Ajax-loader

'olaszország' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Erdődy János - Krisztina ​királynő Rómában
"Padrona ​di Roma" - Róma úrasszonya: ez volt nem-hivatalos rangja-elnevezése Svéd Krisztinának, mikor trónjáról lemondva és vallását elhagyva az Örök Várost választotta önkéntes száműzetése helyéül. Időnkint katonáival szerzett érvényt ennek a címnek, időnként megpróbált valódi politikai hatalmat szerezni. De római évei alatt mindig megmaradt a város szellemi úrasszonyának: udvarában a szellemi élet minden ágazata otthonos volt. Ő maga nem mindig és nem mindenben rokonszenves jellenség. Ám sugárzó szelleme munkára serkentette a környezetében élőket: muzsikusokat, színházi embereket és tudósokat. Karmestere volt az ifjú Alessandro Scarlatti, színháza Róma legjelentősebbjei közé tartozott és udvarának "akadémiáiban" a tudósok java gyülekezett. Erdődy János regénye ezt a rendkívül színes, kavargó, fénnyel és árnyékokkal teljes barokk légkört idézi meg és eleveníti fel. Költők és kalandorok, bíborosok és muzsikusok, asszonyok és férfiak kelnek életre a könyv lapjain, s velük Róma úrasszonyának, a legendás Krisztina Királynőnek udvara.

Elena Ferrante - Amikor ​elhagytak
Olga, ​a csinos és okos fiatal nő, harmonikus családban neveli két gyermekét, egészen egy átlagos délutánig, amikor férje minden előzmény nélkül bejelenti: elhagyja. A kánikulában vergődő, elnéptelenedett olasz városban Olga végigjárja a közhelyesnek is mondható stációkat, megpróbálja visszaszerezni a férjét, nyomoz a vetélytárs után, a nyílt utcán jelenetet rendez, de azután sosem sejtett mélységekbe zuhan, otthona szertehullik, gyerekei kicsúsznak a kezéből, kifordul önmagából. Pokoljárását a múlt kísértetei övezik, de a legfőbb ellenfele önmaga. Kíméletlenül szembesülnie kell egész korábbi életével, csak azután találhat vissza régi énjéhez, és teremthet új kapcsolatot. A történetből egy szerelem bukásának, egy párkapcsolat kiüresedésének megrendítő eseményei bontakoznak ki, mégis Olga útja, amelyet tragédiákkal terhelten, konok makacssággal végigjár, drámaian egyedi, és éppen egyediségében hordozhat megváltó üzenetet minden sorstársának; talán ezért is volt akkora siker a közönség és a kritikusok köreiben egyaránt.

Covers_288091
elérhető
0

Alta Macadam - Velence
Minden ​gyakorlott utazó tudja, hogy a Guide Bleu-nak - Blue Guide-nak, a híres Kék útikönyvnek nincs párja a világon: szerény külleme, kimeríthetetlen gazgadságot rejt - látni- és tudnivalók teljességét nyújtja, ezért semmi mással nem helyettesíthető útitársa a művészet, az építészet és a történelmi emlékei iránt érdeklőd utazóknak. Kötetei, szinte lexikonjai a bemutatott országoknak vagy városoknak, vagyis hazaérkezés után is megőrzendő, értékes könyvek. A világ legokosabb útikönyvei közel elsőnek a Velence és a Hollandia jelenik meg.

Covers_100001
elérhető
0

Frank Geron - Átkelés
Észak-Olaszország, ​1943. október..... A serviglianói fogolytáborban háromszáz zsidó várja, hogy valamelyik németországi haláltáborba szállítsák őket. Egyetlen esélyük lehet az életben maradásra, ha egy szövetséges kommandó - olasz partizánok segítségével - kiszabadítja őket, és a németek által megszállt területeken át elvezeti a legyengült, alig tántorgó férfiakat, nőket, öregeket és gyereket a svájci határra... A szövetségesek főparancsnoksága a lehetetlennek látszó feladat végrehajtásával Mitchell Barrakkát, az amerikai hadsereg őrnagyát bízza meg. Az akció elindul, és megkezdődik a halálos versenyfutás...

