Ajax-loader

'színház' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Nádas Péter - Nézőtér
"És ​ugyanígy, ha műtárgyat nézek vagy könyvet olvasok. Nem érdekel, hogy a festő két ecsetvonás között aludt-e vagy szeretkezett, semmi közöm hozzá, hogy két frámai mondat között az író a gyomrát fájlalte-e vagy ásított. Ezek magányos dolgok, egyedül kell csinálni, a befogadásuk is elyen. A színház viszont nemcsak szerepet játszó színész testi adottságait és intim képességeit kalkulálja be, hanem azt is, hogy ezeknek az adottságoknak és képességeknek a megnyilvánulását több száz különböző mindenféleségű, de az intimitásra egyként érzékeny ember fogja figyelni, egyetlen sötét burokba zárva. A színház az egyetlen igazán közösségi művészet. A rituális összelélegeztetés művészete."

David Suchet - Poirot ​és én
Poirot-t, ​Agatha Christie teremtményét valószínűleg mindenki ismeri. Agatha Christie a második helyet foglalja el a világon a legtöbb példányban elkelt szerzők listáján. Az őt megformáló David Suchet neve kevésbé ismert, a külseje viszont annál inkább. Ő Poirot. Poirot ő. Suchet hetven tévéfilmben alakította Poirot-t, aki időközben a személyiségének részévé vált. A könyv mindkettejük életrajza. Suchet többször is hangúlyozza, hogy felnőtt élete felét Poirot-val töltötte. Hetekig próbálgatta-alakítgatta a karaktert, kívül és belül. Napokig egy, a farpofái közé szorított érmével járkált, hogy felvegye Poirot tipegő járását, és óraszám hallgatta a francia rádió angol nyelvű adásait, hogy kidolgozza Poirot akcentusát.Suchet Poirotja önálló életre kel: a logika bogaras megszállottja, és a nagyképű és rendmániás kis belga detektív valójában egy magányos és végtelenül együttérző lélek, akire mindig számíthat az, aki bajban van... és Poirot rajongói érzik ezt. Sokuk szerint a világ biztonságosabb és boldogabb hely, ha Poirot jelen van benne. A könyvben számtalan kedves történet, pletyka és anekdota olvasható Agatha Christie-ről, Suchet állandó partnereiről, a forgatásokról, a produkció hányattatásairól és a filmek kritikai fogadtatásáról és még sokminden másról. Ha valaki szereti Poirot-t, könyvben és filmen, akkor ezt a könyvet feltétlenül el kell olvasnia. De azért legyünk óvatosak, mert Poirot szerint: "Esz a David Suchet aszt iszi, ogy ismeh engem, de tehmészetesen nem ismeh. Ő okos, de én bhiliáns vagyok!"

Kerényi Miklós Gábor - Szentivánéji ​álom
20 ​híres operett – 20 kötet CD-melléklettel A CD-ken a bécsi és magyar operettek legismertebb dallamai láthatók. 55-65 percnyi műsoridő lemezenként. A kötetekben a szerző életéről, a CD-n szereplő felvételek keletkezéséről, az előadóművészekről, a darab tartalmáról, történetéről olvashatunk. Az érdekes és tartalmas leírásokat gazdag illusztrációs anyag kíséri.

