Ajax-loader

'művészettörténet' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Nikolaus Pevsner - A ​modern formatervezés úttörői
Ma ​már természetesnek tartjuk, hogy a mérnöki munka művészi rangra emelkedett, hogy művészek tervezik nemcsak épületeinket, de az épületeken belül a tapétát, a világítótesteket, a bútorokat és az evőeszközöket is. A festmények és szobrok alkotói mellett nemcsak a környezetünket dekoráló kézi munkával létrehozott iparművészeti tárgyak mesterei, hanem a gyári eljárással előállított művészi színvonalú használati tárgyak tervezői is, a mindennapi élet mindennapi tárgyainak készítői is lehetnek művészek. Az új művészeti szellem elterjedésének, a modern formatervezés történetének izgalmas szakaszát - mely az angol William Morris munkásságával kezdődött, s felöleli a szecessziós törekvések nemzetközi diadalra jutását, egészen a bauhaus korszakos jelentőségű mozgalmáig - tárja elénk a neves művészettörténész kötete. Pevsner "Az európai építészet története" című magyar nyelven is megjelent kézikönyvével már eddig is népszerű olvasóink körében.

Artner Tivadar - Ismerkedés ​a művészettel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guillaume Apollinaire - A ​kubista festők
Guillaume ​Apollinaire a művészeti mozgalmakban gazdag századforduló jellegzetes alakja volt. Nemcsak a modern líra történetébe, hanem számos művészetkritikai írásával s főleg a könyvalakban megjelent A kubista festők című művével a képzőművészetek történetébe is beírta a nevét. Személyes barátság fűzte a kor neves festőihez, köztük a vámos Rousseau-hoz, Picassóhoz, Delaunay-hez és Picabiához. Nemcsak Rousseau naiv művészetének ismerte fel a nagyságát, hanem az akkor kibontakozó kubizmus mellett is hitet tett. Ennek a hitvallásának szenvedélyes foglalata a Kubista festők, amelyben finom művű, érzékeny portrékat is rajzol Picassóról, Braque-ról, Metzingerről, Gris-ről Marie Laurencinről, Henri Rousseauról, Léger-ről, Picabiáról, Marcel Duchamp-ról és Duchamp Villonról. Apollinaire képzőművészeti írását, amelynek a Tristan Tzara tulajdonában fennmaradt szövegváltozata magyarul most jelenik meg először,gazdag apparátus kíséri. A bevezető A kubista festők keletkezésének körülményeit, valamint a kézirat megjelenéséig bekövetkezett szövegváltoztatásokat ismerteti, és külön fejezet dolgozza fel a kubizmus korabeli sajtóvisszhangját.

Forgács Éva - Kollázs ​és montázs
Értelmes, ​modern fiatalnak lenni és megpróbálkozni a művészet valamelyik ágával - csaknem egyet jelent. Van, aki verset ír, van, aki zenél - Bachot vagy beatet -, és van, aki a képző- és iparművészet egy-egy ágában kísérletezik. Ez a sorozat - MŰHELYTITKOK - az utóbbiakhoz szól. Minden kötetünk szerzője fiatal művész: festő, építész, textiltervező, grafikus, keramikus, bábkészítő és így tovább. Írásaikban nemcsak az adott művészeti ág történetét és esztétikáját foglalják össze, hanem saját érzéseikről, terveikről is vallanak, s - nem utolsósorban - hasznos, sehol másutt nem található tanácsokat is adnak: hogyan fejlesztheti ki az olvasó a benne szunnyadó képességeket?

Wolfgang Hütt - Angyalok, ​szárnyak, rakéták
Az ​ember ősi vágya a repülés: egyidős a történelemmel. Ám sok-sok ezer éven át csak a fantázia, a művészi képzelet szárnyán sikerült a levegőbe emelkedni. A mítoszok is griffmadarakról, repülő paripákról, szárnyas istenekről mesélnek. Daidalosz és Ikarosz tragikus kalandjáról, Leonardo repülővázlatairól, szárnyas középkori szerzetesről és az újkori repülés fontos állomásairól tudósít a kötet 38 illusztrációja, festők, grafikusok, szobrászok alkotásai és a kísérő magyarázatok. A kiadó a magyar repülés néhány adatával egészítette ki a szöveget.

