Ajax-loader

'tanár' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Balatoni József - Jocó ​bácsi világa
Fenekestül ​felfordult az életem, miután egy tévés vetélkedőbe jelentkeztem. Mára az „ország Jocó bácsijaként”, az „ország legnépszerűbb töritanáraként” emlegetnek. Ettől függetlenül ugyanaz vagyok, aki voltam: leginkább egy „egyszerű vidéki parasztgyerekként” szoktam magamat aposztrofálni. Szeretném bemutatni, hogyan élem meg az iskolai sztorikat, a gyerekekkel való napi munkát és a közös pillanatokat, a tanár létet. És ezt mind le is írtam ebben a könyvben.

Gedeon Éva - Lengyel Zsuzsa - Rádai Péter - Még ​135 ötlet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Paul Ginnis - Tanítási ​és tanulási receptkönyv
A ​Tanítási és tanulási receptkönyv olyan gyakorlati tantermi stratégiákat mutat be, amelyek képessé tesznek bennünket arra, hogy - megfeleljünk a különféle tanulási stílusok követelményeinek, - ösztönözzük saját kreativitásunkat, - színessé tegyük tanítási gyakorlatunkat, - kihívások elé állítsuk a tehetségekeset - és a rendbontókat. Bármelyik tantágyat is tanítjuk, segítséget nyújt, hogy - fejlesszük a gyerekek gondolkodási képességét, - beépítsük az órai anyagba a tanulási készségeket, - valódi önállóságokat teremtsünk. Ezt a különleges "receptkönyvet" elsősorban azoknak ajánljuk, akik a tanításra úgy tekintenek, mint a társadalom egyik legfontosabb hivatására, s akik gazdagítani kívánják tanítási módszereik repertoárját. Bár Paul Ginnis az egyik világon tart előadásokat a tanítást és a tanulást fejlesztő stratégiákról, mindenekelőtt gyakorló tanár. Az elmúlt tizennyolc évben tanárként, munkaközösség-vezetőként, oktatási szakértőként és tantestület-fejlesztő oktatóként dolgozott az Egyesült Királyság és a világ több mint 450 iskolájában. Abban segített a tanároknak, hogy a tanulásról alkotott modern elméletet hatékony tantermi gyakorlattá fordíthassák át.

Torey Hayden - Szellemlány
Jadie ​sohasem beszélt. Nem nevetett, nem sírt, és nem adott ki semmilyen hangot. Akárhogy próbáltak közeledni hozzá, bezárva maradt saját zavaros világába, ahol a szellemek beszéd nélkül is megértik egymást. Az osztályba érkező energikus új tanárnak végre sikerül megtörnie a hallgatást. Ő tudja, hogy szóra bírni egy sérült lelkű gyermeket sokszor könnyebb, mint szembenézni azzal, ami elől a némaságba menekült. Jadie történetei mégis megdöbbentik. Feldolgozásukhoz minden korábbi tapasztalata kevés. Amiről a kislány mesél, túl borzasztó ahhoz, hogy bárki komolyan vegye - az elmondottak csak egy zavart elme víziói lehetnek. Vagy talán mégsem... A könyv szerzője gyermekpszichológus, aki pályáját fejlesztő pedagógusként kezdte. Dolgozott általános iskolák speciális osztályaiban, kutatóintézetekben és magánklinikákon. Tanácsadója és együttműködője több gyermekbántalmazás ellen küzdő szervezetnek. 1979 óta írja visszaemlékezéseit az osztálytermekben, illetve terápiás csoportokban vívott küzdelmekről. Megrázó gyermeksorsokat bemutató könyvei sorra kerülnek fel a sikerlistákra.

