Ajax-loader

'tanár' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Janette Oke - Ha ​szólít a szív
_Magával ​ragadó, elbűvölő történet_ Kiváltságos, keleti parti neveltetése nem készíthette fel Elizabeth-et a még szinte lakatlan nyugat kihívásaira... Elizabeth Thatcher fiatal, csinos, művelt, intelligens. De amikor nyugatra utazik, hogy egy iskolában tanítson a kanadai Sziklás-hegység lábainál, az ottani állapotok teljesen felkészületlenül érik. Mégis eltökéli, hogy beilleszkedik a helyiek közé és a rábízott gyerekek szívébe lopja magát. Épp ennyire eltökéli, hogy ő egyetlen nyugati férfinak sem fogja odaígérni a szívét. Egészen addig, amíg találkozik Wynn Delaney-vel, az északnyugati lovasrendőrség egyik tagjával… Különleges bónusz oldalak Janette Oke levelével és a forgatáson készült képekkel! _"Abszolút imádtam ezt a könyvet! A történet nagy részét végignevettem, és csodálatos múltbéli emlékeket hozott felszínre. Úgy hiszem, minden egyes érzelmet ÁTÉLTEM, amit Elizabeth."_ - Shaina, amazon.com _"Elbűvölő történet; nagyon tetszett a főszereplő, Elizabeth hozzáállása. Olyan nagyszerű példakép a fiatal nők számára, és vágya, hogy segítsen a diákjainak, annyira ösztönző! Nagyon sok vaskos, elgondolkodtató és intellektuális kihívást jelentő könyvet olvastam, ám most szükségem volt valamire, ami felvidít."_ - Melissa, amazon.com

John Holt - Iskolai ​kudarcok
Egy ​sikerre orientált kultúrában nehéz elviselni a kudarcot. Kudarcot vallunk mi magunk és az iskoláinkban a gyerekek is, mégpedig ijesztő számban. Még az irigylésre méltó osztályzatokat elérő gyerekek sem képesek megtanulni jó részét annak, amit megtanítani remélünk nekik: az absztrakciót, a kíváncsiságot és mindenekelőtt a helyes ítéletalkotást. Egy tantárgy anyaga gyakran szinte nem is több, mint a nevelési célok eléréshez szükséges eszköz, ám a tananyag mégis túl sokszor válik öncéllá. Ezt akkor veheti észre a tanár, ha beleéli magát diákjai helyébe. John Holt rendelkezik ezzel a ritka képességgel, és szerencsére munkája leírva sem veszít gazdagságából és elevenségéből. Számára a mindennapi tanítás az, aminek lennie kell: Az én, a másik és a tananyag közös felfedezésének, feltárásának és különös egymásra hatásának folyamata, mely tele van élettel, és finoman összetett. John Holt mindenképpen rendkívül hasznos könyvet adott a kezünkbe. Nem afféle teljesítmény azonban ez, mint a zenei virtuózé, akit csodálattal hallgatunk, ám anélkül, hogy bármi esélyünk lenne ugyanolyan jól játszani. Holt tanári virtuozitása olyan meglátások formájában áll előttünk, melyet mindannyian hasznosíthatunk, s ezáltal arra késztet bennünket, hogy hasznosítsuk is, éppoly gyorsan, ahogy e könyv lapjai feltárulnak előttünk.

Balatoni József - Jocó ​bácsi világa
Fenekestül ​felfordult az életem, miután egy tévés vetélkedőbe jelentkeztem. Mára az „ország Jocó bácsijaként”, az „ország legnépszerűbb töritanáraként” emlegetnek. Ettől függetlenül ugyanaz vagyok, aki voltam: leginkább egy „egyszerű vidéki parasztgyerekként” szoktam magamat aposztrofálni. Szeretném bemutatni, hogyan élem meg az iskolai sztorikat, a gyerekekkel való napi munkát és a közös pillanatokat, a tanár létet. És ezt mind le is írtam ebben a könyvben.

