Ajax-loader

'film' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Stephenie Meyer - Twilight ​- Alkonyat
Mersz ​szeretni? Az életed árán is? Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a „mindennapi” csetlések-botlások fenyegetik. Hanem Ő… Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik…

Bradányi Iván - Barbra ​Streisand
Barbra ​Streisand századunk egyik legizgalmasabb színészegyénisége. Életét teljesen maga irányítja és ez az élet tele van ellentmondásokkal. Ez a könyv Barbra Streisandot mutatja be. Fekete-fehér fotókkal illusztrált könyv.

Mark Cotta Vaz - Twilight ​- Alkonyat
Stephenie ​Meyer regénye több mint 30 hétig vezette a New York Times bestseller-listáját. Emellett elmondható, hogy mára világszerte igazi kulturális jelenséggé vált. 2008-ban a Twilight saga első részéből nagysikerű filmet forgattak. Az alapos, gazdagon illusztrált kötet segítségével megtudhatod, hogyan született film az Alkonyatból, ebből az olvasók millióit magával ragadó történetből. Az igényes kiállítású krónikáskönyv bemutatja, miként varázsolta mozivászonra Catherine Hardwicke díjnyertes rendezőnő és csapata Meyer lélegzetelállító világát. Az ismert szerző, Mark Cotta Vaz eddig be nem mutatott fényképek, exkluzív interjúk és személyes beszámolók segítségével kalauzol minket a színfalak mögé. Megismerkedhetünk a rendező, a producerek és a díszlettervezők munkájával, így szinte magunk is részesévé válunk az alkotás folyamatának. A könyvből sok egyéb kulisszatitok és anekdota mellett az is kiderül, hogyan született meg a Cullen család címere, miként forgatták a film legdrámaibb jeleneteit, sőt még az is, hogy miért szikrázik a napsugaraktól olyan csodálatosan a vámpírok bőre. És a film forog tovább...

Bán Róbert - Palásthy György - Felvétel! ​Indíts!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Carrie Fisher - A ​hercegnő naplója
A ​hercegnő naplója szellemes, provokatív, őszinte, intelligens és szókimondó. Épp olyan, mint szerzője volt, a napló megszületésekor mindössze 19 éves Carrie Fisher. A színésznő régi újsághalmok között bukkant rá kézzel írott naplójára, és szembesült tinédzserkori önmagával, azzal, hogy milyen is volt megélnie a _Csillagok háborújá_nak forgatását vagy éppen „hosszúra nyúlt egyéjszakás kalandját” színésztársával, Harrison Forddal. _A hercegnő naplója_ ezekről az intimitásokról is beszámol, igazán egyedivé azonban az időutazás teszi: az idősebb Carrie Fisher találkozása a 19 évessel. A könyvben a hatvanéves színésznő emlékei a stábról, a forgatásról, a szerelemről, a sikerről vagy éppen a függőségekről izgalmasan keverednek, vetülnek a kézzel írott napló szövegeivel, amelyek egy sokkal naivabb, sebezhetőbb nő képét mutatják. Carrie Fisher utolsó kötete ékes bizonyíték rá, hogy nem csupán egy hollywoodi szupersztárt, generációk ikonját, de egy kiváló írót is elveszítettünk a személyében.

Sényi Imre - Szurok János - A ​filmtrükkök birodalmában
Ma ​senki sem csodálkozik csodálkozik, ha olyan film hirdetéseit látja, amelynek cselekménye a több ezer éves múltat vagy a távoli jövőt eleveníti fel, vagy olyan világba repít bennünket, amely távoli bolygók életéről alkotott a képzelet. A megdöbbentő jelenetek láttán merül fel bennünk a kérdés: a filmen minden lehetséges? Erre a kérdésre ad választ ez a Búvár könyv: a műtermek kulisszái mögé, a makettek, modellek, trükkök világába vezeti az olvasót, Kiderül, hogy a filmtrükkök birodalmának ismertetése annyi sok érdekességet tartalmaz, akár egy fantasztikus regény.

A. E. Hotchner - Sophia ​Loren - Élni és szeretni
Sophia ​Loren könyve, mely a neves bestselleríró, A. E. Hotchner közreműködésével született. Amerikában egy év alatt huszonkét kiadást ért meg. Sikerének titka: filmsztár - "emberközelben". Loren, az olasz asszony, aki nyomorúságos gyermekkor után, kemény munkával, akarattal, szorgalommal, némi szerencsével sikeres színésznővé válik, és sok szenvedés után legnagyobb vágya is teljesül: anya lesz. Közben filmeket forgat, megél szerelmeket, barátokra talál. Élni és szeretni című önéletírásában így jelenik meg előttünk, őszinte, közvetlen, rokonszenves hangon adva számot életéről.

Kern András - Bárdos András - Ezt ​nem lehet leírni!
Kern ​András a legnépszerűbb magyar színészek, rendezők, kabarészerzők egyike. Dalszövegíró, énekes, filmes, mulattató. Kern András a legnépszerűbb magyarok egyike. Bárdos András végig élte, végig beszélgette vele az elmúlt fél évet, betegségétől gyógyulásán át magára találásáig. Szenvedélyek, lemondások, depresszió, kilábalás és öröm - Kern zavarba ejtő őszinteséggel mesél életéről, kollégáiról, a magyar színházi életről, filmezésről, tévézésről, sikerekről és bukásokról, karakteres politikai álláspontjáról, a Heti hetesről, általában erről a mi huszadik-huszonegyedik századi életünkről. Élete korrajz: ráismerünk benne a sajátunkra, az elmúlt ötven év történelmére. Mert ő egyszerre Shakespeare III. Richárdja és Weiner elvtárs a kabaréból, a Bűn és bűnhődésből Raszkolnyikov és Kardos doktor a Bujtor-filmekből. Ő énekli, hogy „Lövölde tér, ott mindig hideg van”, és ő fog el hétről hétre egy-egy levelet - új műfajt teremtve a kabaréban. És miközben a Halló, Belváros stílusában, vagy rögtönzött paródiák tucatjaival beszél életéről, miközben nevetünk azon, hogyan lehet megszerezni idehaza egy stégengedélyt, megvásárolni egy szárnyas mosdót, vagy parkolni egy mélygarázsban, szép lassan kirajzolódik az életünk, ezen a cúgos, szeles, hideg, nagy Lövölde téren, amit úgy hívnak: Magyarország.

Simone Signoret - Már ​a nosztalgia sem a régi
Ez ​nem igazságos! - fakadt ki gyakran Simone Signoret e könyv alapjául szolgáló hosszú beszélgetéseink során - ez nem igazságos: csak beszéltet, beszéltet, beszéltet, de maga nem mesél semmiről! A mások iránti tiszteletből és őszinte kíváncsiságból - mivel véleménye szerint ő sokkal kíváncsibb másokra, mint mások őrá; sokkal szívesebben olvassa például mások könyvét, mint hogy a sajátját írja - Simone Signoret annak örült volna, ha felcseréljük a szerepünket: ha az interjúkészítőt interjúvolnák meg, ha a bizalmas fültanú fogna vallomásba, a detektív tenne tanúvallomást. Pontosan tisztában vagyok azzal, hogy akrobatamutatványaink során, amikor is a kérdéseket és a válaszokat egyenként és egyvégtében (gyakran suta és kényelmetlen körülmények között) magnószalagra rögzítettük, el kellett játszanom a rendőr, a gyóntatópap, a pszichiáter, az életrajzíró, a történetíró, a politikai megbízott, a titkosügynök, a kuporgó írnok, a vizsgálóbíró, a menyasszonytanúja, a gyerekek keresztapja szerepét... De végül is úgy gondolom, hogy az a két-három dolog, amit megtudtam Simone Signoret-ről, jócskán felér azzal a két-háromezer dologgal, amit ő akart tőlem megtudni. Különösen pedig azzal vagyok tisztában, hogy a Dauphine tér, az autheuil-i ház és a Colombe d'or között páratlan irodalmi kalandban, fantasztikus kincsvadászatban volt részem, amelynek végső zsákmánya ez a könyv.