Valeria Parrella - A ​fehér tér
Valeria ​Parrella (1974-) a fiatal olasz írónemzedék egyik legtehetségesebb tagja: hét éve debütált, ez az első regénye. Főszereplője, Maria negyvenkét éves, esti iskolában tanít irodalmat tagbaszakadt teherautó-sofőröknek. Gondosan kimunkált, magányos élete pontos keretek között zajlik, mígnem egy futó kapcsolatból beköszöntő terhesség fel nem borítja. A gyermek apja a hírre eltűnik, Marianak minden felelősséget egyedül kell viselnie. Egy este váratlan rosszullét tör rá, kislánya hat hónapra meg­születik. Attól a perctől fogva Mariának egész életét át kell értékelnie, az inkubátor mellett töltött végtelen órákban meg kell tanulnia élet és halál mezsgyéjén létezni, elfogadni az intenzív osztály rideg valóságát, együtt kell léteznie sorstársnőivel és reménykedni, bízni, felismerni a várakozás, a szenvedés és a fájdalom értelmét. Ötven keserves, drámákkal, reményekkel és csalódásokkal teli nap, amíg a baba képes lesz egyedül lélegezni és táp­lálkozni, és Mariából anya lesz. A regény hátterében végig ott lüktet Nápoly, Itália legellentmondásosabb városának különös valósága, mely megrendítő hátteret ad egy ízig-vérig mai nő életének.

Dragan Velikić - Az ​északi fal
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Piret Raud - Tóbiás ​és a 2/b
Tóbiás ​második osztályba jár, és sok jópofa barátja van. Például Uku, akinek van egy Röfi nevű malaca, és az őseinek hosszú a haja. Vagy Linda, aki balettozik, és azt is tudja, mi az az autogram. Na meg Gregor, aki ugyan elég veszekedős, de ettől függetlenül jó haver. A gyerekek sok vicces kalandot élnek át együtt, és még ha a dolgok nem is végződnek mindig úgy, ahogy eltervezték őket, végül minden rendeződik. A szerző a mai észt iskolások életét szeretetteljes humorral mutatja be, és a vidám történetekben mindenki magára ismerhet.

L. I. Lázár - Rejtőző ​kavicsok I.
Ebben ​a regényben senki sem az, akinek látszik. Lille, a megbízhatóság és a jólneveltség szobra kettős életet él, a valóság elől egy álomvilágba menekül. Praetor, a laza és jómódú srác gondtalanul váltogatja a csajokat, szórja a latin szavakat, s bár ő a csapat esze, mégis lazán elindul a lejtőn. Krisz, a vezérhím, aki „nagyvadat” vesz célba, de azt nem sejti, hogy ez a vadászat megváltoztatja az életét. Anna, a vagány tanárnő különc módszerekkel küzd a tanítványaival – csakhogy múltjában sötét folt éktelenkedik… – Meddig tart még a kihallgatás? Lille elszégyellte magát. Tényleg szó szerint letámadta. – Innál valamit? Éhes vagy? – Kislány, a kijelentő módról hallottál már? - Bocs… Esküszöm, nem kérdezek többet! – Lille felemelt egy kavicsot, nézte egy darabig, aztán eldobta. – Apám kavicsnak hívja a felbecsülhetetlen értékű embereket.

Benedict Wells - Beck ​utolsó nyara
Egy ​szerelmi bánattól szenvedő, kiégett tanár, egy afronémet férfi és egy litván zenei csodagyerek élete nagy utazására indul Münchenből Magyarországon és Kelet-Európán át Isztambulba. Útjukat végigkíséri egy lány, mindannyiuk erotikus álmainak tárgya, egy pincérnő és egy litván család rejtélyes múltja. Különös őrangyalként vigyáz rájuk Bob Dylan, az öregedő rocksztár, kinek halhatatlan dalai zenei aláfestésként színezik át életüket. Az 1984-ben született német Benedict Wells 2003-ban, miután elvégezte a középiskolát, Berlinbe költözött, de nem iratkozott be az egyetemre, hanem inkább megírta első, a Beck utolsó nyara című regényét, és azonnal hangos sikert aratott vele egész Európában. Azóta két történettel gyarapította a kortárs irodalmat, amelyek eddig öt nyelven jelentek meg. Első könyve friss hangú, pimaszul szellemes történet zenéről, szerelemről és életről - megdöbbentően bölcs és érett, anélkül hogy koravén lenne.

Trencsényi László - "Szemtől ​szemben" - Esetek és balesetek a tanár-diák viszonyban
A ​kötetben olyan kérdések kerülnek felvetésre, melyek sokszor "tiltott területre", tabukkal körülhatárolt válaszokhoz vezetnek.

Heinrich Mann - Professor ​Unrat
Der ​vorliegende Roman gilt neben Heinrich Manns Werk "Die kleine Stadt" als eine der besten Schöpfungen aus der Frühzeit des Dichters. Er erschien erstmalig im Jahre 1905 und schildert die makabre Geschichte eines professoralen Gymnasiastenschrecks, einer Spießerexistenz, die in später Leidenschaft einer Kleinstadtkurtisane verfällt und aus den gewohnten bürgerlichen Bahnen entgleist.Mit diesem Roman, dessen Verfilmung mit Emil Jannings und Marlene Dietrich unter dem Titel "Der blaue Engel" zu einem der wenigen wirklichen Welterfolge des deutschen Films wurde, gelang Heinrich Mann eine meisterhafte Karikatur der Wilhelminischen Zeit.

Stefan Chwin - Arany ​Pelikán
Nyár, ​hőség, a tanév vége. Jakub, a gadanski egyetem oktatója felvételiztetni megy. A nyári szünet, a nyaralás, a pihenés elmúltával el is feledkezne erről a napról, ha az őszi tanévkezdetkor nem jutna a fülébe, hogy az egyik sikertelenül felvételiző lány, aki nála vizsgázott, elkeseredésében öngyilkosságot követett el. Jakubban gyanú támad, hogy a hőségben talán egyetlen végzetes tollvonással ő írta be rosszul a pontjait. Egy óriási lelki földcsuszamlás indul el benne - vajon ő a felelős a történtekért? Mindez azonban pokoljárásának csak a kezdete. Stefan Chwin gdanski történetében a testépítő termek, szupermarketek, kéregető koldusok, gyorsétkezdék számunka is ismerős világában, a mai kelet-európai díszletek között a mélységet megjáró hőssel együtt bolyonghatunk, miközben az író a pénz és a pénztelenség, a részvét és a közönyösség, a rasszista fölény és a kiüresedett irgalmasság közti választás kínos kérdéseit szegezi nekünk. ......... Egy sikertelenül felvételiző lány öngyilkosságot követ el. Szerepet játszik ebben a pontjait rosszul beíró tanár? Szerepet játszik-e a történtek miatti lelkiismeret-furdalás abban, hogy a professzor hamarosan hajléktalanná válik? Az Európa-szerte elismert lengyel író, Stefan Chwin 2003-as könyve fontos kérdéseket tesz fel olvasójának, tehát letehetetlen. (libri)

Pacskovszky Zsolt - Szabadesés
A ​tizenhét éves Bence sokszor elképzeli, hogy zuhan. Hogy kilép ebből az egészből. Nem volna nehéz: egy ugrás a bérház tetejéről. Vajon mi tartaná őt vissza? Ha az anyja újra hozzájuk költözne? Ha az apja abbahagyná az ivást? Ha volna barátnője? Ha végre valaki szeretni tudná? Egy napon új tanárnő érkezik az iskolába, kopogó léptei felverik a folyosó csendjét. Vörös csizmát visel, feszül rajta a farmer, Bence nem tudja levenni róla a szemét. Néhány nappal később összefutnak, s a fiú hazakíséri a tanárnőt. Ami azután történik, arról nem beszélhet senkinek. Titkolózás, cinkos kacsintások, önvád – Bence nem ura többé a tetteinek. Úgy érzi, zuhanni kezdett, és hiába kapálózik, nem nyújtja senki a kezét.

