Ajax-loader

'gyógypedagógia' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Sheila Hocken - Emma ​meg én
Sheila ​Hocken gyengénlátó családba született. Vele született szembetegsége az évek alatt annyit romlott, hogy húsz éves korára teljesen megvakult. Ez mindannyiunknak nehezen kezelhető tragédia lenne, Sheila azonban erőt merített belőle. Dolgozott, sportolt, szórakozott, mint bármely látó ember. Így a tudatos lány jutalma, hogy egymásra találtak Emmával, a játékos, vakvezető labrador kutyával. Megismerkedésük és egy életen át tartó barátságuk történetét írja le Sheila Hocken a boldog feleség és családanya, aki az orvostudomány fejlődésének köszönhetően közben visszanyerte a látását. Sheila Hocken Notthingamben vakvezetőkutyaiskolát nyitott, hogy megadja másoknak is azt az általa is tapasztalt szabadságot, amit egy jól képzett vakvezetőkutya, barát nyújthat egy gyengénlátó vagy vak ember számára

Kristine Barnett - A ​szikra
Kristine ​Barnett fiának IQ-ja nagyobb, mint Einsteiné, fotografikus memóriával rendelkezik, és két hét alatt egyedül megtanulta a függvénytant. Jacob kilencévesen fogott hozzá egy olyan eredeti asztrofizikai teória kidolgozásához, amelyért szakértők szerint egyszer Nobel-díjat kaphat, tizenkét esztendősen pedig már fizetésért végzett kvantumfizikai kutatásokat. Történetét azonban az teszi még inkább figyelemre méltóvá, hogy Jake rendkívüli elméje kis híján az autizmus ködébe veszett. Kétévesen, amikor állapotát diagnosztizálták, az édesanyjának azt mondták, ez a gyerek talán soha nem lesz képes önállóan bekötni a cipőjét. "A szikra" egy édesanya különleges visszaemlékezése. Miután Jake-et otthon és a fejlesztő óvodában olyan "szakértők" vették körül, akik a legalapvetőbb készségekre próbáltak összpontosítani, és korlátozni igyekeztek mindabban, ami elvonta ezektől a figyelmét - a csillagok, a falon mozgó árnyékok, a skótkockás kanapéhuzat tanulmányozásában -, Jake szellemileg egyáltalán nem haladt előre. Kristine érezte, hogy változtatnia kell ezen. A szakemberek és a férje, Michael helyett a saját ösztöneire hallgatott, kivette Jake-et a fejlesztő óvodából, és hozzálátott, hogy maga készítse föl az óvodai nagycsoportra. A házuk garázsában vezetett családi napközi tapasztalataira támaszkodva eltökélten fáradozott a Jacobban észrevett "szikra" - a szenvedélyes érdeklődés - lángra lobbantásán. Úgy döntött, nem azzal törődik, amire a fia képtelen, inkább a képességeire fog koncentrálni. Ez az alapelv, valamint a játékok és normális gyermekkori élmények (labdázás, kirándulás, kerti sütés) fontosságába vetett hit segítette Kristine-t a hihetetlen akadályok leküzdésében. Barnették nem voltak jómódúak, és az anyagi gondok mellett Kristine-nek saját súlyos egészségügyi problémáival is szembe kellett néznie. Kristine és Michael kitartó munkával, Jake meg két öccse iránti elszánt odaadással, valamint a rokonok, ismerősök összefogásába vetett rendíthetetlen hittel mégis minden várakozást felülmúló eredményeket értek el. "A szikra" drámai, gondolatébresztő, szemléletformáló elbeszélés a félelmetes nehézségekkel szembeszálló szeretet és bátorság erejéről, a káprázatos lehetőségekről, amelyek akkor tárulnak föl, ha megtanuljuk, hogyan aknázzuk ki maradéktalanul a minden gyermekben, valamennyiünkben ténylegesen rejtőző képességeket.

Zemlényi Zoltán - Törj ​át az üvegfalon!
Zemlényi ​Zoltán neve ma már nem cseng ismeretlenül. Irodalomkedvelők, tévénézők, újságolvasók, színházlátogatók, diákok és még sorolhatnám, ki mindenki tudja, tudhatja, ki ő. Tizenöt évesen - sikeres tinédzserként - ütötte el egy autó. Hosszú kóma, majd még hosszabb lábadozási folyamat következett ezután; mozgásképtelenné, némává vált, ugyanakkor szelleme ép maradt. Két, előzőleg már napvilágot látott könyve - Hoppárézimi, Kitiltottak - sajátos szóleleményein keresztül a társadalomba való visszailleszkedésről szól; különös, egyszerre nevettető és könnycsalogató mondataival. Élete új szakaszba lépett, s ezzel együtt megszületett harmadik könyve is, a Törj át az üvegfalon!, mely mintegy kiteljesedése az előző kettőnek. Elgondolkodtató életszilánkok rejtőznek sorai között, ugyanakkor könnyed, tőle megszokottan szellemes, pozitív szemléletmódjával láttatja rohanó világunkat.

Loványi Eszter - Kuku ​és barátai
A ​vidám illusztációkkal teli mesekönyvben megismerhetjük a segítőkutyák világának és fogyatékossággal élő gazdáik mindennapjait. Kuku, a hangjelző (hallássérült-segítő) kutya mesél a barátaival átélt kalandjairól. A szereplőkön keresztül a gazdák életébe is betekintést kaphatunk, ugyanis Bors vakvezető, Jozi és Kúper mozgássérült-segítő, Amper terápiás, Risza pedig személyi (autista kisfiút) segítő kutya.

Dr. Pálhegyi Ferenc - Személyiséglélektani ​kalauz
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Birger Sellin - A ​lélek börtöne
"az ​autista magány olyan, mint egy burjánzó göröngy a lelken" "nem akarok többé bennem lenni" "az úgynevezett nemsenkilény igyekszik engem egészen megkaparintani" "a szomorúságnak nincsenek könnyei" A húszéves, örök némaságra ítélt autista fiú a szörnyű betegség mélységeiből küldi megrendítő üzenetét az egészségeseknek. Nagy tehetséggel megírt műve világsiker lett.

Singer Magdolna - Áldatlan ​állapot
Singer ​Magdolna könyve remélhetően megtöri azt a csendet, ami a rendellenesen fejlődő magzatok sorsának alakulását veszi körül. A reménnyel, örömmel, boldog várakozással teli áldott állapotból a várandós anya mély örvénybe zuhan, nincs kapaszkodó, segítség, támasz. Áldatlan állapot ez, szorongásokkal, kétségekkel, félelmekkel terhelt. A „modern taigetoszi” történetek feltárják a magzati diagnosztika örvendetes fejlődésének árnyoldalát is, átérezhetjük, milyen sors vár azokra a szülőkre, akik e fejlődés áldásának köszönhetően „időben” megtudják, hogy gyermekük rendellenesen fejlődik az anyaméhben. Sem a társadalom, sem az egészségügy nincs felkészülve ennek a kegyetlen élethelyzetnek a kezelésére. A szülők nem, vagy alig kapnak segítséget attól a pillanattól kezdve, amikor közlik velük a letaglózó hírt leendő gyermekük gyógyíthatatlan betegségéről. Olyan anyák is megszólalnak a kötetben, akik megváltak gyermeküktől, de szörnyű árat fizettek érte, és megszólalnak olyanok is, akik nem szakították meg terhességüket. Az utóbbiak közül találkozhatunk anyával, akinek tökéletesen egészséges gyermeke született, olyannal is, akinek a babája a születése után meggyógyult, de olyannal is, akinek meghalt a gyermeke vagy sérülten él. A témához hozzászól szülész, humángenetikus, neonatológus, pszichológus, pszichiáter és klinikai szociális munkás is. Az anyák érzelemtől fűtött, szubjektív beszámolói bizonyára túlzásokat és orvosi tévedéseket is tartalmaznak, de mindezek nem vonnak le értékükből, és a történeteket olvasva magunk is átélői leszünk az eseményeknek. Drukkolva, szorongva, felszabadultan örülve, sírva, megnyugodva – mikor merre kanyarodik a történet. Egy biztos, nem tudunk kívül maradni.

Zemlényi Zoltán - Öbölkör
Az ​egykor volt ifjú, aki 15 évének vitalitásával átrohant a zebrán, maga mögött hagyva egy sikeresnek ígérkező jövőt, kis híján belehalt autóbaleset folytán szerzett agysérülésébe. Túlélte, de megnyomorodott. Emlékezett viszont az Újpesti Öbölre, ahol sportolóként megannyiszor tette meg a kétezer méteres távot, az úgynevezett "Öbölkört". A kenuedzések szintmérője volt ez, ahol teljes erőbedobással kellett evezni. Zemlényi Zoltán mindent vissza akart kapni az élettől, így sosem hagyta abba a hajtást. Éppen ezért lett ő egy nemzedék példaképe és éppen ezért sikerült neki minden. ... Kivéve, amikor mégsem... A szerző a nagy szavak árnyékából előbukkanva bő öniróniával fűszerezve humorizál az élet viselt dolgain. Három eddig megjelent könyve (Hoppárézimi!, Kitiltottak, térj át az üvegfalon!) méltó folytatása az Öbölkör, mely gazdag szójátékokban, nyelvi leleményekben és elgondolkodtató, életigenlő tanulságokban. A szerző előadói munkásságának kulisszatitkaiba is bepillantást nyerhetünk, ugyanis a ZZ TOUR továbbra is folytatódik.

Sófalvi Sándor - A ​szenzomotoros integrációs terápiáról
Tanulási, ​figyelmi, beilleszkedési zavarok, megkésett beszéd- és mozgásfejlődés, gyenge mozgáskoordináció, egyensúlyérzék, dyslexia, grafomotoros éretlenség, hyperaktivitás, gyenge vizuomotoros koordináció... mind javíthatók, fejleszthetők a szenzomotoros integrációs terápiával. A mozgás okozta örömből tudjuk kifejleszteni a gondolkodás örömét is. Ajánlom e kiadványt azon szülőknek akiknek gyermeke részesül a terápiában; óvodapedagógusoknak, akik a megelőzésben közreműködhetnek; tanítóknak, akik célirányosan megválaszthatják a korrekció típusát és módszerét.

Brigitte Sindelar - De ​jó, már én is tudom!
Brigitte ​Sindelar programjának magyar adaptációja, melléklettel. Óvodáskorú és iskolát kezdő gyermekek fejlesztése. A tanulási zavart okozó részképesség-gyengeségek felismerése és terápiája óvodáskorban és iskolát kezdő gyermekeknél.

Szécsi Noémi - Gondolatolvasó
„Ez ​hát a szerelem, gondoltam undorral, már csak ez hiányzott. Újabb hiábavaló szenvedés az eddigiek tetejébe.” És ez még nem is volna baj. Hiszen a tizenkilenc éves Fülöp szeret szenvedni. Kétéves volt, mikor a szülei rájöttek, hogy nem hall – azóta megtanulta, hogyan viselje méltósággal a süketségét. Az iskolában elsajátította a jelbeszédet, és ha összpontosít, szájról is olvas. Minden tanára nagy tehetségnek tekinti. Vajon jobban értené kiszámíthatatlanul viselkedő családtagjait, ha hallaná is őket? Öntörvényű, mártír anyját és szilaj, konok apját? Távol lévő és megfejthetetlen szüleivel szemben Fülöp életének egyetlen biztos pontja színésznőnek készülő nővére, Matild. Kettejük sorsa néha különválik, de többnyire együtt alakul mediterrán tengerparti villáktól magyarországi birtokokon és siketinternátusokon át egy ostromlott világvárosig. Mindeközben Fülöp abban reménykedik, hogy embertársaink legtitkosabb gondolatait akkor ismerhetjük meg igazán, ha nem halljuk, mit beszélnek… A Gondolatolvasó a 2011-ben megjelent 1848-as emigránsregény, a Nyughatatlanok folytatása, egy tervezett trilógia második darabja. Számos ott megismert szereplőt viszontláthatunk benne, bár ez a regény az előzményektől függetlenül is kerek és magával ragadó história. Történet az idegenségről, a saját gondolataink börtönében kavargó ellentmondásos érzésekről és a felnőtté válásról. Meg a szerelemről.

Samuel Grandjean - Phyllis Garlick - Orano: ​egy vak fiú története / Fény tör be a sötétségbe
Samuel ​Grandjean - Orano - Fény tör be a sötétségbe.... Egy vak fiú élettörténete. Ebben a világban ezernyi olyan gyermek él, aki mindenét odaadná egy kis szeretetért cserébe. Ezek egyike volt Orano. E könyv szerzője, a vak Orano személyes jó barátja, sokszor és hosszan beszélgetett vele, és hallgatta történetét. Itt pedig elmondja, mi mindent érezhet az olyan ember, aki szüntelenül sötétségben él. Phyllis Garlick - Fény tör be a sötétségbe A vak és siket Helen Keller életéből. Helent, Isten a maga eszközeként használja, hogy azoknak, akik sötétségben élnek, a világosság útját megmutassa.

Ismeretlen szerző - Gyógypedagógiai ​iskola-egészségtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gordosné Szabó Anna - Bevezető ​általános gyógypedagógiai ismeretek
A ​jól áttekinthetően felépített, korszerű forrásokra támaszkodó felsőoktatási tankönyv a gyógypedagógia fogalmának klasszikus és modern értelmezésével, a gyógypedagógiai segítséget igénylő személyekkel, a gyógypedagógiai hatás-, színtér- és tevékenységrendszerrel, valamint a gyógypedagógia diszciplínarendszerével ismerteti meg olvasóját. Mint a gyógypedagógusi hivatást és a gyógypedagógiai műveltséget megalapozó ismereteket felölelő tankönyv mindenekelőtt az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar hallgatóinak nélkülözhetetlen. Hasonlóan alapozó tankönyvként használhatják azok a pedagógusképző intézmények, amelyekben valamilyen szakos gyógypedagógus-képzés folyik, és a többiek is, mert az integrált iskoláztatás folyamatos elterjedése/kiépülése időszakában minden pedagógusnak szüksége van a tankönyvben leírtakra. A szerző bízik benne, hogy a könyv eljut a szociálismunkás-, a pszichológus-, az orvos-, a gyógytornászjelöltekhez és mindazokhoz, akik hivatásuk/munkájuk során fogyatékossággal élő személyekkel kerülnek kapcsolatba.

Bonnie Poitras Tucker - A ​csend hangjai
Mi ​mindennel kell megküzdenie egy nem hallónak? Hogyan kell megvívnia a mindennapok apró harcát - amelyekre az egészséges ember nem is gondol - gyerekként, diákként, majd dolgozó nőként, a feleség és az anya szerepében? Mindezt együttérzésre és elgondolkodásra ösztönző, sokszor mosolyra késztető, kedves történetek füzérével meséli el a szerző, több tapintatot, figyelmet, megértést kérve a "kevésbé szerencsés" embertársak iránt, akik ugyanúgy teljes életre vágynak.

Dr. Miriam Stoppard - Mit ​tud a gyerek?
Hogyan ​segítsük gyermekünk fejlődését? Ez a könyv részletes, tudományosan megalapozott és közérthető választ ad e tipikus szülői kérdésre. Dr. Miriam Stoppard, a Nők könyve, A gyermekbetegségek A-Z-ig, a Tinilányok könyve és a Babakönyv népszerű szerzője, gyönyörűen illusztrált művében a csecsemőkortól az iskoláskorig térképezi fel a fejlődés menetét és szakaszait. Bemutatja, hogyan ébresszük fel gyermekünk érdeklődését a környező világ iránt, hogyan bátorítsuk kísérletező kedvét, hogyan fejlesszük képességeit.

H%c3%a1zirend
elérhető
200

Jodi Picoult - Házirend
Jacob ​Hunt nem átlagos tinédzser: Asperger-szindrómája van. Képtelen értelmezni a szociális jelzéseket, sehogy sem találja a helyét kortársai között, és még attól is retteg, ha egy másik ember szemébe kell néznie. A fiút semmi sem érdekli jobban, mint a bűntények felderítése. Mindent tud a helyszínelésről, és nemegyszer valódi bűntények helyszínén is feltűnik, frászt hozva ezzel a vermonti kisváros rendőreire. Amikor Jacob segítője, egy fiatal gyógypedagógus lány brutális gyilkosság áldozatává válik, fordul a kocka, és most a rendőrség jár Jacob nyomában. A fiú érzelemmentessége, üres tekintete és szokatlan reakciói pedig szinte felérnek egy beismerő vallomással... Hogyan küzd meg Jacob és családja a betegséget övező félreértésekkel és előítéletekkel? Hogyan tud segítő kezet nyújtani egy anya, aki maga sem találja az utat a fiához, és egy kamaszodó öcs, aki sohasem élhetett normális életet beteg testvére miatt? Jodi Picoult kíméletlenül őszinte regényéből megtudjuk, milyen nehézségekkel kell megküzdeniük azoknak a családoknak, akik autista gyermekeket nevelnek - és közben éles kritikát kapunk az amerikai igazságszolgáltatási rendszerről és a szenzációhajhász, megbélyegző kisvárosi társadalomról is. A Házirend azonban krimiként is megállja a helyét, hiszen az első oldaltól az utolsóig végig kísérti az olvasót a kérdés: bűnös-e Jacob Hunt?

John Elder Robison - Nézz ​a szemembe
John ​Robison egészen kiskora óta vágyott arra, hogy az emberek szóba álljanak vele és minél többen vegyék körül. Különc szokásainak köszönhetően azonban – kerülte a szemkontaktust, előszeretettel mondott illetlen vagy nem oda való dolgokat, darabjaira szedte a rádiókat és másfél méteres lyukakat ásott a földbe, amelyekben az öccsét, Augusten Burroughs-t egrecíroztatta – kamaszkorára már mindenki antiszociális csodabogárnak könyvelte el. Negyvenéves volt, amikor az autizmus egyfajta megnyilvánulását, az Asperger-szindrómát diagnosztizálták nála. Ez a felismerés gyökeresen megváltoztatta a magáról és a világról addig alkotott képét. Önéletrajzi ihletésű könyvében Robison megindítóan és helyenként fekete humorral fűszerezve ír az életéről. Arról, miként jutott el oda, hogy a legendás KISS együttes füstokádó gitárjainak tervezőjéből mára felelős munkaadó és családapa lehessen. Különös, tekervényes történet az övé. Helyenként azt érezhetjük, mintha egy másik bolygóról jött volna. Legtöbbször viszont inkább azt, hogy ellenállhatatlanul és mélyen emberi.