Rátonyi Róbert - Mulató ​a Nagymező utcában
Mit ​számított a történelem ezen súlyos napjaiban, egy budapesti mulató pusztulása? És egy asszony halála, aki ennek a mulatónak a királynője volt? Az Arizona kifosztott, kirabolt helyisége a felszabadulás után néhány hétig még üresen tátongott, aztán bérbe vette egy eszpresszó-tulajdonos, aki a Nemzeti Színház egyik vezető színészével "irodalmi varietét" csinált az Arizónából. A nézőtér ásítozott az ürességtől. Akkor már nem voltak páholyok, a parkett alatti részt lebetonozták, csupán harminc asztal és körülbelül száz szék várja a vendégeket, de hiába. Két hét múlva az új tulajdonosok elhatározták, hogy "engednek a nívóból". Leszerződtettek hát néhány táncosnőt és artistát és a műsorhoz, Halász Rudolffal pedig írattak két revüjelenetet. Aztán kiderült, hogy Ady Endre, József Attila, Szép Ernő és Csehov nem férnek össze Halász Rudolf kabarétréfáival és a pikáns kuplékat éneklő görlökkel. Amikor a tulajdonosok bezárták a varietét, végleg meghalt Arizona. Üzlethelyiség és kiállító terem lett belőle. A sors kiszámíthatatlan szeszélye folytán és Kazimir Károly jóvoltából, mégis feltámadt a tetszhalott mulató. Kazimir ötlete volt, hogy új kamaraszínházát, a Thália Stúdiót - e célra megkapta a volt kiállító helyiséget - 1981-ben olyan darabbal nyissa meg, amelyben megelevenedik a valamikor világhírű csodabár története. 1981 decemberében került színre először a Miss Arizona, amely öt éven át, zsúfolt házak előtt idézett fel egy soha vissza nem térő csodálatos, furcsa világot, s amely örökre elsüllyedt, azokkal együtt akik létrehozták. "1932. december 16-án szomorkás reggelre ébredt a főváros. Sűrű, piszkos köd ereszkedett a háztetőkre, beburkolva a járókelőket, akik a reggeli órákban indultak megkeresni a mindennapi kenyérre, vagy éppen kalácsra valót. Kinek, mi jutott? A parlamentben tíz órakor kezdődött a költségvetés tárgyalása. Az ország gazdasági helyzetéről festett csöppet sem rózsás kép, bőven adott alkalmat arra, hogy a képviselő urak parázs vitát nyissanak a felelősség kérdéséről. Tehát, hogy kik felelnek azért, amit Eszterházy Móric gróf felszólalásában egy szóval fogalmazott meg: "Csőd!" Amikor pedig Imrédy Béla pénzügyminiszter beismerte, hogy az országnak négyszázötmillió pengő adóssága van, elemi erővel tört ki a vihar, amelyet közben megérkezett miniszterelnök, Gömbös Gyula sem tudott lecsendesíteni."

Bános Tibor - Újabb ​regény a pesti színházakról 1945-1949
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jarmila Dědková - Martina ​újra táncol
Martina ​Újra táncol - és ennek nyomatékos jelentősége van: azt jelenti, hogy visszatér az életbe. Jarmila Dedkova, a jeles cseh írónő finom lélektani érzékkel ábrázolja a fiatal lány lelki regenerálódását, azt a lassú és bonyolult folyamatot, ahogyan a sokkot - szülei autóbaleset áldozatai lettek - kiheveri. Martina édesanyja híres táncosnő volt, és leánya is az ő példáját akarta követni, de anyjának halála miatt menekül mindattól, ami rá emlékezteti. Lassan-lassan oldódik a görcs, visszatér az életkedv, Martina újra táncolni kezd, hogy tehetségével bizonyítson. Hozzásegíti ehhez a családi és baráti összefogás s nem utolsósorban az első szerelem elementáris ereje. A szeretet, a művészet, no meg az idő gyógyító hatalmát hirdeti a könyv meggyőzően, finoman, olvasmányosan.