Robert Katz - Halál ​a katakombában
Az ​ardeatinai barlangüregek tragédiája vércsepp csupán a második világháború vértengerében. 335 férfit végeztek ki ebben a római katakombában Kappler ezredes halálfejes gyilkosai, a keresztény mártírok sírjainak tőszomszédságában, megtorlásként azért az akcióért, amelyet az olasz Ellenállás kis csoportja hajtott végre a szűk Via Rasellán, 1944. március 23-án, csütörtökön. Maga Hitler szabta meg a megtorlás arányát: tíz olaszt egy németért. S születtek még véresebb tervek. Mälzer tábornok, "Róma királya" egész házsorok felrobbantását tervezte, Himmler pedig a milliós főváros férfilakosságának halálmenetét észek felé. Robert Katz amerikai történész szívós munkával rögzítette a Fosse Ardeatine barlangsírjában lezajlott drámát, nemkülönben a 335 rendbeli gyilkosság hátterét. Az eredmény nem csupán feszülten érdekes partizánhistória, hanem a felelősség drámája, sőt tragikomédiája. A gyilkosok igyekezetéé, hogy beosztottjaikkal végeztessék el a piszkos munkát, végső soron azután a döntés dilemmájának története. Mert amiképpen döntött Hitler, döntött Kesselring tábornagy, valamint a részeges Mälzer és a szenvtelen Kappler, döntött végül XII. Pius pápa is, Krisztus földi helytartója, egyúttal Róma püspöke...

Passuth László - A ​mantuai herceg muzsikusa
A ​szerző új regényét Tiziano halálával kezdi: Itáliában elhalványodik a képzőművészet sokszázados ragyogása s a múzsák az új művészet - a zene felé fordulnak. a cinqeucento utolsó évtizedeiben tűnik fel Claudio Monteverdi, Itália máig is legnagyobb komponistáinak egyike, az opera teremtő géniusza: fiatalon Mantuába kerül, ahol egy könnyűvérű, de elevenszellemű herceg (aki oly ismert szerepet kapott a Rigolettóban) ösztönzi arra,hogy kiemelkedjék a liturgikus zeneszerzők, madrigálisták szinte névtelen seregéből s kiformálja a "dramma per musica"-t - a mai operát. A kicsiny, de tündöklő mantuai udvarnak Tasso, Monteverdi és Rubens örök alakjai adnak mély történelmi értéket. Az Orfeo komponistája e könnyelmű, de művészetkedvelő udvar forgatagából súlyos egyéni tragédiák során át kerül Velencébe, hogy ott élete alkonyán megírhassa e város "örök farsangjában" utolsó monumentális főművét, az Incoronazione di Poppeá-t. E kevéssé ismert, késő-reneszánsz és korabarokk határvonalán álló kort teremtette újra e nagy komponista sorsának tükrében a szerző új, hatalmas történelmi regénye.

Georgina Masson - Impéria ​impériuma
"A ​testi szépség istenítése, különösen a női szépségé, beláthatatlan távlatokat nyitott meg... Hajdan legföljebb az arisztokrata udvarok rafinált légkörében fordulhatott elő, hogy egy szerelmes férfi >>kedvese szemöldökéhez<< írjon epekedő balladát. Most viszont istennőként dicsőítettek, sőt, a szentek között emlegettek olyan nőket, akik a kiközösítettek sorából emelkedtek fel. Fennmaradt egy korabeli kézirat, amelyben egymást követik női szentek és kurtizánok sírfeliratai..."

Davide Enia - Úgy ​a földön is
Palermo ​egyik lerobbant negyedében egy kilencéves fiú életében először száll ringbe. Apja "Lovag" néven a környék leghíresebb bokszolója volt, de nem sokkal a fiú születése előtt meghalt. Nagybátyjára, a hatalmas Umbertinóra marad hát a feladat, hogy felkészítse a bunyós család legújabb reménységét: Davidúnak el kellene nyernie az országos bajnoki címet, amit korábban az apja és a nagybátyja is elbukott. Ez a gondolat- és érzelem gazdag regény ötven év történetét meséli el, a második világháború bombázásaitól kezdve a maffia térnyerésén keresztül egészen 1992-ig, a tragikus palermói merényletekig. Kifinomult érzékkel ötvözi a humort a tragédiával. Brutális, ám ugyanakkor magával ragadó világ bontakozik ki az olvasó előtt: a háború után éledező Szicília mindennapjai.