Paul Auster - Láthatatlan
Mi ​tehet az ember, ha egy szerelmi háromszög ördögi körré fajul? Adam Walker ezt a kérdést a saját bőrén tapasztalja meg, amikor húszéves egyetemistaként megismerkedik a titokzatos francia Born professzorral és annak hallgatag, vonzó barátnőjével, Margot-val. A hármuk közötti kapcsolat az elejétől kezdve különös, izgalmas és vészterhes, de Walker nem tud ellenállni a tapasztaltabb emberek csábító világának, majd amikor hirtelen és végérvényesen részévé válik ennek a valóságnak, már nem tud visszakozni. Paul Auster új regénye több elbeszélőn keresztül mutatja a történetet 1967-től 2007-ig, New Yorktól Párizson át a Karib-szigetekig. A történetet, amely fiatalos dühről, zabolátlan szexuális vágyról és az igazságtalanság kíméletlenségéről szól. A történetet, amely bejárja a hazugság és igazság, identitás és képmutatás közti árnyvilágot, megmutatva azt, ami látható, fáradhatatlanul kutatva azt, ami láthatatlan. Talán örökre.

Milos V. Kratochvíl - Comenius ​élete
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ödön von Horváth - Jugend ​ohne Gott
Ein ​junger Lehrer verzweifelt an der Skrupellosigkeit seiner Schüler und muss feststellen, dass auch er selbst nicht frei von Schuld ist. Als er schließlich in einen Mordfall verwickelt wird, kann er sein Gewissen nicht länger verleugnen ...

Ollé János - Lévai Dóra - Domonkos Katalin - Szabó Orsi - Papp-Danka Adrienn - Czirfusz Dóra - Habók Lilla - Tóth Renáta - Takács Anita - Dobó István - Digitális ​állampolgárság az információs társadalomban
A ​digitális állampolgárság jelenségét vizsgáló első hazai kutatócsoport (ELTE PPK, Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport) egy olyan modellt alkotott, amelyben három kulcskompetencia (kommunikáció és eszközhasználat; tevékenység és viselkedés; értékteremtés és produktivitás) mentén a következő tíz részterületen azonosította a digitális állampolgárság mibenlétét: digitális kommunikáció, digitális hozzáférés, digitális eszközhasználat, digitális egészség, digitális én-megjelenítés, digitális együttélés, értékteremtés, produktivitás, időgazdálkodás, tartalom-menedzsment. A kötetben olvasható tanulmányok e modell árnyalt bemutatására és az ehhez kapcsolódó nagymintás empirikus vizsgálat eredményeinek neveléstudományi értelmezésére vállalkoznak.

Margaret Landon - Anna ​és a király
Sziám ​(Thaiföld) történetének menetét egy ízig-vérig angol hölgy gyökeresen átalakította. A fiatal özvegyet és anyát 1860-ban kérte fel Sziám uralkodója, Mongkut király, hogy segítsen a külföldi kormányokkal való kapcsolattartásban, és hogy gyermekeinek, valamint kedvenc ágyasainak tanára legyen. A londoni gőzösről lelépve Anna Leonowens egy egzotikus országban találta magát: buja táj, misztikum, különös emberek várták, és fejedelmi pompával csillogó, ősi szokásokkal és háremi viszonyokkal terhes királyi palota. Egyik tanítványára, Csulalongkorn hercegre különösen nagy hatással voltak Anna nyugati eszményei. Tanárnője révén a herceg megismerte Lincoln életét és a demokratikus elveket, és évekkel később Sziám leghaladóbb uralkodója lett, országát a modern társadalommá való alakulás útján indította el. Aprólékos gonddal felkutatott tényeit gyönyörűen elképzelt díszletek közé helyezve, Margaret Landon egy egzotikus ország felejthetetlen portréját festi meg. A regényt nyelvek tucatjaira fordították le, és az Anna és a király (egyben a hasonló című musical és film ihletőjeként) évtizedek óta lankadatlan elevenséggel nyűgözi le és bűvöli el a világ olvasóit. A regényt háromszor filmesítették meg, több Oscar-díjat is kapott. (Forrás: www.libri.hu )