Nigel Taylor - Videokamerások ​kézikönyve
A ​kézikönyvbõl megtudhatjuk, hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet kameránkból, milyen felszereléseket vegyünk, és miként használjuk õket, hogyan tervezzük meg a forgatást. Foglalkozunk felvételi technikákkal, megvilágítással, hanggal, vágással, különleges hatásokkal és archiválással, sõt még egy rövidfilm forgatásának kulisszatitkaival is megismerkedhetünk. Az egyszerre informatív és könnyed hangvételû szöveget gazdag fényképanyag és színes illusztrációk egészítik ki. E kiváló kalauz útmutatásai nyomán olyan felvételeket készíthetünk, amelyek méltán maradnak emlékezetesek - és nem lesznek unalmasan hosszúak vagy jellegtelenek. A tartalomból: felszerelés, szalagok és idõkódok, tervezés és elbeszélés, felvételi technikák, megvilágítás, felvételek készítése, rövidfilmek készítése, hangfelvétel, képszerkesztés, zenei és hangeffektus, hangvágás, transzfer és utolsó lépések, archiválás.

Christian Lukas - Sascha Westphal - Született ​feleségek - Epizódról epizódra 2. évad
Azon ​a végzetes csütörtöki napon Mary Alice Young, a csinos fiatalasszony úgy dönt, nem tud tovább élni szörnyű titkával, s önkezével vet véget életének. Így veszi kezdetét az utóbbi idők egyik legsikeresebb szappanoperája, a Született feleségek, amely meglepően rövid idő alatt a hazai tévénézőknek is az egyik kedvencévé vált. A siker titka érthető: az idillinek tűnő Lila Akác közben játszódó történet szinte minden pillanata tartogat valamilyen nem várt meglepetést. Nincs ez másképp a második évadban sem, intrikákból, bonyodalmakból most sincs hiány. Bree eltemeti a férjét, akinek halála sokak számára gyanús, különösen annak fényében, hogy a vörös hajú démon újabban feltűnően sokat mutatkozik egy másik férfi társaságában. Susan és Mike kapcsolata sem mondható kiegyensúlyozottnak, s ebben Mike "megtalált" fiának is komoly szerepe van. Scavóéknal fordul a kocka: Lynette dolgozó nő, Tom viszont háztartásbeli lesz, aminek eredményeképp a családban eluralkodik a káosz. Gabrielle-éknél is sok minden változott: Carlos börtönbe kerül, s Gabbynak el kell döntenie, hűséges marad-e férjéhez. Edie új szerelme sem ismeretlen, hiszen a "szerencsés" választott valaha Susan férje volt. S mindennek tetejébe még új lakók is érkeznek a Lila Akác közbe, akik nemcsak titkokat, hanem egy hús-vér embert is rejtegetnek#A Született feleségek második évadját bemutató kötet ezúttal is pontosan végigköveti a szappanopera egyes részeinek történéseit. S akárcsak az első kötetben, az egyes epizódok végén most is elolvashatjuk a híres filmes írópáros, Christian Lukas és Sascha Westphal szellemes kommentárjait, amelyek nemcsak átvezetnek a soron következő epizódba, hanem esetenként új megvilágításba helyezik az eseményeket, illetve a szereplők jellemét. A kötetben 16 exkluzív fénykép is található a sorozatból.