Ethel Lilian Voynich - Vihar ​Itália felett
"Szerettem ​magát, Gemma, már akkor, amikor maga még nyápic kislány volt, és két varkocsban hordta a haját. És szeretem ma is" - így búcsúzik szerelmétől egy nagyszerű ember, egy lenyűgözően érdekes egyéniség, romantikus regényhős: a múlt századi olasz forradalmár. Gemma és Arthur szerelmének történetében két, közös eszmékért lelkesedő ember megrázó kapcsolata bontakozik ki. Arthur, aki Bögöly álnevet használ szatirikus cikkeiben, annak a Marseille-ben alakult titkos forradalmi társaságnak a tagja, mely az Ifjú Itália néven került be a független olasz köztársaságét folyó harc történetébe. Jelszavuk volt: "Istennel a népért!" Ez a múlt századi történet nemzedékek - a mai tinédzserek szüleinek és az ő szüleiknek - kedvenc története s filmvásznon felejthetetlen élménye volt, a feledés pora valahogy sosem tudja belepni.

Mravik László - Felső-itáliai ​quattrocento festmények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Giuseppe Fava - Szicília ​messze van
Michele, ​a tizennyolc éves parasztfiú Szicília legdélibb részéből, a legnagyobb szegénységből kerül a nyugat-németországi iparvárosba vendégmunkásnak. A rideg, idegen környezetben ő is azt az életet éli, amit többi társa: küldi haza az összekuporgatott pénzt, és olcsó örömöket keres magának: a szülőföld ízeit egy kis olasz vendéglőben, a hétvégi szerelmet pedig a szexipar valamelyik pornóbutikjában. De eljön az igazi szerelem is, és ekkor történik meg a tragédia: vannak, akik úgy vélik, hogy olasz fiúnak nincs joga szemet vetni német lányra, és Michele egy utcai verekedésben két embert leszúr. Kitűzik a tárgyalást.

Jurij Dold-Mihajlik - Fekete ​lovagok között
A ​nagysikerű kalandregény második kötetében a szerző Grigorij Honcsarenkónak, az Ordasok között hősének további, háború utáni sorsát mondja el. Grigorij ismét elhagyja hazáját, Olaszországba indul, hogy egy bajba jutott társán segítsen. Útközben elfogják. Egy provokáció révén halálra ítélik. S ezzel kezdődik az új "kalandok" sorozata. Hogy lesz a Heinrich von Goldringnak hitt Grigorijból Fred Schulz, és Kohn ezredesből Nunke? Mit keres Grigorij a "Szentlélek lovagjai" között? Mit készítenek elő a rejtélyes spanyol kolostorban? Miként válik az egykori cigánylány e "lovagok" patrónájává, s miképpen talál közös hangot Grigorijjal? Sikerül-e a "fekete lovagok" vállalkozásait keresztezni, eszükön túljárni és csapdájukból szabadulni? Erről szól Dold-Mihajlik új műve, amely még izgalmasabb, mint az Ordasok között c. világhírű alkotása.

Covers_470617
elérhető
4

Lindner László - Milánó
Lombardia ​és az olasz operamuzsika fővárosa Milánó, nemcsak ókeresztény eredetű, kora román stílusú templomaival, csipkeszerű dómjával s múzeumainak műkincseivel hódítja meg látogatóit, hanem a legnevesebb olasz építészek modern épületeivel is. A Viscontiak és Sforzák hajdani székhelyéről rövid idő alatt eljuthatunk a reneszánsz pártázatú Scaliger-várak hazájába, a Déli-Alpok hegyei közé, amely furcsa alakú hegyi tavaival Itáliának egyik legvarázslatosabb vidéke. A napfényben szikrázó havas ormok lábánál már kora tavasszal különleges virágok nyílnak a tóparti sétányokon, és az olajfák, pálmák, agáve-kaktuszok a délszaki tájak hangulatával igéznek meg. A turista a meredek sziklafalba vágott utakról szédítő panorámákban és a víz tükrének álomszerű színjátékában gyönyörködhet, s a hegyek oldalában meghúzódó városkák házai közül világos és sötét felkiáltójelként tornyok és ciprusok merednek az ég felé. Az utazás ezen a különös alpesi és egyben mediterrán tájon önmagában is nagy élmény, s ez a könyv tájékoztató adataival, térképeivel ezt kívánja még maradandóbbá, felejthetetlenebbé tenni.

Ross King - Leonardo ​és az Utolsó vacsora
Milánó, ​1496 – a negyvennégy esztendős Leonardo da Vinci ekkorra már híres arról, hogy elvállalt megbízatásait képtelen teljesíteni. De a Santa Maria delle Grazie-kolostor refektóriumában három év alatt mégiscsak befejezte az _Utolsó vacsorát_. Ez a freskó közel hét méter széles; Leonardo még soha nem próbálkozott ilyen irdatlan nagy felülettel, sőt a freskófestészet bonyolult, fizikailag is emberpróbáló technikájában sem volt semmiféle tapasztalata. Az _Utolsó vacsora_ több mint öt évszázad alatt az emberiség egyik legfontosabb és legimsertebb művészeti, vallási és kulturális ikonja lett. A művészeti csoda mögött azonban ott húzódik egy valóságos és mélységesen emberi vonulat; Milánó történelmének és Leonardo életének sorsdöntő fontosságú eseményei. Ross King könyve, a _Leonrdo és az Utolsó vacsora_ a mester Milánóban töltött öt esztendejét és a világ leghíresebb művészeti alkotásának megszületését eleveníti fel. Ross King (1962) kanadai származású író, kritikus, népszerű történeti-művészettörténeti ismeretterjesztő művek szerzője. A _Brunelleschi kupolája_ (2008), _Michelangelo és a Sixtus-kápolna_ (2010), valamint _Párisz ítélete_ (2012) című könyvei magyarul is olvashatók. A már jó ideje az angliai Woodstockban élő író jelenleg új könyvén dolgozik, mely Monet-ról szól.

Móra Ferenc - Beszélgetés ​a ferde toronnyal / Túl a palánkon
"Ha ​az ember azt akarja, hogy ne legyen láza, akkor ne hőmérőzze magát. Ez politikai axiómá­nak látszik, pedig csak az én privát életregulám, amely nagyszerűen szuperált is, míg meg nem bukott. Ez ugyan a politikákkal is így szokott lenni, meg az axiómákkal is. Három esztendeig meg tudtam magam őrizni a hőmérőtől, és addig soha nem volt lázam, csak melegem. Most a negyedik esztendőben rám szabadult a doktor, nekem fogta a hőmérőt, és mérgesen nézett hol arra, hol énrám: - Látod, micsoda ember vagy te! Csak hozzád értetem a hőmérőt, máris harminchét-kettőt mutat. - Akkor ne azt mondd, micsoda ember, hanem azt, hogy micsoda hőmérő." (részlet)

Faragó Jenő - A ​P-2 páholy titkai
"Arezzóban ​lakom. Van egy nagy villám. Jöjjön, keressen meg. Kérdés: Mire te? Válasz: Azt válaszoltam: Rendben van, ha úgy adódik, hogy éppen Arezzóba jövök. Ostoba voltam. Ha ma történne velem ugyanez, és azt mondaná: Gelli vagyok, örvendek, én azt feleném: Claudio Villa. Nem érdekelsz. Előbb informálódom, és aztán majd beszélünk. Kérdés: De te elmentél a villába? Válasz: Igen. Társulatommal Arezzo környékén jártunk, és ő az előadás után eljött értem kocsival. A villájába vitt, és ott aludtam. Kérdés: Milyen benyomást tett rád? Válasz: Óriásit! Amikor beléptem a villájába, azt mondtam magamban: a szentségit, de nagy kutyával akadtam össze! Olyan volt, mint a Villa Madama. (A kormány vendégpalotája.) Egy villa, amelyből csak úgy áradt a gazdagság. Utána telefonon beszéltünk. Azt mondta: Legközelebb, amikor látjuk egymást, fontos embereket mutatok majd be neked. Kérdés: Beszélt a szabadkőművességről? Válasz: Csak a második alkalommal, amikor Arezzóba mentem. Az egész társulatommal meghívott a Wanda-villába. Azt mondtam neki: Csakhogy húszan vagyunk ám! Mire ő: Semmi aggodalom. Mind odamentünk hozzá... Olyan VIII. Henrik módra vacsoráztunk. Pincérek hada sürgött-forgott körülöttünk... Vacsora után a dolgozószobájába vitt, és azt mondta: Látod, abban a fotelban, amelyben most ülsz, tegnap Saragat foglalt helyet. (Saragat, volt köztársasági elnök)... Azután megmutatta a könyvtárát a dossziékkal és komolyan mondta: A kezemben egész Európa."

Thomas Mann - Tonio ​Kröger / Halál Velencében / Mario és a varázsló
Thomas ​Mann immár halhatatlan három kisregényét jelenteti meg kiadónk ezúttal egy kötetben. Mindhárom mű korunk lelki zűrzavarát elemzi klaszsikus módszerekkel, "goethei stílusba szorítva" - mint Babits Mihály írja. A _Tonio Kröger_ (1903) az író egyik legvonzóbb fiatalkori alkotása, témája a művész és a polgár konfliktusa, a művészlét gyötrelmei és kínjai, de szépsége is. Thomas Mann 1911 májusában két hetet töltött Velencében, ekkor fogalmazódott meg a _Halál Velencében_ (1912) ötlete: hogyan sodorja a tragikus, elháríthatatlan végzet az öregedő Gustav Aschenbach írót szégyene és halála beteljesedéséig. A _Mario és a varázsló_ 1930-ban jelent meg, s ennek a műnek is személyes élmény az alapja: a Mann család az 1920-as évek végén, az olasz fasizmus uralomra jutásának idején Olaszországban nyaralt. Akkori rossz közérzetük leírásával kezdődik a történet, majd a bosszúságok anekdotikus részletei után fokozatosan lesz egyre drámaibb az elbeszélés légköre, s emelkedik meredeken a drámai csúcsig, mikor Mario, a megszégyenített pincér, két revolverlövéssel leteríti Cipollát, a hipnotizőrt. A kortársak s az utókor a fasiszta demagógia lélektanának és természetrajzának azóta is utolérhetetlen zsenialitással megírt elemzését látják a _Mario_-ban.

John Steinbeck - Volt ​egyszer egy háború
Steinbeck ​sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy könyvalakban jelentesse meg a sebtében, a háború feszültségében készült írásokat, mert, gondolta az író: ha nem állják meg a következő húsz évet ezek a történetek, inkább maradjanak csak a sárguló újságpapíroson. Most újra kiadta írásait. Kívánatos volt, mert nemcsak irodalmi értéket képviselnek, de felelevenítik a "Hirosimára és Nagaszakira ledobott köpetnyi kísérleti atombombák előtt lejtászódott háborút". Az írások ébren tartják az emlékezetben a háború felidézte szerencsétlenséget, mert az ember, sajnos, hajlamos felejteni. "Az a háború azonban, melyről beszélek - mondja Steinbeck -, megérdemli, hogy emlékezetes maradjon, mert az utolsó volt a maga nemében... A következő - ha olyan őrültek leszünk, hogy megengedjük - a legutolsó háború lesz, valamennyi közül. Nem marad utána ember, aki bármire emlékeznék." Meseszerűen a múltba vetíti az írásokat a könyv címe is: volt egyszer, hol nem volt - akarjuk meg ne ismétlődjék! - Volt egyszer egy háború.

Alessandro Manzoni - A ​jegyesek
Alessandro ​Manzoni (1785-1873) az olasz romantika fő alakja. Élete halhatatlan főművében egy örök témát dolgoz fel, a szerelmesekét, akiket a történelmi körülmények elszakítanak egymástól. A cselekmény a XVII. század Lobardiájában játszódik, annak népét, urait, törekvő polgárait, közéleti embereit, bűnözőit rajzolja elénk mesterien a szerző. Nyomon követhetjük a két fiatal külön-külön átélt kalandjait, amíg igen bonyolult, változatos viszontagságok után végre újra találkozhatnak, és a sokszor tragikus helyzetek feloldásaként a tisztaszívűek elnyerik jutalmukat, a beteljesült szerelmet. Ebben a könyvben a Dantétől napjainkig terjedő dúsgazdag olasz irodalomnak egyik legszebb, legjobb és legfontosabb művével találkozhat az olvasó.

Jennifer Probst - Trükkös ​házasság
A ​nagysikerű Érdekházasság után megérkezett a Milliárdosfeleségek sorozat második kötete! Alexa és Nick szerencsésen egymásra találtak, ám ez egyáltalán nem könnyíti meg két barátjuk, az Amerikába elszármazott olasz Michael Conte és Alexa gyermekkori barátnője, Maggie Ryan helyzetét, akiknek igencsak hasonló nehézségekkel kell megküzdeniük. Michael egyik húga csak akkor mehet férjhez, ha előbb ő, a báty is megnősül. Ősi hagyomány írja ezt elő az Alpok lábánál elterülő Bergamóban, de Michaelt apjának tett fogadalma is köti. Rég megszokta, hogy számára a család az első, és ezért minden áldozatra hajlandó… vagy legalábbis majdnem mindenre. Úgy dönt, keres valakit, aki hajlandó egy hétre eljátszani a felesége szerepét. Maggie a legalkalmasabb jelölt a feladatra. A lány sikeres divatfotós, aki férfialsókat és a hozzájuk tartozó szexis férfiidomok fényképezésére szakosodott, és épp Milánóba készül egy fotózásra. Az önfejű, amerikai lány egy feltétellel hajlandó belemenni a színjátékba: ha Michael megígéri, hogy távol tartja magát Alexától. Maggie sejtései szerint ugyanis a férfi titokban szerelmes a barátnőjébe. Végül a nőcsábász, életművész gróf és az érzelmeit megtagadó amerikai amazon alkut köt egymással. Csakhogy Bergamo festői, ódon falai között Maggie-t nemcsak Conte férfiassága és meleg szíve varázsolja el, hanem kiterjedt rokonsága is. És persze ő is alaposan felforgatja a hagyománytisztelő nagycsalád életét. Vajon születhet valódi szerelem egy álházasságból?

Abby Green - Signor ​Delucca egyezsége
Keelin ​O’Connor élete legnagyobb hibáját követte el, amikor lánynak született – legalábbis az apja így gondolja. Az O’Connor Foods tulajdonosa semmibe veszi egyetlen gyermekét, és nem engedi, hogy a családi cégnél dolgozzon. Arra viszont nagyon is alkalmasnak találja, hogy feleségül adja leendő üzlettársához, és ezzel az érdekházassággal megmentse vállalatát a csődtől. Giancarlo Deluccának, a kiszemelt vőlegénynek elege van a maffiakapcsolatairól szóló szóbeszédekből. Tisztességes életet akar, ehhez pedig remek ugródeszka, hogy feleségül vegye a jó hírű ír üzletember lányát. Csakhogy Keelin egészen mást gondol erről…

Leonardo Sciascia - A ​késelők
"Iszonyú ​események borították gyászba tegnap este Palermo városát - írja a Hivatalos Lap október 2-i száma. A város különböző, egymástól úgyszólván egyenlő távolságra eső, tizenhárom ágú csillagként elhelyezkedő pontján, ugyanabban az órában tizenhárom embert sebesítettek meg súlyosan késsel; szinte valamennyit az alhasi részeken. A sebesültek mindnyájan ugyanúgy írják le a merénylőket; egyformán voltak öltözködve, egyforma volt a testalkatuk, olyannyira, hogy egy pillanatra azt lehetett hinni, talán ugyanarról a személyről van szó." Az 1862-es tragikus palermói késelések hátterét máig homály fedi. Leonardo Sciascia több mint száz év távlatából keresi a választ arra, hogy vajon kik és miért akartak általános pánikot és feszültséget kelteni, alig két évvel az egyesült Itália születése után Szicíliában. A korabeli dokumentumok, rendőrségi és bírósági jegyzőkönyvek alapján kirajzolódó kép nemcsak a régi rejtélyt oldja meg, hanem akarva-akaratlanul a mai olaszországi helyzet, a nap mint nap ismétlődő terrorcselekmények gyökereit is feltárja a szerző e rendkívül izgalmas és feszült kis dokumentumregényében.

André Salmon - Modigliani ​szenvedélyes élete
Amadeo ​Modigliani a modern európai művészet egyik legnagyobb festője. Livornóban született. Olaszországból Párizsba ment. Sorsa talán az utolsó romantikus tragédia, írta róla Jean Cassou. Rövid, megrendítő életében egyedülálló művészetet teremtett, jóllehet az ő festészete is beilleszkedik a kor forrongó művészetébe. A nagy kubista művészek - Picasso, Juan Gris, Lipchitz, Zadkine - kortársa. André Salmon Modigliani e „romantikus tragédiáját" írja meg regényében, s egyúttal érdekes képet rajzol a század eleji Párizs művészvilágáról, a Mont-parnasse avantgardista nemzedékéről, amelynek ő maga is nevezetes alakja volt, mint Modigliani közvetlen barátja és életének szemtanúja.

David Westheimer - Az ​elrabolt expressz
A ​náci megszállás alatt levő Olaszország egyik hadifogolytáborában már közel ezer amerikai és angol katonát őriznek, amikor egy új hadifogoly: Joseph Ryan amerikai ezredes érkezése egy csapásra felbolygatja s gyökeresen megváltoztatja a tábor addigi életét. Jóllehet tettei és intézkedései a hadifoglyok ellenszenvét és gyűlöletét váltják ki, a történet további alakulásából mégis kiderül, hogy neki volt igaza. Westheimer híres háborús kalandregénye, melynek megfilmesített változatát nálunk is vetítették a filmszínházak, egy egész hadifogolytábor különös szökésének izgalmas epizódokban bővelkedő történetét meséli el.

Leonardo Sciascia - Az ​ember, aki nem emlékezett semmire
"Tulajdonképpen ​ha valaki történelmi kíváncsiságból rekonstruálni szeretné a torinói rendőrkapitányság 1926. március 10-i tevékenységét, akkor a következő tárgyilagos megállapításra jutna: azon a napon a kapitányságon nem egy, hanem két személyt tartottak ideiglenes őrizetben: az egyiket lopás gyanújával, a másikat azért, mert kitört rajta az elmebaj. Ám természetesnek mondhatjuk az ügy további menetét, vagyis azt, hogy a fantázia világában zajlott le. Akár a rutin miatt, akár a bürokrácia adminisztratív hibájából a két külön akta a kétértelműség, az ambivalencia, a megduplázás vagy a megfelezés bélyegét sütötte rá az ügyre; s ezzel eleve eldőlt, hogy az író ad neki nevet - majd formát -, aki a kor valóságban, a kor életében föllelte azokat az eseteket, amelyek emlékeztetnek vagy hasonlítanak a szóban forgó ügyre. A pirandellói eseteket. (...) A collegnói amnéziás kifejezés ma is él az olasz nyelvhasználatban, bár az ügy valósághoz hű emléke nem maradt fenn; honfitársaim tréfásan mondják magukra és másokra, ha elfelejtenek valamit vagy szórakozottak."

Orbán Dezső - A ​fehér korall
Hallatlanul ​izgalmas ifjúsági regény! Hol található a Szent Grál titokzatos kincse, kik és hogyan lehetnek az õ Lovagjai?

André Chastel - Itália ​művészete
A ​könyv szerzője, André Chastel professzor, kiváló francia művészettörténész, az olasz művészet specialistája. Monumentális ókeresztény székesegyházak, színpompás mozaikok, erőt sugárzó lombardbazilikák során vezeti az olvasót, bemutatja az Európa nagy részének példát adó itáliai román kor emlékeit, majd a gótika és az úttörők, Giotto, Duccio, Niccoló és Giovanni Pisano korát. A XV. század elejétől kibontakozott a reneszánsz. Az új stílus kialakításában az építész Brunelleschi, a festő Masaccio, a szobrász Donatello játszott jelentős szerepet. Utódaik méltónak bizonyultak a quattrocento nagy nemzedékéhez: olyan építészek voltak közöttük, mint Alberti, olyan szobrászok, mint Verrocchio, és olyan festők, mint Piero della Francesca, Mantegna, Bellini. Toszkána, és ezen belül Firenze volt a megújulás központja, 1500 körül azonban Róma lép előtérbe. Az itt dolgozó Raffaello, Michelangelo neve az egyetemes művészettörténet egyik legtermékenyebb, legragyogóbb szakaszát, a cinquecentót jelzi. Rómával párhuzamosan nő Velence jelentősége: a XVI. században itt élt és alkotott Bellini, Giorgione, Tiziano és Palladio. Chastel a reneszánszot nem egyszerűen csúcspontnak láttatja, hanem bemutatja azt is, hogy mennyiben volt a középkor törekvéseinek beteljesítője, és mennyiben rejtette magában a fejlődés csíráit. Így a modern szemléletnek megfelelően, a manierizmus sokáig méltatlanul elhanyagolt alkotásait a reneszánsz logikus, szerves folytatásaként érthetjük meg a könyv kalauzolásával. A barokk stílus szülővárosa is Róma: Borromini, Bernini, Caravaggio épületei, szobrai, festményei adták meg azt az inspirációt, amely másfél századig éltette egész Európában ezt az irányzatot. A velencei settecento és Tiepolo ragyogó pályája volt a barokk utolsó fellángolása, de Chastel fejtegetései nem érnek itt véget. A kevéssé ismert XIX. századi fejlődés bemutatása után részletesen elemzi a XX. század modern törekvéseit, elsősorban az Olaszországból kiinduló futurizmust, Marinetti, Boccioni munkásságát. Carrá, De Chirico ismertetése kapcsán kitér a jellegzetesen olasz "metafizikus festészet" sajátosságaira, s végül Manzú és Marini alkotásaival jut el napjaink művészetéig.

Bud Spencer - Különben ​dühbe jövök
Meghökkentően ​őszinte önéletrajz a hagymásbab és a pofonok nagymesterétől. Bár westernfilmek hőseként ismerte meg a nagyvilág, Carlo Pedersoli sokkal több ennél: forgatókönyvíró, producer, úszóbajnok, olimpikon. Miután aláírta első hollywoodi szerződését, utolsó vízilabda-mérkőzését a magyar válogatott ellen vívta. Könyvében az immár 81 éves színész, akit 1991-ben a Time a leghíresebb olasznak nevezett, megható öniróniával mesél gyermekkoráról, a sportolóként töltött évekről, arról, hogy hogyan került bele szinte véletlenül a filmek világába, barátságáról Mario Grottival, azaz Terence Hillel, a tengerentúli élményeiről és végül visszatéréséről Rómába. Ki ne ismerné a Nincs kettő négy nélkül, a Kincs ami nincs, a Bombajó bokszoló című filmeket vagy a legendás Piedone-sorozatot! Most eljött az idő, hogy megismerjük az embert a pofonok mögött!

Giuseppe Tomasi di Lampedusa - A ​párduc
„A ​párduc” maga Salina hercege, akinek élete és halála, a hercegi sarjak ötven esztendőt felölelő krónikája talán az olasz arisztokrácia hanyatlásának legszebb leírása. Salina herceg ifjú unokaöccse szenvedélyesen beleszeret egy vagyonos polgár leányába. Az öreg herceg beletörődik sorsába, és maga is az új rend mellett szavaz. Mély emberismeret és kellő öngúny kell ahhoz, hogy a herceg belássa: „…mindent meg kell változtatni ahhoz, hogy semmi ne változzon.” A szicíliai herceg egyetlen regényét az író titokzatos személye avatta páratlan szenzációvá. A fordulatos mű költőien, méltóságteljesen, mégis fanyar humorral festi meg egy nemesi család széthullását a történelmi korszakváltás küszöbén.

Ethel Lilian Voynich - A ​Bögöly
1897-ben ​kezdte írói pályafutását ezzel a regénnyel az angol írónő: a könyv világszerte ismertté vált, számos nyelvre lefordították, s új kiadásai készülnek ma is, ami érthető, hiszen romantikus, forradalmi eszmeiségű, izgalmas olvasmány. A regény a múlt századi olasz forradalmi mozgalomból meríti tárgyát; Bögöly a forradalom egyik vezéralakjának fedőneve. A forradalom küzdelmeiben megedződött főhős szenvedélyes hite, a szabadság, és függetlenség eszméje, a jövő felé mutató lelkesítő tanítása meg nem törhető erő jelképévé magasztosul. Ezért nemes eszmeiségű, vonzó olvasmány "A Bögöly".

J. R. Grigulevics - Pápaság ​a XX. században
"1959. ​január 25-én éppen 90 napja volt annak, hogy XXIII. Jánost a pápai trónra választották. Ezen a napon, a Szent Pál Bazilikában mondott mise után, amelyre külön meghívták az akkor Rómában tartózkodó 17 bíborost, a pápa bejelentette azt a döntését, hogy a közeljövőben római szinódust és egyetemes zsinatot hív össze. A római szinódusnak az olaszországi egyház belső ügyeit kellett megtárgyalnia. Ami az egyetemes zsinatot illeti, a pápa kifejezte ama reményét, hogy ezen részt vesz majd valamennyi "elszakadt egyház" is, s megkísérlik helyreállítani az egységet... XXIII. János bejelentése meglepetést keltett a jelenlévőkben. A pápai beszédeket tapssal, hangos helyesléssel szokták fogadni. Ezúttal a beszéd után néma csend honolt. Ezúttal a beszéd után néma csend honolt. XXIII. János kissé zavarba jött, de hamar erőt vett magán, elbúcsúzott a bíborosoktól és visszatért a Vatikánba... Az egyetemes zsinatokat általában az egyház történetének különösen kritikus szakaszaiban hívták össze, s magukon viselték a reformtörekvések bélyegét. XXIII. János elhatározása tehát egyértelmű volt annak elismerésével, hogy az egyház válságban van, márpedig ezt korántsem mindenki volt hajlandó elismerni. Ráadásul a zsinatok általában nem is gyógyították ki az egyházat a bajokból." Íme, egy részlet a könyvből: fontos fordulatot idéz a katolicizmus XX. századi történetéből. A szerző ezt követi nyomon a pápák személyiségének, politikájának életszerű bemutatásával a múlt század közepétől napjainkig, II. János Pálig.

Szőllősy András - Honegger
Öt ​esztendő telt el Honegger halála óta. Öt esztendő nagy idő egy művész alkotásainak életében. Változik ez alatt az életforma, változik az ízlés, a közönség csak azt őrzi meg, ami felette áll divatok és ízlések múlásának. A teljes életmű megmaradása csak keveseknek adatott meg - s Honegger ezek közül való. Külföldön, s itthon is, csak most kezd teljes oeuvre-je igazán népszerűvé válni.

Kollekciók