Vladimir Nabokov - Pnin ​(angol)
Professor ​Timofey Pnin, previously of Tsarist Russia, is now precariously positioned at the heart of campus America. Battling with American life and language, Pnin must face great hazards in this new world: the ruination of his beautiful lumber-room-as-office; the removal of his teeth and the fitting of new ones; the search for a suitable boarding-house; and, the trials of taking the wrong train.

Gedeon Éva - Lengyel Zsuzsa - Rádai Péter - Még ​135 ötlet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Paul Ginnis - Tanítási ​és tanulási receptkönyv
A ​Tanítási és tanulási receptkönyv olyan gyakorlati tantermi stratégiákat mutat be, amelyek képessé tesznek bennünket arra, hogy - megfeleljünk a különféle tanulási stílusok követelményeinek, - ösztönözzük saját kreativitásunkat, - színessé tegyük tanítási gyakorlatunkat, - kihívások elé állítsuk a tehetségekeset - és a rendbontókat. Bármelyik tantágyat is tanítjuk, segítséget nyújt, hogy - fejlesszük a gyerekek gondolkodási képességét, - beépítsük az órai anyagba a tanulási készségeket, - valódi önállóságokat teremtsünk. Ezt a különleges "receptkönyvet" elsősorban azoknak ajánljuk, akik a tanításra úgy tekintenek, mint a társadalom egyik legfontosabb hivatására, s akik gazdagítani kívánják tanítási módszereik repertoárját. Bár Paul Ginnis az egyik világon tart előadásokat a tanítást és a tanulást fejlesztő stratégiákról, mindenekelőtt gyakorló tanár. Az elmúlt tizennyolc évben tanárként, munkaközösség-vezetőként, oktatási szakértőként és tantestület-fejlesztő oktatóként dolgozott az Egyesült Királyság és a világ több mint 450 iskolájában. Abban segített a tanároknak, hogy a tanulásról alkotott modern elméletet hatékony tantermi gyakorlattá fordíthassák át.

Torey Hayden - Szellemlány
Jadie ​sohasem beszélt. Nem nevetett, nem sírt, és nem adott ki semmilyen hangot. Akárhogy próbáltak közeledni hozzá, bezárva maradt saját zavaros világába, ahol a szellemek beszéd nélkül is megértik egymást. Az osztályba érkező energikus új tanárnak végre sikerül megtörnie a hallgatást. Ő tudja, hogy szóra bírni egy sérült lelkű gyermeket sokszor könnyebb, mint szembenézni azzal, ami elől a némaságba menekült. Jadie történetei mégis megdöbbentik. Feldolgozásukhoz minden korábbi tapasztalata kevés. Amiről a kislány mesél, túl borzasztó ahhoz, hogy bárki komolyan vegye - az elmondottak csak egy zavart elme víziói lehetnek. Vagy talán mégsem... A könyv szerzője gyermekpszichológus, aki pályáját fejlesztő pedagógusként kezdte. Dolgozott általános iskolák speciális osztályaiban, kutatóintézetekben és magánklinikákon. Tanácsadója és együttműködője több gyermekbántalmazás ellen küzdő szervezetnek. 1979 óta írja visszaemlékezéseit az osztálytermekben, illetve terápiás csoportokban vívott küzdelmekről. Megrázó gyermeksorsokat bemutató könyvei sorra kerülnek fel a sikerlistákra.

Valeria Parrella - A ​fehér tér
Valeria ​Parrella (1974-) a fiatal olasz írónemzedék egyik legtehetségesebb tagja: hét éve debütált, ez az első regénye. Főszereplője, Maria negyvenkét éves, esti iskolában tanít irodalmat tagbaszakadt teherautó-sofőröknek. Gondosan kimunkált, magányos élete pontos keretek között zajlik, mígnem egy futó kapcsolatból beköszöntő terhesség fel nem borítja. A gyermek apja a hírre eltűnik, Marianak minden felelősséget egyedül kell viselnie. Egy este váratlan rosszullét tör rá, kislánya hat hónapra meg­születik. Attól a perctől fogva Mariának egész életét át kell értékelnie, az inkubátor mellett töltött végtelen órákban meg kell tanulnia élet és halál mezsgyéjén létezni, elfogadni az intenzív osztály rideg valóságát, együtt kell léteznie sorstársnőivel és reménykedni, bízni, felismerni a várakozás, a szenvedés és a fájdalom értelmét. Ötven keserves, drámákkal, reményekkel és csalódásokkal teli nap, amíg a baba képes lesz egyedül lélegezni és táp­lálkozni, és Mariából anya lesz. A regény hátterében végig ott lüktet Nápoly, Itália legellentmondásosabb városának különös valósága, mely megrendítő hátteret ad egy ízig-vérig mai nő életének.