Karády Katalin - Gách Marianne - Mezei András - Zilahy Lajos - Hogyan ​lettem színésznő?
Karády ​Katalin rendkívüli jelenség a magyar film történetében, hiszen népszerűsége még ma is, több évtizedes külföldi távolléte óta is tart. A Halálos tavasz, a Forró mezők, A szűz és a gödölye sztárszerepei és sok más filmje ma már videokazettán terjed, sajátos mély hangja pedig a hanglemezgyűjtők kedvencévé tette. Karádyt a harmincas évek végén fedezték fel. Fellépett a Pesti Színházban, a Vígszínházban és az Operettszínházban, igazi sikereinek valódi területe azonban a film, a rádió, a gramofon. A negyvenes években az amerikai sztárokhoz mérhető hazai sikert aratott. Rajongói még klubot is alapítottak tiszteletére. Élete tele volt fordulattal, romantikus és drámai kalanddal. A német megszállás idején a Gestapo letartóztatta, kegyetlen szenvedés után szabadult. 1949-ben külföldre ment. Sokáig Brazíliában élt, jelenleg New Yorkban lakik. Karády Katalin életének legnagyobb fordulata a feltörés az eseménytelen, szürke hétköznapi életből az áhított csillogó, reflektorfényes színi világba. Naplójában - némi írói támogatással - őszintén írja meg kezdőlépéseit és botladozásait a színpadon. A körülötte kavargó szórakoztatóipar a mai olvasónak is ismerős hangulatot áraszt, nagyon valószínű: a sztárcsinálást napjainkban is hasonló érzelmek és érdekek motiválják. A siker azonban mindig a pályára lépő személyiségétől függ, s ebből Karády jelesre vizsgázott.

Adam Kennedy - A ​dominó-elv
"Más ​diktálta a szabályokat. Ezt is tudtam. És még nagyon messze volt a vége, az úté, amelyet nem ismertem. De nem érdekelt. Az alternatíva: tizenöt év börtön; lábak és vizelet szagát szagolni, éjszakai sikolyokat hallgatni, csupasz alfelekre meredni. Ennél akármi más csak jobb lehetett. Minden vaktában vállalt feladat, minden fenyegetés, magányos ugrás a sötétbe jobb ennél. Még meghalni is jobb, ha úgy hozza a sors." Minden idők egyik legsikeresebb összeesküvés-thrillere, A dominó-elv olyan regény, ami azonnal torkon ragad, és egy pillanatra sem enged a szorításból.

Koltay Gábor - István, ​a király
Az ​"István, a király" című filmünkkel úttörő vállalkozásba kezdtünk. Az első magyar rockoperafilm "alapanyagát" szabadtéri színházi előadás keretében bemutattuk, s a film túlnyomó többségét ekkor rögzítettük. Tehát a film "járulékos melléktermékeként" létrehoztunk egy szabadtéri előadást, mi több, az időközben óriásira duzzadt érdeklődés következtében hetet. Tehát a film "mellékterméke" országos érdeklődést, visszhangot keltett, "ügy" lett belőle. Rendkívüli érzés volt tapasztalni a minden oldalról megnyilvánuló rokonszenvet, biztatást. Előállt az a furcsa helyzet, hogy még el sem készült a film, de már a részletkérdéseket is ezerszer megvitatták, pro és kontra vélemények láttak napvilágot. Az volt a célunk, hogy egy - lehetőség szerint - nagy hatású produkcióval, közös gondolkodásra késztessük a közvéleményt. Persze örültünk volna, ha a vita során több szó esik a lényegről, mint a nemzeti trikolórról meg a Himnuszról, de bele kellett törődnünk abba, hogy sok tekintetben még nem vagyunk elég felkészültek. Például a szélsőségektől mentes, hátsó szándékokkal nem terhelt, nyílt, őszinte, egymás véleményét, ízlését toleráló vitához. Fontosnak tartom, hogy ez a gyűjtemény megjelent, mert tükrözi a produkció kiváltotta vitákat. Kötelességem, hogy megköszönjem a neves és névtelen támogatók biztatását, szeretetét, a több száz levelet, a több ezer bátorító tekintetet. Külön köszönet a "filmes" Sárdi Mihálynak és a "rádiós" Katona Teréznek" akik a kötetben szereplő interjúk egy részét készítették.

Tom Felleghy - Háromezer ​kilométer spagetti
"1956 ​novemberében, éppen születésnapom reggelén hagytam el Budapestet, majd Magyarországot. Elhagytam, eltávoztam, azaz disszidáltam. Kifejezésekben mindig gazdag volt a magyar nyelv..." Ezekkel a szavakkal indul Tom Felleghy, alias Fellegi Tamás Háromezer kilométer spagetti című könyve, aki fiatalon, az Operettszínház kezdő színészeként, szívében illúziókkal, zsebében a British Council ösztöndíj - idehaza akkor még beválthatatlan - "bonbonjával", kezében kis szatyorral indult el világot látni. Húsz évről szól ez a könyv. A nehéz kezdetről, az illúziók elvesztéséről, a kálváriáról, amíg a Cinecittába bejutott. Az élményekről, amikor már világsztárok partnereként dolgozhatott.

Louis Aragon - A ​kollázs
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Aburey Malone - Hollywoodi ​pletykák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Marlene Dietrich - Tiétek ​az életem
Marlene ​Dietrich önéletrajzi írása a művésznőről rajzolt portrék között az egyetlen hiteles dokumentum - hű krónikája a hollywoodi filmcsillag és énekes világsztár eseménydús magánéletének és színészi pályájának; izgalmas háborús történetek sorozata, sajátos színpad, melynek szereplői híres pályatársak, művészek, politikusok. Barátai: Hemingway, Remarque, Noel Coward, Jean Gabin, Giacometti, Piaf, rendezői: von Sternberg, Orson Welles, zongorakísérője: Burt Bacharach mind szerették vagy szerelmesek voltak belé. "Azért határoztam el, hogy megírom e könyvet - mondja ő maga - ,hogy a saját személyem körüli félreértéseket tisztázzam, s hogy ezentúl ne találgassák, mi a valóság és mi hazugság. ...Szeretném őszintén ábrázolni életem néhány epizódját." A magyar közönség a Kék angyal, a Marokkó, a Sanghaj Express, A vád tanúja hősnőjét eddig csak a mozivászonról és néhány világsikert aratott számból ("Hová tűnt a sok virág?") ismerhette. Ebben a fényképekkel is illusztrált önéletrajzban végre "emberközelből " csodálhatja régi bálványát.

Hevesy Iván - Az ​új művészetért
Hevesy ​Ivánnak igen jelentős szerepe volt, a két világháború közötti időben a magyar kultúra szellemi útkeresésben. - Tevékenységének három nagy témaköre: a képzőművészet, a film és a fotó. Ami minden kérdésben, vitáiban, népszerűsítő írásaiban, kritikáiban izgatja: az új művészet értelmezésének és megvalósításának igénye. - Az új művészet Hevesy értelmezésében a társadalmi forradalomra alapuló, a szocialista jövőt szolgáló tömegművészet; idegen tőle minden ami elavult, minden, ami polgári és dekadens. - A kötetben Krén Katalin bevezető tanulmánya és jegyzetei segítik eligazodni az olvasót.

K%c3%b6nyv_100
A ​rövidfilmgyártás Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - A ​rövidfilmgyártás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_318051
A ​film költészete Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - A ​film költészete
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antal Gábor - Dajka ​Margit
"Ha ​azt kérdezi, meg tudom-e magyarázni, amit csinálok, akkor azt felelem, hogy nem. A színész játssza el szerepét, az megmagyaráz mindent. Nyilatkozni is azért nem szeretek, mert nem tudok. De készülök szerepeimre. Sokat olvasok hozzájuk a korról, meg a kor irodalmát, erre szükségem van, mert nem tudom, hol és mikor, de felhasználom, valamiképp hat rám." - (Magyar Hírlap, 1975. április 14.)

Ismeretlen szerző - High ​School Musical - Kulisszatitkok és tesztek minden rajongónak
Mi ​a legelső dal címe, amit Troy és Gabriella együtt énekel a High School Musicalben? A: What I have Been Looking For. B: Breaking Free. C: Start of Something New. Ha a válaszod C volt, akkor gratulálunk! A játékra összpontosítasz! A kiadvány belsejében ennél nagyobb kihívást jelentő kérdéseket találsz kedvenc filmjeidről, a High School Musical 1-ről és 2.-ről. Magadról is megtudhatsz egy-két dolgot az exkluzív High School Musical személyiségtesztek segítségével. Díva vagy, mint Sharpay? Vagy kicsit félénk, mint Gabriella? Sportos vagy, mint Troy vagy inkább mókamester, mint Chad? Ragadj hát ceruzát és tudj meg minél többet magadról, a barátaidról és az álmaidról!

Baló Júlia - Sztárinterjúk ​forgatás közben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bikácsy Gergely - Andrzej ​Wajda
"Úgy ​gondolkozol, mint a XIX. század romantikus költői. A lengyel film Mickiewicze lennél?" - kérdezi a kötet interjúrészletében az egyik lengyel filmkritikus Andrzed Wajdától. A kérdés a Wajda-filmeket ismerő olvasó számára meghökkető: romantikus alkotó lenne Wajda? Önvallomásokból, interjúkból, kritikákból, forgatókönyv-részletekből áll össze, mint valami színes mozaik, az egyik legismertebb lengyel rendező portréja, aki a lengyel iskola 1957-58-as fellendülésekor indult. Munkássága a divathullámtól függetlenül, az újdonságíz megszűnése után is kommentárok, értékelések tucatját váltja ki, személye akkor is előtérben áll, ha nem alkot új filmet vagy ha éppen gyengébb művet rendez. Mindez arra mutat: jelentősége több, mint műveinek összessége, filmjei. Mennyivel? Miért? Erre kívánunk választ adni.

Vágvölgyi B. András - Tarantino ​mozija
Kultfők. ​Kihagyhatatlanok és öntörvényűek. Nekik szenteljük ezt a sorozatot. Nyitófiguránk nem véletlenül QT... 1994 májusában a Ponyvaregény a Cannes-i Fesztiválon elhódította az Aranypálmát, amerikai- és világforgalmazása után jócskán megváltoztatta a széles nagyközönség viszonyát a mozihoz. Előtte egy, utána két filmet csinált, a Jackie Brownt és a Kill Billt. E könyv erről szól.

Alessandro Rosselli - Amikor ​a Cinecittá magyarul beszélt
Alessandro ​Rosselli a magyar filmesek olasz filmgyártásban játszott szerepét vizsgálja az 1925 és 1945 közötti időszakban. Kiemelten foglalkozik a harmincas és negyvenes években készült magyar filmvígjátékok olaszországi hatásával. Kötetéből kiderül, hogy ezek a filmek, melyeket 1945 után a filmkritika és a filmtörténetírás értéktelen giccsnek nyilvánított, Olaszországban nemcsak a közönség, hanem a filmkészítők körében is rendkívül népszerűek voltak, s e filmek hatására "commedia all'ungherese" néven önálló műfaj született.

Szentgyörgyi Rita - Bruce ​Willis
"A ​hírnév olyan, mint egy sebhely. Nem fáj, de egy percre sem feledkezhetsz meg róla" És ő imádja a hírnevet.

Marx József - Jancsó ​Miklós két és több élete
Jancsó ​Miklós két és több élete - bár ez az első pillanatban triviálisan hangzik - Jancsó Miklós nélkül nem tudott volna elkészülni. Két évtizeden át nem úgy ültem Jancsó Miklós asztalánál, hogy kezem ügyében jegyzetfüzet vagy magnetofon lett volna. A Jancsó Miklósra vonatkozó adatok, történetek döntő többsége mégis közvetlenül tőle származik. Amikor róla beszélek, akkor is többnyire ő vagy legszűkebb környezete szólal meg, hiszen az életrajz szépírói kitalálását - két dokumentum közötti űr kitöltését - nem tartottam feladatomnak. Mivel képtelen voltam rá (és fölöslegesnek is tartottam), hogy szétválasszam egy-egy bekezdésen, netán mondaton belül Jancsó Miklós betű szerinti és tartalom szerinti "adatközlését", a fogalmazás felelőssége teljes egészében az enyém. A könyv jelentős része nem könyvtárban készült, hanem beszélgetésekben formálódott, bár a beszélgetéseknek a célja - egy-két kivételtől eltekintve - nem a megjelenés volt. Természetesen a hitelesség arra kötelezett, hogy alaposan elmerüljek a Jancsó-irodalomban is. Hasznomra volt. Ugyanakkor másodlagos forrásként olyan kortársi naplókat is felhasználtam, melyeknek adatait természetesen nem ellenőriztem. De úgy idéztem őket, hogy a szöveg megőrizze eredeti értelmét. Remélem, hogy a naplók szubjektivitása is szolgálja az életrajzi esszé célját: részletekben gazdag portrét adni egy olyan személyről, aki meghatározta filmművészetünk arculatát. Beszámolni arról a korról, amely - noha vannak, akik úgy gondolják, hogy már lezárt múlt - még kézzel fogható közelségben van.

Bán Róbert - Magyar Bálint - Nemeskürty István - Pánczél Lajos - A ​tizedik múzsa
Nincs ​még százéves múltja sem, de már évtizedek óta a legelterjedtebb, a legnagyobb nézőközönséget vonzó művészet a film. Ma annyira hozzátartozik mindennapi életünkhöz, hogy csak csodálattal tudunk visszatekinteni az évszázad elején még hőskorát élő filmművészet úttörőinek küzdelmeire, az új művészet kibontakoztatásának megújuló sikereire. Bán Róbert, Magyar Bálint, Nemeskürty István és Pánczél Lajos 1895 óta, az első mozgókép bemutatásának napjától vezetik végig az olvasót a filmművészet technikai ismertetésén, a világ legnagyobb filmjeinek és filmművészeinek során, hogy végül hazánk e téren elért eredményeivel is megismertessék. A könyv izgalmas, érdekes olvasmány, nagyon sok jól ismert és kedvelt film és filmszínész képeivel illusztrálva.

Kelecsényi László - Latinovits ​Zoltán
Nem ​ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik botrányok és szenzációk felidézését várják tőle. Nem ajánlom azoknak sem, akik a színészről nem produkciója, hanem világnézete, viselkedése, tévhitei alapján alkotnak véleményt. Nem ajánlom továbbá azoknak, akik életében is, holtában is eleve elfogultak Latinovits Zoltánnal szemben. Rajtuk kívül - ajánlom mindenkinek.

Rózsa Miklós - Sebestyén János - Életem ​történeteiből
43 ​esztendei távollét után, 1974-ben látogatott ismét szülőhazájába az 1907-ben Budapesten született, kivált filmzenéi által világszerte ismert zeneszerző, Rózsa Miklós. Hogy szellemi gyökerei emberöltőnyinél hosszabb távollét tán sem tépődtek ki talajukból, érzékelhette a rádióhallgató tiszta, élvezetes magyar beszédéből, hamiskásan fordulatos adomázásából, csúfondárosan pesties előadásmódjából, Kötetünk címe tudatosan játékos: nem élettörténetét meséli el Rózsa, hanem valóban élete történeteit, mindenekelőtt találkozásait a legkülönfélébb valódi és talmi hírességekkel - Mario Lanzádtól Toscaniniig, Judy Garlandtól Marilyn Monroe-ig -, valamint olyan, sokszor drámai sorsfordulókat, melyekbe a világtörténelem alaposan belejátszott. Az önmagukban is szórakoztató epizódok mégsem puszta "nagy emberek papucsban"-anekdoták. A zsugorított jellemrajzok, groteszk események mögött felsejlik Hollywood, az "álomgyár" fénykora, a korabeli zenei élet és a filmszínészek világának megannyi fénye és árnya. Az írott szöveg igyekezett az élőszó varászát, egy vonzóan világos, derűs elme sziporkáit átmenteni, remélve, hogy sikerül fölidézni egy különleges életpálya légkörét, s egy részben letűnt, részben nagyon is élő művészvilágot.

Kollekciók