejezetben kaptak helyet az Európai Unióval kapcsolatos, alapvető jogi ismeretek.

Boronkai Szabolcs - Érettségi ​témakörök vázlata történelemből - Középszint
Az ​elsajátított készségek mellett hasznos a tényanyagok alapos ismerete is a sikeres középszintű történelem érettségihez. Ebben nyújt segítséget kötetünk, amelynek összeállításakor az érettségi tematikán és a kerettanterven kívül figyelembe vettük az eddigi érettségi vizsgák feladatait is. Teljes mondatokból álló szöveg formájában, mégis vázlatszerűen tagolva tárgyaljuk a kisebb egységekre lebontott tizenkét érettségi témakört. A függelékben topográfiai egységeket bemutató térképeket helyeztünk el, hogy segítsük a könnyebb tanulást. Kiadványunkat ajánljuk az érettségi előtt állóknak, illetve alsóbb évfolyamok tanulóinak is gyakorlásra, önellenőrzésre és az adott témakör áttekintésére.

Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Színes ​irodalom 12.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth Péter - Hámori Péter - Történelem ​6.
Miért ​tanulunk történelmet? Egy régi közmondás szerint: „A történelem az élet tanítómestere.” Aki a múltat megismeri, jobban érti a jelent, mindennapi örömeinkkel, bánatainkkal együtt. A történelemben járatos embernek többet mondanak a regények, filmek, festmények. Könnyen hozzá tud szólni olyan témákhoz, amelyekről a felnőttek szoktak beszélgetni. Ha utazás közben történelmi emlékekkel találkozik, sok érdekesség juthat eszébe róluk. Nemcsak ilyen „hasznos” célok miatt foglalkoznak az emberek szívesen a múlttal, hanem azért is, mert ez a tudás érdekes és szép... Reméljük, e tankönyvet használva majd Te is így gondolod ezt. Sok képet és sok szép rajzot találsz benne, amelyek segítenek elképzelni egy régen letűnt világot. Érdekes játék a tankönyv útmutatása alapján elkészíteni néhányat azokból a tárgyakból, eszközökből, amelyeket a hajdan élt emberek használtak. A leckékben néha internetes pontokat is találsz: innen érdekességek, rejtélyes ügyek nyomába eredhetsz a világhálón. Nagyon fontosnak tartottuk, hogy a tankönyv szövege könnyen érthető és megtanulható legyen. A tanulnivaló mellett mindig vannak olvasmányok, kis színes történetek is. Olvass el közülük minél többet, mert csak az olvasmányos történelem igazán érdekes és megtanulható!

Horváth Péter - Történelem ​az általános iskola 5. évfolyama számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 10
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Pázmány Ágnes - Permay Éva - Látás ​és ábrázolás
Tankönyvünk ​megjelenése óta szívesen használt és kedvelt taneszköze a középiskolásoknak. Mind a folyamatos vizuális nevelésben alkalmazva, mind az érettségizőknek nélkülözhetetlen tudnivalókat tartalmaz jól rendszerezetten és szemléletes képanyaggal illusztrálva. A látás fiziológiájával indítva a látás nevelését, a fényről és a szemről, a színlátásról, a térbeli látásról, állandóságról és mozgásról, valamint az optikai csalódásokról is szól. Fontos fejezete a látás és gondolkodás, az ábrázolás és alkotás összefüggéseinek vizsgálata. Foglalkozik téri, formai, színbeli jelenségekkel és vizuális problémákkal, sorra veszi az elemi formákat, a kompozíciós problémákat, valamint az ábrázolási rendszereket. Szó esik nemcsak a síkábrázolásról, de a szobrászatról, az iparművészeti technikákról, az írásról mint vizuális jelről, a nyomtatásról, valamint korszerűen az új médiáról, mely jelen van a vizuális művészetekben is. Kislexikon zárja a tankönyvet. Különösen ajánlott a hagyományosan képző gimnáziumokban, de jól használható a hatosztályos gimnáziumokban is.

