Ajax-loader

'olaszország' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Borsa Brown - A ​maffia ölelésében
Aki ​az első részt szerette, ezt imádni fogja! Suzanne, a szerelme és a Cosa Nostra elől menekülő angol lány New Yorkban rejtőzik el, azonban rá kell jönnie, hogy a saját érzései elől hiába próbálna elbújni. Sivár mindennapjaiból a Massimóval való váratlan találkozása ragadja ki, amelynek eredményeképpen ismét Szicíliában, a szenvedély és a félelem birodalmában találja magát Vajon ezúttal mégiscsak happy enddel végződik a történetük? A lánynak legelőször arra kell rádöbbennie, hogy a külön töltött idő alatt minden és mindenki megváltozott. Ugyanakkor azt is megérti, hogy bármennyire küzdenek ellene Massimóval, őket összeköti a kémia, és talán valami más is BORSA BROWN új könyve a vágyat veszi górcső alá, és arra a konklúzióra jut, hogy a végzetszerű vonzódás elől nincs menekvés, mint ahogyan a maffia öleléséből sem lehet szabadulni. A maffia ágyában érzéki jelenetekben bővelkedő, izgalmas folytatása nem fog csalódást okozni a rajongóknak!

Percy Bysshe Shelley - A ​Cenci-ház
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ludwig Tieck - Vittoria ​Accorombona
Vittoria ​Accorombona neve, sorsa ismerős képzeteket ébreszt az olvasóban: találkozhatott már vele Stendhal klasszikus elbeszélésében. Ludwig Tieck neve kevésbé ismerősen hangzik, holott a német romantika e jeles, sokoldalú alkotója igazán megérdemelné, hogy közelebbről is megismerjük. Ez a műve Walter Scott nyomdokain járó történelmi regény egy rendkívüli reneszánsz egyéniségről, a szépséges és szenvedélyes Vittoria Accorombonáról. Vittoria művelt, jómódú római család sarja, akit látszatra eleinte tökéletes harmóniával tölt el a költészet és a társas élet iránti vonzalma, mígnem fokozatosan kibontakozó szélsőséges tulajdonságai baljós sejtelmeket keltenek. És csakugyan, a reneszánsz harmónia idillje nem tart sokáig. Vittoria és családja sorsa mindjobban összekapcsolódik a hatalmi érdekek összeütközésével, küzdelmével, egyre mélyebben benn járunk a XVI. századi Itália hányatott, véres történelmének kibogozhatatlan szövevényében. Miközben Tieck történelmi tényeken alapuló realista körképet fest erről a késő reneszánszkori itáliai széttagoltságról és politikai zűrzavarról, szárnyaló ihletettséggel szépség, költészet, életerő romantikusra színezett reneszánsz ideálját teremti meg Vittoria alakjából, szabad, nagy egyéniséget alkotva, aki lenyűgözően fölébe emelkedik a féktelen erőszaknak és hatalmi harcnak, egy hozzá méltó férfi iránt fellobbanó szerelmével látványosan semmibe veszi a kor erkölcsi korlátait, s bár végül elbukik, a sorsával példázott eszmény diadala a romantikus szabadságeszmény diadalát hirdeti. A Vittoria Accorombona emlékezetes, izgalmas olvasmány, amely ma is rabul ejti mindazokat, akik kedvelik a kalandos, fordulatos történelmi regényeket, a régmúlt korok hőseit és hányattatásait idéző, hol titokzatosra vagy patetikusra hangolt, hol tárgyilagos realizmussal elbeszélő krónikákat.

J. Cazotte - A ​szerelmes ördög
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Martin Booth - Az ​amerikai
Az ​olasz kisvárosban mindenki csak Signor Farfallának, azaz Pillangó úrnak szólítja: azt hiszik, miniatúra-festő, aki apró pillangókról készít minden részletre kiterjedő képeket. A magány és a kivitelezés aprólékossága valóban fontos a munkájában, de a megbízatása sokkal veszélyesebb - és sokkal több pénzt is hoz a konyhára. Nem egy titkosügynök, bérgyilkos próbálta már horogra keríteni hasztalan. Hiszen ő közvetíti a halált - és ebben a szakmában ő a legjobb. Az Appenninek drámai hegyvonulatai között, a festői szépségű völgyben most mégis megtanulja élvezni az életet: a romantikus lankákat, a középkori óvárost, a finom borokat és a részegítő szerelmet. Ezért hát elhatározza: ez a megbízatása lesz az utolsó. Valaki vagy valakik azonban ismét a nyomában járnak...

Erdődy János - Krisztina ​királynő Rómában
"Padrona ​di Roma" - Róma úrasszonya: ez volt nem-hivatalos rangja-elnevezése Svéd Krisztinának, mikor trónjáról lemondva és vallását elhagyva az Örök Várost választotta önkéntes száműzetése helyéül. Időnkint katonáival szerzett érvényt ennek a címnek, időnként megpróbált valódi politikai hatalmat szerezni. De római évei alatt mindig megmaradt a város szellemi úrasszonyának: udvarában a szellemi élet minden ágazata otthonos volt. Ő maga nem mindig és nem mindenben rokonszenves jellenség. Ám sugárzó szelleme munkára serkentette a környezetében élőket: muzsikusokat, színházi embereket és tudósokat. Karmestere volt az ifjú Alessandro Scarlatti, színháza Róma legjelentősebbjei közé tartozott és udvarának "akadémiáiban" a tudósok java gyülekezett. Erdődy János regénye ezt a rendkívül színes, kavargó, fénnyel és árnyékokkal teljes barokk légkört idézi meg és eleveníti fel. Költők és kalandorok, bíborosok és muzsikusok, asszonyok és férfiak kelnek életre a könyv lapjain, s velük Róma úrasszonyának, a legendás Krisztina Királynőnek udvara.

Elena Ferrante - Amikor ​elhagytak
Olga, ​a csinos és okos fiatal nő, harmonikus családban neveli két gyermekét, egészen egy átlagos délutánig, amikor férje minden előzmény nélkül bejelenti: elhagyja. A kánikulában vergődő, elnéptelenedett olasz városban Olga végigjárja a közhelyesnek is mondható stációkat, megpróbálja visszaszerezni a férjét, nyomoz a vetélytárs után, a nyílt utcán jelenetet rendez, de azután sosem sejtett mélységekbe zuhan, otthona szertehullik, gyerekei kicsúsznak a kezéből, kifordul önmagából. Pokoljárását a múlt kísértetei övezik, de a legfőbb ellenfele önmaga. Kíméletlenül szembesülnie kell egész korábbi életével, csak azután találhat vissza régi énjéhez, és teremthet új kapcsolatot. A történetből egy szerelem bukásának, egy párkapcsolat kiüresedésének megrendítő eseményei bontakoznak ki, mégis Olga útja, amelyet tragédiákkal terhelten, konok makacssággal végigjár, drámaian egyedi, és éppen egyediségében hordozhat megváltó üzenetet minden sorstársának; talán ezért is volt akkora siker a közönség és a kritikusok köreiben egyaránt.

Covers_288091
elérhető
0

Alta Macadam - Velence
Minden ​gyakorlott utazó tudja, hogy a Guide Bleu-nak - Blue Guide-nak, a híres Kék útikönyvnek nincs párja a világon: szerény külleme, kimeríthetetlen gazgadságot rejt - látni- és tudnivalók teljességét nyújtja, ezért semmi mással nem helyettesíthető útitársa a művészet, az építészet és a történelmi emlékei iránt érdeklőd utazóknak. Kötetei, szinte lexikonjai a bemutatott országoknak vagy városoknak, vagyis hazaérkezés után is megőrzendő, értékes könyvek. A világ legokosabb útikönyvei közel elsőnek a Velence és a Hollandia jelenik meg.

Covers_100001
elérhető
0

Frank Geron - Átkelés
Észak-Olaszország, ​1943. október..... A serviglianói fogolytáborban háromszáz zsidó várja, hogy valamelyik németországi haláltáborba szállítsák őket. Egyetlen esélyük lehet az életben maradásra, ha egy szövetséges kommandó - olasz partizánok segítségével - kiszabadítja őket, és a németek által megszállt területeken át elvezeti a legyengült, alig tántorgó férfiakat, nőket, öregeket és gyereket a svájci határra... A szövetségesek főparancsnoksága a lehetetlennek látszó feladat végrehajtásával Mitchell Barrakkát, az amerikai hadsereg őrnagyát bízza meg. Az akció elindul, és megkezdődik a halálos versenyfutás...

Robert Katz - Halál ​a katakombában
Az ​ardeatinai barlangüregek tragédiája vércsepp csupán a második világháború vértengerében. 335 férfit végeztek ki ebben a római katakombában Kappler ezredes halálfejes gyilkosai, a keresztény mártírok sírjainak tőszomszédságában, megtorlásként azért az akcióért, amelyet az olasz Ellenállás kis csoportja hajtott végre a szűk Via Rasellán, 1944. március 23-án, csütörtökön. Maga Hitler szabta meg a megtorlás arányát: tíz olaszt egy németért. S születtek még véresebb tervek. Mälzer tábornok, "Róma királya" egész házsorok felrobbantását tervezte, Himmler pedig a milliós főváros férfilakosságának halálmenetét észek felé. Robert Katz amerikai történész szívós munkával rögzítette a Fosse Ardeatine barlangsírjában lezajlott drámát, nemkülönben a 335 rendbeli gyilkosság hátterét. Az eredmény nem csupán feszülten érdekes partizánhistória, hanem a felelősség drámája, sőt tragikomédiája. A gyilkosok igyekezetéé, hogy beosztottjaikkal végeztessék el a piszkos munkát, végső soron azután a döntés dilemmájának története. Mert amiképpen döntött Hitler, döntött Kesselring tábornagy, valamint a részeges Mälzer és a szenvtelen Kappler, döntött végül XII. Pius pápa is, Krisztus földi helytartója, egyúttal Róma püspöke...

Indro Montanelli - Marco Nozza - Garibaldi
___A ​szerzőknek ez a műve Olaszországban már-már bestseller. Igen rövid idő alatt 13 kiadást ért meg. E siker magyarázata főleg abban keresendő, hogy az olvasó nem professzoros, a Hőst mértéktelenül heroizáló könyvet kap kezéhez, hanem olaszosan szellemes, friss, humoros írást, mely az igazi Garibaldit, mondhatni, lesétáltatja a magas piedesztálról. És nemcsak a Hőssel kószálgatunk el nagy tettei színhelyén, hanem a Risorgimentónak szinte valamennyi főszereplőjével. A szerzők születésétől a haláláig kísérik nyomon Garibaldi meghökkentő, kalandokban bővelkedő életútját. Számos részlet, mely adatok hiánya vagy a túlzó kegyelet miatt kimaradt a Hős eddigi kilúgozott életrajzaiból - többek között dél-amerikai múltja, ottani harcai, sok-sok kudarca, mélységesen emberi kapcsolatai, viharos nőügyei -, most illeszkedik be először szervesen a rendkívüli élet teljességébe. A kötet azért hézagpótló, mert egy hús-vér ember áll előttünk, akinek nagyságán már semmi sem csorbít. Garibaldi emberivé magasztosul e műben, s így válik igazán feledhetetlenné, naggyá.

Passuth László - A ​mantuai herceg muzsikusa
A ​szerző új regényét Tiziano halálával kezdi: Itáliában elhalványodik a képzőművészet sokszázados ragyogása s a múzsák az új művészet - a zene felé fordulnak. a cinqeucento utolsó évtizedeiben tűnik fel Claudio Monteverdi, Itália máig is legnagyobb komponistáinak egyike, az opera teremtő géniusza: fiatalon Mantuába kerül, ahol egy könnyűvérű, de elevenszellemű herceg (aki oly ismert szerepet kapott a Rigolettóban) ösztönzi arra,hogy kiemelkedjék a liturgikus zeneszerzők, madrigálisták szinte névtelen seregéből s kiformálja a "dramma per musica"-t - a mai operát. A kicsiny, de tündöklő mantuai udvarnak Tasso, Monteverdi és Rubens örök alakjai adnak mély történelmi értéket. Az Orfeo komponistája e könnyelmű, de művészetkedvelő udvar forgatagából súlyos egyéni tragédiák során át kerül Velencébe, hogy ott élete alkonyán megírhassa e város "örök farsangjában" utolsó monumentális főművét, az Incoronazione di Poppeá-t. E kevéssé ismert, késő-reneszánsz és korabarokk határvonalán álló kort teremtette újra e nagy komponista sorsának tükrében a szerző új, hatalmas történelmi regénye.

Georgina Masson - Impéria ​impériuma
"A ​testi szépség istenítése, különösen a női szépségé, beláthatatlan távlatokat nyitott meg... Hajdan legföljebb az arisztokrata udvarok rafinált légkörében fordulhatott elő, hogy egy szerelmes férfi >>kedvese szemöldökéhez<< írjon epekedő balladát. Most viszont istennőként dicsőítettek, sőt, a szentek között emlegettek olyan nőket, akik a kiközösítettek sorából emelkedtek fel. Fennmaradt egy korabeli kézirat, amelyben egymást követik női szentek és kurtizánok sírfeliratai..."

Davide Enia - Úgy ​a földön is
Palermo ​egyik lerobbant negyedében egy kilencéves fiú életében először száll ringbe. Apja "Lovag" néven a környék leghíresebb bokszolója volt, de nem sokkal a fiú születése előtt meghalt. Nagybátyjára, a hatalmas Umbertinóra marad hát a feladat, hogy felkészítse a bunyós család legújabb reménységét: Davidúnak el kellene nyernie az országos bajnoki címet, amit korábban az apja és a nagybátyja is elbukott. Ez a gondolat- és érzelem gazdag regény ötven év történetét meséli el, a második világháború bombázásaitól kezdve a maffia térnyerésén keresztül egészen 1992-ig, a tragikus palermói merényletekig. Kifinomult érzékkel ötvözi a humort a tragédiával. Brutális, ám ugyanakkor magával ragadó világ bontakozik ki az olvasó előtt: a háború után éledező Szicília mindennapjai.

John Grisham - The ​Broker
In ​his final hours in the Oval Office the outgoing President grants a controversial last minute pardon to Joel Backman, a notorious Washington power broker who has spent the last six years hidden away in a federal prison. What no one knows is that the President issues the pardon only after receiving enormous pressure from the CIA. It seems that Backman, in his power broker heyday, may have obtained secrets that compromise the world's most sophisticated satellite surveillance system. Backman is quietly smuggled out of the country in a military cargo plane, given a new name, a new identity, and a new home in Italy. Eventually, after he has settled into his new life, the CIA will leak his whereabouts to the Israelis, the Russians, the Chinese and the Saudis. Then the CIA will do what it does best: sit back and watch. The question is not whether Backman will survive - there's no chance of that. The question the CIA needs answered is, who will kill him?

Ethel Lilian Voynich - Vihar ​Itália felett
"Szerettem ​magát, Gemma, már akkor, amikor maga még nyápic kislány volt, és két varkocsban hordta a haját. És szeretem ma is" - így búcsúzik szerelmétől egy nagyszerű ember, egy lenyűgözően érdekes egyéniség, romantikus regényhős: a múlt századi olasz forradalmár. Gemma és Arthur szerelmének történetében két, közös eszmékért lelkesedő ember megrázó kapcsolata bontakozik ki. Arthur, aki Bögöly álnevet használ szatirikus cikkeiben, annak a Marseille-ben alakult titkos forradalmi társaságnak a tagja, mely az Ifjú Itália néven került be a független olasz köztársaságét folyó harc történetébe. Jelszavuk volt: "Istennel a népért!" Ez a múlt századi történet nemzedékek - a mai tinédzserek szüleinek és az ő szüleiknek - kedvenc története s filmvásznon felejthetetlen élménye volt, a feledés pora valahogy sosem tudja belepni.

Mravik László - Felső-itáliai ​quattrocento festmények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Giuseppe Fava - Szicília ​messze van
Michele, ​a tizennyolc éves parasztfiú Szicília legdélibb részéből, a legnagyobb szegénységből kerül a nyugat-németországi iparvárosba vendégmunkásnak. A rideg, idegen környezetben ő is azt az életet éli, amit többi társa: küldi haza az összekuporgatott pénzt, és olcsó örömöket keres magának: a szülőföld ízeit egy kis olasz vendéglőben, a hétvégi szerelmet pedig a szexipar valamelyik pornóbutikjában. De eljön az igazi szerelem is, és ekkor történik meg a tragédia: vannak, akik úgy vélik, hogy olasz fiúnak nincs joga szemet vetni német lányra, és Michele egy utcai verekedésben két embert leszúr. Kitűzik a tárgyalást.