Klaus Mann - Mefisztó
Hendrik ​Höfgen mindent el tudott játszani: karácsonyi mesékben tréfás kedvű, szép hercegként a gyerekeket bűvölte el, Oscar Wilde vígjátékaiban a hölgyközönség szívét dobogtatta meg. Volt hősszerelmes, volt intrikus. A délelőtti próbán Hamlet vagy Mefisztó, a délutánin táncos komikus. "Tudott nagyvilágian elegáns, de tudott tragikus is lenni. Fel-felöltötte a komisz mosolyt, de halántékán, ha kellett, megjelent a fájdalmas vonás is. Sziporkázó szellemessége elbájolt, gőgösen felszegett álla, pattogó vezényszava és idegesen büszke magatartása imponált, alázatos, gyámoltalanul révedező tekintete, zárkózott, kedves zavara megindított. Jóságos volt vagy durva, dölyfös vagy gyöngéd, hetyke vagy megtört - pontosan a műsoron levő szerep szerint." Szinte kacéran fitogtatta kaméleontehetségét. Közben az életben eljátszotta a szerető, a barát, a férj szerepét, később a forradalmi színházcsinálóét, majd a Harmadik Birodalom kegyeltjeként az udvari bolondét is. Az Állami Színház intendánsa lett, államtanácsos és szenátor. Beletanult és belehízott a hatalomba, fürdött a fényében, és mindvégig "gondosan kerülte, hogy egyetlen igaz szót is ejtsen". Amikor Klaus Mann 1949-ben, negyvenhárom évesen véget vetett az életének, napjaink német irodalomkritikus-doyenje, Marcel Reich-Ranicki így írt: "Homoszexuális volt. Szenvedélyes volt. Thomas Mann fia volt. Tehát háromszorosan sújtott." A német állampolgárságától megfosztott Klaus Mann azon a végzetes napon nem gondolta volna, hogy évtizedekkel később ő még kultuszfigurává lesz, főleg a fiatalok szemében. Főműve, az 1936-ban Amszterdamban megjelent Mephisto ma tananyag a német iskolákban. Klasszikus. Szabó István filmet forgatott belőle - az 1982-ben Oscar-díjat ért. Magyar színpadi adaptációja Alföldi Róbert nevéhez fűződik.

Földes Anna - Színésznek ​született
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szalay Kriszta - Lélekre ​vetkőzve
Szalay ​Kriszta színművésznő már több, mint huszonhat éve élt együtt férjével, a szintén színpadra és filmvászonra szegődött Cserna Antallal, amikor könyvet kezdett írni közös életükről, arról, hogy mi mindent oldottak meg együtt. Az első betű papírra vetése után egy héttel, egy fiatal lány szerelmet vallott Tóninak. Így Kriszta könyve ettől a pillanattól kezdve naplóformát öltött, szinte kapaszkodott a leírt betűkbe. Azok jelentették a társat neki, az írás pedig tisztulás volt, hiszen akkoriban senkivel sem osztotta meg az érzéseit, maximum pár mondatban vázolta a történteket. Gyötrelmes időszakot élt meg, s még meg sem oldotta akkor azt a helyzetet, már azon gondolkodott, hogy az abból született tapasztalataival hogyan tud majd másokon segíteni. Így született meg a Lélekre vetkőzve című könyv, amelyben Szalay Kriszta kíméletlen őszinteséggel beszél érzéseiről, arról, hogy mit jelentett kapcsolatukban a „harmadik szereplő”, hogyan élték meg és dolgozták föl párkapcsolatukban ezt a krízist. Műfajilag akár párkapcsolati kézikönyvként is jellemezhetnénk a Lélekre vetkőzve című könyvet, hiszen nemcsak arról ír benne a szerző, hogy hogyan lábaltak ki a válságból, hanem a közel három évtizede tartó házasságának felemelő és kevésbé szívderítő történeteibe is betekintést enged. Egy keserédes, igazi „barátnős” könyvet vehet a kezébe az olvasó, spirituális gondolatokkal fűszerezve, amely az olvasásélményen túl is hasznos mindenkinek, aki szeretné még boldogabbá tenni házasságát, de azok is tanulhatnak belőle, akik elengedték párjukat. A szerző szándéka az, hogy utóbbiak minél kevesebben legyenek.

Gayle Forman - Csak ​egy év
Amikor ​kinyitja a szemét, Willem nem tudja, hol van – Prágában? Dubrovnikban? Vagy visszakerült Amszterdamba? Annyit tud, hogy ismét egyedül van, és meg kell találnia egy lányt, akinek Lulu a neve, és akivel egy varázslatos napot töltött Párizsban. Volt abban a napban – abban a lányban – valami, amitől Willemnek azt kell gondolnia, hogy a sors is egymásnak szánta őket, így Lulut keresve beutazza a világot Mexikótól Indiáig. Ám ahogy telnek a hónapok, és Lulu még mindig utolérhetetlen, a fiú kezd kételkedni benne, hogy a sors keze olyan erős lenne, mint képzeli… A Csak egy nap romantikus, érzelmes párdarabja a döntésekről szól, amelyeket hozunk, a véletlenekről, amelyek csak úgy jönnek – meg a boldogságról, ott, ahol ezek találkoznak.