Ismeretlen szerző - Neveléstudományi ​kutatások közben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Frank McCourt - A ​tanárember
El ​tudnak Önök képzelni egy magyarórát, ahol ételrecepteket énekelnek a gyerekek? Ahol zeneművé komponálják az irlandi ürügulyást meg a reggeli kolbászos rántottát? Nem ahhoz kellene inkább ragaszkodni, hogy mindennap hozzák magukkal a tankönyvüket, annak érdekében, hogy a mélyebb jelentésekre vadásszanak, azok után kutakodjanak? Ha eddig nem tudták volna elképzelni ezt, Frank McCourt könyve nyomán akár még kedvet is kaphatnak hozzá, hogy kipróbálják. Az eredmény ugyanis lenyűgöző, s nemcsak azért, mert senki nem marad éhes az óra végén. Az ír származású Frank McCourt 66 éves volt, amikor megírta első regényét, amely rövid idő alatt hatalmas világsiker lett, sőt film is készült belőle. A gyermekkoráról szóló Angyal a lépcsőn című első kötetet három év múlva követte a De!, az Amerikába való beilleszkedés regénye, amely szintén nagy visszhangot váltott ki világszerte. A tanárember című önéletrajzi művében McCourt finom eleganciával és fergeteges humorral eleveníti fel azokat az eseményeket, amelyek a tanítás közben őt és tanítványait érték, s amelyek mindannyiuk számára életre szólóak maradtak. McCourt tanári módszerei finomak, irigylésre és követésre méltók, legyen az iskola és az osztály bárhol a világon. McCourt szerint a középiskolai tanár egyszerre jutasi őrmester, rabbi, váll (amelyre a diák ráborulhat, hogy kisírja magát), fegyelmező erő, énekes, másodrangú tudós, irodai adminisztrátor, bíró, bohóc, tanácsadó, divatdiktátor, karmester, sztepptáncos, kollaboráns, tökfej, pszichológus, sőt az utolsó csepp a pohárban. Pedagógusok számára McCourt könyve kifejezetten kötelező olvasmány!

Azár Náfíszí - A ​Lolitát olvastuk Teheránban
A ​szavak hol gyilkos, hol vigasztaló erejéről szól Azár Náfíszi iráni írónő regénye: az a könyv, amely a legtöbbet tette azért az utóbbi években, hogy el tudjuk képzelni, milyen az élet (főként a nők számára) Iránban az iszlám forradalom óta. Náfíszi az Egyesült Államokban tanult, s az ottani iráni diákok körében ő is lelkesen vett részt az egyre hevesebb és erőszakosabb politikai vitákban: mindannyian egy új Iránról álmodtak, de ezerféle módon képzelték el hazájuk átalakítását. S aztán "otthon" ő is "szemtanúvá" vált: közelről figyelhette, ahogy a szavak torz valósággá változnak. "Amikor az Államokban azt kiabáltuk, hogy halál erre vagy arra, az a halál inkább jelképes volt, elvont, mintha jelszavaink képtelensége arra lett volna jó, hogy még inkább ragaszkodjunk hozzájuk. De 1979-ben Teheránban ezek a jelszavak hátborzongató precizitással valóra váltak. Döbbenten figyeltem, ahogy minden álom és minden jelszó beteljesül - és nincs előlük menekvés. Valami kis menekvés mégiscsak volt - Náfíszi, az angol és amerikai irodalom professzora két éven keresztül minden csütörtök délelőtt összegyűjtötte hét legtehetségesebb diáklányát. Feketelistára tett nyugati klasszikusokat olvastak és vitattak meg. Miközben iszlámista erkölcs-rohamosztagok tomboltak a teheráni utcákon és házakban, a fundamentalizmus hatalmasodott el az egyetemeken, és egy vak cenzor szabta meg, miről lehet írni és miről nem, ezek a lányok Azár Náfíszi nappalijában nagy merészen levették a fátylukat, és elmerültek Jane Austen, Scott Fitzgerald, Nabokov világában. Az ő életük története váltakozik ebben a páratlan memoárban a világirodalom híres szüzséivel.