Billen%c3%a9sek
Billenések Ismeretlen szerző
3

Ismeretlen szerző - Billenések
Mi ​történik az érzékelési élményekkel, ha megfosztódnak a mozgásrészüktől? Hogyan segítenek magukon a gyerekek, hogy minden káros civilizációs befolyás dacára megszervezzék saját magukat, még akkor is, ha ez megnehezíti a mindennapokat önmaguk és a környezet számára egyaránt? Hol nyújtanak segédkezet mindebben a kapcsolatok, melyek, ha léteznek, örök érvényű lehetőséget biztosítanak a támaszkereső, felfedező, magabízó emberpalántának? Tudunk-e lényeges összefüggéseket találni egyes afrikai törzsek gyermeknevelési szokásai és a fejlett világban felnövő gyerekek pszichológiai hiánybetegségei között? Nyugtalanító kérdések ezek. A társadalomtudományokban éppen úgy, mint a természettudományokban számtalan elképzelés született az utóbbi időkben, amely utakat és egyben megoldási kísérleteket kínál a válaszhoz. Ebben a kötetben a dinamikus szenzoros integrációs terápia (röviden DSZIT) szemszögéből látunk rá erre a problematikára. Megismerkedhetünk olyan gyerekeknek szóló mozgásterápiás eljárásokkal, amelyek pszichoterápiás kiindulásúak, játékra épülők, a gyerekek önálló és felelősségteljes döntésein alapulnak. A felelősség és az önállóság pedig a saját test értelmes működtetésében rejlik: egyedül felmászni, ugrani, pörögni, lendülni, billegni egy olyan térben, melyet a gravitáció általános érvényű szabálya ural, nem csekély feladat, de egyben öröm, mely magában hordja a felemelkedést, kibontakozást. Ezt a kötetet elsősorban gyermekekkel foglalkozó gyógypedagógusoknak, pszichológusoknak, óvodapedagógusoknak, tanítóknak, gyógytornászoknak, orvosoknak állítottuk össze, annak érdekében, hogy tudásukat bővítő és elmélyítő ismereteket nyújtsunk. Mindemellett célunk volt a gyermekségre, a gyermeki problémákra fogékony más szakemberek és az érdeklődő laikusok tájékoztatása, a szenzoros integrációs terápiák sajátos szemszögének megismertetése, és tágabb kontextusa fele orientálása. Hazánkban negyedszázados múltja van már ennek a szelíd, korai érzékszervi ingerlésen alapuló gyógymódnak, amely nemcsak ingereken, behatásokon alapul, hanem elsősorban valaki mással megosztható testi-lelki tapasztalaton, élményeken. A szerzők erről a tapasztalati körről számolnak be, ennek elméleti keretét vázolják fel, és egyben kirándulni invitálják az elszánt olvasót egy vadregényes, színes világba, mindnyájunk egyedi, és ebből felépített közös valóságába. A világunkba.

Ismeretlen szerző - Logopédiai ​vizsgálatok kézikönyve
A ​logopédus tevékenységének két alaptípusa a diagnosztizálás és a terápia. A helyes diagnosztizálás érdekében vizsgálatok sorát végzi el, információkat gyűjt, hogy reális véleményt alkothasson a logopédia kompetenciájába tartozó problémák természetéről, súlyosságáról, okairól. Ezzel teremti meg a legmegfelelőbb kezelés alapját. A szerzők több évtizedes tapasztalataikat összegezték a vizsgálatok anyagának kidolgozásakor, de felhasználták a más szakemberek által kialakított, már bevált eljárásokat is. Köszönet illeti Feketéné Gacsó Máriát és Krasznárné Erdős Felíciát, akinek munkája megalapozta az összeállítás elkészítését, valamint hálával tartozunk Meixner Ildikónak akinek olvasásvizsgálata nélkül nem lenne teljes a kötet. A melléklet a mű szerves részét képezi.

Dr. Göllesz Viktor - A ​fejlődéstan alapjai
Rövidségre ​és a bőséges ábraanyaggal jó szemléltetésre törekedtem. Könyvem főiskolai hallgatók számára készült tankönyv. Ajánlhatom azonban a gyakorló gyógypedagógusnak már csak azért is, mert napi munkája során gyakran találkozik fejlődési rendellenességekkel.

Axel Brauns - Cifraárnyak ​és denevérek
Autista. ​Ijesztő szó ez annak is, aki csak hallott a fogalomról, még ijesztőbb azok számára, akik közelről találkoznak mindazzal, amit a fogalom takar. Az Esőember c. film óta sokakban kialakulhatott egy kép az autizmusról. A Cifraárnyak és Denevérek szerzője saját személyes élményét írja meg: kétéves korában jelentkeztek nála az első tünetek, és tizennyolc-húsz évesen sikerült "tünetmentessé" válnia - erős akarattal és anyja kitartó, szívós segítségével. A könyv ennek a majd két évtizednek a története olyan szemszögből elmesélve, ami egy átlagember számára hol különös, hol döbbenetes, hol érthetetlen, nem nélkülözvén ugyanakkor helyenként a vidámságot, de ugyanúgy a szomorúságot sem.

Bánfalvy Csaba - Gyógypedagógiai ​szociológia
Amikor ​az ember egy könyv megírásához fog, akkor végiggondolja, hogy mi célja is van a művel és mi indokolja a munka elvégzését. Úgy gondolom, hogy ennek a könyvnek a megírását mindenekelőtt az indokolta, hogy számos olyan szociológiai aspektusa van a gyógypedagógiának 1. amellyel a gyógypedagógiai szakirodalom rendszerint nem vagy csak mellékesen foglalkozik, de a szociológiai irodalomban is csak ritkán érintik a gyógypedagógia számos illetékességi területét, 2. amelybe a gyakorló szakemberek és a két szakma elméletalkotói vagy igazgatását végzők elkerülhetetlenül belebotlanak, és 3. amelyek alapvető meghatározó keretfeltételei még a legszűkebb értelemben vett gyógypedagógiai szakmai munkának is. A könyv a gyógypedagógiai szociológia címet viseli és elsősorban gyógypedagógusok számára íródott. Mivel azonban a gyógypedagógia a fogyatékosügy egészét jelenti, e könyv mindazon szakemberek érdeklődésére számot tarthat, akik a fogyatékosüggyel valamilyen kapcsolatba kerülnek. Ugyancsak olvasói közé számítja ez a mű a fogyatékosokat és családjaikat is, hiszen a gyógypedagógia mindenekelőtt érettük kell létezzen.

Radványi Katalin - Legbelső ​kör: a család
Az ​utóbbi évtizedekben megnőtt az olyan kiadványok száma, amelyek szülők beszámolóit tartalmazzák, és ezek alapján foglalkoznak az eltérő fejlődésű vagy krónikusan beteg gyermeket nevelő családokra jellemző problémákkal. Gyógypedagógus- és pszichológushallgatók szakdolgozataikban gyakran számolnak be a szülők körében végzett ilyen témájú kutatásaikról. A család a gyermek számára elsődleges fontosságú, a humánökológiai modell "legbelső köre", a társadalmi részvételre történő felkészítés legfontosabb eleme. A családtagok a gyermek eltérő fejlődése vagy krónikus egészségügyi problémái esetén az egyéni és a környezeti tényezők függvényében a helyzetet igen különböző szinteken képesek kezelni - vagy kevéssé kezelni. Fontos feladatunk, hogy a társadalom érzékenységét ezek iránt a családok iránt megnöveljük, hogy a családtagok számára kellő mértékű, megfelelő időben nyújtott egyéni segítséget biztosítsunk. A pozitív folyamat indikátorai azok a szakemberek, akik a családdal kapcsolatba kerülnek, és akiknél tudatos felkészülésre, felkészítésre van ahhoz szükség, hogy munkájukat kitartóan, hatékonyan és saját pszichés állapotuk sérülése nélkül végezzék.

Covers_193182
Baj ​van a gyerekemmel Ismeretlen szerző
6

Ismeretlen szerző - Baj ​van a gyerekemmel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Csabay Katalin - Lexi
Remélem, ​jól szórakoztatok Cilivel és Palkóval együtt! Ugye már elég ismeretet gyűjtöttetek ahhoz, hogy az iskolában örömet jelentsen számotokra az olvasás, írás tanulása?Jó mulatást és sok sikert kívánok az első osztály megkezdéséhez!

Mark Selikowitz - Diszlexia ​és egyéb tanulási nehézségek
Ez ​a könyv azokról az egészséges, értelmes gyermekekről szól, akik nap mint nap tanulási nehézségekkel küszködnek az iskolában. Dr. Selikowitz egy könnyen érthető könyvet írt a diszlexiáról és a többi tanulási nehézségről. A szerző a nagy tudású és tapasztalatú szakember jóindulatú segíteni akarásával fordul az olvasási, írási, helyesírási, számolási és nyelvi nehézségekkel küzdő gyermekek felé, de ezen kívül szót ejt a figyelemhiányos, hiperaktív, koordinációs és érzelmi problémákról is. Világos egyértelműséggel beszél a tanulási nehézségekről, olyan adatokat, tényeket közöl, amelyek segítik a szülőket és a pedagógusokat az ilyen gondokkal küszködő gyermekek jobb megértésében. A megértés ugyanis az első lépés a segítségnyújtás felé, hisz megfelelő támogatással a gyermekek felzárkózhatnak korosztályukhoz, sikereket érhetnek el tanulmányaik során és később a nagy betűs életben is. A könyv ezen kiadása közérthető, könnyen olvasható formában nyújt tájékoztatást a legutolsó kutatási eredményekről mind a nehézségek okainak felderítése, mind a nyújtandó segítség területén. Arra biztatja a szülőket, nevelőket, pedagógusokat, hogy dicsérjük, bátorítsuk a gyermeket, és hasznos, gyakorlatias tanácsokkal szolgál mindenki számára, aki a csodálatos adottságai mellett tanulási nehézséggel küzdő gyermeke számára megoldást keres.

Németh Erzsébet - S. Pintye Mária - Mozdul ​a szó...
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Tony Attwood - Különös ​gyerekek
Olyan ​különös ez a gyerek! Közömbös az iránt, amiért a többség lelkesedik, hidegen hagyják a korosztályát jellemző hobbik, ugyanakkor elsöprő lelkesedéssel merül el saját fura kedvtelésében. Sehogy sem érti, hogy miért kell udvariasnak lenni olyasvalakivel is, akit nem kedvel, miért nem mondhatunk ki mindig mindent úgy, ahogy azt érezzük. Ez a különös, magának való gyerek akkor is tanácstalanul áll, mikor családtagjai azt mondják, hogy ő is kimutathatná az irántuk érzett szeretetét. Egyszerűen nem érti, mit is kívánnak tőle. Egy szó, mint száz, nem könnyű vele, holott bizonyos dolgokban nagyon tehetséges is lehet. E jellemzők sokszor arra utalnak, hogy a gyermek (nagyobbrészt fiúk) az Asperger szindróma tünetegyüttesét mutatja. Az első leírójáról elnevezett viselkedési zavar lényege tehát az, hogy az érintett gyermek közönyösnek, tapintatlannak, érzelemmentesnek tűnik, mivel azt a viselkedést, reagálási módot és empátiát, melyet kortársai szinte észrevétlenül sajátítanak el, neki speciális tréninggel, tanulással kell begyakorolnia. Szüksége van tehát a szülő és a pedagógus megértő támogatására, segítségére, annak érdekében, hogy egyre sikeresebb legyen társas kapcsolataiban. Könyvünkben a téma egyik legismertebb szakértője adja közre ez irányú tapasztalatait.

Hoffmann Judit - Mezeiné Isépy Mária - Gyógypedagógiai ​alapismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dogossy Katalin - Baj ​van a gyerekkel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

László M. Ágnes - Beszédészlelés
Ma ​már tudjuk, hogy a tanulási nehézségek, a magatartászavar hátterében nagyon sok esetben a beszédészlelés zavara áll. A beszédészlelés-zavar fejlesztésének egyik módja a gyerek számára ismeretlen szavak, mondatok előolvasás utáni ismételtetése. Gyakorlófüzetünkben úgy a kisebbeknek, mint a nagyobbaknak található számukra ismeretlen, tehát kikövetkeztethetetlen nyelvi anyag, a magyarázatokkal pedig az észlelés fejlesztésén túl a szókincset, az ismereteket is bővítjük. Fontos, hogy esetünkben nem logopédiai segédanyagról van szó, a cél a visszamondás, de a lényeg az észlelés. A visszamondatást (az észlelés próbakövét) kényelmesebbé teszi a CD-melléklet. A CD-n lévő hanganyag az előolvasásokat tartalmazza, zaj nélkül és páratlanul praktikus módon életszerű zajháttérrel. A munkafüzetként használható gyakorlófüzet más típusú beszédészlelést fejlesztő gyakorlatokat is tartalmaz. Elsősorban fejlesztő pedagógusoknak ajánljuk!

Kollekciók