Tótfalusi István - Új ​operamesék
Ismerkedés ​az operákkal - ebben segít a könyv, a kezdő operalátogatóknak, a zenével ismerkedő fiataloknak. Nem tartalmi kivonat, nem pontos operaszöveg: egyszerűen mese. Egy-egy kis történetben - ha úgy tetszik, mesében - idézi fel az operairodalom lengépszerűbb remekeit, cselekményét. Megközelíthetőbbé teszi az operákat a közönség számára, hiszen az előadásban a szöveget sokszor nem is lehet érteni. E könyv birtokában felkészültebben mehet operába a zenekedvelő, illetve utólag ellenőrizheti a cselekményt. Nagy segítséget nyújt a tájékozódásban a függelék: a szerzőkről, az operák születésének körülményeiről, a történelmi háttérről nyújt hasznos tudnivalókat, megmagyarázza az idegen szavakat, illetve a szakkifejezéseket, közli a nevek helyes kiejtését.

Susan Kay - Phantom
This ​incredible portrait of Erik--the Phantom--recreates his entire life, from his survival as a child in a carnival freak show to his creative genius behind the Paris Opera House--and its labyrinthine world below--to his discovery of love.

J. K. Rowling - John Tiffany - Jack Thorne - Harry ​Potter és az elátkozott gyermek
Tizenkilenc ​évvel a roxforti csata után… Harry Potter élete sosem volt könnyű – és most sem az, amikor a Mágiaügyi Minisztérium túlhajszolt dolgozójaként, férjként és három iskoláskorú gyermek apjaként kell helytállnia. Miközben Harry a múlttal viaskodik, kisebbik fiának, Albusnak is meg kell küzdenie a reá nehezedő családi örökséggel. A múlt és a jelen vészjósló összeolvadása azzal a ténnyel szembesíti apát és fiát, hogy a sötétség néha egészen váratlan helyekről támad. A _Harry Potter és az elátkozott gyermek_, J.K. Rowling, John Tiffany és Jack Thorne új műve, a nyolcadik Harry Potter-történet, egyszersmind az első, amit színpadon hivatalosan bemutattak. Színpadra írta: Jack Thorne. Ez a könyv, amely a színházi próbák szövegkönyvének különleges kiadása, lehetővé teszi, hogy azok is nyomon követhessék Harry Potternek, valamint családjának és barátainak sorsát, akik nem látták a darabot. Az ősbemutatóra 2016. július 30-án a londoni West Enden került sor. A _Harry Potter és az elátkozott gyermek_et elsőként a Sonia Friedman Productions, Colin Callender és a Harry Potter Theatrical Productions vitte színre.

J. K. Rowling - Jack Thorne - John Tiffany - Harry ​Potter and the Cursed Child
Based ​on an original new story by J.K. Rowling, Jack Thorne and John Tiffany, Harry Potter and the Cursed Child, a new play by Jack Thorne, is the first official Harry Potter story to be presented on stage. It will receive its world premiere in London’s West End on 30th July 2016. It was always difficult being Harry Potter and it isn’t much easier now that he is an overworked employee of the Ministry of Magic, a husband, and father of three school-age children. While Harry grapples with a past that refuses to stay where it belongs, his youngest son Albus must struggle with the weight of a family legacy he never wanted. As past and present fuse ominously, both father and son learn the uncomfortable truth: sometimes darkness comes from unexpected places.

Gaston Leroux - The ​Phantom of the Opera
The ​little known, brilliant original text by Gaston Leroux has been immortalized by screen and stage adaptations. One of the greatest horror stories of all time, The Phantom of the Opera makes compulsive reading. It abounds with wonderful descriptions, extraordinary events, tragedy, horror, pathos, tremendous humour and a gallery of charming minor characters. Leroux's portrait of the hideous musician, crazed by his own extreme ugliness, shows compassionate insight into a criminally insane mind. MUsic infuses the story, enriching the many dimensions of the novel which is steeped in the glamour of life at the Pris Opera. The author's knowledge of the building itself and the extraordinary history of its construction create a basis of realism in the story. Incredible, seeminly supernatural elements are artfully infused with real facts, with references to real people, places and events, so that the novel is a dazzling blend of illusion and reality, between which it is hard to distinguish, so that each chilling moment is intensified. Gaston Leroux was a master of his genre.

Koós Anna - Színházi ​történetek
"Az ​élet folyamatosságából szemlélve a színház kiemelt hely és pillanat (...) kicsit mint ünnep a hétköznapok között (...) amikor az idő azzal töltődik fel, hogy testileg-lelkileg készülődünk, készülődöm, este érkezik a közönség, amikortól nem ugyanazok a "valóság" határai, mint tegnap és ma, mert megváltoznak attól, hogy itt vannak a nézők, és arra az időre ugyanarra figyelünk, ugyanazon nevetünk. Mégis, az a közös világ -a Budapesten kialakult második nyilvánosság-, amire mi apellálhattunk volna, nem volt valós tér, csupán illúzió. Pedig Dohány utcai megmozdulásaink és megszólalásaink ezt a közös világot érintették. Ez lett volna a mi szobaszínházunk igazsága, ami nem a jó, hanem az élő színház kritériuma. Mi azért maradtunk fenn tizenöt éven keresztül, mert a színházi alkotómunkában és az életben is egymásra voltunk utalva -Budapesten eleinte csak nem fogadtak be, azután pedig betiltottak, NewYorkban eleinte idegennek, azután pedig csodabogárnak néztek-, mert egymás énjét keresztezve ideig-óráig szerettük egymást, mert a gyerekeinket a kivándorlás után évekig közösen neveltük, és nem kérdeztük meg tőlük, hogy tetszik-e vagy sem, mert jobb volt egymás ellenére is színházzal próbálkozni, mint egymás nélkül mással foglalkozni, mert azt képzeltük, hogy a siker biztosítja a megélhetést." (A szerző)

Ákody Zsuzsa - Lélekrablók
_Ez ​a mű első díjat nyert az Atlantic Press Kiadó országos női regénypályázatán!_ A szerző ötödik regénye két gyermekkori traumával küzdő ember megrázó története. Egy fiú és egy lány. Vajon a sorsuk és a döntéseik megengedik-e, hogy rátaláljanak a boldogságra? A vallásos neveltetésű fiú az anyja és a parókia idős házvezetőnője szeretetteljes gondoskodása közepette cseperedik. Ám, amikor fény derül születésének botrányos körülményeire, a serdülőkorú fiú bizalma megrendül a felnőttekben. Egyedül az isteni gondviselésben hisz, papnak készül. Hatodéves szeminaristaként megmenti egy joghallgató életét. A katolikus kispap és a zsidó diák között barátság szövődik, amely még inkább elmélyül, amikor kiderül, hogy Kunigunda, a lány, aki miatt a joghallgató öngyilkosságot kísérelt meg, ugyanabból a faluból származik, mint a kispap, ráadásul a település evangélikus lelkészének a lánya. Kunigunda kilencéves kislányként áldozatul esik a falu csőszének, aki megerőszakolja. Agya amnéziával védekezik a trauma ellen. Senki nem tudja, mi történt vele, és az elmebeteg férfi cinkosának tekinti a lányt. De a lélek sérülése nem múlik el nyomtalanul, a barátságos, szeretetreméltó kislányból hideg, számító nő lesz. Előnyös külsejét kihasználva gázol át embereken és érzelmeken. Szeretet és empátia nélküli kapcsolatai kudarcba fulladnak. Nem veszi észre, hogy minden lépéssel közelebb jut a tragédiához. Egyetlen férfihez vonzódik, de azt a reverenda megvédi a csábítástól. A viszonzatlan szerelem okozta szenvedés végül felébreszti lelikiismeretét, de ráébred, hogy nem tud megváltozni, és megadja magát a Sorsnak.

Covers_107297
elérhető
0

Gábor Miklós - Tollal
A ​Tollal első kiadása méltán aratott sikert. A második, bővített kiadás pedig azoknak az érdeklődésére is számíthat, akik az elsőt olvasták: a Hamlet kapcsán felmerülő gondolatok, emlékek, megfigyelések egy teljesen új fejezettel gazdagították a könyvet. E fejezet fő témája a modern színház, a modern művészet: gondolatok és élmények, viták és jellemzések követik egymást, tűnődően, kihívóan, szorongással és felelősségérzettel. E naplójegyzetek vezércsillaga Shakespeare: de benne, alakjain keresztül a színházi felkészülés legrejtettebb, legismeretlenebb pillanatait leshetjük meg, a küzdelmet a szereppel, a személyes élmény és lelkiállapot átalakulását művészetté, azt a mély és eleven kapcsolatot, ami a színészt az általa megformált alakhoz köti. Vallomásnak is nevezhetnénk ezt a könyvet, amelyben egy kiváló színész maszk nélkül lép elénk, és nyugtalan elemzőkészségével, gondolatainak pontos és érzékletes megfogalmazásával nem is a kulisszák mögé visz bennünket, hanem a színművészet igazi műhelyébe: a színész gondolatai és érzései közé.

Kazimir Károly - Színházi ​műhely
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dersi Tamás - Thália ​magyarul tanul
Dersi ​Tamás, az irodalomtudományok kandidátusa ezúttal a mai és klasszikus magyar dráma és a klasszikus magyar dráma értékeit elemző tanulmányokkal jelentkezik. Könyvének első - Kortársak című - ciklusában a közelmúlt sikereit és tanulságait vizsgálja. Örkény István, Gyurkó László, Sükösd Mihály, Dobozy Imre, Szakonyi Károly, Száraz György, Illyés Gyula, Illés Endre, Vas István és Németh László műveivel érzékelteti az új magyar dráma lehetőségeit. Korábban kiforratlan műtípusok: a groteszk, a mitológiai játék, a történelmi parabola és a dokumentumdráma kibontakozásában jelzi a változást, a kedvező fordulatot. A magyar dráma múltja is foglalkoztatja. Meggyőződése, hogy ez a múlt nem olyan szürke és szakadozott, mint sokan hiszik. Dersi Tamás kötetének hat tanulmánya XIX. és XX. századi értékek feltámasztásában szeretne az érdeklődők segítségére lenni. A Klasszikusok című ciklus Krúdy Gyula, Tersánszky J. Jenő, Madách Imre, Petőfi Sándor és Vörösmarty Mihály dramaturgiáját s e jelentős színpadi szerzők mellőzöttségének okait igyekszik megvilágítani.

B%c3%a1lint_marcell_-_h%c3%a1%c3%a1%c3%a1t...
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Hááát...! ​- 117 színművészünk bakija
Miért ​adtam ezt a címet a könyvemnek? Az egyik prózai színházunk előadásán a nagyon kedves színésznőnknek - a darab rendezése szerint - váratlanul a szoknyája alá nyúlt partnere. Mire ő nőiességében sértve de nem nagyon megdöbbenve, mondhatatlan kedvességgel megszólalt, így: - Hááát...

Schiller Erzsébet - Jó ​társaságban
Bálint ​András az egyik legismertebb magyar színész, több tucatnyi, mára legendává vált filmben játszott főszerepet, ezen kívül huszonöt éve a Radnóti Színház igazgatója, és önálló irodalmi estek előadóművésze. Ebben az interjúkönyvben, miközben elárul több műhelytitkot is, megtudjuk, hogyan vélekedik a színészetről, az irodalomról, a világról. Egy igazi, ,,márais" értelemben vett polgár képe formálódik meg előttünk. Színház- és irodalomrajongóknak kötelező!

Joe Alex - A ​halál beszél helyettem
A ​világszerte ismert lengyel krimiszerző e regénye tíz kiadást ért meg hazájában. A gyilkosság áldozata ezúttal a híres színész, akit a színházi előadás után holtan találnak öltözőjében. A nyomozás során kiderül, hogy már a szünetben megölték. Ki játszotta végig a szerepét, hogy még a partnernője sem vette észre a cserét? Ha pedig nem ő volt a gyilkos, akkor mi késztette rá, hogy fedezze?

Simon Brett - Gyilkosság ​nyílt színen
Egy ​vidéki angol kisváros, Taunton színtársulata bemutatóra készül. Ismeretlen vidéki tanár A csuklyás bagoly című darabját akarják bemutatni. Meglepő módon a darab kitűnő, a siker nagy, megcsillan a társulat tagjai előtt a remény: esetleg fölkerülnek vele Londonba, s övék a halhatatlanság. Vágyuk teljesül. Lesz londoni bemutató, csak épp a két főszereplőt, Alex Houselhodot és Charles Parist ütik ki a nyeregből - helyettük olyan híres sztárok kerülnek a szereposztás élére, akik biztosítják a kasszasikert. Hogy a bemutatón ki lövi le nyílt színen az egyiket, arra Charles Paris, a színész-detektív izgalmas nyomozása után meglepő választ kapunk - s közben akarva-akaratlanul megismerkedhetünk az angliai színházi élet kulisszatitkaival.

Joseph O'Connor - Árnyjáték
Joseph ​O'Connor bámulatos regénye olyan mélyen ábrázolja a szerelmi kapcsolatok szövevényeit és a művészi kreativitás alkímiáját, mint nagyon kevés mű a világirodalom történetében - s egyúttal elmeséli a Drakula előtörténetét: a viktoriánus Londonban és Bram Stoker lelkében lejátszódó hátborzongató eseményeket, amelyek minden idők legnagyobb hatású horror-regényének megalkotásához vezettek. Három különleges művész élete kapcsolódik össze a londoni Lyceum Színházban az 1870-es évektől: Henry Irving, a Főnök a kor leghíresebb színésze - izzó szenvedélyekből, indulatokból, félelmekből és szeszélyekből szőtt rendkívüli ember; Elen Terry, a rajongott színésznői csupa bölcsesség és nagylelkűség; Bram Stoker, a színház igazgatója pedig szinte észrevétlen mögöttük - ő mindig árnyékban van, a kulisszák mögött, de hármójuk szerelmi és művészi drámájának mégis főszereplője ő is.

Nyáry Krisztián - Életemnél ​is jobban
Nyáry ​Krisztián évek óta módszeresen gyűjti a magyar kultúrtörténet legszebb, legérdekesebb vagy éppen legfelháborítóbb szerelmes leveleit. A gyűjteményből 125 levelet a hozzájuk tartozó történetekkel együtt közre is bocsátott 2018-ban megjelent, nagy sikerű Írjál és szeressél című könyvében. Az Életemnél is jobban című kötet a sorozat második darabja, amely újabb 115 magyar szerelmes levelet és történetet tartalmaz. A válogatásban mások mellett Szabó Magda, Mészöly Miklós, Kölcsey Ferenc, Vörösmarty Mihály, Kossuth Lajos, Rákóczi Ferenc, Jászai Mari, Liszt Ferenc, Kosztolányi Dezső, József Attila, Babits Mihály, Erzsébet királyné vagy éppen Frida Kahlo leveleibe pillanthatunk bele. Ahány levél, annyiféle sors és érzelem. Mert a szerelem sokféle arca van.

Tasev Norbert - Sakkjátszma
Ez ​egy megható szerelmi történet megfűszerezve színházi atmoszférával a főváros nyüzsgő forgatagában. A lúzernek gondolt, történelem tanári állását elvesztett és ezért nagyon csalódott, ám folyamatosan írogató Kornél reménytelenül várná a boldog, megállapodott élet lehetőségét és egy újabb állás, ám csak minél jobban elbizonytalanodik, egész életét frusztrációként éli meg! Gáláns úriemberként viselkedik mindenkivel miközben kevés barátja van nagyon szeretne barátságot kötni valakivel. Erre pontosan jól jön az ürügy, amikor meghívják egy buliba, ahol megismerkedik egy igéző, nagyon tehetséges színésznővel Nórával aki utolsó éves színész hallgató és már kapott egy-két szakmai elismerést és lecke-pofont is az élettől! A szerző számára remek lehetőséget teremt bekukkantani a színházi öltözők rejtett kulisszatitkaiba, és abba a külvilág számára exibicionalista, mégis családiasan együtt érző szakmai, és emberi közösségbe, ami a kultúrát szolgálja mindennap a nézők elismerő tapsviharaiért!

Jerome K. Jerome - A ​kulisszák titkai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Mag László - Levente ​Péter
Ez ​az írás 1989-ben nem jelenhetett meg. Felajánlottam a Levente-Döbrentey alkotópárosnak, ha vállalhatónak tartják, adjuk ki most, 28 év után! Vállalták minden tekintetben. A művész Örkény István szavaival így fogalmazta meg hitvallását: „Mindnyájan tudunk valamit és azt senki sem képes utánunk csinálni.” Könyvemben azt szeretném megmutatni, mi ez a „valami”. Alkotótársával és feleségével, Döbrentey Ildikóval – aki egy egész alkotóközösséget formált köréje, élükön Gryllus Vilmossal – 1968-tól kezdte el a tudatos gyermekszínházi program kialakítását. Miért a gyermekeket választotta közönségének? Mert a 3-10 éves korosztály a legfogékonyabb minden újra. S eddigi tapasztalatai alapján úgy véli, hogy művészi képességei és kifejező eszközei ennél a korosztálynál a leghasznosabbak. Röviden: mert úgy érzi, erre hivatott. S miért éppen a színház nyelvén fogalmazza meg mondanivalóját? Mert hisz az egyszeri, megismételhetetlenül megrendítő találkozás életre szóló mély élményének lehetőségében. E könyv megírása és megjelentetése számomra azért fontos, mert a gyermekszínjátszás területén hittel dolgozók, valódi értékeket teremtők számára bizonyíthatja, hogy aki itt őszinte elkötelezettséggel munkálkodik, nem a művészvilág számkivetettje. S ha valaki a gyermekszínházat nem saját tehetségtelensége menedékházának használja, hanem alkotóműhelynek, annak érdemes, sőt kötelessége itt dolgozni. Mag László

Marosi Katalin - Levél ​egy Rómeós Benvolióhoz
Szövődhet ​szerelem egy olyan ember iránt, akit még csak nem is ismersz? Aki olyan távoli, mint az égen ragyogó csillagok milliárdja? A válasz: IGEN. És sokszor segít az, ha őszinte vagy, de el is rejtheted érzelmeid egy könnyzápor mögé. Rajtad áll, hogy melyiket választod. Ha úgy szeretnéd, a lámpák mindenképp zöldre váltanak.

Almási Miklós - Az ​abszurd Shakespeare
A ​neves esztéta Shakespeare népszerű és gyakran játszott darabjaiban (többek közt A vihar, Szentivánéji álom, Macbeth, Vízkereszt, vagy amit akartok) a szereplők motivációinak és cselekedeteinek abszurd vonásait kutatja. A shakespeare-i drámamodell hatását vizsgálva elemzi a Bölcs Náthánt, a Borisz Godunovot és a Woyzecket, és persze kitér az ős-abszurdra, a Godot-ra. Esszéi eleven stílusukkal, újszerű szempontjaikkal és merész kérdésfelvetéseikkel a színházi olvasópróbák légkörét idézik. Almási Miklós (1932) Széchenyi-díjas magyar esztéta, filozófus, esszéíró, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja. A drámaelmélet és a filozófia esztétika neves tudósa.

Huszti Péter - Köszönöm, ​Prospero!
A ​Köszönöm, Prospero! Huszti Péter önéletrajzi trilógiájának harmadik kötete. A legendás szerepek sokaságát eljátszó színművész életműve - szerencsére - még korántsem zárult le, de itt elmesélt történeteiben olykor mégis tetten érhető az összegzés szándéka. Huszti Péter ez alkalommal is a tőle megszokott pontos és szép szavakkal tárja elénk emberi és művészi tapasztalatainak kvintesszenciáját. A korábbi kötetekhez hasonlóan, e könyv lapjain is gyakran felbukkannak a nagy elődök és az egykori kollégák, hol vidám, hol szomorú történetek idézik fel a ma már az égi színházban játszó hajdani barátokat. A kötet egyik különösen izgalmas fejezetében Huszti Péter megosztja velünk azt a titkot is, hogyan, milyen forrásokból, élményekből, mélyen megélt érzelmekből táplálkozik, születik meg egy-egy színházi előadás.

Kollekciók