Ajax-loader

'művészettörténet' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Bíró Szabolcs - Sub ​Rosa
Prága, ​az Arany Város – Európa legszebb történelmi helyszíneinek egyike. A város, amely a huszonegyedik század első éveiben még mindig képes fenségesen és művészien gyönyörűnek mutatni magát, és ahova még mindig sokan érkeznek szerelmet vallani, megszületni vagy épp meghalni. Egy varázslatos város, amelynek kusza labirintusában különös emberek kutatják a történelem örök rejtélyeit… Ferenczy László antikvárius egy átlagosnak tűnő napon különös megrendelést kap: egy kis cetlit hagynak az asztalán, rajta egy telefonszámmal és a Sub Rosa felirattal. A férfi egyre nyugtalanabbul próbálja megtalálni az ismeretlen könyvet, de lassan rá kell döbbennie, hogy az vagy nem létezik, vagy csak valakik nem akarják, hogy létezzen. A rejtély megoldásának érdekében Lászlónak nem csak az Arany Várost, de Európa legrégibb történelmi helyszíneit is be kell járnia, miközben furcsa titkok és még furcsább emberek tűnnek fel a múlt kiismerhetetlen ködéből, és mindnyájan egyet akarnak: a templomosok titkát, a tiltott tudást, a Sub Rosát… (A második kiadás tartalmazza A Sub Rosa tanulmányút c. útinaplót is!)

Ludmila Kybalová - Keleti ​szőnyegek
Ősidők ​óta voltak és vannak uralkodók, főurak és gazdag polgárok, akik vagyonuk egy részét a keleti művészet színpompás termékébe, régi szőnyegekbe fektették....

Ledács Kiss Aladár - Szüts Béláné - Ismerjük ​meg a keleti szőnyegeket
"A ​szőnyeg, mint használati tárgy, különleges helyet foglal el az emberiség kultúrtörténetében. Homályba vesző régi időkben, nomád életet élő népek szükségletképpen jött létre az első szőnyeg: fekvőhely, ülőhely, takaró és egyszersmind szőnyeg a sátor hideg földjén" - írják bevezetőjükben könyvünk szerzői. A gazdagon illusztrált kötetben olvasóink végigkísérhetik a szőnyegkészítés történetét. Megismerhetik az ősi és máig élő szövési és csomózási technikákat, a híres keleti szőnyegkészítő népek jellegzetes díszítőmintáit, egyedülálló festési eljárásait, amelyeket ma a közkedvelt régi keleti szőnyegeket utánzó, gyári előállítással meg sem tudnak közelíteni. A kezdetben csak használati tárgyul szolgáló szőnyegből sok évszázados, sőt évezredes fejlődés folyamán művészi ízlésű, pompás fényűzési tárgy lett, uralkodói műhelyekben készített nagyértékű kincs, melynek csodálatos rajzát, ragyogó színeit méltán örökítették meg régi festőművészek képeiken. A legszebb darabok ma a világ híres múzeumainak féltve őrzött kincsei, de a régi minták gyári és sokszor silány utánzatainak ma is nagy divatja mellett, sokan szeretnének egy-egy régi szép szőnyeghez jutni. Gazdagon illusztrált, jórészt eredeti felvételeket és sok színes képet is tartalmazó könyvünk, amely most második bővített kiadásban kerül a közönség kezébe, a legújabb tudományos eredményeket felhasználva népszerűen igyekszik tájékoztatni a szőnyegek művészettörténeti világában és esztétikai elemzéseivel elősegíteni a környezetalakító jó ízlés csiszolódását.

Arturo Pérez-Reverte - A ​flamand tábla rejtélye
Julia, ​az ifjú és tehetséges madridi restaurátornő megbízást kap egy 15. századi festmény restaurálására, amely egy lovagot és egy herceget ábrázol sakkozás közben. A képen szintén szereplő nemes hölgy mindkettőjükhöz szoros szálakkal kötődik. A festő kérdést rejtett el a képen: "Ki ütötte le a lovat?", vagy inkább "Ki ölte meg a lovagot?". E rejtvénynek, s egy középkori szerelmi háromszög tragédiában végződött történetének a kibogozásához a festményen ábrázolt sakkparti visszafelé történő lejátszása segíti hozzá a főszereplőt és barátait. Ezenközben maguk is "sakkfigurákká" válnak egy fordulatos krimiben, s valamennyiüket fenyegeti a "leütés" - azaz a gyilkosság - veszélye.

Kádár Zoltán - Bizánci ​művészet
A ​bizánci birodalom Justinianus halála (565) után már nem volt képes arra, hogy megtartsa a nagy császár hódításait. Veszedelmes ellenfelei támadtak nyugaton és keleten egyaránt: Itáliába a longobárdok törtek be (568), keleten a bizánci császárok súlyos harcokra kényszerültek a perzsa, majd az arab birodalommal - VII. századtól pedig már a bolgár birodalom is veszélyezteti Bizánc hatalmát. A VIII. század elején Justinianus birodalma csaknem egyharmadára csökkent. A VII. század közepén megindul Bizáncban a feudális rend kialakulásának folyamata, amely a XI. század végéig tart. Az uralkodó osztály különböző csoportjai közt dúló harcok a VIII. század elején a birodalom súlyos belső válságához vezettek. Ezzel egyidőben, a szabad közösségek és a kisbirtokosok földjeinek elfoglalásával nagyon megerősödött az egyház, különösen a kolostori nagybirtokok hatalma. Az isauriai dinasztia (717-820) által hatalomra jutott katonai arisztokrácia a maga kezébe akarta összpontosítani nemcsak politikai, de a gazdasági élet irányítását és így természetesen összeütközésbe kerül az óriási javakkal rendelkező kolostorokkal. Ez a gazdasági harc, amelyben a kolostori birtokoktól függő néptömegek az uralkodóház mellé állottak, vallási harc formájában bontakozott ki: a császárok, különösen III. Leó és fia, V. Konstantin, a csodatévőknek hitt szentképek (ikonok) és más kultikus tárgyak tisztelete ellen léptek fel, mert e képek tisztelete jelentős eszközt nyújtott az egyháznak (főként a kolostoroknak), nemcsak az ideológiai befolyás terjesztésére, hanem a hiszékeny nép adományai révén komoly bevételeket is jelentett. Ez a mozgalom, az ún. képrombolás (ikonoklázis) a bizánci művészet alakulása szempontjából is döntő, mert visszavetette az egyházi művészet fejlődését, de elősegítette a világi tárgyú képzőművészet kialakulását."

E. H. Gombrich - A ​művészet története
A ​művészet története egyike a legismertebb és legnépszerűbb művészetről szóló könyveknek. Első ízben 1950-ben jelent meg angolul. Ötven év óta páratlan sikerű bevezetésnek bizonyult a művészet történetébe a legkorábbi barlangfestményektől kezdve, napjaink legújabb kísérleti irányzataival bezáróan. A tudós művét azoknak a felnőtteknek és fiataloknak szánta, akik "szeretnének eligazodni a művészet ismeretlen és elbűvölő tájain", akik most fedezik fel maguknak a művészet világát. Gombrich könyvében mindvégig betartja azt az ígéretét, hogy a tudálékos szakzsargont mellőzve, nevek és lexikális adatok túlzsúfolása nélkül igazítja el olvasóit a művészeti korszakok és stílusok világában.

Gerevich József - Szerelmek, ​múzsák, szeretők
Gerevich ​József - mint pszichiáter és pszichoanalitikus - művészek sorsát és konfliktusát, szerelmét és elválását, sikereit és tragédiáit mutatja be belülről és művészetükön keresztül. Sokakban felmerül a kérdés: ki van a vászon mögött? Mi dolgozik a művészben az alkotáskor? Minderről - vágyteljesítésről, kölcsönös függőségről, eltaszított múzsákról és művészekről, önvizsgálatról és a boldogság kikötőjéről - csoportosítva olvashatunk, ahol nem csupán az élettörténet és lelki világ finom rajzait élvezhetjük, de az alkotáshoz vezető utat is. (Hardi István)

Renate Bergerhoff - Tiziano
18 ​színes és 38 fekete-fehér képpel Tiziano Vecellio (Pieve di Cadore, Veneto, 1485? , Velence, 1576. augusztus 27.) a velencei érett reneszánsz egyik legnagyobb festője, a híres triász, Paolo Veronese (1528 - 1588), Tiziano, Tintoretto (1518 - 1594), tagja. Munkásságuk együttesen reprezentálja a velencei festészet legragyogóbb korszakát.

Solymár István - A ​Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményei
A ​Magyar nemzeti Galéria, a magyar festészet, grafika és szobrászat országos múzeuma, 1957-ben létesült. A művek java része két nagy gyűjteményből származik: a Szépművészeti Múzeum Új Magyar Képtárából és a Fővárosi Képtárból. Ezt a törzsanyagot tovább gazdagították az elmúlt másfél évtized vásárlásai. A kötet szerkesztője Solymár István, a Magyar Nemzeti Galéria főigazgató-helyettese. A négy nagy gyűjteményegyüttes - a festmények, a grafikák, a szobrok és az érmek - gyűjtésének előtörténetével a megfelelő osztályok tudományos munkatársai ismertetik meg az olvasót. Ugyancsak ők válogatták ki az egyes műfajok legjelentődsebb darabjait. A művekhez fűzött magyarázó szövegek lépésről lépésre végigkísérik a magyar művészet fejlődését a refomkortól napjainkig. Az eredetileg a XIX-XX. századra szorítokzó gyűjtemény 1974-ben kiegészült a Szépművészeti Múzeum Régi Magyar Osztályának és más intézményeknek középkori műtárgyaival - ezeket külön kötetben fogjuk ismertetni. A könyv 202 reprodukciót tartalamaz, közöttük 41 színes nyomatot.

Frantisek Jilek - Leonardo
A ​Magyarországon is ismert tudománytörténész, Frantisek Jilek könyve a reneszánsz művészfejedelmének, Leonardo Da Vincinek életét mutatja be. A szerző hiteles források és dokumentumok alapján eleveníti meg a reneszánsz "homo universalis" ellentmondásos egyéniségét, részletesen elemzi legnagyobb műveit és keletkezésük körülményeit. Kortárs történészek korabeli tudósításainak felhasználásával megjeleníti a kort, a művész hatását kortársaira és korának művészetére, részletesen ismerteti Leonardo művészetelméleti és természettudományi kutatásait. A kötetet Leonardo legismertebb műveinek reprodukciói egészítik ki.

Schenk Lea - Időgéppel ​a képzőművészetben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gila Zsuzsanna - Van ​Gogh
A ​három nyelvre fordított könyv, a mester életét és képet mutatja be.

Ibos Éva - Sipos Norbert - A ​művészet atlasza
A ​szerző színes, gazdag képanyaggal és Sipos Norbert illusztrációival díszített, sorozatnyitó kötetében az őskori művészettől a huszadik századig kínál ízelítőt a művészet több ezer éves történetéből. Az Őskor, Mezopotámia és a Távol-Kelet művészetének összefoglalása után, az ókori görögöktől kezdődően, korszakonként külön-külön foglalkozik az építészettel, szobrászattal, festészettel, illetve a reneszánsz korától a bútorművességgel.

Beryl Dhanjal - Jelek ​és jelképek
Vannak ​jelek, jelképek, amelyek mindenki számára egyértelműek, hiszen a gyors kommunikációt szolgálják. De gyakran előfordul, hogy egyszerűen elsétálunk az olyan szimbólumok mellett, amelyeket nem értünk. Hajlamosak vagyunk arra, hogy ne is törődjünk az ilyen jelképekkel, pedig ezek gyakran ősi és lenyűgöző dolgokról mesélnek. Mivel ezek a jelképek nem a hétköznapi dolgokat írják le, ezért a pontos jelentésüket sokféleképpen lehet magyarázni. Könyvünkben áttekintjük ezeket az si jelképeket, és megpróbálunk választ találni arra a kérdésre is, hogy miért nem értjük meg manapság e régi szimbólumok üzenetét.

Buzási Enikő - Magyar ​Nemzeti Galéria - Későreneszánsz és korabarokk művészet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabó Attila - Művészettörténet ​képekben
A ​Művészettörténet vázlatokban a kezdetektől napjainkig című könyvhöz szervesen kapcsolódik a Művészettörténet képekben a kezdetektől napjainkig című kötet. A két könyv egymásra épül, egyszerre használható: a vázlatokban található elméleti ismeretek és fogalmak megértését a képkötet alkotásai szemléltetik. A vázlatgyűjteményben megjelölt minden egyes művészeti korszak építészeti, szobrászati, festészeti, és - koroktól függően - iparművészeti alkotásait mutatja be az összeállítás. A művek alatt az alkotások szerzője, címe, eredete, keletkezési dátuma és őrzési helye található. Az idegen nevek és szavak kiejtését is feltüntettük.

A_manierizmus
A ​manierizmus Ismeretlen szerző
7

Ismeretlen szerző - A ​manierizmus
A ​manierizmus is azok közé a művészeti mozgalmak és stílusirányzatok közé tartozik, amelyek - akárcsak századunkban a szecesszió - hosszú időn át viselték az igaztalan és méltatlan elítélés bélyegét. Manierizmus! - maga a szó is megbélyegző, hiszen jelentése: mesterkéltség, modorosság. Legalábbis ezt értették rajta a XVII. század klasszicista kritikusai, minden rendhagyó, bizarr, fantasztikus, ádáz ellenfelei. Csak a XX. század ismerte fel, hogy korábban mesterkéltnek hitt művészi megoldások sok esetben korukat megelőző zseniális felismerések, olyan művészi vívmányok, melyeket igazában csak korunk szemlélete és ízlése tud értékelni és hasznosítani. A reneszánsz utolsó szakaszában, annak kései áramlataként kibontakozó manierizmusban már a reneszánsz válsága jut kifejezésre, e válság ideológiai, pszichológiai, művészeti-irodalmi szimptómái sűrűsödnek egybe. Képviselői "szomorú emberek", tragikus életútjuk, életművük azt példázza, hogy a reneszánsz humanizmusának bealkonyult. Eszményeik elbuktak vagy eltorzultak, de üzenetüket ma embere újra meghallotta - immár a maga valóságos jelentésében, tisztán. Ennek tanúsága ez a könyv.

Dan Brown - Inferno
A ​történelem egyik leghátborzongatóbb irodalmi klasszikusa, a Pokol ihletésére született, és díszletei között játszódó mű Dan Brown eddigi legellenállhatatlanabb és leggondolatébresztőbb regénye; lélegzetelállító versenyfutás az idővel...

A_romantika
A ​romantika Ismeretlen szerző
7

Ismeretlen szerző - A ​romantika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jean-Paul Crespelle - A ​Montparnasse fénykorának hétköznapjai 1905-1930
"Ha ​valaki kiejti a szót: "Montparnasse!", mintha azt mondaná: "Emlékek Százámja, nyílj meg!"... Árnyak bukkannak fel: a bulváron végigtántorgó és Dante Vita nuovójának stanzáit szavaló Modigliani, a feltűnést hajhászó bohém; Kisling, az "eszkimó szerelő", kék munkászubbonyban és homlokába hulló hajtincsekkel; Foujita - "Lilaakácmező őr" - nyakláncaival és fülönfüggőivel jól fél évszázaddal megelőzve a hippiket; a talpig feketébe öltözött Pascin, a "bolond évek" nagy dinomdánomjának komor rendezője... Aztán kigyúlnak a Döme és a Rotonde kávéházak fényei, miközben felcsendülnek a Bal négre biginjeinek sziporkázó, epekedő dallamai és a Jockey jazz-bandjének rezes hangjai... csupa legenda!" Ezekből a legendákból, kortásak vallomásaiból, írók, költők műveiből szőtte össze színes krónikáját a szerző, a párizsi művészvilág, a romantikus művészsors anekdotáinak fáradhatatlan gyűjtője. A kötetben sok kis mozaikból kaleidoszkópszerűen elevendeik meg a század első felének Montparnasse-a, a "piktúra fővárosa", a soknemzetiségű bohémvilág, amelynek jellegzetes, különc, olykor karikaturisztikus vonásokkal megrajzolt főszereplői zajos botrányok és elképzelhetetlenül nehéz életkörülmének között a modern művészet korszakalkotő remekeivel ajándékoztak meg bennünket.

Covers_140554
Az ​expresszionizmus Ismeretlen szerző
7

Ismeretlen szerző - Az ​expresszionizmus
Az ​expresszionizmus a XX. század irodalmának és képzőművészetének egyik legösszetettebb művészeti irányzata. A század első évtizedeiben az imperializmus korában az emberi jogokért, a teljes emberért emelte fel a szavát, s az emberi érzés, gondolkodás kifejezési formáinak kölcsönösségét hirdette, de humánus eszméinek megvalósítását a stílus forradalmára korlátozta. Koczogh Ákos művében a mozgalom egészét és lényegét ismerteti, s a dogmatikus tagadás vagy éppen ellenkezőleg: a polgári túlértékelés után igyekszik valóságos helyét megállapítani a művészetek történetében, figyelembe véve, hogy korunk haladó művészei közül hányan indultak vele. A sorozat többi köteteihez hasonlóan a mű második része az expresszionizmus megértéséhez elengedhetetlen elméleti és szépirodalmi szemelvényeket tartalmaz.

Covers_84789
A ​barokk Ismeretlen szerző
3

Ismeretlen szerző - A ​barokk
Válogatta, ​szerkesztette, a bevezető tanulmányt és a jegyzeteket írta: Bán Imre Ván Imre könyve megismertet bennünket a barokk művészetet szülő történelmi korral, a kor művészének világképével, és a barokkra legjellemzőbb kompozíciós elvekkel és stílusjegyekkel. Tanulmányát a barokk ízlésű költészet megalapítóinak - Marinónak, Torquato Tassónak, Pierre Ronsard-nak, Martin Opitznak - ars poeticáival, a külföldi és magyar barokk irodalom legjellegzetesebb alkotásaiból válogatott szemelvényekkel, a barokk művészetet és a barokk irodalom nagy alkotóit bemutató képanyaggal teszi teljessé.

Lyka Károly - Festészetünk ​a két világháború között
Lyka ​Károly életműsorozatának ez a kötete 1956-ban jelent meg. Ennek a könyvnek sajátossága - s nemcsak Lyka életművén belül - éppen szubjektivitása, a kortárs korábrázolása, a befejezetlen, a szerző mellett alakuló, napjainkra azonban nagyobbrészt már lezárult, és időközben tudományos értékrendszerbe foglalt életművek ismertetése és értékelése, gyakran forrás értékű információk közlése. Ezt a jelleget hangsúlyozza a könyv alcíme is: Visszaemlékezések. A szerző maga így jellemzi könyvét: "... az olvasóközönség számára művészeti korkép, a kutatók számára adatoknak egykorú gyűjteménye". Árnyalja s kiszélesíti azt a képet, amelyet újra kiadott művei az olvasóban keltettek, s megmutatja a tudós művészettörténész mellett a műkritikus Lykát is.

Harry Bellet - Összeomlás ​fél hétkor
Az ​egyik megalkotja, a másik megveszi, kiállítja vagy eladja, a harmadik meg gyönyörködik benne... A művészeti alkotások sorsának ez az egyszerű képlete mára titokzatos, sokismeretlenes egyenletté bonyolódott. A könyv írója művészettörténész, a Le Monde műkincsrovatának szerkesztője. Bellet a bennfentes biztonságával, a kulisszatitkok ismerőjének illúzióktól mentes józanságával és nem utolsósorban a műélvező örömével és humorával vezeti az olvasót a műkincsek globális piacán. A galériáktól a szédítő árveréseken, a titkos műkincsraktárakon, a múzeumokon keresztül a műkincsvásárok lázas forgatagáig és a műgyűjtő magánkincstáráig mindenütt nyomon követhetjük a műalkotások sajátos útját.

K%c3%b6peczi_b%c3%a9la_-_az_egzisztencializmus
Az ​egzisztencializmus Ismeretlen szerző
10

Ismeretlen szerző - Az ​egzisztencializmus
A ​modern polgári filozófia és irodalom irányzatai között fontos helyet foglal el az egzisztencializmus, melyet Köpeczi Béla tanulmánya és szövegválogatása ismertet meg az olvasóval. A bevezető ideológiai igényességgel és pontossággal tisztázza az egzisztencializmus filozófiai és esztétikai problémáit, a szemelvények pedig Kierkegaard, Jaspers, Heidegger, Sartre és Camus műveiből vett részletekkel világítják meg más-más nézőpontból e jelentős irányzat különböző oldalait. Az egzisztencializmust tárgyaló antológiákkal szemben a kötetnek az az újdonsága és fő érdeme, hogy következetesen érvényesíti a filozófiai és esztétikai szempontot, egyiket a másikkal világítva meg.

Katona Imre - Bruegel ​és a Batthyányak
A ​Bruegel-kép Magyarországon Bruegel és a Batthyányak Bruegel, a művész Bruegel és az anabaptizmu A keresztelő János prédikációjá-ról Az anabaptizmus forradalmisága A kép és tanulságai A világvég-várás és előzményei Nyugat-Magyarország a XVI. század közepén és második felében Bruegel és a Prédikáció

Philomena Musebrink - Istenszülő-ikonok
"Nyelvében ​él a nemzet" - mondta neves költőnk. Ikonjaiban él a keleti egyház. Ikonjain keresztül nyerhetünk bepillantást életébe. Ehhez nyújt segítséget a legszebb orosz és magyar Istenszülő-ikonon bemutatásával ez a könyv.

Szilágyi Gábor - A ​fotóművészet története
Szilágyi ​Gábor könyve - A fotóművészet története - első ízben tekinti át tudományos igénnyel magyar nyelven e művészeti ág fejlődését és eredményeit. Szilágyi eredeti munkája képet ad a fényképezés technikájának történetéről, s a művészetté válás folyamatáról. Kötete végén beszámol a legújabb eljárásokról, és az azok segítségével formált alkotásokról is. A Képzőművészeti Zsebkönyvtár következő darabaja XVI. század talán legjelentősebb építészének, Andre Palladionak traktátusát adja közre, magyarul - teljes terjedelmében - először.

Lyka Károly - Kacsóh Pongrác - A ​művészet könyve
A ​műveltség könyvtára A művészet könyve Lyka Károly: A képzőművészetek történeti és technikai fejlődése Kacsóh Pongrácz: A zene fejlődéstörténete

Vanyó László - Az ​ókeresztény művészet szimbólumai
"Az ​ókeresztény művészet szimbólumai" 1988-ban jelent meg a Szent István Társulat kiadásában. A kötet gyorsan elfogyott, de nemcsak ez indokolja a második kiadást, hanem a közben megjelent szakirodalom bedolgozása is. A szimbólumok és a szimbolizmus iránti érdeklődés már szinte "kórosan" megnövekedett, ami korunk szellemi koherencia utáni igényét jelzi. Ezt a második átdolgozott kiadást azonban nem ez motiválja, továbbra is távol tartjuk magunkat a szimbólumok pszichológiai elemzésétől és értékelésétől, "hasznosításától", csak az ókeresztény művészet szimbólumainak genezise foglalkoztat. Ami az első kiadás óta eltelt csaknem egy évtized fejlődését jellemzi: mind nyilvánvalóbbá vált az összefüggés főként a 4. század utáni ókeresztény művészet, a katekézis és liturgikus szövegek között, ami aktuálissá tette Jeruzsálemi Szent Kürillosz azóta magyarul megjelent katekézisének felhasználását. Ugyancsak fontosak az egyházatyák beszédei a 4-5. századból. Az érdeklődés és a vizsgálódás középpontjába kerültek olyan kérdések, mint az imperiális ikonográfia és az eszkhatologikus motívumok egymáshoz való viszonya a bazilikák nagy reprezentációs képein. (A címlapképen a római S. Prassede templom apszismozaikja látható.)

Castiglione László - A ​római művészet világa
Régészek ​szorgos munkája tárta fel a kicsiny itáliai faluból kisarjadt hatalmas ország kultúráját. Mérnöki tervek szerint épült városok, hosszan elnyúló vízvezetékek, ma is használható közlekedési utak jelzik a rómaiak teremtőerejét. S a kutatások képzőművészetükre is fényt derítettek. Nagyszerű paloták, lenyűgöző méretű templomok, az ötvösökre emlékeztető aprólékossággal dolgozó szobrászok faragásai, színgazdag falfestmények s pazarul megmunkált iparművészeti remekek tanúskodnak művészetük fejlettségéről.

Bán András - Beke László - Fotóelméleti ​szöveggyűjtemény
Hiánypótló ​könyvet tart kezében a fotográfia és művészettörténet iránt érdeklődő olvasó. Az elmúlt másfél évszázadban számos elméleti igényű megfontolás fogalmazódott meg arról, mi is a fotográfia, milyen szálak fűzik a képzőművészethez, a fotó vajon milyen mértékben a gép vagy az emberi alkotóerő teremtménye, mennyiben a hiteles képi közlés szinonimája...

Kollekciók