Krnács András - Kiss Csaba - Táblázatkezelési ​ismeretek "A"
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hortobágyi István - Egységes ​Érettségi Feladatgyűjtemény Matematika - Megoldások II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció tankönyv a 9-10. évfolyam számára
A ​Magyar nyelv és kommunikáció című tankönyvcsalád az 5. osztálytól a 12. évfolyamig szolgálja a gyerekek anyanyelvi nevelését. A teljes tankönyvcsomag két évfolyamra szóló tankönyveket és tanári kézikönyveket, évfolyamonként munkafüzeteket és feladatgyűjteményeket tartalmaz. A tankönyvcsalád a jövőben egy CD-ROM-mal, óravázlatokkal, írásvetítő-fóliákkal, és magyar nyelvi falitablókkal gazdagodik. A könyvek - az életkori sajátosságokat és az iskolánként eltérő heti óraszámokat is figyelembe véve - nemcsak a mindenki számára kötelező törzsanyagot tartalmazzák, hanem a kiegészítő ismereteket is. A tankönyvszerzők fontosnak találják a megújuló klasszikus grammatika alapjaira épülő szilárd nyelvtani ismereteket, de hangsúlyos szerepet tulajdonítanak a szóbeli és az írásbeli kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ezért a tankönyvek a nyelvi ismereteken kívül az érettségiig tanítanak helyesírást és fogalmazást. A tankönyveket használni lehet az általános iskolák megfelelő évfolyamain, illetve a nyolc-, a hat- és a négyosztályos középiskolákban egyaránt. A szerzők arra törekednek, hogy a tankönyvcsaládból ne csak hatékonyan, hanem örömmel is lehessen tanulni és tanítani.

Bene Kálmán - Kalauz ​a versértelmezéshez
A ​kiadvány többségében általános iskolában is tanult versek más-más megközelítési módú és szempontú mintaelemzését tartalmazza. A könyv elsősorban a 12-16 éves, irodalmat szerető, a lírai művek elemzésében jártasságot szerezni kívánó diákokhoz szól, azonban szüksége lehet rá azoknak is, akiknek más az érdeklődési körük, de érettségizni szeretnének. A szerző célja egyfajta verselemzési képesség kialakítása elemzési minták és feladatok segítségével. Ismétlésre és gyakorlásra ad alkalmat a számos irodalomelméleti, verstani,esztétikai fogalom említése. A könyv kiváló kiindulópont lehet az önálló irodalomszemlélet és verselemzési készség kialakításához.

Varga Domokos - Irodalmi ​olvasókönyv 5.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_174480
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Arató László - Pála Károly - A ​szöveg vonzásában I.
Arató ​László és Pála Károly kitűnő könyvsorozatot indított meg. Egy olyan irodalomtudományi megalapozottságú olvasási stratégiát tanítanak meg, amely érdekes, modern, és bár a világ bármely fejlett irodalomtanítási rendszerében beválna, mégis lehetővé teszi a magyar irodalomtól elvárt nemzeti identitás új szemléletű, modern olvasói elsajátítását is. (Bókay Antal)

Lerchné Egri Zsuzsa - Nyelvtan, ​helyesírás, fogalmazás tankönyv 5. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​11. Tankönyv
A ​tárgyi tudás megszerzése mellett a képesség-, készség- és kompetenciafejlesztést tekinti elsőrangú feladatának. A tananyag-kiválasztás és elrendezés, az alkalmazott didaktikai és módszertani elvek a kétszintű érettségire készítik fel a tanulót.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​12. Szöveggyűjtemény
A ​Korona Kiadó új irodalomkönyv-sorozata korszerű, tanulható, sőt élvezhető ismeretanyagot nyújt, egyben hatékonyan készít fel az _új, készségeket és képességeket mérő érettségire_. A XX. század irodalmi kánonja - részben - kialakulatlan, így legjobb tudásunk és ízlésünk szerint válogattunk a műalkotások és életpályák közül. A tájékozódást megkönnyíti, hogy a közöl szövegek a tankönyv által megszabott rendben szerepelnek: korszakonkénti és műnemenkénti bontásban. A szövegek megértését jegyzetapparátus segíti: pl. most először szerepel magyartankönyvben a Radnóti _Első eclogá_ját bevezető Vergilius-idézet magyar fordítása. Az idegen tulajdonnevek kiejtése nem csupán a jegyzetek között, de a tankönyv végén található névmutatóban is szerepel. A tankönyv szerzője, Pethőné Nagy Csilla a Pécsi Tudományegyetem Babits Mihály Gyakorló Gimnáziumának vezető tanára. A 9. évfolyamosoknak szóló tankönyv és szöveggyűjtemény már kapható, 2003-ban megjelenik egy, a négy évfolyam szakmódszertanát magába foglaló _Tanári kézikönyv_.

Balázs Géza - Benkes Zsuzsa - Magyar ​nyelv a gimnáziumok és a szakközépiskolák 10. évfolyama számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Balázs Géza - Benkes Zsuzsa - Magyar ​nyelv a gimnáziumok és a szakközépiskolák 9. évfolyama számára
A ​Magyar nyelv a gimnáziumok és szakközépiskolák 9. évfolyama számára című tankönyv első kötete annak a tankönyvsorozatnak, amely igazodik a kerettantervben is rögzített tartalmakhoz, a továbbhaladás feltételeihez. A korszerű nyelvtudomány - a grammatika, a szövegtan, valamint a tömegkommunikációs kultúra - új eredményeit közvetíti az érintett korosztálynak. A nyelvi ismeretek és kommunikációs képesség megszerzésére érdekes, kreativitást igénylő feladatokkal ösztönöz. Megismerteti a tanulókkal a kulturált nyelvi magatartásnak, a kommunikációs helyzetnek megfelelő nyelvhasználatot, elősegíti olyan szövegszemlélet kialakítását, amely lehetővé teszi, hogy szóban és írásban egyaránt bonyolultabb - irodalmi és más - szövegek megértésére és alkotására legyenek képesek. A tankönyv tanítását Tanári útmutató, valamint a mindkét iskolatípus évi óraszámát figyelembe vevő tananyag-beosztási javaslat segíti.

Fenyős Zoltán - Számítástechnika ​III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gulyás János - Honyek Gyula - Markovits Tibor - Szalóki Dezső - Varga Antal - Fizika ​- Optika, hőtan
A ​tankönyvsorozat kötetei a fizika tudományának klasszikus felépítését követik. Az első kötet a mechanikai ismereteket foglalja össze, a másodikban részben a hőtani és fénytani jelenségek szerepelnek. A harmadik kötetben találhatjuk az elektromosság és mágnesség körébe eső ismereteket, míg a negyedik kötetet a modern fizikai eredmények leírásának szentelték a szerzők. Témakörök: geometriai optika; fizikai optika; hőmérséklet, hőtágulás, hőközlés; gáztörvények, halmazállapot-változások, kalorimetria; hőterjedés.

Kecskés Andrásné - Rozgonyi Jánosné - Kémia ​7.
Kémia ​tankönyv az általános iskolák 7. évfolyama számára

Jámbor Gyuláné - Vízvári Albertné - Természetismeret ​6. osztály
Természetismeret ​tankönyv színes illusztrációkkal az általános iskola hatodik osztálya számára.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​10.
A ​szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül – a tanórai egységeknek is megfelelő részek után – az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva – az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.

Burján Ákos - dr. Szebellédi István - Dr. Sztanó Imréné - Tóth József - Adók ​és támogatások alapjai
Az ​olvasók a kiadványból megismerhetik - a jövedelemelosztás indokait, folyamatát, - az adópolitika jellemzőit, - az adóztatás alapelveit, - az adók legfontosabb jellemzőit, - az adórendszer változásait, - a hazai adórendszer legfontosabb jellemzőit, - a nemzetközi adózás alapjait. A könyv szerzői fókuszálnak a hazai adórendszert alkotó legfontosabb adónemek rövid, összefoglaló bemutatására, amelynek keretében az olvasók megismerhetik az adók indokoltságát és alapvető jellemzőit. A kötet elsősorban az üzleti alapképzés igényeit hivatott kielégíteni, de alapozó jellege miatt a különböző OKJ szerinti képzésekben - így például a mérlegképes könyvelő képzésben - résztvevők is jól hasznosíthatják.

Bedő Éva - Zu ​Gast in den deutschsprachigen Landern
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók