Ajax-loader

'művészettörténet' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Karel Schulz - Kőbe ​zárt fájdalom
"Az ​életrajzi regény a reneszánsz világába vezeti az olvasót. Gyermekkorától követi nyomon a művész életútját: Firenze, a Mediciek, legfőként Lorenzo Magnifico udvara hagy mély nyomot a gyermekifjú lelkén. A Mediciek bukása után Róma következik, itt alkotja a Pietát, majd újra és újra visszatér Firenzébe. Élete nagy szerelmi élményétől felzaklatva, gyötrelmes tépelődések közepette faragja ki Dávid szobrát, majd pápai meghívásra végleg Rómában telepszik le, s hozzákezd II. Gyula pápa síremlékének elkészítéséhez - itt ér véget a regény. Michelangelo legviharosabb, legkalandosabb, szenvedélyektől zaklatott ifjú éveinek leírását hatalmas történelmi tablóba ágyazza az író."

Passuth László - Örök ​Hispánia
"...aligha ​vállalkozhattunk bedekkerszerű útikönyv szerkesztésére: ehhez távolról sem ismerjük elég alaposan az országot, de nincs is rá sem hajlamunk, sem képességünk. Félünk attól - nem sokallja-e meg az olvasó szellemi kalandozásainkat, történelmi, művészeti s irodalmi asszociációnkat, melyet itt-ott magyar összefüggésre villantanak rá. Bizonyára lesznek, akiket jobban érdekelt volna a mindennapi világ többrétegű képe, folklorisztikus élmények sűrűbb beiktatása vagy erősebb társadalmi és politikai kritika. Ám ahogy megoszlik az olvasók érdeklődése - hajlam s ízlés szerint -, ugyanúgy szabad talán e sorok írójának is elősorban azokat a benyomásokat rögzíteni, melyek legmélyebben vésődtek emlékezetébe. Ha csak annyit tett ez a könyv, hogy felkeltette a hazai olvasó figyelmét az európai kontinensek tőlünk szinte legtávolabb fekvő országa s ennek az országnak ősi bonyolult civilizációja iránt - úgy azt reméljük, hogy e szokatlan írói kirándulásunk mégis némi haszonnal járt. Az olvasó a könyv lapjait átfutva, bizonyosan megérzi: nagyon mély gyökerekből táplálkozik a spanyol múlt, mely fényét s árnyékát ráveti a még kuszáltabb jelenre. Úgy éreztük, ha nem kutatjuk fel ezt a múltat, nehezebben érthetnénk meg a mindennapokat, s megfigyeléseink vagy elképzeléseink légüres térbe vezetnének."

Carl E. Olson - A ​Da Vinci-blöff
Ez ​a könyv Dan Brown világsikerű regényének, A Da Vinci-kódnak a kiterjedt kutatásokon alapuló, mégis közérthetően megfogalmazott kritikája. A regény a szerző állítása szerint tényeket és tudományosan alátámasztott eredményeket használ fel. A Da Vinci-blöff rácáfol erre az állításra, s bemutatja, hogyan használ Brown kellőképen alá nem támasztott kutatásokat és erőltetett hipotéziseket azon furcsa elméleteknek alátámasztására, hogy Jézus és Mária Magdolna házasok voltak és szent vérvonalat alapítottak, illetve, hogy a tradicionális kereszténység és a történelem folyamán összeesküvést szőtt ennek az igazságnak az elfojtására. Dan Brown szerint amit a legtöbb keresztény és nem keresztény tudni vél Jézusról, az teljes mértékben hamis- annak a katolikus propagandának a terméke, amit azért folytattak, hogy elrejtsék a világ elől az igazságost. Vajon tények-e A Da Vinci-kód állításai, vagy pusztán a képzelet szüleményei? MI az igazság Jézussal, Mária Magdolnával és a korai egyházzal kapcsolatban? Valóban eltorzította a katolikus egyház a valódi Jézus képét? Miért olyan népszerű a regény? Mi a helyzet a cselekmény mögött rejlő katolikus- és keresztényellenes propagandával? A Da Vinci-blöff választ ad ezekre a kérdésekre és sok másikra is, feltárva meglepő igazságokat Dan Brown könyvéről. A Dan Vinci-blöff, melyhez James Hitchcock bíboros, Chichago érseke írt előszót, illetve James Hitchcock, a St,. Louisi Egyetem történésze bevezetést, Dan Brown népszerű regényének végső és kíméletlen kritikája.

Horváth Tünde - Művészettörténet
A ​Diák-kiskönyvtár a tudomány és a művészetek területén való ismeretszerzést segíti. A középiskolai tananyagra és a legfontosabb lexikonokra építve egy olyan összeállítást készítettünk, melyből könnyen és gyorsan lehet tájékozódni. Hasznos segítség lehet nemcsak feleletek és dolgozatok előtt, hanem minden olyan helyzetben, amikor nem áll rendelkezésre több kötetes lexikon, vagy kevés az idő a bővebb információ megszerzéséhez.

Sík Csaba - Művészet ​és forradalom
Képjegyzék: ​Kazimir Malevics: A vörös négyzet. Kazimir Malevics: Vörös ház. Kazimir Malevics: Női portré. Mihail Larionov: Évszakok. Tél. Mihail Larionov: Lucsista vonalak. Ljubov Popova: A filozófus portréja. Vlagyimir Tatlin: Sarok-kontrarelief. Vaszilij Kandinszkij: Kompozíció. Vlagyimir Tatlin: A III. Internacionálé emlékműve. Ivan Leonyidov: A Lenin Intézet terve. El Liszickij: Proun No. 48. Alekszandr Rodcsenko: Szuprematizmus. Alekszandr Vesznyin. Marc Chagall: Katonák. Marc Chagall: Múzsa.

Szabolcsi_bence_-_beethoven
elérhető
0

Szabolcsi Bence - Beethoven
"...Beethoven ​zenéje részt követel az életből, fellázít, megráz, megríkat és megkacagtat, magadba térít és harcba küld: állást foglal, cselekszik, harcol minden pillanatban. Ahogyan kiáll értünk, ahogyan felelősséget érez mindnyájunkért, ahogyan átvállalja életünk minden gondját, épp mert mindenről tud, mert minden örömünket és bánatunkat ismeri: az érzelmi élet olyan mélységeit és ellentéteit tárja fel, amilyenekről még senki sem álmodott. Olyan őszinte, olyan forró, olyan leplezetlen, amilyen zene még sohasem volt - nem elringat, hanem felébreszt, nem mákony és nem bűvészkedés, hanem a valóság roppant felmutatása, vallomás és himnusz, védő- és vádbeszéd, kiáltvány az emberiséghez..." - írja Szabolcsi Bence, Beethoven alakját, zenéjét, jelentőségét, korát a tudós kivételes koncepciójával bemutató és művészi módon megírt, gyönyörű monográfiájában, amely immár ötödik kiadásban jelenik meg.

Buzási Enikő - Magyar ​Nemzeti Galéria - Későreneszánsz és korabarokk művészet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Imrehné Sebestyén Margit - A ​képzelet világa I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Flavio Conti - Dióhéjban ​a görög művészetről
Ma ​már közhelynek számít, hogy az európai kultúra bölcsője az ókori Görögország. A görögök ragyogó templomaikkal, csodálatos arányú szobraikkal vagy pompás festésű vázáikkal a művészet oly magas fokára jutottak, amely a későbbi korszakokban is mércét jelentett az alkotók számára és amely egyedülálló élménye az emberiségnek mindmáig. Napjainkban is milliók zarándokolnak el Görögországba, hogy megcsodálják az athéni Akropolisz romjait, a Delphoi kocsihajtók szobrát és több más ókori emléket. Kötetünk e nagyszerű időszak legjellegzetesebb alkotásairól, azok stílusjegyeiről rajzol szemléletes képet. Színes fotók és rajzok segítségével vázolja az archaikus és klasszikus kor művészetének főbb vonásait, alapismereteket nyújtva az érdeklődők számára.

Jean Renoir - Apám, ​Renoir
Ebben ​a könyvében a szerző apjának, Pierre-Auguste Renoir-nak, a XIX. században megújhodott francia festészet egyik legkiemelkedőbb alakjának állít emléket. Könyve sajátos ötvözete az életrajznak és a memoárnak. Alapja az a sok őszinte megnyilatkozás, amelynek során a festőművész emlékei, küzdelmei, festői próbálkozásai, művészetéről, pályatársairól, barátairól alkotott nézetei feltárulnak a fia előtt. Ahogy - apja gyermekkori emlékei nyomán - az író mind mélyebben kalandozik a múltba, csaknem a közvetlen élmény elevenségével jelennek meg az olvasó előtt a francia népélet jellegzetes alakjai és mozzanatai a múlt század közepéből, majd - a festő pályakezdésével és művészi kibontakozásával párhuzamosan - a festészet új virágzásának, az impresszionista korszaknak kiemelkedő eseményei.

Louis Bouyer - Építészet ​és liturgia
"Vajon ​hol mutatkozik meg jobban az ember lelkülete, ha nem a számára oltalmat nyújtó háza megépítésében? Ugyanígy, az a mód, ahogyan templomainkat megépítjük, egyúttal megjeleníti az Egyház -- azaz a Krisztus testében való közösség -- életének minőségét." A II. Vatikáni Zsinat nagy konvertita teológusa, Louis Bouyer fogalmaz így őszinte aggodalommal első magyarul megjelenő könyvének előszavában. Jelen kötetében a liturgikus tér történetét követi nyomon a századok során az ókori zsinagógától egészen az újkor nyugati templomáig, hogy azután két lábbal a hagyomány alapjain állva, mutasson utat a zsinat utáni liturgikus reform új térelrendezéséhez, a nép tevékeny és hiteles részvétele érdekében. Az utolsó fejezetben reményének ad hangot: "Egyszerűde mindig tökéletesen rendezett szertartás, az énekek bősége és változatossága, a tömjén és a fények egy szép és céljához jól alkalmazott templomban: íme mindez hathatósan a segítségünkre lehet annak a lelki örömnek a megvalósításában, amely nélkül elképzelhetetlen hiteles eucharisztikus kultusz. Ennek ellentéteként áll modern, tisztán rubricista elképzelésünk a liturgiáról, ihletettség nélküli didaktikusságunk, elvont lelkiségünk, amely túl könnyen alkalmazkodik azon épületek kietlenségéhez, amelyekben sietve intézzük el komor vasárnapi kötelességünket. Mindennek el kell tűnnie, ha valóban elővételezni akarjuk itt a földön az 'égben számon tartott elsőszülöttek Egyházát' (Zsid 12,23)."

Edmond de Goncourt - Jules de Goncourt - A ​XVIII. század művészete
Igen ​értékes forrásanyag ez a kötet, amely két múlt századi francia regény- és tanulmányíró, Edmond és Jules de Goncourt művészeti esszéit tartalmazza. A Goncourt-ok regényeit ma már kevesen olvassák, és még kevesebben tudják, hogy a Goncourt fivérek a korabeli és a régebbi képzőművészet iránt is szenvedélyesen érdeklődtek, műgyűjtők és egyszersmind kritikusok voltak, sőt Jules de Goncourt maga is készített egyáltalán nem amatőr-kézre valló rézmetszeteket. Fogékonyságuk és közönyük antagonizmusa meghökkentő: az impresszionisták kortársaiként részben érzéketlenül, részben bosszankodva mentek el a korabeli kezdeményezések mellett, míg a japán művészetet szinte elsőként fedezték fel, rajongtak érte és propagálták; azt a japán művészetet, amely az impresszionistákat és különösen az utánuk jövő nemzedéket, élén van Goghgal, annyira inspirálta. A XVIII. század művészete iránti vonzódásuk is igen figyelemre méltó, hiszen a közelmúlt festészetét rendkívül friss szemmel érzékelték, és modern, szenzualista képzőművészeti szemlélettel értékelték. Karakteres arcképeket rajzoltak a Saint-Aubinokról, Gravelot-ról, Cochinról, Moreauról, azokról a rézmetszőkről, akik koruk társadalmi és erkölcsi fonákságait vették célba. Tanulmánykötetük legszebb és a mai olvasó számára is legélvezetesebb fejezetei azonban a festőkről szóló pompás írások, a Fragonard, Watteau, Boucher és Chardin művészetéről szóló emelkedett hangvételű tanulmányok, melyek irodalmi stílusa szinte teljesen egybeesik az elemzett tárgy képzőművészeti stílusával, érzékenységével, cikornyáival és színpompás villódzásaival. A könyvet 12 művészeti reprodukció illusztrálja.

Artner Tivadar - Évezredek ​művészete
A ​képzőművészetek fejlődésének a barlangfestészettel kezdődő csodálatos útján kalauzol végig minket Artner Tivadar könyve. Magyarázatot keres a nagy stíluskorszakok sajátos jellegzetességeire, a társadalmi fejlődéssel való összefüggéseire, kutatja a művészet belső törvényszerűségeit, a művészi látás- és kifejezésmód tökéletesedésének izgalmas folyamatát. Artner műve, noha rendszeres összefoglalását is kívánja adni az egyetemes és magyar művészettörténet legjelentősebb eredményeinek, mindenekelőtt az egyes műalkotások megértésére akar tanítani. Egyes festmények, szobrok művészi értékeinek, szépségének elemzésével szeretné eljuttatni olvasóit a tudatos műélvezet örömeihez, ahhoz, hogy egyre több gyönyörűséget találjanak az emberi megismerés művészi formákban feltárulkozó eredményeiben.

Louis Aragon - A ​kollázs
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Daniel Arasse - Festménytörténetek
A ​szerző kitűnő előadó, aki izgalmas képzőművészeti elemzéseit élvezetes rádióadásokban tette hozzáférhetővé a nagyközönség számára. Festménytörténetek című sorozata 2003. július 28. és augusztus 29. között hangzott el a France Culture adóján. Briliáns elemzést ismerhet meg az olvasó például a Mona Lisáról. Ebben a szerző több meglepetéssel szolgál e számtalanszor leírt festmény hátterével kapcsolatban: felhasználva Leonardo da Vinci legközelebbi munkatársának visszaemlékezését és saját felfedezését a kép és a polihisztor festő térképészeti munkájának kapcsolatáról, megismertet bennünket azzal az összetett szimbólumrendszerrel, amellyel a zseniális művész megkomponálta a boldog fiatalasszony képének hátterét. Megtudjuk, hogy a megrendelő nem kapta meg a festményt, mert annyira megtetszett alkotójának, hogy nem tudott megválni tőle. A legtöbbet elemzett festő Leonardo da Vinci, mintegy főhőse a tanulmánysorozatnak. De sokat megtudunk Tiziano, Raffaelo vagy a későbbiek közül Vermeer, Manet vagy Courbet művészetéről is. Olvasmányos írások ezek, ugyanakkor elmélyült értekezések is egyben a realizmusról, manierizmusról vagy éppen a műalkotások restaurálásáról. A festmények elemzése során Daniel Arasse megtanít bennünket úgy nézni a képeket, hogy varázsuk megelevenedjen és megérintsen.

Halász Zoltán - A ​szenvedély arca
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ross King - Leonardo ​és az Utolsó vacsora
Milánó, ​1496 – a negyvennégy esztendős Leonardo da Vinci ekkorra már híres arról, hogy elvállalt megbízatásait képtelen teljesíteni. De a Santa Maria delle Grazie-kolostor refektóriumában három év alatt mégiscsak befejezte az _Utolsó vacsorát_. Ez a freskó közel hét méter széles; Leonardo még soha nem próbálkozott ilyen irdatlan nagy felülettel, sőt a freskófestészet bonyolult, fizikailag is emberpróbáló technikájában sem volt semmiféle tapasztalata. Az _Utolsó vacsora_ több mint öt évszázad alatt az emberiség egyik legfontosabb és legimsertebb művészeti, vallási és kulturális ikonja lett. A művészeti csoda mögött azonban ott húzódik egy valóságos és mélységesen emberi vonulat; Milánó történelmének és Leonardo életének sorsdöntő fontosságú eseményei. Ross King könyve, a _Leonardo és az Utolsó vacsora_ a mester Milánóban töltött öt esztendejét és a világ leghíresebb művészeti alkotásának megszületését eleveníti fel. Ross King (1962) kanadai származású író, kritikus, népszerű történeti-művészettörténeti ismeretterjesztő művek szerzője. A _Brunelleschi kupolája_ (2008), _Michelangelo és a Sixtus-kápolna_ (2010), valamint _Párisz ítélete_ (2012) című könyvei magyarul is olvashatók. A már jó ideje az angliai Woodstockban élő író jelenleg új könyvén dolgozik, mely Monet-ról szól.

Kósa László - Megjártam ​a hadak útját
A ​mese és valóság határán járó szóbeli történelem - népünk történeti emlékezete - nem igazodik a történetíráshoz. Nyomtalanul elmúlt belőle számos nagy király, politikus, hadvezér, ám megőrződtek a legjelesebbek: az igazságosztó Mátyás, II. Rákóczi Ferenc, a kuruc harcok vezére és Kossuth Lajos, a jobbágyfelszabadító. Sorsfordító napokról néha semmit sem tud az emlékezet, jelentéktelen mozzanatokat melenget évszázadokon át. Ami mondákban, népdalokban, mesékben, közmondásokban, hiedelmekben, szokásokban megőrződött, mégis sajátos történelem - minél jobban megismerjük, annál közelebb jutunk igazságához.

Dan Brown - Inferno ​(angol)
Dan ​Brown's new novel, Inferno, features renowned Harvard symbologist Robert Langdon and is set in the heart of Europe, where Langdon is drawn into a harrowing world centred around one of history's most enduring and mysterious literary masterpieces. As Dan Brown comments: "Although I studied Dante's Inferno as a student, it wasn't until recently, while researching in Florence, that I came to appreciate the enduring influence of Dante's work on the modern world. With this new novel, I am excited to take readers on a journey deep into this mysterious realm.a landscape of codes, symbols, and more than a few secret passageways."

Wolfgang Hütt - Angyalok, ​szárnyak, rakéták
Az ​ember ősi vágya a repülés: egyidős a történelemmel. Ám sok-sok ezer éven át csak a fantázia, a művészi képzelet szárnyán sikerült a levegőbe emelkedni. A mítoszok is griffmadarakról, repülő paripákról, szárnyas istenekről mesélnek. Daidalosz és Ikarosz tragikus kalandjáról, Leonardo repülővázlatairól, szárnyas középkori szerzetesről és az újkori repülés fontos állomásairól tudósít a kötet 38 illusztrációja, festők, grafikusok, szobrászok alkotásai és a kísérő magyarázatok. A kiadó a magyar repülés néhány adatával egészítette ki a szöveget.

Termek642
elérhető
27

Florian Illies - 1913
1913: ​ez az a pillanat, amikor a korszak virága teljében van, az az év, amikor minden lehetségesnek tűnik. A ragyogó kezdetben azonban már felsejlik a hanyatlás. 1913-ban az irodalom, művészet és zene tudja már, hogy az emberiség elveszítette ártatlanságát. Az irodalom, művészet és zene a végletekig elmegy, mintha már nem is lenne holnap. Proust az eltűnt idő nyomába ered, Malevics négyzetet fest, Gottfried Benn beleszeret Else Lasker-Schülerbe, Kirchner megfesti a metropolis arcát, Stravinsky és Schönberg hallatlan botrányokat okoz, Essenben megnyitják az első Aldi-szupermarket prototípusát, Milánóban az első Prada üzletet. Duchamp biciklikereket szerel egy hokedlire, egy 15 éves, Bertolt Brecht nevű tanuló egy augsburgi diáklap főszerkesztője lesz - Münchenben pedig egy Adolf Hitler nevű levelezőlap-festő akkurátus városképeit árusítja. Florian Illies könyve lélegzetelállító képet rajzol arról a páratlan évről, amelyben a hosszú 19. század nekicsattan a rövid, háborúkkal és szélsőségekkel terhes 20. századnak, s a felfestett nagyszabású panorámával eleven jelenné varázsolja az 1913-as évet, a virágzás pillanatát és a hanyatlás nagymiséjét. A szerzőről: Florian Illies 1971-ben született, Bonnban és Oxfordban tanult művészettörténetet, 1997-ben a Frankfurter Allgemeine Zeitung tárcarovatának szerkesztője lett; 1999-től 2001-iga FAZ Berlini oldalak rovatának vezetője; majd az újonnan alapított Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung tárcarovatát vezette; társalapítója és kiadója a Monopol című művészeti folyóiratnak. 2008-tól a Die Zeit irodalmi- és tárcarovatának felelős szerkesztője. Illies jelenleg a Villa Grisebach berlini aukciós ház társtulajdonosa, azon belül a 19. századi művészettel foglalkozik. Eddig megjelent 4 könyve 1 millió példányban fogyott el. Florian Illies virtuóz módon festi fel annak a semmihez sem fogható évnek a tablóképét, amellyel jelenünk kezdődik. "Eredeti idézetek és utólagos leírások briliáns összjátékából álló könyvében[Florian Illies] a katasztrófához vezető esztendőből elővarázsolja a jelen kalandját." Matthias Matussek, Der Spiegel "Egy könyv, amely boldoggá tesz." Finn Canonica, Das Magazin, Zürich

Piroschka Dossi - Hype! ​Művészet és pénz
"A ​művészeti piac sztárjai már nem a múlt század nagyágyúi, hanem kortárs művészek. Képeikért akkora összegeket fizetnek, mint a művészettörténet jegyzett remekműveiért. Senki sem érti, hogyan jönnek létre ezek az árak, alig akad olyasvalaki, aki tisztában volna azokkal a mechanizmusokkal, amelyek kialakítják õket. Ugyanazok a folyamatok, amelyek évszázadokon át támogatták a művészetet a klerikális és feudális hatalomtól való elszakadásért folytatott harcában, ma ahhoz járulnak hozzá, hogy a művészet gazdasági erõk játékszerévé váljék. Az aktuális művészeti boom vásári forgatagának és vadhajtásainak leírására mind gyakrabban használják a 'hype' szót. Az angolban elterjedt hype fogalma a túlzást jelentõ görög eredetű hiperbola kifejezésbõl származik, a jelentése trükk, felfordulás, valamely termék körül gerjesztett médiafelhajtás."

Deme Gábor - Féjja Sándor - Hajnóczi Gábor - Kelemen Tibor - Lévai Júlia - Maácz László - Mész Lászlóné - Moravecz Imre - Művészeti ​ismeretek a dolgozók gimnáziuma III. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Prohászka László - Barangolások
A ​könyv szerzője, Prohászka László több, hazai vonatkozású művészettörténeti kiadvány után,ezúttal külföldre hívja az olvasót. Az írások sora Isztambultól Londonig vezet. Akár az egykori nevezetes Orient expresszre is lehetne gondolni, ám a kötet - térben és időben egyaránt - más útvonalon halad. A rövid elbeszélések sora a nagyvárosok mellett eldugott, alig ismert településekre is elvezet, mint Keresztény-sziget, Borsi, Windisch, Nedec vagy Marlow. A személyes élményekre épülő szellemi őrjárat irodalmi, történelmi és művészeti tárgyú írásait a határainkon túl búvópatakként felbukkanó magyar vonatkozások fűzik egybe.

Beke László - Műalkotások ​elemzése
A ​szerzőnek - saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva - az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt "nem megtanítható". Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt - csupa olyasmi, "amit minden művelt emberneknek illik tudnia" -, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos "kimondhatatlanhoz", amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek. Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.

Lázár Béla - Kis ​művészettörténet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Makkai László - A ​reneszánsz világa
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Ki ​kicsoda a művészetben? - Segédkönyv iskolásoknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Maksay László - Műalkotások ​elemzése a gimnáziumok IV. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

László János - Művészettörténet ​5. - Az őskor és az ókor művészete
Tankönyvcsaládunk ​30000 esztendő művészettörténetét mutatja be a gyerekeknek játékos, érdekes feladatok segítségével. A sorozat külön értéke a gazdag és szép képanyag. A festmények, szobrok, épületek bemutatása mellett színes térképek, rekonstrukciós rajzok, életképek gazdagítják a fiatal olvasók ismereteit. Hogyan jutott el az emberiség a barlangfestészettől az "örök város" felépítéséig? Erre ad választ a sorozat ötödik osztályos kötete.

Horváth Lászlóné - A ​XX. század művészete
Barangolás ​a művészettörténetben.

Géczi János - A ​rózsa labirintusa
Hogyan ​lett a virág az édenkert, majd a teremtés harmóniájának szimbóluma? Miért festettek rózsát a felvonulási épületre Knósszoszon? Milyen gyógyszerek alkotórésze volt különböző korokban és helyeken? És mi köze a rózsának az erotikához? A rózsa rejtvény, amely megfejtésre vár. A rózsa több egyszerű virágnál. Egyetemes szimbólum, amely a legkülönfélébb gondolatok és érzések kifejezését tette lehetővé. Keleti és európai kultúrák tükörképe, szemet gyönyörködtető vagy épp elképesztő ábrázolások tárgya, mítoszok, mesék, szerelmes történetek főszereplője. A rózsa és a rózsát szemlélő ember egyedülálló története, Géczi János gazdagon illusztrált, források százait bemutató könyve nemcsak egy virág kultúrtörténetét, de önmagunk megértését is segítheti.

Kollekciók