Fóti Péter - Útmutató ​rebellis tanároknak
Fóti ​Péter szenvedélyes gondolkodó, így ássa bele magát a lehetséges jövő, vagy ami ugyanezt jelenti, a nevelés problémáiba. Igyekszik a gyerekek szemével látni. Ezen az úton fedezte fel a Summerhill-i iskolát, amely szimbóluma a pedagógiában a gyerekközpontú iskolának, ahol a gyerekek igényei a játékra legalább olyan fontosak, mint igényük a tanulásra. A kötet írásaiban Summerhill nézőpontjából vehetjük szemügyre Harry Potter Roxfortját, William Golding lakatlan szigetre vetődött gyerektársadalmát, az erőszakos mesék szerepét és mindenekelőtt magát az iskolát, amelyben leképeződnek globalizálódó világunk gondjai és útkeresési törekvései.

Dragan Velikić - Az ​északi fal
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Piret Raud - Tóbiás ​és a 2/b
Tóbiás ​második osztályba jár, és sok jópofa barátja van. Például Uku, akinek van egy Röfi nevű malaca, és az őseinek hosszú a haja. Vagy Linda, aki balettozik, és azt is tudja, mi az az autogram. Na meg Gregor, aki ugyan elég veszekedős, de ettől függetlenül jó haver. A gyerekek sok vicces kalandot élnek át együtt, és még ha a dolgok nem is végződnek mindig úgy, ahogy eltervezték őket, végül minden rendeződik. A szerző a mai észt iskolások életét szeretetteljes humorral mutatja be, és a vidám történetekben mindenki magára ismerhet.

L. I. Lázár - Rejtőző ​kavicsok I.
Ebben ​a regényben senki sem az, akinek látszik. Lille, a megbízhatóság és a jólneveltség szobra kettős életet él, a valóság elől egy álomvilágba menekül. Praetor, a laza és jómódú srác gondtalanul váltogatja a csajokat, szórja a latin szavakat, s bár ő a csapat esze, mégis lazán elindul a lejtőn. Krisz, a vezérhím, aki „nagyvadat” vesz célba, de azt nem sejti, hogy ez a vadászat megváltoztatja az életét. Anna, a vagány tanárnő különc módszerekkel küzd a tanítványaival – csakhogy múltjában sötét folt éktelenkedik… – Meddig tart még a kihallgatás? Lille elszégyellte magát. Tényleg szó szerint letámadta. – Innál valamit? Éhes vagy? – Kislány, a kijelentő módról hallottál már? - Bocs… Esküszöm, nem kérdezek többet! – Lille felemelt egy kavicsot, nézte egy darabig, aztán eldobta. – Apám kavicsnak hívja a felbecsülhetetlen értékű embereket.

Benedict Wells - Beck ​utolsó nyara
Egy ​szerelmi bánattól szenvedő, kiégett tanár, egy afronémet férfi és egy litván zenei csodagyerek élete nagy utazására indul Münchenből Magyarországon és Kelet-Európán át Isztambulba. Útjukat végigkíséri egy lány, mindannyiuk erotikus álmainak tárgya, egy pincérnő és egy litván család rejtélyes múltja. Különös őrangyalként vigyáz rájuk Bob Dylan, az öregedő rocksztár, kinek halhatatlan dalai zenei aláfestésként színezik át életüket. Az 1984-ben született német Benedict Wells 2003-ban, miután elvégezte a középiskolát, Berlinbe költözött, de nem iratkozott be az egyetemre, hanem inkább megírta első, a Beck utolsó nyara című regényét, és azonnal hangos sikert aratott vele egész Európában. Azóta két történettel gyarapította a kortárs irodalmat, amelyek eddig öt nyelven jelentek meg. Első könyve friss hangú, pimaszul szellemes történet zenéről, szerelemről és életről - megdöbbentően bölcs és érett, anélkül hogy koravén lenne.

Trencsényi László - "Szemtől ​szemben" - Esetek és balesetek a tanár-diák viszonyban
A ​kötetben olyan kérdések kerülnek felvetésre, melyek sokszor "tiltott területre", tabukkal körülhatárolt válaszokhoz vezetnek.

Charlotte Brontë - Villette ​(angol)
In ​shaping Villette, as with Jane Eyre, Charlotte Brontё drew upon her own life. Her heroine, Lucy Snowe, possesses neither beauty nor fortune, but her cool demeanour belies a passionate heart. Friendless and alone in the world, she takes up a position at a girls' school in Brussels presided over by the indomitable Madame Beck. There she falls under the spell of the vain, irascible and noble-hearted professor, M. Paul Emanuel. Seldom has the ebb and flow of a love affair been portrayed so harrowingly and movingly. In its wit and flashes of poetry, its depth and originality of character, for many readers Villette is Charlotte Brontё's crowning achievement.

Lucy Maud Montgomery - Anne ​of Avonlea
Five ​years on from her arrival at Green Gables, Anne Shirley is "half-past 16" and about to return to her old school as a teacher. Set on inspiring youthful minds and hearts she'll have none of Mr Harrison's pessimism. Anne also finds a new cause - the improvement of Avonlea.

Heinrich Mann - Professor ​Unrat
Der ​vorliegende Roman gilt neben Heinrich Manns Werk "Die kleine Stadt" als eine der besten Schöpfungen aus der Frühzeit des Dichters. Er erschien erstmalig im Jahre 1905 und schildert die makabre Geschichte eines professoralen Gymnasiastenschrecks, einer Spießerexistenz, die in später Leidenschaft einer Kleinstadtkurtisane verfällt und aus den gewohnten bürgerlichen Bahnen entgleist.Mit diesem Roman, dessen Verfilmung mit Emil Jannings und Marlene Dietrich unter dem Titel "Der blaue Engel" zu einem der wenigen wirklichen Welterfolge des deutschen Films wurde, gelang Heinrich Mann eine meisterhafte Karikatur der Wilhelminischen Zeit.

Stefan Chwin - Arany ​Pelikán
Nyár, ​hőség, a tanév vége. Jakub, a gadanski egyetem oktatója felvételiztetni megy. A nyári szünet, a nyaralás, a pihenés elmúltával el is feledkezne erről a napról, ha az őszi tanévkezdetkor nem jutna a fülébe, hogy az egyik sikertelenül felvételiző lány, aki nála vizsgázott, elkeseredésében öngyilkosságot követett el. Jakubban gyanú támad, hogy a hőségben talán egyetlen végzetes tollvonással ő írta be rosszul a pontjait. Egy óriási lelki földcsuszamlás indul el benne - vajon ő a felelős a történtekért? Mindez azonban pokoljárásának csak a kezdete. Stefan Chwin gdanski történetében a testépítő termek, szupermarketek, kéregető koldusok, gyorsétkezdék számunka is ismerős világában, a mai kelet-európai díszletek között a mélységet megjáró hőssel együtt bolyonghatunk, miközben az író a pénz és a pénztelenség, a részvét és a közönyösség, a rasszista fölény és a kiüresedett irgalmasság közti választás kínos kérdéseit szegezi nekünk. ......... Egy sikertelenül felvételiző lány öngyilkosságot követ el. Szerepet játszik ebben a pontjait rosszul beíró tanár? Szerepet játszik-e a történtek miatti lelkiismeret-furdalás abban, hogy a professzor hamarosan hajléktalanná válik? Az Európa-szerte elismert lengyel író, Stefan Chwin 2003-as könyve fontos kérdéseket tesz fel olvasójának, tehát letehetetlen. (libri)