Jurij Dold-Mihajlik - Fekete ​lovagok között
A ​nagysikerű kalandregény második kötetében a szerző Grigorij Honcsarenkónak, az Ordasok között hősének további, háború utáni sorsát mondja el. Grigorij ismét elhagyja hazáját, Olaszországba indul, hogy egy bajba jutott társán segítsen. Útközben elfogják. Egy provokáció révén halálra ítélik. S ezzel kezdődik az új "kalandok" sorozata. Hogy lesz a Heinrich von Goldringnak hitt Grigorijból Fred Schulz, és Kohn ezredesből Nunke? Mit keres Grigorij a "Szentlélek lovagjai" között? Mit készítenek elő a rejtélyes spanyol kolostorban? Miként válik az egykori cigánylány e "lovagok" patrónájává, s miképpen talál közös hangot Grigorijjal? Sikerül-e a "fekete lovagok" vállalkozásait keresztezni, eszükön túljárni és csapdájukból szabadulni? Erről szól Dold-Mihajlik új műve, amely még izgalmasabb, mint az Ordasok között c. világhírű alkotása.

Makkai László - A ​reneszánsz világa
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_470617
elérhető
4

Lindner László - Milánó
Lombardia ​és az olasz operamuzsika fővárosa Milánó, nemcsak ókeresztény eredetű, kora román stílusú templomaival, csipkeszerű dómjával s múzeumainak műkincseivel hódítja meg látogatóit, hanem a legnevesebb olasz építészek modern épületeivel is. A Viscontiak és Sforzák hajdani székhelyéről rövid idő alatt eljuthatunk a reneszánsz pártázatú Scaliger-várak hazájába, a Déli-Alpok hegyei közé, amely furcsa alakú hegyi tavaival Itáliának egyik legvarázslatosabb vidéke. A napfényben szikrázó havas ormok lábánál már kora tavasszal különleges virágok nyílnak a tóparti sétányokon, és az olajfák, pálmák, agáve-kaktuszok a délszaki tájak hangulatával igéznek meg. A turista a meredek sziklafalba vágott utakról szédítő panorámákban és a víz tükrének álomszerű színjátékában gyönyörködhet, s a hegyek oldalában meghúzódó városkák házai közül világos és sötét felkiáltójelként tornyok és ciprusok merednek az ég felé. Az utazás ezen a különös alpesi és egyben mediterrán tájon önmagában is nagy élmény, s ez a könyv tájékoztató adataival, térképeivel ezt kívánja még maradandóbbá, felejthetetlenebbé tenni.

Ross King - Leonardo ​és az Utolsó vacsora
Milánó, ​1496 – a negyvennégy esztendős Leonardo da Vinci ekkorra már híres arról, hogy elvállalt megbízatásait képtelen teljesíteni. De a Santa Maria delle Grazie-kolostor refektóriumában három év alatt mégiscsak befejezte az _Utolsó vacsorát_. Ez a freskó közel hét méter széles; Leonardo még soha nem próbálkozott ilyen irdatlan nagy felülettel, sőt a freskófestészet bonyolult, fizikailag is emberpróbáló technikájában sem volt semmiféle tapasztalata. Az _Utolsó vacsora_ több mint öt évszázad alatt az emberiség egyik legfontosabb és legimsertebb művészeti, vallási és kulturális ikonja lett. A művészeti csoda mögött azonban ott húzódik egy valóságos és mélységesen emberi vonulat; Milánó történelmének és Leonardo életének sorsdöntő fontosságú eseményei. Ross King könyve, a _Leonrdo és az Utolsó vacsora_ a mester Milánóban töltött öt esztendejét és a világ leghíresebb művészeti alkotásának megszületését eleveníti fel. Ross King (1962) kanadai származású író, kritikus, népszerű történeti-művészettörténeti ismeretterjesztő művek szerzője. A _Brunelleschi kupolája_ (2008), _Michelangelo és a Sixtus-kápolna_ (2010), valamint _Párisz ítélete_ (2012) című könyvei magyarul is olvashatók. A már jó ideje az angliai Woodstockban élő író jelenleg új könyvén dolgozik, mely Monet-ról szól.

Móra Ferenc - Beszélgetés ​a ferde toronnyal / Túl a palánkon
"Ha ​az ember azt akarja, hogy ne legyen láza, akkor ne hőmérőzze magát. Ez politikai axiómá­nak látszik, pedig csak az én privát életregulám, amely nagyszerűen szuperált is, míg meg nem bukott. Ez ugyan a politikákkal is így szokott lenni, meg az axiómákkal is. Három esztendeig meg tudtam magam őrizni a hőmérőtől, és addig soha nem volt lázam, csak melegem. Most a negyedik esztendőben rám szabadult a doktor, nekem fogta a hőmérőt, és mérgesen nézett hol arra, hol énrám: - Látod, micsoda ember vagy te! Csak hozzád értetem a hőmérőt, máris harminchét-kettőt mutat. - Akkor ne azt mondd, micsoda ember, hanem azt, hogy micsoda hőmérő." (részlet)

Faragó Jenő - A ​P-2 páholy titkai
"Arezzóban ​lakom. Van egy nagy villám. Jöjjön, keressen meg. Kérdés: Mire te? Válasz: Azt válaszoltam: Rendben van, ha úgy adódik, hogy éppen Arezzóba jövök. Ostoba voltam. Ha ma történne velem ugyanez, és azt mondaná: Gelli vagyok, örvendek, én azt feleném: Claudio Villa. Nem érdekelsz. Előbb informálódom, és aztán majd beszélünk. Kérdés: De te elmentél a villába? Válasz: Igen. Társulatommal Arezzo környékén jártunk, és ő az előadás után eljött értem kocsival. A villájába vitt, és ott aludtam. Kérdés: Milyen benyomást tett rád? Válasz: Óriásit! Amikor beléptem a villájába, azt mondtam magamban: a szentségit, de nagy kutyával akadtam össze! Olyan volt, mint a Villa Madama. (A kormány vendégpalotája.) Egy villa, amelyből csak úgy áradt a gazdagság. Utána telefonon beszéltünk. Azt mondta: Legközelebb, amikor látjuk egymást, fontos embereket mutatok majd be neked. Kérdés: Beszélt a szabadkőművességről? Válasz: Csak a második alkalommal, amikor Arezzóba mentem. Az egész társulatommal meghívott a Wanda-villába. Azt mondtam neki: Csakhogy húszan vagyunk ám! Mire ő: Semmi aggodalom. Mind odamentünk hozzá... Olyan VIII. Henrik módra vacsoráztunk. Pincérek hada sürgött-forgott körülöttünk... Vacsora után a dolgozószobájába vitt, és azt mondta: Látod, abban a fotelban, amelyben most ülsz, tegnap Saragat foglalt helyet. (Saragat, volt köztársasági elnök)... Azután megmutatta a könyvtárát a dossziékkal és komolyan mondta: A kezemben egész Európa."

Thomas Mann - Tonio ​Kröger / Halál Velencében / Mario és a varázsló
Thomas ​Mann immár halhatatlan három kisregényét jelenteti meg kiadónk ezúttal egy kötetben. Mindhárom mű korunk lelki zűrzavarát elemzi klaszsikus módszerekkel, "goethei stílusba szorítva" - mint Babits Mihály írja. A _Tonio Kröger_ (1903) az író egyik legvonzóbb fiatalkori alkotása, témája a művész és a polgár konfliktusa, a művészlét gyötrelmei és kínjai, de szépsége is. Thomas Mann 1911 májusában két hetet töltött Velencében, ekkor fogalmazódott meg a _Halál Velencében_ (1912) ötlete: hogyan sodorja a tragikus, elháríthatatlan végzet az öregedő Gustav Aschenbach írót szégyene és halála beteljesedéséig. A _Mario és a varázsló_ 1930-ban jelent meg, s ennek a műnek is személyes élmény az alapja: a Mann család az 1920-as évek végén, az olasz fasizmus uralomra jutásának idején Olaszországban nyaralt. Akkori rossz közérzetük leírásával kezdődik a történet, majd a bosszúságok anekdotikus részletei után fokozatosan lesz egyre drámaibb az elbeszélés légköre, s emelkedik meredeken a drámai csúcsig, mikor Mario, a megszégyenített pincér, két revolverlövéssel leteríti Cipollát, a hipnotizőrt. A kortársak s az utókor a fasiszta demagógia lélektanának és természetrajzának azóta is utolérhetetlen zsenialitással megírt elemzését látják a _Mario_-ban.

John Steinbeck - Volt ​egyszer egy háború
Steinbeck ​sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy könyvalakban jelentesse meg a sebtében, a háború feszültségében készült írásokat, mert, gondolta az író: ha nem állják meg a következő húsz évet ezek a történetek, inkább maradjanak csak a sárguló újságpapíroson. Most újra kiadta írásait. Kívánatos volt, mert nemcsak irodalmi értéket képviselnek, de felelevenítik a "Hirosimára és Nagaszakira ledobott köpetnyi kísérleti atombombák előtt lejtászódott háborút". Az írások ébren tartják az emlékezetben a háború felidézte szerencsétlenséget, mert az ember, sajnos, hajlamos felejteni. "Az a háború azonban, melyről beszélek - mondja Steinbeck -, megérdemli, hogy emlékezetes maradjon, mert az utolsó volt a maga nemében... A következő - ha olyan őrültek leszünk, hogy megengedjük - a legutolsó háború lesz, valamennyi közül. Nem marad utána ember, aki bármire emlékeznék." Meseszerűen a múltba vetíti az írásokat a könyv címe is: volt egyszer, hol nem volt - akarjuk meg ne ismétlődjék! - Volt egyszer egy háború.

Alessandro Manzoni - A ​jegyesek
Alessandro ​Manzoni (1785-1873) az olasz romantika fő alakja. Élete halhatatlan főművében egy örök témát dolgoz fel, a szerelmesekét, akiket a történelmi körülmények elszakítanak egymástól. A cselekmény a XVII. század Lobardiájában játszódik, annak népét, urait, törekvő polgárait, közéleti embereit, bűnözőit rajzolja elénk mesterien a szerző. Nyomon követhetjük a két fiatal külön-külön átélt kalandjait, amíg igen bonyolult, változatos viszontagságok után végre újra találkozhatnak, és a sokszor tragikus helyzetek feloldásaként a tisztaszívűek elnyerik jutalmukat, a beteljesült szerelmet. Ebben a könyvben a Dantétől napjainkig terjedő dúsgazdag olasz irodalomnak egyik legszebb, legjobb és legfontosabb művével találkozhat az olvasó.

Dan Brown - Inferno ​(angol)
Dan ​Brown's new novel, Inferno, features renowned Harvard symbologist Robert Langdon and is set in the heart of Europe, where Langdon is drawn into a harrowing world centred around one of history's most enduring and mysterious literary masterpieces. As Dan Brown comments: "Although I studied Dante's Inferno as a student, it wasn't until recently, while researching in Florence, that I came to appreciate the enduring influence of Dante's work on the modern world. With this new novel, I am excited to take readers on a journey deep into this mysterious realm.a landscape of codes, symbols, and more than a few secret passageways."

Jennifer Probst - Trükkös ​házasság
A ​nagysikerű Érdekházasság után megérkezett a Milliárdosfeleségek sorozat második kötete! Alexa és Nick szerencsésen egymásra találtak, ám ez egyáltalán nem könnyíti meg két barátjuk, az Amerikába elszármazott olasz Michael Conte és Alexa gyermekkori barátnője, Maggie Ryan helyzetét, akiknek igencsak hasonló nehézségekkel kell megküzdeniük. Michael egyik húga csak akkor mehet férjhez, ha előbb ő, a báty is megnősül. Ősi hagyomány írja ezt elő az Alpok lábánál elterülő Bergamóban, de Michaelt apjának tett fogadalma is köti. Rég megszokta, hogy számára a család az első, és ezért minden áldozatra hajlandó… vagy legalábbis majdnem mindenre. Úgy dönt, keres valakit, aki hajlandó egy hétre eljátszani a felesége szerepét. Maggie a legalkalmasabb jelölt a feladatra. A lány sikeres divatfotós, aki férfialsókat és a hozzájuk tartozó szexis férfiidomok fényképezésére szakosodott, és épp Milánóba készül egy fotózásra. Az önfejű, amerikai lány egy feltétellel hajlandó belemenni a színjátékba: ha Michael megígéri, hogy távol tartja magát Alexától. Maggie sejtései szerint ugyanis a férfi titokban szerelmes a barátnőjébe. Végül a nőcsábász, életművész gróf és az érzelmeit megtagadó amerikai amazon alkut köt egymással. Csakhogy Bergamo festői, ódon falai között Maggie-t nemcsak Conte férfiassága és meleg szíve varázsolja el, hanem kiterjedt rokonsága is. És persze ő is alaposan felforgatja a hagyománytisztelő nagycsalád életét. Vajon születhet valódi szerelem egy álházasságból?

Abby Green - Signor ​Delucca egyezsége
Keelin ​O’Connor élete legnagyobb hibáját követte el, amikor lánynak született – legalábbis az apja így gondolja. Az O’Connor Foods tulajdonosa semmibe veszi egyetlen gyermekét, és nem engedi, hogy a családi cégnél dolgozzon. Arra viszont nagyon is alkalmasnak találja, hogy feleségül adja leendő üzlettársához, és ezzel az érdekházassággal megmentse vállalatát a csődtől. Giancarlo Deluccának, a kiszemelt vőlegénynek elege van a maffiakapcsolatairól szóló szóbeszédekből. Tisztességes életet akar, ehhez pedig remek ugródeszka, hogy feleségül vegye a jó hírű ír üzletember lányát. Csakhogy Keelin egészen mást gondol erről…

Leonardo Sciascia - A ​késelők
"Iszonyú ​események borították gyászba tegnap este Palermo városát - írja a Hivatalos Lap október 2-i száma. A város különböző, egymástól úgyszólván egyenlő távolságra eső, tizenhárom ágú csillagként elhelyezkedő pontján, ugyanabban az órában tizenhárom embert sebesítettek meg súlyosan késsel; szinte valamennyit az alhasi részeken. A sebesültek mindnyájan ugyanúgy írják le a merénylőket; egyformán voltak öltözködve, egyforma volt a testalkatuk, olyannyira, hogy egy pillanatra azt lehetett hinni, talán ugyanarról a személyről van szó." Az 1862-es tragikus palermói késelések hátterét máig homály fedi. Leonardo Sciascia több mint száz év távlatából keresi a választ arra, hogy vajon kik és miért akartak általános pánikot és feszültséget kelteni, alig két évvel az egyesült Itália születése után Szicíliában. A korabeli dokumentumok, rendőrségi és bírósági jegyzőkönyvek alapján kirajzolódó kép nemcsak a régi rejtélyt oldja meg, hanem akarva-akaratlanul a mai olaszországi helyzet, a nap mint nap ismétlődő terrorcselekmények gyökereit is feltárja a szerző e rendkívül izgalmas és feszült kis dokumentumregényében.

André Salmon - Modigliani ​szenvedélyes élete
Amadeo ​Modigliani a modern európai művészet egyik legnagyobb festője. Livornóban született. Olaszországból Párizsba ment. Sorsa talán az utolsó romantikus tragédia, írta róla Jean Cassou. Rövid, megrendítő életében egyedülálló művészetet teremtett, jóllehet az ő festészete is beilleszkedik a kor forrongó művészetébe. A nagy kubista művészek - Picasso, Juan Gris, Lipchitz, Zadkine - kortársa. André Salmon Modigliani e „romantikus tragédiáját" írja meg regényében, s egyúttal érdekes képet rajzol a század eleji Párizs művészvilágáról, a Mont-parnasse avantgardista nemzedékéről, amelynek ő maga is nevezetes alakja volt, mint Modigliani közvetlen barátja és életének szemtanúja.

Kollekciók