Daniel Pennac - Iskolabánat
Szülő, ​tanár és rossz tanuló diák (főként fiú) örökös háromszöge, a nem értés szomorúsága, a szülő reménytelensége, a fenyegetően rájuk zuhanó jövőkép... A neves francia író egykor maga is reménytelenül "írástudatlan", éjszakai szorongásokkal teli, nappali kudarcokkal együtt élő lusta diák volt, aki évtizedekig tanított később Nizzában egy középiskolában - "problémás gyerekeket", majd főként színes bőrű bevándorlók "reménytelen" gyermekeit. Bár a háttérben a francia iskolarendszer meredezik, az előtérben látható kis- és nagykamaszok nálunk is itt vannak már: a kudarcra ítéltek, az agresszióba menekülők, szociális és etnikai előítéletek és hálók foglyai. Pennac követendő példát is ad, nem csupán feltérképez. A könyvet az előkelő Renaudot-díjjal tüntették ki 2007-ben.

Németh András - A ​reformpedagógia múltja és jelene
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Edward A. Polloway - James R. Patton - James S. Payne - Ruth Anne Payne - Strategies ​for Teaching Learners with Special Needs
Revising ​a textbook always represents a challenge of balancing the old with the new, retaining the positive features of earlier editions while incorporating the burgeoning new information within the profession. As we have approached the fourth edition of this text, we have been particularly comitted to changes that reflect the realities of special education in the late 1980s and 1990s. Our title, _Strategies for Teaching Learners with Special Needs,_ reflects the more generic focus adopted in the third and fourth editions of the text. This broadened scope reflects the idea that appropriate teaching methods are rarely category-specific but primarily represent good teaching. Many individuals who in the past were placed in classes designated for the mentally retarded, for example, may now be identified as slow learners or more specifically labeled as learning disabled or emotionally and behaviorally disordered. As the title of the book acknowledges, methods that are effective for such students are selected from the broad domain of effective instructional practices.

Antalné Szabó Ágnes - Helyesírásunk ​öröksége
Simonyi ​Zsigmond helyesírási versenyt az ELTE Mai Magyar Nyelvi Tanszéke szervezi az 5-8. osztályos diákok számára. Ez a könyv a 2002. és 2003. évi területi, megyei és fővárosi versenyek, valamint a Kárpát-medencei döntők anyagát tartalmazza. Összesen 24 helyesírási feladatlap és 24 tollbamondásszöveg kínál gyakorlási lehetőséget a versenyre készülő, a helyesírás iránt érdeklődő diákoknak. A feladatlapok megoldását külön fejezet tartalmazza. A bevezető tanulmányok a földrajzi nevek helyesírásának tanítás- és tanulásmódszertani kérdéseit dolgozzák fel. Olvasható a könyvben a 2002. és a 2003. év legeredményesebb diákjainak és felkészítő tanárainak névsora is. A Helyesírásunk öröksége című könyvet tanítási segédkönyvként ajánjuk minden magyar szakos tanárnak, valamint gyakorlókönyvként minden anyanyelvét szerető diáknak.

Antalné Szabó Ágnes - Helyesírási ​tudáspróbák
A ​sorozat harmadik köteteként megjelenő kiadvány részben a címben említett versenyek anyagát bocsátja közre, részben segítséget ad a helyesírás tanításához és tanulásához. A címhez illőn középpontba állítja a kötet magát a Simonyi Zsigmond helyesírási versenyt és annak egész hagyományát. A kötet útmutatást ad a feladatok és a tollbamondások előkészítéséhez, majd ismerteti az egyéni és csapatversenyben helyezést elérők névsorát.

Molnár Katalin - Állatok ​országa
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Susan Norman - We're ​in Business Teacher's Book
We're ​in Business is a one-year curse for business and commercial students at intermediate level. Authentic commercial information is presented and the four language skills practised in the context of an import!export agency. The commercial content is introduced step by step and recycled trhoughout the course. The sound structural programme and graded vocabulary development are fully integrated. Teh necessary language skills are developed through realistic job tasks. We're in Business can be used on its own or following on from its companion valume We Mean Business. We're in Business comprises: Students' Book Teachers' Book Workbook Students' casette of dialogues and listening exercises Language Laboratory drills (Set of 2 casettes)

Dreff János - Tóth Dezső - Az ​utolsó magyartanár feljegyzései
Az ​utolsó magyartanár feljegyzései című regény egy mai fiatal felesleges értelmiségi helyzetjelentése a közoktatás állapotáról, a tanítás lehetőségeiről és lehetetlenségeiről, az írás/olvasás parancsoló szükségességéről és az „elbeszélés nehézségei”-ről. A „nem középiskolás fokon” való tanítás egy napja virrad fel, egy szimbolikus, mégis közönséges tanári munkanap huszonnégy órája huszonnégy fejezetben. Az utolsó teljes nap egy tanár életéből. És az első egy íróéból.

Ismeretlen szerző - Matematikatanár-képzés, ​matematikatanár-továbbképzés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Holló Dorottya - Kontráné Hegybíró Edit - Tímár Eszter - A ​krétától a videóig
A ​három szerző - nyelvtanárként és a módszertan elismert szakembereként - olyan kézikönyvet nyújt át az olvasónak, amelyet a gyakorló nyelvtanár éppoly haszonnal forgathat, mint az egyetemek, főiskolák nyelvszakos hallgatója. A kézikönyv sorra veszi a nyelvóra legfontosabb "kellékeit": a tantermet, az óratervet, a tankönyvet, és a nyelvtanítás kérdésköreit: egyebek közt szó esik az alapkészségek, a nyelvtan, a kiejtés és a lexika tanításáról, az értékelésről és a hibajavításról. A szerzők elsődlegesen korszerű szemléletmód kialakítására (vagy megerősítésére) törekszenek, valamint annak az eszközrendszernek a bemutatására, amelynek segítségével bármely nyelv igénye tanára sikeresen tudja megvalósítani elképzeléseit. Olyan ismereteket közölnek, amelyek segítik a tanári tájékozódást és a döntéseket. Mindamellett számtalan gyakorlati ötletet, tanácsot is adnak. "Széles szakmai érdeklődésre számító, valós igényeket kielégítő és jól használható munkának tartom." (Enyedi Ágnes vezető tanár) "Kitűnően megírt, magas színvonalú és hézagpótló alkotás..." (Lukács Józsefné vezető tanár) "Pontosan ilyen kézikönyvre van szükségük a pályakezdő nyelvtanároknak!" (Dr. Medgyes Péter egyetemi tanár)

Gordon Győri János - A ​magyartanítás mestersége - mestertanárok a magyartanításról
Manapság, ​a nemzetközi tanulói tudásszintmérő program (PISA) lesújtó eredmények idején, egyesek a magyartanítás válságáról beszélnek. Persze nehéz megítélni, hogy a szövegértés terén mutatott gyenge teljesítményért ki vagy mi a felelős. Valóban nem tudnak olvasni a magyar diákok, vagy inkább csak nem akarnak? Ki tudja, talán el sem olvasták a feladatot. Akárhogy is legyen, a végeredmény egy kezelést sürgető tünet. Nem haszontalan dolog tehát, ha nagy tapasztalatú tanárok mondják el gondolataikat a tanítás és az élet fontos kérdéseiről, gyakorló, illetve leendő magyartanárok és a nagyközönség okulására egyaránt, miként tették azt a jelen kötet interjúalanyai 2003 tavaszán az ELTE Alkalmazott Irodalomtudományi Szakcsoportja és a Fővárosi Pedagógiai Intézet által közösen meghirdetett szakmódszertani szemináriumokon. A tíz interjúalany Egedy Mária, Kulcsár Adorján, Zsuffa Zoltánné, Mohácsy Károly, Orosz László, Madocsai László, Jobbágyné András Katalin, Márton János, Jelenits István és Honti Mária ismert tankönyvírók, köztiszteletben álló személyiségek, akik tegyük hozzá a sokat kárhoztatott régi, ún. poroszos iskolarendszerben sajátították el a betűvetés tudományát. Az oral history ezen dokumentumainak tanulságait az összeállító Gordon Győri János vonja le Magyartanítás a huszadik század második felében című tanulmányában. A kötet végén megtalálható az interjúalanyok rövid életrajza.

Kollekciók