Pacskovszky Zsolt - Szabadesés
A ​tizenhét éves Bence sokszor elképzeli, hogy zuhan. Hogy kilép ebből az egészből. Nem volna nehéz: egy ugrás a bérház tetejéről. Vajon mi tartaná őt vissza? Ha az anyja újra hozzájuk költözne? Ha az apja abbahagyná az ivást? Ha volna barátnője? Ha végre valaki szeretni tudná? Egy napon új tanárnő érkezik az iskolába, kopogó léptei felverik a folyosó csendjét. Vörös csizmát visel, feszül rajta a farmer, Bence nem tudja levenni róla a szemét. Néhány nappal később összefutnak, s a fiú hazakíséri a tanárnőt. Ami azután történik, arról nem beszélhet senkinek. Titkolózás, cinkos kacsintások, önvád – Bence nem ura többé a tetteinek. Úgy érzi, zuhanni kezdett, és hiába kapálózik, nem nyújtja senki a kezét.

Paul Auster - Láthatatlan
Mi ​tehet az ember, ha egy szerelmi háromszög ördögi körré fajul? Adam Walker ezt a kérdést a saját bőrén tapasztalja meg, amikor húszéves egyetemistaként megismerkedik a titokzatos francia Born professzorral és annak hallgatag, vonzó barátnőjével, Margot-val. A hármuk közötti kapcsolat az elejétől kezdve különös, izgalmas és vészterhes, de Walker nem tud ellenállni a tapasztaltabb emberek csábító világának, majd amikor hirtelen és végérvényesen részévé válik ennek a valóságnak, már nem tud visszakozni. Paul Auster új regénye több elbeszélőn keresztül mutatja a történetet 1967-től 2007-ig, New Yorktól Párizson át a Karib-szigetekig. A történetet, amely fiatalos dühről, zabolátlan szexuális vágyról és az igazságtalanság kíméletlenségéről szól. A történetet, amely bejárja a hazugság és igazság, identitás és képmutatás közti árnyvilágot, megmutatva azt, ami látható, fáradhatatlanul kutatva azt, ami láthatatlan. Talán örökre.

Milos V. Kratochvíl - Comenius ​élete
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ödön von Horváth - Jugend ​ohne Gott
Ein ​junger Lehrer verzweifelt an der Skrupellosigkeit seiner Schüler und muss feststellen, dass auch er selbst nicht frei von Schuld ist. Als er schließlich in einen Mordfall verwickelt wird, kann er sein Gewissen nicht länger verleugnen ...

Ollé János - Lévai Dóra - Domonkos Katalin - Szabó Orsi - Papp-Danka Adrienn - Czirfusz Dóra - Habók Lilla - Tóth Renáta - Takács Anita - Dobó István - Digitális ​állampolgárság az információs társadalomban
A ​digitális állampolgárság jelenségét vizsgáló első hazai kutatócsoport (ELTE PPK, Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport) egy olyan modellt alkotott, amelyben három kulcskompetencia (kommunikáció és eszközhasználat; tevékenység és viselkedés; értékteremtés és produktivitás) mentén a következő tíz részterületen azonosította a digitális állampolgárság mibenlétét: digitális kommunikáció, digitális hozzáférés, digitális eszközhasználat, digitális egészség, digitális én-megjelenítés, digitális együttélés, értékteremtés, produktivitás, időgazdálkodás, tartalom-menedzsment. A kötetben olvasható tanulmányok e modell árnyalt bemutatására és az ehhez kapcsolódó nagymintás empirikus vizsgálat eredményeinek neveléstudományi értelmezésére vállalkoznak.

Margaret Landon - Anna ​és a király
Sziám ​(Thaiföld) történetének menetét egy ízig-vérig angol hölgy gyökeresen átalakította. A fiatal özvegyet és anyát 1860-ban kérte fel Sziám uralkodója, Mongkut király, hogy segítsen a külföldi kormányokkal való kapcsolattartásban, és hogy gyermekeinek, valamint kedvenc ágyasainak tanára legyen. A londoni gőzösről lelépve Anna Leonowens egy egzotikus országban találta magát: buja táj, misztikum, különös emberek várták, és fejedelmi pompával csillogó, ősi szokásokkal és háremi viszonyokkal terhes királyi palota. Egyik tanítványára, Csulalongkorn hercegre különösen nagy hatással voltak Anna nyugati eszményei. Tanárnője révén a herceg megismerte Lincoln életét és a demokratikus elveket, és évekkel később Sziám leghaladóbb uralkodója lett, országát a modern társadalommá való alakulás útján indította el. Aprólékos gonddal felkutatott tényeit gyönyörűen elképzelt díszletek közé helyezve, Margaret Landon egy egzotikus ország felejthetetlen portréját festi meg. A regényt nyelvek tucatjaira fordították le, és az Anna és a király (egyben a hasonló című musical és film ihletőjeként) évtizedek óta lankadatlan elevenséggel nyűgözi le és bűvöli el a világ olvasóit. A regényt háromszor filmesítették meg, több Oscar-díjat is kapott. (Forrás: www.libri.hu )

Ismeretlen szerző - Neveléstudományi ​kutatások közben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Frank McCourt - A ​tanárember
El ​tudnak Önök képzelni egy magyarórát, ahol ételrecepteket énekelnek a gyerekek? Ahol zeneművé komponálják az irlandi ürügulyást meg a reggeli kolbászos rántottát? Nem ahhoz kellene inkább ragaszkodni, hogy mindennap hozzák magukkal a tankönyvüket, annak érdekében, hogy a mélyebb jelentésekre vadásszanak, azok után kutakodjanak? Ha eddig nem tudták volna elképzelni ezt, Frank McCourt könyve nyomán akár még kedvet is kaphatnak hozzá, hogy kipróbálják. Az eredmény ugyanis lenyűgöző, s nemcsak azért, mert senki nem marad éhes az óra végén. Az ír származású Frank McCourt 66 éves volt, amikor megírta első regényét, amely rövid idő alatt hatalmas világsiker lett, sőt film is készült belőle. A gyermekkoráról szóló Angyal a lépcsőn című első kötetet három év múlva követte a De!, az Amerikába való beilleszkedés regénye, amely szintén nagy visszhangot váltott ki világszerte. A tanárember című önéletrajzi művében McCourt finom eleganciával és fergeteges humorral eleveníti fel azokat az eseményeket, amelyek a tanítás közben őt és tanítványait érték, s amelyek mindannyiuk számára életre szólóak maradtak. McCourt tanári módszerei finomak, irigylésre és követésre méltók, legyen az iskola és az osztály bárhol a világon. McCourt szerint a középiskolai tanár egyszerre jutasi őrmester, rabbi, váll (amelyre a diák ráborulhat, hogy kisírja magát), fegyelmező erő, énekes, másodrangú tudós, irodai adminisztrátor, bíró, bohóc, tanácsadó, divatdiktátor, karmester, sztepptáncos, kollaboráns, tökfej, pszichológus, sőt az utolsó csepp a pohárban. Pedagógusok számára McCourt könyve kifejezetten kötelező olvasmány!

Azár Náfíszí - A ​Lolitát olvastuk Teheránban
A ​szavak hol gyilkos, hol vigasztaló erejéről szól Azár Náfíszi iráni írónő regénye: az a könyv, amely a legtöbbet tette azért az utóbbi években, hogy el tudjuk képzelni, milyen az élet (főként a nők számára) Iránban az iszlám forradalom óta. Náfíszi az Egyesült Államokban tanult, s az ottani iráni diákok körében ő is lelkesen vett részt az egyre hevesebb és erőszakosabb politikai vitákban: mindannyian egy új Iránról álmodtak, de ezerféle módon képzelték el hazájuk átalakítását. S aztán "otthon" ő is "szemtanúvá" vált: közelről figyelhette, ahogy a szavak torz valósággá változnak. "Amikor az Államokban azt kiabáltuk, hogy halál erre vagy arra, az a halál inkább jelképes volt, elvont, mintha jelszavaink képtelensége arra lett volna jó, hogy még inkább ragaszkodjunk hozzájuk. De 1979-ben Teheránban ezek a jelszavak hátborzongató precizitással valóra váltak. Döbbenten figyeltem, ahogy minden álom és minden jelszó beteljesül - és nincs előlük menekvés. Valami kis menekvés mégiscsak volt - Náfíszi, az angol és amerikai irodalom professzora két éven keresztül minden csütörtök délelőtt összegyűjtötte hét legtehetségesebb diáklányát. Feketelistára tett nyugati klasszikusokat olvastak és vitattak meg. Miközben iszlámista erkölcs-rohamosztagok tomboltak a teheráni utcákon és házakban, a fundamentalizmus hatalmasodott el az egyetemeken, és egy vak cenzor szabta meg, miről lehet írni és miről nem, ezek a lányok Azár Náfíszi nappalijában nagy merészen levették a fátylukat, és elmerültek Jane Austen, Scott Fitzgerald, Nabokov világában. Az ő életük története váltakozik ebben a páratlan memoárban a világirodalom híres szüzséivel.

Daniel Pennac - Iskolabánat
Szülő, ​tanár és rossz tanuló diák (főként fiú) örökös háromszöge, a nem értés szomorúsága, a szülő reménytelensége, a fenyegetően rájuk zuhanó jövőkép... A neves francia író egykor maga is reménytelenül "írástudatlan", éjszakai szorongásokkal teli, nappali kudarcokkal együtt élő lusta diák volt, aki évtizedekig tanított később Nizzában egy középiskolában - "problémás gyerekeket", majd főként színes bőrű bevándorlók "reménytelen" gyermekeit. Bár a háttérben a francia iskolarendszer meredezik, az előtérben látható kis- és nagykamaszok nálunk is itt vannak már: a kudarcra ítéltek, az agresszióba menekülők, szociális és etnikai előítéletek és hálók foglyai. Pennac követendő példát is ad, nem csupán feltérképez. A könyvet az előkelő Renaudot-díjjal tüntették ki 2007-ben.

Németh András - A ​reformpedagógia múltja és jelene
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Lucy Maud Montgomery - Anne ​in Avonlea
Ihr ​hitziges Temperament und ihre karottenroten Haare sind für die 16jährige Anne eine echte Plage. Und es dauert zwei sehr ereignisreiche Sommer, bis sie merkt, daß sie gerade deswegen so liebenswert ist. Die hinreißende Geschichte der ungestümen Anne, die das verschlafene Avonlea durcheinanderwirbelt..

Joanne Harris - Gentlemen ​and Players
The ​place is St Oswald's, an old and long-established boys' grammar school in the north of England. A new year has just begun, and for the staff and boys of the school, a wind of unwelcome change is blowing. Suits, paperwork and Information Technology rule the world and Roy Straitley, Latin master, eccentric, and veteran of St Oswald's, is finally - reluctantly - contemplating retirement. But beneath the little rivalries, petty disputes and everyday crises of the school, a darker undercurrent stirs. And a bitter grudge, hidden and carefully nurtured for thirteen years, is about to erupt. Who is Mole, the mysterious insider, whose cruel practical jokes are gradually escalating towards violence - and perhaps, murder? And how can an old and half-forgotten scandal become the stone that brings down a giant?

Edward A. Polloway - James R. Patton - James S. Payne - Ruth Anne Payne - Strategies ​for Teaching Learners with Special Needs
Revising ​a textbook always represents a challenge of balancing the old with the new, retaining the positive features of earlier editions while incorporating the burgeoning new information within the profession. As we have approached the fourth edition of this text, we have been particularly comitted to changes that reflect the realities of special education in the late 1980s and 1990s. Our title, _Strategies for Teaching Learners with Special Needs,_ reflects the more generic focus adopted in the third and fourth editions of the text. This broadened scope reflects the idea that appropriate teaching methods are rarely category-specific but primarily represent good teaching. Many individuals who in the past were placed in classes designated for the mentally retarded, for example, may now be identified as slow learners or more specifically labeled as learning disabled or emotionally and behaviorally disordered. As the title of the book acknowledges, methods that are effective for such students are selected from the broad domain of effective instructional practices.

Kollekciók