Nicolaas Matsier - 3D ​a festészetben
Egy ​trompe-l'oeil (ejtsd: [tromplöj], szó szerint: a szemet becsapó) nem egyszerűen valósághű ábrázolásra törekszik, hanem arra tart igényt, hogy úgy tekintsenek rá, mint az anyagi valóság egy darabjára. Emiatt a megtévesztésig háromdimenziósnak kell hatnia, az eredetivel (közel) megegyező méretűnek kell lennie, a festett színeknek meg kell hazudtolniuk a valóságos színeket, a festett fényhatásoknak és árnyékoknak a valóságos fényeket és árnyékokat. Az ilyen festmény kaméleonként beolvad a környezetébe. Az észrevétlenséghez létfontosságú, hogy eltűnjön a művészetben megszokott szétválasztás, a festményt körülvevő, az ábrázolást pontosan be- és elhatároló keret, vagyis esetében minden azon múlik, sikerül-e elkendőzni vagy eltüntetni a határt vagy a szegélyt. „Nem vagyok művészettörténész. A hozzám hasonló műkedvelőknek írok. Koncepcióm nagyon egyszerű: a konkrét alkotásokat és azok alkotóit állítom a középpontba. Lényegében időrendben tárgyalom a műveket és a művészeket. Közel százhúsz mű kerül majd szóba. Közülük számos beletartozik abba a körbe, melyet a trompe-l'oeil kánonjának nevezhetnénk. Mivel holland vagyok, és így dicsekvés nélkül állíthatom, e műfaj képviselői közül sokan a honfitársaim, néhány olyan alkotás is figyelmet kap könyvemben,amelyet talán túlzás lenne mesterműnek nevezni.” Nicolaas Matsier

André Chastel - Itália ​művészete
A ​könyv szerzője, André Chastel professzor, kiváló francia művészettörténész, az olasz művészet specialistája. Monumentális ókeresztény székesegyházak, színpompás mozaikok, erőt sugárzó lombardbazilikák során vezeti az olvasót, bemutatja az Európa nagy részének példát adó itáliai román kor emlékeit, majd a gótika és az úttörők, Giotto, Duccio, Niccoló és Giovanni Pisano korát. A XV. század elejétől kibontakozott a reneszánsz. Az új stílus kialakításában az építész Brunelleschi, a festő Masaccio, a szobrász Donatello játszott jelentős szerepet. Utódaik méltónak bizonyultak a quattrocento nagy nemzedékéhez: olyan építészek voltak közöttük, mint Alberti, olyan szobrászok, mint Verrocchio, és olyan festők, mint Piero della Francesca, Mantegna, Bellini. Toszkána, és ezen belül Firenze volt a megújulás központja, 1500 körül azonban Róma lép előtérbe. Az itt dolgozó Raffaello, Michelangelo neve az egyetemes művészettörténet egyik legtermékenyebb, legragyogóbb szakaszát, a cinquecentót jelzi. Rómával párhuzamosan nő Velence jelentősége: a XVI. században itt élt és alkotott Bellini, Giorgione, Tiziano és Palladio. Chastel a reneszánszot nem egyszerűen csúcspontnak láttatja, hanem bemutatja azt is, hogy mennyiben volt a középkor törekvéseinek beteljesítője, és mennyiben rejtette magában a fejlődés csíráit. Így a modern szemléletnek megfelelően, a manierizmus sokáig méltatlanul elhanyagolt alkotásait a reneszánsz logikus, szerves folytatásaként érthetjük meg a könyv kalauzolásával. A barokk stílus szülővárosa is Róma: Borromini, Bernini, Caravaggio épületei, szobrai, festményei adták meg azt az inspirációt, amely másfél századig éltette egész Európában ezt az irányzatot. A velencei settecento és Tiepolo ragyogó pályája volt a barokk utolsó fellángolása, de Chastel fejtegetései nem érnek itt véget. A kevéssé ismert XIX. századi fejlődés bemutatása után részletesen elemzi a XX. század modern törekvéseit, elsősorban az Olaszországból kiinduló futurizmust, Marinetti, Boccioni munkásságát. Carrá, De Chirico ismertetése kapcsán kitér a jellegzetesen olasz "metafizikus festészet" sajátosságaira, s végül Manzú és Marini alkotásaival jut el napjaink művészetéig.

Inna Szergejevna Nyemilova - Régi ​képek titkai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth Katalin - Imrehné Sebestyén Margit - A ​képzelet világa II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Maksay László - Műalkotások ​elemzése a gimnázium számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth György - Dési ​Huber
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Székely András - Kandinszkij
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Termek642
elérhető
27

Florian Illies - 1913
1913: ​ez az a pillanat, amikor a korszak virága teljében van, az az év, amikor minden lehetségesnek tűnik. A ragyogó kezdetben azonban már felsejlik a hanyatlás. 1913-ban az irodalom, művészet és zene tudja már, hogy az emberiség elveszítette ártatlanságát. Az irodalom, művészet és zene a végletekig elmegy, mintha már nem is lenne holnap. Proust az eltűnt idő nyomába ered, Malevics négyzetet fest, Gottfried Benn beleszeret Else Lasker-Schülerbe, Kirchner megfesti a metropolis arcát, Stravinsky és Schönberg hallatlan botrányokat okoz, Essenben megnyitják az első Aldi-szupermarket prototípusát, Milánóban az első Prada üzletet. Duchamp biciklikereket szerel egy hokedlire, egy 15 éves, Bertolt Brecht nevű tanuló egy augsburgi diáklap főszerkesztője lesz - Münchenben pedig egy Adolf Hitler nevű levelezőlap-festő akkurátus városképeit árusítja. Florian Illies könyve lélegzetelállító képet rajzol arról a páratlan évről, amelyben a hosszú 19. század nekicsattan a rövid, háborúkkal és szélsőségekkel terhes 20. századnak, s a felfestett nagyszabású panorámával eleven jelenné varázsolja az 1913-as évet, a virágzás pillanatát és a hanyatlás nagymiséjét. A szerzőről: Florian Illies 1971-ben született, Bonnban és Oxfordban tanult művészettörténetet, 1997-ben a Frankfurter Allgemeine Zeitung tárcarovatának szerkesztője lett; 1999-től 2001-iga FAZ Berlini oldalak rovatának vezetője; majd az újonnan alapított Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung tárcarovatát vezette; társalapítója és kiadója a Monopol című művészeti folyóiratnak. 2008-tól a Die Zeit irodalmi- és tárcarovatának felelős szerkesztője. Illies jelenleg a Villa Grisebach berlini aukciós ház társtulajdonosa, azon belül a 19. századi művészettel foglalkozik. Eddig megjelent 4 könyve 1 millió példányban fogyott el. Florian Illies virtuóz módon festi fel annak a semmihez sem fogható évnek a tablóképét, amellyel jelenünk kezdődik. "Eredeti idézetek és utólagos leírások briliáns összjátékából álló könyvében[Florian Illies] a katasztrófához vezető esztendőből elővarázsolja a jelen kalandját." Matthias Matussek, Der Spiegel "Egy könyv, amely boldoggá tesz." Finn Canonica, Das Magazin, Zürich

Torday Aliz - Hölgy, ​egyszarvúval
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Deme Gábor - Féjja Sándor - Hajnóczi Gábor - Kelemen Tibor - Lévai Júlia - Maácz László - Mész Lászlóné - Moravecz Imre - Művészeti ​ismeretek a dolgozók gimnáziuma III. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Flavio Conti - Dióhéjban ​a román kor művészetéről
Román ​kor - ez a művészettörténeti szakkifejezés a X - XI. században induló, a XII. században virágzó és a XIII. századba átnyúló stílust jelent. Oly sok mai fogalmunkhoz hasonlóan ez az elnevezés is a XIX. században született, s jelzi azt az igényt, hogy a stílust valami módon a román nyelvekkel, irodalmakkal, az antikvitással kapcsolják össze. A X-XI. századtól kezdve, a keresztény egyház térhódításával párhuzamosan egyre több templom, kolostor épült. A vándorló mesteremberek, a szerzetesrendek egész Európában egységes stílust terjesztettek el és honosítottak meg. A román építészet jellegzetes eleme a félkörív, az épületek hangsúlyos részeinek szobrokkal történő díszítése. A festészetben az alakok nagysága pontosan érzékelteti jelentőségüket. Ez a kis kötet nem aprólékos, részletekbe menő szakkönyv, hanem a tudományos munkákból leszűrt összefoglalás, a stílus általános jellemzőinek ismertetése, történeti magyarázata. Mindazok számára hasznos olvasmány, akik érdeklődnek a művészet iránt, de lehet, hogy sokakban épp ez a könyv veti el az érdeklődés magvát.

Prohászka László - Barangolások
A ​könyv szerzője, Prohászka László több, hazai vonatkozású művészettörténeti kiadvány után,ezúttal külföldre hívja az olvasót. Az írások sora Isztambultól Londonig vezet. Akár az egykori nevezetes Orient expresszre is lehetne gondolni, ám a kötet - térben és időben egyaránt - más útvonalon halad. A rövid elbeszélések sora a nagyvárosok mellett eldugott, alig ismert településekre is elvezet, mint Keresztény-sziget, Borsi, Windisch, Nedec vagy Marlow. A személyes élményekre épülő szellemi őrjárat irodalmi, történelmi és művészeti tárgyú írásait a határainkon túl búvópatakként felbukkanó magyar vonatkozások fűzik egybe.

Horváth Tünde - Művészettörténet
A ​Diák-kiskönyvtár a tudomány és a művészetek területén való ismeretszerzést segíti. A középiskolai tananyagra és a legfontosabb lexikonokra építve egy olyan összeállítást készítettünk, melyből könnyen és gyorsan lehet tájékozódni. Hasznos segítség lehet nemcsak feleletek és dolgozatok előtt, hanem minden olyan helyzetben, amikor nem áll rendelkezésre több kötetes lexikon, vagy kevés az idő a bővebb információ megszerzéséhez.

B. Nagy Margit - Stílusok, ​művek, mesterek
Kötetünk ​tanulmányai a XVIII-XIX. század fordulójának stílusait, műveit és mestereinek tevékenységét elemzik, a barokk és klasszicizmus közötti átmeneti korszak bonyolult kérdéseit kutatják, majd kissé előre lépve az időben, a klasszicizmus és romantika egymáshoz való viszonyát vizsgálják. A vállalkozás nem könnyű, hiszen a kutató előtt nincsenek kitaposott utak. Nem mintha az említett stílusokat szerte a világon mind ez ideig nem tanulmányozták volna elég aprólékosan, s az utóbbi évtizedek tudományossága nem próbálkozott volna az elméleti alapvetéssel is, de a középkelet-európai fejlődés sajátosság e stílusok helyi alakulásának is egyéni utat szabott. Ennek a sajátosságnak a megragadását tartjuk elsődleges feladatunknak, s ezért vállaltuk a minden kezdettel velejáró kockázatot. Kutatói módszerünk, mellyel az említett stílusokat megközelítettük, a megelőző két kötet óta lényegében nem változott: a meglevő emlékanyag és a levéltári források együttes elemzésén alapul.

Herendi Miklós - Művészettörténet ​I.
A ​könyvet 1994 óta használják az általános iskola felső tagozatán, eddig a Rajz tantárgy tanításához, valamint a nyolcosztályos gimnáziumok I--IV. osztályában a rajz-művészettörténet-népművészet tantárgy tanításához. A tankönyv az ősművészetektől a barokkig tárgyalja az egyes művészettörténeti korokat, illetve mutatja be a legjellemzőbb műalkotásokat, s a legjelentősebb alkotók kismonográfiájával, valamint kislexikonnal egészíti ki a tudnivalókat. Jól válogatott, színvonalas képanyaga kellő ismeretet ad az egyes művészettörténeti korokról. A tankönyv az iskolai használatban a tapasztalatok szerint maradéktalanul betölti azt a szerepét, hogy a Művészetek tanításához a megújult tartalmú Vizuális kultúra rész-műveltségterületen belül, a vizuális nyelv alapjainak lerakásában, a kifejezés és képzőművészet témakörre szervezett órákon a művészettörténet tanításához, valamint az önálló művészettörténet-órákon használható nyomtatott taneszköze legyen a tanulóknak. A könyv bírálói között Dr. Beke László művészettörténész, a művészettörténeti tudományok doktora, valamint Somodi László középiskolai tanár, szaktanácsadó és Merényi György, a vizuális kultúra országos szakértője, középiskolai tanár voltak. A könyv utóbírálatát Dr. Aradi Nóra művészettörténész, a művészettörténeti tudományok doktora készítette, s a művészettörténeti ismeretek tanításához alkalmas, szép kiállítású könyvnek minősítette.

Lázár Béla - Kis ​művészettörténet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Frank Arnau - Művészethamisítók, ​hamisítók művészete
A ​művészethamisítás műhelyébe, titkaiba, bonyodalmaiba, történelmébe és fejlődésébe enged bepillantást Frank Arnau műve. Három évezred hamisítványait és hamisítóit tárgyalja. A szerzők és műveik katalógusa rendkívül gazdag és színes. Mert a leleplezett hamis alkotások között nem egy akad, mely évezredeken át élvezte az elismerést és a csodálatot. A hamisítók között egyaránt találunk neves mesterekre és hitvány kontárokra, fejedelmekre és kufárokra, a szép önzetlen rajongóira, kudarcot vallott művészekre és szélhámosokra, nyerészkedőkre. Arnau nem csak időbelileg tekint át óriási távot, hanem anyagban is. Szobrokon, festményeken, rajzokon kívül foglalkozik porcelánokkal, bútorokkal, bélyeggel, érmével, könyvvel, sőt hegedűvel is. Könyve érdekes, színes, izgalmas és tanulságos. Kényes és bonyolult problémáját rengeteg konkrét példával sokrétűen világítja meg.

Mary Warner Marien - A ​fotográfia nagykönyve
A ​FOTOGRÁFIA NAGYKÖNYVE az eddigi legteljesebb összefoglalás a kezdetektől napjainkig, szerzője fotótörténeti kánont alkotott. Közel 600 kép ismerteti meg az olvasót a fotózás történetével a művészet és technika, a szociográfia és divat, a háború és természetfotózás szemszögéből. Az olyan világfordító történelmi eseményekhez kapcsolódó fotók, mint Lincoln elnökké választása vagy MacArthur tábornok és Hirohitó császár első találkozása, meglepő részletekkel gazdagítják eddigi ismereteinket. Közelképet kaphatunk azokról az emblematikus fotósokról is, például Mathew Bradyről, Alexander Gardnerről, Edward Steichenről vagy Gertrude Käsebierről, akik egyéni szemléletükkel, technikai újításaikkal váltak e végtelen történet szereplőivé. E mozaik számtalan kockája a fotográfia teljes történetévé áll össze, melyet a kultúra lencséjén át szemlélhetünk.

Ismeretlen szerző - Ki ​kicsoda a művészetben? - Segédkönyv iskolásoknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Maksay László - Műalkotások ​elemzése a gimnáziumok IV. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth Lászlóné - Őskor ​és ókor művészete
Barangolás ​a művészettörténetben.

Horváth Lászlóné - A ​XIX. század művészete
Barangolás ​a művészettörténetben.

Horváth Lászlóné - Az ​V-XVIII. század művészete
Barangolás ​a művészettörténetben.

Balogh Jenő - Paál Ákos - Rajz ​és műalkotások elemzése a gimnáziumok I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horváth Lászlóné - A ​XX. század művészete
Barangolás ​a művészettörténetben.

Sík Csaba - Rend ​és kaland
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Konstruktivizmus
A ​konstruktivizmus Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - A ​konstruktivizmus
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók